Erik1805 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 07:24:
[...]

Ja nog steeds icm arter x kernel. Draait prima en goede standby tijd. En vind de hoge DPI toch wel erg fijn.
Hogere dpi is wel aardig ja. Ik zet nu lettertype op piepklein en dat lijkt ook al beter.

Binnenkort arter x maar eens proberen.
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:12:
[...]

Laat maar, zelf opgelost: de stock er weer op en opnieuw geprobeerd. Had nog wel problemen met TWRP maar na rooten heb ik via de play store TWRP 7.8.7.2 geinstalleerd ipv 7.8.7.0 die ik via de linkjes hier (en via ODIN) heb geflashed en met deze versie werkt het prima
Mooi. Maar je bedoelt zeker v2.8.7.1
Zou moeten werken.

Kun je nu lekker klooien. In twrp kun je een nandroid backup maken wat zeer handig is.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:12
Ik heb nu ook de Nederlandse splanner in de noble ROM gezet. Werkt perfect .

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Erik1805 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:35:
Ik heb nu ook de Nederlandse splanner in de noble ROM gezet. Werkt perfect .
Hoe heb je dat gedaan

• Erik1805
Ik heb de directory van splanner uit de addon package van xtrestolite gehaald en deze in de system/app gekopieerd

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• Jacques112
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-08 19:45
Garret1410 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:28:
[...]

Hogere dpi is wel aardig ja. Ik zet nu lettertype op piepklein en dat lijkt ook al beter.

Binnenkort arter x maar eens proberen.
Je kan toch op elke rom je DPI veranderen met DPI changer uit store..
Of je veranderd het in Build.prop voordat je flashed

• Jacques112
Welke forum app gebruiken jullie eigenlijk?

Ik gebruik XDA Premium HD, maar die is al erg oud. Tapatalk kan ik maar niet aan wennen
Gewoon de browser.

• Jacques112
Ja precies voor tweakers wel ja, daarom vraag ik dit ook.,

Voor bijv XDA dus die app, maar browser voor tweakers vind ik niet fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jacques112 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:28:
[...]

Je kan toch op elke rom je DPI veranderen met DPI changer uit store..
Of je veranderd het in Build.prop voordat je flashed
Dit werkt helaas maar gedeeltelijk. Niet alle apps schalen mooi mee. Keyboard, camera en iconen raster kloppen dan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:09

13art

Moderator Mobile
Garret1410 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:21:
[...]

Dit werkt helaas maar gedeeltelijk. Niet alle apps schalen mooi mee. Keyboard, camera en iconen raster kloppen dan niet meer.
Klopt idd. Toch ben ik benieuwd welke dpi waardes er staan in de note 5 roms zoals noble. Als ik met de build.prop editor kijk zie ik mij mij 3 dezelfde regels met DPI waardes staan. 2x 640 en 1x 480. Erik kan je eens kijken wat daar in de Noble rom staat?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
l3art schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:46:
[...]

Klopt idd. Toch ben ik benieuwd welke dpi waardes er staan in de note 5 roms zoals noble. Als ik met de build.prop editor kijk zie ik mij mij 3 dezelfde regels met DPI waardes staan. 2x 640 en 1x 480. Erik kan je eens kijken wat daar in de Noble rom staat?
In de Noble Rom die ik draai staat 1 regel met DPI. Waarde is 560

[ Voor 0% gewijzigd door 13art op 11-12-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Erik1805 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:59:
[...]

In de Noble Rom die ik draai staat 1 regel met DPI. Waarde is 560
Hmmm waarom er bij mij dan 3 staan is me niet duidelijk. Even wat testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
l3art schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:12:
[...]

Hmmm waarom er bij mij dan 3 staan is me niet duidelijk. Even wat testen.
Ik heb net even in de zip van XtreStoLite gekeken en dan in de build.prop. Daar staan ook 3 regels met DPI waardes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gek want ik heb maar 1 regel wat betreft dpi en dat is ro.sf.lcd_density=640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:25

CWH

Ik heb het volgende probleempje; ik zit nu (nog) op XtreStoLite 2.1 met Aroma 2.2. Nu heb ik laatst S-Health geinstalleerd vanuit de Play Store, alleen, de bloeddrukmeter werkt niet.
Na wat zoeken vond ik dat ik S-Health via Aroma had moeten installeren, overigens, de app werkt verder goed.
Nu vroeg ik me het volgende af: kan ik S-Health via Aroma installeren en deze dan updaten met de laatste versie uit de Play Store? Of gaat dat niet werken en moet ik wachten op een nieuwe versie van Aroma (waarvan ik eigenlijk vermoed dat die niet meer gaat komen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Erik1805 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:22:
[...]

Ik heb net even in de zip van XtreStoLite gekeken en dan in de build.prop. Daar staan ook 3 regels met DPI waardes in.
De eerste twee met de waarde 640 als je daar de eerste van veranderd, dan is de tweede ook meteen aangepast na een reboot. Waar die 480 voor is weet ik niet. Heb ik ook veranderd, maar ik merkte verder geen veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CWH schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:39:
Ik heb het volgende probleempje; ik zit nu (nog) op XtreStoLite 2.1 met Aroma 2.2. Nu heb ik laatst S-Health geinstalleerd vanuit de Play Store, alleen, de bloeddrukmeter werkt niet.
Na wat zoeken vond ik dat ik S-Health via Aroma had moeten installeren, overigens, de app werkt verder goed.
Nu vroeg ik me het volgende af: kan ik S-Health via Aroma installeren en deze dan updaten met de laatste versie uit de Play Store? Of gaat dat niet werken en moet ik wachten op een nieuwe versie van Aroma (waarvan ik eigenlijk vermoed dat die niet meer gaat komen)?
Durf het niet met zekerheid te zeggen maar ik denk dat het wel moet kunnen. Andere apps worden ook geüpdatet.
Je kunt het toch gewoon proberen.

Waarom zit je nog op 2.2 dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Er is weer een nieuwe stable uit van de arter kernel. Versie 11 inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
GoogyMax heeft ook een nieuwe kernel uit. Echter ook de laatste van hem aangezien hij overgestapt Is naar een LG G4. Zonde want was een prima kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:08
Net even de Twitter doorgelezen van Arter, hij komt een beetje geïrriteerd over. CM13 word bijna uitgegeven, alleen paar dingen zullen niet werken. Ben benieuwd, ook meldt hij dat het echt geen Daily driver zal worden

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Denk dat CM 13 nooit een daily driver zal worden. Veel te buggy en Samsung zal nooit alles vrijgeven ivm drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Dat zeiden ze ook bij de S5 dusss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:54
Eerste CM alpha versie staat online: http://forum.xda-develope...mod-13-galaxy-s6-t3269984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Helaas kun je er weinig mee maar het begin is er :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:36:
Heeft iemand hier last van dat de app Netflix geen flim meer laadt? De app openen werkt wel maar zodra je een film wil kijken blijft het hangen op 'laden'.

Draai versie 2,3 van Edgarf.
Heb je een idee hoe dit komt en wat de oplossing is? Ik heb namelijk hetzelfde probleem merk ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:18

Tammesp

Next is now

Aghanim schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:10:
[...]

Heb je een idee hoe dit komt en wat de oplossing is? Ik heb namelijk hetzelfde probleem merk ik net.
Ja dat weet ik. Dan moet je je model nummer veranderen in je build.prop settings. 920F of iets dergelijks.

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tammesp schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:32:
[...]

Ja dat weet ik. Dan moet je je model nummer veranderen in je build.prop settings. 920F of iets dergelijks.
Thx, eens proberen of dat werkt, staat nu SM-920I en heb inderdaad een F.

Helaas niet de oplossing. Staat nu op SM-920F maar nog steeds alleen loading in Netflix.

Aanpassen naar 920K zoals Arrow aanraadt werkt ook niet.

Oplossing was: Go in system/lib and delete "liboemcrypto.so", reboot your phone and it will work

[ Voor 36% gewijzigd door Aghanim op 13-12-2015 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Weer een nieuwe update uit van de noble ROM. Deze bevalt mij super goed. En heeft de "niet storen" toggle

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3183902

[ Voor 11% gewijzigd door Erik1805 op 14-12-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Draai sinds een dag of vier weer XtreStoLite 2.4 en op zich bevalt deze mij prima. Accuduur is misschien tikkeltje minder maar heb nog geen andere kernels geprobeerd. 4uur SOT haal ik gemiddeld.

Voor de rest heel soepel en daar hou ik van.

Zal nieuwe Noble eens proberen. Moet alleen wel eerst oude twrp backup op de PC zetten anders heb ik geen ruimte meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-08 13:18
Gebruiken jullie odex of deodex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Met Noble rom gebruik ik Odex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Waarom die keus ,maakt het veel uit? tov deodex
Ik heb mijn s6 net 2 dagen en twijfel om ook de noble erop te zetten, ben nog stock
Vind alle samsung apps wel vervelend en de mogelijkheid tot installeren van speciale rooted apps.
Maar werkt alles gewoon goed bij Noble?de moeite om over te gaan naar custom?
Begin nieuwe jaar komt MM uit en daar zal toch ook weer een custom rom voor komen..

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ionicdog schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:07:
Waarom die keus ,maakt het veel uit? tov deodex
Ik heb mijn s6 net 2 dagen en twijfel om ook de noble erop te zetten, ben nog stock
Vind alle samsung apps wel vervelend en de mogelijkheid tot installeren van speciale rooted apps.
Maar werkt alles gewoon goed bij Noble?de moeite om over te gaan naar custom?
Begin nieuwe jaar komt MM uit en daar zal toch ook weer een custom rom voor komen..
Over odex en deodex lopen de meningen uiteen.
Odex start sneller op dan deodex maar dat is eenmalig. De een zegt apps starten sneller op maar volgens anderen is dat broodje aap met de huidige snelle socs.

Met deodex kun je meer customisen achteraf als je dat wilt.

Wil je gewoon zoveel mogelijk stock maar dan zonder bloatware dan kun je gewoon odex kiezen.

Voor Noble kan ik niet spreken want heb die niet zo lang gebruikt maar de meeste roms zijn goed genoeg voor dagelijks gebruik. XtreStoLite 2.4 vind ik persoonlijk erg goed maar wordt niet meer geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arrow rom is ook erg goed met regelmatigelkaar updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds gisteravond Noble rom geflashed. Even een weekje proberen.
Heb wel eerst wat build.prop tweaks toe moeten passen voor het multitasken en de scrollingcache op 4 gezet.

Loopt goed, wel meer bloat dan Xtrestolite maar is te verwijderen.
Accuduur is afwachten. Zit nog op unikernel.

Edit: net Arter v11 kernel geflashed.

[ Voor 6% gewijzigd door Garret1410 op 15-12-2015 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmick
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06-2024
Zoveel mensen, zoveel wensen ....
Ik ben uitermate tevreden met deze

Klein, licht en via aroma de ( gewenste ) extra software ook te installeren.
Abassadii maakt al jaren mooie rom's vindt ik ..
XtreStoLite 2.4 vind ik persoonlijk erg goed maar wordt niet meer geüpdatet.
XtreStoLite vond ik op de S5 geweldig, maar het abrupt stoppen van de 'support' is imo een beetje jammer.
Geeft geen vertrouwen in verdere ontwikkelingen, ook niet op nieuwe toestellen.

Ik ben btw wel begonnen met zijn rom op de S6, maar uiteindelijk weer geswitched naar een rom van ambasadii

( maar goed, het is allemaal een kwestie van smaak en wensen )

[ Voor 42% gewijzigd door Gimmick op 15-12-2015 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
Vraag, ik draai op dit moment nog de rom van XtreStoLite maar wil Arrow eens proberen. Nu wil ik alleen mooi schoon beginnen maar een full wipe is niet mogelijk omdat internal storage de rom bevat, hoe gaan jullie hiermee om? Nu blijf ik op S6 namelijk al mijn data behouden (foto's, whatsapp etc, normaal stond de rom op sd kaartje)

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 15-12-2015 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
lubbertkramer schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:05:
Vraag, ik draai op dit moment nog de rom van XtreStoLite maar wil Arrow eens proberen. Nu wil ik alleen mooi schoon beginnen maar een full wipe is niet mogelijk omdat internal storage de rom bevat, hoe gaan jullie hiermee om? Nu blijf ik op S6 namelijk al mijn data behouden (foto's, whatsapp etc, normaal stond de rom op sd kaartje)
Gwn een factory reset bij recovery dan arrow flashen en dan een kernel achteraf. Je bestanden blijven dan intact omdat de storage een aparte partitie is

[ Voor 6% gewijzigd door JaronStrypsteen op 15-12-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
JaronStrypsteen schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:27:
[...]

Gwn een factory reset bij recovery dan arrow flashen en dan een kernel achteraf
Herstellen naar fabrieksinstellingen dus onder instellingen of in twrp, dan zet hij de telefoon naar stock maar met de rom van Edgarf? Moet ik dan ook opnieuw twrp erop zetten of blijft dat gehandhaafd en is het dan alleen rom op S6 zetten en flashen met twrp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmick
lubbertkramer schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:05:
Nu blijf ik op S6 namelijk al mijn data behouden (foto's, whatsapp etc, normaal stond de rom op sd kaartje)
http://www.corsair.com/en...obile-flash-storage-drive

USBopslag met zowel usb3 als de OTG microusb
TWRP ondersteund lezen en install vanaf de externe usb, dus zowel backup als flashen gaat prima daarvanaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:39
JaronStrypsteen schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:27:
[...]

Gwn een factory reset bij recovery dan arrow flashen en dan een kernel achteraf. Je bestanden blijven dan intact omdat de storage een aparte partitie is
Eigenlijk alle data die op je zichtbare schijf staat blijft gewoon behouden(behoudens de data/android map meen ik) . Alleen als je kiest voor het wipen van external SD storage raak je je data kwijt. Ook titaniumbackup slaat standaard op op de externe.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Als je echt nog een goeie adblocker wil hebben kun je de onderstaande flashen. Werkt erg goed. Bij mij icm met Noble

http://forum.xda-develope...ad.php?t=1916098&page=362

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CooT71 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:43:
[...]

http://www.corsair.com/en...obile-flash-storage-drive

USBopslag met zowel usb3 als de OTG microusb
TWRP ondersteund lezen en install vanaf de externe usb, dus zowel backup als flashen gaat prima daarvanaf
...en als je een kleinere (lees:handzamere) variant zoekt, dan kan ik je deze aanraden. Ik gebruik 'm al een tijdje en ook met TWRP (backups en restoren).

pricewatch: Kingston DataTraveler microDuo 3C 64GB Wit

LET OP : dit betreft een USB-C / USB3 combi flash drive.

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 15-12-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmick
Niet om de discussie op te starten ;)
Maar 27mm t.o 37mm in lengte is verwaarloosbaar ( om dan over het bewegende deel niet te beginnen ;) )

Maar vrijwel elke ( goede ) usbbouwer heeft wel een duo-stick in het assortiment

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oh excuses...op de afbeelding leek het een stuk groter vandaar. Blijft een mooie oplossing, daar gaat het ons om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmick
Gebruik ze voor al mijn devices, zowel voor databackup op de nexus7 als de telefoons en PC's
Ondertussen al 2 in gebruik, zelfs met windows10 installeren in 15 minuten gebeurt ( dankzij usb3 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik gebruik zelf deze. Mooi klein en niet duur. Handig voor TWRP backups.

https://www.dataio.nl/usb...usb-3-0-32gb-flash-drive/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Nice, gelijk besteld die sandisk !

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie nu dat mijn post (ten dele) misleidend was aangezien de Kingston een USB-C en USB3 combi is. Ik heb zelf een aantal USB-C apparaten (Nexus 6P en Macbook) waardoor ik deze flash drive gebruik.

Enfin...dat nog even ter volledigheid, voordat iemand eroverheen leest en de Kingston besteld. 8)

(was even vergeten dat ik in het S6 topic zit...vandaar)

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 15-12-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmick
ionicdog schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:31:
Nice, gelijk besteld die sandisk !
Regelmatig bij Action te vinden á 8€ ( 16GB )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Doet Edgarf überhaupt nog wat met zijn Rom of is ie van de aardbodem verdwenen?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jokapo schreef op woensdag 16 december 2015 @ 00:00:
Doet Edgarf überhaupt nog wat met zijn Rom of is ie van de aardbodem verdwenen?
Ik hoor/zie helemaal niets meer van hem maar sommigen zeggen dat hij wacht op MM.

Toch vreemd dat hij op XDA sinds oktober nergens meer op gereageerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 07:26:
[...]

Ik hoor/zie helemaal niets meer van hem maar sommigen zeggen dat hij wacht op MM.

Toch vreemd dat hij op XDA sinds oktober nergens meer op gereageerd heeft.
Ik ga ook dan niet meer over. Mijn gevoel is dat er dan een MM rom komt en dat er dan ook out of the blue geen updates/support meer komt. Ik neem hem niks kwalijk, ben blij dat mensen ROM's willen maken maar enig vooruitzicht voor de toekomst is toch wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 20:31

Zorian

What the fox?

Zo. Heb mijn Edge net een dag en ga gelijk maar eens rooten en flashen. :9 TWRP is een succes, helaas werkte de versie uit de OP niet (zwart scherm) maar gelukkig 1 versie ouder gevonden die wel wou meewerken.
Qua ROM ga ik voor XtreStoLite denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:31:
Zo. Heb mijn Edge net een dag en ga gelijk maar eens rooten en flashen. :9 TWRP is een succes, helaas werkte de versie uit de OP niet (zwart scherm) maar gelukkig 1 versie ouder gevonden die wel wou meewerken.
Qua ROM ga ik voor XtreStoLite denk ik.
Die rom loopt wel ver achter, zou ik persoonlijk niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Aghanim schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:23:
[...]

Die rom loopt wel ver achter, zou ik persoonlijk niet meer doen.
Oh hij staat er al op. Heb je een alternatief dan die écht veel beter is? Want ik ben nét klaar met alles instellen... :p

[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 16-12-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:30:
[...]

Oh hij staat er al op. Heb je een alternatief dan die écht veel beter is? Want ik ben nét klaar met alles instellen... :p
Persoonlijk denk ik niet dat andere roms veel beter zijn. Heb er een aantal uitgeprobeerd en het is allemaal een beetje hetzelfde vind ik. Uiteindelijk zijn ze allemaal gebaseerd op de stock rom.

Arrow is goed en wordt nog ondersteund.

De Note5 ports zoals Noble, hebben een andere dpi wat alles wat kleiner maakt waardoor er iets meer info op het scherm kan.
Draait voor de rest ook goed.

Xtrestolite 2.4 is van september en updates krijg je niet meer als je dat belangrijk vind. Je kunt wel de modem en bootloader updaten naar nieuwere versie. Voor de rest een goede rom met veel keuzemogelijkheid.

De vraag met elke rom is, hoelang blijft er ondersteuning. Dat weet je nooit van tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Garret1410 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:07:
[...]

Persoonlijk denk ik niet dat andere roms veel beter zijn. Heb er een aantal uitgeprobeerd en het is allemaal een beetje hetzelfde vind ik. Uiteindelijk zijn ze allemaal gebaseerd op de stock rom.

Arrow is goed en wordt nog ondersteund.

De Note5 ports zoals Noble, hebben een andere dpi wat alles wat kleiner maakt waardoor er iets meer info op het scherm kan.
Draait voor de rest ook goed.

Xtrestolite 2.4 is van september en updates krijg je niet meer als je dat belangrijk vind. Je kunt wel de modem en bootloader updaten naar nieuwere versie. Voor de rest een goede rom met veel keuzemogelijkheid.

De vraag met elke rom is, hoelang blijft er ondersteuning. Dat weet je nooit van tevoren.
Nja hij is gigantisch vlot nu en de accu gaat opeens oneindig lang mee waar ik eerst in 1 dag al 4 keer mocht bijladen. :( Android 6 staat toch om de hoek en ik deed het flashen voornamelijk om de baggere accu. Aangezien die nu goed zijn laat ik het lekker zo en wacht ik tot er custom 6.0 roms zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 14:03

dbzfan

Nee.

Zorian schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:30:
[...]

Prima rom.. Anderen bieden echt niet zoveel beters.

• ionicdog
Dus TWRP 2.8.7.1 werkt niet? Hoef je trouwens geen gapps te flashen op de S6 ?

ionicdog schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:03:
2.8.7.1 werkt bij mij wel.

Gapps moet je zelf weten. Het verschilt soms per rom maar meesten zijn bijna gapp en bloatware vrij.

Arrow ultra debloated en Xtrestolite zijn erg kaal.
Noble rom heeft nog wel wat bloat erop staan maar kun je verwijderen hoewel ik er weinig last van heb.

[ Voor 31% gewijzigd door Garret1410 op 17-12-2015 09:31 ]

• Fjeze
  • Laatst online: 16:08

Fjeze

AllesPerfect!

Erik1805 schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:11:
[...]

Met Noble rom gebruik ik Odex
Erik,

Gebruik je nog steeds de Noble ROM?
Hoe bevalt deze qua accu duur, en qua bloatware?

Fly or Die

• Gimmick
ionicdog schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:03:
Gapps is alleen als je een niet original rom ( zoals CM of AOSP ) flashed, die leveren nl. uit licentiebeperkingen dat niet mee.

Er zijn nog geen ( officieel ) CM roms, alleen wat alphaversie's

• dherre65
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-08 18:55
Even een vraag waarvan ik niet helemaal zeker weet of hij hier thuishoort;

Sinds kort vertoont mijn SGS6 wat kuren. Af en toe werkt de backtoets niet (het lampje brandt wel maar reageert niet op aanraking), en soms gaat 'ie juist uit zichzelf op terug drukken terwijl ik hem niet aanraak. Als ik het hulpmenu inschakel (bij toegankelijkheid) waarbij een softwarematige terugtoets op het scherm verschijnt werkt het terugklikken wel daar, maar de echte toets nog steeds maar half. Het grootste deel van de tijd functioneert hij gewoon normaal.

Ik geloof dat het ook ooit is gebeurd toen mijn telefoon nog niet was geroot, maar nu zit ik me toch af te vragen of het aan de rom kan liggen of niet. Eerst heb ik nog gedacht dat het misschien aan het hoesje lag, maar het gebeurt ook zonder hoesje en ook met verschillende hoesjes.

Heeft iemand dit eerder ervaren? Of heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Thanks alvast.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Klinkt niet direct als iets dat ik aan de ROM zou toeschrijven. Je kunt natuurlijk even stock flashen via Odin om het zeker te weten.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:08
Heb zelf arter x kernel met Back to Note rom werkt super en de dpi vind ik heerlijk! Tot nu na veel roms geprobeerd te hebben vind ik dat persoonlijk de beste keus!

Add me op Stadia: Gloogle

CooT71 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:57:
[...]

Gapps is alleen als je een niet original rom ( zoals CM of AOSP ) flashed, die leveren nl. uit licentiebeperkingen dat niet mee.
Een debloated rom kan ook vrijwel gapp vrij zijn, dus zonder google apps. Met een extra pakket kun je dan deze apps flashen of later installeren.

Google playstore en services staan er vaak wel op omdat je anders weinig kan met je smartphone.

• ionicdog
Ga zo de Arrow eens flashen, geroot en gebackupd. Enige is de modem nog.
Ik heb nu: G920FXXU3COI9 en er is een nieuwere COJ1, is dit noodzakelijk voor Arrow? Of eerst gewoon proberen..?

• Erik1805
Fjeze schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:09:
[...]

Erik,

Gebruik je nog steeds de Noble ROM?
Hoe bevalt deze qua accu duur, en qua bloatware?
Ja nog steeds icm de hacker kernel. Draait er goed
Versie 6 van Noble komt vanavond als het goed Is.

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Erik1805 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:29:
[...]

Ja nog steeds icm de hacker kernel. Draait er goed
Versie 6 van Noble komt vanavond als het goed Is.
Thnx voor je antwoord!
En ja dat las ik ook, daar wacht ik nu even op en denk dat ik hem dan morgen (of van het weekend) flash naar noble en die eens probeer.

Fly or Die

• Gimmick
Garret1410 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 13:54:
[...]

Een debloated rom kan ook vrijwel gapp vrij zijn, dus zonder google apps. Met een extra pakket kun je dan deze apps flashen of later installeren.

Google playstore en services staan er vaak wel op omdat je anders weinig kan met je smartphone.
Buiten de twee laatstgenoemden is vrijwel alles in de store te halen.
Dus ook dan heb je gapps niet meer nodig.
Het is dus onzin dat een ontwikkelaar de samsungrom gebruikt, en eerst het hele framework eruitsloopt, om dat vervolgens los via gapps terug te laten zetten, ik heb dan ook nog nooit een op het origineel gebaseerde rom gezien ( bij Samsung ) die op die manier werkte ( en ik loop al een paar jaartjes mee, zo sinds de eerste Galaxy S )

Gapps is primair het ( huidige ) services framework en de storekoppeling.

[ Voor 22% gewijzigd door Gimmick op 17-12-2015 16:51 ]

CooT71 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:48:
[...]

Buiten de twee laatstgenoemden is vrijwel alles in de store te halen.
Dus ook dan heb je gapps niet meer nodig.
Het is dus onzin dat een ontwikkelaar de samsungrom gebruikt, en eerst het hele framework eruitsloopt, om dat vervolgens los via gapps terug te laten zetten, ik heb dan ook nog nooit een op het origineel gebaseerde rom gezien ( bij Samsung ) die op die manier werkte ( en ik loop al een paar jaartjes mee, zo sinds de eerste Galaxy S )

Gapps is primair het ( huidige ) services framework en de storekoppeling.
Je hebt gelijk mijn fout maar ik bedoelde met gapps gewoon de standaard google apps, die worden meestal uit een rom gehaald en kun je naar wens later weer installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Garret1410 op 17-12-2015 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 09:56
Is het een idee om de startpost aan te passen ivm de ondersteuning van de XtreSoLite ROM en de nieuwe ROMs die in dit topic tevoorschijn zijn gekomen?

Dan hoeft niet iedereen die op dit topic stuit het helemaal door te lezen als hij gelijk aan de slag wil en zie hij in de OP gelijk de kernels, bootloaders en ROMs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Ik heb de RR 5.6.0 ( CM13.0 ) geprobeerd...

Moet zeggen, ik was aangenaam verrast.
Ok geen camera en bellen werkt niet ivm geen geluid voor de ontvanger ( gefixt vandaag overigens)
Maar buiten die dingen, geen trage reacties of fc van apps.

Momenteel net de V6 van Noble geinstalleerd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:04

WoutF

Hoofdredacteur
Volgende CM-build wordt een grotere verbetering. Onder andere gps, tearing, bellen en deep sleep fixed: http://forum.xda-develope...?p=64377583&postcount=400

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de vingerafdruk niet gaat werken is het voor mij een no go. Daar ben ik nu al zo aan gewend dat ik niet meer anders wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Aghanim schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 21:19:
Als de vingerafdruk niet gaat werken is het voor mij een no go. Daar ben ik nu al zo aan gewend dat ik niet meer anders wil.
Kans dat vingerafdruk gaat werken op cm/aosp is nihillll

Is bij geen enkel apparaat gelukt geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
Jacques112 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 21:22:
[...]

Kans dat vingerafdruk gaat werken op cm/aosp is nihillll

Is bij geen enkel apparaat gelukt geloof ik
Android 6 heeft nu vingerafdrukken ingebouwd dus je weet nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youri_ajax
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-08 17:07
De fingerprint sensor gebruikt KNOX zoals arter97 zei op XDA. En volgensmij is KNOX niet te gebruiken op CM dus ik denk dat t niet gaat werken.. helaas

Nieuwe build is online.

Changelog:
20151219
Graphics improved
Deep-sleep fixed
In-call audio(mic) fixed
Sensors fixed
Network type switching fixed

CM here we come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Draai net arrow 12 uurtjes en merk gelijk de zuinigheid tov stock, echt top.
Lekkere vlotte rom zonder samsung apps.
Laatste Arrow versie 9 is based on een edge model, ik heb een gewone. In mijn device info staat nu ook dat ik een edge heb. Maak dit nog verder uit of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nee maakt niet uit. Kan je ook zelf veranderen. Even op naam toestel drukken en de naam aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Draai nu de versie 6 van de Noble rom. Die draait erg goed en snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Heb hier ook even naar CM13 gekeken.
Leuk om te zien hoe ver het al is maar het is nog ver van een daily driver.
Nu ik toch aan het flashen ben ook maar even naar back to note aan het kijken.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Thanks I3art; model blijft edge maar naam kan je veranderen. Ik heb verder alle edge opties uitgezet.
@Erik1805 ; welke kernel gebruik je bij Noble? Ik wil Noble ook nog een keer proberen maar eerst even arrow helemaal uit proberen, anders blijf ik bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH

CWH

Garret1410 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 18:13:
[...]

Durf het niet met zekerheid te zeggen maar ik denk dat het wel moet kunnen. Andere apps worden ook geüpdatet.
Je kunt het toch gewoon proberen.

Waarom zit je nog op 2.2 dan.
Sorry voor de late reactie. In het begin ging het allemaal nog redelijk snel en wachtte ik of alles bij anderen goed verliep. Nu ben ik eigenlijk van plan te wachten tot MM uitkomt voor de S6, twijfel nog. Heb overigens S-Health uit Aroma geinstalleerd, maar dat heeft niks gedaan. Moet nog steeds handmatig invoeren. Vroeg me wel af, stel dat ik toch (nog) naar Xtrestolite 2.4 wil, (zit nu dus nog op 2.1), kan ik dat met een dirty flash doen of toch full wipe? Las hier dat van 2.3 naar 2.4 wel kon met een dirty flash. Weet dat full wipe beter is maar als het niet hoeft liever niet ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CWH schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 11:34:
[...]

Sorry voor de late reactie. In het begin ging het allemaal nog redelijk snel en wachtte ik of alles bij anderen goed verliep. Nu ben ik eigenlijk van plan te wachten tot MM uitkomt voor de S6, twijfel nog. Heb overigens S-Health uit Aroma geinstalleerd, maar dat heeft niks gedaan. Moet nog steeds handmatig invoeren. Vroeg me wel af, stel dat ik toch (nog) naar Xtrestolite 2.4 wil, (zit nu dus nog op 2.1), kan ik dat met een dirty flash doen of toch full wipe? Las hier dat van 2.3 naar 2.4 wel kon met een dirty flash. Weet dat full wipe beter is maar als het niet hoeft liever niet ;) !
Dirty flash kan wel met wipe cache. Voor de zekerheid kun je een nandroid backup maken in twrp.

Alleen als er problemen zijn dan zou ik een full wipe/factory reset doen.

Wel zou ik met titanium een backup van je apps of gegevens maken.

Nog een punt is de bootloader en modem. Zou je eigenlijk ook meteen moeten updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH

CWH

@Garret1410
Ik had vanmorgen idd al een nandroid backup en met TB backups gemaakt. Oja, BL en modem, dat is wel een goeie. Ik heb hier ergens een link gevonden van G920FXXU3COJ1_BOOTLOADER_MODEM. Dus misschien toch maar eens doen.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
ionicdog schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 11:27:
Thanks I3art; model blijft edge maar naam kan je veranderen. Ik heb verder alle edge opties uitgezet.
@Erik1805 ; welke kernel gebruik je bij Noble? Ik wil Noble ook nog een keer proberen maar eerst even arrow helemaal uit proberen, anders blijf ik bezig ;)
Ik gebruik de laatst arter kernel nu. Werkt het beste naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 17:08:
[...]

Ik gebruik de laatst arter kernel nu. Werkt het beste naar mijn mening.
Met de laatste bedoel je dan v11 want X is volgens mij na 10 gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Garret1410 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 21:13:
[...]

Met de laatste bedoel je dan v11 want X is volgens mij na 10 gekomen.
Ja klopt. Versie 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Ik heb Noble V6 geflashed, maar helaas weer geen niet storen toggle.
Verder ziet de rom er wel goed uit, wel nog veel bloatware.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Betreft niet storen ben ik er achter dat als je deze bij je instellingen aanzet en dan naar bewerken gaat dezelfde instellingen (dus niet de pulldown snel) daar kun je niet storen aan zetten zodat deze bovenin bij je instellingen staat. Dus dan hoef je alleen maar instellingen op te roepen en dan op niet storen drukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:10
Mocht er nog iemand op zoek zijn naar ios emoticons voor op de s6. Download emoji switcher (wel root) werkt hier prima op het standaard toetsenbord.

Mocht ik een factory reset doen in twrp wat blijft er dan op het toestel? (Blijft vb de zip files van de rom wel staan etc ?)

[ Voor 30% gewijzigd door Arno90 op 20-12-2015 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
Arno90 schreef op zondag 20 december 2015 @ 21:39:
Mocht er nog iemand op zoek zijn naar ios emoticons voor op de s6. Download emoji switcher (wel root) werkt hier prima op het standaard toetsenbord.

Mocht ik een factory reset doen in twrp wat blijft er dan op het toestel? (Blijft vb de zip files van de rom wel staan etc ?)
Factory reset wist niets van het geheugen zoals fotos enzo. Alleen de apps en appdata van de rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
JaronStrypsteen schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:24:
[...]

Factory reset wist niets van het geheugen zoals fotos enzo. Alleen de apps en appdata van de rom
Herstellen naar fabrieksinstellingen zet het toestel terug naar orginele rom dan ook of? Ik ben hier momenteel ook naar aan het kijken omdat S6 terug moet naar de winkel ivm defect in het scherm maar ik momenteel de rom van Edgarf nog draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, die dien je met Odin zelf te reflashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:10
JaronStrypsteen schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:24:
[...]

Dat is zeker nieuw aangezien er geen sd kaart meer in kan? Met vorige modellen was alles weg.

@Mrjraider

Als ik via Odin een stock rom flash, blijft twrp er dan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Mrjraider schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:40:
Nee, die dien je met Odin zelf te reflashen.
gewoon deze http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G920F/PHN/ met twrp flashen voor stock dus? Vervolgens herstellen naar fabrieksinstellingen om twrp te verwijderen?

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 20-12-2015 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:45:
[...]

gewoon deze http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G920F/PHN/ met twrp flashen voor stock dus? Vervolgens herstellen naar fabrieksinstellingen om twrp te verwijderen?
Met odin flashen en alles is stock. Je hoeft dan niets meer te doen.
Pagina: 1 ... 31 ... 40 Laatste