Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:24

13art

Moderator Mobile
Boobybandit schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:51:
[...]

Hmm vandaag toch maar liefst een 45 minuten gebeld, dus relatief veel radio activiteit, maar voor het overige best karig gezien de rom en kernel die ik draai...vind het wel vreemd dat Google play services zo veel batterij vreet. Dat lijkt GPS te zijn, maar dat zou toch niet zo veel mogen zijn? Gebruik hem namelijk niet actief. Niet genavigeerd vandaag. Paar keer treinplanner en 9292 gedraaid. Meende nota bene dat de S6 een dedicated chip voor GPS heeft om zuiniger te zijn 8)7 .

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik vind het wel frappant dat jij zo veel wifi verbruik hebt? Ik zit op werk en thuis namelijk ook de hele dag op wifi...
Tja hier is niet zo heel veel geks te zien...
Heb je automatisch updaten van apps uit of aan staan?

In de grafiek lijkt het dat je accu steeds om ongeveer dezelfde tijd een duik naar beneden maakt. Kan je zelf duiden waardoor dit komt? Zit je dan zelf een tijd met je telefoon te spelen? Of is er een toch een app die dan op de achtergrond gaat draaien? In Gsam zit ook een grafiek waar je verschillende dingen naast elkaar kan zetten (zoals hoe vaak het scherm aan is, bereik, etc).

Je kan ook nog wakelock detector installeren. Maar misschien nog beter is de Better Battery stats app van XDA downloaden, dat een tijdje draaien en dan op XDA posten. Daar zitten de nodige mensen met kennis van zaken die aan de hand van die stats kunnen zeggen of er iets afwijkend is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:53

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Garret1410 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:34:
[...]

Graag gedaan. Als je GSAM geïnstalleerd hebt en deze een nachtje/dagje laat monitoren dan even screenshot plaatsen.
Eerste simpele update: Gisteravond phone gewoon weggelegd, en 's nachts 2% batterij kwijt, i.p.v. lege phone *O* *O*

Nu alle backups aan het terugzetten, dan kijken hoe hij zich dan houdt. En passant is ook het probleem met de wifi hotspot opgelost, dus erg tevreden nu. :) Garret, dank voor je hulp tot zover, ik blijf wel even posten hoe het verder gaat :D

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boobybandit schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:51:
[...]

Hmm vandaag toch maar liefst een 45 minuten gebeld, dus relatief veel radio activiteit, maar voor het overige best karig gezien de rom en kernel die ik draai...vind het wel vreemd dat Google play services zo veel batterij vreet. Dat lijkt GPS te zijn, maar dat zou toch niet zo veel mogen zijn? Gebruik hem namelijk niet actief. Niet genavigeerd vandaag. Paar keer treinplanner en 9292 gedraaid. Meende nota bene dat de S6 een dedicated chip voor GPS heeft om zuiniger te zijn 8)7 .

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik vind het wel frappant dat jij zo veel wifi verbruik hebt? Ik zit op werk en thuis namelijk ook de hele dag op wifi...
Op zich weinig geks te zien. Ik zie wel dat je wel wat xposed modules hebt draaien. Weet niet of dat een oorzaak kan zijn maar om alles uit te sluiten zou je misschien even helemaal stock Arrow moeten draaien.

Mijn instellingen zijn als volgt.

Helderheid handmatig tussen de 20 en 30% (ik zit vaak binnen dus scherm hoeft niet helder)

Ik gebruik geen gps, nfc of bluetooth

Heb op whatsapp na alle apps direct geoptimaliseerd. Heb voor test Gmail, Facebook, Twitter, whatsapp uitgeschakeld voor optimalisatie en het verschil was 3% over een periode van 7uur dus dat valt ook wel mee.

Locatie heb ik uit staan.

Signaal van wifi of 4g is vaak sterk.

Voor de rest heb ik niet veel apps geïnstalleerd.

Op dit moment draai ik Marshmallow en daarvoor heb ik diverse custom rom gehad. Eigenlijk altijd wel goede accuduur.
Ik denk dat het van zoveel factoren afhankelijk is dat je niet duidelijk kan zeggen waarom de accuduur bij de een beter is dan de ander.

Toen ik van de zomer op vakantie was had ik een hele slechte accuduur.
Geen of heel slecht wifi en geen 4g maar 3g en soms nog minder.
Veel buiten met zonnig weer dus helderheid hoog.
Veel gebruik van camera gemaakt.
Af en toe Google maps en weerbericht met gps natuurlijk.

Dat gaf een hele slechte accuduur bij mij met slechts 2.5 uur SOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sparhawk schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:09:
[...]

Eerste simpele update: Gisteravond phone gewoon weggelegd, en 's nachts 2% batterij kwijt, i.p.v. lege phone *O* *O*

Nu alle backups aan het terugzetten, dan kijken hoe hij zich dan houdt. En passant is ook het probleem met de wifi hotspot opgelost, dus erg tevreden nu. :) Garret, dank voor je hulp tot zover, ik blijf wel even posten hoe het verder gaat :D
Als de accu plotseling weer slecht wordt dan moet het haast wel een app zijn die je geïnstalleerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Garret1410 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:00:
[...]

Als de accu plotseling weer slecht wordt dan moet het haast wel een app zijn die je geïnstalleerd hebt.
Idd, vandaar dat ik gisteren niet alle backups heb teruggezet. Vandaag even verder testen, en dan maar kijken waar we uitkomen. Ik blijf wel updates posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmick
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06-2024
Marshmallow op de S6 is fijn.
Alleen is Titaniumbackup nog niet ingesteld op dit gebruik, apps freezen niet / verwijderen gaat ook niet.

Met romtoolbox daarintegen wel, maar pre-installed apps ( onedrive ) kan je de cameraupload niet gebruiken.
Dropbox / Stack doen het gelukkig wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Erik1805 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:33:
Ik ga het forum verlaten omdat ik de sprong in het diepe ga wagen. Ik ga mijn S6 ruilen voor de nieuwe Lumia 950.
Succes met de overstap, en tot snel ;) Just kidding, ben benieuwd hoe de overstap je bevalt.
Als de Xiaomi Mi5 een beetje goed ontvangen wordt zou dat mijn opvolger nog wel eens kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:16
l3art schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:34:
[...]

Succes met de overstap, en tot snel ;) Just kidding, ben benieuwd hoe de overstap je bevalt.
Als de Xiaomi Mi5 een beetje goed ontvangen wordt zou dat mijn opvolger nog wel eens kunnen worden.
Haha gaat wel bevallen. Ben na Android en iOS wel toe aan iets nieuws. Hou jullie wel even op de hoogte :)

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-08 19:45
Lambik333 ik zie dat je DN5 rom bij Buldog zoekt.

Ik heb wel een mirror voor wie wil...( V5 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:39
l3art schreef op woensdag 30 december 2015 @ 08:35:
[...]

Tja hier is niet zo heel veel geks te zien...
Heb je automatisch updaten van apps uit of aan staan?

In de grafiek lijkt het dat je accu steeds om ongeveer dezelfde tijd een duik naar beneden maakt. Kan je zelf duiden waardoor dit komt? Zit je dan zelf een tijd met je telefoon te spelen? Of is er een toch een app die dan op de achtergrond gaat draaien? In Gsam zit ook een grafiek waar je verschillende dingen naast elkaar kan zetten (zoals hoe vaak het scherm aan is, bereik, etc).

Je kan ook nog wakelock detector installeren. Maar misschien nog beter is de Better Battery stats app van XDA downloaden, dat een tijdje draaien en dan op XDA posten. Daar zitten de nodige mensen met kennis van zaken die aan de hand van die stats kunnen zeggen of er iets afwijkend is.
Automatisch updaten staat aan ja. Maar dat zou niet deze impact moeten hebben. Die duiken betreffen inderdaad gebruik van de telefoon.

Ik ga in elk geval de wakelock detector proberen een tijdje en wellicht nog de better battery stats!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• 13art

13art

Moderator Mobile
Boobybandit schreef op woensdag 30 december 2015 @ 23:12:
[...]

Automatisch updaten staat aan ja. Maar dat zou niet deze impact moeten hebben. Die duiken betreffen inderdaad gebruik van de telefoon.

Ik ga in elk geval de wakelock detector proberen een tijdje en wellicht nog de better battery stats!
Nee je zou verwachten van niet. Toch zou ik adviseren dat even uit te zetten en dan te zien wat dat doet. Sowieso zou het handig zijn om alle door jou geïnstalleerde apps even uit te zetten en alleen stock te draaien om te zien wat dat doet met je verbruik.

• Sparhawk

Sparhawk

Sparhawk schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:33:
[...]

Idd, vandaar dat ik gisteren niet alle backups heb teruggezet. Vandaag even verder testen, en dan maar kijken waar we uitkomen. Ik blijf wel updates posten.
Yes >:)

Alle problemen als sneeuw voor de zon opgelost. 6% batterijverlies over de hele nacht, super !

Allen (en Garret1410 in het bijzonder) bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swatsch
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-07 19:02
Ik kan een S6 krijgen voor een zeer schappelijke prijs omdat de touch knoppen niet werken (terugknop en multitasking knop).

Ik denk dat ik dit goed kan opvangen door een rom instellen met on screen buttons, maar zijn die er wel die compatibel zijn en beetje bekend zijn?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swatsch schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:43:
Ik kan een S6 krijgen voor een zeer schappelijke prijs omdat de touch knoppen niet werken (terugknop en multitasking knop).

Ik denk dat ik dit goed kan opvangen door een rom instellen met on screen buttons, maar zijn die er wel die compatibel zijn en beetje bekend zijn?

Ik ken ze niet, wellicht via een Xposed module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
Misschien heb je wel mazzel en is het een software probleem ipv hardware en kan je na het flashen van een nieuwe firmware en/of rom gewoon de buttons gebruiken. Weet je of diegene een factory reset heeft gedaan?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien dat onderstaande werkt. Wel root nodig.

http://www.androidexplain...tware-navigation-buttons/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:02

CWH

Toevallig heb ik gisteren Smartscreen on/off geinstalleerd. Hoewel ik er dus nog maar kort mee werk lijkt het goed te werken.
Google Play: Smart Screen On/Off Auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaklamp: is de S6 uitgerust met een razendsnelle toegang tot de zaklamp? Of is dat te regelen via een custom rom?

Voorbeeld:
- De Moto G 3rd gen van mn moeder schakelt de zaklamp in bij schudden van het toestel in standby-modus (is dat een Motorola functie of is dat van Android?).
- De zaklamp van mijn HTC M7 (ARHD rom) gaat aan/uit bij lang ingedrukt houden van de aan/uit knop.

Deze functie is in mijn dagelijks (en nachtelijk O-) ) leven mega-handig. Maar ik vind het best lastig om zoiets met Google te vinden, vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-08 13:18
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:47:
Zaklamp: is de S6 uitgerust met een razendsnelle toegang tot de zaklamp? Of is dat te regelen via een custom rom?

Voorbeeld:
- De Moto G 3rd gen van mn moeder schakelt de zaklamp in bij schudden van het toestel in standby-modus (is dat een Motorola functie of is dat van Android?).
- De zaklamp van mijn HTC M7 (ARHD rom) gaat aan/uit bij lang ingedrukt houden van de aan/uit knop.

Deze functie is in mijn dagelijks (en nachtelijk O-) ) leven mega-handig. Maar ik vind het best lastig om zoiets met Google te vinden, vandaar de vraag.
Hij staat in de quick settings. Je kan hem dichter zetten bij de eerste 5 en je kan hem dan aanzetten in de lockscreen zonder te ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JaronStrypsteen schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:14:
[...]

Hij staat in de quick settings. Je kan hem dichter zetten bij de eerste 5 en je kan hem dan aanzetten in de lockscreen zonder te ontgrendelen.
Hoe doe je dat aanzetten in het lockscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je kunt niet zonder naar het scherm te kijken de zaklamp inschakelen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
Aghanim schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:21:
[...]

Hoe doe je dat aanzetten in het lockscreen?
Notificatiepaneel openen en op zaklamp duwen. Duurt nooit lang van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah zo, ja dat wist ik wel maar ik dacht dat je een andere manier bedoelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
Aghanim schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:53:
Ah zo, ja dat wist ik wel maar ik dacht dat je een andere manier bedoelde :)
Ik heb gezien op Wanam Xposed dat je zaklamp aan kan zetten door de aan-uitknop ik te houden. Heb het nog niet geprobeerd maar zou moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:16
Ik heb nu een paar dagen de Lumia 950 en ben blij verrast zeg. Wel een erg goed systeem en de "app-gap" valt mij reuze mee. Kan voor heel veel een app vinden. Het is een stabiel systeem met een prefecte accutijd. Ook het scherm is hetzelfde als van de S6. Helaas geen flash mogelijkheden maar ach. Camera is ook super :)

[ Voor 5% gewijzigd door Erik1805 op 05-01-2016 09:27 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02:27
Gisteren toch weer restored naar het "oude vertrouwde" combinatie XtreStoLite 2.4 + UniKernel 8.2.

Na alle lovende reviews over Arrow, het toch nog maar eens een kans gegeven (9.1) . Dit zowel met Unikernel als met hacker kernel geprobeerd (uiteraard beide na een full wipe en ook de bootloader en modem geupgrade). Dit gaf toch niet het gewenste resultaat (spontanious reboots, zwart scherm zodra ik gebeld werd (enkel reboot dmv 3 knoppen hielp dan nog), Whatsapp die weer te diep in slaap werd gebracht waardoor berichten pas binnenkwamen na openen van de app, Tasker ochtend profiel (gesimuleerde wakeup light met gebruik van AppLamp + Tunin Radio die elke 45 sec. een tandje harder gaat) werd niet afgetrapt). Na XtreStoLite weer restored te hebben verdwenen deze problemen ineens als sneeuw voor de zon. Noble Rom ook geprobeerd echter vond ik de battery hiermee weer net iets te kort meegaan (SOT ongeveer 2,5 uur).

P.S. voor het geval iemand ook een keer tegen dit probleem aanloopt: na de restore had ik ineens geen verbinding meer met mijn netwerk (Vodafone). Na een hoop geklooi (nog een keer restoren, EFS restoren, Radio restoren) bleek de oplossing te zijn om de ietwat verouderde versie van de bootloader + modem weer terug te flashen middels Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Je zou wanam nog kunnen proberen. Met de eigen kernel. Wanam is een zeer gerenommeerde developer op Samsung toestellen.

Overigens had ik de problemen met whatsapp zoals jij die beschrijft met veel verschillende roms. Mijn snelste oplossing was whatsapp schoon installeren vanuit de playstore en dan je berichten restoren via whatsapp zelf. Iets met het restoren via TB zorgt er voor dat whatsapp niet goed wakker wordt. Dat is mijn eigen conclusie althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bijzonder dat Arrow bij mij zo goed draait als ik dit zo lees. Hier na een maand nog geen enkel probleem gevonden en erg goede batterijduur.

Ik heb ook het gevoel dat je nieuwe rom er minder fris van wordt door TB te gebruiken om een restore te doen. Daarom flash ik minder vaak en doe ik alles handmatig.

[ Voor 37% gewijzigd door Aghanim op 06-01-2016 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
l3art schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:34:
Overigens had ik de problemen met whatsapp zoals jij die beschrijft met veel verschillende roms. Mijn snelste oplossing was whatsapp schoon installeren vanuit de playstore en dan je berichten restoren via whatsapp zelf. Iets met het restoren via TB zorgt er voor dat whatsapp niet goed wakker wordt. Dat is mijn eigen conclusie althans.
Ik had hetzelfde idee dus heb dit vervolgens ook precies zo gedaan. Dit is toen inderdaad een dag goed gegaan maar na een uur of 12 trad het probleem wederom op.

Wanam heb ik nog niet geprobeerd (ja in mn Galaxy S3 tijd haha), wellicht dat ik die binnenkort ook eens probeer. Ben op het moment eerlijk gezegd blij weer een phone te hebben die draait zonder ergernissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
Aghanim schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:04:
Ik heb ook het gevoel dat je nieuwe rom er minder fris van wordt door TB te gebruiken om een restore te doen.
Die ervaring heb ik ook, vooral indien je in 1 keer alles weer restored na een verse flash. Daarom ben ik ook behoorlijk selectief geworden m.b.t. restoren via TiBa. Ik restore enkel nog maar de broodnodige zaken zoals Tasker (ivm de vele profielen) en apps waar dagelijks (noodzakelijke) data aan toe wordt gevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 19:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Aghanim schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:04:
Bijzonder dat Arrow bij mij zo goed draait als ik dit zo lees. Hier na een maand nog geen enkel probleem gevonden en erg goede batterijduur.
Nee hoor, niet zo bijzonder. Ook hier draait het als een zonnetje met Unikernel.
13,5 uur van de lader af, bijna 3 uur SOT, 4 uur Yatse sync(Kodi remote) en 8 uur muziek van Spotify naar de Chromecast streamen.

45% accu over d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenlownager
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 21:31
Floris-K schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:41:
[...]

Nee hoor, niet zo bijzonder. Ook hier draait het als een zonnetje met Unikernel.
13,5 uur van de lader af, bijna 3 uur SOT, 4 uur Yatse sync(Kodi remote) en 8 uur muziek van Spotify naar de Chromecast streamen.

45% accu over d:)b
Welke versie van Arrow rom en unikernel heb je geïnstalleerd?
Wat heb je nog geïnstalleerd? dingen zoals greenify, amplify, powernap, etc..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thenlownager schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:09:
[...]

Ikzelf zit op Arrow 8.1 met Unikernel 8.002 en heb verder geen apps geinstalleerd die jij noemt. Vind ik persoonlijk ook onzin omdat het slechts procenten verschil maakt, meestal in standby, en je uiteindelijk je S6 toch hebt om deze te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenlownager
Aghanim schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 18:41:
[...]

Ikzelf zit op Arrow 8.1 met Unikernel 8.002 en heb verder geen apps geinstalleerd die jij noemt. Vind ik persoonlijk ook onzin omdat het slechts procenten verschil maakt, meestal in standby, en je uiteindelijk je S6 toch hebt om deze te gebruiken.
Oké, want de resultaten die je behaalt zijn vele beter dan die ik behaal, daarom dat ik er naar vroeg.
Heb zelf XtreStoLite 2.4 draaien met Unikernel v9 (Xileforce update) en haal +- 4u sot.

Het lukt me maar niet om er meer uit te halen, voordat ik deze combinatie had draaien was het zelf erger en haalde ik maximum 2,5-3u sot als ik geluk had.

Edit: bedoel je niet arrow v9.1? zie de 8.1 versie niet op xda.

[ Voor 4% gewijzigd door thenlownager op 07-01-2016 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee ik bedoel V8 dan. V9 heb ik nog niet geflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

thenlownager schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:09:
[...]

Arrow v9.1.0 ultra debloat
Unikernel v-8000-2

Verder niets wat iets met een accu doet. Wel een stapeltje apps geïnstalleerd. Stuk of 60, dus mijn telefoon is echt niet leeg ofzo :)

Edit: wel nu ineens nog maar 15% over. Waarvan Facebook het meeste heeft gebruikt, terwijl ik Facebook bijna niet heb gebruikt. Sync enz staat standaard uit bij mij

[ Voor 15% gewijzigd door AndereKoekoek op 07-01-2016 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenlownager
Floris-K schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:19:
[...]

Arrow v9.1.0 ultra debloat
Unikernel v-8000-2

Verder niets wat iets met een accu doet. Wel een stapeltje apps geïnstalleerd. Stuk of 60, dus mijn telefoon is echt niet leeg ofzo :)

Edit: wel nu ineens nog maar 15% over. Waarvan Facebook het meeste heeft gebruikt, terwijl ik Facebook bijna niet heb gebruikt. Sync enz staat standaard uit bij mij
Zal eens dezelfde setup als jou installeren en zien wat voor resultaten het geeft :)
Welke settings heb je tijdens de Unikernel installtie gekozen?

[ Voor 5% gewijzigd door thenlownager op 07-01-2016 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heb unikernel wel los geflasht. Performance en de audio fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenlownager
Floris-K schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:28:
Heb unikernel wel los geflasht. Performance en de audio fix.
waarom de audio fix? die is toch bedoeld voor de T & W8 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 02:00
hallo

wat is nu de beste manier om te rooten? ik zie verschillende kernels online staan die ook de knox trigger triggeren. Ik wil eigenlijk alleen rooten en dan alle functies intact houden. Welke root methode hebben jullie gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Gewoon de eerste de beste die ik tegen kwam. Knox idd getriggerd, nou ja, jammer dan. Levert voor mij geen problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 02:00
l3art schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 19:37:
Gewoon de eerste de beste die ik tegen kwam. Knox idd getriggerd, nou ja, jammer dan. Levert voor mij geen problemen op.
zit volgens mij nog wel verschil tussen. Bij sommige kernels werkt de vingerafdrukscanner niet meer of andere opties bv als je met de VR gear gaat werken. Ben de gehele dag al een versie aan het zoeken voor s6 5.1.1 maar tot nu toe elke root levert wel functionaliteit in :(

deze ga ik proberen
S6_UniKernel_v8-0002-ODIN.tar

[ Voor 5% gewijzigd door harrybeuker op 09-01-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nooit tegen aan gelopen. Maar goed gebruik tot nu toe ook geen vr gear. Daarbij dacht ik dat dat meer een rom dingetje was dan een kernel/root iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thenlownager schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:40:
[...]

Oké, want de resultaten die je behaalt zijn vele beter dan die ik behaal, daarom dat ik er naar vroeg.
Heb zelf XtreStoLite 2.4 draaien met Unikernel v9 (Xileforce update) en haal +- 4u sot.

Het lukt me maar niet om er meer uit te halen, voordat ik deze combinatie had draaien was het zelf erger en haalde ik maximum 2,5-3u sot als ik geluk had.

Edit: bedoel je niet arrow v9.1? zie de 8.1 versie niet op xda.
Heb je misschien een linkje naar deze kernel? En werkt deze kernel gewoon op de 920F?
Als ik er op zoek bij XDA, dan kom ik in de Sprint versie uit van de S6..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenlownager
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:30:
[...]

Heb je misschien een linkje naar deze kernel? En werkt deze kernel gewoon op de 920F?
Als ik er op zoek bij XDA, dan kom ik in de Sprint versie uit van de S6..
http://forum.xda-develope...p=64649696&postcount=3715
Jup werkt op de G920F, heb deze zelf even gedraaid :)

[ Voor 7% gewijzigd door thenlownager op 12-01-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jakz schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 19:40:
[...]

zit volgens mij nog wel verschil tussen. Bij sommige kernels werkt de vingerafdrukscanner niet meer of andere opties bv als je met de VR gear gaat werken. Ben de gehele dag al een versie aan het zoeken voor s6 5.1.1 maar tot nu toe elke root levert wel functionaliteit in :(

deze ga ik proberen
S6_UniKernel_v8-0002-ODIN.tar
Unikernel v8 is de meest standaard en gebruikte kernel. Raad ik ook aan.

Hackerkernel werkt ook goed
Arter kernel ook geen problemen
Vindicator was ook wel goed maar weet niet hoe de nieuwste versies zijn.

Inleveren van functionaliteit ben ik nog niet tegengekomen. Kan wel eens per ROM verschillen of gearVR wel of niet werkt.
Vingerafdruk heeft bij mij altijd gewerkt sinds roms gebaseerd zijn op 5.1.1

Let wel op dat door rooten, bepaalde betaal methoden niet meer werken zoals Rabo Wallet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die draai je nu dus niet meer?

Ik hik namelijk toch echt tegen een slecht batterij gebruik aan op XtreStoLite 2.4 met de standaard kernel.
2,5 uur schermtijd is best wel de max.
En jouw commentaar dat deze kernel de SOT bij jou had verlengd tot een uurtje of 4, klonk me als muziek in de oren.

Upgraden jullie trouwens gewoon het modem en bootloader, ondanks dat XtreStoLite gebaseerd is op een oudere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenlownager
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:54:
[...]

Ik hik namelijk toch echt tegen een slecht batterij gebruik aan op XtreStoLite 2.4 met de standaard kernel.
En jouw commentaar dat deze kernel de SOT bij jou had verlengd tot een uurtje of 4, klonk me als muziek in de oren.

Upgraden jullie trouwens gewoon het modem en bootloader, ondanks dat XtreStoLite gebaseerd is op een oudere?
Heb op dit moment UniKernel v8 draaien en die voldoet ook aan mijn eisen, sot van +- 4uur.
Had met v9 soms dat ik ineens terug op het lockscreen zat terwijl ik gewoon met het toestel bezig was.
Voordat ik een custom rom flash zet ik soms eerst de stock rom terug (PHN of BTU versie), om vervolgens te rooten + twrp -> custom rom. Heb het gevoel dat hierdoor mijn batterij langer meegaat dan wanneer ik custom rom na custom flash op het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:54:
[...]

Modem en bootloader hoef je niet te flashen als je een nieuwere versie hebt.
Denk trouwens ook niet dat je opeens van 2.5 uur naar 4uur SOT gaat door het flashen van v9 naar v8.

Ik zou uitzoeken wat het meeste accu verbruikt. Meestal ligt het ook aan het gebruik van de telefoon, welke apps, signaal ontvangst etc..

Heb je apps die veel syncen wel geoptimaliseerd. Gebruik je veel BT of GPS. Er zijn heel veel factoren die meespelen rondom accuduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 20:31

Zorian

What the fox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:34
En net vandaag is jOdin3 nergens meer te vinden als je via Odin op een Mac wilt kunnen flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan niemand van XDA dan een .tar maken die via Odin te flashen is zonder gedoe met rooten en knox? Schijnt nu niet echt gelukt te zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Mrjraider schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 20:12:
Kan niemand van XDA dan een .tar maken die via Odin te flashen is zonder gedoe met rooten en knox? Schijnt nu niet echt gelukt te zijn??
Waarom zou je geen root willen?
Dat Knox is pointless en je garantie vervalt er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 20:13:
[...]

Heb eigenlijk nog geen idee, behalve de ads mis ik niets eigenlijk. Op mijn Sony was dat wel anders, twee dagen na ontvangst geroot en custom rom erop :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Mrjraider schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 20:15:
[...]

Heb eigenlijk nog geen idee, behalve de ads mis ik niets eigenlijk. Op mijn Sony was dat wel anders, twee dagen na ontvangst geroot en custom rom erop :Y)
Ik heb naast mijn eigen Edge nog een Edge van 2 vrienden geroot en geflashed. Ze waren beiden zeer te spreken over het verschil, dat volgens hun zeggen zeer duidelijk merkbaar was. Veel vloeiender, sneller en betere accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is voor de Edge. Jammer genoeg nog geen 6.0.1

Voor de 920f is 6.0.1 al wel te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbork
  • Laatst online: 02-10-2023
Garret1410 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 21:44:
[...]

Is voor de Edge. Jammer genoeg nog geen 6.0.1

Voor de 920f is 6.0.1 al wel te downloaden.
waar??? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nu toegestaan om de knox counter te trippen? Of vervalt je garantie echt dan? Ik vind er echt geen enkele duidelijke bron voor en VOP Telecom (mijn verkoper) weet het ook niet |:( Het kriebelt een beetje om het niet te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 17:40:
Is het nu toegestaan om de knox counter te trippen? Of vervalt je garantie echt dan? Ik vind er echt geen enkele duidelijke bron voor en VOP Telecom (mijn verkoper) weet het ook niet |:( Het kriebelt een beetje om het niet te doen
Al die poeah om knox cq garantie...

Er zit WETTELIJK 2 jaar europe garantie op.
Alle producten die in NL verkocht worden MOETEN 2 jaar garantie krijgen van fabrikant.
Hardware matig gaat hij nooit stuk door flashen, software matig is 99% onmogelijk.
Dus je kan hem altijd terug zetten naar stock firmware ( behalve als je usb poort stuk is )
Heb je een nandroid gemaakt van je stock, kun je altijd terug naar stock, dan unroot via supersu.

klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tenzij Samsung moeilijk doet en je de vraag moet beantwoorden hoeveel tijd en geld je wilt investeren om je gelijk te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 18:21:
Tenzij Samsung moeilijk doet en je de vraag moet beantwoorden hoeveel tijd en geld je wilt investeren om je gelijk te halen.
Yup, daar zit ik nu net mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 15:22
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:11:
[...]

Yup, daar zit ik nu net mee...
Begrijpelijk. Maar in de pricewatch kost een s6 nu €450. Laten we zeggen dat dat het risico is van deze hobby als Samsung moeilijk doet. In dit topic zijn genoeg voorbeelden dat de toestellen gewoon gerepareerd worden onder garantie.

+Als je alles goed leest kan je het toestel bijna niet bricken.

Iemand 6.0 al draaiend? Htc update haar toestellen al en het wachten is nog op Samsung... (Soms mis ik mn iphone wel, die was stabiel zonder custom rom en up to date :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arno90 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:23:
[...]

Begrijpelijk. Maar in de pricewatch kost een s6 nu €450. Laten we zeggen dat dat het risico is van deze hobby als Samsung moeilijk doet. In dit topic zijn genoeg voorbeelden dat de toestellen gewoon gerepareerd worden onder garantie.

Iemand 6.0 al draaiend? Htc update haar toestellen al en het wachten is nog op Samsung... (Soms mis ik mn iphone wel, die was stabiel zonder custom rom en up to date :+ )
Bricken ben ik niet zo bang voor hoor, eerder voor als er ooit eens iets gebeurt met de hardware dat ik hem binnen moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
[...]

Ik draai momenteel de 6.0.1 versie.
Via xda geinstalleerd: http://forum.xda-develope...allow-6-0-1-beta-t3293941

Root werkend, alleen Xposed nog niet.
Moet zeggen , erg snel, zeker voor TW :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 15:22
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:27:
[...]

Bricken ben ik niet zo bang voor hoor, eerder voor als er ooit eens iets gebeurt met de hardware dat ik hem binnen moet doen...
Klopt.. Ik heb redelijk veel ervaring met de s6 en hoor eigenlijk heel weinig klachten m.b.t. Defecte toestellen.. (Hardwarematig/softwarematig). Maar het blijft altijd een gok en de kans is heel groot dat Samsung het toestel gewoon repareert. Ik zou niet langer twijfelen, en gewoon lekker spelen!

@Jaq, thnx wellicht na de tentamens toch maar eens overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Draai de officiële beta al vanaf het begin en kan hem zeker aanraden. Er zitten nog wel een paar kleine bugjes in. Overall draait het zo goed bij mij dat ik niet de drang heb om een custom rom te flashen wat met lollipop wel het geval was.
Vraag me wel af hoe een custom rom op basis van MM zal draaien als stock al goed loopt.

iPhone is koploper wat betreft updates maar eerlijk gezegd zijn het maar kleine updates met bugfixes waardoor ze wel vaak moeten updaten om deze kleine bugs op te lossen.

iOS 8 vond ik vanaf 8.3 goed draaien en 8.4.1 was de beste. Nu met iOS 9 precies hetzelfde verhaal. Heb nu 9.3 beta erop en die draait erg goed. Vond eerdere versies niet zo soepel.
Maar het is wel stabiel. Nog geen FC (error) gehad.

Voordeel is dat je 4 jaar lang grote OS updates krijgt. Helaas wordt je iPhone of ipad wel steeds langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat ik allemaal kwijtspeel zodra ik knox trip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 08:48
Helaas heeft de NL regering dat niet overgenomen en is het een advies. In de NL telt te te verwachten levensduur. Ik heb het nu aan de hand met een tablet van asus besteld bij wehkamp op hun site staat echter een jaar. Ben benieuwd waar het op uitdraait.
Jacques112 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 18:18:
[...]

Al die poeah om knox cq garantie...

Er zit WETTELIJK 2 jaar europe garantie op.
Alle producten die in NL verkocht worden MOETEN 2 jaar garantie krijgen van fabrikant.
Hardware matig gaat hij nooit stuk door flashen, software matig is 99% onmogelijk.
Dus je kan hem altijd terug zetten naar stock firmware ( behalve als je usb poort stuk is )
Heb je een nandroid gemaakt van je stock, kun je altijd terug naar stock, dan unroot via supersu.

klaar!

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Heb hier ook de beta van 6.0.1 draaien met root en xposed. Lang leve XDA :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Vanavond ook de Stock MM maar eens uitproberen ipv Edgarf zijn rom (gaat volgens mij weinig meer mee gebeuren door hem). Nu heb ik ergens een berichtje voorbij zien komen met een linkje richting XDA waardoor downloaden op sammobile versneld kon worden, maar kan dit helaas nergens meer vinden. Heeft iemand hier deze link voor mij _/-\o_

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 19:17
rajackar schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 23:15:
Heb hier ook de beta van 6.0.1 draaien met root en xposed. Lang leve XDA :)
Hier ook de sprong van de Edgarf rom gedaan naar 6.0.1, ik ben benieuwd :) Nu eerst de configuratie stappen maar weer doorlopen

Edit:
Veel meer vragen dan bij 5.1.1, oa over wat er op je vergrendelscherm mag komen standaard, een goede ontwikkeling vind ik dit

[ Voor 17% gewijzigd door lubbertkramer op 21-01-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:03
Zorian schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 20:13:
[...]

Geen gebruik meer kunnen maken van Rabo Wallet. En volgens mij ook ING betalen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:39
Robbie T schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:38:
[...]

Geen gebruik meer kunnen maken van Rabo Wallet. En volgens mij ook ING betalen niet.
Rabo heb ik vaker gelezen. ING werkt volgens de meesten (inclusief) mijzelf vooralsnog tot behoren! Draai notabene een custom rom...dus vooralsnog geen reden tot stock :)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Robbie T schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:38:
[...]

Rabo Wallet werkt wel, mits je stock ROM draait zonder root. KNOX maakt daarbij niet uit.
Ik heb Wallet trouwens met custom ROM en root werkend gekregen met de nodige foefjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Btje schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:28:
Helaas heeft de NL regering dat niet overgenomen en is het een advies. In de NL telt te te verwachten levensduur. Ik heb het nu aan de hand met een tablet van asus besteld bij wehkamp op hun site staat echter een jaar. Ben benieuwd waar het op uitdraait.

[...]
Hoe kom je hier toch bij?

http://www.gsmhelpdesk.nl...le-telefoon-of-smartphone

Rooten of Jailbreaken
Een relatief nieuwe troef van fabrikanten of reparateurs om onder de garantie uit te komen zijn toestellen die 'geroot' of 'gejailbreaked' zijn. Met rooten of jailbreaken krijgt de gebruiker toegang tot het afgeschermde deel van de software op het toestel. De fabrikant keurt toestellen die geroot of gejailbreaked zijn af voor garantie omdat de werking van de software na rooten of jailbreaken niet meer gegarandeerd zou kunnen worden. Een recente juridische uitspraak laat echter zien dat u zelfs met een geroote of gejailbreakte smartphone of tablet nog recht heeft op garantie. Als u kunt aantonen dat het probleem of defect niet ontstaan kan zijn door het rooten of jailbreaken, moet de fabrikant het toestel onder garantie repareren.

https://www.consuwijzer.n...garantieperiode-in-europa

Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.

duidelijk lijkt me ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Jacques112 op 21-01-2016 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Voor een beroep op garantie na twee jaar zal je behoorlijk wat moeite moeten doen. Het simpele feit dat je in je recht staat, wil nog niet zeggen dat de fabrikant je in eerste instantie gelijk zal geven. Als je daarvoor eerst naar de rechter moet, ben je toch erg veel tijd kwijt aan een reparatie van hooguit een paar honderd euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Zorian schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:08:
[...]

Rabo Wallet werkt wel, mits je stock ROM draait zonder root. KNOX maakt daarbij niet uit.
Ik heb Wallet trouwens met custom ROM en root werkend gekregen met de nodige foefjes.
Stock rom, zonder root. Dus dan zou alleen de accu duur een verbeter punt zijn.

Erg lastige foefjes of viel het mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Robbie T schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:08:
[...]

Ligt eraan hoe bedreven je in flashen bent. :p Voor mij was het simpel, maar ik kan me inbeelden dat het voor de gemiddelde gebruiker wat lastiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Robbie T schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:08:
[...]

Waarschijnlijk moet het met xPosed Framework en rootcloak wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03
Is er nog iemand dat vind dat er ongelooflijk veel ROMs beschikbaar zijn voor de S6?

Is er een go-to ROM? (Bij de S3 was dit gewoon cyanogenmod of paranoid android)

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Nindustries schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:09:
Is er nog iemand dat vind dat er ongelooflijk veel ROMs beschikbaar zijn voor de S6?

Is er een go-to ROM? (Bij de S3 was dit gewoon cyanogenmod of paranoid android)
Ja er zijn meerdere roms die gebruikt worden.
Er is een topic waarin de roms worden besproken en daar zou je de laatste 2 pagina's van door kunnen lezen.

Samsung Galaxy S6: Custom Roms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
consuwijzer:

Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.

GSMhelpdesk heeft niet goed gelezen de nl staat heeft dit minimum niet zo overgenomen helaas.
boratnl schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:04:
[...]

Voor een beroep op garantie na twee jaar zal je behoorlijk wat moeite moeten doen. Het simpele feit dat je in je recht staat, wil nog niet zeggen dat de fabrikant je in eerste instantie gelijk zal geven. Als je daarvoor eerst naar de rechter moet, ben je toch erg veel tijd kwijt aan een reparatie van hooguit een paar honderd euro.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Ja, maar je kan er in de parktijk vanuit gaan dat je minimaal twee jaar hebt.

Voor de mensen die de 6.0.0 beta draaien. Doet bij jullie de wekkerfunctie het? Ik kan de tijd van de wekker namelijk niet aanpassen (staat altijd op 6:00)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Zorian schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:48:
[...]

Ligt eraan hoe bedreven je in flashen bent. :p Voor mij was het simpel, maar ik kan me inbeelden dat het voor de gemiddelde gebruiker wat lastiger is.
Heb op meerdere toestellen al root verkregen en ene custom rom gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Robbie T schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:53:
[...]

Heb op meerdere toestellen al root verkregen en ene custom rom gegooid.
Je hebt Xposed en RootCloak nodig, en bovendien moet je je CSC op PHN hebben staan.
Om dat laatste te verkrijgen moet je custom ROM Multi-CSC ondersteunen en is een factory reset nodig voordat de CSC daadwerkelijk applied wordt. Hierbij wordt ALLES gewist, dus ook je foto's enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Zorian schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:09:
[...]

Je hebt Xposed en RootCloak nodig, en bovendien moet je je CSC op PHN hebben staan.
Om dat laatste te verkrijgen moet je custom ROM Multi-CSC ondersteunen en is een factory reset nodig voordat de CSC daadwerkelijk applied wordt. Hierbij wordt ALLES gewist, dus ook je foto's enzo.
Daar valt nog over na te denken. Thanks voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Voor de mensen met MM 6.0.1. :

Hoe is het batterijverbruik bij jullie?
Wil updaten naar MM, maar wil echt zeker niet inleveren op batterijverbruik.

Zit momenteel op Arrow / UniKernel en haal met gemak 4,5 uur SOT.
Batterijverbruik is nl. de hoofdreden voor mij om een custom rom te draaien.
De rest is natuurlijk ook wel nice-to-have, maar batterij is absoluut nr.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Als je dat doet vergeet het maar echt niet heb het nu al twee keer meegemaakt.
boratnl schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:47:
[...]

Ja, maar je kan er in de parktijk vanuit gaan dat je minimaal twee jaar hebt.

Voor de mensen die de 6.0.0 beta draaien. Doet bij jullie de wekkerfunctie het? Ik kan de tijd van de wekker namelijk niet aanpassen (staat altijd op 6:00)...

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snap op XDA niet waarom er een TW based ROM op de Beta wordt gemaakt. Als je dan een ROM maakt op de beta bronnen van Cyanogenmod worden die threads direct gesloten omdat het nog allemaal te beta is, maar een beta rom op de MM beta mag weer wel. Snapte die lui daar toch al niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Btje schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:38:
Als je dat doet vergeet het maar echt niet heb het nu al twee keer meegemaakt.

[...]
Oké, laten we de discussie over wel of niet 2 jaar stoppen want we gaan wel erg off-topic in het Rooten en Custom ROMs draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:26
Mrjraider schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:48:
Snap op XDA niet waarom er een TW based ROM op de Beta wordt gemaakt. Als je dan een ROM maakt op de beta bronnen van Cyanogenmod worden die threads direct gesloten omdat het nog allemaal te beta is, maar een beta rom op de MM beta mag weer wel. Snapte die lui daar toch al niet 8)7
Mjah, deze TW beta schijnt gewoon verdomd goed te werken. Weet niet wat de status van CM MM op de S6 is, maar als de helft vd functionaliteiten niet werken bijvoorbeeld kan ik me voorstellen dat dat 'te beta' is.

Hoewel ik zelf nog nooit heb gezien dat een thread om die reden gesloten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mrjraider schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:48:
De TW beta is gewoon erg goed. Dat is de reden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:08:
[...]

Ik heb rootcloak geprobeerd maar lukte toen niet. Misschien dat het ondertussen wel werkt of heb je meer foefjes gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boratnl schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:47:
[...]

Werkt als een tiet. Gebruik het dagelijks en heb meerdere alarmen ingesteld. Draai trouwens 6.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Garret1410 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 19:12:
[...]

Ik heb rootcloak geprobeerd maar lukte toen niet. Misschien dat het ondertussen wel werkt of heb je meer foefjes gedaan
Je vergeet de CSC. Die moet ook correct wezen. PHN om exact te wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Floris-K schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:03:
Voor de mensen met MM 6.0.1. :

Hoe is het batterijverbruik bij jullie?
Wil updaten naar MM, maar wil echt zeker niet inleveren op batterijverbruik.

Zit momenteel op Arrow / UniKernel en haal met gemak 4,5 uur SOT.
Batterijverbruik is nl. de hoofdreden voor mij om een custom rom te draaien.
De rest is natuurlijk ook wel nice-to-have, maar batterij is absoluut nr.1 :)
Moeilijk te zeggen. De ene keer heb ik 3.5uur SOT en dan weer 4uur en heb ook eens 5uur gehad. Gemiddeld zit ik op 4uur

Ik denk dat het tussen stock 5.1.1 en custom rom in zit.
Ik heb hiervoor verschillende roms gedraaid met unikernel waarbij ik ook vaak tussen de 4uur en 4.5uur zat.

Puur voor accuduur zou ik het niet doen maar de andere features zijn wel aardig. Vind persoonlijk de camera app nu beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 19:39:
[...]

Je vergeet de CSC. Die moet ook correct wezen. PHN om exact te wezen.
Daar heb ik niet op gelet eerlijk gezegd. Draaide toen Xtrestolite 2.4 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Garret1410 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 19:49:
[...]

Daar heb ik niet op gelet eerlijk gezegd. Draaide toen Xtrestolite 2.4 dacht ik.
Die ROM ondersteunt geen multi-CSC dus daar kan je het wel mee vergeten.
Pagina: 1 ... 33 ... 40 Laatste