Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ervaar problemen met inloggen op de Galaxy Apps app op mijn Samsung S6 Edge en krijg na elke inlogpoging de melding 'U moet opnieuw inloggen om uw account te beschermen en deze service te blijven gebruiken. Bevestig uw wachtwoord'.

Inloggen via https://account.samsung.com gaat wel zonder problemen.

Ook met een nieuw aangemaakt Samsung account lukt het niet om in te loggen op m'n S6 en krijg ik steeds dezelfde melding nadat ik na het invoeren van m'n wachtwoord op 'Inloggen' druk.

Wat ook niet geholpen heeft:

- Verwijderen updates van de Galaxy App en deze opnieuw installeren
- Verwijderen van alle data van de Galaxy App
- Toestel opnieuw opstarten
- Wachtwoord wijzigen

Herkent iemand dit probleem?

Samsung S6 Edge
Android 7.0 met laatste update
Galaxy Apps app versie 4.2.18.2 (laatste versie)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:13
JBS schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:43:
Ik ervaar problemen met inloggen op de Galay Apps app op mijn S6 en krijg na elke inlogpoging de melding 'U moet opnieuw inloggen om uw account te beschermen en deze service te blijven gebruiken. Bevestig uw wachtwoord'.

Inloggen via https://account.samsung.com gaat wel zonder problemen.

Ook met een nieuw aangemaakt Samsung acount lukt het niet om in te loggen op m'n S6.

Herkent iemand dit probleem?
Even voor je getest maar geen problemen mee. Kan op de telefoon inloggen en apps bijwerken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
MikeOO schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:12:
[...]

Even voor je getest maar geen problemen mee. Kan op de telefoon inloggen en apps bijwerken etc.
Ik heb er al een paar dagen last van dus vermoed niet een tijdelijke storing aan de Samsung kant of iets dergelijks maar eerder 'iets' met de app, telefoon of combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
JBS schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:11:
[...]
Ik heb er al een paar dagen last van dus vermoed niet een tijdelijke storing aan de Samsung kant of iets dergelijks maar eerder 'iets' met de app, telefoon of combinatie.
ALs eens de telefoon een keer opnieuw opgestart. Klinkt altijd als iets standaards maar lost vaak vage problemen ook weer op.

Lukt het dan nog niet start hem eens in safe mode op en test het dan eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
MikeOO schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:44:
[...]

ALs eens de telefoon een keer opnieuw opgestart. Klinkt altijd als iets standaards maar lost vaak vage problemen ook weer op.

Lukt het dan nog niet start hem eens in safe mode op en test het dan eens.
Zowel opnieuw opstarten als in veilige modus opstarten heeft helaas niet geholpen. Zelfde melding blijft naar voren komen na poging tot inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
JBS schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:15:
[...]
Zowel opnieuw opstarten als in veilige modus opstarten heeft helaas niet geholpen. Zelfde melding blijft naar voren komen na poging tot inloggen.
Dan zijn mijn ideeën ook op.
Dan wordt het Samsung bellen en moeten zijn maar eens kijken wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Blijkt dat het niet kunnen inloggen te maken heeft met het feit dat ik mijn toestel in het verleden geroot heb (om data recovery apps te kunnen gebruiken). Kennelijk kun je Samsung Pay en S Health niet gebruiken na root, maar dat is nog te overzien. Ondanks dat ik stock firmware draai (geïnstalleerd zonder volledige wipe van data vooraf) weigert Galaxy Apps (als in Samsung Account) me in te laten loggen.

Iemand ervaring met het volledig wipen en flashen van stock firmware en daarna wél in kunnen loggen op je Samsung account?

Context: Ik heb mijn Gear S3 gekoppeld aan een andere telefoon, apps en watch faces geïnstalleerd en daarna een back-up gemaakt naar de Samsung Cloud. Wanneer ik op mijn eigen telefoon nu in zou kunnen loggen op Samsung Cloud, dan kan ik die back-up terugzetten. Het wisselen van telefoon betekent namelijk dat alle apps en watch faces worden verwijderd, een back-up gestore is daarom noodzakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@JBS Ik heb alle reacties op jou vraag uit het S6 topic hierheen verplaatst. Het is namelijk niet toegestaan om op twee plekken dezelfde vraag te stellen. (Crossposten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Update: Inmiddels heb ik op mijn S6 opnieuw stock firmware geflashed na eerst alle data te hebben verwijderd. Nu lukt het wel om in te loggen op mijn Samsung Account en vervolgens een back-up te restoren naar mijn Gear S3. Ook het installeren van een nieuwe app/wijzerplaat is nu gewoon mogelijk.
Pagina: 1