Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-09 16:01
EJSEJS schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 01:21:
[...]

Als je een password (om wat voor reden dan ook) te omslachtig vind, waarom kies je dan niet voor een patroon of pincode om je vingerafdruk te beschermen, zodat je na een reboot bij de eerste keer om te ontgrendelen geen password maar een patroon of pincode moet invullen ?

Je kunt dit zelf instellen bij Instellingen >Schermverg en beveilig > Type schermbeveiliging > Vingerafdrukken > En daar kun je kiezen voor Patroon, Pincode of Wachtwoord om je vingerafdruk te beschermen.
Even voor mijn informatie, hoe werkt dit dan in combinatie met de pincode van de SIM-kaart?
Dus telefoon booten --> pincode sim invoeren --> pincode ontgrendel invoeren --> vinderafdruk scannen --> telefoon is ontgrendeld?
Of is er een andere volgorde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-09 16:53
PatrickPR schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:03:
[...]

Even voor mijn informatie, hoe werkt dit dan in combinatie met de pincode van de SIM-kaart?
Dus telefoon booten --> pincode sim invoeren --> pincode ontgrendel invoeren --> vinderafdruk scannen --> telefoon is ontgrendeld?
Booten -> Pincode Sim -> Backup password -> Unlocked

Vinger afdruk heb je alleen daarna weer nodig als je hem opnieuw locked.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:19

DON PAPA

Tweaker-fan

PatrickPR schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:03:
[...]Even voor mijn informatie, hoe werkt dit dan in combinatie met de pincode van de SIM-kaart?
Je kan voor drie verschillende optie's kiezen

Booten -> Pincode Sim -> zelf gekozen password -> Unlocked en daarna kan je vingerafdruk steeds gebruiken tot je het toestel weer helemaal uit hebt gedaan

Booten -> Pincode Sim -> zelf gekozen pincode -> Unlocked en daarna kan je vingerafdruk steeds gebruiken tot je het toestel weer helemaal uit hebt gedaan

Booten -> Pincode Sim -> zelf gekozen patroon -> Unlocked en daarna kan je vingerafdruk steeds gebruiken tot je het toestel weer helemaal uit hebt gedaan

Het ligt er dus aan voor welke optie jij kiest om je vingerafdruk te willen beschermen: Instellingen >Schermverg en beveilig > Type schermbeveiliging > Vingerafdrukken > En daar kun je kiezen voor Patroon, Pincode of Wachtwoord om je vingerafdruk te beschermen.

[ Voor 12% gewijzigd door DON PAPA op 08-03-2016 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09 10:58
Heb weleens gehoord dat als je een keer geflashed hebt met Odin je geen OTA updates meer ontvangt, klopt dat?

Wou zondag mijn PHN toestel updaten maar OTA gaf nog niks aan en via Smart Switch faalde de download telkens. Heb PHN hem dus via Odin geflashed, maar hoop toekomstige updates gewoon weer OTA te kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Laatst online: 24-09 16:01
Masterkev schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:26:
Heb weleens gehoord dat als je een keer geflashed hebt met Odin je geen OTA updates meer ontvangt, klopt dat?

Wou zondag mijn PHN toestel updaten maar OTA gaf nog niks aan en via Smart Switch faalde de download telkens. Heb PHN hem dus via Odin geflashed, maar hoop toekomstige updates gewoon weer OTA te kunnen ontvangen.
Sidestep: heb mijn oude S3 zondag van stock official 4.1.2 firmware voorzien met Odin. Kreeg daarna gewoon OTA updates binnen om te updaten naar 4.3.

Ga er vanuit dat dit nu nog steeds zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-09 12:53
Heb de update ook binnen gehad, maar dit ging niet vlekkeloos. Sommige apps werkten niet meer, zoals de thema store van samsung, wat vast zit aan de app "Galaxy store". Dit komt denk ik door package disabler die aan stond tijdens het updaten. Dus tip: Zet alles weer aan voor je update. Kan je een factory reset schelen (dit werkte ook vlekkeloos ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Masterkev schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:26:

Volgens mij is dit voornamelijk bij flashen van Custom Roms en Rooten van je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Hann1BaL schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:35:
[...]Minder gebruiksvriendelijk? Nu kun je je gelockte telefoon met PIN OF vingerafdruk unlocken en alleen NA reboot vereis je een wachtwoord of PIN, afhankelijk wat je ingesteld hebt. Dit is geen policy wijziging.

Ik zie niet in waarom het veel ongebruiksvriendelijker is? Of herstart je je telefoon elk uur?
Misschien niet ongebruiksvriendelijker, maar in mijn ogen wel een stukje onveiliger, want als iemand je password/pincode/patroon (net wat je hebt ingesteld om je vingerafdruk te beschermen) afkijkt na een reboot, dan kan hij gewoon je vingerafdruk omzeilen. Ik snap dan ook niet wat het nut is om na een reboot eerst één keer je vingerafdruk bescherming (password/pincode/patroon) te moeten doen, en niet gewoon meteen je vingerafdruk te kunnen gebruiken om te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-09 17:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

EJSEJS schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:51:
[...]

Misschien niet ongebruiksvriendelijker, maar in mijn ogen wel een stukje onveiliger, want als iemand je password/pincode/patroon (net wat je hebt ingesteld om je vingerafdruk te beschermen) afkijkt na een reboot, dan kan hij gewoon je vingerafdruk omzeilen. Ik snap dan ook niet wat het nut is om na een reboot eerst één keer je vingerafdruk bescherming (password/pincode/patroon) te moeten doen, en niet gewoon meteen je vingerafdruk te kunnen gebruiken om te unlocken.
Het wachtwoord had je sowieso in de Samsungoplossing ook al nodig. Dus dat afkijken kon altijd al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
EJSEJS schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:51:
[...]

Kijk eens naar de iPhone discussie m.b.t. de San Bernardino shooting. Stel je overlijd of wordt gevangen genomen. Als men dan later je telefoon vind en de accu is leeg kan men hem niet zo maar unlocken. Ik weet het is ver gezocht. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat men je telefoon vind en een vinger afdruk van je heeft omdat op je scherm een goede afdruk zit. Deze kunnen ze dan scannen en printen linkje.

Vergeet niet dat je tegenwoordig bij je paspoort maar ook bij bijvoorbeeld de politie als je een verdachte bent een vinger afdruk achter laat. Ook mijn scherm zit altijd onder de afdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Hann1BaL schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:57:
[...]Het wachtwoord had je sowieso in de Samsungoplossing ook al nodig. Dus dat afkijken kon altijd al.
Nou voor de update van MM hoefde ik alleen mijn Sim pincode in te vullen en daarna kon ik het toestel meteen unlocken met mijn vingerafdruk na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij gaan we nu wat richten alu hoedjes discussie: afgezien van het feit dat de vingerafdrukscanner op de telefoon gewoon een feature is kan deze net als een patroon en pincode omzeild worden. Als dat moet ;)
Ik gebruik mijn duimen altijd, en omdat ik mijn telefoon vaak ook neerleg op tafel een patroon als backup zodat ik niet steeds mijn telefoon hoef op te pakken om te unlocken ;)

Gewoon kiezen wat jij het fijnste vind om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heeft iemand trouwens al geprobeerd om via de telefoon de gebruikershandleiding te openen.

Bij mij opende hij de Finse |:( |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gismo1979 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:12:
Heeft iemand trouwens al geprobeerd om via de telefoon de gebruikershandleiding te openen.

Hier ook :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Gismo1979 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:12:

Lol bij mij ook. Maar ik lees nooit handleidingen via deze optie, dus als jij het niet gezegd had, was ik er nooit achter gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

EJSEJS schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:02:
[...]

Nou voor de update van MM hoefde ik alleen mijn Sim pincode in te vullen en daarna kon ik het toestel meteen unlocken met mijn vingerafdruk na een reboot.
Is het zo dat iedereen ineens zijn telefoon reboot terwijl ze op een druk perron staan op Utrecht Centraal?
Hoewel dit wel een punt is, herstart je je telefoon toch niet elk uur? Dus nadat je de herstart hebt gedaan is het probleem weg. 8)7

Ik stel voor dat je je telefoon herstart als je op de WC zit :+

Dit is wel echt zoeken naar spijkers op laag water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
EJSEJS schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:02:
[...]

Behalve als je toestel geencrypt is. Dan moest je wel eerst je wachtwoord invoeren ook op Lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-09 20:41
_Tinus_ schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:16:
[...]

Lol bij mij ook. Maar ik lees nooit handleidingen via deze optie, dus als jij het niet gezegd had, was ik er nooit achter gekomen.
Bij wordt de Nederlandse geopend (PHN Edge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis de functie dat al het toestel gewoon op je bureau ligt en als je dan met je hand er overheen gaat dat je dan de info op je scherm te zien krijgt.

Erg jammer dat functies gewoon verdwijnen....eigenlijk te gek voor woorden, dat een update dit weghaalt.

Is dit vooraf gecommuniceerd? kan ik dit vooraf ergens lezen?

NEE !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-09 12:27
Zijn er meer mensen op gevallen dat het trillen iets veranderd is? (bij het intikken bij toetsenbord en terug knop etc)? Want ik vind het nu hinderlijker dan het was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 10:37
Soppyscroll schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 19:29:
Zijn er meer mensen op gevallen dat het trillen iets veranderd is? (bij het intikken bij toetsenbord en terug knop etc)? Want ik vind het nu hinderlijker dan het was
Klopt. Stond ook in de release note.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soppyscroll schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 19:29:
Kun je toch gewoon uitzetten? Instellingen > Geluiden en trillen > Feedback trilsignaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-09 12:27
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 20:34:
[...]

Kun je toch gewoon uitzetten? Instellingen > Geluiden en trillen > Feedback trilsignaal.
Dat weet ik. maar ik vind het juist handig maar sinds update met s6 trilt hij anders. en wil het graag op het oude manier weer hebben. (zacht trillen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update geïnstalleerd, factory reset gedaan, alles okay behalve de Play Store: Mijn apps en games is weg! In het begin was het er nog maar ik wilde zonet, een uur na de reset, nog even de lijst doorlopen op apps die ik nog wil downloaden, maar het overzicht is weg. Ik zie alleen Apps en games en dat brengt me naar het hoofdscherm. Iemand enig idee hoe dit kan komen en hoe ik mijn overzicht weer terug krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 23:10:
Update geïnstalleerd, factory reset gedaan, alles okay behalve de Play Store: Mijn apps en games is weg! In het begin was het er nog maar ik wilde zonet, een uur na de reset, nog even de lijst doorlopen op apps die ik nog wil downloaden, maar het overzicht is weg. Ik zie alleen Apps en games en dat brengt me naar het hoofdscherm. Iemand enig idee hoe dit kan komen en hoe ik mijn overzicht weer terug krijg?
Ik denk dat je de Play Store even handmatig moet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryan_ schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 07:25:
[...]

Ik denk dat je de Play Store even handmatig moet updaten.
Hm, vanochtend stond de lijst er opeens weer... Heel apart.

Wat betreft mijn eerste ervaring met MM: ik was stomverbaasd toen ik vanochtend op m'n telefoon keek en exact hetzelfde percentage batterijlading zag als gisteravond laat...! En dat (nog) zonder Package Disabler! Voorheen had ik dus Package Disabler geïnstalleerd en verloor mijn batterij gemiddeld zo'n 2% in de nacht (als hij naast m'n bed ligt in de vliegtuigstand). Nadat ik gisteren MM had geïnstalleerd, een reset had gedaan en alles ingesteld had zoals ik het wilde (echt alle opties nagelopen), besloot ik even te wachten met Package Disabler omdat ik benieuwd was hoe de batterij het nu deed. Nou, 's nachts doet 'ie het dus top! Zal misschien door dat nieuwe Doze komen. (App optimalisatie heb ik trouwens nog uit staan ook.)

EDIT
Hm, moet daarbij wel zeggen dat 'ie na anderhalf uur meteen 2% kwijt is terwijl ik alleen maar even zo'n 20 seconden naar een instelling heb gekeken. Dat is wel weer wat snel. Maar goed, even in de gaten houden en anders alsnog Package Disabler weer gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2016 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:46:
[...]

Nadat ik gisteren MM had geïnstalleerd, een reset had gedaan en alles ingesteld had zoals ik het wilde (echt alle opties nagelopen), besloot ik even te wachten met Package Disabler omdat ik benieuwd was hoe de batterij het nu deed. Nou, 's nachts doet 'ie het dus top! Zal misschien door dat nieuwe Doze komen. (App optimalisatie heb ik trouwens nog uit staan ook.)
Maar wel in vliegtuigstand? Normaal gesproken zou de telefoon dan inderdaad niets moeten verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-06 11:00
Ik heb gisteren mijn S6 Edge naar MM geupdate. De update ging vrij soepel maar ben helaas al wel flink wat bugs tegengekomen:

- In de browser voegt de update een aantal "snelle toegang" icons toe aan je favorieten van Ad.nl, Telegraaf.nl, etc.. Deze icons,en degene die je zelf hebt toegevoegt zijn niet te verwijderen. Die optie werkt niet. Ik kan alleen nog maar favorieten toevoegen maar niet meer verwijderen.

- De mail applicatie verwijdert geen mails meer. Dit is niet de gmail applicatie maar de andere mail app. Als je mails verwijdert komen ze na 1 minuut weer terug.

- Split screen werkt nog maar voor de helft. Voor de update kon je uit alle openstaande apps kiezen om in split screen te draaien, nu kun je er 1 kiezen en de andere uit een kleine standaard lijst van apps.

- Doze nog niet echt gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

magel725 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:30:

- De mail applicatie verwijdert geen mails meer. Dit is niet de gmail applicatie maar de andere mail app. Als je mails verwijdert komen ze na 1 minuut weer terug.
Verwijder het mailaccount eens en voeg deze na reboot opnieuw toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, Gmail notificatie komt soms totaal niet binnen, terwijl er dus wel mail is, en een Whatsappbericht kreeg ik pas anderhalf uur later (wel vanzelf dus zonder dat ik de telefoon aanraakte)... Hebben anderen ook problemen hiermee? Is trouwens via G4 dus niet WiFi. Ik heb wel eerder soortgelijke problemen gehad maar dan kwamen notificaties ietsje later: helemaal niet of anderhalf uur later is wel wat gortig. Maar goed, kan toeval geweest zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-09 07:15
Heeft iemand toevallig de 920F PHN versie geflashed en die die bestanden nog? Sammobile is zo traag dat het downloaden 12 uur duurt..

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik, zowel LP als mm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via SamFirm had ik LP in 2 min binnen, en MM wil ik zelf ook graag hebben, maar dat gaat nog niet.

Ik krijg;
SamFirm v0.3.4.0
Could not fetch info for SM-G920F/PHN. Please use manual info
Could not fetch info for SM-G920F/PHN. Please use manual info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
Zou je misschien MM willen delen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ghostman schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:38:
[...]
Zou je misschien MM willen delen? :)
Ik hou me ook aanbevolen indien mogelijk :)

Heb MM inmiddels al binnen via SamFirm, lekker snel met bijna 16 MB/s binnen 2 minuten :)

SamFirm v0.3.4.0
Checking firmware for SM-G920F/PHN/G920FXXU3DPBG/G920FPHN3DPB2/G920FXXU3DPB6

Current firmware is latest:
Model: SM-G920F
Version: G920FXXU3DPBG/G920FPHN3DPB2/G920FXXU3DPB6/G920FXXU3DPBG
Filename: SM-G920F_1_20160218151640_ycfw3lmtqk.zip.enc4
Size: 1761629424 bytes
LogicValue: ymxrahizixujp3yx

Filename: D:\SM-G920F_1_20160218151640_ycfw3lmtqk.zip.enc4
Trying to download SM-G920F_1_20160218151640_ycfw3lmtqk.zip.enc4 to D:\SM-G920F_1_20160218151640_ycfw3lmtqk.zip.enc4
Download finished

Checking CRC32...
Success: CRC match!

Decrypting firmware...
Decryption finished

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2016 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou jij die dan willen delen haha. Ik heb op het moment geen tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:45:
[...]

Ik hou me ook aanbevolen indien mogelijk :)

Heb MM inmiddels al binnen via SamFirm, lekker snel met bijna 16 MB/s binnen 2 minuten :)

SamFirm v0.3.4.0
Checking firmware for SM-G920F/PHN/G920FXXU3DPBG/G920FPHN3DPB2/G920FXXU3DPB6

Current firmware is latest:
Model: SM-G920F
Version: G920FXXU3DPBG/G920FPHN3DPB2/G920FXXU3DPB6/G920FXXU3DPBG
Filename: SM-G920F_1_20160218151640_ycfw3lmtqk.zip.enc4
Size: 1761629424 bytes
LogicValue: ymxrahizixujp3yx

Filename: D:\SM-G920F_1_20160218151640_ycfw3lmtqk.zip.enc4
Trying to download SM-G920F_1_20160218151640_ycfw3lmtqk.zip.enc4 to D:\SM-G920F_1_20160218151640_ycfw3lmtqk.zip.enc4
Download finished

Checking CRC32...
Success: CRC match!

Decrypting firmware...
Decryption finished
Mrjraider schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:21:
Zou jij die dan willen delen haha. Ik heb op het moment geen tijd :+
Ben hem al aan het downloaden via SamFirm :P Heb bovenstaande info ingevuld en hij vond hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ghostman schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:22:
[...]
[...]
Ben hem al aan het downloaden via SamFirm :P Heb bovenstaande info ingevuld en hij vond hem.
Mooi, ook lekker snel? succes iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:24:
[...]

Mooi, ook lekker snel? succes iig.
4,7MB/s valt goed te doen :). Bedankt, jij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je de ledkleur nog veranderen in MM?

In WhatsApp en Telegram staan ze al goed. Nu Gmail nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelsa
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-08 12:26
sekeroglan schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:05:
Heb na de update dat bij de ING app de vingerafdruk is geblokkeerd, kan iemand testen of het met de MM update het bij jou wel doet?

Ik krijg de melding als ik de app opstart en wil inloggen 'vingerafdruk is geblokkeerd'. In de instellingen krijg ik bij vingerafdruk ook te zien geblokkeerd.
Ik heb hier ook last van. Net wel een update van ING gehad, maar het lijkt niet verholpen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
Nelsa schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:35:
[...]

Ik heb hier ook last van. Net wel een update van ING gehad, maar het lijkt niet verholpen te zijn.
Je kunt hem ook weer de-blokkeren via de instellingen. De ING app is wel heel streng qua vinger afdruk lezen, bij mij gaat die vaker verkeerd dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36
Leuke gimmick zo'n vingerafdrukscanner maar ik heb daar nog niet veel vertrouwen in. Ik blijf gewoon de codes gebruiken. Geeft me een beter/veiliger gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 13:17

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Nelsa schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:35:
[...]

Ik heb het opgelost door de app te verwijderen en opnieuw te installeren.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Laatst online: 21-09 13:17

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

ghostman schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:39:
[...]

Je kunt hem ook weer de-blokkeren via de instellingen. De ING app is wel heel streng qua vinger afdruk lezen, bij mij gaat die vaker verkeerd dan goed.
Dit heeft bij niet gewerk. Je kan de instellingen niet aanpassen. Dus uitzetten en dan weer aanzetten helpte niet.

App verwijderen en opnieuw installeren heeft bij mij geholpen.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelsa
ghostman schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:39:
[...]

Bij mij werkt ie prima, 9/10 keer pakt de ING app mijn vinger gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
Damn Marshmallow vinger print scanner is echt gigantisch snel oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-09 13:37

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 18:36:
Ik mis de functie dat al het toestel gewoon op je bureau ligt en als je dan met je hand er overheen gaat dat je dan de info op je scherm te zien krijgt.

Erg jammer dat functies gewoon verdwijnen....eigenlijk te gek voor woorden, dat een update dit weghaalt.

Is dit vooraf gecommuniceerd? kan ik dit vooraf ergens lezen?

NEE !
Het is niet weg hoor?
Ga naar instellingen, toegankelijkheid, behendigheid en interactie, scherm eenvoudig inschakelen. Daar staat ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
Nilco schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:45:
Leuke gimmick zo'n vingerafdrukscanner maar ik heb daar nog niet veel vertrouwen in. Ik blijf gewoon de codes gebruiken. Geeft me een beter/veiliger gevoel.
Vingerafdrukscanner is normaal behoorlijk veilig :P Heb het in het ervarings topic ook al geplaatst, maar ik had dus dat een vriend van mij de telefoon pakte, zijn duim op de knop legde en dat hij gewoon ontgrendelde. Ik had alle 4 de finger afdrukken van alleen mijn duim gedaan en alsnog lukte hem het..
sekeroglan schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:53:
[...]

Dit heeft bij niet gewerk. Je kan de instellingen niet aanpassen. Dus uitzetten en dan weer aanzetten helpte niet.

App verwijderen en opnieuw installeren heeft bij mij geholpen.
Ga ik dat ook even proberen :) Ik heb het na een tijdje gewoon opgegeven en met de code gedaan.
Nelsa schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 19:18:
[...]

Bij mij werkt ie prima, 9/10 keer pakt de ING app mijn vinger gewoon.
Bij mij pakte die mijn vinger maar 1 van de 15 keer ofzo. Na een tijdje heb ik het opgegeven. Wat ik raar vind is dat je de ING een aparte vingerafdruk moet laten scannen, je kunt (volgens mij) niet gewoon de 4 instellen die ik had ingesteld als ontgrendelen. Die deden het wel (ook niet altijd maar wel 9/10 keer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelsa
ghostman schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 22:19:
[...]

Bij mij pakte die mijn vinger maar 1 van de 15 keer ofzo. Na een tijdje heb ik het opgegeven. Wat ik raar vind is dat je de ING een aparte vingerafdruk moet laten scannen, je kunt (volgens mij) niet gewoon de 4 instellen die ik had ingesteld als ontgrendelen. Die deden het wel (ook niet altijd maar wel 9/10 keer).
Ik scan mijn vinger altijd op meerdere posities misschien dat het daarmee ook bij jou beter zou gaan. En misschien ben ik er ook wat bewuster mee bezig ten opizchte van het unlocken van mijn telefoon. Hij werkt trouwens weer in de app zonder opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
Nelsa schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 23:07:
[...]

Ik scan mijn vinger altijd op meerdere posities misschien dat het daarmee ook bij jou beter zou gaan. En misschien ben ik er ook wat bewuster mee bezig ten opizchte van het unlocken van mijn telefoon. Hij werkt trouwens weer in de app zonder opnieuw te installeren.
Dat doe ik ook wel. Zal vandaag de ING app weer eens proberen met de vingerafdrukscanner. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebeurt en bij jullie als je een keer op de home button drukt?

En kan je dat veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:20:

Bij mij gebeurt er niets.
2x drukken opent camera
1x lang drukken opent Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:23
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:20:

Hij gaat dan terug naar je homescreen, als je daar niet al bent.
En ik heb op eerdere Androids de knop zelf kunnen 'programmeren'. Geen idee of dat dat toen was wegens een custom rom. Maar ik zou zeker zelf functies willen toekennen aan 1x, 2x en lang indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 14:45

WCA

De update draait bij mij geweldig in ieder geval. Supersmooth en de batterij gaat nu langer mee dan eerst.

Voorheen: terug van school, batterij rond de 15 procent

Nu: terug van school, batterij rond de 30, en soms 40 procent

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Laatst online: 22-09 13:23
Meer ervaringen met een niet werkende mail app (Exchange server) na de mm update? Krijg wel previews te zien als ik van boven naar beneden scroll bij een nieuwe binnenkomende mail. Maar in de mail app verschijnen ze niet. Of pas heel veel later.

[ Voor 8% gewijzigd door Leolinedance op 11-03-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:12
Geen problemen met mail/exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
Office365 doet het hier ook goed (naja, eerst niet omdat ik elke keer het verkeerde wachtwoord invulde :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
De meeste posten hun Android 6 ellende alweer op het hoofdtopic :+ en ik zie ook geen vragen meer langs komen is de 6 update al uit voor CSC ...

Misschien handig weer op een plek te gaan kijken?
[Samsung Galaxy S6 Serie] Ervaringen en Discussie - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Tinus_ schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:08:
De meeste posten hun Android 6 ellende alweer op het hoofdtopic :+ en ik zie ook geen vragen meer langs komen is de 6 update al uit voor CSC ...

Misschien handig weer op een plek te gaan kijken?
[Samsung Galaxy S6 Serie] Ervaringen en Discussie - Deel 2
Denk ook dat er wel een slotje op kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 13:16

Reley

Zoom Zoom

Ja maar.... hij is er nog niet voor de XEO en OXX ;)
Ik wil ook MM....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik heb de dual sim versie van de S6, maar het is me niet duidelijk of hier ook een update voor komt.
De batterijduur van deze telefoon is na een half jaar echt bedroevend slecht. Ik red niet eens een hele dag zonder opaden. En dan doe ik echt niets speciaals.
Mijn hoop is gevestigd op de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het zijn (zo lijkt het althans) dat het scherm minder gevoelig is met MM waardoor je harder moet drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:12
S6 Edge+ loopt weer veeeeer achter met de update :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demisbr
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik heb er ook last van. Regelmatig worden aanrakingen niet geregistreerd en moet ik het scherm echt harder aantikken om een reactie te krijgen.
Ik heb ook vaak dat vanaf de statusbalk naar beneden swipen om de snelle instellingen en notificaties te openen niet lukt. Soms moet ik het wel een paar keer proberen voor het lukt.
Daar had ik met Lollipop vlgs mij geen last van..
Heb ook al een factory reset gedaan en heeft niet geholpen.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 22:53:
Kan het zijn (zo lijkt het althans) dat het scherm minder gevoelig is met MM waardoor je harder moet drukken?

[ Voor 4% gewijzigd door demisbr op 12-03-2016 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

demisbr schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:21:
Ik heb er ook last van. Regelmatig worden aanrakingen niet geregistreerd en moet ik het scherm echt harder aantikken om een reactie te krijgen.
Ik heb ook vaak dat vanaf de statusbalk naar beneden swipen om de snelle instellingen en notificaties te openen niet lukt. Soms moet ik het wel een paar keer proberen voor het lukt.
[...]
Ja ook met het pulldown instellingen menu reageert het toestel gewoon niet.
Zijn wij de enige twee?

Edit: YouTube: Samsung Galaxy S6 Touchscreen Sensitivity Fix

Bij mij lijkt het te helpen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2016 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PapoNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-01 21:52
Probeer eens *#0*#
Via die manier kom je in test menu van android.
Kies dan de 'touch' optie.
Dan kan je het scherm testen of hij wel alles registeert.
demisbr schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:21:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:58

Sorcerer8472

Mens sana?

Mijn accu lijkt steeds sneller leeg te gaan, voor de update en nu na de update ook. Met het scherm aan gaat het soms snel (vooral van 100 naar 90% gaat heel snel), maar de standbytijd is ook niet zo heel best.

Iemand tips om energie in standby te besparen specifiek na MM? Lijkt namelijk iets erger te zijn geworden na de update :{

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demisbr
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-07-2024
Een wereld van verschil! Het scherm is weer super reactief, bedankt!!
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:05:
[...]

Zijn wij de enige twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me op dat me RAM nu steeds op 60 staat na de update ipv rond de 80-85. Top toch😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 09:41:
Het valt me op dat me RAM nu steeds op 60 staat na de update ipv rond de 80-85. Top toch😉
Is dat de waarde in de widget?
Zoja tik er eens op, dan zie je waarschijnlijk een hele andere waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ook problemen dat de achtergrond foto verdwijnt? Soms na opnieuw opstarten, soms na een nachtje draadloos opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36
@linliz40

Dat vind ik helemaal niet top want leeg ram is nutteloos ram.

[ Voor 9% gewijzigd door Nilco op 13-03-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nilco schreef op zondag 13 maart 2016 @ 14:20:
@linliz40

Dat vind ik helemaal niet top want leeg ram is nutteloos ram.
Daar heb je deels gelijk in, maar geheel gevuld RAM is ook niet goed. Samsung heeft er niet voor niets voor gekozen om het beschikbare/lege RAM iets groter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 10:02:
[...]

Is dat de waarde in de widget?
Zoja tik er eens op, dan zie je waarschijnlijk een hele andere waarde.
Gedaan 😊daar staat 61. Hoe hoger je ram dan wordt je toestel toch traag. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:52:
[...]
Gedaan 😊daar staat 61. Hoe hoger je ram dan wordt je toestel toch traag. Of zie ik dat verkeerd?
Ik denk dat het rond de 60% blijft hangen en je hoeft je geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 13:16

Reley

Zoom Zoom

Moet wel zeggen dat ik de update voor de XEO/OXX wel erg lang vind duren nu.
Bijna alle S6'en zijn wel voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arny
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 11:59

Arny

Heerst!

Ik wacht ook nog op de update voor AUT (Zwitserland).

All things move towards their end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 22:37:
Mijn accu lijkt steeds sneller leeg te gaan, voor de update en nu na de update ook. Met het scherm aan gaat het soms snel (vooral van 100 naar 90% gaat heel snel), maar de standbytijd is ook niet zo heel best.

Iemand tips om energie in standby te besparen specifiek na MM? Lijkt namelijk iets erger te zijn geworden na de update :{
Heb ik ook last van! Vannacht van 36 % naar 28 gegaan in standby... Als iemand hiervoor de oplossing weet zou ik dat ook graag horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van de standaard samsung muziek speler?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2016 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 15:18

Loki

Jááátôch...

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 08:34:
[...]

Heb ik ook last van! Vannacht van 36 % naar 28 gegaan in standby... Als iemand hiervoor de oplossing weet zou ik dat ook graag horen
Batterij > Batterijverbruik > Meer (rechtsboven) > Batterijverbr. optimalis. > Alle apps (pulldown)

Staan hier apps aangevinkt? Zo nee, vink ze allemaal aan om te testen of je standby verbruik beter wordt. Bij mij wel namelijk.

Btw, dit is de beruchte Doze functie.

[ Voor 4% gewijzigd door Loki op 16-03-2016 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loki schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:27:
[...]

Batterij > Batterijverbruik > Meer (rechtsboven) > Batterijverbr. optimalis. > Alle apps (pulldown)

Staan hier apps aangevinkt? Zo nee, vink ze allemaal aan om te testen of je standby verbruik beter wordt. Bij mij wel namelijk.

Bij mij staat Samsung Push en Google Play alleen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:45:
[...]
Bij mij staat Samsung Push en Google Play alleen aan.
Nee, die 2 staan juist uitgeschakeld, alle andere apps staan bij default aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Alle apps staan bij default aan, behalve 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:07:
Ik vind hem prima, werkt best lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 14:45

WCA

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:07:
Behoorlijk vervelend, heb m na 3 dagen vervangen door poweramp

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GreNade schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 18:06:
[...]

Behoorlijk vervelend, heb m na 3 dagen vervangen door poweramp
Poweramp is wel van een totaal ander kaliber als de standaard muziek applicatie van bijvoorbeeld Samsung..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The standaard Samsung audio speler update niet automatisch. Ga je naar instelingen dan ontvang je een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 18:49:
The standaard Samsung audio speler update niet automatisch. Ga je naar instelingen dan ontvang je een update.
Ik kreeg vanmiddag toch echt een automatische update vanuit de Galaxy Store hoor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

alles staat aangevinkt behalve google play services die kan niet aan op de een of andere manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-09 20:26
Pff wat een drama zeg. Wat duurt het lang om mn telefoon op te laden.
Voorheen duurde het 30-40 min om van 20 naar 90% te gaan en nu is het bijna een uur van 50 naar 90. Mehhh

Draadloos opladen werkt al helemaal niet meer.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:05:
[...]

Zijn wij de enige twee?

Held! Dat was ook mijn probleem na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Hamzie schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:38:
Pff wat een drama zeg. Wat duurt het lang om mn telefoon op te laden.
Voorheen duurde het 30-40 min om van 20 naar 90% te gaan en nu is het bijna een uur van 50 naar 90. Mehhh

Draadloos opladen werkt al helemaal niet meer.
Heb je wel snel laden aanstaan ?
Instellingen > Batterij > naar beneden scrolle > Snel laden via kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
EJSEJS schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:03:
[...]

Heb je wel snel laden aanstaan ?
Instellingen > Batterij > naar beneden scrolle > Snel laden via kabel
Yup.. heeft altijd aan gestaan. Als ik hem gebruik terwijl hij aan het laden is gaat de batterijpercentage zelfs omlaag 8)7 8)7

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hamzie schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:43:
[...]
Yup.. heeft altijd aan gestaan. Als ik hem gebruik terwijl hij aan het laden is gaat de batterijpercentage zelfs omlaag 8)7 8)7
Wordt er ook aangegeven dat hij aan het snelladen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 17:11:
[...]

Wordt er ook aangegeven dat hij aan het snelladen is?
Yup, maar het gekke is dat hij met een reguliere kabel in de autolader veel sneller oplaadt dan een originele samsung fast charger 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Hamzie schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:22:
[...]

Yup, maar het gekke is dat hij met een reguliere kabel in de autolader veel sneller oplaadt dan een originele samsung fast charger 8)7
Was bij mij ook een probleem. De fast-charger bleek kapot te zijn. Werd ook erg warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 08:34:
[...]

Ik vanaf 23:00u tot 07:00 van 100% naar 69% 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Bart_GR op 21-03-2016 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de update werkt me People edge niet meer😕krijg steeds de melding dat hij is gestopt. Ook die functie uit en weer aan gezet. Maar helpt niet(werkt weer na me 6.0.1 update 🖒)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net alweer een update. 6.0.1 staat er nu op😄
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Zorg ervoor dat je bericht inhoudelijk iets toevoegt. Ongeduldige reacties over het nog niet hebben ontvangen van de update voegen niets toe.