• elinx
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14:05
jernij schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:57:
...

Niet heel handig of kan ik er nog wel een eu rom op krijgen nu?
Je toestel is mbt de rom feitelijk weer in de staat als toen hij geleverd is.
Ik weet niet of je de laatste global versie het geinstalleerd, anders moet dit alsnog ivm met de firmware
Kijk eerst eens of je weer moet unlocken.
Daarna weer twrp erop en dan de eu rom.

• jernij
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 31-05 22:26
elinx schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 19:49:
[...]

Je toestel is mbt de rom feitelijk weer in de staat als toen hij geleverd is.
Ik weet niet of je de laatste global versie het geinstalleerd, anders moet dit alsnog ivm met de firmware
Kijk eerst eens of je weer moet unlocken.
Daarna weer twrp erop en dan de eu rom.
Ja, laatste versie.
Upgrade naar een niet officiële rom is niet mogelijk zegt ie

• elinx
jernij schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 19:53:
[...]

Ja, laatste versie.
Upgrade naar een niet officiële rom is niet mogelijk zegt ie
Dat is tegenwoordig nooit mogelijk via Mi recovery.
Twrp installeren ontkom je niet aan.
Kijk voor je de EU rom gaat flashen (met twrp) of de bootloader geen lock heeft, want daardoor ging het eerder mis. Je kan alleen met een officiele Mi rom unlocken, dus dat kan nu ook.

Wel ervoor zorgen dat hetzelfde account aan dit toestel gekoppeld wordt bij de unlock settings, anders moet je 72 uur wachten.

[Voor 14% gewijzigd door elinx op 12-01-2018 22:50]

• jernij
elinx schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:48:
[...]
Dat is tegenwoordig nooit mogelijk via Mi recovery.
Twrp installeren ontkom je niet aan.
Kijk voor je de EU rom gaat flashen (met twrp) of de bootloader geen lock heeft, want daardoor ging het eerder mis. Je kan alleen met een officiele Mi rom unlocken, dus dat kan nu ook.

Wel ervoor zorgen dat hetzelfde account aan dit toestel gekoppeld wordt bij de unlock settings, anders moet je 72 uur wachten.
Ik heb nog nooit unlock gedaan, dat was al, maar het lijkt er op dat ie nu weer gelocked is dan ofzo...

Ik houd het even bij de Engelse taal, kan er ff niks mis gaan...

• elinx
jernij schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:53:
[...]

Ik heb nog nooit unlock gedaan, ..............
Nooit?
Ik ging er vanuit dat je TWRP en de EU rom had geïnstalleerd.
Dat kan alleen als de bootloader unlocked was of vervangen door een gehackte bootloader,
In het laatste geval is het niet mogelijk om een custom rom te installeren zonder voorzorgsmaatregelen.

Elke nieuwe Xiaomi telefoon wordt geleverd met een gelockte bootloader.
Soms werd deze bootloader vervangen door de verkoper samen met een Nederlandstalige rom.
een dergelijke rom is nimmer te upgraden zonder dat je telefoon op zwart gaat als je geen voorzorgsmaatregelen neemt.

Nu je een Global rom hebt geinstalleerd is Engels of een andere taal de enige mogelijkheid. Wil je wel Nederlands, dan moet je oftewel de bootloader unlocken of vervangen door een gehackte versie.
Dat laatste is niet aan te raden, zoals je zelf nu hebt ervaren.

[Voor 43% gewijzigd door elinx op 12-01-2018 23:41]

• jernij
elinx schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 23:31:
[...]
Nooit?
Ik ging er vanuit dat je TWRP en de EU rom had geïnstalleerd.
Dat kan alleen als de bootloader unlocked was of vervangen door een gehackte bootloader,
In het laatste geval is het niet mogelijk om een custom rom te installeren zonder voorzorgsmaatregelen.

Elke nieuwe Xiaomi telefoon wordt geleverd met een gelockte bootloader.
Soms werd deze bootloader vervangen door de verkoper samen met een Nederlandstalige rom.
een dergelijke rom is nimmer te upgraden zonder dat je telefoon op zwart gaat als je geen voorzorgsmaatregelen neemt.

Nu je een Global rom hebt geinstalleerd is Engels of een andere taal de enige mogelijkheid. Wil je wel Nederlands, dan moet je oftewel de bootloader unlocken of vervangen door een gehackte versie.
Dat laatste is niet aan te raden, zoals je zelf nu hebt ervaren.
Nee ik heb met hulp van jou toen een nieuwere rom er op gezet, stond al rom met nl erop. Telefoon was unlocked, maar lijkt nu weer gelocked. (kan dat?)
Volgens mij niets mis met deze versie behalve dat er geen Nederlands op staat. Alleen dat ik mijn toetsenbord mis...

• elinx
jernij schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 08:10:
[...]

Nee ik heb met hulp van jou toen een nieuwere rom er op gezet, stond al rom met nl erop. Telefoon was unlocked, maar lijkt nu weer gelocked. (kan dat?)
Volgens mij niets mis met deze versie behalve dat er geen Nederlands op staat. Alleen dat ik mijn toetsenbord mis...
Ik heb even terug gelezen en ben verbaasd dat je het weer aandurft.
De telefoon wordt weer gelocked als er een upgrade van Android of Miui is geweest.
Normaal gesproken merk je dat niet als je een originele Miui rom (zoals nu) hebt en is opnieuw unlocken zo gedaan. Maar volgens mij had je niet zelf de telefoon unlocked en dan is het wat gecompliceerder.

[Voor 9% gewijzigd door elinx op 13-01-2018 12:35]

• jernij
elinx schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:34:
[...]
Ik heb even terug gelezen en ben verbaasd dat je het weer aandurft.
De telefoon wordt weer gelocked als er een upgrade van Android of Miui is geweest.
Normaal gesproken merk je dat niet als je een originele Miui rom (zoals nu) hebt en is opnieuw unlocken zo gedaan. Maar volgens mij had je niet zelf de telefoon unlocked en dan is het wat gecompliceerder.
Ja, ach ik denk ik doe precies hetzelfde als toen :-)
Wel zo ver gekomen dat ik de foon weer aan de praat heb, dus de winst is er 8)
De telefoon was al unlocked inderdaad, naja goed voor mijn Engels ;-)

Edit, Telefoon lijkt beter te presteren op deze ROM :9

[Voor 11% gewijzigd door jernij op 14-01-2018 21:45]

• vandermark
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20:56
Dit weekend van 7.1.2 (lineage os) naar 8.1.0 (pixel experience) gegaan en dat bevalt goed: telefoon lijkt sneller en accuduur is ook beter d:)b

STRAVA | Mijn trouwfotografie site | Panasonic 5kW J Monoblock

• DaYwaLkUr
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17:41
Heb geen idee of het de ROM is..

Maar ik heb opeens issues met het chargen van het toestel, lijkt opeens erg traag en doet random disconnecten, als ik de charger opnieuw doe pluggen, doet die het weer ff..

Ook reageert de fingerprint reader minder goed, volgens mij een reden om een nieuw toestel aan te schaffen ;)

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:53

Zenix

BOE!

Een hele dikke bump. De telefoon werkt anno 2020 nog steeds prima. Mijn moeder gebruikt hem nog steeds dagelijks met tegenwoordig Android 10 Havoc OS. Als ik het vergelijk met mijn Redmi Note 5 pro zit er qua performance niet eens veel verschil tussen. Alle standaard apps social media apps en alles gaat nog steeds lekker soepel, zolang je niet gaat gamen is het nog dikke prima.
Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee