Dat wil ik ook wel eens weten...airwolf83 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:01:
Vraagje
Ik heb de arrow rom er al weer even opstaan.
Maar weet iemand misschien ook hoe ik het LTE verbindings teken weer verander in 4g?
Een betere, veiligere manier om te rooten dan er nu al is bedoel je dan?scorpio schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:22:
En zelfs dan wacht ik nog even , wil eerst een goede , veilige manier om hem te rooten.
Als die er is dan flash ik de update wel.,,moet me ff bedwingen
Dan er nu al is?
Kan zijn dat ik wat mis, zou mooi zijn begrijp me goed
maar die ik heb gezien waren alleen voor de 6.0 Beta?
Kan zijn dat ik wat mis, zou mooi zijn begrijp me goed
maar die ik heb gezien waren alleen voor de 6.0 Beta?
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
* FreshMaker wacht ook nog even af,
http://forum.xda-develope...0-1-xef-vodafone-t3320675
Hier staat wel een manier, maar er is nog steeds sprake van uitvallen van sommige functies.
Ik heb mijn vertrouwen in ChainFire, die doet het gewoon goed
http://forum.xda-develope...0-1-xef-vodafone-t3320675
Hier staat wel een manier, maar er is nog steeds sprake van uitvallen van sommige functies.
Ik heb mijn vertrouwen in ChainFire, die doet het gewoon goed
sluit me hier bij aan, even wachten op goede root en roms met orginele basis MM
Arrow bevalt nu prima misschien dat die ook een MM versie maken?
Arrow bevalt nu prima misschien dat die ook een MM versie maken?
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Weet niet of je inmiddels verder bent maar probeer het volgende eens. Gebruik iig geen usb 3.0 poort!!Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:29:
Thanks!
Ik heb de kabel en de pc vervangen...zonder resultaat...
M'n zoon heeft 'm geroot met Odin en na een week goed te hebben gedaan, startte de telefoon niet meer op, maar bleef ie hangen in het logoscherm. Hij dacht pa lost 't wel even op...fout!
Ben druk lezende. Mocht ik een oplossing vinden zal ik het 't iig posten zodat andere leden wellicht ook wat aan de info hebben.
Nogmaals dank!
Mocht er nog iemand een suggestie hebben...graag!!
Download laatste versie Odin van b.v. sammobile.com) , Zet je toestel in download mode, Volume down,home en power ingedrukt houden. Start Odin, sluit je toestel aan , waarschijnlijk herkend hij hem niet.
Sluit Odin maar laat je toestel aangesloten. Start nu opnieuw Odin ..... Met een beetje geluk herkend hij hem nu.
USB 3.0 maakt niks uit, mijn pc heeft enkel 3.0 en heb al heel vaak geflashed. Dit klinkt meer als een probleem met de firmware. Download even SamFirm, voer de juiste gegevens in de eerste 2 vakjes in (SM-G925F voor edge, SM-G920F voor normale) en PHN in het 2e vakje. Tik Auto aan, check update en dan het firmware bestand downloaden. Erna decrypten met hetzelfde tooltje (ook vinkje) en dan de zip uitpakken. Dan krijg je een .md5 bestand die je met Odin gaat flashen. Knal hem in AP, vinkje weg bij auto reboot en gaan met die banaan.Gohan040 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:59:
[...]
Weet niet of je inmiddels verder bent maar probeer het volgende eens. Gebruik iig geen usb 3.0 poort!!
Download laatste versie Odin van b.v. sammobile.com) , Zet je toestel in download mode, Volume down,home en power ingedrukt houden. Start Odin, sluit je toestel aan , waarschijnlijk herkend hij hem niet.
Sluit Odin maar laat je toestel aangesloten. Start nu opnieuw Odin ..... Met een beetje geluk herkend hij hem nu.
Bij jou maakt 3.0 misschien niet uit , ik heb er al vaker problemen mee gehad. Proberen kan geen kwaad he als het niet lukt. Er werd tenslotte om suggesties gevraagd.
Mannen, jullie weten dat edgarf28 uit zijn winterslaap is?
Activiteit op XDA gezien.
[url]http://I'd assume he's working on it  http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=65475290&postcount=55 [/url]
[url]http://I'd assume he's working on it  http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=65475290&postcount=55 [/url]
Dat noem ik nou nog eens goed nieuwsJacques112 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 04:39:
Mannen, jullie weten dat edgarf28 uit zijn winterslaap is?
Vooral de inhoud van de reactie doet mij een glimlach geven....lubbertkramer schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 07:58:
[...]
Dat noem ik nou nog eens goed nieuws
"Lol, that explains why Wi-Fi wasn't working on my private

Ik weet het , het is Alpha , maar het beloofd hopelijk weer wat moois...
[ Voor 11% gewijzigd door Gohan040 op 24-02-2016 09:16 ]
Wanam heeft aangegeven geen rom meer te maken (helaas). Die is overgestapt naar de 5X.Gohan040 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:15:
[...]
Vooral de inhoud van de reactie doet mij een glimlach geven....
"Lol, that explains why Wi-Fi wasn't working on my privateXtreStoLite ROM 3.0
Alpha build last night... "
Ik weet het , het is Alpha , maar het beloofd hopelijk weer wat moois...
Dus nu dan maar de hoop vestigen op de XtreStoLite rom.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Vergeet Arrow niet. Die is bijna klaar met v11. Ik vermoed deze wel nog op 5.1.1, maar MM zal vlot volgen.l3art schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:09:
[...]
Wanam heeft aangegeven geen rom meer te maken (helaas). Die is overgestapt naar de 5X.
Dus nu dan maar de hoop vestigen op de XtreStoLite rom.
Ach, een andere 5.1.1 rom zit ik persoonlijk niet op te wachten. Met Wanam vandaag in standby (paar keer even wat whatsappjes lezen), met synchroniseren van mail, whatsapp, etc aan) via mobiel internet een verbruik van 1,1% per uur. Dat red ik niet met andere roms. Alleen nieuwsgierig naar MM roms. Maar voor die tijd stap ik niet over :-)
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik lees net in het Arrow draadje dat hij bezig is met een 6.0.1 rom 
http://forum.xda-develope...p=65499456&postcount=1690
[ Voor 34% gewijzigd door dafmay op 24-02-2016 19:07 ]
Same here. Ik mis eigenlijk helemaal niks op Arrow momenteel. Maar op zich wel benieuwd naar MM echter niet ten koste van bijvoorbeeld adblocker.l3art schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 19:04:
Ach, een andere 5.1.1 rom zit ik persoonlijk niet op te wachten. Met Wanam vandaag in standby (paar keer even wat whatsappjes lezen), met synchroniseren van mail, whatsapp, etc aan) via mobiel internet een verbruik van 1,1% per uur. Dat red ik niet met andere roms. Alleen nieuwsgierig naar MM roms. Maar voor die tijd stap ik niet over :-)
Mooi dat Arrow met MM bezig is. Xestrolite begin ik niet meer aan nadat Edgarf de vorige keer vanuit het niets spoorloos was.
Yup same here, gebruik nog steeds Arrow v10 op mijn S6....loopt perfect.Aghanim schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 19:30:
[...]
Same here. Ik mis eigenlijk helemaal niks op Arrow momenteel. Maar op zich wel benieuwd naar MM echter niet ten koste van bijvoorbeeld adblocker.
Mooi dat Arrow met MM bezig is. Xestrolite begin ik niet meer aan nadat Edgarf de vorige keer vanuit het niets spoorloos was.
Overigens allemaal niet echt ter zake meer voor mij want ik ben op 11/03 over op de S7.
Verwijderd
S5?/efs
Deze map is heel belangrijk voor je telefoon, de map bevat specifieke informatie zoals je IMEI code,
Mac-adres en Productcode van je Samsung Galaxy S5.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2016 09:16 ]
Nice! Daar was ik nou op aan het wachtendafmay schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 19:06:
Ik lees net in het Arrow draadje dat hij bezig is met een 6.0.1 rom
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Ja zeker mooi dat Arrow meteen aan de slag is gegaan met 6.0.1. Hij was namelijk al bezig met een 5.1.1 update.Boobybandit schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:53:
[...]
Nice! Daar was ik nou op aan het wachtenHoop dat ie met een paar weken klaar is. Wat is er trouwens gebeurd met je 6P?
Ach man, hou op schei uit...ik ben nogal adhd en wissel pijnlijk snel van telefoon
De S6 inmiddels verkocht aan mede-tweaker en nu is het wachten op de S7
Haha gaaf. Zelfde heb ik ook. Formaat S6/edge was perfect. Vind het erg jammer dat de S7 edge weer zo groot wordt. Ach, kijken wat de S8 brengtdafmay schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:02:
[...]
Ja zeker mooi dat Arrow meteen aan de slag is gegaan met 6.0.1. Hij was namelijk al bezig met een 5.1.1 update.
Ach man, hou op schei uit...ik ben nogal adhd en wissel pijnlijk snel van telefoonDe 6P heb ik afgelopen weekend weer retour gedaan omdat ik 'm toch te groot/zwaar vond en schermkwaliteit enigzins tegenviel. Wel jammer want de stock android ervaring beviel erg goed.
De S6 inmiddels verkocht aan mede-tweaker en nu is het wachten op de S7
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Nice, helaas alleen wel de verkeerde base.scorpio schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:46:
Marshmallow rolt overal binnen nu e zo te zien is de autoroot ook bijna klaar![]()
Ik heb 3DPAD als base namelijk. Al zit ik stiekem nog te wachten op de PHN-ROM. Dit is de XEU, wat eigenlijk een global EU ROM is.
Ik ben een weekje om naar de arrow rom. Naast het feit dat ik strontchaggerijnig wordt van het samsung toetsenbord (wat zichzelf elke keer weer primair aan zet), heb ik ook een probleem.
Apps sluiten zichzelf. Sporttrackers, netflix, tuneradio en spotify etc. gaan allemaal na +/- 10 vanzelf uit. Batterij optimalisatie staat uit. Iemand een idee?
Apps sluiten zichzelf. Sporttrackers, netflix, tuneradio en spotify etc. gaan allemaal na +/- 10 vanzelf uit. Batterij optimalisatie staat uit. Iemand een idee?
DHA settings aanpassen in de build.prop. Tip : doe eens een search in dit topic...
Gebruik zelf deze ROM niet maar gebruik je misschien iets als greenify of powernap (icm xposed)?DjVe schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:16:
Ik ben een weekje om naar de arrow rom. Naast het feit dat ik strontchaggerijnig wordt van het samsung toetsenbord (wat zichzelf elke keer weer primair aan zet), heb ik ook een probleem.
Bedankt dafmay. Daar duik ik eens in.
NopeGohan040 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 23:23:
[...]
Gebruik zelf deze ROM niet maar gebruik je misschien iets als greenify of powernap (icm xposed)?
Om je op weg te helpen, zie mijn post :
dafmay in "[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's"
Deze DHA settings doen het bij mij erg goed.
Ik had ze al gevonden en toegepast. Het lijkt te werken!dafmay schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:15:
[...]
Om je op weg te helpen, zie mijn post :
dafmay in "[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's"
Deze DHA settings doen het bij mij erg goed.
Top!DjVe schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:41:
[...]
Ik had ze al gevonden en toegepast. Het lijkt te werken!
Awesomeness!
XtreStoLite v3.0 Beta1 (alleen G920F) is uit, vanavond meteen eens proberen
http://forum.xda-develope...post65522135#post65522135
*Edit*
Het is ipv vanavond meteen maar direct geworden
Dirty install over 6.0.1 beta heen... Nu 'Apps aan het optimaliseren'.
In 1 go de bootloader, modem en trwp geflashed en daarna rom+addons. Ben heel benieuwd.
*Edit*
Het is ipv vanavond meteen maar direct geworden
In 1 go de bootloader, modem en trwp geflashed en daarna rom+addons. Ben heel benieuwd.
[ Voor 33% gewijzigd door m0ridin op 26-02-2016 11:36 ]
Woop nog niet gezien, ik ga maar eens een gokje wagen en heb hem aan het downloaden gezet. Zijn roms waren altijd goed en hij geeft een goede verklaring voor zijn afwezigheid dus ik geef hem de weer de kansm0ridin schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:08:
Awesomeness!
Ja idd , erg goed nieuws... Heb helaas een 925f , even geduld dus nog......m0ridin schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:08:
Awesomeness!
Mjah, het is niet alsof een maker verplicht is eindeloos te blijven of te verantwoorden waarom hij even geen tijd heeft.lubbertkramer schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:21:
[...]
Woop nog niet gezien, ik ga maar eens een gokje wagen en heb hem aan het downloaden gezet. Zijn roms waren altijd goed en hij geeft een goede verklaring voor zijn afwezigheid dus ik geef hem de weer de kans
Heb zijn roms altijd met veel plezier gebruikt en het feit dat hij weg was veranderde daar niets aan. Maar zeer blij dat hij weer terug is in ieder geval
Klopt idd, soms om moe van te worden. Vooral op XDA is het om de paar post gemauw over een update. Dit terwijl er helemaal niet eens een reden is voor een update want alles werkt naar behoren en er is ook niks nieuws uitgekomen. Er zijn er ook erg veel die niet eens de moeite nemen om de OP te lezen, en simpelweg gewoon vragen "where to download rom"?m0ridin schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:38:
[...]
Mjah, het is niet alsof een maker verplicht is eindeloos te blijven of te verantwoorden waarom hij even geen tijd heeft.
Heb zijn roms altijd met veel plezier gebruikt en het feit dat hij weg was veranderde daar niets aan. Maar zeer blij dat hij weer terug is in ieder geval

Kan ik hierna ook via smartswitch een gemaaktem0ridin schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:08:
Awesomeness!
*Edit*
Het is ipv vanavond meteen maar direct gewordenDirty install over 6.0.1 beta heen... Nu 'Apps aan het optimaliseren'.
Dan wacht ik ook niet langer op de PHN
Als je via de aroma installer de smartswitch support aanvinkt wel.scorpio schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:44:
[...]
Kan ik hierna ook via smartswitch een gemaaktebackup terugzetten??
Dan wacht ik ook niet langer op de PHN
Ik heb zojuist de rom geinstaleerd en een backup terug gezet via smartswitch
ff voor de duidelijkheid ..
Als ik de zaken installer en ik ben bezig met de "XtreStoLite_Aroma_Add-on_Package"dan komt daar de optie smartswitch in voor dus?
Perfect ..thanks
Als ik de zaken installer en ik ben bezig met de "XtreStoLite_Aroma_Add-on_Package"dan komt daar de optie smartswitch in voor dus?
Perfect ..thanks
Yep
Die optie komt daar idd in voor.
smart switch support heet het in de aroma installer
Die optie komt daar idd in voor.
smart switch support heet het in de aroma installer
Laatste vraag: moet ik de zip files uitpakken voor ik ze met odin flash of kan het als zip.
wil het in 1 keer doen :
bootloader onder BL (is nu dus zip)
modem onder CP (is MD5)
TWRP onder AP (is zip)
wil het in 1 keer doen :
modem onder CP (is MD5)
TWRP onder AP (is zip)
Uitpakken... Je kan ze anders ook niet eens in Odin selecteren volgens mij. (Ik heb ze zelf trouwens gedownload als .tar... Alleen TWRP was een zip, die heb ik dus uitgepakt)scorpio schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:15:
Laatste vraag: moet ik de zip files uitpakken voor ik ze met odin flash of kan het als zip.
wil het in 1 keer doen :
modem onder CP (is MD5)
TWRP onder AP (is zip)
Behalve de ROM en ADDON natuurlijk! Die als zip op je telefoon zetten.
[ Voor 6% gewijzigd door m0ridin op 26-02-2016 15:18 ]
shit, in enthousiasme eerst geflashed en nog geen aroma en rom op sd gezet
Nog nooit gehad brrr ..pff en nu
als ik nu via twrp de unikernel weer flash , start dan erna weer de 5.1.1 op?
fuck ...nee dus , komt in bootloop
ehm ...help?
met smartswich noodherstel??? waar vind ik de code ook nog maar weer
op de doos ? is dat de imei of sn?
K ga via sammobile rom erop gooien en dan opnieuw
Nog nooit eerder gehad maar komt natuurlijk ook door het ontbreken van een sd kaartje ,dan was er niets loos en kon het alsnog
Nog nooit gehad brrr ..pff en nu
als ik nu via twrp de unikernel weer flash , start dan erna weer de 5.1.1 op?
fuck ...nee dus , komt in bootloop
ehm ...help?

met smartswich noodherstel??? waar vind ik de code ook nog maar weer
op de doos ? is dat de imei of sn?
K ga via sammobile rom erop gooien en dan opnieuw
Nog nooit eerder gehad maar komt natuurlijk ook door het ontbreken van een sd kaartje ,dan was er niets loos en kon het alsnog
[ Voor 88% gewijzigd door scorpio op 26-02-2016 15:38 ]
Hehe, ruk is dat... Volgens mij ook wel eens gehad, toen in download/recovery mode via adb geloof ik iets naar de telefoon kunnen sturen. Wellicht voor een volgende keer (want je weet maar nooit
)
ben nog bezig en niets verder gekomen , hoe bedoel je iets erheen kunnen sturen?
please , wie kan er helpen ,
heb dus de bootloader , modem en twrp van XtreStoLite-ROM-3.0 erop geflahed via Odin en kom nu niet verder want ik heb geen rom op de sd kaart
heb dus de bootloader , modem en twrp van XtreStoLite-ROM-3.0 erop geflahed via Odin en kom nu niet verder want ik heb geen rom op de sd kaart

[ Voor 53% gewijzigd door scorpio op 26-02-2016 15:51 ]
Dit is overigens de volgorde van flashen
Install Guide:
- INSTALL ONLY ON THE G920F!!!
- Copy ROM & Aroma add-on package to your G920F internal memory
- Flash above bootloader, modem & TWRP with Odin
- Boot in to recovery mode
- Data/factory reset
- Flash the ROM & the Aroma add-on package with TWRP
(flashing an kernel manually isn't needed!!)
- Let it boot for the first time (can take around the 5 minutes)
- Enjoy!
Wat is je situatie nu.
Als je gewoon in download modus kunt opstarten en de rom nog in je internal memory staat deze stappen volgen.
Aroma kun je ook nog erop zetten nadat hij geflashed is.
Belangrijk is in elk geval dat je de bootloader(bl) flasht en tegelijk kan je ook de modem(cp) en twrp(ap) doen en daarna pas de rom.
Ik lees nu dat je de rom er dus niet op hebt.
In dat geval moet je even zoeken naar een originele firmware die je via odin kunt flashen en ook een 5.1.1 bootloader..
Ik heb zelf altijd een originele firmware op mijn pc staan voor dit soort dingen dat ik hem weer terug kan flashen..
Noodherstel via code weet ik helaas niks van
Install Guide:
- Data/factory reset
- Enjoy!
Wat is je situatie nu.
Als je gewoon in download modus kunt opstarten en de rom nog in je internal memory staat deze stappen volgen.
Belangrijk is in elk geval dat je de bootloader(bl) flasht en tegelijk kan je ook de modem(cp) en twrp(ap) doen en daarna pas de rom.
Ik lees nu dat je de rom er dus niet op hebt.
In dat geval moet je even zoeken naar een originele firmware die je via odin kunt flashen en ook een 5.1.1 bootloader..
Ik heb zelf altijd een originele firmware op mijn pc staan voor dit soort dingen dat ik hem weer terug kan flashen..
Noodherstel via code weet ik helaas niks van
[ Voor 21% gewijzigd door airwolf83 op 26-02-2016 15:53 ]
I know..heb alles zoals je beschrijft gedaan maar heb ervoor de rom vergeten in het toestel te zetten .airwolf83 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:50:
Dit is overigens de volgorde van flashen
Install Guide:
- Data/factory reset
- Enjoy!
Wat is je situatie nu.
Stom , maar be blijkbaar nog sd kaart gewend en dan kan het achteraf nog , nu niet ..wellicht via odin ook de rom te flashen?
Vaak is een ROM niet zomaar via ODIN te flashen als hij geoptimaliseerd is voor TRWP (althans .. back in the day toen ik dat nog veel deed). Maar je hebt wel kans dat je storage kunt mounten via recovery. Zo kun je dan vaak via USB alsnog een ROM erop loaden en daarna aankiezen in recovery.scorpio schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:52:
[...]
I know..heb alles zoals je beschrijft gedaan maar heb ervoor de rom vergeten in het toestel te zetten .
Stom , maar be blijkbaar nog sd kaart gewend en dan kan het achteraf nog , nu niet ..wellicht via odin ook de rom te flashen?
offtopic:
Of via SD .. oh nee wacht
Of via SD .. oh nee wacht

ok , hoe mounten?
Check dit even (zelf geen ervaring met sideload trouwens, maar hopelijk kun je op deze manier de rom naar je phone pushen). Je kan evt ook een stockrom via odin flashen misschien, maar dat wiped je device (ftenzij je dat uit zet in odin, weet niet precies waar). Dan als deze draait alsnog de stappen voor XtresToLite doorlopen.scorpio schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:47:
ben nog bezig en niets verder gekomen , hoe bedoel je iets erheen kunnen sturen?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2318497
Onderstaande is eerder wat ik bedoelde. Basically, boot naar recovery. Dan adb push xxx /sdcard/ oid
http://www.techcolumnist....-file-to-sdcard-with-adb/
Is dat zo? Geen ervaring mee... is het dan zo dat hij dan ook in je computer naar voren komt als device waar je direct heen kan schrijven/kopieren? If so, nog makkelijkerKalua schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:56:
Je kan toch gewoon in TWRP mounten en aan de computer hangen?
Je kunt files 'pushen' vanaf je pc naar je device dmv ADB. Misschien is dat voor jou een mogelijkheid...scorpio schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:52:
[...]
I know..heb alles zoals je beschrijft gedaan maar heb ervoor de rom vergeten in het toestel te zetten .
http://www.androidauthori...adb-push-adb-pull-601015/
Ben nu alles aan het lezen en heb gelukkig USB-OTG , k zet de files op usbstick en lees en leer hoe het op de s6 te plaatsen , hierna via twrp rom flashen
nu stick eraan gehangen en zie de inhoud, bezig met keuze's rom flaher
[ Voor 18% gewijzigd door scorpio op 26-02-2016 16:05 ]
Dat is inderdaad wel het eenvoudigst, om alles op een USB-OTG te stoppen. Boot in TWRP, kies voor storage USB en dan gewoon flashen via TWRP zoals je het gewend bent..scorpio schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:02:
DAnk jullie allemaal
Ben nu alles aan het lezen en heb gelukkig USB-OTG , k zet de files op usbstick en lees en leer hoe het op de s6 te plaatsen , hierna via twrp rom flashen
was niet op de gedachte gekomen , had wel otg maar (door "paniek") niet op de gedachte gekomen,
door dit forum , jullie nu dus wel , hij loopt nu
door dit forum , jullie nu dus wel , hij loopt nu
Hmm blijkbaar werkt dat niet meer. Voorheen deed ik dat altijd via recovery .m0ridin schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:58:
[...]
Is dat zo? Geen ervaring mee... is het dan zo dat hij dan ook in je computer naar voren komt als device waar je direct heen kan schrijven/kopieren? If so, nog makkelijker
toch nog wel wat vreemds met de XtreStoLite v3.0 Beta1 rom.
Zou alleen exclusief voor de G920F zijn maar op de rom staat nu als toestel SM-G925F
Zou alleen exclusief voor de G920F zijn maar op de rom staat nu als toestel SM-G925F
Waarschijnlijk omdat de rom gebaseerd is op de Edge variant net als voorgaande rom'sscorpio schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:35:
De kernel en bootloader is van de 920f, dus vandaar.
[ Voor 7% gewijzigd door Garret1410 op 26-02-2016 16:57 ]
Die info haalt ie uit een bestandje binnen die ROM (is dat niet die build.prop?), die is waarschijnlijk niet aangepast.scorpio schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:35:
[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 26-02-2016 16:52 ]
Als je dit wil aanpassen kan dit in de build.prop , niet dat het nodig is, heb zelf maanden rond gelopen met een g925k ipv g925f. Niet belangrijk voor de werking.scorpio schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:35:
Kan wel belangrijk zijn. Je hebt kans dat Netflix niet meer werkt als je het toestel type veranderd in de build.prop.Gohan040 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:52:
[...]
Als je dit wil aanpassen kan dit in de build.prop , niet dat het nodig is, heb zelf maanden rond gelopen met een g925k ipv g925f. Niet belangrijk voor de werking.
Was toentertijd nog een probleempje en wanneer het 925k was werkte het wel.
Wat dus een fout is bij Netflix, niet bij de toestellen.Garret1410 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:59:
Zelf geen enkel probleem met netflix gehad. Zowel met g925f niet als g925k.Garret1410 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:59:
[...]
Kan wel belangrijk zijn. Je hebt kans dat Netflix niet meer werkt als je het toestel type veranderd in de build.prop.
Hier wel problemen gehad met Netflix, ook na het goed zetten van de naam. Moest toen een bepaald bestand verwijderen. Staat hier ook in het topic.
Flashen jullie straks de final Xestro dirty over de beta heen? Die zal er eind dit weekend wel zijn denk ik zo.
Flashen jullie straks de final Xestro dirty over de beta heen? Die zal er eind dit weekend wel zijn denk ik zo.
[ Voor 28% gewijzigd door Aghanim op 26-02-2016 17:40 ]
Ga ik wel proberen.
Ik heb gisteravond nog problemen gehad met de Beta, wifi was niet meer aan/uit te schakelen en in whatsapp gingen de gekoppelde contacten maar zo verloren..
Heb vandaag een clean install gedaan en zet nu net alles er weer op.
Lijkt nu goed.
Ja ..zodra de final er is gaat hij eroverheen en als moeilijkheden dan weer een clean install..tís wel een prima rom zo te zien
enige nu nog is dat mijn smartswitch op de pc geen contact maakt.
Ik zie de S6 wel in de verkenner , de smartswitch gaat ook zoeken als ik de kabel erin druk maar contact komt er niet
Sidesync start ook niet automatisch op, vindt hem wel met wifi uiteraard.
Normaliter als de S6 op de pc werd aangesloten hoorde je ook een geluidje , nu niet.
Zal vast ergens een instelling zijn maar ik kom er nog niet op.
Ik heb gisteravond nog problemen gehad met de Beta, wifi was niet meer aan/uit te schakelen en in whatsapp gingen de gekoppelde contacten maar zo verloren..
Heb vandaag een clean install gedaan en zet nu net alles er weer op.
Lijkt nu goed.
Ja ..zodra de final er is gaat hij eroverheen en als moeilijkheden dan weer een clean install..tís wel een prima rom zo te zien
enige nu nog is dat mijn smartswitch op de pc geen contact maakt.
Ik zie de S6 wel in de verkenner , de smartswitch gaat ook zoeken als ik de kabel erin druk maar contact komt er niet
Sidesync start ook niet automatisch op, vindt hem wel met wifi uiteraard.
Normaliter als de S6 op de pc werd aangesloten hoorde je ook een geluidje , nu niet.
Zal vast ergens een instelling zijn maar ik kom er nog niet op.
[ Voor 35% gewijzigd door scorpio op 27-02-2016 12:52 ]
Weet je hoe je ontwikkelaarsopties aanzet?
Zo nee..
Ga naar toestelinfo
Dan softwareinfo
Klik ongeveer 10 keer op buildnummer.
Dan worden de ontwikkelaarsopties aangezet.
Ga dan naar de ontwikkelaarsopties en zet de usb fout opsporingsmode aan.
Ik had namelijk hetzelfde als jouw en toen ik deze modus aanzette vond smartswitch mijn telefoon ineens.
Zo nee..
Ga naar toestelinfo
Dan softwareinfo
Ik had namelijk hetzelfde als jouw en toen ik deze modus aanzette vond smartswitch mijn telefoon ineens.
Dank je , maar staat aan , is bekend bij me.airwolf83 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 13:09:
Weet je hoe je ontwikkelaarsopties aanzet?
Zo nee..
Ga naar toestelinfo
Dan softwareinfo
Sidesync start ook niet nu ook automatisch op
Enige is dus nu nog dat smartswitch niet doorstart...vindt de connectie wel maar start niet door
Ja usb drivers opnieuw geïnstalleerd etc.
Lukt niet , smartswitch eraf gegooid en opnieuw erop, alles gaat goed , vindt S6 , zegt zelfs dat hij is vergrendeld (wat top is want hij ziet hem dus wel) en als ik dan ontgrendel dan gebeurt er verder niets , ja wel iets , hij gaat uit het meldingsveld van vergrendeld en zoekt en zegt daarna "kan niet verbinden met

Zit nu zelfs aan virusscanner, firewall oid te denken , maar was voorheen nooit een probleem??
ist ook niet
Dan maar geen smartswitch voorlopig..Sync werkt gelukkig wel en ook alles te doen met explorer
[ Voor 46% gewijzigd door scorpio op 27-02-2016 15:39 ]
Ik lees weer actief mee. Ben benieuwd naar jullie ervaringen met de Arrow en XtreStolite roms! Toch de fijnste die er zijn.
@Dafmay, prachtig toestel staat al in de winkels! Heb je die vr al aangevraagd via samsung?
@Dafmay, prachtig toestel staat al in de winkels! Heb je die vr al aangevraagd via samsung?
HeyArno90 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 18:44:
Ik lees weer actief mee. Ben benieuwd naar jullie ervaringen met de Arrow en XtreStolite roms! Toch de fijnste die er zijn.
En...jij ook al overstag?
Btw ik heb de registratie voor de gratis VR nog niet gedaan omdat daar een bestelbon/factuur voor nodig is en die heb ik momenteel nog niet, dus dat zal na 11/03 worden.
[ Voor 14% gewijzigd door dafmay op 27-02-2016 19:01 ]
Nog even wachten inderdaad! Wat zijn de verwachtingen met roms voor de s7?dafmay schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 18:54:
[...]
HeyKlinkt goed! Ja ik heb de pre-order al gedaan via CB (de witte versie). Ben zeer benieuwd...nu is het nog 2 weekjes slapen tot 11 maart
![]()
En...jij ook al overstag?
Nou.. Ik blijf nog even bij de s6, bevalt me nog prima. En mis toch soms de iphone nog. (Dit ook getypt vanaf de iPad
Edit: heb je al een contract? (Of heb je het tst los gekocht?) Naar mijn weten is een contract in ieder geval genoeg. En anders inderdaad daarna doen, niet vergeten voor 25 maart aan te melden.
[ Voor 16% gewijzigd door Arno90 op 27-02-2016 19:04 ]
Ik verwacht veel custom roms voor de S7, eigenlijk net zoals voor onze S6 tot nu toe. Ik vermoed dat het toestel beter zal verkopen dan de S6 en dat veel S6 devs op XDA zullen overstappen op de S7.Arno90 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 19:01:
[...]
Nog even wachten inderdaad! Wat zijn de verwachtingen met roms voor de s7?
Nou.. Ik blijf nog even bij de s6, bevalt me nog prima. En mis toch soms de iphone nog. (Dit ook getypt vanaf de iPad)
De S6 blijft een super-toestel.
[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 27-02-2016 19:04 ]
Ben heel erg benieuwd, ga je hier natuurlijk wel missen. Iemand met veel rom ervaring.. Ik ga het s7 topic zeker in de gaten houden.dafmay schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 19:04:
[...]
Ik verwacht veel custom roms voor de S7, eigenlijk net zoals voor onze S6 tot nu toe. Ik vermoed dat het toestel beter zal verkopen dan de S6 en dat veel S6 devs op XDA zullen overstappen op de S7.
Dat betwijfel ik: de S4 zou ook beter dan de S5 verkocht zijn en voor beide zijn voldoende custom ROMsdafmay schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 19:04:
[...]
Ik verwacht veel custom roms voor de S7, eigenlijk net zoals voor onze S6 tot nu toe. Ik vermoed dat het toestel beter zal verkopen dan de S6 en dat veel S6 devs op XDA zullen overstappen op de S7.
De S6 draait verrassend genoeg op stock ook prima
Er zijn hier ondertussen een boel tweakers met veel ervaring op custom rom gebied...leuk! En het zal daarom wel loslopenArno90 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 19:14:
[...]
Ben heel erg benieuwd, ga je hier natuurlijk wel missen. Iemand met veel rom ervaring.. Ik ga het s7 topic zeker in de gaten houden.
Hopelijk eind van de dag de final. Al hoop ik nog steeds op Arrow maar daar lijkt nog niet al te veel beweging.Jacques112 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 22:43:
Ok, BETA 2 is out van Edgarf28
https://www.androidfilehost.com/?fid=24421527759890056
Dubbele post
[ Voor 95% gewijzigd door scorpio op 28-02-2016 10:56 ]
Eind van de dag wordt hem niet denk ik..
Hij zei zelf al dat er waarschijnlijk 4a5 bèta's nodig zullen zijn voor de Final.
Hij zal de nog uit te komen roms van Samsung nog mee willen nemen.
Voorlopig ben ik superblij dat hij hiermee bezig is..👍
Hij zei zelf al dat er waarschijnlijk 4a5 bèta's nodig zullen zijn voor de Final.
Dat is waar. Wil sowieso bij de final een verse install doen dus ik sla alle bèta's over. Kan nog prima een paar weken wachten, mijn 5.1 Arrow draait als een trein en nieuwe features in MM zie ik niet echt.scorpio schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:34:
Eind van de dag wordt hem niet denk ik..
Dan heb je mijn bewondering... Ik kan moeilijk wachten 😊
Dirty flashed Beta-2 ...looking good
[ Voor 25% gewijzigd door scorpio op 28-02-2016 11:54 ]
Welke kernel heb jij geflashed?scorpio schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:58:
Dan heb je mijn bewondering... Ik kan moeilijk wachten 😊
Hi.
Ik zoek een goede Marshmallow ROM, iemand een linkje voor me? Goed qua batterijverbruik en performance.
B.v.d.
Stephan
Ik zoek een goede Marshmallow ROM, iemand een linkje voor me? Goed qua batterijverbruik en performance.
B.v.d.
Stephan
[ Voor 19% gewijzigd door Stephanz op 28-02-2016 15:13 ]
Ff geduld nogStephanz schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:12:
Hi.
B.v.d.
Stephan
Die van de beta1.. Zie uitleg bij bèta 1 installeren.. Rom en addon package op toestel kopiëren.. Dan modem, bootloader en TWRP flashen via Odin. Dan via twrp de rom erop.
Had ik al gedaan dus alleen nieuwe bèta en addon eroverheen gegooid nu
[ Voor 7% gewijzigd door scorpio op 28-02-2016 15:47 ]
vraagje nog..
kom er zelf niet helemaal uit.
wat is het verschil tussen de supersu system-less mode en de supersu system mode?
kom er zelf niet helemaal uit.
wat is het verschil tussen de supersu system-less mode en de supersu system mode?
Zie Uitleg XDA
Dan kan je de originele samsung kernel gebruiken schijnt het
>>>BIG NEWS!: It's possible again to use the latest stock kernel with an custom ROM, thanks to SuperSu 2.68 BETA system-less mode<<<<<
Dan kan je de originele samsung kernel gebruiken schijnt het
>>>BIG NEWS!: It's possible again to use the latest stock kernel with an custom ROM, thanks to SuperSu 2.68 BETA system-less mode<<<<<
[ Voor 25% gewijzigd door scorpio op 29-02-2016 09:52 ]
Verwijderd
Als je de laatste officiele XEF (6.0.1) ROM hebt geflashed van Sammobile (via Odin), is dan de bootloader en modem benodigd voor de nieuwe XtreStoLite?
Lijkt me dat mijn toestel de laatste en juiste bootloader en modem heeft, toch?
Dan zou ik alleen TWRP hoeven te flashen via Odin, om vervolgens via daar de ROM te installeren...
Toch?
Dan zou ik alleen TWRP hoeven te flashen via Odin, om vervolgens via daar de ROM te installeren...
Toch?
Over het algemeen wel zo lang je maar een BL/modem uit dezelfde serie hebt (6.0.1 bijvoorbeeld). Het is soms wel zo dat de specifieke build van een custom ROM een nieuwe bootloader vereist. Als je 100% safe wilt spelen kun je dus beter de in het ROM topic genoemde BL/Modem flashen.Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:56:
Als je de laatste officiele XEF (6.0.1) ROM hebt geflashed van Sammobile (via Odin), is dan de bootloader en modem benodigd voor de nieuwe XtreStoLite?
Toch?
Zo heb ik dat met de 5.1.1 wel gedaan, werkte prima toen.Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:56:
Toch?
Beta 3 van XtreStoLite 3.0 is uit...
Met paar belangrijke fixes, en de DPBK Stock kernel voor alle ondersteunde varianten.
En de 3Minit Battery Mod is back!
Download hem nu:
http://forum.xda-develope...p=65588463&postcount=9473
Met paar belangrijke fixes, en de DPBK Stock kernel voor alle ondersteunde varianten.
Download hem nu:
Goed bezig! Tempo zit er lekker in zo te zienedgarf28 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:56:
Download hem nu:
Ik wou eigenlijk net gaan slapen maar hahaedgarf28 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:56:
Download hem nu:
Kan het niet laten om de beta 3 even te flashen
Volgens Edgarf28 op XDA post #9141:Aghanim schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:06:
[...]
Goed bezig! Tempo zit er lekker in zo te zienEnig idee hoeveel betas er gaan komen tot een Final?
I will release the final build when I've ported over all the mods that were in latest stable v.2.4 version.
And when more S6 models gets Marshmallow.
I expect to release 3 or 4 beta versions in total.
Verwijderd
Zojuist geflashed en modem en bootloader links laten liggen.Aghanim schreef op maandag 29 februari 2016 @ 18:24:
[...]
Over het algemeen wel zo lang je maar een BL/modem uit dezelfde serie hebt (6.0.1 bijvoorbeeld). Het is soms wel zo dat de specifieke build van een custom ROM een nieuwe bootloader vereist. Als je 100% safe wilt spelen kun je dus beter de in het ROM topic genoemde BL/Modem flashen.
Geen problemen met flashen gehad, alles lijkt stabiel
Ben benieuwd wat de verbeteringen zijn.
Stock draaide al wel lekker, alleen merkte wat FPS drops/lag in Vainglory.
Dat kan een Marshmallow dingetje zijn natuurlijk, nog niet geoptimaliseerd wellicht.
Net beta3 ook geflashed, zo fijn dat edgarf28 er weer is 
Bij mij crasht de Samsung browser alleen steeds wanneer ik in probeer te loggen op tweakers.net? "Unfortunately, Internet has stopped.". Chrome werkt prima, en in de mm beta had ik er geen issues mee...
Dit is nu bij alle betas (en ook na wipen van de data van de browser/internet-app). Heb ook al een wipe gedaan bij het installeren van de vorige beta, laatste keer wel dirty install gedaan. Stock kernel gekozen.
Andere mensen met dergelijke issues?
Verder lijkt het echt prima te werken allemaal!
Bij mij crasht de Samsung browser alleen steeds wanneer ik in probeer te loggen op tweakers.net? "Unfortunately, Internet has stopped.". Chrome werkt prima, en in de mm beta had ik er geen issues mee...
Dit is nu bij alle betas (en ook na wipen van de data van de browser/internet-app). Heb ook al een wipe gedaan bij het installeren van de vorige beta, laatste keer wel dirty install gedaan. Stock kernel gekozen.
Andere mensen met dergelijke issues?
Verder lijkt het echt prima te werken allemaal!
Zoals de Beta -3 nu bij me werkt lijkt het of ik het maar zo laat, no need for the final
Schitterend werk Edgarf28
Schitterend werk Edgarf28