Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 13:02
Xiaomi Redmi 3 Ervaringen & Discussie Topic
http://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Redmi3/155503xnsaa5b00it8rrcb.jpg.thumb_.jpg

Product foto's:

http://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Redmi3/171247buszus9teyfzdsfz.jpghttp://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Redmi3/170738kfrowhrnnztuonjr.jpg
http://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Redmi3/164339zatzxolsljvk6l5o.jpghttp://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Redmi3/164614kub883thuf6ttczm.jpg

(Foto's afkomstig van en.miui.com)

Specificaties:

Scherm formaat:1280 x 720 pixels, 5"
Scherm type:IPS LCD capacitieve touchscreen, 16M kleuren
Multitouch:10 vingers
Chipset:Qualcomm Snapdragon 616
CPU:Cortex A53 (64bit), Octa-core 4 x 1,5 GHz + 4 x 1,2 GHz
GPU:Adreno 405
SD card:Micro-SD als vervanger van de Nano-simkaart (max 128GB)
Opslag geheugen (ROM):16 GB
Werkgeheugen (RAM):2 GB
Luidspreker:1 luidspreker
Simkaart:Dual-SIM (1x Micro en 1x Nano)
3G Netwerk:WCDMA 850/900/1900/2100 MHz
4G Netwerk:FDD-LTE 1800/2100/2600 MHz (B1 / B3 / B7)
WLAN:Wifi 802.11 a/b/g/n op 2,4GHz, wifi Direct, DLNA, wifi hotspot
Bluetooth:v4.1 Low Energy
NFC:Nee
USB:USB 2.0 (MHL), USB On-the-go
Camera (achterkant):13 MP (16:9) 4208x2368 pixels, F2.0 aperture, autofocus, LED verlichting, PDAF 0,1 seconde focus
Camera (voorkant):5 MP (16:9) 2560x1440 pixels, 4x digitale zoom, , F2.2 aperture
GPS:GPS, A-GPS, GLONASS, Beidou
Formaat:139,3 x 69,6 x 8,5 mm
Gewicht:144g
Accu:Niet-verwisselbare Li-Ion 4100 mAh accu
Kleuren verkrijgbaar:Fashion Gold, Fashion Dark Grey, Fashion Silver, Classic Gold
Led kleuren:Onbekend

Links:

Chinese Redmi 3 pagina (openen met Chrome voor een vertaling)

Voorgaande Redmi Topics:

[Xiaomi Hongmi (Redmi)] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi 1s] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi 2 (Pro)] Ervaringen & Discussie

Chinaphone topic:

Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a (ook geschikt voor kortingscodes)
[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Rooten:

Als tip willen ik graag het volgende meegeven: Als je een Xiaomi tablet/telefoon besteld, probeer te voorkomen dat je er een andere rom op (moet)zet(ten). Je kunt namelijk problemen krijgen als je je toestel wilt rooten/flashen of voorzien van een nieuwe ROM. Vaak wordt er een ROM op gezet waar een hoop bugs of verouderde data in staat. Een bekende ROM die voor problemen zorgt is versie:

Root tips

Als je de Multilanguage rom van Xiaomi.eu installeert, dan is root toegang standaard mogelijk.
Het enige wat je daarvoor hoeft doen is root inschakelen bij de: Security app ->Permissions -> Root Access

Andere ROM installeren:

FAQ:

Waarom is het beter om voor de Multi Language (ML) rom van Xiaomi.eu te kiezen in plaats van de originele Chinese of Global Miui ROM?

Nadelen:
• Als er een bug in het systeem zit, dan wordt je mogelijk doorverwezen naar de originele source: namelijk en.miui.com. Hierdoor kan het langer duren voordat een bug wordt opgelost.
• De rom komt direct van de Engelse Miui site: en.miui.com. Vanuit die rom worden de onderstaande voordelen toegevoegd. Via een over-the-air (OTA) update, krijg je de update 1 tot enkele dagen later.

Voordelen:
• Bugs die zijn veroorzaakt door de taalpakketten, worden vaak binnen 1 week opgelost.
Nederlandse taal wordt wekelijks bijgewerkt (mits er fouten worden doorgegeven door NL gebruikers).
Link om taalfouten te rapporteren: http://xiaomi.eu/community/forums/dutch-translation.14/
• Je behoudt wekelijks updates (mits je gebruik maakt van de Weekly/Developer rom).
• Locatie van de GPS wordt aangepast van China naar een Europees land. Hierdoor verwacht je telefoon niet dat hij in China zit, maar ergens in Europa. Onder andere weer-gebaseerde apps werken hierdoor velen malen beter. Een voorbeeld hiervan is Buienalarm, dat werkt doorgaans niet/nauwelijks op een Chinese telefoon. Een lokale app zoals OV9292 werkt mogelijk ook niet goed als de locatie op China staat i.p.v. een Europees land.
• Zo goed als alle Chinese apps zijn verwijderd.
• Google Play is standaard geïnstalleerd.
• Standaard root toegang, die je zelf in kunt schakelen.
• De garantie zal je niet verliezen als je een ML rom op je Xiaomi apparaat zet. Wees echter wel heel erg voorzichtig en secuur met het vervangen van je rom.

De benodigde instructies om je ROM aan te passen, zijn nog niet geheel duidelijk omschreven. Er zijn teveel tegenstrijdigheden om de Xiaomi.eu rom op je originele telefoon te plaatsen. Zodra dit duidelijk een eenvoudig uit te voeren is, zal ik dit aan de topicstart toevoegen.

Is de telefoon geschikt voor ons netwerk?
• De telefoon is geschikt voor alle 3G netwerken in de Benelux
3G Netwerk: WCDMA 850/900/1900/2100 MHz
• Zoek contact met je provider om te achterhalen of 4G wordt ondersteund via deze netwerken:
4G Netwerk: FDD-LTE 1800/2100/2600 MHz

De topicstart wil ik graag zo interessant mogelijk houden en extra input wordt zeer gewaardeerd. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om interessante wetenswaardigheden over deze telefoon toe te laten voegen. Als er tips zijn om dit topic aantrekkelijker te maken, dan hoor ik dat ook graag. Je kunt me daarvoor het beste een Persoonlijk Bericht sturen

[Voor 150% gewijzigd door Kiswum op 16-03-2016 17:12]

Sluit je aan bij de grootste NL Xiaomi Facebook groep.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Kiswum
Op diverse sites zal hij al te pre-orderen zijn. Als de aanbieding erg interessant zijn, dan zou ik het doen. Zo niet, dan gewoon even wachten, als je wacht totdat hij op voorraad is, dan kun je nog mooie prijzen tegenkomen.

+/- $149,- Bij Vifocal (geen ervaring mee, maar ze lijken naar NL te versturen).
Op het moment van schrijven, verzending via China.
(bij de specs staat momenteel ondersteuning voor 4G op 800MHz, maar dat klopt niet met de huidige berichtgevingen.)

+/- $159,- Bij ibuygou krijg je momenteel een gratis Mitu knuffel.
Zij kopen het direct in bij Xiaomi.
Op moment van schrijven, verzending via China.

+/- $159,- Bij Gizchina krijg je momenteel een gratis headset.
Zij kopen het in via een reseller (Honorbuy is dat volgens mij).

+/- $159,- Bij Honorbuy krijg je momenteel een gratis headset.

Waarschijnlijk komt er op korte termijn Miui 7.1 voor beschikbaar. Bij de levering is dat denk ik nog niet het geval.

Edit:
quote:
dutchgio schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:44:
En over de topicstart:
Het hele update en flashen van de ML rom wordt misschien wel wat lastiger doordat de bootloader unlocked moet worden, een proces wat bepaald niet loopt bij de Note 3 momenteel. Maar dat lijkt nog niet helemaal duidelijk.
Bij de release van de Redmi 2 Note, lukte het het installeren van de xiaomi.eu rom zonder problemen. Bij de leveringen vanaf medio oktober 2015, moest je pas extra trucjes uithalen. Het is voor mij onbekend of dit te maken had met de Miui release of met de extra aanpassingen van de telefoons. Ik hoefde voor mijn telefoon geen bootloader te unlocken of TWRP te installeren. Hetzelfde probleem zag je bij de Note Pro, Note 3, Mi4 en Mi4i, echter was het weer niet nodig bij de Mi Note, Redmi 2 en Redmi 2 Pro.

Het is dus afwachten hoe makkelijk/lastig het gaat worden met de telefoons die vanaf morgen worden verkocht. De Topicstart zal ik aanpassen als ik meer informatie hierover heb, maar dit zal ook duidelijk zichtbaar zijn op de site van http://xiaomi.eu/community/forums/miui-weekly-rom-releases.103/.

[Voor 30% gewijzigd door Kiswum op 11-01-2016 12:02]

• Kiswum
Gewoon uitgaan van de officiële specificaties: www.mi.com/hongmi3
Er is tot op heden geen 800MHz ondersteuning voor Xiaomi telefoons. (of mis ik hier informatie :D?)

De webshops kopiëren elkaar of verzinnen er zelf nog dingen bij. Hetzelfde geldt voor eventuele Mult-Language talen die je voorbij ziet komen bij bepaalde aanbieders. Xiaomi levert standaard alleen Chinees, Engels en Traditioneel Chinees.
De Xiaomi telefoons die in India worden uitgebracht, heeft een aantal Aziatische talen, maar een taal als Russisch en Nederlands valt daar zeer zeker niet onder.

[Voor 9% gewijzigd door Kiswum op 11-01-2016 15:07]

• Kiswum
quote:
N97 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:45:

Wacht met smart op de review van Kiswum van deze telefoon. Neem aan dat je deze telefoon ook gaat reviewen voor Xiaomi?
Helaas heb ik nog nooit contact gehad met Xiaomi zelf, maar als dat op een dag zal gebeuren, dan wil ik graag telefoons voor hen testen ;) Ik heb voor en.miui.com nog wel een aantal weken een daily/nightly rom's getest. Helaas moest ik dat stopzetten, doordat ik steeds meer andere telefoons ging reviewen + dagelijks ging gebruiken. :+

Mijn volgende telefoon is al naar me onderweg, maar dat is geen Xiaomi, maar een smartphone van Kingzone. Ik hoop rond maart/april beschikbaar te zijn voor de Xiaomi Mi5. Het wordt tijd om weer een high-end telefoon van Xiaomi te testen. Nu nog een lieve webshop zien te vinden die me er een wil sponseren in ruil voor een uitgebreide review :D
quote:
Vin87 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:41:
Die leveranciers flashen eigen firmware op de toestellen met al die extra talen, maar daar zit ook nog wel eens spyware tussen. Vandaar dat Xiaomi op de Note 3 en alle nieuwe toestellen de bootloader zal vergrendelen (aldus Xiaomi op het en.miui.com forum). Echter is de Note 3 gewoon met vergrendelde bootloader te flashen..
Ah kijk, dat wist ik niet en op zich wel terecht dat ze het doen. Het is echter wel jammer dat de goede internationale rom's er niet (gemakkelijk) op kunnen. Misschien wordt het voor mij eens tijd om de Global ROM van Xiaomi te testen. Eens kijken hoe aangenaam dat zal werken.

• Kiswum
Bedankt voor het compliment!

Ik zal eens kijken of ik dit jaar contact kan krijgen met Xiaomi, wie weet zit er gewoon iets in. Vooral als ze de Europese markt willen veroveren :D

p.s. ik kwam er vandaag achter dat ik precies 3 jaar geleden mijn allereerste Chinese smartphone binnen kreeg:
De Xiaomi Mi 2

[Voor 36% gewijzigd door Kiswum op 11-01-2016 16:43]

• Kiswum
quote:
Gabliboeba schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 07:41:
Bij Oppomart inmiddels slechs 129 dollar (http://www.oppomart.com/xiaomi/redmi3/xiaomi-redmi-3.html)

Ik ben benieuwd wanneer de grijze versie uitkomt. Jammer dat de zilveren versie wit aan de voorkant is.
Geen free shipping:

Shipping Option

EU Expedited Shipping(8-12days,No tax,No VAT) $19.99
DHL/TNT/EMS Express Shipping(6-8days) $29.99

• Kiswum
Ach het unlocken van de bootloader. Hoe zit dat bij Europese telefoons?
Sony biedt het aan, maar je verliest garantie (tenzij je een trucje uithaalt) en de camera wordt beduidend minder. Samsung biedt het volgens mij nog niet aan en de S6 was pas na velen maanden te unlocken.

Xiaomi maakt het strenger en zorgt er daarmee voor dat we hier op Tweakers minder vragen hoeven te beantwoorden om te achterhalen wat voor *** ROM de reseller (zoals Gearbest) erop heeft gezet.

• Kiswum
Het grootste probleem (wat ik nu zie in een aantal comments), is dat het proces enkele weken kan duren. Het zou mooi zijn als het proces automatisch gaat en dat de codes niet 1 voor 1 worden doorgevoerd.

• Kiswum
quote:
Gabliboeba schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:14:
[...]
Ook? Wil je hiermee zeggen dat de accuduur van de Redmi 3 'gemiddeld' is?

[afbeelding]

Een screen-on tijd van bijna 8 uur is echt heel erg goed. Ik haal met m'n Oneplus One af en toe krapjes 5u.
Zonder apps, zegt dit plaatje niet zoveel. Wellicht is er af en toe geïnternet (zie diepe dipjes) en is de rest van de tijd de radio aangezet voor muziek. Hierbij stond het beeldscherm vrij lang aan om aan de Screen on time te komen.
Geen informatie over social media apps of synchronisatie. Nee, hier heb ik niet zoveel aan eerlijk gezegd.

Edit:
Review gevonden en dit is het vertaalde resultaat:
http://www.pcexpert-blog....allery/page/2#26Autonomia
quote:
Excellent autonomy is about the huge battery of well 4100 mAh is the low power consumption of the CPU and the HD screen.

These days I stressed out than ever the device playing, watching videos on youtube, surfing the net, doing all the tests that you see in this review and I loaded even about 800mb of photos and videos on google drive. The phone is able to cover very successfully two days of very intense use coming to 9% of remaining battery with well 7h28m of active screen , a truly crazy. As you can see from the screenshot above, the display has used only 25% of the total battery charge .
Toch een uitstekend resultaat en dan komt die 4100mAh accu toch van pas. :*)

[Voor 39% gewijzigd door Kiswum op 22-01-2016 14:42. Reden: review van het plaatje toegevoegd.]

• Kiswum
quote:
rob2011 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:08:
Heb zelf mijn redmi3 kunnen unbricken. Heb het hier kort beschreven
http://en.miui.com/thread-234705-1-1.html
En heb nu echt de stock ROM ipv de nep ROM van de store.
Met een soortgelijke tool heb ik mijn Mi2 weer voorzien van een "SD kaart".
Enkele weken geleden deed ik mijn telefoon aan en zag ik dat ik geen ruimte meer had. Van de 32GB had ik slechts 300MB tot mijn beschikking en in totaal slechts 3,7GB. Vermoedelijk is dat gebeurd na het updaten van de laatste xiaomi.eu rom.
Het downloaden van een nieuwe rom ging niet, want de telefoon zat vol. Na een Factory reset, kon ik nog steeds niets downloade en bleef de rest van de opslagruimte verloren.

Uiteindelijk heb ik Fastboot optie uitgevoerd die jij ook had uitgevoerd. De originele Developer build eraan gehangen en na enkele minuten kon ik de standaard instellingen doorlopen en had ik tot grote blijdschap weer 32GB (ongeveer 28GB werkruimte) :)

Daarna had ik de Xiaomi.eu rom er weer overheen gezet en een factory reset uitgevoerd. Nu werkt alles weer zoals het zou moeten.

Beetje offtopic, maar ik ben blij dat de Fastboot + MifFash/Mi PC Suite toch nog van toegevoegde waarde zijn bij "defecte" Xiaomi telefoons. Mijn 3 jaar oude Mi2 is overigens voorzien van Android 5 en de laatste Heartbleed/Google patches. Software ondersteuning, daar kunnen meer Android leveranciers van leren.

• Kiswum
quote:
royozz schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:41:
Ze hebben al wat respons gewist in de chat zag ik..
Vraagje, wie zijn eigenlijk die: top one team, is dat op AliExpress? Laat maar, ik heb het al gevonden toen ik mijn vraag intypte..
Wat ik heb begrepen, is dat je wel ondersteuning kunt krijgen om het geschil snel op te lossen bij AliExpress.

[Voor 17% gewijzigd door Kiswum op 02-03-2016 20:44]

• Kiswum
Die Redmi 3 is inderdaad een prima leen-telefoon voor familieleden waarvan hun (te) dure telefoon defect is. Ik heb mijn Mi2 inmiddels al 4 keer uitgeleend het laatste jaar ;) Dat ding ziet er gelukkig nog steeds uit als nieuw en de bouwkwaliteit is vergelijkbaar met de huidige Redmi's.

Mocht Richard willen, dan kan hij zijn Redmi 3 na een jaar alsnog doorverkopen. Ik snap de keuze dus wel.

• Kiswum
quote:
D-Three schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:33:
Ik moet nog even kijken hoe ik gapps er op kan krijgen, hoe installeren de play store?
Wat voor opties geeft Google om Google play op je Xiaomi te installeren?

[Voor 8% gewijzigd door Kiswum op 04-03-2016 21:42]

• Kiswum
quote:
SittingDuck schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 16:24:
[...]

Mijne is gewoon NL.
Door leverancier er op gezet lijkt me.
Als "verkoper", mag ik toch wel verwachten welke rom wordt meegeleverd op de telefoons die jullie verkopen of ben je niet actief bij dualslim?

• Kiswum
NL kun je gewoon uit de Google keyboard halen, dat is te installeren voor elke telefoon en elk merk. Deze komt volgens mij ook voor in de Xiaomi app store. Ik vind dit tevens een van de fijnste toetsenborden die er zijn en hij is gratis te downloaden.

• Kiswum
quote:
sander817 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:39:
Ja, dat lukt dus niet. Hij lijkt wat te doen maar reboot dan weer naar de rom die er nu op staat
Wellicht is je TWRP versie te oud. Op de eerste pagina van de weekly rom, staat de nieuwste TWRP en weekly build.

Je kunt TWRP via het recovery menu updaten, maar misschien lukt dat ook via de updater app.

• Kiswum
quote:
Vlizzjeffrey schreef op zondag 25 september 2016 @ 01:11:
De redmi note 3 pro hield dat toch makkelijker een dag vol dan de redmi 3s.
Bedoel je dat je de dag wel kan eindigen zonder op te lossen en dat je bij de ene 30% over hebt en bij de ander bijvoorbeeld 10%?

Gebruik je op beide smartphones dezelfde rom build? Global build, stable build, developer build of wellicht Xiaomi.eu build.

Heeft je telefoon inmiddels zo'n 3 volledige oplaadbeurten gehad om op volledige capaciteit te werken? Je hebt je telefoon immers slechts 1 week in gebruik of bezit.

• Kiswum
quote:
Preaper schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:07:
[...]

Deze mijlpaal is nog niet bereikt? 8)
Als ik de laatste 2 pagina's bekijk, is het al lastig om in de Recovery te komen ;)

Als er een bewezen recept is om een andere rom te installeren, dan zie ik dat graag tegemoet.

Wil je op weg geholpen worden, dan kun je in ieder geval de OP van het onderstaande toestel bekijken. Daarin wordt uitgelegd hoe je daarop een Xiaomi.eu rom kunt plaatsen incl. unlock procedure. Is het je gelukt, post het hier dan even incl. uitleg en dan komt het in de OP te staan.
[Xiaomi Redmi Note 3/Kenzo/Qualcomm] Ervaringen en Discussie

Mocht iemand een Redmi 3 over hebben, dan mag die gerust naar me worden opgestuurd en dan kan ik zelf op die telefoon uitproberen hoe het zou moeten. Daarna komt ie netjes terug met hopelijk een werkende Xiaomi.eu rom (of je krijgt een vergoeding bij een brick). De ene Xiaomi is de ander niet. Bij de ene is een unlock niet nodig (Mi4s) en bij de meeste nieuwe versies is het wel nodig.
Doordat Xiaomi nog geen interessante telefoon heeft die ik zou willen hebben, heeft het voor mij geen prioriteit om 'even' een telefoon te kopen, om te bouwen en daarna weer door te verkopen. Daar heb ik het geld niet meer voor, mijn budget voor dit jaar is naar andere dingen opgegaan (zoals een Mi4 waar ik W10 op installeer).

• Kiswum
quote:
kelly.hipolito schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:09:
[...]

[...]

Goede vraag van Preaper: of deze mijpaal al niet is bereikt? Ik ben van mening van wel.
Er is meer dan voldoende informatie voorhanden om een Xiaomi telefoon succesvol te kunnen unlocken en voorts te kunnen worden voorzien van een nieuwe ROM.
Klopt het dat je zegt: er is geen eenduidige handleiding aanwezig voor deze Xiaomi Redmi 3?

Als dat er zou zijn, dan zou de vraag niet steeds gesteld hoeven te worden, maar kan iemand steeds naar dezelfde post met het antwoord gestuurd kunnen worden. Uiteindelijk zou het goed zijn om dat antwoord inclusief alle stappen in het OP te (laten) plaatsen.

Dit topic is niet alleen voor de echte Tweaker, maar het is een plek waarop nieuwkomers ook terecht komen. Waarom komen hier ook beginnelingen? Doordat de Tweakers forums vaak bovenin de zoekresultaten staan van Google. En dat is terecht, want hier zijn de topics levendig en leerzaam. Dat is tevens de reden dat de handleiding eenduidig moet zijn en voor elke originele telefoon Redmi 3 toepasbaar moet zijn.

Ik wil er uiteindelijk naartoe om alle Miui vragen in 1 topic te laten plaatsen en alle hardware vragen in de huidige specifieke topics te laten plaatsen. Eigenlijk hetzelfde als bij Windows 10 + de Lumia telefoons :)

• Kiswum
Bedankt voor jullie feedback!
Er zit inderdaad een hoop versplintering in de diverse Redmi 3 telefoons. Al deze telefoons hebben een eigen ID. Dat ID staat op de doos en dat is vaak betrouwbaarder dan de ID die in sommige telefoons met crap roms van resellers worden geleverd.

Als ik dit lijstje zie, dan hanteert Xiaomi.eu slechts 1 rom.

https://i.imgur.com/m5ahpK5.png

Er zijn 2 opties.
1. De volgende zin uit de OP schrappen en het daarbij laten.
quote:
De benodigde instructies om je ROM aan te passen, zijn nog niet geheel duidelijk omschreven. Er zijn teveel tegenstrijdigheden om de Xiaomi.eu rom op je originele telefoon te plaatsen. Zodra dit duidelijk een eenvoudig uit te voeren is, zal ik dit aan de topicstart toevoegen.
2. Dat de lezers uit dit topic aangeven welke methodes ze hebben gebruikt om de Xiaomi.eu rom erop te plaatsen en met welke telefoon dat was gelukt. Als dat inzichtelijk is en is getest, dan voeg ik het toe.

De keuze en de acties laat ik over aan jullie.

• Kiswum
quote:
LoeWn schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:49:
Ik snap het probleem niet helemaal. TheDuke1989 heeft naar mijn mening al een redelijke tutorial geschreven.
Kijk nu komen we ergens! Dit is hetgeen wat ik nodig heb :)
Bedankt voor de link!

• Kiswum
quote:
LoeWn schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:29:
[...]

[...]

Wist je dan ook niet van zijn topic? Hier staat nog meer informatie
overigens zou ik het leuk vinden om daar mede-auteur van te worden. Ik heb wel zin om de tutorial nog een stukje te verbeteren :+
Dat topic heb ik nooit gezien, hiermee kan ik iedereen redirecten naar dat ene centrale topic. Zo'n centrale topic lijkt mij eenvoudiger en beter te onderhouden. Mede daardoor heb ik bij de admins de vraag liggen of het handig zou zijn om een algemene Miui topic te maken. In elk forum krijg je veel dezelfde vragen en oplossingen. In topics met een duidelijke structuur is het ook eenvoudiger om je antwoorden te vinden.

Kiswum in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile"

• Kiswum
quote:
kelly.hipolito schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:39:
[...]

[...]

Dat bedoel ik nu met overdaad schaad en de mijlpaal is bereikt.
Er is zoveel informatie op zoveel pagina's dat een nieuwe eigenaar reeds gestelde vragen simpelweg opnieuw stelt omdat deze nog niet gesteld lijkt, maar in werkelijkheid 40 pagina's terug al met antwoord staat.

In dit topic heb ik bijvoorbeeld ook een handleiding geschreven en geplaatst.
Doordat dit een vrij actief topic is, staat de handleiding inmiddels pagina's terug en is het niet goed vindbaar.
Helaaa was je niet in de gelegenheid om direct het antwoord te geven op de vraag waar het magische antwoord zou staan (nu nog steeds niet). Gekukkig heeft LoeWn me op weg geholpen.

Om alles in 1 topic te zetten en mensen daar naar te verwijzen, zorgt ervoor dat topics niet worden vervuild met steeds hetzelfde antwoorden inclusief nieuwe antwoorden (een link naar het juiste antwoord voldoet en hoeft daardoor niet nogmaals worden uitgeschreven dat zorgt ervoor dat topics als dit wellicht 70% kleiner worden, maar wel effectief).

• Kiswum
Die handleiding ziet er goed uit! Mooie en duidelijke opmaak.
Ik laat alles even rusten. Ik denk dat zoiets in het algemene unlock topic komt. Alle methodes van Xiaomi telefoons kunnen wat mij betreft daarin. Ik zal nog contact zoeken met TheDuke1989. Wellicht staat hij ook open voor extra beheerders die dergelijke handleidingen eventueel kan toevoegen of aanpassen als een stap is vergeten of niet nodig is.
Ik zal tevens de handleiding voor de Mi4s laten toevoegen. Dat is een van de weinige recente Xiaomi telefoons die zonder unlock alsnog omgezet kan worden (ik heb dat deze zomer 2X uitgevoerd). Ik denk dat dat wel handig is om te weten voor die gebruikers.

• Kiswum
quote:
dutchgio schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:14:
Die Mi4s moet je ook gewoon unlocken, dus daar gaat het alweer mis.
2X niet hoeven doen. True story, ik heb het zelf gedaan en ik zou het zo weer kunnen zonder te unlocken.
Maar je hoeft mij en en.miui.com natuurlijk niet te geloven. Mocht je het willen uitvoeren, hier is het topic waar ik alle informatie en downloads vandaan heb gehaald. 2x geen unlock aangevraagd.

http://en.miui.com/thread-251450-1-1.html

• Kiswum
@karretje Er zijn waarschijnlijk meer vragen dan antwoorden. Om te beginnen kun je bekijken wat @Touchdomex heeft aangegeven.

Hier nog meer vragen:
  1. Welke rom gebruik en versienummer gebruik je?
  2. Hoe lang heb je het probleem, want het lijkt alsof het pas sinds vandaag aan de gang is.
  3. Toen je het voor de eerste keer ontdekte, weet je of je toen een nieuwe app hebt geïnstalleerd?
  4. Hoe lang ging je telefoon voorheen mee, voordat je dit probleem had?
  5. Hoe lang hangt de telefoon momenteel aan de lader?
  6. Gebruik je de originele Xiaomi kabel. Xiaomi is nogal eenkennig mbt USB kabels.
Nadat je de antwoorden hebt gegeven, volgt mogelijk deel 2 :)

• Kiswum
Dit is je 2e Xiaomi telefoon, maar ik lees dat je alsnog teleugesteld bent in het merk. Is dat naar aanleiding van dit incident of zijn er meer tekortkomingen van je telefoon. Je gebruikt een rom uit juni 2016. Wellicht wordt je ervaring beter met de laatste update met diverse Android beveiligingspatches erin.

Het lijkt erop dat je telefoon bleef hangen door iets, kan vanalles zijn. Zoals het OS, apps, synchronisatie, etc. Dit kan bij Samsung en Apple gebeuren (in beide gevallen meegemaakt), maar ook bij merken als Huawei, Sony of HTC kan je telefoon volledig vast lopen. Als dit 1x per maand gebeurd dan is dat frustererend. Het lijkt erop dat deze hang-up 1 keer heeft plaatsgevonden. Ik hoop dat het daarbij blijft en dat je weer vertrouwen krijgt in je telefoon/Xiaomi.

Ik was zojuist nog wel even op zoek naar een filmpje waarbij een Xiaomi bleef hangen, totaal dood leek. Het werkte inderdaad door de powerknop ingedrukt te houden of door de knop een 30-40x in te drukken in een halve minuut.

Ik ben blij dat het nu is opgelost, maar wees ervan bewust dat je data een risico loopt met verouderde software.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True