• OnderDeMotorkap
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-06 23:06
Ik wil de 32gb variant (zo snel mogelijk) hebben. Ik heb nooit eerder een telefoon uit China besteld, dus vraag ik me af waar ik het beste kan bestellen. Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb inderdaad op verschillende webwinkels gezien dat hij nu te pre orderen is, maar ik zou 'm dus graag zo snel mogelijk hebben. Iemand ervaring met Spemall.com? Bij voorbaat dank guys!

[Voor 4% gewijzigd door OnderDeMotorkap op 29-11-2015 12:38]

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
http://www.aliexpress.com...01644_5,searchweb201560_6

Deze lijkt me ook interresant, ik kan elleen geen duidelijkheid krijgen over de ondersteunde banden.
2G: GSM 900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 850/900/1900/2100MHz
4G: FDD-LTE 1800/2100/2600MHz

En dan nog even een filmpje voor de overstappers van de 2. (let wel op software matig is er nog niets voor de eu, dus geen standaard playstore, en alleen engels en chinese taal op dit moment op de 3)

Normale 2 tov 3
Fingerprint sensor en 1 gb meer geheugen, betere batterij +1000mah (niet verwijderbaar), geen mogelijkheid voor sd kaart en $60 duurder.

Advanced 2 tov 3
De 2 advanced is sneller, maar de 3 heeft 1 gb geheugen meer, fingerprint sensor, betere batterij +1000mah (niet verwijderbaar), geen mogelijkheid voor sd kaart en is $35 duurder.

[Voor 25% gewijzigd door fvandenreek op 01-12-2015 13:30. Reden: incomplete post]

Money isn't rellevant..... who you are is.....

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-09-2021
Step 1. On your Xiaomi device, tap Settings > Security and check the Unknown sources option.

Step 2. Download the “Google Installer.apk” here and move the file on your phones internal storage.
http://d-h.st/ztjI

Step 3. Open the file manager on your phone and install the “Google Installer.apk” on your MI device.

Step 4. Once the app is installed, Open the application. There, you will find Google Play Store.

Step 5. Tap on Install. Now this step is little bit trick, so read it carefully and follow all the steps below.

Step 6. Now you will see a prompt as below. Tap on OK. You need to install Google Service Framework on your phone to install Play store.

Step 7. Tap on OK.On next screen, you will see following 4 apps. Install the all the 4 apps on your phone by clicking on install icon at the bottom of the screen.

Step 8. Once the installation process is completed on your phone, exit all the way and reboot the phone.

Step 9. Now back to the Google Installer app and look for Google Play Store again. This time, go ahead and Install. Now you have successfully installed Google Play Store on your Xiaomi Mi 4. Enjoy the Play store install all the Google service form the Google play store.

[Voor 14% gewijzigd door theduke1989 op 03-12-2015 17:42]

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03-2021
Het toestel heeft één IMEI nummer (in tegenstelling tot Europese dual sim toestellen). Vodafone laat (waarschijnlijk) geen twee nummers toe op één IMEI . Je zou eens een SIM van een andere provider moeten kiezen (geen Hollandse Nieuwe, maar KPN/ T-mob) om uitsluitsel te geven.

Edit :

Ik heb de mijne ook binnen. Ben echt onder de indruk. Google Apps heb ik geïnstalleerd en ook dual sim werkt (KPN en Vodafone sims). Nu lekker spelen. Zal vanavond een update plaatsen. Ik haal 120 mbit over 4g+

Edit 2:

Ik ben echt aangenaam verrast. Kan niet geloven dat het toestel maar 200 dollar kost. Miui is even wennen na een jaar of vier Cyanogenmod/AOSP/etc gedraaid te hebben, maar met Nova Launcher erop voelt het snel vertrouwd. Er zitten heel veel leuke extra functies in Miui. De vingerafdruk sensor werkt perfect, een stuk sneller dan die van Samsung, maar ook dan de nieuwe Nexus 6P/5X van Google.

De bouwkwaliteit is (voor zover ik dat nu kan zeggen) echt super. Voelt als een heel degelijk toestel, als die 600 euro zou kosten, zou het ook prima zijn. Het scherm is mooi helder met prima contrast en kijkhoeken. Ik vind het scherm fijner dan m'n OPO. Waar ik niet aan kan wennen is de lage DPI, alles is zo enorm groot. Dus straks maar eens uitvinden of ik ROOT kan krijgen.

Hierbij wat fotootjes, ik ben voor de 32GB 3GB donker grijze gegaan, wilde eigenlijk de goude versie, maar vond het front niet mooi met de dikke zwarte rand om het scherm.

[Voor 112% gewijzigd door Vin87 op 09-12-2015 21:49]

• Vin87
Heb het toestel nu drie dagen in gebruik. Ik heb hiervoor een HTC One X, Nexus 4, Nexus 5 en een Oneplus One gehad. Dit toestel doet daar echt niet voor onder, bouwkwaliteit is prima. In mijn ogen een Premium toestel voor een budget prijsje. De dual sim is echt een uitkomst voor mij (prive en zakelijke telefoon). Miui V7 is snel, accu gaat gemakkelijk een dag mee (zo'n 5 uur scherm aan tijd), Android Apps waren zo geinstalleerd en werken vloeiend én ook m'n Huawei Android Wear smartwatch doet het prima.

De vingerafdruksensor is ongeëvenaard snel, echt een uitkomst want ik moet voor mijn zakelijke Exhange account een wachtwoord instellen.

Inmiddels lijkt er een bootloader unlock formulier op de chineze MIUI website te staan, dus dat kan niet lang meer duren :)
Jan-Willem P. schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:01:
Heb je de camera al kunnen uitproberen Vin?
Camera werkt goed, snelle autofocus met een fijne camera app, hier wat foto's

• JayWay
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-06 17:45
Thanks Vin! Die plaatjes zien er goed uit voor de prijs van het toestel.

Strak bakkie trouwens :)

• Vin87
Bakkie is speelgoed m'n vader :) Inderdaad een leuk bakkie, zal het doorgeven.

Ik heb m'n wakelocks nu trouwens onder controle, door Servicely the installeren en Google Services en Google App niet meer toe te staan het toestel wakker te maken (van 50% wakker naar 12%). Zo ziet het batterijprofiel er nu uit (dpi staat op 360, daarom is alles wat kleiner):

• Vin87
Ruud schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:26:
[...]

True, maar als ze dan allemaal gelijk vertekenen heb je toch een beeld ;). Nee wat mij betreft niet nodig. De omschrijving is voor mij voldoende.
Kwam de volgende review tegen, compleet met wat benchmarks en mooie foto's:

http://www.pcadvisor.co.u...mi-note-3-review-3632081/

Hier wordt het scherm ook besproken
A full-HD screen is still not something you can reasonably expect to find in a smartphone of this price, and at 5.5in the 1920x1080 resolution equates to a crystal clear 403ppi. The screen is bright and with realistic colours and great viewing angles, making the Note 3 an ideal mobile device on which to enjoy video. To get exactly the display you want you can switch between warm, standard and cool screen colours, and choose between standard, automatic and increased contrast. The Note 3 also supports Sunlight display, making it easier to view in direct sunlight, plus a Reading mode.

• Vin87
Multi language is uit :) Vanavond maar even flashen.

http://en.miui.com/thread-194174-1-1.html

Edit: Geen Nederlands, maar wel zonder alle chineze rommel apps. Loopt prima

[Voor 28% gewijzigd door Vin87 op 20-12-2015 19:01]

• OnderDeMotorkap
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-06 23:06
Ik draai dezelfde rom al meer dan een dag, draait als een zonnetje. Ik heb 1x gehad dat de vingerprintscanner niet wilde werken. Even 'handmatig' geunlocked, vervolgens deed hij het weer.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik het moest rebooten om het weer werkende te krijgen.

• Vin87
Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat ik weer moest rebooten.

Ben overigens terug gegaan naar de v1b rom (gebasseerd op 7.0.16.0), omdat ik die qua ui een stuk mooier vind. Zo is de notificatiescherm achtergrond mooi helder, deze was op v1c heel donker. Ook heb ik de theme engine weer teruggezet naar Chinees, omdat de Chinese theme engine veel meer thema's heeft, de global theme store is maar saai. Aanpassen gaat door wat simpele verandering in de build.prop (cust_variant etc).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JayWay
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-06 17:45
Pierre62 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:18:
Leuk een systeem met 2 simkaarten, maar dan blijkt dat je zaken niet gescheiden/dubbel kunt doen.
Bijvoorbeeld Whatssapp 2 keer met gescheiden contacten.

Ligt dit in de ontwikkeling van MIUI?

Groetjes van Pierre
Het whatsapp probleem ligt eerder bij Whatsapp zelf aangezien ze dit (nog) niet ondersteunen. Er zijn wel omwegen voor te vinden zoals Disa.

• nickstje84
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-06 18:02
bigbass schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:26:
[...]

In Chrome rechtermuis op de pagina en Translate to English.
Worked like a charm, nu ff wachten op snelle response ... ;)

• Vin87
PeeFizz schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:32:
Vanochtend de mijne binnengekregen via Everbuying. Hij was uit de doos al voorzien van de Google Play Store en Nederlandse taal, dus voorlopig hoef ik even niet te tweaken. Eerste indruk is dat ik positief verrast ben over de bouwkwaliteit, de snelheid en de werking van de vingerafdruk-scanner. De achterkant zit alleen wel snel vol met vette plekken van het vasthouden. Worden SMS berichten trouwens bij jullie ook niet automatisch herkend (ik moest uiteindelijk de verificatiecode voor Whatsapp handmatig invoeren), is dat een setting ergens?
SMS werkt prima, maar Whatsapp moest ik ook handmatig invullen
robbertp schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:34:
Vandaag ook de Note 3 binnen gekregen met daarop de volgende rom: http://www.honorbuy.com/forum/thread-360004-1-1.html

Nu probeer ik de developer rom erop te zetten via Miflash om vervolgens xiaomi.eu rom erop te zetten. Nu merk ik dat ik op mijn PC (windows 10 legaal) Miflash wel geïnstalleerd krijg maar het programma start niet op. Ik heb al oudere versies geprobeerd maar dat werkt ook niet. Iemand tips?
Gebruik deze tool:

http://en.miui.com/thread-193681-1-1.html

Dev rom hier:

http://bigota.d.miui.com/...0.5_5.0_cn_5abaead035.tgz

Dit is 5.12.10. Als je deze installeert en WIFI aanzet krijg je gelijk de OTA aangeboden naar 6.1.11

[Voor 3% gewijzigd door Vin87 op 13-01-2016 17:57]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:43
Salmon schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:46:
[...]

Waar heb je de fastboot/Sptools versie van de xiaomi.eu ROM vandaan? Ik kan alleen de Chinese stable en dev rom vinden voor SP tools.
Iemand heeft de rom van Xiaomi.eu aangepast zodat je die, zonder het unlocken van de bootloader, toch kunt flashen via SP Flashtools. Laatste versie is deze:

http://en.miui.com/thread-208490-1-1.html

Maar geen OTA want je hebt geen recovery om de update in te flashen.

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:25

Salmon

Custom ROMs +1

Ik heb vandaag de Chinese Development ROM geïnstalleerd, onderstaand is mijn uitleg hoe je deze installeerd via SP tools. Je kan ook de Xiaomi.eu ROM op deze manier installeren, alleen de OTA is op dit moment niet werkend (door recovery en locked bootloader). Ik heb de 2GB/16GB versie van AliExpress, deze kwam met een custom ROM (aangepaste chinese stable ROM) van de verkoper.

Bron: en.miui.com thread.
1. Go to http://en.miui.com/thread-193681-1-1.html
2. Download VCOM Driver and install. This is the executable in the unzipped folder.
3. Reboot pc
4. Download and extract SP Flash Tool
5. Download the Fastboot ROM, China development ROM
6. Extract fastboot ROM and copy file "MT6795_Android_scatter.txt" into the signed_bin folder
7. Go to the SP Flash Tool directory and open the option.ini file with a text editor, change CurrentLang=0 to CurrentLang=1. The tool will then be in English when you open it.
8. Start SP flash tool (Flash_tool.exe start as administrator)
9. Go to the download tab.
10. Power off the phone.
11. Point the download-agent input field to the DA_SWSEC.bin file in the SP_flash directory
12. Point the Scatter-loading file input field to the just copied MT6795_Android_scatter.txt file
13. Press the green download button in the SP_flash application
14. Press and hold the volume down button
15. Insert the USB cable in your phone (if you don't hold the volume down button before connecting the SP_flash tool will give a lot of errors)
16. WAIT until the bar becomes YELLOW and then release the volume down button
18. The application will give you a green checkmark, indicating everything went okay.
19. Disconnect the USB and start your phone with the power button.
20. Chinese Developer ROM is installed now.

Hopelijk helpt dit jullie ook om de Chinese dev rom te installeren.

Voor de rest is het mij nog niet gelukt om de Bootloader te unlocken en TWRP te installeren. Via elke tool kom ik uit op de unlock pagina van Xiaomi, welke mij een formulier laat invullen en laat wachten op een bevestiging. Het kan 10 dagen duren staat op verschillende topics op xiaomi.eu en en.miui.com. Dus dat wordt maar even wachten met de telefoon echt te gaan gebruiken, wil graag de xiaomi.eu ROM en werkende OTA's voordat ik Android ga inrichten.

[Voor 10% gewijzigd door Salmon op 14-01-2016 16:04]

Xiaomi Mi 10T Pro

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:25

Salmon

Custom ROMs +1

karazz schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 07:47:
[...]

Goedemorgen, ik ben nieuw in de xiaomi wereld. Gebruik zelf al jaren nexus apparaten naar alle tevredenheid en heb gisteren voor moederlief een redmi note 3 besteld. Uiteraard wil ik dat toestel het liefste gebruiksklaar maken en niet om de haverklap weer een nieuwe rom op moeten flashen om het toestel enigszins up-to-date te houden. Zijn er andere Xiaomi toestellen met een eu rom waarbij de OTA wel gewoon werkt? Oftewel, kunnen we dat bij deze nog verwachten of is het eigenlijk hopen op?
Ja je kan dat verwachten van de Redmi Note 3, kwestie van tijd. De Redmi Note 2 heeft perfect werkende OTA van de Xiaomi.eu ROM. Dus om 2 posts lager te verbeteren, de eu rom en chinese rom hebben beide gewoon OTA's welke zonder gedoe automatisch worden geüpdatet door ingebouwde app. :)

Xiaomi Mi 10T Pro

• dutchgio
Mi4 ook, en het lijkt ook meer aan de app te liggen dan alleen de Xiaomi devices.

• dutchgio
De weekly/dev versie wel hoor, die krijgt in principe elke week een update.

• adriaanzon
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-04 16:00
BillsGate schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:03:
[...]

Ik heb twee verschillende dev roms geprobeerd te installeren via de Update app op de telefoon, maar bij allebei stopt hij bij 'Can't verify image'.
Je kunt alleen via de Updater app updaten vanaf de originele MIUI rom, en niet vanaf een rom die de verkoper heeft geflasht.

Ik heb gisteren deze stappen gevolgd, en succesvol de developer rom geflasht:
Salmon in "[Xiaomi Redmi Note 3] Ervaringen en Discussie"

• dennisdebengel7
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-06-2017
BillsGate schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:03:
[...]

Bedankt voor je link! Voor het unlocken van de bootloader is een dev rom vereist. Ik heb twee verschillende dev roms geprobeerd te installeren via de Update app op de telefoon, maar bij allebei stopt hij bij 'Can't verify image'.
Op diverse fora lees ik dat de check op een server uitgevoerd wordt. Als die een timeout geeft, kan die melding ontstaan. Maar hoe veel ik het ook probeer, ik kom niet verder.

Ik kan mijn telefoon wel starten in fastboot (vol down + power, op het scherm een Russisch konijn die een Android robot aan het slopen is met de tekst FASTBOOT). Helpt me dat iets?
Vol up + power start de telefoon gewoon op.

De softwareversie vanuit Banggood is MIUI 7.0 Stable 7.0.919.0
Excuus, ik had een foutje gemaakt! Volg de link naar de post van Salmon die adriaanzon je gestuurd heeft. Ik zou ipv de Dev Rom alleen de eu rom gebruiken, te downloden via deze link. De eu rom heeft nu alleen als nadeel dat hij geen OTA updates ondersteunt, je zult deze iedere week handmatig moeten flashen (als je perse de allerlaatste versie wilt hebben).

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-09-2021
Er volgt informatie, er komt in de toekomst meer informatie en zal ook meer met roms en tools komen.

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 18:05
@thomg

Download de xiaomi.eu rom en unzip deze op je desktop:
http://xiaomi.eu/communit...tool-rom-xiaomi-eu.29354/

In deze folder zit een map met de flashtool en een map met images. Start de SP flashtool. Bij download agent zoek je het bestand DA_SWSEC.bin op uit de SP Flashtool map. Bij scatter-loading zoek je het bestand MT6795_Android_scatter.txt op in de images folder.

In het lijstje dat eronder verschijnt klik je preloader uit. Dit is heel belangrijk!!

Zorg dat je telefoon uit staat en druk vervolgens in SP flashtool op de knop Download.

Hou de volume - knop ingedrukt en verbind je telefoon via usb met je computer. De telefoon zal snel herkend worden en het flashen begint. Zogauw de progress bar geel wordt kun je de volume - knop loslaten. Wacht tot 100% is bereikt en er een groen vinkje in beeld verschijnt. Start je telefoon door de powerknop 10 sec in te drukken. De eerste opstart duurt heel lang, wel 5-10 minuten.

Draai je al xiaomi.eu maar wil je naar een nieuwere versie dan volg je exact dezelfde stappen, maar vink je niet alleen preloader uit, maar alles behalve system. Succes ermee!

• dutchgio
Kiswum schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 21:34:
[...]

Ik moet nog tijd vrij maken en uitzoeken of het bovenstaande antwoord beter is dan deze van hetzelfde forum:
http://xiaomi.eu/communit...ry-on-redmi-note-3.29213/
Dat is dan weer je bootloader te unlocken, waarbij ze vergeten dat je toegang moet aanvragen wat nogal lang kan duren.

Als je die toegang niet hebt is bovengenoemde antwoord beter en sneller om de Xiaomi.eu rom te flashen.

• Kasj
Nyltje schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 01:48:
Even wat vragen over het kopen van deze telefoon. Ik heb nog nooit wat buiten EU bestelt. Waar moet ik op letten?

Ik heb gezocht naar de goedkoopste Pro van de 16gb 2gb en de 32gb 3gb versie. Ik kwam uit op de websites Spemall en Geekbuying, zijn dit betrouwbare websites? (of zijn er nog goedkopere sites?)

Nu ga ik sowieso de Pro versie nemen (snapdragon 650), maar ik weet even niet of ik de 16gb 2gb moet nemen of de 32gb 3gb. Is het enige verschil het geheugen? En zit er veel verschil (over 2 jaar) in 2gb of 3gb ram?

In het kort:
Bestellen buiten EU: waar moet ik op letten?
Spemall en Geekbuying betrouwbaar?
Zijn er nog goedkopere sites dan Spemall en Geekbuying?
Is het enige verschil tussen 16gb 2gb vs 32gb 3gb ram en rom?
Wat merk je er nu en over 2 jaar van als het gaat om 2gb vs 3gb?
Als het toestel stuk gaat, zou ik dat in Nederland kunnen repareren? (reperatie terug sturen naar het buitenland is aardig wat kosten)

Nyltje
Ik heb je topic in aankoopadvies gelezen en ik zou je eigenlijk willen afraden om een redmi note 3 aan te schaffen (niet lullig bedoeld). Zo te lezen heb je nog geen ervaring met het kopen en flashen van telefoons uit china. Los van mogelijke importkosten en ingewikkelde garantie, moet je in de meeste gevallen custom software flashen om de telefoon echt goed te laten werken. Veel chinese winkels zetten aangepaste software met bloatware op de telefoons. De nieuwste telefoons van xiaomi hebben een gelockte bootloader, waardoor nieuwe ROMs flashen een stuk moeilijker is geworden. Tenzij je bereid bent risico's te nemen en je hier in te verdiepen, zou ik toch voor Europese modellen gaan: Moto G, Huawei P8 lite, Sony M4, etc.

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Gumball schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:24:
[...]
DPI heb ik vervolgens zelf op 380 gezet. Dat is wat prettiger dan de standaard DPI settings, want daardoor is alles echt gigantisch!
Wordt bij jou de balk bovenin met tijd e.d. ook niet wel héél erg klein?
Voorlopig loop ik wel tegen één issue aan en dat is dat er geen goede Exchange ondersteuning is. Op mijn oude Samsung kon ik zowel mijn gmail als mijn Exchange mail via de standaard beschikbare apps gebruiken en deze ook beiden in dezelfde agenda gebruiken. In MIUI kan ik alleen Gmail instellen en heb ik mijn Exchange via de Outlook app geconfigureerd. Deze heeft voor zover ik zie geen (geintegreerde) agenda app.
De Outlook app heeft wel degelijk een geintegreerde agenda :-) Een andere optie is 'Nine' met deze app komt je Exchange kalender in de standaard kalender app.

• BillsGate
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06 13:01

BillsGate

...en er stralend uitzien

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• Kasj
DDjan schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:05:
Ik heb de Note 3 en draai nu de MIUI 770.19.0, lijkt mij gewoon de officiële rom. Als ik een rom van Xiaomi.eu wil installeren krijg ik deze melding: Can't verify update / couldn't verify this update, please try others.

Ik heb 2 roms geprobeerd xiaomi.eu_multi_cancro_5.12.17_v7-4.4 en nog eentje beide dezelfde melding. Nu had ik een Redmi s1 waarbij dit vlekkeloos ging. Als ik het zo lees zou ik hem hiervoor niet hoeven te unlocken via Xiaomi (dat pincode verhaal) toch??

Anders zou ik graag willen weten welke rom ik precies moet kiezen, kom daar niet helemaal uit.
Je kan alleen updaten naar officiële roms (stable of developer) via de updater app. Roms zoals xiaomi.EU moet je momenteel flashen met SP flash tool.

• GoldenRatio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-07-2018
Ik heb een Redmi Note 3 besteld (3 GB, 32 GB) en zit met smart te wachten tot die binnen is. Intussen volg ik dit topic en het Xiaomi forum

Persoonlijk vind ik dit topic best een zootje worden met irrelevante vragen, irrelevante informatie en ook foutieve informatie. Het forum van Xiaomi is al niet veel beter helaas.

Voor wie Roms zonder troep zoekt is denk het beste af met degene die user LoXaR op het Xiaomi forum aanbied. Echter ook daar veranderd voortdurend wat in. Dan is er weer een nieuwe versie de ene dag, maar de andere dag wordt die weer ontraden . . .

De meest relevante Roms zijn momenteel:
7.1.6.0 Stable Multi Xiaomi.eu Rom with Root and Mods for SP Flash Tool (STABLE)

6.1.29 Xiaomi.eu Rom with Root and Mods for SP Flash Tool (DEV)

Maar er zijn issues met de 6.1.29, zodoende kun je beter de voorgaande 6.1.21 gebruiken. Echter sommigen hebben daarbij dan weer een audio probleem las ik.

Verschil tussen Stable en Dev:
- Stable geeft geen updates
- Dev heeft iedere week updates

Link naar de topics of LoXaR op Xiami Mui forum
http://en.miui.com/home.p...thread&view=me&from=space

NB hiervoor moet je een account hebben op dat forum.
Moet je toch als je er wilt downloaden. Om links op het forum te zien moet je eerst in een topic reageren.

Als laatste hier een plaatje van de juiste dingen die je uit moet vinken voor een succesvollle flash

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ik begrijp niet goed waarom je over Roms zonder troep begint en 1 of andere custom rom van een user noemt, terwijl de xiaomi.eu roms voor het oprapen liggen. Zonder troep.

• mellie2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06-2019
Vin87 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:39:
Probeer een andere versie van SP tools, gek genoeg wil dat nog wel eens helpen.
Dat werkte niet, maar het lukte wel om nog een keer met dezelfde SP flash tools te flashen. Ging eerst ook niet omdat ik steeds in fastboot mode kwam. Maar uiteindelijk gelukt. Mede dankzij jouw optie.
Merci _/-\o_

• Vin87
BillsGate schreef op zondag 07 februari 2016 @ 09:10:
Zijn er meer mensen die last hebben van wisselvallig wifi performance?

Ik merk bij lange webpagina's en streaming video dat er op eens niks meer binnen komt, terwijl het bereik goed is. Soms duren dns requests ook best lang.

Ik dacht eerst dat het aan mijn wifi lag, maar ik merk het op meerdere plaatsen en ik ben thuis de enige die er last van heeft.

Xiaomi eu 6.1.14
Ik had dit ook en ook een wegvallende Bluetooth verbinding. Daarom een full wipe gedaan in TWRP en opnieuw begonnen met 6.1.28. Nu helemaal probleemloos en de accu gaat ook veel langer mee.

• dutchgio
Heb je al unlocking rechten (aangevraagd)?
Dat heb je dus nodig voor TWRP en om .zip roms te installeren.

• dutchgio
Maar de Snapdragon niet. ;)

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:07
En toch is die veel sneller :)

Is idd hexa, my bad.

Net uitgepakt, eerste dingetje waar ik al bang voor was, het is of dual sim zonder sd, of single sim + sd. Helaas, voor mij als dual sim gebruiker (zakelijke erbij) is dat wel jammer.

Maar wel vet mooi apparaat om te zien!

Later meer.

[Voor 49% gewijzigd door NimRod1337 op 09-02-2016 18:23]

• dutchgio
MrRobot schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:26:
Zojuist m'n RedMi note 3 gebricked (voor nu, ga me zo verder inlezen): http://en.miui.com/thread-224421-1-1.html
Hm, na het encrypten?
Dat werkt dus niet (op elke rom?).
Voordeel is als je de Mediatek variant hebt(?) het waarschijnlik niet zo moeilijk is om ongedaan te maken, die koppel je aan de pc en flash je een schone rom op met SP Flashtools.

@Vinzz
Zover ik weet is er nergens source van vrijgegeven, want Mediatek. Die zijn daar niet zo happig op. Toch komt er uiteindelijk toch wel wat vrij.
maar het dus kan wel eens een lastig kwarwei worden om dat werkend te krijgen in roms als CM, mochten de sources ook later niet beschikbaar komen.

[Voor 24% gewijzigd door dutchgio op 14-02-2016 18:32]

• TweakBuster
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-01-2019
Die optie zit er niet bij...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 17-06 11:57
dutchgio schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:20:
Tja die posts dat je alleen bij IBuyGou mag kopen en meteen de officiële rom moet flashen kennen we nu wel. ;)
Het is gewoon wachten totdat ze bij Xiaomi.eu ondersteuning bieden.
Alleen bij ibuyou kopen is niet verplicht hoor ;) Ondersteuning bieden voor vreemde rom's is iets wat ik helaas vaak tegenkom. Ik vind het alleen jammer dat mensen met vreemde meldingen komen, terwijl ze een of andere rom op hun telefoon hebben zitten.

Vooral de 66.77.xx.xx rom's, 77.1.1.0 (nog meer info over zo'n release is hier of hier te vinden) (of iets wat daar op lijkt) zijn erg in trek bij (te) veel webshops. Dat zetten ze er dan als service op voor de klanten. De enige die er beter van worden zijn de bedrijven die deze rom's bouwen en niet de eindgebruiker.

[Voor 14% gewijzigd door Kiswum op 02-03-2016 20:32. Reden: Info over de 77.1.1.0 release geplaatst.]

Oprichter van de grootste NL realme en Xiaomi Facebook groepen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Kiswum
Doordat dit extra informatie is vanwege het Launch event in India plaats ik een nieuw bericht.

Goed nieuws, de Snapdragon versie van de Redmi Note 3 (Pro), heeft interessante 4G banden!
http://www.mi.com/in/note3/specs/

TDD-LTE (38/39/40/41) en FDD-LTE (1/3/5/7/8 = 2100/1800/850/2600/900)

Alle informatie over dat evenement heb ik in mijn blog geplaatst:
Kiswum - Your smartphone reviewer: Xiaomi Product launch 03-03-2016 (India)

Edit: Ik weet niet hoe lang het al is, maar de productpagina van de Chinese site geeft nu ook meer FDD-LTE banden aan: B1 / B2 / B3 / B4 / B5 / B7 / B8 = 2100/1800/850/1700/2600/900.
Dit kan dus in de toekomst ook het geval zijn bij de de Mi5 met een nieuwe Qualcomm chip (houdt die pagina eventueel ook in de gaten als je daarvoor zou kiezen.)

[Voor 29% gewijzigd door Kiswum op 03-03-2016 12:44. Reden: Chinese variant biedt (nu) ook extra 4G banden.]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 16:51
Zoals beloofd hierbij de vergelijking tussen de Redmi Note 3 Pro 16GB/2GB Snapdragon (hierna te noemen 'Pro') en de Redmi Note 3 Prime 32GB/3GB MTK ('Prime')

Snelheid:
Ja, de Snapdragon 650 in de Pro is aantoonbaar sneller dan de Helio X10. Benchmarks tonen dit aan en als beide toestellen nog vers zijn is de Pro net een tikje sneller in openen van apps, laden van webpagina's enzovoort. Maar... de 2GB vs 3GB aan ram maakt een enorm verschil! MIUI heeft veel ram nodig en zonder wat noodgrepen in developers options en het zoveel mogelijk uitschakelen van ingebouwde MIUI apps loop je al heel, heel snel tegen launcher redraws en afgesloten apps aan. Meer dan een app of 3 blijft er niet in het geheugen. Dit zorgt ervoor dat na een uurtje de Prime met z'n 3GB RAM simpelweg sneller aanvoelt. Mijn tip; ga voor de 3GB versie, ongeacht Pro of Prime.

Display::
Vreemd genoeg zit er een verschil in displays. Het display van de Prime heeft wat diepere kleuren en is wat feller. Ook is de witbalans beter waardoor wit witter is. Het display van de Pro is goed maar heeft een lagere maximale helderheid, iets minder contrast en vooral; het wit is wat grijzig. Daar staat tegenover dat de helderheid van de Pro veel, veel lager kan. AMOLED levels of laag zeg maar, ideaal voor in bed.

Camera:
Tsja, de Prime heeft een aardige camera in daglicht en matig bij zwak licht. De Pro doet dit verhaal dunnetjes over. Als je gaat pixelpeepen zien de foto's van de Pro er ietsjes beter uit en de autofocus werkt net een stukje sneller bij minder licht.

Software::
Klein dingetje nog; voor de Prime zijn al talloze roms uit met roottoegang of zelfs Cyanogenmod 12.1. Voor de Pro is er nog nauwelijks iets maar doordat Qualcomm opener is over haar soc's is de kans groot dat er betere custom rom ondersteuning komt. Vooral op het gebied van CM/AOSP.

Verdict:
Pro of Prime zou mij om het even zijn, als ik maar het 3GB model zou hebben. En die heb ik niet, maar mijn vrouw wel :/ :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kiswum
Ah dat nieuws, bedankt voor jullie berichten!
Ik ben er gelijk even ingedoken. Het stond niet meer op mijn netvlies.

Dit is de aanklacht in het kort:
Xiaomi gebruikt de standaard AMR, EDGE en 3G verbindingen op haar telefoons. Deze zitten in zowel de Qualcomm als MediaTek telefoons. Elke mobiele telefoonfabrikant gebruikt dit. Deze patenten zijn in het bezit van Ericsson en door middel van loyalties mogen fabrikanten dit gebruiken. Hierbij mocht Micromax een lager bedrag betalen, zo'n 0.8% tot 1,25% per telefoon.

Qualcomm biedt deze patenten aan in haar chips, maar bij MediaTek moet de koper van de chips dit zelf regelen.

Ericsson wil best wel een bedrag afspreken met Xiaomi, echter wil Xiaomi vooralsnog niet schikken, ze zoeken eerst uit wat wel/niet mogelijk is. In de tussentijd mogen de Qualcomm modellen wel worden verkocht, doordat het patent door Qualcomm is geregeld.

Ik moet jullie hierin gelijk geven! Vooralsnog mag Xiaomi inderdaad geen MediaTek telefoons in India verkopen. De Redmi Note 4G was inderdaad een Qualcomm variant met een Snapdragon 400 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchgio
je kunt de unlock pagina in de gaten houden, je krijgt geen melding dus het meot echt handmatig, maar die sms heb je verder niet nodig.
een week of 2 is nog vrij kort, reken er maar minimaal 3 voor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchgio
Voor de wifi problemen, er is nu een update die alleen voor de RN3 MTK is uitgebracht en die problemen op moet lossen: 6.3.19.
http://en.miui.com/thread-245904-1-1.html

Waarschijnlijk vanaf vrijdag ook in de builds van Xiaomi.eu

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Caspar schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 08:53:
[...]

Dit heb ik al proberen in gang te zetten, maar helemaal meewerken doet dit nog niet. Klopt het dat ik naar http://en.miui.com/unlock/ moet gaan, inlog met mijn Mi-account en dan een sms moet laten versturen. Helaas krijg ik geen sms, kan dat kloppen?

Of is dat het deel waar ik voor een langere tijd op moet wachten?
Laat hem naar een nummer hier sturen, die ontvangen hem wel. http://www.receive-sms-online.info/
Vervolgens de verificatiecode invoeren en de komende 2 weken dagelijks op http://en.miui.com/unlock/apply.php kijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchgio
Thomg schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:33:
[...]

Je hebt het voor elkaar gekregen om xposed te installeren? Is al even geleden maar ik heb echt van alles geprobeerd maar niks werkte.
Er is een aangepaste versie die wel op de Dev roms werkt:
http://www.mediafire.com/...rez%2C+mod+by+JamFlux.zip

Deze gebruik en werkt bij mij wel, in tegenstelling tot veel andere xposed-installers. Maar ik zou wel vooraf even een backup maken, just in case.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-06 22:00
powermarcel10 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:42:
Hoi mannen, even een vraag.. Ik heb dit toestel, en icm T Mobile werkt dit perfect op 4G.

Nou mag ik m'n abbo alleen binnenkort verlengen en wil graag sim only. T Mobile is alleen hartstikke duur met sim only.

Zijn er nog meer providers die 4G ondersteuning hebben voor dit toestel? Het liefst ga ik naar belsimpel of Ziggo mobiel.
Ben is van T-Mobile en heeft aantrekkelijke sim only abonnementen. Opgelost! :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchgio
Het is er wel, maar het aantal locaties met 1800mhz, wat de Note 3 ondersteund, is minder bij KPN of Vodafone.
Je kunt inderdaad wel naar andere sim-only abbo's kijken met het T-Mobile netwerk... :)

[Voor 33% gewijzigd door dutchgio op 25-05-2016 17:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchgio
Salmon schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:51:
[...]

Idd, dat dus. En de laatste Global Developer ROM van hier downloaden: http://en.miui.com/a-234.html
Note 3 MTK heeft geen Global (Dev) ROM.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Even een kleine opsomming voor mensen die ook Xiaomi.eu ROM willen installeren:

De officiële developer-ROM installeren

Hiervoor heb ik deze guide gevolgd: http://en.miui.com/thread-193681-1-1.html

Hier heb ik een aantal tips voor:
- Gebruik een goede USB-kabel.
- Verwijder zoveel mogenlijk USB apparaten.
- Houd [vol- en power] ingedrukt tijdens het flashen.
- Geef niet te snel op; flashen gaat vaker mis dan goed is mijn ervaring.

Unlocken van de bootloader:

Volg hiervoor de officiele weg:

- Dus aanmelden bij Xiaomi.
- Unlock aanvragen.
- Tool downloaden.
- Telefoon unlocken nadat je de SMS hebt ontvangen (als je deze foutmelding krijgt beschik je niet over de unlock rechten: "Your device isn't supported by Mi Unlock" )

Andere recovery installeren:

- Ik heb de nieuwste TWRP van xiaomi.eu gedownload.
- Vervolgens heb ik de tool van deze site gedownload: http://en.miui.com/thread-200704-1-1.html
- Ik heb in het batchbestand de naam van de recovery veranderd in die van de recovery die ik via xiaomi.eu heb gedownload.
- De tool probeerde bij mij in de fastbootmodes te komen wat niet lukte. Je kunt dit zelf doen door de telefoon uit te schakelen en vervolgens [Vol+ en Power] in te drukken.
- ! Heel belangrijk ! Na het flashen van de recovery wil de tool rebooten; DOE DIT NIET! (Het kostte mij 2 uur om hier achter te komen) maar zet de telefoon uit en start op in recovery mode door [Vol - en Power] in te drukken. Laat TWRT nu de gevraagde aanpassing maken. Doe je dit niet op deze manier dan zal de officiële rom TWRP direct weer verwijderen.

Nu kun je eindelijk de Xiaomi.eu ROM installeren

Uiteindelijk viel het mij best wel tegen. De unlockrechten ontving ik na een week wat volgens mij relatief snel is. Het flashen van de officiële developer-ROM kostte mij een hele avond en het installeren van TWRP ben ik een hele dag mee bezig geweest.

Nu kan het liggen aan mijn skills maar ik beschouw mezelf niet echt als een beginner :) Misschien ben ik wel te oud aan het worden voor dit soort fratsen. Wees dus gewaarschuwd :X :+ :X

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-06 14:42

Thomg

Aww yiss

Denk voeg nog even wat info toe en wat ervaringen.

Naar mijn ervaring is Cyanogenmod > MIUI en niet een klein beetje ook, alles voelt gewoon beter.
In ieder geval mag wel duidelijk zijn dat je een unlocked bootloader moet hebben, anders heb je vrij weinig aan de rest van de post.

Op dit moment is er één grote branch, deze kan je hier vinden en is (sortof) van lokjianming.
http://forum.xda-develope...rom-redmi-note-3-t3323443
Deze is echter wel vrij outdated, het werkt echter wel (!).
Dan zijn er nog twee forks, Sicmosh's versie
http://en.miui.com/thread-271343-1-1.html
en log30's versie
http://www.htcmania.com/showthread.php?t=1235128

downloadlinks zijn op het moment van schrijven respectievelijk
https://www.androidfilehost.com/?fid=24533100289591145 - lokjianming
https://cloud.mail.ru/public/CwJv/88DH1Abzn - sicmosh
http://www.mediafire.com/...8-UNOFFICIAL-hennessy.zip - loc30

Pak hier dus één vandaan. lokjianming is oud, sicmosh's versie werkt niet voor mij ( <- ymmv ) dus blijft alleen loc30 over als realistische optie.

Daarna heb je gapps nodig, instructies zijn wel duidelijk.
http://opengapps.org/ ARM64 - 5.1 - nano ( vrij om iets anders te kiezen tho, zolang het maar ARM64 5.1 is ).

Optioneel volgt dan Xposed, ik gebruik v86 sdk 22, specifiek deze.
http://forum.xda-develope...ntid=3808612&d=1468147974
In theorie zouden recentere versies ook moeten werken
http://forum.xda-develope...ntid=3808615&d=1468148273
of één van hier
https://xenserver.underpants-gnomes.biz/~romracer/xposed/
selecteer arm64 en pak een zip.
Alleen van de eerste kan ik garanderen dat het werkt, anderen op eigen risico.

Bij xposed heb je afgezien van een zip die je moet flashen ook nog de apk zelf nodig, specifiek deze.
http://forum.xda-develope...ntid=3788578&d=1466364724

Als het goed is ziet de folder er dan zo uit.
https://i.imgur.com/uncaSLx.png

Eerste zip is de oude rom van lokjianming en is hier meer voor backup, tweede zip de nieuwe rom van loc30.
Deze worden gevolgd door gapps arm64 5.1 nano, de xposed apk en de xposed zip.
De laatste twee zijn niet nodig als je geen xposed wilt.
Deze staan op de internal storage van de telefoon, op zich niks mis mee, maar dan moet je dus NIET de local storage wipen later. Als je dit wel doet moet je een usb stick of sd kaart gebruiken(!).

Installatie instructies zijn als vermeld, mount alles behalve IMEI/NVRAM, daarna alles wipen behalve IMEI/NRAM en local storage ( tenzij je dit wilt, maar heeft geen impact op installatie mits sd/usb). Installeer dus eerst de rom, dan gapps en als laatst xposed.

Als het goed is werkt dan alles als verwacht.
Niet nog vergeten om developer options aan te zetten en root aan te zetten en de xposed apk installeren ( indien je dit wilt ).
En natuurlijk de themes niet vergeten, ik gebruik een combinatie van Britzer, ChocoUI en Melior NUI.
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee