Ik heb ooit mijn Mi Note naar China gestuurd voor reparatie. Uit mijn hoofd hoefde ik alleen op het postkantoor een formulier in te vullen met de gegevens van waar het naar toe moet en wat er in zit. Hou er wel rekening mee dat ze waarschijnlijk willen dat je een lage waarde invult (onder 18 euro ofzo) omdat ze in China anders mogelijk ook import moeten betalen, net als andersom. Het nadeel hiervan is wellicht dat als er iets beschadigd / kwijt raakt je nooit meer dan dat bedrag zult krijgen. Dit is dus een afweging die je moet maken. In mijn geval had ik er geen problemen mee omdat de telefoon helemaal dood was en dus praktisch waardeloos. In jouw geval zou ik zelf denk ik de telefoon hier verkopen.JohnBlutarski schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:51:
Even een vraagje: Had een Ulefone Power 2 gekocht bij Gearbest, bij het European magazijn. Toch second thoughts en binnen een uurtje proberen te cancelen. Veel heen en weer gemail, leek te lukken maar hij is uiteindelijk toch verstuurd, omdat hij " al verpakt was". Overigens pas na 3 dagen, gewoon in een standaard witte plastic envelop, niks bijzonders ofzo. Heb ze er op bewezen dat in de voorwaarden staat dat je ten allen tijden kunt cancelen to hij verstuurd word. Maar nee, dus. Kan nu kiezen tussen houden en 10 USD korting of opsturen op eigen kosten naar Shenzhen City in China en dan aankoopbedrag terug krijgen.
Zat op de post.nl site te kijken, terugsturen zal sel rond 25 euro zijn, ik zie ook nog douaneformulieren die mee moeten, klinkt allemaal ingewikkeld. Moet ik voor de douane ook nog betalen? Zo'n douaneformulier, moet je dat eerst zelf downloaden?
Of kun je dat regelen bij de post.nl shop? En extra voor betalen? Iemand ervaring
mee?
“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)