• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:48
Mede-auteurs:
  • dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:45

dafmay

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 19:05

KaleBatzZ

[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's

Inhoudsopgave:

Disclaimer:

Het unlocken, rooten en flashen van custom ROM's is volledig op eigen risico. Wij en Tweakers.net zijn niet verantwoordelijk voor enige schade die kan worden aangebracht tijdens het unlocken en rooten van het toestel. Het kan zijn dat je toestel hierdoor niet meer onder de fabrieksgarantie valt.

Lees voor je aan de slag gaat eerst goed door wat je allemaal moet doen. Denk zelf logisch na en bereid je goed voor!

Update van android 5.0.2 naar android 5.1.1 :

Hier een stappenplan om up te daten van android 5.0.2 naar android 5.1.1. Dit is nodig voor een nieuwe versie van modem en bootloader. Eenmaal upgedate naar 5.1.1 is het niet meer mogelijk om terug te gaan naar 5.0.2 (custom)rom.

Benodigdheden:
1. Download Odin 3.10.6
2. Download Stock 5.1.1 rom

Installeer 5.1.1 rom:
1. Herstart telefoon in Download Mode (press and hold Home + Power + Volume Down buttons)
2. Odin 3.10.6 opstarten
3. Sluit telefoon aan op je pc.
4. Selecteer stock 5.1.1 rom bij AP > klik op start > Zorg dat Re-partition uit staat bij de opties. (dit is standaard zo) > Wacht op PASS!

Recovery flashen:

Benodigdheden:
1. Download Odin 3.10.6
2. Download TWRP V2.8.7.1

Recovery Installeren:
1. Zet de heractiveringsvergrendeling (reactivation lock) uit. Dit is te vinden bij: instellingen -> Schervergrendeling en beveiliging -> zoek mijn mobiel.
2. Herstart telefoon in Download Mode (press and hold Home + Power + Volume Down buttons)
3. Odin 3.10.6 opstarten
4. Sluit telefoon aan op je pc.
3. Selecteer TWRP V2.8.7.1 bij AP > klik op start > Zorg dat Re-partition uit staat bij de opties. (dit is standaard zo) en zorg dat auto reboot uit staat (is standaard niet zo) > Wacht op PASS!
4. Zet je telefoon uit
5. Zet telefoon aan met de volgende knoppencombinatie: Home + Volume up + Power

Als het goed is kom je nu in de twrp recovery. Doordat je een custom recovery hebt geflashed doet de stock rom het niet meer. Dit kan je oplossen door een custom kernel of custom rom te flashen.

Bekijk het volgende filmpje om dit stappenplan in werking te zien:

Rooten:

Benodigdheden:
1. Download Odin 3.10.6
2. Download ODIN UniKernel

Root verkrijgen (android 5.1.1)
1. Herstart telefoon in Download Mode (press and hold Home + Power + Volume Down buttons) en sluit telefoon aan op je pc.
2. Odin 3.10.6 opstarten
3. Selecteer gedownloade UniKernel bij AP > klik op start > Zorg dat Re-partition uit staat bij de opties. (dit is standaard zo)> Wacht op PASS!

Bekijk het volgende filmpje om dit stappenplan in werking te zien:

Root S6 (edge) android 5.1.1

Let op: de volgende video is alleen van toepassing bij android 5.0.2:
Root S6 (edge) android v5.0.2

Custom ROM('s):

Voor een custom rom heb je een custom recovery nodig, heb je deze niet volg dan hierboven het stappenplan om een recovery te installeren.

Voordat je begint, zet eerst je gedownloade custom rom in de root van je telefoon!!!

Om in TWRP te komen gebruik je de volgende toetsencombinatie (telefoon moet uit staan!): Volume up + Home + powerbutton voor 5 seconden

1. Maak altijd een backup van je huidige ROM. Altijd handig om op terug te kunnen vallen mocht er iets verkeerd gaan. Wanneer dit gedaan is kan je beginnen met het installeren van een andere ROM.
2. Kies Wipe > Advanced wipe > Dalvik Cache, System, Data, Cache. Swipe to wipe
3. Kies vervolgens Install > Internal Storage > Select je gedownloade ROM > Swipe to Custom flash
4. Reboot en genieten van de custom rom :D

Een lijstje van custom ROM's:
Stock ROM for the Galaxy S6

XtreStoLite Pure Edition 1.0 Beta 1a [667MB°Super Debloated°] (ontwikkeld door een mede-tweaker _/-\o_ )

AllianceROM G920F-Alliance Settings

Downloads:

Root:
Chainfire Auto-Root Bekijk eerst welke versie S6 je hebt (Instellingen --> Toestel-info --> Modelnummer)!

Recovery:
TWRP 2.8.6.x - TeamWin Recovery Project

Odin:
Odin v3.10.6

Samsung Android USB Drivers:
Samsung Android USB Drivers

Handige links:

Overige:
XDA Galaxy S6 Android Development

Begrippenlijst:

/efs
Deze map is heel belangrijk voor je telefoon, de map bevat specifieke informatie zoals je IMEI code,
Mac-adres en Productcode van je Samsung Galaxy S6.

Het kan voorkomen dat wanneer je een Rom/Firmware flashed, deze overschreven worden en het niet meer mogelijk is om met je telefoon te bellen of internetten. Een backup maken van deze map is een
van de eerste stappen die je neemt wanneer je van plan bent om Rom/Firmware te gaan flashen.

Wanneer dit gebeurd en je hebt geen back-up gemaakt van de folder /efs - dan is dit alleen te herstellen via een Samsung service center en valt niet onder de garantie van je toestel.

ADB
ADB is de afkorting voor Android Debug Bridge, een tool die bij de SDK bijgevoegd zit en het mogelijk maakt om je android apparaat te besturen of bestanden te veranderen. Vaak wordt ADB gebruikt om
met theme wijzigingen te experimenteren - zoals bijvoorbeeld het veranderen van de batterij icoon.

Backup & Restore
Maak altijd een back-up van je belangrijkste bestanden!

Benodigde programma's zijn: Titanium Backup PRO, My Backup Pro en Root Explorer.

Titanium Backup PRO is een backupprogramma wat root access vereist, meerdere back-up versies kan maken, bestanden/programma's kan freezen, kan syncen met dropbox en veel meer.

My Backup Pro is een ander backupprogramma wat zich meer toespits op het back-uppen van persoonlijke informatie, zoals: sms, mms, muziek. Ook dit programma heeft extra functies wanneer je toestel geroot is en is in staat om mappen die in de root staan ook te back-uppen. Lees hier meer.

Root Explorer is de meest ingenieuze verkenner voor android systemen die root access hebben en een back-up kan maken van de meest verborgen systemfiles, zoals de zeer belangrijke /efs map.

Verder is het verstandig om je contact gegevens, agenda's en foto's via je Google-account te synchroniseren, zodat deze om wat voor reden dan ook weer teruggezet kunnen worden.

CSC
CSC staat voor Country Specific Code, dit geeft aan voor welke provider of land de firmware bedoelt is.

De-Odex
De-Odex of Deodexing is een proces om in één APK bestand alle benodigde gegevens te stoppen.
Hierdoor is het mogelijk om gemakkelijk wijzigingen in Theme's aan te brengen, aangezien er geen bestanden/gegevens nodig zijn van het Dalvik Virtual Machine in het Android OS.

Wanneer je Custom Rom's gaat flashen zal je deze term vaak voorbij ziet komen en houdt gewoon in dat alle informatie in de Rom zelf zit en wijzigingen gemakkelijker kunnen worden door gevoerd.
quote:
"The system applications and the framework files on the Android OS are normally 'odex'ed. By deodexing, you will get rid of the .odex files that come with every apk and jar file and you will be able to edit the apks like any other apk. It will also save you a wee bit of space, and make your apps launch a wee bit faster."

Freezing
Freezing is een functie in het programma Titanium Backup PRO die het mogelijk maakt om
programma's ontoegankelijk te maken voor het Android OS zonder het te hoeven verwijderen.
Dit heeft als voordeel dat wanneer het OS instabiel of forced closes gaat geven, je met één druk het bestand/programma weer toegankelijk maakt voor het OS.

FAQ:

Q: Ik krijg de melding:"custom binary(recovery) blocked by r/l", wat nu?
A: Dit heeft te maken met de heractiveringsvergrendeling (reactivation lock). Deze moet uitgezet worden. Dit is te vinden bij: instellingen -> Schervergrendeling en beveiliging -> zoek mijn mobiel.

Gerelateerde topics:

Hier kun je terecht voor de gerelateerde topics;

[Voor 255% gewijzigd door KaleBatzZ op 25-02-2016 09:19]

Met dank voor het aanmaken van het hoognodige topic over root-en en custom roms voor onze nieuwe S6 :)

(ps zal zien wat ik eventueel aan hulp kan bieden...heb hier ook geen ervaring mee)

[Voor 29% gewijzigd door dafmay op 16-04-2015 16:23]

Een linkje naar het XDA S6 developer topic:

XDA Galaxy S6 Android Development

In principe moet in dit topic alles te vinden zijn mbt root-en en custom roms voor de S6.

• KaleBatzZ
Heb de telefoon nu bijna een week in bezit, maar het begint wel al te kriebelen om het toestel te gaan rooten en een comstom rom te flashen. Helaas wordt de Knox wel getriggert als je de s6(e) root... Heeft dat in de toekomst nog gevolgen? Ben er niet zo bekend mee... :X

PS: Momenteel aan t werk, maar wil ik ook wel helpen! :)

Ik lust geen rotte appels...

Dat is ook de enige reden dat ik mijn S6 nog niet heb ge-root + custom rom. De S6 loopt eigenlijk hardstikke goed, dus ik wil pas overstappen als er een stabiele custom rom is.

(maar het kriebelt al wel ;) )

[Voor 16% gewijzigd door dafmay op 17-04-2015 15:02]

dave1972 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:33:
hahaha t met de NU.nl app had ik ze er tussen staan, die zijn er nu uit, evenals apps die ads aan de onderkant hebben etc die ben ik nu ook kwijt :p :D
Gebruik jij Flipboard? Zou je eens kunnen testen of de reclames in die app ook worden geblokt?

• KaleBatzZ
dave1972 schreef op zondag 19 april 2015 @ 10:58:
Btw flash die kernel maar niet, er is geen audio bij het bellen....
Volgens mij is die kernel ook alleen voor t-mobile toestellen geschikt. Dat zou kunnen verklaren waarom je geen audio bij het bellen hebt.

• KaleBatzZ
Zygivt schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:51:
Heeft er iemand enig idee wat de volgende melding inhoud:
"custom binary(recovery) blocked by r/l"

Ik heb meerdere drivers gebruikt en meerdere poorten geprobeerd. Op het internet kan ik nog niet echt veel vinden over deze melding. Iemand die deze melding kent en weet wat het inhoud?
Pin me er niet op vast, maar volgens mij heeft dit te maken met de heractiveringsvergrendeling (reactivation lock). Deze moet je uitzetten. Dit is te vinden bij: instellingen -> Schervergrendeling en beveiliging -> zoek mijn mobiel.

En naar mijn weten kan jou versie gewoon geroot worden met CF autoroot (dacht ik via xda gelezen te hebben).

Kan je me even laten weten of het is gelukt? Dan zal ik de start post bijwerken. Thnx

[Voor 8% gewijzigd door KaleBatzZ op 24-04-2015 20:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ryan_
Find my phone werkt dan niet meer? Dat is wel jammer, aangezien ik deze functie best vaak gebruik.

I know. ;(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ryan_
dave1972 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:28:
[...]

Die werkt daarna wel weer maar tijdens moet je m f uitzetten. _/-\o_
Ah oke. Dankje :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KaleBatzZ
En daar is root zonder dat de KNOX wordt aangetast! Lees hier meer: http://forum.xda-develope...oot-s6-root-tool-t3103016

Zat ik op te wachten _/-\o_ *O*

Edit: Lijkt nog om een beta te gaan en wil nog niet bij iedereen goed werken. Wel mooi te zien dat er aan gewerkt wordt! Wanneer ik thuis ben ga ik testen :)

[Voor 29% gewijzigd door KaleBatzZ op 08-05-2015 14:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ryan_
Geweldig! Moet je dan naar het buildnummer kijken (G920FXXU1A0CW) of naar baseband nummer (G920FXXU1A0CV)? Die laatste wordt namelijk wel ondersteunt.
Goed...nu eindelijk een prima S6 in handen en dan blijft er nog slechts 1 ding over om te doen...juist...rooten die hap! ;)

Ik heb PingPongRoot gebruikt en daarna TWRP geinstalleerd en deze rom :

http://forum.xda-develope...hp?p=60389794&postcount=1

...en nu de rom verder opzetten en alle apps e.d. installeren...

Edit : wat een genot om weer een clean en bloedsnelle custom rom te mogen draaien!!! (en met alle extra opties na rooten)

_/-\o_ 8)

[Voor 17% gewijzigd door dafmay op 16-05-2015 21:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Dus...sinds 2 dagen ben ik weer over op root + custom rom op mijn S6 en wat is dat toch fijn (tov stock). Zoveel meer mogelijkheden én een super cleane en soepele rom! _/-\o_

Ik draai momenteel deze van onze landgenoot Edgarf28 :

Nu ben ik uiteraard benieuwd naar de ervaringen van mede-tweakers...welke custom rom draaien jullie en waarom? (geuren&kleuren graag ;) )

....

Acties:
  • 0Henk 'm!
pappaleone schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:09:
[...]

Ziet er ook leuk uit Dafmay ik ga eerst nog even verder met de echoe rom ,maar ik wil deze zeker ook proberen. Maar ik ga eerst op vakantie deze week, dus wil ik wel een stabiele rom hebben.
I hear ya! Niets zo irritant als een mobiele telefoon (m.n. camera) met kuren tijdens vakantie. Ik heb dat eens gehad met mijn M7 toenertijd, maar had uit voorzorg 2 nandroids op de opslag staan zodat ik snel terug kon naar een andere stabiele rom.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik heb momenteel de custom rom draaien die ik eerder noemde en daarbij aan batterij nu nog 30% over met bijna 2 dagen gebruik (1d21u) en 4u SoT. Ik ga dan zo'n kleine 3 dagen halen met zo'n 6u SoT.

Dit is pas na de allereerste keer telefoon volledig opgeladen, eerste battery cycle dus op deze custom rom.

Een flink verschil met de stock rom, daarbij krap 2 dagen gebruik en zo'n 5u SoT (was ook al niet verkeerd, maar het kan dus nog beter).

Zeer de moeite waard dus!

[Voor 6% gewijzigd door dafmay op 19-05-2015 13:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!
spaceboy schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:12:
[...]

Ok, zijn er dingen die NIET (of niet goed) werken? Dat vind ik dan met name interessant. Dus fingerprint scanner, scherm wat uitgaat als je zo'n originele case hebt en die dicht klapt, de camera, etc...
Alles werkt 100% op mijn mobiel. Het mooie van deze rom is dat het een zeer (!) uitgeklede versie is en je vervolgens middels de Aroma installer alle losse benodigde/gewenste zaken kunt installeren. Zodoende kun je zelf bepalen wat je wel of niet wilt installeren of nodig hebt. De Aroma installer is gewoon een zip die je (eenmalig) uitvoert na installatie van de custom rom. Ik vind het de perfecte manier om een custom rom aan te bieden.

Als je specifieke vragen hebt dan adviseer ik je deze verder in het bijbehorende xda draadje te plaatsen. Het is een actief draadje en je hebt snel antwoord te pakken.

Overigens zal ik zelf nooit een custom rom installeren waar de zaken niet of niet volledig in functioneren...dat zou nogal suf zijn, niet? :P

[Voor 8% gewijzigd door dafmay op 19-05-2015 14:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!
pappaleone schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:29:
[...]

Ik ben nog met de echoe rom bezig, alles werkt prima maar over de batterij duur ben ik zeker niet te spreken. Ik heb al een andere kernel geprobeerd maar dat is niet de oplossing. Ik ga morgen die jij heb proberen. Kan nog net voor mijn vakantie.
Lijkt mij een goed plan. De rom heeft overigens een uitstekende deep-sleep en scherm-uit standby...slechts 1% per 3-4 uur.

En...de geheugenlek-fix en betere vingerprint herkenning zitten al in deze custom rom ingebakken.
WoutF schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:51:
[...]

Gebruik je daarbij Google Now en Location History, of niet?
Die zet ik als allereerste uit na installeren rom :P
WoutF schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:23:
Dat verklaart die lage standby-drain ;)
Uiteraard...dat is bekend. Ik maak echter heel specifiek de vergelijk tussen stock rom en custom rom (op mijn S6) waarbij het standby verbruik op de custom rom 2x lager is dan op stock.

Het verschil...daar ging het om :P
Is afhankelijk van de root methode. Ik heb het via PingPongRoot gedaan omdat dit de makkelijkste manier is (en omdat ik Odin op mijn Mac niet werkend kreeg). Knox wordt in dta geval wel 'ge-tript' en dan kun je inderdaad geen gebruik meer maken van de samsung draadloos betaalmethode (ik weet ff niet meer hoe men dat noemt).
dave1972 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:39:
[...]

Daar is officieel toch niks over bekend ?
Wellicht niet nee, moet eerlijk bekennen dat ik dat ook niet specifiek heb gevolgd. Dus...voor zover ik weet / mij kan herinneren kan het zijn dat Samsung payment niet meer werkt na root... :>

Ps wel lijkt het erop dat na root-en Knox is getriggered op mijn toestel (0x1). Dat kan overigens ook nog zijn veroorzaakt door het installeren van custom recovery (TWRP). Maar wellicht dat ook dit niet voor ieder toestel geldt...Joost mag het weten ;) Mij maakt het verder niet uit.

Q&A uit het XDA draadje : http://forum.xda-develope...hp?p=60600131&postcount=1

Q: Will Samsung Pay/My Knox work?
A: To be honest I can't tell for sure. Indeed this root does not trip warranty bit. But it still leaves SU files, which is inevitable, on system partitions. And a lot of root features actually make change to system partition, so let's say it can be detected. If Samsung makes the decision that there will be no certain feature for presence of a su file, then there will be no fun. IMHO this is very bad idea since even Apple doesn't disable anything on jailbreak devices. Let's see what will be the outcome. This makes sense to enterprise uses but for consumers at least a choice should be given.

Q: Will this root trip KNOX warranty bit or disable OTA?
A: No, it won't trip KNOX warranty bit and YES, it will disable OTA. It doesn't require odin to flash in a custom recovery, so the warranty bit will remain intact.

[Voor 75% gewijzigd door dafmay op 20-05-2015 11:22]

• KaleBatzZ
dafmay schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:44:
[...]

Wellicht niet nee, moet eerlijk bekennen dat ik dat ook niet specifiek heb gevolgd. Dus...voor zover ik weet / mij kan herinneren kan het zijn dat Samsung payment niet meer werkt na root... :>

Ps wel lijkt het erop dat na root-en Knox is getriggered op mijn toestel (0x1). Dat kan overigens ook nog zijn veroorzaakt door het installeren van custom recovery (TWRP). Maar wellicht dat ook dit niet voor ieder toestel geldt...Joost mag het weten ;) Mij maakt het verder niet uit.
Dat zal inderdaad komen door het installeren van de TWRP recovery. Als je root met pingpong zou het namelijk niet mogen gebeuren.

KaleBatzZ schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:46:
[...]

Dat zal inderdaad komen door het installeren van de TWRP recovery. Als je root met pingpong zou het namelijk niet mogen gebeuren.
Duidelijk. Conclusie : rooten mbv PP tript Knox niet, maar het installeren van (willekeurige) custom recovery tript Knox altijd?

• KaleBatzZ
dafmay schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:50:
[...]
Duidelijk. Conclusie : rooten mbv PP tript Knox niet, maar het installeren van (willekeurige) custom recovery tript Knox altijd?
Helemaal correct :)

Dus ben je van plan om een custom rom te draaien, dan weet je bij voorbaat al dat je KNOX getript wordt. Dat is de "prijs" die je daar voor moet betalen.
Echter als je alleen genoegen hebt met root, gebruik dan de pingpong methode en je KNOX blijft intact. Met de CF-root methode wordt ook je KNOX getrip omdat je dan iets via Odin flasht.

PS: Zal het zo ook in de start post verwerken. Wel zo handig ;)

Edit: Naar mijn weten is het zo dat wanneer je iets met odin flasht en het is niet origineel van Samsung dat de KNOX getript wordt. Mocht ik er naast zitten hoor ik het uiteraard graag :)

[Voor 12% gewijzigd door KaleBatzZ op 20-05-2015 12:08]

Top...duidelijk :) Ja lijkt mij prima idee om op te nemen in de SP...handige info voor toekomstige rooters en custom rommers ;)
Ha...dat is goed (voorbarig) nieuws! Ik keek gisteren nog in het xda draadje...

http://forum.xda-develope...hp?p=60849481&postcount=1

[Voor 31% gewijzigd door dafmay op 20-05-2015 13:10]

Er is eerder vandaag nog het eea voorbij gekomen mbt rooten en het trippen van de knox teller. Persoonlijk...ik heb zeer weinig ervaring met rooten van Samsung toestellen en zoals Pappa ook al aangeeft, ikzelf doe ook rooten en maak mij verder geen zorgen over knox. Het gaat mij om het kunnen installeren van custom roms en kernels, en het zelf kunnen verwijderen van systeem apps en het kunnen doen van andere aanpassingen aan het systeem :)

Knox heeft o.a. (voornamelijk?) met garantie te maken meen ik, maar ik denk als je even googled je een hoop info kunt vinden...

[Voor 19% gewijzigd door dafmay op 20-05-2015 22:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik ben eens bezig geweest met de nieuwe dark Material theme, zie dit xda draadje :

http://forum.xda-develope...hp?p=60726132&postcount=1

Het vergt een aantal handelingen, maar het werkt prima...en het resultaat vind ik persoonlijk errug strak! _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik heb ook lang getwijfeld omdat ik vond/dacht dat de stock rom voldoet. En ten dele is dat zeker het geval, maar zoals jij dacht ik ook...wellicht kan het toch beter? En na een kleine week is het antwoord : ja! :)

Ik draai de super-compacte rom van Edgarf en alles werkt perfect. En je kunt via de Aroma installer alles verder naar keuze installeren. Een mooi (beproefd) concept.

De updates voor het geheugenlek en vingerprintscanner zitten al in v1.2 ingebakken.

Nieuwe versies en updates heb je ook sneller dan moeten wachten op de officiele update OTA.

Kortom....gewoon doen...lekker root-en die hap (is werkelijk in een poep en een zucht gebeurd) en dan een cleane rom installeren. Erg de moeite waard imo.

[Voor 9% gewijzigd door dafmay op 22-05-2015 18:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!
:) Mooi man! Ik heb vorige week voordat ik 'om ging' uiteraard het draadje een beetje doorgenomen voor bijzonderheden, maar heb niets kunnen vinden en ben daarom linea recta met root aan de slag gegaan.

Ter info :

Ik heb PingPongRoot gebruikt...dat werkt perfect (geen connectie met Pc nodig en/of Odin gehannes). Daarna TWRP geinstalleerd mbt Flashify (Google Playstore). Ter volledigheid : het installeren van custon recovery tript altijd de knox counter (maar dat is mij verder om het even).

Voordat ik aan de slag ging met bovenstaande heb ik de rom en de aroma installer op de root (!) van geheugen gezet. Dan kun je na rooten en installatie twrp, de custom rom flashen. Je mag daarna overigens direkt de aroma installer draaien voor het installeren van de overige zaken.

Succes! :)

Ps ik heb zelf niets gedaan met installeren/flashen van andere bootloader of modem. De telefoon en de rom draaien perfect en batterijverbruik is superlaag. Dat was ik nog vergeten te melden als voordeel...

Acties:
  • 0Henk 'm!
Binnen TWRP moet je met de optie 'install' toch de nieuwe rom kunnen installeren...althans dat is wel de manier :

Eerst de telefoon uitzetten en mbv volume-up + Home + powerbutton tegelijkertijd ingedrukt houden en bij het logo de powerbutton loslaten. Als het goed is kom je dan in de custom recovery terecht...

[Voor 61% gewijzigd door dafmay op 22-05-2015 20:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!
In TWRP moet je via Install de rom zip opzoeken en vervolgens kiezen. Daarna meteen deze zip installeren (dus niet toevoegen oid). De rom zip zal opstarten en je komt in het installatie menu van de rom uit...stappen volgen en full wipe doen en installeren. Nadat deze klaar is, dan nogmaals Install kiezen en de Aroma zip kiezen...verder dezelfde stappen als hierboven. Het moet zichzelf wel wijzen wanneer je in de rom/aroma installatie zit....succes!

Acties:
  • 0Henk 'm!
Over die melding in het geel...ik ken 'm persoonlijk niet maar heb ff een google erop losgelaten en vind dit :

http://forum.xda-develope...-failed-recovery-t2945531

http://www.sammobile.com/forum/showthread.php?t=24456

Hopelijk heb je daar nog iets aan. Ik denk de 2e link kan wellicht meteen de oplossing bieden!

Je hebt root met PingPong gedaan en dat verliep goed (je hebt root) ?

Daarna via flashify TWRP geinstalleerd...ook dat verliep goed?

[Voor 6% gewijzigd door dafmay op 22-05-2015 20:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Zoals ik eerder schreef gebruik je flashify voor het installeren/flashen van TWRP. Dat is de methode die ikzelf altijd gebruik omdat ik met die methode altijd een goed resultaat heb.

En ja...dat is inderdaad de rom die ik gebruik.

Oh en vooral...rustig blijven. Het gaat zeker allemaal lukken 8)

[Voor 19% gewijzigd door dafmay op 22-05-2015 21:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Juist...dat is 'm! Flashify werkt perfect voor installeren/flashen van custom recovery (is mijn ervaring). Daarna kun je nu vanuit het boot-menu binnen de rom zelfs direkt in recovery opstarten. Dus geen geklootviool meer met toets-combis :)

Top dat het is gelukt en ik weet uit eigen ervaring hoe frustrerend het kan zijn als het niet meteen allemaal lukt...je kunt dan wel eens een beetje in paniek raken ;) Maar we komen er altijd wel weer uit is dan ook de ervaring.

En nu lekker klooien inderdaad met de nieuwe rom...have fun! ;)

Ps een laatste tip : maak even een nandroid (backup vanuit TWRP) als je klaar bent met setup en installeren van eea. Dan heb je een goede basis voor een restore.

[Voor 13% gewijzigd door dafmay op 22-05-2015 21:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!
pappaleone schreef op zondag 24 mei 2015 @ 04:25:
[...]

Hey Dafmay ik zit inmiddels in Thailand, de ehoe rom draait nog steeds prima,. Ik ga me van de week eens bezig houden met de rom die jij draait. Ik moet toch wat kunnen rommelen haha. Alleen de batterij ben ik nog steeds niet over te vreden. Zou in deze rom wel een oplossing zijn, maar ik betwijfel het.
Thailand klinkt prima! 8)

De rom van Edgar kan ik echt aanbevelen...zoals spaceboy ook heeft ervaren is deze rom lekker compact en snel en met een zeer goed laag accuverbruik. Is het proberen waard...niet? ;) Nandroid en je bent zo weer terug....

Acties:
  • 0Henk 'm!
pappaleone schreef op zondag 24 mei 2015 @ 17:42:
[...]

Klinkt prima ik haal hem vanacht binnen op mijn telefoon, ik heb hier wiffi. Morgen een beetje rommelen
Ik laat het je weten.
Nice...beetje rommelen met een drankje in de hand en de bakkes in de zon op het wiite strand? :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik heb zelf het rom zip bestand in de root van het telefoongeheugen/opslag gezet. Dat werkt op mijn telefoon in ieder geval goed.

Edit : ik merkte dat alle folders na een wipe zijn gewist (en de standaard folders blijven), maar dus niet de bestanden op de root van gehegen/opslag.

[Voor 37% gewijzigd door dafmay op 26-05-2015 12:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Uh ja daar lijkt het dus op. is het proberen waard...nie?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Uiteraard...doe ik ook! :)

Ik had in het rom draadje op xda gelezen het rom bestand in de root te plaatsen. Ik vroeg mij toen zelf nog af...is dat nu echt nodig of zegt men dit gewoon zonder dat het specifiek nodig is. Uiteindelijk heb ik het advies wel opgevolgd, en zag na het flashen van de rom dat slechts nog de standaard mappen zichtbaar waren. Waar ik voorheen zelf mapjes had aangemaakt enz waren deze allemaal weg (geen punt...ik had er rekening mee gehouden). Kortom....alle niet-standaard mappen worden automatisch verwijderd. Dat is natuurlijk ook logisch, maar geeft ook weer de absolute noodzaak aan van het plaatsen van rom bestand in de root...

Dat is mijn eigen ervaring, maar ik denk dat dit advies zeker moet worden opgevolgd aangezien er geen geheugenkaart of anderszins externe opslag in de S6 zit.

Overigens indien je zelf geen wipe uitvoert, maar dit door de rom laat doen (vaak is dit een mogelijkheid...zoniet altijd), dan zit je uiteraard altijd goed.

[Voor 8% gewijzigd door dafmay op 26-05-2015 16:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!
pappaleone schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:44:
[...]

Ja in het begin even opletten, ik gooide echt alles leeg omdat ik de rom altijd installeer vanaf de geheugenkaart. Maar ik was nu ook aan het denken waar plaats ik de rom, maar was ook nog niet op het idee gekomen van Dagmar thanks hiervoor. Ps aan dafmay die Light rom draait nou. Tot nu toe perfect. Nou even stoppen met klooien, ik ben ook nog op vakantie met de wederhelft. Die vroeg net wat belangrijker was zij of de telefoon :?
...en gelijk heeft ze :P Enjoy!

Acties:
  • 0Henk 'm!
pappaleone schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:52:
Dafmay nu moet je me even vertellen waar ik die rom plaats? Ik vindt zo snel niet die root map . Ik ben het even kwijt sorry
Zeg...straks krijg ik nog een boze ega over de vloer :P

Met root bedoel ik eigenlijk gewoonweg niet in een aparte map maar in 'de root', maw direkt op de sd kaart. ik kan de NL term ff niet bedenken 8)7
Zygivt schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:12:
Ik heb beide roms van edgar geprobeerd en in beide gevallen deed mijn fingerprint het niet meer ongacht hoevaak ik een reset deed.

Mensen met dezelfde ervaring?
Nee in mijn ervaring zeker niet!

Ik heb inmiddels 2 versies van Edgarf28 superdebloated rom gedraaid en alles werkt 100%...dus ook de vingerprintscanner. Deze werkt overigens in de nieuwste versie nog veel beter/accurater/sneller (1.3...deze is nog niet officieel online, verwachting is vanavond). Ik kan dus aanraden versie 1.3 later vandaag of morgen te flashen.

Zoals al eerder was aangekondigd door Edgarf28 is de nieuwe versie (1.3) inmiddels uit van zijn rom.

Ik heb de RC1 (test) versie sinds gisteravond draaien zonder problemen en 1 ding valt enorm op...de vingerprintscanner werkt veel beter / veel accurater en sneller (ik ga er daarom van uit dat de samsung update in deze rom is verwerkt) _/-\o_

Hier de link naar xda draadje :

[Voor 10% gewijzigd door dafmay op 27-05-2015 22:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Zygivt schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:51:
[...]

Deze app ontbreekt bij mij dus na het rommen :+
De vingerprint optie zit niet standaard binnen de rom van Edgarf. Je zult deze moeten flashen middels de Aroma installer (zie post 2 van het xda draadje). Heb je dat gedaan? Het werkt perfect op mijn toestel.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Zygivt schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:23:
[...]

Die heb ik helemaal gemist 8)7

Bedankt voor je attentie _/-\o_
Graag gedaan :)

Ja je zou het ook niet echt verwachten...lijkt mij best wel een essentieel onderdeel van de S6. Maar Edgar heeft besloten de rom zo kaal mogelijk aan te bieden en zoveel mogelijke extra's aan te bieden in de Aroma installer. Ik persoonlijk vind dat echt perfect! Ik kan mijn rom helemaal inrichten zoals ik dat wil...dat is nog eens een custom rom _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!
Zygivt schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:40:
[...]

Als je erover nadenkt is het slim gedaan, maar dit is nieuw voor mij, dus hier heb ik overheen gelezen.
Ikzelf vind het ook wel makkelijk als het in 1 zip zit, maar ieder zijn manier van werken :-)
Ik schreef dat dan ook niet ihkv dat jij het had gemist, daarvan geef ik ook aan dat het geheel begrijpelijk is;)

Persoonlijk vind ik het perfect. Overigens ben ik zelf het type dat voor installeren van een rom altijd even de startpost (en in dit geval ook post nr 2) doorneemt voor alle bijzonderheden. Uitermate handig om daar even de tijd voor te nemen 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!
pappaleone schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:16:
[...]

Weet je of de Nederlandse taal in de rom zit? I had gelezen dat de rom maar paar talen ondersteund.
NL taal zit er inderdaad niet in, alleen engels. Ikzelf vind het verder geen beperking. Verder wordt de stad van het weer op lockscreen in het Koreaans weergegeven ;) Dit zijn een paar beperkingen van de nieuwe versie. Edgarf zet dit overigens ook uiteen in zijn startpost.
pappaleone schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:20:
Ik had paar dagen geleden versie 1.2 geïnstalleerd, werkt heerlijk, nu 1.3 alweer. Is het de moeite om deze te installeren ipv 1.2 of kan het nog even wachten?
Ik als hardcore tweaker heb altijd de neiging om een nieuwe versie te installeren of op z'n minst uit te proberen :P Zelf merk ik dat de vingerprintscanner veel sneller en accurater werkt, dit is uiteraard omdat de samsung update hiervoor in de rom is geintegreerd. Verder vind ik 'm erg soepel en snel draaien. Heb tevens de nieuwste bootloader en modem geflashed, dat had ik eerder nog niet gedaan.

Oh en nee je hoeft zeker niet meteen over naar 1.3...1.2 is verder nagenoeg perfect :)

[Voor 3% gewijzigd door dafmay op 29-05-2015 13:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Zygivt schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:24:
[...]

Dit heb ik niet?

Overigens voelt de rom heerlijk aan. Hopen dat me accu gerelateerd aan het geheugenprobleem ook langer mee wil.
Da's apart...ik heb het zelf wel ondervonden én het wordt ook aangegeven door Edgarf als beperking van deze rom. Heb het Weer binnen v1.3 van de rom niet geinstalleerd. Kan de widget op startscherm sowieso toch al niet gebruiken omdat ik Nova Launcher gebruik ipv de stock launcher.

http://forum.xda-develope...p=61001534&postcount=1212

Maar...mooi dat bij jou wel de stad in het engels wordt weergegeven :P

[Voor 26% gewijzigd door dafmay op 29-05-2015 14:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!
pappaleone schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:13:
[...]

Ja Dafmay voor mij geld hetzelfde, alleen ik was nog even niet thuis, vandaar mijn vraag of het bij jou al iets oplevert ten openstaande van versie 1.2
Had ik al begrepen...en nee, een enorme winst merk ik zeker niet. Wat jou betreft zou ik gewoon lekker bij 1.2 blijven (seriously) 8)

Btw ik ben momenteel bezig om 1.2 eens te herinstalleren. Ik ben namelijk benieuwd naar het verschil tussen 1.2 en 1.3 m.n. de vingerprintscanner en ook smooth scrolling. Dat laatste is namelijk een hoop om te doen in het xda draadje en ik ben dus even nieuwsgierig geworden...

[Voor 24% gewijzigd door dafmay op 29-05-2015 15:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!
pappaleone schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 17:57:
[...]

Okay dan horen we dat binnenkort van je Thanks
...komt ie :) Lekker bij v1.2 blijven is het advies. Ik vind deze versie toch ff soepeler lopen en ook scrollen is zeker soepeler (minder haperig). Vingerprintscanner is om het even...

Bijkomende voordelen...meertalig, de Weer app werkt gewoon (juiste taal op lockscreen).

Is altijd het proberen waard...en zo ben je van de straat toch ;)

[Voor 13% gewijzigd door dafmay op 29-05-2015 19:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Meteen even geinstalleerd...very nice! Mooi al dat pure ink-zwart op een amoled scherm 8)
Ik ben weer terug bij het standaard thema. Was mij allemaal iets te donker ;)
Ach gut ja natuurlijk...vergeten scherm aan te zetten :P

Ps over schermen gesproken...vanochtend mijn nieuwe Note4 ontvangen (was eerder overgestapt vanaf N4 naar S6) en wat is dat grote scherm toch fijn!!!
Jawel...ik houd voorlopig beide toestellen. Kans is wel groot dat ik de S6 na verloop van tijd weg doe.
jokapo schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:40:
[...]

Dan kunde blijven vegen to ge unne ons weegt :P :9

Vond de Note 4 toch net een paar Inch te lomp (lees groot) ook al is de Edge variant vreselijk mooi
:) Vegen valt wel mee...

Ik kwam al snel tot conclusie dat de S6 eigenlijk net iets te klein is om prettig op te kunnen werken. De Note 4 is geweldig wat dat aangaat.

Ps het scherm, zoals ik al wist van mijn vorige Note4, is toch een stuk beter dan mijn (6e !) S6. Geen vervelende roze gloed, mooi uniform, veel minder kleurverschuiving bij kantelen scherm, en met Basis modus is wit gewoon ook wit (en dus niet zo enorm gelig als op de S6).

De Note4 is dan wel weer iets slomer dan de S6 :P Maar goed ik draai nu nog stock rom / TW op de Note4. Binnenkort rooten, en in juli komt 5.1.1 dus dan zal (als het goed is!) alles weer een stukje soepeler draaien en geheugenbeheer beter zijn.

[Voor 12% gewijzigd door dafmay op 04-06-2015 15:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!
pappaleone schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 07:44:
[...]

Ik heb zojuist weer een GALAXY 4 note edge gekocht in de Samsung shop 26,900 Tai bath omgerekend op dit moment €699 niet verkeerd toch? Ik mis mijn pennetje en het grote scherm. :)
Haha...two minds :) Lekker toch weer heh dat grote scherm _/-\o_ Ik ben ook weer lekker bezig met m'n nieuwe Note...

Ps rooten wil nog niet lukken helaas op mijn MBP. Blijkbaar heeft Jodin een PIT bestand nodig, net zoals watercoolertje hierboven.

Binnenkort dan maar eens proberen op m'n werk (windows PC). Het is met m'n vorige Note4 ook gelukt, dus moet geen probleem zijn...

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ja sorry je hebt gelijk, was niet mijn bedoeling om jouw probleem te bagataliseren. Ik heb helaas geen oplossing voorhanden.

Ik had die handleiding gevonden en opgevolgd, maar krijg mbv ADB het commando 'SU' niet gedaan. Ik lees overigens ook in die handleiding dat je geroot moet zijn...en dat is mijn N4 dus nog niet. Ik loop helaas overal vast. Hopelijk meer geluk op een Windows PC...

Acties:
  • 0Henk 'm!
watercoolertje schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:02:
[...]
Haha geeft, niet hoor, maar jij hebt het nu over de N4 of de S6?

Anyway, op 1 of andere manier kon ik de oude bootloader die bij dat oude modem wat ik had geflashed wel gewoon flashen, en nu heb ik weer een werkend toestel. Zo nog maar een keer proberen de nieuwste te flashen :D
Kijk...dat is mooi! :)

Ik heb het inderdaad over de Note4. Weet dat het hier eigenlijk niet thuishoort, maar er is geen N4 custom rom topic en de S6 en N4 komen behoorlijk overeen als het om rooten enz gaat.

Ik heb nu alles geprobeerd zonder succes helaas...vandaag vrij dus even een paar dagen wachten en proberen op werk mijn N4 te rooten.

Acties:
  • 0Henk 'm!
watercoolertje schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:15:
[...]
Haha werkt inderdaad identiek (al sinds de S1), heb de note 4 zelf ook gehad erg fijn toestel (mis hem wel een beetje op enkele vlakken is die nog onovertroffen)! Er is wel een algemeen topic van de Note 4, daar kan je het ook altijd nog vragen.
Klopt inderdaad daar heb ik ook al eea uiteengezet, als ook op xda.

De Note4 blijft voor mij onovertroffen. Had m verkocht toen ik voor de S6 ging maar kreeg al snel (deels) spijt. Dan maar even best of both worlds en later beslissen of ik de S6 behoud ;)
pappaleone schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:22:
[...]

Ik heb de Note 4 edge ook aan de gang, hij draait nu op de Thaise software. Ik heb Engels ingesteld en het werkt prima. Ik ga als ik volgende week thuis ben, even het root verhaal doen. Sorry voor off topic.
:) Top! Ps je bent een flinke tijd in Thailand!
Voor al diegenen voor wie het wachten op de android 5.1 update te lang duurt is er nu een oplossing voor het geheugenprobleem op de S6.

Voor meer info zie het volgende XDA draadje :

http://forum.xda-develope...p?p=61260005&postcount=80

Het is super simpel, zolang je telefoon ge-root is. Even een paar regels in de build prop aanpassen en telefoon rebooten.

Het werkt op mijn S6 perfect! Apps blijven gewoon 'open', geen geneuzel meer met apps die tussentijds en onnodig worden afgesloten. Ook is er steeds veel meer vrij RAM beschikbaar (rond 800-900Mb).

Een zeer duidelijk en merkbaar verschil! _/-\o_

dafmay in "[Samsung Galaxy S6-serie] Ervaringen en Discussie"

[Voor 4% gewijzigd door dafmay op 10-06-2015 19:28]

pappaleone schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 06:59:
[...]

Er zijn toch wel wat custom roms te vinden hoor, kijk maar eens op het xda forum. Verder buiten xda heb je ook nog echoe rom. Deze heb ik zelf geprobeerd werkt goed op de EDGE. I draai nu net als Dafmay XtreStolite draait ook heerlijk. Dit is een totaal uitgeklede rom die je zelf aan kunt passen.
Indeed...deze rom bevalt uitstekend. Draai 'm sinds een paar weken. Zeer vlotte en compacte rom (ong 500Mb), en verder middels de Aroma installer uit te breiden naar eigen behoefte. Een aanrader.

En ja zoals pappaleone ook aangeeft...kijk eens op XDA. Er zijn niet heel veel roms, maar best wel een aantal.

Wat overigens wel erg beperkt is in keuze is het aantal custom kernels. Ik draai zelf de Ktoonsez kernel. Prima en mbv de Synapse app (wordt auto. geinstalleerd) erg instelbaar.

http://forum.xda-develope...hp?p=60223331&postcount=1
Nog heel even over de truc om het geheugenprobleem op de S6 op te lossen (zie mijn posts van gisteren). Er komt namelijk een boel voorbij binnen het draadje op XDA. Ik post hieronder even de settings waarmee ik tot nu toe het beste resultaat heb.

Onderstaande post geldt als uitganspunt :

http://forum.xda-develope...p?p=61260005&postcount=80

In de Build.prop pas onder het kopje #DHA Properties deze 2 regels aan:

ro.config.dha_cached_max=15
ro.config.dha_empty_max=42

...en voeg de volgende regels toe:

ro.config.dha_empty_init=42
ro.config.dha_th_rate=2.3
ro.config.dha_lmk_scale=0.545
ro.config.sdha_apps_bg_max=70
ro.config.sdha_apps_bg_min=8
ro.config.oomminfree_high=7628,9768,11909,14515,16655,20469

Verwijder alle overige (duplicate) verwijzingen mbt:

ro.config.dha_cached_max=
ro.config.dha_empty_max=
ro.config.dha_th_rate=
ro.config.dha_lmk_scale=

Reboot...en klaar :)
Zoals je zegt, als jij zelf geen problemen ervaart met je S6, dan lekker zo houden ;)

Lees even de draadjes door (S6 ervaringen bijvoorbeeld). Er is een zeer bekend geheugenprobleem op de S6 waarvoor Samsung nog geen oplossing heeft, én ook pas in android 5.1 wordt gefixed (vanuit Google).

Onderstaande fix zorgt ervoor dat apps niet onnodig (vaak) worden afgesloten, het geheugenbeheer op de S6 wordt aanzienlijk beter. Je merkt dit vooral bij multitasken (recents knop). Chrome heeft daar veel last van. Iedere keer switchen tussen Chrome en een andere app en weer terug naar Chrome zorgt ervoor dat de pagina opnieuw wordt geladen/opgebouwd. Kortom...de app is uit het geheugen. Dat gebeurd bij veel apps, en zodra je 3 of meer apps 'open' hebt.

Ik merk in ieder geval een heel erg duidelijk verschil...kan het je dus van harte aanbevelen :P Het is een zeer kleine aanpassing en als je de manual opvolgt kun je eigenlijk niets verkloten. Het is zo gedaan, dus het proberen waard zou ik zeggen. Hey...we zijn toch niet voor niets Tweakers én in het rooten/custom rom draadje ;)

Maak altijd ff een nandroid voordat je aan de slag gaat :O

[Voor 94% gewijzigd door dafmay op 11-06-2015 10:25]

dave1972 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:07:
Of je flashed gewoon de test kernel waar dit al ingebakken zit ( overigens in dat zelfde draadje ) ben je zo klaar en hoef je ook zelf niet te klootzakken. :)
:) klopt. Maar ook daar las ik toch wel wat verhalen dat er dingen misgingen, dus wilde dat hier dus niet als optie noemen. Handmatig aanpassen dan kun je geen problemen tegenkomen (mits je de handleiding goed opvolgt ;) ).

Ps ondertussen mijn S6 in de verkoop gedaan (en ook al verkocht/gereserveerd). Ik blijf mijn Note4 veel fijner in dagelijks gebruik vinden (ook al is ie iets lomper en zwaarder om mee te nemen). :+

[Voor 16% gewijzigd door dafmay op 11-06-2015 13:32]

jringel77 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:52:
[...]

Oke thanks! Ik ga dan wel de ping pong methode doen, deze zal knox niet trippen en daardoor kan ik samsung pay gebruiken in de toekosmt. Welke methode heb jij gebruikt?
Ik heb ook de PingPongRoot route gedaan. Let wel op dat het installeren van custom recovery (twrp / cwm) wél Knox zal trippen...daar kom je helaas niet onderuit ;)
pappaleone schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:46:
Welke site kan ik gebruiken voor twrp recovery download TWRP recovery download? En welke versie?
https://twrp.me

Ik raad aan de twrp .img (2.8.6.0) te downloaden naar je telefoon en daarna te flashen mbv de Flashify app (Play Store). Dit heeft op mijn diverse telefoons altijd in 1x perfect gewerkt.
pappaleone schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:24:
[...]

Toch leuk dat je nog even hier rond zwerft.
Wat had ik gedaan? Ik heb een Galaxy s6 geroot en voorzien van twrp. Toen twrp op het toestel stond zag het er al niet goed uit. Later ben ik er achter gekomen wat de fout was.ik ben met twrp aan de slag gegaan. Dwz cache dalvic normale dingen. Maar toen ik deze opties aantikte kreeg ik hele andereopties te zien.
Ik heb het toestel daarna opnieuw opgestart, waarna een brok ellende. Alles wat normaal rechts moet reageren met aantikken was nu links. Alle applicatie's reageerde vekeerd bijv bij aantikken van instelling kreeg ik you tube bij aantikken van muziek kreeg ik gallerij enz. Dit was ook het geval voor het toetsenbord
De 1 werd een 3 de 5 een 7 enz. Toestel uitzetten ging ook niet op normale manier
Opnieuw opstarten dan ging het toestel uit. Ofwel kommer en kwel.Krijg vandaag nieuw toestel binnen. Vandaar mijn vraag over twrp, dit is mijn eerste keer dat ik een toestel vekloot heb zolang ik tweak. Wat de oorzaak is geweest weet ik niet. Ps kon het niet laten, krijg vandaag toch een S6 binnen de blauwe 64gb versie. Mijn gouden edge 64gb heeft inmiddels een andere gelukkig gemaakt.
Mocht jij weten wat het probleem zou kunnen zijn?? Of iemand anders natuurlijk? ?
Hey daar :) Ik weet eerlijk gezegd niets te bedenken, anders dan dat je de verkeerde TWRP versie (voor een ander toesteltype S6) hebt geflashed? Wel erg vreemd wat je daarna bent tegengekomen! Al op XDA navraag gedaan? Je hebt goede kans dat men daar wel iets meer erover weet te vertellen.

Mooi dat jij jouw toestel ook hebt weten te verkopen inmiddels. Ennuh...je zult het niet geloven maar ook ik krijg vandaag mijn zwarte S6 binnen...ik kon het ook niet laten :D Tsjonge we lijken wel tweeling-broers O-)
Begrijp ik helemaal...was ook mijn hoofdreden om telefoon te rooten + custom rom. Lees even dit draadje door, er staat al een boel info. Je kunt bijv PingPongRoot gebruiken voor het root-en (als je dit wilt...hoeft uiteraard niet). Verder Odin gebruiken voor het eventueel flashen van bootloader en modem (ook dit is vaak vooraf niet nodig, maar kan altijd achteraf nog worden gedaan). Zoals ik eerder vandaag/gisteravond aangaf gebruik ikzelf altijd de flashify app uit de Playstore voor het flashen van TWRP recovery....dit werkt tot nu toe feillloos. Flashify kun je overigens (bij mijn weten) alleen gebruiken als je toestel is ge-root.

Dus in volgorde :

- rooten mbt (bijv) pingpongroot (is een app installeren en uitvoeren, dus niets mbv Odin)
- downloaden van custom rom en in de 'root' (!) van je opslag zetten
- downloaden van twrp 2.8.6.0 en flashen mbv Flashify
- flashen van custom rom

PingPongRoot : http://forum.xda-develope...hp?p=60600131&postcount=1

TWRP : https://twrp.me/

Aanrader vwb fijne lichtgewicht en snelle rom :

Edgarf is momenteel bezig met testen van v1.5...maar v1.4a loopt als een trein!

That's it...als het goed is ben je binnen 10-15 minuten klaar (muv het verder instellen van de rom uiteraard ;) )

[Voor 16% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 09:49]

Tammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:50:
Ah heel erg bedankt. Ik ga de XtreStoLite Universal Deodexed Mod Edition rom eropzetten, ziet er mooi clean uit. Daar is zeker niet de ram issue verholpen ofwel?

PS: Waar staat "root" in mijn opslag van de telefoon?
Nee geen officiele oplossing voor geheugenprobleem, maar dit kun je wel (heel eenvoudig) aanpakken, zie hier :

http://forum.xda-develope...hp?p=61272765&postcount=1

Zie verder de diverse berichten van (o.a.) mijzelf de afgelopen week...daar is al een hoop voorbij gekomen over deze mooie tussen-oplossing. Ik kan je melden dat het zeer goed werkt!

Met 'root' vd opslag bedoel ik net zoals op een PC...bijvoorbeeld een harde schijf C:\ heeft diverse folders, maar de root is de 'basis'..dus C:\ Hoop dat je het begrijpt...lastig uitleggen (of mijn beperking) ;)
Ps je weet / hebt gezien dat er een Aroma add-on installer beschikbaar is voor de XtreStoLite rom? Is de moeite waard om even te downloaden en op je telefoon te plaatsen, zodat je deze na installatie van de rom meteen ook kunt opstarten. Waarschijnlijk zijn er wel een aantal zaken die jij persoonlijk nodig hebt of wilt installeren...
Tammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:48:
[...]

Dankje, die zal ik nu even downloaden. Versie 2.2 is goed?

En bij TWRP heb ik even een vraagje. Het installeren van een Recovery wil niet.. Is deze partitie juist voor TWRP: /dev/block/platform/15570000.ufs/by-name/RECOVERY ? Want als ik dan op "Yes" klik zegt TWRP "flashing recovery was unsuccesful"..
Versie 2.2? 8)7 Ik zie in het xda draadje v1.4(a)...dus dat moet de juiste zijn.

http://forum.xda-develope...hp?p=60389797&postcount=2

Hmm vwb het flashen van twrp heb ik eerlijk gezegd geen idee....dat ging nu juist bij mij mbv Flashify altijd goed. Let goed op dat je binnen de app wel de juiste keuze maakt! Er zijn namelijk ook andere opties. Recovery is (uiteraard) die je nodig hebt.

Indien dit toch niet lukt, dan even op de TWRP website kijken omdat er diverse methodes zijn om twrp te flashen. En eventueel het draadje op xda nalezen/navragen.

https://twrp.me/devices/samsunggalaxys6.html

http://forum.xda-develope...hp?p=60081458&postcount=1

Flashen van recovery kan uiteraard ook vanuit Odin...misschien is dit de beste/makkelijkste manier voor op jouw S6.

Misschien heeft iemand anders hier nog een idee of tip voor Tammesp...

[Voor 10% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 11:35]

pappaleone schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:28:
[...]

Hey niet te geloven zeg inderdaad is toch leuk dat je hier ook nlijft zwerven haha.
Ik krijg hem tussen 12;00 en 13;00 binnen.
Ja ik denk dat ik gewoon pech heb gehad, laten we hopen dat het bij beiden nu bij een toestel blijft. :)
Mooi man...jij bent bijna weer zover ;) Ik pas vanavond tussen 18:30 en 20:30...

Inmiddels alle voorbereidingen getroffen (tbv rooten en custom rom), dus ik kan meteen aan de slag. Uh that is...als de S6 helemaal in orde is (geen slecht scherm e.d.)....ik heb deze keer speciaal de zwarte 32GB versie gekozen met dit in het achterhoofd. Vingers crossed!!! :P

[Voor 5% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 11:34]

pappaleone schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:42:
[...]

Ik zag de S6 64GB in blauw, op de samsungsite nog niet leverbaar zal wel een importje zijn maar dat is geen probleem. Ik heb er zin laat maar komen. ;)
Gelijk heb je...mooi die blauwe :) Hier was de hoofdreden om toch weer een S6 erbij te nemen eigenlijk wel omdat het een geweldig fijn en vooral retesnel toestel is, en verder compact en dus handzaam voor onderweg. Wij weten beiden dat dit met de Note4 iets anders is...dus binnenkort kan ik lekker zelf kiezen wat ik die dag wil haha 8) Met een duo-sim kan ik beide kanten op...

Yup...laat maar komen die hap >:)
Tammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:11:
[...]

Ja sorry het is inderdaag 1,4a ;)

Ik doe het nu via Odin om te rooten, maar dat heb ik natuurlijk weer, odin ziet mijn S6 niet als ik em inplug heel apart.. iemand vaker meegemaakt?
Dat kan natuurlijk van alles zijn...bijvoorbeeld :

- op mijn Macbook Pro lukt (j)Odin helemaal niet...toestel werd nooit herkend. Op de PC uiteraard geen enkel probleem
- zorg dat je de S6 drivers hebt geinstalleerd op je PC
- sluit de telefoon pas aan nadat je de bestanden hebt gekozen in Odin
- sluit usb aan op een poort achterop (!) de PC (voorkant is vaak een HUB en wordt soms niet herkend)
- telefoon uiteraard opstarten dmv volume-down + Home + Powerbutton...en daarna 1x op volume-up
pappaleone schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:21:
[...]

Ik heb hem binnen ,bij de eerste opstart roemeens. Maakt niet uit moet eerst even weg daarna lekker klooien. ;)
Aha! 8) Ben benieuwd...hoor later nog wel.
Zygivt schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:40:
[...]

(volgens mij is het al gelukt?)

Als het toestel geroot is kun je toch twrp uit playstore halen en vervolgens vanuit daar de recovery installeren?

Volgens mij is dat de makkelijkste weg
Dat is inderdaad ook nog een optie, maar zelf heb ik daar slechte ervaringen mee (is het flashen van twrp recovery mij nog nooit mee gelukt) dus had dit initieel niet als mogelijkheid genoemd. Maar is inderdaad wellicht het proberen waard...

[Voor 5% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 13:25]

Tammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:35:
Oke, mijn S6 tript nu nogal. Rooten heb ik via Odin gedaan ging perfect. Daarna TWRP versie 2.8.6.0 recovery gedaan, en toen wil de S6 niet meer opstarten. Krijg nog wel een opstart scherm met "Samsung Galaxy S6 edge" daarna knipperen de 2 touch knoppen heel snel achter elkaar, komt er een groot wit balk in het scherm en het toestel valt uit. Gaat nu ook niet meer aan. Alleen met de combinatie: power, home en volume down knop, maar daarna kom je ook niet meer verder... :/
Hoe heb je de installatie van twrp uiteindelijk gedaan en is dit goed verlopen?

Heb je daarna een custom rom geinstalleerd? Gaf de instalaltie van de custom rom aan dat het goed is verlopen/beeindigd?

Indien ja, maar telefoon start niet verder door, dan zou ik in recovery opstarten (volumeUp+Home+Power) en full wipe doen (NIET internal storage!) en de custom rom opnieuw flashen.

Ps (nog) geen reden voor paniek...rustig aan. Vaak is er een ligitieme reden en prima op te lossen.

Ps 2 : je hebt een XDA account? Daar zitten wel de mannen met de meeste verstand van zaken is mijn ervaring, en kun je een hoop info en hulp krijgen (wel de vraag in het juiste topic plaatsen).

[Voor 15% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 13:44]

Tammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:43:
TWRP gedownload, toen in het menu balkje "install twrp" gedaan, mijn mobiel opgezocht Samsung S6, daarna de versie: 2.8.6.0 gekozen. Recovery geïnstalleerd,en rebooten. Daarna start mijn S6 niet meer op. Volgens mij heb ik hier iets verkeerds gedaan..
Lijkt mij goed hoor...maar zoals ik net schreef...even in recovery booten en zien of dit lukt...dit is de 1e stap. Hoor het wel...
Tammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:46:
[...]

Dan gebeurt er niks. Alleen met volume down.
Eerst telefoon helemaal uitzetten, desnoods door batterij eruit te halen en weer erin stoppen. Daarna VolumeUP + Home + Power tegelijkertijd en even vasthouden totdat telefoon reboot. Je moet dan linksbovenin zien dat de telefoon in recovery boot en daarna zou TWRP recovery moeten opstarten...laat even weten of dit lukt.
Tammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:51:
[...]

De telefoon staat uit, maar de accu eruithalen gaat wat lastiger worden :P Start nog steeds niks op. Denk dat ik maar nieuwe firmware van Sammobile erop ga zetten.
Oh ja duh...sorry heb m'n Note4 in gedachten 8)7 :D

Als je beide volumeknoppen en de powertoets ingedrukt houdt, dan herstart de telefoon normaal. Probeer dat eerst eens...

Ps we willen nu eerst weten of twrp juist is geinstalleerd en of deze werkt. Zo ja, dan kunnen daarna verder met stap 2 (full wipe + reflashen custom rom vanuit recovery danwel mbv Odin).

[Voor 16% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 13:57]

ok...en dus met volumeUp+Home+power kom je niet in recovery modus?

Edit : yup als bovenstaande niet werkt dan is de installatie van twrp recovery niet goed verlopen.

[Voor 43% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 13:58]

Damn...inderdaad dan is twrp niet goed geinstalleerd.

Odin herkent de telefoon nog steeds niet?
edgarf28 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:58:
[...]

In de huidige versie (v.1.4a) nog niet, maar in v.1.5 (die ik vanavond waarschijnlijk uitbreng) wel! :*)
Mooi man! Vanavond mijn nieuwe S6 binnen en meteen aan de slag :)
Tammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:00:
[...]

Odin herkent mijn mobiel weer, USB kabeltje was het probleem.
Kijk...dat bedoel ik 8)

Mooi want dan kun je nu recovery opnieuw flashen mbv Odin.

Succes en ik hoor wel weer...
Tammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:08:
[...]

Oke, dus rooten? Dit heb ik gebruikt voor Odin om te rooten: CF-Auto-Root-zerolte-zeroltexx-smg925f
Nee rooten heb je als ik het allemaal goed heb gevolgd toch al gedaan :? Je wilt nu dus opnieuw Recovery flashen (immers dat is toch verkeerd gegaan)...dat kan gewoon mbv Odin.

[Voor 55% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 14:23]

https://twrp.me/devices/samsunggalaxys6.html

Je moet wel even de moeite nemen om eea rustig door te lezen en aan te pakken, anders ga je fouten maken...dat willen we niet :P

http://webtrickz.com/how-...ery-on-samsung-galaxy-s6/

Met deze link moet het zeker gaan lukken...

[Voor 63% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 14:27]

Hmm...dat lijkt een Edge versie te zijn? Weet ik persoonlijk niet veel over e melden, maar ik verwacht dat de werkwijze voor de S6 en Edge hetzelfde zal zijn. Echter kan het dan natuurlijk wel zo zijn dat je een specifieke TWRP versie nodig hebt voor de 925F.
Ik zou dit voor alle zekerheid even navragen in het TWRP draadje op XDA...

Ik zie namelijk op de TWRP website 3 types als je zoekt op galaxy s6, waaronder :

Samsung Galaxy S6 (zeroflte)
Samsung Galaxy S6 Edge (Chinese) (zeroltezt)
Samsung Galaxy S6 (Sprint) (zerofltespr)

Maar zoals gezegd...VRAAG DIT EVEN NA. (in hoofdletters omdat ik hier zelf GEEN ervaring mee heb en je wil behoeden voor vervelende zaken)

[Voor 16% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 14:40]

Hmm...

http://forum.xda-develope...?p=61308477&postcount=492

Lijkt erop dat TWRP er nog niet is voor de Edge versie?!

(dat verklaart in ieder geval waarom jouw S6 nu niet meer opstart)

Lijkt erop dat TWRP wel beschikbaar is voor Edge toestellen (had het ook vreemd gevonden als niet zo was...)

[Voor 43% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 14:55]

Deze url heeft een download linkje naar TWRP.tar bestand voor jouw Edge model :

http://samsungreflash.com...twrp-recovery-all-models/

Download link :

https://mega.co.nz/#!ksEl...UrmMAFBWLTqA76VBomwQ2-P6k

Ik denk dat het mbv dit bestand moet gaan lukken.

Nog een aantal linkjes :

http://www.technobuzz.net...-on-galaxy-s6-or-s6-edge/

http://www.droidviews.com...twrp-recovery-all-models/

[Voor 92% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 14:56]

Tammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:57:
Finally! Dit is de juiste: http://samsungreflash.com...twrp-recovery-all-models/ Boem :D Dankje Dafmay.

Oke, nu op naar de volgende stap!
Haha!!! Top dat het is gelukt...maakt mijn dag ook goed 8)

Dus...nu custom rom installeren en gaan met die banaan _/-\o_
Tammesp schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:00:
[...]

Haha mooi :p Moet ik nu eerst "Wipe" doen met TWRP? En daarna met de app Flashiry custom rom erop zetten?
Als het goed is heb je in de voorbereiding al de custom rom (en Aroma installer bestand) op je telefoongeheugen gezet (in de root...weet je nog ;) ).

Dat betekent dat je nu inderdaad in TWRP een full wipe doet...en daarna de custom rom flashen vanuit TWRP (knop Install linksbovenin)...

En daarna desgewenst de Aroma installer, maar dat kun je ook later nog doen. Weet dat er bepaalde specifieke zaken uit de rom zijn gehaald en slechts via de Aroma installer zijn te installeren...zoals fingerprint scanner (!). Dus ikzelf zou de Aroma installer meteen installeren/doorlopen nadat je de custom rom hebt geflashed.

Ps Flashify heb je vanaf dit moment niet meer nodig.

[Voor 4% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 15:05]

Heh heh :) Volgens mij gaat ie vanaf nu helemaal goed komen...jij bent voorlopig onder de pannen.

Ps ik krijg net telefoontje of men mijn S6 iets eerder mag komen brengen...ipv vanavond wordt het over 15 minuten...ach ja vooruit dan maar 8) _/-\o_
Geweldig! Erg fijn om te horen dat alles uiteindelijk is gelukt :) Was voor mij soms ook even zoeken ;) Maar we komen er wel...ja toch.

Zeer fijne rom inderdaad..

En ja...de Aroma installer op dezelfde manier als installatie van custom rom.

Ja ik ben erg onrustig als het gaat om dit soort leuke speeltjes...dus ja toch weer een S6 O-)

[Voor 18% gewijzigd door dafmay op 17-06-2015 15:20]

Pagina: 1 2 3 ... 6

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee