• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-06 21:39
Mede-auteur:
  • Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 08:46

Kiswum

Xiaomi Redmi Note 3 (MediaTek processor) Ervaringen & Discussie Topic

Inleiding

The full metal #RedmiNote3 brings premium to a whole new level with its fingerprint sensor and massive 4000mAh battery. It houses the flagship Helio X10 processor and 13MP/5MP cameras while staying 8.65mm thin, 164g light - only 4g heavier than Redmi Note 2. Best of all, it has all your ideal flagship specs.

Foto's

Specificaties

Scherm formaat:1920 x 1080 pixels, 5,5" (~403 ppi)
Scherm type:IPS LCD capacitieve touchscreen, 16M kleuren
Multitouch:10 vingers
MediaTek versie (DualNet):
Chipset:Mediatek MT6795, Helio X10
CPU:Cortex A53 (64bit), Octa-core 2,2 GHz
GPU:PowerVR G6200 550/700MHz
3G Netwerk:WCDMA 850/900/1900/2100 MHz
4G Netwerk:FDD-LTE 1800/2100/2600 MHz (B1 / B3 / B7)
Camera (achterkant):13 MP (16:9), F2.2 aperture, autofocus, dual-tone LED verlichting, PDAF 0,1 seconde focus
Camera (voorkant):5 MP (16:9) 2560x1440 pixels, 4x digitale zoom, , F2.0 aperture
Qualcomm versie (FullNet):
Chipset:Qualcomm Snapdragon 650
CPU:Cortex A53 + A72(64bit), Hexa-core 4 x 1,8 GHz + 2 x 1,2 GHz
GPU:Adreno 510
3G Netwerk:WCDMA 850/900/1900/2100 MHz
4G Netwerk:FDD-LTE 850/900/1700/1800/1900/2100/2600 MHz (B1 / B2 / B3 / B4 / B5 / B7 / B8)
Camera (achterkant):16 MP (16:9), F2.0 aperture, autofocus, dual-tone LED verlichting, PDAF 0,1 seconde focus
Camera (voorkant):5 MP (16:9) 2560x1440 pixels, 4x digitale zoom, , F2.0 aperture
SD card:Nee
Opslag geheugen (ROM):16/32 GB
Werkgeheugen (RAM):2/3 GB
Luidspreker:1 luidspreker
Simkaart:Dual-SIM, dual standby (2x Micro)
WLAN:Wifi 802.11 a/b/g/n/ac op 2,4GHz en 5GHz, wifi Direct, DLNA, wifi hotspot
Bluetooth:v4.1 Low Energy
NFC:Nee
Vingerafruklezen:Ja
USB:USB 2.0 (MHL), USB On-the-go
Sensoren:Snelheidsmeter, afstand, gyroscoop, nabijheid, kompas, licht, infrarood afstandsbediening
GPS:GPS, A-GPS, GLONASS, Beidou
Formaat:150 x 76 x 8,5 mm
Gewicht:164g
Accu:Niet-verwisselbare Li-Ion 4000 mAh accu
Kleuren verkrijgbaar:Goud, Zilver, Grijs
Led kleuren:Blauw, Rood, Groen, Oranje, Geel, Cyaan, Wit en Violet

Prijzen

De prijzen variëren van €125,- voor de 2GB MediaTek variant tot €167,- voor de 3GB Qualcomm variant.
Europeanen kunnen hun telefoon nog niet rechtstreeks bij Xiaomi kopen, dat gaat via een reseller/internationale webshop. In de praktijk zal de prijs vanaf €150,- beginnen voor het standaard model en het Prime model zal rond de €250,-liggen (excl. verzendkosten en eventuele importkosten).

Note 3 Standaard (Dual Netcom met MediaTek processor): 899 Yuan
Note 3 Prime (Dual Netcom met MediaTek processor): 1099 Yuan

Note 3 Standaard (Full Netcom met Qualcomm processor): 999 Yuan
Note 3 Prime (Full Netcom met Qualcomm processor): 1199 Yuan

Dual Netcom ondersteunt twee Chinese providers: China Mobile en China Unicom.
Deze telefoon zal altijd een MediaTek processor bevatten.
Serienummers: tot op heden onbekend
2G GSM met banden/frequenties: 2/3/8 = 1900/1800/900
3G WCDMA (inclusief TD-SCDMA) met banden/frequenties: 1/2/5/8 = 2100/1900/850/900
4G LTE-FDD (inclusief LTE-TDD) met banden/frequenties: 1/3/7 = 2100/1800/2600

Full Netcom ondersteunt drie Chinese providers: China Mobile, China Unicom en China Telecom
Deze telefoon zal altijd een Qualcomm processor bevatten.
Serienummers: tot op heden onbekend
2G GSM (inclusief CDMA) met banden/frequenties: 2/3/8 =
3G WCDMA (inclusief TD-SCDMA en CDMA2000) met banden/frequenties: 1/2/5/8 =
4G LTE-FDD (inclusief LTE-TDD) met banden/frequenties: 1/3/7 =

Beide varianten zijn geschikt voor Europese GSM netwerken. 4G zal niet voor alle netwerken geschikt zijn. Het feit dat 3G op 850 en 900MHz zit, wil niet zeggen dat dezelfde range gebruikt kan worden voor 4G. Het netwerk moet geschikt gemaakt zijn in de hardware. Softwarematig unlocken van een frequentie is niet mogelijk.

Links:

Chinese Redmi Note 3 pagina (openen met Chrome voor een vertaling)

Voorgaande Redmi Note Topics:

[Xiaomi Hongmi (Redmi)] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi Note 2] Ervaringen en Discussie

Chinaphone topic:

Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a (ook geschikt voor kortingscodes)
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Handige tooltjes & meer

Google Installer (PlayStore installeren
Redmi Note 3 Bootloader Unlocken

Rooten:

Als tip willen ik graag het volgende meegeven: Als je een Xiaomi tablet/telefoon besteld, probeer te voorkomen dat je er een andere rom op (moet)zet(ten). Je kunt namelijk problemen krijgen als je je toestel wilt rooten/flashen of voorzien van een nieuwe ROM. Vaak wordt er een ROM op gezet waar een hoop bugs of verouderde data in staat. Een bekende ROM die voor problemen zorgt is versie:

Root tips

Als je de Multilanguage rom van Xiaomi.eu installeert, dan is root toegang standaard mogelijk.
Het enige wat je daarvoor hoeft doen is root inschakelen bij de: Security app ->Permissions -> Root Access

Andere ROM installeren:

FAQ:

Waarom is het beter om voor de Multi Language (ML) rom van Xiaomi.eu te kiezen in plaats van de originele Chinese of Global Miui ROM?

Nadelen:
• Als er een bug in het systeem zit, dan wordt je mogelijk doorverwezen naar de originele source: namelijk en.miui.com. Hierdoor kan het langer duren voordat een bug wordt opgelost.
• De rom komt direct van de Engelse Miui site: en.miui.com. Vanuit die rom worden de onderstaande voordelen toegevoegd. Via een over-the-air (OTA) update, krijg je de update 1 tot enkele dagen later.

Voordelen:
• Bugs die zijn veroorzaakt door de taalpakketten, worden vaak binnen 1 week opgelost.
Nederlandse taal wordt wekelijks bijgewerkt (mits er fouten worden doorgegeven door NL gebruikers).
Link om taalfouten te rapporteren: http://xiaomi.eu/community/forums/dutch-translation.14/
• Je behoudt wekelijks updates (mits je gebruik maakt van de Weekly/Developer rom).
• Locatie van de GPS wordt aangepast van China naar een Europees land. Hierdoor verwacht je telefoon niet dat hij in China zit, maar ergens in Europa. Onder andere weer-gebaseerde apps werken hierdoor velen malen beter. Een voorbeeld hiervan is Buienalarm, dat werkt doorgaans niet/nauwelijks op een Chinese telefoon. Een lokale app zoals OV9292 werkt mogelijk ook niet goed als de locatie op China staat i.p.v. een Europees land.
• Zo goed als alle Chinese apps zijn verwijderd.
• Google Play is standaard geïnstalleerd.
• Standaard root toegang, die je zelf in kunt schakelen.
• De garantie zal je niet verliezen als je een ML rom op je Xiaomi apparaat zet. Wees echter wel heel erg voorzichtig en secuur met het vervangen van je rom.

De benodigde instructies om je ROM aan te passen, zijn nog niet geheel duidelijk omschreven. Er zijn teveel tegenstrijdigheden om de Xiaomi.eu rom op je originele telefoon te plaatsen. Zodra dit duidelijk een eenvoudig uit te voeren is, zal ik dit aan de topicstart toevoegen.

Is de telefoon geschikt voor ons netwerk?
• De telefoon is geschikt voor alle 3G netwerken in de Benelux
3G Netwerk: WCDMA 850/900/1900/2100 MHz
• Zoek contact met je provider om te achterhalen of 4G wordt ondersteund via deze netwerken:
4G Netwerk: FDD-LTE 1800/2100/2600 MHz

De topicstart willen we graag zo interessant mogelijk houden en extra input wordt zeer gewaardeerd. We hopen dat jullie ons kunnen helpen om interessante wetenswaardigheden over deze telefoon toe te laten voegen. Als er tips zijn om dit topic aantrekkelijker te maken, dan horen we dat ook graag. Je kunt ons daarvoor het beste een Persoonlijk Bericht sturen

[Voor 174% gewijzigd door Kiswum op 16-03-2016 17:16. Reden: Installatie voor een andere rom weggehaald, deze klopt helaas niet meer]

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Misschien handig om er bij te zetten dat deze (weer) geen 800mHz heeft.
en die prijzen zijn de retailprijzen in China, dus zonder de marge die de reseller gaat rekenen.

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03-2021
Ik kijk uit naar dit toestel (heb nu een Oneplus One). Vooral de metalen behuizing en de vingerafdruk sensor spreken mij aan. Ik het verleden heb ik vaker Miui gedraaid (custom rom) en Miui 7 ziet eruit als een goed alternatief. Waarschijnlijk kan ik er op korte termijn eentje krijgen (contact in China), ben benieuwd hoe snel er een multi language rom te verkrijgen is.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-06 21:37
Voor iedereen die bij tmobile zit dus vol 4G ondersteuning.

Een Chinese collega neemt er eentje voor me mee zodra hij gaat. Daar een stuk goedkoper.
http://detail.zol.com.cn/series/57/19756_1.html

Een lege verzameling is deelverzameling van elke verzameling

• Sceep
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 23:25
Ik heb de Redmi Note 2 gehad en was niet tevreden over de batterij. Ik heb hem dan maar verkocht na een paar weken en vervangen door een Zuk Z1. Ondertussen heb ik de Note 3 besteld en ik kan niet wachten. Miui is voor mij de beste Android rom.

Sceep

• tommymeerNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-05 15:54
Sceep schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:03:
Ik heb de Redmi Note 2 gehad en was niet tevreden over de batterij. Ik heb hem dan maar verkocht na een paar weken en vervangen door een Zuk Z1. Ondertussen heb ik de Note 3 besteld en ik kan niet wachten. Miui is voor mij de beste Android rom.

Sceep
Was je ook niet tevreden met je Zuk Z1? Deze heeft ook een 4000mah batterij.

Ik twijfel namelijk tussen de Zuk Z1 en de Redmi Note 3. :P

• Sceep
tommymeerNL schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:07:
[...]

Was je ook niet tevreden met je Zuk Z1? Deze heeft ook een 4000mah batterij.

Ik twijfel namelijk tussen de Zuk Z1 en de Redmi Note 3. :P
De Zuk is fantastisch en moest er op dit moment MIUI voor beschikbaar zijn zou ik zeker geen Note 3 besteld hebben. Hij is wel nog steeds 80€ duurder en ik weet niet of ik ongeacht de ROM die 80€ kan verantwoorden op dit moment.
Indien je de Zuk zou kopen kijk dan goed uit dat er Cyanogen OS opstaat en geen ZukUI(is rommel momenteel). Ik heb deze fout gemaakt en het converteren was niet van de poes. ik heb 3 PC's nodig gehad alvorens ik ADB aan de praat kreeg.

edit:

En indien MIUI uitkomt voor de Zuk uitkomt zal dit op basis van 4.4.4 zijn aangezien er geen Xiaomi telefoons zijn waar een Snapdragon 801 inzit met 5.xxx.

Sceep

[Voor 10% gewijzigd door Sceep op 26-11-2015 17:18]

• tommymeerNL
Sceep schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:15:
[...]

De Zuk is fantastisch en moest er op dit moment MIUI voor beschikbaar zijn zou ik zeker geen Note 3 besteld hebben. Hij is wel nog steeds 80€ duurder en ik weet niet of ik ongeacht de ROM die 80€ kan verantwoorden op dit moment.
Indien je de Zuk zou kopen kijk dan goed uit dat er Cyanogen OS opstaat en geen ZukUI(is rommel momenteel). Ik heb deze fout gemaakt en het converteren was niet van de poes. ik heb 3 PC's nodig gehad alvorens ik ADB aan de praat kreeg.

edit:

En indien MIUI uitkomt voor de Zuk uitkomt zal dit op basis van 4.4.4 zijn aangezien er geen Xiaomi telefoons zijn waar een Snapdragon 801 inzit met 5.xxx.

Sceep
Oke, super bedankt voor je info!
Waar heb jij de Redmi Note 3 besteld?
Maak je dan ook gebruik van verzending vanuit de EU, vanwege eventuele BTW en importheffingen?

• Sceep
tommymeerNL schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:21:
[...]

Oke, super bedankt voor je info!
Waar heb jij de Redmi Note 3 besteld?
Maak je dan ook gebruik van verzending vanuit de EU, vanwege eventuele BTW en importheffingen?
Ik heb voor de eerste keer besteld bij Geekbuying. Vroeger gebruikte ik Aliexpress en dan liet ik verzenden langs Singapore mail. Ik raakte zo steeds langs de Belgische douane zonder invoer rechten te betalen. Maar aangezien ik wel 6 tot 10 telefoons per jaar laat overkomen (gewoon voor de hobby) ben ik waarschijnlijk op een of andere lijst geraakt.

Ik bestelde een maand of 2 geleden de Elephone P8000 en moest op 163€ aankoop 71€ invoerrechten betalen. Daarna de Z1 gekocht in China en laten overkomen via DHL en toen moest ik op 280€ aankoop 30€ invoerrechten betalen dus heb ik deze keer weer voor DHL gekozen. Ik laat jullie weten hoe het afloopt :)

Sceep

• theduke1989
Ik vindt het alleen jammer dat de Redmi Note 3 zo snel achter de Redmi Note 2 en de Prime is gekomen.
In plaats van een Mi5 aankondigen doen ze een weer nieuwe versie van de Redmi Note 2. Heb btw laatst een Redmi Note 2 (P) gekocht voor mijn moeder, echt een toffe telefoon vindt ze het. Leert snel en alles wat ze doet zoals candy crush, facebook / appen etc gaat haar prima af met zo'n grotere scherm. Goede aankoop zei z.

• theduke1989
Sceep schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:34:
[...]

Ik heb voor de eerste keer besteld bij Geekbuying. Vroeger gebruikte ik Aliexpress en dan liet ik verzenden langs Singapore mail. Ik raakte zo steeds langs de Belgische douane zonder invoer rechten te betalen. Maar aangezien ik wel 6 tot 10 telefoons per jaar laat overkomen (gewoon voor de hobby) ben ik waarschijnlijk op een of andere lijst geraakt.

Ik bestelde een maand of 2 geleden de Elephone P8000 en moest op 163€ aankoop 71€ invoerrechten betalen. Daarna de Z1 gekocht in China en laten overkomen via DHL en toen moest ik op 280€ aankoop 30€ invoerrechten betalen dus heb ik deze keer weer voor DHL gekozen. Ik laat jullie weten hoe het afloopt :)

Sceep
Ik heb nooit bijna nooit extra invoerkosten moeten betalen.
Maar laat het dan ook op speciale manier opsturen :D dus heb dan ook bijna nihil de kans dat ze het openen. Maar dat mag ik niet delen zo via het forum. Succes met de koop/

• tommymeerNL
Ik wacht wel tot de Redmi Note 3 te bestellen is vanuit een EU wharehouse voor de zekerheid. Morgen is de officiele Lauch, maar online kom ik vaak de leverdatum van 25 december tegen.

• theduke1989
tommymeerNL schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:19:
Ik wacht wel tot de Redmi Note 3 te bestellen is vanuit een EU wharehouse voor de zekerheid. Morgen is de officiele Lauch, maar online kom ik vaak de leverdatum van 25 december tegen.
Je kan hem al uit de EU halen voor €200 - 295 de 2GB en de 3GB €250 - 330,- afhankelijk van waar je het haalt :)

• MadButch
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Hij heeft geen Micro SD slot, toch?
Dat las ik ergens...

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

theduke1989 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:22:
[...]

Je kan hem al uit de EU halen voor €200 - 295 de 2GB en de 3GB €250 - 330,- afhankelijk van waar je het haalt :)
je bedoeld pre-orderen. geen enkele reseller die hem nu al op voorraad heeft, zeker niet in de EU.
theduke1989 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:54:
Ik vindt het alleen jammer dat de Redmi Note 3 zo snel achter de Redmi Note 2 en de Prime is gekomen.
In plaats van een Mi5 aankondigen doen ze een weer nieuwe versie van de Redmi Note 2.
de Mi5 is niet interessant voor Xiaomi. De markt in China is compleet verzadigd en een toestel als de Mi5 zal daar geen potten breken. De Red Mi serie daarin tegen kunnen ze makkelijk verkopen in landen zoals India, Malaysia en Indonesie. Daarom leggen ze zich vooral toe op de Red Mi series.

Xiaomi heeft een beetje last van groeistuipen. Waar ze eerst alleenheerser in de budgetmarkt waren worden ze nu aan alle kanten voorbij gelopen :P

• Kalisj
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-05-2021
Nu in stock en verkrijgbaar bij Spemall :)

http://www.spemall.com/Xi...s-3GB-RAM-32GB-ROM_g.html

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 08:46
Het ziet er betrouwbaar uit, een van de eerste shops die hem op voorraad heeft!

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Kalisj
Mijn vorige Jiayu G4 Advanced had ik daar 2 jaar geleden besteld en geen problemen gehad. Snel geleverd.

• OnderDeMotorkap
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:17
Ik wil de 32gb variant (zo snel mogelijk) hebben. Ik heb nooit eerder een telefoon uit China besteld, dus vraag ik me af waar ik het beste kan bestellen. Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb inderdaad op verschillende webwinkels gezien dat hij nu te pre orderen is, maar ik zou 'm dus graag zo snel mogelijk hebben. Iemand ervaring met Spemall.com? Bij voorbaat dank guys!

[Voor 4% gewijzigd door OnderDeMotorkap op 29-11-2015 12:38]

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
OnderDeMotorkap schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:30:
Ik wil de 32gb variant (zo snel mogelijk) hebben. Ik heb nooit eerder een telefoon uit China besteld, dus vraag ik me af waar ik het beste kan bestellen en hoe ik importkosten kan omzeilen. Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb inderdaad op verschillende webwinkels gezien dat hij nu te pre orderen is, maar ik zou 'm dus graag zo snel mogelijk hebben. Iemand ervaring met Spemall.com? Bij voorbaat dank guys!
Omzeilen van importtaxen wordt hier niet besproken.

• OnderDeMotorkap
Momus schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:37:
[...]

Omzeilen van importtaxen wordt hier niet besproken.
Ah excuses. Heb het al gewijzigd.

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06 18:54
bijzonder dat ze hem daar op voorraad hebben, de meeste shops melden dat hij pas achter in december op voorraad zal zijn.

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

• theduke1989
Ik ken stuk of 3 shops die hem nu al leveren :) dus zo bijzonder is het niet. Release is een week geleden gedaan. Ze pre-orderen zelf ook gewoon een aantal./..

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Hoe kan dit hier nou zo goedkoop zijn?

https://www.ibuygou.com/p...nhanced-edition-7222.html

Want hier is die ruim 300 dollar

http://www.honorbuy.com/2...rotector/extra_parts-none

[Voor 42% gewijzigd door Wackmack op 29-11-2015 23:21]

• theduke1989
Je haalt twee producent door elkaar heen :) ,

deze moet je hebben: http://www.honorbuy.com/5...-3-3gb-ram-32gb-gray.html

[Voor 15% gewijzigd door theduke1989 op 30-11-2015 00:03]

• Wackmack
  • Nu online
Thnx ! Die gaat hem worden. Hopelijk is die snel hier. Is kijken bij welke shop ik hem haal.

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-06 09:23
Die chinezen adverteren met 4g. Ze bedoelen hiermee 4 gram :P
Zie 10e afbeelding

[Voor 13% gewijzigd door brbr4thepc op 30-11-2015 10:10]

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

theduke1989 schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:03:
Ik ken stuk of 3 shops die hem nu al leveren :) dus zo bijzonder is het niet. Release is een week geleden gedaan. Ze pre-orderen zelf ook gewoon een aantal./..
Bijzonder aangezien Mi zelf pas begon met verkopen op de 27ste. En niet 'een week geleden'.

Winkels zeggen zo veel met "in stock".

Daarbij kunnen winkels niet pre-orderen bij Xiaomi 8)7 Xiaomi doet niet aan directe leveringen aan resellers. Personeel wordt geacht bestellingen te plaatsen, en ze gebruiken dummy kopers.

• Wackmack
  • Nu online
Ik wil de Redmi Note 3 vandaag bestellen. Heb nu de keus uit de volgende drie winkels, Geekbuying, ibuygou of honorbuy. Zou het nog iets uitmaken? Qua geld maakt het allemaal vrij weinig uit. Kan alleen nog niet inschatten welke het meest betrouwbaar is.

• Vin87
De mijne is onderweg (via een contact in China). Het gaat om de 32 GB donkergrijze versie. Ben benieuwd of ik überhaupt wat met het toestel kan, volgens mij ben ik iets te snel... Ik zie nog geen roms staan op Xiaomi.eu / Smiui , ook kom ik nog geen TWRP tegen (om GAPPS te flashen). Denk hem eind van de week in huis te hebben.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:41
Versteegrob schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:33:
Ik wil de Redmi Note 3 vandaag bestellen. Heb nu de keus uit de volgende drie winkels, Geekbuying, ibuygou of honorbuy. Zou het nog iets uitmaken? Qua geld maakt het allemaal vrij weinig uit. Kan alleen nog niet inschatten welke het meest betrouwbaar is.
Ik heb goede ervaringen met IBuyGou en HonorBuy.
Volgens mij zijn deze 2 iets duurder dan de rest, maar ik heb wel het gevoel dat de kans op nepperds een stuk kleiner is.

• Vin87
Op verschillende fora verschijnt de melding dat de bootloader gelockt is. Simpele fastboot commandos unlocken de bootloader niet.

• bigbass
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-06 22:16
Hong Kong Goldway heeft dit nu als melding staan:
Statement for delivery delay:
Yes,we get Xiaomi Redmi Note 3 and 100% Real Stock (You can check the real pictures below),but there was a little accident.
Because Xiaomi Locked Xiaomi Redmi Note 3' Bootloader,so we can't install multi-languages rom and google play store for you at the first time,now,we can do just wait for xiaomi unlock the bootloader(we think the time it's before Dec 5th),if you can accept the phone without multi-languages and google play store (Now,official rom only chinese and english language,without google play store),we can ship out within 72Hours,if you need other language,pls understand and patiently wait for.
Is het echt de moeite waard hier op te wachten? Of is hij ook prima naar iets anders te flashen als zij die update niet doen?

En raden jullie aan om bij ibuygou te halen (258,49 inc Duty Insurance) of bij Goldway voor 223,41 zonder die bescherming, maar via de seller's shipping method, waarbij volgens het note 2 topic ook weinig kans is op extra kosten?

• procyon
Gents, heb er gisteren ook één besteld.
http://m.geekbuying.com/i...UCH-ID---Gray-359151.html

Goedkoop, 200 euro Inc verzenden voor de 3GB versie. Wordt verstuurd via DHL dus ff afwachten hoeveel geluk ik heb met invoerheffingen. :)

• Momus
DHL is gegarandeerd invoerheffingen.

• procyon
Dat begrijp ik. Maar bedoelde voornamelijk de hoogte van de invoerheffingen. ;)

• Kalisj
Op 29/11 besteld bij Spemall, deze nacht op 1/12 vertrokken vanuit China.
Verzonden met de keuze EU Express (zonder invoerkosten)

• procyon
http://www.belastingdiens...hte_producten_op_internet

Leert mij dat er in het ergste geval 21% BTW gerekend wordt? Zou dus 240 euro betekenen. Of lees ik het verkeerd?

• Momus
procyon schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:36:
http://www.belastingdiens...hte_producten_op_internet

Leert mij dat er in het ergste geval 21% BTW gerekend wordt? Zou dus 240 euro betekenen. Of lees ik het verkeerd?
Komen ook nog kosten vanuit DHL bij, die nogal willekeurig zijn. Kan ook zomaar 60 euro totaal zijn.

• Wackmack
  • Nu online
Kalisj schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:34:
Op 29/11 besteld bij Spemall, deze nacht op 1/12 vertrokken vanuit China.
Verzonden met de keuze EU Express (zonder invoerkosten)
Dat is deze toch http://www.spemall.com/Xi...s-3GB-RAM-32GB-ROM_g.html

Ga hem zo bestellen, nu even kijken bij welke van de 4 bekende webshops.

[Voor 8% gewijzigd door Wackmack op 01-12-2015 10:05]

• procyon
Momus schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:38:
[...]

Komen ook nog kosten vanuit DHL bij, die nogal willekeurig zijn. Kan ook zomaar 60 euro totaal zijn.
De kosten die DHL rekent zijn de douanekosten die DHL voor je voorschiet.
In dit geval dus de BTW right?

Of zijn er nog andere posten die hier bij komen?

• Kalisj
Versteegrob schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:54:
[...]

Dat is deze toch http://www.spemall.com/Xi...s-3GB-RAM-32GB-ROM_g.html

Ga hem zo bestellen, nu even kijken bij welke van de 4 bekende webshops.
Inderdaad, dat is hem.

• Momus
procyon schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:34:
[...]

De kosten die DHL rekent zijn de douanekosten die DHL voor je voorschiet.
In dit geval dus de BTW right?

Of zijn er nog andere posten die hier bij komen?
ZE rekenen ook nog andere kosten. Administratiekosten en invoerheffingen.

• procyon
Ik wordt er niet echt veel wijzer van, de DHL site spreekt niet van administratiekosten. (zijn dit klaringskosten? Want die staat op 10 euro.)
http://www.dhl.nl/nl/expr...elastingen_ontvanger.html

Zie staan; douanerechten, BTW en invoerrechten.

Douanerechten zijn 0 volgens de site van de balastingdienst, de BTW is 21% maar wat nou de invoerrechten zijn...

Wordt ff afwachten maar volgens deze calculator
http://www.invoercalculator.nl/

Zou het 240 euro totaal moeten worden.

• OnderDeMotorkap
Ik denk dat ik nog even wacht op de multulanguage rom. Of is dat makkelijk zelf te flashen?

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
http://www.aliexpress.com...01644_5,searchweb201560_6

Deze lijkt me ook interresant, ik kan elleen geen duidelijkheid krijgen over de ondersteunde banden.
2G: GSM 900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 850/900/1900/2100MHz
4G: FDD-LTE 1800/2100/2600MHz

En dan nog even een filmpje voor de overstappers van de 2. (let wel op software matig is er nog niets voor de eu, dus geen standaard playstore, en alleen engels en chinese taal op dit moment op de 3)

Normale 2 tov 3
Fingerprint sensor en 1 gb meer geheugen, betere batterij +1000mah (niet verwijderbaar), geen mogelijkheid voor sd kaart en $60 duurder.

Advanced 2 tov 3
De 2 advanced is sneller, maar de 3 heeft 1 gb geheugen meer, fingerprint sensor, betere batterij +1000mah (niet verwijderbaar), geen mogelijkheid voor sd kaart en is $35 duurder.

[Voor 25% gewijzigd door fvandenreek op 01-12-2015 13:30. Reden: incomplete post]

Money isn't rellevant..... who you are is.....

• Momus
Het feit dat de 2 wel SD mogelijkheid heeft en de 3 niet, wordt hier nogal eens overgeslagen.

• fvandenreek
@momus , ik heb het aangepast.
Al met al lijkt het me nog wat vroeg om voor dit toestel te gaan, ik denk als de eu software beschikbaar is en de prjs onder de $200 zakt het pas interresanter wordt.

• Vin87
Het installeren van Google Play is een fluitje van een cent :
YouTube: Clickbuy - Cài đặt Chplay cho Redmi Note 3 chuẩn nhất (áp dụng mọi máy Xiaomi)
Dus het je alleen nog even wachten op multi language, de China rom heeft gelukkig wel de Engelse taal. Ik heb het toestel liever direct vanaf Xiaomi, dan dat een handelaar het toestel gaat flashen met mogelijke adware / bloatware..

• procyon
Dank voor de tip Vin. Voor mij dan gelukkig ook geen issue meer daar ik de taal altijd op Engels zet.

• JayWay
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Heeft dit verder dan nog effect op de release van de xiaomi.eu rom? Of is (als je engels gebruikt) de standaard versie met Google Play (thanks Vin :)) prima bruikbaar?

• OnderDeMotorkap
Toch maar besteld via iBuyGou. $ 260.50 (incl. verzending + verzekering), omgerekend zo een € 253,- met paypal. Nu maar hopen dat het toestel snel en veilig aankomt.

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Volgens mij via banggood.com goedkoper (wel preorder).

• OnderDeMotorkap
Dat was voor mij dus de reden om het ergens anders te bestellen.

• theduke1989
Step 1. On your Xiaomi device, tap Settings > Security and check the Unknown sources option.

Step 2. Download the “Google Installer.apk” here and move the file on your phones internal storage.
http://d-h.st/ztjI

Step 3. Open the file manager on your phone and install the “Google Installer.apk” on your MI device.

Step 4. Once the app is installed, Open the application. There, you will find Google Play Store.

Step 5. Tap on Install. Now this step is little bit trick, so read it carefully and follow all the steps below.

Step 6. Now you will see a prompt as below. Tap on OK. You need to install Google Service Framework on your phone to install Play store.

Step 7. Tap on OK.On next screen, you will see following 4 apps. Install the all the 4 apps on your phone by clicking on install icon at the bottom of the screen.

Step 8. Once the installation process is completed on your phone, exit all the way and reboot the phone.

Step 9. Now back to the Google Installer app and look for Google Play Store again. This time, go ahead and Install. Now you have successfully installed Google Play Store on your Xiaomi Mi 4. Enjoy the Play store install all the Google service form the Google play store.

[Voor 14% gewijzigd door theduke1989 op 03-12-2015 17:42]

• procyon
Easy fix dus, super bedankt voor de heldere uitleg.

Waarom heeft deze rom dat niet standaard? Gebruiken ze in China een alternatieve store? Of halen ze daar hun apps helemaal op een andere manier?

• theduke1989
procyon schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:52:
Easy fix dus, super bedankt voor de heldere uitleg.

Waarom heeft deze rom dat niet standaard? Gebruiken ze in China een alternatieve store? Of halen ze daar hun apps helemaal op een andere manier?
Heeft te maken met dat ze daar niks van USA eigenlijk willen, en dat ze al een eigen MI-store hebben waar ze apps vandaan halen. Hun manier van whatsappen gaat vaak met een andere applicatie dan Whatsapp :) daarom maar die afweging moet je maken in de toekomst wil je vaker een ''chinese smartphone'' aanschaffen.

• Wackmack
  • Nu online
Wanneer verwacht iemand zijn note 3??

• JayWay
  • Nu online
Versteegrob schreef op donderdag 03 december 2015 @ 20:55:
Net besteld via to2c. Hopelijk tussen 4-9 werkdagen.

• Joatg
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-06 19:38
Bij aliexpress nu 158euro. Via HKG 163. Zie alleen geen seller's shipping method meer bij HKG :'(

http://goo.gl/hlth3T

[Voor 8% gewijzigd door Joatg op 05-12-2015 06:11]

• procyon
Ik kreeg gisteren een email in gebrekkig Engels dat er nu helaas alleen een rom beschikbaar is met Chinese en Engelse taal. Als ik daarmee akkoord zou gaan zou hij direct opgestuurd worden. Dus ff afwachten hoe lang het gaat duren.

• Vin87
Er zit bij mij eindelijk weer beweging in de trackingcode, ergens volgende week heb ik hem :)

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06 09:40
Ben benieuwd naar de eerste ervaringen van het toestel!

• robvanu
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-05 17:12
Ik ben ook zeer geïnteresseerd in dit toestel, nog even de eerste recensies hier afwachten (ook welke verkopers aan te raden zijn).

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

theduke1989 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 20:14:
[...]

Heeft te maken met dat ze daar niks van USA eigenlijk willen, en dat ze al een eigen MI-store hebben waar ze apps vandaan halen. Hun manier van whatsappen gaat vaak met een andere applicatie dan Whatsapp :) daarom maar die afweging moet je maken in de toekomst wil je vaker een ''chinese smartphone'' aanschaffen.
wait, what?
niks van de USA willen? De Play Store is op dit moment niet beschikbaar omdat Google zich terug getrokken heeft uit China. Waarschijnlijk nog dit jaar komt deze wel weer naar China. (op dit moment is de Play Store al af en toe bereikbaar).
Whatsapp wordt gewoon gebruikt in China, vooral in Hong Kong alleen is Wechat een stuk populairder. Omdat Wechat oa ook gebruikt kan worden voor nfc payment / contactloos betalen, online shoppen, etc.

Verder zijn er inderdaad app stores van 360, Baidu, Mi, Tencent en nog een paar.

• procyon
Hi Kenzi, zou jij het niet wat vinden om tweakers hier die iets uit China willen importeren te helpen met het opsturen van een lokaal gekocht device? Dan pak jij een deel van de besparing en wij hoeven niet bij webshops te bestellen. Ik zie alleen maar winnaars right?

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

procyon schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:13:
Hi Kenzi, zou jij het niet wat vinden om tweakers hier die iets uit China willen importeren te helpen met het opsturen van een lokaal gekocht device? Dan pak jij een deel van de besparing en wij hoeven niet bij webshops te bestellen. Ik zie alleen maar winnaars right?
Te riskant en tijdrovend. Wie neemt de douane kosten voor rekening? Of wat als het pakket nooit aankomt.
Ik heb het een tijdje gedaan maar de tijd die er in gaat zitten + de risico's is het niet echt waard.
Incidenteel doe ik het wel eens voor bekenden maar niet meer dan dat.

• Nebro
  • Laatst online: 01-04 09:12
Ik heb mijn Redmi note 3 gisteren binnen gekregen en ben er nog niet helemaal gelukkig mee. Het toestel is zeker mooi en de vingerafdruk scan werkt prima. Ik heb 2 sims er in gedaan en dit blijkt nog niet te werken. Zo ga ik eens spelen en proberen de play store erop te zetten maar de bootloader is gelockt en een multi-language rom laat nog even op zich wachten. Dus voor iedereen die aan het twijfelen is, wacht even tot meer mensen er mee gespeeld hebben.

Voor mij betekent dit dat ik nog even mijn oude telefoons gebruik. Mocht iemand hier al een andere rom hebben (over een tijdje) of andere ervaringen dan lees ik dat graag.

• Vin87
Ik krijg de mijne vandaag binnen, had hem eerder verwacht, maar DHL werkte niet mee... De Playstore is te installeren (zie hierboven). Inmiddels is er ook root toegang. Dus het is alleen even wachten op de bootloader unlock/developer rom (zit eraan te komen als je en.miui.com mag geloven).

Enig idee waarom dual sim het niet doet? Gebruik je twee sims van 1 provider (toestel heeft maar 1 imei)? Er zou een OTA beschikbaar zijn, draai je de laatste versie?

[Voor 15% gewijzigd door Vin87 op 09-12-2015 11:02]

• fvandenreek
Er zijn al enige ontwikkelingen in rom land.... Hetzij zelf in elkaar geknutseld. (sellers rom :/ )
http://www.aliexpress.com...01644_0,searchweb201560_9 Check deze verkoper maar.

Ook zul je zien dat er een 2gb/16gb variant beschikbaar is... (maar dan ook zonder sd mogelijkheid |:( )

[Voor 1% gewijzigd door fvandenreek op 09-12-2015 12:02. Reden: typo]

• k5052
Vin87 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:32:
Ik krijg de mijne vandaag binnen, had hem eerder verwacht, maar DHL werkte niet mee... De Playstore is te installeren (zie hierboven). Inmiddels is er ook root toegang. Dus het is alleen even wachten op de bootloader unlock/developer rom (zit eraan te komen als je en.miui.com mag geloven).

Enig idee waarom dual sim het niet doet? Gebruik je twee sims van 1 provider (toestel heeft maar 1 imei)? Er zou een OTA beschikbaar zijn, draai je de laatste versie?
Hmm. Hoe is de algemene bouwkwaliteit? Ook ik ben aan het overwezen mijn Moto X (2d gen) te vervangen. Ben je erop vooruit gegaan qua scherm en algemene look & feel ten opzichte van je OPO?

• Nebro
Inmiddels is er ook root toegang. Dus het is alleen even wachten op de bootloader unlock/developer rom (zit eraan te komen als je en.miui.com mag geloven).
Het is een hot topic vandaag ja hahah

http://en.miui.com/thread-191802-1-1.html
Ik heb een privé en zakelijke sim van Vodafone maar beide krijg ik niet aan de praat. APN handmatig instellen accepteert die ook niet.

Telefoon geeft wel aan dat er een OTA beschikbaar is maar wil die niet downloaden. Ik ben wel ingelogd met mijn MI account en heb wifi aanstaan dus geen idee why die de update niet binnen wil halen.

• Vin87
Het toestel heeft één IMEI nummer (in tegenstelling tot Europese dual sim toestellen). Vodafone laat (waarschijnlijk) geen twee nummers toe op één IMEI . Je zou eens een SIM van een andere provider moeten kiezen (geen Hollandse Nieuwe, maar KPN/ T-mob) om uitsluitsel te geven.

Edit :

Ik heb de mijne ook binnen. Ben echt onder de indruk. Google Apps heb ik geïnstalleerd en ook dual sim werkt (KPN en Vodafone sims). Nu lekker spelen. Zal vanavond een update plaatsen. Ik haal 120 mbit over 4g+

Edit 2:

Ik ben echt aangenaam verrast. Kan niet geloven dat het toestel maar 200 dollar kost. Miui is even wennen na een jaar of vier Cyanogenmod/AOSP/etc gedraaid te hebben, maar met Nova Launcher erop voelt het snel vertrouwd. Er zitten heel veel leuke extra functies in Miui. De vingerafdruk sensor werkt perfect, een stuk sneller dan die van Samsung, maar ook dan de nieuwe Nexus 6P/5X van Google.

De bouwkwaliteit is (voor zover ik dat nu kan zeggen) echt super. Voelt als een heel degelijk toestel, als die 600 euro zou kosten, zou het ook prima zijn. Het scherm is mooi helder met prima contrast en kijkhoeken. Ik vind het scherm fijner dan m'n OPO. Waar ik niet aan kan wennen is de lage DPI, alles is zo enorm groot. Dus straks maar eens uitvinden of ik ROOT kan krijgen.

Hierbij wat fotootjes, ik ben voor de 32GB 3GB donker grijze gegaan, wilde eigenlijk de goude versie, maar vond het front niet mooi met de dikke zwarte rand om het scherm.

[Voor 112% gewijzigd door Vin87 op 09-12-2015 21:49]

• JayWay
  • Nu online
Klinkt positief!

Is het DPI echt storend of licht hinderlijk?

Ik hoor graag hoe je accuduur is als je dat een beetje hebt kunnen testen trouwens.

• Vin87
Ik kan niet tegen een standaard dpi op een groot scherm. Inmiddels staat de dpi op 380, prachtig. 45% accu over met 3 uur en een kwartier scherm aan tijd, alleen 4g, geen wifi. Dit heb ik nog nooit gehaald met andere toestellen

• Mark383
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-02 20:17
Zou
Vin87 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:46:
Het toestel heeft één IMEI nummer (in tegenstelling tot Europese dual sim toestellen). Vodafone laat (waarschijnlijk) geen twee nummers toe op één IMEI . Je zou eens een SIM van een andere provider moeten kiezen (geen Hollandse Nieuwe, maar KPN/ T-mob) om uitsluitsel te geven.
Zou hetzelfde probleem spelen bij KPN icm Simyo?

Ik heb die combinatie en dat werkt gewoon in mijn Redmi 1S. Als het niet werkt in de Redmi Note 3, dan weet ik nog niet of het de juiste telefoon voor mij is...
En hoe zit dit eigenlijk bij de Redmi Note 2?

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-04 23:00
(jarig!)
Wat is de dpi standaard van de 3 dan?

• Vin87
Mark383 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:52:
Zou
[...]

Zou hetzelfde probleem spelen bij KPN icm Simyo?

Ik heb die combinatie en dat werkt gewoon in mijn Redmi 1S. Als het niet werkt in de Redmi Note 3, dan weet ik nog niet of het de juiste telefoon voor mij is...
En hoe zit dit eigenlijk bij de Redmi Note 2?
Als jouw huidige toestel ook maar 1 imei heeft (bel *#06#) dan zou het geen probleem moeten geven
iNFiNiTY- schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:54:
Wat is de dpi standaard van de 3 dan?
Standaard dpi is 480. Ik heb nu 380

• Mark383
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-02 20:17
Vin87 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:53:
Als jouw huidige toestel ook maar 1 imei heeft (bel *#06#) dan zou het geen probleem moeten geven
Dat is inderdaad het geval. Dank voor de tip!

• JayWay
  • Nu online
Heb je de camera al kunnen uitproberen Vin?

• Nebro
Vin87 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:46:
Ik ben gewoon een enorme schaap. Door met mijn vingerafdruk te unlocken kwam ik meteen op mijn homescreen. Hierdoor had ik dus nog geen sim-pin ingevoerd. Nu werkt de telefoon prima alleen wacht ik nog wel met smart op een minder Chinese rom.

Ik het met je eens dat de build echt heel nice is en de dpi echt verschrikkelijk. Helaas merk ik al een klein software foutje want soms doet mijn vingerafdrukscan het niet en dan moet ik rebooten. Heb je (of iemand anders) daar ook ervaring mee? Ik ben overigens zeer te spreken over de batterij. Ik gebruik de telefoon nog niet als daily driver dus de cijfers zeggen niet zo veel maar toch met wat spelen hier en daar zit ik nu op een 77% na 24u.

• Vin87
Nebro schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:07:
[...]

Ik ben gewoon een enorme schaap. Door met mijn vingerafdruk te unlocken kwam ik meteen op mijn homescreen. Hierdoor had ik dus nog geen sim-pin ingevoerd. Nu werkt de telefoon prima alleen wacht ik nog wel met smart op een minder Chinese rom.

Ik het met je eens dat de build echt heel nice is en de dpi echt verschrikkelijk. Helaas merk ik al een klein software foutje want soms doet mijn vingerafdrukscan het niet en dan moet ik rebooten. Heb je (of iemand anders) daar ook ervaring mee? Ik ben overigens zeer te spreken over de batterij. Ik gebruik de telefoon nog niet als daily driver dus de cijfers zeggen niet zo veel maar toch met wat spelen hier en daar zit ik nu op een 77% na 24u.
Hier nog zo'n schaap. Ik dacht gisteren dat de mijne het niet meer goed deed (want geen bereik). Bij het opnieuw opstarten dus geen vingerafdruk gebruiken, anders vraagt die nooit meer om de PIN. Zijn wij nou schapen? Of ligt het aan Miui :9

Ik heb nu 1 keer gehad dat de vingerafdruk weigerde, een keertje 'inloggen' met de PIN, scherm uit > vingerafdruk deed het weer.

Mijn toestel gebruikt wel wat stroom in idle, hij is vaak wakker (door Google App / Android Wear ), maar ik haal met gemak de dag met een kleine 5 uur scherm aan tijd.

Camera heb ik nog niet echt mee kunnen spelen. Wat test fotootjes binnenshuis, lijkt allemaal prima te zijn.

• Nebro
Het is in mijn ogen een design error hoor, maar nu ik het weet is het wel prima.Ik ben allang blij dat die het doet en dat het geen fout is. Ik heb ook nog geen GApps draaien en wacht even totdat de multi-language rom er is. Voor nu is het even mn werk telefoon maar het is zeker waar voor mn geld tot nu toe.

Anoniem: 511608

Nebro schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:10:
Het is in mijn ogen een design error hoor, maar nu ik het weet is het wel prima.Ik ben allang blij dat die het doet en dat het geen fout is. Ik heb ook nog geen GApps draaien en wacht even totdat de multi-language rom er is. Voor nu is het even mn werk telefoon maar het is zeker waar voor mn geld tot nu toe.
dat verklaart direct je schitterend battery life :)

• Nebro
Helemaal mee eens, daarom zei ik ook dat de cijfers nog niet veelzeggend waren. Maar ik rock ook nog een S4 en die is nog steeds om te huilen met data uit.

• bigbass
Ik heb die van mij net binnen gekregen, maar hij staat in het Chinees. Mijn Chinees is een beetje roestig, dus is er iemand die hem in het Engels heeft staan die even een paar screens van de settings kan maken zodat ik weet welke knopjes ik moet drukken om hem in het Engels te krijgen?

EDIT: Gevonden, dit filmpje hielp me verder. YouTube: How to change Language to english on Xiaomi MIPAD MIUI

[Voor 22% gewijzigd door bigbass op 11-12-2015 17:08]

• Vin87
Heb het toestel nu drie dagen in gebruik. Ik heb hiervoor een HTC One X, Nexus 4, Nexus 5 en een Oneplus One gehad. Dit toestel doet daar echt niet voor onder, bouwkwaliteit is prima. In mijn ogen een Premium toestel voor een budget prijsje. De dual sim is echt een uitkomst voor mij (prive en zakelijke telefoon). Miui V7 is snel, accu gaat gemakkelijk een dag mee (zo'n 5 uur scherm aan tijd), Android Apps waren zo geinstalleerd en werken vloeiend én ook m'n Huawei Android Wear smartwatch doet het prima.

De vingerafdruksensor is ongeëvenaard snel, echt een uitkomst want ik moet voor mijn zakelijke Exhange account een wachtwoord instellen.

Inmiddels lijkt er een bootloader unlock formulier op de chineze MIUI website te staan, dus dat kan niet lang meer duren :)
Jan-Willem P. schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:01:
Heb je de camera al kunnen uitproberen Vin?
Camera werkt goed, snelle autofocus met een fijne camera app, hier wat foto's

• JayWay
  • Nu online
Thanks Vin! Die plaatjes zien er goed uit voor de prijs van het toestel.

Strak bakkie trouwens :)

• Vin87
Bakkie is speelgoed m'n vader :) Inderdaad een leuk bakkie, zal het doorgeven.

Ik heb m'n wakelocks nu trouwens onder controle, door Servicely the installeren en Google Services en Google App niet meer toe te staan het toestel wakker te maken (van 50% wakker naar 12%). Zo ziet het batterijprofiel er nu uit (dpi staat op 360, daarom is alles wat kleiner):

• k5052
Ziet er tot nu toe allemaal goed uit. Ik ben benieuwd hoe je ervaringen gaan zijn qua battery life. @Vin87 Haal je er net 2 dagen mee onder normaal gebruik? Dit en de vingerafdruk sensor zijn voor mij namelijk de USP's van het toestel.

• Vin87
Ik zal hem een nachtje van de lader houden om te bekijken wat die tijdens de nacht gebruikt. Er zit in MIUI ook een optie om hem, tijdens de nacht, echt in slaap modes te zetten. Die zal ik ook eens testen.

• Kalisj
Heb de mijne ook binnen. Enkel de vingerprint unlock werkt niet of ik doe iets fout.
Vingerprint creëeren lukt perfect, maar als ik wil unlocken reageert hij niet, scherm blijft zwart.

Enige tips?

• Vin87
Trilt het toestel wel? Bij succesvol unlocken speelt die standaard een geluid af. Als de afdruk niet wordt herkend dan trilt die, het scherm blijft dan uit.

• Kalisj
Trilt niet en maakt geen geluid.

• Kalisj
OK, het probleem is opgelost.

Je moet dus eerst een paswoord/code ingeven en dan pas 'fingerprint' aanmaken. Mijn fout dus, dacht dat enkel 'fingerprint' aanmaken voldoende was ;-)

• Nebro
Ik heb nog steeds geregeld dat die mijn vingerafdruk niet pakt. Nu al enkele keren gehad dat er geen reactie kwam (dus geen getril) maar ook vaak dat die mijn vinger gewoon niet pakt (dus alleen maar getril). Kan misschien komen door vette vingers ofzo maar daar valt nog winst te behalen.

Overigens, de geen reactie los ik alleen op door een reboot en daarna is die weer als nieuw. Als die het wel doet is die wel snel en chill.

• robvanu
  • Laatst online: 11-05 17:12
Waar hebben jullie hem gekocht? En als er nog geen EU-rom op staat, is het dan mogelijk (en eenvoudig?) om dat later zelf te doen?

• Nebro
Ik bij ibuygou maar dat is het kan goedkoper. Er staat inderdaad nog geen EU-rom op en op het moment is die er ook nog niet. Het is al wel mogelijk om de telefoon te rooten en er is al wel een Vietnamese rom. Dus de ontwikkelingen staan niet stil maar je moet nog even geduld hebben.

Weet dat de telefoon niet geleverd wordt met GApps. Het is wel mogelijk om ze te draaien. Zie eerdere posts.

• bigbass
Vanuit noodzaak net mijn simkaart er in gestopt omdat mijn oude Nexus 4 echt de geest lijkt te hebben gegeven en voor de eerste keer gebeld (grappig dat dat niet meer het eerste is wat ik doe met een nieuwe telefoon). Ik ben zeer tevreden over de geluidskwaliteit, zowel van de oorspeaker als van de microfoon (volgens mij gesprekpartner). Toch ook niet onbelangrijk.

[Voor 9% gewijzigd door bigbass op 14-12-2015 16:57]

• OnderDeMotorkap
De mijne heb ik gekocht bij iBuyGou. Het toestel was verzonden op dinsdag 8 december en vandaag (maandag 14 december) heb ik 'm mogen ontvangen. Ik heb inmiddels alles naar wens ingesteld en Google apps geinstalleerd. Tot nu toe ben ik er erg tevreden over. Het toestel voelt smooth en premium aan. Heerlijke software ook.

Er zijn 2 dingen waar ik me aan stoor:
- DPI is naar mijn idee te hoog (zoals Vin87 al eerder aangaf). Deze wil ik verlagen, maar ik weet nog niet hoe. Dat wordt even uitzoeken.

- Trilintensiteit bij de softwarematige knoppen (onder het scherm) vind ik persoonlijk te hoog. Het toestel lijkt wel 2x te trillen ('1 keer bij het aanraaken, 1x bij het loslaten'). Het kan uitgezet worden, maar vind het fijner als hij 'lichtelijk' trilt bij het aanraken van de knoppen. Weet iemand hoe dit verlaagd kan worden? Ik kan namelijk niets vinden hierover bij de instellingen.
Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee