Sorry voor de late reactie, maar inderdaad. Terug naar fabrieksinstellingen deed de truck, toen direct de update. Dank!jerry_a schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:25:
[...]
Had ik ook. Backup gemaakt en terug naar fabrieksinstellingen. Toen kwam de update.
De S Backup werkt voor geen meter dus heb nog geen reset kunnen doen. Wat me opvalt na een halve dag is dat de vingerafdruk scanner veel sneller werkt en de standby echt dramatisch is. Verlies 10 procent per uur in idle.
Dan is er iets goed mis.. Ik verlies max 5 procent per nacht met synchroniseren enzo gewoon aan.Franco10 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:53:
De S Backup werkt voor geen meter dus heb nog geen reset kunnen doen. Wat me opvalt na een halve dag is dat de vingerafdruk scanner veel sneller werkt en de standby echt dramatisch is. Verlies 10 procent per uur in idle.
Nee valt wel vies tegen, met een beetje pech verlies ik ook 10% in een nacht. Op vliegtuig modus is dat 0 heb ik ontdekt.dbzfan schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 04:14:
[...]
Dan is er iets goed mis.. Ik verlies max 5 procent per nacht met synchroniseren enzo gewoon aan.
Merk dat mijn toestel ook bij lange na niet meer de geweldige SOT's haalt.
Inmiddels verbruikt mijn toestel ook veel stroom in standby. Vreemd, niets veranderd o.i.d.
Gaat weer richting de taferelen voor de 7.0 upgrade.
Inmiddels verbruikt mijn toestel ook veel stroom in standby. Vreemd, niets veranderd o.i.d.
Gaat weer richting de taferelen voor de 7.0 upgrade.
Ik gebruik mijn telefoon gewoon, als dat betekend bijladen met de autolader dan so be it. Maar de accu is inderdaad aardig aan net slijten na anderhalf jaar.
Hier eender.Mrjraider schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:13:
Ik gebruik mijn telefoon gewoon, als dat betekend bijladen met de autolader dan so be it. Maar de accu is inderdaad aardig aan net slijten na anderhalf jaar.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Zo denk ik er ook over. Begin nu wel te merken dat de batterij minder lang meegaat (paar weken terug haalde ik nog 2 dagen,indien ik het wilde (niet veel gebruiken) en nu heb ik vaak nog maar 40 a 50 % over aan het eind van de dag) met ongeveer 2 SOT.Mrjraider schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:13:
Nu gaat hij standaard iedere avond op de oplader (draadloos).
Werkt Samsung Pass bij jullie? Sinds de update kom ik er niet meer op.
Ik gebruikte het best veel door op sites in te loggen met vingerscanner.
Ik kan inloggen en ga dan akkoord met de privacy setting maar daarna gebeurd er niks. Blijft hangen op 'verwerken'
Ik gebruikte het best veel door op sites in te loggen met vingerscanner.
Ik kan inloggen en ga dan akkoord met de privacy setting maar daarna gebeurd er niks. Blijft hangen op 'verwerken'
https://card.exophase.com/1/1116015.png
Die update heb ik binnen.
Weinig verschil, maar ik ben wel blij met het Samsung keyboard wat nu weer de punt en komma ondersteunt naast de spatiebalk.
Weinig verschil, maar ik ben wel blij met het Samsung keyboard wat nu weer de punt en komma ondersteunt naast de spatiebalk.
Ik heb een dure samsung draadloze lader aangeschaft (origineel)
Hier zit een niet originele kabel in, maar wel de originele adapter in de muur
Ik krijg echt continu de melding draadloos opladen onderbroken
echt een drama!! is deze techniek nog niet volwassen? of wat is het probleem denken jullie?
(zonder hoesje leg ik hem er recht op)
echt een drama!! is deze techniek nog niet volwassen? of wat is het probleem denken jullie?
Ik zou eerst problemen gaan uitsluiten, probeer het eens met een originele kabel. Mocht het dan nog niet werken neem dan contact op met SamsungC6DL schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:00:
Laad mijn telefoon al 2,5 jaar draadloos op met originele kabel en lader (gekregen bij de actie van Samsung destijds). Nog nooit de melding gekregen die jij aangeeft. Wellicht eens proberen met de originele kabel als je die hebt.C6DL schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:00:
Hoe heb je je toestel erop liggen? Maakt namelijk veel uit. Ik heb zo'n ding uit China en die werkt perfect als mijn toestel er goed op ligtC6DL schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:00:
gewoon recht in het midden..Mrjraider schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:30:
[...]
Hoe heb je je toestel erop liggen? Maakt namelijk veel uit. Ik heb zo'n ding uit China en die werkt perfect als mijn toestel er goed op ligt
hoe anders ?
Als is dat ding 1mm verschoven dan krijg je inderdaad om de haverklap de melding "Draadloos laden onderbroken" even goed uitzoeken
Mocht dat inderdaad geen verschil maken kan je een andere kabel testen, eventueel een andere lader en anders toch echt met je lader of telefoon terug naar Samsung.
Tnx voor de hint. Heb de update meteen gezocht en geïnstalleerd vanwege dit. Ik vond het behoorlijk vervelend dat ze dit hadden aangepast.padriaan schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:43:
Die update heb ik binnen.
Ik kreeg gisteren een security update, en sinds die update werkt oa Netflix niet meer. Hebben meer mensen hier last van? Kan je die Patches ook terugdraaien?
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
The soap continues...
Update gehad van de S6.. lijkt wel of de software van de Note 7 erop gegaan is:
Kan alleen de Dev opties langer bekijken, de rest: binnen 2 minuten vastloper of herstart.
Vriendlief is goed chago
Waar kan ik ergens de originele Samsung rom vinden van 6.0.x of 5.1.x ?
Update gehad van de S6.. lijkt wel of de software van de Note 7 erop gegaan is:
Kan alleen de Dev opties langer bekijken, de rest: binnen 2 minuten vastloper of herstart.
Vriendlief is goed chago
Waar kan ik ergens de originele Samsung rom vinden van 6.0.x of 5.1.x ?
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Ik heb gisteren ook de laatste security update geinstalleerd en mijn batterij wordt echt leeggezogen... voorheen kon ik met gemak 2 dagen zonder een lader te zien, en nu is hij al ver over de helft leeg...
Hier nog 1 zonder problemen. Heb alleen na de update naar 7.0 last gehad van verstoringen. Factory reset gedaan en toen liep ie weer als een zonnetje! Dus mocht je problemen ondervinden, probeer is een factory reset (ik weet dat het wat werk is om alle bestanden e.d. veilig te stellen, maar niets is vervelender als een apparaat dat niet werkt zoals het moet werken.)Gismo1979 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 07:53:
Hier geen probleem met de update, welkicht zijn er apps die i.c.m. de update niet goed werken?
Al gedaan via de instellingen. Zelfs daarna dit geintje nog hebben en via smart switch 5x error gehad omdat ie vastliep in de herstelactieHegeman schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:27:
[...]
Hier nog 1 zonder problemen. Heb alleen na de update naar 7.0 last gehad van verstoringen. Factory reset gedaan en toen liep ie weer als een zonnetje! Dus mocht je problemen ondervinden, probeer is een factory reset (ik weet dat het wat werk is om alle bestanden e.d. veilig te stellen, maar niets is vervelender als een apparaat dat niet werkt zoals het moet werken.)
Cache legen misschien nog? (Al gebeurd dat volgens mij met een factory reset sowieso al)D_Jeff schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:37:
[...]
Al gedaan via de instellingen. Zelfs daarna dit geintje nog hebben en via smart switch 5x error gehad omdat ie vastliep in de herstelactie
[ Voor 9% gewijzigd door Hegeman op 10-07-2017 08:57 ]
Qua accu; die van mij is sinds nougat een kleine 1% verbetert. Ik hou iets meer over aan het eind van de dag maar nog ligt mijn Samsung aan de lader elke nacht
Hier overigens geen problemen met de laatste update.
Hier overigens geen problemen met de laatste update.
Ook die was al geleegd. Smartphone is nu 'stock', met wat apps uitgeschakeld.Hegeman schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:45:
[...]
Cache legen misschien nog? (Al gebeurd dat volgens mij met een factory reset sowieso al)
Per keer kon je 1 a 2 apps uitschakelen en daarna alsnog vastlopen.
Ik vrees dat ik een account bij XDA moet gaan aanmaken om dit verder uit te zoeken, terwijl ik al zat andere dingen te doen heb
Garantie nog aanwezig? Dan zou ik gewoon het verkooppunt waar je de telefoon hebt gekocht informeren over het probleem en vragen naar een geschikte oplossing (evt. met leentoestel).D_Jeff schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:06:
[...]
Ook die was al geleegd. Smartphone is nu 'stock', met wat apps uitgeschakeld.
Per keer kon je 1 a 2 apps uitschakelen en daarna alsnog vastlopen.
Ik vrees dat ik een account bij XDA moet gaan aanmaken om dit verder uit te zoeken, terwijl ik al zat andere dingen te doen heb
[ Voor 4% gewijzigd door Hegeman op 10-07-2017 09:41 . Reden: Verduidelijken ]
Het typisch Murphey gevalletje:
weekje uit de garantie.
Maar ik weet zeker dat deze issues software gerelateerd zijn.
weekje uit de garantie.
Maar ik weet zeker dat deze issues software gerelateerd zijn.
Mijn accuduur lijkt sinds Android 7 ook drastisch verminderd. Kon het direct na de update al merken. De beste oplossing hiervoor lijkt me een factory reset. Het probleem daarbij is dat ik alle instellingen van apps etc. kwijtraak. Is er een manier waarop alle instellingen van apps ook behouden blijven? Ik vermoed dat de standaard Google backup daarvoor niet voldoende is.
Ik heb geen zin om straks in m'n vakantie een dag bezig te zijn met het opnieuw inrichten en instellen van m'n telefoon vanwege een Android update.
Ik heb geen zin om straks in m'n vakantie een dag bezig te zijn met het opnieuw inrichten en instellen van m'n telefoon vanwege een Android update.
[ Voor 17% gewijzigd door Uffeltje op 10-07-2017 09:53 ]
Zover ik weet niet, met Root kan je Titanium backup gebruiken die zet alles, inclusief instellingen, terug.Uffeltje schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:52:
Mijn accuduur lijkt sinds Android 7 ook drastisch verminderd. Kon het direct na de update al merken. De beste oplossing hiervoor lijkt me een factory reset. Het probleem daarbij is dat ik alle instellingen van apps etc. kwijtraak. Is er een manier waarop alle instellingen van apps ook behouden blijven? Ik vermoed dat de standaard Google backup daarvoor niet voldoende is.
Hier hetzelfde probleem, kan op reddit/xda ook niks vinden over een oplossing zonder rootPaganstars schreef op zondag 9 juli 2017 @ 10:54:
Ik kreeg gisteren een security update, en sinds die update werkt oa Netflix niet meer. Hebben meer mensen hier last van? Kan je die Patches ook terugdraaien?
Het grootste deel van mijn instellingen is netjes door Google in een backup opgenomen. Een schone installatie, na automatisch terugzetten van apps, duurt nog geen half uur hier.Uffeltje schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:52:
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik heb contact gehad met Netflix. Er komt een nieuwe versie van de Netflix app uit en Netflix stelt ook dat Samsung nog een update zal gaan uitrollen.Zuaro schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 08:21:
[...]
Hier hetzelfde probleem, kan op reddit/xda ook niks vinden over een oplossing zonder root
Quote:
" Het lijkt te komen door dat de telefoon de streams als onvelig bestempelt en daardoor de videos blokkeert"
Ik zit in Italië en verlies telkens m'n data verbinding. Na even vliegtuigmodus aan/uit werkt het weer. PHN versie. Is mee te leven (doe hier toch niet veel 😁), maar wel irritant.
Een keer Instellingen --> Verbindingen --> Mobiele netwerken --> Namen Toegangspunten --> 3 puntjes rechtsbovenin (naast toevoegen) --> Standaardinstellingen kiezen.kwaazaar schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:42:
Ik zit in Italië en verlies telkens m'n data verbinding. Na even vliegtuigmodus aan/uit werkt het weer. PHN versie. Is mee te leven (doe hier toch niet veel 😁), maar wel irritant.
Dit wil nog wel eens helpen. Kan natuurlijk ook dat je in een gebied zit met een slechte dekking en dat hij daardoor problemen geeft.
Misschien dit eens proberen om te zien hoe de dekking is.
https://androidworld.nl/a...biele-dekking-smartphone/
Ik heb sinds kort ook last van een accu die veel korter mee gaat dan voorheen. Ik ben er inmiddels wel achter waarom, het ligt bij mij aan de wifi. Als ik die uit heb staan en op 4G zit gaat het prima, zodra de wifi aan gaat slurpt hij de batterij leeg (zie screenshot).

Je ziet precies wanneer de wifi is aangegaan, terwijl hij wel zegt dat de wifi maar 1% verbruikt?
iemand tips/suggesties?

Je ziet precies wanneer de wifi is aangegaan, terwijl hij wel zegt dat de wifi maar 1% verbruikt?
iemand tips/suggesties?
Jouw probleem ervaar ik totaal niet. Zeker weten dat dit niet gewoon een applicatie is? Google Chrome staat immers tweede op de lijst.
Weet je ook wanneer die update komt? Echt super irritant namelijk om het niet te kunnen gebruiken.Hann1BaL schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:05:
[...]
Ik heb contact gehad met Netflix. Er komt een nieuwe versie van de Netflix app uit en Netflix stelt ook dat Samsung nog een update zal gaan uitrollen.
Quote:
" Het lijkt te komen door dat de telefoon de streams als onvelig bestempelt en daardoor de videos blokkeert"
Ja vrij zeker, als ik hem een reboot geef en dan zonder iets te doen een uur op de wifi zet en dan overzet naar 4g zie je een vergelijkbaar patroon in het batterijgebruik.Mrjraider schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 18:34:
Jouw probleem ervaar ik totaal niet. Zeker weten dat dit niet gewoon een applicatie is? Google Chrome staat immers tweede op de lijst.
Reboot je telefoon eens in de Safe mode en laat hem dan eens een uurtje aan alleen de WiFi liggen. Als je dan nog het probleem ervaart dan ligt het zeker weten aan de WiFi en kan je een reset overwegen. Mocht het probleem dan weg zijn dan is het echt een applicatie.
Het zal je niet verbazen, maar dat konden ze uiteraard niet zeggen. Binnen een week was de suggestie die ze wekten, maar ik heb er weinig vertrouwen in. Het is nogal vervelend ja.MADG0BLIN schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 18:48:
[...]
Weet je ook wanneer die update komt? Echt super irritant namelijk om het niet te kunnen gebruiken.
Safe mode geprobeerd, eigenlijk geen verandering. Ik heb afgelopen week mn telefoon gereset naar fabrieksinstellingen maar dat heeft ook niet geholpen.Mrjraider schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 18:58:
Reboot je telefoon eens in de Safe mode en laat hem dan eens een uurtje aan alleen de WiFi liggen. Als je dan nog het probleem ervaart dan ligt het zeker weten aan de WiFi en kan je een reset overwegen. Mocht het probleem dan weg zijn dan is het echt een applicatie.
Hmmmm. Raar. Router resetten? Of is het overal waar je Wi-Fi hebt?
Router gereset en voila.. bijna geen batterijverbruik op wifi. Gekke is dat ik dat vorige week ook al heb gedaan maar toen werkte het niet.
Bedankt
Bedankt
Vanochtend update van Netflix, maar die lost het probleem niet op. Gaat goed zo..Hann1BaL schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 19:56:
[...]
Het zal je niet verbazen, maar dat konden ze uiteraard niet zeggen. Binnen een week was de suggestie die ze wekten, maar ik heb er weinig vertrouwen in. Het is nogal vervelend ja.

Sinds ik de app heb laten casten naar mijn chromecast kan ik op mijn S6 weer Netflix kijken. Misschien dat het bij jullie ook werkt.MADG0BLIN schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:47:
[...]
Vanochtend update van Netflix, maar die lost het probleem niet op. Gaat goed zo..
Mijn S6 is op aan het raken, scherm kleuren worden heel flets na het inschakelen van het scherm, soms blijft het scherm zwart. 3,5 mm connector is lam aan het worden. Bijna oktober, dan mag er verlengd worden
Ik geloof dat men ook nog meldde dat het een update vanuit Samsung vereiste en als dat het geval is, kunnen we nog wel even wachten ben ik bang.MADG0BLIN schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:47:
[...]
Vanochtend update van Netflix, maar die lost het probleem niet op. Gaat goed zo..
Werd schijtziek van de batterij van mijn S6 Edge. Begon de dag met 100% en was na een hele dag werken (waar de telefoon dus op mijn bureau lag) en af en toe een appje <20%. Moest overal mijn battery pack meenemen. Voor het eerst zal ik mijn twee jarig abo niet uitzitten en schaf ik een telefoon los aan. Ik ga nu voor de S8 met meer geheugen, micro sd slot weer terug en hopelijk een batterij die het een (werk)dag volhoudt.
Los van de batterij wel een van de meest fijne telefoons die ik heb gehad. Nog steeds vlot, mooi scherm en prachtig design.
Los van de batterij wel een van de meest fijne telefoons die ik heb gehad. Nog steeds vlot, mooi scherm en prachtig design.
lijkt me een software probleemFreshnub schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:13:
Werd schijtziek van de batterij van mijn S6 Edge. Begon de dag met 100% en was na een hele dag werken (waar de telefoon dus op mijn bureau lag) en af en toe een appje <20%. Moest overal mijn battery pack meenemen. Voor het eerst zal ik mijn twee jarig abo niet uitzitten en schaf ik een telefoon los aan. Ik ga nu voor de S8 met meer geheugen, micro sd slot weer terug en hopelijk een batterij die het een (werk)dag volhoudt.
Ja lijkt mij ook, lees online dat veel mensen er last van hebben en er weinig aan te doen is. De telefoon gaat iig op marktplaats. Geen tijd om te lopen sleutelen aan mijn telefoon, waar ik al heel weinig apps op heb. Ik heb geen Facebook, instagram, snapchat, twitter of andere grote batterij slurpers, ik sluit altijd altijd netjes mijn apps af die op de achtergrond draaien. Het is zelfs zo erg, dat ik bij slapen gaan en wakker worden 20% heb verloren, zonder het scherm dus aan te hebben gehad.

Mijn S6 edge begint opeens mankementen te vertonen. Home knop en de aan/uit knop doen niks meer. Wel sterk. Zit aan het einde van mijn tweejarig contract.

PSN: bollsie
Onder garantie laten repareren, mijn home knop begaf het ook en werd keurig vervangen.sjufke schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:24:
Mijn S6 edge begint opeens mankementen te vertonen. Home knop en de aan/uit knop doen niks meer. Wel sterk. Zit aan het einde van mijn tweejarig contract.
Wij hebben thuis een S6 edge en wij willen deze over 2 maanden in Thailand gebruiken met een thaise simkaart.
Nu heb ik begrepen dat samsung een regio lock op hun toestellen heeft zodat je ze niet in andere wereld delen kan gebruiken. Is dat op de S6 edge ook van toepassing en hoe kunnen wij deze regio lock er dan van af halen?
Nu heb ik begrepen dat samsung een regio lock op hun toestellen heeft zodat je ze niet in andere wereld delen kan gebruiken. Is dat op de S6 edge ook van toepassing en hoe kunnen wij deze regio lock er dan van af halen?
Ik heb een workaround gevonden. Ik stream via mijn telefoon met netflix naar mijn tv. Nadat ik dat gedaan heb lijkt het te blijven werken.Hann1BaL schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:47:
[...]
Ik geloof dat men ook nog meldde dat het een update vanuit Samsung vereiste en als dat het geval is, kunnen we nog wel even wachten ben ik bang.
Als je het toestel in Nederland gekocht hebt dan verwijder je dat lock automatisch zodra je met een SIM van een Nederlandse Provider gaat bellen en dus gaat gebruiken. Naar mijn weten kan je nadien een SIM erin doen uit verwegiestan zonder problemen.SpitfireNL schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:39:
Wij hebben thuis een S6 edge en wij willen deze over 2 maanden in Thailand gebruiken met een thaise simkaart.
Gisteren een update ontvangen van vermoedelijk security patches
Er staat nu als datum 1 Juli.
Er staat nu als datum 1 Juli.

[ Voor 125% gewijzigd door MikeOO op 30-07-2017 08:23 ]
Die kwam binnen vanmiddag zo'n 37 mb groot. Build is van 4 juli snap niet dat een maand duurt om te verspreiden.
Zelf twee keer naar Thailand geweest met de S6 en Thaise sim werkt gewoon prima.SpitfireNL schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:39:
5 minuten bellen in Nederland en je regio lock is weg.
Ik neem aan dat je bedoeld bellen van in thailand naar nederland met de nederlandse simkaart en dan gaat de lock er af. Daarna kan ik gewoon de thaise simkaart gebruiken.moca schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:58:
[...]
Zelf twee keer naar Thailand geweest met de S6 en Thaise sim werkt gewoon prima.
5 minuten bellen in Nederland en je regio lock is weg.
Regio lock gaat ervan af wanneer je je telefoon voor het eerst gebruikt met een simkaart van die regio.SpitfireNL schreef op maandag 31 juli 2017 @ 07:53:
[...]
Ik neem aan dat je bedoeld bellen van in thailand naar nederland met de nederlandse simkaart en dan gaat de lock er af. Daarna kan ik gewoon de thaise simkaart gebruiken.
Je kan daarna elk simkaark van welk regio dan ook gebruiken.
Als jij een nieuwe telefoon in Nederland had gekocht en je ging het voor het eerst gebruiken met een Thaise simkaart dan werkt het niet i.v.m een regio lock.Jouw telefoon zal gewoon werken met een Thaise simkaart hoef je niks voor te doen.
https://card.exophase.com/1/1116015.png
@MikeOO Had deze update ook gezien, met een grote van 478 MB.
Tijdje aan het spelen geweest, eindelijk van alle ellende af
/me D_Jeff klopt af op een stukje hout onder voorbehoud
Tijdje aan het spelen geweest, eindelijk van alle ellende af
/me D_Jeff klopt af op een stukje hout onder voorbehoud
Nee gewoon bellen in Nederland met je Nederlandse sim is voldoende.SpitfireNL schreef op maandag 31 juli 2017 @ 07:53:
[...]
Ik neem aan dat je bedoeld bellen van in thailand naar nederland met de nederlandse simkaart en dan gaat de lock er af. Daarna kan ik gewoon de thaise simkaart gebruiken.
Nou dan is het een behoorlijk nutteloze regio lock die samsung heeft bedacht. Waarom hebben ze die regiolock een aantal jaar geleden dan eigenlijk ingevoerd?
478 MB ?? Heb jij zeker een aantal updates overgeslagen ? Die van mij was rond de 36mb. Inderdaad niveau beveiligingspatch van 1 juli.D_Jeff schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:03:
@MikeOO Had deze update ook gezien, met een grote van 478 MB.
Dat ligt er dus maar net aan wanneer die aangeboden wordt. Hier draait die zelfde patch al een week of 2.Mrjraider schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:09:
Die kwam binnen vanmiddag zo'n 37 mb groot. Build is van 4 juli snap niet dat een maand duurt om te verspreiden.
Ik merk weinig verschil met anders. De accu is nog steeds even onpeilbaar. Soms 48u en soms na 24u nog maar 15% over. Heb de telefoon nog niet zo lang, dus ik heb niet zo snel een idee waar dat aan kan liggen.
Si vis pacem, para bellum
Teveel ellende (vastlopers, random reboots, enz). Zie mijn eerder posts in dit draadje.Akemi schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:45:
[...]
478 MB ?? Heb jij zeker een aantal updates overgeslagen ? Die van mij was rond de 36mb. Inderdaad niveau beveiligingspatch van 1 juli.
S6 is van vriendinlief.
Zelfs in Safe mode gewoon crashen.. Had ik nooit eerder gezien.
Update binnenhalen ging gepaard met 3 reboots, maar nu lijkt het gez*** eindelijk over
Hier zelfde probleem na opstarten.. keyboard weg..D_Jeff schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:59:
[...]
Teveel ellende (vastlopers, random reboots, enz). Zie mijn eerder posts in dit draadje.
S6 is van vriendinlief.
Zelfs in Safe mode gewoon crashen.. Had ik nooit eerder gezien.
Update binnenhalen ging gepaard met 3 reboots, maar nu lijkt het gez*** eindelijk over
Gboard deed het ook niet.. gelukkig wel Swype Keyboard aan de gang gekregen.. aparte ervaring..
De lock is bedoeld om grijze import te minimaliseren. Niet om het gebruik te beperken.SpitfireNL schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:28:
Nou dan is het een behoorlijk nutteloze regio lock die samsung heeft bedacht. Waarom hebben ze die regiolock een aantal jaar geleden dan eigenlijk ingevoerd?
De telefoon moet geactiveerd worden in de regio en met een simkaart uit de regio waarvoor het toestel bedoeld is.
Verwijderd
Mijn S6 Edge doet raar en doet het niet.
Het scherm blijft zwart en knipperend verschijnt en verdwijnt het Samsung logo (in grijs).
Het statuslampje linksboven wisselt af tussen donkerblauw en lichtblauw
Verder doet het apparaat niets, reageert niet op aansluiten oplader, op het indrukken van knoppen of combinaties.
Iemand enig idee wat ik verder kan doen?
Het scherm blijft zwart en knipperend verschijnt en verdwijnt het Samsung logo (in grijs).
Het statuslampje linksboven wisselt af tussen donkerblauw en lichtblauw
Verder doet het apparaat niets, reageert niet op aansluiten oplader, op het indrukken van knoppen of combinaties.
Iemand enig idee wat ik verder kan doen?
Om hem "uit" te krijgen. Even de oplader erin en dan power en volume down ingedrukt houden. Ding gaat rebooten maar je moet dan ook het oplaad scherm zien met een batterij. Als je de lader eruit haalt is ie uit.
Verwijderd
Dank!
Hij doet het weer. Is het iets dat vaker voor kan komen (bij een ruim 2 jaar oud toestel?)
Hij doet het weer. Is het iets dat vaker voor kan komen (bij een ruim 2 jaar oud toestel?)
Ja, SoftwareVerwijderd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:18:
Dank!
Check of er updates zijn
En na de update hoopte ik dat het definitief opgelost zou zijn. Niet dus.MADG0BLIN schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:24:
[...]
Ik heb een workaround gevonden. Ik stream via mijn telefoon met netflix naar mijn tv. Nadat ik dat gedaan heb lijkt het te blijven werken.
Nu werkt ook de workaround niet meer..

*en schop
Sinds vandaag is voor de PHN in ieder geval, de Augustus Patch beschikbaar.
Bijna 300 mb groot
Aardig wat voor een patch, die van juli was slechts 37 mb meende ik
Bijna 300 mb groot
Ik merk geen verschil. Geen idee wat er naast security patches nog meer gewijzigd is.Mrjraider schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:45:
*en schop
Bijna 300 mb grootAardig wat voor een patch, die van juli was slechts 37 mb meende ik
Heeft iemand hier ervaring met VPN op je mobiel? Ik ga binnenkort naar de VS en wil daar dus gebruik gaan maken van openbare WiFi hotspots. Maar hoe zit het dan met het gebruik van VPN? Want als je verbindt met een WiFi netwerk dan moet je zelf eerst handmatig VPN verbinden toch? Wat betekent dat de eerste secondes/minuut je een onveilige verbinding hebt (en al je accounts al verbinding proberen te maken met bijbehorende account gegevens). Kun je ergens instellen dat hij direct een VPN verbinding maakt? (Ik heb VPN van PIA)
Vraagje voor de kenners.
Toestel eind oktober 2015 gekocht.
Toestel opgeladen en na geen gebruik is hij nu al na 5 uur op 10%.( in spaarstand )
Toestel gisteren terug gezet na fabrieksinstellingen --> heeft niet geholpen.
Bij de S6 kunnen wij zelf natuurlijk niet de accu vervangen........wat nu te doen ??
Het gaat natuurlijk om een gewone S6
Toestel opgeladen en na geen gebruik is hij nu al na 5 uur op 10%.( in spaarstand )
Bij de S6 kunnen wij zelf natuurlijk niet de accu vervangen........wat nu te doen ??
[ Voor 6% gewijzigd door Co1967 op 26-08-2017 11:13 ]
Je kan hem gewoon terugsturen naar Samsung, de telefoon heeft nog garantie en aangezien de batterij onderdeel van de telefoon is, heb je daar ook gewoon twee jaar recht op.Co1967 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:06:
Vraagje voor de kenners.
Verwijderd
Inderdaad wat bloodlynx zegt, een betrouwbare bron (helpdesk samsung) kan bevestigen dat samsung 2 jaar garantie verleend op alles wat je met de telefoon meekrijgt, dus ook batterij en oplader. Alleen moet je heel erg goed opletten op schade. Bij enkele krasjes/deukjes hebben ze al snel de neiging om het als gebruikerschade te bestempelen.Co1967 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:06:
Vraagje voor de kenners.
toestel ziet er nog tiptop uit ( altijd in hoesje gezeten en een glasfolie erop ...of zoietsVerwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:50:
[...]
Inderdaad wat bloodlynx zegt, een betrouwbare bron (helpdesk samsung) kan bevestigen dat samsung 2 jaar garantie verleend op alles wat je met de telefoon meekrijgt, dus ook batterij en oplader. Alleen moet je heel erg goed opletten op schade. Bij enkele krasjes/deukjes hebben ze al snel de neiging om het als gebruikerschade te bestempelen.
zit bij mij een samsungservicepunt in de buurt....dus maandag daar maar eens heen.
ga voor de zekerheid foto's maken van het toestel.
Iemand een idee hoe te voorkomen dat de rood omrande notificatie verschijnt?

Notificatie ingedrukt houden geeft app-meldingen van 'Apparaatonderhoud' waar 'Op vergrendelscherm' al op 'Geen meldingen weergeven' is ingesteld. De notificatie verschijnt dan ook niet meer op m'n vergrendelscherm, maar enkel bovenin de balk en wanneer ik het scherm naar beneden trek.

Notificatie ingedrukt houden geeft app-meldingen van 'Apparaatonderhoud' waar 'Op vergrendelscherm' al op 'Geen meldingen weergeven' is ingesteld. De notificatie verschijnt dan ook niet meer op m'n vergrendelscherm, maar enkel bovenin de balk en wanneer ik het scherm naar beneden trek.
Weet niet of het hier al voorbij is gekomen maar er is ook een update voor Edge. Je kan nu kleuren aanpassen of de kleur van de app instellen als je een notificatie krijgt.
En zelf de dikte van de kleur instellen. Erg fijne update.
Instellingen -> Apparaatonderhoud -> Batterij -> de drie puntjes rechtsboven -> Geavanceerde instellingen -> Meldinginstellingen.JBS schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:41:
Iemand een idee hoe te voorkomen dat de rood omrande notificatie verschijnt?
[afbeelding]
Dan kom je er wel uit denk ik
Dank, dat was 'm. Voor m'n gevoel had ik toch wel alle menu's gehad rondom energiebeheer, etc. Deze toch over het hoofd gezien kennelijk.Gismo1979 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 07:04:
[...]
Instellingen -> Apparaatonderhoud -> Batterij -> de drie puntjes rechtsboven -> Geavanceerde instellingen -> Meldinginstellingen.
Dan kom je er wel uit denk ik
Hier exact hetzelfde! Vanochtend begon mijn home knop het opeens niet goed meer te doen. Er stond een update klaar dus die geïnstalleerd en nu is het helemaal klaar. Lock button werkt nauwelijks meer. Na een reset doet hij het een minuut of 10 goed en daarna is het weer prijs. De homeknop reageert soms wel, maar een minuut of 5 (niet overdreven) nadat hij is ingedrukt.sjufke schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:24:
Cache al geleegd, telefoon een paar keer opnieuw opgestart. Momenteel reageert hij niet eens meer op een reset. Wel is hij nog verbonden, gezien ik via mijn laptop gewoon whatsapp kan gebruiken. Gezien ik nu op vakantie in Bali zit is dit echter nogal een probleem. De telefoon heb ik echt nodig.
Iemand hier die tips heeft?
Wil niet zeggen dat het een bekend probleem is, maar meer mensen hebben hier al over geklaagd. Heb mijn toestel zelf een jaar geleden (toen had ik 'm driekwart jaar) opgestuurd en is een module op het moederbord vervangen onder garantie. Ik denk dus dat dit een hardware probleem is, daar is maar 1 oplossing voor....darkpluisje schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:22:
[...]
Hier exact hetzelfde! Vanochtend begon mijn home knop het opeens niet goed meer te doen. Er stond een update klaar dus die geïnstalleerd en nu is het helemaal klaar. Lock button werkt nauwelijks meer. Na een reset doet hij het een minuut of 10 goed en daarna is het weer prijs. De homeknop reageert soms wel, maar een minuut of 5 (niet overdreven) nadat hij is ingedrukt.
Cache al geleegd, telefoon een paar keer opnieuw opgestart. Momenteel reageert hij niet eens meer op een reset. Wel is hij nog verbonden, gezien ik via mijn laptop gewoon whatsapp kan gebruiken. Gezien ik nu op vakantie in Bali zit is dit echter nogal een probleem. De telefoon heb ik echt nodig.
Iemand hier die tips heeft?
Weet zo niet of het in Bali ook zo ontwikkeld is, maar heb wel eens filmpjes gezien waarin ze in China markets hebben waar ze alles repareren. Misschien is dit een oplossing om te kijken of deze ook in Bali zijn?
Bij mij is gisteren het display kapot gegaan van mijn S6

Bijna 2 jaar gehad, maar met de prijzen die ik zie (180~200 euro) voor een nieuw display lijkt het mij niet interessant om hem te laten maken.
Is er een tootlje dat via de computer het scherm over kan nemen
Dan kan ik nog ff op een "normale" manier alles in de cloud zetten.
Bijna 2 jaar gehad, maar met de prijzen die ik zie (180~200 euro) voor een nieuw display lijkt het mij niet interessant om hem te laten maken.
Is er een tootlje dat via de computer het scherm over kan nemen
Connect Samsung Galaxy S6 and Galaxy S6 Edge to TV: Hard-wired ConnectionGrolsch schreef op maandag 11 september 2017 @ 07:53:
Bij mij is gisteren het display kapot gegaan van mijn S6![]()
Is er een tootlje dat via de computer het scherm over kan nemenDan kan ik nog ff op een "normale" manier alles in de cloud zetten.
- Purchase a MHL adapter that is compatible with the Samsung Galaxy S6 or Galaxy S6 Edge.
- Connect the Galaxy S6 or Galaxy S6 Edge to the adapter.
- Plug the adapter to a power source.
- Use a standard HDMI cable to connect the adapter to the HDMI port on your television.
- Set the TV to display video from the HDMI port you are using. Once done, the TV will mirror your phone.
BRON: (http://recomhub.com/blog/...xy-s6-and-galaxy-s6-edge/)
Het is me gelukt om via smart switch te backuppen, ff gokken waar ik in het scherm moest tikken om e.e.a. te bevestigen, maar de backup looptHegeman schreef op maandag 11 september 2017 @ 08:55:
[...]
Connect Samsung Galaxy S6 and Galaxy S6 Edge to TV: Hard-wired ConnectionNOTE: If you have an older analogue TV, purchasing an HDMI to composite adapter would help allow for the Galaxy S6 and Galaxy S6 Edge to play on your TV and screen mirror.
- Purchase a MHL adapter that is compatible with the Samsung Galaxy S6 or Galaxy S6 Edge.
- Connect the Galaxy S6 or Galaxy S6 Edge to the adapter.
- Plug the adapter to a power source.
- Use a standard HDMI cable to connect the adapter to the HDMI port on your television.
- Set the TV to display video from the HDMI port you are using. Once done, the TV will mirror your phone.
BRON: (http://recomhub.com/blog/...xy-s6-and-galaxy-s6-edge/)
Verwijderd
Geen klacht maar eerder een vervelende ervaring laatst met mijn SSG6Edge+. Heb ik mijn scherm lopen schoonmaken,zo van onder naar boven en zijwaarts, stop ik hem in mijn zak. Wil ik later mijn mobiel gebruiken, haal ik hem uit mijn zak, zie ik niks op mijn scherm. Ik denk: huh? Afijn, ik restart mijn mobiel,zie SS logo en alle lichtjes van het begin,krijg ik weer een zwart scherm. Paniek! Wat is er aan de hand. Blijkt dus dat ik met zo een schoonmaakmiddel mijn glas te nat heb gemaakt waardoor schijnbaar dus de touch? even niet meer werkt waardoor je dus niks ziet. Afijn, na 30 minuten raak ik het scherm weer aan,en zie ik heel eventjes iets van mijn beginscherm. Ik swipe naar rechts per ongeluk aan de bovenkant (net onder het samsung logo-tekst) met mijn vinger en wat blijkt: Ik had dus tijdens het schoonmaken ook nog eens de helderheid helemaal naar links gedaan waardoor het scherm dus helemaal donker werd.( oftewel uit werd gezet)
OEN!
OEN!
Nu heb ik onlangs de home button van mijn s6 gesloopt. Er is in de badkamer water water tussen gedruppeld. Dit resulteerde eerst in wat vreemd gedrag, maar nu doet ie gewoon helemaal niks meer. De vingerafdrukscanner doet het nog wel. Beetje irritant dat ik nu niet meer eenvoudig terug kan naar het home-scherm. Ik moet nu eerst met de linkerknop naar de app drawer/taskmanager om een willekeurige app af te sluiten.
Heeft er iemand suggesties voor een alternatieve (snellere) werkwijze? Andere fysieke knop dubbelklikken bijvoorbeeld.
Heeft er iemand suggesties voor een alternatieve (snellere) werkwijze? Andere fysieke knop dubbelklikken bijvoorbeeld.
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Zoeits zou moeten werken:Gallus schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:03:
Nu heb ik onlangs de home button van mijn s6 gesloopt. Er is in de badkamer water water tussen gedruppeld. Dit resulteerde eerst in wat vreemd gedrag, maar nu doet ie gewoon helemaal niks meer. De vingerafdrukscanner doet het nog wel. Beetje irritant dat ik nu niet meer eenvoudig terug kan naar het home-scherm. Ik moet nu eerst met de linkerknop naar de app drawer/taskmanager om een willekeurige app af te sluiten.
Google Play: EasyTouch - Assistive Touch
Share and Enjoy!
Thanks! Het werkt inderdaad. Nu heb ik een vage stip onderin het scherm waarmee ik snel naar home kan schakelen (en weer screenshots kan maken). Eens kijken of het bevalt.GreNade schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:26:
[...]
Zoeits zou moeten werken:
Google Play: EasyTouch - Assistive Touch
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Even dit topic van pagina 4 of zoiets weg halen.
Ik ben overgestapt naar een S8
Was nodig want mijn S6 raakte helaas echt op, scherm flikkert, 3.5 mm plug in eerste instantie lam waardoor de oortjes er steeds uit vielen.. tot deze er helemaal mee kapte.
Wie weet zie ik een aantal van jullie in de S8 ervaringen en discussie topic
Ik ben overgestapt naar een S8
Was nodig want mijn S6 raakte helaas echt op, scherm flikkert, 3.5 mm plug in eerste instantie lam waardoor de oortjes er steeds uit vielen.. tot deze er helemaal mee kapte.
Tot aan het eind van het jaar(waarschijnlijk), twijfel nog om een keer voor een iPhone ervaring te gaan.Mrjraider schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:08:
Even dit topic van pagina 4 of zoiets weg halen.
Ik ben overgestapt naar een S8![]()
Maar de S8 heeft nu nog steeds mijn voorkeur.
Ik twijfel nog tussen Nokia 8 en de S8 (niet plus). Ongeveer even duur. De S8 is qua specs iets beter, maar de Nokia heeft een bijna pure Androidversie...Hegeman schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:35:
[...]
Tot aan het eind van het jaar(waarschijnlijk), twijfel nog om een keer voor een iPhone ervaring te gaan.
Maar de S8 heeft nu nog steeds mijn voorkeur.
Ja als ik voor de S8 ga dan ga ik sowieso niet voor de plus versie, ik vind het niet fijn zo'n groot toestel.AllSeeyinEye schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:47:
[...]
Ik twijfel nog tussen Nokia 8 en de S8 (niet plus). Ongeveer even duur. De S8 is qua specs iets beter, maar de Nokia heeft een bijna pure Androidversie...
Ik zit inmiddels al 4x 2 jaar vast aan android en kijk meestal sceptisch aan tegen iPhone maar het begint nu toch wel te knagen om het een keer te proberen.
En over die pure android ervaring die haal ik wel uit mijn Samsung met Nova launcher en BK disabler. Alleen de updates dat is hier het bekende 'probleem'.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's