Acties:
  • +4Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-04 00:37
Mede-auteurs:
  • Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-03 18:52

Kiswum

• darasta
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-04 12:10

darasta

Xiaomi Redmi Note 3 (Prime) Ervaringen & Discussie Topic

Inleiding

Dit topic is bedoeld voor de tweakers met een ''Xiaomi Redmi Note 3 PRO (Kenzo).
Hieronder vindt je alle informatie over deze telefoon.

Foto's

Specificaties

Scherm formaat:1920 x 1080 pixels, 5,5" (~403 ppi)
Scherm type:IPS LCD capacitieve touchscreen, 16M kleuren
Multitouch:10 vingers
Chipset:Qualcomm Snapdragon 650
CPU:Cortex A53 + A72(64bit), Hexa-core 4 x 1,8 GHz + 2 x 1,2 GHz
GPU:Adreno 510
3G Netwerk:WCDMA 850/900/1900/2100 MHz
4G Netwerk:FDD-LTE 850/900/1700/1800/1900/2100/2600 MHz (B1 / B2 / B3 / B4 / B5 / B7 / B8)
Camera (achterkant):16 MP (16:9), F2.0 aperture, autofocus, dual-tone LED verlichting, PDAF 0,1 seconde focus
Camera (voorkant):5 MP (16:9) 2560x1440 pixels, 4x digitale zoom, , F2.0 aperture
SD card:Ja, Combi Sim2/microSD
Opslag geheugen (ROM):16/32 GB
Werkgeheugen (RAM):2/3 GB
Luidspreker:1 luidspreker
Simkaart:Dual-SIM, dual standby (2x Micro)
WLAN:Wifi 802.11 a/b/g/n/ac op 2,4GHz en 5GHz, wifi Direct, DLNA, wifi hotspot
Bluetooth:v4.1 Low Energy
NFC:Nee
Vingerafruklezen:Ja
USB:USB 2.0 (MHL), USB On-the-go
Sensoren:Snelheidsmeter, afstand, gyroscoop, nabijheid, kompas, licht, infrarood afstandsbediening
GPS:GPS, A-GPS, GLONASS, Beidou
Formaat:150 x 76 x 8,5 mm
Gewicht:164g
Accu:Niet-verwisselbare Li-Ion 4000 mAh accu
Kleuren verkrijgbaar:Goud, Zilver, Grijs
Led kleuren:Blauw, Rood, Groen, Oranje, Geel, Cyaan, Wit en Violet

4G informatie

De telefoon is geschikt voor alle 3G netwerken in de Benelux. 4G zal niet voor alle netwerken geschikt zijn. De B20 (800Mhz) band mist, waardoor er geen volledige ondersteuning is voor 4G. De volgende banden worden wel ondersteund FDD-LTE 1800/2100/2600 MHz. Per locatie en provider verschilt de impact die dit heeft op 4G bereik.
De redmi note 3 pro special edition (KATE) ondersteund de 800 MHz band wel. Deze ondersteuning zit waarschijnlijk in de hardware. Softwarematig unlocken van een frequentie is tot nu toe niet mogelijk.

Redmi note 3 varianten

Er zijn 3 verschillende varianten van de redmi note 3.
Redmi note 3: Mediatek variant (Hennesy).
Redmi note 3 Pro: Qualcomm variant (Kenzo)
Redmi note 3 Pro Special edition: Qualcomm variant met extra 4G banden. (Kate)(net aangekondigd)
Bij Xiaomi worden al deze varianten Redmi note 3 genoemd. Het onderscheiden van deze varianten is echter wel belangrijk, aangezien ze allemaal hun eigen ROM hebben en het flashen van de verkeerde ROM leidt tot een bootloop.

Prijzen

Note 3 Standaard (2/16): 999 Yuan
Note 3 Prime (3/32): 1199 Yuan
Europeanen kunnen hun telefoon nog niet rechtstreeks bij Xiaomi kopen, dat gaat via een reseller/internationale webshop. Bij de release zat de prijs van het standaard (2/16) model rond de €150,- en het Prime model (3/32) rond de €200,- (excl. verzendkosten en eventuele importkosten).
Zie het \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen. voor aankoopadvies.

Gelockte Bootloader

Xiaomi heeft de bootloader van alle nieuwe toestellen geblokkeerd, waaronder de redmi note 3 pro. Door de bootloader te vergrendelen kun je geen gebruik maken van fastboot of een custom recovery (TWRP).
- Hierdoor kun je niet van officiële global naar officiële chinees overstappen met fastboot (of andersom)
- Hierdoor kun je geen custom ROMS installeren. (want je kunt geen aangepaste recovery flashen)

Wat kan wel:
- van STABLE naar DEV (en andersom)
- Van GLOBAL naar CHINEES (en andersom) middels EDL en Miflash

Waarom is dit gedaan:
Het idee is om toestellen veiliger te maken en ervoor te zorgen dat doorverkopers er geen aangepaste ROM opzetten met spyware en dergelijke. Helaas werkt dit niet en zijn er meerdere multi-lang varianten in omloop (MIUI 7.1.99.0, MIUI 7.1.9.0.0 etc.) die met EDL en MIflash op de telefoon zijn gezet. Deze varianten kun je herkennen aan een afwijkend MIUI versienummer en het feit dat ze niet willen updaten naar de laatste officiële release, niet willen wisselen van stable naar dev en je de bootloader er niet mee kan ontgrendelen. De enige manier om terug te gaan naar een originele officiële ROM is middels EDL en Miflash.

De bootloader kan gelukkig wel ontgrendeld worden. Hiervoor moet je unlockrechten aanvragen op http://en.miui.com/unlock/. Het duurt enkele dagen tot 2 weken voor de aanvraag wordt behandeld. De rechten worden gekoppeld aan je account en zijn 30 dagen geldig. Per 30 dagen kun je één aanvraag indienen die werkt voor één telefoon. Na goedkeuring kan je met een windows programma de bootloader unlocken. Dit werkt alleen vanaf de laatste officiële DEV ROM. Bij handleiding staat een uitgebreide uitleg.

ROMS

Officieel zijn de volgende ROMS beschikbaar op de officiële site van Xiaomi.
Qualcomm global: Global ROM voor KENZO
Deze ROM heeft ondersteuning voor meer talen, maar geen Nederlands. Ook is hier de playstore en google services al geïnstalleerd en veel van zaken die gericht zijn op de Chinese markt verwijderd.
Qualcomm China: China ROM voor KENZO
Deze ROM is gericht op China en bevat alleen Engels en chinees. Daarnaast zijn google services niet geïnstalleerd. Deze zijn te installeren met de google installer.
Special Edition: ROM voor Kate
MTK China: China ROM voor Hennesy.

Van elk zijn 2 varianten. Stable en developer. Developer wordt wekelijks geüpdatet en bevat de nieuwste functionaliteit, maar kan bugs hebben. De stable variant wordt ongeveer 1x per maand geüpdatet, maar heeft niet de laatste functionaliteit.

Nederlands is officieel niet beschikbaar en zelfs de global variant heeft nog redelijk wat Chinese apps.
De ROM's van Xiaomi.eu maken gebruik van de originele ROM en voegen daar Multilang aan toe, waaronder Nederlands. Ook wordt al het chinees verwijderd.
Er zijn stable's en weekly's, die respectievelijk overeenkomen met de originele stable ROM en developer ROM.
Hier kunnen de laatste uitgaves worden gevonden. (zoek naar KENZO)
OTA updates werken ook bij Xiaomi.eu builds. Het duurt echter lang voordat de update beschikbaar komt via de updater app. Het alternatief is om de update handmatig te downloaden en te installeren.

Daarnaast zijn er nog een aantal custom ROM's, waaronder AOSP en CM.
De Xiaomi.eu ROM en andere custom ROM's moeten worden geinstalleerd met TWRP. Hiervoor moet de bootloader worden ontgrendeld.
Voor meer uitleg over hoe te wisselen tussen de verschillende ROMS zie hieronder voor de handleidingen.

Wat is het voordeel van de Multi Language (ML) rom van Xiaomi.eu te kiezen in plaats van de originele Chinese of Global Miui ROM?

Nadelen:
• Als er een bug in het systeem zit, dan wordt je mogelijk doorverwezen naar de originele source: namelijk en.miui.com. Hierdoor kan het langer duren voordat een bug wordt opgelost.
• De ROM komt direct van de Engelse Miui site: en.miui.com. Vanuit die ROM worden de onderstaande voordelen toegevoegd. Via een over-the-air (OTA) update, krijg je de update 1 tot enkele dagen later.

Voordelen:
• Bugs die zijn veroorzaakt door de taalpakketten, worden vaak binnen 1 week opgelost.
Nederlandse taal wordt wekelijks bijgewerkt (mits er fouten worden doorgegeven door NL gebruikers).
Link om taalfouten te rapporteren: http://xiaomi.eu/community/forums/dutch-translation.14/
• Je behoudt wekelijks updates (mits je gebruik maakt van de Weekly/Developer ROM).
• Locatie van de GPS wordt aangepast van China naar een Europees land. Hierdoor verwacht je telefoon niet dat hij in China zit, maar ergens in Europa. Onder andere weer-gebaseerde apps werken hierdoor velen malen beter. Een voorbeeld hiervan is Buienalarm, dat werkt doorgaans niet/nauwelijks op een Chinese telefoon. Een lokale app zoals OV9292 werkt mogelijk ook niet goed als de locatie op China staat i.p.v. een Europees land.
• Zo goed als alle Chinese apps zijn verwijderd.
• Google Play is standaard geïnstalleerd.
• Standaard root toegang, die je zelf in kunt schakelen.
• De garantie zal je niet verliezen als je een ML ROM op je Xiaomi apparaat zet. Wees echter wel heel erg voorzichtig en secuur met het vervangen van je ROM.

Handleidingen

Rooten:
Officiële (DEV) ROM: root op een officiële ROM kan alleen na het unlocken van de bootloader. Hierna kan in de app “Safety” --> “permissions” worden gekozen voor “allow root acces”, waarna Root beschikbaar is. Dit werkt alleen op DEV ROM's.
Xiaomi.eu ROM: Om roottoegang te verkrijgen moet supersu.zip worden geflashet. Dit kan vanuit TWRP of met de update app.
Updaterapp:
Download de juiste ROM en zet deze in de map "downloaded_rom" van je telefoon (op intern geheugen, niet op sd kaart). Open vervolgens de updater app en selecteer "choose update package". Blader naar het gedownloade bestand en klik deze aan en volg de stappen.
Mi PC Suite:
Installeer de software en start deze op.
Zet je telefoon in fastboot door deze uit te schakelen en vervolgens tegelijkertijd vol- en de powerknop in te drukken.
Sluit de telefoon met de originele kabel aan op de pc (in fastboot modus).
Software geeft nu een pop up. Klik op de gewenste versie en vervolgens op "flash device".
Volg de stappen.
Uitgebreide uitleg updater app
uitgebreide uitleg Mi PC Suite (punt 7)

Wisselen van officiële CHINA ROM/Bootloop/Niet-officiële ROM naar officiële GLOBAL met bootloaderlock:
Het is mogelijk om met een gelockte bootloader in EDL modus met Mi-flash de officiële ROM terug te flashen. Lees deze handleiding goed door en controleer elke stap.
DIT WERKT ALLEEN MET 64bits WINDOWS!

Wisselen van officiële CHINA ROM/Bootloop/Niet-officiële ROM naar officiële GLOBAL zonder bootloaderlock:
Zodra de bootloader is ontgrendeld kunnen officiële ROM's met fastboot worden geïnstalleerd. Hier kunnen de fastboot roms worden gedownload en wordt stap voor stap uitgelegd wat je moet doen.

Bootloader unlocken:
Aanvragen unlockrechten
Ga naar http://en.miui.com/unlock/ en klik op unlock now. Log in met je mi account en vul daarna het formulier in en druk op verzenden. Vervolgens moet je een code invullen die je per sms wordt toegestuurd. Als er staat request submitted, dan is je aanvraag ingediend.

Notities: Wees voorzichtig met het opnieuw verzenden van een code. Na een aantal keer wordt je account geblokkeerd en kun je het pas na 1 a 2 dagen opnieuw proberen.
Deze verificatieservice schijnt een probleem te hebben met bepaalde 06 nummers. Als je geen sms krijgt binnen 5 minuten, probeer het dan met een ander nummer of een online sms ontvang dienst zodat je een buitenlands nummer kan proberen. (hou in de gaten dat je niet op resend sms drukt, want dan blokkeer je na een aantal keer).

Hierna kun je op en.miui.com/unlock je status van de aanvraag bekijken. (wel eerst op unlock now klikken). Zodra de aanvraag is goedgekeurd staat er een uitleg over hoe je dit moet doen en een grote knop waar je de unlockertool kan downloaden.

Bootloader unlocken
Om de bootloader daadwerkelijk te unlocken heb je het volgende nodig: unlockrechten, de laatste officiële DEV versie en eenopgeladen redmi note 3 pro gekoppeld aan je Mi account (door in te loggen)
Zet in DEVELOPER SETTINGS "ENABLE OEM UNLOCK" en "ENABLE USB DEBUGGING" aan.
Download de unlockertool en pak het .zip bestand uit. Open miflashunlock.exe, klik op agree en log in met HETZELFDE mi account waar je unlockrechten op hebt gekregen. Vervolgens zal het programma deze rechten verifiëren en dan wordt er gevraagd om je telefoon in fastboot mode te zetten en aan de computer aan te sluiten. Je zet je telefoon in fastboot door deze uit te schakelen en vervolgens tegelijkertijd vol- en de powerknop in te drukken.
Druk hierna op unlock en wacht tot het programma klaar is.

PROBLEMEN:
Your device isn't supported by Mi Unlock: Dit houdt in dat je nog geen unlockrechten hebt voor een telefoon. Kan door meerdere dingen worden veroorzaakt.
1) Je hebt nog geen unlockrechten (controleer of je deze hebt aangevraagd)
2) Er zijn meerdere accounts aangemaakt. Probeer in te loggen bij de unlocktool en check of je acces krijgt met je telefoon nummer, je mailadres en je mi account nummer. Gebruik vervolgens dezelfde gegevens om in te loggen in je telefoon en de bootloader te unlocken.
Couldn't verify device: Dit is een foutmelding die veel voorkomt als er iets mis is gegaan met de koppeling van de telefoon aan je MI account, probeer deze handleiding te volgen.

- Er bestaat een onofficiële manier van unlocken, maar nadat je dat hebt gedaan moet je met elke update of nieuwe ROM extra stappen volgen om niet in een brick te eindigen. één foutje=BRICK.

Custom recovery (TWRP)
Nadat de bootloader niet langer op slot zit kan TWRP geinstalleerd worden.
Ook hier zit een addertje onder het gras. De originele ROMS hebben een recovery beschermingsmechanisme in de boot.img die op tilt slaat na het flashen van TWRP. Hierdoor start de telefoon dan niet meer op. Dit gebeurt als men de TWRP flasht van xiaomi.eu of van de TWRP website.
Om dit te voorkomen was het nodig zelf de boot.img aan te passen en ook te flashen.

Gelukkig is er nu een aangepaste TWRP die het apart maken en flashen van boot.img overbodig maakt (cofface TWRP). Hieronder staat uitgelegd hoe je deze variant installeert.

Er zijn verschillende methodes om TWRP te installeren.
Hier worden 2 methoden uitgelegd. De fastboot methode maakt gebruik van fastboot commandoscherm en de flashify methode van een app om te flashen.

FASTBOOT METHODE:
Voorbereiding:
Zet "USB debugging" en "enable OEM unlock" aan in "developer options".
Download en installeer: minimal abd and fastboot
Download Cofface TWRP recovery, hernoem het bestand recovery.img en plaats het in de Minimal ADB and Fastboot map.

Recovery flashen
Zet je telefoon in fastboot modus (Power + vol min en bij het herstarten van het toestel de power los laten en de min vast houden) en sluit deze met een usb kabel aan je pc.

Open een command window in de Minimal ADB and Fastboot map.
Controleer of je telefoon goed is aangesloten met het volgende commando:
"Fastboot devices"
Je krijgt een serie nummer van je telefoon te zien als je telefoon correct is aangesloten
Voer nu het volgende commando in om de recovery te flashen
"fastboot flash recovery recovery.img"
Start vervolgens de telefoon op in recovery modus (volumeknop omhoog en power knop)

FLASHIFY METHODE
Hier staat een volledige uitleg die TWRP installeert met een app en zonder gebruik van fastboot.
Je hoeft op dit punt de binaries nog niet te installeren als je van plan bent om een custom rom te flashen (is volgende stap).
In het kort: Verkrijg root, installeer vervolgens flashify en flash de recovery en vervolg dan deze handleiding.

Er zijn verschillende varianten van TWRP in de omloop. Bovenstaande werkt in principe voor alle custom roms. Zie Hier voor een overzicht.
Installeren van custom ROM
Dit wordt uitgelegd aan de hand van de xiaomi.eu ROM. In principe zou dit moeten werken voor alle custom ROM's.
Xiaomi.eu multilang roms
Supersu

Controleer of de ROM geschikt is voorKENZO.
Zet de custom rom die je wilt gebruiken op je telefoon.
Als je root toegang wilt, zet dan de supersu zip ook op je telefoon.
Start je telefoon in recovery modus (vol+ en power) of via de updaterapp-->setting-->reboot to recovery.
Wipe eerst de data en de cache partitie (je raakt al je bestanden en instellingen kwijt)
Flash vervolgens de custom rom zip.
Als je root toegang wilt moet je hierna de supersu zip flashen.
Reboot je telefoon en wacht tot je custom rom is opgestart.

PROBLEMEN
Als je telefoon hierna niet meer wil opstarten en blijft hangen op het mi logo is er sprake van een bootloop. Herstart opnieuw in recovery (vol+ en power) en flash de rom opnieuw. Wees er zeker van dat je de juiste (KENZO) rom gebruikt.

Tooltjes en Tutorials

Google Installer (PlayStore installeren
Stap voor stap uitleg om de telefoon te unlocken, de xiaomi.eu ROM te installeren en te updaten
FAQ Redmi note 3 PRO (engels)

Links:

Chinese Redmi Note 3 pagina (openen met Chrome voor een vertaling)
Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a (ook geschikt voor kortingscodes)
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Officiële Xiaomi site
Officieel Forum
Xiaomi.eu community

De topicstart willen we graag zo interessant mogelijk houden en extra input wordt zeer gewaardeerd. We hopen dat jullie ons kunnen helpen om interessante wetenswaardigheden over deze telefoon toe te laten voegen. Als er tips zijn om dit topic aantrekkelijker te maken, dan horen we dat ook graag. Je kunt ons daarvoor het beste een Persoonlijk Bericht sturen

[Voor 84% gewijzigd door darasta op 18-11-2016 11:07. Reden: TS opgefrist. Uitleg en handleidingen toegevoegd.]

NimRod1337 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:48:
Hier even mijn bevindingen vwb unlocken bootloader:

Ik heb even gekeken of ik al kan unlocken, heb geen sms gehad maar kan hier wel een tool downloaden: http://en.miui.com/unlock/download_en.html

Deze tool checkt na mijn account unlock permissies en laat me dan door gaan. Maar als ik de tel connect na vol up en power buten inhouden blijft die zeggen niet connected..

Wat doe ik verkeerd.

Edit: zie ook hier http://forums.techdiscuss...der-on-Xiaomi-Smartphones. Het lijkt erop dat ik reeds permissies heb. Connecten gaat alleen niet.

Edit 2: na volume down (tool zegt up) en power (fastboot) gaat het toolttje wel door, maar geeft die could not verify device. Dit hebben meer mensen die wel reeds wel een sms hebben gehad zie ik, dus ik zoek verder.

Edit 3: ziet er niet goed uit voor nu: http://en.miui.com/thread-222334-2-1.html
Ik heb een vraag betreft de unlock.

Ik heb de RMN3PRO nu in me handen deze gaat uiteindelijk naar mijn vrouw. Zij heeft een duitst nummer.
Maar tijdens het ''unlocken'' op en.miui.com/unlock gewoon alles in het chinees gezet. Aangezien ze op en.miui.com zeggen dat je dan voorrang hebt. Mijn (fysieke device) in de MI account nog niet activated was. Heeft dit invloed op de unlock via de website???

Vindt het nog altijd knap bizar dat ze het kunnen installeren met een ''henessy'' rom
Met daarbij ''tube video'' en google playstore alleen geen play services!!!

[Voor 6% gewijzigd door theduke1989 op 09-03-2016 15:40]

Ik doe het ook stap voor stap.
Wanneer ik me qualcomm drivers moet installeren kiez ik de Miflash path waar de driver-qualcomm zit.
Maar krijg al binnen 1 seconde error met: er kunnen geen stuurprogramma's voor dit apparaat gevonden worden. - smartphone knippert een rood lampje zoals aangegeven en via ADB commands rebooted.

Dan wanneer je naar de MiFlash tool gaat en je gaat naar browse:
in mijn C:\ROM ''zonder spaties'' dan op refresh-/flash dan telkens bij 14s stopt die ermee met de error.

Dit is de inhoud van de ROM:

Alles hoort te kloppen!
elinx schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 00:11:
Waar gaat dit over? Je moet het bestand downloaden met je PC, niet met je telefoon.
Vervolgens sluit je de telefoon aan met USB.

Stap 5 (zijn de eerste 4 stappen (adb) wel gelukt?)
Bij apparaatbeheer kan je nu zien dat er een onbekend apparaat aangesloten zit met een gele driehoek en uitroepteken. Klik met rechter muisknop en kies "stuurprogramma's bijwerken"
Blader dan naar de Qualcomm map (op je PC) waar je de drivers hebt staan.
Dit is mijn path:

Wat doe ik al eerste:
1. Zet de smartphone uit
2. Houdt volume + en powerbutton aan
3. Ik krijg een smartphone te zien met een USB-kabel
4. Koppel de smartphone via een usb-aansluiting op de PC.
5. Ga naar het mapje adb wat ik heb gedownload
6. ga dan naar de zoekvenster en typ daarin cmd
7. In cmd typ ik het volgende:
*adb devices (krijg inderdaad me device te zien)
*adb reboot edl (hij reboot dan en krijg je niks meer te zien behalve dat er een rood lampje knippert)
8. Daarna ga ik naar apparaatbeheer en zie inderdaad ''onbekend apparaat'' en dan wanneer je dus de qualcommdrivers wilt installeren krijg ik de foutmelding te zien.

Dit zijn de stappen die ik tot nu toe uitvoer! Maar het niet wilt werken..

PS: DIT OOK UITGEVOERD: http://en.miui.com/thread-237673-1-1.html

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:32
de oplader die bij de telefoon zat is btw bijzonder snel!
gisteren getest met een aantal kabels:

Tronsmart 1M:

Tronsmart 1.8M:

en de originele:

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:32
theduke1989 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 01:41:
Maar hoe krijg je een device activated? Want dat staat nu bij mij als not activated? Ik neem aan dat ze daar ook naar kijken of niet?
Heb je je aangemeld in de Mi account app?
Hier ging het automatisch

[Voor 14% gewijzigd door ikdedinges op 18-03-2016 08:00]

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:27
Momus schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:14:
[...]

Ff uit- en inloggen. De foutmelding heeft niks met het nummer te maken.
Ben al 3 browsers en 2 PC's verder ;) 8)7

• emreupdates
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:06
NimRod1337 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:08:
Inloggen met je Xiaomi account denk ik op je telefoon, met account waarmee je de unlock hebt aangevraagd.

Edit: hoe had je die dev rom er nou op gekregen dan? Handig voor toekomstige lezers.
Dat heb ik gedaan, zoals aangegeven heb ik de bovenstaande stappen stuk voor stuk doorlopen.
Wanneer ik het hele proces doorlopen heb zal ik het samenvatten, maar ik loop nu nog vast.

China Developer ROM (6.3.31)

Inlogd met m'n account;

Telefoon gekoppeld;

https://account.xiaomi.com/

https://i.mi.com/

En wanneer ik naar http://en.miui.com/unlock/ ga en op "Unlock Now" klik wordt ik dus netjes doorverwezen naar de "How to unlock" pagina (http://en.miui.com/unlock/download_en.html).

Maar toch de "Your device isn't supported by Mi Unlock" foutmelding.. :|
En ja, ik heb netjes de stappen op de unlock pagina doorlopen;

Step 1. Download the Mi Unlock app to PC, and sign in with your Mi Account;
Step 2. Shut down your phone manually, and hold Volume down key and Power button to enter Fastboot mode;
Step 3. Connect your phone to PC using USB cable and click "Unlock".

Met dus het volgende resultaat;

[Voor 17% gewijzigd door emreupdates op 08-04-2016 12:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 684617

Momus schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:58:
[...]

Rechterrijtje in TWRP, derde van boven is settings. Als je vervolgens op het wereldbolletje klikt, kan je de taal kiezen.

Bij deze zie je de vertaling.

Settings -> wereldbolletje -> taal kiezen naar keuze

• Anoniem: 473294
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ja die bedoel ik, zodat ik toegang kan geven aan de apps.

Ik kan mijn telefoon namelijk niet opnieuw unlocken:

Wat is er fout gegaan?
Momus schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:56:
[...]

"Dat eerste plaatje"? Je bedoelt die met root access?

[Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 473294 op 01-06-2016 21:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Mijn vriendin heeft Xiaomi Redmi Note 3 gekocht in China. Ik begreep dat er verschillende versies hiervan zijn. Een Mediatek of Kenzo versie. Als ik het zo zie:http://i64.tinypic.com/2mo5a2s.jpg is dit volgens mij een Kenzo versie?

Telefoon zit momenteel vol met Chinese troep en geen Play store. Uit te TS begrijp ik dat er het beste de ML rom op kan. Alleen dan staat er het volgende "De benodigde instructies om je ROM aan te passen, zijn nog niet geheel duidelijk omschreven. Er zijn teveel tegenstrijdigheden om de Xiaomi.eu rom op je originele telefoon te plaatsen. Zodra dit duidelijk een eenvoudig uit te voeren is, zal ik dit aan de topicstart toevoegen."

Is er misschien al meer duidelijkheid hierover? Dan is deze telefoon iig een stuk beter bruikbaar te maken.

• xileS
  • Niet online
445033 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 18:32:
[...]

Als je niet de MTK hebt flash je de Qualcomm Global. (Dacht dat ik je een link had gegeven met alle downloads. Sorry, mijn fout). Succes en laat even horen of het is gelukt. Als het goed is, is het niet meer dan 10 minuten werk.
Stap 1 check, stap 2 check, stap 3: Launch ‘Updater' app on your device. Kon het niet gelijk vinden, maar toen ik de updater app opende kreeg ik dit:

Volgens Google translate zegt die "De huidige versie is de nieuwste versie" -.-. Dus ik neem aan dat updaten via de telefoon niet gaat lukken? Zag ook een link naar Mi PC Suite, om volgens mij de update vanaf een pc te doen. Denk dat ik toch dat maar moet gaan proberen.

• xileS
  • Niet online
445033 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 18:42:
[...]

Heb je niet gewoon de Global erop staan en is het geen kwestie van aanpassen taal en land? Ik heb hem bij mijn dochter op Polen en Engels gezet.

Wat staat er precies bij je versienummer van de sofware? Staat ook bij "over Apparaat" Miui Versie.

Taal staat idd al op Engels, maar er is nog teveel in Chinees.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• darasta
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-04 12:10
xileS schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 18:52:
[...]

[afbeelding]

Taal staat idd al op Engels, maar er is nog teveel in Chinees.
Miui 7.1.9.0 zou een originele CHINA ROM moeten zijn en dus automatisch al naar de nieuwste variant willen gaan (V7.3.8.0.LHOCNDD)

De updaterapp hoort er als volgt uit te zien:

Als dit niet werkt kan je nog proberen om met de PC software die genoemd staat bij de officiele website van ROM te veranderen.
Wat ook kan helpen is om eerst naar de nieuwste huidige variant te gaan (CHINA ROM) en dan over te gaan naar GLOBAL.

Er worden echter heel veel problemen gerapporteerd met overstappen van CHINA naar GLOBAL.
Vaak is deze guide de enige optie met een gelockte bootloader.

Als je niet een gelockte bootloader hebt zou je met fastboot de ROM kunnen installeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
darasta schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:46:
[...]

Een Harde reset kun je altijd eerst proberen. Als het werkt is dat een stuk gemakkelijker dan het flashen met MiFlash en EDL.

Met problemen van gaan naar stable tot dev bedoel ik dat er redelijk wat meldingen zijn dat het niet wil lukken. Vaak kan het worden opgelost door één van de volgende adviezen:

1: Zorg ervoor dat je telefoon volledig opgeladen is.
2: Zet het updatebestand in de root van je telefoon of in de root van je SD kaart.
3: Controleer of je de laatste versie van de rom probeert te flashen.
4: Gebruik dezelfde dev als de global die er al opstaat (global stable-->global dev of China stable --> china dev).

Dit werkt echter alleen als de updater app werkt...

Wat je kan doen is het volgende:
Terugzetten naar fabrieksinstellingen en kijken wat er met de updaterapp gebeurt.
Als de updater app het alsnog niet doet --> Probeer de Mi PC suite
Als ook dat niet werkt --> Miflash in EDL

Om naar de xiaomi.eu ROM te gaan moet de bootloader worden unlocked. Hiervoor moet je op de laatste DEV rom draaien en dit aanvragen (zie de handleiding)

De Xiaomi.eu ROM is gebaseerd op de global en bevat enkele aanpassingen die allemaal gericht zijn op het verwijderen van chinese meuk en het compatibel maken met europa. De updatefrequentie is hetzelfde als bij de officiële varianten.
Ze zijn dus net zo stabiel en in mijn optiek gebruiksvriendelijker, mede door de nederlandse taal.

Veel van deze informatie zou eigenlijk in de topicstart te vinden moeten zijn, maar dit aan laten passen is nog niet gelukt.

Momenteel met de Mi PC Suite aan het updaten naar V7.3.8.0.LHOCNDD (China Rom), ik kon geloof ik geen global kiezen in de PC Suite. Hopelijk werkt na de update de Update app wel..

/edit
het lijkt erop dat die is vastgelopen op 54 %, gebeurd namelijk niks meer -.-
/edit2
jup

[Voor 3% gewijzigd door xileS op 08-07-2016 17:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• flightboy65
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-05-2020
Voor de liefhebber de gelekte fastboot image Global MIUI8 op android6 basis: http://forum.xda-develope...-21-fastboot-rom-t3423895
Artikel ziet er chaotisch uit maar ik heb deze momenteel geïnstalleerd via Miflash/fastboot en op het oog werkt alles netjes.
Ik ga deze de komende dagen verder testen 8)
https://drive.google.com/file/d/0B96Sv50_4FeUOUJuYzcwMnhiMzg/view?pli=1

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-02-2022
Ik heb voor mijn moeder de Redmi note 3 Pro Prime gekocht. Leek me een aardig goed toestel voor 154 euro. Nu ben ik bezig om de xiaomi.eu nederlandstalige firmware op te zetten. Alleen loop ik vast bij het flashen in recovery mode. Het unlocken is me na heel veel moeite gelukt (Couldn't verify device :( ).

Het probleem is dat ik niet kan opstarten in recovery mode, ik krijg het menu niet. Wat ik krijg is dit:
https://tweakers.net/ext/f/zjcoraeSpHogV3y5odPuvbh5/thumb.jpg

Op internet vond ik dat dit betekent dat je bootloader niet unlocked is, dus heb ik in dit gechecked dmv de minimal adb and fastboot tool:
https://tweakers.net/ext/f/6PUVw4NZOdYbjnlwqVZDCsER/thumb.jpg

Unlocked true zou moeten betekenen dat hij unlocked is, toch?

Heb ik nog iets fout gedaan of gemist? Iemand een idee?

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-02-2022
darasta schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:38:
[...]

na het invoeren van het commando fastboot flash recovery recovery.img wachten tot je okay krijgt. (in fastboot modus zoals beschreven in stap 3 van de TS)

Vervolgens dit commando invullen: "fastboot reboot recovery"
Dus deze OKAY zou genoeg moeten zijn? In 2 seconden klaar;

https://tweakers.net/ext/f/BcCGdEpChKP2fW4MBro0kW0a/thumb.png

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-03 18:52
Geen idee of het al bekend was, maar zo niet dan is dit wellicht mooi nieuws.

Xiaomi is overstag. Ze kunnen de Xiaomi Redmi Note 3 smartphones maken waarbij band 20 = 800MHz wordt ondersteunt. Echter zullen ze dit alleen in batches van 500 stuks produceren.
Mogelijk is dit gunstig voor toekomstige smartphones.

Hier een plaatje van de internationale variant van de Redmi Note 3.
http://www.kiswum.com/wp-content/uploads/2016/08/Note3.png

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-01 08:23

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Nog een tip voor diegenen met "instabiele handen":
Dit soft-rubberen hoesje heeft een soort luchtruimtes in de hoeken.
Werkt erg goed! En bovendien te vinden voor minder dan €1 euro.

http://www.aliexpress.com...-Fashion/32693655175.html

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-03 14:46

Salmon

Custom ROMs +1

Redmi Note 4 is aangekondigd. Grootste upgrade is 2.5d glas, MTK X20 CPU. Maar niet heel veel anders dan de Kenzo.
With the Redmi Note 4, Xiaomi isn't changing a lot (which is a good thing), with the major difference being the Helio X20 SoC and the 13MP camera. The design is also much more polished, and makes the Redmi Note 4 look premium.

Bron: GizChina
Android Central

[Voor 18% gewijzigd door Salmon op 25-08-2016 10:11]

Xiaomi Mi 10T Pro

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Niet slecht:

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-03 17:43

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Sinds de 6.0 versie ben ik over gestapt op MIUI8.eu Hiervoor nooit rare problemen gehad met MIUI7.eu
Los van dat ik op 8 de notificaties er een stuk minder mooi uit vind zien (volume rondje ipv balkje etc). Heb ik een raar probleem met de notificatie balk.

Zoals het hoort, transparant en zelfde helderheid als de rest van het scherm:

Wat ik nu heb, standaard gedimd en altijd zichtbaar. Op de homescreen het zelfde fenomeen.

Ik hab al een clean install gedaan en andere theme geprobeerd, na het switchen ziet het er 1 min normaal uit maar niet lang daarna veranderd het weer terug. Iemand een idee? of is het een 6.0 issue?

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-03 10:12
He, het is weer eens mis gegaan :(

Ik wilde de officiële CM14.1 proberen en heb de handleiding op XDA gevolgd:

- Backup in TWRP
- Full wipe
- CM14.1 firmware flashen
- CM14.1 flashen van CM site
- arm64 Opengapps 7.1 geflashed

Nu start de telefoon niet meer op, Mi logo verschijnt halve seconde en toestel wordt zwart en blijft zwart...

Latsige is dat ik ook TWRP niet meer inkom, ook dan halve seconde Mi logo en toestel blijft zwart&uit

Ik kom nog wel in fastboot. Wat is nu het handigste? TWRP opnieuw flashen?

Edit, net geprobeerd twrp opnieuw te flashen en dan krijg ik de volgende foutmelding:

[Voor 14% gewijzigd door vandermark op 10-12-2016 11:19]

STRAVA | Mijn trouwfotografie site | Panasonic 5kW J Monoblock

• aelibey
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-03 00:18
Ik weet niet hoe het kan, maar mijn Snapdragon Kenzo versie werkt ook op band 8 van 900mhz op het T-mobile LTE netwerk. Ik zal straks screenshots maken.
Volgens mij is de "Network Signal Guru" de enige app die de actieve/current band laat zien.
Want LTE band 1 (2100mhz) heb ik met deze app gelocked, zodat ie automatisch 900mhz kon pakken en dat werkte ook.
De app heeft wel root rechten nodig!
Op 900mhz downspeed van 22-30 mbps.
Op 2100 downspeed van 55-80 mbps.
https://tweakers.net/ext/f/7l9FCG1fGY1ZragrfxDrvuyN/thumb.pnghttps://tweakers.net/ext/f/d0WyKFo0Osyp1Q93xRCU1AUB/thumb.png

[Voor 33% gewijzigd door aelibey op 01-01-2017 23:36. Reden: screenshots toegevoegd]

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:11
Stapje verder, maar ook niet helemaal. Het probleem dat ik nu krijg is dat ik alles opnieuw moet instellen. Dat is helegaar niet zo erg, maar ik kom op het scherm " Sign in to your Mi Account" kom en daar al de melding " couldn't check Find device status" krijg voordat ik ook maar iets kan doen. En door dat scherm kom ik niet heen.
Heb alleen de opties Back of Try again, maar met beiden kom ik niet verder...Hoe kom ik hier dan weer door?

Denk zo langzamerhand dat ik dat nieuwe rom-gebeuren maar even laat zitten, backupje terug ga zetten en door met de oude rom...nee, nog niet zo snel opgeven... :+

[Voor 3% gewijzigd door mikekiwi op 21-01-2017 18:03]

• KvNwPPr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-04 13:27
Razer schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:29:
[...]

Probeer het volgende, boot in TWRP en dan:

Advanced > File Manager, and go to the /data/system folder. Scroll down and find the two files with the .key extension. Delete both of them (by tapping on the file and then tapping the “Delete” button). Then, delete all the files containing the word locksettings.

For example, I deleted the following files:

password.key
pattern.key
locksettings.db
locksettings.db-shm
locksettings.db-wal
Bedankt! Dat heeft gewerkt. Ik snap niet hoe het kan maar ik kan weer in m'n telefoon.

EDIT: Raar, ik kom niet in instellingen. http://imgur.com/a/lpPdZ

Opnieuw proberen te updaten dan maar

[Voor 8% gewijzigd door KvNwPPr op 04-02-2017 17:14]

Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee