Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Bij mij komt het waarschijnlijk omdat ik toen video aan het kijken was in combinatie met opladen en dat ik in de zon zat. Verder heb ik er geen last van.Hegeman schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 08:56:
Ik heb ook geen last van de hitte problemen, misschien is die van jullie een heethoofd?
Hebben jullie een case om het toestel dan? @Paganstars @Mrjraider @Gismo1979
Als de gsm in mijn broekzak/jaszak zit heb ik er een lederen hoesje om, maar verder zit er geen bescherming op.
Paganstars schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:01:
Nope, sinds de nougat update niet meer... merk ook bij opladen dat hij erg warm wordt (helaas geen Spot thermometer of FLiR)
Gismo1979 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:26:
[...]
Bij mij komt het waarschijnlijk omdat ik toen video aan het kijken was in combinatie met opladen en dat ik in de zon zat. Verder heb ik er geen last van.
Als de gsm in mijn broekzak/jaszak zit heb ik er een lederen hoesje om, maar verder zit er geen bescherming op.
Het toestel beveiligd zichzelf wel tegen hitte, dus maakt het niet zoveel uit. Ik heb incidenteel dat de telefoon warm wordt. Dan sluit ik alle processen en geef ik 'm even de tijd om te koelen, diepvries helpt goedAllSeeyinEye schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:01:
[...]
Ik heb een cheap-ass PU case om m'n telefoon. Het ding wordt werkelijk nooit uit zichzelf (te) warm. Opwarming gebeurt alleen bij hevige belasting van de CPU.

Ja standaard wel maar afgelopen zaterdag in de houder van de auto en dan in de brandende zon, hete auto zonder airco etc.... allemaal factoren die meespelen. Doorgaans wordt ie nooit echt heet. Maar gewoon warm.Hegeman schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 08:56:
Ik heb ook geen last van de hitte problemen, misschien is die van jullie een heethoofd?
Hebben jullie een case om het toestel dan? @Paganstars @Mrjraider @Gismo1979
Het kan of met Android 7 te maken hebben, of met een goedkope siliconen case die ik sinds een aantal weken om het toestel had zitten. In ieder geval zit het hoesje er nu niet meer omheen, en verder nergens last van gehad de afgelopen hete dagen.
Zijn er meer mensen die last hebben van spontane reboots na de update van Android 7? Of een touchscreen die zwart blijft en ergens op reageert?
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Ja dat heb ik ook, heb je toevallig die package disabler app geinstaleerd met die andere app die je er opeens bij nodig hebt?D_Jeff schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:21:
Even een vraagje:
Zijn er meer mensen die last hebben van spontane reboots na de update van Android 7? Of een touchscreen die zwart blijft en ergens op reageert?
ik heb net een wipe gedaan alles geinstaleeerd niks aan de hand, wil die apps uitschakelen en gooi die app er dus op en bam zwart scherm.
Heb er weer afgehaald, even kijken of dat de boosdoener is
Ok.. moet even eerlijk bekennen dat het de S6 van vriendinlief is.E.R.Y. schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:08:
[...]
Ja dat heb ik ook, heb je toevallig die package disabler app geinstaleerd met die andere app die je er opeens bij nodig hebt?
ik heb net een wipe gedaan alles geinstaleeerd niks aan de hand, wil die apps uitschakelen en gooi die app er dus op en bam zwart scherm.
Heb er weer afgehaald, even kijken of dat de boosdoener is
Volledige wipe restore al gedaan via Smart Switch en via Google Account de restore compleet gemaakt. Heb nog geen data teruggezet. Alleen Samsung Music en Facebook zijn uitgeschakeld.
Ik doe even de "stomme aanname" dat de package disabler op dezelfde manier te verwijderen/uit te schakelen valt?
Misschien overbodige vraag, maar heb je al een factory reset gedaan? Heb nu een week android 7 op mijn S6 en ben er erg over te spreken, alles werkt goed. Sterker nog, het scherm gaat weer fatsoenlijk aan en de vingerafdruk reageert ook iets beter. Had na de update niet echt problemen, maar heb toch een factory reset gedaan (onder het motto: alles lekker schoon en basic) en alles werkt nu extreem goed vind ik.Paganstars schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:12:
Jep, ik ben blij als ik in aug een nieuwe foon mag... Wordt helemaal gestoord van de problemen met de s6 edge en nougat
Daarmee ook gezegd, ik word momenteel wel gek van die melding voor een software update. Is er een manier om die te verbergen?
Kan inmiddels bevestigen dat het niet aan de app lag. Nogmaals een factor reset gedaan zelfde resultaat. Zit nu op phn morgen dan toch maar de branded van t-mobile flashenD_Jeff schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:34:
[...]
Ok.. moet even eerlijk bekennen dat het de S6 van vriendinlief is.
Volledige wipe restore al gedaan via Smart Switch en via Google Account de restore compleet gemaakt. Heb nog geen data teruggezet. Alleen Samsung Music en Facebook zijn uitgeschakeld.
Ik doe even de "stomme aanname" dat de package disabler op dezelfde manier te verwijderen/uit te schakelen valt?
Snap echt niet waarom dit zo lang moet duren. Hier ook een S6 Edge+..Franco10 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 18:19:
Android 6 werkt hier nog prima dus niets te klagen.Toch ben ik wel benieuwd wie uiteindelijk bepalend is in de uitrol van een update. Ligt het nu aan Samsung of aan een instantie in Nederland dat ondertussen elk gehucht in het Oostblok al wel de 7 heeft gehad maar de PHN niet voor de Edge+?
De S7 Edge zit al best een tijd op 7 en zelfs mijn tab S2 heeft hem al binnen.
Hier hetzelfde, ik ben echt zeer tevreden naar de update. Na de update dag doorgelopen zonder factory reset en was toen ook echt ontevreden. Maar na de reset draait ie als een zonnetje en ben ik er voor mijn gevoel alleen maar op vooruit gegaan!Mrjraider schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:50:
Hier Nougat PHN sinds de update, na een tweetal dagen een reset gedaan en geen enkel probleem tegen gekomen
Ik vind zelf het blauw licht filter (die nu ingebakken is) een aanwinst en de algehele look is overzichtelijker geworden.ecjanga schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:56:
Zijn er eigenlijk ook echt nieuwe leuke toevoegingen met Nougat? Ik draai nu gewoon Marshmallow en ben daar uitermate tevreden over. Als er niks nieuws is, prefereer ik eigenlijk om gewoon deze versie te blijven draaien.
Daarmee ook gezegd, ik word momenteel wel gek van die melding voor een software update. Is er een manier om die te verbergen?
[ Voor 38% gewijzigd door Hegeman op 01-06-2017 08:08 ]
Whatsapp blijft continu online hangen en mijn app drawer refreshed niet goed meer. Hou de hele tijd zogenaamd ongeleze berichten, gemiste oproepen, emails etc. Weer op t homescreen update niet, wel als je hem opent maar op homescreen blijft hij gewoon op t oude weer.
Volledige facory reset biedt geen oplossing.
Telefoon wordt ook veel warmer dan hij werd.
Moet helaas nog tot september voor ik kan verlengen. De vraag is of t weer een Samsung wordt...
Vandaag verschillende schone instalties gedaan maar geen resultaat. Morgen weer terug naar 6 kijken of dat weer als van ouds is. Zie her en der dezelfde problemen maar niet veel te vinden verderArjant2 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:42:
Hier ook veel problemen met de s6 met 7.0.
Whatsapp blijft continu online hangen en mijn app drawer refreshed niet goed meer. Hou de hele tijd zogenaamd ongeleze berichten, gemiste oproepen, emails etc. Weer op t homescreen update niet, wel als je hem opent maar op homescreen blijft hij gewoon op t oude weer.
Moet helaas nog tot september voor ik kan verlengen. De vraag is of t weer een Samsung wordt...
Dit kan ook voor problemen zorgen, aangezien de uitgezette apps niet geüpdate worden. Al zou ik wel denken dat een harde reset dit wel zou oplossen.
Ik heb na de update geen reset gedaan en merk niet veel verschil met android 6 qua gebruik.
Ik ga denk ook maar eens kijken hoe ik terug kan naar android 6.
Ja 1e keer wel. Maar hen daarna 4 of 5 keer een schone installatie gedaan. Helaas niet het gewenste resultaat. Laat wel weten of een versie terug alles oplostGismo1979 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:42:
Jullie hebben niet toevallig package disabler geïnstalleerd en voor de update niet alle apps weer aangezet?
Dit kan ook voor problemen zorgen, aangezien de uitgezette apps niet geüpdate worden. Al zou ik wel denken dat een harde reset dit wel zou oplossen.
Ik heb na de update geen reset gedaan en merk niet veel verschil met android 6 qua gebruik.
[ Voor 15% gewijzigd door Arjant2 op 02-06-2017 07:33 ]
Ook geprobeerd om een factory reset uit te voeren en dan geen backup terug te zetten maar alles een keer opnieuw te installeren.Arjant2 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:42:
Hier ook veel problemen met de s6 met 7.0.
Voer bijvoorbeeld eens reset uit en installeer daarna alleen nog Whatsapp en test deze dan direct. Als het dan goed werkt weet je dat de problemen mogelijk door iets anders worden veroorzaakt. Zo stap voor stap de dingen testen om mogelijk te achterhalen waar het fout gaat.
Kan natuurlijk zijn dat je een hardware probleem hebt want Android 7 draait uitstekend op de Samsung S6 dus zo vreemd dat het bij de meeste prima werkt en bij andere niet.
Ga je toch richting hardware denken of een bepaalde App die de boel verstoord. Mogelijk een andere launcher in gebruik die problemen kan geven?
Als je Odin van een XDA draadje hebt, dan geven ze daar ook aan: Geen garantie verlies & geen root.Arjant2 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 07:33:
Nog nooit met Odin gewerkt. Moet je ook geroot zijn om de originele 6 er op te kunnen flashen of is er een handigere manier voor?
Kwam die toevallig tegen tijdens het zoeken naar oplossingen voor vriendinlief
Tja probleem is dat het een dag goed lijkt te gaan en dan gaat de boel weer in het honderd.MikeOO schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:48:
[...]
Ook geprobeerd om een factory reset uit te voeren en dan geen backup terug te zetten maar alles een keer opnieuw te installeren.
Voer bijvoorbeeld eens reset uit en installeer daarna alleen nog Whatsapp en test deze dan direct. Als het dan goed werkt weet je dat de problemen mogelijk door iets anders worden veroorzaakt. Zo stap voor stap de dingen testen om mogelijk te achterhalen waar het fout gaat.
Kan natuurlijk zijn dat je een hardware probleem hebt want Android 7 draait uitstekend op de Samsung S6 dus zo vreemd dat het bij de meeste prima werkt en bij andere niet.
Ga je toch richting hardware denken of een bepaalde App die de boel verstoord. Mogelijk een andere launcher in gebruik die problemen kan geven?
Zelfs de google Play store is van slag, want staat op niet automatisch updaten, trekt hij zich niets van aan, update gewoon automatisch apps.
Ik gebruik geen andere launcher.
Misschien een keer via de PC de telefoon opnieuw voorzien van Android 7. Mogelijk is er iets niet helemaal lekker gegaan tijdens de upgrade. Volgens mijn met de Samsung software dat je dit o.a kunt doen.Arjant2 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:15:
[...]
Tja probleem is dat het een dag goed lijkt te gaan en dan gaat de boel weer in het honderd.
Zelfs de google Play store is van slag, want staat op niet automatisch updaten, trekt hij zich niets van aan, update gewoon automatisch apps.
Ik gebruik geen andere launcher.
Bij ernstige problemen zou ik zoals @MikeOO al aangeeft met een schone lei beginnen zonder back-ups terug te zetten.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Factory reset vanaf toestel, alle apps niet bijwerken en zelfs uitzetten op browser (samsung standaard) en whatsapp na.
Dan elke dag 1 app aanzetten, updaten en 'testen'
In de kale modus lijkt het, op 2 onverwachtse herstarts na, okay te zijn. Wordt zo nog een leuke puzzel, maar goedkoper dan een S7 of S6 Mainboard.

Honderden contacten stonden er in van collega's, SMS'jes, en koppelingen met mailservers etc...
is er een mogelijkheid dat die contacten weer terug kunnen worden gezet? Want die staan voor zover ik weet niet bij Google in de cloud?
Iemand die nog wat reddingsmogelijkheden kent?
Een voordeel. De telefoonnummers staan nog wel in zijn Audi, nu maar hopen dat die koppeling nog behouden blijft.
[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 03-06-2017 14:27 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Die telefoon is al aangezte, en gereset. Dan is de kans denk ik zo goed als verkeken.D_Jeff schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:12:
@AW_Bos Helaas gaan hier de basis regels gelden voor file recovery: Zolang het niet overschreven is, valt het nog te redden. De vraag blijft alleen: Hoeveel geld heb je daar voor over?
Het is de hoop dat er met Whatsapp nog wat te redden is, en de Audi waarin alle (?) telefoonnummers opgeslagen zijn. De vraag is of ik ze eventueel daarvandaan nog kan terug importeren als ik daar nog bij kan.
Audi heeft een cachingssysteem, naar mijn weten. Zolang daar geen andere telefoon gekoppeld wordt of een reset actie met de sleutel gedaan wordt, zal dit bewaard blijven.
KAK!!! Er zit geen backup aan Whats-app gekoppeld
In ieder geval een wijze les voor mijn vader om voortaan alles in de cloud te laten syncen.
Dus als mijn vader zijn geresette telefoon aan de Audi koppelt, dan kan hij alle contactgegevens nog terug zien? Ik neem aan dat die Audi naar een uniek per toestel zijnde Bluetooth ID kijkt, oid?
[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 03-06-2017 15:28 ]
De S6 heeft deze SD kaart niet en is dus afhankelijk van externe backups.
Bluetooth werkt, qua connecties, net als een NIC:
Bluetooth Mac, Chip Id, naam (alias),versie beheer, enz
Maar in dit geval is de alias anders, dus ik wil je aanraden die koppeling niet te maken, voordat het oude overschrijven voltooid is.
Of wellicht een sync met Samsung cloud? Die backupt ook sms
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Hier ook, op 4G stond er "55 minuten" resterend en op WiFi slechts enkele minuten....... raarVerwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:09:
Ik heb na de Nougat update een factory reset gedaan. Alles werkt sindsdien prima. Ik heb sindsdien Package Disabler Pro niet meer gebruikt. Maar ik heb sinds vandaag iets geks. Ik heb alle automatische updates uitstaan maar vandaag zag ik opeen een melding van Downloadmanager (?) en daaronder stond Play Store. Dat is alles. Wat is 'ie nou aan het downloaden...? En het gekke is dat de download wel een dik uur duurt wat idioot lang is want zelfs Nougat was sneller gedownload. Op een bepaald moment heb ik de download geannuleerd maar nu verschijnt 'ie weer. En weer duurt het zo lang. Ik heb ondertussen ALLES ge-update via de Play Store dus ik vraag me nu echt af wat dit is. En of ik dit wel wil. Komt iemand dit bekend voor?
Verwijderd
Ah, ik ben dus niet de enige. Ik keek even naar de apps die in het geheugen zaten: dat waren er heel wat en er zat ook een Downloadmanager tussen. (Trouwens ook veel zooi die ik uitgeschakeld heb, heel vreemd.) Zit er nu aan te denken toch maar Package Disabler Pro weer te installeren. Ook omdat die Downloadmanager batterij lijkt te vreten: mobiel was net opgeladen naar 100% maar zit binnen no time al op 96%. Ergens is er wat geks aan de hand, lijkt het...Mrjraider schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:14:
[...]
Hier ook, op 4G stond er "55 minuten" resterend en op WiFi slechts enkele minuten....... raar
Verwijderd
Ik keek zonet bij Apparaatonderhoud en dan Geheugen. Bij accu staat nu niet veel omdat ik 'm net had opgeladen: alleen Play Store, Apparaat in stand-by-stand en Scherm. Geen Downloadmanager in ieder geval. De melding is nu ook helemaal weg. Geen idee of 'ie nu nog steeds iets aan het downloaden is.Mrjraider schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:23:
Staat die dan ook tussen het accu overzicht?
[ Voor 22% gewijzigd door Mrjraider op 03-06-2017 21:46 ]
Heeft mijn vader niet.AllSeeyinEye schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:27:
Waarschijnlijk staat de helft van z'n nummers ook in LinkedIn.
Ik heb nu wel de Samsung en Google cloud aangezet. Evenals Whatsapp.Waarom is er trouwens geen contact sync met Google? Dat is toch een van de basis dingen van een Android toestel?
Veel nummers staan nog in zijn Audi opgeslagen, dus dat valt wel mee. Ik heb hem wel gezegd dat hij niet de koppeling moet maken met zijn adresboek.
Echter vraag ik mij af. Hoe groot is de kans dat zijn telefoon straks weer crashed?
[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 04-06-2017 16:42 ]
Nu zie ik wel kabels (HDMI etc) in online winkels staan maar dat schijnt dus voor de S6 niet te werken.
Alles willen ze draadloos maar als ik de VPN aanzet kan ik geen contact maken ander zou ik de Chromecast wel gebruiken.
Iemand misschien een oplossing. Anders wordt het alleen kijken op de tablet
Ik weet inmiddels wat waarom me scherm niet meer wakker wordt. Als ik recht boven me scherm aan raakD_Jeff schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:25:
Momenteel zijn we daar mee bezig.
Factory reset vanaf toestel, alle apps niet bijwerken en zelfs uitzetten op browser (samsung standaard) en whatsapp na.
Dan elke dag 1 app aanzetten, updaten en 'testen'
In de kale modus lijkt het, op 2 onverwachtse herstarts na, okay te zijn. Wordt zo nog een leuke puzzel, maar goedkoper dan een S7 of S6 Mainboard.
loopt me scherm vast. Raak ik het nog een paar keer aan komt het weer goed. Maar alleen als me scherm aan is. Als me scherm uit staat werkt dat niet. Erg raar nooit eerder gehad alleen na de update.
'k heb het idee dat de software iets te snel is vrijgegeven. Ik hoop dat er nog een kleine ronde bug fixes komen, ondanks dat de S6 "out of support" is verklaard. Ook jou puntje is vaag, welke ik(-zelf) bij Sony nog nooit gezien heb.E.R.Y. schreef op zondag 4 juni 2017 @ 20:06:
[...]
Ik weet inmiddels wat waarom me scherm niet meer wakker wordt. Als ik recht boven me scherm aan raak
loopt me scherm vast. Raak ik het nog een paar keer aan komt het weer goed. Maar alleen als me scherm aan is. Als me scherm uit staat werkt dat niet. Erg raar nooit eerder gehad alleen na de update.
Vriendinlief is, op mijn aanraden, nu app voor app aan het kijken waar die irritante reboots vandaan komen. Voorlopig gaat het nog goed
Vreemd, zal later nog eens kijken maar ik heb er eerder veel gebruik van gemaakt.kwaazaar schreef op zondag 4 juni 2017 @ 20:44:
De ziggo go app werkt bij mij niet in het buitenland. Ook niet met VPN (zelf gehost) aan.
Vermoed dat je dan iets niet goed hebt gedaan met je VPN zelf. Bij een VPN verbinding kun je in de meeste VPN clients kiezen om alleen het subnet van je VPN IP adres door de tunnel te laten lopen.kwaazaar schreef op zondag 4 juni 2017 @ 20:44:
De ziggo go app werkt bij mij niet in het buitenland. Ook niet met VPN (zelf gehost) aan.
Als je internet niet via de VPN gaat dan en werkt Ziggo app niet.
Bij sommige clients dien je een config bestand aan te passen. Bij OpenVPN bv
https://openvpn.net/index.../documentation/howto.html
Onderdeel: Routing all client traffic (including web-traffic) through the VPN
Gebruik de App zelf altijd op vakantie en werkt prima icm OpenVPN.
Ik heb de unbranded versie (via KPN): G925FXXU5DQAG
Is de uitrol nog aan de gang of gaat er iets fout?
Heb je het al eens geprobeerd met Samsung KIES, via de computer?JaRuBe schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:08:
Ik heb nog altijd niet de update via OTA aangeboden gekregen. Mijn S6 Edge blijft zeggen dat hij up-to-date is, maar er staat toch echt Android 6.0.1 op.
Ik heb de unbranded versie (via KPN): G925FXXU5DQAG
Is de uitrol nog aan de gang of gaat er iets fout?
Dank voor je reactie.Hegeman schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:13:
[...]
Heb je het al eens geprobeerd met Samsung KIES, via de computer?
Bij het installeren van Samsung Smart Switch op mijn PC krijg ik foutmeldingen. Gezocht op google en daar staan wat tips, maar komt allemaal neer op opnieuw installeren PC en daar heb ik echt even geen zin.
Ben van mening dat dit gewoon OTA moet kunnen. Hamvraag is alleen of ik wellicht ongeduldig ben of niet. Ofwel: is de uitrol gefaseerd of niet? Wellicht dat iemand hier het weet.
Als je even een aantal pagina's terug leest zijn er wel mensen die de G925 wel op 7.0 hebben draaien. @MikeOO @BizzieBis heb ik zo snel gevonden welke hun toestel op de meest recente software hebben.JaRuBe schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:44:
[...]
Dank voor je reactie.
Bij het installeren van Samsung Smart Switch op mijn PC krijg ik foutmeldingen. Gezocht op google en daar staan wat tips, maar komt allemaal neer op opnieuw installeren PC en daar heb ik echt even geen zin.
Ben van mening dat dit gewoon OTA moet kunnen. Hamvraag is alleen of ik wellicht ongeduldig ben of niet. Ofwel: is de uitrol gefaseerd of niet? Wellicht dat iemand hier het weet.
Wellicht kunnen zij jou voorzien van nuttige info?
Dat is ook het punt. Ik heb de indruk dat alles en iedereen (althans, degene welke ook willen) over is op Nougat aangezien deze per 17 mei beschikbaar is. Ik ken veel mensen welke vrijwel direct de update OTA aangeboden kregen.Hegeman schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:16:
[...]
Als je even een aantal pagina's terug leest zijn er wel mensen die de G925 wel op 7.0 hebben draaien. @MikeOO @BizzieBis heb ik zo snel gevonden welke hun toestel op de meest recente software hebben.
Wellicht kunnen zij jou voorzien van nuttige info?
Ik niet, ook niet als ik dat handmatig check.
Dat kan verklaard worden omdat ik nog in groep klanten zit welke de update nog moeten krijgen, maar alles wat ik teruglees wijst erop dat er geen gefaseerde uitrol is geweest. Kortom, dan zou ik dus ook in staat moeten zijn te updaten.
Wat bedoel je precies met 'een groep klanten' ?JaRuBe schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:48:
[...]
Dat is ook het punt. Ik heb de indruk dat alles en iedereen (althans, degene welke ook willen) over is op Nougat aangezien deze per 17 mei beschikbaar is. Ik ken veel mensen welke vrijwel direct de update OTA aangeboden kregen.
Dat kan verklaard worden omdat ik nog in groep klanten zit welke de update nog moeten krijgen, maar alles wat ik teruglees wijst erop dat er geen gefaseerde uitrol is geweest. Kortom, dan zou ik dus ook in staat moeten zijn te updaten.
Een reset had je al uitgevoerd? Of zat je daar niet op te wachten?
En anders neem contact op met Samsung, deze kunnen je vast en zeker verder helpen.
Download phone info eens uit de store en kijk eens welke csc code je toestel heeft.JaRuBe schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:48:
[...]
Dat is ook het punt. Ik heb de indruk dat alles en iedereen (althans, degene welke ook willen) over is op Nougat aangezien deze per 17 mei beschikbaar is. Ik ken veel mensen welke vrijwel direct de update OTA aangeboden kregen.
Thanks, de CSC version is G925FPHN5DPL5.Mrjraider schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:50:
[...]
Download phone info eens uit de store en kijk eens welke csc code je toestel heeft.
Mijn CSC is: G925FPHHN5EQE1 en is dus wel anders maar het modelnummer is wel gelijk.
Zit inderdaad op Android 7 met KPN.
Nou we zijn een paar dagen verder, maar probleem zat hem denk ik in Whatsapp.MikeOO schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:48:
[...]
Ook geprobeerd om een factory reset uit te voeren en dan geen backup terug te zetten maar alles een keer opnieuw te installeren.
Zodra ik whatsapp verwijderde deed alles t weer prima, apps kunnen weer normaal updaten, weer widget werkt weer, geen icoontjes van unread messages meer die niet bestonden.
Whatsapp dus weer opnieuw geinstalleerd en geen backup terug gezet. op hoop van zegen dat probleem daarmee opgelost blijft.
Kun je eens een screenshotje maken van de csc tab van die applicatie? De update is er ook voor de S6edge phn dus ik snap niet goed waarom jouw toestel achter loopt.
Verwijderd
tuurlijk, bij deze dan:Mrjraider schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:11:
[...]
Kun je eens een screenshotje maken van de csc tab van die applicatie? De update is er ook voor de S6edge phn dus ik snap niet goed waarom jouw toestel achter loopt.

Deze combo ook geprobeerd.Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:55:
Ik heb nu ongeveer een week Android 7 op mijn S6 Edge staan en vanmorgen was hij it zich zelf gereset en moest ik de PIN code invoeren, hierna startte hij weer op maar even later was mijn scherm helemaal leeg en reageerde hij nergens meer op. Nu lang de aan-/uitknop vast gehouden en ja hij startte weer op tot het eerste scherm (Samsung Galaxy S6 edge powered by android) wat ik nu ook probeer hij doet verder helemaal niets meer, behalve dat hij deze tekst laat zien. Vroeger haalde je even de batterij eruit en kon je weer verder maar dat is bij deze S6 niet meer mogelijk. Weet iemand evt een andere oplossing om het toestel te resetten? Ik heb alle toets combinaties uitgeprobeerd , zoals hierboven beschreven maar dat hielp ook niet.
Press and hold the Power key + Volume Down key for about 10-20 seconds until the device completes the restart.
Hij zoekt inderdaad naar de update, maar vind 'm niet aangezien hij aangeeft dat ie up-to-date is.Mrjraider schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:08:
Hij zoekt wel naar updates? Maar vind niets? En met smart switch? Dit is de opvolger van de trage KIES. Vind die wat?
Smart Switch krijg ik niet geinstalleerd op de PC i.v.m. foutmeldingen. Bekend probleem aldus Google en advies is complete herinstallatie van de PC. Dat ga ik dus niet doen.
Leuke is ook dat mijn vrouw exact hetzelfde toestel heeft met zelfde CSC codes etc en die heeft Nougat al bijna 3 weken geleden via OTA geinstalleerd.
Net uitgevoerd, helaas zelfde resultaat.MikeOO schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:32:
[...]
Deze combo ook geprobeerd.
Press and hold the Power key + Volume Down key for about 10-20 seconds until the device completes the restart.
Probeer anders gewoon een andere computer. Of je miet met Odin gaan flashen.JaRuBe schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:08:
[...]
Hij zoekt inderdaad naar de update, maar vind 'm niet aangezien hij aangeeft dat ie up-to-date is.
Smart Switch krijg ik niet geinstalleerd op de PC i.v.m. foutmeldingen. Bekend probleem aldus Google en advies is complete herinstallatie van de PC. Dat ga ik dus niet doen.
Leuke is ook dat mijn vrouw exact hetzelfde toestel heeft met zelfde CSC codes etc en die heeft Nougat al bijna 3 weken geleden via OTA geinstalleerd.
Had ik ook. Backup gemaakt en terug naar fabrieksinstellingen. Toen kwam de update.JaRuBe schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:08:
[...]
Hij zoekt inderdaad naar de update, maar vind 'm niet aangezien hij aangeeft dat ie up-to-date is.
hoi
Dit ligt aan mijn toestel want de rest van de apparaten hebben welmgewoon internet. We hebben ziggo.
Edit: het is nog een graadje vervelender ook mijn hele data verbinding verdwijnt van tijd tot tijd

Edit: ook in veilige modus........ Ik snap er niets van?
[ Voor 20% gewijzigd door Mrjraider op 11-06-2017 22:47 ]
Wij hebben in de tuin en in de keuken altijd al zeer slecht tot geen wifi bereik gehad. Sinds een week een Connect Box van Ziggo en hoewel die een groter bereik heeft (de zolder heeft nu wel bereik) in de tuin en keuken nog altijd nauwelijks / niet. En sindsdien hebben we in de tuin dus het door jou omschreven wel wifi, geen connectie (V!) symbool ontdekt.Mrjraider schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:53:
Zijn er mensen op Nougat die last hebben van het probleem waarbij er wel verbinding met het draadloos netwerk is maar geen internet? Ik zie dan het WiFi icoontje met een ! ervoor. En heb dan totaal geen internet.
Dit ligt aan mijn toestel want de rest van de apparaten hebben welmgewoon internet. We hebben ziggo.
Niet alleen op mijn S6, maar ook op een S7, S5, Note 3 en Nexus 7. Het ligt dus niet zozeer aan Nougat of Samsung.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
(Zolang next hop bereikbaar is, zal dit zo zijn)
Nee dat is het niet... Zie deze screens:D_Jeff schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:10:
Simpel, zodra Android merkt een Wi-Fi verbinding te hebben, gaat je data uit.
(Zolang next hop bereikbaar is, zal dit zo zijn)

Hier zie je dat heel mijn verbinding met Vodafone weg is. Ik kan dus niet bellen, gebeld worden, smsen etc.

Bij deze zie dat er wel verbinding is met mijn draadloos netwerk maar dat er geen internet is.
Gisteren heb ik met regelmaat beide tekens gehad, waarbij er geen internet was en geen verbinding met Vodafone.
Ligt dit aan de router? Nee want mijn zus (s5 neo), ma (A5 2015), broertjes (Huawei P8 em J3 2016) hebben gewoon internet. Daarnaast heeft mijn router geen drol met mijn verbinding met Vodafone te maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Mrjraider op 12-06-2017 09:23 ]
Aha! Dat was dus dat gisteravond.....Zapato schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:23:
nieuws: Sommige Vodafone-klanten hebben geen mobiel internet na werkzaamheden Ligt misschien aan Vodafone.
Maar dat lost het WiFi probleem bij mij niet op... vermoed ik...
[ Voor 6% gewijzigd door Mrjraider op 12-06-2017 10:51 ]
Ik heb met Ziggo ook echt een ruk verbinding. We hebben thuis nu een Cisco EPC3925, maar dat ding is echt waardeloos. Helft van de tijd ligt de verbinding eruit omdat er geen DNS kan worden gevonden, range is stukken achteruit gegaan(We hadden altijd een Linksys E1000) en pagina's laden heel erg traag. Woon nog thuis en volgens mijn ouders werkt de verbinding prima dus geld ga ik niet investeren en m'n ouders ook zeker nietMrjraider schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:48:
[...]
Aha! Dat was dus dat gisteravond.....
Maar dat lost het WiFi probleem bij mij niet op... vermoed ik...
Om dit bericht nog enigszins on topic te houden denk ik niet dat het ligt aan de S6 maar vooral bij Ziggo vandaan komt.
Edit: Ben terug gegaan naar Marshmellow, maar ook hier is er geen internet te vinden. Ik begin een hardware issue te vermoeden maar aan de andere kant, het heeft tot 17.30 vandaag probleemloos gedaan
[ Voor 38% gewijzigd door Mrjraider op 12-06-2017 18:40 ]
Wat voor apps heb je geïnstalleerd? Dit ziet eruit als een melding van een app om de batterij te regelen.
Waarschijnlijk kun je de notificatie indrukken (en vast houden) en dan kun je de melding uitschakelen (geloof dat je dan ook kunt zien welke app deze melding geeft).
Nee ik heb geen apps geïnstalleerd die dit doen. Waarschijnlijk smart manager?Gismo1979 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:23:
[...]
Wat voor apps heb je geïnstalleerd? Dit ziet eruit als een melding van een app om de batterij te regelen.
Waarschijnlijk kun je de notificatie indrukken (en vast houden) en dan kun je de melding uitschakelen (geloof dat je dan ook kunt zien welke app deze melding geeft).
Het is sinds kort dat ik deze melding krijg.
Bedankt voor de tip. Hopelijk werkt dat...
Instellingen -> Apparaatonderhoud -> Batterij -> (3 puntjes rechtsboven) geavanceerde instellingen -> Meldinginstellingen ?
Stond op 'meldingen weergeven'....Gismo1979 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:42:
Wat heb je aangevinkt onder:
Instellingen -> Apparaatonderhoud -> Batterij -> (3 puntjes rechtsboven) geavanceerde instellingen -> Meldinginstellingen ?

Scherm had een vlekje bovenin. Homeknop werkte niet altijd even goed en de accu was twijfelachtig omdat hij erg snel leeg ging. Prima service al zeg ik het zo! Binnen 2 a 3 uur was het klaar. Kostte wel wat moeite omdat ik meerdere keren moest terug komen. Eerste keer kwam ik om te informeren of het onder garantie viel. Ik kon hem meteen laten maken maar had geen backup. Moest gewoon een keer terug komen maar toen hadden ze geen tijd. Dus toen een afspraak gemaakt maar toen kwam ik erachter dat de batterij ook onder garantie vervangen kon worden en die hadden ze niet op voorraad. Dus weer een nieuwe afspraak, maar toen waren ze vergeten de batterij te bestellen..
Hoe heb je het voor elkaar gekregen om de accu te laten vervangen?Markos schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:45:
Onder garantie is gister bij Tele2 (met een Samsung repair punt) mijn scherm, homeknop (+ usb aansluiting volgens mij, is één geheel) en de accu vervangen. Allemaal onder garantie. Toestel is net iets meer dan een jaar oud.
Scherm had een vlekje bovenin. Homeknop werkte niet altijd even goed en de accu was twijfelachtig omdat hij erg snel leeg ging. Prima service al zeg ik het zo! Binnen 2 a 3 uur was het klaar. Kostte wel wat moeite omdat ik meerdere keren moest terug komen. Eerste keer kwam ik om te informeren of het onder garantie viel. Ik kon hem meteen laten maken maar had geen backup. Moest gewoon een keer terug komen maar toen hadden ze geen tijd. Dus toen een afspraak gemaakt maar toen kwam ik erachter dat de batterij ook onder garantie vervangen kon worden en die hadden ze niet op voorraad. Dus weer een nieuwe afspraak, maar toen waren ze vergeten de batterij te bestellen..en tenslotte gisteren dus de 3 onderdelen vervangen!
Wat is 'twijfelachtig'?
Dat was ook nieuw voor mij maar omdat onze accu niet verwisselbaar is valt deze onder garantie. Wanneer deze wel verwisselbaar is valt het onder accessoires en daardoor niet onder garantie. Ze kunnen bij zo'n repair point met een speciale kabel de accu testen blijkbaar, maar dat ging bij mij ook al niet. Plus ik had verteld dat ik mijn accu op een festival zonder te gebruiken 3 keer volledig heb moeten opladen met een powerbank omdat hij telkens leeg liep op batterij spaarstand en zelfs superspaarstand (was ook echt het geval). Dat alles bij elkaar maakte het de toestand van de accu twijfelachtig omdat hij het niet kon testen.Hegeman schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:39:
[...]
Hoe heb je het voor elkaar gekregen om de accu te laten vervangen?
Wat is 'twijfelachtig'?
Peel Remote uitschakelen, dan ben je ook van die melding af.
Dat was de echte boosdoener! Bedankt!Mrjraider schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:49:
[...]
Peel Remote uitschakelen, dan ben je ook van die melding af.
Ik draai alweer een aantal dagen MarshMellow en ik heb geen enkel wifi probleem nog ervaren
Denk dat die flagships tegenwoordig niet veel voor elkaar onder doen. Ze verschillen van elkaar op basis van topprestatie op een bepaald vlak(camera, accu, OS en uiterlijk).E.R.Y. schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:24:
ik kreeg het probleem met mijn scherm niet opgelost. aangezien mijn contract af liep vandaag ben ik over gestapt op de lg g6. Na 6 jaar samsung toch wel huiverig maar moet eerlijk bekennen, bevalt prima!
Mag ik vragen waarom je voor G6 heb gekozen i.p.v. de S8?
[ Voor 5% gewijzigd door Hegeman op 23-06-2017 08:16 ]
vanwege de prijs en het uiterlijk van de telefoonHegeman schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:14:
[...]
Denk dat die flagships tegenwoordig niet veel voor elkaar onder doen. Ze verschillen van elkaar op basis van topprestatie op een bepaald vlak(camera, accu, OS en uiterlijk).
Mag ik vragen waarom je voor G6 heb gekozen i.p.v. de S8?
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's