Zitten er nog veel bugs in de meest recente MM bèta? Wil op zich wel updaten maar geen zin in een rom waar nog veel in mis gaat. Lijkt me dat de officiële MM rom ieder moment uit moet komen.
Grootste probleem waren enkele wakelocks wat ik begreep. Geen idee hoever ze daar mee staan op moment. Ik hoop dat de update snel en stabiel komt
Misschien dat ik wel wacht tot de eerste Arrow rom op MM. Dat zal ook vast niet lang duren
Ik persoonlijk heb maar 1 bug ontdekt. Voor de rest werkt het bij mij goed. Accuduur is goed maar ik hoop dat het beter wordt want dat moet lukken lijkt mij.Aghanim schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 21:14:
Zitten er nog veel bugs in de meest recente MM bèta? Wil op zich wel updaten maar geen zin in een rom waar nog veel in mis gaat. Lijkt me dat de officiële MM rom ieder moment uit moet komen.
Op XDA lees je veel over bugs maar zijn vaak niet reproduceerbaar en daarom denk toestel gebonden. Een Factory reset lost dit soort bugs vaak op.
Verwacht alleen geen wonderen als je van een custom rom afkomt. Ten opzichte van stock lollipop is het wel een verbetering
Thanks, heb nu het idee dat het door het theme komt.Garret1410 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 19:13:
[...]
Werkt als een tiet. Gebruik het dagelijks en heb meerdere alarmen ingesteld. Draai trouwens 6.0.1
- Copy G925F_3ZOL6-M(6.0)_Flashable.zip to your devices
- Copy BETA-SuperSU-v2.66_Edition.zip to your devices (option)
- Into Download mode flash BOOTLOADER_G925FXXU3COI9-L(5.1.1).tar (BL) & TWRP-2.8.7.0_G925F.tar (AP) via Odin
- Into Recovery
- Install G925F_3ZOL6-M(6.0)_Flashable.zip
- Install BETA-SuperSU-v2.66_Edition.zip (option)
------- Hoe lang kan het duren voordat hij verder gaat dan alleen maar het Startlogo?
Zit er nu al een klein half uur tegen aan te staren
------------------------------------------
BLONT eerst door naar download en 6.0 bootloader flashen
- Into Download mode flash BOOTLOADER_G925FXXU3COI9-L(5.1.1).tar (BL) & TWRP-2.8.7.0_G925F.tar (AP) via Odin
- Into Recovery
------- Hoe lang kan het duren voordat hij verder gaat dan alleen maar het Startlogo?
------------------------------------------
BLONT eerst door naar download en 6.0 bootloader flashen

[ Voor 10% gewijzigd door jdwrist op 23-01-2016 14:43 ]
Live youre Life and Enjoy every Day
Verwijderd
Had ik daarnet ook, even in recovery booten en cache wipenjokapo schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:40:
- Into Recovery
Eerste impressie mooi vloeiend :-). Is er een manier om dat beta programma te verwijderen?
Zien jullie grote verschillen tussen de MM beta versie en bijvoorbeeld de Arrow custom rom?
[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 23-01-2016 19:21 ]
Ik heb het uit gezet, dan ben je in ieder geval af van die irritante notificatie (applicatie -> Beta programma -> stoppen).jokapo schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 18:44:
Eerste impressie mooi vloeiend :-). Is er een manier om dat beta programma te verwijderen?
En anders kun je het denk ik verwijderen met een app als root delete of zo, ervan uitgaande dat je root hebt.
Verwijderd
Xtrestolite geflasht vanmorgen en merk letterlijk 0,0 verschil in zowel batterij als performance.. Voel me nu wat slecht aangezien ik dus de knox getripped heb voor niets.. Iemand met een gelijke ervaring..?
Een heel topic vol met ervaringen van rond. Tweakers heeft de mogelijkheid om ervaringen van bepaalde roms te verzamelen in één overzicht. Men noemt dat een zoekopdracht.
Deze kan bovenaan de pagina worden geactiveerd.
Deze kan bovenaan de pagina worden geactiveerd.
Dat is misschien wel kort door de bocht. Sowieso weet je dat er met rooten bepaalde risico's met zich mee komen. Daarbij vraag ik mijn ten zeerste af of dat trippen van knox wel echt een probleem zal zijn. Ten derde zijn er nog veel meer, actuelere roms dan die. Kortom nog genoeg te proberen.Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 23:02:
Xtrestolite geflasht vanmorgen en merk letterlijk 0,0 verschil in zowel batterij als performance.. Voel me nu wat slecht aangezien ik dus de knox getripped heb voor niets.. Iemand met een gelijke ervaring..?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Het lijkt me onmogelijk dat je geen verschil qua performance merkt. Je zou nog een andere kernel kunnen proberen die je op performance mode kan zetten voor een extra boost. Ik merk echter wel degelijk performance verschil, geen haperingen meer bijvoorbeeld.Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 23:02:
Verwijderd
Heb MM 6.0.1 geinstalleerd vanmorgen, alle instellingen gedaan en vanmiddag de phone 100 opgeladen. Heb nu op een kleine 2 uur 20% kwijt van de batterij zonder iets te doen. Kijk ik bij de batterij instellingen kom ik tot de conclusie dat Android OS de grote verbruiker is, 44% verbruik en 1u25m toestel wakker blijven, terwijl het toestel uit was, iemand een oplossing om mijn toestel toch in slaap te krijgen als het scherm uit is?
Even een reboot doen. Na installeren van een nieuwe rom en alle apps ed wil het nog wel eens onzinnig zijn idd. Een reboot kan dan soms helpen.Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 15:24:
Heb MM 6.0.1 geinstalleerd vanmorgen, alle instellingen gedaan en vanmiddag de phone 100 opgeladen. Heb nu op een kleine 2 uur 20% kwijt van de batterij zonder iets te doen. Kijk ik bij de batterij instellingen kom ik tot de conclusie dat Android OS de grote verbruiker is, 44% verbruik en 1u25m toestel wakker blijven, terwijl het toestel uit was, iemand een oplossing om mijn toestel toch in slaap te krijgen als het scherm uit is?
Verwijderd
Daar had ik nooit last van, van haperingen.. Echt vaag: ik heb al veel reacties gelezen van mensen die het een dag en nacht verschil vinden en die ervaring had ik ook heel erg graag gehad..Aghanim schreef op zondag 24 januari 2016 @ 09:19:
[...]
Het lijkt me onmogelijk dat je geen verschil qua performance merkt. Je zou nog een andere kernel kunnen proberen die je op performance mode kan zetten voor een extra boost. Ik merk echter wel degelijk performance verschil, geen haperingen meer bijvoorbeeld.

EDIT: Nog iemand die voorstellen heeft van roms? Heb Arrow ROM ook net geprobeerd maar die lijkt ook een beetje raar te werken.. Ik selecteer 'extra toggles' en raar genoeg heb ik deze niet, maar wel de Edge feautures die ik niet gevraagd had?
Nog maar eens Xtrestolite flashen en zien of ik misschien nu iets blijer ben met de flash
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2016 21:30 ]
Ik zou Xtrestolite niet meer nemen. Is al maanden niet geupdate. Heb zelf de overstap naar Arrow gemaakt en die vind ik ontzettend goed draaien. Je kunt deze debloaten zodat je onnodige features verwijdert. Het komt allemaal een beetje op hetzelfde neer qua roms vind ik. Je kunt ook een Note rom nemen, dan heb je een andere dpi.Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 21:28:
[...]
Daar had ik nooit last van, van haperingen.. Echt vaag: ik heb al veel reacties gelezen van mensen die het een dag en nacht verschil vinden en die ervaring had ik ook heel erg graag gehad..
EDIT: Nog iemand die voorstellen heeft van roms? Heb Arrow ROM ook net geprobeerd maar die lijkt ook een beetje raar te werken.. Ik selecteer 'extra toggles' en raar genoeg heb ik deze niet, maar wel de Edge feautures die ik niet gevraagd had?
Nog maar eens Xtrestolite flashen en zien of ik misschien nu iets blijer ben met de flash
Verwijderd
Zie vorige reactie ivm ArrowAghanim schreef op zondag 24 januari 2016 @ 21:42:
[...]
Ik zou Xtrestolite niet meer nemen. Is al maanden niet geupdate. Heb zelf de overstap naar Arrow gemaakt en die vind ik ontzettend goed draaien. Je kunt deze debloaten zodat je onnodige features verwijdert. Het komt allemaal een beetje op hetzelfde neer qua roms vind ik. Je kunt ook een Note rom nemen, dan heb je een andere dpi.
Een andere dpi: gebruikt die dan ook niet veel meer batterij?
En is het normaal dat ik een rode tekst heb met de volgende melding bij het opstarten van mijn gsm?
"KERNEL IS NOT SEANDROID ENFORCING"
S6 start gewoon goed door, maar het staat er wel links in de bovenhoek...
Heb je het topic op xda doorgelezen? Of de TS van daar? Daar staat in dat er inderdaad een foutje in met die extra toggles en edge functies (al zou dat officieel met de laatste update verholpen moeten zijn, maar lijkt niet het geval te zijn).Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 21:28:
[...]
Daar had ik nooit last van, van haperingen.. Echt vaag: ik heb al veel reacties gelezen van mensen die het een dag en nacht verschil vinden en die ervaring had ik ook heel erg graag gehad..
Nee dat verbruikt niet meer accu. Je scherm veranderd niet wezenlijk dus dat verbruik blijft gewoon hetzelfde.Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 22:07:
[...]
Zie vorige reactie ivm Arrow
Een andere dpi: gebruikt die dan ook niet veel meer batterij?
En is het normaal dat ik een rode tekst heb met de volgende melding bij het opstarten van mijn gsm?
"KERNEL IS NOT SEANDROID ENFORCING"
S6 start gewoon goed door, maar het staat er wel links in de bovenhoek...
En ja die tekst is normaal. Komt door het rooten.
[ Voor 43% gewijzigd door 13art op 24-01-2016 22:18 ]
heb meldingen uitgezet en met een root delete app (achtig iets) galaxy beta verwijdert het enige wat ik nu nog zie is het icoontje in de balk bovenaanboratnl schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 20:14:
[...]
Ik heb het uit gezet, dan ben je in ieder geval af van die irritante notificatie (applicatie -> Beta programma -> stoppen).
En anders kun je het denk ik verwijderen met een app als root delete of zo, ervan uitgaande dat je root hebt.
Als je hem gedwongen stopt, verdwijnt het logo in de balk.jokapo schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 00:31:
[...]
heb meldingen uitgezet en met een root delete app (achtig iets) galaxy beta verwijdert het enige wat ik nu nog zie is het icoontje in de balk bovenaan
Als je op het plaatje kijkt zie je dat ik in de applicaties geen galaxy beta programma meer heb staan. Tevens het icoontje gearceerd wat ik bedoel. Misschien dat we het over iets anders hebben nl.boratnl schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:46:
[...]
Als je hem gedwongen stopt, verdwijnt het logo in de balk.
[ Voor 46% gewijzigd door jdwrist op 26-01-2016 15:18 ]
Ik dacht dat je het over die notificatie linksbovenin had, die verdwijnt namelijk wel na het gedwongen stoppen. Die klok met oog heb ik ook inderdaad, maar wist niet waar die voor was. Die is denk ik niet zo maar weg te krijgen, kon niet eens iets over dat teken vinden.jokapo schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:11:
[...]
Als je op het plaatje kijkt zie je dat ik in de applicaties geen galaxy beta programma meer heb staan. Tevens het icoontje gearceerd wat ik bedoel. Misschien dat we het over iets anders hebben nl.
[afbeelding]
Dat is smart stay. Kan je normaal uitzetten bij weergave instellingenjokapo schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:11:
[...]
Als je op het plaatje kijkt zie je dat ik in de applicaties geen galaxy beta programma meer heb staan. Tevens het icoontje gearceerd wat ik bedoel. Misschien dat we het over iets anders hebben nl.
[afbeelding]
Verwijderd
Stock ROM er terug op gezet en vind raar genoeg dat dit beter werkt dan een rom voor mij.. Heb zowel Arrow als Xtrestolite uitgeprobeerd en heb het beste gevoel bij Stock raar genoeg.. Ben altijd al een liefhebber van roms en rooten geweest maar bij deze telefoon houd ik het volgens mij toch maar bij stock rom.. Dit is persoonlijke voorkeur uiteraard..
Voor derest nog advies wat ik nog zou kunnen doen? Knox is nu wel zowiezo getripped dus misschien zou ik nu best mijn gsm rooten en misschien eventueel kijken naar een aparte kernel om het nog beter te maken, of niet..?
Voor derest nog advies wat ik nog zou kunnen doen? Knox is nu wel zowiezo getripped dus misschien zou ik nu best mijn gsm rooten en misschien eventueel kijken naar een aparte kernel om het nog beter te maken, of niet..?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2016 22:15 ]
Gewoon uitproberen wat je fijn vindt. Unikernel raad ik persoonlijk aan maar dat deed ik bij Arrow ook al
Welke ROM is beter? Tyrannus of XtreStoLite?
Net de S6 ontvangen (kom van m8 met CM13), wat een zooi staat erop zeg!
Edit;
Ben XtreStoLite aan het installeren, geweldig dit opties al in Aroma
En geweldig dat het van een medetweaker komt!
Is er zicht op een Android 6 versie?
Edit;
[ Voor 40% gewijzigd door Predje op 27-01-2016 11:54 ]
Van de Xtro ga er maar niet vanuit die ligt al maanden op zin gat!
Voordat je heel je S6 hebt ingesteld; ik zou echt switchen naar een andere rom. Xestro is sinds augustus niet meer geupdate.Predje schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:44:
Welke ROM is beter? Tyrannus of XtreStoLite?
Edit;
Verwijderd
Hm okay, bedankt!Aghanim schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:19:
Gewoon uitproberen wat je fijn vindt. Unikernel raad ik persoonlijk aan maar dat deed ik bij Arrow ook al
jokapo schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:59:
[...]
Van de Xtro ga er maar niet vanuit die ligt al maanden op zin gat!
Telaat.Aghanim schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:04:
[...]
Voordat je heel je S6 hebt ingesteld; ik zou echt switchen naar een andere rom. Xestro is sinds augustus niet meer geupdate.
Maar maakt niet uit, ROMS flashen, tweaken en instellen is een hobby.
Wat is dan een echt goede ROM?
Cyanogenmod 13 is er nog niet helaas
Overigens werkt Xtro wel gewoon heel goed. Dus dat er geen recentere versie is is geen probleem.
Denk dat ik met deze ROM wel kan wachten op een stabiele MM versie.
[ Voor 12% gewijzigd door Predje op 28-01-2016 14:06 ]
Lees even deze laatste pagina en je vindt een aantal goede roms
Zie eigenlijk alleen de Arrow Rom en MM6.0.1 staan..Aghanim schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:29:
Lees even deze laatste pagina en je vindt een aantal goede roms
Volgens mij valt het ook wel mee met het aantal ROMS dat er beschikbaar is voor de S6.
Ach gewoon wat roms proberen en zien of het je bevalt...daarvoor ben je toch tweaker
Ik gebruik uitsluitend nog de Arrow rom (super-mega-extreem debloated
). Is wat mij betreft de beste custom rom voor onze/mijn S6. Icm Unikernel voor smoothness en laag batterijverbruik.
Daarvoor zat ik op XtreStoLite, maar onze NL Dev (Edgarf) is al een tijdje AWOL. Men zegt dat hij bij een MM update wel weer zal opduiken...wie weet
Ik gebruik uitsluitend nog de Arrow rom (super-mega-extreem debloated
Daarvoor zat ik op XtreStoLite, maar onze NL Dev (Edgarf) is al een tijdje AWOL. Men zegt dat hij bij een MM update wel weer zal opduiken...wie weet
http://forum.xda-develope...low-6-0-1-rooted-t3301458
MM 6.01 Beta nu ook voor de edge sinds een dag of 2 maar volgens mij nog wel wat buggy!
MM 6.01 Beta nu ook voor de edge sinds een dag of 2 maar volgens mij nog wel wat buggy!
En tricky om te flashen als ik die thread zo lees. Ik wacht wel tot er een 'gewone' flashable zip is, die in ieder geval die backup EFI (of zoiets) nodig heeft.jokapo schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:45:
http://forum.xda-develope...rg925f3zpa1m-6-0-t3302110
Ik draai deze, easy te flashen en draait als een tiet.
Factory reset is aan te raden na de first boot, anders kan ie gek gaan doen.
Kan je hier eventueel stap voor stap uit leggen hoe je deze hebt geïnstalleerd?Zorian schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:29:
Denk dat je daar veel mensen, waaronder mijzelf, een groot plezier mee doet.
Thnx!
Fly or Die
Heb jij ook meerdere mappen 0 ineens na install van deze rom?Zorian schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:29:
Mijn sd lijkt helemaal van slag ineens.
Factory reset isniks anders dan al je spullen wissen toch van je sd?
Dus backup van fotos whatsapp etc is dan slim?
Factory reset wist enkel je Data en Cache partities en laat de rest in tact, foto's etc. blijven dus gewoon aanwezig. Whatsapp berichten kun je sinds kort heel makkelijk naar je Google Drive account backuppenJacques112 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:47:
[...]
Heb jij ook meerdere mappen 0 ineens na install van deze rom?
Mijn sd lijkt helemaal van slag ineens.
Factory reset isniks anders dan al je spullen wissen toch van je sd?
Dus backup van fotos whatsapp etc is dan slim?
Hoezo buggy? Wat voor bugs heb je dan. Draai het al een paar maanden zonder grote problemen.jokapo schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:45:
Heb je wel een Factory reset gedaan. Anders is het vragen om problemen.
Dat is wat ik daar in de eerste paar pagina's lasGarret1410 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:27:
[...]
Hoezo buggy? Wat voor bugs heb je dan. Draai het al een paar maanden zonder grote problemen.
Heb je wel een Factory reset gedaan. Anders is het vragen om problemen.
6.0.1 draait hier ook prima op m'n edge. Via de terminator ROM geïnstalleerd. Alles loopt vrij soepel alleen Instagram crasht altijd binnen een minuut, maar dat is ook echt het enige.
Er is weer wat voorzichtige activiteit van edgarf op xda
én Android 6 schijnt live te zijn voor koreaanse gebruikers. Het is te vroeg voor conclusies maar ik heb goede hoop dat als android 6 wat breder live gaat er een update van de XtreStoLite rom komt.
Battery life op stock 6.0.1 is bagger bij mij (gem 9 uur per complete charge met 2h53 screen on time) dus wat mij betreft kan ie niet snel genoeg verschijnen.
.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Het valt me op dat android system verantwoordelijk is voor 1/3e tot bijna de helft van het batterijgebruik. Dit was voorheen met XtreStoLite 2.4 nooit het geval.
Verder is de rom wel erg smooth en heb ik nog nagenoeg geen bugs kunnen ontdekken.
Battery life op stock 6.0.1 is bagger bij mij (gem 9 uur per complete charge met 2h53 screen on time) dus wat mij betreft kan ie niet snel genoeg verschijnen.
Het valt me op dat android system verantwoordelijk is voor 1/3e tot bijna de helft van het batterijgebruik. Dit was voorheen met XtreStoLite 2.4 nooit het geval.
Verder is de rom wel erg smooth en heb ik nog nagenoeg geen bugs kunnen ontdekken.
Same here maar dan op de S6 (niet edge dus)boratnl schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:55:
6.0.1 draait hier ook prima op m'n edge. Via de terminator ROM geïnstalleerd. Alles loopt vrij soepel alleen Instagram crasht altijd binnen een minuut, maar dat is ook echt het enige.
[ Voor 10% gewijzigd door lubbertkramer op 02-02-2016 07:41 ]
Nu de Sixperience ROM draaien. Is de Koreaanse Final MM build, geport naar de G925F. ROM lijkt ongeveer hetzelfde als de aTerminator ROM. Instagram crasht nog steeds elke keer meteen helaas.
Dat Instagram telkens vastloopt ligt volgens mij ook aan Instagram want het probleem is alleen maar erger geworden sinds de laatste update
Heb gewoon compleet mijn sd gewist in recovery.. all good nowbob-nwk schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:51:
[...]
Factory reset wist enkel je Data en Cache partities en laat de rest in tact, foto's etc. blijven dus gewoon aanwezig. Whatsapp berichten kun je sinds kort heel makkelijk naar je Google Drive account backuppen
Maar toch bedankt
Garret1410 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 17:43:
Dat Instagram telkens vastloopt ligt volgens mij ook aan Instagram want het probleem is alleen maar erger geworden sinds de laatste update
Ik draai ook de beta van Android 6 en had hetzelfde probleem, van alles geprobeerd en niets leek te helpen totdat ik de beta van Instagram activeerde ->https://help.instagram.com/339973782866892/ Ik kan weer instagrammenboratnl schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 22:21:
Nu de Sixperience ROM draaien. Is de Koreaanse Final MM build, geport naar de G925F. ROM lijkt ongeveer hetzelfde als de aTerminator ROM. Instagram crasht nog steeds elke keer meteen helaas.
Ik denk ook niet dat die (of een AOSP-ROM an sich) überhaupt komt voor de SGS6.
Ach zoals altijd is de batterijduur bij de een heel slecht en de ander heel goed. Er zijn gewoon teveel factoren die hier in mee spelen.koeisjovis schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 04:30:
Er is weer wat voorzichtige activiteit van edgarf op xdaén Android 6 schijnt live te zijn voor koreaanse gebruikers. Het is te vroeg voor conclusies maar ik heb goede hoop dat als android 6 wat breder live gaat er een update van de XtreStoLite rom komt.
Battery life op stock 6.0.1 is bagger bij mij (gem 9 uur per complete charge met 2h53 screen on time) dus wat mij betreft kan ie niet snel genoeg verschijnen..
Ik kan 4 tot 5uur sot halen maar soms ook maar 3uur. Gemiddeld zit ik tussen de 3.5 en 4uur.
Meestal haal ik hem sochtends om 6uur van de lader af en savonds 22.30 gaat hij er weer aan.
Ligt ook vaak aan bepaalde apps en synchroniseren. Ik optimaliseer alle apps dus heb in standby bijna geen verbruik. Ik hoef ook niet steeds direct berichten binnen te krijgen.
Top. De beta (instagram) werkt goed.lubbertkramer schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 01:37:
[...]
[...]
Ik draai ook de beta van Android 6 en had hetzelfde probleem, van alles geprobeerd en niets leek te helpen totdat ik de beta van Instagram activeerde ->https://help.instagram.com/339973782866892/ Ik kan weer instagrammen
Dat is best een negatief verhaal!CptChaos schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 02:01:
[...]
Ik denk ook niet dat die (of een AOSP-ROM an sich) überhaupt komt voor de SGS6.
Op XDA staat wel een halve CM13 versie, maar daar werkt zo ongeveer niks op
Tja, mooier kan ik het niet maken, kon dat maar!
Samsung geeft marshmallow officieel vrij voor de S6(edge), update volgt vandaag
Ben benieuwd wat er veranderd is ten aanzien van de beta, vond die al stabiel draaien. Laat al die custom roms maar weer komen
[ Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 15-02-2016 10:33 ]
Very nice...eindelijk. Ben zeer benieuwd naar de verbeteringen tov 5.1.1.
Ik heb een week geleden de Facebook app verwijderd. De claim dat dit een extreme impact op je batterijduur heeft is dus toch waar.
Sinds ik hem heb weggegooid gaat de accu circa 60% langer mee en haal ik 6-7 uur SOT met maximale helderheid ipv maximaal 2-3 uur met matige helderheid.
Sinds ik hem heb weggegooid gaat de accu circa 60% langer mee en haal ik 6-7 uur SOT met maximale helderheid ipv maximaal 2-3 uur met matige helderheid.
Nu dus wachten tot Arrow met de 6.0 rom komt! Dan weer flashen 😬 En dan de debloated 
Ik zag het topic van xtrestolite ook weer bovenaan staan, kunnen we weer iets van Edgarf verwachten? Toch de meest fijne rom vond ik zelf!
Ik zag het topic van xtrestolite ook weer bovenaan staan, kunnen we weer iets van Edgarf verwachten? Toch de meest fijne rom vond ik zelf!
Ondertussen al aan het zoeken op XDA etc. redelijke noob qua rooten.
Kan ik G920FXXU3COI9 rooten? Zo ja kan dit ook zonder een KNOX counter?
Al die bloatware mag ondertussen wel van me telefoon dus wil een custom ROM draaien.
Settings: http://i.imgur.com/1cEBqj7.png
Al die bloatware mag ondertussen wel van me telefoon dus wil een custom ROM draaien.
Voor een custom rom moet je een custom recovery flashen zoals TWRP. Helaas triggered dat de KNOX counter.xeoMe schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:03:
Ondertussen al aan het zoeken op XDA etc. redelijke noob qua rooten.
Er waren wel mogelijkheden dmv een engineering bootloader maar dat werkt bij jouw niet omdat je firmware te nieuw is.
Toch zou ik even wachten op een op Android 6.0 gebaseerde custom rom. Zal niet lang meer duren.
Bij elke Custom ROM installatie krijg ik dus een extra counter?Garret1410 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:12:
[...]
Voor een custom rom moet je een custom recovery flashen zoals TWRP. Helaas triggered dat de KNOX counter.
Er waren wel mogelijkheden dmv een engineering bootloader maar dat werkt bij jouw niet omdat je firmware te nieuw is.
Toch zou ik even wachten op een op Android 6.0 gebaseerde custom rom. Zal niet lang meer duren.
Ik zie al een aantal Android 6.0 roms maar wellicht nog redelijk in beta.
Wat is nu het verstandigste Android 6.0 is leuk maar als 5.1.1 meer stable is neem ik deze.
Of toch wachten tot ik kan rooten zonder knox te triggeren?
EDIT:
Ondanks KNOX wordt getriggered wil ik alsnog rooten.
Drie dingen moet ik volgens mij uitvoeren correct me if i'm wrong.
1. CF Auto Root (met SM-G920F)
2. Custom boot recovery installeren
3. Custom ROM installeren
Correct?
[ Voor 13% gewijzigd door xeoMe op 15-02-2016 19:41 ]
je kunt het beste gewoon eerst een custom recovery installeren via odinxeoMe schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:15:
[...]
Bij elke Custom ROM installatie krijg ik dus een extra counter?
Wat is nu het verstandigste Android 6.0 is leuk maar als 5.1.1 meer stable is neem ik deze.
EDIT:
Correct?
http://forum.xda-develope...development/twrp-t3080940
daarna kun je backup maken en dan direct er een nieuwe rom flashen
hoef je niet eerst te rooten
quote:xeoMe schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:15:
[...]
Bij elke Custom ROM installatie krijg ik dus een extra counter?
EDIT:
Correct?
hgeert schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 08:31:
Hallo , ik heb ook een S6 en zou graag ook een custom rom flashen, heb dat vroeger nog gedaan met andere telefoons maar is een tijdje geleden...
Ik heb nu android 5.11 en ik kan nu niet zomaar rooten op de oude manier en vind niet direct een nieuwe manier.
Iemand een uitleg in mensentaal hoe ik dat allemaal moet doen, want het is nogal een hele klus geloof ik.
bedankt
Misschien zou er een sticky van moeten komen want deze vraag komt vaker voorbij. Het flashen is niet moeilijk. Je hebt maar een paar dingen nodig en dat is Odin, TWRP en de ROM
Ik heb even een stappenplan van Arno90 uit dit topic geknipt en iets aangepast.
Downloaden:
1. Download Odin 3.10.6
2. Download TWRP V2.8.7.1
3. Download Odex Pure Edition V.2.3 Android 5.1.1
4. Download Aroma package 2.3
5. Zorg dat je de Samsung USB drivers geinstalleerd hebt. Kan via Smart Switch
Backup:
Backup maken via Smart Switch
Installeren:
!!Kopiëren Rom + Aroma naar root van de S6!!
S6 uitschakelen en niet via USB aan PC koppelen
1. Odin opstarten
2. TWRP V2.8.7.1 via AP
Download mode
Volume down + powerbutton + home button net zolang dat je in het download scherm komt
1. druk op volume up, je zit nu in download mode
2. Koppel S6 aan PC
3. In Odin zie je nu dat toestel verbonden is.
4. Druk op start
5. Odin geeft PASS aan.
Recovery mode
Volume up + powerbutton + home button net zolang tot dat je het TWRP logo ziet
1. Wipe > Factory reset
2. Install > Internal Storage > Select Pure Edition V2.3 > Swipe to Custom flash
3. Install > internal storage > Select Aroma > Swipe to custom flash
4. Reboot en genieten van de custom rom
Let op: het opstarten kan enige tijd in beslag nemen. Wees geduldig.
Dit is grofweg hoe het werkt.
(Heb deze handleiding ooit gemaakt, en Garret heeft deze aangevuld) waar pure edition staat kan je elke willekeurige rom invullen. Als je er beeld en geluid bij wilt zoeken op youtube; twrp s6 etc
@Arno90 Thnx ik ga het even uitproberen even voor de zekerheid en zijn nieuwere versies van bijv. Odin en TWRP kan ik die beter gebruiken of gewoon de versies die jij verteld?
De nieuwste TWRP versie 3.0 werkt in ieder geval perfect op mijn S6.
Backup loopt vast bij 0% via Smart Switch iemand enig idee?

Smart Switch al reboot, telefoon opnieuw ge-connect etc.
Opgelost, had alles uitgezet via Package disabler Pro vervolgens werkte de backup wel.
Krijg met stap 1 alweer een foutmelding (FAIL)

Begint goed, heb TWRP 2.8.7.1 en 2.8.7.2 geprobeerd zal even Odin 3.10.6 ook nog even proberen
Met Odin 3.10.6 ook FAIL
Edit, factory reset gedaan en iets bij security met find your phone die security voor reinstalls uitgezet.
Ik heb de TWRP nu succesvol geflashed via ODIN maar kom gewoon in de default Android system recovery terecht met volume up + home + power
EDIT:
Het werkt allemaal heb toch de CF root gebruikt om vervolgens via flashify TWRP te installeren daarna de ROM geinstalleerd (XtreStoLite_ROM_v2.4) Kreeg vragen over Unikernel en andere dingen maar alles standaard gelaten.
Nu alles snel installeren en slapen

Smart Switch al reboot, telefoon opnieuw ge-connect etc.
Opgelost, had alles uitgezet via Package disabler Pro vervolgens werkte de backup wel.
Krijg met stap 1 alweer een foutmelding (FAIL)

Begint goed, heb TWRP 2.8.7.1 en 2.8.7.2 geprobeerd zal even Odin 3.10.6 ook nog even proberen
Met Odin 3.10.6 ook FAIL

Edit, factory reset gedaan en iets bij security met find your phone die security voor reinstalls uitgezet.
Ik heb de TWRP nu succesvol geflashed via ODIN maar kom gewoon in de default Android system recovery terecht met volume up + home + power
EDIT:
Het werkt allemaal heb toch de CF root gebruikt om vervolgens via flashify TWRP te installeren daarna de ROM geinstalleerd (XtreStoLite_ROM_v2.4) Kreeg vragen over Unikernel en andere dingen maar alles standaard gelaten.
Nu alles snel installeren en slapen
[ Voor 83% gewijzigd door xeoMe op 16-02-2016 01:34 ]
Ik zou die rom niet nemen, die is sinds augustus niet meer geupdate.
Welke rom draai jij? Arrow? Bevalt die beter?Aghanim schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 05:52:
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Ik kan Arrow v10 zeker aanraden.
Heb zelf sinds een aantal dagen deze draaien :
http://forum.xda-develope...k-extralite-v1-0-t3232498
Deze is obv de nieuwste fw QPA7. Stock (maar zonder onnodige troep), odex...draait supersoepel!
Heb zelf sinds een aantal dagen deze draaien :
http://forum.xda-develope...k-extralite-v1-0-t3232498
Deze is obv de nieuwste fw QPA7. Stock (maar zonder onnodige troep), odex...draait supersoepel!
Heeft de Dev van Arrow eigenlijk weer een S6 ?
Het laatste wat ik weet is dat zijn S6 kapot is gegaan, maar dat was maanden geleden al.
Vraag mezelf namelijk af in hoeverre de MM update komt als de dev geen S6 heeft.
Het laatste wat ik weet is dat zijn S6 kapot is gegaan, maar dat was maanden geleden al.
Vraag mezelf namelijk af in hoeverre de MM update komt als de dev geen S6 heeft.
Nope...nog steeds niet. Ik weet het omdat hij laatst nog aangaf donaties op prijs te stellen. Dit deed hij tegelijkertijd met nieuws over een nieuwe (5.1.1) update binnenkort.
Ps ik heb allang geleden een donatie gedaan aan de Arrow dev, maar ik ben nooit een liefhebber van devs die expliciet *vragen* om donaties. Ik ben iemand die graag pro-actief een donatie doet als ik tevreden ben over de rom/kernel e.d.
Edit : linkje naar bericht van Arrow dev.... http://forum.xda-develope...p=65224318&postcount=1626
Ps ik heb allang geleden een donatie gedaan aan de Arrow dev, maar ik ben nooit een liefhebber van devs die expliciet *vragen* om donaties. Ik ben iemand die graag pro-actief een donatie doet als ik tevreden ben over de rom/kernel e.d.
Edit : linkje naar bericht van Arrow dev.... http://forum.xda-develope...p=65224318&postcount=1626
[ Voor 13% gewijzigd door dafmay op 16-02-2016 13:07 ]
2.0 random bootloop en de 2.4a ook. Refleshed en meerdere malen factory reset!Aghanim schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 05:52:
Zal niet aan de rom liggen want die werkt nog steeds goed. Alleen is hij al een tijdje niet meer geüpdatet en dus niet meer het nieuwste en wat kwetsbaarder, dus minder veilig.Mark de Vaal schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:16:
[...]
2.0 random bootloop en de 2.4a ook. Refleshed en meerdere malen factory reset!
6.0 is stabiel. Maar het is aan jezelf.xeoMe schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:15:
[...]
Je kunt nu 5.1.1 flashen en als er een goede debloated en getweaked 6.0 rom uitkomt dan flash je die gewoon weer.
Backup met Titanium maken en terugzetten (alhoewel dat niet altijd 100% werkt helaas.)
Blijf nu wel even op "XtreStoLite Deo-Mod Edition 2.4" en zal niet zoveel installeren als er een leuke debloated 6.0 is install ik deze wel.Garret1410 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:47:
[...]
6.0 is stabiel. Maar het is aan jezelf.
Je kunt nu 5.1.1 flashen en als er een goede debloated en getweaked 6.0 rom uitkomt dan flash je die gewoon weer.
Backup met Titanium maken en terugzetten (alhoewel dat niet altijd 100% werkt helaas.)
Zelfs met deze ROM verbruik ik trouwens nog veel RAM.
1,6GB Systeem en apps en 1GB vrij. meer dan zat maar best veel voor zo'n debloated rom
Naar ram moet je niet teveel kijken. Android cached veel dus ram zal altijd redelijk vol zitten. Dus of je nou 2gb of 4gb hebt, het zal voor een 70-80% vol zitten. Daarvoor heb je natuurlijk ram geheugen want dat is lekker snel.
Probleem wordt het als het ram management niet lekker werkt, en daar heeft de S6 een beetje last van.
In 6.0 is dit gelukkig verholpen (bij mij tenminste) afgezien van het feit dat apps nog steeds redelijk snel worden afgesloten.
Probleem wordt het als het ram management niet lekker werkt, en daar heeft de S6 een beetje last van.
In 6.0 is dit gelukkig verholpen (bij mij tenminste) afgezien van het feit dat apps nog steeds redelijk snel worden afgesloten.
Ben ook aan het proberen om mijn S6 te rooten, dat is inmiddels gelukt.
Nu loop ik alleen vast.
- Into Recovery
- Into Download mode, flash BOOTLOADER_G925FXXU3ZOL6-M(6.0).tar (BL) via Odin
- Reboot (10 minutes for first booting !)
Ik moet dus een bootloader instaleren via Odin, wanneer ik Odin nu geopend heb, krijg ik dit te zien:

Lijkt erop dat die wel connected is, maar kan toch niet op BL drukken... Iemand een tip, want kan mijn toestel nu niet gebruiken.
Edit:
Lijkt op dat die versie van Odin corrupt is geraakt.
Nu loop ik alleen vast.
- Into Recovery
- Into Download mode, flash BOOTLOADER_G925FXXU3ZOL6-M(6.0).tar (BL) via Odin
- Reboot (10 minutes for first booting !)
Ik moet dus een bootloader instaleren via Odin, wanneer ik Odin nu geopend heb, krijg ik dit te zien:

Lijkt erop dat die wel connected is, maar kan toch niet op BL drukken... Iemand een tip, want kan mijn toestel nu niet gebruiken.
Edit:
Lijkt op dat die versie van Odin corrupt is geraakt.
[ Voor 4% gewijzigd door -Bas op 17-02-2016 18:58 ]
Heb op dit moment de Marshmallow Beta draaien, maar wil graag naar een custom ROM zoals deze:
http://forum.xda-develope...t/rom-carhdrom-1-t3111519
Op dit moment heb ik Marshmallow Beta draaien met SuperSU. Klopt het dat er nog geen TWRP beschikbaar is voor android MM op de Galaxy S6?
Weet iemand toevallig hoe je anders vanuit de Beta een custom MM(ROM) kan flashen?
http://forum.xda-develope...t/rom-carhdrom-1-t3111519
Op dit moment heb ik Marshmallow Beta draaien met SuperSU. Klopt het dat er nog geen TWRP beschikbaar is voor android MM op de Galaxy S6?
Weet iemand toevallig hoe je anders vanuit de Beta een custom MM(ROM) kan flashen?
Ik heb nu sinds maandag me telefoon ge-root (CF Autoroot) met een custom ROM en TWRP 3.0.0-0
Ik draai nu XtreStoLite Deo Mod v.2.4
Mijn Modelnummer is nu alleen gechanged naar SM-G925K en Naam Apparaat = Samsung S6 Edge
Ik heb gewoon een normale S6 (geen edge) kan dit kwaad of komt dit puur door de ROM o.i.d.?
Tevens ben ik ook wel geïnteresseerd in Android 6.0 wat moet je precies aanpassen om zo'n ROM te laten draaien? de bootloader, recovery o.i.d?
Mijn Modelnummer is nu alleen gechanged naar SM-G925K en Naam Apparaat = Samsung S6 Edge
Ik heb gewoon een normale S6 (geen edge) kan dit kwaad of komt dit puur door de ROM o.i.d.?
Tevens ben ik ook wel geïnteresseerd in Android 6.0 wat moet je precies aanpassen om zo'n ROM te laten draaien? de bootloader, recovery o.i.d?
Dat maakt niet uit, waar het niet dat je nog wel steeds met de normale G920F files moet flashen. Dat kan inderdaad komen door de rom.xeoMe schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:11:
Ik heb nu sinds maandag me telefoon ge-root (CF Autoroot) met een custom ROM en TWRP 3.0.0-0
Om Android 6.0 (custom) roms te willen draaien zul je eerst naar Marshmallow beta moeten gaan. 2 posts hierboven staat beschreven hoe je dat moet doen.
Heb het zelf ook net gedaan, zit op de Beta, wil graag naar een custom 6.0 rom. Heb mijn root nog wel op de beta ROM, maar twrp is eraf en volgens mij is die er nog niet voor 6.0. Vandaar mijn vraag in de post hierboven.
Edit::
Nadat je Marshmallow beta erop hebt staan, flash twrp: https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=49979 Deze versie is geschikt voor Marshmallow, daarna kun je gewoon een andere rom installeren. Niet vergeten om een full wipe te doen van tevoren.!
[ Voor 11% gewijzigd door -Bas op 18-02-2016 18:41 ]
Gisteren mijn Samsung Galaxy S6 (SM-G920F) geroot en custom rom op geflashed.
- CF Auto Root
- TWRP geflashed
- ROM: XtreStoLite G92xF/FD/I/T/W8/K/L/S Universal Deodexed Mod Edition ROM XXU3COI9 V.2.4 Final Lollipop: (480MB)
Alles werkt prima behalve dat ik geen internetverbinding heb. Ik kan wel bellen. Ik zit bij Tele2 en weet nog dat ik toen een menu had waar ik bij mijn sim kon kopen en toen een beetje kon klote bij de instellingen maar die heb ik natuurlijk niet meer nu. Bovendien lijkt mij het sterk dat dat moet aangezien mijn simkaart er met dezelfde instellingen in zit.
Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden? Iemand met Tele2 of hetzelfde probleem?
- CF Auto Root
- TWRP geflashed
- ROM: XtreStoLite G92xF/FD/I/T/W8/K/L/S Universal Deodexed Mod Edition ROM XXU3COI9 V.2.4 Final Lollipop: (480MB)
Alles werkt prima behalve dat ik geen internetverbinding heb. Ik kan wel bellen. Ik zit bij Tele2 en weet nog dat ik toen een menu had waar ik bij mijn sim kon kopen en toen een beetje kon klote bij de instellingen maar die heb ik natuurlijk niet meer nu. Bovendien lijkt mij het sterk dat dat moet aangezien mijn simkaart er met dezelfde instellingen in zit.
Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden? Iemand met Tele2 of hetzelfde probleem?
Het is ondertussen opgelost, hij moest z'n simcard configureren bij tele2 met een smsje voor de settings.Vaybiön schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:39:
Gisteren mijn Samsung Galaxy S6 (SM-G920F) geroot en custom rom op geflashed.
- CF Auto Root
- TWRP geflashed
Verwijderd
Wie kan mij helpen...
Mijn zoon heeft zijn S6 (Tele 2) geroot. Echter de telefoon blijft, na een aantal weken wel te hebben gewerkt, hangen in het logo menu. Wat zouden jullie aanbevelen te doen? (ik lees over Odin, TWRP, stock vs root software e.d.)
Bedankt voor de hulp!!
Mijn zoon heeft zijn S6 (Tele 2) geroot. Echter de telefoon blijft, na een aantal weken wel te hebben gewerkt, hangen in het logo menu. Wat zouden jullie aanbevelen te doen? (ik lees over Odin, TWRP, stock vs root software e.d.)
Bedankt voor de hulp!!
Wat ik zou doen is dit topic doorlezen. Daar staat meerdere malen uitgelegd hoe je dergelijke problemen op kunt lossenVerwijderd schreef op zondag 21 februari 2016 @ 13:26:
Wie kan mij helpen...
Bedankt voor de hulp!!
Vraagje
Ik heb de arrow rom er al weer even opstaan.
Maar weet iemand misschien ook hoe ik het LTE verbindings teken weer verander in 4g?
Ik heb de arrow rom er al weer even opstaan.
Maar weet iemand misschien ook hoe ik het LTE verbindings teken weer verander in 4g?
Verwijderd
Beste XeNeRgY,
Hartelijk dank voor jouw hulp!
Ik heb het forum aardig doorgeworsteld, maar kom als ik de Samsung S6 opstart met de drie knoppen ingedrukt, niet verder dan downloading. De PC herkent de telefoon echter niet (ook de drivers geinstalleerd). Als ik de stocksoftware wil uploaden geeft Odin een Fail aan. (ook op de telefoon een error in het blauwe downloadscherm).
Geen idee wat ik moet doen (naast de berichten lezen...).
Help aub!!
Alvast bedankt!
Ik heb het forum aardig doorgeworsteld, maar kom als ik de Samsung S6 opstart met de drie knoppen ingedrukt, niet verder dan downloading. De PC herkent de telefoon echter niet (ook de drivers geinstalleerd). Als ik de stocksoftware wil uploaden geeft Odin een Fail aan. (ook op de telefoon een error in het blauwe downloadscherm).
Help aub!!
Alvast bedankt!
Verwijderd
Dit is overigens het LOG:
<ID:0/003> Removed!!
<ID:0/003> Added!!
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> G920FXXU2BOFM_G920FPHN2BOFM_G920FXXU2BOFJ_HOME.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/003> Odin engine v(ID:3.1005)..
<ID:0/003> File analysis..
<ID:0/003> SetupConnection..
<ID:0/003> Initialzation..
<ID:0/003> Get PIT for mapping..
<ID:0/003> Firmware update start..
<ID:0/003> SingleDownload.
<ID:0/003> sboot.bin
<ID:0/003> NAND Write Start!!
<ID:0/003> FAIL!
<ID:0/003>
<ID:0/003> Complete(Write) operation failed.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)
<ID:0/003> Removed!!
<ID:0/003> Added!!
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> G920FXXU2BOFM_G920FPHN2BOFM_G920FXXU2BOFJ_HOME.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/003> Odin engine v(ID:3.1005)..
<ID:0/003> File analysis..
<ID:0/003> SetupConnection..
<ID:0/003> Initialzation..
<ID:0/003> Get PIT for mapping..
<ID:0/003> Firmware update start..
<ID:0/003> SingleDownload.
<ID:0/003> sboot.bin
<ID:0/003> NAND Write Start!!
<ID:0/003> FAIL!
<ID:0/003>
<ID:0/003> Complete(Write) operation failed.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)
Als factory reset geprobeerd? Ook met de drie knoppen maar dan volume up. Inhouden totdat de recovery booting ziet staan.Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:03:
Beste XeNeRgY,
Help aub!!
Alvast bedankt!
Je komt dan in recovery mode.
Verwijderd
Beste Garret1410,
Dank voor het meedenken. Dat heb ik inderdaad geprobeerd. De telefoon blijft ook daarna hangen in het logoscherm. De telefoon kan ik overigens alleen nog een power down geven via dit menu. Via de knop aan de zijkant lukt dat niet... Ik ben ook iets aan het lezen over Skipsoft toolkit en een hidden file deleten o.i.d. Misschien heeft iemand op het forum nog een idee (misschien deze toolkit?). Anders ben ik bang dat ik m'n zoon ernstig moet teleurstellen...
Dank voor het meedenken. Dat heb ik inderdaad geprobeerd. De telefoon blijft ook daarna hangen in het logoscherm. De telefoon kan ik overigens alleen nog een power down geven via dit menu. Via de knop aan de zijkant lukt dat niet... Ik ben ook iets aan het lezen over Skipsoft toolkit en een hidden file deleten o.i.d. Misschien heeft iemand op het forum nog een idee (misschien deze toolkit?). Anders ben ik bang dat ik m'n zoon ernstig moet teleurstellen...
Via smart switch kun je het toestel ook geheel herstellen in geval van een brick of ander probleem.
http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G920F
MM 6 is sinds net uit in de UK
Twijfel of ik die falsh of ff wacht op de PHN versie...
MM 6 is sinds net uit in de UK
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Hmm dan moeten we hem vandaag toch ook wel als PHN kunnen verwachten, zou zeggen (zeker als je de beta al draait) wacht dan nog evenwatercoolertje schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:07:
http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G920F
MM 6 is sinds net uit in de UKTwijfel of ik die falsh of ff wacht op de PHN versie...
Ik kom je wel overal tegen helubbertkramer schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:10:Hmm dan moeten we hem vandaag toch ook wel als PHN kunnen verwachten, zou zeggen (zeker als je de beta al draait) wacht dan nog even
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Verwijderd
XeNeRgY,
Heb ik ook geprobeerd. echter zonder resultaat; De pc ziet noch met Odin, noch met SmartSwitch de telefoon.
Ik heb wel ergens gelezen dat een mogelijke oplossing zou zijn dat je de hidden file moet deleten van de firmware (na de file te hebben hernoemd) en met Skipsoft (Pro) de firmware opnieuw moet schrijven en deze vervolgens met Odin op de S6 moet spoelen (nu zou die 'm wel moeten toelaten zonder foutmelding). Geen idee of er iemand op het forum ervaring met deze manier heeft...
Bedankt iig voor het meedenken (wordt erg gewaardeerd)!!
Heb ik ook geprobeerd. echter zonder resultaat; De pc ziet noch met Odin, noch met SmartSwitch de telefoon.
Ik heb wel ergens gelezen dat een mogelijke oplossing zou zijn dat je de hidden file moet deleten van de firmware (na de file te hebben hernoemd) en met Skipsoft (Pro) de firmware opnieuw moet schrijven en deze vervolgens met Odin op de S6 moet spoelen (nu zou die 'm wel moeten toelaten zonder foutmelding). Geen idee of er iemand op het forum ervaring met deze manier heeft...
Bedankt iig voor het meedenken (wordt erg gewaardeerd)!!
Heb je een andere PC om het daarop te proberen? Er zijn ook gevallen van een originele usb kabel die niet herkend wordt dus wellicht een andere kabel? Het toestel moet wel heel erg vernaggeld zijn wil het niet meer herkend kunnen worden, dat zou met enkel rooten niet moeten kunnen. Android en drivers is echt precisie werk merk ik dus zorg dat je kabels en drivers hebt uitgesloten. Anders eens op XDA vragen?
Verwijderd
Thanks!
Ik heb de kabel en de pc vervangen...zonder resultaat...
M'n zoon heeft 'm geroot met Odin en na een week goed te hebben gedaan, startte de telefoon niet meer op, maar bleef ie hangen in het logoscherm. Hij dacht pa lost 't wel even op...fout!
Ben druk lezende. Mocht ik een oplossing vinden zal ik het 't iig posten zodat andere leden wellicht ook wat aan de info hebben.
Nogmaals dank!
Mocht er nog iemand een suggestie hebben...graag!!
Ik heb de kabel en de pc vervangen...zonder resultaat...
M'n zoon heeft 'm geroot met Odin en na een week goed te hebben gedaan, startte de telefoon niet meer op, maar bleef ie hangen in het logoscherm. Hij dacht pa lost 't wel even op...fout!
Ben druk lezende. Mocht ik een oplossing vinden zal ik het 't iig posten zodat andere leden wellicht ook wat aan de info hebben.
Nogmaals dank!
Mocht er nog iemand een suggestie hebben...graag!!
En ook de region NL Vodafone staat online..
http://www.sammobile.com/...U3DPB8_G920FVFG3DPB8_VDF/
Nice, nu nog wachten op de PHNDraquilla schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:31:
En ook de region NL Vodafone staat online..
En zelfs dan wacht ik nog even , wil eerst een goede , veilige manier om hem te rooten.
Als die er is dan flash ik de update wel.,,moet me ff bedwingen
Als die er is dan flash ik de update wel.,,moet me ff bedwingen

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra