Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arno90 schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:42:
[...]

Dat is zeker nieuw aangezien er geen sd kaart meer in kan? Met vorige modellen was alles weg.

@Mrjraider

Als ik via Odin een stock rom flash, blijft twrp er dan op?
Volgens mij was er niets weg bij een factory reset. Dat was juist het handige van een sd kaart. Het is alweer even geleden maar ik kan me herinneren dat je de sd kaart zelf moest formateren.

Hoe het precies zit weet ik niet maar bij de S6 is er ook een partitie gemaakt wat als soort van externe sd werkt.

Ik heb al vaker een factory reset gedaan en nog niet eerder zijn mijn foto's of gedownloade bestanden gewist.
Doe dit wel vanuit twrp dus misschien dat er verschil zit tussen vanuit touchwiz of de recovery.

Als ik een rom flash vanuit Odin dan is alles weg en is de telefoon als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 15:22
Garret1410 schreef op maandag 21 december 2015 @ 08:05:
[...]

Volgens mij was er niets weg bij een factory reset. Dat was juist het handige van een sd kaart. Het is alweer even geleden maar ik kan me herinneren dat je de sd kaart zelf moest formateren.

Hoe het precies zit weet ik niet maar bij de S6 is er ook een partitie gemaakt wat als soort van externe sd werkt.

Ik heb al vaker een factory reset gedaan en nog niet eerder zijn mijn foto's of gedownloade bestanden gewist.
Doe dit wel vanuit twrp dus misschien dat er verschil zit tussen vanuit touchwiz of de recovery.

Dat klopt inderdaad, alles op het interne geheugen werd verwijderd en de sd kaart niet.

Dan ga ik binnenkort eens een factory reset doen. Heb nog maar 15,82gb vrij van de 32gb en heb er weinig opstaan, lijkt dus ergens iets verstopt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arno90 schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:01:
[...]

Dat klopt inderdaad, alles op het interne geheugen werd verwijderd en de sd kaart niet.

Dan ga ik binnenkort eens een factory reset doen. Heb nog maar 15,82gb vrij van de 32gb en heb er weinig opstaan, lijkt dus ergens iets verstopt te staan.
Als je de telefoon op de computer aansluit zou je alle mappen even kunnen zien, en kijken of er abnormaal grote bestanden in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:24

13art

Moderator Mobile
Arno90 schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:01:
[...]

Er zijn ook genoeg apps die je kan installeren die weergeven wat de grote gebruikers zijn. Dit werkt naar mijn idee nog sneller dan aansluiten op de pc. DiskUsage is een programma wat erg makkelijk en duidelijk in het gebruik is (gebruik het zelf ook)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op maandag 21 december 2015 @ 08:05:
[...]

Het zou weer fijn zijn als de S7 ten tonele verschijnt de Sd kaart weer beschikbaar is. Maar tot op heden blijft het gissen. De een zegt wel de ander niet, terwijl hij toch binnenkort (maandje) beschikbaar zou moeten zijn ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 15:22
pappaleone schreef op maandag 21 december 2015 @ 12:00:
[...]

Het zou weer fijn zijn als de S7 ten tonele verschijnt de Sd kaart weer beschikbaar is. Maar tot op heden blijft het gissen. De een zegt wel de ander niet, terwijl hij toch binnenkort (maandje) beschikbaar zou moeten zijn ben heel benieuwd.
Precies, ik heb zelf een OTG-kabel met een usb stick dat werkt ook prima met de back-ups.

@i3art,

Thnx voor de tip zal eens kijken!

[ Voor 4% gewijzigd door Arno90 op 21-12-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:16
Ben toch weer van de Note ports af. Vond de stand-by tijd toch wat hoog, ook na het proberen van diversen kernels. Ik draai nu de onderstaande combinatie en ik heb een stand-by tijd (met alles aan, behalve GPS) van 0,6% per uur :)

En de rom verwijderd een hoop bloatware.

Daarnaast gebruik ik Nova om een 5 rijen iconen te krijgen, dus lijkt er een beetje op :)

Rom:
http://forum.xda-develope...t-smooth-battery-t3209475

Kernel:
http://forum.xda-develope...nel-s6-universal-t3254487

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Laatst online: 04:27

Fjeze

AllesPerfect!

Erik1805 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 08:42:
Ben toch weer van de Note ports af. Vond de stand-by tijd toch wat hoog, ook na het proberen van diversen kernels. Ik draai nu de onderstaande combinatie en ik heb een stand-by tijd (met alles aan, behalve GPS) van 0,6% per uur :)

Daarnaast gebruik ik Nova om een 5 rijen iconen te krijgen, dus lijkt er een beetje op :)

Rom:

Kernel:
Een specifieke reden waarom je voor deze hebt gekozen ipv bijvoorbeeld arrow? (die volgens mij vaker wordt geupdate)

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Fjeze schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:01:
[...]

Een specifieke reden waarom je voor deze hebt gekozen ipv bijvoorbeeld arrow? (die volgens mij vaker wordt geupdate)
Voornamelijk vanwege de goede posts aangaande batterij. Voor de rest hoeft een rom niet zo vaak geupdated te worden. Zo heel veel veranderd er niet. En daarnaast worden veel roms ook standaard met Edge apps geleverd en die gebruik ik niet.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Erik1805 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 08:42:

Rom:

Kernel:
Let wel, hacker kernel kan wel problemen geven met bellen. Heb met die kernel (icm de weta rom) de ervaring dat de beller je niet altijd kan horen. Of dat op het moment dat je je telefoon op de speaker zet dat je dan weg valt voor de tegenpartij. En je komt dan niet terug op het moment dat je je telefoon weer van speakerfunctie afhaalt.

Wellicht dat er een update is geweest en dat het nu verholpen is. Het is echter ook niet zo dat dit bij iedereen het geval was. Maar bij mij in ieder geval wel al 2x met die kernel icm de WETA rom.

Zelf draai ik nog altijd de WETA rom. Ook niet de allerlaatste versie. Ook die is erg zuinig (zo'n 2% per nacht met wifi en sync aan). Draai hem nu met de laatste arter kernel, maar had een soepelere ervaring met de googmax (of googymax) kernel. Met name bij het unlocken lijkt die laatste kernel iets soepeler te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-09 15:50

WoutF

Hoofdredacteur
Samsung begint in Korea met een bèta van Marshmallow voor de Galaxy S6. Ik gok dat er binnen een paar dagen wel custom roms op zullen duiken op basis van deze build :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
l3art schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:44:
[...]

Let wel, hacker kernel kan wel problemen geven met bellen. Heb met die kernel (icm de weta rom) de ervaring dat de beller je niet altijd kan horen. Of dat op het moment dat je je telefoon op de speaker zet dat je dan weg valt voor de tegenpartij. En je komt dan niet terug op het moment dat je je telefoon weer van speakerfunctie afhaalt.

Wellicht dat er een update is geweest en dat het nu verholpen is. Het is echter ook niet zo dat dit bij iedereen het geval was. Maar bij mij in ieder geval wel al 2x met die kernel icm de WETA rom.

Zelf draai ik nog altijd de WETA rom. Ook niet de allerlaatste versie. Ook die is erg zuinig (zo'n 2% per nacht met wifi en sync aan). Draai hem nu met de laatste arter kernel, maar had een soepelere ervaring met de googmax (of googymax) kernel. Met name bij het unlocken lijkt die laatste kernel iets soepeler te zijn.
Ik heb met de Hacker kernel geen last. Gebruik de laatste versie 8. Ik gebruik mijn telefoon ook zakelijke en bel veel , maar nog nooit het probleem gehad wat jij beschrijft.

Offtopic: Mezelf even een kerstcadeau gedaan :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/49BqloWeSdhuXEoDEXbpq6m2/thumb.png

[ Voor 7% gewijzigd door Erik1805 op 22-12-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik dat zo lees nu nog geen reden om over te stappen vanaf Arrow 8 met Unikernel. Ik haal 2 dagen standby met 2 uur bellen, 3 uur SoT, 1 uur Flitsmeister en verder bluetooth/exchange/Whatsapp web etc.
DPI is mooi bij de Note rom maar als je het niet gezien hebt mis je het ook niet :)
Wel wat saai zo weinig flashen maar het werkt zo prima en veel verschil zit er toch niet in de roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:11:
[...]

[afbeelding]
Smartwatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 10:59
Iemand een idee hoe ik de status bar (Arrow) kan instellen zoals op onderstaande foto?

http://imgur.com/KfRwpzm

[ Voor 3% gewijzigd door Untouchablezz20 op 22-12-2015 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ja de Huawei watch. Had hiervoor de pebble maar deze is toch wel erg mooi.

Ben erg tevreden met de huidge rom en hacker kernel. Heb alles aanstaan (WiFi, Bluetooth, data 4g) en heb een drain in standby van 0,8% per uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 07:30:
[...]

Ja de Huawei watch. Had hiervoor de pebble maar deze is toch wel erg mooi.

Ben erg tevreden met de huidge rom en hacker kernel. Heb alles aanstaan (WiFi, Bluetooth, data 4g) en heb een drain in standby van 0,8% per uur :)
Huawei maakt mooie spul. Vind de smartwatch ook een van de mooiste.

Zal de rom eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:27:
Iemand een idee hoe ik de status bar (Arrow) kan instellen zoals op onderstaande foto?

Zit niet standaard in de Arrow Rom. Is een Xposed module voor:

http://forum.xda-develope...yle-colored-bars-t2925521

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmick
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06-2024
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:27:

xposed en de wanam module

Ik dacht dat het om de klok in het midden ging ;)

flatstyle - wel prijzige module, 1€ tot 9,66€ :|

Ondanks dat ik regelmatig apps aanschaf, heb ik wel moeite met betalen voor dit soort 'eyecandy'

[ Voor 20% gewijzigd door Gimmick op 23-12-2015 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-09 15:50

WoutF

Hoofdredacteur
Als je een UK rom flasht (Met als CSC dus BTU) en je aanmeldt via de Galaxy Care-app, kan je vanuit Nederland ook meedoen met de Marshmallow-bèta :) Ben de update nu aan het binnenhengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De mm beta? Ik heb de btu net binnen en moet deze nog flashen maar ik krijg een Windows herkend het toestel niet meer melding omdat me kabel naar de +£÷^ is haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WoutF schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:36:
Als je een UK rom flasht (Met als CSC dus BTU) en je aanmeldt via de Galaxy Care-app, kan je vanuit Nederland ook meedoen met de Marshmallow-bèta :) Ben de update nu aan het binnenhengelen.
Misschien leuk om te proberen al ga ik ervan uit dat het niet zo goed zal lopen als een custom rom die ik nu heb of Samsung moet het licht gezien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:50
Kun je misschien dan een system dump maken zodat iedereen ervan kan genieten O+

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Heb het net allemaal geflasht en nu wachten op de MM beta update.
Enig idee hoe ik kan checken of ik nu echt een BTU heb? Wil het graag zeker weten ;)

Edit: Kan dus met *#1234#
Nu maar hopen dat ik de update krijg aangezien ik de dual sim heb.
Hardwarematig verder 100% gelijk en ook firmware compatible dus het zou zomaar kunnen.

[ Voor 38% gewijzigd door rajackar op 23-12-2015 15:35 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Hoe lang duurde het bij jou na het registreren voordat je de update kreeg? Heb geen zin om continu op check firmware te klikken ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Same here, vraagje maakt het uit of je samsung account aangemaakt is in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Geen idee, daar las ik op XDA eigenlijk niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Zojuist dus ook aangemeld voor de Bèta program. Nu wachten op bevestiging mail of is het nu gewoon afwachten op een SW Update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Iemand al iets gekregen. Ik wacht al sinds het einde van de middag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan 24 uur duren voordat de software klaar staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wacht wel dat iemand een dump maakt. Zal niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee inderdaad, ik ga in ieder geval wachten op de officiele update ;) Vind het wel goed zo. Hele middag aan het klooien geweest omdat Odin tijdens de hidden.img bedacht FAIL te roepen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Ik zal even nog wachten tot morgen en dan komt er gewoon weer een custom rom, op dit moment nog geen mail bevestiging gehad :(

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Hier is de beta update aan het installeren. Dual Sim S6 met nederlandse samsung account.
Heb de BTU firmware gisteren geïnstalleerd en vanmorgen stond de update klaar :)

• kaarts
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-10-2022
rajackar schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:45:
Hier is de beta update aan het installeren. Dual Sim S6 met nederlandse samsung account.
Heb de BTU firmware gisteren geïnstalleerd en vanmorgen stond de update klaar :)
Heb je een factory reset uitgevoerd na het flashen van de BTU firmware?

• rajackar

rajackar

Blood Minister

kaarts schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:26:
[...]

Heb je een factory reset uitgevoerd na het flashen van de BTU firmware?
Nee dat niet. Maar dat gaat redelijk vanzelf als je flasht via odin.
Net wel even een reset gedaan nadat MM er al op stond.
Om de een of andere reden ging kreeg ik FC's op de phone. Best hinderlijk ;)
Gebeurde nadat ik een theme geïnstalleerd had. Geen idee of dat de echte reden was maar daar blijf ik nu even bij weg.

Was btw vergeten om mijn whatsapp te backuppen voor de factory reset. Heb nog wel een iets oudere nandroid. Heeft iemand dar wel eens whatsapp uit gehaald en terug gezet zonder root?
Start net Whatsapp op en ik heb een backup op google drive kennelijk. Erg mooi :)

[ Voor 5% gewijzigd door rajackar op 24-12-2015 11:45 ]

• Pukson
Vanochtend stond die hier ook klaar en direct geïnstalleerd! Wat voelt die toch lekker smooth. Alleen die iconen bah... lelijke grijze tint om de iconen. Vul het dan op met de basis kleur van de icoon ala IOS

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Pukson schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:19:
Vanochtend stond die hier ook klaar en direct geïnstalleerd! Wat voelt die toch lekker smooth. Alleen die iconen bah... lelijke grijze tint om de iconen. Vul het dan op met de basis kleur van de icoon ala IOS
Mee eens, dat is best lelijk. Ook mapjes zien er niet uit. Jammer dat die niet transparant zijn.

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:34
Iemand al geprobeerd om 6.0 beta .zip vanuit standaard recovery te flashen?

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Nope. Denk ook niet dat dat gaat werken. Wel eens eerder geprobeerd op andere telefoons en dat lukte eigenlijk nooit.
Denk overigens niet dat het heel lang gaat duren voordat er een custom rom is. Root is ook al gelukt.

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 19:17
Erik1805 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:11:
[...]

Ik heb met de Hacker kernel geen last. Gebruik de laatste versie 8. Ik gebruik mijn telefoon ook zakelijke en bel veel , maar nog nooit het probleem gehad wat jij beschrijft.

[afbeelding]
Nice one, hoe bevalt ie en welke versie heb je? Ik heb zelf die met de zwarte leren band en daar gewoon los andere bandjes bij gekocht :)

• Erik1805
lubbertkramer schreef op donderdag 24 december 2015 @ 19:21:
[...]

Nice one, hoe bevalt ie en welke versie heb je? Ik heb zelf die met de zwarte leren band en daar gewoon los andere bandjes bij gekocht :)
Ik heb de zilveren met zwarte lederen bandje. Bevalt tot nu toe erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Draai nu een dag of twee de rom van Wannam. Bevalt op zich prima.
Heb even wat samsung apps bevroren met TB om te kijken of dat allemaal goed gaat en het blijft tot nu toe goed gaan.

Verbruik over de nacht was ook prima, in ieder geval minder dan 1% per uur. Weet alleen niet zeker of het nu 3% minder in 9,5 uur is of 5% minder in 9,5 uur. (gewoon met de standaard Adam kernel die bij de rom zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
l3art schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 09:33:
Draai nu een dag of twee de rom van Wannam. Bevalt op zich prima.
Heb even wat samsung apps bevroren met TB om te kijken of dat allemaal goed gaat en het blijft tot nu toe goed gaan.

Verbruik over de nacht was ook prima, in ieder geval minder dan 1% per uur. Weet alleen niet zeker of het nu 3% minder in 9,5 uur is of 5% minder in 9,5 uur. (gewoon met de standaard Adam kernel die bij de rom zit)
Heb jij ook modem en bootloader geflashed? Staat wel in de installatie omschrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ja wel gedaan, maar is volgens mij niet percee nodig. Maar goed bij het installeren gaat het in 1 moeite door, dus gewoon maar even gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 20:31

Zorian

What the fox?

Ik knal er nu ook MM op, met alle custom ROM's tot zover was het batterijverbruik absurd hoog. Rustig 10% per uur, en het ging nergens heen schijnbaar.
Greenify, AppOpsXposed, Amplify, had van alles aan batterij besparende apps geïnstalleerd en dat hielp om van 25-30% per uur naar 10% per uur te gaan.
Mind you, dat is screen off. 0 minuten screen on time. Volledig 4g+ bereik en WiFi aan met uitstekend bereik. Energiebesparing ook nog eens aan.
Hoe het kan, I don't know.
Stock 5.1.1 out of the box was echt een ramp overigens, daar haalde ik 1 uur screen on en dan was de accu van 100 naar 0 terug gelopen. :/
Ze hebben het toestel al uitgelezen in de winkel en de accu scheen in orde te wezen.
Hopelijk fixed MM het probleem.

[ Voor 24% gewijzigd door Zorian op 25-12-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Zelf de MM en moet zeggen dat de batterij echt langer meegaat! Haal makkelijk anderhalve dag met normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MM is nog maar in beta ;) Hou daar wel rekening mee want na 18 januari geloof ik krijg je een nieuwe OTA die je terug naar Lolipop gooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Zorian schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 13:37:
Ik knal er nu ook MM op, met alle custom ROM's tot zover was het batterijverbruik absurd hoog. Rustig 10% per uur, en het ging nergens heen schijnbaar.
Greenify, AppOpsXposed, Amplify, had van alles aan batterij besparende apps geïnstalleerd en dat hielp om van 25-30% per uur naar 10% per uur te gaan.
Mind you, dat is screen off. 0 minuten screen on time. Volledig 4g+ bereik en WiFi aan met uitstekend bereik. Energiebesparing ook nog eens aan.
Stock 5.1.1 out of the box was echt een ramp overigens, daar haalde ik 1 uur screen on en dan was de accu van 100 naar 0 terug gelopen. :/
Ze hebben het toestel al uitgelezen in de winkel en de accu scheen in orde te wezen.
Bijzonder. Ik heb meerdere roms geprobeerd en heb altijd alles aan. WiFi, 4g, Bluetooth en sync. Zit in standby onder de 1% per uur en haal makkelijk 4 SOT. Gebruik alleen greenify, voor de rest niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Erik1805 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 14:17:
[...]

Bijzonder. Ik heb meerdere roms geprobeerd en heb altijd alles aan. WiFi, 4g, Bluetooth en sync. Zit in standby onder de 1% per uur en haal makkelijk 4 SOT. Gebruik alleen greenify, voor de rest niks
Ik zit nu op de stock UK ROM te wachten op de MM update, maar die is er tot zover nog niet.
Merk wel dat de accu weer bizar hard leeg loopt. De fast charger heeft er gewoon moeite mee.

//Valt me net iets op: Er staan hier en daar verschillende details betreffende de kernel en softwareversies. Op de ene plek staat een stock waarde, ergens anders weer een custom kernel, weer ergens anders weer een andere custom kernel, etc.. :?

[ Voor 19% gewijzigd door Zorian op 25-12-2015 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
l3art schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 13:10:
Ja wel gedaan, maar is volgens mij niet percee nodig. Maar goed bij het installeren gaat het in 1 moeite door, dus gewoon maar even gedaan.
Bedankt. Ik ga deze ook eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 14:22:
[...]

Ik zit nu op de stock UK ROM te wachten op de MM update, maar die is er tot zover nog niet.
Merk wel dat de accu weer bizar hard leeg loopt. De fast charger heeft er gewoon moeite mee.

//Valt me net iets op: Er staan hier en daar verschillende details betreffende de kernel en softwareversies. Op de ene plek staat een stock waarde, ergens anders weer een custom kernel, weer ergens anders weer een andere custom kernel, etc.. :?
Bij instellingen > over toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Mrjraider schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 14:42:
[...]

Bij instellingen > over toestel?
Ook, tevens in een app die je hele toestel kan uitlezen.
Dus ik dacht net even slim te zijn en even helemaal back to basic te gaan. Dus alles leeg en overnieuw beginnen.
Klein foutje: Internal storage gewist, dus ROM foetsie. Custom recovery doet het wel en zit ik in maar ik krijg die verrekte ROM nu niet gepushed naar het toestel. :') Whoops. Adb push heeft er geen trek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 14:44:
[...]

Ook, tevens in een app die je hele toestel kan uitlezen.
Dus ik dacht net even slim te zijn en even helemaal back to basic te gaan. Dus alles leeg en overnieuw beginnen.
Klein foutje: Internal storage gewist, dus ROM foetsie. Custom recovery doet het wel en zit ik in maar ik krijg die verrekte ROM nu niet gepushed naar het toestel. :') Whoops. Adb push heeft er geen trek in.
Gewoon de laatste phn van Sammobile of met deze: http://forum.xda-develope...samsung-firmware-t2988647 binnen halen en dan via Odin flashen. Deze wist ook de hele interne storage als het goed is en dan begin je echt basic en leeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Mrjraider schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 14:45:
[...]

Gewoon de laatste phn van Sammobile of met deze: http://forum.xda-develope...samsung-firmware-t2988647 binnen halen en dan via Odin flashen. Deze wist ook de hele interne storage als het goed is en dan begin je echt basic en leeg ;)
Jup, alleen neemt die apart genoeg dus niet de kernel en boot mee. Ik had namelijk de UK firmware geflashed voor MM en daarna viel het me al op. :p
Wel leuk prutswerkje zo. :+ In principe hoef ik enkel de custom ROM nu op de SD te krijgen en ik ben solid. :P

//Ben nog niet klaar met typen en ik zie de PC opeens heel sneaky en snel een nieuwe driver installeren. Maar dat zag ik! :p Hij ziet hem nu weer gelukkig. :D

[ Voor 10% gewijzigd door Zorian op 25-12-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 14:46:
[...]

Jup, alleen neemt die apart genoeg dus niet de kernel en boot mee. Ik had namelijk de UK firmware geflashed voor MM en daarna viel het me al op. :p
Wel leuk prutswerkje zo. :+ In principe hoef ik enkel de custom ROM nu op de SD te krijgen en ik ben solid. :P
Had ik dus ook maar na een flash met odin zijn deze toch echt weer terug naar de VDF. Alleen is mijn CSC gewijzigd naar SIM van Slowakije :/ Krijg ik nooit meer zonder root terug naar VDF maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Zucht. :p

C:\adb>adb push TyrannusRomV11.1.zip /sdcard
<Hele lange pauze>
error: protocol fault (couldn't read status): No error

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch maar even helemaal opnieuw dus? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Mrjraider schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 14:58:
Toch maar even helemaal opnieuw dus? :9
Neen! :Y)

Ik zie dit als een uitdaging voor mezelf. :p

Dus!

C:\adb>adb sideload TyrannusRomV11.1.zip
serving: 'TyrannusRomV11.1.zip' (~7%)

"Starting AROMA Installer version 2.70RC2
(c) 2013 by amarullz xda-developers"

Ziezo. :9 When Zorian wants stuff, he will make sure he gets stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:01:
[...]

Neen! :Y)

Ik zie dit als een uitdaging voor mezelf. :p

Dus!

C:\adb>adb sideload TyrannusRomV11.1.zip
serving: 'TyrannusRomV11.1.zip' (~7%)

"Starting AROMO Installer version 2.70RC2
(c) 2013 by amarullz xda-developers"

Ziezo. :9 When Zorian wants stuff, he will make sure he gets stuff.
_O-

Als het werkt ;)

Ik ben nog helemaal stock. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Mrjraider schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:02:
[...]

_O-

Als het werkt ;)

Ik ben nog helemaal stock. :>
Dit is de eerste keer dat ik sideload gebruik, grappig om te zien hoe het werkt. :p
Het lijkt op een soort live stream vanaf je PC. Hij opent gewoon een soort channel en de telefoon laat de PC wel weten wat ie nodig heeft en de PC voert dat ter plekke. :)
Dus niet van tevoren de ROM overzetten en flashen, maar dat doet ie dus stukje bij beetje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:04:
[...]

Dit is de eerste keer dat ik sideload gebruik, grappig om te zien hoe het werkt. :p
Het lijkt op een soort live stream vanaf je PC. Hij opent gewoon een soort channel en de telefoon laat de PC wel weten wat ie nodig heeft en de PC voert dat ter plekke. :)
Dus niet van tevoren de ROM overzetten en flashen, maar dat doet ie dus stukje bij beetje. ;)
Vandaar de comment: als het werkt.... haha

Ik blijf nog even af van Custom Roms en dergelijke. Gisteren en eergisteren mijn toestel 5x opnieuw geflasht omdat ik die beta wilde proberen maar niet lukte, dan een tig keer FAIL in Odin te lezen.. :( Snap niet dat de eerste keer de hidden.img wel gaat maar daarna gewoon niet meer. Zelfs via Smart Switch Emergency kreeg ik een error :/ Dus computer uit en aan, telefoon uit en opnieuw begonnen en de hidden.img maar uit het hele ding gesloopt en toen deed ie het wel :o
Toch wel zenuwslopend moet ik zeggen.

Op mijn Sony Xperia SP ging dat wel anders :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Mrjraider schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:06:
[...]

Ik blijf nog even af van Custom Roms en dergelijke. Gisteren en eergisteren mijn toestel 5x opnieuw geflasht omdat ik die beta wilde proberen maar niet lukte, dan een tig keer FAIL in Odin te lezen.. :( Snap niet dat de eerste keer de hidden.img wel gaat maar daarna gewoon niet meer. Zelfs via Smart Switch Emergency kreeg ik een error :/ Dus computer uit en aan, telefoon uit en opnieuw begonnen en de hidden.img maar uit het hele ding gesloopt en toen deed ie het wel :o
Toch wel zenuwslopend moet ik zeggen.

Hm, hier flashte hidden.img eerder nog feilloos. :p
Maar custom ROM's gaan via TWRP hè, dan heb je heel Odin niet eens nodig. :p
Zolang je je /EFS goed bewaard met een extra backup offsite ben je golden en is het nearly impossible om je toestel finaal om zeep te helpen. Er is altijd een methode om het te fixen. :p

//Zo, ROM lijkt prima geflashed te wezen en is aan het booten. :p

[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 25-12-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 13:37:
Dan is er iets goed mis.

Ik verlies ongeveer 2% in een nacht met 4g en sync aan. Gps,nfc en bt uit.
Geen greenify of dergelijke app. Gewoon app optimalisatie. Standby tijd is dus erg goed.

4uur sot haal ik altijd met helderheid op 25 a 30%, ongeacht welke custom rom.

Met stock rom is het verbruik iets hoger maar niet extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mrjraider schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:06:
[...]

Vind Odin net zo makkelijk als flastool. Bij Samsung heb je ook geen gezeur met gelockte bootloaders met allerlei nadelige gevolgen als je deze dus unlocked.

[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 25-12-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Bah, ik dacht toch maar stiekem back to stock te gaan, maar ik kan de stock firmware alleen vinden op Sammobile en die downloadsnelheid daar is echt absurd traag. :') Met die 50 kB/s ben ik overmorgen nog niet klaar. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 14:46:
[...]

//Ben nog niet klaar met typen en ik zie de PC opeens heel sneaky en snel een nieuwe driver installeren. Maar dat zag ik! :p Hij ziet hem nu weer gelukkig. :D
Ik weet niet wat je doet dan want als ik via odin een stock rom flash is het toestel weer helemaal als origineel. Dus stock kernel en recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:36:
Bah, ik dacht toch maar stiekem back to stock te gaan, maar ik kan de stock firmware alleen vinden op Sammobile en die downloadsnelheid daar is echt absurd traag. :') Met die 50 kB/s ben ik overmorgen nog niet klaar. :p
Zoek op xda naar samfirm. Download gaat met dat tooltje een stuk sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Mrjraider schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:43:
[...]

Zoek op xda naar samfirm. Download gaat met dat tooltje een stuk sneller
Nice, dit zocht ik! :D Thanks voor de tip. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Heb wanam ook geïnstalleerd met bootloader en modem. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn eerste bevindingen op Marshmallow zijn positief.

Vind de kleurstelling mooier. Iets zachtere kleuren.
Animatie's gaan vloeiend, wel een beetje langzaam a la iphone.
Scrollen gaat veel soepeler dan in 5.1.1
Geen gestotter in Facebook bijvoorbeeld.

Memory management is beter geworden maar nog niet zoals het hoort. Met de juiste DHA tweaks kan ik meer apps op de achtergrond laten lopen.

Recent apps werkt nu ook iets anders. Het is geen rad van fortuin van apps die heel snel voorbij razen als je er een slinger aan geeft maar er lijkt nu een rem op te zitten en de apps lijken naar beneden te schuiven/vallen.
Kwestie van wennen.

Vingerafdruk unlock is nu razendsnel geworden. Ook kun je als alternatief een pin of patroon invoeren.

Voor de rest even afwachten wat de accuduur is.

[ Voor 10% gewijzigd door Garret1410 op 26-12-2015 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Helemaal eens met bovenstaande. Vooral het unlocked met vingers is veel logischer geworden. Je ziet gewoon je normale unlock scherm en je kunt dan zelf kiezen wat je doet. Pin / pattern of fingerprint.
Merk ook veel kleine tweaks in de standaard apps die het allemaal net even wat makkelijker maken.
Ook de camera is weer wat beter en ondersteunt nu ook raw native.
Enige nadeel lijkt de batterij tijd te zijn. Maar he, het is beta ;)

[ Voor 8% gewijzigd door rajackar op 26-12-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02:27
Erik1805 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 17:06:
Heb wanam ook geïnstalleerd met bootloader en modem. Ben benieuwd.
Wat is de reden dat je van XtraLite + Hacker bent afgestapt?
Ik sta op het punt om deze combi te flashen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Garret1410 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 10:01:
Mijn eerste bevindingen op Marshmallow zijn positief.

Vind de kleurstelling mooier. Iets zachtere kleuren.
Animatie's gaan vloeiend, wel een beetje langzaam a la iphone.
Scrollen gaat veel soepeler dan in 5.1.1
Geen gestotter in Facebook bijvoorbeeld.

Memory management is beter geworden maar nog niet zoals het hoort. Met de juiste DHA tweaks kan ik meer apps op de achtergrond laten lopen.

Recent apps werkt nu ook iets anders. Het is geen rad van fortuin van apps die heel snel voorbij razen als je er een slinger aan geeft maar er lijkt nu een rem op te zitten en de apps lijken naar beneden te schuiven/vallen.
Kwestie van wennen.

Vingerafdruk unlock is nu razendsnel geworden. Ook kun je als alternatief een pin of patroon invoeren.

Voor de rest even afwachten wat de accuduur is.
Scant de vingerafdruksensor direct, zonder dat je eerst het scherm aan hebt staan? En kan je met 6.0 meer dan 4 vingers toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Bas schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:33:
[...]

Scant de vingerafdruksensor direct, zonder dat je eerst het scherm aan hebt staan? En kan je met 6.0 meer dan 4 vingers toevoegen?
Je moet nog steeds eerst de homeknop indrukken of ingedrukt houden. Maar dan nog gaat het erg snel.

Vier vingers is de max.

[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 27-12-2015 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
bob-nwk schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:11:
[...]

Wat is de reden dat je van XtraLite + Hacker bent afgestapt?
Ik sta op het punt om deze combi te flashen nu.
Ik gok, gewoon omdat het kan. En omdat ik zei dat wanam ook wel prettig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update Marshmallow:

Helaas merk ik af toe dat de animatie naar het homescreen toe wat hapert.

Batterij lijkt vooralsnog oké. WiFi lijkt meer te verbruiken dan 4g, maar dat moet ik nog goed uitzoeken.

In de camera Prof Mode kun je nu ook de sluitertijd instellen. De iso kan helaas maar tot 800.

Voor de rest een paar kleine bugs maar tot nog toe valt het mee.

Hoop eerlijk gezegd dat de uiteindelijke versie beter is wat betreft prestatie. Betere memory management en geen haperende animatie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:39
Erik1805 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 14:17:
[...]

Ik vind dit soort posts altijd onbegrijpelijk. Kwam van een LG G3 af die na een nacht inderdaad wellicht 4 tot 6 procent verloor. Bij mijn S6 is het rustig 10 tot 15 procent in een nacht :X Met batterij apps kan ik ook de rate of change zien en dan staat ie op delta -2 tot - 3% per uur. Dat zijn bizarre stats. Dit was voor mij uberhaubt de reden om te flashen. Van stock naar Arrow gegaan, maar helaas weinig beter. Je gaat dan toch bijna denken dat het aan je toestel ligt :'( Overigens wel altijd maar 1 tot 2 streepjes bereik...dat zal wel een impact hebben.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 19:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Boobybandit schreef op maandag 28 december 2015 @ 13:54:
[...]

Ik vind dit soort posts altijd onbegrijpelijk. Kwam van een LG G3 af die na een nacht inderdaad wellicht 4 tot 6 procent verloor. Bij mijn S6 is het rustig 10 tot 15 procent in een nacht :X Met batterij apps kan ik ook de rate of change zien en dan staat ie op delta -2 tot - 3% per uur. Dat zijn bizarre stats. Dit was voor mij uberhaubt de reden om te flashen. Van stock naar Arrow gegaan, maar helaas weinig beter. Je gaat dan toch bijna denken dat het aan je toestel ligt :'( Overigens wel altijd maar 1 tot 2 streepjes bereik...dat zal wel een impact hebben.
Ook bij mijn telefoon ongeveer 5% op een nacht. Heb zelf een Galaxy S6 Edge 64GB en draai Arrow 9.0 en de laatste Unikernel. SOT zit vaak tussen de 4-5 uur ongeveer.
Laad mijn toestel alleen wel elke nacht op, ondanks dat ik dan nog regelmatig 50+% over heb. Geen zin om me de volgende dag zorgen te moeten maken over het opladen enz. Uiteindelijk dus weinig verschil... Alleen sinds Arrow+ Unikernel nog niet met een lege telefoon gezeten en dat had ik op stock wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Floris-K schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:06:
[...]

Ook bij mijn telefoon ongeveer 5% op een nacht. Heb zelf een Galaxy S6 Edge 64GB en draai Arrow 9.0 en de laatste Unikernel. SOT zit vaak tussen de 4-5 uur ongeveer.
Laad mijn toestel alleen wel elke nacht op, ondanks dat ik dan nog regelmatig 50+% over heb. Geen zin om me de volgende dag zorgen te moeten maken over het opladen enz. Uiteindelijk dus weinig verschil... Alleen sinds Arrow+ Unikernel nog niet met een lege telefoon gezeten en dat had ik op stock wel.
Sjah, altijd moeilijk om hier iets zinnigs over te zeggen. Eea hangt natuurlijk van de apps en instellingen af, maar toch. 4 uur SOT is voor mij een droom. Ik haal meestal 2 uur...Heb het maar geaccepteerd en hoop op meer verbetering bij Arrow 10 (met dan ook hopelijk MM).

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neem eens Unikernel 8.002 bij de Arrow rom. Daarmee haal ik 4 uur SoT en zo'n 44 uur totale standby tijd. Is wel Arrow 8 in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Boobybandit schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:20:
[...]

Sjah, altijd moeilijk om hier iets zinnigs over te zeggen. Eea hangt natuurlijk van de apps en instellingen af, maar toch. 4 uur SOT is voor mij een droom. Ik haal meestal 2 uur...Heb het maar geaccepteerd en hoop op meer verbetering bij Arrow 10 (met dan ook hopelijk MM).
Dat klinkt mij als erg weinig in de oren. Zelf vandaag 2uur en 9 minuten schermtijd en dan heb ik nog 50% accu over. Wel de hele dag wifi (lig thuis ziek op de bank). Maar dat is wel een extreem verschil met hoe het bij jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boobybandit schreef op maandag 28 december 2015 @ 13:54:
[...]

Kan natuurlijk overal aan liggen. Als je GSAM battery monitor installeert kun je kijken waar het probleem zit.

Heb je ook drain als je WiFi, 4g, gps, bt, nfc uitzet?
Heb je alle apps geoptimaliseerd op "direct"
Facebook, messenger, of mail willen nog wel eens te vaak verbinding maken.
Mediaserver kan ook een boosdoener zijn. Vaak is een brak media bestand daarvan de oorzaak.
Wat 4g signaal betreft heb ook maar 1 aan 2 streepjes dus dat zegt niets

Vandaag behoorlijke schermtijd gehaald
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Wo4hSv10BTVJqMaRIZkmOVga/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/eQgCYiH8otGutqScgxCQl8r1/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/jHJhXZ0U8XN0co7WeSoEbq5K/thumb.png

[ Voor 21% gewijzigd door Garret1410 op 28-12-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Garret1410 schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:32:
[...]

Kan natuurlijk overal aan liggen. Als je GSAM battery monitor installeert kun je kijken waar het probleem zit.

Mediaserver kan ook een boosdoener zijn. Vaak is een brak media bestand daarvan de oorzaak.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zal vannacht eens alles uitzetten en het testen. Jouw stats zijn voor mij echt helaas om te dromen. GSAM gebruik ik overigens al een tijdje! Er is namelijk ook helaas geen specifieke drain. Zal morgen voor de geïnteresseerden even dezelfde screenshots als jij plaatsen.

Ik zit zelfs te overwegen om de batterij maar te vervangen door een nieuw exemplaar. Meen ergens gelezen te hebben dat het Samsung service center er "maar" 60 euro voor rekent. Heb het toestel namelijk overgekocht van iemand. Hoewel het mij erg sterk lijkt dat dit een hardwareprobleem is.
Aghanim schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:59:
Neem eens Unikernel 8.002 bij de Arrow rom. Daarmee haal ik 4 uur SoT en zo'n 44 uur totale standby tijd. Is wel Arrow 8 in mijn geval.
Die draai ik dus al, ook in combi met Arrow 8...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik ga het forum verlaten omdat ik de sprong in het diepe ga wagen. Ik ga mijn S6 ruilen voor de nieuwe Lumia 950.

Ik ben altijd benieuwd geweest naar Windows 10 mobile en wil het OS toch eens proberen. Aantal personen in mijn omgeving hebben deze ook een zijn zeer tevreden. Helaas geen flash opties maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Jammer, maar wel leuk alternatief! Zit er ook al lang naar te kijken, maar blijf zitten met het punt van net wat ontbrekende apps...Hopelijk wordt volgend jaar het jaar van WM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:33:
Ik ga het forum verlaten omdat ik de sprong in het diepe ga wagen. Ik ga mijn S6 ruilen voor de nieuwe Lumia 950.

Ik ben altijd benieuwd geweest naar Windows 10 mobile en wil het OS toch eens proberen. Aantal personen in mijn omgeving hebben deze ook een zijn zeer tevreden. Helaas geen flash opties maar goed.
Have fun! Dat gaat zeker goedkomen, mijn vorige toestel was een 930. Windows Phone is in mijn ogen echt fantastisch. Het is super intuitief en erg consistent qua UI. Als je over een aantal apps die missen heen kunt stappen dan gaat het vast goed komen. De 930 heb ik verkocht na een jaar omdat ik de vorm erg onhandig vond, ik heb kleine handen en dan ligt een toestel met harde hoeken niet prettig in je hand.

Sowieso is Windows 10 erg goed. Ik typ dit nu vanaf een Macbook Pro met Windows 10. Ben niet meer in OSX geweest sinds ik W10 heb geïnstalleerd. Daarom nu ook wel nieuwsgierig naar een 950 met Continuum.

Wordt wel even wennen om niet meer te kunnen flashen voor jou :9

[ Voor 10% gewijzigd door Aghanim op 29-12-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Punt van ontbrekende apps valt in mijn geval wel mee. Zijn er misschien 2 of 3 dus daar kan ik mee leven.

Het niet kunnen flashen zal inderdaad wennen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:33:

Denk dat het gaat tegenvallen om niet meer te kunnen flashen😄

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:45:

Sowieso is Windows 10 erg goed. Ik typ dit nu vanaf een Macbook Pro met Windows 10. Ben niet meer in OSX geweest sinds ik W10 heb geïnstalleerd. Daarom nu ook wel nieuwsgierig naar een 950 met Continuum
Wat ik zo lees zitten er nogal wat bugs in 10 mobile.
Continuüm lijkt mij geweldig alleen is het aanbod aan apps behoorlijk beperkt van wat ik gelezen heb.

Gewone Windows programma's kun je er niet opdraaien omdat ARM geen x86 ondersteund. Zou in de toekomst wel gaaf zijn als er een x86 Intel cpu in zou komen en dat je een bijna volwaardige PC hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:53

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Help..... :(

TLDR: Phone in download modus gezet, ipv een factory reset, wat ik wilde. Blauw scherm staat nu op Downloading, hoe ga ik nu verder ? Phone is geroot, maar welke stock firmware moet ik nu hebben, en kan ik dat gewoon met Odin 3.10 erop zetten?

Long story

Ik had al een tijd lang van slechte batterijcapacteit en een WiFi hotspot die het niet doet, dus het plan opgevat om mijn telefoon een keer een factory reset te geven
  1. Phone geroot volgens instructies in TS met behulp van Odin 3.10.7
  2. Backups gemaakt van alle data + persoonlijke bestanden met Titanium Backup Pro en My Backup Pro.
  3. Geen backup van /EFS
  4. Geen specifieke custom rom op de telefoon gezet oid.
Toen opgezocht op google hoe je een factory reset uitvoert, zie link

Telefoon uitgezet, en ipv Power, Home volume up, Power, Home, volume down gebruikt. Staat verkeerd op de link hierboven.... Waarschuwing doorgeklikt, eerste keer dat dit ik deed, en toen er achter gekomen wat ik gedaan heb..

Phone staat dus nu op een lichtblauw scherm, Downloading....

Voordat ik nog meer verkloot: Hoe ga ik nu verder? Is het voldoende om met Odin de stock firmware er weer op te flashen? Klopt het dat ik die hier kan vinden, en de laatste van mijn provider voldoende is? Welke moet ik hebben, aangezien er 2 met dezelfde datum staan?

Hulp wordt ernstig gewaardeerd, en ja, ik begin te oud te worden voor dit soort zaken... :X

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sparhawk schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:02:
Help..... :(

TLDR: Phone in download modus gezet, ipv een factory reset, wat ik wilde. Blauw scherm staat nu op Downloading, hoe ga ik nu verder ? Phone is geroot, maar welke stock firmware moet ik nu hebben, en kan ik dat gewoon met Odin 3.10 erop zetten?

Long story

Ik had al een tijd lang van slechte batterijcapacteit en een WiFi hotspot die het niet doet, dus het plan opgevat om mijn telefoon een keer een factory reset te geven
  1. Phone geroot volgens instructies in TS met behulp van Odin 3.10.7
  2. Backups gemaakt van alle data + persoonlijke bestanden met Titanium Backup Pro en My Backup Pro.
  3. Geen backup van /EFS
  4. Geen specifieke custom rom op de telefoon gezet oid.
Toen opgezocht op google hoe je een factory reset uitvoert, zie link

Telefoon uitgezet, en ipv Power, Home volume up, Power, Home, volume down gebruikt. Staat verkeerd op de link hierboven.... Waarschuwing doorgeklikt, eerste keer dat dit ik deed, en toen er achter gekomen wat ik gedaan heb..

Phone staat dus nu op een lichtblauw scherm, Downloading....

Voordat ik nog meer verkloot: Hoe ga ik nu verder? Is het voldoende om met Odin de stock firmware er weer op te flashen? Klopt het dat ik die hier kan vinden, en de laatste van mijn provider voldoende is? Welke moet ik hebben, aangezien er 2 met dezelfde datum staan?

Hulp wordt ernstig gewaardeerd, en ja, ik begin te oud te worden voor dit soort zaken... :X
Gewoon toestel resetten.

Houd de power, home en volume down knop in voor 10s of net zo lang dat het scherm uit gaat

Heb wel vaker dat ik in download mode zit en me dan bedenk dat ik iets vergeten ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Garret1410 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:21:
[...]

Gewoon toestel resetten.

Houd de power, home en volume down knop in voor 10s of net zo lang dat het scherm uit gaat
Weet je dan zeker dat dat werkt en dat ik niet met een baksteen opgescheept zit? Heeft ie niet eerst de huidige rom gewiped ofzo? Ik wil het nu graag in 1 keer goed doen, en niet van de regen in de drup geraken ..

Dank voor je reactie anyway! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sparhawk schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:23:
[...]

Weet je dan zeker dat dat werkt en dat ik niet met een baksteen opgescheept zit? Heeft ie niet eerst de huidige rom gewiped ofzo? Ik wil het nu graag in 1 keer goed doen, en niet van de regen in de drup geraken ..

Dank voor je reactie anyway! :)
Als de stock rom er nog opstaat en je hebt alleen geroot met Odin dan is er niks aan de hand.

Al zou de rom gewiped zijn dan kun je altijd nog in download mode komen.

Wil je stock rom flashen dan kun je die met Samfirm downloaden of via Sammobile

Type: PHN en de standaard s6 is 920f en de edge 925f

[ Voor 11% gewijzigd door Garret1410 op 29-12-2015 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Pff, tnx voor de bevestiging.... igg weer een werkende phone...

Nu maar eens even resetten:.Van de nood maar een deugd maken, iemand een idee wat een goede rom is mbt batterijgebruik.

Ik haal nu met een volle batterij 9 uur standby tijd. Echt te verschrikkelijk voor woorden. 'S ochtends van de lader af, en met een lange werkdag haal ik het einde van de dag niet eens..... Ik heb al battery optimizers geinstalleerd, maar een echte oorzaak niet gevonden.

Tips zijn welkom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sparhawk schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:28:
Pff, tnx voor de bevestiging.... igg weer een werkende phone...

Nu maar eens even resetten:.Van de nood maar een deugd maken, iemand een idee wat een goede rom is mbt batterijgebruik.

Ik haal nu met een volle batterij 9 uur standby tijd. Echt te verschrikkelijk voor woorden. 'S ochtends van de lader af, en met een lange werkdag haal ik het einde van de dag niet eens..... Ik heb al battery optimizers geinstalleerd, maar een echte oorzaak niet gevonden.

Tips zijn welkom :)
Factory reset als eerste proberen. Dat kan vanuit de instellingen of via de recovery.

Als je zo'n grote drain hebt dan moet zien te achterhalen waar dit vandaan komt. Probeer GSAM battery monitor eens met root toegang.

Ook zou ik alle apps optimaliseren. Dit kun je vinden onder batterij en details.

Gps, bt en nfc uitzetten als test.

[ Voor 6% gewijzigd door Garret1410 op 29-12-2015 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Ok, gaan we ook doen. Wederom dank voor je tip(s). To be continued

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sparhawk schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:32:
Ok, gaan we ook doen. Wederom dank voor je tip(s). To be continued
Graag gedaan. Als je GSAM geïnstalleerd hebt en deze een nachtje/dagje laat monitoren dan even screenshot plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Garret1410 schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:32:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hmm vandaag toch maar liefst een 45 minuten gebeld, dus relatief veel radio activiteit, maar voor het overige best karig gezien de rom en kernel die ik draai...vind het wel vreemd dat Google play services zo veel batterij vreet. Dat lijkt GPS te zijn, maar dat zou toch niet zo veel mogen zijn? Gebruik hem namelijk niet actief. Niet genavigeerd vandaag. Paar keer treinplanner en 9292 gedraaid. Meende nota bene dat de S6 een dedicated chip voor GPS heeft om zuiniger te zijn 8)7 .

Android battery

Google play services

GSAM detail

GSAM

Ik vind het wel frappant dat jij zo veel wifi verbruik hebt? Ik zit op werk en thuis namelijk ook de hele dag op wifi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bellen verbruikt niet zo veel is mijn gevoel. Gemiddeld genomen zijn mijn status als volgt:
Totale tijd van oplader = 40 uur
Schermtijd = 3 uur
Bellen = 2 uur
Exchange = push
Hotmail = 1x per uur
Flitsmeister = 2 uur
Screen brightness = auto

Arrow V8 met Unikernel V8.002.

Bij mij staat Play Services overigens ook regelmatig op meer dan 8% verbruik.
Pagina: 1 ... 32 ... 40 Laatste