Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 10:29
quote:
John Rambo schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:16:
Je moet even op de xiaomi.eu site kijken, niet op de officiële miui website.
Jammer dat ik niet eerst even GoT heb gelezen, had me weer veel frustratie kunnen schelen!!
Had dus de MIUI.EN gedownload (zag er bekend uit) en om 22:50 geflashed op de telefoon via update package. Natuurlijk start de telefoon niet meer op en krijg hem niet meer aan de praat...

Krijg hem niet in recovery, enkel nog in fastboot.
Recovery proberen te flashen via fastboot maar werkt niet, helaas is de bootloader is weer locked:

Met Mi Unlock v 1.1.0317.1 herkend hij de telefoon maar zegt die na 50% Couldn't verify device. Please upgrade your unlocking tool. (Wellicht omdat de nieuwe ROM niet start?)
Met Mi Unlock v 2.3.803.10 herkend hij de telefoon überhaupt niet.

Moet dus weer de developer ROM flashen.
Die netjes gedownload uitgepakt, maar krijg het niet geflashed met MiFlash.
Als ik in fastboot probeer te flashen: "Flash tz error".
Als ik in edl zit*: "Sahara read end error with status:9".
Of: "cannot receive hello packet miflash is trying to reset status" gevolgd door: "object reference not set to an instance of an object."
*Zodra ik de telefoon in fastboot oem-edl gooi reboot die 2x kort (wat ik ook als bootloop zie). LED knippert ook niet rood maar tleefoon wordt wel als COM herkend in MiFlash.

Ik lees dingen over deep flash cables maken etc, geen ID. Wie kan me helpen??!?!??!

Heb voor mezelf toen ik de Mi4C flashte dit geschreven maar bied me momenteel geen soelaas.

Flash MIUI
Download fastboot Rom (.tgz)
Unpack

CMD.exe
CD C:\fastboot

Put phone in fastboot (vol - & power)
fastboot devices (should be recognized)
fastboot oem device-info
fastboot oem edl

Open miflash
Select image folder from fastboot rom
Refresh
Flash all except storage and data
Reboot into MIUI

Prepare to unlock bootloader
Enable developer options
Enable USB debugging
Enable Install via USB
Enable USB debugging (Security settings)
Enable OEM unlock

Unlock bootloader
MiFlash
Log-in with MI Account
Put phone in fastboot (vol - & power)
Unlock
CMD.EXE
fastboot devices (should be recognized)
fastboot oem device-info (should indicate (bootloader) Device unlocked: false)
fastboot oem unlock
or
fastboot oem unlock bootloader
fastboot oem device-info (should indicate (bootloader) Device unlocked: true)

Flash recovery
Have recovery file in fastboot folder
fastboot flash recovery twrp.img
fastboot reboot

If can't get into recovery, temp temp flash recovery
fasboot boot recovery twrp.img
Place recovery on phone storage
Flash recovery from temp recovery

Flash ROM & GAPPS
Go into recovery (vol + & power)
Wipe all except storage
Flash rom
Flash gapps
Clear cache&dalvik

Reboot
Enjoy

Card Nox wijzigde deze reactie 06-12-2017 01:48 (24%)

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Probeer die stable rom die je met gelockte bootloader kan flashen en ga van daaruit verder. Zo is het mij toen gelukt.

Ik ben ook nog tevreden over de telefoon. Accutijd is nog steeds goed, ik gebruik de telefoon best intensief. Uren podcasts en luisterboeken, uren screentijd (zit veel en lang in de trein, maar s'morgens gebruik ik hem ook als radio, en als ik in de auto zit of op de fiets)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• woutur
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13:38

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
Marzman schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:00:
Probeer die stable rom die je met gelockte bootloader kan flashen en ga van daaruit verder. Zo is het mij toen gelukt.

Ik ben ook nog tevreden over de telefoon. Accutijd is nog steeds goed, ik gebruik de telefoon best intensief. Uren podcasts en luisterboeken, uren screentijd (zit veel en lang in de trein, maar s'morgens gebruik ik hem ook als radio, en als ik in de auto zit of op de fiets)
Als die van mij niet van een betonnen trap gestuiterd was, zou ik ook geen reden zien om hem te vervangen. Dit gebeurde echter in november 2016. Ik loop dus al een jaar rond met een kapot scherm maar de rest van de telefoon werkt zo goed, dat ik hem nog niet vervangen heb :) Nu toch af en toe met een schuin ook naar een Mi6 te kijken. Redmi 5 wordt te groot.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• elinx
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 10:35
quote:
Card Nox schreef op woensdag 6 december 2017 @ 00:43:
..............
*Zodra ik de telefoon in fastboot oem-edl gooi reboot die 2x kort (wat ik ook als bootloop zie). LED knippert ook niet rood maar tleefoon wordt wel als COM herkend in MiFlash.

Ik lees dingen over deep flash cables maken etc, geen ID. Wie kan me helpen??!?!??!.............
Alleen via apparaatbeheer op de PC kan je zien of de juiste driver is geladen en de gsm in EDL mode staat. Qualcomm hs-usb qdloader 9008 (comxx) Je display is geheel zwart, wel een rode led. PC moet gestart zijn met uitgeschakelde driver signatuur.

Als in PC apparaatbeheer "Qualcomm hs-usb diagnostics 900e" of "QHUSB_BULK" zichtbaar is dan is je gsm wel verbonden, maar niet in edl mode en zal het flashen niet lukken.

• Card Nox
Thanks voor de tips, vanavond naar het werk direct weer verder proberen, heb de moed om 2:00 opgegeven.

Zo frustrerend, want als alles goed gaat is het zo'n 30 minuten werk, haha.

Card Nox wijzigde deze reactie 06-12-2017 11:07 (27%)

• elinx
quote:
Als je in dit topic zoekt op "9008" kom je nog een heleboel andere tips tegen, maar veel gaan uit van de oude situatie, wat betekent oude Miui versie en oude MiFlash tool.
Mijn oog viel op deze post die ik eerder in april had geschreven.
Helaas geen ervaring mee want al mijn Xiaomi's werken probleemloos, maar wel iets om rekening mee te houden.

• Card Nox
quote:
Marzman schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:00:
Hoe flash ik een stable ROM? Kan geen TWRP flashen vanwege locked bootloader en kom niet in recovery. Via MiFlash kan ik toch enkel die .bat / .sh files flashen?
quote:
elinx schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:05:
[...]
Alleen via apparaatbeheer op de PC kan je zien of de juiste driver is geladen en de gsm in EDL mode staat. Qualcomm hs-usb qdloader 9008 (comxx) Je display is geheel zwart, wel een rode led. PC moet gestart zijn met uitgeschakelde driver signatuur.
Zo staat hij netjes onder Ports: "Qualcomm HS-USB QDLoader 9008 (COM3). Echter geen rode led.

Oude tools zijn geen probleem, heb die oude dingen nog allemaal gesaved en deze MIUI is ook ruim 1,5jaar oud.

EDIT: 2 uur verder en niets wijzer...
Heb deze ROMS allemaal geprobeerd maar geen enkele lukt :(

ido_xhdpi_global_images_7.11.23_20171123.0000.00_5.1_global_61767de814
ido_xhdpi_global_images_V8.5.2.0.LAIMIED_20170824.0000.00_5.1_global_d26b6c4212
ido_xhdpi_images_7.11.23_20171123.0000.00_5.1_cn_5d50366c84
ido_xhdpi_images_V8.1.1.0.LAICNDI_20161202.0000.00_5.1_cn_7438276274

EDIT: lekker 2 minuten later ik dacht probeer eens power & vol - & vol + te doen. Scherm staat op zwart maar wordt wel in MiFlash herkend. Druk op flash en hij is aan het flashen...ben benieuwd.

EDIT: Al 1380 seconden aan het flashen...hmmm

Card Nox wijzigde deze reactie 06-12-2017 23:48 (40%)

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 13:43

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

quote:
woutur schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:11:
[...]

Als die van mij niet van een betonnen trap gestuiterd was, zou ik ook geen reden zien om hem te vervangen. Dit gebeurde echter in november 2016. Ik loop dus al een jaar rond met een kapot scherm maar de rest van de telefoon werkt zo goed, dat ik hem nog niet vervangen heb :) Nu toch af en toe met een schuin ook naar een Mi6 te kijken. Redmi 5 wordt te groot.
Kijk eens met een schuin ook naar de Mi A1. Heb ik gedaan een week geleden en ben eigenlijk nog meer tevreden dan ik al over de Redmi 3S was.

Vooral omdat ik te vaak ruzie had met het rambeleid van de Redmi :+ Heb nu 4GB ram :9

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Card Nox
EDIT: 1433 seconden = succes?!?!
Global Stable staat erop en boot.
Krijg bootloader helaas niet unlocked. Via fastboot ziet MiUnlock hem wel maar na 50% vind hij het wel welletjes. Lees links en rechts dat je find me moet aanzetten. Reeds gedaan maar geen succes (i.mi.com vind de telefoon wel). Heb deze kleine tut gevolgd...
  • Met mail ingelogd, met mobiel
  • Andere telefoons verwijderd
  • MiUnlock run as Admin
  • USB Debugging etc staan allemaal aan
Krijg global dev er niet op.
  • Via de update in MIUI geeft hij een foutmelding. "couldn't verify device please upgrade your unlock tool"
  • In recovery kom ik niet, dan krijg ik telefoon afbeelding van een telefoon met een usb kabel eronder.
  • Flashen via MiFlash lukt me niet, fastboot gaat goed, maar zodra ik 'fastboot oem edl' doe reboot hij naar MIUI...
EDIT: Nog MiPCSuite geinstalleerd. Als ik op Recovery druk zegt hij dan ik een backup moet maken. Druk ik op backup zegt hij dat er nog geen backup is. Klik ik op backup maken zegt hij dat hij geen backup kan maken... Lekker helpfull.

Tips?

ps. ben zwaar geirriteerd door dit alles. Ik weet dat wanneer alles loopt zoals het moet zoiets max 1uur werk is en ik heb er gisteravond 3 uur in zitten en vanavond ook weer 3 en het enige wat ik heb klaar gespeeld is dat ik een Global Stable Rom erop heb kunnen zetten... |:(

Card Nox wijzigde deze reactie 07-12-2017 00:56 (80%)

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 11:23
quote:
Zeggen wat de foutmelding is :+

Edit: en posten in het juiste topic

LoeWn wijzigde deze reactie 07-12-2017 00:54 (27%)

• Card Nox
quote:
LoeWn schreef op donderdag 7 december 2017 @ 00:53:
[...]

Zeggen wat de foutmelding is :+

Edit: en posten in het juiste topic
Zie mijn reactie en je bedoeld hier?

• elinx
quote:
Card Nox schreef op woensdag 6 december 2017 @ 23:48:..........

EDIT: Nog MiPCSuite geinstalleerd. Als ik op Recovery druk zegt hij dan ik een backup moet maken. Druk ik op backup zegt hij dat er nog geen backup is. Klik ik op backup maken zegt hij dat hij geen backup kan maken.............
Sinds de update naar Android MarshMallow werkt "Mi PC Suite" niet meer en wordt hoofdzakelijk gebruik gemaakt van MiFlash om een rom te flashen. De drivers die met Mi PC Suite werden geflasht zijn verouderd, waardoor je problemen ondervindt.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
Touchdomex schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:11:
[...]

Kijk eens met een schuin ook naar de Mi A1. Heb ik gedaan een week geleden en ben eigenlijk nog meer tevreden dan ik al over de Redmi 3S was.

Vooral omdat ik te vaak ruzie had met het rambeleid van de Redmi :+ Heb nu 4GB ram :9
Ik heb er ook naar zitten kijken, maar ik sla nog wat generaties over (generaties duren niet zo lang bij Xiaomi ;) ). Deze gaat nog wel een jaartje mee denk ik. 3 GB geheugen heb ik nu en dat is wel voldoende, alleen internet is soms vervelend. In de trein valt het veel weg en op het werk moet ik bij het raam zitten. Ik vraag me af of dat beter zou werken als band 20 er op zit (ik zie conducteurs soms ook moeilijk doen met hun apparaatje dus misschien niet).

/▌

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

quote:
Marzman schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:22:
[...]

Ik heb er ook naar zitten kijken, maar ik sla nog wat generaties over (generaties duren niet zo lang bij Xiaomi ;) ). Deze gaat nog wel een jaartje mee denk ik. 3 GB geheugen heb ik nu en dat is wel voldoende, alleen internet is soms vervelend. In de trein valt het veel weg en op het werk moet ik bij het raam zitten. Ik vraag me af of dat beter zou werken als band 20 er op zit (ik zie conducteurs soms ook moeilijk doen met hun apparaatje dus misschien niet).
Nee dat is het probleem van de techniek. Omdat je op die snelheid gaat wissel je eigenlijk constant van zendmast naar zendmast. Kun je weinig aan doen. Denk dat zelfs Band 20 erbij het niet goed werkt.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• elinx
quote:
Marzman schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:22:
..... 3 GB geheugen heb ik nu en dat is wel voldoende, alleen internet is soms vervelend. In de trein valt het veel weg en op het werk moet ik bij het raam zitten. Ik vraag me af of dat beter zou werken als band 20 er op zit .....
De hoeveelheid Ram geheugen heeft niks met te maken met de ontvangst van je signaal.
Een missende B20 kan er deels mee te maken hebben, maar dan heb je nog altijd 3G, die over het algemeen een stuk trager pagina's opent. Het missen van B20 maakt echter dat de keuze tussen de banden beperkt wordt, waardoor je meer afhankelijk bent van het aanbod op de masten van de provider. In de trein wordt regelmatig overgeschakeld naar een andere mast, door nagenoeg alle passagiers, dus is het feitelijk dringen. Op je werk zal de juiste mast wat verder weg staan, waardoor je bij het raam moet zitten.

• Gerard4
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 31-10-2019
Hier wel een kapotte speaker. Doet het soms even goed en gaat dan bubbelen.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
Touchdomex schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:11:
[...]

Ik heb em in de winkel in mijn handen gehouden maar ik vind em veel te groot. Als dat toestel een stuk kleiner zou zijn, dan was het voor mij een no-brainer.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

quote:
woutur schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:36:
[...]

Ik heb em in de winkel in mijn handen gehouden maar ik vind em veel te groot. Als dat toestel een stuk kleiner zou zijn, dan was het voor mij een no-brainer.
Ja het is een beste telefoon :X Ik had in eerste instantie ook kleiner gewild...

• gas0line
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 13:25

gas0line

Joomla ❤

Vanmiddag ff browsen op straat, moest wat zoeken en toen crashte de boel. Grapische aansturing? Scherm vol met gekleurde blokjes. Dacht nou die is er geweest.

Porbeerde uit te zetten maar lukte niet, even daarna ging ie in de restart en werkt nu weer goed.

Moet ik me (na bijna 2 jaar plezier) zorgen gaan maken of gewoon een sw bugje?

Voor Hen Die Wachten - cover by Ukkie #corona #covid #stayhome

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
gas0line schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:11:
Vanmiddag ff browsen op straat, moest wat zoeken en toen crashte de boel. Grapische aansturing? Scherm vol met gekleurde blokjes. Dacht nou die is er geweest.

Porbeerde uit te zetten maar lukte niet, even daarna ging ie in de restart en werkt nu weer goed.

Moet ik me (na bijna 2 jaar plezier) zorgen gaan maken of gewoon een sw bugje?
Heb ik ook een keer gehad. Niks aan het handje verder.

• gas0line

gas0line

Joomla ❤

quote:
woutur schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 20:09:
[...]

Heb ik ook een keer gehad. Niks aan het handje verder.
:) Fijn om te horen. Ben namelijk verder erg tevreden over deze telefoon en wil er nog een jaartje mee door.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb wel vaker gekke dingen die vervolgens weer verdwijnen. Soms reageert het toestel nergens op, nu al maanden niet meer gehad, soms wordt het contrast te wit (op te lossen door te spelen met de helderheid), ook al weken niet meer gehad. Het gebeurd te weinig om iritant genoeg te zijn om een andere telefoon te willen :p

Crashen bij druk gebruik heb ik ook al gehad, en bij navigeren, podcasts luisteren en opladen in de auto moet ik hem na een tijdje voor de airco houden omdat ik meldingen krijg dat hij te warm wordt (dan is hij ook echt warm, maar even voor de koude airco en het is weer weg)

/▌

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
gas0line schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 20:12:
[...]

:) Fijn om te horen. Ben namelijk verder erg tevreden over deze telefoon en wil er nog een jaartje mee door.
Ik ben ook tevreden over het ding en heb een nieuw scherm gekocht na een jaar met een gebroken scherm rondgelopen te hebben.. Binnenkort knutselen en hopelijk nog lang genieten van dit toestel.

Edit:
Scherm ontvangen en vervangen. Kwaliteit is zo-zo. Kleuren zijn behoorlijk aan de blauwe kant. Afwerking is niet zo goed. Een geleiding voor een draadje moest ik bijbuigen en tussen de behuizing en het scherm kwam isolatie materiaal vandaan. Maar voor die paar euro goed genoeg voor 2018.

Edit2:
Fingerprintscanner gemold bij het plaatsen van het scherm. Nieuwe besteld. Dead on arrival. Scherm presteert niet echt lekker. Touch wordt niet goed geregistreerd lijkt wel.

woutur wijzigde deze reactie 15-01-2018 11:11 (36%)
Reden: Was zelf de laatste poster.

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 10:34
Ik gebruik nu pixelexperience.org (OTS rom) voor mijn Xiaomi Redmi 3S(Land) Ben er uiterst tevreden over.

ROM OS Version: 8.x Oreo
ROM Kernel: Linux 3.x
Based On: AOSP

Version Information
Status: Stable
Stable Release Date: 2018-01-18

Created 2017-12-21
Last Updated 2018-01-18

Link naar het originele topic:
https://forum.xda-develop...pixel-experience-t3722663

Alles werkt. Maat een aantal zaken moet de Developer nog aanpassen.

theduke1989 wijzigde deze reactie 20-01-2018 14:12 (55%)

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Ben nu mijn telefoon aan het opladen :D Kom erachter dat er een lineage OS build is direct vanuit Lineage voor de 3S. Oftewel Land zit er nu ook eindelijk tussen.

https://download.lineageos.org/land

Ga het direct proberen. Perfect voor deze telefoon op reserve of voor andere dingen! :D Vooral omdat ik altijd wat ruzie had met MIUI.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

BIj mijn toestel maakt de usbpoort nu wat minder goed contact na twee jaar, verder was het een top-toestel maar misschien dat ik hem hierdoor toch binnenkort moet vervangen. Soms moet ik een beetje friemelen met het kabeltje voordat hij laadt en soms lijkt het net alsof hij onder stroom staat (dat is dan het nadeel van een metalen buitenkant p ) . Zou dat kunnen dat hij echt onder stroom staat? Het voelt niet als een superschok, maar eerder vervelend (zoals het trilmotortje, maar het zal ook niet superveel stroom zijn).

Marzman wijzigde deze reactie 17-05-2018 13:43 (5%)

/▌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gas0line

gas0line

Joomla ❤

quote:
Touchdomex schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:41:
Ben nu mijn telefoon aan het opladen :D Kom erachter dat er een lineage OS build is direct vanuit Lineage voor de 3S. Oftewel Land zit er nu ook eindelijk tussen.

https://download.lineageos.org/land

Ga het direct proberen. Perfect voor deze telefoon op reserve of voor andere dingen! :D Vooral omdat ik altijd wat ruzie had met MIUI.
Wil dat ook eens proberen, maar hoe zit het met updates? Moet ik dan steeds die procedure volgen, of gaat dat gewoon via de standaard update zoals nu ook met de standard rom?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

quote:
gas0line schreef op zondag 20 mei 2018 @ 00:23:
[...]

Wil dat ook eens proberen, maar hoe zit het met updates? Moet ik dan steeds die procedure volgen, of gaat dat gewoon via de standaard update zoals nu ook met de standard rom?
Standaard updates gaan gewoon via het os. Popup van er is een nieuwe versie en daarna downloaden en installeren en je bent klaar.

je moet er wel rekening mee houden dat er af en toe spontaan kleine bugs langs fietsen en de batterijduur wisselend is. Het is fijn dat het er is maar niet zaligmakend. Ik kan er prima mee leven en uit de voeten. De kleine bugs had ik op andere manieren ook al dus #care.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gas0line

gas0line

Joomla ❤

quote:
Touchdomex schreef op zondag 20 mei 2018 @ 07:52:
[...]

Standaard updates gaan gewoon via het os. Popup van er is een nieuwe versie en daarna downloaden en installeren en je bent klaar.

je moet er wel rekening mee houden dat er af en toe spontaan kleine bugs langs fietsen en de batterijduur wisselend is. Het is fijn dat het er is maar niet zaligmakend. Ik kan er prima mee leven en uit de voeten. De kleine bugs had ik op andere manieren ook al dus #care.
Ok. Duidelijk. Ga ik dat eens proberen, heb nog een backup phone voor als e.e.a. uit de hand loopt ;)
Enige wat ff lastig is is al mijn 2FA logins met googleauthenticator. Die moet ik dan ff opnieuw maken.

gas0line wijzigde deze reactie 20-05-2018 22:18 (7%)

• gas0line

gas0line

Joomla ❤

Vandaag een updat van MUI geweest, doet mijn TinderApp het niet meer, crashed bij opstarten. Terwijl de notificatie aangeeft dat ik een swiper heb. |:(

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True