Dat hoeft niet. De lijst geeft alleen aan welke toestellen er maandelijks/of per kwartaal een update kunnen verwachten. Beveiligingsupdates kunnen nog steeds komen, maar het kan best maanden erna zijn.Zertaxka schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:27:
Toevallig gisteren nog een update gehad, zal dan wel de laatste zijn voor de S6.....
Om heel eerlijk te zijn was vanaf het begin (toen de telefoon uitkwam) de accu duur gewoon slecht.Robert89 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 08:30:
Iemand wel eens zijn batterij laten vervangen? Ik ben een beetje ten einde raad. In stand-by is mijn telefoon nog wel ok, maar zodra ik het scherm aandoe verbruikt hij enorm veel batterij. Met behulp van Gsam kan ik niet echt achterhalen wat dat nou precies is. Wellicht dat mijn batterij slecht is maar ik lees hier en daar ook wel eens dat mensen hun batterij hebben vervangen en dat het probleem daarna nog steeds niet is opgelost.
Dit is voor mij ook het slechtste Samsung toestel allertijden.
De SoC is niet efficiënt, gezeur over geen micro sd hebben was al genoeg om hem te laten liggen. Beter gaat het niet worden.
Reken daar maar niet op. Het is over en uit met de updates. 1 april is de laatste. Tenzij er een enorm lek is met grote consequenties. Tijd dat de Nokia 9 gaat uitkomen. Dat wordt waarschijnlijk mijn nieuwe telefoon. Tot nu toe hebben zij een goed update beleid.Gismo1979 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:51:
[...]
Dat hoeft niet. De lijst geeft alleen aan welke toestellen er maandelijks/of per kwartaal een update kunnen verwachten. Beveiligingsupdates kunnen nog steeds komen, maar het kan best maanden erna zijn.
Als je kijkt naar de galaxy S5 zie je dat deze 3,5 jaar na uitgifte nog updates heeft gekregen terwijl deze niet op de lijst staat.Akemi schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:56:
[...]
Reken daar maar niet op. Het is over en uit met de updates. 1 april is de laatste. Tenzij er een enorm lek is met grote consequenties. Tijd dat de Nokia 9 gaat uitkomen. Dat wordt waarschijnlijk mijn nieuwe telefoon. Tot nu toe hebben zij een goed update beleid.
Ik zeg niet dat het afgelopen is of dat er zeker nog updates komen voor de S6, maar ik probeer alleen aan te geven dat Samsung hiermee erg onduidelijk is.
Ik heb hetzelfde probleem en omdat ik alles al geprobeerd had mijn accu laten vervangen (voor 50 euro), Dit heeft helemaal niets geholpenjankolk schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 23:53:
Idem, batterij-instellingen nalopen en die van individuele apps met opvallend verbruik controleren helpt, tot nu toe verbruik telkens weer genormaliseerd.
Als dat niet meer gebeurt zou ik zeker overwegen batterij te (laten) vervangen.
Hallo Robert, ja dat heb ik gedaan en het heeft helemaal niets geholpen, zonde van je geld. Doe het in je spaarpot voor de volgende telefoon. Ik heb zo'n doe het zelfkitje genomen maar kreeg het toestel met geen mogelijkheid open, dus moest alsnog naar de telefoonboer. Uiteindelijk 50 euro verder voor helemaal niets. Ik vind het een hele fijne telefoon maar de accuduur is bagger.Robert89 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 08:30:
Iemand wel eens zijn batterij laten vervangen? Ik ben een beetje ten einde raad. In stand-by is mijn telefoon nog wel ok, maar zodra ik het scherm aandoe verbruikt hij enorm veel batterij. Met behulp van Gsam kan ik niet echt achterhalen wat dat nou precies is. Wellicht dat mijn batterij slecht is maar ik lees hier en daar ook wel eens dat mensen hun batterij hebben vervangen en dat het probleem daarna nog steeds niet is opgelost.
Bedankt voor de info! Ik laat het maar gaan dan. Wel echt eeuwig zonde zeg. Het is voor het eerst dat ik niet van een telefoon af wil omdat ie ontzettend traag is of gewoon niet lekker werkt, krijg je dit soort batterijen ellende.bert56 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:57:
[...]
Hallo Robert, ja dat heb ik gedaan en het heeft helemaal niets geholpen, zonde van je geld. Doe het in je spaarpot voor de volgende telefoon. Ik heb zo'n doe het zelfkitje genomen maar kreeg het toestel met geen mogelijkheid open, dus moest alsnog naar de telefoonboer. Uiteindelijk 50 euro verder voor helemaal niets. Ik vind het een hele fijne telefoon maar de accuduur is bagger.

Ik heb tbh nooit problemen met de accu gehad.. op het begin ruim 4 uur screen on time.. Nu is dit afgezakt naar 2.5 uur ofzo maar dit is meer dan voldoende om de dag mee door te komen.. Ik heb er wel een custom rom opstaan, dit is dus niet de nieuwste android versie maar dat maakt me niet zoveel uit. Verder issie nog net zo snel als toen ik hem kocht, heb m'n sim only abonnement nog maar een jaar verlengd.
Ik ben, op de accu na, eigenlijk ook super tevreden met de S6. Als ik hier de reviews lees van de latest greatest modellen, dan zou ik niet weten wat ik daar mee moet. De S6 is nooit langzaam, heeft een goede camera en aan die 32gb heb ik ook genoeg.
Even terug komend hierop: in het onderstaand bericht heeft Samsung gereageerd op deze kwestie en gemeld dat er nog steeds beveiligingsupdates worden uitgebracht voor de S6 series, maar dat dit niet meer maandelijks gebeurd. Toch niet zo'n slecht nieuws dus.Akemi schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:56:
[...]
Reken daar maar niet op. Het is over en uit met de updates. 1 april is de laatste. Tenzij er een enorm lek is met grote consequenties. Tijd dat de Nokia 9 gaat uitkomen. Dat wordt waarschijnlijk mijn nieuwe telefoon. Tot nu toe hebben zij een goed update beleid.
https://www.droidapp.nl/n...ligingsupdates-galaxy-s6/
Hier ook een S6 eigenaar die nog best tevreden is met het toestel. Ben eigenlijk direct al overgestapt op Nova launcher, dus niet laten pesten door TouchWiz.
Batterij is nu duidelijk minder aan het worden en vooral de laatste 10% vliegen er in 5 minuten doorheen.
Het enige waar ik me echt kapot aan irriteer is het feit dat het toestel telkens in standby mode terugvalt als je 'm via de home-button wakker maakt en wilt unlocken. De fingerprint sensor is traag, zeker vergeleken met de huidige telefoons, en is niet snel genoeg. Daarnaast lijkt ook GBoard door het systeem niet snel genoeg op te slingeren om een nieuwe standby te voorkomen...
Na een keer of 3 proberen lukt het vaak wel, maar een beetje irritant is het wel en zou voor mij een overstap naar custom ROM de moeite waard zijn (als dit een verbetering zou zijn).
Wellicht weet iemand een andere oplossing?
Batterij is nu duidelijk minder aan het worden en vooral de laatste 10% vliegen er in 5 minuten doorheen.
Het enige waar ik me echt kapot aan irriteer is het feit dat het toestel telkens in standby mode terugvalt als je 'm via de home-button wakker maakt en wilt unlocken. De fingerprint sensor is traag, zeker vergeleken met de huidige telefoons, en is niet snel genoeg. Daarnaast lijkt ook GBoard door het systeem niet snel genoeg op te slingeren om een nieuwe standby te voorkomen...
Na een keer of 3 proberen lukt het vaak wel, maar een beetje irritant is het wel en zou voor mij een overstap naar custom ROM de moeite waard zijn (als dit een verbetering zou zijn).
Wellicht weet iemand een andere oplossing?
Dat standby gedoe herken ik helemaal niet. Ook niet met de orginele batterij. Die van 10% naar 0% in een paar minuten wel. Dat is helemaal weg met m'n nieuwe batterij.
Er is een nightly van LOS14.1 beschikbaar. En vermoed dat deze echt wel updates zal krijgen.Gismo1979 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 20:46:
[...]
Even terug komend hierop: in het onderstaand bericht heeft Samsung gereageerd op deze kwestie en gemeld dat er nog steeds beveiligingsupdates worden uitgebracht voor de S6 series, maar dat dit niet meer maandelijks gebeurd. Toch niet zo'n slecht nieuws dus.![]()
https://www.droidapp.nl/n...ligingsupdates-galaxy-s6/
Zoals ik al aangeef verwacht ik dat de S6 nog steeds beveiligingsupdates zal krijgen. Deze week heeft de galaxy a3 (2016) nog een beveilingsupdate gekregen naar Maart en deze is al een tijd van de lijst af
Mijn vrouw krijgt haar roze S8 binnen vandaag. En ik ga tijdelijk haar S6 gebruiken.
Van alle custom roms ziet AICP rom er het meest stabiel uit. En focus ligt op battery-performance. Dus afwachten. En ota's krijg je ook binnen.
Van alle custom roms ziet AICP rom er het meest stabiel uit. En focus ligt op battery-performance. Dus afwachten. En ota's krijg je ook binnen.
[ Voor 6% gewijzigd door theduke1989 op 19-04-2018 06:19 ]
Mijn s6 is nu 3 jaar oud. Maar op de batterijduur na ben ik er zeer tevreden over. Ik heb geen behoefte qua specs voor een nieuwe telefoon. Mijn plan was om een custom rom er op te zetten, kijken hoe dan de batterijduur zou zijn om daarna er een nieuwe batterij in te laten zetten. Nou is het enorm mis gegaan met het er opzetten van een andere android versie (lineage was het idee). Bij twrp in Odin eindigde het in een fail. En vanaf toen had ik een gebrickte telefoon. Het was nou niet het idee zo van mijn telefoon af te komen. Ik werd doorverwezen naar de Smart Switch software voor een Emergency Recovery. Maar daar kreeg ik de melding dat het niet ondersteund werd en ik naar een Samsung Service Center moest gaan.
Hulde voor Samsung, de monteur is bijna een uur bezig geweest. Een aantal keer hadden we het eigenlijk opgegeven, maar toch heeft hij het gefixt. Ik heb weer een werkende telefoon (ok, met een nog steeds snel leeglopende batterij). En het kostte me niets, terwijl de garantie ruim verlopen is en het een eigen fuckup was. Heet mooi.
Nu ga ik zelf niet weer in de weer met custom roms, maar schatten jullie in dat de batterij vervangen wat oplevert?
Hulde voor Samsung, de monteur is bijna een uur bezig geweest. Een aantal keer hadden we het eigenlijk opgegeven, maar toch heeft hij het gefixt. Ik heb weer een werkende telefoon (ok, met een nog steeds snel leeglopende batterij). En het kostte me niets, terwijl de garantie ruim verlopen is en het een eigen fuckup was. Heet mooi.
Nu ga ik zelf niet weer in de weer met custom roms, maar schatten jullie in dat de batterij vervangen wat oplevert?
Je kan volgens mij voor 39 euro bij Coolbue je batterij vervangen met garantie.Tim Schuhmacher schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 11:04:
Mijn s6 is nu 3 jaar oud. Maar op de batterijduur na ben ik er zeer tevreden over. Ik heb geen behoefte qua specs voor een nieuwe telefoon. Mijn plan was om een custom rom er op te zetten, kijken hoe dan de batterijduur zou zijn om daarna er een nieuwe batterij in te laten zetten. Nou is het enorm mis gegaan met het er opzetten van een andere android versie (lineage was het idee). Bij twrp in Odin eindigde het in een fail. En vanaf toen had ik een gebrickte telefoon. Het was nou niet het idee zo van mijn telefoon af te komen. Ik werd doorverwezen naar de Smart Switch software voor een Emergency Recovery. Maar daar kreeg ik de melding dat het niet ondersteund werd en ik naar een Samsung Service Center moest gaan.
Wat je ook kan doen is meten wat de status van je batterij is. Ik heb mijn S6 vervangen voor een S8. Ik had nog 70% van de orginele capaciteit over. Dan gaat het heel snel met de percentages op de dag bij normaal gebruik.
Ik heb Batterij Life gebruikt voor het meten.
https://card.exophase.com/1/1116015.png
CB hier in de stad heeft geen reparatie balie dus dan sturen ze de telefoon op en het kost 65,- Bij de mediamarkt is het even duur en doen ze het wel ter plekke.
Ik zal mijn batterij even met zo'n app in de gaten houden.
Ik zal mijn batterij even met zo'n app in de gaten houden.
Weet iemand hoe je de time out van het scherm kan uitschakelen bij gebruik van apps.
Met navigeren met Waze aan de carkit staat nu het scherm op maximaal 10 min. Zou graag op de telefoon willen kijken zonder hem aan te raken.
Met navigeren met Waze aan de carkit staat nu het scherm op maximaal 10 min. Zou graag op de telefoon willen kijken zonder hem aan te raken.
Heeft Waze zelf geen optie om te voorkomen dat het scherm uit gaat? Ik navigeer ook altijd met Waze en bij mij gaat het scherm nooit uit tijdens het navigeren. Nu op een S8 overigens, maar met mijn S6 ging dat ook altijd goed.Kadett schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:35:
Weet iemand hoe je de time out van het scherm kan uitschakelen bij gebruik van apps.
[ Voor 6% gewijzigd door JBS op 07-06-2018 11:37 ]
Ik heb er weer een nieuwe issue bij. Mijn S6 laadt niet goed meer op. Via net stroom pakt ie meestal niet, alleen via de USB kabel aan de computer doet hij het nog. Sporadisch herkent ie tussendoor de netstroom adapter wel weer maar op een gegeven moment stopt ie dan weer met laden. Samen met de batterij ellende begint alles zich nu wel op te stapelen. Over het gebruik ben ik nog steeds enorm tevreden maar het lijkt erop dat deze hardware ellende er toch voor gaat zorgen dat ik niet langer dan 2 jaar kan doen met deze telefoon

@Robert89 Heb je de mogelijkheid om een andere oplader te proberen?
Ik ga er even vanuit dat je dezelfde kabel gebruikt om de telefoon aan de USB te hangen als aan de oplader.
Wellicht dat er iets niet goed zit in de oplader, aangezien hij wel gewoon oplaad aan de computer. Dit betekend voor mij dat de telefoon zelf nog gewoon werkt.
Ik ga er even vanuit dat je dezelfde kabel gebruikt om de telefoon aan de USB te hangen als aan de oplader.
Wellicht dat er iets niet goed zit in de oplader, aangezien hij wel gewoon oplaad aan de computer. Dit betekend voor mij dat de telefoon zelf nog gewoon werkt.
Ik heb het idd al met andere kabels/laders geprobeerd maar het mag niet baten. Soms pakt hij hem wel en soms niet. Ik heb een beetje gegoogled en blijkbaar komt de issue wel vaker voor. Heeft iets te maken met bepaalde pinnetjes die wel of niet worden gebruikt bij laden aan netstroom tegenover laden met de PC. De enige remedie die ik tegenkom is het vervangen van de laadpoort (kost minimaal 65 euroGismo1979 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:08:
@Robert89 Heb je de mogelijkheid om een andere oplader te proberen?

Aangezien het wel werkt aan de pc denk ik niet dat stof in de poort het probleem zal zijn. Waarschijnlijk heb je idd. gelijk, helaas.
Misschien kun je ergens goedkoop een draadloze oplader op de kop tikken.
Zeer vervelend dat de originele Flip Cover sinds de laatste update niet meer werkt. Er is een work-around voor (NFC aanzetten, telefoon herstarten, NFC weer uitzetten) maar dit werkt slechts 2 dagen. Dan kun je het weer opnieuw doen.
Die heb ik al van mijn werk, maar dat gaat echt mega langzaam (in vergelijking met Fast Charge in ieder geval) en met die gare batterij is dat dus niet zo praktisch. Toch maar een beetje om me heen gaan kijken. Zonde!Gismo1979 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:52:
Aangezien het wel werkt aan de pc denk ik niet dat stof in de poort het probleem zal zijn. Waarschijnlijk heb je idd. gelijk, helaas.
Dit probleem heb ik nu dus ook. Aan de lader geplugged, rode lampje netjes aan en de volgende dag blijkt hij niet opgeladen te zijn. Lader in de auto werkt dan wel weer consequent.Robert89 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:17:
Ik heb er weer een nieuwe issue bij. Mijn S6 laadt niet goed meer op. Via net stroom pakt ie meestal niet, alleen via de USB kabel aan de computer doet hij het nog. Sporadisch herkent ie tussendoor de netstroom adapter wel weer maar op een gegeven moment stopt ie dan weer met laden. Samen met de batterij ellende begint alles zich nu wel op te stapelen. Over het gebruik ben ik nog steeds enorm tevreden maar het lijkt erop dat deze hardware ellende er toch voor gaat zorgen dat ik niet langer dan 2 jaar kan doen met deze telefoon
Ik denk dat die mini usb poort het uiteindelijk gewoon een keer begeeft of geen goed contact meer maakt. Heb ik met meerdere telefoons gehad. Kan soms ook aan de kabel liggen. Koop ik een nieuwe kabel gaat het weer prima. Heb ik vaak met de oude ipads gehad.
Wel jammer telefoon werkt nog prima verder. Volgende telefoon wordt waarschijnlijk een Nokia.
Heeft er iemand wel eens last van het volgende?
Soms luister ik muziek of een podcast met een koptelefoon op, en dan pauzeer de audio even met de in-line remote. Als ik hem dan weer weer probeer te zetten, dan reageert ie soms niet. Hiervoor lijkt geen logica te zijn; soms reageert ie niet meer na een paar minuten, soms al niet na een paar seconden. Ik moet dan echt het scherm even aanzetten om hem weer aan de gang te krijgen. Het leek mij een soort hele agressieve sleep-fuctionaliteit, maar na Samsung's eigen features (App Monitor en Optimize Battery) uitgezet te hebben voor de muziek- en podcastapp, merk ik geen verschil.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Het is bijzonder vervelend om telkens mijn hand in mijn jas/broekzak te moeten steken om de telefoon aan te zetten. Soms merk ik overigens ook wel dat de wi-fi vanzelf uitgaat, waardoor ik soms calls van Whatsapp mis. Ook hier: scherm aan = wi-fi aan.
Soms luister ik muziek of een podcast met een koptelefoon op, en dan pauzeer de audio even met de in-line remote. Als ik hem dan weer weer probeer te zetten, dan reageert ie soms niet. Hiervoor lijkt geen logica te zijn; soms reageert ie niet meer na een paar minuten, soms al niet na een paar seconden. Ik moet dan echt het scherm even aanzetten om hem weer aan de gang te krijgen. Het leek mij een soort hele agressieve sleep-fuctionaliteit, maar na Samsung's eigen features (App Monitor en Optimize Battery) uitgezet te hebben voor de muziek- en podcastapp, merk ik geen verschil.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Het is bijzonder vervelend om telkens mijn hand in mijn jas/broekzak te moeten steken om de telefoon aan te zetten. Soms merk ik overigens ook wel dat de wi-fi vanzelf uitgaat, waardoor ik soms calls van Whatsapp mis. Ook hier: scherm aan = wi-fi aan.
Lees op de laatste pagina's wel erg veel batterij en laadproblemen.
Hier heeft partner er nu ook een die ik nog niet terug zag met haar s6:
Hij wil niet verder laden dan 73% en dat ook nog tergend langzaam.
Al geprobeerd met verschillende laadmanieren en ook een harde reset gedaan (fabrieksinstellingen nog niet aangezien het mij hardware lijkt).
Hij lijkt dan volledig opgeladen te zijn zitten. Zat gisteren ineens een rare drop van dik 10% in wat bovenaan het accupercentage was en wat je via het menu bij accu zag staan. Sindsdien niet meer boven de 73% geweest.
Iemand hier nog ideeën bij of maar afschrijven?
Al geprobeerd met verschillende laadmanieren en ook een harde reset gedaan (fabrieksinstellingen nog niet aangezien het mij hardware lijkt).
Hij lijkt dan volledig opgeladen te zijn zitten. Zat gisteren ineens een rare drop van dik 10% in wat bovenaan het accupercentage was en wat je via het menu bij accu zag staan. Sindsdien niet meer boven de 73% geweest.
Komt voor na langdurig gebruik van 1-3 jaar. Probeer anders een andere ROM. met een battery management misschien wat beter geregeld is. Zo niet is het batterij vervangen. Al is dat ook niet altij deen success. meerdere tweakers hebben dit ook gedaan en de prestaties van de batterij waren er niet beter op. Misschien nieuwe update binnenhalen die je nog niet hebt?sambalbaj schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:43:
En als dit echt tergend is voor je, een nieuw toestel aanschaffen? Klinkt raar maar de S6 is al wat ouder. Batterij is niet meer zoals het hoort. Is voornamelijk ook de redden dat mijn vrouw nu de S9 heeft tot nu toe is het OK. ook niet super tevreden als mijn Redmi Note 5 pro.
@theduke1989 Dat zit aardig in de richting van wat ik er zelf al van dacht. Is nu iets meer dan 2,5 jaar in gebruik. Batterij vervangen lijkt vooral 50 euro weggegooid geld aan de wisselende resultaten te lezen. Heb je weer een Otterbox Strada voor want goed inpakken moet uiteraard ook nog.
Zelf denkt ze ook alweer aan een S9 na deze problemen met de S6 en daarvoor een opgezwollen batterij (fabrieksfout, nieuwe toegestuurd gekregen) met de S4 en daarvoor de S2. De S6 ging eigenlijk al wat langer mee. OnePlus (nooit van gehoord, vage Chinees) of Nokia (die heb je m'n halve familie al aangeraden) maken geen kans, dat wordt gewoon een S9 (heb zelf een Mi A1, ook zo'n vage Chinees).
Zelf denkt ze ook alweer aan een S9 na deze problemen met de S6 en daarvoor een opgezwollen batterij (fabrieksfout, nieuwe toegestuurd gekregen) met de S4 en daarvoor de S2. De S6 ging eigenlijk al wat langer mee. OnePlus (nooit van gehoord, vage Chinees) of Nokia (die heb je m'n halve familie al aangeraden) maken geen kans, dat wordt gewoon een S9 (heb zelf een Mi A1, ook zo'n vage Chinees).
@sambalbaj
Oneplus of Xiaomi zijn geen vage chinezen Meer. En kunnen het gewoon opnemen tegen Dr westerse concurrentie in verschillende klasses.
En beide gewoon Met volledige twee Jaar support te verkijgen bij belsimpel. A1 Met Android one prima telefoon.
Die kan je echt wel aanraden aan je Familie Kost volgens mij 186,- met 4gb en 64gb opslag?
Mijn redmi note 5 global doet het ook uitstekend mis niks
Oneplus of Xiaomi zijn geen vage chinezen Meer. En kunnen het gewoon opnemen tegen Dr westerse concurrentie in verschillende klasses.
En beide gewoon Met volledige twee Jaar support te verkijgen bij belsimpel. A1 Met Android one prima telefoon.
Die kan je echt wel aanraden aan je Familie Kost volgens mij 186,- met 4gb en 64gb opslag?
Nee, mij geheel bekend. Maar dat krijg ik mevrouw hier toch echt niet uitgelegd.theduke1989 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:11:
@sambalbaj
Inderdaad. Ook ik heb last van dit euvel. Opladen tot 65-75% en dan gewoon stoppen met laden. Soms wel weer tot 100%, maar als ik dan de plug erin, eruit, erin, eruit (X10 ofzo), dan zit hij binnen een minuutje alweer op 70%.sambalbaj schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:43:
En ik heb paar weken geleden nog m'n batterij vervangen met wat volgens GSMBatterij en orginele Samsung batterij is...
Is vandaag een S9 binnen gekomen.
Net op tijd want gisteren was 57% nog het maximum qua laden en vandaag 42%.
Wat is dat nog wat waard een verder gave s6 met defecte batterij?
Net op tijd want gisteren was 57% nog het maximum qua laden en vandaag 42%.
Wat is dat nog wat waard een verder gave s6 met defecte batterij?
[ Voor 5% gewijzigd door sambalbaj op 20-06-2018 21:53 ]
Voor wie er nog over twijfelt, een update naar de beveiligingspatch juni staat klaar voor de S6 serieGismo1979 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:53:
Zoals ik al aangeef verwacht ik dat de S6 nog steeds beveiligingsupdates zal krijgen. Deze week heeft de galaxy a3 (2016) nog een beveilingsupdate gekregen naar Maart en deze is al een tijd van de lijst af
https://www.galaxyclub.nl...ngsupdate-juni-juli-2018/
Krijg soms het idee dat als er een notificatie binnenkomt hij stopt met laden. De ene nacht gaat hij wel door tot 100% en de andere nacht niet maar er is dan wel een notificatie ontvangen.kwaazaar schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:42:
[...]
Inderdaad. Ook ik heb last van dit euvel. Opladen tot 65-75% en dan gewoon stoppen met laden. Soms wel weer tot 100%, maar als ik dan de plug erin, eruit, erin, eruit (X10 ofzo), dan zit hij binnen een minuutje alweer op 70%.
En ik heb paar weken geleden nog m'n batterij vervangen met wat volgens GSMBatterij en orginele Samsung batterij is...
Ik ben inmiddels overgestapt naar een andere telefoon (Oneplus 6). De S6 heb ik gefactoryreset. Daarna heb ik bij het opstarten geen Google account en Samsung account opgegeven. Sindsdien is het batterijverbruik EXTREEM laag! :-) Het kan dus toch!Akemi schreef op maandag 16 juli 2018 @ 17:13:
[...]
Krijg soms het idee dat als er een notificatie binnenkomt hij stopt met laden. De ene nacht gaat hij wel door tot 100% en de andere nacht niet maar er is dan wel een notificatie ontvangen.
Dat is goed om te horen. Ik had al een vermoeden dat allerlei verplichte apps die boel aan leegtrekken was.kwaazaar schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:31:
[...]
Ik ben inmiddels overgestapt naar een andere telefoon (Oneplus 6). De S6 heb ik gefactoryreset. Daarna heb ik bij het opstarten geen Google account en Samsung account opgegeven. Sindsdien is het batterijverbruik EXTREEM laag! :-) Het kan dus toch!
Na de laatste security update kreeg ik al vervelende push berichten van Samsung.
Alleen zonder google account kan je toch niet veel met je telefoon?
Ik kreeg deze update inderdaad een paar dagen terug (~15 juli) gepushed op m'n phoneGismo1979 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:04:
[...]
Voor wie er nog over twijfelt, een update naar de beveiligingspatch juni staat klaar voor de S6 serie:
https://www.galaxyclub.nl...ngsupdate-juni-juli-2018/
https://i.imgur.com/FgpB4bJ.png
Grappig wel dat er zo goed als enkel mention is over GDPR
Vond het al raar om dit te zien aangezien gemeld werd dat er geen updates meer zouden komen voor de S6.
Was al aan het denken voor naar een custom ROM over te schakelen zodat ik ook android 8 hierop kan gooien bijvoorbeeld.
(Ik heb een "LUX" model. Beetje raar dat non-simlocked/proximus branded S6 phones niet als Belgische phones aanzien worden, maargoed)
[ Voor 3% gewijzigd door GuntherDW op 19-07-2018 12:30 ]
Geen nieuwe software updates (oreo bijv), nog wel beveiligingsupdates en dit soort dingetjesGuntherDW schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:30:
[...]
Ik kreeg deze update inderdaad een paar dagen terug (~15 juli) gepushed op m'n phone
https://i.imgur.com/FgpB4bJ.png
Grappig wel dat er zo goed als enkel mention is over GDPR
Vond het al raar om dit te zien aangezien gemeld werd dat er geen updates meer zouden komen voor de S6.
Was al aan het denken voor naar een custom ROM over te schakelen zodat ik ook android 8 hierop kan gooien bijvoorbeeld.
(Ik heb een "LUX" model. Beetje raar dat non-simlocked/proximus branded S6 phones niet als Belgische phones aanzien worden, maargoed)
Share and Enjoy!
Dat er geen updates meer zouden komen omdat de S6 van de updatelijst af was is voor een aantal mensen (geen personen specifiek op tweakersGuntherDW schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:30:
[...]
Echter aangezien ze niet meer op de lijst staan betekend wel dat er geen termijn meer is gesteld aan het uitbrengen van de beveiligingsupdates en hoe lang dit nog doorgaat. Wat dat betreft maakt Samsung het er niet duidelijker op.
Een ding is helaas wel zeker: de S6 serie hoeft geen update meer te verwachten naar een nieuwe androidversie (android 8 ) zoals GreNade al aangeeft.
[ Voor 3% gewijzigd door Gismo1979 op 19-07-2018 12:52 ]
Dat er geen nieuwe android versie meer zou komen wist ik wel. De S6 zit "vast" op Android 7.0 op dat vlak.
Maar het artikel deed me denken dat er ook geen beveiligingsupdates meer zouden komen.
Maar het artikel deed me denken dat er ook geen beveiligingsupdates meer zouden komen.
Je hebt een Google account nodig voor de Play store, idd. Maar eenmaal ingesteld gaat hij by default ook je Gmail, agenda etc syncen. Dat kun je daarna eventueel weer uitschakelen. Mogelijk behoud je de apps als je na installatie het account weer verwijderd van de telefoon.Akemi schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:06:
[...]
Dat is goed om te horen. Ik had al een vermoeden dat allerlei verplichte apps die boel aan leegtrekken was.
Na de laatste security update kreeg ik al vervelende push berichten van Samsung.
Alleen zonder google account kan je toch niet veel met je telefoon?
Overigens heb ik ook geen SIM-kaart meer in de telefoon zitten. Dat zal ook schelen qua energieverbruik.
Ik krijg een update binnen van 47mb. Kan helaas geen release notes vinden.
Klinkt dit bekend voor iemand? Aan het werk, telefoon op mijn bureau, krijg ik een notification van een gemiste oproep van Whatsapp of Signal. Totaal niet overgegaan, maar de notification verschijnt vrijwel meteen nadat men ophangt aan de andere kant. Blijkbaar maakt ie gewoon überhaupt geen verbinding met mijn telefoon. In het geval van Whatsapp komen de notifications van normale berichten ook soms op een vreemde manier door; bijvoorbeeld trilt de telefoon voor een kwartseconde, maar geeft verder geen notificationgeluid. Iemand anders ook last van toevallig?
Dit is wat ik ook ervaar. Gisteren nog. Soms komen berichten ook later binnen.Veliremus schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:53:
In het geval van Whatsapp komen de notifications van normale berichten ook soms op een vreemde manier door; bijvoorbeeld trilt de telefoon voor een kwartseconde, maar geeft verder geen notificationgeluid. Iemand anders ook last van toevallig?
Heb je dan toevallig ook de webinterface van whatsapp open? Ik merk dat als ik dat heb, notificaties zich anders gedragen dan wanneer ik niet in de browser whatsapp open heb staan
Ik las gisteren op xda een thread waar een Samsung medewerker heeft geconformeerd dat de s6 toch de update naar oreo gaat krijgen. Zou het dan toch?
Betreffende thread
https://forum.xda-develop...cial-oreo-update-t3823817
Betreffende thread
[ Voor 27% gewijzigd door Sayko op 09-08-2018 20:50 ]
Nee, dat is bij mij niet het geval. Dat verschijnsel ken ik ook wel, ja.Tim Schuhmacher schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:06:
Heb je dan toevallig ook de webinterface van whatsapp open? Ik merk dat als ik dat heb, notificaties zich anders gedragen dan wanneer ik niet in de browser whatsapp open heb staan
Ja, het voelt voor mij aan alsof de telefoon in een te diepe sleep zit, of zo. Pas als je het scherm aanzet (of soms random inderdaad) komt het door. Ik ben sterk aan het overwegen om Lineage te proberen.Akemi schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:55:
[...]
Dit is wat ik ook ervaar. Gisteren nog. Soms komen berichten ook later binnen.
Dat is nu al zo vaak gebeurd, een medewerker die geen In meer in het gezeik heeft en mensen dingen belooft.Sayko schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 20:41:
Ik las gisteren op xda een thread waar een Samsung medewerker heeft geconformeerd dat de s6 toch de update naar oreo gaat krijgen. Zou het dan toch?
Betreffende thread
De s6 nog een update naar oreo geven nu Pie al uit is zo ook compleet onlogisch zijn natuurlijk
Share and Enjoy!
Heeft iemand hier ervaring met het vervangen van de batterij van de S6 met die van de S7 (Edge)?
Mijn S6 heeft plots een belabberde batterijduur. Ik gok vanwege afgelopen vakantie, lange dagen op de motor aan de oplader en ouderdom.
Ik zat naar een originele replacement te kijken, maar veel mensen raden aan om die van een S7 of S7 edge erin te zetten omdat die respectievelijk rond de 500 of 1100 mah meer hebben, dezelfde connector en nagenoeg dezelfde afmetingen.
Linkje: https://vordhosbn.com/ind...tery-mod-s7-edge-battery/
Mijn S6 heeft plots een belabberde batterijduur. Ik gok vanwege afgelopen vakantie, lange dagen op de motor aan de oplader en ouderdom.
Ik zat naar een originele replacement te kijken, maar veel mensen raden aan om die van een S7 of S7 edge erin te zetten omdat die respectievelijk rond de 500 of 1100 mah meer hebben, dezelfde connector en nagenoeg dezelfde afmetingen.
Linkje: https://vordhosbn.com/ind...tery-mod-s7-edge-battery/
Wishful thinking, ben ik bang.Sayko schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 20:41:
Betreffende thread
Ik hoop eigenlijk eerder dat er goede Oreo custom ROMs komen waarin alle features (Bluetooth Call Audio, looking at you!) werken. Ik draai mijn S6 al sinds eind vorig jaar op Lineage OS 14.1 (Nougat) en mijn ervaring is uitstekend.
Voor het geval dat iemand anders hier ook last van had: als je "dubbelklikt" met je remote, dan gaat ie meestal wel weer aan. Geen idee waarom dat zo werkt, maar het functioneert dan ook echt als één klik en je skipt daardoor niet (wat een normale dubbelklik wel doet).Veliremus schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:17:
Heeft er iemand wel eens last van het volgende?
Soms luister ik muziek of een podcast met een koptelefoon op, en dan pauzeer de audio even met de in-line remote. Als ik hem dan weer weer probeer te zetten, dan reageert ie soms niet. Hiervoor lijkt geen logica te zijn; soms reageert ie niet meer na een paar minuten, soms al niet na een paar seconden.
Mijn oplaad problemen zijn opgelost. Kabel was brak. Werd op een gegeven moment loeiheet bij de aansluiting. Kabel vervangen, geen problemen meer.
Loopt de telefoon ook enorm vaak vast nadat jullie de laatste updates hebben gekregen? Lijkt me bijna een soort van marketingstruc van Samsung om je te laten overstappen naar een ander toestel van hen.
Ik had precies hetzelfde met de S4, sinds het niet meer werd geupdate en de laatste update crap was, heb ik maar een nieuw toestel gekocht.
En dat wil ik nu bijna weer doen!
Ik had precies hetzelfde met de S4, sinds het niet meer werd geupdate en de laatste update crap was, heb ik maar een nieuw toestel gekocht.
En dat wil ik nu bijna weer doen!
Ik heb geen last van vastlopers na deze of vorige updates. Ik kan me niet herinneren dat ie überhaupt een keer vastgelopen is -- zal wel een keer gebeurd zijn, maar ik zou het niet weten.melkislekker schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:19:
Loopt de telefoon ook enorm vaak vast nadat jullie de laatste updates hebben gekregen?
Wellicht is het handig om een keer een factory reset te doen. Na een aantal updates kan dat wel eens helpen. Anders zou ik het toch zoeken in brakke apps.
S6 in gebruik genomen door vrouwlief aangezien haar S7 de geest had gegeven. Maar wat loopt dat ding snel leeg zeg. Is dat bij jullie ook het geval? Anders toch maar een factory reset doen.
Hier gaat het toestel ook heel rap leeg, zo snel dat zelfs bijladen via een autolader niet meer lukt. Dit is ook mede denk ik door te weinig output in de kabel.
Als ik momenteel nog een 3uur screen on time haal dan is het veel, ben ook wel toe aan een nieuw toestel denk ik deze is toch alweer een aantal jaartjes oud. Een factory reset en gewoon de standaard apps met als extra clash of clan spelletje een filtsmeister en dagelijks gebruik van maps is ook geen pretje meer, een uur navigeren in de auto en batterij is met 60% afgenomen zelfs in de autolader
Als ik momenteel nog een 3uur screen on time haal dan is het veel, ben ook wel toe aan een nieuw toestel denk ik deze is toch alweer een aantal jaartjes oud. Een factory reset en gewoon de standaard apps met als extra clash of clan spelletje een filtsmeister en dagelijks gebruik van maps is ook geen pretje meer, een uur navigeren in de auto en batterij is met 60% afgenomen zelfs in de autolader
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's