Acties:
  • +4Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-03 15:08
Mede-auteurs:
  • Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-03 19:34

Kiswum

• darasta
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-03 21:12

darasta

Xiaomi Redmi Note 3 (Prime) Ervaringen & Discussie Topic

Inleiding

Dit topic is bedoeld voor de tweakers met een ''Xiaomi Redmi Note 3 PRO (Kenzo).
Hieronder vindt je alle informatie over deze telefoon.

Foto's

Specificaties

Scherm formaat:1920 x 1080 pixels, 5,5" (~403 ppi)
Scherm type:IPS LCD capacitieve touchscreen, 16M kleuren
Multitouch:10 vingers
Chipset:Qualcomm Snapdragon 650
CPU:Cortex A53 + A72(64bit), Hexa-core 4 x 1,8 GHz + 2 x 1,2 GHz
GPU:Adreno 510
3G Netwerk:WCDMA 850/900/1900/2100 MHz
4G Netwerk:FDD-LTE 850/900/1700/1800/1900/2100/2600 MHz (B1 / B2 / B3 / B4 / B5 / B7 / B8)
Camera (achterkant):16 MP (16:9), F2.0 aperture, autofocus, dual-tone LED verlichting, PDAF 0,1 seconde focus
Camera (voorkant):5 MP (16:9) 2560x1440 pixels, 4x digitale zoom, , F2.0 aperture
SD card:Ja, Combi Sim2/microSD
Opslag geheugen (ROM):16/32 GB
Werkgeheugen (RAM):2/3 GB
Luidspreker:1 luidspreker
Simkaart:Dual-SIM, dual standby (2x Micro)
WLAN:Wifi 802.11 a/b/g/n/ac op 2,4GHz en 5GHz, wifi Direct, DLNA, wifi hotspot
Bluetooth:v4.1 Low Energy
NFC:Nee
Vingerafruklezen:Ja
USB:USB 2.0 (MHL), USB On-the-go
Sensoren:Snelheidsmeter, afstand, gyroscoop, nabijheid, kompas, licht, infrarood afstandsbediening
GPS:GPS, A-GPS, GLONASS, Beidou
Formaat:150 x 76 x 8,5 mm
Gewicht:164g
Accu:Niet-verwisselbare Li-Ion 4000 mAh accu
Kleuren verkrijgbaar:Goud, Zilver, Grijs
Led kleuren:Blauw, Rood, Groen, Oranje, Geel, Cyaan, Wit en Violet

4G informatie

De telefoon is geschikt voor alle 3G netwerken in de Benelux. 4G zal niet voor alle netwerken geschikt zijn. De B20 (800Mhz) band mist, waardoor er geen volledige ondersteuning is voor 4G. De volgende banden worden wel ondersteund FDD-LTE 1800/2100/2600 MHz. Per locatie en provider verschilt de impact die dit heeft op 4G bereik.
De redmi note 3 pro special edition (KATE) ondersteund de 800 MHz band wel. Deze ondersteuning zit waarschijnlijk in de hardware. Softwarematig unlocken van een frequentie is tot nu toe niet mogelijk.

Redmi note 3 varianten

Er zijn 3 verschillende varianten van de redmi note 3.
Redmi note 3: Mediatek variant (Hennesy).
Redmi note 3 Pro: Qualcomm variant (Kenzo)
Redmi note 3 Pro Special edition: Qualcomm variant met extra 4G banden. (Kate)(net aangekondigd)
Bij Xiaomi worden al deze varianten Redmi note 3 genoemd. Het onderscheiden van deze varianten is echter wel belangrijk, aangezien ze allemaal hun eigen ROM hebben en het flashen van de verkeerde ROM leidt tot een bootloop.

Prijzen

Note 3 Standaard (2/16): 999 Yuan
Note 3 Prime (3/32): 1199 Yuan
Europeanen kunnen hun telefoon nog niet rechtstreeks bij Xiaomi kopen, dat gaat via een reseller/internationale webshop. Bij de release zat de prijs van het standaard (2/16) model rond de €150,- en het Prime model (3/32) rond de €200,- (excl. verzendkosten en eventuele importkosten).
Zie het \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen. voor aankoopadvies.

Gelockte Bootloader

Xiaomi heeft de bootloader van alle nieuwe toestellen geblokkeerd, waaronder de redmi note 3 pro. Door de bootloader te vergrendelen kun je geen gebruik maken van fastboot of een custom recovery (TWRP).
- Hierdoor kun je niet van officiële global naar officiële chinees overstappen met fastboot (of andersom)
- Hierdoor kun je geen custom ROMS installeren. (want je kunt geen aangepaste recovery flashen)

Wat kan wel:
- van STABLE naar DEV (en andersom)
- Van GLOBAL naar CHINEES (en andersom) middels EDL en Miflash

Waarom is dit gedaan:
Het idee is om toestellen veiliger te maken en ervoor te zorgen dat doorverkopers er geen aangepaste ROM opzetten met spyware en dergelijke. Helaas werkt dit niet en zijn er meerdere multi-lang varianten in omloop (MIUI 7.1.99.0, MIUI 7.1.9.0.0 etc.) die met EDL en MIflash op de telefoon zijn gezet. Deze varianten kun je herkennen aan een afwijkend MIUI versienummer en het feit dat ze niet willen updaten naar de laatste officiële release, niet willen wisselen van stable naar dev en je de bootloader er niet mee kan ontgrendelen. De enige manier om terug te gaan naar een originele officiële ROM is middels EDL en Miflash.

De bootloader kan gelukkig wel ontgrendeld worden. Hiervoor moet je unlockrechten aanvragen op http://en.miui.com/unlock/. Het duurt enkele dagen tot 2 weken voor de aanvraag wordt behandeld. De rechten worden gekoppeld aan je account en zijn 30 dagen geldig. Per 30 dagen kun je één aanvraag indienen die werkt voor één telefoon. Na goedkeuring kan je met een windows programma de bootloader unlocken. Dit werkt alleen vanaf de laatste officiële DEV ROM. Bij handleiding staat een uitgebreide uitleg.

ROMS

Officieel zijn de volgende ROMS beschikbaar op de officiële site van Xiaomi.
Qualcomm global: Global ROM voor KENZO
Deze ROM heeft ondersteuning voor meer talen, maar geen Nederlands. Ook is hier de playstore en google services al geïnstalleerd en veel van zaken die gericht zijn op de Chinese markt verwijderd.
Qualcomm China: China ROM voor KENZO
Deze ROM is gericht op China en bevat alleen Engels en chinees. Daarnaast zijn google services niet geïnstalleerd. Deze zijn te installeren met de google installer.
Special Edition: ROM voor Kate
MTK China: China ROM voor Hennesy.

Van elk zijn 2 varianten. Stable en developer. Developer wordt wekelijks geüpdatet en bevat de nieuwste functionaliteit, maar kan bugs hebben. De stable variant wordt ongeveer 1x per maand geüpdatet, maar heeft niet de laatste functionaliteit.

Nederlands is officieel niet beschikbaar en zelfs de global variant heeft nog redelijk wat Chinese apps.
De ROM's van Xiaomi.eu maken gebruik van de originele ROM en voegen daar Multilang aan toe, waaronder Nederlands. Ook wordt al het chinees verwijderd.
Er zijn stable's en weekly's, die respectievelijk overeenkomen met de originele stable ROM en developer ROM.
Hier kunnen de laatste uitgaves worden gevonden. (zoek naar KENZO)
OTA updates werken ook bij Xiaomi.eu builds. Het duurt echter lang voordat de update beschikbaar komt via de updater app. Het alternatief is om de update handmatig te downloaden en te installeren.

Daarnaast zijn er nog een aantal custom ROM's, waaronder AOSP en CM.
De Xiaomi.eu ROM en andere custom ROM's moeten worden geinstalleerd met TWRP. Hiervoor moet de bootloader worden ontgrendeld.
Voor meer uitleg over hoe te wisselen tussen de verschillende ROMS zie hieronder voor de handleidingen.

Wat is het voordeel van de Multi Language (ML) rom van Xiaomi.eu te kiezen in plaats van de originele Chinese of Global Miui ROM?

Nadelen:
• Als er een bug in het systeem zit, dan wordt je mogelijk doorverwezen naar de originele source: namelijk en.miui.com. Hierdoor kan het langer duren voordat een bug wordt opgelost.
• De ROM komt direct van de Engelse Miui site: en.miui.com. Vanuit die ROM worden de onderstaande voordelen toegevoegd. Via een over-the-air (OTA) update, krijg je de update 1 tot enkele dagen later.

Voordelen:
• Bugs die zijn veroorzaakt door de taalpakketten, worden vaak binnen 1 week opgelost.
Nederlandse taal wordt wekelijks bijgewerkt (mits er fouten worden doorgegeven door NL gebruikers).
Link om taalfouten te rapporteren: http://xiaomi.eu/community/forums/dutch-translation.14/
• Je behoudt wekelijks updates (mits je gebruik maakt van de Weekly/Developer ROM).
• Locatie van de GPS wordt aangepast van China naar een Europees land. Hierdoor verwacht je telefoon niet dat hij in China zit, maar ergens in Europa. Onder andere weer-gebaseerde apps werken hierdoor velen malen beter. Een voorbeeld hiervan is Buienalarm, dat werkt doorgaans niet/nauwelijks op een Chinese telefoon. Een lokale app zoals OV9292 werkt mogelijk ook niet goed als de locatie op China staat i.p.v. een Europees land.
• Zo goed als alle Chinese apps zijn verwijderd.
• Google Play is standaard geïnstalleerd.
• Standaard root toegang, die je zelf in kunt schakelen.
• De garantie zal je niet verliezen als je een ML ROM op je Xiaomi apparaat zet. Wees echter wel heel erg voorzichtig en secuur met het vervangen van je ROM.

Handleidingen

Rooten:
Officiële (DEV) ROM: root op een officiële ROM kan alleen na het unlocken van de bootloader. Hierna kan in de app “Safety” --> “permissions” worden gekozen voor “allow root acces”, waarna Root beschikbaar is. Dit werkt alleen op DEV ROM's.
Xiaomi.eu ROM: Om roottoegang te verkrijgen moet supersu.zip worden geflashet. Dit kan vanuit TWRP of met de update app.
Updaterapp:
Download de juiste ROM en zet deze in de map "downloaded_rom" van je telefoon (op intern geheugen, niet op sd kaart). Open vervolgens de updater app en selecteer "choose update package". Blader naar het gedownloade bestand en klik deze aan en volg de stappen.
Mi PC Suite:
Installeer de software en start deze op.
Zet je telefoon in fastboot door deze uit te schakelen en vervolgens tegelijkertijd vol- en de powerknop in te drukken.
Sluit de telefoon met de originele kabel aan op de pc (in fastboot modus).
Software geeft nu een pop up. Klik op de gewenste versie en vervolgens op "flash device".
Volg de stappen.
Uitgebreide uitleg updater app
uitgebreide uitleg Mi PC Suite (punt 7)

Wisselen van officiële CHINA ROM/Bootloop/Niet-officiële ROM naar officiële GLOBAL met bootloaderlock:
Het is mogelijk om met een gelockte bootloader in EDL modus met Mi-flash de officiële ROM terug te flashen. Lees deze handleiding goed door en controleer elke stap.
DIT WERKT ALLEEN MET 64bits WINDOWS!

Wisselen van officiële CHINA ROM/Bootloop/Niet-officiële ROM naar officiële GLOBAL zonder bootloaderlock:
Zodra de bootloader is ontgrendeld kunnen officiële ROM's met fastboot worden geïnstalleerd. Hier kunnen de fastboot roms worden gedownload en wordt stap voor stap uitgelegd wat je moet doen.

Bootloader unlocken:
Aanvragen unlockrechten
Ga naar http://en.miui.com/unlock/ en klik op unlock now. Log in met je mi account en vul daarna het formulier in en druk op verzenden. Vervolgens moet je een code invullen die je per sms wordt toegestuurd. Als er staat request submitted, dan is je aanvraag ingediend.

Notities: Wees voorzichtig met het opnieuw verzenden van een code. Na een aantal keer wordt je account geblokkeerd en kun je het pas na 1 a 2 dagen opnieuw proberen.
Deze verificatieservice schijnt een probleem te hebben met bepaalde 06 nummers. Als je geen sms krijgt binnen 5 minuten, probeer het dan met een ander nummer of een online sms ontvang dienst zodat je een buitenlands nummer kan proberen. (hou in de gaten dat je niet op resend sms drukt, want dan blokkeer je na een aantal keer).

Hierna kun je op en.miui.com/unlock je status van de aanvraag bekijken. (wel eerst op unlock now klikken). Zodra de aanvraag is goedgekeurd staat er een uitleg over hoe je dit moet doen en een grote knop waar je de unlockertool kan downloaden.

Bootloader unlocken
Om de bootloader daadwerkelijk te unlocken heb je het volgende nodig: unlockrechten, de laatste officiële DEV versie en eenopgeladen redmi note 3 pro gekoppeld aan je Mi account (door in te loggen)
Zet in DEVELOPER SETTINGS "ENABLE OEM UNLOCK" en "ENABLE USB DEBUGGING" aan.
Download de unlockertool en pak het .zip bestand uit. Open miflashunlock.exe, klik op agree en log in met HETZELFDE mi account waar je unlockrechten op hebt gekregen. Vervolgens zal het programma deze rechten verifiëren en dan wordt er gevraagd om je telefoon in fastboot mode te zetten en aan de computer aan te sluiten. Je zet je telefoon in fastboot door deze uit te schakelen en vervolgens tegelijkertijd vol- en de powerknop in te drukken.
Druk hierna op unlock en wacht tot het programma klaar is.

PROBLEMEN:
Your device isn't supported by Mi Unlock: Dit houdt in dat je nog geen unlockrechten hebt voor een telefoon. Kan door meerdere dingen worden veroorzaakt.
1) Je hebt nog geen unlockrechten (controleer of je deze hebt aangevraagd)
2) Er zijn meerdere accounts aangemaakt. Probeer in te loggen bij de unlocktool en check of je acces krijgt met je telefoon nummer, je mailadres en je mi account nummer. Gebruik vervolgens dezelfde gegevens om in te loggen in je telefoon en de bootloader te unlocken.
Couldn't verify device: Dit is een foutmelding die veel voorkomt als er iets mis is gegaan met de koppeling van de telefoon aan je MI account, probeer deze handleiding te volgen.

- Er bestaat een onofficiële manier van unlocken, maar nadat je dat hebt gedaan moet je met elke update of nieuwe ROM extra stappen volgen om niet in een brick te eindigen. één foutje=BRICK.

Custom recovery (TWRP)
Nadat de bootloader niet langer op slot zit kan TWRP geinstalleerd worden.
Ook hier zit een addertje onder het gras. De originele ROMS hebben een recovery beschermingsmechanisme in de boot.img die op tilt slaat na het flashen van TWRP. Hierdoor start de telefoon dan niet meer op. Dit gebeurt als men de TWRP flasht van xiaomi.eu of van de TWRP website.
Om dit te voorkomen was het nodig zelf de boot.img aan te passen en ook te flashen.

Gelukkig is er nu een aangepaste TWRP die het apart maken en flashen van boot.img overbodig maakt (cofface TWRP). Hieronder staat uitgelegd hoe je deze variant installeert.

Er zijn verschillende methodes om TWRP te installeren.
Hier worden 2 methoden uitgelegd. De fastboot methode maakt gebruik van fastboot commandoscherm en de flashify methode van een app om te flashen.

FASTBOOT METHODE:
Voorbereiding:
Zet "USB debugging" en "enable OEM unlock" aan in "developer options".
Download en installeer: minimal abd and fastboot
Download Cofface TWRP recovery, hernoem het bestand recovery.img en plaats het in de Minimal ADB and Fastboot map.

Recovery flashen
Zet je telefoon in fastboot modus (Power + vol min en bij het herstarten van het toestel de power los laten en de min vast houden) en sluit deze met een usb kabel aan je pc.

Open een command window in de Minimal ADB and Fastboot map.
Controleer of je telefoon goed is aangesloten met het volgende commando:
"Fastboot devices"
Je krijgt een serie nummer van je telefoon te zien als je telefoon correct is aangesloten
Voer nu het volgende commando in om de recovery te flashen
"fastboot flash recovery recovery.img"
Start vervolgens de telefoon op in recovery modus (volumeknop omhoog en power knop)

FLASHIFY METHODE
Hier staat een volledige uitleg die TWRP installeert met een app en zonder gebruik van fastboot.
Je hoeft op dit punt de binaries nog niet te installeren als je van plan bent om een custom rom te flashen (is volgende stap).
In het kort: Verkrijg root, installeer vervolgens flashify en flash de recovery en vervolg dan deze handleiding.

Er zijn verschillende varianten van TWRP in de omloop. Bovenstaande werkt in principe voor alle custom roms. Zie Hier voor een overzicht.
Installeren van custom ROM
Dit wordt uitgelegd aan de hand van de xiaomi.eu ROM. In principe zou dit moeten werken voor alle custom ROM's.
Xiaomi.eu multilang roms
Supersu

Controleer of de ROM geschikt is voorKENZO.
Zet de custom rom die je wilt gebruiken op je telefoon.
Als je root toegang wilt, zet dan de supersu zip ook op je telefoon.
Start je telefoon in recovery modus (vol+ en power) of via de updaterapp-->setting-->reboot to recovery.
Wipe eerst de data en de cache partitie (je raakt al je bestanden en instellingen kwijt)
Flash vervolgens de custom rom zip.
Als je root toegang wilt moet je hierna de supersu zip flashen.
Reboot je telefoon en wacht tot je custom rom is opgestart.

PROBLEMEN
Als je telefoon hierna niet meer wil opstarten en blijft hangen op het mi logo is er sprake van een bootloop. Herstart opnieuw in recovery (vol+ en power) en flash de rom opnieuw. Wees er zeker van dat je de juiste (KENZO) rom gebruikt.

Tooltjes en Tutorials

Google Installer (PlayStore installeren
Stap voor stap uitleg om de telefoon te unlocken, de xiaomi.eu ROM te installeren en te updaten
FAQ Redmi note 3 PRO (engels)

Links:

Chinese Redmi Note 3 pagina (openen met Chrome voor een vertaling)
Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a (ook geschikt voor kortingscodes)
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Officiële Xiaomi site
Officieel Forum
Xiaomi.eu community

De topicstart willen we graag zo interessant mogelijk houden en extra input wordt zeer gewaardeerd. We hopen dat jullie ons kunnen helpen om interessante wetenswaardigheden over deze telefoon toe te laten voegen. Als er tips zijn om dit topic aantrekkelijker te maken, dan horen we dat ook graag. Je kunt ons daarvoor het beste een Persoonlijk Bericht sturen

[Voor 84% gewijzigd door darasta op 18-11-2016 11:07. Reden: TS opgefrist. Uitleg en handleidingen toegevoegd.]

• oij
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-05-2018
Volgens het MIUI India forum is er een One Click TWRP voor de Note 3.
Verder staat er ook nog een rooting guide voor de RNP3.

-Zoals reeds aangehaald in het vorige topic; zelf nog geen Note3 dus testen heb ik niet kunnen doen.-

Voor Twrp moet je wel de bootloader unlocken, daarvoor verwijzen ze naar dit topic. Maar in de topicstart kan ik niet direct iets terugvinden over de Kenzo variant.
Volgens dit topic moet het wel mogelijk zijn als ik het zo bekijk.

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:59
Het installeren van TWRP en verkrijgen van root in de stock rom is nog niet zo makkelijk. Voor het unlocken van de bootloader moet je toestemming krijgen van Xiaomi wat zomaar weken kan duren als je de benodigde sms al ontvangt.

Er is een flashable stock rom met root (hier) maar die heeft wat issues hier en daar. Het grootste issue is dat de permission manager niet goed werkt wat sommige apps onbruikbaar maakt.

Naar verwachting zal komende vrijdag bij de romupdates de eerste xiaomi.eu rom zitten voor Kenzo.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:27
Hier even mijn bevindingen vwb unlocken bootloader:

Ik heb even gekeken of ik al kan unlocken, heb geen sms gehad maar kan hier wel een tool downloaden: http://en.miui.com/unlock/download_en.html

Deze tool checkt na mijn account unlock permissies en laat me dan door gaan. Maar als ik de tel connect na vol up en power buten inhouden blijft die zeggen niet connected..

Wat doe ik verkeerd.

Edit: zie ook hier http://forums.techdiscuss...der-on-Xiaomi-Smartphones. Het lijkt erop dat ik reeds permissies heb. Connecten gaat alleen niet.

Edit 2: na volume down (tool zegt up) en power (fastboot) gaat het toolttje wel door, maar geeft die could not verify device. Dit hebben meer mensen die wel reeds wel een sms hebben gehad zie ik, dus ik zoek verder.

Edit 3: ziet er niet goed uit voor nu: http://en.miui.com/thread-222334-2-1.html
NimRod1337 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:48:
Hier even mijn bevindingen vwb unlocken bootloader:

Ik heb even gekeken of ik al kan unlocken, heb geen sms gehad maar kan hier wel een tool downloaden: http://en.miui.com/unlock/download_en.html

Deze tool checkt na mijn account unlock permissies en laat me dan door gaan. Maar als ik de tel connect na vol up en power buten inhouden blijft die zeggen niet connected..

Wat doe ik verkeerd.

Edit: zie ook hier http://forums.techdiscuss...der-on-Xiaomi-Smartphones. Het lijkt erop dat ik reeds permissies heb. Connecten gaat alleen niet.

Edit 2: na volume down (tool zegt up) en power (fastboot) gaat het toolttje wel door, maar geeft die could not verify device. Dit hebben meer mensen die wel reeds wel een sms hebben gehad zie ik, dus ik zoek verder.

Edit 3: ziet er niet goed uit voor nu: http://en.miui.com/thread-222334-2-1.html
Ik heb een vraag betreft de unlock.

Ik heb de RMN3PRO nu in me handen deze gaat uiteindelijk naar mijn vrouw. Zij heeft een duitst nummer.
Maar tijdens het ''unlocken'' op en.miui.com/unlock gewoon alles in het chinees gezet. Aangezien ze op en.miui.com zeggen dat je dan voorrang hebt. Mijn (fysieke device) in de MI account nog niet activated was. Heeft dit invloed op de unlock via de website???

Vindt het nog altijd knap bizar dat ze het kunnen installeren met een ''henessy'' rom
Met daarbij ''tube video'' en google playstore alleen geen play services!!!

[Voor 6% gewijzigd door theduke1989 op 09-03-2016 15:40]

• NimRod1337
theduke1989 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:38:
[...]
Mijn (fysieke device) in de MI account nog niet activated was. Heeft dit invloed op de unlock via de website???
[afbeelding]
[afbeelding]
Mogelijk wel idd. Ik weet dat niet zeker.
Hoe activeer een device? Want kan nergens vinden activate now. Want me mi4 staat er ook tussen maar nooit geweten dat ik die heb geactiveerd..

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-03 10:26
Ik ben momenteel aan het kijken voor een vervanger van mijn iPhone 5 16GB en ben al een aantal jaar behoorlijk fan van Xiaomi. Heb z'n beetje alle accupacks hier liggen, Speaker en de nieuwe Mi Band 1S (HR).

Momenteel heb ik geen enkele ervaring met Android/MIUI en zit dan ook met een aantal vragen mbt de Xiaomi Redmi Note 3 Pro (Kenzo).
  1. Device encryptie, hoe is dat geregeld met Android/MIUI.
  2. OTA Update, de OTA update geldt dat ook voor nieuwe versies van de xiaomi.eu ROM of dien je dan met de hand de laatste ROM te installeren en zijn de OTA updates alleen voor security fixes?
  3. SD kaart, heeft een SD kaart in de 32GB versie enige toegevoegde waarde (muziek/foto's/etc.)?
  4. SMS activatie mi.com account, in voorbereiding tot eventuele aankoop heb ik alvast een mi.com account aangemaakt een kleine 2 maanden geleden. Nu heb ik 2 weken geleden een SMS verificatie code aangevraagd maar heb tot op heden nog niks ontvangen. Zelfs niet na het aanpassen van mijn taal naar het chinees via de mi cloud pagina. Duurt dit echt zolang?
  5. Bootloader unlocken, wat is het doel van het unlocken van de bootloader en is dit een noodzakelijkheid voor het installeren van de xiaomi.eu ML ROM?
  6. Wat is de stabiliteit van de telefoon zelf? Software en Hardware technisch? en wat is jullie ervaring tot nu toe.

[Voor 7% gewijzigd door ReTechNL op 09-03-2016 22:56]

ReTechNL schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 22:45:
Ik ben momenteel aan het kijken voor een vervanger van mijn iPhone 5 16GB en ben al een aantal jaar behoorlijk fan van Xiaomi. Heb z'n beetje alle accupacks hier liggen, Speaker en de nieuwe Mi Band 1S (HR).

Momenteel heb ik geen enkele ervaring met Android/MIUI en zit dan ook met een aantal vragen mbt de Xiaomi Redmi Note 3 Pro (Kenzo).
  1. Device encryptie, hoe is dat geregeld met Android/MIUI.
  2. OTA Update, de OTA update geldt dat ook voor nieuwe versies van de xiaomi.eu ROM of dien je dan met de hand de laatste ROM te installeren en zijn de OTA updates alleen voor security fixes?
  3. SD kaart, heeft een SD kaart in de 32GB versie enige toegevoegde waarde (muziek/foto's/etc.)?
  4. SMS activatie mi.com account, in voorbereiding tot eventuele aankoop heb ik alvast een mi.com account aangemaakt een kleine 2 maanden geleden. Nu heb ik 2 weken geleden een SMS verificatie code aangevraagd maar heb tot op heden nog niks ontvangen. Zelfs niet na het aanpassen van mijn taal naar het chinees via de mi cloud pagina. Duurt dit echt zolang?
  5. Bootloader unlocken, wat is het doel van het unlocken van de bootloader en is dit een noodzakelijkheid voor het installeren van de xiaomi.eu ML ROM?
  6. Wat is de stabiliteit van de telefoon zelf? Software en Hardware technisch? en wat is jullie ervaring tot nu toe.
1. device encryptie is vrijwel identiek als bij alle andere smartphones (android based) De gevaren worden vrijwel meteen de week erna in de nieuwe ''weekly'' rom dichtgetimmerd etc.

2. Ligt er aan, als jij de xiaomi.eu rom gebruikt afhankelijk va de ''stable'' geen wekelijkse rom dan krijg je niet iedere week een rom. Vaak zijn het in mijn ogen bugfixes die eigen totaal niet in de rom horen te zitten.

3. Qua opslag is het ieder voor zich. Veel tweakers vinden 16-32gb te weinig offline muziek + bijvoorbeeld spotify. Dat er uitbreidmogelijkheden zijn is juist een pluspunt dan toch?

4. No comment

5. Bootloader lock is juist voor de meeste mensen nu juist een issue. Omdat dit gelocked is kan je geen xiaomi.eu roms installeren. Wel kan je ze via SP-FLASHTOOLS installeren wat aangeboden wordt door 3th party developers als Loxxar etc. Maar het probleem dan is je kan geen OTA krijgen wat jij dan weer graag wilt vermoed ik of juist niet.

Voor mijn is het belangrijk dat de bootloader gewoon unlocked is zodat ik TWRP kan installeren en via deze manier andere ROMS kan installeren. Ik zou sowieso even wachten met aanschaffen totdat er meer manieren zijn. Want voor nu zijn er niet zoveel manieren....

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:02
aanvulling tav punt 5

NB
SP Flashtools is een Flashtool bestemd alleen voor de Mediatek versie, waarmee je partitie images kan flashen
.

Voor de Qualcomm versie, zoals de Kenzo, is er MiTools en adb.
Hiermee kan je zgn. Fastboot rom's flashen.
Fastboot rom's bestaan ook uit complete partities, maar zijn weer tot één bestand gezipt.

Voor beide versies zijn aangepaste rom's uitgebracht die gebaseerd zijn op andere rom's zoals bv die van Xiaomi.eu.

Het gebruik van flashtools wordt niet door iedereen als gebruiksvriendelijk ervaren, omdat je afhankelijk bent van een externe PC met de juiste drivers en de mogelijkheid tot bricken van je toestel is wat groter omdat je complete partities vervangt.

Een van de grootste nadelen van een bootlock is dat de recovery en kernel niet vervangen kunnen worden.
Voor de recovery betekent dit dat Twrp geen optie is en bv geen backup van je partities gemaakt kan worden voordat je bv een nieuwe rom installeert.
Ook is de keus van custom rom's beduidend minder omdat het samenstellen van een rom veel omslachtiger is.

Voor de kernel betekent dit dat deze niet aangepast kan worden en dat er bv geen energiebesparende maatregelen getroffen kunnen of init.d scripts worden gestart bij het booten, Met init.d scripts kan oa de performance en efficiëntie van de rom op je persoonlijke voorkeuren worden afgestemd. (ram-, CPU snelheid, energiegebruik enz).

• ReTechNL
theduke1989 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 23:12:
[...]

1. device encryptie is vrijwel identiek als bij alle andere smartphones (android based) De gevaren worden vrijwel meteen de week erna in de nieuwe ''weekly'' rom dichtgetimmerd etc.

2. Ligt er aan, als jij de xiaomi.eu rom gebruikt afhankelijk va de ''stable'' geen wekelijkse rom dan krijg je niet iedere week een rom. Vaak zijn het in mijn ogen bugfixes die eigen totaal niet in de rom horen te zitten.

3. Qua opslag is het ieder voor zich. Veel tweakers vinden 16-32gb te weinig offline muziek + bijvoorbeeld spotify. Dat er uitbreidmogelijkheden zijn is juist een pluspunt dan toch?

4. No comment

5. Bootloader lock is juist voor de meeste mensen nu juist een issue. Omdat dit gelocked is kan je geen xiaomi.eu roms installeren. Wel kan je ze via SP-FLASHTOOLS installeren wat aangeboden wordt door 3th party developers als Loxxar etc. Maar het probleem dan is je kan geen OTA krijgen wat jij dan weer graag wilt vermoed ik of juist niet.

Voor mijn is het belangrijk dat de bootloader gewoon unlocked is zodat ik TWRP kan installeren en via deze manier andere ROMS kan installeren. Ik zou sowieso even wachten met aanschaffen totdat er meer manieren zijn. Want voor nu zijn er niet zoveel manieren....
Het is dus het beste om te wachten tot er een goede Stable ROM is en de Bootloader geunlockt kan worden?
Als je kan wachten nog wel ja totdat er meer tools zijn om de lock eraf te halen is. Want nu ben je echt afhankelijk van een klein groepje developers die het mogelijk maken om bepaalde roms op je locked device te installeren. Zelf ben ik ook niet tevreden met de meegeleverde ROM op de rmn3pro en moet nu dus wachten. Maar als je niet kan wachten dan gewoon aanschaffen en kijken welke voorlopige ROM erop installeer die nog tot beschikking zijn.

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Eventjes wat opmerkingen over deze post;

De kenzo heeft wel mogelijkheid voor een sd kaart, het is dan 1 sim en 1 sd kaart, of 2 x sim.
Tevens zijn de prijzen ook overgenomen van de hennesy.
De prijzen varieren van € 171 tot €285 (bron kimovil)
Tevens kan ik nog geen ROM op xiaomi.eu vinden voor de Kenzo, en lijkt het mij niet verstandig dat je mensen aangeeft dat deze geflasht kan worden op manier zoals dat bij een 2 gaat gezien dat hier een mediatek inzit.

Wel vind ik het verstandig dat deze een apart draadje krijgt ivm al de verwarring die het oplevert tussen deze in uiterlijk dezelfde toestellen.

[Voor 13% gewijzigd door fvandenreek op 10-03-2016 09:17]

Money isn't rellevant..... who you are is.....

• elinx
fvandenreek schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:16:
..............
Wel vind ik het verstandig dat deze een apart draadje krijgt ivm al de verwarring die het oplevert tussen deze in uiterlijk dezelfde toestellen.
Helaas zal er voor een aantal mensen toch verwarring blijven bestaan, vooral omdat, behalve het uiterlijk, ook de typenamen van zowel de Hennesy als de Kenzo variant exact gelijk zijn.
nl Xiaomi Redmi Note 3, terwijl het feitelijk verschillende toestellen zijn.
De aanduiding van de codenaam Kenzo (en Hennesy) is daarom het meest onderscheidende onderdeel van de telefoon.

Enige overeenkomst is dat beide varianten een bootloader lock hebben.
Zolang die erop zit is flashen van aangepaste rom's alleen mogelijk met een speciale flashtool.
Gelukkig hebben de gelockte Hennesy en de Kenzo een andere flashtool en PC drivers nodig en zijn de rom's ook nog eens verschillend samengesteld, zodat het flashen van een verkeerde rom eigenlijk niet mogelijk is.
Wel zullen er vast vragen komen dat het flashen maar niet wil lukken.
fvandenreek schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:16:............De kenzo heeft wel mogelijkheid voor een sd kaart, het is dan 1 sim en 1 sd kaart, of 2 x sim.............
Met een beetje creativiteit en lef is het ook mogelijk om de SD kaart icm met twee simkaarten te gebruiken, door de SIM chip samen te voegen met de SD kaart.

[Voor 27% gewijzigd door elinx op 10-03-2016 17:30]

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:27
zit net te kijken naar deze telefoon, maar als ik het zo lees kan ik nog beter ff wachten.
kun je geen officiele roms meer flashen via het update appje?

• Zeagle
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-02 15:21
Moet ik mijn RN3 Kendo eerst unlocken voor ik de xiaomi.eu ROM er kan op flashen?
Als ik nu de stappen volg (heb momenteel MIUI Global 7.1 Stable), krijg ik bij het inladen van de update.zip:
"Kan de update niet verifiëren. Kon update pakket niet verifiëren."

GRTZ Z

Zeagle schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:56:
Moet ik mijn RN3 Kendo eerst unlocken voor ik de xiaomi.eu ROM er kan op flashen?
Als ik nu de stappen volg (heb momenteel MIUI Global 7.1 Stable), krijg ik bij het inladen van de update.zip:
"Kan de update niet verifiëren. Kon update pakket niet verifiëren."
Je kan niks installeren op een locked bootloader. En vrijwel alle nieuwe Xiaomi.eu roms vereisen TWRP wat dus al helemaal niet mogelijk is. Enige oplossing is via adb en kenzo moet nog uitkomen qua global ROM. Devs gebruiken een hennesy ROM met qualcomm drivers.
ikdedinges schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:36:rzit net te kijken naar deze telefoon, maar als ik het zo lees kan ik nog beter ff wachten.
kun je geen officiele roms meer flashen via het update appje?
Nope not anymore. Maar waarom wachten je moet sowieso je rmn3pro activeren en een unlockcode aanvragen om de bootloader te unlocken om vervolgens TWRP te installeren om zo de nieuwste roms te installeren.

[Voor 27% gewijzigd door theduke1989 op 10-03-2016 18:25]

• elinx
ikdedinges schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:36:
........ maar als ik het zo lees kan ik nog beter ff wachten............
Je kan wel wachten, maar de bootloader zal ook dan gelockt zijn. Die moet er eerst af als je meer wil dan alleen de ota's van Xiaomi.
Zeagle schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:56:
Moet ik mijn RN3 Kendo eerst unlocken voor ik de xiaomi.eu ROM er kan op flashen?..........
Ja, of je moet via Miflash/adb deze rom willen installeren, maar die is niet van xiaomi.eu (die heeft er nog geen één voor de Kenzo). Veel meer keus is er nog niet. Misschien dat op een later moment meer MiFlash varianten uitkomen voor een gelockte bootloader.

edit: typen duurde langer dan bij theduke1989, die me met antwoorden wat voor was en ik ongeveer hetzelfde deed

[Voor 13% gewijzigd door elinx op 10-03-2016 18:36]

Dat is echt een pittige handleiding vooral met de drivers van qualcomm krijg ik niet voor elkaar. Daarnaast alleen de .tgz roms kunnen gebruikt worden in miflash? Heb wel een vraag. Bin spflashtools voor de mtk variant was je afhankelijk van loxxar enz. Bij miflash niet en kan je meteen toch?

• Zeagle
theduke1989 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:22:
[...]

Je kan niks installeren op een locked bootloader. En vrijwel alle nieuwe Xiaomi.eu roms vereisen TWRP wat dus al helemaal niet mogelijk is. Enige oplossing is via adb en kenzo moet nog uitkomen qua global ROM. Devs gebruiken een hennesy ROM met qualcomm drivers.
Hmm, zal ik moeten wachten tot mijn unlock is goedgekeurd door Xiaomi...
Suckt wel, want ik krijg dagelijks van die meldingen van installeer dit en installeer dat.
Ook swapt mijn keyboard steeds terug naar de standaard ipv diegene die ik geïnstalleerd heb.

GRTZ Z

• ikdedinges
elinx schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:26:
[...]
Je kan wel wachten, maar de bootloader zal ook dan gelockt zijn. Die moet er eerst af als je meer wil dan alleen de ota's van Xiaomi.

[...]
net toch maar besteld :)
grijze met snapdragon 650

• elinx
theduke1989 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:50:
Dat is echt een pittige handleiding vooral met de drivers van qualcomm krijg ik niet voor elkaar. Daarnaast alleen de .tgz roms kunnen gebruikt worden in miflash? Heb wel een vraag. Bin spflashtools voor de mtk variant was je afhankelijk van loxxar enz. Bij miflash niet en kan je meteen toch?
Nee, zowel SP flashtool als Mitools stellen eigen eisen aan het rom bestand.
De enige overeenkomst is dat er complete partities worden geflasht ipv losse bestanden als bij twrp.
LoXar heeft van Xiaomi.eu een aangepaste rom gemaakt specifiek geschikt voor SP flashtool.

De Sphinx rom is een eigen brouwsel van een Vietnamees, op basis van de orginele Miui rom, maar heeft wel al root en playstore..
Dit soort adb roms staan ook wel bekend als "fastboot" roms. Helaas is tgv de gelockte bootloader fastboot niet direct op te starten en heb je een flashtool nodig.

Om met Miflash om te kunnen gaan is het installeren van de juiste usb/adb drivers van het grootste belang en dat is inderdaad een lang stappenplan.

Waarschuwing
Denk eraan dat het niet mogelijk is om een backup te maken van je originele rom. Je kan alleen met MiFlash een geschikte rom installeren. Als er geen Miflash rom van Miui is, dan kan je niet meer terug.
Zorg dus in ieder geval dat je de beschikking daarover hebt zodat je opnieuw kan beginnen.
Lees daarom eerst de reviews van een rom door als je eraan begint en neem niet zomaar aan dat een dergelijke rom volmaakt is.

[Voor 14% gewijzigd door elinx op 11-03-2016 16:30]

Anoniem: 684617

Zeagle schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 19:00:
[...]

Hmm, zal ik moeten wachten tot mijn unlock is goedgekeurd door Xiaomi...
Suckt wel, want ik krijg dagelijks van die meldingen van installeer dit en installeer dat.
Ook swapt mijn keyboard steeds terug naar de standaard ipv diegene die ik geïnstalleerd heb.
Klopt, ik hoef die apps niet die hij zelf aanhaalt. Komt dit van Xiaomi uit? Toch erg vreemd.

• NimRod1337
Unlocken bootloader schijnt alleen op een dev ROM te kunnen: http://54.243.194.135/thread-235943-1-1.html Iedereen met een kenzo heeft bijna dit probleem lijkt het wel.

• Zeagle
Ik heb mijn RMN3Pro gekocht op AliExpress, daar hebben ze gevraagd of ze een MultiLang ROM + Google Play mochten installeren ipv de standaard EN ROM zonder Google Play, dus ik denk dat die apps doorkomen via de ROM die ze hebben geïnstalleerd (MIUI Global 7.1 | Stable 7.1.9.0.0(LHOCNCL)), en niet via Xiaomi zelf.

Kan ik zelf de originele Xiaomi MIUI ROM flashen om zo de bootloader te unlocken?
Of moet ik wachten tot Xiaomi mij het SMSje stuurt en via MiFlash de bootloader unlocken met mijn huidige ROM?

PS: huidige ROM is echt shit, constant die meldingen van apps die ik "moet" installeren, mijn keyboard dat swapt naar standaard keyboard, GSM die registratie met netwerk verliest...

GRTZ Z

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Gewoon met miflash de originele terug zetten.(wellicht dat je het bestand al kan laden vanuit de standaard bootloader, gezien dat de originele rom wel de juiste kenmerken bevat, dit is voor nu ook het meest veilige manier om het eerst te proberen.) Voor de rest heeft het nog geen zin om een unlocked bootloader te hebben op een pro. Er is nog geen ROM die gegarandeerd mal/spy ware vrij is.

Ik kan natuurlijk geen garantie geven omdat ik het zelf niet geprobeerd heb met dit toestel maar het is op basis van de tientallen keren dat ik boatloaders en rom vervangen heb op andere toestellen.

@elinx Ik was op de hoogte van de mogelijk sim/sd mod/hack, maar ik wilde alleen een aanvulling doen op de specs die bij de topic start vermeld zijn. (welke overigens nog niet aangepast zijn)

[Voor 13% gewijzigd door fvandenreek op 11-03-2016 08:51]

Money isn't rellevant..... who you are is.....

• Zeagle
Ben nu de laatste Dev-ROM aan het downloaden en zal deze flashen, zal GSM dan wel voorlopig in het Engels gebruiken.
Er is blijkbaar wel al een EU ROM voor de Pro: https://www.androidfilehost.com/?fid=24438995911972332
xiaomi.eu_multi_kenzo_V7.1.18.0.LHOCNCL_v7-5.1.zip

GRTZ Z

• Eleni
  • Laatst online: 20-03 12:08
Je kunt bepaalde apps wel vastzetten. Dat heb ik oa met SwiftKey gedaan omdat ik anders steeds opnieuw het toetsenbord moest instellen.
Klikken op linksonder, dan SwiftKey naar beneden bewegen, je ziet een slotje in beeld.
Zeagle schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 08:37:
Ik heb mijn RMN3Pro gekocht op AliExpress, daar hebben ze gevraagd of ze een MultiLang ROM + Google Play mochten installeren ipv de standaard EN ROM zonder Google Play, dus ik denk dat die apps doorkomen via de ROM die ze hebben geïnstalleerd (MIUI Global 7.1 | Stable 7.1.9.0.0(LHOCNCL)), en niet via Xiaomi zelf.

Kan ik zelf de originele Xiaomi M O+ IUI ROM flashen om zo de bootloader te unlocken?
Of moet ik wachten tot Xiaomi mij het SMSje stuurt en via MiFlash de bootloader unlocken met mijn huidige ROM?

PS: huidige ROM is echt shit, constant die meldingen van apps die ik "moet" installeren, mijn keyboard dat swapt naar standaard keyboard, GSM die registratie met netwerk verliest...

• Zeagle
Eleni schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:33:
Je kunt bepaalde apps wel vastzetten. Dat heb ik oa met SwiftKey gedaan omdat ik anders steeds opnieuw het toetsenbord moest instellen.
Klikken op linksonder, dan SwiftKey naar beneden bewegen, je ziet een slotje in beeld.

[...]
Dikke merci voor deze tip! Ik gebruik ook Swiftkey en het was zo ambetant dat ik telkens opnieuw dit moest instellen :)

Ben nog aan het twijfelen om de dev ROM te flashen, vrees dat niet alles gaat werken met de Chinese ROM hier in België...

GRTZ Z

• Eleni
Graag gedaan. Ik denk dat ik voorlopig bij de huidige rom blijf, chinees/engels.
Eigenlijk werkt alles, nederlandse stemmen gedownload voor navigatie die uitstekend werkt,
swiftkey met nederlands engels en grieks.
Heb nu nog geen last van gebrek aan dev rom, maar dat kan nog komen natuurlijk.

• Zeagle
Zou ik dan ook gewoon de stable chinese rom installeren of toch naar de dev versie gaan?
Ik zou graag asap overschakelen naar de xiaomi.eu rom van zodra deze ter beschikking komt, maar ik heb gelezen dat ze enkel de bootlocker van dev roms gaan unlocken (ook zoals Vinzz zegt)

GRTZ Z

• Eleni
Durf ik niets over te zeggen, ik kijk nog even de kat uit de boom hier, vind het nog behoorlijk vaag op dit moment.
Kan iemand mij vertellen hoe je een device activeert op je device in je mi-account?
Want ik ik krijg het maar niet voor elkaar. de telefoonummer + wachtwoord worden wel herkend op de en.miui.com en de mi.com site. Maar op me device helemaal niks. Want ik heb een vermoeden dat ze dan sowieso de unlock gedeelte opzij leggen als je smartphone niet actief is..

• morscha
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2021
Eleni schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:33:

[...]
Ik wil dit graag ook doen, maar wat bedoel je met "klikken op linksonder"?

Greetz

• Eleni
Als je swiftkey als keyboard hebt gekozen, raak je de capacitatieve knop linksonder je scherm met de 3 horizontale streepjes aan, dan zie je de apps die actief zijn.
Als je dan swiftkey naar beneden swipet, zie een een slotje komen.
Nu kan deze app niet meer afgesloten worden, tenzij je hem weer naar boven swipet.
Zo heb ik ook whatsapp vastgezet om meldingen te blijven ontvangen.

• Zeagle
Heb geprobeerd om de stock rom te flashen mbh deze thread: http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html
Spijtig genoeg lukt dit niet, krijg net voor hij begint te flashen de melding dat hij een deel niet kan vinden.

Ik heb contact opgenomen met de verkoper op aliexpress omdat ik mijn gsm momenteel niet kan gebruiken (verliest constant registratie met provider). Nu afwachten wat ze gaan zeggen.

GRTZ Z

• NimRod1337
Vandaag update gehhad naar 7.1.20.0 LHOCNCL, voornamelijk VOLTE fixes, iets met dual sim en nog wat China meuk. Fyi.

• morscha
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2021
Eleni schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 09:19:
Als je swiftkey als keyboard hebt gekozen, raak je de capacitatieve knop linksonder je scherm met de 3 horizontale streepjes aan, dan zie je de apps die actief zijn.
Als je dan swiftkey naar beneden swipet, zie een een slotje komen.
Nu kan deze app niet meer afgesloten worden, tenzij je hem weer naar boven swipet.
Zo heb ik ook whatsapp vastgezet om meldingen te blijven ontvangen.
Ah, ik begrijp het nu. Ik heb de capacitatieve knoppen aangepast. Maar ik begrijp wat je nu bedoeld. Bedankt.

Overigens heb ik sowieso altijd het volgende:

Ik schakel mijn telefoon elke avond uit voordat ik ga slapen. Bij het opstarten ,de volgende ochtend, moet ik altijd whatsapp een keer opstarten alvorens er berichten binnenkomen druppelen. Dit kan ik niet oplossen met het vastzetten van Whatsapp op jou manier. Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • +2Henk 'm!
In de ''security"(?, veiligheid in NL) app kun je apps aangeven die standaard op mogen starten bij het starten van je toestel. Daar Whatsapp aan toevoegen zou het moeten zijn vermoed ik.

• appul
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-03 11:00
Ja, dat is de truuk inderdaad.
Dit was al zo op mijn mi3 destijds....

Ik heb btw ook de note 3 pro besteld ter vervanging van mijn huawei mate 7. Er gaat niets boven stock MIUI :)

Nu maar hopen dat de ontwikkeling van de (EU) software goed wordt opgepakt....
Beste alle,

Ik heb een vraag. Welke tutorial moet ik nu volgen om op een PRO een normale rom te installeren.
Normale rom in de zin van multi-rom maar dat voor gelockte bootloaders is? Want als een chinese winkel dat kan doen, moeten wij dat ook kunnen.

Nu probeerde ik SP-FLASHTOOLS geen zin, als je alles selecteerd en deselecteerd en je drukt op download met de volume down ingedrukt wordt de smartphone niet gezien.

Nu wil ik de MIFLASH+ADB doen alleen op en.miui.com nergens een tutorial van te vinden met een normale ''non fishy'' rom: http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html deze tutorial gebruikt. Maar bij de qualcomm driver stopte het al bij mij. Daarnaast kan je alleen de ''CHINA'' ROM installeren zie ik en niet de xiaomi.eu rom of wel?

Iemand ervaring ermee....

[Voor 17% gewijzigd door theduke1989 op 14-03-2016 21:34]

• Zeagle
Via http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html heb ik toch de bloatware filled rom kunnen flashen naar de originele miui rom, eindelijk :)
Alleen wel ff zoeken om gapps te kunnen installeren (vooral de contacts sync), maar alles werkt nu goed.

Me happy :)

PS: GApps installeren op officiële chinese rom: http://en.miui.com/thread-3998-1-1.html

[Voor 14% gewijzigd door Zeagle op 14-03-2016 22:40]

GRTZ Z

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zeagle
theduke1989 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:13:
Beste alle,

Ik heb een vraag. Welke tutorial moet ik nu volgen om op een PRO een normale rom te installeren.
Normale rom in de zin van multi-rom maar dat voor gelockte bootloaders is? Want als een chinese winkel dat kan doen, moeten wij dat ook kunnen.

Nu probeerde ik SP-FLASHTOOLS geen zin, als je alles selecteerd en deselecteerd en je drukt op download met de volume down ingedrukt wordt de smartphone niet gezien.

Nu wil ik de MIFLASH+ADB doen alleen op en.miui.com nergens een tutorial van te vinden met een normale ''non fishy'' rom: http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html deze tutorial gebruikt. Maar bij de qualcomm driver stopte het al bij mij. Daarnaast kan je alleen de ''CHINA'' ROM installeren zie ik en niet de xiaomi.eu rom of wel?

Voor de xiaomi.eu rom moet je bootloader unlocked zijn, aanvraag doen via http://en.miui.com/unlock/ en hopen dat je aanvraag goedgekeurd wordt na 10 dagen :)

Je kan altijd een andere rom flashen, maar dan via fastboot en niet via recovery.
De meeste roms moeten spijtig genoeg wel via recovery geflashed worden, en dus moet je bootloader unlocked zijn.

[Voor 8% gewijzigd door Zeagle op 14-03-2016 22:41]

GRTZ Z

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
theduke1989 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:13:
Beste alle,

Gast, heb je überhaupt enig idee waar je mee bezig bent? Ik zie je allerlei dingen posten hier en heb continu het idee dat je echt geen idee hebt wat je aan het doen bent.
Volgens mij is het ook al echt 10x aan je duidelijk gemaakt dat je met SPFlashtool alleen Mediatek devices kunt flashen. En dus geen Qualcomm devices...
Je post zijn zonder uitzondering warrig.

• Zeagle
NimRod1337 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:08:
Vandaag update gehhad naar 7.1.20.0 LHOCNCL, voornamelijk VOLTE fixes, iets met dual sim en nog wat China meuk. Fyi.
Welke rom heb jij geïnstalleerd? Ik heb de officiële china rom maar laatste versie is 7.1.18.0 LHOCNCL bij mij.
Update zal wss in batches uitgerold worden?

GRTZ Z

• elinx
theduke1989 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:13:.............................

Nu probeerde ik SP-FLASHTOOLS ..................

Nu wil ik de MIFLASH+ADB doen alleen op en.miui.com nergens een tutorial van te vinden met een normale ''non fishy'' rom: http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html deze tutorial gebruikt. Maar bij de qualcomm driver stopte het al bij mij. Daarnaast kan je alleen de ''CHINA'' ROM installeren zie ik en niet de xiaomi.eu rom of wel?...............
Ik heb het gevoel dat er een aantal zaken langs je heen gaan.
Van de Redmi Note 3 kan de Kenzo versie alleen met MiFlash en adb worden geflasht.
Dat is al een aantal keer aan bod gekomen in dit topic en ook genoemd in het andere Note 3 topic.
Behalve de originele Xiaomi rom is er op dit moment slechts één custom rom voor de Kenzo en die is niet gebaseerd op de EU rom maar op de MIUI Rom V7.1.9.0.
Het gaat dan om de Sphinx rom, die ik hier en daar ook al heb genoemd. De drivers zitten daar ook bij.

Blijkbaar gaat het fout met de installatie van de Qualcomm drivers, maar hoe en wat heb je het niet over.
Lijkt me handig om dat eerst op orde te krijgen want anders zal het flashen voorlopig niet lukken.
De link die jij aanhaalt is mi de meest uitgebreide speciaal voor de Note 3 Kenzo versie. De andere zit bij de vertaalde Vietnamese versie.

[Voor 8% gewijzigd door elinx op 14-03-2016 23:21]

Onderhand ben ik ook met die bezig zoals al aangegeven de andere tools werken niet.
Alleen deze werkt ook bij niet. ik krijg telkens een error bij MiFlash.

En de qualcomm driver lukt me maar ook niet te installeren. Geen idee waarom het niet lukt. Iemand anders wel dit gelukt te installeren? Daarnaast stopt die bij 14s de MiFlash echt vervelend.

• Momus
Probeer gewoon eens stap voor stap die uitleg te volgen die je eerst zelf postte. Gewoon netjes 1 voor 1 en niet dat enorm warrige waar je hier blijk van geeft.

• elinx
theduke1989 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:23:............. ik krijg telkens een error bij MiFlash...........
En de qualcomm driver lukt me maar ook niet te installeren. ..............
Eerst moet de basis op orde zijn dus begin bij een juiste installatie van de Qualcomm drivers.
Eerder hoef je niet met MiFlash te beginnen, want er is toch geen verbinding met je toestel.
Zal me niet verbazen dat dit ook de error geeft.

Volg het stappenplan en let goed op waar en wat er fout gaat in welke stap. Probeer dan eerst die stap in orde te krijgen voor je verder gaat.
Ik doe het ook stap voor stap.
Wanneer ik me qualcomm drivers moet installeren kiez ik de Miflash path waar de driver-qualcomm zit.
Maar krijg al binnen 1 seconde error met: er kunnen geen stuurprogramma's voor dit apparaat gevonden worden. - smartphone knippert een rood lampje zoals aangegeven en via ADB commands rebooted.

Dan wanneer je naar de MiFlash tool gaat en je gaat naar browse:
in mijn C:\ROM ''zonder spaties'' dan op refresh-/flash dan telkens bij 14s stopt die ermee met de error.

Dit is de inhoud van de ROM:

Alles hoort te kloppen!

• elinx
Volgens mij start je hier MiFlash op en installeer je niet de Qualcomm drivers
De error is dat hij geen stuurprogramma's (drivers) kan vinden

tip: de drivers staan waarschijnlijk in de Qualcomm map

[Voor 46% gewijzigd door elinx op 14-03-2016 23:43]

• Momus
Je ziet de QHSUSB_Bulk wel tussen je devices?
elinx schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:39:
Volgens mij start je hier MiFlash op en installeer je niet de Qualcomm drivers
Nee dat ook niet, dus wat ik heb gedaan is gewoon dit in google getyped: en dit gedownload (geinstalleerd)
http://www.androidbrick.com/download/qdloader-hs-usb-driver/ maar ''onbekend apparaat'' blijft staan maar de (qualcomm hs-usb qdloader 9008 driver) is wel geïnstalleerd.

• Momus
Je doet maar wat. In de uitleg staat exact wat je moet doen en jij gaat allerlei vage dingen googlen en installeren. Zo krijg je het nooit aan de gang.
Wanneer je denkt te kunnen gaan flashen zonder je drivers op orde te hebben, zal het je nooit lukken.
Staat ook duidelijk bij dat het voor de LG G3 is trouwens.

[Voor 11% gewijzigd door Momus op 14-03-2016 23:57]

Momus schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:55:
Je doet maar wat. In de uitleg staat exact wat je moet doen en jij gaat allerlei vage dingen googlen en installeer. Zo krijg je het nooit aan de gang.
Wanneer je denkt te kunnen gaan flashen zonder je drivers op orde te hebben, zal het je nooit lukken.
Ik probeer het ook op orde te krijgen, alleen het werkt niet.

Ik zet me RMN3PRO in ''download mode'' scherm is zwart (rood lampje knippert) - ik zit in de download modus. Daarna ga ik naar apparaatbeheer en zie geen ''QHSUSB_Bulk'' STAAN maar alleen onbekend apparaat. Dan wanneer ik op dat ga staan en druk drivers bijwerken en ik ga naar de correcte path van MiFlash qualcomm-/drivers krijg ik al meteen binnen 1 seconde al de melding die ik aangaf ''er kunnen geen stuurprogramma's voor dit apparaat gevonden worden.''

Maar dit kan niet komen omdat ik een ''fishy rom'' heb want (Zeagle) is het ook gelukt. Ik heb ook verschillende usb-poorten gebruikt probleem blijft.

[Voor 7% gewijzigd door theduke1989 op 15-03-2016 00:01]

• elinx
theduke1989 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 00:00:...Ik zet me RMN3PRO in ''download mode'' scherm is zwart (rood lampje knippert) - ik zit in de download modus. ............................
Waar gaat dit over? Je moet het bestand downloaden met je PC, niet met je telefoon.
Vervolgens sluit je de telefoon aan met USB.
link
Stap 5 (zijn de eerste 4 stappen (adb) wel gelukt?)
Bij apparaatbeheer kan je nu zien dat er een onbekend apparaat aangesloten zit met een gele driehoek en uitroepteken. Klik met rechter muisknop en kies "stuurprogramma's bijwerken"
Blader dan naar de Qualcomm map (op je PC) waar je de drivers hebt staan.

[Voor 32% gewijzigd door elinx op 15-03-2016 00:23]

elinx schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 00:11:
Waar gaat dit over? Je moet het bestand downloaden met je PC, niet met je telefoon.
Vervolgens sluit je de telefoon aan met USB.

Stap 5 (zijn de eerste 4 stappen (adb) wel gelukt?)
Bij apparaatbeheer kan je nu zien dat er een onbekend apparaat aangesloten zit met een gele driehoek en uitroepteken. Klik met rechter muisknop en kies "stuurprogramma's bijwerken"
Blader dan naar de Qualcomm map (op je PC) waar je de drivers hebt staan.
Dit is mijn path:

Wat doe ik al eerste:
1. Zet de smartphone uit
2. Houdt volume + en powerbutton aan
3. Ik krijg een smartphone te zien met een USB-kabel
4. Koppel de smartphone via een usb-aansluiting op de PC.
5. Ga naar het mapje adb wat ik heb gedownload
6. ga dan naar de zoekvenster en typ daarin cmd
7. In cmd typ ik het volgende:
*adb devices (krijg inderdaad me device te zien)
*adb reboot edl (hij reboot dan en krijg je niks meer te zien behalve dat er een rood lampje knippert)
8. Daarna ga ik naar apparaatbeheer en zie inderdaad ''onbekend apparaat'' en dan wanneer je dus de qualcommdrivers wilt installeren krijg ik de foutmelding te zien.

Dit zijn de stappen die ik tot nu toe uitvoer! Maar het niet wilt werken..

PS: DIT OOK UITGEVOERD: http://en.miui.com/thread-237673-1-1.html

• elinx
theduke1989 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 00:23:................
8. Daarna ga ik naar apparaatbeheer en zie inderdaad ''onbekend apparaat'' en dan wanneer je dus de qualcommdrivers wilt installeren krijg ik de foutmelding te zien. ............

PS: DIT OOK UITGEVOERD: http://en.miui.com/thread-237673-1-1.html
Dus je krijgt in apparaatbeheer QHSUSB_BULK te zien?
Want dit is het apparaat waarvan je de drivers moet bijwerken.
Ja dat weet ik onderhand, maar al doe ik die stappen volgen van de laatste link.
En ik ga weer naar apparaatbeheer dan blijf ik alsnog onbekend apparaat zien. En dan wil je die updaten (Drivers) dan krijg ik dezelfde error.

Echt weird!

[Voor 21% gewijzigd door theduke1989 op 15-03-2016 00:51]

• Momus
Heb je al een keer een andere usb kabel geprobeerd?

Probeer het eens nadat je op de temporary manier je driver signance verification hebt uitgezet...

[Voor 178% gewijzigd door Momus op 15-03-2016 06:21]

• ikdedinges
Probeer de telefoon eens in download mode the zetten via adb, zoals ook in die link staat op het miui forum.

BTW gisteren mn note 3 pro binnen gekregen via ibuygou :)
Staat gelukkig standaard software op! Dus geen malware enz.
Net ook de 7.1.20 ota gehad.
Wat ik wel raar vond is dat de fingerprint scanner daarna niet meer werkte.
Heb de fingerprint verwijderd an opnieuw aangemaakt en nu werkt ie weer.

ik zie net dat de Global rom op de miui site staat!

http://en.miui.com/download-301.html O+

[Voor 11% gewijzigd door ikdedinges op 15-03-2016 09:33]

Momus schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 06:04:
Heb je al een keer een andere usb kabel geprobeerd?

Probeer het eens nadat je op de temporary manier je driver signance verification hebt uitgezet...
Dat doe ik ook, zoals je ziet is de (x86) de 64-bit driver! Die gebruik ik ook.
Maar bij mij is de fout dat hij hem niet als QHUSB_BULK ziet maar als onbekend apparaat.

Of het kan zijn dat de download modus bij mij iets anders is/
Ik doe namelijk volume + en powerbutton en dan komt er een smartphone in beeld met onderaan een USB.
Netzoals bij iphone als je in DFU modus zit? Is dit wat ze bedoelen met download modus bij Xiaomi?

• Momus
theduke1989 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:20:
[...]

Dat doe ik ook, zoals je ziet is de (x86) de 64-bit driver! Die gebruik ik ook.
Maar bij mij is de fout dat hij hem niet als QHUSB_BULK ziet maar als onbekend apparaat.

Of het kan zijn dat de download modus bij mij iets anders is/
Ik doe namelijk volume + en powerbutton en dan komt er een smartphone in beeld met onderaan een USB.
Netzoals bij iphone als je in DFU modus zit? Is dit wat ze bedoelen met download modus bij Xiaomi?
Nee. De AMD64 is de 64-bits driver.
De X86 is de 32-bits driver.
Je moet hem via ADB in Fastbood modus zetten. Niet met de knoppen. Sowieso gebruik je een foute combi, aangezien hij helemaal uit moet en dan met Volume + en Volume - ingedrukt aangesloten moet worden op de pc.

Je leest niet en je doet maar wat.
Gewoon stap voor stap precies uitvoeren wat er in die beschrijving staat, dan kan het niet mis.

[Voor 21% gewijzigd door Momus op 15-03-2016 10:29]

Momus schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:23:
[...]

Nee. De AMD64 is de 64-bits driver.
De X86 is de 32-bits driver.
Je moet hem via ADB in Fastbood modus zetten. Niet met de knoppen. Sowieso gebruik je een foute combi, aangezien hij helemaal uit moet en dan met Volume + en Volume - ingedrukt aangesloten moet worden op de pc.

Je leest niet en je doet maar wat.
Gewoon stap voor stap precies uitvoeren wat er in die beschrijving staat, dan kan het niet mis.
Dan krijg ik het zelfde want dan kom je in het zelfde venster.
Nadat je
*adb devices
*adb reboot EDL
hebt ingevoerd wordt de smartphone uitgeschakeld en weer opnieuw en dan knippert er alleen een rood lampje meer niet. Maar dan wanneer in je in ''apparaatbeheer'' zit krijg je alsnog onbekend apparaat. Heb nu de originele RMN3PRO kabel gebruikt misschien lag het daaraan maar helaas blijft hetzelfde.

• Momus
Prima, dan ga je naar het onbekende apparaat en installeer je de drivers uit de drivers map van de MiFlash directory.
Zorg ervoor dat het vinkje bij submappen ook aan staat.
Als ie vervolgens niets installeert heeft het met je driver signature enforcement te maken.
Ik krijg het zelfde zoals je verteld. Hij blijft bij onbekend apparaat en krijg telkens de error te zien die ik niet wil zien. Kan niet met mijn usb-poorten te maken hebben omdat hij wel herkend wordt.

• Momus
theduke1989 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:45:
Ik krijg het zelfde zoals je verteld. Hij blijft bij onbekend apparaat en krijg telkens de error te zien die ik niet wil zien. Kan niet met mijn usb-poorten te maken hebben omdat hij wel herkend wordt.
Dan staat je driver signature enforcement nog aan.

Deze uitvoeren als Administrator:

http://wiki.hidemyass.com/files/disabledriversigning.bat

[Voor 11% gewijzigd door Momus op 15-03-2016 10:47]

Krijg dezelfde issue na jou .bat file te hebben gebruikt, ga het op een andere pc/laptop proberen.
Want ik krijg alleen het zelfde probleem wat ik maar ook doe.

Wat ik al zei, ik volg netjes de handleiding kan het zijn dat het een fake Xiaomi is?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Momus
Kan je teamviewer installeren, dan regel ik het voor je.

• Zeagle
theduke1989 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:37:
Ik doe het ook stap voor stap.
Wanneer ik me qualcomm drivers moet installeren kiez ik de Miflash path waar de driver-qualcomm zit.
Maar krijg al binnen 1 seconde error met: er kunnen geen stuurprogramma's voor dit apparaat gevonden worden. - smartphone knippert een rood lampje zoals aangegeven en via ADB commands rebooted.

Dan wanneer je naar de MiFlash tool gaat en je gaat naar browse:
in mijn C:\ROM ''zonder spaties'' dan op refresh-/flash dan telkens bij 14s stopt die ermee met de error.
[afbeelding]

Dit is de inhoud van de ROM:
[afbeelding]

Alles hoort te kloppen!
Heb je de flash_all.bat en rawprogram0.xml vervangen?
Ik had hetzelfde probleem, maar na deze files te vervangen is de flash goed gelukt.
Lees het topic http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html eens goed door, hier staat voor puntje 6 (in het "Flashing ROM" gedeelte) een downloadlink met de verbeterde files.

GRTZ Z

• Momus
Zeagle schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:34:
[...]

Heb je de flash_all.bat en rawprogram0.xml vervangen?
Ik had hetzelfde probleem, maar na deze files te vervangen is de flash goed gelukt.
Lees het topic http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html eens goed door, hier staat voor puntje 6 (in het "Flashing ROM" gedeelte) een downloadlink met de verbeterde files.
Ja, dat was het. Met een teamviewer sessie opgelost.
bedankt Momus,

Ja de boosdoener waren de twee files, ik had ze in dezelfde main map gedaan ipv eentje in de main map en de andere in de images map. Maar ik was niet echt bezig met die stap omdat ik nog bezig was met de driver installeren!

Nu nog kijken hoe ik de device activated krijg onder me account.
Want anders heb ik niks aan de unlock van de bootloader code.

Maar ik zie nergens om het te activeren.

[Voor 37% gewijzigd door theduke1989 op 15-03-2016 12:50]

• Eleni
ikdedinges schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:13:
Probeer de telefoon eens in download mode the zetten via adb, zoals ook in die link staat op het miui forum.

BTW gisteren mn note 3 pro binnen gekregen via ibuygou :)
Staat gelukkig standaard software op! Dus geen malware enz.
Net ook de 7.1.20 ota gehad.
Wat ik wel raar vond is dat de fingerprint scanner daarna niet meer werkte.
Heb de fingerprint verwijderd an opnieuw aangemaakt en nu werkt ie weer.

ik zie net dat de Global rom op de miui site staat!

http://en.miui.com/download-301.html O+
Dat is interessant. Op mijn mobiel, ook van Ibuygou, staat de chinese rom, met alleen Chinees en Engels. Nu lees ik dat als ik de global wil installeren, ik eerst alle data moet wipen.
Moet ik daarna de hele telefoon opnieuw inrichten, is dat hetzelfde als terug naar fanrieksinstellingen? Er wordt in de flashing guide niets gezegd over een gelockte bootloader.
Ga ik erop vooruit met de global rom?
Eleni schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:14:
[...]

Dat is interessant. Op mijn mobiel, ook van Ibuygou, staat de chinese rom, met alleen Chinees en Engels. Nu lees ik dat als ik de global wil installeren, ik eerst alle data moet wipen.
Moet ik daarna de hele telefoon opnieuw inrichten, is dat hetzelfde als terug naar fanrieksinstellingen? Er wordt in de flashing guide niets gezegd over een gelockte bootloader.
Ga ik erop vooruit met de global rom?
Zolang de bootloader locked is heb je nog niks aan de global ROM op de website.

• Momus
theduke1989 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:54:
[...]

Zolang de bootloader locked is heb je nog niks aan de global ROM op de website.
De originele global ROM kun je gewoon flashen.

• NimRod1337
Ik zou het liefst alles volledig wipen met de nieuwe global rom, is je tel schoon na een flash?

En zit er NL taal in?
Ik probeer het te doen, echter krijg ik maar de melding ''Can't verify update'' als ik het via de updater app doet. Maar als je dan naar http://en.miui.com/a-232.html dan welke van de opties kan werken?

Want bij fastboot krijg je dit: Download MIUI ROM Flashing Tool (Size:27M, 64a2b6f5620db2bf249dac0ce2017428). If your device is locked. please click here to unlock it first.

Dus dan houdt je niet veel over, en de recovery versie lukt sowieso al niet!

• Momus
Flashen met Mi PC suite.

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:59
Ik geef nog even een updat over mijn ervaringen met custom rom gemaakt door manhIT. Dit is een multilang rom met root en Gapps gebasseerd op stable 7.1.9.0 welke te vinden is op en.miui.com

Met een beetje werk hier en daar heb ik hier een zeer goed werkbare rom gemaakt.

- Alles maar dan ook alles wat iets te maken heeft met Chinese apps uitgeschakeld met Titanium Backup

- Alles wat iets te maken heeft met Chinese of andere bloawarediensten uitgeschakeld met Disable Service

- De optie voor DPI toegevoegd in de build.prop. Gek genoeg zat deze er niet in. DPI staat nu op 400 wat een veel prettiger beeld oplevert dan de standaard DPI die veel te groot is.

- Vingerafdrukscanneroptie uitgezet voor Lastpass omdat dit de app liet crashen.

- De MIUI appstore geinstalleerd om apps als Security Centre en MIUI Home te updaten.

Al met al is het nu een fijn snelle ROM waarmee het prima uit te zingen is tot ik 'm geunlocked heb en er een AOSP of CM voor uit komt :)

• ikdedinges
theduke1989 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:08:
Ik probeer het te doen, echter krijg ik maar de melding ''Can't verify update'' als ik het via de updater app doet. Maar als je dan naar http://en.miui.com/a-232.html dan welke van de opties kan werken?

Want bij fastboot krijg je dit: Download MIUI ROM Flashing Tool (Size:27M, 64a2b6f5620db2bf249dac0ce2017428). If your device is locked. please click here to unlock it first.

Dus dan houdt je niet veel over, en de recovery versie lukt sowieso al niet!
ga je nou weer lopen kloten met het flashen van een andere ROM? :X 8)7

flashen werkt via miflash http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html

ik wacht wel eerst op reacties van mensen die em geflasht hebben,
vind de tel prima werken in het engels.

• NimRod1337
ikdedinges schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:39:
[...]
vind de tel prima werken in het engels.
Dat zeker, alleen ik wil geen Chinees meer zien nergens.

@All: kan die Global rom ook geroot worden overigens?

• Zeagle
De nieuwe Global Rom bevat geen NL, ook als je de locatie van je toestel wil instellen, zit er geen enkel Europees land bij...

Volgens de fora zou je deze rom wel kunnen gebruiken om de bootloader te unlocken, dus ik veronderstel dat rooten ook geen probleem zou zijn.

Wel heeft deze GApps ondersteuning en staat hier geen enkele chinese app op.

PS: heb deze wel moeten installeren via MiFlash (fastboot rom). De recovery rom op GSM zetten en via de updater flashen werkte niet (kreeg melding dat file niet geverifieerd kon worden)

[Voor 21% gewijzigd door Zeagle op 15-03-2016 17:52]

GRTZ Z

• NimRod1337
Wat is er dan zo Global aan he..

• elinx
theduke1989 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:49:
bedankt Momus,

Ja de boosdoener waren de twee files, ik had ze in dezelfde main map gedaan ipv eentje in de main map en de andere in de images map. Maar ik was niet echt bezig met die stap omdat ik nog bezig was met de driver installeren!......................
Goed dat het uiteindelijk is gelukt.
theduke1989 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:08:
Ik probeer het te doen, echter krijg ik maar de melding ''Can't verify update'' als ik het via de updater app doet. .................
Maar..........Probeer nu eens een heel stappenplan te volgen. Zolang je bootloader gelockt is MiFlash de enige mogelijkheid.

[Voor 31% gewijzigd door elinx op 15-03-2016 18:36]

• Zeagle
NimRod1337 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:17:
Wat is er dan zo Global aan he..
GApps ondersteuning en meer landen dan "Mainland China" :)

GRTZ Z

• NimRod1337
Die Google apps doen het nu toch ook in de China rom? Of mis ik iets?

• Momus
NimRod1337 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:43:
[...]

Dat zeker, alleen ik wil geen Chinees meer zien nergens.

@All: kan die Global rom ook geroot worden overigens?
Helemaal geen Chinees gaat je niet lukken. Dan moet je toch echt een toestel binnen de landsgrenzen aanschaffen.

• NimRod1337
Momus schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 19:29:
[...]

Helemaal geen Chinees gaat je niet lukken. Dan moet je toch echt een toestel binnen de landsgrenzen aanschaffen.
Of er moet een CM voor komen binnen afzienbare tijd.. Weet iemand daar reeds wat meer over, XDA of CM voor dit toestel?

• ReTechNL
De global rom van MIUI is nou niet heel erg global zoals blijkt uit deze screenshots:
http://en.miui.com/forum....t&ptid=242026&pid=4481921
http://xiaomi.eu/communit...ge-rom.30585/#post-280182

• Eleni
Maar hoe zit dat nou met een wipe: is dan alles wat ik geïnstalleerd heb verdwenen?

• Momus
Dat ligt aan de soort wipe die je doet.

• Eleni
Ik bedoel de wipe die hier genoemd wordt: http://en.miui.com/a-232.html

• Momus
Een wipe van All data haalt al je apps weg ja.

• Eleni
Ok, goed om te weten. Zonder deze grondige wipe kan ik dus niet de global rom flashen. Omdat die ook niet zo global lijkt te zijn blijf ik voorlopig maar bij mijn Chinees.
Ik heb alle chinese apps in een mapje gestopt, zo vallen ze niet meer op.
Hebben jullie ook last dat

Locale settings / loading apps super traag is op de ''GLOBAL ROM'' ?
Maar eenmaal in de smartphone gaat het vrijwel snel.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:11

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Kan iemand mij uitleggen wat het verschil tussen dit topic en deze; [Xiaomi Redmi Note 3] Ervaringen en Discussie is? Graag per DM!

Dank voor het antwoord!

[Voor 7% gewijzigd door Bullet NL op 16-03-2016 08:14]

Cogitationis poenam nemo patitur

• NimRod1337
Goed dat ik nog even gewacht heb, levert weinig op, ook unlocken nog niet mogelijk zo te zien..

• ikdedinges
Ik blijf ook nog wel bij de chinese rom, helemaal als ik de reactie lees van theduke.
Hij is nu juist lekker snel (wel met animation naar 0.5)

• Haroddin
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03 17:52
Gisteren ook eentje besteld, unlockcode is al aangevraagd, nu wordt het afwachten tot ie hier is. Hopelijk is er tegen dan al een degelijke xiaomi.eu rom, en anders kijk ik om er de chinese Dev op te krijgen. Ben benieuwd!

• Zeagle
Ik zit nu een dag op de Global ROM, nog geen probs ondervonden.

PS: als je full wipe doet, neem eerst backup van je apps via de ingebouwde backup-tool.
Na herinstallatie kan je deze backup terugzetten en al je apps staan opnieuw geinstalleerd en homescreen is terug zoals ervoor. (Wel backup even kopiëren op je PC, na full wipe is de backup ook weg)

GRTZ Z

Pagina: 1 2 3 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee