Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heb hier ook beta 3 draaien van Edgarf en loopt soepeltjes.

Wel een noob-fout gemaakt bij het flashen. Titanium backup wilde geen backups maken ivm ruimtegebrek. Dit terwijl er nog 30GB over is op de telefoon. Veel gelezen en gedaan en werd ergens aangeraden de backup folder aan te passen. Dit werkte niet en uiteindelijk een vinkje in de SuperUser die de oplossing bracht. Backup gemaakt en succesvol afgerond...

Format gedaan en de nieuwe rom erop gegooid zonder backup te maken in twrp (duuh)
Toen naar Titanium backup toe en die had dus 0 backup bestanden... Was wel even zoet om alles weer te installeren én ook al die toestemming popups te doen in MM.

Alles is nu wel clean en ook het toetsenbord popt meteen weer op ipv lange laadtijd.

Enige minpuntje wat ik nog ervaar is de het batterijverbruik. Dat ligt toch een stuk hoger dan Arrow icm Unikernel. Maar daar zijn ze vast nog mee bezig! Gebruik overigens de hacker kernel uit de aroma install.
Welke MM kernel hebben jullie erop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 12:53
Floris-K schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:59:
Heb hier ook beta 3 draaien van Edgarf en loopt soepeltjes.

Wel een noob-fout gemaakt bij het flashen. Titanium backup wilde geen backups maken ivm ruimtegebrek. Dit terwijl er nog 30GB over is op de telefoon. Veel gelezen en gedaan en werd ergens aangeraden de backup folder aan te passen. Dit werkte niet en uiteindelijk een vinkje in de SuperUser die de oplossing bracht. Backup gemaakt en succesvol afgerond...

Format gedaan en de nieuwe rom erop gegooid zonder backup te maken in twrp (duuh)
Toen naar Titanium backup toe en die had dus 0 backup bestanden... Was wel even zoet om alles weer te installeren én ook al die toestemming popups te doen in MM.

Alles is nu wel clean en ook het toetsenbord popt meteen weer op ipv lange laadtijd.

Enige minpuntje wat ik nog ervaar is de het batterijverbruik. Dat ligt toch een stuk hoger dan Arrow icm Unikernel. Maar daar zijn ze vast nog mee bezig! Gebruik overigens de hacker kernel uit de aroma install.
Welke MM kernel hebben jullie erop staan?
Ik had dus recentelijk ook last van het probleem dat TB geen backups meer wilde maken. Moest daarvoor ook een vinkje uitzetten in Supersu (Mount namespace scheiding).

Waar is het bij jou misgegaan dan? Want de backups staan op de interne SD kaart en worden dan ook niet gewiped bij een format? Overigens probeer ik altijd de backups van TB naar de PC te kopieren. En nog mooier, tegenwoordig kan je ze ook laten uploaden naar Google drive!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-08 19:45
Mannen, wat ik nu toch aan de fiets heb hangen...
Al 3 dagen die irri reclame dat battery slecht is enz download DU bla bla..

Van alles geprobeerd, tot ik vandaag ineens een heel vreemd probleem kreeg..
Scherm is gespiegeld, rechts klikken wordt links klikken, links klikken kiest dan de rechter optie..

Dit heb ik nog nooit meegemaakt...
Zelfs als ik in TWRP 3.0 zit gebeurd dit!
Full wipe , wipe cache en dalvik helpt niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald_O
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:30
Jacques112 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:34:
Mannen, wat ik nu toch aan de fiets heb hangen...
Al 3 dagen die irri reclame dat battery slecht is enz download DU bla bla..

Van alles geprobeerd, tot ik vandaag ineens een heel vreemd probleem kreeg..
Scherm is gespiegeld, rechts klikken wordt links klikken, links klikken kiest dan de rechter optie..

Dit heb ik nog nooit meegemaakt...
Zelfs als ik in TWRP 3.0 zit gebeurd dit!
Full wipe , wipe cache en dalvik helpt niet?
Klinkt als minder praktisch ;)

Google wist me te vertellen dat iemand met hetzelfde probleem aan gaf dat het bij hem de kernel was. Dus zou zeggen probeer eens een ander erop te krijgen..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Boobybandit schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:02:
Waar is het bij jou misgegaan dan?
Het is bij mij mis gegaan met de directory denk ik. Weet al niet meer welke ik heb gepakt Emulated of Legacy moet het zijn geweest. Het wegschrijven was volgens mij niet echt wegschrijven.

Op zich had ik de veel gebruikte apps weer snel aan de praat en ingesteld.. Alleen wat voortgang van games enz kwijt, maar game toch bijna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Ronald_O schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:22:
[...]

Klinkt als minder praktisch ;)

Google wist me te vertellen dat iemand met hetzelfde probleem aan gaf dat het bij hem de kernel was. Dus zou zeggen probeer eens een ander erop te krijgen..
Ok, dit ga ik zeker proberen..
Probleem is dat de accu ook niet meer wil opladen, krijg elke keer signaal, batterij is te koud?
Wat me opviel is dat in recovery het wel lijkt te lukken ( laden )
Ik heb hem dus nu in recovery staan ( scherm uit ) en hoop dat hij omhoog gaat.

mbt kernel, ik heb ook een restore gedaan van nandroid, dan zou ik eigenlijk al een andere kernel moeten hebben...

Edit: battery is inmiddels vol opgeladen in recovery.
Full wipe, edgarf28 rom, zelfde
2x nieuwe kernel op deze rom, geen oplossing

eTerminator rom geprobeerd.
ook hier 2x kernel geflashed, beide geen oplossing

Wat ik wel vervelend vindt: heb zelfs geprobeerd om via Odin mijn originele stock rom te flashen
gebruik odin v3.10.7

Stock rom: FXXU2BOGB.

Odin ziet mijn telefoon, ik kan tar file laden in AP.
Zodra ik flash kies start odin, maar gaat geen balk lopen op tel: FAIL

Wat te doen?

[ Voor 26% gewijzigd door Jacques112 op 04-03-2016 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Zeker dat heractiverings beveiliging af staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
DorkoTheBeast schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 07:09:
Zeker dat heractiverings beveiliging af staat?
Ja 100%.
Alle drivers zijn goed, als ik normaal opstart wordt alles gewoon gevonden en gemeld: galaxy s6

Hoe heet dat programma , de opvolger van kies ook alweer, hiermee moet het ook kunnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Ik weet toch ook wel bijna zeker dat dit niet te maken heeft met de bootloader en modem. Deze zijn nu 6.0.1 op mijn telefoon en ik flash een 5.1.1 tar file

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heren, een vraagje...hoe zit het ook weer... na updaten van bootloader naar MM...we kunnen daarna niet meer terug naar 5.1.1...toch?

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 04-03-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
dafmay schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:51:
Heren, een vraagje...hoe zit het ook weer... na updaten van bootloader naar MM...we kunnen daarna niet meer terug naar 5.1.1...toch?
Volgens de topics in XDA is dit nog wel mogelijk,zodra je weer bootloader flashed van 5.1.1 zou het weer moeten kunnen.. Dont shoot me if im wrong :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jacques112 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:21:
[...]

Volgens de topics in XDA is dit nog wel mogelijk,zodra je weer bootloader flashed van 5.1.1 zou het weer moeten kunnen.. Dont shoot me if im wrong :P
Okidoki...dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jacques112 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:05:
Ik weet toch ook wel bijna zeker dat dit niet te maken heeft met de bootloader en modem. Deze zijn nu 6.0.1 op mijn telefoon en ik flash een 5.1.1 tar file
Smart Switch, daarin kun je nog via het menu een soort van ultimate recovery doen. Als dat ook niet werkt dan weet ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:29
Ja, die draai ik al een weekje. Goede rom, goede standby. Niets op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Effe een domme vraag... stel dat ik mijn S6 via sammobile terug naar de standard rom zet voor update naar 6.0.1..
Is er dan al root mogelijk met de standaard 6.01 rom van Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
DorkoTheBeast schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:43:
Effe een domme vraag... stel dat ik mijn S6 via sammobile terug naar de standard rom zet voor update naar 6.0.1..
Is er dan al root mogelijk met de standaard 6.01 rom van Samsung?
Zie hier:
http://forum.xda-develope...post65567650#post65567650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 08:38

CWH

Zit nu op 5.1.1 Xtrestolite 2.1 en ben nu aan het twijfelen of ik de stock rom MM zal flashen of zal wachten op de final van Xtrestolite 3.0 van MM. Hmm, wat is wijsheid, wat een dilemma ;-)!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
gewoon even wachten zou ik zeggen,scheelt weer een hoop gedoe. Ik ga er igg geen stock op zetten, of Xtresolite of de Arrow-rom met MM, even aankijken welke straks het zuinigst loopt.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ionicdog schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:37:
gewoon even wachten zou ik zeggen,scheelt weer een hoop gedoe. Ik ga er igg geen stock op zetten, of Xtresolite of de Arrow-rom met MM, even aankijken welke straks het zuinigst loopt.
Ik ben ook aan het wachten. Helaas vanuit beide kampen de afgelopen week geen voortgang meer vernomen. Er staan ook andere roms op XDA (Tyrannus en aTerminator) die qua aantal replies te zien wel serieus meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
http://forum.xda-develope...k-extralite-v1-0-t3232498

ambasadii maakt al een paar jaar prima rom's, en loopt niet zomaar weg ;)
Ik had in een paar minuten zijn 6.0.1 rom op mijn S6 staan, en ben uitermate tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreshMaker schreef op maandag 07 maart 2016 @ 18:22:
http://forum.xda-develope...k-extralite-v1-0-t3232498

ambasadii maakt al een paar jaar prima rom's, en loopt niet zomaar weg ;)
Ik had in een paar minuten zijn 6.0.1 rom op mijn S6 staan, en ben uitermate tevreden
Die is ook erg verleidelijk alleen vind ik het te weinig gedebloate. Daarom wacht ik denk ik nog even op Edgarf of een Arrow update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morgen heb ik wat meer tijd om een MM-rom te flashen. Hopelijk komt er vanavond nog een update uit van een van de MM-roms zodat ik meteen de nieuwste versie flash. Het is me eigenlijk om het even welke het wordt: Xestro, Tyrannus, aTerminator of de Extralite.

Gebruikt iemand overigens de Weta rom? Ik kijk altijd naar het aantal topic replies op XDA om de populariteit te bepalen en deze scoort daarop enorm goed.

[ Voor 32% gewijzigd door Aghanim op 09-03-2016 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 08:38

CWH

Aghanim schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:00:
Morgen heb ik wat meer tijd om een MM-rom te flashen. Hopelijk komt er vanavond nog een update uit van een van de MM-roms zodat ik meteen de nieuwste versie flash. Het is me eigenlijk om het even welke het wordt: Xestro, Tyrannus, aTerminator of de Extralite.

Gebruikt iemand overigens de Weta rom? Ik kijk altijd naar het aantal topic replies op XDA om de populariteit te bepalen en deze scoort daarop enorm goed.
En? Welke is het geworden? Ik zit ook te wachten en te kijken en te vergelijken, ben er nog niet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net Extralite geflashed maar kreeg een 'stuck at boot scherm'. Op zich vreemd want de flash procedure heb ik 100e keren gedaan. Ga nu toch de rom van Edgarf nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Hier draait Edgarf zijn rom soepeltjes.
Heb wel de kernel van arter97 erbij draaien.

De auto brightness werkt alleen niet altijd even goed. Blijft soms op een donkere scherm hangen.

4 uur spotify gestreamd naar mijn Chromecast en 1,5 uur sot. Nu nog 44% over.

Wat minder zuinig dan arrow rom met unikernel, maar Android draait wel soepeler hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook de rom van Edgarf draaien maar ben tot heden nog niet bepaald tevreden. Bij mij is het nogal buggy. Zo wordt het scherm regelmatig direct weer zwart als ik wil unlocken en heb ik al meerdere malen een force close gehad: system.ui is gestopt. De combinatie met Nova Launcher en KLWP lijkt niet helemaal fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Aghanim schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 06:59:
Ik heb ook de rom van Edgarf draaien maar ben tot heden nog niet bepaald tevreden. Bij mij is het nogal buggy. Zo wordt het scherm regelmatig direct weer zwart als ik wil unlocken en heb ik al meerdere malen een force close gehad: system.ui is gestopt. De combinatie met Nova Launcher en KLWP lijkt niet helemaal fijn.
Dat had ik ook met de rom van edgarf. Dat het scherm gelijk weer zwart werd als ik wou unlocken..
Echter gebruik ik nu de extralite rom van ambasadii en daar heb ik dit ook. Wel minder maar het gebeurt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
airwolf83 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:07:
[...]

Dat had ik ook met de rom van edgarf. Dat het scherm gelijk weer zwart werd als ik wou unlocken..
Echter gebruik ik nu de extralite rom van ambasadii en daar heb ik dit ook. Wel minder maar het gebeurt nog wel.
Dan ligt het wellicht aan iets generieks. De Extralite leverde bij mij een stuck at boot scherm op. Ik denk dat de TWRP versie die in het topic stond niet goed is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jacques112 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:01:
[...]

Ja 100%.
Alle drivers zijn goed, als ik normaal opstart wordt alles gewoon gevonden en gemeld: galaxy s6

Hoe heet dat programma , de opvolger van kies ook alweer, hiermee moet het ook kunnen....
Smart Switch ;) Ik heb mijn S6 daar al tig keer mee gerevived :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

airwolf83 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:07:
[...]

Toevallig dezelfde kernel op beide roms? Zelf geen idee of dit een rom of kernel issue is. Hacker liep bij mij iig niet soepel met een hoog verbruik vd batterij.

Heb zelf een 925f en door een foutje echt een clean install gedaan zonder back-ups.

Zelf unlock ik btw met mijn vingerafdruk. Druk op de knop en laat mijn duim er even op liggen. Nog geen enkele keer een zwart scherm gehad sinds de update op 2 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Afgelopen week is mijn samsung S6 uit mijn sporttas gestolen.
Ik heb wel mijn telefoon aangemeld via "findmysamsung" + alle bijbehorende functies aangevinkt.

Echter kan ik mijn telefoon niet vinden via "findmysamsung".

Ik heb gelezen dat deze methode niet werkt als de telefoon uitgeschakeld is, maar nog steeds moet werken als de simkaart weggegooid is, en zodra de telefoon contact maakt met een wifi netwerk of telecom netwerk.
Ik heb op internet gelezen dat als ze de telefoon naar fabrieksinstellingen terugzetten en een nieuwe "rom" of software erop zetten of zoiets, dat ik mijn telefoon nooit meer kan terug vinden via "findmyphone"

Is dit waar? Is de telefoon dan gewoon bruikbaar voor de "nieuwe eigenaar"? Is er dan echt geen mogelijkheid meer?

Kan dit verklaren dat ik mijn telefoon niet kan terug vinden via deze app? Ik baal hier enorm van omdat ik mijn telefoon niet kan terugvinden.
Dan ben ik namelijk 700 Euro kwijt.

Hebben jullie nog tips of ideeen?

Mvg,,
Mark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:22

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 14:23:
Goedemiddag,

tekst......

Mvg,,
Mark
Mark, welkom hier op het forum. Netjes dat je groet enzo, maar dat hoeft niet, zoals ook te lezen is hier: Het algemeen beleid #groeten

Wat betreft je vraag, ja, je telefoon kan daardoor compleet niet vindbaar meer zijn. Dat is helaas een zwakte van Android telefoons. Dus ik ben bang dat het toch een verzekeringskwestie zal gaan worden om te proberen je geld terug te krijgen op die manier en dan een nieuwe telefoon te kopen.

Sowieso aangifte doen bij de politie. Veel meer tips zullen er denk ik niet zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 13-03-2016 14:39 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Ik draai op dit moment een Galaxy S7 port (sixperience), deze ROM werkt echt heel goed. Beter dan de stock MM ROM. Zelfs de animaties lopen altijd vloeiend, nooit meer een hick-up / framedrop daarin gezien.

Ik vroeg mij alleen af of mensen die op Android 6.0 zitten een manier hebben gevonden om de emoticons te veranderen naar bijvoorbeeld van ios.

In de play store staat een app genaamd: emoji switcher (root), deze app is al een tijdje niet meer geüpdatet. Heeft iemand dit toevallig al geprobeerd of een andere manier gevonden hoe je de emoticons kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik draai de rom van Edgarf en daar zit het als optie in de installer opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Aghanim schreef op zondag 13 maart 2016 @ 17:55:
Ik draai de rom van Edgarf en daar zit het als optie in de installer opgenomen.
Ja zie verschillende ROMs waarbij dat in de Aroma installer zit. Ook bij de Nobble S7 port zit het ingebouwd.

Vroeg me alleen af of iemand die app geprobeerd heeft die ik net noemde, of dat er een flashable zip voor is. Heb al op xda gekeken maar kon alleen oplossingen voor Android lollipop vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Bas schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:38:
[...]

Ja zie verschillende ROMs waarbij dat in de Aroma installer zit. Ook bij de Nobble S7 port zit het ingebouwd.

Vroeg me alleen af of iemand die app geprobeerd heeft die ik net noemde, of dat er een flashable zip voor is. Heb al op xda gekeken maar kon alleen oplossingen voor Android lollipop vinden.
Ik heb wel eens op de Arrow rom de aroma installer van een andere rom genomen om een feature te installeren. Geen idee of dat altijd zomaar kan maar dat zou je eens uit kunnen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op zondag 13 maart 2016 @ 14:38:
[...]

Mark, welkom hier op het forum. Netjes dat je groet enzo, maar dat hoeft niet, zoals ook te lezen is hier: Het algemeen beleid #groeten

Wat betreft je vraag, ja, je telefoon kan daardoor compleet niet vindbaar meer zijn. Dat is helaas een zwakte van Android telefoons. Dus ik ben bang dat het toch een verzekeringskwestie zal gaan worden om te proberen je geld terug te krijgen op die manier en dan een nieuwe telefoon te kopen.

Sowieso aangifte doen bij de politie. Veel meer tips zullen er denk ik niet zijn.
Bedankt voor je snelle reactie!

Ik hoopte dat dit niet waar zou zijn, maar ik heb nu een bevestiging waar ik bang voor was.
Deze functie van Samsung is dus eigenlijk een "wassenneus" of een mooi verkoop praatje.
Als je dus verstand van telefoons hebt, dan is dit dus "heel makkelijk" te omzeilen. Het is als het ware je computer formateren van windows 7 naar windows10?! Dit toepassen is al lastig te volgen, laat staan hoe het dan met een telefoon gaat.
Ik zal dus toch aangifte moeten gaan doen en hopen dat mijn verzekering enig medewerking geeft.
Dank voor het duidelijke en heldere antwoord. (zal toch in de gaten blijven houden of hij nog ergens opduikt in google maps.

Mvg,

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op zondag 13 maart 2016 @ 14:38:
[...]

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 14:23:
Goedemiddag,

Afgelopen week is mijn samsung S6 uit mijn sporttas gestolen.
Ik heb wel mijn telefoon aangemeld via "findmysamsung" + alle bijbehorende functies aangevinkt.

Echter kan ik mijn telefoon niet vinden via "findmysamsung".

Ik heb gelezen dat deze methode niet werkt als de telefoon uitgeschakeld is, maar nog steeds moet werken als de simkaart weggegooid is, en zodra de telefoon contact maakt met een wifi netwerk of telecom netwerk.
Ik heb op internet gelezen dat als ze de telefoon naar fabrieksinstellingen terugzetten en een nieuwe "rom" of software erop zetten of zoiets, dat ik mijn telefoon nooit meer kan terug vinden via "findmyphone"

Is dit waar? Is de telefoon dan gewoon bruikbaar voor de "nieuwe eigenaar"? Is er dan echt geen mogelijkheid meer?

Kan dit verklaren dat ik mijn telefoon niet kan terug vinden via deze app? Ik baal hier enorm van omdat ik mijn telefoon niet kan terugvinden.
Dan ben ik namelijk 700 Euro kwijt.

Mvg,,
Mark
Als je geen inlog beveiliging hebt dan kunnen ze hem naar fabrieksinstellingen terug zetten. Heb je wel een beveiliging erop dan kunnen ze er niet in en als "heractivatie lock" is ingesteld dan wordt het moeilijk want dan kun je hem niet even met Odin flashen.

Ik kan het mis hebben maar ik dacht dat het zo werkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:34
Garret1410 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 21:48:
[...]

[...]

Als je geen inlog beveiliging hebt dan kunnen ze hem naar fabrieksinstellingen terug zetten. Heb je wel een beveiliging erop dan kunnen ze er niet in en als "heractivatie lock" is ingesteld dan wordt het moeilijk want dan kun je hem niet even met Odin flashen.

Ik kan het mis hebben maar ik dacht dat het zo werkte
Ook de 're-activate' lock is te omzeilen. (ik was er wel blij mee, anders had ik m'n telefoon gebricked)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 22:46
Iemand toevallig wat vernomen over XtreStoLite, sinds beta 3 eind feb kwam is het stil geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk is er nog geen nieuwe firmware van Samsung uitgekomen sindsdien. Volgens mij is dat altijd de basis voor Edgarf voor een updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doet bij jullie de speaker het op de Xestrolite rom? Ik lees eerder problemen hiermee in combinatie met de hacker kernel. Bij mij werkt deze in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draquilla
  • Laatst online: 06-11-2024
Aghanim schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:28:
Doet bij jullie de speaker het op de Xestrolite rom? Ik lees eerder problemen hiermee in combinatie met de hacker kernel. Bij mij werkt deze in elk geval niet.
Bij mij geen problemen met de speaker.. Wel ervaar ik teleurstellende accu prestaties, welke ik i.c.m. de SpaceX kernel niet had. Waarschijnlijk ga ik deze zeer binnenkort weer flashen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Ik heb voorlopig de Samsung MM standaard 6.0.1 geflashed (via Odin en samobile)
Ik heb ook via CF Autoroot root kunnen krijgen op deze rom, maar telkens ik TWRP 3.0.0(1) erop zet ben ik de root kwijt?

Iemand een idee? Ik zou graag TWRP erop hebben voor backups te maken en ook om Xposed te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
-Bas schreef op zondag 13 maart 2016 @ 17:45:
Ik draai op dit moment een Galaxy S7 port (sixperience), deze ROM werkt echt heel goed. Beter dan de stock MM ROM. Zelfs de animaties lopen altijd vloeiend, nooit meer een hick-up / framedrop daarin gezien.

/knip
Hoe is jouw batterij onder die ROM. Bij mij is dat namelijk aanzienlijk achteruit gegaan t.o.v. Sixperience MM S6 build. Ik gebruik gewoon de kernel uit de S7 port rom (wat volgens mij gewoon de standaard s6 edge MM kernel zal zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Welke mm roms en kernels hebben jullie draaien?
En welke bevalt het beste tot nu toe?

Heb zelf tot nu toe alleen Xstrolite met arter97 kernel. Er is zeker nog werk te doen maar het lijkt beetje stil te vallen weer.

Bijvoorbeeld
-Batterijverbruik is gewoon nog hoog. 3 uur sot en hij is leeg tov 5 uur op 5.1
-Soms gaat de telefoon ineens naar zwart -beeld en moet ik m weer ontgrendelen n
-Auto brightness gaat niet goed en blijft regelmatig hangen.

Vooral het verbruik valt tegen en moet soms weer opladen in de avond. Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenlownager
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 21:31
ik heb de rom Weta 2.0 draaien icm hacker kernel v13.2 en moet zeggen dat dit een zeer goede ervaring geeft.
Over de batterij ben ik ook tevreden!
Ik haal +- 3,5u SOT, heb nooit echt meer gehaald zelfs niet op 5.1.1.

[ Voor 19% gewijzigd door thenlownager op 19-03-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
boratnl schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 18:56:
[...]

Hoe is jouw batterij onder die ROM. Bij mij is dat namelijk aanzienlijk achteruit gegaan t.o.v. Sixperience MM S6 build. Ik gebruik gewoon de kernel uit de S7 port rom (wat volgens mij gewoon de standaard s6 edge MM kernel zal zijn).
Ik gebruik ook gewoon de kernel die bij de ROM geleverd wordt, dat is de SpaceX kernel. Over het algemeen is mijn accuduur goed. Minimaal 4 uur SOT, af en toe zelfs uitschieters naar 7-7.5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 15:53
quote: edgarf28;65935164
I will release 3.0 RC1 tomorrow probably! ;)
:)F

[ Voor 5% gewijzigd door richajax op 20-03-2016 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
-Bas schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 19:29:
[...]

Ik gebruik ook gewoon de kernel die bij de ROM geleverd wordt, dat is de SpaceX kernel. Over het algemeen is mijn accuduur goed. Minimaal 4 uur SOT, af en toe zelfs uitschieters naar 7-7.5 uur.
Bedankt voor je replie. Dan klopt er toch iets niet bij mij, misschien maar eens opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi! Die ga ik dan wel dirty flashen over bèta 3, dat zal in dit geval wel moeten kunnen. Dan ook maar direct de Arter kernel want heb nu wat problemen met de luidspreker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:52
RC1 van XtreStoLite staat online, ga hem zo flashen :)

http://forum.xda-develope...-mod-edition-1-0-t3094423

Update: Dirtyflash + Xposed erachteraan. So far, so good (Y)

[ Voor 15% gewijzigd door bob-nwk op 21-03-2016 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heb m zelf al sinds gisteren draaien en loopt lekker!
Gekozen voor de hacker kernel en tot nu toe niks tegen gekomen.

Batterijverbruik vandaag:
33% accu nog over
2:15 SOT

Maar ook 2x 45 minuten spotify via bluetooth naar de autoradio gestreamd en ook flitsmeister + gps tijden de autoritten aan gehad.

Ben toch wel tevreden! Loopt bij mij beter dan de S7 port van sixperience.(vrijdag - zondag gehad)

Edit:
Toch een puntje ontdekt sinds de update, maar geen idee of het aan de rom ligt. Een deel van de contactfoto's in Whatsapp willen niet meer laden. Alsof er iets niet lekker loopt met die permissies, terwijl ik voor Whatsapp alles aan heb gezet.

[ Voor 23% gewijzigd door AndereKoekoek op 22-03-2016 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wel balen dat Samsung geen fatsoenlijke (MTP) drivers uitbrengt voor Windows 10.
Ik wil dus ook de RC1 flashen van de XtreStoLite. Heb de aangepaste bootloader, modem en TWRP geïnstalleerd, maar kon de .zip's van de ROM niet op de telefoon zetten, omdat MTP het niet doet. Vanuit TWRP gaf dat na een paar tellen ook al een foutmelding en vroeg Windows 10 of ik het bestand wilde overslaan e.d. Heel vreemd iig. Nu maar proberen om stock 6.0.1 te installeren en dan de files van de ROM middels MTP erop zetten, om vervolgens weer proberen te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
CptChaos schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:57:
Wel balen dat Samsung geen fatsoenlijke (MTP) drivers uitbrengt voor Windows 10.
Ik wil dus ook de RC1 flashen van de XtreStoLite. Heb de aangepaste bootloader, modem en TWRP geïnstalleerd, maar kon de .zip's van de ROM niet op de telefoon zetten, omdat MTP het niet doet. Vanuit TWRP gaf dat na een paar tellen ook al een foutmelding en vroeg Windows 10 of ik het bestand wilde overslaan e.d. Heel vreemd iig. Nu maar proberen om stock 6.0.1 te installeren en dan de files van de ROM middels MTP erop zetten, om vervolgens weer proberen te flashen.
Als je de drivers wil installeren heb je dan ook de driver verificatie binnen Windows uitgezet? Zo niet even googlen hoe je dat moet doen. Dat is standaard uitgeschakeld sinds Windows 8. Ook bij installatie uitvoeren als administrator. Wellicht lukt het om zo iets verder te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Uiteindelijk heb ik de stock ROM even gedownload, die geïnstalleerd. Daarna heb ik de files van de ROM op de telefoon gezet. Vervolgens de files opnieuw geflashed en de ROM geïnstalleerd. :)

Maar had idd die driver check niet uitgeschakeld en had ook niet als administrator uitgevoerd.

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 22-03-2016 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zijn jullie bevindingen met de RC1 rom van Edgar? Zit te twijfelen om te updaten, draai nu al een hele tijd Xtrestolite deo 2.4 icm UniKernel V9 op battery saving, maar het mag allemaal iets soepeler van mij :) Wil wel graag dat de Rom stabiel is, soepel en een goede accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 00:44:
Hoe zijn jullie bevindingen met de RC1 rom van Edgar? Zit te twijfelen om te updaten, draai nu al een hele tijd Xtrestolite deo 2.4 icm UniKernel V9 op battery saving, maar het mag allemaal iets soepeler van mij :) Wil wel graag dat de Rom stabiel is, soepel en een goede accuduur.
Wellicht een open deur en ook niet direct een antwoord op je vraag, maar als je de kernel nou eens van battery saving? Dan zal alles wellicht al wat soepeler gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
bob-nwk schreef op maandag 21 maart 2016 @ 18:26:
RC1 van XtreStoLite staat online, ga hem zo flashen :)

http://forum.xda-develope...-mod-edition-1-0-t3094423

Update: Dirtyflash + Xposed erachteraan. So far, so good (Y)
Ik dacht in de eerste posts gelezen te hebben dat deze rom Xposed niet ondersteund omdat deze op een Samsung rom gebasseerd is?

Welke versie werkt wel? Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 20:31

Zorian

What the fox?

DorkoTheBeast schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:39:
[...]

Ik dacht in de eerste posts gelezen te hebben dat deze rom Xposed niet ondersteund omdat deze op een Samsung rom gebasseerd is?

Welke versie werkt wel? Thx!
Je moet een aangepaste versie hebben van Xposed, deze dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 23-03-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Super!!! bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 07:22:
[...]

Wellicht een open deur en ook niet direct een antwoord op je vraag, maar als je de kernel nou eens van battery saving? Dan zal alles wellicht al wat soepeler gaan.
Batterij is nu al niet super dus vandaar de vraag naar de bevindingen van de nieuwste versie van edgar. _/-\o_ Ik haal maar krap 3 uur SOT en af en toe een hapering met deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

dbzfan

Nee.

Wat zijn voor jullie nou de grote verschillen en redenen om over te stappen van Android 5 naar Android 6?

Ik heb nu edgarf op Android 5 draaien al sinds september en het draait zo lekker, met een awesome batterij time. Ik moet echt wel een hele goede redenen hebben om dit weg te doen en over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben vorige week overgestapt. Eigenlijk zie ik geen directe reden. Performance, batterij en features zijn voor mij nog hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
dbzfan schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:18:
Wat zijn voor jullie nou de grote verschillen en redenen om over te stappen van Android 5 naar Android 6?

Ik heb nu edgarf op Android 5 draaien al sinds september en het draait zo lekker, met een awesome batterij time. Ik moet echt wel een hele goede redenen hebben om dit weg te doen en over te stappen.
Ik denk dat het verschil van een custom rom op android 5.1.1 naar android 6 vrij klein is. Ikzelf ben van de stock 5.1 ROM naar een custom 6.0.1 rom gegaan. De voornaamste verschil is de smoothness van de rom, waar ik eerder nog wel eens een animatie had die haperde, of tijdens het scrollen door de lijst, dat is nu allemaal opgelost. 8)

Ook is het multitasken weer een klein stukje beter geworden, eerder kon ik geen facebook, youtube en een andere grote app draaien, nu lukt dat gelukkig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Gebruik hier zelf WhatsApp Web veel tijdens het werken en dat werkt niet meer zo goed sinds RC1 van XtreStrolite.

De browser zegt steeds dat WhatsApp onbereikbaar is en dat ik de verbinding moet controleren.
Vervolgens moet ik de telefoon unlocken en WhatsApp openen en is de browser weer gekoppeld.
Na een x aantal minuten is de koppeling weer weg.

Lijkt een verband te hebben met de diepe slaap van de telefoon, waardoor internet wordt uitgeschakeld of alleen WhatsApp. Zowel bij Wifi als bij 4G treedt dit op Dacht eerst dat het aan de wifi instelling lag mbt slaap, dus beide getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Floris-K schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:03:
Gebruik hier zelf WhatsApp Web veel tijdens het werken en dat werkt niet meer zo goed sinds RC1 van XtreStrolite.

De browser zegt steeds dat WhatsApp onbereikbaar is en dat ik de verbinding moet controleren.
Vervolgens moet ik de telefoon unlocken en WhatsApp openen en is de browser weer gekoppeld.
Na een x aantal minuten is de koppeling weer weg.

Lijkt een verband te hebben met de diepe slaap van de telefoon, waardoor internet wordt uitgeschakeld of alleen WhatsApp. Zowel bij Wifi als bij 4G treedt dit op Dacht eerst dat het aan de wifi instelling lag mbt slaap, dus beide getest.
Hmm, ik wilde vanmiddag updaten maar gebruik ook veel de webversie. Is voor mij wel echt een no-go als dat niet lekker meer werkt. Al meerdere kernels geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Aghanim schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:19:
[...]

Hmm, ik wilde vanmiddag updaten maar gebruik ook veel de webversie. Is voor mij wel echt een no-go als dat niet lekker meer werkt. Al meerdere kernels geprobeerd?
Heb net versie 13.0 van Arter geïnstalleerd en ben aan het wachten of het weer gebeurd. Zet het resultaat zo wel in dit bericht.

Het lijkt erop dat dit met Arter 13 is verholpen. Verbinding is net constant gebleven met de web browser

[ Voor 11% gewijzigd door AndereKoekoek op 23-03-2016 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
Sinds Marshmellow (XtreStoLite Beta 3, nu RC1) werkt mijn wifi tethering niet meer. Connecten geen probleem maar data overdracht wil niet lukken. Ik krijg ook geen foutmelding ofzo. Al verschillende kernels geprobeerd maar helaas. Ook geprobeerd met een andere SSID, ander wachtwoord, opnieuw te connecten (forget network en vervolgens opnieuw verbinden).

Op diverse 5.1 ROM's werkte deze feilloos. Verder ook geen problemen met mijn overige radios (GPS, celluar, wifi, bluetooth).

Meer mensen hier problemen mee?

Device: SM-G925F (edge dus)
ROM: XtreStoLite Deo-Mod 3.0 RC1 - XXU3DPCA
Baseband: G925FXXU3DPKBK
Kernel: 3.10.31-7497559 (standaard kernel bij installatie RC1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb nu toch weer dat de verbinding wordt verbroken met WhatsApp <> WhatsApp Web.
Arter 13 heb ik ook op andere roms gehad, dus zou het misschien dan toch in de rom zitten?

Edit:
Nu rom een uur ExtraLite rom erop staan en ook daar valt de verbinding weg.
Heb wel een dirty flash gedaan :X

[ Voor 25% gewijzigd door AndereKoekoek op 24-03-2016 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draquilla
  • Laatst online: 06-11-2024
Floris-K schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:00:
Ik heb nu toch weer dat de verbinding wordt verbroken met WhatsApp <> WhatsApp Web.
Arter 13 heb ik ook op andere roms gehad, dus zou het misschien dan toch in de rom zitten?

Edit:
Kan dit niet met Doze te maken hebben? Anders zou je WhatsApp eens als uitzondering kunnen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Draquilla schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:44:
[...]
Kan dit niet met Doze te maken hebben? Anders zou je WhatsApp eens als uitzondering kunnen toevoegen.
Oh ja natuurlijk! Heb nu de batterijoptimalisatie voor WhatsApp uitgeschakeld.
Eens even kijken hoe het gaat nu.

Edit:
WhatsApp valt nog steeds in diepe slaap.
Full wipe + install van de rom gedaan.
Batterij optimalisatie goed gezet

Helaas wordt de verbinding verbroken met WhatsApp web
Als ik vervolgens met mijn werktelefoon een appje naast mijn s6 stuur, dan krijg ik ook geen notificatie.
Totdat ik WhatsApp open en vervolgens werkt WhatsApp web weer en komen alle berichten weer binnen.

Hebben jullie hier geen last van? Of laten jullie je telefoon niet lang genoeg liggen?

[ Voor 41% gewijzigd door AndereKoekoek op 24-03-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:10
Sinds deze week ook de eigenaar van S6. Sinds de SIII behoorlijk verslingerd geraakt aan de Galaxy S serie en altijd met veel plezier gebruikt. Met root en custom roms wel te verstaan. Officiële custom ROMS van Cyanogenmod zijn misschien nog even ver weg, maar root-access zou ik wel graag hebben.

Bij elke nieuwe versie lijkt het wel of het iets ingewikkelder wordt (schijn bedriegt?). Mijn toestel is inmiddels voorzien van Marshmallow 6.0.1 (langs OTA weg). En ik vond hier een howto voor root-acces.
Is dit een juiste methode? Of is er een betere? Ik had ook die van Chainfire gezien, maar ik vroeg me af of hoe het hier mee zit?
UNLOCK BOOTLOADERS
If you have locked bootloaders, flashing one of these will probably brick your device - with the exception of Nexus devices, which will usually automatically "OEM unlock" and wipe your data !
In die howto komt die OEM unlock optie ter sprake, maar in de development opties heb ik die dus niet staan? Goed of slecht nieuws?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Master FX schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:51:
In die howto komt die OEM unlock optie ter sprake, maar in de development opties heb ik die dus niet staan? Goed of slecht nieuws?
Step 4. If you have “OEM Unlocking” option, make sure it’s turned ON. Mine doesn’t have it and if you don’t have that option, you can skip this step. Most U.S. models have it though.

Dit komt vanaf de link die je zelf gepost hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Klopt, maar ten aanzien van de 'eis' van Chainfire, als die optie er niet is, loop ik dan de kans dat ik mijn device brick? Wat is in jouw ogen de beste methode?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Master FX schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:29:
Klopt, maar ten aanzien van de 'eis' van Chainfire, als die optie er niet is, loop ik dan de kans dat ik mijn device brick? Wat is in jouw ogen de beste methode?
Ik zou gewoon die van RootmyS6 volgen. Daar staat niet voor niks bij dat als je het niet hebt, je die ene stap kan overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Floris-K schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:00:

Edit:
Bij mij lijkt WA Web prima te werken icm met RC1 en Arter 13.
bob-nwk schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:57:
Sinds Marshmellow (XtreStoLite Beta 3, nu RC1) werkt mijn wifi tethering niet meer. Connecten geen probleem maar data overdracht wil niet lukken. Ik krijg ook geen foutmelding ofzo. Al verschillende kernels geprobeerd maar helaas. Ook geprobeerd met een andere SSID, ander wachtwoord, opnieuw te connecten (forget network en vervolgens opnieuw verbinden).

Op diverse 5.1 ROM's werkte deze feilloos. Verder ook geen problemen met mijn overige radios (GPS, celluar, wifi, bluetooth).

Meer mensen hier problemen mee?

Device: SM-G925F (edge dus)
ROM: XtreStoLite Deo-Mod 3.0 RC1 - XXU3DPCA
Baseband: G925FXXU3DPKBK
Kernel: 3.10.31-7497559 (standaard kernel bij installatie RC1)
Werkt hier prima (type dit nu vanuit de auto met wifi hotspot) op RC1 met Arter97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
l3art schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:50:
[...]

Ik zou gewoon die van RootmyS6 volgen. Daar staat niet voor niks bij dat als je het niet hebt, je die ene stap kan overslaan.
Gaan we dat doen...

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
Aghanim schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:56:
[...]

[...]

Werkt hier prima (type dit nu vanuit de auto met wifi hotspot) op RC1 met Arter97.
Dan ga ik Arter maar eens flashen, dat was zo ongeveer de enige die ik nog niét had geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
l3art schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:50:
[...]

Net maar eens gaan proberen en het stappenplan klopt aardig :) TWRP lijkt alleen een beetje te bokken. De versie die in de tutorial zat via de download link, startte wel, maar die kon ik niet meer exit'en via het menu. Ik zag dat ik de button had gedrukt (veranderde van kleur) maar er gebeurde verder niks.

Daarna een recente TWRP 3.0.0.1 van de officiele site gehaald. Die geflashed, maar die wil in zijn geheel niet starten. Linksboven in rood komt te staan "Recovery not seandroid enforcing" samen met het Samsung Splashscreen. Verschillende versies geprobeerd inmiddels, maar lukt nog niet echt.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Master FX schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:06:
[...]

Net maar eens gaan proberen en het stappenplan klopt aardig :) TWRP lijkt alleen een beetje te bokken. De versie die in de tutorial zat via de download link, startte wel, maar die kon ik niet meer exit'en via het menu. Ik zag dat ik de button had gedrukt (veranderde van kleur) maar er gebeurde verder niks.

Daarna een recente TWRP 3.0.0.1 van de officiele site gehaald. Die geflashed, maar die wil in zijn geheel niet starten. Linksboven in rood komt te staan "Recovery not seandroid enforcing" samen met het Samsung Splashscreen. Verschillende versies geprobeerd inmiddels, maar lukt nog niet echt.
Ik zal eens kijken welke versie ik heb draaien...
Versie 2.8.7.2
Maar ik draai nog wel android 5.1 ik weet niet goed of dat wat uitmaakt....

Maar wellicht de TWRP waar ze hier naar verwijzen? http://rootmygalaxy.net/d...arshmallow-twrp-recovery/

Of hier: http://www.droidviews.com...-marshmallow-and-root-it/

[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 24-03-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Thanks, ga er morgen eens mee verder

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor 6.0 moet je TWRP 3 hebben. Op xda in de thread van Xestrolite werkt 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Aghanim schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 07:22:
Voor 6.0 moet je TWRP 3 hebben. Op xda in de thread van Xestrolite werkt 100%.
Super! Deze werkt inderdaad. En dan nu de hamvraag :) Welke ROM. CyanogenMOD is nog geen optie en ik heb al verschillende namen voorbij zien komen. Maar die zijn allemaal gebaseerd op stock?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Het probleem met WhatsApp berichten lijkt te zijn opgelost!

Ik heb Smart Manager moeten installeren en vervolgens de batterij optimalisatie in Smart manager uitgeschakeld. De telefoon is nu al een half uur not unlocked geweest. Berichten komen gewoon binnen én de verbinding met WhatsApp Web synct ook nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Master FX schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 08:47:
[...]

Super! Deze werkt inderdaad. En dan nu de hamvraag :) Welke ROM. CyanogenMOD is nog geen optie en ik heb al verschillende namen voorbij zien komen. Maar die zijn allemaal gebaseerd op stock?
Maar eigenlijk alle roms voor de S6 zijn gebaseerd op Stock dacht ik. Ben zelf nog niet anders tegen gekomen. In ieder geval niet als je wil dat je camera probleemloos werkt, de vingerafdrukscanner, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Zal die XtresStoLite eens gaan proberen, daar lees ik in deze thread ook wel goede dingen over. Toch jammer dat er vanuit Samsung niet een kale versie wordt geleverd. Je zou zeggen dat dat toch ook hun basis is....

Update
Onder de indruk van de performance so far. Veel snappier dan de loaded stock rom van Samsung.

Update 2
Gear VR werkt (nog) niet. Zie dat er een add-on package is, maar kun je daaruit afzonderlijke onderdelen selecteren? Of krijg je dan ook ineens alles er weer bij (700+ MB)

[ Voor 42% gewijzigd door Master FX op 25-03-2016 12:26 . Reden: update toegevoegd ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:58
Master FX schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:04:
Zal die XtresStoLite eens gaan proberen, daar lees ik in deze thread ook wel goede dingen over. Toch jammer dat er vanuit Samsung niet een kale versie wordt geleverd. Je zou zeggen dat dat toch ook hun basis is....

Update
Onder de indruk van de performance so far. Veel snappier dan de loaded stock rom van Samsung.

Update 2
Gear VR werkt (nog) niet. Zie dat er een add-on package is, maar kun je daaruit afzonderlijke onderdelen selecteren? Of krijg je dan ook ineens alles er weer bij (700+ MB)
http://forum.xda-develope...hp?p=60389797&postcount=2
Aroma Add-on Package 3.0 Details:

- ONLY the things that you select are being installed with this package, it's only for the add-ons that are listed below (you have to flash the ROM from post #1 first!)

Ik ga hem vanavond eens even testen. Heb nu Arrow draaien. Maar ik haal de dag niet eens met sochtends 100%. Word toch wel irritant!

"If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag toch wat gekke dingen gezien. Kreeg de melding dat de vingerafdruk scanner niet beschikbaar was en moest met code unlocken. Daarna werden alle kleuren ineens paars en groen, soort van inverted. Reboot heeft het verholpen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Ploon schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:58:
[...]

http://forum.xda-develope...hp?p=60389797&postcount=2
Aroma Add-on Package 3.0 Details:

- ONLY the things that you select are being installed with this package, it's only for the add-ons that are listed below (you have to flash the ROM from post #1 first!)

Ik ga hem vanavond eens even testen. Heb nu Arrow draaien. Maar ik haal de dag niet eens met sochtends 100%. Word toch wel irritant!
Via de installer inderdaad enkel de Gear VR packages kunnen installeren. Toestel reageert nu weer op de Gear VR en ook de software is geinstalleerd. Echter het beeld klopt niet meer. Ik zie nu twee halve beelden (far left en far right) en niks in het midden...
Als ik ze loskoppel zie ik nu 1 beeld in het midden ipv twee keer het beeld naast elkaar... Iemand dezelfde ervaring (+ ideeen voor een oplossing)?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Na wat Googlen: probleem met een symlink
In terminal:
code:
1
2
3
4
5
6
su
cd /system/lib
mount -o rw,remount /system
rm libGLESv3.so
cp libGLESv2.so libGLESv3.so
chmod 644 libGLESv3.so

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sound Rush®
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02-2024
Ik heb ook voor het eerst mijn telefoon geroot :) Wil binnenkort die Xestrolite of Arrow rom erop zetten.

Ik lees alleen verschillende dingen over het maken van een backup (met TWRP). De een vinkt alle opties aan, de ander alleen boot, data en system. En anderen zeggen weer dat het belangrijk is om ook een backup van EFS te maken. Kan iemand die daar verstand van heeft het een en ander over uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Master FX schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:04:
En nu een dag later nog steeds tevreden over XtrestoLite? Wellicht zou dit een vervolg kunnen zijn op de Wanam rom die ik nu draai. Al ben ik daar al wel echt uitermate tevreden over. Ik haal met mijn gebruik makkelijk een hele dag, er is veel te tweaken en alles werkt.

En ja, dan gaat toch het gezegde spelen in mijn hoofd: If it ain't broke, don't fix it....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 16:00
Ik heb nu sinds een week een S6 en kom van een Nexus 5 af. Deze heb ik stock gedraaid en alleen geroot, en die functies mis ik nu op mijn S6 al. Ik heb een S6 gekocht omdat ik deze voordelig kon krijgen en ik de 5X geen waardige opvolger vind.
Vooral qua functies is de S6 tot zover een toppertje, maar TouchWiz ga ik toch niet aan wennen ben ik bang. Gelukkig heb ik wel al eenvoudig de back en recents softkeys om kunnen draaien :)

Ik begrijp dat er helemaal geen vanilla android roms voor de S6 aanwezig zijn? Alles ongeveer gebaseerd op TW? Hoe stabiel zijn die ROMS? In principe hoef ik niet per se een custom ROM, maar root zou wel fijn zijn om in ieder geval wat rommel te kunnen freezen.
Tips?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
l3art schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 11:03:
[...]

En nu een dag later nog steeds tevreden over XtrestoLite? Wellicht zou dit een vervolg kunnen zijn op de Wanam rom die ik nu draai. Al ben ik daar al wel echt uitermate tevreden over. Ik haal met mijn gebruik makkelijk een hele dag, er is veel te tweaken en alles werkt.

En ja, dan gaat toch het gezegde spelen in mijn hoofd: If it ain't broke, don't fix it....
Tot zo ver zeker tevreden. Erg vlot allemaal. Root is wel fijn idd. Ik installeer altijd AdAway en AFWall+ (firewall). En omdat ik ook altijd een andere launcher gebruikte dan de Trebuchet launcher van CM, is het eigenlijk qua gebruik niet anders dan CM + Nova Launcher.

Enige wat anders is, is het settings menu - dat is nog wel Samsung-ig. Qua battery ook prima.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Master FX schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:44:
[...]

Tot zo ver zeker tevreden. Erg vlot allemaal. Root is wel fijn idd. Ik installeer altijd AdAway en AFWall+ (firewall). En omdat ik ook altijd een andere launcher gebruikte dan de Trebuchet launcher van CM, is het eigenlijk qua gebruik niet anders dan CM + Nova Launcher.

Enige wat anders is, is het settings menu - dat is nog wel Samsung-ig. Qua battery ook prima.
Even een beetje offtopic, maar wat doe je met AfWall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Firewall dus. Sommige games of apps hebben geen internet nodig en dan kunnen ze ook niet "naar huis bellen". Dus geblokkeerd. Misschien beetje alu-hoedje, maar ach :)

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Weet iemand of het mogelijk is op m'n S6 met Marshmallow ROM, bootloader en modem een backup van een Lollipop-ROM terug te zetten?

Als ik nu een backup restore, krijg ik de melding 'Kernel is not seandroid enforcing' en start hij niet door. Ik denk dat ik m'n bootloader dan moet downgraden?

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou idd kunnen. Wat ook werkt is via Smart Switch emergency recovery of iets dergelijks te doen.
Pagina: 1 ... 36 ... 40 Laatste