Xiaomi Redmi 3 Ervaringen & Discussie Topic
Product foto's:
(Foto's afkomstig van en.miui.com)
Specificaties:
Scherm formaat: | 1280 x 720 pixels, 5" |
Scherm type: | IPS LCD capacitieve touchscreen, 16M kleuren |
Multitouch: | 10 vingers |
Chipset: | Qualcomm Snapdragon 616 |
CPU: | Cortex A53 (64bit), Octa-core 4 x 1,5 GHz + 4 x 1,2 GHz |
GPU: | Adreno 405 |
SD card: | Micro-SD als vervanger van de Nano-simkaart (max 128GB) |
Opslag geheugen (ROM): | 16 GB |
Werkgeheugen (RAM): | 2 GB |
Luidspreker: | 1 luidspreker |
Simkaart: | Dual-SIM (1x Micro en 1x Nano) |
3G Netwerk: | WCDMA 850/900/1900/2100 MHz |
4G Netwerk: | FDD-LTE 1800/2100/2600 MHz (B1 / B3 / B7) |
WLAN: | Wifi 802.11 a/b/g/n op 2,4GHz, wifi Direct, DLNA, wifi hotspot |
Bluetooth: | v4.1 Low Energy |
NFC: | Nee |
USB: | USB 2.0 (MHL), USB On-the-go |
Camera (achterkant): | 13 MP (16:9) 4208x2368 pixels, F2.0 aperture, autofocus, LED verlichting, PDAF 0,1 seconde focus |
Camera (voorkant): | 5 MP (16:9) 2560x1440 pixels, 4x digitale zoom, , F2.2 aperture |
GPS: | GPS, A-GPS, GLONASS, Beidou |
Formaat: | 139,3 x 69,6 x 8,5 mm |
Gewicht: | 144g |
Accu: | Niet-verwisselbare Li-Ion 4100 mAh accu |
Kleuren verkrijgbaar: | Fashion Gold, Fashion Dark Grey, Fashion Silver, Classic Gold |
Led kleuren: | Onbekend |
Links:
Chinese Redmi 3 pagina (openen met Chrome voor een vertaling)Voorgaande Redmi Topics:
[Xiaomi Hongmi (Redmi)] Ervaringen & Discussie[Xiaomi Redmi 1s] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi 2 (Pro)] Ervaringen & Discussie
Chinaphone topic:
Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a (ook geschikt voor kortingscodes)
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Rooten:
Als tip willen ik graag het volgende meegeven: Als je een Xiaomi tablet/telefoon besteld, probeer te voorkomen dat je er een andere rom op (moet)zet(ten). Je kunt namelijk problemen krijgen als je je toestel wilt rooten/flashen of voorzien van een nieuwe ROM. Vaak wordt er een ROM op gezet waar een hoop bugs of verouderde data in staat. Een bekende ROM die voor problemen zorgt is versie:Root tips
Als je de Multilanguage rom van Xiaomi.eu installeert, dan is root toegang standaard mogelijk.
Het enige wat je daarvoor hoeft doen is root inschakelen bij de: Security app ->Permissions -> Root Access
Andere ROM installeren:
FAQ:Waarom is het beter om voor de Multi Language (ML) rom van Xiaomi.eu te kiezen in plaats van de originele Chinese of Global Miui ROM?
Nadelen:
• Als er een bug in het systeem zit, dan wordt je mogelijk doorverwezen naar de originele source: namelijk en.miui.com. Hierdoor kan het langer duren voordat een bug wordt opgelost.
• De rom komt direct van de Engelse Miui site: en.miui.com. Vanuit die rom worden de onderstaande voordelen toegevoegd. Via een over-the-air (OTA) update, krijg je de update 1 tot enkele dagen later.
Voordelen:
• Bugs die zijn veroorzaakt door de taalpakketten, worden vaak binnen 1 week opgelost.
Nederlandse taal wordt wekelijks bijgewerkt (mits er fouten worden doorgegeven door NL gebruikers).
Link om taalfouten te rapporteren: http://xiaomi.eu/community/forums/dutch-translation.14/
• Je behoudt wekelijks updates (mits je gebruik maakt van de Weekly/Developer rom).
• Locatie van de GPS wordt aangepast van China naar een Europees land. Hierdoor verwacht je telefoon niet dat hij in China zit, maar ergens in Europa. Onder andere weer-gebaseerde apps werken hierdoor velen malen beter. Een voorbeeld hiervan is Buienalarm, dat werkt doorgaans niet/nauwelijks op een Chinese telefoon. Een lokale app zoals OV9292 werkt mogelijk ook niet goed als de locatie op China staat i.p.v. een Europees land.
• Zo goed als alle Chinese apps zijn verwijderd.
• Google Play is standaard geïnstalleerd.
• Standaard root toegang, die je zelf in kunt schakelen.
• De garantie zal je niet verliezen als je een ML rom op je Xiaomi apparaat zet. Wees echter wel heel erg voorzichtig en secuur met het vervangen van je rom.
De benodigde instructies om je ROM aan te passen, zijn nog niet geheel duidelijk omschreven. Er zijn teveel tegenstrijdigheden om de Xiaomi.eu rom op je originele telefoon te plaatsen. Zodra dit duidelijk een eenvoudig uit te voeren is, zal ik dit aan de topicstart toevoegen.
Is de telefoon geschikt voor ons netwerk?
• De telefoon is geschikt voor alle 3G netwerken in de Benelux
3G Netwerk: WCDMA 850/900/1900/2100 MHz
• Zoek contact met je provider om te achterhalen of 4G wordt ondersteund via deze netwerken:
4G Netwerk: FDD-LTE 1800/2100/2600 MHz
De topicstart wil ik graag zo interessant mogelijk houden en extra input wordt zeer gewaardeerd. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om interessante wetenswaardigheden over deze telefoon toe te laten voegen. Als er tips zijn om dit topic aantrekkelijker te maken, dan hoor ik dat ook graag. Je kunt me daarvoor het beste een Persoonlijk Bericht sturen
[Voor 150% gewijzigd door Kiswum op 16-03-2016 17:12]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.