Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 07:34

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Zo, geregeld... We zijn vanaf nu FAQ loos in mobile :)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 27-04 22:36
quote:
Bullet NL schreef op zondag 12 juli 2015 @ 19:08:
[Modbreak] Zouden jullie er rekening mee willen houden dat prijsinformatie, acties en/of levertijden niet in dit topic thuis horen? [/]
Misschien een raare vraag, maar waarom mag je hier soms niet even tussen door prijsinformatie, acties en/of levertijden mogen geven? Dan moet iedereen die even wat vraagt weer helemaál door gelinkt worden naar een ander topic en in dat andere topic mag je weer niet inhoudelijk over de telefoon praten, totale onzin toch? Hier word gepraat over chineese smartphones dan moet het toch kunnen om af en toe prijzen en winkels te noemen, niet bij elke winkel kan je bepaalde smartphones kopen.
(Hey Ari ik heb een gave chineese telefoon gekocht met imx 40mp cam en 4ghz intel soc met 6gb ram, ik link je even door naar het andere topic waar ik hem heb gekocht en hoe duur die is. En vertel je daar wat de levertijden zijn. Is goed willem. Ondertussen in het ander topic, Hey Willem wat waren die andere specs ook alweer? Ik link je wel even door naar het andere topic Ari)

Cosmo_nl wijzigde deze reactie 12-07-2015 19:32 (25%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19:25

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Topicstarter
quote:
Cosmo_nl schreef op zondag 12 juli 2015 @ 19:21:
[...]

Misschien een raare vraag, maar waarom mag je hier soms niet even tussen door prijsinformatie, acties en/of levertijden mogen geven? Dan moet iedereen die even wat vraagt weer helemaál door gelinkt worden naar een ander topic en in dat andere topic mag je weer niet inhoudelijk over de telefoon praten, totale onzin toch? Hier word gepraat over chineese smartphones dan moet het toch kunnen om af en toe prijzen en winkels te noemen, niet bij elke winkel kan je bepaalde smartphones kopen.
(Hey Ari ik heb een gave chineese telefoon gekocht met imx 40mp cam en 4ghz intel soc met 6gb ram, ik link je even door naar het andere topic waar ik hem heb gekocht en hoe duur die is. En vertel je daar wat de levertijden zijn. Is goed willem. Ondertussen in het ander topic, Hey Willem wat waren die andere specs ook alweer? Ik link je wel even door naar het andere topic Ari)
Zo, ik heb je topic naar het Feedback topic verplaatst, we gaan namelijk geen discussies voeren over het beleid in mobile binnen de "reguliere" topic's.

Overigens, als antwoord op je vraag;

Wanneer iedereen prijsinformatie gaat vermelden over zijn/haar favoriete toestel is het hek van de dam. De "technische" topic's raken dan overspoeld door prijsinformatie, terwijl de gene die een toestel al hebben juist ervaringen willen delen (en anderen willen lezen).

Door ervaring zijn we tot dit beleid gekomen, prijs informatie is dus welkom, maar wel in een "eigen" topic.

Bullet NL wijzigde deze reactie 12-07-2015 19:39 (46%)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
quote:
Cosmo_nl schreef op zondag 12 juli 2015 @ 19:21:
[...]

Een winkel noemen is wat anders dan er over discussiëren. We houden graag informatie zo veel mogelijk vindbaar en daarom is die scheiding ingesteld. Zo krom als jij het nu opschrijft hoeft het natuurlijk niet. ;)

Als je een telefoon inhoudelijk bespreekt en daarbij ook vermeldt waar je hem gekocht en voor welke prijs is dat natuurlijk prima. Als je echter wilt discussiëren over winkels en prijzen is het andere topic de aangewezen plek (waarbij je tussendoor ook best wel wat inhoudelijks mag zeggen). Nogmaals, het gaat om de vindbaarheid van informatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cosmo_nl
Ik vind het een grote onzin, maar goed dat is mijn mening.
Overgens ik voerde absoluut geen discussie, het was maar een vraag omdat ik het totale onzin vind om voor de kleinste dingen weer naar een ander topic te moeten. Zoals bij de chineese smartphones, dat je voor een simpele vraag als welke winkel of wat die kost naar een ander topic moet. En dat de antwoorden van mensen enzo meteen worden verwijderd of verplaatst. Je had mij daar ook gewoon een simpel antwoord kunnen geven ipv de berichten meteen te verplaatsen naar andere topics. Dit saait verwarring, ik was in de veronderstelling dat ik daar mijn bericht had gepost, gevolg ik post het nogmaals en nogmaals omdat ik niet meteen zie wat hoe of waarom.
Oowja jij maakt er nu zelf een discussie van, ik stelde maar een simpele vraag.
Verder ga ik hier niet eens meer verder op reageren zonde van me tijd,

Cosmo_nl wijzigde deze reactie 12-07-2015 20:14 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Topicstarter
quote:
Cosmo_nl schreef op zondag 12 juli 2015 @ 20:12:

Verder ga ik hier niet eens meer verder op reageren zonde van me tijd,
Dit kan en mag natuurlijk, maar begrijp wel dat dit beleid niet voor niets hebben. Berichten horen nu eenmaal in de juiste topic's.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cosmo_nl
quote:
RoD schreef op zondag 12 juli 2015 @ 20:00:
[...]

Een winkel noemen is wat anders dan er over discussiëren. We houden graag informatie zo veel mogelijk vindbaar en daarom is die scheiding ingesteld. Zo krom als jij het nu opschrijft hoeft het natuurlijk niet. ;)

Als je een telefoon inhoudelijk bespreekt en daarbij ook vermeldt waar je hem gekocht en voor welke prijs is dat natuurlijk prima. Als je echter wilt discussiëren over winkels en prijzen is het andere topic de aangewezen plek (waarbij je tussendoor ook best wel wat inhoudelijks mag zeggen). Nogmaals, het gaat om de vindbaarheid van informatie.
Kijk dat is een duidelijk antwoord, zo dacht ik er zelf ook over 8)

Maar dan moet die dit(zie qoute) niet gaan zeggen vind ik, daarom stelde ik die simpele vraag van waarom, omdat ik het raar vond dat je soms niet gewoon even tussen door wat mag vermelden.
quote:
Bullet NL schreef op zondag 12 juli 2015 @ 19:08:
[Modbreak] Zouden jullie er rekening mee willen houden dat prijsinformatie, acties en/of levertijden niet in dit topic thuis horen? [/]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cosmo_nl
quote:
Bullet NL schreef op zondag 12 juli 2015 @ 20:19:
[...]

Dit kan en mag natuurlijk, maar begrijp wel dat dit beleid niet voor niets hebben. Berichten horen nu eenmaal in de juiste topic's.
Ik begrijp dat er regels zijn, jij rijd toch ook wel eens te hard waar je geen bon voor krijgt ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Cosmo_nl schreef op zondag 12 juli 2015 @ 20:24:
[...]

Kijk dat is een duidelijk antwoord, zo dacht ik er zelf ook over 8)

Maar dan moet die dit(zie qoute) niet gaan zeggen vind ik, daarom stelde ik die simpele vraag van waarom, omdat ik het raar vond dat je soms niet gewoon even tussen door wat mag vermelden.

[...]
Dat was een algemene modbreak. Zoals Bullet NL het ook al formuleert is het een herinnering dat winkels/prijzen in het andere topic thuishoren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Topicstarter
Wat RoD hier boven schijft, De opmerking over de prijzen die in een verkeerd topic staan ik ook helemaal niet als persoonlijk verwijt bedoeld. Deze was echt bedoelt als "herinnering voor iedereen". Ik ben ook blij dat mensen inmiddels de weg naar dit topic weten te vinden. Hier mogen de op of aanmerkingen over de moderatie worden besproken. Niet in een (technisch) topic. Dat is per-definitie off-topic en dus niet gewenst.

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Even een klein bedankje voor het moderator-team...
Vandeweek paar OnePlus-rapportjes ingediend over topicwarnings en aanpassingen, fijn en snel aangepast!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• The Wizard
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19-04 12:03

The Wizard

Moderator Mobile
Topicstarter
Thanks, altijd fijn om ook positieve feedback te krijgen :)

The Wizard wijzigde deze reactie 28-07-2015 07:24 (67%)

• govie
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19-04 15:03
Waarschijnlijk is dit al wel vaker voorgesteld en afgewezen, maar is het mogelijk om 3 maandelijks een adviesguide te doen, kan dit? Veel mensen hebben geen tijd om dingen uit te zoeken inzake telefoons. Voornamelijk in te delen op doelgroep, bijvoorbeeld :

Kids telefoons (naar leeftijd)
Arbeiders telefoon (naar zwaarte)
Senioren telefoon
Basis privetelefoon
Medium privetelefoon
Luxe privetelefoon

Er is zoveel keuze tegenwoordig, al te beginnen bij de diverse besturingssystemen, om maar wat te noemen. De tweakcommunity zou jan modaal toch wel in de juiste richting kunnen sturen met 3 opvallende toestellen van dit moment voor bepaalde doelgroepen. Dat kan vrij beknopt maar toch ook logisch stukkie uitleg zijn waarom men een bepaald toestel zou kunnen overwegen, denk ik dan. Het hoeft geeneens bestbuy te heten, gewoon een samenvatting van opvallend goede telefoons per doelgroep (eventueel ook per prijs of mogelijkheden) per kwartaal.

Ik zal wel niet de eerste zijn die dit post maar de telefoonmarkt is nog erger dan de computerhardware markt, hoe kom je er in hemelsnaam wijs uit als je iemand bent die 1x per periode een telefoontje wil of moet uitkiezen. Je wilt als jan modaal of trien nooitgezien gewoon geen miskoop doen van 300+euro omdat je geen verstand hebt van een en ander of te weinig tijd hebt om erin te duiken. Er is zoveel kennis hier op tweakers, eigenlijk zonde om hier niets meer mee te doen.

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Topicstarter
Het punt is een beetje dat de Tweaker zich zelf niet als "jan modaal" ziet.
Het is ook heel lastig om onderscheid te maken in categorieën zoals jij deze aangeeft.

Voorbeeld, De Samsung Galaxy S6, Dit is een prima telefoon om als basis, medium of luxe telefoon te gebruiken, al dan niet zakelijk en/of privé.

Ik ben bang dat je voorstel dan ook niet gaat werken, daarbij hebben we op Tweakers.net een tool die de keuze voor aanschaf van een bepaald product makkelijker kan maken namelijk de Pricewatch, hier kan iedereen op een makkelijke manier een telefoon voor zijn of haar doel en budget vinden.

• RoD
  • Niet online

RoD

Los hiervan zou je dit aan de redactie moeten vragen. Zij zijn degene die een eventuele aankoopadviesguide in elkaar zouden moeten zetten :)

• govie
quote:
Bullet NL schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:00:
Het punt is een beetje dat de Tweaker zich zelf niet als "jan modaal" ziet.
Het is ook heel lastig om onderscheid te maken in categorieën zoals jij deze aangeeft.

Voorbeeld, De Samsung Galaxy S6, Dit is een prima telefoon om als basis, medium of luxe telefoon te gebruiken, al dan niet zakelijk en/of privé.

Ik ben bang dat je voorstel dan ook niet gaat werken, daarbij hebben we op Tweakers.net een tool die de keuze voor aanschaf van een bepaald product makkelijker kan maken namelijk de Pricewatch, hier kan iedereen op een makkelijke manier een telefoon voor zijn of haar doel en budget vinden.
Die categorien was maar een voorbeeldje, je kunt dat indelen zoals je wilt. De best buy guide van tweakers is m.i. ook niet echt voor kenners van hardware maar wel een mooi kompas voor mensen die niet alles weten. Ik vind alles prima, maar voor veel mensen is een telefoon tegenwoordig een moeilijkere aanschaf dan een computer aangezien er voldoende websites zijn met bestbuy adviezen (tweakers/hwi/tomsh/etc/etc). Daarom dacht ik dat een kort en bondig overzicht van toestellen en/of nieuwe ontwikkelingen per kwartaal eventueel gewenst is voor een groot gedeelte van consumenten aangezien een telefonisch internet aankoopkompas er nog niet echt zijn. Ik opper het hier alleen,succes ermee aangezien ik geen zak weet van telefoons :+

Maar toch als voorbeeld: Ik weet geen zak van telefoons en ik open de pricewatch en zie 1.585 telefoons.... wat een doolhof.

govie wijzigde deze reactie 29-10-2015 21:35 (3%)

• govie
quote:
RoD schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:29:
Los hiervan zou je dit aan de redactie moeten vragen. Zij zijn degene die een eventuele aankoopadviesguide in elkaar zouden moeten zetten :)
Ze zullen wel het forum lezen, ga ik even vanuit :+

• CLB
  • Niet online
quote:
govie schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 21:31:
Maar toch als voorbeeld: Ik weet geen zak van telefoons
en ik open de pricewatch en zie 1.585 telefoons.... wat een doolhof.
En daarom zijn er de zogenaamde filters, ik bedoel een prijs ofzo weet je toch sowieso.
Ook kun je een schermgrootte bedenken, checken in de winkel en daarop filteren. Geef de namen in van merken waar je wel wat positiefs bij voelt en je selectie is opeens al een stuk kleiner toch? Je kunt ook wel bedenken dat Android 4.0 wat oud is als versie 6.0 inmiddels is uitgebracht en dat 1GB RAM niet meer helemaal up-to-date is als high-end toestel enzovoort? Dan de keuze voor het OS, daar is genoeg over te vinden toch, in artikelen van Tweakers zelf, maar ook in de verschillende topics, internet, YouTube, zoek daar vergelijkingen tussen iOS en Android, Windows en iOS en meer? Neemt niet weg dat ik er niet voor ben hoor zo'n buy-guide, lijkt me prima. Maar met wat zelfonderzoek kom je ook al heel ver en om in een buy-guide nou weer een hele uitleg over Windows, iOS of bijvoorbeeld Android te lezen, hmm dat wordt dubbeldubbeldubbel...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• govie
quote:
CLB schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:27:
[...]

En daarom zijn er de zogenaamde filters, ik bedoel een prijs ofzo weet je toch sowieso.
Ook kun je een schermgrootte bedenken, checken in de winkel en daarop filteren. Geef de namen in van merken waar je wel wat positiefs bij voelt en je selectie is opeens al een stuk kleiner toch? Je kunt ook wel bedenken dat Android 4.0 wat oud is als versie 6.0 inmiddels is uitgebracht en dat 1GB RAM niet meer helemaal up-to-date is als high-end toestel enzovoort? Dan de keuze voor het OS, daar is genoeg over te vinden toch, in artikelen van Tweakers zelf, maar ook in de verschillende topics, internet, YouTube, zoek daar vergelijkingen tussen iOS en Android, Windows en iOS en meer? Neemt niet weg dat ik er niet voor ben hoor zo'n buy-guide, lijkt me prima. Maar met wat zelfonderzoek kom je ook al heel ver en om in een buy-guide nou weer een hele uitleg over Windows, iOS of bijvoorbeeld Android te lezen, hmm dat wordt dubbeldubbeldubbel...
Zoals jouw denk ik dat er mogelijkheden zijn om een "periodieke telefoongids/review/" per doelgroep op te stellen zoals we al jaren hebben voor computerdoelstellingen op tweakers, in welke vorm dan ook. Ik persoonlijk kan op basis van de harde waren criteria in pricewatch op dit moment niet een telefoon uit kunnen kiezen zonder een flinke vakantieperiode voor enig literatuuronderzoek 8)7 haha. Die technische specs zeggen me niet veel als ik een telefoon wil die bepaalde acties goed kan uitvoeren voor de komende 2 jaar, maar niet meer dan dat. Ik overbetaal liever niet. Naja, heb het geopperd, we zien wel of het er ooit van komt.

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
govie schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:14:
[...]

Ze zullen wel het forum lezen, ga ik even vanuit :+
Ik weet vrij zeker dat ze dit topic niet lezen. Mocht je een suggestie willen doen, dan kun je het beste even naar Geachte Redactie gaan. Dat forum wordt door de redactie bijgehouden :)

• govie
quote:
RoD schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:54:
[...]

Ik weet vrij zeker dat ze dit topic niet lezen. Mocht je een suggestie willen doen, dan kun je het beste even naar Geachte Redactie gaan. Dat forum wordt door de redactie bijgehouden :)
thx,zal ik doen!

• ITsEZ
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 27-04 21:26

ITsEZ

part-time all-rounder

quote:
Eigenlijk ongeveer HET punt waarom het zo goed als onmogelijk is om een bestbuy over telefoons te doen is omdat er zoveel hetzelfde en zoveel verschillend is, de S6 werd eerder genoemd, prima telefoon de meeste gebruikers zullen er blij mee zijn. Maar hetzelfde geld voor de xperia z series, of een LG G device en dan hebben we het alleen nog maar daar over, dan heb je natuurlijk nog 4 verschillende besturingssystemen waar je uit kan kiezen wat al helemaal persoonlijk is. Ik werk momenteel met een BlackBerry 10 device en ik zweer er bij, ik wil niks anders meer, maar ik ben daarmee wel in de minderheid blijkbaar. Mijn punt is een beetje, een telefoon is niet beter dan de ander want er zijn zo veel verschillende punten waarop je een telefoon kan vergelijken, ookal heeft een telefoon de beste specs op de markt kan de bediening nog niet fijn zijn, maar een ander met grotere handen vind dat 5,5" toestel juist fantastisch. Bij een desktop ga je voor een systeem met bepaalde specs wat de beste kwaliteit bied voor het geld wat je er voor uit wil geven, dat is bij een telefoon gewoon veel ingewikkelder.

What you see is always what you get.

• govie
quote:
ITsEZ schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 23:01:
[...]

Eigenlijk ongeveer HET punt waarom het zo goed als onmogelijk is om een bestbuy over telefoons te doen is omdat er zoveel hetzelfde en zoveel verschillend is, de S6 werd eerder genoemd, prima telefoon de meeste gebruikers zullen er blij mee zijn. Maar hetzelfde geld voor de xperia z series, of een LG G device en dan hebben we het alleen nog maar daar over, dan heb je natuurlijk nog 4 verschillende besturingssystemen waar je uit kan kiezen wat al helemaal persoonlijk is. Ik werk momenteel met een BlackBerry 10 device en ik zweer er bij, ik wil niks anders meer, maar ik ben daarmee wel in de minderheid blijkbaar. Mijn punt is een beetje, een telefoon is niet beter dan de ander want er zijn zo veel verschillende punten waarop je een telefoon kan vergelijken, ookal heeft een telefoon de beste specs op de markt kan de bediening nog niet fijn zijn, maar een ander met grotere handen vind dat 5,5" toestel juist fantastisch. Bij een desktop ga je voor een systeem met bepaalde specs wat de beste kwaliteit bied voor het geld wat je er voor uit wil geven, dat is bij een telefoon gewoon veel ingewikkelder.
Ik begrijp je maar voor computers geldt toch dezelfde regel (advocaat van de duivel): Zoveel goede videokaarten, moederborden, voedingen, geheugen, processoren, cpukoelers, cases, ssdrives om uit te kiezen. Maar komt er een best buy guide iedere 2 maanden, oftewel een koopkompas wat mensen met uit gedateerde productkennis helpt te oriënteren op de markt van nu. Ik zal het ook wel fout hebben, ik weet niet veel van telefoons en ik neem aan (de grote maar...) dat ik niet de enige ben. Maargoed, ik heb hem gepost bij crew, we kijken wel of er ooit meer aandacht voor komt of niet. In ieder geval bedankt voor je zienswijze!

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 27-04 19:37

Kiswum

Your smartphone reviewer

De discussie was al in juli gestart en het lijkt erop dat de teugels zijn aangetrokken voor China-phone topics. Het begint erop te lijken dat we nu ook voor exotische telefoons wen apart prijzen en levertijden topic moeten aanmaken, zie:
[Xiaomi Redmi Note 3] Ervaringen en Discussie
quote:
Graag een apart topic aanmaken voor levertijden en prijzen (als dat er nog niet is) en dit topic alleen gebruiken voor ervaringen en discussie .
Levertijden en prijzen krijgen van nu af aan direct een schopje richting prullenbak :)
Xiaomi Redmi 3 Ervaringen & Discussie
quote:
Modbreak:

Discussies over webwinkels en prijzen zijn hier niet de bedoeling, dus offtopicreacties zijn verwijderd.
Veel bezoekers willen hun informatie zo snel mogelijk vinden, zonder naar veel pagina's te moeten surfen. Het zou mooi zijn als je alle info in 1-2 topics kunt vinden. Een apart topic over levertijden en prijzen voor de diverse Xiaomi telefoons zie ik als vervuiling van de database en van een groeiend aantal dunbevolkte topics op Tweakers (er zijn nu ook speciale vraagtopics bijgekomen).

Mijn voorstel is dan ook om alle vragen over prijzen en levertijden in het huidige centrale topic te plaatsen:
[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Als dat teveel bezoekers en posts zou genereren in dat algemene topic, dan stel ik voor om de prijzen van China-/import telefoons in de huidige topics te laten staan. Daarmee vraag ik dan om een soepeler beleid, een beleid die tot voor kort gedoogd leek te zijn in vergelijking met Europese smartphones.

NL Xiaomi fanpagina. Mijn reviews zijn hier te vinden en op Kiswum.com

• RoD
  • Niet online

RoD

Aparte topics zijn heus geen vervuiling van de database. Telefoons die een beetje een eigen userbase hebben zien we het liefst in aparte topics, want dan is er nog iets terug te vinden. Alles in één topic stoppen is namelijk vervuiling van die grote topics ;)

Het beleid is overigens altijd zo geweest. Punt is dat die grote topics zeer moeilijk te modereren zijn. Kleine topics zijn helemaal niet slecht. Als ze een specifiek doel hebben (zoals vraagtopics) is informatie voor gebruikers veel gemakkelijker terug te vinden. Bij die grote topics is dat veel moeilijker.

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Eergisteren heb ik een report geplaatst, maar die is nog niet gelezen.

jij ook?

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Topicstarter
quote:
GlowMouse schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:12:
Eergisteren heb ik een report geplaatst, maar die is nog niet gelezen.
Ook moderators hebben het wel eens druk en moeten een prioriteiten lijstje maken ;)
Ik heb je TR bekeken, ik begrijp dat je vraag is beantwoord, maar het hele "beste antwoord" classificering systeem is iets van users onderling, dit is niet iets wat door de mod's wordt gestuurd.

Ik zie dat het beste antwoord nu weer "blank" is, succes met je vraag.

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

quote:
Bullet NL schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:27:
[...]

Ook moderators hebben het wel eens druk en moeten een prioriteiten lijstje maken ;)
Dat begrijp ik, maar ik zette hem even hier omdat het topic inmiddels naar pagina 2 was gezakt. De enige keer dat mijn antwoord als beste was aangevinkt, gebeurde dat door een mod, vandaar.

jij ook?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
quote:
rolandos582 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 23:54:
Maak gewoon nieuw topic als er echt informatie uit begint te komen.
Het is en blijft een lastig onderwerp, maar ik ben het hier wel mee eens...
Ik zie veel topics verschijnen van aankomende toestellen, waarover gewoonweg nog niet gediscussieerd kan worden. Ik begrijp ook wel dat je geen richtlijn op kunt stellen, wanneer je wel en niet een topic op moet starten, maar het overkomt me de laatste tijd toch wat meer dat ik een topic wil starten dat er dan al is, waarbij . Dan kun je zeggen: tsjaa CLB, dan moet je dat eerder aanmaken, maar het komt er bijna op neer dat een Samsung Galaxy S8 of HTC 11-topic geen heel gek idee meer zijn. Natuurlijk staat het een ieder vrij om een topic te starten en heeft niemand hét alleenrecht om topics te starten. Ik heb ook geen oplossing, maar moest het even kwijt. Het wordt imo bijna een wedloop wie er een topic start en dat is hmm niet echt tof :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is mij in ieder geval niet opgevallen dat er een wedloop is mbt het openen van topics, maar we zullen het wat scherper in de gaten houden.

• CLB
  • Niet online
quote:
RoD schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:42:
Het is mij in ieder geval niet opgevallen dat er een wedloop is
mbt het openen van topics, maar we zullen het wat scherper in de gaten houden.
Imo heh, misschien zie ik wel spoken, maar ik zie weleens topics, waarvan ik denk: what, nu al...
Waardoor ik weer ga denken: hmm ja moet ik dan alvast... want interesse erin heb ik wel... maar... :)

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19:42

rolandos582

Gaming addict x)

quote:
CLB schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:01:
[...]
Imo heh, misschien zie ik wel spoken, maar ik zie weleens topics, waarvan ik denk: what, nu al...
Waardoor ik weer ga denken: hmm ja moet ik dan alvast... want interesse erin heb ik wel... maar... :)
True het is true. Er hoeft maar ergens een nieuw gerucht gedropt te worden over een iPhone 600 en er verschijnt al een topic gebaseerd op vrijwel niks. Zoals nu met de Note 6, hij gaat waarschijnlijk wel komen maar toch is er nog 0 bekend over deze telefoon. Maar toch is er al een topic aangemaakt.

Misschien een topic als de telefoon of wat dan ook officieel aangekondigd is?

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 07:11

Dj Neo Ziggy

Hobbykok

@pat ik zit hier sinds 2000..... elke root met een Android toestel is weer anders. Op mijn s3 haalde ik totaal andere toeren uit dan op mijn note4.

Dit zijn nou exact de reacties die het niet leuk maken hier. Als het niet laagdrempelig kan wordt je meteen afgesnauwd.

Je klabanus door het knuistje halen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaT

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ik heb je post even neergezet waar hij hoort, want mopperen op moderaties in een toesteltopic is sowieso geen goed idee.

Als je schrijft "zo, ik heb root, en nu?" dan getuigt dat van weinig eigen inzet. Op GoT hebben we speciale root topics, maar ook op andere fora is hier genoeg over geschreven. Dat lijkt mij dan een prima startpunt.

Had je post iets geweest van "ik heb dit en dat al gelezen, maar ik kom er niet uit", dan had het compleet anders over gekomen en hadden we je post waarschijnlijk gewoon laten staan. Maar door de wijze waarop jij het nu plaatste lijkt het er op dat je bijzonder weinig aan onderzoek heb gedaan. Ik zeg niet dat dat zo is, maar de overige bezoekers, noch de mods hebben een glazen bol waar ze in zien wat jij allemaal voorafgaand aan je post heb gedaan.

Om die reden heb ik je post gemodereerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 07:11

Dj Neo Ziggy

Hobbykok

quote:
Ik zeg niet dat dat zo is
En dat is dus een aanname die je gedaan hebt. Die je niet had moeten doen.

Maar ja, ik houd wel op met posten, persoonlijk is het nu een beetje vergald voor me. Heel t.net. Dit was toch de druppel.

Je klabanus door het knuistje halen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikdeaad
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 26-01 20:32
quote:
janvanduschoten schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:45:
[...]

[mbr] Niet meer doen dan, want het is niet nodig en ook niet toegestaan. Zoals al is gemeld, gebruik de "wijzig" knop als je als laatste hebt gepost. [/]
ik had niet als laatste gepost.
Er stonden al meerdere andere posts achter.
Dus het was volkomen geoorloofd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17:07

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik heb je reactie even verplaatst naar het feedback topic omdat het daar thuis hoort :)
quote:
ikdeaad schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:59:
[...]
ik had niet als laatste gepost.
Er stonden al meerdere andere posts achter.
Dus het was volkomen geoorloofd.
Wel, ikdeaad in "[Huawei Mate 8] Ervaringen en Discussie" & ikdeaad in "[Huawei Mate 8] Ervaringen en Discussie"

en bijvoorbeeld ikdeaad in "[Huawei Mate 8] Ervaringen en Discussie" & ikdeaad in "[Huawei Mate 8] Ervaringen en Discussie" waarin je jezelf quote om je post te kicken.

Dat laatste is ook de post waarop je wordt aangesproken. Geen spannende dingen, maar het is gewoon onnodig om jezelf binnen 24 uur te kicken.

You're mistaken me for someone who really cares.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikdeaad
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 26-01 20:32
quote:
janvanduschoten schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:30:
Ik heb je reactie even verplaatst naar het feedback topic omdat het daar thuis hoort :)

[...]

Wel, ikdeaad in "[Huawei Mate 8] Ervaringen en Discussie" & ikdeaad in "[Huawei Mate 8] Ervaringen en Discussie"

en bijvoorbeeld ikdeaad in "[Huawei Mate 8] Ervaringen en Discussie" & ikdeaad in "[Huawei Mate 8] Ervaringen en Discussie" waarin je jezelf quote om je post te kicken.

Dat laatste is ook de post waarop je wordt aangesproken. Geen spannende dingen, maar het is gewoon onnodig om jezelf binnen 24 uur te kicken.
Akkoord.
Ik dacht dat er iets fout gegaan was met mijn reactie, Vandaar dat ik hem nog een keer had geplaatst.
Excuses.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
quote:
rolandos582 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:55:
Misschien een topic als de telefoon of wat dan ook officieel aangekondigd is?
Hmmja het is lastig, dan heb je ook helemaal geen topic om van te voren al te discussiëren natuurlijk...

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:12

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Dan maar hier:

imho wordt er in het Oneplus 3 topic nu wel erg hard in de reacties gesnoeid. Een gebruiker geeft aan dat hij/zij "mogelijk informatie" heeft, maar zwakt vervolgens in de posts daarna weer gewoon af naar "ik mag niks zeggen".

Is het dan niet minder dan logisch dat je daarop kritiek krijgt? Klakkeloos alle comments met kritiek daarop verwijderen lijkt me dan niet de juiste stap. En in mijn blik, bevorder je dan alleen maar een "ja, meneer, natuurlijk, meneer" blik, waarbij kritiek niet welkom is, en eigenlijk alleen iedereen elkaar een schouderklopje kan geven.

Een tegengeluid moet ook gewoon kunnen lijkt mij? En de toon van de verwijderde posts was gewoon prima in context.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Danny.G
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 16:18
quote:
Jeroenneman schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:36:
Dan maar hier:

imho wordt er in het Oneplus 3 topic nu wel erg hard in de reacties gesnoeid. Een gebruiker geeft aan dat hij/zij "mogelijk informatie" heeft, maar zwakt vervolgens in de posts daarna weer gewoon af naar "ik mag niks zeggen".

Is het dan niet minder dan logisch dat je daarop kritiek krijgt? Klakkeloos alle comments met kritiek daarop verwijderen lijkt me dan niet de juiste stap. En in mijn blik, bevorder je dan alleen maar een "ja, meneer, natuurlijk, meneer" blik, waarbij kritiek niet welkom is, en eigenlijk alleen iedereen elkaar een schouderklopje kan geven.

Een tegengeluid moet ook gewoon kunnen lijkt mij? En de toon van de verwijderde posts was gewoon prima in context.
Ik zwak niet 'gewoon weer af'. Ik kreeg letterlijk een minuut na het plaatsen, nadat mijn bericht al gequote was op Tweakers, een melding in de chat dat:

1. De prijs hadden wij niet mogen zien.
2. We mochten het met niemand delen.

Op zich mag je het dan misschien iets meer waarderen dat ik het alsnog laat staan en alsnog verder ga over het onderwerp. Ik had de prijs op voorhand al blurred, omdat ik zoiets wel zag aankomen. NDA komt vaker voor en OnePlus komt vaak naderhand nog meer informatie. Ik wilde het zo snel mogelijk plaatsen. Want je vergeet volgens mij dat ik gewoon ook niks meer van me had kunnen laten horen hè?

"Jongens, bedankt voor de stemmen. Adieu!".

Nee, iedereen heeft mij hier gigantisch gesteund, ze lopen elkaar op te hypen en ik dacht ik gooi er even een leuke foto tussendoor. En dan heb je helaas altijd weer van dit soort praktijken. Ook al gaat het nu om mij, ik vind dat je behoorlijk overdrijft. En dat is niks persoonlijks, ik vind je een prima vent. ;)

Danny.G wijzigde deze reactie 14-06-2016 12:48 (5%)

https://www.techbrothers.eu | Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats

• Jeroenneman

Jeroenneman

quote:
Danny.G schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:47:
[...]

Ik zwak niet 'gewoon weer af'. Ik kreeg letterlijk een minuut na het plaatsen, nadat mijn bericht al gequote was op Tweakers, een melding in de chat dat:

1. De prijs hadden wij niet mogen zien.
2. We mochten het met niemand delen.

Op zich mag je het dan misschien iets meer waarderen dat ik het alsnog laat staan en alsnog verder ga over het onderwerp. Ik had de prijs op voorhand al blurred, omdat ik zoiets wel zag aankomen. NDA komt vaker voor en OnePlus komt vaak naderhand nog meer informatie. Ik wilde het zo snel mogelijk plaatsen. Want je vergeet volgens mij dat ik gewoon ook niks meer van me had kunnen laten horen hè?

"Jongens, bedankt voor de stemmen. Adieu!".

Nee, iedereen heeft mij hier gigantisch gesteund, ze lopen elkaar op te hypen en ik dacht ik gooi er even een leuke foto tussendoor. En dan heb je helaas altijd weer van dit soort praktijken. Ook al gaat het nu om mij, ik vind dat je behoorlijk overdrijft. En dat is niks persoonlijks, ik vind je een prima vent. ;)
Het is een plaatje met de naam en het aantal dat je in je mandje hebt. Voor de rest is er niks te zien. Vind je het niet zelf logisch dat mensen dan aanvullende vragen stellen?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Danny.G
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 16:18
quote:
Jeroenneman schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:01:
[...]

Het is een plaatje met de naam en het aantal dat je in je mandje hebt. Voor de rest is er niks te zien. Vind je het niet zelf logisch dat mensen dan aanvullende vragen stellen?
Nee, dat vind ik ook logisch. Je ziet me ook nergens zeggen dat het niet logisch is. Natuurlijk heeft iedereen vragen. Denk je dat ik wijzer ben geworden van de bevestiging dat de telefoon nu onder mijn orders staat? Nee totaal niet zelfs. Heck, het is nu zelfs weg; we mochten het niet zien.

Zoals ik zei, ik wilde even meedoen aan de hype en toen kreeg ik de melding dat het eigenlijk al niet eens mocht. Dat hele plaatje had dus al niet gemogen. Vandaar de wens dat een beetje waardering op zijn plaats was geweest.

Dan kun je wel zo ontzettend negatief gaan reageren, net als meerdere mensen, maar schieten we daar allen wat mee op? Je kunt je mening natuurlijk geven, maar daar over door blijven gaan lijkt me ook nutteloos. Ik had al aangegeven dat ik te horen had gekregen dat het niet mocht. Nou prima toch? Genoeg anderen die het wel waardeerden.

Danny.G wijzigde deze reactie 14-06-2016 13:06 (17%)

https://www.techbrothers.eu | Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats

• P1nGu1n
  • Laatst online: 16:40

P1nGu1n

Developer

quote:
Jeroenneman schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:01:
[...]

Ik ben geen moderator, maar de persoonlijke aanvallen in dat topic waren buiten proportie (aantijgingen tot 'aandacht vragen' en het 'kinderachtig' noemen). Dat nog buiten het feit dat de discussie of dat wel of niet gewenst is niet in dat topic gevoerd dient te worden.

Persoonlijk waardeer ik wel dat hij nieuwtjes deelt. Hij mag nou eenmaal niet meer vertellen dan hij doet. Moet hij dan maar helemaal niks zeggen, omdat anders mensen boos worden en zeggen dat hij 'aandacht vraagt'? Nee, hij deelt graag wat hij kan delen en velen vinden het interessant. Op dit forum zitten veel mensen, waardeer ieders bijdrage.

P1nGu1n wijzigde deze reactie 14-06-2016 13:11 (6%)

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• Jeroenneman

Jeroenneman

quote:
P1nGu1n schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:07:
[...]

Ik ben geen moderator, maar de persoonlijke aanvallen in dat topic waren buiten proportie. Dat nog buiten het feit dat de discussie of dat wel of niet gewenst is niet in dat topic gevoerd dient te worden.

Persoonlijk waardeer ik wel dat hij nieuwtjes deelt. Hij mag niet meer vertellen dan hij doet. Moet hij dan maar helemaal niks zeggen, omdat anders mensen boos worden en zeggen dat hij 'aandacht vraagt'? Nee, hij deelt graag wat hij kan delen. Op dit forum zitten veel mensen, waardeer iedereens bijdrage.
Behalve als je het niet met de hivemind eens bent, want dan wordt je geknipt... :F

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P1nGu1n

P1nGu1n

Developer

quote:
Danny.G schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:05:
Zoals ik zei, ik wilde even meedoen aan de hype en toen kreeg ik de melding dat het eigenlijk al niet eens mocht. Dat hele plaatje had dus al niet gemogen. Vandaar de wens dat een beetje waardering op zijn plaats was geweest.
Velen, waaronder ik, waarderen het _/-\o_
quote:
Jeroenneman schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:11:
[...]

Behalve als je het niet met de hivemind eens bent, want dan wordt je geknipt... :F
Dat voegde dan ook niks toe aan het topic.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• PaT

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
quote:
[...]

Als je nu gaat suggereren dat we hier censuur toe passen op het forum, dan zijn we snel klaar met de discussie, want dat is pertinente onzin. Ik heb net een aantal geknipte posts terug gelezen en zie dat er op de man gespeeld werd. Dat accepteren we van niemand. Die moderaties van rens-br zijn dan ook meer dan terecht.

Overigens wordt het voor de OP3 hoog tijd voor een levertijden/prijzen topic zodat dit soort zaken niet in het toesteltopic hoeven. Wie maakt zo'n topic even aan?

• P1nGu1n

P1nGu1n

Developer

quote:
PaT schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:14:
[...]

Overigens wordt het voor de OP3 hoog tijd voor een levertijden/prijzen topic zodat dit soort zaken niet in het toesteltopic hoeven. Wie maakt zo'n topic even aan?
Komt eraan ;)

• rens-br
  • Laatst online: 19:44

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter
quote:
[...]
Dat staat al op de planning voor vanavond ;) Evenals een fatsoenlijk nieuw topic.
quote:
[...]
Als je nu gaat suggereren dat we hier censuur toe passen op het forum, dan zijn we snel klaar met de discussie, want dat is pertinente onzin. Ik heb net een aantal geknipte posts terug gelezen en zie dat er op de man gespeeld werd. Dat accepteren we van niemand. Die moderaties van rens-br zijn dan ook meer dan terecht.
Bedankt voor het bevestigen. De reacties waren ondermaats, op de man en daarbij erg offtopic.
quote:
[...]
Als je het op een fatsoenlijke manier, zonder op de man te spelen en zonder te beledigen had gezegd dat je het niet heel nuttig vond, dan had ik het waarschijnlijk wel laten staan. De manier waarop je de reactie(s) hebt getypt voldeden gewoon niet aan onze regels.

rens-br wijzigde deze reactie 14-06-2016 13:43 (62%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P1nGu1n

P1nGu1n

Developer

quote:
rens-br schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:38:
[...]

Dat staat al op de planning voor vanavond ;) Evenals een fatsoenlijk nieuw topic.
Hij bestaat inmiddels al: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen

Heb je al net PM gestuurd. ;)

• CLB
  • Niet online
quote:
En dit is precies weer zo'n geval van wat ik voor de OP3-discussie aanhaalde...
Een topic is niet te claimen, maar soms zitten gebruikers elkaar in de weg met het maken van topics imo :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P1nGu1n

P1nGu1n

Developer

quote:
CLB schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:41:
[...]

Een topic is niet te claimen, maar soms zitten gebruikers elkaar in de weg met het maken van topics imo :+
Samen bereik je het meeste, toch? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter
quote:
CLB schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:41:
[...]
Topics vallen inderdaad niet te claimen en in de weg zitten. Ach kan gebeuren. Gewoon elkaar toevoegen als mede-TS'er en dan kun je er samen iets moois van maken.

• CLB
  • Niet online
quote:
P1nGu1n schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:42:
Samen bereik je het meeste, toch? :)
Ben ik deels met je eens. Als je een topic aanmaakt moet je daar imo ook gewoon zorg voor dragen.
Het kan zijn dat je iemand vindt, waarmee je de TS kunt uitbreiden, maar dat neemt mijn nare bijsmaak over 'ik start alvast een topic bij een gerucht' helaas nog niet weg. Zal aan mij liggen hoor, maar dat valt me de laatste tijd gewoon op. Die discussie ga ik niet weer aanzwengelen, want die is hier eerder al gevoerd :)

• Jeroenneman

Jeroenneman

quote:
rens-br schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:38:

Als je het op een fatsoenlijke manier, zonder op de man te spelen en zonder te beledigen had gezegd dat je het niet heel nuttig vond, dan had ik het waarschijnlijk wel laten staan. De manier waarop je de reactie(s) hebt getypt voldeden gewoon niet aan onze regels.
Tja, ik kan mijn reactie nu moeilijk meer teruglezen.... dus ik kan achteraf niet zien of er "terecht" is gemodereerd. (Een minpunt aan de manier waarop dat gebeurt dus. Op de FP wordt er toch ook gewoon een bericht "verborgen", en niet "geknipt"? Dan kan namelijk niemand meer oordelen over wat er stond)

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:13

l3art

Moderator Mobile
Topicstarter
quote:
Jeroenneman schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:35:
[...]

Tja, ik kan mijn reactie nu moeilijk meer teruglezen.... dus ik kan achteraf niet zien of er "terecht" is gemodereerd. (Een minpunt aan de manier waarop dat gebeurt dus. Op de FP wordt er toch ook gewoon een bericht "verborgen", en niet "geknipt"? Dan kan namelijk niemand meer oordelen over wat er stond)
Klopt, maar dat is dan weer niet aan ons, wij als mods hebben daar geen keuze in. We kunnen wel in de historie kijken. Dus als je wil weten wat je precies geschreven hebt dan is dat wel mogelijk om je dat te laten weten.

Hier is plek voor een te gekke, leuke, bizarre, originele, mooie, ontroerende en unieke signature.

• Michielgb
  • Laatst online: 19:35
Wordt het niet een klein beetje tijd om de naam van het subforum van Windows Phone te veranderen in Windows 10 Mobile?

• RoD
  • Niet online

RoD

Misschien moeten we er gewoon Windows van maken, zodat ook oudere versies van het besturingssysteem besproken kunnen worden :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 27-04 21:58

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Dan is Windows Phone toch nog steeds het meest duidelijke?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Señor Sjon schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:42:
Dan is Windows Phone toch nog steeds het meest duidelijke?
De nieuwe heet Windows 10 Mobile, dus dat lijkt me dan niet helemaal passend. Windows is dan de beste, overkoepelende term.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Alleen dat bijt dan weer met de topics over het desktop OS. En het topic zal meer windows mobile en phone topics kennen dan er ooit Windows 10 telefoons uitgebracht worden. :+

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Señor Sjon schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:45:
Alleen dat bijt dan weer met de topics over het desktop OS. En het topic zal meer windows mobile en phone topics kennen dan er ooit Windows 10 telefoons uitgebracht worden. :+
Dat is ook weer waar :P

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:13

l3art

Moderator Mobile
Topicstarter
Ik zou zeggen op Windows phone(s) houden.

Hier is plek voor een te gekke, leuke, bizarre, originele, mooie, ontroerende en unieke signature.

• henklbr
  • Registratie: februari 2006
Het kan toch niet zo zijn, dat in het s7/s7edge en accessoires topic wordt toegestaan, dat daar links worden geplaatst naar regelrechte RIP-OFFs/namaak artikelen op de site van Ali-Express?

In dit geval:
http://www.aliexpress.com...ge-Apr19/32655312283.html

Wat zou Samsung hier van vinden, als zij weten dat er gelinked wordt naar dit soort artikelen op jullie forum?
Dit kan toch niet?

Samsung Galaxy S8+ SM-G955F | Build-number: NRD90M.G955FXXU1AQDG | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I

• Marly
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 17:45
Heb niet in het betreffende topic gekeken, wat daar nog meer staat (ben immers geen mod :) ), maar in de link, die je plaatst, staat netjes 'for Samsung', er staat niet, dat die draadloze lader origineel is.
Dat lijkt me geen probleem, in topics over toestellen van andere merken staan ook links naar niet-originele en/of merkloze accessoires.

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Topicstarter
quote:
henklbr schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:48:
Het kan toch niet zo zijn, dat in het s7/s7edge en accessoires topic wordt toegestaan, dat daar links worden geplaatst naar regelrechte RIP-OFFs/namaak artikelen op de site van Ali-Express?

In dit geval:

Wat zou Samsung hier van vinden, als zij weten dat er gelinked wordt naar dit soort artikelen op jullie forum?
Dit kan toch niet?
Ik ben er even in gedoken, de QI lader waar jij naar verwijst is er inderdaad één die heel veel op Samsung's versie lijkt, maar toch anders is. Ik ben er helemaal voor om namaak artikelen te verbannen van het forum, maar in dit geval is het inderdaad een "for Samsung" product, ik zie de Samsung naam ook niet op het product staan.

Ik heb geen idee wat Samsung zou vinden van dergelijke producten, mochten ze er iets van vinden dan kunnen ze altijd contact met mij of Tweakers.net nemen.

Wij kunnen alleen niet op voorhand producten gaan uitsluiten zonder dat we daar klachten over krijgen, imitatie is een no-go, maar dit is in mijn ogen geen imitatie.

Zie je een product in een topic op het forum voorbij komen dan kan je altijd gebruik maken van de Topic-report functie. We zullen er dan zo snel mogelijk na kijken als en of er dingen aan geprijsd worden die niet helemaal zuiver op de graat zijn.

Bullet NL wijzigde deze reactie 21-06-2016 18:32 (9%)

• henklbr
quote:
Bullet NL schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:30:
[...]
Ik ben er even in gedoken, de QI lader waar jij naar verwijst is er inderdaad één die heel veel op Samsung's versie lijkt, maar toch anders is. Ik ben er helemaal voor om namaak artikelen te verbannen van het forum, maar in dit geval is het inderdaad een "for Samsung" product, ik zie de Samsung naam ook niet op het product staan.
Kijk eens naar beide links ajb:

Alie-Express:

Samsung:
http://www.samsung.com/nl...jen%2FLaders&catid=PA0102

Vergelijk de foto's eens; nou: IMHO zijn ze exact hetzelfde, muv dat bij Alie-Expres "Samsung" is verwijderd... 8)7

Samsung Galaxy S8+ SM-G955F | Build-number: NRD90M.G955FXXU1AQDG | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Topicstarter
quote:
henklbr schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:36:
[...]

Alie-Express:

Samsung:

Vergelijk de foto's eens; nou: IMHO zijn ze exact hetzelfde, muv dat bij Alie-Expres "Samsung" is verwijderd... 8)7
Ik zie het, misschien koopt Samsung ze wel bij Alixpress in, ;-) weten wij veel.
.
Nogmaals, er staat duidelijk geen Samsung op, producten die op elkaar lijken, daar weten Samsung en Apple alles van. Zoals ik hierboven ook schreef. Het wordt een probleem als het ding als Samsung wordt verkocht.

Het prijsverschil en het ontbreken van een Samsung logo moet duidelijk genoeg zijn voor mensen om te zien dat het betreffende QI oplaad-pad geen Samsung is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
quote:
henklbr schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:36:
[...]

Alie-Express:

Samsung:

Sorry Henk, dit zet ik er neer om serieus er op in te gaan.
Ten eerste, misschien koopt Samsung ze ook bij dezelfde fabriek en laat er JUIST Samsung opzetten, Samsung kan en hoeft toch niet alles te maken?
Als je alles vergelijkt kan je ook een discussie voeren over namaak usb laders, kabels enz. 8)7
Er zijn een heleboel "nep" artikelen, waar wij allen gretig gebruik van maken, denk eens aan auto onderdelen, deze producten (weten wij allemaal), zijn vaak van mindere kwaliteit, als deze producten er niet zijn kunnen er heel wat meer auto's de sloop op, simpel omdat de "originele" producten stukken duurder zijn voor jan met de pet.
Ik heb heel wat gereisd op de wereld en zo heb ik eens een Levi kopie gekocht in Thailand en een paar maanden later exact dezelfde origineel gekocht in een zijstraat in Broadway NYC, en deze was toch duidelijk eerder versleten dan de kopie in Thailand :X .
Dat het moreel niet juist is om een kopie te kopen weet ik niet, maar is het wel moreel aanvaardbaar als StarBucks in dezelfde straat een koffie tent begint die maar 10% belasting afdraagt dan een Nederlandse koffietent houder?

• Kapitein Edward
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 25-04 16:31
Zou het een goed idee zijn om van populaire custom roms een centraal topic te openen? Bijvoorbeeld, ik wou aospa op mijn OPX zetten, maar het OPX custom rom topic loopt niet zo super hard dus daar staat weinig info in. Dus dan moet je in verschillende topics van andere telefoons gaan zoeken naar info. Op XDA staat natuurlijk ook veel, maar daar is toch ook wel een hoog instap niveau en dat vind ik persoonlijk echt totaal niet overzichtelijk.. Is het niet mooier om bijvoorbeeld een topics voor aospa, cyanogenmod, omni etc te openen?

Wel krijg je op deze manier weer scheefloop tussen de specifieke telefoon topics en een custom rom topic. Vandaar dat ik via hier even vraag :)

Edit: De vraag is eigenlijk of ik een algemeen aospa topic mag openen :+

Kapitein Edward wijzigde deze reactie 22-06-2016 10:37 (5%)

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Kapitein Edward schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:36:
Zou het een goed idee zijn om van populaire custom roms een centraal topic te openen? Bijvoorbeeld, ik wou aospa op mijn OPX zetten, maar het OPX custom rom topic loopt niet zo super hard dus daar staat weinig info in. Dus dan moet je in verschillende topics van andere telefoons gaan zoeken naar info. Op XDA staat natuurlijk ook veel, maar daar is toch ook wel een hoog instap niveau en dat vind ik persoonlijk echt totaal niet overzichtelijk.. Is het niet mooier om bijvoorbeeld een topics voor aospa, cyanogenmod, omni etc te openen?

Wel krijg je op deze manier weer scheefloop tussen de specifieke telefoon topics en een custom rom topic. Vandaar dat ik via hier even vraag :)

Edit: De vraag is eigenlijk of ik een algemeen aospa topic mag openen :+
Ja, prima :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 25-04 16:31
quote:
Top! Ga er vanavond iets moois voor klussen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

rens-br in "[LG V10] Ervaringen & Discussie"

Is het wel heel zinnig om een los prijzen en levertijdentopic te hebben voor een toestel dat 78 posts wist te verzamelen sinds 29 april? Toestel is ~oktober 2015 aangekondigd en sinds januari al leverbaar.

Señor Sjon wijzigde deze reactie 04-07-2016 10:03 (13%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PaT

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
In ieder geval wel consequent aangezien we dat bij alle toestellen doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter
quote:
Señor Sjon schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:02:
rens-br in "[LG V10] Ervaringen & Discussie"

Is het wel heel zinnig om een los prijzen en levertijdentopic te hebben voor een toestel dat 78 posts wist te verzamelen sinds 29 april? Toestel is ~oktober 2015 aangekondigd en sinds januari al leverbaar.
Of het heel zinnig is weet ik niet, maar er stonden een aantal posts in het ervaringen topic over levertijden en prijzen en dat is daar offtopic. Dus ik dacht laat ik een levertijden topic aanmaken voor de volgende keer dat iemand een aanbieding o.i.d. wil bespreken.

• CLB
  • Niet online
dutchgio in "Android Games - Discussie & Ervaringen"
ik gok dat hier een linkje stond naar APKMirror voor Pokémon Go...

Toch blijf ik het gek vinden dat we op GoT geen linkjes mogen gebruiken naar die website...
Terwijl er op de frontpage regelmatig een linkje wordt gebruikt naar een (hier nog niet verkrijgbare) APK.

Waarom wordt hierin dan geen één beleid gevoerd of staan de FP en GoT toch verder van elkaar dan ik denk?

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
CLB schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:27:
dutchgio in "Android Games - Discussie & Ervaringen"
ik gok dat hier een linkje stond naar APKMirror voor Pokémon Go...

Toch blijf ik het gek vinden dat we op GoT geen linkjes mogen gebruiken naar die website...
Terwijl er op de frontpage regelmatig een linkje wordt gebruikt naar een (hier nog niet verkrijgbare) APK.

Waarom wordt hierin dan geen één beleid gevoerd of staan de FP en GoT toch verder van elkaar dan ik denk?
Ook op de Frontpage zijn apk's uit onofficiële bron niet toegestaan :) Als die blijven staan is het blijkbaar niet opgevallen.

• CLB
  • Niet online
quote:
RoD schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:28:
Ook op de Frontpage zijn apk's uit onofficiële bron niet toegestaan :)
Ik heb het dan over daadwerkelijke nieuwsberichten, waarin auteurs naar zulke websites linken.
Dus niet in de comments van gebruikers zeg maar :)

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
CLB schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:30:
[...]

Ik heb het dan over daadwerkelijke nieuwsberichten, waarin auteurs naar zulke websites linken.
Dat is de verantwoordelijkheid van de redactie. Die discussie is al vaker gevoerd. Ik kan (ondanks dat ik voor de Frontpage schrijf) niet oordelen over keuzes die zij maken.

Wel vind ik dat we moeten oppassen dat we niet een te grote kloof creëren tussen wat de redactie en gebruikers mogen. Maar dat is meer voer voor GR.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter
quote:
CLB schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:30:
[...]

Ik heb dit onderwerp al een keer aangekaart in de GR. Kreeg toen de volgende reactie: Olaf in "Cortana voor Android kan na update notificaties doorsturen..".

• CLB
  • Niet online
quote:
rens-br schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:39:
Ik heb dit onderwerp al een keer aangekaart in de GR.
Ah ik heb dat inderdaad weleens gelezen ja, was me even ontschoten.
Toch gek dat op het forum andere regels wat betreft APKMirror worden gehanteerd.

Maar ok :)

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
CLB schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:52:
[...]

Ah ik heb dat inderdaad weleens gelezen ja, was me even ontschoten.
Toch gek dat op het forum andere regels wat betreft APKMirror worden gehanteerd.

Maar ok :)
Het is niet zo dat op het forum minder mag. Op de FP mag hetzelfde, alleen de redactie mag haar eigen afwegingen maken.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter
quote:
CLB schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:52:
[...]
Het is niet zozeer dat de regels anders zijn, maar het gaat in essentie om dit stukje tekst:
quote:
Ik kan me voorstellen dat moderators niet telkens ook die afweging willen maken bij linken door users.
Het is voor ons als moderators teveel werk om elk linkje te gaan controleren op echtheid, malware, etc, daardoor hebben we besloten om alle linkjes te verbieden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
quote:
rens-br schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:56:
Het is voor ons als moderators teveel werk om elk linkje te gaan controleren
op echtheid, malware, etc, daardoor hebben we besloten om alle linkjes te verbieden.
Agreed, maar voor APKMirror mag best een uitzondering gemaakt worden ;)

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
CLB schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:01:
[...]

Probleem daarbij is, dat het copyright ligt bij de makers en die zullen het waarschijnlijk niet allemaal op prijs stellen dat hun materiaal op externe sites wordt verspreid. Ook dit is een reden om APK's niet toe te staan.

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13:22

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
quote:
CLB schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:01:
[...]

dat zou een regel kunnen zijn, lastige is dat we een duidelijke grens willen hanteren, playstore en de rest niet is mooi duidelijk. "betrouwbare sites" en de rest niet is helaas niet duidelijk. maar 1 of 2 betrouwbare sites aan de OK list toevoegen is wat mij betreft wel een discussie waard.

een tegenargument is dat iedereen dan met zijn eigen betrouwbare sites komt en daar oneindige discussies over ontstaan.

na deze laatste zin neig ik toch meer naar alleen playstore...

• CLB
  • Niet online
quote:
RoD schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:58:
Probleem daarbij is, dat het copyright ligt bij de makers
True natuurlijk...
quote:
Prulleman schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:01:
na deze laatste zin neig ik toch meer naar alleen playstore...
Klopt ook weer, maar Play Store en betrouwbaar...
recent voorbeeldje van malle warezzz in de Play Store

• edonkey-boy
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13-08-2016
mag ik een suggestie doen aan de hand van de firmwares die henklbr hier post? past dat niet beter in de mod sectie draadje? aangezien er met de csc versie word gemod om deze zonder dateverlies te flashen.maar ota kun je dan vergeten omdat het wel de firmware blijft die bij een andere csc hoort.volgens mij raak je ota kwijt dan.ik ben ook terug naar een orginele phn en gister keurig ota update gehad,waarom moeilijk doen? samsung update snel voor S7

wel mooi dat het mogelijk is om met de csc te rommelen en dan toch een resentere firmware te flashen,echt tweaken dit maar om dat moderatie zo streng en zelf topic op slot is geweest vind ik dat je dan niet met 2 maten moet gaan meten.en dan is een aangepaste firmw een gemodde firmware en hoort in dat topic thuis.dus beslist niet verdwijnen van dit forum! daar ben ik henklbr te dankbaar voor dat hij dit toch aanbied deze mogenlijkheid.

• pappaleone
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 14:01
quote:
edonkey-boy schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:24:
mag ik een suggestie doen aan de hand van de firmwares die henklbr hier post? past dat niet beter in de mod sectie draadje? aangezien er met de csc versie word gemod om deze zonder dateverlies te flashen.maar ota kun je dan vergeten omdat het wel de firmware blijft die bij een andere csc hoort.volgens mij raak je ota kwijt dan.ik ben ook terug naar een orginele phn en gister keurig ota update gehad,waarom moeilijk doen? samsung update snel voor S7

wel mooi dat het mogelijk is om met de csc te rommelen en dan toch een resentere firmware te flashen,echt tweaken dit maar om dat moderatie zo streng en zelf topic op slot is geweest vind ik dat je dan niet met 2 maten moet gaan meten.en dan is een aangepaste firmw een gemodde firmware en hoort in dat topic thuis.dus beslist niet verdwijnen van dit forum! daar ben ik henklbr te dankbaar voor dat hij dit toch aanbied deze mogenlijkheid.
Nee goed lezen een stuk terug wat de mods hebben beslist. Henk zijn roms zijn gewone versies. Ik denk dat je eerst het forum goed moet lezen alvorens te gaan schreeuwen. :)

• henklbr
quote:

Begint deze discussie nu al weer?

Nogmaals: het zijn OFFICIËLE Samsung-ROM's, en er wordt helemaal niks aangepast aan de CSC-bestanden!

AP & BL zijn voor alle -F- modellen hetzelfde, CP is over het algemeen hetzelfde maar kan verschillen per regio.
Het enige wat "anders" is in de firmwares is de CSC/HOME_CSC: hier zitten de eventuele branding in van bv Vodafone/T-Mobile of andere specifieke dingen voor het desbetreffende land cq regio.

Omdat het OFFICIËLE Samsung firmwares zijn (KNOX wordt niet getripped, anders zou dit namelijk wel gebeuren), mogen deze hier geplaatst worden!

Dit is in overleg met de MOD's gegaan.

Zie deze berichten:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/47404901
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/47487507

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Topicstarter
quote:

De hele discussie heeft vaker gespeeld, de manier zoals Henk zijn rom's post staan we toe.

• edonkey-boy
quote:
Bullet NL schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:51:
[...]

De hele discussie heeft vaker gespeeld, de manier zoals Henk zijn rom's post staan we toe.
prima het was ook maar een suggestie,maar mijn standpunt blijft en ik zal er overheen lezen en als mensen toch problemen krijgen met flashen of com.android stopped etc dan help ik niet

back ontoppic maar weer

en excusses voor de mensen die zich hier aan stoorde.

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Topicstarter
quote:
edonkey-boy schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:55:
[...]

prima het was ook maar een suggestie,maar mijn standpunt blijft en ik zal er overheen lezen en als mensen toch problemen krijgen met flashen of com.android stopped etc dan help ik niet

back ontoppic maar weer

en excusses voor de mensen die zich hier aan stoorde.
Jij mag bij je standpunt blijven hoor, ik heb ook totaal geen probleem met het "overheen lezen" van jou.... Wel of niet helpen is ook helemaal je eigenkeuze.

Zolang dit allemaal past binnen de regels van het topic is iedereen blij!
Ik heb ook helemaal geen probleem met je mening, sterker.... ik juich andermans meningen alleen maar toe, ik had alleen een probleempje met de plaats van je mening, de discussie, die we al reeds hebben gevoerd, opnieuw oppakken op een verkeerde locatie (Het S7 topic), dat is niet helemaal de bedoeling....

Had je het hier gedaan had ik er totaal geen probleem mee gehad! Sterker, dan had ik je hier ook uitgelegd waarom we besloten hebben om het toe te staan, maar goed, dat was je vraag niet! Sterker, in je laatste bericht heb je helemaal geen vraag, wat natuurlijk ook geen probleem is, ik antwoord toch wel! ;) :+

• edonkey-boy
quote:
Bullet NL schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:14:
[...]

Jij mag bij je standpunt blijven hoor, ik heb ook totaal geen probleem met het "overheen lezen" van jou.... Wel of niet helpen is ook helemaal je eigenkeuze.

Zolang dit allemaal past binnen de regels van het topic is iedereen blij!
Ik heb ook helemaal geen probleem met je mening, sterker.... ik juich andermans meningen alleen maar toe, ik had alleen een probleempje met de plaats van je mening, de discussie, die we al reeds hebben gevoerd, opnieuw oppakken op een verkeerde locatie (Het S7 topic), dat is niet helemaal de bedoeling....

Had je het hier gedaan had ik er totaal geen probleem mee gehad! Sterker, dan had ik je hier ook uitgelegd waarom we besloten hebben om het toe te staan, maar goed, dat was je vraag niet! Sterker, in je laatste bericht heb je helemaal geen vraag, wat natuurlijk ook geen probleem is, ik antwoord toch wel! ;) :+
oke bedankt en fijn dat je het toch sportief oppakt.ik zit nu iemand te helpen via dm die dus die henklbr firmware geflasht heeft.ik had die ook eens geflasht en met het terug gaan naar orgineel ook problemen.dus phn versie van henk naar sammobile phn versie.ik vind dat het ten sprake mag komen dat het niet helemaal zuivere koek is wat henklbr aanbied.als hij daar eerlijk over is geen probleem maar hij ontkent dat dit pakket bij elkaar gezochte files zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Topicstarter
Ik geloof niet dat ergens wordt ontkend dat de updates die worden gepost een aangepaste versie is.
Maar los daar van, de fabrieksfirmware kan over de versie heen die op het topic wordt gepost.

• edonkey-boy
quote:
Bullet NL schreef op zondag 17 juli 2016 @ 19:29:
Ik geloof niet dat ergens wordt ontkend dat de updates die worden gepost een aangepaste versie is.
Maar los daar van, de fabrieksfirmware kan over de versie heen die op het topic wordt gepost.
fijn dat je het nu zelf inziet,dus hoort het daar ook niet thuis maar in het custom rom draadje! en zo ff terug flashen? com.android.stopped probleem dan dus zonder problemen zeker niet! dit heb je niet met een orginele rom!

ik waarschuw mensen alleen maar dat zien jullie schijnbaar niet,vind ik prima stop ik hier ook met posten.blijkbaar is dat jullie beleid om mensen weg te jagen die behulpzaam zijn en mensen willen behouden tegen foute roms.

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Topicstarter
Met aangepaste versie bedoel ik alleen CSC, dit heeft niets met het ROM bestand zelf te maken.
We laten het zo als het is.

Bullet NL wijzigde deze reactie 18-07-2016 13:39 (0%)
Reden: typo

• edonkey-boy
quote:
Bullet NL schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:51:
Met aangepaste versie bedoel ik alleen CSH, dit heeft niets met het ROM bestand zelf te maken.
We laten het zo als het is.
oh dus als je die csc samen gaat combineren met een rom uit een andere regio dan klopt dat allemaal? en is dat een orginele rom van samsung?

je verkloot het hele OTA hiermee dus niks geen downloads meer orgineel van samsung omdat csc en rom niet overeenkomen!

een rom word niet alleen geflasht dat is een pakket van 4 files en zijn samen de firmware,als dit aangepast word is het gemod en hoort het hier niet thuis in dit draadje! vooral als er problemen zijn met terug flashen naar orgineel.meerdere mensen hebben er problemen mee gehad of ontken je dat ook?

je mag zelf beslissen wat je als beheerder met het forum doet maar verwacht van mij geen input meer op deze zaken.

verantwoording ligt bij jou nu wat je hiermee doet.

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Topicstarter
quote:
edonkey-boy schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:37:
[...]

je mag zelf beslissen wat je als beheerder met het forum doet maar verwacht van mij geen input meer op deze zaken.

verantwoording ligt bij jou nu wat je hiermee doet.
Zoals ik je al eerder had laten weten, jij moet helemaal zelf weten hoe en in welke vorm jij input op het forum wil geven, zoals je binnen de forum en topic regels blijft heb je van ons geen last.

Betreffende de verantwoording over het upgraden, deze ligt vanzelfsprekend altijd bij de gebruiker. Wij zijn geen officieel Samsung orgaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• edonkey-boy
quote:
Bullet NL schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:47:
[...]

Zoals ik je al eerder had laten weten, jij moet helemaal zelf weten hoe en in welke vorm jij input op het forum wil geven, zoals je binnen de forum en topic regels blijft heb je van ons geen last.

Betreffende de verantwoording over het upgraden, deze ligt vanzelfsprekend altijd bij de gebruiker. Wij zijn geen officieel Samsung orgaan.
maar het draadje gaat over de standaard ervaring van de S7 serie en hier hoort geen aangepaste firmware in,jullie indekken is makkelijk zo.je hebt ten alle tijde een verantwoording anders spreek je mij ook niet aan.

ben duidelijk genoeg geweest hoe die firmware setjes van henk samengesteld zijn,als dan mensen ook nog gaan klagen met problemen in het draadje en de poster ervan zichzelf ook al vragen stelt of dit wel allemaal goed gaat met upgraden dan ben je dom of zie je niet in dat je verkeerd bezig bent.

hoort niet thuis in het ervaring en discusaie topic! en het woord discussie betekent dat je op iemand (direkt) kunt reageren dus snap niet dat je mijn posts hebt weggehaald.hier zat wel info in naar waarheid.

en verantwoording nemen en eerlijk zijn siert een mens.
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One (Scorpio) Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*