Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik blijf voorlopig nog bij mijn s6. Ik kijk volgend jaar even wat de s9 of concurrentie brengt. Een iphone zie ik mezelf niet kopen. Vind Android prettiger werken dan IOS. Al is dit natuurlijk een persoonlijke smaak.
Qua updates vind ik dat Samsung het niet verkeerd doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
Gismo1979 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:50:
Ik blijf voorlopig nog bij mijn s6. Ik kijk volgend jaar even wat de s9 of concurrentie brengt. Een iphone zie ik mezelf niet kopen. Vind Android prettiger werken dan IOS. Al is dit natuurlijk een persoonlijke smaak.
Qua updates vind ik dat Samsung het niet verkeerd doet.
Net weer een update binnen voor de S6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
@kwaazaar Klopt, dat is blueborne fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Volgens Bitcoin wallet nog steeds vulnerable. Maar zal wel false positive zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
@kwaazaar De Blueborne scanner geeft nu als het goed is wel aan dat de telefoon niet meer kwetsbaar is.
Google Play: BlueBorne Vulnerability Scanner by Armis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Gismo1979 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:13:
@kwaazaar De Blueborne scanner geeft nu als het goed is wel aan dat de telefoon niet meer kwetsbaar is.
Google Play: BlueBorne Vulnerability Scanner by Armis
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:39
Heeft iemand hier ervaring met het laten repareren van het glas voor de camera? Mijne is diginaal gebroken en alle foto's zijn een stuk waziger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 18:16
Wie o wie kan mij helpen:

Normale S6 ineens uitgevallen, terwijl hij op standby op de bank lag. Uurtje daarvoor nog rond de 60% batterij. Krijg hem met geen mogelijkheid meer aan. Harde reset geprobeerd, een tijd aan de oplader gehangen maar hij reageert nergens op. Aan de oplader werkt trouwens helemaal niet, want ook dan geeft hij geen teken van leven.. geen rood lampje o.i.d.

Wat kan ik nog meer proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Mijn S6 Edge is een half uur geleden vastgelopen. Scherm is aan (gedimd), weergegeven tijd op lockscreen is al een half uur 09:00, toets-verlichting links en rechts naast de home-knop is aan. Toestel is warm, heel erg warm. Uitzetten lukt niet, ook niet na 20 seconden de power-knop ingedrukt te hebben (wat eigenlijk nauwelijks te doen is, zo warm is met name de zijkant geworden).

Einde verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:42
JBS schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 09:28:
Mijn S6 Edge is een half uur geleden vastgelopen. Scherm is aan (gedimd), weergegeven tijd op lockscreen is al een half uur 09:00, toets-verlichting links en rechts naast de home-knop is aan. Toestel is warm, heel erg warm. Uitzetten lukt niet, ook niet na 20 seconden de power-knop ingedrukt te hebben (wat eigenlijk nauwelijks te doen is, zo warm is met name de zijkant geworden).

Einde verhaal?
Soft reset geprobeerd? Volgens mij power en volume down. Voor de zekerheid even zoeken naar de combinatie anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

MADG0BLIN schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 09:41:
[...]

Soft reset geprobeerd? Volgens mij power en volume down. Voor de zekerheid even zoeken naar de combinatie anders.
Klopt, dat werkt wel. Toestel is nu weer redelijk afgekoeld. Benieuwd of dit het begin van het einde is. Geen idee waar dit vandaan kwam in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:49

Hegeman

Weet van alles wat

Mijn vriendin heeft een Moto G4 Plus en daar zit de handige functie op dat wanneer zij het toestel met het scherm naar beneden legt er geen notificaties (geluid, trilling, enz.) binnenkomen.
Heeft de S6 ook zo'n soort functie? 'Slim melden' en 'Eenvoudig dempen' heb ik al gevonden, maar deze functies zijn niet dekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 23:40
Zuaro schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:43:
Heeft iemand hier ervaring met het laten repareren van het glas voor de camera? Mijne is diginaal gebroken en alle foto's zijn een stuk waziger.
Ik weet niet hoe handig je bent, maar dit is echt zo makkelijk zelf te doen. Achterkant verwarmen met een föhn, en glas verwijderen Daarna heel simpel het glaasje van de camera verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Klopt. Heb het recent nog bij een S7 gedaan. Nog geen 10 min werk.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:20
Vandaag een update gekregen van 92,5 Mb groot en beveiligingsupdate staat nu op 1 oktober en helaas niet gekeken waar hij hiervoor op stond dus weet niet 100% zeker of dit veranderd is.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2wgxbae.png

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/mugxw5.png

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/iequc5.png

[ Voor 60% gewijzigd door MikeOO op 05-11-2017 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
@MikeOO Hiervoor stond de beveiligingspatch op 1 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Sinds ik bovengenoemde update heb geïnstalleerd gisteren heb ik last van een battery drain. Vreemdgenoeg geen opvallende items in batterijverbruik. Vandaag herstart en na opladen ging het met 15% per uur. Daarna nog een keer herstart en was het ~4% per uur in standby. Normaliter zit ik op ~1.5% per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Raar. Ik heb juist het idee dat mijn batterij langer mee gaat na de update.

[ Voor 1% gewijzigd door Gismo1979 op 07-11-2017 08:31 . Reden: tikfoutje :) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
Gismo1979 schreef op maandag 6 november 2017 @ 22:33:
Raar. Ik heb juist het idee dat mijn batterij langer mee gat na de update
Dat gevoel had ik nu ook. Voor de update liep de batterij vrij snel leeg te laatste tijd. Na de update merkbaar verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Ik krijg sinds paar dagen steeds de melding van "mijn bestanden" dat de opskag bijna vol is (nog 5GB ongeveer), kan ik die melding ergens uitzetten want is vreselijk irritant (als ik weg swiped, komt ie weer na een tijdje terug).

[Edit] Heb bij intellingen- meldingen - geavanceerd denk ik kunne uitzetten.. afwachten of t terug komt

[ Voor 19% gewijzigd door Eek2nd op 09-11-2017 05:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Gismo1979 schreef op maandag 6 november 2017 @ 22:33:
Raar. Ik heb juist het idee dat mijn batterij langer mee gaat na de update.
MikeOO schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:28:
[...]

Dat gevoel had ik nu ook. Voor de update liep de batterij vrij snel leeg te laatste tijd. Na de update merkbaar verschil ;)
Oh apart dat onze ervaringen zo uiteen lopen. Op Reddit en XDA heb ik ook een aantal gevallen gezien van drain na de oktober patch, maar nog geen oplossing anders dan alle energieslurpende zaken uitzetten. Mja, dat had ik dus al. Momenteel doe ik ~3.5% per uur in standby, dus nog steeds erg matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Bee.nl schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:50:
[...]

[...]

Oh apart dat onze ervaringen zo uiteen lopen. Op Reddit en XDA heb ik ook een aantal gevallen gezien van drain na de oktober patch, maar nog geen oplossing anders dan alle energieslurpende zaken uitzetten. Mja, dat had ik dus al. Momenteel doe ik ~3.5% per uur in standby, dus nog steeds erg matig.
Is inderdaad appart, maar ik denk ook dat het persoonlijk is hoeveel last je ervan hebt. Ik zit nu op ong. 2,5% per uur. Ik heb na ca. 15 uur nog 63% over met 45 minuten scherm aan tijd. Voor de patch had ik minder over aan het eind van de dag.

Iedere telefoon is anders en wellicht is het bij jou een combinatie van een app met de oktoberpatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:58
Ik heb sinds de laaste update het probleem dat ie af en toe geen verbinding met WIFI wil maken. Ik moet dan eerst wifi uitzetten en daarna weer aanzetten. Pas dan wil de telefoon weer verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
KingSizeBas schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:10:
Ik heb sinds de laaste update het probleem dat ie af en toe geen verbinding met WIFI wil maken. Ik moet dan eerst wifi uitzetten en daarna weer aanzetten. Pas dan wil de telefoon weer verbinding maken.
Heb je al eens geprobeerd om de wifi verbinding te vergeten en deze een keer opnieuw aan te melden zodat je het wachtwoord weer moet invullen.

Een keer je toestel opnieuw starten wil ook bij dit soort problemen wel eens helpen.

Heb zelf geen problemen met de wifi. Hooguit dat hij ondanks alle instellingen even goed de wifi deels uitzet als het toestel een tijdje niet wordt gebruikt. Zodra ik het scherm aanzet zie je alleen 4G+ staan en een seconden later verschijnt het wifi symbool weer.

Alles wat maar kan geprobeerd maar probleem blijft, maar dit staat los van deze update en ervaar ik al lange tijd.

Toestel een reset naar fabrieksinstellingen gegeven.
Alle besparing opties uitgezet.
Bij wifi de optie om de wifi aan te laten bij slapen staat aan. Ook een keer uit gezet, toestel herstart en toen weer aangezet. Kwam ik ook ergens tegen als optie maar loste het ook niet op.

Gebruik de wifi verbinding om te testen of mij toestel thuis is icm Domotica dus kan zien dat hij zich soms even afmeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Eek2nd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 23:46:
Ik krijg sinds paar dagen steeds de melding van "mijn bestanden" dat de opskag bijna vol is (nog 5GB ongeveer), kan ik die melding ergens uitzetten want is vreselijk irritant (als ik weg swiped, komt ie weer na een tijdje terug).

[Edit] Heb bij intellingen- meldingen - geavanceerd denk ik kunne uitzetten.. afwachten of t terug komt
Welke app moet je dan hebben? Ik word er gestoord van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri1986
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-01 20:39
Sinds de laatste update werkt snelladen niet meer en bij 60% laad hij niet meer veder. Meer mensen die hier last van hebben of zal dit een andere oorzaak hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
kwaazaar schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 13:29:
[...]

Welke app moet je dan hebben? Ik word er gestoord van!
Mijn bestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 18:27
Youri1986 schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:21:
Sinds de laatste update werkt snelladen niet meer en bij 60% laad hij niet meer veder. Meer mensen die hier last van hebben of zal dit een andere oorzaak hebben?
Ik denk een andere oorzaak. Ik had dit ook al voor de update. Volgens mij is mijn usb poort langzaam rot aan het worden. Ik moet de connector er meerdere keren in doen voordat ik snelladen heb. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Akemi schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:35:
[...]

Ik denk een andere oorzaak. Ik had dit ook al voor de update. Volgens mij is mijn usb poort langzaam rot aan het worden. Ik moet de connector er meerdere keren in doen voordat ik snelladen heb. Heel vreemd.
Gebruik je de standaard oplader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Hegeman schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:44:
[...]

Gebruik je de standaard oplader?
Ja ik gebruik de standaard lader maar ook de fast lader in de auto heeft dat probleem. Vandaar dat ik denk dat het de usb poort is. Mijn vorige mobiel had dat probleem ook. Ik denk dat na zoveel keer in en uithalen de poort een keer rot wordt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Hebben jullie de usb poort al eens schoongemaakt? Wellicht zit er stof in de weg.

Het is maar een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermankoster
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-11-2024
Hallo. Ik heb na de laatst update last van weg vallen van de wifi. Moet wifi uitzetten en weer aan zetten om het op te lossen. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Gismo1979 schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:26:
Hebben jullie de usb poort al eens schoongemaakt? Wellicht zit er stof in de weg.

Het is maar een idee
Yep, is het eerste wat ik deed ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Akemi schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:28:
[...]
Ja ik gebruik de standaard lader maar ook de fast lader in de auto heeft dat probleem. Vandaar dat ik denk dat het de usb poort is. Mijn vorige mobiel had dat probleem ook. Ik denk dat na zoveel keer in en uithalen de poort een keer rot wordt......
https://forums.androidcen...charging-not-working.html

Simpele oplossingen van oplader aandrukken tot het juist instellen van je telefoon.
Je zegt dat het probleem na je update is ontstaan, kijk eens of de in de settings snelladen nog wel aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Hegeman schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:11:
[...]

Je zegt dat het probleem na je update is ontstaan, kijk eens of de in de settings snelladen nog wel aanstaat.
Dat zei ik niet dat zei @Youri1986

Bij mij doet hij het soms wel en niet. Na 10 erin steken doet hij het weer. Vandaar dat ik denk dat het mijn usb poort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:31
hermankoster schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:00:
Hallo. Ik heb na de laatst update last van weg vallen van de wifi. Moet wifi uitzetten en weer aan zetten om het op te lossen. Hebben meer mensen hier last van?
Dit is mij inderdaad ook opgevallen. Rare bij mij is dat het alleen bij mij thuis is. Op het werk zie ik dit verschijnsel niet. Ik moet de wifi inderdaad een paar keer uit en aan zetten.

De S5 van mijn vrouw heeft thuis nergens last van. Ik ga eens proberen om het wifi thuis eerst te 'vergeten' en opnieuw verbinding te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri1986
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-01 20:39
Hegeman schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:11:
[...]

https://forums.androidcen...charging-not-working.html

Simpele oplossingen van oplader aandrukken tot het juist instellen van je telefoon.
Wat een super tip. Het stond inderdaad uit ! Dadelijk maar eens kijken of het snelladen weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus
  • Laatst online: 08-03 10:16

Veliremus

Narrative Designer

Ik heb ook problemen met wifi en battery drain sinds de update. Ook mensen in de comments bij Galaxy Club hebben er last van.

Ik overweeg om een rollback te doen, maar er zijn twee dingen die me tegenhouden: 1) je internal storage wordt ge-wipe-t. Dat is toch wel irritant. En 2) de download links (van b.v. SamMobile) voor de officiële firmware zijn zó traag. We hebben het over 15kB/s van SamMobile zelf. De snelste die ik vond via Google was 100 kB/s. Niet echt ideaal voor een 1.8GB download, en veel van die sites verbreken gerust de verbinding waardoor de download wegvalt. Heeft er iemand toevallig een goeie mirror voor stock firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Veliremus schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 18:04:
Ik heb ook problemen met wifi en battery drain sinds de update. Ook mensen in de comments bij Galaxy Club hebben er last van.

Ik overweeg om een rollback te doen, maar er zijn twee dingen die me tegenhouden: 1) je internal storage wordt ge-wipe-t. Dat is toch wel irritant. En 2) de download links (van b.v. SamMobile) voor de officiële firmware zijn zó traag. We hebben het over 15kB/s van SamMobile zelf. De snelste die ik vond via Google was 100 kB/s. Niet echt ideaal voor een 1.8GB download, en veel van die sites verbreken gerust de verbinding waardoor de download wegvalt. Heeft er iemand toevallig een goeie mirror voor stock firmware?
Ik zou het nog even aankijken. Lees net op sammobile dat de novemberpatch in frankrijk al uitgerold wordt. Misschien is jullie batterijdrain daarna weer minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Gismo1979 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:19:
[...]

Ik zou het nog even aankijken. Lees net op sammobile dat de novemberpatch in frankrijk al uitgerold wordt. Misschien is jullie batterijdrain daarna weer minder.
Ah, oké, dat klinkt goed -- zou mooi zijn als dat inderdaad snel komt (en helpt). Thanks :). In de tussentijd heb ik de cache partition ge-wipe-t. Even kijken of dat nog wat uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Veliremus schreef op woensdag 15 november 2017 @ 18:13:
[...]

Ah, oké, dat klinkt goed -- zou mooi zijn als dat inderdaad snel komt (en helpt). Thanks :). In de tussentijd heb ik de cache partition ge-wipe-t. Even kijken of dat nog wat uithaalt.
Die truc heb ik ook al geprobeerd maar zonder succes. Inmiddels heb ik Wakelock Detector Lite al een paar dagen draaien met een opvallend resultaat. Ongeveer 80~90% van de wake tijd is afkomstig van SCPM Client (com.samsung.android.sm.provider). Helaas is deze service zonder root niet uit te schakelen, ook niet via usb debugging mode.

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Bee.nl schreef op woensdag 15 november 2017 @ 18:23:
[...]

Die truc heb ik ook al geprobeerd maar zonder succes. Inmiddels heb ik Wakelock Detector Lite al een paar dagen draaien met een opvallend resultaat. Ongeveer 80~90% van de wake tijd is afkomstig van SCPM Client (com.samsung.android.sm.provider). Helaas is deze service zonder root niet uit te schakelen, ook niet via usb debugging mode.
Ik kan inderdaad ook bevestigen dat de cache partition wipen niet werkt. Nog een interessant gegeven waar ik achter kwam tijdens batterijniveau's bijhouden gedurende twee nachten:
Normaal: batterij van 100% naar 65%
Airplane mode: batterij bleef op 100%...

Dat scheelt nogal. Misschien dat het die Client is (SCPM zegt mij niks) die constant verbindingen wakker houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 10:45
Sinds een tijdje gaat mijn batterij op onverklaarbare wijze leeg. Ik lees hierboven dat er sinds de laatste update last is van een battery drain. Is deze drain ook consequent?

voorbeeldje van mijn kant; normaal gesproken heb ik mijn mobiel tijdens werkuren in de auto liggen (alle apps afgesloten en mobiel netwerk uitgeschakeld). als ik uit mijn werk kom is de mobiel meestal nog rond de 85%.
Soms, zoals gisteren, is de batterij nog maar 30% als ik uit mijn werk kom. Dit gebeurt niet consequent dag maar sporadisch. Is dit een battery drain of iets anders?

Als ik vervolgens ga kijken welke apps gebruik hebben gemaakt van de batterij zitten er geen energieslupers tussen. Allemaal slechts een paar procent en bij elkaar nog lang geen 70%. Iemand enig idee waarom dit niet wordt weergegeven?

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Pindakaas schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:36:
Sinds een tijdje gaat mijn batterij op onverklaarbare wijze leeg. Ik lees hierboven dat er sinds de laatste update last is van een battery drain. Is deze drain ook consequent?

voorbeeldje van mijn kant; normaal gesproken heb ik mijn mobiel tijdens werkuren in de auto liggen (alle apps afgesloten en mobiel netwerk uitgeschakeld). als ik uit mijn werk kom is de mobiel meestal nog rond de 85%.
Soms, zoals gisteren, is de batterij nog maar 30% als ik uit mijn werk kom. Dit gebeurt niet consequent dag maar sporadisch. Is dit een battery drain of iets anders?

Als ik vervolgens ga kijken welke apps gebruik hebben gemaakt van de batterij zitten er geen energieslupers tussen. Allemaal slechts een paar procent en bij elkaar nog lang geen 70%. Iemand enig idee waarom dit niet wordt weergegeven?
Bij mij is het vrij consequent, zo lijkt, maar wel zit er wat variatie tussen. Staat je telefoon dan op airplane mode?

Kleine update trouwens, @Bee.nl: ik heb ook Wakelock Detector Lite geïnstalleerd en weer een nachtje gekeken, maar ik zie geen overtredende apps. Geen SCPM of andere apps die de telefoon wakker houden -- het systeem ging netjes in deep sleep. Maar de battery drain blijft.

[ Voor 3% gewijzigd door Veliremus op 17-11-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 10:45
Nee staat niet in airplane mode. Wel sluit ik altijd alle apps af en zet ik het mobiele netwerk uit.

Anyways, ik was toch al van plan een nieuwe telefoon te halen over een paar maanden. Ik denk dat ik dat maar iets eerder ga doen.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Veliremus schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:23:
[...]

Bij mij is het vrij consequent, zo lijkt, maar wel zit er wat variatie tussen. Staat je telefoon dan op airplane mode?

Kleine update trouwens, @Bee.nl: ik heb ook Wakelock Detector Lite geïnstalleerd en weer een nachtje gekeken, maar ik zie geen overtredende apps. Geen SCPM of andere apps die de telefoon wakker houden -- het systeem ging netjes in deep sleep. Maar de battery drain blijft.
Apart dat er bij jou geen app/service boven water komt drijven. Ik kan wel bevestigen dat airplane mode instellen ervoor zorgt dat de battery drain weg is. Maar ja, daar koop je geen telefoon voor :P Hopelijk wordt dit met de volgende patch opgelost (novemberpatch?). Factory resetten heb ik niet echt trek in eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiampp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-08 15:23
Hier ook gigantische drain met de nieuwe oktober update. Normaal doe ik 2 dagen met mijn telefoon en nu met moeite 1 dag.
De paar oplossingen die ik kon vinden (zoals cache legen) werken niet. Er zal wel iets fout zitten in de update wat dan hopelijk met die november patch weer opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Kiampp schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 20:38:
Hier ook gigantische drain met de nieuwe oktober update. Normaal doe ik 2 dagen met mijn telefoon en nu met moeite 1 dag.
De paar oplossingen die ik kon vinden (zoals cache legen) werken niet. Er zal wel iets fout zitten in de update wat dan hopelijk met die november patch weer opgelost wordt.
En hopelijk komt deze snel want deze drain is echt belachelijk en maakt de telefoon haast onbruikbaar. Ineens komen er op mijn toestel ook continu meldingen binnen over prestatieproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
ja klopt heb ik ook. Heb zo'n accumeter app en hij zegt dat hij zo'n 6% gemiddeld drained off screen. Dat is echt te belachelijk voor woorden. Hij verliest dan snachts gewoon 50%!!!! terwijl dat vroeger zo'n 5 a 10% was.

[ Voor 21% gewijzigd door TI_Observer op 18-11-2017 09:52 ]

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Pindakaas schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:33:
Nee staat niet in airplane mode. Wel sluit ik altijd alle apps af en zet ik het mobiele netwerk uit.

Anyways, ik was toch al van plan een nieuwe telefoon te halen over een paar maanden. Ik denk dat ik dat maar iets eerder ga doen.
Volgens mij ligt het probleem bij de verbindingen -- wifi met name, maar waarschijnlijk ook gewoon de normale gsm-verbinding. Ik baseer dit dan even op de ervaringen met airplane mode. Dat zou je nog kunnen proberen: als je telefoon gewoon netjes op niveau blijft met airplane mode aan, dan weet je in principe dat het een softwareprobleem is zoals de rest het hier ook ervaart.
Bee.nl schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:53:
[...] Maar ja, daar koop je geen telefoon voor :P Hopelijk wordt dit met de volgende patch opgelost (novemberpatch?). Factory resetten heb ik niet echt trek in eerlijk gezegd.
Zo denk ik er ook over. Het is helaas ook niet gezegd of een factory reset überhaupt zou helpen, want dit lijkt me gewoon echt een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Wat grappig dat ik hier totaal geen last van heb.

Ook ik heb de oktober update erop zitten en zie geen verschil met battery drain. Wellicht dat het toch meer met apps te maken heeft die een drain veroorzaken. Misschien in combinatie met de oktober update.

Ik heb in ieder geval geen facebook crap erop staan. Dat helpt al een heleboel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 00:37
hermankoster schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:00:
Ik heb exact hetzelfde probleem! Super irritant! Hoop dat dit snel gefixt wordt. Pas al eens HD op YouTube zitten kijken zonder dat ik wist dat WiFi t niet meer deed.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
PatrickPR schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:21:
[...]

Dit is mij inderdaad ook opgevallen. Rare bij mij is dat het alleen bij mij thuis is. Op het werk zie ik dit verschijnsel niet. Ik moet de wifi inderdaad een paar keer uit en aan zetten.

De S5 van mijn vrouw heeft thuis nergens last van. Ik ga eens proberen om het wifi thuis eerst te 'vergeten' en opnieuw verbinding te maken.
Aangezien ik dit probleem vooralsnog alleen thuis had, ben ik hier eens ingedoken. Ik las ergens op internet (bij iemand die ook wegvallende wifi had met de S6) dat het mogelijk aan het gecombineerde ssid voor 2,4 en 5,0 GHz kon liggen. Nu had ik thuis ook dezelfde ssid naam voor de 2 wifi-netwerken. Dit heb ik als test aangepast, zodat de 2,4 en 5,0 GHz wifi-netwerken een unieke naam hadden. Wonderbaarlijk genoeg is bij mij het fenomeen daarna niet meer voor gekomen. Sindsdien verbindt mijn S6 meteen, en ook zonder weg te vallen.

Natuurlijk blijft het wel raar dat dit voorheen goed ging, en na een update op de S6 ineens niet meer werkt. Ik heb begrepen dat het bij het development team van Samsung ligt. Na een volgende update ga ik eens proberen of het weer werkt met 1 ssid naam.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 15:15

Tim Schuhmacher

abasios

Ondanks dat het het probleem niet oplost ben ik toch blij te lezen dat meer het probleem hebben met een sneller leegrakende batterij zonder dat er een duidelijke app aan te wijzen is die de oorzaak is.

Ook had ik dat mijn telefoon slecht met mijn thuis wifi wilde verbinden. Ik had al wel 2 verschillende ssid namen. Maar ik gebruikte altijd 2.4. Nu ik die vergeten heb en standaard met de 5 verbindt lijkt dat betrouwbaarder te zijn.

• jankolk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-06-2022
Idem, S6 enige toestel in huis met dit hardnekkig probleem zomaar verlies internetconnectie bij verbonden wifi, dan uitroeptekentje naast symbool, van alles met instellingen geprobeerd, behalve reset dan, dus behelpen met even vliegtuigstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
Hier ook probleem met wifi connectie na laatste update. Twee verschillende S6 toestellen. Toestel ook reset naar fabrieksinstellingen maar helaas vooralsnog geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Zou de s6 toch een koekje krijgen?
Ik ga ervan uit dat de s6 geen koekje krijgt, maar het is toch leuk speculeren :).

https://www.galaxyclub.nl...-update-android-8-0-oreo/

https://www.sammobile.com...updated-android-8-0-oreo/

Nu is er nog een lijst opgedoken wwarim de update naar Oreo voor de s6 serie weer vermeld wordt.

https://www.droidapp.nl/n...d-oreo-galaxy-toestellen/

[ Voor 43% gewijzigd door Gismo1979 op 27-11-2017 21:11 . Reden: Nog 1 linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Hm, ik heb sinds twee dagen geleden opeens dat de battery drain een stuk minder is. De laatste twee nachten is de telefoon van 100% naar slechts 95% gegaan, waar dat voorheen gerust 65% was. Ik kan nog niet goed beoordelen of het probleem helemaal opgelost is, maar dit is zeker een verbetering. Géén idee hoe het komt. Iemand anders ook dit tegen gekomen?

Overigens merk ik wel dat mijn signaal opeens een stuk minder is. 1-2 streepjes in plaats van meestal gewoon 4. Ik snap er niks meer van. 8)7

UPDATE: Nou, inmiddels kan ik bevestigen dat het probleem bij mij opgelost lijkt te zijn. Ik loop nu 40 uur op batterij (met laag tot normaal gebruik) en zit pas op 57%. Update gerelateerd achtergrondproces dat eindelijk afgerond is? Een specifieke app die clashte met de update en nu geüpdatet is? Wie zal het zeggen...

[ Voor 40% gewijzigd door Veliremus op 03-12-2017 15:07 . Reden: Update met nieuwe bevindingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiampp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-08 15:23
Hier is de drain nog steeds gigantisch. Wifi, locatie etc staat allemaal uit, maar nog steeds raak ik s'nachts gewoon 40% kwijt zonder dat ding aan te raken.
Enig idee wat je veranderd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Kiampp schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:43:
Hier is de drain nog steeds gigantisch. Wifi, locatie etc staat allemaal uit, maar nog steeds raak ik s'nachts gewoon 40% kwijt zonder dat ding aan te raken.
Enig idee wat je veranderd hebt?
Geen idee -- ik heb alleen apps geüpdatet, maar vandaag werd ik wakker met 54% batterij (vanaf 100%)... en een wifi authentication error. (Die laatste opgelost door een reboot.) Blijkbaar is het probleem dus tóch niet opgelost. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Tot een aantal maanden geleden hield de Samsung draadloze autolader (https://www.samsung.com/u...-w-2a-cla-ep-hn910ibusta/) mijn S6 Edge netjes op 100% tijdens het navigeren (Waze) samen met Flitsmeister en Spotify of Storytel gebruik. Zelfs opladen naar 100% ging goed, zij het langzaam.

Echter, de laatste maanden houdt de draadloze lader het niet meer bij. Het batterij niveau zakt in bovenstaande situatie, 10-20% per uur is geen uitzondering. Ook na een factory reset. Vermoedelijk is dat ook een kenmerk van een minder sterk geworden accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

JBS schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:07:
Tot een aantal maanden geleden hield de Samsung draadloze autolader (https://www.samsung.com/u...-w-2a-cla-ep-hn910ibusta/) mijn S6 Edge netjes op 100% tijdens het navigeren (Waze) samen met Flitsmeister en Spotify of Storytel gebruik. Zelfs opladen naar 100% ging goed, zij het langzaam.

Echter, de laatste maanden houdt de draadloze lader het niet meer bij. Het batterij niveau zakt in bovenstaande situatie, 10-20% per uur is geen uitzondering. Ook na een factory reset. Vermoedelijk is dat ook een kenmerk van een minder sterk geworden accu?
Heb je al een andere telefoon geprobeerd? Ik denk niet dat dit iets met de accu te maken heeft.
Je zou ook een app kunnen installeren die de laadstroom in de gaten houdt? Bijvoorbeeld: Google Play: Accu​Battery - Batterij
Ik heb dit zelf ook meerdere keren gehad, maar kwam altijd tot de conclusie dat de lader met te weinig stroomsterkte lade om de ontlading tegen te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Gisteren heb ik een nieuwe update geïnstalleerd. Vannacht slechts 3% batterij verbruikt. Ik kraai nog geen victorie voordat ik het echt zeker weet, maar dit begint goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
De update bracht de november patch. Hopelijk scheelt het bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

1 november

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
Ik zie inderdaad ook een update voor mijn S6. Omvang: 235,73MB, maar er staat geen versie of code. Geen idee welke update dit is dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

PatrickPR schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:15:
Ik zie inderdaad ook een update voor mijn S6. Omvang: 235,73MB, maar er staat geen versie of code. Geen idee welke update dit is dus.
Dit is de security patch van 1 november. Zie mijn screenshot, deze was ook 235MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert89
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-08 16:20
Ik heb het idee dat die laatste update mijn batterij problemen nog erger heeft genaakt. Ik haalde hem om half 7 uit de lader en heb nu nog 88% en heb hem amper gebruikt. WiFi vreet ook batterij. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Robert89 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 07:10:
Ik heb het idee dat die laatste update mijn batterij problemen nog erger heeft genaakt. Ik haalde hem om half 7 uit de lader en heb nu nog 88% en heb hem amper gebruikt. WiFi vreet ook batterij. :/
Niet bij mij. Zit nu vanaf 7 uur op 87% maar heb de telefoon wel al voor het een en ander gebruikt.
Wifi vreet batterij als je continue net binnen en weer buiten de range valt. Voor de rest heb ik daar geen last van.

Ik raad je aan om het eens in je apps te gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert89
Akemi schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:16:
[...]

Niet bij mij. Zit nu vanaf 7 uur op 87% maar heb de telefoon wel al voor het een en ander gebruikt.
Wifi vreet batterij als je continue net binnen en weer buiten de range valt. Voor de rest heb ik daar geen last van.

Ik raad je aan om het eens in je apps te gaan zoeken.
GSam Battery Monitor zegt dat Apps idd ook redelijk hoog in het verbruik staan, maar helaas wordt nergens gespecificeerd welke dat dan zijn. Ook de interne battery monitor van android geeft niet aan dat er apps zijn die buitengewoon veel energie slurpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Robert89 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:56:
[...]

GSam Battery Monitor zegt dat Apps idd ook redelijk hoog in het verbruik staan, maar helaas wordt nergens gespecificeerd welke dat dan zijn. Ook de interne battery monitor van android geeft niet aan dat er apps zijn die buitengewoon veel energie slurpen.
Heb je iets van Facebook draaien ? Ook facebook messenger. Die heb ik er afgegooid en dat scheelde bij mij enorm !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Robert89 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 07:10:
Hier ook nog geen verbetering met de nieuwe patch. Voordat ik ging slapen uit de lader gehaald (100%) en 's ochtends een krappe 50% over. Ik haal de 24 uur niet eens meer. Nu gebruik ik noodgedwongen zo veel mogelijk de vliegtuigstand, maar het is erg vervelend dat ik nu slecht bereikbaar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Gismo1979 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:31:
Zou de s6 toch een koekje krijgen?
Ik ga ervan uit dat de s6 geen koekje krijgt, maar het is toch leuk speculeren :).

https://www.galaxyclub.nl...-update-android-8-0-oreo/

https://www.sammobile.com...updated-android-8-0-oreo/

Nu is er nog een lijst opgedoken wwarim de update naar Oreo voor de s6 serie weer vermeld wordt.

https://www.droidapp.nl/n...d-oreo-galaxy-toestellen/
Ik denk het niet, de bronnen zijn allemaal vaag en een gesprek met een servicedesk medewerker is niet echt betrouwbaar. Ik denk ook dat de servicedesk medewerkers liever de klant pleasen dan dat ze 100% zeker weten of die update er komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Bee.nl schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:46:
[...]

Hier ook nog geen verbetering met de nieuwe patch. Voordat ik ging slapen uit de lader gehaald (100%) en 's ochtends een krappe 50% over. Ik haal de 24 uur niet eens meer. Nu gebruik ik noodgedwongen zo veel mogelijk de vliegtuigstand, maar het is erg vervelend dat ik nu slecht bereikbaar ben.
Vreemd... Bij mij is het echt opgelost nu. Sinds de November update geen last meer van battery drain. Raar dat iedereen hetzelfde probleem heeft, maar de oplossing werkt maar voor sommige. Het enige dat ik me voor kan stellen dat ik anders heb gedaan is een cache partition wipe, nogmaals, direct na de update. Misschien dat nog eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Veliremus schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:59:
[...]

Vreemd... Bij mij is het echt opgelost nu. Sinds de November update geen last meer van battery drain. Raar dat iedereen hetzelfde probleem heeft, maar de oplossing werkt maar voor sommige. Het enige dat ik me voor kan stellen dat ik anders heb gedaan is een cache partition wipe, nogmaals, direct na de update. Misschien dat nog eens proberen?
Goede tip. Na de november patch heb ik nog geen cache partition wipe uitgevoerd. Bij de oktober patch had ik dat wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
De december patch voor de s6 is ook al gesignaleerd. Nog niet voor Europa.

https://www.sammobile.com...te-india-nepal-bangladesh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Hegeman schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:03:
[...]

Ik denk het niet, de bronnen zijn allemaal vaag en een gesprek met een servicedesk medewerker is niet echt betrouwbaar. Ik denk ook dat de servicedesk medewerkers liever de klant pleasen dan dat ze 100% zeker weten of die update er komt!
Niets is zeker, maar de geruchten worden toch wel steeds sterker. Misschien toch de druk van de markt? Het schept natuurlijk ook een beter beeld en zal ook helen klanten meer zekerheid te geven over Samsung telefoons. Helemaal na het bericht over de S7-serie.

Zelf kwam ik hier weer even buurten nadat ik bij GSMarena zag dat er een 'planned upgrade' is naar Oreo. Helaas zonder bronvermelding en ze hebben het wel eens mis. Het lijkt er toch op dat er vanuit Samsung er aan gewerkt wordt, als je wat sites mag geloven naast Sammobile.

We zullen het beleven!

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Ex Nunc schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:43:
[...]

Niets is zeker, maar de geruchten worden toch wel steeds sterker. Misschien toch de druk van de markt? Het schept natuurlijk ook een beter beeld en zal ook helen klanten meer zekerheid te geven over Samsung telefoons. Helemaal na het bericht over de S7-serie.

Zelf kwam ik hier weer even buurten nadat ik bij GSMarena zag dat er een 'planned upgrade' is naar Oreo. Helaas zonder bronvermelding en ze hebben het wel eens mis. Het lijkt er toch op dat er vanuit Samsung er aan gewerkt wordt, als je wat sites mag geloven naast Sammobile.

We zullen het beleven!
Wederom wordt het online gesprek met een service medewerker als bron gebruikt, ik denk zelf dat dit totaal geen zekerheid geeft. Alle artikelen omtrent 'Samsung Galaxy S6 Oreo/Android 8.0' zijn gebaseerd op dat ene gesprek en verder blijft het vanuit Samsung stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Veliremus schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:59:
[...]

Diezelfde dag had ik nog een cache wipe gedaan. Inmiddels zijn we een aantal dagen verder, maar ik moet bekennen dat het niet heeft geholpen. Ik verlies nog steeds 70~80% lading per etmaal in standby met alle opties op spaarstand/uit. Echt balen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Bee.nl schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:14:
[...]

Diezelfde dag had ik nog een cache wipe gedaan. Inmiddels zijn we een aantal dagen verder, maar ik moet bekennen dat het niet heeft geholpen. Ik verlies nog steeds 70~80% lading per etmaal in standby met alle opties op spaarstand/uit. Echt balen :/
Bah, dat is inderdaad echt naar... Een factory reset zal dan ook niet veel uithalen, neem ik aan. Misschien is een andere rom flashen nog een optie -- iets minder simpel natuurlijk, maar als last ditch effort misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Veliremus schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:38:
[...]

Bah, dat is inderdaad echt naar... Een factory reset zal dan ook niet veel uithalen, neem ik aan. Misschien is een andere rom flashen nog een optie -- iets minder simpel natuurlijk, maar als last ditch effort misschien.
Of gewoon je batterij (laten) vervangen. Na een jaar of twee a drie is een nieuwe wel lekker hoor. Een kost je misschien nog wel minder tijd dan een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Kan je ook gelijk dit overwegen: Galaxy S6 battery mod

Heb je gelijk een 3600mah erin zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Ex Nunc schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:29:
Kan je ook gelijk dit overwegen: Galaxy S6 battery mod

Heb je gelijk een 3600mah erin zitten :P
:? Het zal zo te lezen wel passen, maar ik krijg hierbij wel een beetje het Note 7 gevoel :X
De S7 batterij is iets dikker dan de S6 en bij de Note 7 was in de eerste instantie de ruimte voor de batterij te krap. Bij de persoon in jou link is het misschien goed gegaan (al geeft hij aan dat na het vervangen van de batterij er een kier is ontstaan aan de zijkant, waarbij hij aangeeft dat hij denkt dat dit komt door wat meer lijm), maar voor hetzelfde geld heb je dadelijk een aanmaakblokje i.p.v. een telefoon met een dikkere batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Dan moet je eerst eens gaan lezen wat er mis was met de Note 7 accu. Niet dat die plat geperst werd in de telefoon, maar het design wat niet klopte. Intern zaten de kathode en anode verkeerd, dat is met de Edge 7 niet gebleken, voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Heeft idd. niet te maken met uitzetten, maar met te weinig ruimte voor de kathode. |:(
Het probleem van de Note 7 was trouwens 2-zijdig: reviews: Wat er mis was met de Galaxy Note 7 (had het wel gelezen ;) )

[ Voor 139% gewijzigd door Gismo1979 op 19-12-2017 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Ik heb toch nog wel wat problemen met wifi -- soms valt het weg. Airplane mode effe aan en uit helpt daarbij. Volgens een user op een Samsung forum heeft het te maken met band steering van een modem die één SSID gebruikt voor 2,4HGz en 5GHz (zoals de Ziggo modem van mij). Blijkbaar verslikt de S6 zich daar tegenwoordig wel eens in. Ik merk het ook vooral als ik thuis kom en mijn telefoon daarvoor nog een verbinding had met een andere wifi. En als er dan dus geen verbinding is vanwege de authentication error en hij probeert het oeverloos opnieuw, dan loopt de batterij ook sneller leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Veliremus schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 10:26:
Ik heb toch nog wel wat problemen met wifi -- soms valt het weg. Airplane mode effe aan en uit helpt daarbij. Volgens een user op een Samsung forum heeft het te maken met band steering van een modem die één SSID gebruikt voor 2,4HGz en 5GHz (zoals de Ziggo modem van mij). Blijkbaar verslikt de S6 zich daar tegenwoordig wel eens in. Ik merk het ook vooral als ik thuis kom en mijn telefoon daarvoor nog een verbinding had met een andere wifi. En als er dan dus geen verbinding is vanwege de authentication error en hij probeert het oeverloos opnieuw, dan loopt de batterij ook sneller leeg.
Gebruik zelf geen Ziggo modem maar een eigen router eraan icm Ubiquiti AP's. Deze combineren ook de beide banden als 1 , dus ook band steering.

Herkend dit probleem niet en meld zich altijd netjes aan. Kan dus zijn dat het probleem bij het Ziggo modem zelf zit.

Probeer eens het Ziggo modem 1 minuut van de stroom te halen en zet ook je S6 helemaal uit.
Modem na 1 minute weer aanzetten en wachten tot alles weer actief is, meestal wel binnen paar minuten.
Daarna je S6 weer aanzetten.

Heb dit in het verleden wel eens op bepaalde plekken gehad met bepaalde toestellen terwijl andere zich probleemloos konden aanmelden. Tot op heden loste ik dit op door alleen het toestel zelf alleen een keer opnieuw op te starten. Maar alles een keer doen is nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

MikeOO schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 16:07:
[...]

Gebruik zelf geen Ziggo modem maar een eigen router eraan icm Ubiquiti AP's. Deze combineren ook de beide banden als 1 , dus ook band steering.

Herkend dit probleem niet en meld zich altijd netjes aan. Kan dus zijn dat het probleem bij het Ziggo modem zelf zit.

Probeer eens het Ziggo modem 1 minuut van de stroom te halen en zet ook je S6 helemaal uit.
Modem na 1 minute weer aanzetten en wachten tot alles weer actief is, meestal wel binnen paar minuten.
Daarna je S6 weer aanzetten.

Heb dit in het verleden wel eens op bepaalde plekken gehad met bepaalde toestellen terwijl andere zich probleemloos konden aanmelden. Tot op heden loste ik dit op door alleen het toestel zelf alleen een keer opnieuw op te starten. Maar alles een keer doen is nog beter.
Nou ja, zoals ik zei volstaat het al om gewoon even airplane mode aan en uit te zetten. Da's toch wat makkelijker dan de modem en de telefoon uit te zetten. Het gebeurt ook gelukkig niet altijd. Op dit moment kom ik b.v. net thuis en pakt ie meteen zonder problemen.

Inderdaad ligt het misschien puur aan Ziggo's modem, hoor. Wie zal het zeggen? Ik zag alleen dit band steering verhaal ergens anders lang komen, dus vandaar. Ik heb ook nog niet geprobeerd om individuele SSID's te activeren.

Vraag uit nieuwsgierigheid: ik ben vandaag een beetje voor de gein gaan Googlen naar custom roms voor de S6, gewoon om te kijken wat er zoal is en eventueel als last ditch effort. Lineage OS vond ik met name interessant, en het viel me op dat er roms waren voor de S4, S5, S7, maar niet de S6 -- en de onofficiële rom threads op XDA zijn zowat allemaal verwijderd. Iemand enig idee waarom juist de S6 zo buiten de boot valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 15:15

Tim Schuhmacher

abasios

Ik heb geen Ziggo router, en gescheiden banden en ook de zelfde problemen met verbinding maken. Eenmaal verbonden dan blijft het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Veliremus schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 21:22:
[...]

Nou ja, zoals ik zei volstaat het al om gewoon even airplane mode aan en uit te zetten. Da's toch wat makkelijker dan de modem en de telefoon uit te zetten. Het gebeurt ook gelukkig niet altijd. Op dit moment kom ik b.v. net thuis en pakt ie meteen zonder problemen.

Inderdaad ligt het misschien puur aan Ziggo's modem, hoor. Wie zal het zeggen? Ik zag alleen dit band steering verhaal ergens anders lang komen, dus vandaar. Ik heb ook nog niet geprobeerd om individuele SSID's te activeren.

Vraag uit nieuwsgierigheid: ik ben vandaag een beetje voor de gein gaan Googlen naar custom roms voor de S6, gewoon om te kijken wat er zoal is en eventueel als last ditch effort. Lineage OS vond ik met name interessant, en het viel me op dat er roms waren voor de S4, S5, S7, maar niet de S6 -- en de onofficiële rom threads op XDA zijn zowat allemaal verwijderd. Iemand enig idee waarom juist de S6 zo buiten de boot valt?
Ook al werk en soms wel kun je dit altijd proberen aangezien je het meld heb je er toch last van >:)
Kost je paar minuten en kun je weer iets uitsluiten.

Maar keus is aan jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Zo te zien is er weer een kleine update (29,39 MB) beschikbaar voor de S6. Volgens mij is dit de december security patch. Hopelijk nu mét accu drain fix.

• Robert89
Bee.nl schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:26:
Zo te zien is er weer een kleine update (29,39 MB) beschikbaar voor de S6. Volgens mij is dit de december security patch. Hopelijk nu mét accu drain fix.
Fingers crossed, hoop het ook!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:58
Ik hoop dat mijn wifi probleem eindelijk eens opgelost is. Sinds een update of 2 terug vaak genoeg dat ie geen verbinding maakt met wifi (bekende wifi punten). Beetje jammer van de databundel als je thuis op Youtube zit.

Net geïnstalleerd. Nu maar hopen :)

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

MikeOO schreef op woensdag 27 december 2017 @ 10:04:
[...]

Ook al werk en soms wel kun je dit altijd proberen aangezien je het meld heb je er toch last van >:)
Kost je paar minuten en kun je weer iets uitsluiten.

Maar keus is aan jouw.
Dan heb ik je misschien verkeerd begrepen: je suggereert dat het een permanente oplossing kan zijn? In dat geval ga ik het natuurlijk wel proberen. Ik dacht dat je het bedoelde als one-time fix (vandaar dat ik aankwam met airplane mode aan/uit, want dat is sneller).

Maar ik zal eerst eens kijken wat die patch doet! :)

• MikeOO
Veliremus schreef op donderdag 28 december 2017 @ 10:10:
[...]

Dan heb ik je misschien verkeerd begrepen: je suggereert dat het een permanente oplossing kan zijn? In dat geval ga ik het natuurlijk wel proberen. Ik dacht dat je het bedoelde als one-time fix (vandaar dat ik aankwam met airplane mode aan/uit, want dat is sneller).

Maar ik zal eerst eens kijken wat die patch doet! :)
Nee klopt, doelde op een lange termijn oplossing. Kan natuurlijk altijd zijn dat op den duur weer voorkomt maar dan weet je hoe je het kunt oplossen. Het is meer in het kader van zaken uitsluiten en dan hopen dat het weg blijft.

Maar mogelijk dat de update inderdaad iets doet. Nadeel is dan wel dat het toestel dan opnieuw opstart en je niet direct weet of het de update was of de herstart ;)

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

MikeOO schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:58:
[...]
Nadeel is dan wel dat het toestel dan opnieuw opstart en je niet direct weet of het de update was of de herstart ;)
Nou ja, in de tussentijd heb ik wel een aantal keer gereboot, dus enkel dat zal niet hebben geholpen. We gaan het zien.

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:01

The Executer

Lekker belangrijk!

Eergisteren mijn S6 opnieuw geinstalleerd. In de afgelopen 2 weken bijna iedere dag gehad dat de telefoon extreem sloom werd, uiteindelijk vast hing, warm begon te lopen en niet meer reageerde op aan/uit knop. Vervolgens via volume up + home button + power on telefoon kunnen herstarten. Sinds herinstall probleem nog niet weer gehad, en telefoon is weer lekker snel :).

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eek2nd
KingSizeBas schreef op donderdag 28 december 2017 @ 08:51:
Ik hoop dat mijn wifi probleem eindelijk eens opgelost is. Sinds een update of 2 terug vaak genoeg dat ie geen verbinding maakt met wifi (bekende wifi punten). Beetje jammer van de databundel als je thuis op Youtube zit.

Net geïnstalleerd. Nu maar hopen :)
Dat heb ik dus nu sinds de laatste update :(
Wifi valt opeens uit en werkt pas weer na wifi uit en weer aan te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
The Executer schreef op donderdag 28 december 2017 @ 22:19:
Eergisteren mijn S6 opnieuw geinstalleerd. In de afgelopen 2 weken bijna iedere dag gehad dat de telefoon extreem sloom werd, uiteindelijk vast hing, warm begon te lopen en niet meer reageerde op aan/uit knop. Vervolgens via volume up + home button + power on telefoon kunnen herstarten. Sinds herinstall probleem nog niet weer gehad, en telefoon is weer lekker snel :).
Denk dat dit ook de beste advies is als je vage problemen krijgt. Vele zullen update na update verwerken en nooit het toestel een keer opnieuw installeren, terwijl het advies toch vaak is na een Android upgrade deze een keer opnieuw te installeren. Ok kost je wat tijd maar als je daarna van het gezeur af bent scheelt je dat uiteindelijk ook weer veel tijd.

Zelfde ook een keer meegemaakt dat hij gewoon niet lekker meer werkte, batterij snel leeg , sloom was.
Reset gedaan en alles opnieuw geïnstalleerd en weer draaien als een zonnetje. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik stond op het punt mijn S6 weg te doen toen zelfs het vervangen van de batterij het accuprobleem niet oploste. Twee dagen na de laatste patch echter, merk ik dat mijn toestel niet meer heet wordt (wel warm bij intensief gebruik). Mijn batterij staat nu op 70% bij een SOT van 1 uur en 10 min. Paar dagen geleden zou mijn batterij op zijn geweest. Ik ben dus weer happy na een paar maanden frustratie =)

Edit 31/12
Helaas vertoont mijn telefoon weer hetzelfde gedrag. Battery drain en het heet worden. Na 20 min SOT is het batterijpercentage 65%

[ Voor 15% gewijzigd door Fenomeno24 op 31-12-2017 19:46 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's