Hier maar even een nieuw topic aangemaakt omdat er in het ervaringen topic te veel over de aankomende update word gepraat. Toch een kleine scheiding maken.
Praat hier over de Marshmallow update van de Samsung Galaxy S6-serie.
Handige linkjes
Live Samsung updates S6Live Samsung updates S6 Edge
Wat brengt de update?
- Doze mode die energiegebruik van toestel en apps in standby stand optimaliseert
- Vermelding energieverbruik per onderdeel in het scherm Batterijverbruik
- Nieuwe icoontjes
- Vernieuwd uiterlijk notificatiescherm
- Nieuw systeem waar je apps stuk voor stuk permissies moet geven
- In-app browser (bijv. in SMS berichten) die geminimaliseerd kan worden
- In-app video afspelen
- Nieuwe emoji
- Grijze notificatiebalk als Energiebesparende stand ingeschakeld is
- Geen weer widget meer op vergrendelscherm
- Decryptie telefoon niet meer mogelijk na encryptie (ook als encryptie voor Marshmallow update gebeurde)
- Langere wachttijd bij mislukte ontgrendelpoging
- Auto factory reset: automatische factory reset na 15 mislukte ontgrendelpogingen (optioneel)
- Dynamische, synchrone audio en video rendering
- Ondersteuning MIDI protocol
Q&A
Wat is een OTA update?Welke regio versie heb ik?OTA Betekend Over The Air. Dit houdt in dat je via een internet verbinding (en dus zonder tussenkomst van een computer) de update binnen kunt halen en kunt installeren op je telefoon.
Kan ik de update forceren?Type in je telefoon app *#1234#, daarna krijg je een nieuw venster waar je AP, CP, CSC en Model in staat. Het CSC nummer is waar de je regio versie instaat. De eerste 3 nummers na je model nummer is je regio versie.
Voorbeeld:
Model: SM-G920F
CSC: G920FAUV3QOJ1.
Voorbeeld 2:
Model: SM-G925F
CSC: G925FPHN1AOCN
Moet ik nog iets doen voor het uitvoeren van de update?Nee dat kan niet. Je kunt eventueel een andere rom flashen, hier zitten wel risico's aan verbonden.
Samsung update live pagina geeft aan dat de update er is maar OTA geeft aan van nietNiks moetMaar het is verstandig om een back-up te maken en te zorgen dat je telefoon opgeladen is. Een back-up kan gemaakt worden via Samsung Smart Switch
Ik heb zojuist de update gehad maar heb nu last van crashes / batterij problemen / rare bugsDownload en installeer Smart Switch, deze geeft bij het openen van het programma aan dat je je mobiel moet koppelen en zoekt dan naar updates. Het kan zijn dat Smart Switch je update eerder ziet dan OTA.
Mocht je na het updaten van je telefoon problemen ondervinden zoals random crashes, rare bugs, batterij problemen, etc word er altijd aangeraden om een factory reset uit te voeren. Mocht je zelfs na de factory reset nog problemen hebben met apps hou er dan rekening mee dat misschien nog niet alle apps geoptimaliseerd zijn voor Marshmallow.
Gerelateerde Topics
[Samsung Galaxy S6 Serie] Ervaringen en Discussie - Deel 2[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
[Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
[Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
[Samsung Galaxy S6 (Edge)] Scherm ervaringen
OP is nog "Under Construction"
[ Voor 136% gewijzigd door ghostman op 04-03-2016 14:01 ]