• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-09-2021
Mede-auteur:
  • Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 11:57

Kiswum

Xiaomi Redmi Note 3 (MediaTek processor) Ervaringen & Discussie Topic

Inleiding

The full metal #RedmiNote3 brings premium to a whole new level with its fingerprint sensor and massive 4000mAh battery. It houses the flagship Helio X10 processor and 13MP/5MP cameras while staying 8.65mm thin, 164g light - only 4g heavier than Redmi Note 2. Best of all, it has all your ideal flagship specs.

Foto's

Specificaties

Scherm formaat:1920 x 1080 pixels, 5,5" (~403 ppi)
Scherm type:IPS LCD capacitieve touchscreen, 16M kleuren
Multitouch:10 vingers
MediaTek versie (DualNet):
Chipset:Mediatek MT6795, Helio X10
CPU:Cortex A53 (64bit), Octa-core 2,2 GHz
GPU:PowerVR G6200 550/700MHz
3G Netwerk:WCDMA 850/900/1900/2100 MHz
4G Netwerk:FDD-LTE 1800/2100/2600 MHz (B1 / B3 / B7)
Camera (achterkant):13 MP (16:9), F2.2 aperture, autofocus, dual-tone LED verlichting, PDAF 0,1 seconde focus
Camera (voorkant):5 MP (16:9) 2560x1440 pixels, 4x digitale zoom, , F2.0 aperture
Qualcomm versie (FullNet):
Chipset:Qualcomm Snapdragon 650
CPU:Cortex A53 + A72(64bit), Hexa-core 4 x 1,8 GHz + 2 x 1,2 GHz
GPU:Adreno 510
3G Netwerk:WCDMA 850/900/1900/2100 MHz
4G Netwerk:FDD-LTE 850/900/1700/1800/1900/2100/2600 MHz (B1 / B2 / B3 / B4 / B5 / B7 / B8)
Camera (achterkant):16 MP (16:9), F2.0 aperture, autofocus, dual-tone LED verlichting, PDAF 0,1 seconde focus
Camera (voorkant):5 MP (16:9) 2560x1440 pixels, 4x digitale zoom, , F2.0 aperture
SD card:Nee
Opslag geheugen (ROM):16/32 GB
Werkgeheugen (RAM):2/3 GB
Luidspreker:1 luidspreker
Simkaart:Dual-SIM, dual standby (2x Micro)
WLAN:Wifi 802.11 a/b/g/n/ac op 2,4GHz en 5GHz, wifi Direct, DLNA, wifi hotspot
Bluetooth:v4.1 Low Energy
NFC:Nee
Vingerafruklezen:Ja
USB:USB 2.0 (MHL), USB On-the-go
Sensoren:Snelheidsmeter, afstand, gyroscoop, nabijheid, kompas, licht, infrarood afstandsbediening
GPS:GPS, A-GPS, GLONASS, Beidou
Formaat:150 x 76 x 8,5 mm
Gewicht:164g
Accu:Niet-verwisselbare Li-Ion 4000 mAh accu
Kleuren verkrijgbaar:Goud, Zilver, Grijs
Led kleuren:Blauw, Rood, Groen, Oranje, Geel, Cyaan, Wit en Violet

Prijzen

De prijzen variëren van €125,- voor de 2GB MediaTek variant tot €167,- voor de 3GB Qualcomm variant.
Europeanen kunnen hun telefoon nog niet rechtstreeks bij Xiaomi kopen, dat gaat via een reseller/internationale webshop. In de praktijk zal de prijs vanaf €150,- beginnen voor het standaard model en het Prime model zal rond de €250,-liggen (excl. verzendkosten en eventuele importkosten).

Note 3 Standaard (Dual Netcom met MediaTek processor): 899 Yuan
Note 3 Prime (Dual Netcom met MediaTek processor): 1099 Yuan

Note 3 Standaard (Full Netcom met Qualcomm processor): 999 Yuan
Note 3 Prime (Full Netcom met Qualcomm processor): 1199 Yuan

Dual Netcom ondersteunt twee Chinese providers: China Mobile en China Unicom.
Deze telefoon zal altijd een MediaTek processor bevatten.
Serienummers: tot op heden onbekend
2G GSM met banden/frequenties: 2/3/8 = 1900/1800/900
3G WCDMA (inclusief TD-SCDMA) met banden/frequenties: 1/2/5/8 = 2100/1900/850/900
4G LTE-FDD (inclusief LTE-TDD) met banden/frequenties: 1/3/7 = 2100/1800/2600

Full Netcom ondersteunt drie Chinese providers: China Mobile, China Unicom en China Telecom
Deze telefoon zal altijd een Qualcomm processor bevatten.
Serienummers: tot op heden onbekend
2G GSM (inclusief CDMA) met banden/frequenties: 2/3/8 =
3G WCDMA (inclusief TD-SCDMA en CDMA2000) met banden/frequenties: 1/2/5/8 =
4G LTE-FDD (inclusief LTE-TDD) met banden/frequenties: 1/3/7 =

Beide varianten zijn geschikt voor Europese GSM netwerken. 4G zal niet voor alle netwerken geschikt zijn. Het feit dat 3G op 850 en 900MHz zit, wil niet zeggen dat dezelfde range gebruikt kan worden voor 4G. Het netwerk moet geschikt gemaakt zijn in de hardware. Softwarematig unlocken van een frequentie is niet mogelijk.

Links:

Chinese Redmi Note 3 pagina (openen met Chrome voor een vertaling)

Voorgaande Redmi Note Topics:

[Xiaomi Hongmi (Redmi)] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi Note 2] Ervaringen en Discussie

Chinaphone topic:

Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a (ook geschikt voor kortingscodes)
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Handige tooltjes & meer

Google Installer (PlayStore installeren
Redmi Note 3 Bootloader Unlocken

Rooten:

Als tip willen ik graag het volgende meegeven: Als je een Xiaomi tablet/telefoon besteld, probeer te voorkomen dat je er een andere rom op (moet)zet(ten). Je kunt namelijk problemen krijgen als je je toestel wilt rooten/flashen of voorzien van een nieuwe ROM. Vaak wordt er een ROM op gezet waar een hoop bugs of verouderde data in staat. Een bekende ROM die voor problemen zorgt is versie:

Root tips

Als je de Multilanguage rom van Xiaomi.eu installeert, dan is root toegang standaard mogelijk.
Het enige wat je daarvoor hoeft doen is root inschakelen bij de: Security app ->Permissions -> Root Access

Andere ROM installeren:

FAQ:

Waarom is het beter om voor de Multi Language (ML) rom van Xiaomi.eu te kiezen in plaats van de originele Chinese of Global Miui ROM?

Nadelen:
• Als er een bug in het systeem zit, dan wordt je mogelijk doorverwezen naar de originele source: namelijk en.miui.com. Hierdoor kan het langer duren voordat een bug wordt opgelost.
• De rom komt direct van de Engelse Miui site: en.miui.com. Vanuit die rom worden de onderstaande voordelen toegevoegd. Via een over-the-air (OTA) update, krijg je de update 1 tot enkele dagen later.

Voordelen:
• Bugs die zijn veroorzaakt door de taalpakketten, worden vaak binnen 1 week opgelost.
Nederlandse taal wordt wekelijks bijgewerkt (mits er fouten worden doorgegeven door NL gebruikers).
Link om taalfouten te rapporteren: http://xiaomi.eu/community/forums/dutch-translation.14/
• Je behoudt wekelijks updates (mits je gebruik maakt van de Weekly/Developer rom).
• Locatie van de GPS wordt aangepast van China naar een Europees land. Hierdoor verwacht je telefoon niet dat hij in China zit, maar ergens in Europa. Onder andere weer-gebaseerde apps werken hierdoor velen malen beter. Een voorbeeld hiervan is Buienalarm, dat werkt doorgaans niet/nauwelijks op een Chinese telefoon. Een lokale app zoals OV9292 werkt mogelijk ook niet goed als de locatie op China staat i.p.v. een Europees land.
• Zo goed als alle Chinese apps zijn verwijderd.
• Google Play is standaard geïnstalleerd.
• Standaard root toegang, die je zelf in kunt schakelen.
• De garantie zal je niet verliezen als je een ML rom op je Xiaomi apparaat zet. Wees echter wel heel erg voorzichtig en secuur met het vervangen van je rom.

De benodigde instructies om je ROM aan te passen, zijn nog niet geheel duidelijk omschreven. Er zijn teveel tegenstrijdigheden om de Xiaomi.eu rom op je originele telefoon te plaatsen. Zodra dit duidelijk een eenvoudig uit te voeren is, zal ik dit aan de topicstart toevoegen.

Is de telefoon geschikt voor ons netwerk?
• De telefoon is geschikt voor alle 3G netwerken in de Benelux
3G Netwerk: WCDMA 850/900/1900/2100 MHz
• Zoek contact met je provider om te achterhalen of 4G wordt ondersteund via deze netwerken:
4G Netwerk: FDD-LTE 1800/2100/2600 MHz

De topicstart willen we graag zo interessant mogelijk houden en extra input wordt zeer gewaardeerd. We hopen dat jullie ons kunnen helpen om interessante wetenswaardigheden over deze telefoon toe te laten voegen. Als er tips zijn om dit topic aantrekkelijker te maken, dan horen we dat ook graag. Je kunt ons daarvoor het beste een Persoonlijk Bericht sturen

[Voor 174% gewijzigd door Kiswum op 16-03-2016 17:16. Reden: Installatie voor een andere rom weggehaald, deze klopt helaas niet meer]

• theduke1989
Ik vindt het alleen jammer dat de Redmi Note 3 zo snel achter de Redmi Note 2 en de Prime is gekomen.
In plaats van een Mi5 aankondigen doen ze een weer nieuwe versie van de Redmi Note 2. Heb btw laatst een Redmi Note 2 (P) gekocht voor mijn moeder, echt een toffe telefoon vindt ze het. Leert snel en alles wat ze doet zoals candy crush, facebook / appen etc gaat haar prima af met zo'n grotere scherm. Goede aankoop zei z.

• theduke1989
Sceep schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:34:
[...]

Ik heb voor de eerste keer besteld bij Geekbuying. Vroeger gebruikte ik Aliexpress en dan liet ik verzenden langs Singapore mail. Ik raakte zo steeds langs de Belgische douane zonder invoer rechten te betalen. Maar aangezien ik wel 6 tot 10 telefoons per jaar laat overkomen (gewoon voor de hobby) ben ik waarschijnlijk op een of andere lijst geraakt.

Ik bestelde een maand of 2 geleden de Elephone P8000 en moest op 163€ aankoop 71€ invoerrechten betalen. Daarna de Z1 gekocht in China en laten overkomen via DHL en toen moest ik op 280€ aankoop 30€ invoerrechten betalen dus heb ik deze keer weer voor DHL gekozen. Ik laat jullie weten hoe het afloopt :)

Sceep
Ik heb nooit bijna nooit extra invoerkosten moeten betalen.
Maar laat het dan ook op speciale manier opsturen :D dus heb dan ook bijna nihil de kans dat ze het openen. Maar dat mag ik niet delen zo via het forum. Succes met de koop/

• theduke1989
tommymeerNL schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:19:
Ik wacht wel tot de Redmi Note 3 te bestellen is vanuit een EU wharehouse voor de zekerheid. Morgen is de officiele Lauch, maar online kom ik vaak de leverdatum van 25 december tegen.
Je kan hem al uit de EU halen voor €200 - 295 de 2GB en de 3GB €250 - 330,- afhankelijk van waar je het haalt :)

• Kiswum
Het ziet er betrouwbaar uit, een van de eerste shops die hem op voorraad heeft!

Oprichter van de grootste NL realme en Xiaomi Facebook groepen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• theduke1989
Ik ken stuk of 3 shops die hem nu al leveren :) dus zo bijzonder is het niet. Release is een week geleden gedaan. Ze pre-orderen zelf ook gewoon een aantal./..

• theduke1989
Je haalt twee producent door elkaar heen :) ,

deze moet je hebben: http://www.honorbuy.com/5...-3-3gb-ram-32gb-gray.html

[Voor 15% gewijzigd door theduke1989 op 30-11-2015 00:03]

• theduke1989
Step 1. On your Xiaomi device, tap Settings > Security and check the Unknown sources option.

Step 2. Download the “Google Installer.apk” here and move the file on your phones internal storage.
http://d-h.st/ztjI

Step 3. Open the file manager on your phone and install the “Google Installer.apk” on your MI device.

Step 4. Once the app is installed, Open the application. There, you will find Google Play Store.

Step 5. Tap on Install. Now this step is little bit trick, so read it carefully and follow all the steps below.

Step 6. Now you will see a prompt as below. Tap on OK. You need to install Google Service Framework on your phone to install Play store.

Step 7. Tap on OK.On next screen, you will see following 4 apps. Install the all the 4 apps on your phone by clicking on install icon at the bottom of the screen.

Step 8. Once the installation process is completed on your phone, exit all the way and reboot the phone.

Step 9. Now back to the Google Installer app and look for Google Play Store again. This time, go ahead and Install. Now you have successfully installed Google Play Store on your Xiaomi Mi 4. Enjoy the Play store install all the Google service form the Google play store.

[Voor 14% gewijzigd door theduke1989 op 03-12-2015 17:42]

• theduke1989
procyon schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:52:
Easy fix dus, super bedankt voor de heldere uitleg.

Waarom heeft deze rom dat niet standaard? Gebruiken ze in China een alternatieve store? Of halen ze daar hun apps helemaal op een andere manier?
Heeft te maken met dat ze daar niks van USA eigenlijk willen, en dat ze al een eigen MI-store hebben waar ze apps vandaan halen. Hun manier van whatsappen gaat vaak met een andere applicatie dan Whatsapp :) daarom maar die afweging moet je maken in de toekomst wil je vaker een ''chinese smartphone'' aanschaffen.

• theduke1989
Vin87 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:01:
Rom omzetten is een groot woord, alle apps, die het ondersteunen, draaien dan inderdaad in het Nederlands, maar de Miui onderdelen (telefoon, instellingen etc) niet. En je hebt Root nodig.
En de bootloader moet unlocked zijn voor het installeren van andere roms volgens members....

• theduke1989
Untouchablezz20 schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:46:
Kan iemand aangeven wat ik moet doen als ik het toestel binnen heb? Moet ik eerst een multirom flashen? En klopt het dat die niet in het Nederlands beschikbaar is? Heb de pagina's doorgenomen, maar wordt ook veel gesproken over unlocken van bootloader etc.

En enig idee waarom standard shipping duurder is dan expedited shipping?

http://imgur.com/ccvKHWd
Ik weet niet of het jou echte adres is, maar als ik jou was zou ik deze eruit halen ;)

• theduke1989
Untouchablezz20 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 19:07:
Oke, ik heb namelijk voor Expedited gekozen. Kon zo snel niet vinden wat het verschil was, alleen dat het sneller zou zijn, maar ook goedkoper (wat ik vreemd vond). Zou fijn zijn als ik hetzelfde kreeg als jou.

Trouwens krijgt de redmi note 3 ook een update naar marshmallow?
Misschien niet officieel in het begin, maar dan heb je nog wel een aantal tweakers die het gaan proberen.
Moet wel zeggen dat ze niet altijd even stabiel zijn.

• theduke1989
Vin87 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:45:
[...]

De Gmail app ondersteunt ook exhange na installatie van dit bestand *Knip*. Dit is standaard aanwezig op de Nexus toestellen. Wellicht lukt het toevoegen van een certificaat hier wel mee? Ik gebruik de Gmail app zelf ook voor zakelijke email (maar geen certificaat nodig)

Rabobank loopt helaas vast op alle Miui firmware, is een bekend probleem.
Ik had dit probleem met ZTE Nubia Z9 Mini :) echt weird, maar ook al veranderde je de ROM alsnog bleef het. Nooit echt kunnen oplossen...

[Voor 9% gewijzigd door rens-br op 25-10-2016 14:59]

• theduke1989
wat voor software is het?

• Kiswum
@theduke1989, vandaag is de Xiaomi Redmi Note 3 aangekondigd met een Snapdragon 650 processor. Het gaat hier om een normale variant en een Pro/Prime variant.

Hier zijn de specs te vinden:
http://www.mi.com/note3/specs/

Engelse uitleg is hier te vinden: http://en.miui.com/thread-208881-1-1.html

In totaal kunnen we dus kiezen uit 4 Redmi Note 3 varianten
1: Helio X10 met 2GB geheugen is standard
2: Helio X10 met 3GB geheugen is Pro/Prime

3: Snapdragon 650 met 2GB geheugen is Snapdragon standard *
4: Snapdragon 650 met 3GB geheugen is Snapdragon Pro/Prime *

*Officiële benaming is bij mij nog niet bekend.

Vertaling van Chinees naar Engels @productpagina.
Klik om te vergroten

[Voor 48% gewijzigd door Kiswum op 14-01-2016 09:52]

• Kiswum
Xiaomi.eu rom heeft standaard root toegang, probeer even de weekly build.

Als een app root toegang nodig heeft, dan komt er vanzelf een notificatie. Je kunt roottoegang ook regelen via de security app.

• Kiswum
bgrr schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:21:
Heb maandag de redmi note 3 binnengekregen van ibuygou.com

Miui7.1 stable 7.1.6.0 LHNCNCK

- Geen eu rom ( alleen chinees en engels als taal)
- taal stond op chinees ipv engels. ( lange leven youtube om door het chinese menu te bladeren op zoek naar taal instellingen)
- geen google play en ander google spul geinstalleerd.
- redelijk voor chinese bloatware
- rabo app werkt niet :-(

Hoe kan ik root access krijgen op deze foon ?
Moet ik door het bootloader code proces of is dit niet nodig voor root access ?

Zit er veel verschil tussen stable en dev rom ? Bootloader access code nodig voor dev rom ?
Klopt het dat de telefoon direct opstartte in het hoofdscherm en niet opstartte als een nieuwe telefoon?
Slecht gedaan dan van ibuygou, men weet dat het merendeel naar non-Chinese locaties gaat. Als je de telefoon test, zet hem dan achteraf op Engels of nog beter, doe een full-wipe/factory reset.

Chinese bloatware kunnen de standaard tools zijn, krijg je geen rare meldingen tijdens het surfen? Dan zijn het mogelijk de standaard Chinese tools.
Google Play is inderdaad niet standaard in de originele ENG/CH rom

Xiaomi.eu rom kun je erop zetten via deze handleiding. Gevonden op Xiaomi.eu
(Xiaomi Redmi Note 3 (hennessy) installation:

Unlock your BootLoader and Install our ROM via TWRP):
http://xiaomi.eu/communit...ry-on-redmi-note-3.29213/
Thomg schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:34:
Is de eu rom niet een downgrade? 7.0.919.0 -> 6.1.14
Wordt ook alle data gewiped?

Ik kan hier niet snel een antwoord op vinden.
7.0.919.0 is vermoedelijk een stable rom, er komt eens in de 3-6 weken een nieuwe versie van uit.
6.1.14 is een weekly/dev build. Uitgekomen op 2016, januari 01, 14. Morgen komt daarvan een nieuwe versie uit.

• Kiswum
Salmon schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:30:
Is er iemand met rechten op de first post?

Deze zou graag geüpdatet moeten worden met de huidige status van ROMs, dat de xiaomi.eu geen automatische OTA's heeft en wat het verschil van versies(xiaomi.eu dev rom VS China dev rom) is. Er komen de afgelopen dagen steeds vaker dezelfde soort vragen voor.
Je kunt een mailtje sturen naar theduke1989.

Heeft Xiaomi.eu geen OTA's? Op mijn Mipad kwam er vorige week nog een binnen. Ik zal binnenkort eens kijken of de Mi2 ook nog steeds OTA's krijgt. Vereiste: je moet op de laatste release zitten om het binnen te kunnen krijgen.

Verder zijn de verschillen tussen de de Xiaomi.eu en en.miui.com rom al regelmatig voorbij gekomen. Bij Xiaomi.eu leggen ze het (helaas) ook niet meer uit, doordat het via het zoekveld te achterhalen is.

Mocht ik mede eigenaar worden van dit topic, dan zal ik kijken of ik het vanuit mijn beleving kan uitleggen.

• theduke1989
Er volgt informatie, er komt in de toekomst meer informatie en zal ook meer met roms en tools komen.

• Kiswum
Momus schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:38:
[...]

Xiaomi.eu heeft geen OTA's op de Redmi Note 3. Op veel andere toestellen wel.
Ok, dat is vreemd, maar zal denk ik wel kloppen. Ik ben er momenteel geen gebruiker van, dus kan het niet testen :D

Oh ja, sinds enkele minuten kan ik de OP ook aanpassen. Mochten daarover vragen zijn, dan kun je een berichtje naar mij of theduke1989 sturen :)

• Kiswum
Thomg schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 18:57:
[...]

Ik heb deze tutorial gevolgd maar ik krijg niet helemaal het resultaat als ik had verwacht.
Volgens deze afbeelding moet ik de Hennessy versie hebben maar als ik de update probeer uit te voeren krijg ik deze error.

Doe ik nou wat fout? Of klopt er iets niet? Ik heb (nog) geen unlocked bootloader of root rechten.
Zie topicstart:
Nieuwe ROM installeren:
Officiële of Xiaomi.eu ROM installeren (deze handleiding is afkomstig uit een Redmi Note 2 review)
(hier wordt nog aan gewerkt, deze komt niet overheen met een gelockte bootloader)

Als ik meer tijd heb en als alles duidelijk is, dan zal ik de info aanpassen.

[Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 22-01-2016 21:35]

• Kiswum
dutchgio schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:07:
Heeft Kiswum ook z'n handleiding voor in de TS, kan het van de Note 2(?) gekopieerde gedeelte weg want dat is vooralsnog met gelockte bootloader niet relevant. ;)
Ik moet nog tijd vrij maken en uitzoeken of het bovenstaande antwoord beter is dan deze van hetzelfde forum:

• theduke1989
Welke unlock bootloader optie is het beste te gebruiken? Die van xiaomi.eu of eentje van en.miui.com ??

• theduke1989
dutchgio schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:48:
[...]

Er is maar 1 manier en dat is wachten nadat je het verzoek hebt ingediend.
Inmiddels ruim 3 weken verder en nog niks, dus dat schiet niet op.
You can easily unlock your Bootloader with the following procedure. You dont need to apply for any Unlock Code or other stuff.

REQUIREMENTS:
-- RedMi Note 3
-- Developer ROM installed (stable will not work !!!)
-- working MI-Account (verified and SIM CARD activated)
-- Unlocking Software ( get it here )

Start your Phone running a developer ROM
Proceed through the Setup Wizard
Connect your Phone to your verified Mi-Account (Settings -> Accounts)
Login to i.mi.com and make sure that your new RedMi Note 3 is connected to that Account. (It appears that it only works when you connected a SIM-Card/Phone Number to your Account - Can be from another phone but your Account must be linked to a SIM-Card.)
Reboot your Phone to Fastboot Mode (Power + volume down)
Connect your Phone via USB to your Computer
Start the MiFlashUnlock.exe (find the link at REQUIREMENTS)
Click the left Button (chinese text)
Login with your Mi-Account you used to link your new Phone
Press the Button with chinese Text and watch the show
Your Bootloader is unlocked when the progressbar shows 100%.
Reboot your phone.

uit dit kan ik nergens terugvinden dat je moet wachten...

• theduke1989
Ik ben zelf ook aan het zoeken naar een goede oplossing.

Maar wat is nou een ideale oplossing om een Xiaomi.eu rom te installeren?

Heb de volgende gevonden:
http://en.miui.com/thread-208490-1-1.html
of deze:
http://en.miui.com/thread-212192-1-1.html

Welke te volgen? Deels zijn ze het zelfde.....

• theduke1989
NimRod1337 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:23:
Gister dus de Note 3 pro besteld. Wordt vandaag via DHL verzonden fingers crossed dat het redelijk snel gaat hopelijk.

Er is nog geen multilanguage rom, wel Engels. Dus dan doen we eerst Engels.
Ik weet niet wat je bedoeld met ''er is nog geen multilanguage rom''
Maar volgens andere bronnen: https://www.androidfilehost.com/?fid=24389512218018198 zou dit hem gewoon moeten zijn ''V6.1.28/29''

• theduke1989
dutchgio schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 17:41:
[...]

Nee, die is er niet en zal ook nog wel even duren voordat die komt.
Dat maakt niet uit, zolang er geen hardware wisseling is tussen beide apparaten.
Anders wordt het wel vermeld. Je kan gewoon de hennesy rom installeren heb zelf ook nagevraagd.
Voor de Qualcomm Snapdragon variant

• theduke1989
BillsGate schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:18:
[...]

Bij mij niet, alles is keurig in het Engels :)

Ik kreeg niet meteen een code, maar na 1x op Resend drukken kwam hij meteen binnen :D

Nu wachten op de submitted review
is het niet handiger om meteen de guide te volgen van Loxarr? Daar kan je meteen unlocken en een rom op installeren.

• theduke1989
Handleidingen voor het unlocken van de bootloader en installeren van ROMS
- Voor het installeren van een nieuwe ROM is het nodig om de bootloader van je smartphone (Redmi Note 3) te unlocken. Volg duidelijk de instructies hieronder om het te unlocken.
- TWRP voor het installeren een nieuwe ROM -

Unlocken van de bootloader
Bevor you use this Tool install VCOM Driver MTK v1.0.14.exe MTK Drivers
- http://en.miui.com/forum....zM%3D&request=yes&_f=.zip

Use SP Flash tool from the ZIP.
Go to Download tab.
Choose Download agent - DA_SWSEC.bin from SP Flash folder.
Choose Scatter - MT6795_Android_scatter.txt from images folder
And finally and very important - UNCHECK preloader (if don't - you are going to brick RMN3)
Then flash as usual with SP Flash:
Select Download Only option.
Press Download button.
Turn off RMN3.
Press only vol down button on RMN3 and plug USB cable immediately. Keep button pressed.
See the red bar in SP Flash. Now you can leave the button.
See the yellow bar in SP Flash - that means flashing is started, wait until progress is 100% and window with green check mark appear. Flashing is done.
Now disconnect USB cable, close the SP Flash and turn on RMN3. First start may take up to 10 minutes.

If you what to make a update from 6.1.11:

Only Check System.bin
No Preloader
No Userdat
No boot.img

[Voor 8% gewijzigd door theduke1989 op 03-02-2016 21:17]

• theduke1989
mellie2000 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:37:
[...]

Heb ik al geprobeerd, maar zonder resultaat... :'(
wachten totdat je batterij leeg is :) is vaak de oplossing als het echt niet meer lukt..

• theduke1989
Cypher87 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:28:
Ik heb blijkbaar een redmi note 3 16gb met Custom ROM. Nu heb ik allerlei guides gevonden waarvan http://en.miui.com/thread-193681-1-1.html de beste schijnt te zijn.

Ik zal dat vanavond eens proberen, maar ondertussen wil ik ook graag de bootloader unlocken. Echter ontvang ik maar geen verification SMS vanaf http://www.miui.com/unlock/apply.php. Zijn er meer mensen die dit probleem ondervinden?
Voor zo'n code kan je soms wel tot een maand 1-2 wachten :)
Het is geen probleem maar gewoon een extra service die ze verlenen maar niet al te snel beantwoorden.

• theduke1989
NimRod1337 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:40:
[...]

Okeej, zijn die EU roms wezenlijk anders dan de CN roms qua dit soort dingen?
Je kan gewoon de Henessy rom installeren via de SP FLASH TOOLS :)
Omdat je de MTK variant heb. Ik denk wanneer de Snapdragon variant ge-released wordt je daarvoor weer een andere rom hebt.

Maar met de SP FLASH TOOL kan je prima de ROM flashen en zitten alle GAPPS die je nodig hebt er gewoon in.

• Kiswum
NimRod1337 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:00:
Er is een nieuwe rom voor de pro. Kreeg hem via de leverancier, zal vanavond kijken.

Edit: hier staat die.
Wie is de leverancier? Is dit een fake ML rom met bloatware?
Please meer info!

• Kiswum
NimRod1337 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:54:
Alles werkt op zich prima, maar de Chinese dingen komen soms onverwacht tussendoor. Is hopelijk iets wat in een EU rom helemaal weg is. Hopelijk binnenkort CM voor dit toestel, anders weet ik niet of ik hem hou nog heel lang.
Gewoon de originele en.miui.com rom erop zetten. Nu weet je niet wat voor *apps (lees:spyware)* op de achtergrond meedraaien. Ik kan dus ook niet aanraden dat iedereen de rom uit je voorgaande link gaat draaien als je niet weet wat de source is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum
dutchgio schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:20:
Tja die posts dat je alleen bij IBuyGou mag kopen en meteen de officiële rom moet flashen kennen we nu wel. ;)
Het is gewoon wachten totdat ze bij Xiaomi.eu ondersteuning bieden.
Alleen bij ibuyou kopen is niet verplicht hoor ;) Ondersteuning bieden voor vreemde rom's is iets wat ik helaas vaak tegenkom. Ik vind het alleen jammer dat mensen met vreemde meldingen komen, terwijl ze een of andere rom op hun telefoon hebben zitten.

Vooral de 66.77.xx.xx rom's, 77.1.1.0 (nog meer info over zo'n release is hier of hier te vinden) (of iets wat daar op lijkt) zijn erg in trek bij (te) veel webshops. Dat zetten ze er dan als service op voor de klanten. De enige die er beter van worden zijn de bedrijven die deze rom's bouwen en niet de eindgebruiker.

[Voor 14% gewijzigd door Kiswum op 02-03-2016 20:32. Reden: Info over de 77.1.1.0 release geplaatst.]

• Kiswum
Doordat dit extra informatie is vanwege het Launch event in India plaats ik een nieuw bericht.

Goed nieuws, de Snapdragon versie van de Redmi Note 3 (Pro), heeft interessante 4G banden!
http://www.mi.com/in/note3/specs/

TDD-LTE (38/39/40/41) en FDD-LTE (1/3/5/7/8 = 2100/1800/850/2600/900)

Alle informatie over dat evenement heb ik in mijn blog geplaatst:
Kiswum - Your smartphone reviewer: Xiaomi Product launch 03-03-2016 (India)

Edit: Ik weet niet hoe lang het al is, maar de productpagina van de Chinese site geeft nu ook meer FDD-LTE banden aan: B1 / B2 / B3 / B4 / B5 / B7 / B8 = 2100/1800/850/1700/2600/900.
Dit kan dus in de toekomst ook het geval zijn bij de de Mi5 met een nieuwe Qualcomm chip (houdt die pagina eventueel ook in de gaten als je daarvoor zou kiezen.)

[Voor 29% gewijzigd door Kiswum op 03-03-2016 12:44. Reden: Chinese variant biedt (nu) ook extra 4G banden.]

• theduke1989
Ik heb een vraag betreft bootlocker.

Xiaomi.eu geeft aan dat je via de updatertool twrp moet installeren en zo vanuit dat hun roms kan installeren.

Maar kan ik ook dan de en.miui.com roms installeren? Want ik heb voor me vrouw de stable nodig met de Duitse vertaling erin.

Of ben je echt afhankelijk van die unlockcode??

[Voor 8% gewijzigd door theduke1989 op 03-03-2016 17:04]

• theduke1989
dutchgio schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:05:
je kan ook zonder unlockcode, maar dan moet het via SP flashtool en de builds van Loxxar. op xiaomi.eu.
dan gaat het hele TWRP verhaal niet op, dat kun je dan laten voor wat het is.
dat is echt pas na het unlocken.
Bedankt,

Maar hij gebruikt een xiaomi.eu rom zie ik. Hoe kan ik een eigen ROM gebruiken?
Ik moet namelijk eentje met de duitse taal hebben dat is waarschijnlijk eentje met en.miui.com (MIUI7 -en niet MIUI7.1 deze heeft volgens mij geen duitse taal meer :( ) Maar hoe moet ik het dan flashen? Als nog met SP FLASH TOOLS?

• theduke1989
dutchgio schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:24:
het is niet voor niets xiaomi.EU. Daar zitten juist de Europese talen in.
Mijn fout,

Zo ik heb echt al die tijd gedacht dat de duitse taal er niet in zat om dat die vroeger praat ik over 2-3 jaar geleden er niet in zaten :( Vandaar.

Toch bedankt. Uhm dan alsnog mijn vraag kan je via de SP FLASH tools altijd de gewenste ROMS installeren. Of moeten we echt afwachten wanneer LOXXAR ze released???

• theduke1989
groxgrox schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:47:
[...]

Dat zou ik ook graag willen weten! Ik heb een locked bootloader en moet dus met SP de roms flashen. Prima, maar kan ik ook een andere ROM maken voor sp tools? Deze bijvoorbeeld, zou ik graag hebben op m'n Redmi Note 3. Had hem op de 2 ook en vond hem top;

http://www.smiui.net/redminote3_hennessy.php

Hier hebben ze het over installeren zonder en met bootlocker en smiui. Maar ik ga even een gratis lebera nummer regelen en kijken of het helpt.

• theduke1989
dutchgio schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:08:
Nee dat kan dus niet, smiui is niet compitabel met SP flashtools gemaakt.
Dat thread is verouderd en klopt niet.
Dus volgens jou beweringen zijn er twee mogelijkheden voorlopig:

1. Wachten op een unlockcode?
2. SP FLASH TOOLS VAN LOXAR gebruiken?

Dan maar die van Loxxar gebruiken helaas, hopelijk gewoon altijd de up-to-date...

• theduke1989
Anoniem: 684617 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:27:
Ik heb hem gisteren ontvangen.

Amper/geen rommel erop in hoeverre ik kan oordelen. kan alles vlot doen.
Is al een multi die erop staat.

Zou ik dan toch best kijken voor iets anders of werk ik er gewoon zo mee?
Welke ROM zit er op bij jou? Een rom van de winkel of wat? En welke model heb jij?
De MTK of de SD model? Hoe werkt de vingerprint?

• theduke1989
Goof2211 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:47:
Hallo techneuten, hier een leek.

Net een week de eigenaar van een Note 3 3/32

Nu lees ik van alles over MIUI Weekly ROM Releases.
Gaat dit van zelf of moet ik het zelf doen?

MIUI 7.0.919.0 ( LHNCNCJ)Stable Android 5.02.LRX22G
Als je een locked bootloader hebt en je hebt de standaard rom van de winkel dan vermoed ik dat je hier geen OTA's van krijgt mits de verkoper zelf wat vrijgeeft elke week.

Alleen als de bootloader unlocked is werken de OTA's volgens Loxxar (mutli-rom dev) Dus hier moet je even naar kijken. Ik zelf wacht ook geduldig af op de PRO software want voorlopig is deze er nog niet :( ...

• theduke1989
Anoniem: 684617 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:17:
Fingerprint is geweldig snel. Véél sneller en vlotter dan de iPhone6.

Ik heb Android versie 5.1.1 M%U47V
Miui versie 7.1.9.0.0 (LHOCNCL)

Bij volgende shop besteld:
http://nl.aliexpress.com/...3.html?detailNewVersion=2
Heb je die zelf erop geïnstalleerd of kreeg je die zo? Want op google kom ik terrecht op de franse miui site met problemen. Ik probeer me zelf te oriënteren voor me vrouw om te kijken wat de beste stappen zijn betreft het installeren van ROMS. Aangezien Loxxar als enige is volgens mij die de xiaomi.eu multi-lang rom gebruikt met SP Tools moet ik op hem wachten? Op en.miui.com wordt ik er ook niet wijzer op. Ga maar denk ik eens een simkaart (zonder beltegoed) aanschaffen om alsnog een unlock te krijgen.

• theduke1989
TheLion01 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 01:07:
Na lang Xiaomi gevolgd te hebben begin ik nu toch wel interesse te krijgen in hun smartphones. :) Ik ben aan het nadenken over de aanschaf van de Redmi Note 3 Snapdragon editie. Echter hoor ik veel over het feit dat er namaak versies van Xiaomi smartphones in omloop zijn en dat veel webshops een aangepaste ROM installeren en de bootloader locken. Bij welke websites hebben jullie ervaren dat ze originele Xiaomi toestellen leveren en de software onaangeroerd laten?
Vrijwel geen 1 shop laat de software onaangepast. Dat is hun marketingszet om zo mensen te lokken. Daarnaast moet je met de nieuwste devices in jou geval een bootlocker unlock code aanvragen anders heb je geen ota voor jou smartphone die je wilt. Dus denk er over na of je dit allemaal wel wilt doen.

• Kiswum
Als je bij de webshop vraagt om een originele/onaangetaste ROM (dus levering met de talen Chinees en Engels), dan zullen ze het gewoon op die manier leveren. Willen ze het niet of zeggen ze dat ze het doen om het gemakkelijker voor je te maken, dan kun je het als eis erbij zetten of doorgaan naar de volgende webwinkel.

We moeten hier niet accepteren dat er een ML rom met spyware wordt meegeleverd op Xiaomi telefoons (bij een internet connectie zie je gelijk vreemde apps + meldingen in je telefoon verschijnen). Ondersteuning aan zulke rom's zal ik niet meer geven. Het kost teveel tijd om aan een leek uit te leggen wat hij/zij en beeld ziet en men had zich van tevoren beter moeten laten voorlichten. Een betere oplossing, ik laat het die persoon zelf oplossen.

De enige rom's die ik ondersteun zijn die van xiaomi.eu of de originele van en.miui.com.

Edit: Meer info over de schimmige rom's kun je in de diverse Xiaomi topics vinden.

[Voor 4% gewijzigd door Kiswum op 05-03-2016 11:12]

• Kiswum
Wat zijn de versienummers van de rom's en komt Russisch voor in de menu's? Dat laatste is volgens mij niet gebruikelijk, maar daarin kan ik me vergissen. Ik heb het opgezocht en Russisch komt wel voor in de rom's en Duits zit er tegenwoordig ook weer in.

Zien jullie verder veel foutmeldingen bij het opstarten van apps?

[Voor 19% gewijzigd door Kiswum op 05-03-2016 13:52. Reden: Russisch toch wel een standaard taal]

• Kiswum
Anoniem: 684617 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:04:
Ik heb de pro.

Mijn versienummer is:
Miui 7.1.9.0 (LHOCNCL)

Verder amper tot geen problemen eigenlijk.
Ik merk apps zoals 'Tube Video'.
Alsook als ik mijn mail wil instellen wil zo'n 'chinese naam' toegang tot mijn mails, wat langs de andere kant logisch is want kan de chinese naam van de app zijn?
Goed nieuws!
Dat klinkt als een originele rom zonder rare problemen. Het kan zijn dat nieuwe features nog niet zijn vertaald naar het Engels.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
Camacha schreef op zondag 06 maart 2016 @ 18:55:
Als er iemand is met een Note Pro 3 die encryptie heeft geprobeerd ben ik zeer benieuwd of en hoe het werkt :)
Er is een onderzoek ingesteld mbt. de encryptie. Blijkbaar ging het bij teveel mensen fout.
Deze topics op en.miui.com kun je even bekijken, voordat je het zelf gaat uitvoeren.

Check vooral dit item met tips even: Marshmallow Encryption Issues (Advice)

• Kiswum
Waar komt de Redmi 3 Pro verwijzing vandaan? Bestaat die wel?
Het komt van de fanbase, zie hier het launch event in india:
YouTube: 2016 Redmi Note 3 Launch - Rise To Power

Zie: 0:13:00 voor de inleiding naar de naam van de telefoon (naam van de naamsverandering voor de CPU komt denk ik niet van Hugo af, maar je weet maar nooit...)

• Kiswum
dutchgio schreef op maandag 07 maart 2016 @ 07:22:
In India mogen ze de MediaTek variant niet verkopen, daarom is de Snapdragon versie er ook.
Heb je daar een bron van?
Want de Note 4G mocht daar wel worden verkocht. Er waren geruchten dat militairen het niet mochten gebruiken doordat de data naar Chinese servers ging (alle instellingen in je Mi account zoals Mi Find). Xiaomi heeft dit opgelost door servers in India te plaatsen en de productie van telefoons ook door Foxconn in India te laten uitvoeren. Daarmee werd alles opgelost. Het heeft naar mijn weten niets met MediaTek te maken, maar met de synchronisatie van gegevens. Mocht je een bron hebben, dan kan ik daar even naar kijken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kiswum
Ah dat nieuws, bedankt voor jullie berichten!
Ik ben er gelijk even ingedoken. Het stond niet meer op mijn netvlies.

Dit is de aanklacht in het kort:
Xiaomi gebruikt de standaard AMR, EDGE en 3G verbindingen op haar telefoons. Deze zitten in zowel de Qualcomm als MediaTek telefoons. Elke mobiele telefoonfabrikant gebruikt dit. Deze patenten zijn in het bezit van Ericsson en door middel van loyalties mogen fabrikanten dit gebruiken. Hierbij mocht Micromax een lager bedrag betalen, zo'n 0.8% tot 1,25% per telefoon.

Qualcomm biedt deze patenten aan in haar chips, maar bij MediaTek moet de koper van de chips dit zelf regelen.

Ericsson wil best wel een bedrag afspreken met Xiaomi, echter wil Xiaomi vooralsnog niet schikken, ze zoeken eerst uit wat wel/niet mogelijk is. In de tussentijd mogen de Qualcomm modellen wel worden verkocht, doordat het patent door Qualcomm is geregeld.

Ik moet jullie hierin gelijk geven! Vooralsnog mag Xiaomi inderdaad geen MediaTek telefoons in India verkopen. De Redmi Note 4G was inderdaad een Qualcomm variant met een Snapdragon 400 8)7

• Kiswum
Momus schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:19:
[...]

De reden dat er telefoons zijn met Qualcomm processoren, is dat Qualcomm in 2010 geïnvesteerd heeft in Xiaomi. Sterker, eerst bracht Xiaomi alleen maar telefoons met Qualcomm processor uit.
Het klopt dat Qualcomm investeerde in de start-up Xiaomi. Echter kan het zijn dat deze "lening" inmiddels al is terugbetaald:
http://seekingalpha.com/a...omms-brilliant-investment

Ik ga kijken of ik dit nog precies kan uitzoeken. Xiaomi is namelijk ook de bezitter van de CPU chip: Leadcore en leveren telefoons met een MediaTek processor. Als Qualcomm nog steeds een investeerder is, dan zouden ze daar niet blij mee zijn. Aan de andere kant, Xiaomi besteed veel geld aan andere samenwerkingen waar o.a. de Yeelight lampen en de Xiaoyi Sportcamera uit zijn gekomen. Ze bezitten zelfs een gedeelte van Segway.

Update:
Het is niet zeker of ik het antwoord zal vinden op de vragen: Heeft Xiaomi Qualcomm al terug betaald en investeert Qualcomm nog steeds in Xiaomi.
Mijn vermoeden zegt dat Xiaomi alles heeft afbetaald en dat er geen investeringen meer zijn vanuit Qualcomm. Xiaomi kan gaan en staan waar ze willen. Dit zijn echter vermoedens van mijn kant. Echter vinden Xiaomi en Qualcomm elkaar wel erg lief, je kunt ze dus zien als echte vrienden en niet als bank en cliënt.

Mooi weetje wat ik zojuist zag. Een hoog geplaatste persoon van Qualcomm werkt tegenwoordig bij Xiaomi als hoofd van een divisie.
http://www.forbes.com/sit...-qualcomms-head-of-china/
Chinese phone maker Xiaomi announced today that it’s hired the head of Qualcomm's Chinese operations, Wang Xiang. Wang is joining Xiaomi as senior vice president of strategic cooperation.
http://en.miui.com/thread-121574-1-1.html
Wang Xiang, former SVP of Qualcomm, joins Xiaomi as SVP

[Voor 31% gewijzigd door Kiswum op 07-03-2016 11:58]

• Kiswum
Graag gedaan, wat mij betreft zijn dit inhoudelijk goede discussies :D

• theduke1989
hsst schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:26:
Er is intussen een rom van xiaomi.eu voor de Redmi note 3 pro, maar het is een TWRP zip, en voor zover ik gezocht heb, is er nog geen TWRP voor de pro. Voor de Redmi 3 heeft iemand een miflash zip gemaakt, hopelijk doen ze dat ook voor de Redmi note 3 pro.
http://xiaomi.eu/communit...30464/page-23#post-278704
Staat if you find it. Dus als je deze kan vinden. Maar volgende week weten we meer. Vrijdag of kenzo ROM uitgebracht wordt door Xiaomi.eu

Er is al een spflashtool ROM voor de pro prime versie.

Iemand deze al geprobeerd: http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html met de PRO series????

[Voor 10% gewijzigd door theduke1989 op 07-03-2016 18:15]

• theduke1989
NimRod1337 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 18:50:
[...]

Wat gaan ze vrijdag hierover naar buiten brengen dan?
Ik verwacht wel 11 maart wel een ''Kenzo'' ROM voor de RMN3PRO.
Aangezien er veel devices worden support in de aankomende release (9 maart en later)

Ik hoop van wel en dat er een developer of wat dan ook een SPFLASHTOOL released met deze ROM erin..
Silvin schreef op maandag 07 maart 2016 @ 19:02:
[...]

Ja ik heb mijn Note Pro met deze tutorial geflasht. Was een fluitje van een cent, vooral omdat de Qualcomm drivers al op m'n pc stonden. Het was echter deze rom welke wel root bevat maar ook een aantal bugs (zie mijn post van 1 of 2 pagina's terug, of te plekke in dat topic op pagina 17).
Klopt, er onder staat de tutorial. Heb je issue's met de rom of niet??

[Voor 38% gewijzigd door theduke1989 op 07-03-2016 19:04]

• theduke1989
Wat is nou de beste ROM voor de pro versie met welke flash methode? Kan iemand me een link sturen en.miui.com of Xiaomi.eu ? Kenzo rom is niet uit dus neem aan de henessy ROM?

Ik kan maar niet kiezen van alle gegeven links wat de beste multi-lang + flash is voor de rmn3pro..

[Voor 22% gewijzigd door theduke1989 op 08-03-2016 16:26]

• theduke1989
dutchgio schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:31:
kenzo = pro.
je kunt geen hennesy (mediatek) rom op je pro flashen.
zonder unlock van de bootloader, die je dus maar beter aan kunt vragen, kun je ook nog geen multilanguage xiaomi.eu rom flashen zover ik weet.

maar deze vraag komt nu nogal vaak voorbij, is het nu toch niet beter om de topics op te splitsen?
Het beste is om alle hennesy / kenzo types apart te doen? Dus een nieuwe topic aanmaken...

• Kiswum
theduke1989 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 17:42:
[...]

Het beste is om alle hennesy / kenzo types apart te doen? Dus een nieuwe topic aanmaken...
Bedankt voor het aanmaken van het nieuwe topic, ik schrok even wakker toen ik nog een topic zag staan van de Redmi Note, maar het is een goede zet van je!

Hier is het topic voor de Redmi Note 3 Qualcomm variant.:
[Xiaomi Redmi Note 3 -/ Kenzo] Ervaringen en Discussie

• theduke1989
dutchgio schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:41:
Welkom op Tweak.... Oh wacht je bent niet nieuw. :)
Wellicht wel even handig om je in te lezen m.b.t. die seller, komt vrij vaak voorbij...

Note 4 is een leuk toestel, als je de 3 nog niet hebt. Anders is het maar een kleine update.
Al heb ik voorkeur voor een SD variant. Dan zou ik eerder de RMN3SD halen of wachten op de RMN4SD als die binnenkort uitkomt verwacht ik (India release)
_-Tijmen-_ schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:33:
Hebben mensen ervaring met de volgende seller?
http://www.aliexpress.com...11-4498-8a66-640b3bbddb38

Hoe zien jullie de note 4 ten opzichte van de note 3?

Of zouden jullie aanraden om te wachten op de note 4
http://www.aliexpress.com...e/342812_32720778364.html
Lees deze link eens: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee