Mensen die PHN hebben, is dit de Vodafone variant ? Inclusief voorgeïnstalleerde rommel van je provider ?
6.0.1. Staat erop, eerste indruk is dat mijn S6 loopt als een tierelier. Alles gaat erg smooth.
Nevermind, PHN is dus de *unbranded* ROMMerken schreef op maandag 07 maart 2016 @ 08:40:
Mensen die PHN hebben, is dit de Vodafone variant ? Inclusief voorgeïnstalleerde rommel van je provider ?
Hier ook beschikbaar voor s6 phn, moest wel handmatig updates checken. Nu aan het downloaden ota.
i9-9900K@5GHZ - Gelid Solutions Tranquillo Rev. 4 - Z390-A PRO - 32GB Crucial RAM - 870 EVO Plus NVME 256GB Bootdrive- MSI RTX3080 - O11 Dynamic
Zojuist ook OTA update geïnstalleerd. Voelt heel smooth en fijn aan allemaal. Enige puntje wat me opvalt: accu gaat erg snel. Dus dat even in de gaten houden komende tijd.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Als je problemen hebt zoals met de batterij kun je het beste een factory reset doen. Zou veel problemen op moeten lossen.RustStorm schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:02:
Zojuist ook OTA update geïnstalleerd. Voelt heel smooth en fijn aan allemaal. Enige puntje wat me opvalt: accu gaat erg snel. Dus dat even in de gaten houden komende tijd.
Zelf ben ik deze ook handmatig aan het installeren. Handmatig wil zeggen: Updates laten checken. 1.3GBSharpY schreef op maandag 07 maart 2016 @ 08:59:
Hier ook beschikbaar voor s6 phn, moest wel handmatig updates checken. Nu aan het downloaden ota.

Wow.
Zijn er ook nog snelle mirrors te vinden voor de PHN versie voor de S6 ?
PSN/XBOX : Murzeltje1976
Samfirm (zie XDA) maar als je gewoon wifi hebt, een wat volle acuu kan je deze gewoon OTA downloaden via je S6 (Edge)
Yeh, maar ik stel dat liever nog even uit om te zien of het inderdaad zo is...ghostman schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:10:
[...]
Als je problemen hebt zoals met de batterij kun je het beste een factory reset doen. Zou veel problemen op moeten lossen.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Ik heb van het weekeind eerst weer 5.1.1 terug gezet naar PHN vanwege battery drains met Marshmallow XEF rom. Omdat ik PHN niet teruggeflshed kreeg vanweg een error met hidden.img. Heb ik dit via SmartSwitch gedaan. Bij noodhestel kun je bij apparaatinitialisatie kiezen hiervoor heb je modelnummer en het serienummer nodig. Daarna stond mijn telefoon weer netjes op PHN 5.1.1.
Vanmorgen netjes via OTA geupgrade naar Marshmallow en ben benieuwd hoe de telefoon zich nu blijft gedragen.
Vanmorgen netjes via OTA geupgrade naar Marshmallow en ben benieuwd hoe de telefoon zich nu blijft gedragen.
Eerste indruk is erg goed. Lekker smooth en de vingerafdrukscanner is lelijk snel
. De Update kostte me alleen wel dik 20% van me batterij. Afgelopen 3u maar 8% afgelopen, met het gebruikelijke WhatsAppen dus best netjes
Net hier ook de update uitgevoerd. Hier versie FXX.
Vingerafdrukscanner is inderdaad een stuk sneller lijkt het.
Vingerafdrukscanner is inderdaad een stuk sneller lijkt het.
Als je wil downloaden met de SamFirm tool werkt auto niet, vandaar bij deze de gegevens voor manual:
Model: SM-G925F (Edge)
Of
Model: SM-G920F (Non-Edge)
Region: PHN
PDA: G925FXXU3DPBG
CSC: G925FPHN3DPB2
Phone: G925FXXU3DPB6
Of
[ Voor 18% gewijzigd door Zorian op 07-03-2016 10:37 ]
Geen flauw idee. Is een simlock vrije S6 die ik bij de Mediamarkt heb gehaald.Reley schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:30:
FXX? Welk land is dat?
OTA is bij mij mislukt, server fouten (meerdere netwerken geprobeerd). Met Smart Switch zonder problemen gelukt. Ben benieuwd wat batterijverbruik gaat doen.
i9-9900K@5GHZ - Gelid Solutions Tranquillo Rev. 4 - Z390-A PRO - 32GB Crucial RAM - 870 EVO Plus NVME 256GB Bootdrive- MSI RTX3080 - O11 Dynamic
PHN versie kwam hier vanochtend ook binnen. Vanavond wanneer ik thuis ben deze installeren en weer helemaal terug naar stock. Heerlijk om af en toe weer opnieuw te beginnen aangezien driekwart van de apps die er op staan toch niet meer worden gebruikt.
Voor de SM-G920F de 925 vervangen door 920 :Zorian schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:34:
Als je wil downloaden met de SamFirm tool werkt auto niet, vandaar bij deze de gegevens voor manual:
Of
PDA : G920FXXU3DPBG
CSC : G920FPHN3DPB2
PHONE : G920FXXU3DPB6
Update voor de LUX versie op de S6 krijg ik nu ook binnen! HOERA!
PSN: extreme8eight
Same here, terwijl het nog niet op de site staatextreme8eight schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:01:
Update voor de LUX versie op de S6 krijg ik nu ook binnen! HOERA!
OTA is altijd eerder, via SamFirm tool vind ik nog altijd de 5.1.1 versie.Hakki schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:12:
[...]
Same here, terwijl het nog niet op de site staat
Wat wel leuk is, nu kan ik terug naar de originele versie van mijn toestel en doorvloeien naar 6.0.1 MM
Bedankt voor het te melden trouwens
[ Voor 5% gewijzigd door Merken op 07-03-2016 11:16 ]
Krijg steevast deze melding:Merken schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:58:
[...]
Voor de SM-G920F de 925 vervangen door 920 :
PDA : G920FXXU3DPBG
CSC : G920FPHN3DPB2
PHONE : G920FXXU3DPB6
Checking firmware for SM-G920F (NON-EDGE)/TNL/G920FXXU3DPBG/G920FPHN3DPB2/G920FXXU3DPB6
Error: Could not send BinaryInform. Status code 200/400
Request was invalid. Are you sure the input data is correct?
Verwijderd
Wel handig om erbij te vermelden voor welk toestel, S6 of S6 EdgeHakki schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:12:
[...]
Same here, terwijl het nog niet op de site staat
Standaard S6, LUX versie (stond in quote van post erboven)Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:16:
[...]
Wel handig om erbij te vermelden voor welk toestel, S6 of S6 Edge
Ik heb de 6.01 XEF er op staan, kan ik de PHN hier 'overheen' flashen met Odin zonder dat ik weer opnieuw moet beginnen als na een Factory Reset??
Je hebt T-Mobile misschien ?Murzeltje schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:15:
[...]
Krijg steevast deze melding:
Checking firmware for SM-G920F (NON-EDGE)/TNL/G920FXXU3DPBG/G920FPHN3DPB2/G920FXXU3DPB6
Je regio TNL moet PHN zijn voor die combinatie
Verwijderd
Dat is dan erg vreemd, want zelfs op SamMobile is deze nog niet te vinden, wel voor de Edge.Hakki schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:19:
[...]
Standaard S6, LUX versie (stond in quote van post erboven)
Voor de CSC wissel wel, nu zit je aan XEF en om naar PHN te gaan MOET je altijd een reset uitvoerenmarcelmg2 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:20:
Ik heb de 6.01 XEF er op staan, kan ik de PHN hier 'overheen' flashen met Odin zonder dat ik weer opnieuw moet beginnen als na een Factory Reset??
Wel region ingevuld met PNH? en niet VDF/TNL etc.?Murzeltje schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:15:
[...]
Krijg steevast deze melding:
Wel een download error gehad na 136MB, maar nu weer in gang gestoken.. mss zijn ze zelf nog aant uploaden en nog niet helemaal geplaatst.. geen idee:)Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:25:
[...]
Dat is dan erg vreemd, want zelfs op SamMobile is deze nog niet te vinden, wel voor de Edge.
Vanochtend om 05:07 uur OTA update binnen gehaald zonder problemen. Eerste indruk is dat het zeer soepel loopt.
TNL vervangen door PHN en aan het downloaden, dank!Mrjraider schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:25:
[...]
Voor de CSC wissel wel, nu zit je aan XEF en om naar PHN te gaan MOET je altijd een reset uitvoeren
[...]
Wel region ingevuld met PNH? en niet VDF/TNL etc.?
Als ik mn telefoon unlock, komt er geen animatie meer. Hebben nog meer mensen dit? Ik gebruik google now launcher.
Share and Enjoy!
Na handmatige check ben ik nu OXX (Edge) aan het binnen hengelen via OTA. 1305 MB zou ik 9 minuten over doen en ik zit op schema.
Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl
Klopt, de animatie is verdwenen uit 6.0.1 TouchWizGreNade schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:44:
Als ik mn telefoon unlock, komt er geen animatie meer. Hebben nog meer mensen dit? Ik gebruik google now launcher.
Stond er ook nog wat in de omschrijving wat deze update doet?marcelmg2 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:20:
Mn XEF krijgt nu een update! 57,62 Mb.
Waarschijnlijk is dat een andere updatemarcelmg2 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:20:
Mn XEF krijgt nu een update! 57,62 Mb.
Zie nu dat je 6.0.1 al hebt

[ Voor 10% gewijzigd door ghostman op 07-03-2016 15:37 ]
XEF had namelijk een lager buildnummer als de huidige PHN update. Ben wel benieuwd wat er "gefixt" is.ghostman schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:36:
[...]
Waarschijnlijk is dat een andere updateMarshmallow is 1,6GB als ik het goed heb onthouden.
Zie nu dat je 6.0.1 al hebt![]()
Zal ff kijken hoe de update is, ben hem nu aan het downloaden
Niet echt._Tinus_ schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:36:
[...]
Stond er ook nog wat in de omschrijving wat deze update doet?
Soort standaard tekst: security, bugs, improvements.
Bij instellingen / toestel-info / Software-infomarcelmg2 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:48:
[...]
Niet echt.
Soort standaard tekst: security, bugs, improvements.
Wat staat er onderaan bij Niv. Android-beveiligingspatch?
Deze is bij PHN 1 februari 2016.
En wat is je nieuwe buildnummer?marcelmg2 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:00:
Die is inderdaad naar 1 maart gegaan.
Heeft iemand een snelle download voor de G925F en dan de PHN versie?
Ik draai nu nog de XEU versie
Binnen
Ik draai nu nog de XEU versie
Binnen
[ Voor 8% gewijzigd door pacod op 07-03-2016 19:23 ]
Vanmiddag mijn S6 PHN geupdate. Ging goed, maar nu moet ik steeds mijn wachtwoord ingeven na een reboot, terwijl ik de vingerafdrukscanner gebruik.
Is dit verwacht gedrag? Het is alleen na een reboot, unlocken doet hij nog steeds met vingerafdruk.
Onder "Schermvergrendeling en beveiliging" staat Type schermvergrendeling: Vingerafdrukken en iets daarbeneden bij Beveiliging staat ook Vingerafdrukken.
Is dit verwacht gedrag? Het is alleen na een reboot, unlocken doet hij nog steeds met vingerafdruk.
Onder "Schermvergrendeling en beveiliging" staat Type schermvergrendeling: Vingerafdrukken en iets daarbeneden bij Beveiliging staat ook Vingerafdrukken.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Verwijderd
Hier idem, staat ook op het scherm waarom.Tachyon schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:14:
Vanmiddag mijn S6 PHN geupdate. Ging goed, maar nu moet ik steeds mijn wachtwoord ingeven na een reboot, terwijl ik de vingerafdrukscanner gebruik.![]()
Ja, dat is één van de requirements van MM.Tachyon schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:14:
Vanmiddag mijn S6 PHN geupdate. Ging goed, maar nu moet ik steeds mijn wachtwoord ingeven na een reboot, terwijl ik de vingerafdrukscanner gebruik.![]()
Is op ieder MM toestel zo.
Net opgemerkt in de wagen (bluetooth): het geluid van mijn notificaties is bijna onhoorbaar.
Muziek gaat even stiller spelen en als je heel goed luistert, hoor je de ringtone van notificatie, maar quasi niet merkbaar. Alle volumes staan normaal omhoog geschoven, beltoon voor gespreksoproep is prima. Whatsappjes en mails hoor ik gewoonweg niet (behalve door het stiller gaan van de muziek die gestreamed wordt).
Wanneer radio gewoon op staat (en er dus geen muziek gestreamed wordt), dan komt het geluid wel hoorbaar door gsm. Probleem doet zich dus enkel voor wanneer de audio over genomen wordt door de auto.. iemand enig idee?
Muziek gaat even stiller spelen en als je heel goed luistert, hoor je de ringtone van notificatie, maar quasi niet merkbaar. Alle volumes staan normaal omhoog geschoven, beltoon voor gespreksoproep is prima. Whatsappjes en mails hoor ik gewoonweg niet (behalve door het stiller gaan van de muziek die gestreamed wordt).
Wanneer radio gewoon op staat (en er dus geen muziek gestreamed wordt), dan komt het geluid wel hoorbaar door gsm. Probleem doet zich dus enkel voor wanneer de audio over genomen wordt door de auto.. iemand enig idee?
mag ook een PIN zijn! Maar dat voelt wel heel erg iOSOvergeef Dave schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:42:
[...]
Ja, dat is één van de requirements van MM.
Is op ieder MM toestel zo.
Het heeft te maken met het feit dat de fingerprint reader nu in MM native ondersteund wordt.
Weet iemand wat de achtergrond is van deze policy-wijziging t.o.v. die in Lollipop? Zal best veiliger zijn, maar ook veel minder gebruikersvriendelijk. Als ik het nou nog kon disablen...
Minder gebruiksvriendelijk? Nu kun je je gelockte telefoon met PIN OF vingerafdruk unlocken en alleen NA reboot vereis je een wachtwoord of PIN, afhankelijk wat je ingesteld hebt. Dit is geen policy wijziging.Tachyon schreef op maandag 07 maart 2016 @ 21:05:
Weet iemand wat de achtergrond is van deze policy-wijziging t.o.v. die in Lollipop? Zal best veiliger zijn, maar ook veel minder gebruikersvriendelijk. Als ik het nou nog kon disablen...
Even ter verduidelijking:
Lollipop had geen vingerprintlezerondersteuning, maar Samsung heeft dat zelf speciaal gebouwd. MM is de eerste androidversie die het wel ondersteunt, van zichzelf, en wat mij betreft op goede manier.
Ik zie niet in waarom het veel ongebruiksvriendelijker is? Of herstart je je telefoon elk uur?
Weet iemand trouwens wat de nadelen zijn van het flashen van een andere versie (ik heb AUV, maar wil PHN flashen)? Heb volgens mij ooit ergens gelezen dat het er voor zorgt dat knox niet werkt en dat je apps zoals ING contactloos betalen niet meer werkt, maar ik weet niet meer zeker of het ook met flashen was of alleen met rooten (kan het zo ook niet meer vinden) .
Het is niet VEEL gebruiksonvriendelijker, maar ik heb best een lang en complex password. Ik reboot niet elk uur natuurlijk, maar als het toestel aan de lader gaat bv dan gaat hij helemaal uit (beter voor de accu heb ik ergens gelezen).Hann1BaL schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:35:
[...]
Minder gebruiksvriendelijk? Nu kun je je gelockte telefoon met PIN OF vingerafdruk unlocken en alleen NA reboot vereis je een wachtwoord of PIN, afhankelijk wat je ingesteld hebt. Dit is geen policy wijziging.
Even ter verduidelijking:
Lollipop had geen vingerprintlezerondersteuning, maar Samsung heeft dat zelf speciaal gebouwd. MM is de eerste androidversie die het wel ondersteunt, van zichzelf, en wat mij betreft op goede manier.
Ik zie niet in waarom het veel ongebruiksvriendelijker is? Of herstart je je telefoon elk uur?
Wat ik erop tegen heb is het hele inloggen met een password an sich. Wat mij betreft vervangt de vingerafdrukscanner dat helemaal en moet je alleen een password gebruiken als backup als je scanner om wat voor reden dan ook niet werkt.
Ik weet ook wel dat het eerst een Samsung-implementatie was en die vond ik gewoon handiger/gebruiksvriendelijker omdat je daar dus niet hoefde in te loggen na een reboot.
Mag ik dat vinden? Ja dat mag ik vinden...
Heb na de update dat bij de ING app de vingerafdruk is geblokkeerd, kan iemand testen of het met de MM update het bij jou wel doet?
Ik krijg de melding als ik de app opstart en wil inloggen 'vingerafdruk is geblokkeerd'. In de instellingen krijg ik bij vingerafdruk ook te zien geblokkeerd.
Ik krijg de melding als ik de app opstart en wil inloggen 'vingerafdruk is geblokkeerd'. In de instellingen krijg ik bij vingerafdruk ook te zien geblokkeerd.
https://card.exophase.com/1/1116015.png
Wat jij gelezen hebt is als je je toestel root of een custom rom laad. Met originele Samsung firmware trip je knox niet.ghostman schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:47:
Weet iemand trouwens wat de nadelen zijn van het flashen van een andere versie (ik heb AUV, maar wil PHN flashen)? Heb volgens mij ooit ergens gelezen dat het er voor zorgt dat knox niet werkt en dat je apps zoals ING contactloos betalen niet meer werkt, maar ik weet niet meer zeker of het ook met flashen was of alleen met rooten (kan het zo ook niet meer vinden) .
Hier ook de update binnen. Eerst via Switch een backup gemaakt, update via OTA laten uitvoeren, fabrieksreset gedaan omdat ik met een schone lei wil beginnen, backup weer teruggeplaats en het werkt weer.
Nu heb ik ook Samsung My Knox laten installeren omdat het mij wel handig leek je telefoon op te sporen of te locken als je hem kwijt bent of is gestolen, maar ik snap werkelijk helemaal geen hout van dat My Knox.. Ingelogd op de site kan die niet eens mij telefoon localiseren. En dan dat gedoe van apps vergrendelen die nu in een soort van wit veld staan met allemaal een soort slotje er op. Waar dat goed voor is.
Denk dat ik het er maar weer van af pleur...
Nu heb ik ook Samsung My Knox laten installeren omdat het mij wel handig leek je telefoon op te sporen of te locken als je hem kwijt bent of is gestolen, maar ik snap werkelijk helemaal geen hout van dat My Knox.. Ingelogd op de site kan die niet eens mij telefoon localiseren. En dan dat gedoe van apps vergrendelen die nu in een soort van wit veld staan met allemaal een soort slotje er op. Waar dat goed voor is.
Denk dat ik het er maar weer van af pleur...
Als je een password (om wat voor reden dan ook) te omslachtig vind, waarom kies je dan niet voor een patroon of pincode om je vingerafdruk te beschermen, zodat je na een reboot bij de eerste keer om te ontgrendelen geen password maar een patroon of pincode moet invullen ?Tachyon schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:01:
[...]Het is niet VEEL gebruiksonvriendelijker, maar ik heb best een lang en complex password. Ik reboot niet elk uur natuurlijk, maar als het toestel aan de lader gaat bv dan gaat hij helemaal uit (beter voor de accu heb ik ergens gelezen).
Je kunt dit zelf instellen bij Instellingen >Schermverg en beveilig > Type schermbeveiliging > Vingerafdrukken > En daar kun je kiezen voor Patroon, Pincode of Wachtwoord om je vingerafdruk te beschermen.
[ Voor 135% gewijzigd door DON PAPA op 08-03-2016 10:37 ]
Ah oké bedankt! Ga ik hem vanavond wel even flashen_Tinus_ schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:34:
[...]
Wat jij gelezen hebt is als je je toestel root of een custom rom laad. Met originele Samsung firmware trip je knox niet.
Ik ben namelijk zoals zoveel overgestapt op XEF omdat de update daar eerder op uit was en daarna overgestapt op PHN. Wel is het zo als je van CSC wisselt. De CSC van je toestel pas veranderd na een factory reset.ghostman schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 07:58:
[...]
Ah oké bedankt! Ga ik hem vanavond wel even flashen
Oké dus flashen via Odin en daarna meteen een factor reset zodat de CSC goed staat? Krijg ik dan trouwens wel gewoon alle updates of moet ik die dan ook flashen?_Tinus_ schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:07:
[...]
Ik ben namelijk zoals zoveel overgestapt op XEF omdat de update daar eerder op uit was en daarna overgestapt op PHN. Wel is het zo als je van CSC wisselt. De CSC van je toestel pas veranderd na een factory reset.
Hier veranderde de CSC altijd keurig mee tijdens het flashen van een image in Odin._Tinus_ schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:07:
[...]
Ik ben namelijk zoals zoveel overgestapt op XEF omdat de update daar eerder op uit was en daarna overgestapt op PHN. Wel is het zo als je van CSC wisselt. De CSC van je toestel pas veranderd na een factory reset.
Er zijn (nog) geen updates, als je nu via SamFirm de PHN firmware binnenhengelt heb je gewoon het nieuwste wat beschikbaar is.ghostman schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:10:
[...]
Oké dus flashen via Odin en daarna meteen een factor reset zodat de CSC goed staat? Krijg ik dan trouwens wel gewoon alle updates of moet ik die dan ook flashen?
En bij mij veranderde de CSC al tijdens het flashen in Odin, maar je kan er nog een factory reset tegenaan gooien als je dat leuk vind.
[ Voor 39% gewijzigd door Zorian op 08-03-2016 08:11 ]
Weer een aantal updates voor de volgende regio's: TMS, XEF, TEB, ORX, MOT, TMH. Helaas nog geen OXX en daarom nog even geduldig wachten.
Even voor mijn informatie, hoe werkt dit dan in combinatie met de pincode van de SIM-kaart?EJSEJS schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 01:21:
[...]
Als je een password (om wat voor reden dan ook) te omslachtig vind, waarom kies je dan niet voor een patroon of pincode om je vingerafdruk te beschermen, zodat je na een reboot bij de eerste keer om te ontgrendelen geen password maar een patroon of pincode moet invullen ?
Je kunt dit zelf instellen bij Instellingen >Schermverg en beveilig > Type schermbeveiliging > Vingerafdrukken > En daar kun je kiezen voor Patroon, Pincode of Wachtwoord om je vingerafdruk te beschermen.
Dus telefoon booten --> pincode sim invoeren --> pincode ontgrendel invoeren --> vinderafdruk scannen --> telefoon is ontgrendeld?
Of is er een andere volgorde?
Booten -> Pincode Sim -> Backup password -> UnlockedPatrickPR schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:03:
[...]
Even voor mijn informatie, hoe werkt dit dan in combinatie met de pincode van de SIM-kaart?
Dus telefoon booten --> pincode sim invoeren --> pincode ontgrendel invoeren --> vinderafdruk scannen --> telefoon is ontgrendeld?
Vinger afdruk heb je alleen daarna weer nodig als je hem opnieuw locked.
Je kan voor drie verschillende optie's kiezenPatrickPR schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:03:
[...]Even voor mijn informatie, hoe werkt dit dan in combinatie met de pincode van de SIM-kaart?
Booten -> Pincode Sim -> zelf gekozen password -> Unlocked en daarna kan je vingerafdruk steeds gebruiken tot je het toestel weer helemaal uit hebt gedaan
Booten -> Pincode Sim -> zelf gekozen pincode -> Unlocked en daarna kan je vingerafdruk steeds gebruiken tot je het toestel weer helemaal uit hebt gedaan
Booten -> Pincode Sim -> zelf gekozen patroon -> Unlocked en daarna kan je vingerafdruk steeds gebruiken tot je het toestel weer helemaal uit hebt gedaan
Het ligt er dus aan voor welke optie jij kiest om je vingerafdruk te willen beschermen: Instellingen >Schermverg en beveilig > Type schermbeveiliging > Vingerafdrukken > En daar kun je kiezen voor Patroon, Pincode of Wachtwoord om je vingerafdruk te beschermen.
[ Voor 12% gewijzigd door DON PAPA op 08-03-2016 09:25 ]
Heb weleens gehoord dat als je een keer geflashed hebt met Odin je geen OTA updates meer ontvangt, klopt dat?
Wou zondag mijn PHN toestel updaten maar OTA gaf nog niks aan en via Smart Switch faalde de download telkens. Heb PHN hem dus via Odin geflashed, maar hoop toekomstige updates gewoon weer OTA te kunnen ontvangen.
Wou zondag mijn PHN toestel updaten maar OTA gaf nog niks aan en via Smart Switch faalde de download telkens. Heb PHN hem dus via Odin geflashed, maar hoop toekomstige updates gewoon weer OTA te kunnen ontvangen.
Sidestep: heb mijn oude S3 zondag van stock official 4.1.2 firmware voorzien met Odin. Kreeg daarna gewoon OTA updates binnen om te updaten naar 4.3.Masterkev schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:26:
Heb weleens gehoord dat als je een keer geflashed hebt met Odin je geen OTA updates meer ontvangt, klopt dat?
Ga er vanuit dat dit nu nog steeds zo is.
Heb de update ook binnen gehad, maar dit ging niet vlekkeloos. Sommige apps werkten niet meer, zoals de thema store van samsung, wat vast zit aan de app "Galaxy store". Dit komt denk ik door package disabler die aan stond tijdens het updaten. Dus tip: Zet alles weer aan voor je update. Kan je een factory reset schelen (dit werkte ook vlekkeloos
)
Volgens mij is dit voornamelijk bij flashen van Custom Roms en Rooten van je toestel.Masterkev schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:26:
Misschien niet ongebruiksvriendelijker, maar in mijn ogen wel een stukje onveiliger, want als iemand je password/pincode/patroon (net wat je hebt ingesteld om je vingerafdruk te beschermen) afkijkt na een reboot, dan kan hij gewoon je vingerafdruk omzeilen. Ik snap dan ook niet wat het nut is om na een reboot eerst één keer je vingerafdruk bescherming (password/pincode/patroon) te moeten doen, en niet gewoon meteen je vingerafdruk te kunnen gebruiken om te unlocken.Hann1BaL schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:35:
[...]Minder gebruiksvriendelijk? Nu kun je je gelockte telefoon met PIN OF vingerafdruk unlocken en alleen NA reboot vereis je een wachtwoord of PIN, afhankelijk wat je ingesteld hebt. Dit is geen policy wijziging.
Het wachtwoord had je sowieso in de Samsungoplossing ook al nodig. Dus dat afkijken kon altijd al.EJSEJS schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:51:
[...]
Misschien niet ongebruiksvriendelijker, maar in mijn ogen wel een stukje onveiliger, want als iemand je password/pincode/patroon (net wat je hebt ingesteld om je vingerafdruk te beschermen) afkijkt na een reboot, dan kan hij gewoon je vingerafdruk omzeilen. Ik snap dan ook niet wat het nut is om na een reboot eerst één keer je vingerafdruk bescherming (password/pincode/patroon) te moeten doen, en niet gewoon meteen je vingerafdruk te kunnen gebruiken om te unlocken.
Kijk eens naar de iPhone discussie m.b.t. de San Bernardino shooting. Stel je overlijd of wordt gevangen genomen. Als men dan later je telefoon vind en de accu is leeg kan men hem niet zo maar unlocken. Ik weet het is ver gezocht. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat men je telefoon vind en een vinger afdruk van je heeft omdat op je scherm een goede afdruk zit. Deze kunnen ze dan scannen en printen linkje.EJSEJS schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:51:
[...]
Misschien niet ongebruiksvriendelijker, maar in mijn ogen wel een stukje onveiliger, want als iemand je password/pincode/patroon (net wat je hebt ingesteld om je vingerafdruk te beschermen) afkijkt na een reboot, dan kan hij gewoon je vingerafdruk omzeilen. Ik snap dan ook niet wat het nut is om na een reboot eerst één keer je vingerafdruk bescherming (password/pincode/patroon) te moeten doen, en niet gewoon meteen je vingerafdruk te kunnen gebruiken om te unlocken.
Vergeet niet dat je tegenwoordig bij je paspoort maar ook bij bijvoorbeeld de politie als je een verdachte bent een vinger afdruk achter laat. Ook mijn scherm zit altijd onder de afdrukken.
Nou voor de update van MM hoefde ik alleen mijn Sim pincode in te vullen en daarna kon ik het toestel meteen unlocken met mijn vingerafdruk na een reboot.Hann1BaL schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:57:
[...]Het wachtwoord had je sowieso in de Samsungoplossing ook al nodig. Dus dat afkijken kon altijd al.
Volgens mij gaan we nu wat richten alu hoedjes discussie: afgezien van het feit dat de vingerafdrukscanner op de telefoon gewoon een feature is kan deze net als een patroon en pincode omzeild worden. Als dat moet
Ik gebruik mijn duimen altijd, en omdat ik mijn telefoon vaak ook neerleg op tafel een patroon als backup zodat ik niet steeds mijn telefoon hoef op te pakken om te unlocken
Gewoon kiezen wat jij het fijnste vind om mee te werken.
Ik gebruik mijn duimen altijd, en omdat ik mijn telefoon vaak ook neerleg op tafel een patroon als backup zodat ik niet steeds mijn telefoon hoef op te pakken om te unlocken
Gewoon kiezen wat jij het fijnste vind om mee te werken.
Heeft iemand trouwens al geprobeerd om via de telefoon de gebruikershandleiding te openen.
Bij mij opende hij de Finse
.
Bij mij opende hij de Finse

Hier ookGismo1979 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:12:
Heeft iemand trouwens al geprobeerd om via de telefoon de gebruikershandleiding te openen.
Bij mij opende hij de Finse![]()
.
Lol bij mij ook. Maar ik lees nooit handleidingen via deze optie, dus als jij het niet gezegd had, was ik er nooit achter gekomen.Gismo1979 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:12:
Bij mij opende hij de Finse![]()
.
Is het zo dat iedereen ineens zijn telefoon reboot terwijl ze op een druk perron staan op Utrecht Centraal?EJSEJS schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:02:
[...]
Nou voor de update van MM hoefde ik alleen mijn Sim pincode in te vullen en daarna kon ik het toestel meteen unlocken met mijn vingerafdruk na een reboot.
Hoewel dit wel een punt is, herstart je je telefoon toch niet elk uur? Dus nadat je de herstart hebt gedaan is het probleem weg.

Ik stel voor dat je je telefoon herstart als je op de WC zit
Dit is wel echt zoeken naar spijkers op laag water.
Behalve als je toestel geencrypt is. Dan moest je wel eerst je wachtwoord invoeren ook op Lollipop.EJSEJS schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:02:
[...]
Nou voor de update van MM hoefde ik alleen mijn Sim pincode in te vullen en daarna kon ik het toestel meteen unlocken met mijn vingerafdruk na een reboot.
Bij wordt de Nederlandse geopend (PHN Edge)_Tinus_ schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:16:
[...]
Lol bij mij ook. Maar ik lees nooit handleidingen via deze optie, dus als jij het niet gezegd had, was ik er nooit achter gekomen.
Verwijderd
Ik mis de functie dat al het toestel gewoon op je bureau ligt en als je dan met je hand er overheen gaat dat je dan de info op je scherm te zien krijgt.
Erg jammer dat functies gewoon verdwijnen....eigenlijk te gek voor woorden, dat een update dit weghaalt.
Is dit vooraf gecommuniceerd? kan ik dit vooraf ergens lezen?
NEE !
Erg jammer dat functies gewoon verdwijnen....eigenlijk te gek voor woorden, dat een update dit weghaalt.
Is dit vooraf gecommuniceerd? kan ik dit vooraf ergens lezen?
NEE !
Zijn er meer mensen op gevallen dat het trillen iets veranderd is? (bij het intikken bij toetsenbord en terug knop etc)? Want ik vind het nu hinderlijker dan het was
Klopt. Stond ook in de release note.Soppyscroll schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 19:29:
Zijn er meer mensen op gevallen dat het trillen iets veranderd is? (bij het intikken bij toetsenbord en terug knop etc)? Want ik vind het nu hinderlijker dan het was
Verwijderd
Kun je toch gewoon uitzetten? Instellingen > Geluiden en trillen > Feedback trilsignaal.Soppyscroll schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 19:29:
Dat weet ik. maar ik vind het juist handig maar sinds update met s6 trilt hij anders. en wil het graag op het oude manier weer hebben. (zacht trillen)Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 20:34:
[...]
Kun je toch gewoon uitzetten? Instellingen > Geluiden en trillen > Feedback trilsignaal.
Verwijderd
Update geïnstalleerd, factory reset gedaan, alles okay behalve de Play Store: Mijn apps en games is weg! In het begin was het er nog maar ik wilde zonet, een uur na de reset, nog even de lijst doorlopen op apps die ik nog wil downloaden, maar het overzicht is weg. Ik zie alleen Apps en games en dat brengt me naar het hoofdscherm. Iemand enig idee hoe dit kan komen en hoe ik mijn overzicht weer terug krijg?
Ik denk dat je de Play Store even handmatig moet updaten.Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 23:10:
Update geïnstalleerd, factory reset gedaan, alles okay behalve de Play Store: Mijn apps en games is weg! In het begin was het er nog maar ik wilde zonet, een uur na de reset, nog even de lijst doorlopen op apps die ik nog wil downloaden, maar het overzicht is weg. Ik zie alleen Apps en games en dat brengt me naar het hoofdscherm. Iemand enig idee hoe dit kan komen en hoe ik mijn overzicht weer terug krijg?
Verwijderd
Hm, vanochtend stond de lijst er opeens weer... Heel apart.Ryan_ schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 07:25:
[...]
Ik denk dat je de Play Store even handmatig moet updaten.
Wat betreft mijn eerste ervaring met MM: ik was stomverbaasd toen ik vanochtend op m'n telefoon keek en exact hetzelfde percentage batterijlading zag als gisteravond laat...! En dat (nog) zonder Package Disabler! Voorheen had ik dus Package Disabler geïnstalleerd en verloor mijn batterij gemiddeld zo'n 2% in de nacht (als hij naast m'n bed ligt in de vliegtuigstand). Nadat ik gisteren MM had geïnstalleerd, een reset had gedaan en alles ingesteld had zoals ik het wilde (echt alle opties nagelopen), besloot ik even te wachten met Package Disabler omdat ik benieuwd was hoe de batterij het nu deed. Nou, 's nachts doet 'ie het dus top! Zal misschien door dat nieuwe Doze komen. (App optimalisatie heb ik trouwens nog uit staan ook.)
EDIT
Hm, moet daarbij wel zeggen dat 'ie na anderhalf uur meteen 2% kwijt is terwijl ik alleen maar even zo'n 20 seconden naar een instelling heb gekeken. Dat is wel weer wat snel. Maar goed, even in de gaten houden en anders alsnog Package Disabler weer gebruiken.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2016 08:51 ]
Maar wel in vliegtuigstand? Normaal gesproken zou de telefoon dan inderdaad niets moeten verbruiken.Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:46:
[...]
Nadat ik gisteren MM had geïnstalleerd, een reset had gedaan en alles ingesteld had zoals ik het wilde (echt alle opties nagelopen), besloot ik even te wachten met Package Disabler omdat ik benieuwd was hoe de batterij het nu deed. Nou, 's nachts doet 'ie het dus top! Zal misschien door dat nieuwe Doze komen. (App optimalisatie heb ik trouwens nog uit staan ook.)
Ik heb gisteren mijn S6 Edge naar MM geupdate. De update ging vrij soepel maar ben helaas al wel flink wat bugs tegengekomen:
- In de browser voegt de update een aantal "snelle toegang" icons toe aan je favorieten van Ad.nl, Telegraaf.nl, etc.. Deze icons,en degene die je zelf hebt toegevoegt zijn niet te verwijderen. Die optie werkt niet. Ik kan alleen nog maar favorieten toevoegen maar niet meer verwijderen.
- De mail applicatie verwijdert geen mails meer. Dit is niet de gmail applicatie maar de andere mail app. Als je mails verwijdert komen ze na 1 minuut weer terug.
- Split screen werkt nog maar voor de helft. Voor de update kon je uit alle openstaande apps kiezen om in split screen te draaien, nu kun je er 1 kiezen en de andere uit een kleine standaard lijst van apps.
- Doze nog niet echt gemerkt.
- In de browser voegt de update een aantal "snelle toegang" icons toe aan je favorieten van Ad.nl, Telegraaf.nl, etc.. Deze icons,en degene die je zelf hebt toegevoegt zijn niet te verwijderen. Die optie werkt niet. Ik kan alleen nog maar favorieten toevoegen maar niet meer verwijderen.
- De mail applicatie verwijdert geen mails meer. Dit is niet de gmail applicatie maar de andere mail app. Als je mails verwijdert komen ze na 1 minuut weer terug.
- Split screen werkt nog maar voor de helft. Voor de update kon je uit alle openstaande apps kiezen om in split screen te draaien, nu kun je er 1 kiezen en de andere uit een kleine standaard lijst van apps.
- Doze nog niet echt gemerkt.
Verwijder het mailaccount eens en voeg deze na reboot opnieuw toe.magel725 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:30:
Verwijderd
Hm, Gmail notificatie komt soms totaal niet binnen, terwijl er dus wel mail is, en een Whatsappbericht kreeg ik pas anderhalf uur later (wel vanzelf dus zonder dat ik de telefoon aanraakte)... Hebben anderen ook problemen hiermee? Is trouwens via G4 dus niet WiFi. Ik heb wel eerder soortgelijke problemen gehad maar dan kwamen notificaties ietsje later: helemaal niet of anderhalf uur later is wel wat gortig. Maar goed, kan toeval geweest zijn...
Verwijderd
Via SamFirm had ik LP in 2 min binnen, en MM wil ik zelf ook graag hebben, maar dat gaat nog niet.
Ik krijg;
SamFirm v0.3.4.0
Could not fetch info for SM-G920F/PHN. Please use manual info
Could not fetch info for SM-G920F/PHN. Please use manual info
Let op:
Zorg ervoor dat je bericht inhoudelijk iets toevoegt. Ongeduldige reacties over het nog niet hebben ontvangen van de update voegen niets toe.
Zorg ervoor dat je bericht inhoudelijk iets toevoegt. Ongeduldige reacties over het nog niet hebben ontvangen van de update voegen niets toe.