Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-06 09:36
Vind je het een verbetering?
Zeagle schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:17:
Ik zit nu een dag op de Global ROM, nog geen probs ondervonden.

PS: als je full wipe doet, neem eerst backup van je apps via de ingebouwde backup-tool.
Na herinstallatie kan je deze backup terugzetten en al je apps staan opnieuw geinstalleerd en homescreen is terug zoals ervoor. (Wel backup even kopiëren op je PC, na full wipe is de backup ook weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:02
Eleni schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:04:

[...]
Tegenover de meegeleverde software zeker wel. Enige is dat je natuurlijk beperking hebt tot het aantal talen.
Voor mijn vrouw wil ik ''duits'' erop hebben. Normaal zit die ook in de global/stable rom. Maar nu helaas niet hopelijk met een update dat dit verholpen is.

Daarnaast hebben mensen meer last van dat de fingerprint app/settings er niet meer zijn? Ik kan ze namelijk nergens vinden op deze ROM. Op de fishy rom namelijk wel toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
de oplader die bij de telefoon zat is btw bijzonder snel!
gisteren getest met een aantal kabels:

Tronsmart 1M:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/w9wUboxm.jpg?2

Tronsmart 1.8M:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OqpihQtm.jpg

en de originele:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7vrxAEVm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeagle
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-02-2023
Eleni schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:04:

[...]
Ben wel tevreden ja, alleszins beter dan de bloatware filled rom van de winkel.
Hierna had ik de originele chinese rom geflashed maar hier had ik probs met de fingerprint.
Met de global rom werkt voorlopig alles nog.

Maar van zodra mijn bootloader unlocked is en er is een xiaomi.eu rom, flash ik deze er op.

GRTZ Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe ik die unlock code moet aanvragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-06 20:23
Ik probeer ook toestemming te krijgen tot het unlocken van m'n bootloader maar ik krijg met geen mogelijkheid de sms ontvangen om te verifiëren. Kan iemand mij vertellen hoe ik dag oplos? Ik heb al gezocht naar site waar je naar een Chinees nummer kan laten zenden maar dat is een enorm doolhof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Heeft iemand voor mij een link naar de site waar ik die code kan aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsst
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-09-2022
Silvin schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:47:
Kan iemand mij vertellen hoe ik dag oplos? Ik heb al gezocht naar site waar je naar een Chinees nummer kan laten zenden maar dat is een enorm doolhof.
Heb recieve-sms-online gebruikt, heb nu de unlock rechten op mijn account.

[ Voor 6% gewijzigd door hsst op 16-03-2016 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Om de bootloader te unlocken? http://en.miui.com/unlock/
hsst schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:33:
[...]

Heb deze website gebruikt, heb nu de unlock rechten op mijn account.
www.recieve-sms-online.info
Jouw link brengt me helaas op een spamsite :-(

Edit: Oh wacht, typefoutje in je link?

[ Voor 76% gewijzigd door Silvin op 16-03-2016 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsst
Heb de link weggehaald, bracht mij ook op een spamsite. Hierbij nog een poging.
http://www.receive-sms-online.info/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Ok tnx. Maar nu, van welk land heb je een nummer gebruikt? Chinese nummers zijn vrijwel onvindbaar en heb het met een Hongkong nummer geprobeerd op een andere site maar dat werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsst
Gewoon een willekeurig land, weet niet meer welke precies, moest wel een extra keer laten verzenden, maar kwam gewoon binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik heb een gratis lebera kaart gepakt bij een marokasns telecombedrijf en die nummer gebruikt bij unlocken.

[ Voor 18% gewijzigd door theduke1989 op 16-03-2016 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haroddin
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-06 21:32
Belgisch nummer gaat gewoon, kreeg quasi direct die eerste sms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeagle
Haroddin schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:01:
Belgisch nummer gaat gewoon, kreeg quasi direct die eerste sms
Eerste SMS heb ik ook instant gekregen, nu alleen nog wachten op goedkeurings-SMS, momenteel 12 dagen aan het wachten.

GRTZ Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-06 13:52
Domme vraag misschien maar wordt de goedkeuringsSMS naar hetzelfde nummer gestuurd? Van die site bedoel ik dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:34
ja, die komt op hetzelfde nummer.
maar daar zit verder geen code of iets dergelijks in. je kunt ook de site in de gaten houden. het is puur de notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-06 13:52
Ah dank je wel het is gelukt :) nu wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
hsst schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:47:
Heb de link weggehaald, bracht mij ook op een spamsite. Hierbij nog een poging.
http://www.receive-sms-online.info/
dank je! ook gebruikt want kreeg die sms ook maar niet op mn eigen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
dutchgio schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:53:
ja, die komt op hetzelfde nummer.
maar daar zit verder geen code of iets dergelijks in. je kunt ook de site in de gaten houden. het is puur de notificatie.
Komt de unlock code via je profiel op MIUI.com binnen via PM ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
nee, er is geen unlock code.
Alleen een eerste verificatie van je nummer met code, daarna krijg je een notificatie sms als je unlock rechten hebt gekregen.
en via de unlock site zie je ook wanneer je toegang hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door dutchgio op 17-03-2016 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Waaraan hangen die unlock rechten dan? Aan je MIUI account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Maar hoe krijg je een device activated? Want dat staat nu bij mij als not activated? Ik neem aan dat ze daar ook naar kijken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
theduke1989 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 01:41:
Maar hoe krijg je een device activated? Want dat staat nu bij mij als not activated? Ik neem aan dat ze daar ook naar kijken of niet?
Heb je je aangemeld in de Mi account app?
Hier ging het automatischAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/w3XJLIym.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door ikdedinges op 18-03-2016 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik heb inderdaad me nummer plus email toegevoegd aan de mi account. Maar nog steeds niet activated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 12:09
Hier zie ik Nederlands erbij staan : YouTube: Flashing video for xiaomi redmi note 3 pro Zie op 10:12.

Deze yt link die al van 2-3 is kreeg ik van de Ali shop. Ik zie zo direct niet waar ik die rom kan downloaden?

Edit: het betreft zo te zien de rom die ik eerder heb gepost in vorige niet-pro topic, drop box link.

[ Voor 24% gewijzigd door pennywiser op 18-03-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Xiaomi.eu support zit er aan te komen, maar dan heb je dus wel een ge-unlockte bootloader nodig of iemand als Loxxar(RN3) die ze compitable maakt om via een flashtool met gelockte bootloader toch te kunnen flashen.

zo'n in elkaar geflutste ROM van een verkoper waar wel ineens multi-language in zit zou ik vermijden.

[ Voor 19% gewijzigd door dutchgio op 18-03-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeagle
Heb SMS gekregen dat mijn unlock application approved is.
Nu zit ik met het probleem dat tijdens het checken van mijn toestel, ik de melding krijg: Couldn't verify device...

Ga de laatste china dev rom eens flashen, hopelijk werkt het hiermee.

UPDATE: met de dev rom heb ik kunnen unlocken, nu de xiaomi.eu rom flashen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Zeagle op 18-03-2016 13:48 ]

GRTZ Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Nu te downloaden: https://www.androidfilehost.com/?fid=24459283995299515

Kenzo ROM, alleen je moet wel TWRP hebben en een unlocked bootloader (OTA) werkt gewoon perfect dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeagle
theduke1989 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 17:33:
Nu te downloaden: https://www.androidfilehost.com/?fid=24459283995299515

Kenzo ROM, alleen je moet wel TWRP hebben en een unlocked bootloader (OTA) werkt gewoon perfect dan.
Inderdaad, heb hem net geflashed, alles werkt, alleen kan ik geen fingerprint meer toevoegen.
Als ik naar "Instellingen -> Schermbeveiliging & wachtwoord -> Schermvergrendeling & vingerafdruk" ga, krijg ik even een wit scherm en dan zit ik terug op "Instellingen".
Blijkbaar is dit een fout in de vertaling.

GRTZ Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Zeagle schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 20:16:
[...]

Inderdaad, heb hem net geflashed, alles werkt, alleen kan ik geen fingerprint meer toevoegen.
Als ik naar "Instellingen -> Schermbeveiliging & wachtwoord -> Schermvergrendeling & vingerafdruk" ga, krijg ik even een wit scherm en dan zit ik terug op "Instellingen".
Ik heb die issue met de global ROM van miui. Dat ik helemaal geen fingerprint zie onder ander instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Zeagle schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 20:16:
[...]

En als je m nou op Engels zet, fingerprint toevoegd en weer naar Nederlands gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Was het ook nodig om eerst een full wipe te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-06 15:48
Heren,ik weet niet of het al is gepost maar de Xiaomi.eu Global ROM is uit voor de Kenzo :))
http://xiaomi.eu/community/threads/6-3-17.30633/
Roms for Redmi 3, Mi4S, Mi5, Note 3 PRO:
- We successfully cracked MIUI signature protection so our ROMs will be released for those devices.. But unlocking Bootloader and installed TWRP will be required..
- so start with unlocking bootloader here http://en.miui.com/unlock/
Is er al iemand die het is gelukt deze ROM er op te zetten?

Edit: lijkt wel of ik steke blind ben xD
Hoe bevalt de ROM en hoe hebben jullie de device unlocked?

[ Voor 10% gewijzigd door ReTechNL op 19-03-2016 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Iemand die me kan vertellen hoe ik de fingerprin scan kan gebruiken.

Onder password & fingerprint staat er wel Add fingerprint, maar wanneer je daarop drukt krijg je 3 mogelijkheden:
Pattern
PIN
Password
*maar geen fingerprint iemand hier ook ervaring mee? Zeagle heeft deze issue ook maar die zit op een andere ROM.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Heb je al wel een pas of pin of pattern ingesteld, want dit is een vereiste, mocht de fingerprint het namelijk niet doen.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeagle
dutchgio schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:08:
[...]

En als je m nou op Engels zet, fingerprint toevoegd en weer naar Nederlands gaat?
Dit werkt.

Duke, eerst pattern toevoegen, dan kan je fingerprint toevoegen.

GRTZ Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
welke covers hebben jullie?
ik heb de originele zwarte besteld, alleen nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik heb een Ipaky case van aliexpress.com, zwart met goud, beschermt goed en ziet er cool uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 15:16
Vandaag mijn Redmi Note 3 pro binnengekregen.

Unlock rechten aanvragen werkt tot nu toe niet. Kan de eerste verificatie sms niet ontvangen. (site geeft pop up met melding dat sms zenden niet is gelukt). Op een andere computer kan ik de unlock site niet eens bereiken: to many redirects.
Heeft iemand dit probleem ook gehad?

Welke ROM is nu tijdelijk aan te raden (tot ik wel kan unlocken en over kan gaan op xiaomi.eu ROM)? Chinese developer of Global stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Hebben jullie al een tempered glass screen protector? Kwam vandaag binnen, meteen even geplaatst. Perfecte pasvorm, en mooie bescherming, nice. Voor dat geld meteen maar 2 laten komen. Collega van de week nog 1 voor 20 euro gehaald hier in NL :+ .

Check voor hoe te plaatsen even Youtube. Is even trukje met 2 tapejes uitlijnen en goed schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
pennywiser schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:36:
Hebben jullie al een tempered glass screen protector? Kwam vandaag binnen, meteen even geplaatst. Perfecte pasvorm, en mooie bescherming, nice. Voor dat geld meteen maar 2 laten komen. Collega van de week nog 1 voor 20 euro gehaald hier in NL :+ .

Check voor hoe te plaatsen even Youtube. Is even trukje met 2 tapejes uitlijnen en goed schoonmaken.
Heb zojuist de telefoon besteld als kadootje voor het halen van me VCP550 examen en ben nu aan het kijken voor een screen protector.
Had jij al naar deze gekeken? NILLKIN H Anti-Explosion Tempered Glass Screen Protector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
Nillkin is een prima merk.
Ik heb gisteren 1 van aliexpress erop geplakt en die past ook prima.
http://www.aliexpress.com...r-Xiaomi/32560112674.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Lijkt me idd prima, die ali ziet er ook goed uit. Nog gefeliciteerd met je vmware examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
Het is gelukt met het aanvragen van unlockrechten. Met een buitenlands nummer heb ik de code wel kunnen ontvangen. (united kingdom geloof ik). nu wachten op goedkeuring...

Ik heb een Slim Leather Folio Case voor anderhalf euro op de kop getikt. Past goed. De bescermflap voor het scherm is echter een beetje te groot en kan schuiven. Ook gaat de telefoon niet automatisch op stand by als het hoesje wordt dichtgeklapt. Een tempered glass screen protector is nog onderweg.

Voor nu draai ik op de chinese developer ROM en werkt alles prima. Eerste indruk van de telefoon is geweldig. Eerste indruk van Xiaomi is niet zo geweldig met die gelockte bootloader en met name de problemen om de lock er af te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386404

Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje, heb gister de unlockcode aangevraagd op http://en.miui.com/unlock/. Ik heb dit een aantal keer moeten proberen en uiteindelijk is het me gelukt met een buitenlands nummer via de site die hsst poste (http://www.receive-sms-online.info/). Nu is het wachten en hopen dat het niet te lang in beslag neemt.

Hoe heb je de developer rom erop gekregen? Ik heb mijn toestel bij geekbuying besteld, helaas hebben ze er een paar apps bijgezet. Daarom wil ik graag een schone rom gebruiken. Global of dev maakt me niet uit, aangezien het toch maar voor 10-20 dagen is. Als ik een rom download en op m'n toestel plaats en dan de updater tool gebruik, krijg ik de melding dat de rom niet geverifeerd kan worden. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Anoniem: 386404 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 17:59:
Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje, heb gister de unlockcode aangevraagd op http://en.miui.com/unlock/. Ik heb dit een aantal keer moeten proberen en uiteindelijk is het me gelukt met een buitenlands nummer via de site die hsst poste (http://www.receive-sms-online.info/). Nu is het wachten en hopen dat het niet te lang in beslag neemt.

Hoe heb je de developer rom erop gekregen? Ik heb mijn toestel bij geekbuying besteld, helaas hebben ze er een paar apps bijgezet. Daarom wil ik graag een schone rom gebruiken. Global of dev maakt me niet uit, aangezien het toch maar voor 10-20 dagen is. Als ik een rom download en op m'n toestel plaats en dan de updater tool gebruik, krijg ik de melding dat de rom niet geverifeerd kan worden. Hebben meer mensen hier last van?
Wat is er over 10-2- dagen dan voor rom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darasta
Anoniem: 386404 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 17:59:

Als er een ROM van de winkel zelf op zit dan kan er niet worden geupdate met de updater tool. Je zult dan via fastboot moeten flashen.
Je zou naar de MIUI versie kunnen kijken. Deze is afwijkend bij een niet originele ROM.

Als zowel de updater tool in de telefoon en mitools voor de PC niet werkt. Dan is de enige optie met een gelockte bootloader om via fastboot te flashen. Zie http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html voor een handleiding en extra uitleg.

Ik had het geluk dat de originele chinese stable ROM erop stond, dus kon met de updater app naar de dev ROM toe.
pennywiser schreef op zondag 20 maart 2016 @ 19:07:
[...]

Wat is er over 10-2- dagen dan voor rom?
Nederlands is niet beschikbaar voor de originele global ROM. Zonder bootloader lock kan je de xiaomi.eu versie flashen en van Miui in het Nederlands genieten.

[ Voor 9% gewijzigd door darasta op 20-03-2016 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
darasta schreef op zondag 20 maart 2016 @ 19:22:
[...]

[...]

Nederlands is niet beschikbaar voor de originele global ROM. Zonder bootloader lock kan je de xiaomi.eu versie flashen en van Miui in het Nederlands genieten.
Ah ik snap het. Waar had jij die dev rom vandaan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
pennywiser schreef op zondag 20 maart 2016 @ 19:32:
[...]

Ah ik snap het. Waar had jij die dev rom vandaan eigenlijk?
Van en.miui.com
http://en.miui.com/download-301.html#439

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Nou, bij mij gaat het hem voorlopig nog niet worden. Eindelijk mi pc suite aan de praat, hij ziet nu mijn telefoon, maar als ik probeer de backup op pc te zetten komt er in beeld dat mijn miui te oud is, haha,
een rom van een dikke week oud.
Op deze manier ga ik nog maar geen dev rom erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386404

Thanks darasta! Met de link die je poste, staan de stappen goed uitgelegd om met miflash een schone rom erop te zetten. Nu nog even wachten op de unlock code.

Ondertussen voelt het toestel echt supersnel aan, ben er echt wel dik teverden mee:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Iemand die me kan vertellen betreft de fingerprint.

Want ik heb lockscreen uitstaan en fingerprint aanstaan.

Maar je krijgt nog steeds de pattern te zien als je op powerbutton drukt. Is er een instelling om dit uit te en wanneer edht de fingerprint niet werkt de de pattern te voorschijn komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
gewoon je vinger tegen de fingerprint scanner houden en hij unlockt meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 16:50
Ik zit in Taiwan en hier werd de SD versie van de Redmi Note3 vandaag gelanceerd. Dus direct een 16 en 32gb versie gehaald, eentje voor mijn zus de andere wellicht voor de verkoop. De 16gb voor mijn zus al geprobeert en bij taal zitten verschillende talen, echter geen nederlands. Bij land zit enkel Spanje als land. Betekent dit dat ik een andere internationaal rom er moet op zetten? Of zit deze er al op en moet ik optionele taal pakketen downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
The Source schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:55:
Ik zit in Taiwan en hier werd de SD versie van de Redmi Note3 vandaag gelanceerd. Dus direct een 16 en 32gb versie gehaald, eentje voor mijn zus de andere wellicht voor de verkoop. De 16gb voor mijn zus al geprobeert en bij taal zitten verschillende talen, echter geen nederlands. Bij land zit enkel Spanje als land. Betekent dit dat ik een andere internationaal rom er moet op zetten? Of zit deze er al op en moet ik optionele taal pakketen downloaden?
Volgens mij is er geen global ROM met Nederlands nog.
Wordt dus wachten op een ROM met de juiste taalondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De global ROM is er wel, maar heeft geen Nederlands. Het is eerder unlock rechten aanvragen en daarna de Xiaomi.eu rom flashen, die wel Nederlands heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 23-03-2016 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Ok. Na dit het gewone topic van de "oude" Redmi Note 3 gelezen te hebben even samenvatten:

De Qualcomm versie is lichtelijk sneller, alleen nog niet op een normale manier te voorzien van de laatste rom? Je moet je toestel registreren en na het ontvangen van een unlockcode kun je wel de xiaomi.eu roms flashen?
De Mediatek versie is wel te updaten, loopt gewoon via TWRP?
En alleen in de Qualcomm versie is een van de simcard slots te gebruiken als sd kaart?

Heb ik alles goed begrepen?

Ik heb nu nog de Redmi Note 2 Prime maar wil wel een nieuwe Redmi Note 3.

ps. Is het een optie om het vergelijk en de flash handelingen op dit moment in de topicstart op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:22
Eoghlear schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:18:
.......................................
De Mediatek versie is wel te updaten, loopt gewoon via TWRP?
En alleen in de Qualcomm versie is een van de simcard slots te gebruiken als sd kaart?
.......................................
Ook de Mediatek versie is voorzien van een gelockte bootloader, Pas na unlocken is het mogelijk om twrp te gebruiken en direct de Xiaomi.eu rom te flashen.
mbt tot flashen van een gelockt toestel geldt voor beide versies dat er een aangepaste rom nodig is voor de benodigde flashtool. (De flashtool voor Mediatek is anders dan die voor Qualcomm)

Alleen de Qualcomm versie heeft de mogelijkheid van een SD kaart ipv een Sim slot, maar met wat creativiteit zijn ook beide Sim slots en de SD kaart te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Ok. Dan ga ik van het weekend maar eens de Qualcomm versie bestellen. Ik kan zeker nog niet op voorhand een unlock aanvragen of wel? Dan moeten we maar wat geduld hebben als hij binnen is.

Of hopen dat ze tegen die tijd al een andere oplossing hebben gevonden.

Iemand hier trouwens de drak grey en silver white al eens naast elkaar gezien? Is er veel kleurverschil tussen het grijs en het zilver? lijkt het grijs meer op de iphone 6 of het zilver juist? Dan kan ik beter inschatten waar de kleur op lijkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Eoghlear op 24-03-2016 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Mbt het aanvragen van een unlock hoe werkt dit? Op de unlock website moet ik mijn telefoon nummer invullen en mijn naam, echter ben ik niet ingechecked of checken ze welke account naam ik heb. Of is hier het telefoon nummer voor? Want mijn Xiaomi account is op email geregisteerd niet op telefoon nr.

Daarbij lees ik dat er een grote wachtrij is voor het unlocken en dit 10 tot 20 dagen kan duren. Klopt dit? Of krijg je direct een SMS terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haroddin
Unlock aanvragen kan zeker wel voor je je telefoon hebt. Ik had die al aangevraagd nog voor ik 'm besteld heb, met als gevolg dat ik nu een telefoon kan unlocken die nog onderweg is :)

Als je niet ingelogd bent dan zou je normaal moeten inloggen (was zelf al ingelogd op voorhand, dus zelf niet meegemaakt) voor je de aanvraag kan indienen. Je krijgt direct een sms ter bevestiging (behalve NL nummers precies) en dan is het idd afwachten, duurde hier een dag of 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Harroddin, zou je willen uitleggen hoe je dat deed zonder telefoon? Ik heb wel een xiaomi account want ik heb meer van hun spullen, maar zie nergens de mogelijkheid om zo een code aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Eleni schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:41:
Harroddin, zou je willen uitleggen hoe je dat deed zonder telefoon? Ik heb wel een xiaomi account want ik heb meer van hun spullen, maar zie nergens de mogelijkheid om zo een code aan te vragen.
Kijk even terug: [Xiaomi Redmi Note 3/Kenzo/Qualcomm] Ervaringen en Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Dat heb ik gedaan en dan stuit ik op en.miui.com/unlock/
Dan heb je nog steeds de telefoon nodig om te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haroddin
Die heb je dus niet nodig, enkel een Miui account volstaat. Ze vragen je telefoonnummer om je een bevestiging te sturen, maar dat hoeft geen Xiaomi toestel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Dat is dus precies wat ik niet vat: ik ga naar en.miui.com/unlock/, en dan kom ik ingelogd en wel hier:
http://en.miui.com/unlock/download_en.html, dan download mi unlock, om vervolgens 404 not found te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Via het forum is die download ook wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Maar nog steeds wordt er dan gevraagd je telefoon te verbinden lijkt me..... hoe is het dan mogelijk zonder telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
ah, zo.
Nee, de link verwijst direct naar de downloadtool om te unlocken, niet het aanvragen van de unlock rechten.
Dat kan wel zonder telefoon en wel hier:
http://en.miui.com/unlock/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Precies, dit is mijn issue: die link loopt dus dood, omdat ik op 404 stuit.
Via firefox op 502 bad gateway.
En waar kan ik in vredesnaam de unlockrechten aanvragen??

[ Voor 10% gewijzigd door Eleni op 24-03-2016 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Klik op mijn link, die doet het gewoon.
dan inloggen met MIUI account en dan kun je unlockrechten aanvragen.

met .en eraf en dan in het chinees + google translate kan ook.

[ Voor 23% gewijzigd door dutchgio op 24-03-2016 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eleni
Nee dus, klik me wezenloos maar die link loopt bij mij dood! Weet niet wat er aan de hand is,
blijf wel gewoon de chinarom draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Eleni schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:49:
Nee dus, klik me wezenloos maar die link loopt bij mij dood! Weet niet wat er aan de hand is,
blijf wel gewoon de chinarom draaien.
Je hebt een lokaal probleem, want hier werkt hij ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
404 Not Found

Code: NoSuchKey
Key: miflashunlock/MiFlashUnlock_1.1.0317.1_en.zip
RequestId: 72623DC7FF674FE0
HostId: RrTlLR/IzQlnQM4qJuV0TP0o+JHoeUwWrnGRb3rDKyeVc6T3+ARIGJ96EQwY9W8r9kouS5qm1RE=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik ga dan als laatste nog wel een andere pc proberen, in elk geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Eleni schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:51:
404 Not Found

Code: NoSuchKey
Key: miflashunlock/MiFlashUnlock_1.1.0317.1_en.zip
RequestId: 72623DC7FF674FE0
HostId: RrTlLR/IzQlnQM4qJuV0TP0o+JHoeUwWrnGRb3rDKyeVc6T3+ARIGJ96EQwY9W8r9kouS5qm1RE=
?

Dit is een link naar een download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
download doet het inderdaad hier ook niet, maar als je nou mijn link opent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
ik doe niet anders.....http://en.miui.com/unlock/ - unlock now - blauw vlak - download mi unlock - 404,
schiet mij maar lek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
Heren, ik heb een online SMS dienst gebruikt om mijn unlock rechten aan te vragen. Telefoon is momenteel nog in china en verwacht dat het ongeveer nog een 1,5 week duurt tot deze binnen is.
Echter krijg ik nu geen notificatie dat mijn unlock rechten toegekend zijn.

Echter als ik de verschillende topics doorlees dan zie ik dat het minstens 10 tot 25 dagen kan duren. De meeste melden dat ze al unlock rechten hebben na 11 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Eleni schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:05:
ik doe niet anders.....http://en.miui.com/unlock/ - unlock now - blauw vlak - download mi unlock - 404,
schiet mij maar lek
Je moet die download niet doen. Je moet je unlockcode eerst aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
ReTechNL schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:06:
Heren, ik heb een online SMS dienst gebruikt om mijn unlock rechten aan te vragen. Telefoon is momenteel nog in china en verwacht dat het ongeveer nog een 1,5 week duurt tot deze binnen is.
Echter krijg ik nu geen notificatie dat mijn unlock rechten toegekend zijn.

Echter als ik de verschillende topics doorlees dan zie ik dat het minstens 10 tot 25 dagen kan duren. De meeste melden dat ze al unlock rechten hebben na 11 dagen.
Gewoon ingelogd naar http://www.miui.com/unlock/apply.php gaan.
Daar staat nu submitted, please wait for the review.
En als het toegekend is, komt daar iets anders te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
Momus schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:10:
[...]

Gewoon ingelogd naar http://www.miui.com/unlock/apply.php gaan.
Daar staat nu submitted, please wait for the review.
En als het toegekend is, komt daar iets anders te staan.
Ahh kijk zoiets dacht ik al. Misschien dat ik even een scriptje schrijf die de pagina uitleest en mij mailt bij een andere waarde dan "Submitted". (Cookies...)
Dan maar dagelijks checken met het handje...

[ Voor 6% gewijzigd door ReTechNL op 24-03-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Hoe dan????
Momus schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:09:
[...]

Je moet die download niet doen. Je moet je unlockcode eerst aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus

En dan op unlock now klikken en de stappen volgen.
Je moet je wel registeren en inloggen op en.miui.com.
Dat kan als je op forum klikt.

[ Voor 16% gewijzigd door Momus op 24-03-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ben ineens een stuk verder en heb een en ander gevonden, maar in de unlock-procedure blijft de boel hangen op could not verify device, wordt een kwestie van een lange adem hebben,

[ Voor 67% gewijzigd door Eleni op 24-03-2016 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
Eleni schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:38:
Ben ineens een stuk verder en heb een en ander gevonden, maar in de unlock-procedure blijft de boel hangen op could not verify device, wordt een kwestie van een lange adem hebben,
Snap je het nou echt niet? |:(
Eerst moet je de unlock aanvragen,
Daarna kun je pas unlocken met die app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Blijkbaar niet dus, zat hier: http://en.miui.com/thread-200858-1-1.html, en ook daar vind ik weer het volgende:
Apply for unlocking permissions is niet toegankelijk, dus weer terug naar af.
Tot nu toe heb ik dus nog steeds geen manier gevonden om die unlock code aan te vragen.
Ben ingelogd, heb een account, forum bestudeerd enzzzzz..... ik geef het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Eleni schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:10:
Blijkbaar niet dus, zat hier: http://en.miui.com/thread-200858-1-1.html, en ook daar vind ik weer het volgende:
Apply for unlocking permissions is niet toegankelijk, dus weer terug naar af.
Tot nu toe heb ik dus nog steeds geen manier gevonden om die unlock code aan te vragen.
Ben ingelogd, heb een account, forum bestudeerd enzzzzz..... ik geef het op.
Met alle respect, maar ik vraag me af of een Chinaphone wel zo'n goede keuze was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Beste momus, dit is niet mijn eerste chinaphone, ik heb 3 xiaomi's en een mipad, worden elke week door mij ge-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Eleni schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:40:
Beste momus, dit is niet mijn eerste chinaphone, ik heb 3 xiaomi's en een mipad, worden elke week door mij ge-update
Maar zoiets simpels als een unlock aanvragen lukt je niet? Bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ook bijzonder is dat tot nu toe niemand mij heeft kunnen uitleggen waar ik dat exact voor elkaar moet krijgen.
Ik heb zo duidelijk mogelijk beschreven waar ik tegenaan loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Eleni schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:04:
Ook bijzonder is dat tot nu toe niemand mij heeft kunnen uitleggen waar ik dat exact voor elkaar moet krijgen.
Ik heb zo duidelijk mogelijk beschreven waar ik tegenaan loop.
Haha kom nou.
Naar http://en.miui.com/unlock.
Klik op unlock now.
Daarna moet je wat gegevens invoeren en moet je hem een verificatie SMS laten sturen. Zoals al een aantal keer geopperd, dit kun je het beste doen naar een site die SMS kan ontvangen en eerder in deze thread beschreven staat. Die verificatiecode voer je in.
Als dat gebeurd is, begint het wachten tot je unlock goedgekeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haroddin
Even advocaat van de duivel spelen, heb wat zitten teruglezen...

Als je naar http://en.miui.com/unlock/apply.php gaat en je komt onmiddellijk uit op een pagina met als titel "How to unlock" en een groene button "Download Mi Unlock" dan heb je (volgens mij toch) die unlockrechten al. Dan zit je al verder dan je dacht, en verklaart het de verwarring :)

Daarna ben ik van plan volgend stappenplan te volgen: http://en.miui.com/thread-202290-1-1.html
Dus eerst de dev rom erop en dan xiaomi.eu (of smiui, daar ben ik nog niet uit). Aangezien ik mijn foon nog niet heb kan ik je daar voorlopig niet verder mee helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Afgelopen week 2 van deze telefoons gehaald in Taiwan. Ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van deze telefoon (SD-16GB) die ik voor mijn zus gehaald heb. Voor deze prijs, de specs, de buildquality en ook het OS is erg goed. Ik heb erg lang een OnePlus One gehad en altijd custom CM gedraaid. Mijn MI5 is in bestelling in China dus ik doe mijn andere 32GB versie in de verkoop.

Mocht je bij het unlocken na het submitten van de verificatie SMS een pop-up krijgen met een chinees bericht, dit betekent dat er vanaf dit nummer al teveel requests zijn gedaan. Dus beste een minder gebruikt SMS nummer gebruiken en opgelost.

Nog twee vraagjes.

- In CM heb je double tab to wake. Zit dit ook in het Xiaomi OS?
- Op het homescreen heb ik de google search bar staan, hoe hide ik deze?

[ Voor 44% gewijzigd door The Source op 26-03-2016 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
The Source schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 22:20:
Afgelopen week 2 van deze telefoons gehaald in Taiwan. Ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van deze telefoon (SD-16GB) die ik voor mijn zus gehaald heb. Voor deze prijs, de specs, de buildquality en ook het OS is erg goed. Ik heb erg lang een OnePlus One gehad en altijd custom CM gedraaid. Mijn MI5 is in bestelling in China dus ik doe mijn andere 32GB versie in de verkoop.

Mocht je bij het unlocken na het submitten van de verificatie SMS een pop-up krijgen met een chinees bericht, dit betekent dat er vanaf dit nummer al teveel requests zijn gedaan. Dus beste een minder gebruikt SMS nummer gebruiken en opgelost.

Nog twee vraagjes.

- In CM heb je double tab to wake. Zit dit ook in het Xiaomi OS?
- Op het homescreen heb ik de google search bar staan, hoe hide ik deze?
Ik zou de 32GB versie houden aangezien die 3GB geheugen heeft en de 16GB als het goed is niet.
MIUI is nogal een geheugen gebruiker dus met 3GB loopt ie een stuk soepeler.
M'n MI4I had wel dttw maar deze (nog) niet.
Maar dat kan xiaomi naderhand nog wel toevoegen. Of ze dat ook doen is weer wat anders :).
Ik heb geen Google search bar, kun je deze niet gewoon verwijderen? Net zoals een widget bedoel ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzim
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 23:33
Heb dit toestel (32gb) nu voor een dag en hij bevalt goed, vooral de build quality is goed voor de prijs.

Het flashen van een global rom lukte niet echt bij mij dus heb nu de Chinese versie erop gehouden en dat werkt prima. Nu wachten tot mijn unlock code binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 11:53

DutchMan

NederlandseMan

Ik draai de global rom op mijn gelockte note 3. Alles werkt perfect dus ik zie voor mij geen reden om de bootloader te unlocken. qua taal kan ik prima zonder nederlands. ;-)

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Dutchman, welke rom staat er bij jou op?
Pagina: 1 2 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken