Acties:
  • 0 Henk 'm!

Samsung Galaxy S6 Ervaringen en Discussie Deel 2

Afbeeldingslocatie: http://i0.wp.com/ausdroid.net/wp-content/uploads/2015/03/Galaxy-S6-Launch-Header.jpg?resize=730%2C380
Het vorige deel zat al wat vol. Daarnaast was de TS niet geupdate. Tijd voor wat nieuws :)

Specificaties

Afbeeldingslocatie: http://cdn.bgr.com/2015/02/galaxy-s6-galaxy-s6-edge-specs.jpg?w=624

S6 vs S5 vs S4

Afbeeldingslocatie: http://dve19nd2omvt4.cloudfront.net/mobile-living/wp-content/uploads/2015/04/samsung-galaxy-s6-vs-s6-edge-vs-s5-vs-s4-4224-con-inf-800x1249-main_rev8.jpg

Tips en tricks

- Een slechtwerkend touchscreen?
-- Probeer dit eens:
-in dialer type *#2663#
-TSP firmware update (general)
You should see "PASS"
Meer tips? Stuur mij een berichtje! :)

Gerelateerde topics

[Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
[Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
[Samsung Galaxy S6 (Edge)] Scherm ervaringen
[Samsung Galaxy S6 Serie] Update en Ervaringen MM

Vorige deel:
[Samsung Galaxy S6-serie] Ervaringen en Discussie

Handige websites

Live Samsung updates (geen officiële website van Samsung)
SamMobile

Belangrijk om te weten

In dit topic mag er gesproken worden over het toestel, ervaringen met het toestel, tips, tricks, de updates, softwareproblemen, software etc.

Rooten en Accessoires horen hier niet thuis! Linkjes staan hierboven genoemd!

[ Voor 16% gewijzigd door Mrjraider op 04-03-2016 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok dan...netjes gedaan een nieuw topic voor een doorstart van het originele S6 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mooi. We zijn er weer bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelsa
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-06 10:55
Is er iemand die mij wellicht privé kan helpen met batterij besparen? Wel het één en ander gelezen over package disabler, maar ik heb geen idee wat ik allemaal uit kan zetten. Ik heb er totaal geen verstand van. Het enige wat ik gebruik is internet en social media. Ik heb mijn helderheid altijd op 20-30% staan, een donkere achtergrond en bijna alles op optimaliseren. Toch heb ik het idee dat er nog wel iets aan te doen is zodat ik nog net dat extra uur langer met mijn batterij kan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 627048

Dit topic heeft tenminste de juiste foto van de S6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-06 19:37
Sinds de update kan ik alleen nog mijn hartslag meten, geen zuurstof in het bloed meer. Nog iemand opgevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:12

WCA

Begin nou toch wel benieuwd te worden waar die update blijft :P

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:24
Ik zit nog steeds op 5.1 afgelopen.week.heb ik wel weer alle apps moeten enablen, omdat anders mn gear vr niet werkte.
Nu wil opeens google al mn foto's uploaden, ook naar maps omdat ik ergens in een kroeg zit.

Hoe zet ik dat in godsnaam weer uit?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:59

Phntm

Tlingelingeling

Ik ben verrast hoe ongeduldig men is op de 6.0.1 update for de S6. Nu de S6 niet meer mijn daily driver is voel ik niet aan drang om gelijk de update te ontvangen. Maar ik vind het jammer van al die dingen die ik lees over de 6.0.1 update dat het niet echt bijzonder veel verandert aan de gebruikers ervaring. Ik bedoel waar de s6 zwak is, batterij duur, is er niet echt veel vooruit gegaan. De S6 is een piekfijn toestel, jammer dat ze kozen voor een kleine batterij met zo veel power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De update is begin deze maand vrijgegeven. Pas vanaf afgelopen maandag kwamen meldingen binnen van gebruikers die de update kregen. Qua ongeduld valt het allemaal wel mee omdat we al langer dan een maand wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:56
Phntm schreef op zondag 28 februari 2016 @ 00:11:
Ik ben verrast hoe ongeduldig men is op de 6.0.1 update for de S6. Nu de S6 niet meer mijn daily driver is voel ik niet aan drang om gelijk de update te ontvangen. Maar ik vind het jammer van al die dingen die ik lees over de 6.0.1 update dat het niet echt bijzonder veel verandert aan de gebruikers ervaring. Ik bedoel waar de s6 zwak is, batterij duur, is er niet echt veel vooruit gegaan. De S6 is een piekfijn toestel, jammer dat ze kozen voor een kleine batterij met zo veel power.
Ik zou je graag willen verwijzen naar deze thread; http://forum.xda-develope...shmallow-thread-t3219953/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:07
Ik ben verrast hoe ongeduldig men is op de 6.0.1 update for de S6. Nu de S6 niet meer mijn daily driver is voel ik niet aan drang om gelijk de update te ontvangen.
Tsja als de telefoon niet jou standaard telefoon is, dan valt dat ook moeilijk te vergelijken he ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Pepper92 op 28-02-2016 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Pepper92 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 07:25:
[...]

Tsja als de telefoon niet jou standaard telefoon is, dan valt dat ook moeilijk te vergelijken he ;)
Ik had er persoonlijk niet zo veel last van toen ik het wel als standaard telefoon had. Verwachtte zelf niet veel van de Samsung updates maar was wel telkens positief verrast met de doorgevoerde verbeteringen van de vinger afdruk lezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-06 07:36

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik ga geduld hebben. Geen zin in handmatig updaten. En das een overwinning voor mezelf

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:04

jerry_a

doei

AllSeeyinEye schreef op zondag 28 februari 2016 @ 08:54:
Ik ga geduld hebben. Geen zin in handmatig updaten. En das een overwinning voor mezelf
Dat dacht ik ook. Maar ik heb gisteren toch maar XEF erop gezet. Tot PHN er is.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192811

Heb "Mrjraider" al een bericht gestuurd om deel-1 te 'laten' sluiten, want 2 actieve topics over hetzelfde kan niet de bedoeling zijn.

Edit;
Is inmiddels gebeurd.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 192811 op 28-02-2016 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Hm, bijzonder... Een nieuw S6 topic terwijl de S7 bijna gereleased wordt...? Maar goed, ik heb ook geduld wat betreft de update. Mijn S6 is zo'n drie maanden oud en bevalt me prima dus heb eigenlijk helemaal geen behoefte aan een update.

Ja, dit was een nogal nutteloze post maar nu staat dit topic n ieder geval in de lijst van de tab Mijn topics. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op zondag 28 februari 2016 @ 08:54:
Same here, al zit ik op een custom rom dus ik moet in elk geval wachten tot daarvan een goede versie uit is. Tot die tijd vermaakt ik me prima op 5.1. Voor zover ik heb gezien biedt 6.0 qua nieuwe features ook niet echt een must have. Snap ook niet wat een week of 2 extra wachten nou echt uitmaakt, bovendien kan iedereen handmatig updaten als het ongeduld het wint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 135195 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:25:
Hm, bijzonder... Een nieuw S6 topic terwijl de S7 bijna gereleased wordt...? Maar goed, ik heb ook geduld wat betreft de update. Mijn S6 is zo'n drie maanden oud en bevalt me prima dus heb eigenlijk helemaal geen behoefte aan een update.

Ja, dit was een nogal nutteloze post maar nu staat dit topic n ieder geval in de lijst van de tab Mijn topics. ;)
Mwah het toestel is nog populair. En meestal word er vanaf 10000 reacties een nieuw deel geopend ;) dus bij deze.
Tr ingediend om vorige deel te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mrjraider schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:27:
[...]
Mwah het toestel is nog populair. En meestal word er vanaf 10000 reacties een nieuw deel geopend ;) dus bij deze.
Tr ingediend om vorige deel te sluiten.
Is inmiddels gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:44

Gallus

Cheesy

Ik heb gisteravond toch ook zelf de XEF er maar even opgezet. Wat zou de meerwaarde kunnen zijn om deze later nog weer te vervangen door PHN?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phn is echt unbranded Nederlands. Xef is Frans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gallus schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:30:
Ik heb gisteravond toch ook zelf de XEF er maar even opgezet. Wat zou de meerwaarde kunnen zijn om deze later nog weer te vervangen door PHN?
Om bijvoorbeeld de originele CSC weer overeen te laten komen met de huidige en actieve, dat kun je mooi met "Phone info" zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:10
Heb ooit de S2 geüpdatet met Odin, daarna is de phone nooit meer de ouwe geweest,
had er zo veel splijt van, ik weet nu wel beter, wacht gewoon netjes op de OTA update !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:17

TTLCrazy

Listen to Frankie

Albert020 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:20:
Heb ooit de S2 geüpdatet met Odin, daarna is de phone nooit meer de ouwe geweest,
had er zo veel splijt van, ik weet nu wel beter, wacht gewoon netjes op de OTA update !
Je weet dat je gewoon je telefoon weer "origineel" kan maken met odin door de originele firmware te flashen ? Dan is hij weer de "oude"...

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
TTLCrazy schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:22:
[...]

Je weet dat je gewoon je telefoon weer "origineel" kan maken met odin door de originele firmware te flashen ? Dan is hij weer de "oude"...
Natuurlijk weet ik dat, en had ik ook gedaan, maar is niet meer goed gekomen,
probleem na probleem, vandaar, dat ik nu gewoon netjes op de OTA update wacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:01
Albert020 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:26:
Natuurlijk weet ik dat, en had ik ook gedaan, maar is niet meer goed gekomen,
probleem na probleem, vandaar, dat ik nu gewoon op de OTA update wacht ;)
Odin/OTA resultaten zijn uiteraard geheel identiek als je dezelfde rom flasht/update. Maar dat terzijde.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Brad Pitt schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:28:
[...]

Odin/OTA resultaten zijn uiteraard geheel identiek als je dezelfde rom flasht/update. Maar dat terzijde.
Mag zo zijn maar ik brand mijn handen niet meer aan Odin......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Albert020 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:29:
Mag zo zijn maar ik brand mijn handen niet meer aan Odin......
PEBCAK, maar goed ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
Maar goed, iedereen moet uiteraard zelf bepalen of ze niet willen wachten, kunnen wachten,
met updaten, maar het is gewoon mijn mening en de ervaring die ik met Odin gehad heb.

[ Voor 16% gewijzigd door Albert020 op 28-02-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik bedoel waar de s6 zwak is, batterij duur
Ik vind de batterij duur (na een paar kleine aanpassingen gedaan te hebben, zie uitleg hieronder) van de S6 juist heel goed, mijn batterij staat na 25 uur gebruik op 52% met een screentime van 2:51 uur, wat ik persoonlijk meer dan genoeg vind voor een smartphone batterij...

Ik heb het volgende gedaan om de accu duur op mijn S6 te verbeteren, ik heb via de app "Package Disabler Pro" (kun je in de playstore kopen voor nog geen 2 euro) de volgende apps uitgezet, Briefing, Facebook (deze verbruikt echt heel veel van de batterij, ik bekijk facebook nu gewoon via de browser), Gear VR, Google play boeken, Google play games, Google play kios, Hangouts, Samsung Internet browser (ik gebruik Chrome), Peel Smart Remote, S Health, Samsung print service & Skype. En tot slot heb ik Google-Now uitgezet, wat ook een zeer positief resultaat gaf op de batterij duur.

[ Voor 56% gewijzigd door DON PAPA op 28-02-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Batterij is bij mij overigens wel afgenomen qua capaciteit merk ik. Heb de S6 zo'n 8 maanden nu en kon de eerste maanden prima 2 dagen zonder opladen. Tegenwoordig heb ik aan het eind van dag 1 rond de 35 tot 40 procent over. Qua gebruik en apps is er niks veranderd behalve dat ik de Facebook app juist gedeinstalleerd heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Aghanim schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:59:
Batterij is bij mij overigens wel afgenomen qua capaciteit merk ik. Heb de S6 zo'n 8 maanden nu en kon de eerste maanden prima 2 dagen zonder opladen. Tegenwoordig heb ik aan het eind van dag 1 rond de 35 tot 40 procent over. Qua gebruik en apps is er niks veranderd behalve dat ik de Facebook app juist gedeinstalleerd heb.
Tja, als je FB verwijdert gaat Mark Zuckerberg je batterij natuurlijk fucken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-06 15:40
Mijn S6 gaat juist maar net één dag mee, kom meestal thuis rond 15:00 met ongeveer 50% en als ik ga slapen (rond 23:00) is het nog maar rond de 10%..
Uiteraard Facebook al vervangen door Metal for Facebook, wat wel iets geholpen heeft.

Wil ik wel bij vermelden dat ik meer dan 100+ apps heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Raymond schreef op zondag 28 februari 2016 @ 00:11:

Nu wil opeens google al mn foto's uploaden, ook naar maps omdat ik ergens in een kroeg zit.

Hoe zet ik dat in godsnaam weer uit?!?
Iemand hier een idee over?

Ik kan nergens een optie vinden waarmee ik kan voorkomen dat google m'n foto's gaat uploaden. Erg vaag.
Vooral ook omdat het vanuit de google maps app lijkt te gebeuren, vergelijkbaar met het inchecken in FB op een locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raymond schreef op zondag 28 februari 2016 @ 11:12:
[...]
Iemand hier een idee over?

Ik kan nergens een optie vinden waarmee ik kan voorkomen dat google m'n foto's gaat uploaden. Erg vaag.
Vooral ook omdat het vanuit de google maps app lijkt te gebeuren, vergelijkbaar met het inchecken in FB op een locatie.
Ook niet in de sync instellingen van Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
hmm, goeie, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik ga ff checken.

Wel vaag dat het gebeurd nadat ik dus alle apps weer heb moeten enablen. Blijkbaar is er eentje verantwoordelijk voor dit gedrag en ik weet niet welke :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:47
Bioflap schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 22:53:
Sinds de update kan ik alleen nog mijn hartslag meten, geen zuurstof in het bloed meer. Nog iemand opgevallen?
Bij mij meet ie hartslag dan weer niet, begint met meten en zegt dan dat mijn vinger zogezegd verkeerd geplaatst is. Maar dat is dus niet het geval :'( Ik gebruik de app vooral tijdens en na de fitness (sportschool), dus is wel een bummer.

EDIT: Nvm, nu werkt ie wel. I'm confused :/

EDIT 2: Inmiddels ook heel wat standaard apps gedisabled met package disabler pro (1,6 EUR in de play store btw). Ik gebruik de office apps bvb niet, maar wel de google drive apps. Gear etc gebruik ik ook niet, hangouts ook niet (daar gebruik ik whatsapp voor) en zo kan ik nog wel even door gaan. Handig stukje software dat ervoor zorgt dat je smartphone niet onnodig veel energie/ram/cpu-rekenkracht nodig heeft om apps uit te voeren die je toch niet gebruikt.

Facebook en Google Now gebruik ik wel, dus die zullen helaas wel blijven slurpen. Het is tijd dat Mark (voor fb) eens de app volledig laat herschrijven zodat deze veel energiezuiniger wordt. Maar je kan moeilijk anders als je wil weten wat iedereen doet als ie op de wc zit ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Tomskii5 op 28-02-2016 12:57 ]

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-06 13:31
Het beste wat Marshmellow brengt is de mogelijkheid om de Nexus dialer te installeren... kan niet wachten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

RielN schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:32:
Het beste wat Marshmellow brengt is de mogelijkheid om de Nexus dialer te installeren... kan niet wachten! :)
Wow, das wel fijn. De dialer van Samsung is verschrikkelijk imo.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
GreNade schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:40:
Wow, das wel fijn. De dialer van Samsung is verschrikkelijk imo.
Er staan talrijke, betere, dialers in de Store hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Brad Pitt schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:40:
[...]

Er staan talrijke, betere, dialers in de Store hè :)
Ik weet dat er dialers in de store staan, maar ik vind ze geen van allen echt goed tot nu toe. Ik ben ook nog geen launcher (op google now launcher na) tegengekomen die net zo vloeiend en lekker draait.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
GreNade schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:42:
Ik weet dat er dialers in de store staan, maar ik vind ze geen van allen echt goed tot nu toe. Ik ben ook nog geen launcher (op google now launcher na) tegengekomen die net zo vloeiend en lekker draait.
De Nexus dialer is beter en kan meer dan welke dialer dan ook? Da's wel netjes.

Over de launcher ga ik verder geen discussies houden, da's blijkbaar ook nogal een YMMV-gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MM brengt voor de S6 toch wel voordelen.

- handmatige sluitertijd
- opslaan in RAW formaat
- soepeler scrollen
- iets beter ram management en daardoor een betere ervaring
- betere kleurstelling (is persoonlijk)
- verbeterde deel opties
- verbeterde vingerafdruk scanner
- app permissies
- niet storen toggle (of was die er al)

en ik zal er vast een aantal vergeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RielN schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:32:
welke voordelen heeft de Nexus dialer dan. puur uit nieuwsgierigheid want heb die nog nooit geprobeerd. Heb ook geen problemen met de standaard dialer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Brad Pitt schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:44:
[...]

De Nexus dialer is beter en kan meer dan welke dialer dan ook? Da's wel netjes.

Over de launcher ga ik verder geen discussies houden, da's blijkbaar ook nogal een YMMV-gebeuren ;)
Veel dialers hebben heel veel functies die ik niet nodig heb. Ik wil gewoon een simpele dialer met T9 dialing. Samsung heeft t9, maar als ik dan die persoon aanklik, dan moet ik het nummer aanklikken, en daarna ook nog op bellen. Ik vind m gewoon omslachtig werken iig.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
GreNade schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:51:
Ik wil gewoon een simpele dialer met T9 dialing. Samsung heeft t9, maar als ik dan die persoon aanklik, dan moet ik het nummer aanklikken, en daarna ook nog op bellen.
ExDialer is een heel snelle, eenvoudige als je dat wilt, dialer en kan sowieso wat jij wil :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/DFG_2016-02-28-13-56-20s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:58:
[...]

ExDialer is een heel snelle, eenvoudige als je dat wilt, dialer en kan sowieso wat jij wil :)

[afbeelding]
ExDialer kan ik ook zeker aanraden...een zeer fijne en complete dialer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:10
EJSEJS schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:54:
[...]

Ik vind de batterij duur (na een paar kleine aanpassingen gedaan te hebben, zie uitleg hieronder) van de S6 juist heel goed, mijn batterij staat na 25 uur gebruik op 52% met een screentime van 2:51 uur, wat ik persoonlijk meer dan genoeg vind voor een smartphone batterij...

Ik heb het volgende gedaan om de accu duur op mijn S6 te verbeteren, ik heb via de app "Package Disabler Pro" (kun je in de playstore kopen voor nog geen 2 euro) de volgende apps uitgezet, Briefing, Facebook (deze verbruikt echt heel veel van de batterij, ik bekijk facebook nu gewoon via de browser), Gear VR, Google play boeken, Google play games, Google play kios, Hangouts, Samsung Internet browser (ik gebruik Chrome), Peel Smart Remote, S Health, Samsung print service & Skype. En tot slot heb ik Google-Now uitgezet, wat ook een zeer positief resultaat gaf op de batterij duur.
Ook ik ben, blijkbaar, één van de weinigen die erg te spreken is over de batterijduur van de S6. Ik heb het toestel nu 9 maanden en hij gaat véél langer mee dan mijn Galaxy R altijd heeft gedaan. En dan heb ik nog niks gedaan om bepaalde apps uit te schakelen o.i.d. En oh, oh, wat is dat draadloos laden fijn! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Garret1410 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:46:
[...]

welke voordelen heeft de Nexus dialer dan. puur uit nieuwsgierigheid want heb die nog nooit geprobeerd. Heb ook geen problemen met de standaard dialer.
Voornamelijk het intikken van een bedrijfsnaam ipv het telefoonnummer... Ook de herkenning van wie je wil bellen werkt fijn, plus je ziet beter wie er belt.

De t9 functie werkt ook beter, zoals hierboven, directer, zonder dat onhandig gedoe van Samsung (hoe vaak ik niet zit te wachten aan mijn oor en zie dat ik het nummer nog niet geselecteerd heb... ;))

[ Voor 18% gewijzigd door RielN op 28-02-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die een Google linkje heeft? Van die dialer dan? Of moet je daarvoor weer geroot zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RielN schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:53:
[...]

Voornamelijk het intikken van een bedrijfsnaam ipv het telefoonnummer... Ook de herkenning van wie je wil bellen werkt fijn, plus je ziet beter wie er belt.

De t9 functie werkt ook beter, zoals hierboven, directer, zonder dat onhandig gedoe van Samsung (hoe vaak ik niet zit te wachten aan mijn oor en zie dat ik het nummer nog niet geselecteerd heb... ;))
heb nu twee dialers geprobeerd namelijk Exdialer en Truephone maar kan nergens iets intypen zoals een bedrijfsnaam.
Ook heb ik het idee dat het niet mooi mee schaalt met de resolutie, dus te lomp. Dikke letters en strepen

link naar de google dialer?

edit: heb lettertype iets kleiner gemaakt dus lijkt al wat beter maar dialer cijfers blijven dik.

Google dialer gevonden.
http://forum.xda-develope...pp-google-dialer-t3323432

zoek functie is handig maar vind niet alles

[ Voor 16% gewijzigd door Garret1410 op 28-02-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Garret1410 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:14:
[...]
heb nu twee dialers geprobeerd namelijk Exdialer en Truephone maar kan nergens iets intypen zoals een bedrijfsnaam.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/DFG_2016-02-28-15-46-12s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik een naam in toets krijg ik niets te zien. Krijg wel optie zoeken op web maar als ik daar op druk gebeurt er niets.

Dit geldt voor Exdialer. Google dialer werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Garret1410 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:01:
Als ik een naam in toets krijg ik niets te zien. Krijg wel optie zoeken op web maar als ik daar op druk gebeurt er niets.

Dit geldt voor Exdialer. Google dialer werkt wel
Okay, werkt hier gelukkig perfect. Google dialer vind ik vreselijk, dus iedereen happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-06 13:54
Vraagje, als je de facebook app verborgeb hebt dan doet ie toch gewoon niets meer op de achtergrond of heb ik dat mis en eet die app nog steeds een hoop van mijn batterijtijd?
Ik heb die app ook nog nooit gebruikt dus ik zou niet weten wat ie zou moeteb doen op de achtergrond en hij staat ook nooit bij de lijst van verbruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

beefstick schreef op zondag 28 februari 2016 @ 17:14:
Vraagje, als je de facebook app verborgeb hebt dan doet ie toch gewoon niets meer op de achtergrond of heb ik dat mis en eet die app nog steeds een hoop van mijn batterijtijd?
Ik heb die app ook nog nooit gebruikt dus ik zou niet weten wat ie zou moeteb doen op de achtergrond en hij staat ook nooit bij de lijst van verbruikers.
Bedoel je dat je hem uitgeschakeld hebt, in dat geval doet hij echt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-06 13:54
Anoniem: 192811 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 17:20:
[...]

Bedoel je dat je hem uitgeschakeld hebt, in dat geval doet hij echt niets.
Net gevonden dat facebook op "disabled" staat. Dus dat zal dan wel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:24
Tomskii5 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 12:39:
Facebook en Google Now gebruik ik wel, dus die zullen helaas wel blijven slurpen. Het is tijd dat Mark (voor fb) eens de app volledig laat herschrijven zodat deze veel energiezuiniger wordt. Maar je kan moeilijk anders als je wil weten wat iedereen doet als ie op de wc zit ;)
Ik gebruik sinds vandaag Metal for Facebook, ook na het disablen via die app. Ben benieuwd of ik echt verschil merk in accuduur. Ik zou aanraden dat je dit ook eens een weekje probeert, ben benieuwd of je het merkt! Scheelt ook weer om je verslaving tegen te gaan :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-06 15:40
Gerjannn schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:33:
[...]

Ik gebruik sinds vandaag Metal for Facebook, ook na het disablen via die app. Ben benieuwd of ik echt verschil merk in accuduur. Ik zou aanraden dat je dit ook eens een weekje probeert, ben benieuwd of je het merkt! Scheelt ook weer om je verslaving tegen te gaan :p
Ik merk zelf dat het toch wel verschil maakt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-06 07:36

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik gebruik metal al maanden. Naar alle tevreden!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik merk weinig van Facebook. Ik optimaliseer sowieso alle apps dus ze kunnen toch niet op de achtergrond draaien. (MM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik gebruik gewoon de mobiele site van facebook, vind ik fijner dan de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
AllSeeyinEye schreef op zondag 28 februari 2016 @ 19:12:
Ik gebruik metal al maanden. Naar alle tevreden!
Gebruik Tinfoil for Facebook, maar dat komt op het zelfde neer toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
Woehoee! Net ook maar de XEF geflasht (Franse ROM) en wauw. Had dit echt eerder moeten doen. Ik heb ook de PHN versie maar was het wachten meer dan zat. Echt veel smoother, vooral scrollen in de Play Store is nu veel en veel beter. Voor de rest nog niet echt mee kunnen spelen, maar voor nu echt al enorm veel plezier ervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morgens start weer een nieuwe week met nieuwe releases :) Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 690661

Mijn vrouw heeft al een tijdje last van whatsapp i.c.m. wifi, waarbij de berichten niet of heel laat pas aankomen. Op 3g geen last hiervan. (5.1 en alles stock) is dit op te lossen?
'Wifi tijdens slaapstand aan' staat op 'altijd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:04

jerry_a

doei

Het enige wat het bij mij niet doet is de SpO2 meter in S-Health. Doet hij het bij andere XEF gebruikers wel?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
jerry_a schreef op zondag 28 februari 2016 @ 21:17:
Het enige wat het bij mij niet doet is de SpO2 meter in S-Health. Doet hij het bij andere XEF gebruikers wel?
Uhm, welke is dat? Hartslag doet het wel bij mij in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saturatie is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Anoniem: 690661 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 21:13:
Mijn vrouw heeft al een tijdje last van whatsapp i.c.m. wifi, waarbij de berichten niet of heel laat pas aankomen. Op 3g geen last hiervan. (5.1 en alles stock) is dit op te lossen?
Zeker Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Hoeft niet per se ziggo te zijn. Dit is gewoon een goed voorbeeld van WiFi coverage binnenshuis en interference. Terwijl 2.4Ghz lekker wijd beschikbaar is in de meeste gezinnen, is het toch wel een frequentie die het vaakst met interference te maken heeft. Met de frequentie waarop 3G meestal zit (afhankelijk van provider) is dit toch wat acceptabeler en dus merk je minder tot geen probleem met een mobiele verbinding vs. WiFi. Hoe groot is het huis? Waar komt dit het meeste voor? Slaapkamer, WC, werkkamer? Daar moet je ook even achterkomen. Mocht het dus gewoon slechte bereikbaarheid van de router zijn, dan kun je een WiFi Range extender kopen voor thuis of gewoon een goeie router mocht je deze niet hebben. De basis dingen die je meestal krijgt van KPN of Ziggo of wie dan ook zijn in 9 van de 10 gevallen bagger dingen en daar kun je beter zelf een apparaat aan hangen die wel fatsoenlijke antennes heeft en meer range kan pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 14:59

Zorian

What the fox?

jerry_a schreef op zondag 28 februari 2016 @ 21:17:
Alle 3 de opties werken prima hier met XEF.
Wat mij wel opviel was dat de app standaard helemaal geen functies die de sensor gebruiken had. Heb met root en Titanium Backup de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd vanuit de store, toen was hij wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Is dit bekend met Ziggo?

Ik gebruik een Unifi ap voor mijn wireless en niet de wireless radio van het ubee modem), maar heb ook op Wifi met grote regelmaat dat berichten niet weggaan, of pagina's niet starten met laden. Wifi uitzetten en bam, daar gaat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Garret1410 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:14:
[...]

Ook heb ik het idee dat het niet mooi mee schaalt met de resolutie, dus te lomp. Dikke letters en strepen

link naar de google dialer?

edit: heb lettertype iets kleiner gemaakt dus lijkt al wat beter maar dialer cijfers blijven dik.

Google dialer gevonden.
http://forum.xda-develope...pp-google-dialer-t3323432

zoek functie is handig maar vind niet alles
Ik krijg deze wel geinstalleerd maar niet als standaardapp... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loentje48
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05:43
Als dadelijk de nieuwe update komt, en hij is geinstalleerd, ben ik dan de instellingen van mijn smart launcher kwijt inclusief verandering van icoontjes enz.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, Ziggo. En voor de volledigheid ook melden dat het kanaal verder vrij is en het probleem zich 1m naast de modem ook voordoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Phntm schreef op zondag 28 februari 2016 @ 22:48:
[...]
Hoeft niet per se ziggo te zijn.
Jawel. Het heeft niks met bereik te maken. Het heeft blijkbaar te maken met het feit dat Ziggo modems niet continu verbinding hebben met de servers waarmee WA berichten uitgewisseld worden. Doordat dat met een interval gebeurt blijven berichten hangen tot het volgende moment van connectie. Zoek maar eens op Ziggo WhatsApp vertraging op Google. Modem in bridge lost het probleem direct op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 690661 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 21:13:
Dit is een probleem waar geen simpel antwoord op te geven is. Als je googled dan kom je dit probleem heel vaak tegen en het kan van alles zijn.

Ik denk een router compatibiliteit/instelling probleem. De router eens een harde reset geven of andere router proberen.

Of het zit in de S6. ik heb het ook eens een keer gehad nadat ik whatsapp ia een backup had terug gezet. Whatsapp eraf en nieuwe geïnstalleerd zonder backup en probleem was opgelost.

Maar het kan echt van alles zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RielN schreef op maandag 29 februari 2016 @ 07:22:
[...]

Ik krijg deze wel geinstalleerd maar niet als standaardapp... ?
applicaties > standaard applicatie > oproepen app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank alle voor het meedenken, behalve de modem op bridge zetten heb ik van alles geprobeerd. Zowel 2,4 als 5ghz band. Maar wat raar is, is dat dit probleem alleen op de s6 voordoet. Zowel de android als windows toestellen in huis hebben hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Heb het zelf ook. Modem in bridge en het was weg.iPhone hier heeft er overigens ook last van.

[ Voor 30% gewijzigd door Aghanim op 29-02-2016 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Aghanim schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:25:
Heb het zelf ook. Modem in bridge en het was weg.iPhone hier heeft er overigens ook last van.
Mijn iPhone 6s verloord verbinding toen ik de standaard router gebruikte. Nieuwe router eraan gegooid en weg problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De losse Ziggo modem heeft inderdaad dat probleem, de horizon box heeft dat wat minder. Wel komt het vaker voor dat er een verificatiefout optreed wanneer je verbind of juist al verbonden bent (je wordt er dan uitgemieterd) met de horizon box. En dan doet mijn iPad ook niets :/ Dus het is echt een ziggo dingetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-06 12:45

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G925F Laat zien dat de updates weer de deur uit rollen bij Samsung voor de S6 Edge.

Nu zijn MOB / AMO en DRE aan de beurt.

Hopelijk snel de PHN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die website is niet officieel van Samsung, vergeet dat niet ;) Ik kijk geregeld bij de software updates op mijn telefoon :) Tot nu toe nog niets :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 14:15
WishmasterNL schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:31:
http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G925F Laat zien dat de updates weer de deur uit rollen bij Samsung voor de S6 Edge.

Nu zijn MOB / AMO en DRE aan de beurt.

Hopelijk snel de PHN!
Mijn s6 egde is een XEU versie, die heeft de update al een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:07
Aghanim schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:25:
Zelfde hier, vertraagde of geen whatsapp berichten. Modem door Ziggo in bridge-mode laten zetten en het probleem was opgelost. Zorg wel dat je een goede, betrouwbare wifi-router hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
  • Laatst online: 09:29
Waar kan ik mijn regio code vinden in mijn S6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:00
jeroentjeh schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:51:
Waar kan ik mijn regio code vinden in mijn S6?
*#1234#

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
G920FXXU2COH2 is XXU dan mijn regio code?

[ Voor 4% gewijzigd door jeroentjeh op 29-02-2016 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Download de phone info applicatie voor Samsung, daar staat de actieve CSC code in benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:00
jeroentjeh schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:10:
G920FXXU2COH2 is XXU dan mijn regio code?
edit.. kijk je nu bij de CSC code?

[ Voor 14% gewijzigd door furian88 op 29-02-2016 12:16 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
RielN schreef op maandag 29 februari 2016 @ 07:15:
[...]

Is dit bekend met Ziggo?

Ik gebruik een Unifi ap voor mijn wireless en niet de wireless radio van het ubee modem), maar heb ook op Wifi met grote regelmaat dat berichten niet weggaan, of pagina's niet starten met laden. Wifi uitzetten en bam, daar gaat het.
Ik kwam uiteindelijk uit op de WMM powersave functie in de modem/router
Een aantal modems / routers hebben deze niet helemaal goed geïmplementeerd, en als een device dan langere tijd in rust is, lijkt het zich af te melden.
Er is dan wel een verbinding, maar niet alles komt dan door.
Voornamlijk WA lijkt hier dus last van te hebben

http://www.wi-fi.org/know...-does-wmm-power-save-work

Omzetten hiervan naar disabled loste voor mij het probleem grotendeels op.
( als in, mijn familie thuis klaagt niet meer over niet ontvangen berichten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
furian88 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:15:
[...]

En XX = de,en,es,fr,hu,it,nl,pt(cs,da,el,fi,no,pl,sl,sv,tr )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
furian88 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:15:
[...]

AP: G920FXXU2COH2
CP: G920FXXU2COH2
CSC: G920FOXXU2COH2
Model: SM-G920F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeroentjeh schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:23:
[...]

AP: G920FXXU2COH2
CP: G920FXXU2COH2
CSC: G920FOXXU2COH2
Model: SM-G920F
OXX is Oostenrijk?

edit: nee OXX is open regio. Vreemd

[ Voor 7% gewijzigd door Garret1410 op 29-02-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Garret1410 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:36:
[...]

OXX is Oostenrijk?

edit: nee OXX is open regio. Vreemd
Foutje......, bedankt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Albert020 op 29-02-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:56
Hoe is jullie ervaring tot nu toe met de XEF? Hier bevalt die prima, maar lees op XDA dat er wat issues zijn met de XEF. Daarbij wordt aangeraden om de THL(Thailand) MM te flashen. De heeft een nieuwere build, en changelist is nieuwer. Iemand hier die THL al geflashed heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
Untouchablezz20 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:07:
Hoe is jullie ervaring tot nu toe met de XEF? Hier bevalt die prima, maar lees op XDA dat er wat issues zijn met de XEF. Daarbij wordt aangeraden om de THL(Thailand) MM te flashen. De heeft een nieuwere build, en changelist is nieuwer. Iemand hier die THL al geflashed heeft?
Heb hem nu 1 dag, en bij mij werkt ie echt veel beter dan 5.1.1. fingerprint is sneller, multitasking is ongeveer dubbel zo goed, scrollen gaat vloeiender, animaties zijn heerlijk, etc. Ik ben nog niet tegen rare zaken aangelopen.
Pagina: 1 2 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's