Lijkt mij een app die de processor/gpu aan het werk houdt.Fenomeno24 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 12:09:
Ik stond op het punt mijn S6 weg te doen toen zelfs het vervangen van de batterij het accuprobleem niet oploste. Twee dagen na de laatste patch echter, merk ik dat mijn toestel niet meer heet wordt (wel warm bij intensief gebruik). Mijn batterij staat nu op 70% bij een SOT van 1 uur en 10 min. Paar dagen geleden zou mijn batterij op zijn geweest. Ik ben dus weer happy na een paar maanden frustratie =)
Edit 31/12
Helaas vertoont mijn telefoon weer hetzelfde gedrag. Battery drain en het heet worden. Na 20 min SOT is het batterijpercentage 65%
Jup, com.google.android.gms veroorzaakt dit. Google Play dus..Gismo1979 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 10:21:
[...]
Lijkt mij een app die de processor/gpu aan het werk houdt.
En als de cache van google play eens leegmaakt. Je dient dan wel weer opnieuw in te loggen in play.Fenomeno24 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 13:13:
[...]
Jup, com.google.android.gms veroorzaakt dit. Google Play dus..
Mogelijkheden die je kunt uitproberen:
https://www.orduh.com/goo...rvices-battery-drain-fix/
[ Voor 15% gewijzigd door Gismo1979 op 01-01-2018 13:41 ]
Helaas geen verbetering voor mijEek2nd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 01:10:
[...]
Dat heb ik dus nu sinds de laatste update![]()
Wifi valt opeens uit en werkt pas weer na wifi uit en weer aan te zetten
Ik zie in Gsam dat 'Android System' 30 tot 40% van de batterij inneemt. Preciezer kan ik helaas nog niet herleiden waar het hem in zit. De reguliere trucjes als cache legen etc. werken helaas niet. Ook niet na de laatste update
Goed dat ik dit lees. Mijn vrouw haar S6 heeft/had ook met de WiFi thuis en dat kwam ongeveer sinds ik de 2.4 en 5Ghz WiFi hetzelfde SSID had gegeven. Na de 5Ghz helemaal uitgezet te hebben (als test en ik heb die snelheid op dit moment niet nodig, weinig last van buren) werkt het weer goed.Veliremus schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 10:26:
Ik heb toch nog wel wat problemen met wifi -- soms valt het weg. Airplane mode effe aan en uit helpt daarbij. Volgens een user op een Samsung forum heeft het te maken met band steering van een modem die één SSID gebruikt voor 2,4HGz en 5GHz (zoals de Ziggo modem van mij). Blijkbaar verslikt de S6 zich daar tegenwoordig wel eens in.
Ook last van de batterij drain maar dit opgelost door alle onnodige apps uit te schakelen (helaas is er veel niet te verwijderen) en dat hielp al een hoop.
Hier ook sinds ergens in oktober enorme battery drain op de S6 Edge. SOT is nog maar een uurtje of 2, ik zie de procenten gewoon wegtikken als ik hem gebruik. Zeer frustrerend. Ik heb de volgende zaken geprobeerd:Robert89 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:23:
Ik zie in Gsam dat 'Android System' 30 tot 40% van de batterij inneemt. Preciezer kan ik helaas nog niet herleiden waar het hem in zit. De reguliere trucjes als cache legen etc. werken helaas niet. Ook niet na de laatste update
- Cache partitie wissen
- "Accu resetten" door 2x helemaal te laten leeglopen en (terwijl toestel uit staat) helemaal op te laden
- Factory reset
Bij mij is het nu ineens weer in orde. De laatste paar maanden was de drain echt gigantisch, maar ik kon niks raars vinden. Gisteren nogmaals een beetje rondgekeken bij de verbinding instellingen maar niks veranderd. Het enige wat ik had gedaan is bij mobiele netwerken (simyo) opnieuw naar netwerken laten zoeken. Het lijkt mij dat niks zou moeten uitmaken, maar ipv van 5% battery drain in 1 uur is het nu 5% in 5 uur.
Hmm, ik heb ook Simyo. Zal de tip eens onthouden voor als mijn S6 Edge terug is uit reparatie.Kiampp schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:26:
Bij mij is het nu ineens weer in orde. De laatste paar maanden was de drain echt gigantisch, maar ik kon niks raars vinden. Gisteren nogmaals een beetje rondgekeken bij de verbinding instellingen maar niks veranderd. Het enige wat ik had gedaan is bij mobiele netwerken (simyo) opnieuw naar netwerken laten zoeken. Het lijkt mij dat niks zou moeten uitmaken, maar ipv van 5% battery drain in 1 uur is het nu 5% in 5 uur.
De home-knop van mijn S6 deed al enkele weken erg moeilijk en reageerde steeds slechter, tot op het punt dat hij pas reageerde na een keer of 20 drukken. Vingerafdruk scanner bleef netjes werken.
Mei 2015 dus buiten garantie maar de baas wilde nog geen nieuwe kopen, dus laten maken bij 1 van de reparatiewinkels hier in de buurt. De enige die het wilde doen op voorwaarde dat een gebroken scherm tot de mogelijkheden behoorde en dat voor eigen risico was. Scherm is verlijmd en moet dan los. Voor een toestel van 32 maanden oud is het dan 'alles of niets'.
Uurtje later klaar, perfect werkende home-knop, 12 maanden garantie en (niet geheel onbelangrijk) intact scherm.
Voor €49 heb ik eigenlijk gewoon weer een meer dan prima toestel.
Mei 2015 dus buiten garantie maar de baas wilde nog geen nieuwe kopen, dus laten maken bij 1 van de reparatiewinkels hier in de buurt. De enige die het wilde doen op voorwaarde dat een gebroken scherm tot de mogelijkheden behoorde en dat voor eigen risico was. Scherm is verlijmd en moet dan los. Voor een toestel van 32 maanden oud is het dan 'alles of niets'.
Uurtje later klaar, perfect werkende home-knop, 12 maanden garantie en (niet geheel onbelangrijk) intact scherm.
Oké, nadat ik vandaag weer hetzelfde probleem had (ik kom thuis en mijn telefoon verbindt met wifi voor een paar seconden en geeft daarna een auth error), heb ik je suggestie geprobeerd. Helaas, het heeft volgens mij niet geholpen. Ja, de verbinding doet het dan meteen (net als bij airplane mode uit en aan) maar zojuist had ik alweer een "connect, no internet" error. Dus ondanks de laatste patches is er iets toch nog niet helemaal lekker.MikeOO schreef op woensdag 27 december 2017 @ 10:04:
[...]
Ook al werk en soms wel kun je dit altijd proberen aangezien je het meld heb je er toch last van![]()
Kost je paar minuten en kun je weer iets uitsluiten.
Maar keus is aan jouw.
(Batterijverbruik is daarentegen volgens mij weer normaal na die eerste patch.)
[ Voor 5% gewijzigd door Veliremus op 09-01-2018 13:27 ]
Vreemde is dan wel als het aan de software zelf zou liggen iedereen hier last van zou hebben, of zeker heel veel gebruikers en kom niet veel problemen tegen die hiermee te maken hebben hier in dit topic.Veliremus schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:24:
[...]
Oké, nadat ik vandaag weer hetzelfde probleem had (ik kom thuis en mijn telefoon verbindt met wifi voor een paar seconden en geeft daarna een auth error), heb ik je suggestie geprobeerd. Helaas, het heeft volgens mij niet geholpen. Ja, de verbinding doet het dan meteen (net als bij airplane mode uit en aan) maar zojuist had ik alweer een "connect, no internet" error. Dus ondanks de laatste patches is er iets toch nog niet helemaal lekker.
(Batterijverbruik is daarentegen volgens mij weer normaal na die eerste patch.)
Zelf heb ik er ook geen problemen mee en verbindt hij elke keer weer probleemloos met mijn Asus router.
Kan natuurlijk ook zijn dat de router gewoon moeilijke doet icm met de hardware van de Samsung.
Misschien toch eens je router een keer terug zetten naar de fabrieksinstellingen.
Laatste stap is je smartphone een reset gaan geven maar je zou deze ook in veilige mode starten en daar eens even mee testen. Gaat het dan wel goed dan is er een app of instelling die de boel in de war gooit die er vanaf de fabriek niet op staat.
http://gadgetguideonline....sung-galaxy-s6-safe-mode/
Blijft lastig dit soort zaken uit zoeken maar helaas zijn het dingen waar je zelf dingen moet blijven proberen en hopen dat je de oplossing vindt.
Ik heb hetzelfde probleem, heb nu als tijdelijke oplossing een app gedownload die mij naar het homescreen brengt. Verre van ideaal, ik vind de kans op een gebroken scherm hier nog niet tegenop wegen.The Realone schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:34:
De home-knop van mijn S6 deed al enkele weken erg moeilijk en reageerde steeds slechter, tot op het punt dat hij pas reageerde na een keer of 20 drukken. Vingerafdruk scanner bleef netjes werken.
Uurtje later klaar, perfect werkende home-knop, 12 maanden garantie en (niet geheel onbelangrijk) intact scherm.Voor €49 heb ik eigenlijk gewoon weer een meer dan prima toestel.
Dus voorlopig hou ik het hierbij, zit ondertussen te azen op de S8 totdat die wat in prijs zakt. Hopelijk doet de introductie van de S9 de prijs nog wat zakken. Voor de rest nog steeds erg tevreden met mijn S6.
Als het mijn eigen centen waren geweest had ik het ook nooit gedaan om eerlijk te zijn, tenzij ik op het punt stond toch een nieuwe te kopen en voor de S6 nog een ander doel zou hebben.Hegeman schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:28:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, heb nu als tijdelijke oplossing een app gedownload die mij naar het homescreen brengt. Verre van ideaal, ik vind de kans op een gebroken scherm hier nog niet tegenop wegen.
Dus voorlopig hou ik het hierbij, zit ondertussen te azen op de S8 totdat die wat in prijs zakt. Hopelijk doet de introductie van de S9 de prijs nog wat zakken. Voor de rest nog steeds erg tevreden met mijn S6.
Specifiek als reactie hierop zie ik toch wel soortgelijke klachten, b.v. hier in de comments.MikeOO schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:57:
[...]
Vreemde is dan wel als het aan de software zelf zou liggen iedereen hier last van zou hebben, of zeker heel veel gebruikers en kom niet veel problemen tegen die hiermee te maken hebben hier in dit topic.
Mbt de rest: Zoals je zegt is het inderdaad zo lastig te testen, zeker ook omdat ik nooit het probleem betrouwbaar kan herconstrueren. Soms gebeurt het, soms niet. Dat maakt het dus ook moeilijk om dingen als veilige modus te proberen. Eerlijk gezegd denk ik dat ik het voorlopig hierbij laat. Het gebeurt niet heel vaak, en airplane mode aan en uit is een tijdelijke-maar-snelle oplossing.
Wel jammer dat er geen build is van Lineage voor de S6. Die had ik misschien nog wel willen proberen.
Ze zijn er zeker maar procentuele gezien maar weinig en dan ga je toch snel denk dat er mogelijk meer speelt. Misschien is er inderdaad iets veranderd op de S6 waardoor deze bv kritischer is geworden en dan bepaalde routers hier nu slecht mee om gaan. Ik maar een idee en geen idee verder maar wat je al aangeeft als het niet constant gebeurt is het gewoon erg lastig zoeken.Veliremus schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:28:
[...]
Specifiek als reactie hierop zie ik toch wel soortgelijke klachten, b.v. hier in de comments.
Mbt de rest: Zoals je zegt is het inderdaad zo lastig te testen, zeker ook omdat ik nooit het probleem betrouwbaar kan herconstrueren. Soms gebeurt het, soms niet. Dat maakt het dus ook moeilijk om dingen als veilige modus te proberen. Eerlijk gezegd denk ik dat ik het voorlopig hierbij laat. Het gebeurt niet heel vaak, en airplane mode aan en uit is een tijdelijke-maar-snelle oplossing.
Wel jammer dat er geen build is van Lineage voor de S6. Die had ik misschien nog wel willen proberen.
Onofficieel is er wel een Lineage rom maar het is maar net of je dat wilt proberen.
https://www.lineageosroms...-s6-edge-android-7-1-rom/
Yeah, dat vind ik dan nét weer iets te link. Zeker ook omdat de Lineage topics op XDA opeens allemaal werden gesloten, en die build is ook alweer een jaar oud.MikeOO schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:34:
[...]
Onofficieel is er wel een Lineage rom maar het is maar net of je dat wilt proberen.
https://www.lineageosroms...-s6-edge-android-7-1-rom/
(Overigens heb ik onlangs een oude Moto geflasht naar Lineage en dat ging uitstekend! Bij mijn volgende aanschaf ga ik zeker letten op officiële ondersteuning.)
Dat is inderdaad altijd een keuze die je moet maken. Op zich zal het verder niet echt een probleem zijn en je kan er altijd weer een andere op flashen en de originele weer terug zetten.Veliremus schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:11:
[...]
Yeah, dat vind ik dan nét weer iets te link. Zeker ook omdat de Lineage topics op XDA opeens allemaal werden gesloten, en die build is ook alweer een jaar oud.
(Overigens heb ik onlangs een oude Moto geflasht naar Lineage en dat ging uitstekend! Bij mijn volgende aanschaf ga ik zeker letten op officiële ondersteuning.)
Lineage is inderdaad een uitstekende. Heb het op een backup gsm draaien, Samsung S3 en draait uitstekend met Android 7
Na veel proberen ben ik erachter dat ik mijn battery drain kan fixen door het mobiele netwerk op 2G te zetten ipv 4G/3G. Het bereik is dan meteen een stuk beter (vol bereik ipv 2 streepjes). Wel gek, want voor de update had ik nooit problemen met 4G/3G.
En als je een internet pagina wil laden duurt het twee minuten? Ik denk dat je beter je mobiele netwerk uit kunt zetten en deze in kunt schakelen wanneer je het nodig bent.Bee.nl schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:20:
Na veel proberen ben ik erachter dat ik mijn battery drain kan fixen door het mobiele netwerk op 2G te zetten ipv 4G/3G. Het bereik is dan meteen een stuk beter (vol bereik ipv 2 streepjes). Wel gek, want voor de update had ik nooit problemen met 4G/3G.
Ik gebruik mobiel internet zeer weinig, dus voor mij is dit geen probleem. Dan schakel ik gewoon even terug naar 4G/3G als ik het nodig heb. Ik vind het veel belangrijker om 24/7 bereikbaar te zijn met 2G only dan dat ik mijn telefoon steeds op vliegtuigstand moet zetten. Voor mij is het in ieder geval wel duidelijk dat Samsung met de update heeft lopen sleutelen aan de mobiele en wifi verbindingen getuige de vele drain en wifi klachten.Hegeman schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 07:32:
[...]
En als je een internet pagina wil laden duurt het twee minuten? Ik denk dat je beter je mobiele netwerk uit kunt zetten en deze in kunt schakelen wanneer je het nodig bent.
Je kunt toch ook gewoon je mobiele netwerk uitzetten? Als je het toestel in vliegtuigstand zet dan ben je ook gelijk niet meer bereikbaar.Bee.nl schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:39:
[...]
Ik gebruik mobiel internet zeer weinig, dus voor mij is dit geen probleem. Dan schakel ik gewoon even terug naar 4G/3G als ik het nodig heb. Ik vind het veel belangrijker om 24/7 bereikbaar te zijn met 2G only dan dat ik mijn telefoon steeds op vliegtuigstand moet zetten. Voor mij is het in ieder geval wel duidelijk dat Samsung met de update heeft lopen sleutelen aan de mobiele en wifi verbindingen getuige de vele drain en wifi klachten.
Niet alleen voor Bee.nl
Ik vind het wel vreemd dat er zoveel over die batterij geklaagd wordt, vanaf het begin was het al bekend dat het een relatieve kleine batterij(capaciteit) zou zijn voor het kaliber toestel. Na verloop van tijd wordt de batterijen alleen nog maar minder, ikzelf haal amper het eind van de dag. Maar ik heb er geen problemen mee, gebruik m'n telefoon voor veel zaken. Elk kwartier extra SOT is mooi meegenomen, maar dat zal alleen maar verder teruglopen.
Dat is het probleem nou juist, zónder mobiele data aan is het drain issue er namelijk ookHegeman schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:44:
[...]
Je kunt toch ook gewoon je mobiele netwerk uitzetten? Als je het toestel in vliegtuigstand zet dan ben je ook gelijk niet meer bereikbaar.
Interessant! Ik heb na die ene November update ook maar 2 streepjes. Dat zou eventueel ook kunnen verklaren waarom voor sommige wel of niet uitmaakt: misschien heeft de een simpelweg beter bereik dan de andere.Bee.nl schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:20:
Eens. Als dit een opzettelijke nieuwe aanpak is van Samsung -- en aangezien we al twee patches verder zijn lijkt het erop -- vrees ik dat het niet opgelost zal gaan worden.Bee.nl schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:39:
[...]
Voor mij is het in ieder geval wel duidelijk dat Samsung met de update heeft lopen sleutelen aan de mobiele en wifi verbindingen getuige de vele drain en wifi klachten.
Natuurlijke degradatie van de batterij is logisch, alleen is er voor sommige van ons dus een heel duidelijk verschil tussen vóór en na die update.Hegeman schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:44:
[...]
Ik vind het wel vreemd dat er zoveel over die batterij geklaagd wordt, vanaf het begin was het al bekend dat het een relatieve kleine batterij(capaciteit) zou zijn voor het kaliber toestel. Na verloop van tijd wordt de batterijen alleen nog maar minder, ikzelf haal amper het eind van de dag.
Ik heb sinds afgelopen wintersport een dooie S6 (G920). Misschien dat iemand hier me kan helpen, het volgende is het probleem:
Na een dagje skiën was mijn S6 plots in 'Odin mode'. De bekende knoppencombinatie ingehouden (vol down, power, homeknop), waarna ik een scherm te zien krijg dat ik de telefoon kan rebooten als ik op vol down druk. Dat doe ik, vervolgens reboot hij niét, maar gaat het scherm op zwart en krijg ik geen respons.
De telefoon doet aan de lader en via USB via de computer helemaal niets. Er brandt geen lampje dat laat zien dat de batterij oplaadt. Ik heb alle mogelijke toetsencombinaties geprobeerd, minutenlang ingehouden maar de enige modus waar ik toegang toe heb is de Odin mode, die ik vervolgens dus niet kan verlaten.
Vervolgens heb ik de firmware proberen te flashen via Odin op de PC. Dit lijkt zonder problemen te verlopen, de firmware wordt netjes geladen op mijn telefoon en Odin laat PASS zien; maar mijn telefoon gaat nadien weer op zwart.
Ik heb de batterij vervangen; dit verhelpt het probleem niet.
In het kort: Mijn telefoon geeft geen respons, ik kan alleen in de odin mode komen, zodra ik die verlaat gaat hij weer op zwart. Flashen/rooten via Odin lijkt te lukken, maar telefoon gaat weer op zwart.
Vervangen batterij heeft geen effect.
Uiteraard heb ik geen garantie meer.. wellicht iemand hier een idee?
Na een dagje skiën was mijn S6 plots in 'Odin mode'. De bekende knoppencombinatie ingehouden (vol down, power, homeknop), waarna ik een scherm te zien krijg dat ik de telefoon kan rebooten als ik op vol down druk. Dat doe ik, vervolgens reboot hij niét, maar gaat het scherm op zwart en krijg ik geen respons.
De telefoon doet aan de lader en via USB via de computer helemaal niets. Er brandt geen lampje dat laat zien dat de batterij oplaadt. Ik heb alle mogelijke toetsencombinaties geprobeerd, minutenlang ingehouden maar de enige modus waar ik toegang toe heb is de Odin mode, die ik vervolgens dus niet kan verlaten.
Vervolgens heb ik de firmware proberen te flashen via Odin op de PC. Dit lijkt zonder problemen te verlopen, de firmware wordt netjes geladen op mijn telefoon en Odin laat PASS zien; maar mijn telefoon gaat nadien weer op zwart.
In het kort: Mijn telefoon geeft geen respons, ik kan alleen in de odin mode komen, zodra ik die verlaat gaat hij weer op zwart. Flashen/rooten via Odin lijkt te lukken, maar telefoon gaat weer op zwart.
Zag net deze nieuwemelding en moest aan jouw probleem denken. Toevallig ook iets van Google in gebruik die mogelijk problemen zou kunnen veroorzaken?Veliremus schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:11:
[...]
Yeah, dat vind ik dan nét weer iets te link. Zeker ook omdat de Lineage topics op XDA opeens allemaal werden gesloten, en die build is ook alweer een jaar oud.
nieuws: Google Cast-apparaten veroorzaken wifi-drop-outs bij verschillende ro...
Hm, nee, ik heb geen Google Cast of Google Home. De YouTube-app op mijn Samsung tv ondersteunt wel casting, maar volgens mij alleen naar de tv toe. Daarbij is mijn probleem geïsoleerd tot mijn telefoon; mijn tv en tablet hebben geen last van problemen wanneer dat wel zo is bij mijn S6.MikeOO schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 15:10:
[...]
Zag net deze nieuwemelding en moest aan jouw probleem denken. Toevallig ook iets van Google in gebruik die mogelijk problemen zou kunnen veroorzaken?
nieuws: Google Cast-apparaten veroorzaken wifi-drop-outs bij verschillende ro...
Gebruik wel Chromecast en weer geen last van de probleem maar dacht wie weet ik daar nog iets mee te doen.Veliremus schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:52:
[...]
Hm, nee, ik heb geen Google Cast of Google Home. De YouTube-app op mijn Samsung tv ondersteunt wel casting, maar volgens mij alleen naar de tv toe. Daarbij is mijn probleem geïsoleerd tot mijn telefoon; mijn tv en tablet hebben geen last van problemen wanneer dat wel zo is bij mijn S6.
Kwam in de de reactie nog wel dit tegen en inderdaad dus meerdere met het probleem. Al blijft het vreemd waarom de 1 er last van heeft en een andere weer niet.
Glenn85 in 'nieuws: Google Cast-apparaten veroorzaken wifi-drop-outs bij vers...
Wat daar beschreven wordt als reden van het probleem heb ik het ook al setup en levert geen problemen op. Misschien dat het met Ubiquiti AP anders werkt.
Maar mocht jij dat ook zo gebruiken zou je dat eventueel nog eens kunnen bekijken.
Ja, dat had ik zelf ook al voorgesteld ergens in dit topic (zelf nog niet geprobeerd). Inderdaad heb ik zo'n setup op mijn router -- één SSID voor twee bands. Er was onlangs iemand op bezoek bij mij met ook een S6 en die had destijds ook even problemen om verbinding te maken met mijn wifi. Als het probleem blijft (onlangs geen last meer van gehad, en batterij is nu ook prima) dan ga ik aparte SSID's aanmaken.MikeOO schreef op zondag 14 januari 2018 @ 09:24:
[...]
Wat daar beschreven wordt als reden van het probleem heb ik het ook al setup en levert geen problemen op. Misschien dat het met Ubiquiti AP anders werkt.
Maar mocht jij dat ook zo gebruiken zou je dat eventueel nog eens kunnen bekijken.
Blijft een vaag probleem...
Vaag probleem, wat ik als tip kan geven; zorg dat alles up to date is. Denk dat je daar zelf ook wel naar hebt gekeken maar het heeft bij mij wel eens voor rare problemen gezorgd. Ik zie dat je hier niet veel respons krijgt omdat het niet vaak voorkomt. Misschien kun je het XDA forum bezoeken en daar een topic aanmaken, die wordt wereldwijd bezocht dus misschien heb je daar meer geluk!martijn0523 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:44:
Ik heb sinds afgelopen wintersport een dooie S6 (G920). Misschien dat iemand hier me kan helpen, het volgende is het probleem:
Wie heeft hier zelf z'n batterij vervangen? Ik zou graag willen weten waar je de nieuwe batterij hebt gehaald en of je nieuwe lijm nodig heb voor terugplaatsen of dat de oude gewoon nog gebruikt kan worden.
And the soap continues...
https://forum.xda-develop...update-galaxy-s6-t3734588
Iemand die contact heeft opgenomen met Samsung customer service met de vraag of Oreo naar de S6 komt.
Afbeelding 1: https://dl.xda-developers...3kgZJBiY74g&ts=1516019066
Afbeelding 2: https://dl.xda-developers...O3O84ZjHHmA&ts=1516019131
Iemand die contact heeft opgenomen met Samsung customer service met de vraag of Oreo naar de S6 komt.
[ Voor 3% gewijzigd door Hegeman op 15-01-2018 13:25 ]
En toch ben ik enigszins sceptisch, er is vaker voorgekomen dat support reps gewoon dingen beloven die niet waar zijn om maar van die eeuwige vragen af te zijn.Hegeman schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:24:
And the soap continues...
Mocht het wel waar zijn, respect voor Samsung.
Share and Enjoy!
Volledig mee eens, denk dat je de spijker op z'n kop slaat.GreNade schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:58:
[...]
En toch ben ik enigszins sceptisch, er is vaker voorgekomen dat support reps gewoon dingen beloven die niet waar zijn om maar van die eeuwige vragen af te zijn.
Mocht het wel waar zijn, respect voor Samsung.
Hegeman schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:03:
[...]
Ik denk het niet, de bronnen zijn allemaal vaag en een gesprek met een servicedesk medewerker is niet echt betrouwbaar. Ik denk ook dat de servicedesk medewerkers liever de klant pleasen dan dat ze 100% zeker weten of die update er komt!
Zojuist terug van een stukje lopen en: ja hoor, daar ging de wifi weer. Airplane mode uit en aan helpt voor 2 seconden en dan valt het weer weg. Dus, mooi moment om de gecombineerde 2.4GHz/5GHz SSID te testen. Inderdaad, ik zet de 2.4GHz verbinding uit, waardoor de SSID dus enkel 5GHz is, en na een airplane mode toggle verbindt mijn telefoon weer netjes en blijft de verbinding stabiel.
5GHz uitzetten geeft wel verbetering voor mij.
Mijn S6 meldt zojuist een software update van 304,33 MB, release notes melden alleen maar algemene zaken zoals presetatie verbeteringen en bugfixes..
Hier ook 313.69MB, forse update. Zal toch wel meer in gefixed zijn dan alleen maar stability/security update.JBS schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:38:
Mijn S6 meldt zojuist een software update van 304,33 MB, release notes melden alleen maar algemene zaken zoals presetatie verbeteringen en bugfixes..
Zojuist de update geinstalleerd, bevat (o.a.?) de beveiligingspatch van 1 januari 2018.Akemi schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:45:
[...]
Hier ook 313.69MB, forse update. Zal toch wel meer in gefixed zijn dan alleen maar stability/security update.
Hier ook de update geinstalleerd. Ik bemerk nog geen verbeteringen mbt de bekende issues. Voorlopig ben ik 'tevreden' met m'n 4+ dagen standby in 2G modus, al lonkt het wel om met de MM btw-actie de S8 te overwegen.
Ook zie ik in de layout van sommige standaard widgets wat aanpassingen.JBS schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:39:
[...]
Zojuist de update geinstalleerd, bevat (o.a.?) de beveiligingspatch van 1 januari 2018.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Zoals?Kevinp schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:14:
[...]
Ook zie ik in de layout van sommige standaard widgets wat aanpassingen.
https://www.galaxyclub.nl...ri-update-rolt-nederland/JBS schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:39:
[...]
Zojuist de update geinstalleerd, bevat (o.a.?) de beveiligingspatch van 1 januari 2018.
Bijv. de klok/weerwidget. Deze is mij het snelst opgevallen. Ik had deze eerst verdeeld over 2 rijen, nu is deze nog verdeeld over 1 rij (al is het qua layout nu richting de S8).
precies deze.Gismo1979 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:08:
[...]
Bijv. de klok/weerwidget. Deze is mij het snelst opgevallen. Ik had deze eerst verdeeld over 2 rijen, nu is deze nog verdeeld over 1 rij (al is het qua layout nu richting de S8).
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Wat ik irritant vind is dat na elke update ik de gmail widget opnieuw moet plaatsen. Hij is dan leeg.
Aha, die gebruik ik niet dus mij was ook nog niets opgevallen!Gismo1979 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:08:
[...]
Crossposten is niet toegestaan, dus graag hier verder: Inloggen op Galaxy Apps app faalt voortdurend.
[ Voor 93% gewijzigd door rens-br op 29-01-2018 10:44 ]
Verwijderd
ik zit ff met het volgende mijn zoon gaat mij oude s6 gebruiken nu zoek ik een app om de instelling helderhied van het scherm te kunnen vast zetten zodat hij dat niet feller kan zetten .
iemand tips
Gelukt. Via applock en dan het schuifje waarmeje dit kan doen de verbrengen .
iemand tips
Gelukt. Via applock en dan het schuifje waarmeje dit kan doen de verbrengen .
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2018 09:50 ]
Goed nieuws voor iedereen die een betrouwbaarder huidje wil dan touchwiz LineageOS adds support for [..], international Galaxy S6, and more.
Gaat om de G920F-variant.
Darkermoon schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:28:
Goed nieuws voor iedereen die een betrouwbaarder huidje wil dan touchwiz LineageOS adds support for [..], international Galaxy S6, and more.
Het is dat de laatste patches mijn problemen verholpen lijken te hebben, maar toch verleidelijk (en een fijne optie voor later!).
Het lijkt toch te gebeuren: https://www.androidcentra...t-mobile-galaxy-s6-note-5
[ Voor 34% gewijzigd door Stefan22 op 09-02-2018 19:13 ]
Verwijderd
InderdaadStefan22 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:12:
Het lijkt toch te gebeuren: https://www.androidcentra...t-mobile-galaxy-s6-note-5
https://nl.hardware.info/...date-naar-android-80-oreo
Beste alle,\
Kan iemand mij bevestigen dat de batterij kapot aan het gaan Is of niet?
Ik heb enkele weken last van een batterydrain.
Heb enekel custom roms gedraaid en op alle heeft het een batterydrain gehad.
Laatste custom rom was LineageOS14.2 en de batterij moest je denk ik 3x4 opladen per dag.
Nu draai ik de originele ROM van sammobile.com en ongeveer het zelfde moet vaak opladen misschien 1x minder dan normaal.
Kan je dit repareren of valt dat niet te doen??
Laatste custom rom was LineageOS14.2 en de batterij moest je denk ik 3x4 opladen per dag.
Nu draai ik de originele ROM van sammobile.com en ongeveer het zelfde moet vaak opladen misschien 1x minder dan normaal.
Mijne is nog helemaal origineel maar merk ook dat de batterij veel sneller leeg loopt dan voorheen.theduke1989 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:05:
Beste alle,\
Lijkt er bijna op dat laatste updates van Samsung zelf meer zorgen voor een drain maar kan nog steeds niet goed achterhalen waar het probleem in zit.
Ik heb ook al 1,5 een s6 met een originele batterij maar de batterijduur is echt om te huilen. Als ik 'm uit de lader haal en naar mn werk ga dan ben ik al +20% kwijt. Ik vind de S6 een heerlijke telefoon maar aan de batterij stoor ik me enorm.theduke1989 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:05:
Beste alle,\
De S6 is natuurlijk al behoorlijk oud, op gegeven moment heeft de batterij natuurlijk zijn beste tijd gehad. Je kan even kijken of deze te vervangen is voor een nieuwe.theduke1989 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:05:
offtopic:
LineageOS 14.2? Gebaseerd op Android 7.2 zeker?
LineageOS 14.2? Gebaseerd op Android 7.2 zeker?
Ik heb mijn batterij onlangs vervangen met een nieuwe orginele Samsung batterij. Eerlijk gezegd merk ik geen verschil :-s
Ik verlies zo'n 2 procent per uur als ik m'n s6 niet gebruik. Nooit problemen met de batterij gehad.. Al jaren tevreden met mn s6!
Dat is geen update, toestel zit in de “download modus” even power en volume down ingedrukt houden tot het toestel uit gaat. Dan opnieuw aan zetten
Probeert vast de kernel te updaten of een nieuwe ROM? Of twrp installeren. Alles kan als je in download modus zit. Aangezien dat nooit nodig is voor de hedendaagse gebruiker..FreshMaker schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:29:
Ben niet thuis ....
Geen idee wat hij gedaan heeft
Wat een toeval. Mijn jongste van 6 mag sinds 3 dagen de S6 gebruiken, en hij kwam met hetzelfde scherm naar me toe.
Zo 'clever' is hij nog niet.theduke1989 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:51:
[...]
Probeert vast de kernel te updaten of een nieuwe ROM? Of twrp installeren. Alles kan als je in download modus zit. Aangezien dat nooit nodig is voor de hedendaagse gebruiker..
Ik denk dat het een samenloop van omstandigheden was.
Straks eens kijken, hij wil geen custom-rom, ivm een paar spellen die hij 'origineel' moet spelen.
( hij kreeg hem met een debloated rom ... en moest teruggezet worden van hem )
Ik draai tegenwoordig ook lineageOS. Prettig in gebruik en een stuk sneller/snappier dan de touchwiz. Wel gaat mn batterij de laatste dagen als een gek leeg en baal ik er van dat er geen goede camera app bij de ROM zit. De 3rd party alternatieven zijn een stuk minder dan de originele camera app van de S6 die ik nu wel mis, maarja ik ga over een tijdje toch de boel inruilen denk ik.
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Mijn vrouw had dat ook. Heb het vermoeden gehad dat de optimalisatie niet goed is in de ROM en het dus echt super snel leeg gaat. Met de officiele ROM erop weer gaat het een stuk langer met 1 batterij...Maardiweb schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:49:
Wel gaat mn batterij de laatste dagen als een gek leeg en baal ik er van dat er geen goede camera app bij de ROM zit.
Hoe ben jij teruggegaan? Gewoon ergens de stock firmware vandaan getoverd?theduke1989 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 17:14:
[...]
Mijn vrouw had dat ook. Heb het vermoeden gehad dat de optimalisatie niet goed is in de ROM en het dus echt super snel leeg gaat. Met de officiele ROM erop weer gaat het een stuk langer met 1 batterij...
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Ja via sammobile gedownload. Was ongeveer 1.6GB voor de Nederlandse variant. En via ODIN geïnstalleerd. Wel meteen Android 7.0 erop. Toen wij de Samsung kregen zat er stock 6.0 op dus dat is wel goed.Maardiweb schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:16:
[...]
Hoe ben jij teruggegaan? Gewoon ergens de stock firmware vandaan getoverd?
Bevat de beveiligingsupdate van 1 februari.Robert89 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:01:
Nieuwe update beschikbaar!
Hoe is de batterijduur van de update.Robert89 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:01:
Nieuwe update beschikbaar!
Voor mij is de batterijduur onveranderd sinds de laatste update. Ik ben er tevreden mee, en sinds de vorige update is mijn wifiprobleem ook opgelost, dus ik ben een happy camper.theduke1989 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:44:
[...]
Hoe is de batterijduur van de update.
Ik realiseer me dat mijn wifi probleem inderdaad is opgelost, maar ik weet niet met welke update.
Ik heb het idee dat m'n batterij na de update nog sneller leeg gaat.
Nieuwe update naar Oreo gaat er vast niet komen he. Is jammer dat we vast zitten op 7.0, maar goed als de beveiligingsupdates prima uitgerold worden ook goed.
Ik zie hier meer patch updates voorbij komen dan voor mijn XZ1 Compact.
Weet alleen nou niet of dat juist goed of slecht is
Weet alleen nou niet of dat juist goed of slecht is
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Dat is nog niet zeker. De S8 heeft hem nog maar krap 2 weken. Dan komt de S7 en dan mogelijk pas de S6.theduke1989 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 15:04:
Nieuwe update naar Oreo gaat er vast niet komen he. Is jammer dat we vast zitten op 7.0, maar goed als de beveiligingsupdates prima uitgerold worden ook goed.
Buiten wat vage toezeggingen zie ik het er ook niet van komen. Als hij komt dan is het pas eind van het jaar. Tegen die tijd zijn we al 3 toestellen verder. Ik geloof er niet in, zeker gezien de trackrecord van Samsung.
Mijn volgende wordt bijna zeker Nokia. Goed update beleid, schone software.
Mijn volgende wordt bijna zeker Nokia. Goed update beleid, schone software.
Na de laatste update (1 feb) is mijn vergrendelscherm terug gegaan naar de originele, en kan ik zowel vergrendel als startscherm niet meer aanpassen. Ik krijg dan de melding Achtergrond is gestopt, App opnieuw starten.
Zijn er meer die deze problemen hebben?
Strange: opeens werkt het weer. Klinkt erg solide dit.
Zijn er meer die deze problemen hebben?
Strange: opeens werkt het weer. Klinkt erg solide dit.
[ Voor 11% gewijzigd door wimd68 op 07-03-2018 11:53 ]
Batterij loopt na de update ineens weer heel snel leeg.. om gek van te worden. Het is even goed gegaan maar de laatste update trekt de batterij weer leeg.
Iemand hier na unroot succesvol S Health in gebruik zonder opnieuw te rooten?
Vond o.a. hier wel instructies, maar aangezien de huidige versie niet te verwijderen is, en 'Method 2 below' ontbreekt, kom je daarmee helaas niet verder.
Vond o.a. hier wel instructies, maar aangezien de huidige versie niet te verwijderen is, en 'Method 2 below' ontbreekt, kom je daarmee helaas niet verder.
Ik word er ook dood moe van. Ik ben nog nooit zo tevreden geweest over een telefoon. Ik heb hem 1,5 jaar en zou hem zo nog 2 jaar willen houden, ware het niet dat de batterij echt compleet bagger is nu. Ik ga binnenkort nog een keer een factory reset proberen (zonder back-ups terug te zetten oid) en anders ga ik toch switchen denk ik.forzav schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:59:
Batterij loopt na de update ineens weer heel snel leeg.. om gek van te worden. Het is even goed gegaan maar de laatste update trekt de batterij weer leeg.
Idem, batterij-instellingen nalopen en die van individuele apps met opvallend verbruik controleren helpt, tot nu toe verbruik telkens weer genormaliseerd.
Als dat niet meer gebeurt zou ik zeker overwegen batterij te (laten) vervangen.
Als dat niet meer gebeurt zou ik zeker overwegen batterij te (laten) vervangen.
Mocht je batterij niet goed meer zijn ook daar zit 2 jaar garantie op. Je zou hem dus nog kunnen aanmelden voor garantie als je hem 1,5 jaar terug nieuw hebt aangeschaft.Robert89 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:52:
[...]
Ik word er ook dood moe van. Ik ben nog nooit zo tevreden geweest over een telefoon. Ik heb hem 1,5 jaar en zou hem zo nog 2 jaar willen houden, ware het niet dat de batterij echt compleet bagger is nu. Ik ga binnenkort nog een keer een factory reset proberen (zonder back-ups terug te zetten oid) en anders ga ik toch switchen denk ik.
Loop hier ook tegengaan, niet geroot maar knox is wel tripped(0x1) ivm een restore via smartswitch met een firmware update, weliswaar een originele firmware maar kennelijk toch knox getrriggert.JBS schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:12:
Iemand hier na unroot succesvol S Health in gebruik zonder opnieuw te rooten?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Probleem is dat het niet hardware gerelateerd lijkt te zijn maar softwarematig. Voor de laatste update was het okay, nu niet meer. En hetzelfde geldt voor de update daarvoor, die trok de batterij ook helemaal leeg.MikeOO schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 08:22:
[...]
Mocht je batterij niet goed meer zijn ook daar zit 2 jaar garantie op. Je zou hem dus nog kunnen aanmelden voor garantie als je hem 1,5 jaar terug nieuw hebt aangeschaft.
Klopt heb ik ook maar was meer ter info voor het geval datforzav schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 10:33:
[...]
Probleem is dat het niet hardware gerelateerd lijkt te zijn maar softwarematig. Voor de laatste update was het okay, nu niet meer. En hetzelfde geldt voor de update daarvoor, die trok de batterij ook helemaal leeg.
Iemand wel eens zijn batterij laten vervangen? Ik ben een beetje ten einde raad. In stand-by is mijn telefoon nog wel ok, maar zodra ik het scherm aandoe verbruikt hij enorm veel batterij. Met behulp van Gsam kan ik niet echt achterhalen wat dat nou precies is. Wellicht dat mijn batterij slecht is maar ik lees hier en daar ook wel eens dat mensen hun batterij hebben vervangen en dat het probleem daarna nog steeds niet is opgelost.
De ifixit site is niet echt lovend over het vervangen van de batterij. Omdat de batteryplate vastgelijmd is. Waardoor je opnieuw moet aanbrengen.Robert89 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 08:30:
Iemand wel eens zijn batterij laten vervangen? Ik ben een beetje ten einde raad. In stand-by is mijn telefoon nog wel ok, maar zodra ik het scherm aandoe verbruikt hij enorm veel batterij. Met behulp van Gsam kan ik niet echt achterhalen wat dat nou precies is. Wellicht dat mijn batterij slecht is maar ik lees hier en daar ook wel eens dat mensen hun batterij hebben vervangen en dat het probleem daarna nog steeds niet is opgelost.
https://nl.ifixit.com/Gui...Replacement/44648?lang=en
Misschien helpt het wel. Ik ga in iedergeval voor mijn vrouw een nieuw toestel kopen.
Ik ga er sowieso niet zelf aan beginnen. Ben veel te lomp met zulk priegelwerk. Hier in Utrecht zit een zaak waar ik voor mijn werk ook geregeld telefoons liet repareren (met name iPhones), en daar vervangen ze je S6 batterij met een nieuwe originele voor 45 euro. Voor dat geld ga ik zelf niet zitten prutsen.theduke1989 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:30:
[...]
De ifixit site is niet echt lovend over het vervangen van de batterij. Omdat de batteryplate vastgelijmd is. Waardoor je opnieuw moet aanbrengen.
https://nl.ifixit.com/Gui...Replacement/44648?lang=en
Misschien helpt het wel. Ik ga in iedergeval voor mijn vrouw een nieuw toestel kopen.
Ik vraag me dus vooral af of het zin heeft

@Robert89 als die €45,- niet te veel geld voor jou is. Kan een gokje wagen? En eventueel advies vragen bij dat bedrijf of het wel of niet nut heft.
Dat ga ik sowieso nog wel doen inderdaad, maar je kunt er donder op zeggen dat ze zeggen 'gewoon doen'. Vandaar dat ik nog even advies probeer in te winnen bij neutrale mede-tweakerstheduke1989 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:04:
@Robert89 als die €45,- niet te veel geld voor jou is. Kan een gokje wagen? En eventueel advies vragen bij dat bedrijf of het wel of niet nut heft.
Het kan soms ook helpen om je telefoon eens een keer helemaal opnieuw te installeren. Zeker als je update na update installeert en nooit een keer opnieuw begint wil ook dat je batterij meer belasten. Vraag mij niet waarom maar dit wordt vaak als advies gegeven bij dit soort problemen.Robert89 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 08:30:
Handeling kost niets en alleen tijd en dan rustig aan beginnen met zo min mogelijk apps als je hem gerest hebt en dan eens paar uur testen om te zien of het nog voorkomt. Zo niet dan staat een paar installeren en weer eens testen. Dan merk je vrij snel of het verbruik ineens hoger wordt.
Dat heb ik helaas al eens geprobeerd. In het begin na de reset was de batterij nog slechter dan voorheen, maar dat is na een aantal dagen iets beter geworden, maar nooit boven het niveau dat het was voor de reset.MikeOO schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:19:
[...]
Het kan soms ook helpen om je telefoon eens een keer helemaal opnieuw te installeren. Zeker als je update na update installeert en nooit een keer opnieuw begint wil ook dat je batterij meer belasten. Vraag mij niet waarom maar dit wordt vaak als advies gegeven bij dit soort problemen.
Handeling kost niets en alleen tijd en dan rustig aan beginnen met zo min mogelijk apps als je hem gerest hebt en dan eens paar uur testen om te zien of het nog voorkomt. Zo niet dan staat een paar installeren en weer eens testen. Dan merk je vrij snel of het verbruik ineens hoger wordt.

Probeer eens een andere ROM te installeren? misschien helpt dat wel. Je weet het nooit.Robert89 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:26:
[...]
Dat heb ik helaas al eens geprobeerd. In het begin na de reset was de batterij nog slechter dan voorheen, maar dat is na een aantal dagen iets beter geworden, maar nooit boven het niveau dat het was voor de reset.
Ik heb nu m'n derde batterij. Eerste vervanger was van Trendparts (12,50). Die was nog slechter dan het orgineel. Gemeld en ik kreeg direct m'n geld weer terug. Daarna bij GSMPunt gekocht (25,-). Die deed het niet veel beter. Gemeld en ik kreeg zonder problemen en nieuwe opgestuurd. Bij vervanging bleek de eerste die ze stuurde nu (na 2wk gebruik) vol bobbeltjes te zitten... De nieuwe weer geplaatst (overigens zelfde batch nummer) een deze doet het beter. Maar ik betwijfel of ik nu heel veel beter af ben dan met het orgineel. Ik denk dat de software inmiddels minder optimaal werkt voor de batterij/hardware van de S6. Gelukkig heb ik overal wel opladers liggen, dus in de problemen kom ik eigenlijk niet.
Volledige reset heb ik overigens ook gedaan, maar levert eigenlijk niets op. Verbruik was bij mij ook niet extreem ofzo, ik haalde alleen einde van de dag niet meer.
Volledige reset heb ik overigens ook gedaan, maar levert eigenlijk niets op. Verbruik was bij mij ook niet extreem ofzo, ik haalde alleen einde van de dag niet meer.
Toevallig gisteren nog een update gehad, zal dan wel de laatste zijn voor de S6.....
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Zo zie je dus maar dat die beloofde update naar Oreo door de servicemedewerkers wederom brol was, bedoeld als een zoethoudertje.
Share and Enjoy!
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's