Acties:
  • +5 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:17
Mede-auteur:
  • darasta
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 19:21

darasta

Beste alle,

Inleiding

Omdat er in verschillende topics bij Xiaomi toestellen het gaat over bootloader unlocken en de mensen het nog al lastig vinden om ''custom rom'' (xiaomi.eu roms) te installeren. Wil ik via deze weg een centrale topic maken betreft unlocken van bootloaders zodat het makkelijk zoeken is en je meteen hier terecht komt en zo dus de nodige stappen kan uitvoeren! In principe is het unlocken van bootloaders bij de nieuwe smartphones van Xiaomi vrijwel het zelfde allemaal.

WAARSCHUWING: Xiaomi heeft een Anti Rollback ingevoerd. Echter op een wijze die grote gevolgen kan hebben als je van plan bent om een andere rom te flashen. Lees de informatie hieronder goed door om een brick te voorkomen!
Xiaomi devices
Belangrijkste stap
Het belangrijkste van alles is dat de nodige rechten aangevraagd worden.
http://en.miui.com/unlock/ - Hier moet je bootloader unlock rechten aanvragen.
Handige links
http://www.en.miui.com
http://www.xiaomi.eu
Stappen na het unlocken
Zodra je bootloader ge-unlocked is kan je beginnen met het installeren van TWRP. In omloop zijn er nu one-click tools erg handig voor het installeren van TWRP. Zodra je TWRP hebt geïnstalleerd kan je beginnen met het installeren van xiaomi.eu roms op je toestel.
Gewijzigde flash policy
Met de recente MIUI-update heeft Xiaomi Anti Rollback ingevoerd. Echter op een wijze die grote gevolgen kan hebben als je van plan bent om een andere rom te flashen (Miui of custom).
Deze gevolgen werden voor het eerst opgemerkt bij de Redmi Note 5 (whyred), maar gelden voor alle toestellen die daarna verschenen zijn. Ook kan het oudere toestellen treffen na een formele firmware update.

DIT IS ONGEACHT OF DE BOOTLOADER ONTGRENDELD IS OF NIET

Wat is "Anti-Rollback" ?
Het is een veiligiheidsmaatregel die Google heeft toegevoegd met de release van Android Oreo.
Het zorgt ervoor dat gegevens veilig zijn, zelfs als de telefoon wordt gestolen of als een aanvaller probeert de software te downgraden.

Kan dit schadelijk zijn voor mijn apparaat?
Als veiligheidsmaatregel zou dit nooit een "hardbrick" mogen opleveren.
Wanneer iemand probeert te downgraden, zou er een waarschuwing moeten komen en het downgraden worden afgebroken zonder verdere gevolgen.
Er is echter een verschil hoe het zou moeten werken en hoe Xiaomi dat heeft ingepast.
Zoals Google heeft aangegeven, zou "Anti-Rollback" automatisch uitgeschakeld moeten worden als de bootloader ontgrendeld is, maar in het geval van MIUI kunnen zowel vergrendelde als ontgrendelde toestellen zonder waarschuwing een hardbrick krijgen in geval van het flashen van originele Miui Developer naar een Stable rom, of van China naar Global rom en vice versa.

Dus, wat nu? Lost Xiaomi dit probleem op?
Xiaomi heeft geen enkele reactie gegeven en verwijst steevast naar een officiële Mi store waar het toestel aangeschaft moet zijn.
Alle toestellen die elders zijn aangeschaft worden genegeerd. Om te flashen via Miflash tool is tegenwoordig toestemming nodig en Xiaomi geeft deze niet, waardoor flashen onmogelijk is en geen herstelflash meer uitgevoerd kan worden.
Momenteel zijn er voor ontgrendelde of oudere toestellen soms nog mogelijkheden om het toestel weer in werkende staat te brengen, maar voor alle andere gevallen ben je aangewezen op Xiaomi, die tot op heden geen enkel initiatief heeft getoond.

Hoe weet ik of het mijn apparaat ook betreft?
Voer de volgende opdracht in fastboot uit:
fastboot getvar anti
- 3 betekent dat het afwezig is terwijl - 4 betekent dat je toestel is voorzien van Anti-Rollback.

Ik heb "Anti-Rollback" wat nu?
Na een bootloader unlock kunnen custom roms nog geïnstalleerd worden, maar voorkom te allen tijde dat er later Xiaomi firmware of een MIUI rom wordt geflasht die ouder is dan wat je nu hebt, anders wordt je toestel onbruikbaar en kan je hem weggooien. Eea betekent dat ook een back-up niet teruggezet mag worden.

Welke MIUI-build bevat "Anti-Rollback"?
Alle MIUI-builds die zijn uitgebracht na Stable MIUI V9.5.17.0 en Beta MIUI V8.7.5 bevatten "Anti-Rollback". Ook de Chinese versies.

Hebben MIUI Stable V9.5.17.0 en Beta V8.7.5 "Anti-Rollback" ingeschakeld?
Nee. Als je een van deze builds gebruikt, kun je veilig downgraden en elke oudere versie gebruiken.

Hoe TWRP en/ of custom ROM's flashen op "Anti-Rollback" apparaten?
Op "Anti-Rollback" ROM's kan je geen TWRP meer flashen via fastboot
Eerst tijdelijk opstarten in twrp door de opdracht in fastboot uit te voeren:
fastboot boot recovery_twrp.img
(waarbij recovery_twrp de naam is van het twrp bestand).
Als er eenmaal is opgestart in twrp., Kopieer daarna hetzelfde twrp bestand naar de interne opslag en flash twrp vanuit twrp zelf.
Nu is TWRP geïnstalleerd en kun je custom roms gaan flashen.

WAARSCHUWING: Daarna geen firmware.meer flashen en ook geen eerdere back-up

Kan ik overgaan van Stable naar Developer en omgekeerd?
Je kunt Dev vanuit Stable installeren, maar zorg ervoor dat de nieuwste build wordt geflasht, Met Stable is het uitkijken want daarvan is de firmware meestal ouder.. Als je anti-4 firmware gebruikt, of het nu Dev of Stable is, kun je overschakelen naar een anti-4 MIUI ROM Dev of Stable zolang je onthoudt dat je altijd de nieuwste beschikbare versie moet flashen.. (anti-4 betekent "Anti-Rollback" ingeschakelde firmware)

Kan ik een "Anti-Rollback" ingeschakelde ROM via TWRP flashen?
In sommige gevallen werkt het, maar naar MIUI van op AOSP gebaseerde ROM's op een "Anti-Rollback" -apparaat wordt aangeraden om dit via de fastboot-Miflash te doen om de kans op een brick te vermijden. Ook dan geldt dat de firmware van de MIUI rom nieuwer moet zijn dan de firmware die nog op je toestel stond.

Grotendeels vertaald uit deze XDA bron: (met dank aan elinx)
https://forum.xda-develop...estions-answered-t3816185

Meer informatie in deze posts:
elinx in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken"
Aanvullende informatie (XDA):
https://www.xda-developer...k-protection-brick-phone/
Tutorials?
Graag van iedereen een uitgebreide handleiding via de PM opsturen zodat deze onder elkaar geplaatst kunnen worden.

Versiebeheer

- 09.09.2016 - Topic aangemaakt.
- 15.01.2018 - Globale handleiding aangepast.
- 15.01.2018 - Nieuwe devicelist toegevoegd.
- 15.09.2018 - Informatie over anti-rollback toegevoegd.

[ Voor 88% gewijzigd door darasta op 15-09-2018 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
Gerichte handleidingen van verschillende Xiaomi smartphones
In deze post komen alle handleidingen te staan van alle toestellen waarbij BL-unlock nodig is.
Niet alle handleidingen zullen van mij afkomen maar van andere forumleden.

Xiaomi Redmi Note 3 (Qualcomm handleiding)
Xiaomi MI5 handleiding
Xiaomi Redmi 3S/X handleiding

[ Voor 87% gewijzigd door theduke1989 op 09-09-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
TWRP installatie
In deze post komen alle TWRP handleidingen te staan. Dit is nodig nadat je de bootloader hebt ge-unlocked en je aan de slag wilt gaan met xiaomi.eu roms of andere roms.

Handleiding

Wanneer je de smartphone hebt voorzien van een ge-unlockte bootloader? Kan je gaan beginnen met het installeren van TWRP op je systeem om zo gemakkelijk ''custom roms'' te installeren
Het installeren van TWRP kan heel simpel zijn maar ook weer heel makkelijk. Hieronder een globale stappenplan met hoe je TWRP op je Xiaomi toestel installeert. PS: vrijwel alle xiaomi's worden op dezelfe manier van een TWRP.

Stap 1: Download de juiste TWRP.img vanaf (hier: https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=50678) (en plaatst de .img in de root van je TWRP mapje.)

Stap 2: Zet je smartphone uit en zet deze vervolgens in fastboot.

Stap 3: open CMD in dezelfde map waar je TWRP.img ook staat

Stap 4: type het volgende commando in in cmd
fastboot devices

fastboot flash recovery twrp.img

fastboot boot twrp.img

*Je komt nu in fastboot modus terecht.

[ Voor 73% gewijzigd door theduke1989 op 15-01-2018 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989

GLOBALE HANDLEIDING

LET OP: AFHANKELIJK VAN JOU TYPE SMARTPHONE BEKIJK DE ONDERSTAANDE AFBEELDING EN HANDLEIDING..

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2lvo8pi.png

Omdat ik een aantal vragen hierover via pm kreeg, heb ik een kleine handleiding geschreven om van een vanilla redmi note 3 pro tot een redmi note 3 pro met de multilang weekly van xiaomi.eu met roottoegang te komen.

Lees alle stappen goed door en zorg dat je begrijpt wat de stappen zijn en waarom je dit moet doen. Bij onduidelijkheden is het beter om eerst om extra informatie te vragen voordat je begint.
Door deze stappen uit te voeren is er kans dat je in een bootloop terecht komt. Dit is in de meeste gevallen op te lossen. Bij problemen graag precies vermelden wat je hebt gedaan.
Je kan deze handleiding op eigen verantwoordelijkheid gebruiken.
Stap 1:Unlock rechten aanvragen op en.miui.com/unlock.
Klik dan op unlock now. Log in met je mi account en vul daarna het formulier in en druk op verzenden. Vervolgens moet je een code invullen die je per sms wordt toegestuurd. Als er staat request submitted, dan is je aanvraag ingediend.
Notities: Wees voorzichtig met het opnieuw verzenden van een code. Na een aantal keer wordt je account geblokkeerd en kun je het pas na 1 a 2 dagen opnieuw proberen.
Ik zelf heb een buitenlands nummer moeten gebruiken omdat mijn nl nummer de verificatie sms niet ontvangt. (http://www.receive-sms-online.info/) Als je dus geen sms krijgt binnen 5 minuten, probeer het dan met een ander nummer (hou in de gaten dat je niet op resend sms drukt, want dan blokkeer je na een aantal keer).
Hierna kun je op en.miui.com/unlock je status van de aanvraag bekijken. (wel eerst op unlock now klikken). Zodra de aanvraag is goedgekeurd staat er een uitleg over hoe je dit moet doen en een grote knop waar je de unlockertool kan downloaden.
Stap 2: Installeer de dev ROM op je toestel.
Dit kan met de updater app en met computersoftware Mi pcsuite. Hier kun je de developer ROM downloaden. (CHINA of GLOBAL QUALCOMM)
Download dezelfde versie (china of global) als degeen die al op je telefoon staat!
Korte uitleg:
Updaterapp:
zet het gedownloade bestand in de map "downloaded_rom" van je telefoon (op intern geheugen, niet op sd kaart). Open vervolgens de updater app en selecteer "choose update package". Blader naar het gedownloade bestand en klik deze aan en volg de stappen.
Mi PC Suite:
Installeer de software en start deze op.
Zet je telefoon in fastboot door deze uit te schakelen en vervolgens tegelijkertijd vol- en de powerknop in te drukken.
Sluit de telefoon met de originele kabel aan op de pc (in fastboot modus).
Software geeft nu een pop up. Klik op beta en op "flash device".
Volg de stappen.
Uitgebreide uitleg updater app
uitgebreide uitleg Mi PC Suite (punt 7)
PROBLEMEN:
Couldn't verify update:
  1. Zorg ervoor dat je telefoon volledig opgeladen is.
  2. Zet het updatebestand in de root van je telefoon of in de root van je SD kaart.
  3. Controleer of je de laatste versie van de rom probeert te flashen.
  4. Gebruik dezelfde dev als de global die er al opstaat (global stable-->global dev of China stable --> china dev).
  5. Geen officiele ROM of bootloop met bootlock : Flashen met miflash en EDL: lees dit goed door!!
Stap 3: Bootloader unlocken met de unlocktool.
Download hier de unlockertool en pak het .zip bestand uit. Open miflashunlock.exe, klik op agree en log in met HETZELFDE mi account waar je unlockrechten op hebt gekregen. Vervolgens zal het programma deze rechten verifieren en dan wordt er gevraagd om je telefoon in fastboot mode te zetten en aan de computer aan te sluiten. Je zet je telefoon in fastboot door deze uit te schakelen en vervolgens tegelijkertijd vol- en de powerknop in te drukken.
Druk hierna op unlock en wacht tot het programma klaar is.
PROBLEMEN:
Your device isn't supported by Mi Unlock: Dit houdt in dat je nog geen unlockrechten hebt voor een telefoon. Kan door meerdere dingen worden veroorzaakt.
1) Je hebt nog geen unlockrechten (ga naar stap 1)
2) Er zijn meerdere accounts aangemaakt. Probeer in te loggen bij de unlocktool en check of je acces krijgt met je telefoon nummer, je mailadres en je mi account nummer. Gebruik vervolgens dezelfde gegevens om in te loggen in je telefoon en de bootloader te unlocken.
Couldn't verify device: Dit is een foutmelding die veel voorkomt, probeer deze handleiding te volgen.
Ook kan het helpen om in de DEVELOPER SETTINGS: "ENABLE OEM UNLOCK" en "ENABLE USB DEBUGGING" aan te zetten.
Stap 4: TWRP (custom recovery) installeren.
Hiermee installeer je TWRP, waarmee je custom ROMS kunt flashen.

Er zijn verschillende methodes om TWRP te installeren.
Hier worden 2 methoden uitgelegd. De fastboot methode maakt gebruik van fastboot commandoscherm en de flashify methode van een app om te flashen.
FASTBOOT METHODE:
Voorbereiding:
  1. Zet "USB debugging" en "enable OEM unlock" aan in developer options.
  2. Download en installeer: minimal abd and fastboot
  3. Download Cofface TWRP recovery, hernoem het bestand recovery.img en plaats het in de Minimal ADB and Fastboot map.
Boot en recovery flashen
Zet je telefoon in fastboot modus (Power + vol up en bij het herstarten van het toestel de power los laten en de up vast houden) en sluit deze met een usb kabel aan je pc.

Open een command window in de Minimal ADB and Fastboot map.

Controleer of je telefoon goed is aangesloten met het volgende commando:
Fastboot devices
Je krijgt een serie nummer van je telefoon te zien als je telefoon correct is aangesloten

Voer nu het volgende commando in om de recovery te flashen
fastboot flash recovery recovery.img

Start vervolgens de telefoon op in recovery modus (volumeknop omhoog en power knop)

FLASHIFY METHODE
Hier staat een volledige uitleg die TWRP installeerd met een app en zonder gebruik van fastboot.
Je hoeft op dit punt de binaries nog niet te installeren als je van plan bent om een custom rom te flashen (is volgende stap).
In het kort: Verkrijg root, installeer vervolgens flashify en flash de recovery en vervolg dan deze handleiding.

Stap 5: Custom ROM installeren.
Xiaomi.eu weekly multilang roms
Supersu

Download de JUISTE ROM rom (voor JOUW TOESTEL).
Zet de custom rom die je wilt gebruiken op je telefoon.
Als je root toegang wilt, zet dan de supersu zip ook op je telefoon.
Start je telefoon in recovery modus (vol+ en power) of via de updaterapp-->setting-->reboot to recovery of ga direct verder na het afronden van stap 4.
Wipe eerst de data en de cache partitie (je raakt al je bestanden en instellingen kwijt)
Flash vervolgens de custom rom zip.
Als je root toegang wilt moet je hierna de supersu zip flashen.
Reboot je telefoon.

Je SMARTPHONE draait nu op de multilang ROM en heeft root toegang.

PROBLEMEN
Als je telefoon hierna niet meer wil opstarten en blijft hangen op het mi logo is er sprake van een bootloop. Herstart opnieuw in recovery (vol+ en power) en flash de rom opnieuw. Wees er zeker van dat je de juiste rom gebruikt.

Updates
OTA updates werken wel bij de xiaomi.eu builds. Het duurt echter lang voordat de update beschikbaar komt via de updater app. Het alternatief is om de update handmatig te downloaden en te installeren.

1: download de nieuwste rom van xiaomi.eu en zet deze op je telefoon
2: open de updater app, druk op de drie stippen en kies updatepakket selecteren. Blader naar de .zip en selecteer deze.
3: je telefoon start opnieuw op en installeert de laatste update.
4: OPTIONEEL: flash supersu.zip op dezelfde manier om weer root toegang te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
De URL stond in eerste instantie verkeerd. Het moet zijn http://www.receive-sms-online.info/
Als je 1 van die telefoonnummers invoert bij de unlockprocedure, kun je hier ook de sms met de activatiecode ontvangen als dat niet lukt met je eigen nummer.

[ Voor 255% gewijzigd door Momus op 30-09-2016 13:24 ]

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:14
ik heb een redmi 3s met de chinese 7.6.9.0. stable rom. Daar probeer ik de laatste developer rom op te krijgen, om hem te kunnen unlocken. Maar waar vind ik de laatste developer rom? De mi pc suite zegt dat ik de laatste rom op de telefoon moet zetten omdat hij anders niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:41
Hier kan je de China dev rom downloaden http://en.miui.com/download-303.html#447
(bovenaan kan je namelijk kiezen voor de global of china versie, dit had ik eerst ook niet door)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bedankt voor dit topic, je moet dus eerst naar een developper rom, dan unlocken en dan de eu-versie er opzetten :) Het downloaden gaat allemaal wel erg traag (nog een paar uur wachten als het niet opnieuw afgebroken wordt), had op mijn werk al de eu-rom die ik wilde gedownload maar dat is dus niet genoeg.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 21:51

Daytona

Autoracen is voor watjes

Ik lees dit topic met interesse, aangezien ik een Redmi 3S onderweg heb, en nog geen ervaring met het unlocken van de bootloader.
Net mijn reguliere telefoonnummer kreeg ik geen verificatie sms, en hoe die online sms dienst werkt is me niet helemaal duidelijk.

Welk nummer moet ik bij het xiaomi opgeven, en hoe weet ik dan welke code voor mij bedoelt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Die krijg je niet meteen, bij mij duurde het een halve dag.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Marzman schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:13:
Die krijg je niet meteen, bij mij duurde het een halve dag.
Hij is 10 minuten geldig. Daar heb je dus niet zoveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Momus schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:14:
[...]

Hij is 10 minuten geldig. Daar heb je dus niet zoveel aan.
Dan heb je het over een andere sms, daar zit ik ook op te wachten. Zit een beetje vast in stap 2 omdat ik niet kan inloggen in Mi PC Suite. Heb eindelijk gevonden hoe je USB debugging aanzet (herhaaldelijk klikken op de Miui versie in device info) want daar heb ik ook al lang naar zitten zoeken. Normaal staat dat volgens mij standaard in Android om aan of uit te zetten.

Maar hij heeft een telefoon onderweg, dus ik denk dat hij de bevestigings sms bedoelt dat hij de bootloader mag unlocken. Die duurde bij mij een halve dag. Als die andere sms ook zo lang duurt is dat inderdaad vrij waardeloos want dan zit ik hier niet meer :p

[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 30-09-2016 13:37 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Marzman schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:36:
[...]

Dan heb je het over een andere sms, daar zit ik ook op te wachten. Zit een beetje vast in stap 2 omdat ik niet kan inloggen in Mi PC Suite. Heb eindelijk gevonden hoe je USB debugging aanzet (herhaaldelijk klikken op de Miui versie in device info) want daar heb ik ook al lang naar zitten zoeken. Normaal staat dat volgens mij standaard in Android om aan of uit te zetten.

Maar hij heeft een telefoon onderweg, dus ik denk dat hij de bevestigings sms bedoelt dat hij de bootloader mag unlocken. Die duurde bij mij een halve dag. Als die andere sms ook zo lang duurt is dat inderdaad vrij waardeloos want dan zit ik hier niet meer :p
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Als je unlock aanvraagt, moet je een activatiecode invoeren. Die ontvang je via SMS en is maar 10 minuten geldig. Vaak werkt dat niet op je eigen mobiele nummer en moet je een online SMS receiver gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zijn telefoon is nog onderweg (in de post) dus ik denk niet dat hij een unlock aangevraagt heeft maar unlockrechten op zijn account.

Zelf wacht ik wel op een activatiecode. Kun je makkelijk een ander nummer opgeven als er niks aan komt? Ik heb wel meerdere telefoonnummers in Nederland en Belgie. Een online sms receiver daar heb ik nog niet van gehoord.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Marzman schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:50:
Zijn telefoon is nog onderweg (in de post) dus ik denk niet dat hij een unlock aangevraagt heeft maar unlockrechten op zijn account.

Zelf wacht ik wel op een activatiecode. Kun je makkelijk een ander nummer opgeven als er niks aan komt? Ik heb wel meerdere telefoonnummers in Nederland en Belgie. Een online sms receiver daar heb ik nog niet van gehoord.
Dat is exact hetzelfde. Je unlockrechten hangen aan je account, niet aan je telefoon.
Die online sms receiver staat in de openingspost en de post erna.

[ Voor 5% gewijzigd door Momus op 30-09-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Ik volg gewoon de stappen in de openingspost. Maar ik ontvang geen code via sms na het invullen van het formulier op de xiaomi unlock pagina. Ik heb het inmiddels met twee reguliere 06 nummers geprobeerd. Nu heb ik de online sms dienst ook geprobeerd zonder succes, maar mischien doe ik iets verkeerd.
Ik heb een van de 06-nummers uit de lijst opgegeven, en daarna de code bij Xiaomi ingevuld die na het verversen van de pagina onder het 06-nummer stond.
Maar aangezien bijna elke page refresh op die sms site nieuwe codes oplevert is het mij niet duidelijk welke de door Xiaomi gestuurde verificatie code is. Te meer gewaarschuwd wordt dat je account geblokkeerd wordt na een aantal pogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Gebruik je wel de juiste landcodes enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Ja, voor mijn eigen nummers kies ik op het Xiaomi formulier Nederland (+31), en éénmaal een nummer opgegeven met 0 en éénmaal zonder de 0. Beide geen resultaat. Via de online sms dienst een duits nummer gekozen met bijbehorende landcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Daytona schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:45:
Ik volg gewoon de stappen in de openingspost. Maar ik ontvang geen code via sms na het invullen van het formulier op de xiaomi unlock pagina. Ik heb het inmiddels met twee reguliere 06 nummers geprobeerd. Nu heb ik de online sms dienst ook geprobeerd zonder succes, maar mischien doe ik iets verkeerd.
Ik heb een van de 06-nummers uit de lijst opgegeven, en daarna de code bij Xiaomi ingevuld die na het verversen van de pagina onder het 06-nummer stond.
Maar aangezien bijna elke page refresh op die sms site nieuwe codes oplevert is het mij niet duidelijk welke de door Xiaomi gestuurde verificatie code is. Te meer gewaarschuwd wordt dat je account geblokkeerd wordt na een aantal pogingen.
Pas je dat telefoonnummer aan op https://account.xiaomi.com of maak je dan een nieuwe account?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Marzman schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 17:59:
[...]

Pas je dat telefoonnummer aan op https://account.xiaomi.com of maak je dan een nieuwe account?
Dat staat er volledig los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik denk dat ik het gevonden heb. Als je op je naam klikt bij Mi Account op je telefoon kun je het telefoonnummer invullen. Ik dacht dat ze hetzelfde telefoonnummer gebruikten als waar ik de sms op heb gekregen dat mijn unlockaanvraag is goedgekeurd maar ook dat heeft er dus niks mee te maken. Ik moet zeggen dat de software er mooi uit ziet, maar de usability is soms ver te zoeken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Marzman schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:12:
Ik denk dat ik het gevonden heb. Als je op je naam klikt bij Mi Account op je telefoon kun je het telefoonnummer invullen. Ik dacht dat ze hetzelfde telefoonnummer gebruikten als waar ik de sms op heb gekregen dat mijn unlockaanvraag is goedgekeurd maar ook dat heeft er dus niks mee te maken. Ik moet zeggen dat de software er mooi uit ziet, maar de usability is soms ver te zoeken.
Dat telefoonnummer doet helemaal niks. Dat heb ik nu al 4x gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-05 17:39

mark-k

AKA markkNL

Ik heb voor de unlock van mijn Mi5 trouwens die developer ROM helemaal niet hoeven flashen, unlocken etc ging prima met de ROM waar hij op geleverd was (China ROM, had n gesealde doos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Momus schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:13:
[...]

Dat telefoonnummer doet helemaal niks. Dat heb ik nu al 4x gezegd.
Je hebt een keer gezegd dat het nummer wat je op de wesite in kan vullen bij je account er niets mee te maken heeft. Ik heb het nu over de telefoon. Er staat daar zelfs bij dat het gebruikt wordt om in te loggen op je account, wachtwoord te resetten en security instellingen te veranderen. Dus lijkt me dat het 'iets' doet.

Maar als dat het ook niet is dan is het misschien handig als je aangeeft waar je dat nummer wel in kan stellen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
mark-k schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:16:
Ik heb voor de unlock van mijn Mi5 trouwens die developer ROM helemaal niet hoeven flashen, unlocken etc ging prima met de ROM waar hij op geleverd was (China ROM, had n gesealde doos).
Dan zat er een DEV rom en geen stable. Met een Stable kun je niet unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Marzman schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:19:
[...]
Je hebt een keer gezegd dat het nummer wat je op de wesite in kan vullen bij je account er niets mee te maken heeft. Ik heb het nu over de telefoon. Er staat daar zelfs bij dat het gebruikt wordt om in te loggen op je account, wachtwoord te resetten en security instellingen te veranderen. Dus lijkt me dat het 'iets' doet.

Maar als dat het ook niet is dan is het misschien handig als je aangeeft waar je dat nummer wel in kan stellen.
Nee. Je hoeft helemaal geen nummers in stellen. De enige keer wanneer je een telefoonnummer nodig hebt, is wanneer je de verificatiecode per SMS ontvangt om je unlockaanvraag te voltooien. Verder heb je geen nummer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ok thanks, dan hoef ik ook niet verder te zoeken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Momus schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:21:
[...]

Dan zat er een DEV rom en geen stable. Met een Stable kun je niet unlocken.
Lijkt mij vreend dat Xiaomi een dev ROM levert op hun toestellen. Kreeg ook gewoon een OTA naar MIUI 8 die ik eerst gedaan heb trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
mark-k schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:56:
[...]

Lijkt mij vreend dat Xiaomi een dev ROM levert op hun toestellen. Kreeg ook gewoon een OTA naar MIUI 8 die ik eerst gedaan heb trouwens.
Een gesealed doosje zegt weinig. Dat kan iedere reseller.
Op een stable rom unlocken is gewoon onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Momus schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:01:
[...]

Een gesealed doosje zegt weinig. Dat kan iedere reseller.
Op een stable rom unlocken is gewoon onmogelijk.
Denk niet dat een reseller hem in een nieuw cellofaantje steekt, het was geen zegel maar gewoon volledig in plastic verpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
mark-k schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:07:
[...]

Denk niet dat een reseller hem in een nieuw cellofaantje steekt, het was geen zegel maar gewoon volledig in plastic verpakt.
Dat had ik ook. Met een troeprom van de reseller erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
de handleiding voor TWRP installeren staat er ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidhund
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-04 16:19
Momus schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:08:
[...]

Dat had ik ook. Met een troeprom van de reseller erop.
Hoe zie je eigenlijk het makkelijkst of het een 'troeprom' is, of de officiële. Ik neem aan dat dat terug te vinden in is een versienummer o.i.d.?

Bijvoorbeeld: ik heb net de (HK) versie Redmi 3s 'Global' van Geekbuying binnen: MIUI Global 7.5 | Stable MIUI-V7.5.9.0 (MALMIDE)] Ik vermoed dat dit een 'speciaaltje' is, maar ik zie exacte die versie ook op http://en.miui.com/download-303.html (Global, Older versions)... Of moet ik naar een ander nummertje kijken?

Update 02/10 Ik heb inmiddels officieel de unlock toestemming gekregen. Ik heb de MiFlashUnlock.exe tool geinstalleerd op een oude(!) XP machine (ik heb verder enkel Macs) maar loop nu aan tegen het "Could not verify device" probleem.

- 'Enable OEM unlock' en 'USB Debug' staan al aan op de telefoon
- Ik heb verder (nog) geen ROM op de telefoon gezet (wilde eerst unlocken)
- FYI: Er zit ook nog geen Sim in de telefoon
- MiFlashUnlock komt tot 50% en geeft dan aan "Could not verify device"

Ik ga maar weer eens Googlen, maar als jullie al tips hebben...

Update 07/10 Ik heb de BL kunnen unlocken en een xiaomi.eu ROM geflashed!

Het was een hoop gedoe, maar na een combinatie van Win7 update, flashen van Global Dev ROM, inloggen op MI account met telefoonnummer, 'find my device aanzetten', booten in recovery ROM en een paar dagen proberen kwam ik opeens verder dan 50% met MiFlashUnlock. 8)7

Ik heb nu maar de EU 'Stable' 8.0.6.0 'MALCNDG' erop gezet omdat deze relatief stabiel zou zijn.
Nu eens kijken of ik Root kan krijgen en wat apps eraf gooien. Wish me luck :)

[ Voor 47% gewijzigd door davidhund op 07-10-2016 20:58 . Reden: Unlock toestemming, maar faalt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrie n
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07-2022
Pfff, ik kom er echt niet aan uit. Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. (ik heb al 10-tallen opties geprobeerd, maar kom er niet aan uit).
Ik heb een Xiaomi Remdi 3 gekocht. Daarop is MIUI versie Global 7.3 stable 7.3.1.0.0. (LHPCNDD) geïnstalleerd.
Daar wil ik een xiaomi.eu versie op installeren.
Ik heb unlockrechten, heb MiUnlock geïnstalleerd, maar kan hem niet unlocken. Na een aantal andere foutmeldingen, kom ik nu steeds op:

Couldn't verify device
Can't get info, connect again

Ik heb al geprobeerd een global dev versie te installeren. Door middel van fastboot: telefoon is in totaal minder dan 1 minuut bezig, start een keer opnieuw op, maar ik blijf dan nog steeds de global versie hebben.
Met xiaomiflash krijg ik alleen maar error:
cannot find file flash_all_except_storage.bat

Iemand concrete ideeën hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadly T
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-10-2016
Ben ook nog steeds bezig om mijn nieuwe Redmi 3S prime te unlocken.

Permissie van Xiaomi is binnen, maar Mi-Unlock blijft hangen op 50%; veel mensen met hetzelfde probleem,
alles geprobeerd geen resultaat.

Hoop dat iemand oplossingen heeft; recovery mode en OTA updates niet mogelijk namelijk zolang de
bootlock er op zit.

;(

Heb ook hulp gevraagd op het officiele forum; hopelijk daar antwoorden

http://en.miui.com/thread-378973-1-1.html

[ Voor 15% gewijzigd door Deadly T op 08-10-2016 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Als je een officiële rom flasht heb je wel OTA. Dat flashen moet sowieso al wil je unlocken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrie n
Deadly T schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:53:
Ben ook nog steeds bezig om mijn nieuwe Redmi 3S prime te unlocken.

Permissie van Xiaomi is binnen, maar Mi-Unlock blijft hangen op 50%; veel mensen met hetzelfde probleem,
alles geprobeerd geen resultaat.

Hoop dat iemand oplossingen heeft; recovery mode en OTA updates niet mogelijk namelijk zolang de
bootlock er op zit.

;(

Heb ook hulp gevraagd op het officiele forum; hopelijk daar antwoorden

http://en.miui.com/thread-378973-1-1.html
Deadly T, ben jij al verder? Zo te zien heb jij ook een niet officiële ROM. Op de een of andere manier moeten we naar een officiele ROM, volgens mij een dev ROM als ik het allemaal goed begrijp....

Update
Ben ondertussen al een eind verder. Met een gelockte bootloader heb ik via fastboot de dev versie geflashed, via deze link http://en.miui.com/a-234.html Vervolgens kon ik de bootloader wel unlocken. Probeer nu alleen de xiaomi.eu versie te installeren, dat lukt nog niet. Krijg nu nog de foutmelding
can't verify update it's not allowed to upgrade to unofficial ROM.

Nog ff verder kijken, maar ben nu optimistisch dat het gaat lukken...

[ Voor 22% gewijzigd door harrie n op 10-10-2016 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geephile
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-02 16:07
Wel eerst TWRP erop gezet en toen vanuit TWRP de xiaomi.eu rom geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrie n
Geephile schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:41:
[...]

Wel eerst TWRP erop gezet en toen vanuit TWRP de xiaomi.eu rom geïnstalleerd?
Toen nog niet inderdaad. Is nu wel gelukt (nadat ik eerst in een bootloop terecht kwam....
Vraagje, de updates van xiaomi.eu, kan ik via de telefoonupdate functie zelf installeren, of moet dat ook weer via TWRP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geephile
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-02 16:07
harrie n schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:15:
[...]

Toen nog niet inderdaad. Is nu wel gelukt (nadat ik eerst in een bootloop terecht kwam....
Vraagje, de updates van xiaomi.eu, kan ik via de telefoonupdate functie zelf installeren, of moet dat ook weer via TWRP?
Ik installeer ze telkens via de telefoon updater app. (zelf downloaden en dan via de updater starten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrie n
Geephile schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:03:
[...]

Ik installeer ze telkens via de telefoon updater app. (zelf downloaden en dan via de updater starten)
ok, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 828301

Zijn er al Tweakers die succesvol hun Xiaomi Redmi Note 4 unlockt hebben? Ik wil het ook graag doen, maar ben een beetje huiverig ik vooral ervaringen leest over zijn voorganger. Of maakt dat allemaal niet veel uit?

De toestemming is in iedere geval al binnen!

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 828301 op 19-10-2016 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234413

Is er ook een handleiding voor MacOs om de stappen te doorlopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 828301

Het was even stoeien: Maar ik weet nu hoe het gehele unlock proces in zijn gang gaat en aangezien de Xiaomi Redmi Note 4 een relatief nieuw toestel is lijkt het mij handig de informatie hier te delen! Allereerst dien je uiteraard toestemming van Xiaomi te vragen om je bootloader te unlocken, deze uitleg vind je uiteraard in de OP van dit topic.

Nadat je het SMSje van Xiaomi gekregen hebt met de mededeling dat je aanvraag goedgekeurd is kun je beginnen met het gehele proces: Dus wanneer je aanvraag nog niet goedgekeurd is wacht dan gewoon geduldig af, in mij geval had ik de toestemming namelijk letterlijk binnen 12 uur. Op het moment van schrijven duurt het vragen van toestemming dus gelukkig geen twee weken, dus met een beetje geluk kun je dezelfde dag nog aan de slag.

Benodigheden
  1. Redmi Note 4 Fastboot Rom
  2. MediaTek USB VCOM drivers
  3. SP Flash Tool v5.1620
Stap 1

Het unlocken van je bootloader gaat helaas alleen door de Developer ROM van Xiaomi te flashen, omdat de bootloader nog vergrendeld is dien je dit via Fastboot te doen. De betreffende ROM vind je hier, scroll naar beneden en download vervolgens ''Redmi Note 4 Latest China Developer Version Fastboot" en in de tussen tijd kun je een kopje koffie naar binnen werken!

Stap 2

Er vanuit gaande dat je de MediaTek driver correct geïnstalleerd hebt kun je beginnen met het flashen van de Developer ROM. Het flashen gebeurd met behulp van het programma SP Flash Tool, dit is gelukkig niet heel ingewikkeld. Maar ik raad toch aan om je gedachten erbij te houden, want je wilt uiteraard niet je gloednieuwe Xiaomi telefoon bricken!

Afbeeldingslocatie: http://en.miui.com/data/attachment/forum/201609/29/103453mq3e0fasz0mmow9z.jpg.thumb.jpg

Als eerste dien je natuurlijk de gedownloade ROM uit te pakken en dan hoort het er zo uit te zien als hierboven, waarna je verder kunt en het programma SP Flash Tool kunt starten. PS je dient dit programma als administrator uit te voeren!

Afbeeldingslocatie: http://en.miui.com/data/attachment/forum/201609/29/103455whgkgtpufukv9dvv.jpg.thumb.jpg

Wanneer het programma geopend is dien je eerst de ''download agent'' te laden welke de bestandsnaam ''MTK_AllInOne_DA.bin'' heeftzoals op de bovenstaande schermafbeelding zichtbaar is.

Afbeeldingslocatie: http://en.miui.com/data/attachment/forum/201609/29/103658qbc101113gm1188c.jpg.thumb.jpg

Als volgende dien je het ''scatter'' bestand te laden welke je in de map van de Developer ROM vind, waarna je alle vinkjes dient te deselecteren en daarna selecteer je simpelweg systeem en boot.

Afbeeldingslocatie: http://en.miui.com/data/attachment/forum/201609/29/103459nr7i9npd3iryyzgb.jpg.thumb.jpg

Zet je telefoon uit en ontkoppel hem van de USB Kabel en klink daarna in het programma op Download. Daarna hou je de onderste volumeknop van je toestel ingedrukt en zonder deze los te laten koppel je de USB Kabel in je telefoon. Blijf nu de onderste volume knop vasthouden tot het flash proces compleet is, als je hem namelijk los laat onderbreek je het flash proces!

Afbeeldingslocatie: http://en.miui.com/data/attachment/forum/201609/29/104442n6kaqdg22fkdjfj2.jpg.thumb.jpg

Gefeliciteerd: Je hebt succesvol de Developer ROM op je Xiaomi Redmi Note 4 geflashed, waarmee de voorbereidingen voor het unlocken helemaal klaar zijn!

Stap 3

De derde stap is eerlijk gezegd een eitje: Je download de Mi Flash Unlock Tool en volgt simpelweg de stappen, dit kan bijna niet fout gaan en daarom hou ik de uitleg ook zeer kort!

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/28rfign.png

Nu is de bootloader van je toestel ontgrendeld en kunnen we eindelijk de Xiaomi EU custom op het toestel flashen, daar doen we het immer voor of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi topic! Ik denk dat dit zeer interessant is voor alle Xiaomi gebruikers. Ik krijg momenteel veel vragen binnen met betrekking tot de installatie van de rom. Vanaf nu kan ik iedereen naar dit topic verwijzen!

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Hoe ver geraak je normaliter in de unlock tool als je géén permissie hebt ontvangen?

Ik vraag dat omdat ik ruim twee weken geleden de unlock heb aangevraagd en vandaag (op goed geluk) een poging heb gewaagd te unlocken. Tijdens het gebruik van de tool zegt hij het account te controleren op rechten en hierna verschijnt bij mij het bericht de telefoon aan te sluiten e.d.

Hier blijft hij hangen op (jawel) 50% met de melding : "Can't verify device"
Heb hierover al uren zitten lezen en proberen zonder resultaat overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 13:55
Hier nog een guide voor de "couldn't verify device" error: http://en.miui.com/thread-280561-1-1.html

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
Die guide heb ik doorgenomen en gevolgd. Idem met ander gevonden guides. Het probleem is daarmee alleen niet verholpen. Draai keurig de laatste dev rom die ik zowel via de updater app geüpdate heb en ook nog maar eens geflashed via de flashtool om zeker te zijn dat het daar niet aan zal liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
  • Laatst online: 07-05 18:24
Ik heb vanmiddag het stappenplan van gebruiker 'RedmiNote4' doorlopen om mijn redmi note 4 te unlocken. Flashen ging prima. Het unlockprogramma geeft echter aan dat mijn MI accounts in het programma en op mijn telefoon niet overeenkomen. Het blijkt inderdaad dat na het flashen een ander mi account op mijn telefoon staat. Iemand anders dit probleem ook tegengekomen of weet wat hiertegen te doen?

[ Voor 7% gewijzigd door jslaman op 31-10-2016 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
jslaman schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:40:
Ik heb vanmiddag het stappenplan van gebruiker 'RedmiNote4' doorlopen om mijn redmi note 4 te unlocken. Flashen ging prima. Het unlockprogramma geeft echter aan dat mijn MI accounts in het programma en op mijn telefoon niet overeenkomen. Het blijkt inderdaad dat na het flashen een ander mi account op mijn telefoon staat. Iemand anders dit probleem ook tegengekomen of weet wat hiertegen te doen?
Ik ken het probleem niet , maar je kan toch onder "settings>acounts>mi" je account weer wijzigen naar je eigen account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
  • Laatst online: 07-05 18:24
Dat gaat niet bij een onbekend account aangezien het wachtwoord is vereist om uit te loggen (ivm mi-find).

Probleem is overigens opgelost. Blijkbaar heb ik 2 mi accounts.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 22:48

Salmon

.NET developer

Was wel gek vandaag. Heb 2x een Redmi Note 4 binnen gekregen, dus ik wilde beiden gaan unlocken.

Geen probleem op zich, heb nu al zo ongeveer alle Xiaomi telefoons unlocked/rooted/xiaomi.eu gezet. Van de verkoper af stond er een vage Global ROM op, eerst gewisseld naar de Xiaomi China Dev ROM via SPFlash tool (zoals hierboven ook staat). Daarna op de telefoons ingelogd met mijn eigen Xiaomi account (zonder sim erin te doen, alleen ff aan wifi gekoppeld en "find my device" aangevinkt te hebben). Hierna wilde ik ze dus gaan unlocken, ik probeer het met de MiFlashUnlock, maar er blijft maar "can't verify device" uitkomen...

Dus ik zit even wat guides door te lezen voor specifiek dat probleem, kom ik iemand tegen die zegt dat je de "OEM unlock" optie moet aanvinken in de developer opties van de telefoon. Ik kwam erachter dat deze niet meer tussen het lijstje staat, maar er wel een andere leuke optie te vinden is :o Mi unlock status

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RHRnUdq.png
Dit kan dus betekenen dat je dus alleen de China DEV Rom moet installeren en ff in moet loggen met je Xiaomi-account welke unlock rechten heeft.

Ik heb dus via de MiFlashUnlock tool niet de telefoons unlocked. Maar kan wel gewoon via fastboot TWRP flashen en ernaar booten.

Nu komt alleen 1 probleem. Ik heb een gouden en zilveren versie (2GB/16GB model), alleen op de ene werkt het touchscreen in TWRP wel en op de andere niet 8)7 Nog nooit gezien. Iemand hier raad mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenEx
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik krijg steeds de foutmelding Can't verify device, op een RedMi S3 met momenteel MIUI Global 7.5 Stable 7.5.1.0 MALMIDE.
OEM unlock en USB Debugging staat aan. Twee keer met dezelfde account aangemeld.

Zie ik hier iets over het hoofd?

Als ik iets wil verplaatsen van mijn PC naar de GSM, dan zegt hij kan item niet kopiëren, hoe komt dit?

[ Voor 18% gewijzigd door MaartenEx op 05-11-2016 11:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
Ha allemaal!

Ik ben een van de gelukkigen die lekker snel een Xiami Mi5s Plus (6GB/128GB) heeft kunnen bemachtigen. Ik heb een advies opgevolgd bij de review van kanem0chi, in de comments. Het kwam van: procyon. En hij zei:
Wil je toch even vragen, je bent duidelijk een xiaomi fan zoals ik. Ook ik vernieuw mij telefoon zeer geregeld maar het eerste wat ik doe is:

Telefoon aansluiten op de PC, MI unlock draaien (je telefoon is unlocked in 30 seconden, je mag 1 telefoon per 30 dagen unlocken met je MI account).
Daarna via Mi Flash de laatste global rom flashen (eventueel de developer rom als je hem zelf gebruikt, klaar in 10 minuten!)
Nou, zo makkelijk is dat niet he! Haha. Misschien ook wel, als je geen tegenslagen hebt, Ik zal hier het proces doorlopen om jullie tijd te besparen met flashen / unlocken. Let op, ik heb er niet super veel verstand van, dus als je mijn stappen volgt en je brickt je telefoon, dit is mijn disclaimertje ;).

Zorg ervoor dat je op een Global Developer ROM zit of China Developer ROM. Anders werkt dit niet.

Het proces bestaat uit de volgende stappen, ik heb deze ROM (eu 6.11.3) en stappen gebruikt (Link: http://forum.xda-develope...3-mi5s-mi5s-plus-t3480669):
Ze zijn echter zo summier dat ik hier probeer alles in een keer te delen.

1. Unlock bootloader
In de recentere modellen gebruikt Xiaomi 'locked' bootloaders. Dat betekent dat je niet zomaar een ROM erop kan flashen, je moet 'toestemming' vragen bij Xiaomi zelf. Dit process wordt handmatig gedaan, dus het kan even duren voordat je je toestel kunt unlocken. Bij mij was dit 10 minuten, wat heilig is als ik de reviews op internet lees (bijv. 10 dagen).
1.a. Maak eerst een MI account (Link: https://account.xiaomi.com/pass/register)
1.b. Vraag toestemming voor de unlock via deze site: http://en.miui.com/unlock). Volg de stappen, je krijgt nu op je telefoon een verificatie code die je moet invullen via de site. Dat is die SMS waar je op moet wachten waar ik het eerder over had.
1.c. Download de laatste Mi unlock tool: http://en.miui.com/thread-221493-1-1.html -> let op hier moet je inloggen met je mi account, want downloaden kost een credit.
1.d. Nadat je de toestemming hebt gehad kun je inloggen in de Mi Unlock tool. Zorg ook dat je ingelogd bent in je Mi account op de telefoon. Nu moet je de telefoon rebooten in 'fastboot' je doet dit door de telefoon uit te zetten en op te starten met power on en volume down knop. Nu draai je de unlock. Heel veel mensen komen hier vast te zitten op 50% en krijgen de error-message 'Coulnd't verify phone, ik was ook een van de gelukkigen.

Als je vast zit op 50%
Weg uit fastboot, even de phone normaal booten. Daarna:
1.e. Download de laatste USB driver, voor mij werkte deze: http://en.miui.com/thread-5610-1-1.html
Zoek nu naar 'Xiaomi USB driver'. Download en pak dit uit.
1.f. Schakel internet uit
1.g. Click op start, zoek naar 'pc' en rechter muisklik op 'manage'.
1.h. Ga nu naar 'Device Manager'
1.i. Zoek nu naar 'Android ADB interface' of 'Kedacom USB' of iets wat ook maar linkt naar je telefoon.
1.j. Rechtermuisklik erop en selecteer 'update driver'
1.k. Dan 'browse my computer for driver software'
1.l. Dan 'let me pick from a list of device drivers'
1.m. Dan 'Have disk' en select de driver folder van Xiaomi USB drivers.
1.n. Install en koppel de telefoon los.
1.o. Nu opnieuw starten in fastboot en je zult zien dat hij verder dan 50% komt.

Overal op fora zeggen ze wacht 10 dagen minimaal -> Dit is BS, met bovenstaande stappen kwam ik er doorheen. Link: http://en.miui.com/thread-246705-1-1.html Hier zeggen ze 'after receiving sms wait 10 days'.

2. Flash TWRP
Download link voor mi5s PLus TWRP: https://mega.nz/#!jkl1hIyA!OWz35rgRh...nkpLHw4HKzRXPo via de vrienden van XDA: http://forum.xda-develope...ery-twrp-3-0-2-0-t3480133
Thank you guys there! :D

*Eerst effe checken of de unlock goed is gegaan. Open de telefoon in fastboot (vol down + power) en sluit de USB kabel aan. Shift rechtsklik in het venster waar je de TWRP file hebt uitgepakt in windows. Select: ' Open command window here'. Type nu 'fastboot devices'. Er zou wat naar voren moeten komen. Zo niet dan is er iets niet goed gegaan en kan ik je niet verder helpen :+ )

2.a. Voor het gemak moet je de image opnieuw benoemen. Hij heeft iets van ZCX-BLABLABLA. Noem het twrp en druk op enter. De extentie .img zit er automatisch al aan vast. Als je dit niet doet krijg je allemaal gekke errors in CMD.
2.b. Na het hernoemen van het image file -> type in ' cmd fastboot flash twrp.img '
2.c. Je telefoon heeft nu TWRP. Type in CMD ' fastboot reboot ' . Je telefoon boot nu in TWRP. Je kan hem voor het gemak daarna een keer rebooten voor stap 3.

3. Factory reset (do your backup before processing!) -> if you are using mi account, please remenber that's account's password or remove mi account from device
-> Gewoon via Settings -> Additional Settings -> Backup & Reset -> Factory Data Reset
Note: before factory reset, because you need to input mi account password to use phone after factory reset!

4. Wipe data (it will erase your internal storage. PLEASE DO YOUR BACKUP BEFORE PROCESSING!!!
Dit via TWRP boot gedaan. 'Erase' spreekt voor zich in TWRP.

5. Install rom
Dit via de MiFlash tool.

5.a Download link: http://xiaomitips.com/download/miui-rom-flashing-tool/
5.b Select de EU rom via de link van boven stap 1.
5.c Select in de tool 'clean all'
5.d Nu USB kabel verbinden
5.e Select je phone door 'refresh' te klikken en start het flashen door op flash te klikken rechtsboven!

6. Enjoy!

Een hoop van jullie zullen hier allemaal veel meer expertise in hebben. Ik bedoel deze guide goed en hoop dat het anderen helpt. Mocht je ergens vast komen te zitten mag je me natuurlijk altijd contacten, maar vraag het me af of ik je goed kan helpen. Voor mij werkte het met bovenstaande stappen en moet zeggen dat ik daar de errors (50% stuck) en flashen van TWRP via CMD toch wel de grootste issues benoemd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-04 22:51
Mooi overzicht!
Klopt dat je het eea moet voorbereiden de eerste keer (drivertje installeren en de tools etc).
Maar als dat gedaan is, is flashen van je volgende(n) xiaomi telefoon(s) een kwestie van 5~10 minuten werk.

TWRP is trouwens een manier, maar niet de enige manier.
Wanneer je telefoon unlocked is kan je gelijk met MI flash je telefoon flashen:

http://en.miui.com/thread-272376-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanNL
procyon schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:12:
Mooi overzicht!

TWRP is trouwens een manier, maar niet de enige manier.
Wanneer je telefoon unlocked is kan je gelijk met MI flash je telefoon flashen:

http://en.miui.com/thread-272376-1-1.html
Thanks! O, goede aanvulling. Wist ik niet! Gaat alles dan wel goed met de stap erase? Of is dit een stap die ze in het proces hebben verzonnen om je bezig te houden. Nogmaals, mijn kennis op dit vak is echt niet groot ^^.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-04 22:51
Die erase is inderdaad belangrijk, in de Miflash tool moet je daarom ook specifiek "flash all" aangeven. (erase equivalent :) )
Afbeeldingslocatie: http://xiaomi.gadgetsacademy.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/11/Mi-Flash-tool-image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondaygo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-04 16:49
Hoi BastiaanNL. :)

Vraagje...
Na het installeren van de nieuwe ROM, zijn er dan ook meer 4G banden voor bereik vrij gekomen?

Zeer verleidelijke telefoon, maar ja, die bereikbaarheid, he? :(

just looking for wisdom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Iemand onlangs nog permission aangevraagd voor de bootloader unlock? Waar het bij mij de vorige 2x binnen een dag geregeld was wacht ik nu met 2 verschillende aanvragen al 5 dagen op een reactie. Met een oud account opnieuw permission vragen lukte niet omdat ik blijkbaar te weinig op het forum actief ben bij ze en daardoor geen nieuwe aanvraag mag doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Ach, de eerste weken nadat ze de unlock hadden ingevoerd duurde het maar 3 weken... :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-05 22:12
De Xiaomi Redmi 4 Pro/Prime unlocken, installeren en configureren m.b.t. de Xiaomi.eu ROM

Ging bij mij de eerste keer vrij snel en helemaal goed.

Aangezien de Xiaomi Redmi 4 Pro/Prime slechts een aantal weken op de markt is.
Heb ik geen handleiding kunnen vinden, onvolledig of met aannames.

Ik ben van mening dat het nutteloos is dat je doorzoekt naar ontbrekende APPS of het laatste ontbrekende stukje handleiding. Als een ander het gewoon al weet.

Het wiel hoef je immers geen 100 keer opnieuw uit te vinden.

Ik heb mijn stappenplan daarom op digitaal papier gezet.

Dit is een kleine moeite en bespaart een hoop gedoe bij de zoektocht naar dat ene commando of programmaatje. Ik ben een uurtje bezig geweest en ben blij met het resultaat.

Tot slot raad ik iedereen aan om de handleiding eerst helemaal door te nemen, om vervolgens, stap voor stap de stappen uit te voeren.

- Benodigdheden

De onderstaande handeling gaat uit van de onderstaande benodigdheden:

- Windows x64 (Voorbeeld gebruikt Windows 10 x64);
- Toestel inclusief de accessoires uit het doosje (voorbeeld gaat uit van een gesealed Xiaomi Redmi 4 Pro/Prime exemplaar);
- Eventuele back-up van reeds bestaande persoonlijke gegevens. De telefoon wordt immers gewiped.
- MI account met unlock permissie (waarmee de afgelopen 30 dagen geen ander toestel is geunlocked).

Tip! maak het account aan en vraag de unlock permissie aan voordat je de telefoon ontvangt.
Het kan namelijke enige tijd duren. Zo voorkom je dat je niet meteen aan de slag kunt gaan bij de levering van het toestel.

Deze handleiding kent de volgende onderdelen:

- MI account aanmaken, activeren en aanvragen unlock rechten.
- Development ROM installeren met de updater tool.
of
- Development ROM installeren met de MIUI ROM Flashing Tool.
- Toestel unlocken met unlocking tool.
- Xiaomi.eu firmware plaatsen op telefoon en TWRP Recovery installeren.
- Met TWRP Xiaomi.eu firmware installeren.

- MI account aanmaken, activeren en aanvragen unlock rechten

- Surf naar http://en.miui.com en klik rechts boven op 'Register'.
- Maak een Mi Account aan met jouw gegevens (Land + E-mail).
- Kies voor 'Create Mi Account'.

- Maak nu een wachtwoord aan, herhaal het zojuist gekozen wachtwoord ter verificatie en vul tot slot de anti-spam verificatie code in.
- Kies als alles is ingevuld voor 'Submit'.
- Open het 'Activate your Mi Account today' mailtje en klik op 'Activate account'.
- Kies vervolgens voor een Activation nickname en klik op 'Activate'.
De melding dat het account succesvol is geactiveerd komt nu in beeld.

- Navigeer vervolgens naar http://en.miui.com/unlock/
- Klik op 'Unlock Now'.
- Vul nu de volgende gegevens in onder 'Unlock Your Mi Device':

Naam.
Net nummer met uiteraard +31 voor Nederland of +32 voor België.
Jouw mobiele nummer.
De reden dat je unlock rechten aanvraagt in het Engels. (Mijn reden is simpel Xiaomi.eu ROM)

- Vul de anti-spam verificatie code in.
- Plaats een vinkje bij 'I confirm that I have read and accepted the unlocking Disclaimer'.
- Bevestig met 'Apply now'.

Je ontvangt nu een SMS bericht van Xiaomi met de activatiecode.

Let op! De Xiaomi activatie-service is ongekend instabiel, soms ontvang je het SMS bericht,
soms krijg je geen SMS bericht, of eventueel meerdere SMSjes met verschillende activatiecodes.
Gebruik indien je niet kunt activeren een ander mobiel nummer of probeer het later nog eens.

- Geef de activatiecode op die je zojuist hebt ontvangen en vul de betreffende activatiecode in onder Apply for unlocking permissions.
- Kies voor 'Next'.
Je ziet de onderstaande melding wanneer jouw aanvraag succesvol is ingediend.

"Submitted. Please wait for the review.

After your application is approved, we will send an SMS notification to your cell phone.
If you have not got any info after 10 days, please post a thread in Complaints/Advice section of MIUI Global Forum."

Je ontvangt nogmaals een SMS bericht van Xiaomi maar nu wanneer unlockrechten succesvol zijn toegekend. Het kan echter ook voorkomen dat je geen SMS ontvangt maar wel unlockrechten hebt verkregen.

- Navigeer naar http://www.miui.com/unlock/apply.php
Wanneer je bovenstaande Please wait for the review melding
krijgt dan zijn de unlockrechten helaas nog niet toegekend.
Het kan 10 (tot 21 werd voorheen aangegeven) dagen duren maar ook enkele minuten of uren.

- Development ROM installeren met de updater tool

Let op! Een Xiaomi Redmi 4 Pro/Prime met een niet originele ROM kan deze procedure omtrent de Development ROM weigeren. Vraag bij aankoop dus altijd om een gesealed exemplaar.

Dan weet je zeker dat de leverancier er geen aangepaste ROM op heeft gezet.
Mocht je toch beschikken over een toestel met een aangepaste ROM dan is er een optie m.b.t. de MIUI ROM Flashing Tool. De procedure m.b.t. de MIUI ROM Flashing Tool staat hieronder beschreven.

- Download de 'Developer ROM' en sla deze op de internal storage van de telefoon op o.v.v. de map 'downloaded_rom'.
- Navigeer naar 'tools' > 'updater' > 'choose update package' en selecteer de eerder geplaatste ROM vanuit downloaded_rom > en bevestig met Ok.
- Bevestig vervolgens dat de persoonlijke data verwijderd wordt omdat de Development ROM ouder is dan de huidige ROM.

Ga verder bij de eerste vermelding van 'De telefoon start de configuratie'.

- Development ROM installeren met de MIUI ROM Flashing Tool

Download de 'MIUI ROM Flashing Tool' en installeer het.
Wanneer het geheel succesvol is geinstalleerd heb je naast het flash programma ook de 'Qualcomm HSB USB ... Loader ...'
bij de 'Universal Serial Bus Controllers' van het 'Device management' staan.

Download de 'Latest chinese developers fastboot file' van jouw specifieke telefoon.
Pak het bestand uit en schrijf de map met inhoud weg op de computer met 7-zip.

Start de MIUI ROM Flashing Tool,
kies voor 'select' > en selecteer de map met de zojuist uitgepakte bestanden.

Zet de telefoon uit, vervolgens druk je 'volume omhoog' en de 'aan/uit knop' tegelijk in.
De telefoon start zichzelf in de herstel mode.

Je krijgt nu opties in het Engels aangevuld met het Chinees.
Koppel de telefoon aan de computer met de bijgeleverde usb kabel en kies voor 'download'.

Druk op 'refresh' bij de MIUI ROM Flashing Tool en het programma detecteert vervolgens de telefoon als 'device' op een com poort.

Druk nu op 'flash'.
Na ongeveer 300 seconden is het flashen voltooid.

Wanneer het programma vervolgens in groen gearceerd 'succes' schrijft,
verwijder je de USB kabel en drukt de 'aan/uit knop' een tijdje in totdat de telefoon herstart.

De telefoon start de configuratie.

Onder het MUI logo zie je eerst een status balk en na verloop een aantal puntjes oplichten.
Dit configuratieproces duurt zo'n 8 minuten.

Het MUI 8 logo komt in beeld. Configureer MUI 8 zoals je wenst.
Tip! Spendeer er niet teveel tijd aan. Het is slechts van tijdelijke aard.

- Toestel unlocken met unlocking tool

- Log in via http://en.miui.com/unlock/
Wanneer jouw account permissie heeft om een telefoon te unlocken staat er een link naar MiFlashUnlock op het dashboard.

- Download en installeer MiFlashUnlock.
- Log in op de telefoon en log in bij het MiFlashUnlock programma met je Mi Account;
(Doe je dit niet dan weigert MiFlashUnlock vanwege het feit dat een ander account op de telefoon staat dan op MiFlashUnlock).

- Zet de telefoon uit.
- Zet de telefoon vervolgens aan met 'aan/uit knop' en 'volume naar beneden'.
- Druk in MiFlashUnlock op 'unlock' en vervolgens als de telefoon geunlocked is op 'reboot phone'.

- Xiaomi.eu firmware plaatsen op telefoon en TWRP Recovery installeren

- Download de Xiaomi.eu ROM (Redmi 4 Pro/Prime = HM4Pro)
en plaats het bestand in zijn geheel op de telefoon haar 'internal storage', map 'downloaded_rom'.

- Download TWRP en pak de bestanden uit.
- Zet de telefoon uit.
- Zet de telefoon vervolgens aan met 'aan/uit' knop en 'volume' naar beneden.

Je kunt met CMD en administrator rechten de commando's uitvoeren.
- Navigeer via CMD naar de betreffende map met TWRP bestand en bijhorende Fastboot programmatuur.
- Voer het commando 'fastboot.exe flash recovery cofface_twrp_recovery_markw_1121.img' uit.
- Voer vervolgens commando 'fastboot.exe boot cofface_twrp_recovery_markw_1121.img' uit.
Wanneer je het laatste commando hebt uitgevoerd start TWRP.

- Met TWRP Xiaomi.eu firmware installeren

TWRP is nu gestart.
TWRP van Cofface start standaard in de Chinese taal.
- Klik op de 7de tegel (van boven naar onder) en navigeer vervolgens naar het wereld bolletje.
- Kies voor de 'Engelse' taal.
- 'Install' de eerder geplaatste Xiaomi.eu ROM vanuit het hoofdmenu.

- Wipe 'dalvik' gelijk na de installatie, en ga terug naar het hoofdmenu.
- Kies voor 'Wipe'. Hierna kun je rebooten.

De telefoon start de configuratie.
Onder het Mui logo zie je een aantal puntjes oplichten.

Dit configuratieproces duurt zo'n 8 minuten.
Het MUI 8 logo komt in beeld.
Configureer MUI 8 zoals je wenst.

Mooi zo! Je bent nu klaar en beschikt over de laatste Xiaomi.eu ROM.

[ Voor 41% gewijzigd door kelly.hipolito op 15-01-2017 03:26 . Reden: Aangepast: Handleiding aangevuld. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:04
Ik heb via fastboot TWRP geflashed op mijn Mi5s, TWRP geboot en vanuit daar de Xiaomi.eu ROM geinstalleerd. Dit werkt perfect, echter na een reboot is TWRP verdwenen/aan de kant geschoven en kom ik steeds weer in de fastboot. Het lijkt er op dat TWRP niet blijft hangen maar telkens weer door fastboot wordt overschreven. iemand daar een een oplossing voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Ik zou een andere volume +/- power combinatie proberen of een app die naar de recovery kan rebooten (root nodig), wellicht gebruik je de verkeerde om in TWRP te komen. Het lijkt er namelijk op dat je elke keer in fastboot modus boot. Die wordt niet steeds vervangen voor de recovery, maar betreft een andere mode.
Als TWRP niet goed is geflashed zou je in de originele, Chinese recovery moeten komen. Niet in fastboot.
Dus ik verwacht dat er daar iets niet zoals gewenst gaat. :)

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 29-11-2016 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Je kunt in de Updater app in MIUI kiezen voor reboot naar Recovery. Dan moet je in TWRP uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:04
dutchgio schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:34:
Ik zou een andere volume +/- power combinatie proberen...
XeNeRgY schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 19:35:
Je kunt in de Updater app in MIUI kiezen voor reboot naar Recovery. Dan moet je in TWRP uitkomen.
Beiden bedankt, ik probeerde constant vol- 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:55
Het is mij gelukt om de Redmi Note 3 Special Edition te unlocken op de officiële manier.

Het lukte mij in eerste instantie niet om de developer rom te installeren, aangezien de updater app het bestand niet herkende.
Daarnaast bleef de Mi Unlock app hangen op 50%.

Ik heb via de volgende link: http://en.miui.com/download-301.html het juiste bestand kunnen vinden (wel even bovenaan de pagina Redmi Note 3 Special Rom selecteren).

Deze gewoon geïnstalleerd via de updater app.

Vervolgens de volgende stappen doorlopen:
1. Mi Account ingesteld op telefoon.
2. Mi find uitgeschakeld
3. In "About Phone" door 7 keer op MIUI version te drukken developer options kunnen inschakelen.
4. In Addtional settings -> Developer options -> Mi Unlock status -> Add geselecteerd
5. In developer options OEM unlocking en USB Debuggin aangezet.
6. Met de Mi Unlocktool de telefoon geunlocked.

Vervolgens heb ik http://www.mediafire.com/.../recovery+Alka+Update.zip TWRP Alka recovery geïnstalleerd om alle partities te kunnen backupen. Daarna https://www.androidfilehost.com/?fid=24591000424943818 (trwp-3.0M4-0.img) eroverheen geflashed, om de data en cache partities om te zetten naar f2fs.

Data, cache, system and Dalvik cache gewiped.

Toen ResurrectionRemix-M-v5.7.4-20161113-kenzo geïnstalleerd, en CM13-firmware-kate-radio-20161124 en Gapps mini.

Telefoon draait nu echt als een zonnetje! Alles werkt, accuduur is echt fantastisch! SOT van 5-6 uur bij eerste acculading.

[ Voor 25% gewijzigd door Flasherrr op 07-12-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06:58
Flasherrr schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:08:
Het is mij gelukt om de Redmi Note 3 Special Edition te unlocken op de officiële manier..................
6. Met de Mi Unlocktool de telefoon geunlocked.
Kan je aangeven welke versie van de unlocktool
De nieuwste v.1.1.1111.11231 van hier of deze v1.1.0317.1_en vanaf de Miui unlock pagina

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:55
elinx schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 19:48:
[...]
Kan je aangeven welke versie van de unlocktool
De nieuwste v.1.1.1111.11231 van hier of deze v1.1.0317.1_en vanaf de Miui unlock pagina
Heb de tweede gebruikt 1.1.0317.1_en.zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
  • Laatst online: 26-06-2024
Flasherrr schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:08:
Het is mij gelukt om de Redmi Note 3 Special Edition te unlocken op de officiële manier.
Bedankt Flasherrr! Ik heb vandaag ook de redmi note 3 SE ontvangen en onmiddellijk jouw stappenplan gevolgd. Unlocken van de bootloader is direct gelukt zonder enige problemen.

Ik wil nu de Xiaomi EU rom installeren, maar ik zie door de bomen het bos niet meer welke TWRP versie ik moet gebruiken. Is dit nu de Cofface versie of de Alka? Of een andere?

Ik wil wel een TWRP installeren die zowel kan omgaan met custom roms als met MIUI based custom roms, welke TWRP is dan het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Cofface zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
  • Laatst online: 26-06-2024
XeNeRgY schreef op donderdag 8 december 2016 @ 20:52:
Cofface zou gewoon moeten werken.
Klopt, ik had eerst Alka geprobeerd, maar kreeg telkens foutmeldingen met unmount data, dan Cofface geprobeerd en werkt super.

• Roel1980
  • Laatst online: 29-04 12:19
Hallo,

Na het lezen van dit forum wil ik ook graag mijn Redmi Note 3 Pro SE unlocken.

Nu zit ik op de unlock site van miui maar wat moet je invullen bij "please input your name".
Heb een Mi account aangemaakt maar als ik mijn naam in vul die ik ook bij mijn account heb in gevuld zegt de unlock site dat dit niet goed is.

• XeNeRgY
  • Niet online
Roel1980 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:22:
Hallo,

Na het lezen van dit forum wil ik ook graag mijn Redmi Note 3 Pro SE unlocken.

Nu zit ik op de unlock site van miui maar wat moet je invullen bij "please input your name".
Heb een Mi account aangemaakt maar als ik mijn naam in vul die ik ook bij mijn account heb in gevuld zegt de unlock site dat dit niet goed is.
Had ik ook een aantal keren last van. Heb toen een nieuw account aangemaakt en het daarmee geprobeerd en dat lukte wel. Lijkt iets niet altijd goed te gaan in de database sync bij Mi ofzo.

• Roel1980
Oké bedankt.

Zal dit wel even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 08:29
Mijn unlockrechten zijn er jihoe. Nog een keer alle handleidingen doorgelezen en er zit toch hef nodige verschil in. De belangrijkste vraag die ik nog heb is ga ik nu de dev fastboot rom flashen vanuit de recovery vol up + power en dan download of ga ik dit doen door naar edl te gaan dit lukt gewoon met vol+ en vol - en dan aansluiten heb ik gezien. Of kan het allebei? Stap 2 moet nog, dus bootloader is nog LOCKED voor ik dit doe.

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
Stampre schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 11:24:
...De belangrijkste vraag die ik nog heb is ga ik nu de dev fastboot rom flashen ............
Een fastboot (tgz) rom kan alleen geflasht worden via Miflash met de telefoon in edl mode.
De edl mode en de download mode zijn hetzelfde.
In beide gevallen gaat het display van je telefoon volledig op zwart en in PC app beheer wordt de 9008 driver zichtbaar.
Bij mij lukte dit alleen via het het bootloadermenu en voor download te kiezen. (V+power)

[ Voor 45% gewijzigd door elinx op 17-12-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
elinx schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 11:38:
[...]
Een fastboot (tgz) rom kan alleen geflasht worden via Miflash met de telefoon in edl mode.
De edl mode en de download mode zijn hetzelfde.
In beide gevallen gaat het display van je telefoon volledig op zwart en in PC app beheer wordt de 9008 driver zichtbaar.
Bij mij lukte dit alleen via het het bootloadermenu en voor download te kiezen. (V+power)
Helder verhaal! Vanmiddag maar eens kijken of het lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Stampre schreef op zondag 18 december 2016 @ 06:56:.......
Helder verhaal! Vanmiddag maar eens kijken of het lukt...
Als het lukt kan je ook via de updaterapp updaten naar de developer rom (recovery zip bestand in de map "downloaded_rom")
In dat geval heb je niks met MiFlash en 9008 drivers van doen en is het risico van een lock er ook niet.
Dit gaat echter alleen als er een originele Xiaomi rom is geinstalleerd. (sealed box)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Ik heb telefoon gekocht bij geekbuying en het was een sealed box. 3s international. Dan is dit wel de veiligste manier. Wat gebeurt er als niet lukt eigenlijk? Miui global 7.5 Malmide staat er op.

[ Voor 24% gewijzigd door Stampre op 18-12-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Stampre schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:18:
....Wat gebeurt er als niet lukt eigenlijk? .....
Als het via de updater app. niet lukt, krijg je gewoon een foutmelding, dat is alles.

Via Miflash "lijkt" alles wel te lukken, ook als de 9008 driver niet is geladen, maar vervolgens komt je telefoon niet meer verder dan het Mi logo en EDL kan je alleen nog bereiken via een deepflashkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Je kunt gewoon de guide volgen uit de Note 3 topicstart. Daar staat alles heel uitgebreid en duidelijk uitgelegd.

theduke1989 in "[Xiaomi Redmi Note 3/Kenzo/Qualcomm] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
elinx schreef op zondag 18 december 2016 @ 15:10:
[...]
Als het via de updater app. niet lukt, krijg je gewoon een foutmelding, dat is alles.

Via Miflash "lijkt" alles wel te lukken, ook als de 9008 driver niet is geladen, maar vervolgens komt je telefoon niet meer verder dan het Mi logo en EDL kan je alleen nog bereiken via een deepflashkabel.
Check, dan ga ik dat doen, lekker veilig! Daarna unlocken, twrp en dan eu. Leuk voor vanvond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
XeNeRgY schreef op zondag 18 december 2016 @ 15:18:
Je kunt gewoon de guide volgen uit de Note 3 topicstart. ....
Klopt en als je die exact volgt gaat alles gewoon naar wens. Maar het is ook aardig om te weten wat de consequenties zijn als er "iets" toch niet zo gaat als je dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1980
Heb eindelijk de sms binnen dat ik granted ben voor unlocking mijn bootloader.

Heb Mi Unlock Tool gedownload.
Telefoon in Developer options gezet en OEM unlocking en USB Debuggin aangezet.
Nu probeer ik in Developer options ->Mi Unlock status te krijgen maar als ik op add druk krijg ik een fout met couldn't verify wait a minute or two and try again.

Ben ingelogd op mijn telefoon met mijn mi account. Heb dit gechecht en dit klopt.

Wat moet ik nu doen?
Iemand van jullie een idee?

Mvg Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
elinx schreef op zondag 18 december 2016 @ 15:10:
[...]

Tnx, gewoon via de updater app developerrom erop, daarna de unlock gedaan, fastboot TWRP erop, even wipe data en dalvik en daarna de xiaomi.eu beta erop en klaar is kees (uurtje). Dank voor alle hulp, superblij met mijn toestelletje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdSouris
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-05 11:34
Hallo allemaal,

Sinds 10 december de trotse bezitter van een redmi 4 prime.

Besteld via gearbest met 8.0.5.0.0 (MBECNDG) rom.
Via EDL naar chinese developers rom, heb alle unlock rechten, maar ook hier de melding Couldn't verify device: ("Current account is different from the account info on the device") inmiddels heel wat forum draadjes afgezocht en geprobeerd. Helaas nog geen oplossing in zicht.

Zijn er nog andere tweakers die "vast" zitten?
Krijg het gevoel dat de oplossingen hiervoor erg random zijn, ben nog geen draadjes tegen gekomen met iets dat consistent lijkt te werken.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
vdSouris schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:26:
Hallo allemaal,

Sinds 10 december de trotse bezitter van een redmi 4 prime.

Besteld via gearbest met 8.0.5.0.0 (MBECNDG) rom.
Via EDL naar chinese developers rom, heb alle unlock rechten, maar ook hier de melding Couldn't verify device: ("Current account is different from the account info on the device") inmiddels heel wat forum draadjes afgezocht en geprobeerd. Helaas nog geen oplossing in zicht.

Zijn er nog andere tweakers die "vast" zitten?
Krijg het gevoel dat de oplossingen hiervoor erg random zijn, ben nog geen draadjes tegen gekomen met iets dat consistent lijkt te werken.

Iemand nog tips?
Heb je op je toestel ook je miui account gegevens ingevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdSouris
Stampre schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:57:
[...]

Heb je op je toestel ook je miui account gegevens ingevoerd?
Je bedoelt bij settings>account>Mi account?

Jazeker, ook find device staat aan (en ik kan mn toestel ook daadwerkelijke vinden via i.mi.com...
Daarom vind ik het zo vreemd dat de accounts niet kloppen volgens de unlock tool...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
vdSouris schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:50:
[...]

Je bedoelt bij settings>account>Mi account?

Jazeker, ook find device staat aan (en ik kan mn toestel ook daadwerkelijke vinden via i.mi.com...
Daarom vind ik het zo vreemd dat de accounts niet kloppen volgens de unlock tool...
Zou een driver probleem kunnen zijn. Op mijn ene laptop kreeg ik dezelfde melding, op de andere werkte het prima. Heb je de fastboot en minimal ADB drivers geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bij veel (alle?) unlock-guides is er sprake van een SMS-je dat je moet krijgen voor vrijgeven Unlock. Nu overweeg ik de Xiaomi Redmi 4 Pro te kopen voor mijn dochterje als veredelde "iPod", dus zonder SIM.

Is Unlocken/flashen dan wel mogelijk of kan ik er beter de Global ROM op laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
tollo71 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:34:
Bij veel (alle?) unlock-guides is er sprake van een SMS-je dat je moet krijgen voor vrijgeven Unlock. Nu overweeg ik de Xiaomi Redmi 4 Pro te kopen voor mijn dochterje als veredelde "iPod", dus zonder SIM.

Is Unlocken/flashen dan wel mogelijk of kan ik er beter de Global ROM op laten zitten?
Je kunt de unlock bij wijze van nu al aanvragen; je hebt een Xiaomi account nodig. De SMS gaat naar een telefoonnummer maar die hoeft niet in je Xiaomi te zitten. Het account is de koppeling, de SMS is ter verificatie.

• Dutchkiller
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:28
dutchgio schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:37:
[...]

Je kunt de unlock bij wijze van nu al aanvragen; je hebt een Xiaomi account nodig. De SMS gaat naar een telefoonnummer maar die hoeft niet in je Xiaomi te zitten. Het account is de koppeling, de SMS is ter verificatie.
Ik zal hem inderdaad nu al aanvragen... Ik heb net mijn Mi5s binnen en die ligt 'stof' te happen ivm de unlock aanvraag....

Ik had goede ervaringen met Xiaomi, heb eerder een Redmi Note2 en Redmi twee voor mijn ouders gekocht en geflashed... Die hebben er nog steeds erg veel plezier van. Maar die gewijzigde bootloader word ik toch niet echt gelukkig van; helemaal met de doorlooptijd tot 21 dagen... Als je dan in ieder geval maar zéker bent van een unlock; maar het voelt nog een beetje alsof ik afhankelijk ben van de goodwill van een bedrijf.

Wat is jullie ervaring, worden de request ook geweigerd obv de 'reden'? Ik zie namelijk op internet dat je met redenen als 'boot-loop' etc moet komen; ik heb nu in mijn aanvraag aangegeven dat ik een multi-language rom wil installeren...?

• XeNeRgY
  • Niet online
Je had toen je de Mi bestelde al direct de unlock aan kunnen vragen zodat het mooi synchroon loopt met het verzenden van je telefoon. Zo lang je geen vreemde Chinese tekst van een website af gekopieerd hebt als verzoek om te unlocken moet het wel goed komen.

Je kunt voor de zekerheid een tweede account aanmaken en daarmee ook een request doen zodat je meer kans hebt op een akkoord.

• nichan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-03 21:02
--

[ Voor 99% gewijzigd door nichan op 22-12-2016 21:00 . Reden: verkeerde topic ]

• nichan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-03 21:02
Edit: dubbelpost

[ Voor 99% gewijzigd door nichan op 22-12-2016 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanNL
Dutchkiller schreef op donderdag 22 december 2016 @ 07:59:
[...]

Ik zal hem inderdaad nu al aanvragen... Ik heb net mijn Mi5s binnen en die ligt 'stof' te happen ivm de unlock aanvraag....

Ik had goede ervaringen met Xiaomi, heb eerder een Redmi Note2 en Redmi twee voor mijn ouders gekocht en geflashed... Die hebben er nog steeds erg veel plezier van. Maar die gewijzigde bootloader word ik toch niet echt gelukkig van; helemaal met de doorlooptijd tot 21 dagen...

Wat is jullie ervaring, worden de request ook geweigerd obv de 'reden'? Ik zie namelijk op internet dat je met redenen als 'boot-loop' etc moet komen; ik heb nu in mijn aanvraag aangegeven dat ik een multi-language rom wil installeren...?
Ik heb niet echt een reden opgegeven en had het akkoord in 15 min!!!;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
BastiaanNL schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:02:
[...]

Ik heb niet echt een reden opgegeven en had het akkoord in 15 min!!!;
Dan heb je geluk gehad, mijn ervaring is dat er weinig te zeggen is van de doorlooptijd. Heb meerdere toestellen geunlockt en de ene keer inderdaad dezelfde dag al akkoord en onlangs heb ik een week moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdSouris
XeNeRgY schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:13:
[...]

Zou een driver probleem kunnen zijn. Op mijn ene laptop kreeg ik dezelfde melding, op de andere werkte het prima. Heb je de fastboot en minimal ADB drivers geïnstalleerd?
Jep, geinstalleerd.
adb devices levert netjes:

List of devices attached
4c6ac4bd7d53 device

als ik daarna miui unlock open, krijg ik (helaas) weer: Couldn't verify device...current acount is different from account info on the device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdSouris
Uiteindelijke is het gelukt om mn redmi 4 prime te unlocken!
En wel via dit draadje: http://en.miui.com/thread-429397-1-1.html
Vervolgens de 2e methode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 18:46

Nohead

PSN ID: Nohead

Ik had de unlock binnen 2 dagen al antwoord. Niet eens sms if bericht over ontvangen. Zag na nog een poging via de unlock app dat ik toestemming had gekregen. Dus 3 weken wachttijd.?
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste