• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-03 18:52
Xiaomi Redmi 3 Ervaringen & Discussie Topic

Product foto's:

(Foto's afkomstig van en.miui.com)

Specificaties:

Scherm formaat:1280 x 720 pixels, 5"
Scherm type:IPS LCD capacitieve touchscreen, 16M kleuren
Multitouch:10 vingers
Chipset:Qualcomm Snapdragon 616
CPU:Cortex A53 (64bit), Octa-core 4 x 1,5 GHz + 4 x 1,2 GHz
GPU:Adreno 405
SD card:Micro-SD als vervanger van de Nano-simkaart (max 128GB)
Opslag geheugen (ROM):16 GB
Werkgeheugen (RAM):2 GB
Luidspreker:1 luidspreker
Simkaart:Dual-SIM (1x Micro en 1x Nano)
3G Netwerk:WCDMA 850/900/1900/2100 MHz
4G Netwerk:FDD-LTE 1800/2100/2600 MHz (B1 / B3 / B7)
WLAN:Wifi 802.11 a/b/g/n op 2,4GHz, wifi Direct, DLNA, wifi hotspot
Bluetooth:v4.1 Low Energy
NFC:Nee
USB:USB 2.0 (MHL), USB On-the-go
Camera (achterkant):13 MP (16:9) 4208x2368 pixels, F2.0 aperture, autofocus, LED verlichting, PDAF 0,1 seconde focus
Camera (voorkant):5 MP (16:9) 2560x1440 pixels, 4x digitale zoom, , F2.2 aperture
GPS:GPS, A-GPS, GLONASS, Beidou
Formaat:139,3 x 69,6 x 8,5 mm
Gewicht:144g
Accu:Niet-verwisselbare Li-Ion 4100 mAh accu
Kleuren verkrijgbaar:Fashion Gold, Fashion Dark Grey, Fashion Silver, Classic Gold
Led kleuren:Onbekend

Links:

Chinese Redmi 3 pagina (openen met Chrome voor een vertaling)

Voorgaande Redmi Topics:

[Xiaomi Hongmi (Redmi)] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi 1s] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi 2 (Pro)] Ervaringen & Discussie

Chinaphone topic:

Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a (ook geschikt voor kortingscodes)
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Rooten:

Als tip willen ik graag het volgende meegeven: Als je een Xiaomi tablet/telefoon besteld, probeer te voorkomen dat je er een andere rom op (moet)zet(ten). Je kunt namelijk problemen krijgen als je je toestel wilt rooten/flashen of voorzien van een nieuwe ROM. Vaak wordt er een ROM op gezet waar een hoop bugs of verouderde data in staat. Een bekende ROM die voor problemen zorgt is versie:

Root tips

Als je de Multilanguage rom van Xiaomi.eu installeert, dan is root toegang standaard mogelijk.
Het enige wat je daarvoor hoeft doen is root inschakelen bij de: Security app ->Permissions -> Root Access

Andere ROM installeren:

FAQ:

Waarom is het beter om voor de Multi Language (ML) rom van Xiaomi.eu te kiezen in plaats van de originele Chinese of Global Miui ROM?

Nadelen:
• Als er een bug in het systeem zit, dan wordt je mogelijk doorverwezen naar de originele source: namelijk en.miui.com. Hierdoor kan het langer duren voordat een bug wordt opgelost.
• De rom komt direct van de Engelse Miui site: en.miui.com. Vanuit die rom worden de onderstaande voordelen toegevoegd. Via een over-the-air (OTA) update, krijg je de update 1 tot enkele dagen later.

Voordelen:
• Bugs die zijn veroorzaakt door de taalpakketten, worden vaak binnen 1 week opgelost.
Nederlandse taal wordt wekelijks bijgewerkt (mits er fouten worden doorgegeven door NL gebruikers).
Link om taalfouten te rapporteren: http://xiaomi.eu/community/forums/dutch-translation.14/
• Je behoudt wekelijks updates (mits je gebruik maakt van de Weekly/Developer rom).
• Locatie van de GPS wordt aangepast van China naar een Europees land. Hierdoor verwacht je telefoon niet dat hij in China zit, maar ergens in Europa. Onder andere weer-gebaseerde apps werken hierdoor velen malen beter. Een voorbeeld hiervan is Buienalarm, dat werkt doorgaans niet/nauwelijks op een Chinese telefoon. Een lokale app zoals OV9292 werkt mogelijk ook niet goed als de locatie op China staat i.p.v. een Europees land.
• Zo goed als alle Chinese apps zijn verwijderd.
• Google Play is standaard geïnstalleerd.
• Standaard root toegang, die je zelf in kunt schakelen.
• De garantie zal je niet verliezen als je een ML rom op je Xiaomi apparaat zet. Wees echter wel heel erg voorzichtig en secuur met het vervangen van je rom.

De benodigde instructies om je ROM aan te passen, zijn nog niet geheel duidelijk omschreven. Er zijn teveel tegenstrijdigheden om de Xiaomi.eu rom op je originele telefoon te plaatsen. Zodra dit duidelijk een eenvoudig uit te voeren is, zal ik dit aan de topicstart toevoegen.

Is de telefoon geschikt voor ons netwerk?
• De telefoon is geschikt voor alle 3G netwerken in de Benelux
3G Netwerk: WCDMA 850/900/1900/2100 MHz
• Zoek contact met je provider om te achterhalen of 4G wordt ondersteund via deze netwerken:
4G Netwerk: FDD-LTE 1800/2100/2600 MHz

De topicstart wil ik graag zo interessant mogelijk houden en extra input wordt zeer gewaardeerd. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om interessante wetenswaardigheden over deze telefoon toe te laten voegen. Als er tips zijn om dit topic aantrekkelijker te maken, dan hoor ik dat ook graag. Je kunt me daarvoor het beste een Persoonlijk Bericht sturen

[Voor 150% gewijzigd door Kiswum op 16-03-2016 17:12]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Remcor2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:36
Top, nu al een topic voor deze telefoon. Ik hou m in de gaten!
Pre-order op Ibuygou is al mogelijk

• MeXter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-03 21:53
Ook op de webshop van GizChina is hij reeds te preoderen. Ik ben alleen niet zo bekend met deze shop. Ibuygou is uiteraard altijd goed; wellicht wat aan de dure kant.
Interessante telefoon voor de vrouw :)

'n Trotsen Tukker op Tweakers

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:06
Helaas geen 800Mhz 4G. Verder, afgaande op de specs een interessant device!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:22
Vrij duur nog ja als de lokale prijs omgerekend $100 is. :+
Wel een interessant toestel, vooral een goede ontwikkeling van de grote batterij.
Ik zou als je deze wilt aanschaffen nog even wachten tot hij bij meerdere shops te koop is, niet in de pre-sale. Dat komt de prijs vaak ten goede.
Meer richting de 125-140 moet wel lukken lijkt me.

En over de tooicstart:
Het hele update en flashen van de ML rom wordt misschien wel wat lastiger doordat de bootloader unlocked moet worden, een proces wat bepaald niet loopt bij de Note 3 momenteel. Maar dat lijkt nog niet helemaal duidelijk.

[Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 11-01-2016 11:44]

• Kiswum
Op diverse sites zal hij al te pre-orderen zijn. Als de aanbieding erg interessant zijn, dan zou ik het doen. Zo niet, dan gewoon even wachten, als je wacht totdat hij op voorraad is, dan kun je nog mooie prijzen tegenkomen.

+/- $149,- Bij Vifocal (geen ervaring mee, maar ze lijken naar NL te versturen).
Op het moment van schrijven, verzending via China.
(bij de specs staat momenteel ondersteuning voor 4G op 800MHz, maar dat klopt niet met de huidige berichtgevingen.)

+/- $159,- Bij ibuygou krijg je momenteel een gratis Mitu knuffel.
Zij kopen het direct in bij Xiaomi.
Op moment van schrijven, verzending via China.

+/- $159,- Bij Gizchina krijg je momenteel een gratis headset.
Zij kopen het in via een reseller (Honorbuy is dat volgens mij).

+/- $159,- Bij Honorbuy krijg je momenteel een gratis headset.

Waarschijnlijk komt er op korte termijn Miui 7.1 voor beschikbaar. Bij de levering is dat denk ik nog niet het geval.

Edit:
dutchgio schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:44:
En over de topicstart:
Het hele update en flashen van de ML rom wordt misschien wel wat lastiger doordat de bootloader unlocked moet worden, een proces wat bepaald niet loopt bij de Note 3 momenteel. Maar dat lijkt nog niet helemaal duidelijk.
Bij de release van de Redmi 2 Note, lukte het het installeren van de xiaomi.eu rom zonder problemen. Bij de leveringen vanaf medio oktober 2015, moest je pas extra trucjes uithalen. Het is voor mij onbekend of dit te maken had met de Miui release of met de extra aanpassingen van de telefoons. Ik hoefde voor mijn telefoon geen bootloader te unlocken of TWRP te installeren. Hetzelfde probleem zag je bij de Note Pro, Note 3, Mi4 en Mi4i, echter was het weer niet nodig bij de Mi Note, Redmi 2 en Redmi 2 Pro.

Het is dus afwachten hoe makkelijk/lastig het gaat worden met de telefoons die vanaf morgen worden verkocht. De Topicstart zal ik aanpassen als ik meer informatie hierover heb, maar dit zal ook duidelijk zichtbaar zijn op de site van http://xiaomi.eu/community/forums/miui-weekly-rom-releases.103/.

[Voor 30% gewijzigd door Kiswum op 11-01-2016 12:02]

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-03 13:08
Volgens Vifocal heeft de Redmi 3 wel ondersteuning voor de 800Mhz band.

Quote van site:
Basic Information
Model Redmi 3
Band 2G: GSM Band 2/3/5/8 (850/900/1800/1900MHz)
3G: WCDMA Band 1/2/5/8 (850/900/1900/2100MHz)
4G: FDD-LTE Band 1/3/7/20 (800/1800/2100/2600MHz)

Fijn hoor, Verschil van informatie bij verschillende bronnen 8)7

• dutchgio
Nooit eerder van Vifocal gehoord, als IBuyGou meld van niet samen met nog wat andere shops, zou ik van dat laatste uitgaan...

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-03 15:00
blijkbaar geen 4G op de 800MHz band.

volgens http://www.mi.com/hongmi3/specs/
4G LTE FDD: B1 / B3 / B7
4G TDD LTE: B38 / B39 / B40 / B41: 2555-2655MHz

en zou band 20 voor 800MHz gebruikt worden volgens:
http://www.gsmhelpdesk.nl...nden-lte-frequentiebanden

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Kiswum
Gewoon uitgaan van de officiële specificaties: www.mi.com/hongmi3
Er is tot op heden geen 800MHz ondersteuning voor Xiaomi telefoons. (of mis ik hier informatie :D?)

De webshops kopiëren elkaar of verzinnen er zelf nog dingen bij. Hetzelfde geldt voor eventuele Mult-Language talen die je voorbij ziet komen bij bepaalde aanbieders. Xiaomi levert standaard alleen Chinees, Engels en Traditioneel Chinees.
De Xiaomi telefoons die in India worden uitgebracht, heeft een aantal Aziatische talen, maar een taal als Russisch en Nederlands valt daar zeer zeker niet onder.

[Voor 9% gewijzigd door Kiswum op 11-01-2016 15:07]

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03-2021
Die leveranciers flashen eigen firmware op de toestellen met al die extra talen, maar daar zit ook nog wel eens spyware tussen. Vandaar dat Xiaomi op de Note 3 en alle nieuwe toestellen de bootloader zal vergrendelen (aldus Xiaomi op het en.miui.com forum). Echter is de Note 3 gewoon met vergrendelde bootloader te flashen..

• N97
  • Laatst online: 23-01 15:51
Als dit net zo'n fantastisch telefoon wordt als de RedMi 2 Pro dan zal de RedMi 3 snel mijn RedMi 2 Pro vervangen.

Wacht met smart op de review van Kiswum van deze telefoon. Neem aan dat je deze telefoon ook gaat reviewen voor Xiaomi als deze beschikbaar komt?

[Voor 5% gewijzigd door N97 op 11-01-2016 15:46]

• Kiswum
N97 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:45:

Wacht met smart op de review van Kiswum van deze telefoon. Neem aan dat je deze telefoon ook gaat reviewen voor Xiaomi?
Helaas heb ik nog nooit contact gehad met Xiaomi zelf, maar als dat op een dag zal gebeuren, dan wil ik graag telefoons voor hen testen ;) Ik heb voor en.miui.com nog wel een aantal weken een daily/nightly rom's getest. Helaas moest ik dat stopzetten, doordat ik steeds meer andere telefoons ging reviewen + dagelijks ging gebruiken. :+

Mijn volgende telefoon is al naar me onderweg, maar dat is geen Xiaomi, maar een smartphone van Kingzone. Ik hoop rond maart/april beschikbaar te zijn voor de Xiaomi Mi5. Het wordt tijd om weer een high-end telefoon van Xiaomi te testen. Nu nog een lieve webshop zien te vinden die me er een wil sponseren in ruil voor een uitgebreide review :D
Vin87 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:41:
Die leveranciers flashen eigen firmware op de toestellen met al die extra talen, maar daar zit ook nog wel eens spyware tussen. Vandaar dat Xiaomi op de Note 3 en alle nieuwe toestellen de bootloader zal vergrendelen (aldus Xiaomi op het en.miui.com forum). Echter is de Note 3 gewoon met vergrendelde bootloader te flashen..
Ah kijk, dat wist ik niet en op zich wel terecht dat ze het doen. Het is echter wel jammer dat de goede internationale rom's er niet (gemakkelijk) op kunnen. Misschien wordt het voor mij eens tijd om de Global ROM van Xiaomi te testen. Eens kijken hoe aangenaam dat zal werken.

• N97
  • Laatst online: 23-01 15:51
Kiswum schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:52:
[...]

Helaas heb ik nog nooit contact gehad met Xiaomi zelf, maar als dat op een dag zal gebeuren, dan wil ik graag telefoons voor hen testen ;) Ik heb voor en.miui.com nog wel een aantal weken een daily/nightly rom's getest. Helaas moest ik dat stopzetten, doordat ik steeds meer andere telefoons ging reviewen + dagelijks ging gebruiken. :+

Mijn volgende telefoon is al naar me onderweg, maar dat is geen Xiaomi, maar een smartphone van Kingzone. Ik hoop rond maart/april beschikbaar te zijn voor de Xiaomi Mi5. Het wordt tijd om weer een high-end telefoon van Xiaomi te testen. Nu nog een lieve webshop zien te vinden die me er een wil sponseren in ruil voor een uitgebreide review :D
Oh, dan heb ik me vergist. 8)7
In ieder geval succes met de reviews van andere telefoons, vind je reviews wel prettig om te lezen.

• Kiswum
Bedankt voor het compliment!

Ik zal eens kijken of ik dit jaar contact kan krijgen met Xiaomi, wie weet zit er gewoon iets in. Vooral als ze de Europese markt willen veroveren :D

p.s. ik kwam er vandaag achter dat ik precies 3 jaar geleden mijn allereerste Chinese smartphone binnen kreeg:
De Xiaomi Mi 2

[Voor 36% gewijzigd door Kiswum op 11-01-2016 16:43]

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-03 13:51
Leuke telefoon. Ik heb zelf de Nexus 6p, maar ik vindt deze wel interessant om bijvoorbeeld te gebruiken als extra als ik naar een festival ga, of iets dergelijks. Grote batterij (staat natuurlijk nog niet garant voor lange accuduur maar, voordeel van de twijfel.

• dutchgio
Vin87 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:41:
Roms gebaseerd op die van Xiaomi ja en wat aangepast ja, de meest interessante, die van Xiaomi.eu werken niet.

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03-2021
dutchgio schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:03:
[...]

Roms gebaseerd op die van Xiaomi ja en wat aangepast ja, de meest interessante, die van Xiaomi.eu werken niet.
Klopt maar dat ligt meer aan Xiaomi.eu die ervoor kiezen om geen rom uit te brengen voor de flash tool. Als je kijkt naar de laatste Sphinx rom voor de Redmi Note 3 met 100% multi language, root, Chinese apps verwijderd etc dan is die bijna net zo custom als Xiaomi.eu. Al blijft flashen met TWRP gewoon veel fijner werken, oa vanwege backups mogelijkheid en dirty flash optie

• denemio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:38

denemio

derpdennis

Interessant toestel, zeker voor die prijs. Zou wel eens een goede vervanger kunnen zijn voor mijn huidige Redmi 1s :) Het wordt ook wel eens tijd voor 4G haha.

Ben vooral nieuwsgierig naar de accuduur. We zullen het zien. Fijn dat er in ieder geval een topic over is :) Het zou ook wel lekker zijn als de prijs nog een beetje daalt O-) (skeer)

[Voor 11% gewijzigd door denemio op 11-01-2016 21:11]

• Veldman2
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-03 18:59
Alleen spijtig dat je geen 2e SIM kunt steken als je kiest voor geheugenuitbreiding met SD-card. 16 GB is wat aan de magere kant. En dual SIM is voor velen een must.
Bij de Redmi 2 gaat dit wel.

• Pseudoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-03 07:37
Veldman2 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:55:
Alleen spijtig dat je geen 2e SIM kunt steken als je kiest voor geheugenuitbreiding met SD-card. 16 GB is wat aan de magere kant. En dual SIM is voor velen een must.
Bij de Redmi 2 gaat dit wel.
Bij sommige toestellen kan je als je de simchip OP de sd kaart legt toch 3 chips gebruiken ( 2x sim + sd)

• tomvdlee
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:51
Waarom is het eigenlijk dat de toestellen van Xiaomi geen 800 Mhz band ondersteunen op 4G? Volgens mij zijn er wel veel andere Chinese fabrikanten die wel deze band ondersteunen.
Veelals heeft het gewoon met het activeren van de band te maken voor de fabrikant. Ik heb de Note 2 Prime en hierin zit een Mediatek Helio X10 processor die deze band zou kunnen ondersteunen.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:15
Voor 133 euro in de presale bij geekbuying.

• dutchgio
tomvdlee schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:27:
Waarom is het eigenlijk dat de toestellen van Xiaomi geen 800 Mhz band ondersteunen op 4G? Volgens mij zijn er wel veel andere Chinese fabrikanten die wel deze band ondersteunen.
Veelals heeft het gewoon met het activeren van de band te maken voor de fabrikant. Ik heb de Note 2 Prime en hierin zit een Mediatek Helio X10 processor die deze band zou kunnen ondersteunen.
Geldkwestie vermoed ik:
Toestellen worden allemaal gemaakt voor de markt in Azie/China en niet de Europese.
Ondanks veel import is dat blijkbaar niet interessant genoeg om ook Europese banden toe te voegen.

• Remcor2000
  • Laatst online: 17:36
Heeft iemand eigenlijk een idee welk type camera er in zit?

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:15
dutchgio schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:04:
[...]

Geldkwestie vermoed ik:
Toestellen worden allemaal gemaakt voor de markt in Azie/China en niet de Europese.
Ondanks veel import is dat blijkbaar niet interessant genoeg om ook Europese banden toe te voegen.
Ik kan het ook niet helemaal volgen, de snapdragon 616 ondersteunt de 800 mhz wel dus het is niet dat het hardwarematig niet kan. Veel werk om die extra frequentie erbij te prikken in de kernel/firmware kan het ook niet zijn zou je zeggen...
Blijft over dat het een strategische keuze is om hun toestellen bewust niet uit te brengen met ondersteuning voor Europa/Rusland.
Dacht dat er copyrightmatig bepaalde dingen niet lekker zaten met het android dat xiaomi gebruikt, misschien speelt dat ook nog mee.

Ik geloof wel dat ze bezig zijn een distributienetwerk op te bouwen in Europa, voorlopig alleen voor andere producten, en dat ze op de lange termijn wel degelijk ook op de Europese markt willen gaan concurreren.
Maar voorlopig dus nog niet, en blijkbaar willen ze ook niet dat er voor die tijd een grote onofficiele import + populariteit ontstaat waar ze zelf geen controle over hebben.

• tomvdlee
dutchgio schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:04:
[...]

Geldkwestie vermoed ik:
Zou toch niet heel veel geld moeten kosten want veelal zit de ondersteuning al in de chipset. Las wel op XDA een post van iemand die band 20 op een Xiaomi Note geactiveerd had.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
tomvdlee schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 16:05:
[...]

Zou toch niet heel veel geld moeten kosten want veelal zit de ondersteuning al in de chipset. Las wel op XDA een post van iemand die band 20 op een Xiaomi Note geactiveerd had.
Lees dit wel vaker, nog nooit 1 bewijs van gezien.

• MeXter
Ik heb hem voor vrouwlief besteld via Ibuygou. Al vaker wat besteld, gewoon goede webshop.
De minpunten wat betreft de telefoon neem ik voor lief:
4G 800 MHz - Niet nodig, geen grote data verbruikster.
720p scherm - Ze heeft nu een Jiayu G5s; zelfde resolutie; alleen de dpi zal dus lager zijn.
Geen 5 GHz voor wifi - Voor een beetje nieuws, facebook en whatsapp is niet veel meer nodig.

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-11-2019
Ik zoek ook een nieuwe telefoon voor mijn vriendin. Ook voor beetje mail, whatsapp en een fototje hier en daar. Dus leek me dit ook wel een goede. Maar ik ben zelf niet zo thuis in de rom's enz. Is het zo dat als ik deze bij Ibuygou bestel het gewoon zo is dat ik hem uit de doos kan halen, opladen, huidige simkaart erin een klaar is kees?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mooie telefoon, ik ben eigenlijk niet zo tevreden over mijn Huawei G610 (net iets te budget genomen maar had vooral snel een telefoon nodig en heb deze uit een bak van de mediamarkt ;) ) en ben wel benieuwd naar deze. De specs zijn in ieder geval een stuk beter en de Androidversie is wat recenter. Zijn de camera's ook gewoon van Sony?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 17:57
Bij Oppomart inmiddels slechs 129 dollar (http://www.oppomart.com/xiaomi/redmi3/xiaomi-redmi-3.html)

Ik ben benieuwd wanneer de grijze versie uitkomt. Jammer dat de zilveren versie wit aan de voorkant is.

• Kiswum
Gabliboeba schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 07:41:
Bij Oppomart inmiddels slechs 129 dollar (http://www.oppomart.com/xiaomi/redmi3/xiaomi-redmi-3.html)

Ik ben benieuwd wanneer de grijze versie uitkomt. Jammer dat de zilveren versie wit aan de voorkant is.
Geen free shipping:

Shipping Option

EU Expedited Shipping(8-12days,No tax,No VAT) $19.99
DHL/TNT/EMS Express Shipping(6-8days) $29.99

• MeXter
stansfield schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:47:
Ik zoek ook een nieuwe telefoon voor mijn vriendin. Ook voor beetje mail, whatsapp en een fototje hier en daar. Dus leek me dit ook wel een goede. Maar ik ben zelf niet zo thuis in de rom's enz. Is het zo dat als ik deze bij Ibuygou bestel het gewoon zo is dat ik hem uit de doos kan halen, opladen, huidige simkaart erin een klaar is kees?
Niet helemaal. Voor mijn Mi Note Pro moest ik wat handelingen verichten, om een europese rom te installeren. Dan heb je de playstore erop staan. Voor een Redmi Note 2 was dit minder ingewikkeld.
Je kan ook op de chinese rom playstore geïnstalleerd krijgen via een omweg, maar dan heb je ook nog alle chinese meuk erop staan.
Ben je niet bekend met rooten of roms installeren, dan zou ik vooralsnog niet in China shoppen. Tenzij de winkel expliciet vermeld dat ze een multi language rom en / of playstore etc. installeren.
Marzman schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 22:07:
...Zijn de camera's ook gewoon van Sony?
Het wordt niet vermeld in de specs, dan zal het ook wel niet zo zijn :)

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-03 15:56
Je kunt misschien deze link aan de OP toevoegen: http://willmyphonework.net/

dan kun je zien welke telefoon op welke banden werkt als ze uit zijn.

• stansfield
MeXter schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 08:44:
[...]

Niet helemaal. Voor mijn Mi Note Pro moest ik wat handelingen verichten, om een europese rom te installeren. Dan heb je de playstore erop staan. Voor een Redmi Note 2 was dit minder ingewikkeld.
Je kan ook op de chinese rom playstore geïnstalleerd krijgen via een omweg, maar dan heb je ook nog alle chinese meuk erop staan.
Ben je niet bekend met rooten of roms installeren, dan zou ik vooralsnog niet in China shoppen. Tenzij de winkel expliciet vermeld dat ze een multi language rom en / of playstore etc. installeren.

[...]

Het wordt niet vermeld in de specs, dan zal het ook wel niet zo zijn :)
Ik had Ibuygou ook al even gemaild en daar hebben ze nog geen internationale Rom (die met de nederlandse taal is lijkt me? ). Maar daar wordt druk aan gewerkt. Dus ik heb even nagevraagd per wanneer deze klaar is. Of dat weken of maanden is.

En mocht dat nog heel lang duren dan is het ook gelijk een mooi toestel om me er even goed in te verdiepen hoe dat werkt met die roms op een regenachtige zondag.

• Momus
Dat is sowieso geen kwestie van maanden.

• stansfield
En met een internationale rom erop is het gewoon de Nederlandse taal kiezen en klaar is kees? Of moet er dan nog wat anders gebeuren?

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-03 14:21
Vanmorgen via Aliexpress de gok genomen en een grijze besteld. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren en of het wat is.

• Momus
stansfield schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 09:36:
En met een internationale rom erop is het gewoon de Nederlandse taal kiezen en klaar is kees? Of moet er dan nog wat anders gebeuren?
Internationale ROM erop, de telefoon wipen en gaan met die banaan.

• stansfield
Momus schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:12:
[...]

Internationale ROM erop, de telefoon wipen en gaan met die banaan.
Is de Internationale ROM dezelfde als de ML Rom beschrijving zoals in de openingspost?

• Momus
De ML rom van de openingspost komt van Xiaomi.eu. Die zou ik er persoonlijk altijd opzetten.

• stansfield
En die heeft Nederlands als taal?

• tomvdlee
MIUI.EU versie heeft inderdaad Nederlands

• dutchgio
Ja.
ML= multilanguage. Staat ook in de OP.

Xiaomi.eu overigens.

[Voor 23% gewijzigd door dutchgio op 14-01-2016 13:24]

• stansfield
Tnx. Dat proces eens goed doorlezen en eens zelf mee aan de gang gaan.

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:07
Ik wacht met smart op de accutests. De 6 uur OST met mijn mi4 moet vast te overtreffen zijn. Ik speel toch geen games. Ik gebruik hem alleen super veel voor whatsapp etc... Dit moet de uitkomst zijn. 3e xiaomi binnen 2 jaar!

Signature

• tomvdlee
Neem aand dat voor dit toestel ook de bootloader gelocked is. Beetje jammer dit.

• Veenix
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-03 21:47
Ja, en Xiaomi was al niet zo behulpzaam richting ontwikkelaars van custom roms, maar werken nu zelfs actief tegen.

Baal hier van. Had net zin om een redmi 3 voor mezelf en een voor mijn pa te kopen. Zou er graag CM13 op draaien (net als nu op mijn redmi 1S), maar ik wacht nu toch eerst maar even af of er een fasoenlijke custom rom support komt.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 17:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik zou erg afwachten wat de bootloader lock doet:

http://www.aliexpress.com...Core-5-0/32593665671.html
Statement for delivery delay:
The phone built-in Official ROM,Only Chinese and English Language,without Google Play Store,Pls understand.
Yes,we get Xiaomi Redmi 3 and 100% Real Stock,but there was a little accident as redmi note 3.
Because Xiaomi Locked Xiaomi Redmi 3' Bootloader,so we can't install multi-languages rom and google play store for you at the first time,now,we can do just wait for xiaomi unlock the bootloader,if you can accept the phone without multi-languages and google play store,we can ship out within 72Hours,if you need other language,pls understand and patiently wait for.
Dus als je play of nederlands nodig hebt effe afwachten tot unlock beschikbaar is gemaakt.

@Loew hieronder: precies, maar jouw verhaal gaat over de redmi note.3 maar conclusie is gelijk: even afwachten.

[Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 16-01-2016 16:22]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:16
Jammer dat Xiaomi het zo speelt. Helemaal als ze zelf geen ML leveren.

Ik verwacht wel dat binnen een weekje of 3 de bootloader ge-unlocked kan worden. Dus ik denk dat ik er toch maar eentje ga aanschaffen. Ik ben heel erg benieuwd op de batterijtesten. Iemand al iets gevonden online?

EDIT: Na een beetje simpel speurwerk ben ik er achter dat het in principe niet zoveel voorsteld.
Why did Mi lock the bootloader for Mi devices?
Mi is an international brand now, but it's only in few countries currently, and is still in the stage of expanding its international market. So it's difficult for users from countries where Mi is not officially sold to buy Mi phones. Many users have taken the risk of buying from a unofficial reseller. But they sometimes get fake Mi phones, or Mi phones with unofficial ROM loaded with bloatware. You guys must have seen some users asking in the forum whether their Mi phones are genuine, or that they have weird ROM version installed on their new phones. This is really bad for user experience, and it might even cause property loss if some malware are installed. This situation also exists in China market.

Another problem Mi users have often encounterred is that, after their Mi phones are lost or stolen, the person who got the device could easily flash a new ROM into it, and makes it almost impossible for our users to get their phones back. In the recent MIUI developer version update, we've add a feature that needs users to enter their Mi account info to use the phone after doing a full wipe. But if an ill-intentioned person knows how to use fastboot method to flash ROMs, this will not stop him/her from gaining control of the phone.

Based on the above two reasons, we've deciced to lock the bootloader. We've also made changes to Mi Cloud's 'Find Device' function, and adjusted system update's verifying logic.By these combined methods, user data can be better protected, and user experience can also be improved.
Dus als het ware wordt het flashen van een rom gecombineerd met het inloggen op je mi-account, zodat niet iedereen zomaar een rom kan flashen (zoals bij diefstal).

Maar zoals hier te lezen, is het via een omweg wel mogelijk om je bootloader te unlocken. Dit wordt nu dus ook in samenhang met je mi-account gedaan, om nog steeds te kunnen verifiëren dat het om dezelfde gebruiker gaat. Het lijkt me dus allemaal nog niet zo'n probleem. Kwestie van even wachten tot de MIUI China Developer ROM voor de RedMi 3 er op staat en de unlocker tool de RedMi 3 ondersteunt.

[Voor 80% gewijzigd door LoeWn op 16-01-2016 15:27]

• mjboy
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-12-2020
iemand nog een goedkoper alternatief zonder invoerrechten? 154eu bij ibuygou

• dutchgio
LoeWn schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 15:10:
Jammer dat Xiaomi het zo speelt. Helemaal als ze zelf geen ML leveren.

Ik verwacht wel dat binnen een weekje of 3 de bootloader ge-unlocked kan worden. Dus ik denk dat ik er toch maar eentje ga aanschaffen. Ik ben heel erg benieuwd op de batterijtesten. Iemand al iets gevonden online?

EDIT: Na een beetje simpel speurwerk ben ik er achter dat het in principe niet zoveel voorsteld.

[...]

Dus als het ware wordt het flashen van een rom gecombineerd met het inloggen op je mi-account, zodat niet iedereen zomaar een rom kan flashen (zoals bij diefstal).

Maar zoals hier te lezen, is het via een omweg wel mogelijk om je bootloader te unlocken. Dit wordt nu dus ook in samenhang met je mi-account gedaan, om nog steeds te kunnen verifiëren dat het om dezelfde gebruiker gaat. Het lijkt me dus allemaal nog niet zo'n probleem. Kwestie van even wachten tot de MIUI China Developer ROM voor de RedMi 3 er op staat en de unlocker tool de RedMi 3 ondersteunt.
Je moet wel unlocking rechten hebben met je Mi account, die toegang wordt handmatig afgegeven.
En dat kan nogal lang duren, al komt dat nu voor meerdere devices dus zouden ze de snelheid van accepteren ook moeten verhogen om geen enorme wachtrij op te bouwen.

• dutchgio
mjboy schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:16:
Pre-order bij Top One op Aliexpress, die sturen met DHL eerst zelf via Engeland en dan door naar jou, nemen zo de kosten voor hun eigen rekening.
Met DHL verzending kom je dan op 151 euro.

http://nl.aliexpress.com/...70837.html?storeId=342812

[Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 18-01-2016 11:33]

• Kiswum
Ach het unlocken van de bootloader. Hoe zit dat bij Europese telefoons?
Sony biedt het aan, maar je verliest garantie (tenzij je een trucje uithaalt) en de camera wordt beduidend minder. Samsung biedt het volgens mij nog niet aan en de S6 was pas na velen maanden te unlocken.

Xiaomi maakt het strenger en zorgt er daarmee voor dat we hier op Tweakers minder vragen hoeven te beantwoorden om te achterhalen wat voor *** ROM de reseller (zoals Gearbest) erop heeft gezet.

• dutchgio
Klopt, maar Sony regelt het wel op een goede manier, de 'standaard' Android manier om je bootloader te unlocken.
Xiaomi maakt het een nogal moeilijk en lang proces om zeker te weten dat de koper van de telefoon die unlock uitvoert.
Ik denk dat meer een overbruggingsperiode is, zoals wel bekend van Xiaomi ben je als consument ook meteen tester. Op den duur zal het allemaal wel sneller gaan en werkt het unlocken prima, maar nu is dat vooralsnog niet bepaald het geval.

• mjboy
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-12-2020
dutchgio schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:32:
[...]

Pre-order bij Top One op Aliexpress, die sturen met DHL eerst zelf via Engeland en dan door naar jou, nemen zo de kosten voor hun eigen rekening.
Met DHL verzending kom je dan op 151 euro.

http://nl.aliexpress.com/...70837.html?storeId=342812
is helaas toch 2dollar duurder dan ibuygou

• Kiswum
Het grootste probleem (wat ik nu zie in een aantal comments), is dat het proces enkele weken kan duren. Het zou mooi zijn als het proces automatisch gaat en dat de codes niet 1 voor 1 worden doorgevoerd.

• dutchgio
mjboy schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:44:
[...]

is helaas toch 2dollar duurder dan ibuygou
inclusief verzending al? vaak komt dat er nog apart bij en DHL is dan een dure optie.
als je m echt goedkoper wilt hebben zou ik wachten tot ie echt uit is, dan daalt de prijs vanzelf wel iets, al zal dat in eerste instantie ook niet veel zijn. in ieder geval is ie dan breder beschikbaar.

@Kiswum
klopt, het is inderdaad wachten op een aanpassing van de manier hoe ze het nu doen, na bevestiging van de aanvraag met sms verificatie én Mi account met slechts 1 device per 30 dagen heb je al een aardig dicht systeem, dan zou de toegang verder automatisch moeten laten gaan mogelijk zijn. helemaal als de Mi5 straks uitkomt neemt het aantal aanvragen in grote getale toe natuurlijk, het lijkt me dat je het voor die launch anders geregeld wilt hebben.

• Gabliboeba
mjboy schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:16:
Bij Oppomart inclusief EU expedit verzending en coupon 'OPM2VE' €132,94

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-03 20:41
Denken jullie dat de prijs als de telefoon wijd verkrijgbaar is iets omlaag gaat? een note 3 kost hetzelfde maar heeft een groter scherm snellere cpu en vinger afdruk scanner.

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:16
Ik verwacht wel dat het in de loop der tijd iets zal gaan zakken. Maar ik verwacht niet meer dan 15 euro.

Ik heb een paar hands-on video's bekeken, en waar ik me erg aan stoor is de zwarte rand om het scherm heen. Bij de zwarte versie lijkt het me nog niet echt storend, maar bij een witte versie valt het natuurlijk wel heel erg op als je ook iets wits op het scherm hebt. Jammer

• toekie
  • Laatst online: 19-03 19:30
Op geekbuying is hij 132.25 met free shipping, alleen heb ik nog nooit iets van deze site besteld dus weet niet of deze te vertrouwen is. Iemand anders die dat weet wellicht?

http://www.geekbuying.com...oqI4SWun7Ezl5tRoC1vzw_wcB

Toch wel een mooi telefoontje, maar ik huiver met de ROM aangezien ik daar niet in thuis ben.

• SmashingJummy
  • Laatst online: 14:37
toekie schreef op maandag 18 januari 2016 @ 17:53:
Op geekbuying is hij 132.25 met free shipping, alleen heb ik nog nooit iets van deze site besteld dus weet niet of deze te vertrouwen is. Iemand anders die dat weet wellicht?

http://www.geekbuying.com...oqI4SWun7Ezl5tRoC1vzw_wcB

Toch wel een mooi telefoontje, maar ik huiver met de ROM aangezien ik daar niet in thuis ben.
Geekbuying is een prima webshop ;)

iPhone 12 | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

• stansfield
Gabliboeba schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:31:
[...]
Bij Oppomart inclusief EU expedit verzending en coupon 'OPM2VE' €132,94
Ik had oppomart even gemaild of daar al een ML rom op zit toevallig. En ze mailen nu dit terug:

hello,
yes, the phone comes with multi-languages, which can be used in your address, please don;t worry.

Kan ik er dan vanuit gaan dat wanneer ik de telefoon daar bestel ik verder niks hoef te doen omdat de goede rom voor nederlands er al op zit?

• Momus
stansfield schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:09:
[...]

Ik had oppomart even gemaild of daar al een ML rom op zit toevallig. En ze mailen nu dit terug:

hello,
yes, the phone comes with multi-languages, which can be used in your address, please don;t worry.

Kan ik er dan vanuit gaan dat wanneer ik de telefoon daar bestel ik verder niks hoef te doen omdat de goede rom voor nederlands er al op zit?
Nee, waarschijnlijk zit er troep op.

• stansfield
Momus schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:13:
[...]

Nee, waarschijnlijk zit er troep op.
Aha dat dacht ik al. Is alleen Ibuygou wat dat betreft 'te vertrouwen'? dat ze er een goed werkende ML Rom op zetten?

• Momus
stansfield schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:25:
[...]

Aha dat dacht ik al. Is alleen Ibuygou wat dat betreft 'te vertrouwen'? dat ze er een goed werkende ML Rom op zetten?
Ik zou er altijd in van Xiaomi.eu op zetten.
Maar die is er nog niet.

• stansfield
Momus schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:27:
[...]

Ik zou er altijd in van Xiaomi.eu op zetten.
Maar die is er nog niet.
Ja ik had al begrepen dat dat de Rom is die je moet hebben.
Maar klopt het dat ibuygou deze ML rom van Xiaomi.eu er al op zet als je deze in daar besteld. En dat mogelijk vooraf aangeeft?
Dan kan uiteraard alleen als de rom er al is.

• MeXter
stansfield schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:37:
[...]
Ja ik had al begrepen dat dat de Rom is die je moet hebben.
Maar klopt het dat ibuygou deze ML rom van Xiaomi.eu er al op zet als je deze in daar besteld. En dat mogelijk vooraf aangeeft?
Dan kan uiteraard alleen als de rom er al is.
Ga er maar van uit dat dit niet gebeurd. Vermoedelijk is de bootloader gelocked, en kun je dus niet zomaar een andere rom erop zetten. Ik verwacht niet van Ibuygou dat ze hiermee gaan rommelen.
Zoals gezegd, ik heb hem daar reeds besteld. Hopelijk wordt hij deze week verstuurd (dat deed men mij doen geloven ;)). Ik ga er ook een eu rom opzetten, maar dat is nog even afwachten hoe lang dat gaat duren, zeker met het unlocken van de bootloader in het achterhoofd.

• stansfield
MeXter schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:55:
[...]

Ga er maar van uit dat dit niet gebeurd. Vermoedelijk is de bootloader gelocked, en kun je dus niet zomaar een andere rom erop zetten. Ik verwacht niet van Ibuygou dat ze hiermee gaan rommelen.
Zoals gezegd, ik heb hem daar reeds besteld. Hopelijk wordt hij deze week verstuurd (dat deed men mij doen geloven ;)). Ik ga er ook een eu rom opzetten, maar dat is nog even afwachten hoe lang dat gaat duren, zeker met het unlocken van de bootloader in het achterhoofd.
aha. Dus even voor mij als leek. Als jij hem nu binnenkrijgt staat er alleen een chinese rom op? En dan zet je er tegen de tijd dat er een eu rom is die er op?
En daar zijn goede gebruiksaanwijzingen voor te vinden hoe je dat doet?

• MeXter
stansfield schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:57:
[...]

aha. Dus even voor mij als leek. Als jij hem nu binnenkrijgt staat er alleen een chinese rom op? En dan zet je er tegen de tijd dat er een eu rom is die er op?
En daar zijn goede gebruiksaanwijzingen voor te vinden hoe je dat doet?
Ik heb een half jaar geleden de mi note pro gekocht via ibuygou. Hierop stond de originele chinese rom. En daarna deze handelingen uitgevoerd. Nu zal dat voor de Redmi 3 anders zijn, want bootloader locked. Hiervoor zul je hem moeten unlocken met deze tool, waarvoor je eerst een unlockcode aanvraag moeten hebben gedaan met behulp van deze guide. Deze unlockcode komt in een sms, die uit te lezen valt met de unlock tool.
Samengevat; het kost een beetje werk, maar erg veel tijd :)

• MeXter
Hier is een videoreview te zien. Helaas wel in het Italiaans.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Discussies over webwinkels en prijzen zijn hier niet de bedoeling, dus offtopicreacties zijn verwijderd.

• two
  • Laatst online: 16:07
3h 50 min... 55% over! na 24 uur aan... Dat is het enige wat ik uit die review kon halen.

Signature

• Vlizzjeffrey
en de camera lijkt ook gemiddeld te zijn, zeker niet beter als de note 3 camera in de review.

• MeXter
Zojuist een bericht van de welbekende winkel dat de telefoon is verzonden :*) Na het weekend weten we meer...

• Gabliboeba
Vlizzjeffrey schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 07:50:
en de camera lijkt ook gemiddeld te zijn, zeker niet beter als de note 3 camera in de review.
Ook? Wil je hiermee zeggen dat de accuduur van de Redmi 3 'gemiddeld' is?

Een screen-on tijd van bijna 8 uur is echt heel erg goed. Ik haal met m'n Oneplus One af en toe krapjes 5u.

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Op GizmoChina.com staat een review.

• Kiswum
Gabliboeba schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:14:
[...]
Ook? Wil je hiermee zeggen dat de accuduur van de Redmi 3 'gemiddeld' is?

[afbeelding]

Een screen-on tijd van bijna 8 uur is echt heel erg goed. Ik haal met m'n Oneplus One af en toe krapjes 5u.
Zonder apps, zegt dit plaatje niet zoveel. Wellicht is er af en toe geïnternet (zie diepe dipjes) en is de rest van de tijd de radio aangezet voor muziek. Hierbij stond het beeldscherm vrij lang aan om aan de Screen on time te komen.
Geen informatie over social media apps of synchronisatie. Nee, hier heb ik niet zoveel aan eerlijk gezegd.

Edit:
Review gevonden en dit is het vertaalde resultaat:
http://www.pcexpert-blog....allery/page/2#26Autonomia
Excellent autonomy is about the huge battery of well 4100 mAh is the low power consumption of the CPU and the HD screen.

These days I stressed out than ever the device playing, watching videos on youtube, surfing the net, doing all the tests that you see in this review and I loaded even about 800mb of photos and videos on google drive. The phone is able to cover very successfully two days of very intense use coming to 9% of remaining battery with well 7h28m of active screen , a truly crazy. As you can see from the screenshot above, the display has used only 25% of the total battery charge .
Toch een uitstekend resultaat en dan komt die 4100mAh accu toch van pas. :*)

[Voor 39% gewijzigd door Kiswum op 22-01-2016 14:42. Reden: review van het plaatje toegevoegd.]

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-03 20:05
zou wel eens een review willen zien tussen de xiaomi redmi note 3 pro en de xiaomi redmi 3.
lastige keuze. ik vindt 5" best en de CPU tja beide zijn snel genoeg ik game er niet direct op. heb nu zelf de redmi 1s en die werkt top. groot nadeel van de note is geen SD optie. wacht nog even op de mi5 met de echte prijs. niet dat ik de SD820 nodig heb maar is wel leuk ;-)

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-04-2022
Ik heb de telefoon gister ontvangen. Via een verkoper op aliexpress heb ik ongeveer 155 euro betaald met DHL verzending en geen douane kosten.

Ik heb er om gevraagd om de originele doos te sturen en dat is gebeurt, ik zet er zelf binnenkort de global miui op als hij beschikbaar is.

Toestel is echt heel mooi voor het geld, ziet er inderdaad premium uit. Alleen het plastic aan onder en bovenzijde van de achterkant vind ik iets minder mooi met een minuscuul randje naar het metaal. Maar ik denk dat ik daar zo overheen ben.

Het scherm is prima, wel merkte ik bij het kijken van video een beetje 'glare' /spiegeling, maar dat kan misschien komen door de gebruikte tempered glass.

Verder kan ik er nog niet veel over zeggen, ik ben wel echt onder de indruk van het mooie toestel voor het geld.

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 21:27
Dit is ook een mooie review bij Notebookcheck.
The Redmi 3 feels less like a toy and more of a professional mainstream offering without skimping on any key areas like display quality, build quality, or battery life. In fact, the Xiaomi actually excels in a few categories including its exceptionally bright backlight and long runtimes.

As for the hardware inside, you'd be hard pressed to find a smartphone this early in the year with both 2 GB RAM and a Snapdragon 616 SoC for less than $160. We're a bit disappointed by the lack of a 1080p, NFC, USB Type-C, and a removable back cover, but it is otherwise a worthwhile successor to the Redmi 2 in every way.
Xiaomi is kicking off the new year with one of its best mainstream offerings to date with the Redmi 3. Its backlight and battery life are exceptional even when compared to smartphones beyond its budget price range.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• dutchgio
1080p had gekunt, maar NFC, USB type-C en een verwijderbare batterij, die nu juist zo groot is omdat deze niet te vervangen is en bij een metalen behuizing kan dat ook niet, in een budgettoestel gaat wel weer wat ver.

• hrichard
Precies, dan wil je echt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Dat is hetzelfde als zeggen dat bijvoorbeeld de nieuwe Fiat 500 mooi is, maar als nadeel heeft dat hij niet van 0 naar 100 gaat in 4 seconden.

Overigens verwacht ik binnenkort ook een redmi 3 prime, dat zou in lijn zijn met het verleden. Mogelijk zitten daar een paar opties bij, zoals misschien een 1080p scherm, die het toestel echt heel interessant maken. Ik wacht zelf op de mi5, deze redmi 3 is voor de vrouw, maar de berichten dat de mi5 wel eens meer dan 500 euro gaat kosten om in Nederland te krijgen doen mij uitkijken naar bijvoorbeeld een redmi 3 prime model.

• Horla
  • Laatst online: 11:21
Ik heb hem gisteren ook besteld. Ik heb nu al 2.5 jaar een Zopo C2 maar die begint nu toch redelijk traag te worden (en na een duik in een emmer bij verbouwingen, wordt hij niet meer herkend door computers. Gelukkig werkt het opladen wel nog). Het wordt mijn eerste ervaring met Xiaomi. Ik hoop dat hij het even goed doet als de Zopo :-)

Het enige waar ik bang van ben is het scherm. Ik ga van een 1080p naar een 720p scherm en ik hoop dat het niet te veel gaat opvallen.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-01 19:48
Horla schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:15:
Ik heb hem gisteren ook besteld. Ik heb nu al 2.5 jaar een Zopo C2 maar die begint nu toch redelijk traag te worden (en na een duik in een emmer bij verbouwingen, wordt hij niet meer herkend door computers. Gelukkig werkt het opladen wel nog). Het wordt mijn eerste ervaring met Xiaomi. Ik hoop dat hij het even goed doet als de Zopo :-)

Het enige waar ik bang van ben is het scherm. Ik ga van een 1080p naar een 720p scherm en ik hoop dat het niet te veel gaat opvallen.
Anders kan je altijd nog switchen naar een mi4i/mi4c.

Xiaomi Redmi Note 4G / Xiaomi Redmi 2 / Xiaomi Mi Note / Xiaomi Redmi 3 / Mi Band 1S / Mi Scale / Xiaoyi dashcam / Xiaomi Mi WiFi Router 3 / Xiaomi Redmi 4X / Xiaomi Mi Note 2 / Xiaomi Mi Box S / Xiaomi Mi 8 Lite / Xiaomi Mi A3 / Xiaomi Redmi Note 8T

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-03 20:05
Hier een mooie review. erg jammer dat er geen NFC is. Indien er een Prime zal komen dan lijkt mij dat er alleen een memory/scherm upgrade zal zijn.

ga hem ook bestellen als vervanger van mijn redmi 1s.

http://www.notebookcheck....hone-Review.158306.0.html

• Horla
  • Laatst online: 11:21
John Rambo schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:37:
[...]

Anders kan je altijd nog switchen naar een mi4i/mi4c.
Ik wil geen +200 euro meer uitgeven voor een smartphone omdat ik tot de conclusie kom dat ik 80% van de zaken niet gebruik. Overdag zit ik bijna continue achter een computer en 's avonds ligt mijn laptop in de zetel. Voor die paar (wc)spelletjes dat ik speel, heb ik echt niet veel nodig. Ik zou evengoed een instap Motorola kunnen kopen maar dat is zo saai als je van een ZOPO komt ;)

Zojuist volgende mail van oppomart ontvangen:
Dear customer,
Thank you for your order. But we are so sorry to inform you, that the manaufactory of xiaomi phones will be close around 20 days for Chinese New Year. We afraid that we can not send the pre-sale item (Xiaomi Redmi 3 phone) to you soon. After considering, we have giving below three options to solve this situation. Kindly pls help to choose one option for your order. Thanks for your understanding.

Option A: we plan to send out your order on Feb. 15th if you would like to wait for Xiaomi Redmi 3 phone.
Option B: if you can pay for the price different, we can help to change the phone to other phones which was selling on our website (like similar style - Xiaomi Redmi Note 3).
Option C: we can arrange full refund if you would not like to wait.

Sorry again for any inconvinient. Thanks.

Please feel free to contact us if you have any question.
Thank you and regards.
Iemand een idee waar hij op stock is?

[Voor 46% gewijzigd door Horla op 25-01-2016 13:25]

• MeXter
Ik heb de gouden fashion via IbuyGou vandaag binnengekregen. De 13e besteld als soort van pre order. Vrijdag was hij verstuurd.
Thuis is hij in ontvangst genomen, dus nog even de dag door zien te komen op het werk :)

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
MeXter schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:57:
Ik heb de gouden fashion via IbuyGou vandaag binnengekregen. De 13e besteld als soort van pre order. Vrijdag was hij verstuurd.
Thuis is hij in ontvangst genomen, dus nog even de dag door zien te komen op het werk :)
Nou? Hoe is de eerste indruk? Kun je paar foto's posten? Ben ook wel benieuwd of hij nu ook makkelijk in NL is in te stellen.

• Vlizzjeffrey
MeXter schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:57:
wat heb je ervoor betaald alsk ik vragen mag, en geen extra douane kosten ?

• John Rambo
Vlizzjeffrey schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 01:29:
[...]

wat heb je ervoor betaald alsk ik vragen mag, en geen extra douane kosten ?
Bij ibuygou 159,99. 17$ DHL en 8$ import verzekering

Xiaomi Redmi Note 4G / Xiaomi Redmi 2 / Xiaomi Mi Note / Xiaomi Redmi 3 / Mi Band 1S / Mi Scale / Xiaoyi dashcam / Xiaomi Mi WiFi Router 3 / Xiaomi Redmi 4X / Xiaomi Mi Note 2 / Xiaomi Mi Box S / Xiaomi Mi 8 Lite / Xiaomi Mi A3 / Xiaomi Redmi Note 8T

• MeXter
De eerste indruk is erg goed te noemen. De telefoon voelt meteen als luxe aan, veel beter dan zijn voorgangers. Dit komt natuurlijk door het aluminium, maar ook door de rondingen. De kleur is goud, waar de originele xiaomi foto's een gelige kleur laten zien, terwijl het meer richting een champagne kleur gaat.
Hij is best vlot, doet zijn werk prima. De rom is de originele chinese, maar hopelijk kan ik daar de xiaomi.eu versie nog op zetten. Voorlopig Engels, maar wel met playstore (fluitje van een cent om die te installeren).
De accu is na een dag met gemiddeld vrouwengebruik 33% leeg, dus dat houdt hij totaal zeker 2 dagen vol.
De foto's die hij maakt zijn aardig, maar niet geweldig.

Foto's van het toestel zelf heb ik helaas nu niet.
Ik heb er inderdaad + DHL voor betaald. Geen verzekering, want dat gaat vrijwel altijd goed.
Ik was van plan om zo'n mooie a la Kiswum / YsWDesign review te schrijven, maar helaas heb ik daar geen tijd voor.

[Voor 6% gewijzigd door MeXter op 28-01-2016 08:21]

• hrichard
Met het gemiddelde vrouwengebruik (haha) zal hij zeker 2 dagen mee gaan. Ik gebruik het toesel redelijk veel, ook voor het kijken van video etc en dan gaat hij 1,5 dag mee. Ik denk bij intensief gebruik een volle dag en een beetje.

Het opladen gaat snel, als je hem een uur oplaad kun je er makkelijk een dag mee doen.

Allemaal erg vaag en niet onderbouwd, maar het geeft misschien een indicatie waar je wat aan hebt.

Wat mij ook is opgevallen is dat je makkelijk meerdere taken kunt doen, zo was ik iets aan het downloaden, uitpakken (rar) en kon ik ook nog redelijk surfen. Dat vind ik zelf erg indrukwekkend voor wat je betaald.

• JaMaaT
  • Nu online
Nog even een paar (wellicht domme) vragen.

4G is wel gewoon bruikbaar in NL (heb Ziggo/Vodafone)
Het toestel standaard geleverd kun je wel Engels instellen? Alleen niet "zomaar" in het Nederlands.

• John Rambo
JaMaaT schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:33:
Nog even een paar (wellicht domme) vragen.

4G is wel gewoon bruikbaar in NL (heb Ziggo/Vodafone)
Het toestel standaard geleverd kun je wel Engels instellen? Alleen niet "zomaar" in het Nederlands.
Zoals in de openingspost staat ondersteund het toestel alleen 1800, 2100 en 2600mHz 4G. Je moet dan kijken welke frequenties je provider gebruikt:

http://4gmasten.nl/
https://www.google.com/ma...zO0DHqLdKkdI.kHd6s6iKM7FQ

Kijk in jouw buurt of jouw provider de juiste masten heeft staan.

Voorals nog kan je alleen Chinees of Engels instellen. Later als er een Multi lang rom beschikbaar komt en de bootloader unlocked kan worden zal je ook NL in kunnen stellen.

• JaMaaT
  • Nu online
Hoe zit het met de ervaringen omtrent de batterijduur? Iemand daar al persoonlijke ervaringen over gelezen gehoord?

• John Rambo
Vanochtend de Redmi 3 fashion gold binnengekregen. Ben erg positief verrast, toestel ziet er erg mooi uit.

Zojuist de google services geïnstalleerd, voor de geïnteresseerden via deze guide voor de Note 3: http://en.miui.com/thread-198204-1-1.html

• JaMaaT
  • Nu online
John Rambo schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:48:
Vanochtend de Redmi 3 fashion gold binnengekregen. Ben erg positief verrast, toestel ziet er erg mooi uit.

Zojuist de google services geïnstalleerd, voor de geïnteresseerden via deze guide voor de Note 3: http://en.miui.com/thread-198204-1-1.html
Ben benieuwd naar je "praktijk" ervaringen. Heb nu een 5,5" chinaphone. Dit vind ik toch te groot, dit lijkt mij een serieuze opvolger.
Pagina: 1 2 3 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee