Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 16:54
Mede-auteur:
  • Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Nu online

Kiswum

Xiaomi Mi 5 Ervaringen en Discussie Topic

Introductie

The compact, premium Xiaomi Mi 5 is the best value-for-money exchange you can do for a phone equipped with the blazing Snapdragon 820 chipset. It's tapered back is easy on the eye and the palm, and Xiaomi has placed all the bells and whistles of a modern-day flagship inside, such as optical stabilization, a 4 GB RAM version, or a large battery, eschewing only a 2K resolution for a 1080p one, though at 5.15" the perceived difference would be negligible anyway.

Specificaties

Scherm formaat:1920 x 1080 pixels, 5,15" (~428 ppi)
Scherm type:IPS LCD capacitieve touchscreen, 16M kleuren
Multitouch:10 vingers
Chipset:Qualcomm Snapdragon 820
CPU:Dual-core 1.8 GHz Kryo & dual-core 1.6 GHz Kryo - Standard edition
Dual-core 2.15 GHz Kryo & dual-core 1.6 GHz Kryo - other editions
GPU:Adreno 530
Camera (achterkant):16 MP, f/2.0, phase detection autofocus, 4-axis OIS, dual-LED (dual tone) flash
Camera (voorkant):4 MP, f/2.0, 1/3" sensor size, 2Ķm pixel size, 1080p@30fps
SD card:Nee
Opslag geheugen (ROM):32/64/128 GB
Werkgeheugen (RAM):3/4 GB
Luidspreker:1 luidspreker
Simkaart:Dual-SIM, dual standby (2x Micro)
3G Netwerk:HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
4G Netwerk:FDD-LTE 1800/2100/2600 MHz (B1 / B3 / B7)
WLAN:Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, DLNA, hotspot
Bluetooth:v4.2 Low Energy
NFC:Ja
Vingerafruklezen:Ja
USB:USB-C, USB On-the-go
Sensoren:accelerometer, gyro, proximity, compass, barometer
GPS:GPS, A-GPS, GLONASS, BeiDou
Formaat:144,6 x 69,2 x 7,25 mm
Gewicht:129g
Accu:Niet-verwisselbare Li-Ion 3000 mAh accu
Kleuren verkrijgbaar:Zwart, Goud, Wit, Keramiek

OfficiŽle verkoopprijzen:
1999rmb = §278,-
2299rmb = §319,-
2699rmb = §375,-
Productpagina: http://www.mi.com/mi5/

Foto's

Xiaomi/miui informatie

Product foto's

Voorgaande Xiaomi Mi topics

Xiaomi X1 (MIUI) / MI-ONE: Ervaringen en Discussie
[Xiaomi Mi-Two] Ervaringen en Discussie
[Xiaomi M2S & M2A] Ervaringen en Discussie
[Xiaomi Mi3] Ervaringen en Discussie
[Xiaomi Mi 4] Ervaringen en Discussie
[Xiaomi Mi Note/Pro] Ervaringen & Discussie

Chinaphone topics

Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3
[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a (Kortingscodes en vragen over import)

Topic geschiedenis

• 15-01-2015 - Topic aangemaakt!
  • 21-01-2016 - Forumgebruiker Kiswum toegevoegd als mede-auteur.
  • 26-02-2016 - Topic bijgewerkt, specificaties + foto's toegevoegd.
  • 26-02-2016 - Specificaties aangepast en foto's gesorteerd en uitgelijnd.
  • 29-02-2016 - Links toegevoegd.

Kiswum wijzigde deze reactie 29-02-2016 08:54 (142%)

• timmert26
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11:37
Ik zat er al op te wachten, ik ben erg benieuwd naar wat hij ongeveer zal kosten.

• Korenwulf
  • Laatst online: 25-01 16:36
Na mijn mi2s overgestapt op jiayu s3, maar mis toch miui mogelijkheden en de kwaliteit van Xiaomi. Ik twijfel of ik voor de note 3 pro met Snapdragon 650 ga of nog even wacht op mi5.

• HWSHHZ
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12:28
Het scherm zal waarschijnlijk een 2K-display, en niet een FullHD-scherm wat in het laatste nieuwsbericht van Tweakers te lezen is (nieuws: Xiaomi: Mi 5-smartphone is medio februari verkrijgbaar).
Iemand al een idee van de prijs en beschikbaarheid met import etc?

Kan niet wachten op deze telefoon!!

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 22:16
quote:
HWSHHZ schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:00:
Het scherm zal waarschijnlijk een 2K-display, en niet een FullHD-scherm wat in het laatste nieuwsbericht van Tweakers te lezen is (nieuws: Xiaomi: Mi 5-smartphone is medio februari verkrijgbaar).
Iemand al een idee van de prijs en beschikbaarheid met import etc?

Kan niet wachten op deze telefoon!!
Dat staat niet in het nieuwsbericht. Staat toch echt 1920x1080.

Maar dat is natuurlijk ook niet zeker tot we de aankondiging horen.

Drama: What's a Chuck Liddell?

• HWSHHZ
quote:
Ari Gold schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:23:
[...]

Dat staat niet in het nieuwsbericht. Staat toch echt 1920x1080.

Maar dat is natuurlijk ook niet zeker tot we de aankondiging horen.
Klopt, maar als ik de geruchten lees op veel andere sites (bijvoorbeeld http://nl.hardware.info/n...ijnt-halverwege-februarir), ga ik er wel vanuit dat dit meer waarschijnlijk is, ook omdat het de laatste tijd helemaal de trend is bij nieuwe telefoons, en helemaal een vlaggenschip als dit.

• Kiswum
  • Nu online
Zolang er geen officiŽle berichtgeving is van Xiaomi, blijft het gissen naar de details. Er is volgens mij 1 officiŽle statement: Na het Chinese nieuwjaar zal de Mi5 komen, dat kan 1 week na nieuwjaar zijn, maar het kan ook 1 maand erna zijn.

Ik heb van een bron uit China doorgekregen dat de Mi5 pas in april leverbaar zal zijn = te koop zal zijn. Hoe betrouwbaar deze bron is, dat weet ik nog niet :D

Stem op Kiswum voor reviewer van het jaar 2017/2018!

• HWSHHZ
Prijs verwachtingen?

• Kiswum
  • Nu online
quote:
Dezelfde pricerange als de Mi2, Mi3 en Mi4

• HWSHHZ
quote:
Kiswum schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:57:
[...]

Dezelfde pricerange als de Mi2, Mi3 en Mi4
En dat is als ik vragen mag? Heb die telefoons niet zo gevolgd etc

• Russel88
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21:18
quote:
Kiswum schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:49:

Ik heb van een bron uit China doorgekregen dat de Mi5 pas in april leverbaar zal zijn = te koop zal zijn. Hoe betrouwbaar deze bron is, dat weet ik nog niet :D
En de internationale 64Gb zal waarschijnlijk pas in Augustus leverbaar zijn oid :)

Heb er al heel lang op gewacht. Wilde al voor de mi4 gaan. Maar hier is nog nooit een internationale 64Gb voor uitgekomen. De MiNote vond ik te groot.
Ik hoop wel dat de renders niet kloppen. Vind de renders best lelijk om eerlijk te zijn,

• The Source
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 07-12 13:04
De niet internationale versie zal toch ook in het Engels kunnen draaien? En is daar geen cynogen mod variant voor te verkrijgen?

• HWSHHZ
quote:
Russel88 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:08:
[...]

En de internationale 64Gb zal waarschijnlijk pas in Augustus leverbaar zijn oid :)

Heb er al heel lang op gewacht. Wilde al voor de mi4 gaan. Maar hier is nog nooit een internationale 64Gb voor uitgekomen. De MiNote vond ik te groot.
Ik hoop wel dat de renders niet kloppen. Vind de renders best lelijk om eerlijk te zijn,
Kopen via Aliexpress en dan importeren naar Nederland is toch gewoon mogelijk? Dan heb je de telefoon alsnog tog binnen paar weken na release? Heb niet heel veel verstand van al die import rechten etc

HWSHHZ wijzigde deze reactie 18-01-2016 12:10 (5%)

• Kiswum
  • Nu online
quote:
HWSHHZ schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:59:
[...]

En dat is als ik vragen mag? Heb die telefoons niet zo gevolgd etc
Volgens mij wordt er op GOT/dit forum, wel iets van initiatief verwacht.
Hier zijn de prijzen van de voorgangers, de Euro prijzen zijn echter onderhevig aan schommelingen van de valuta:

Mi2s:
De telefoon kan in Nederland alleen geÔmporteerd worden. De prijs ligt omgerekend op of onder de 300 euro

Mi3:
Voor de 16GB-variant moet omgerekend 248 euro worden betaald, terwijl een versie met 64GB opslag ongeveer 310 euro gaat kosten

Mi4:
De telefoon kost bij release later deze maand in China omgerekend 240 euro, de 64GB-variant moet rond 300 euro gaan kosten.

In China zijn dit globaal de prijzen:
1999 Yuan voor het instapmodel
2499 Yuan voor de Pro variant

Bronnen:
nieuws: Xiaomi maakt variant Mi-Two met Snapdragon 600
nieuws: Xiaomi komt met Mi3-smartphone en goedkope smart-tv op Android
nieuws: Xiaomi presenteert Mi 4-smartphone

http://www.phonearena.com...-S4-in-benchmarks_id41677
http://www.phonearena.com...at-half-the-price_id47116
http://www.phonearena.com...-and-release-date_id58476
quote:
The Source schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:10:
De niet internationale versie zal toch ook in het Engels kunnen draaien? En is daar geen cynogen mod variant voor te verkrijgen?
Alle Xiaomi toestellen ondersteunen Engels, ik vermoed echter dat Russel88 graag een 64GB variant van de FDD-LTE versie van de Mi4 had willen hebben. Dat ik kan ik me goed voorstellen :)
Er is alleen een TDD-LTE versie van de 64GB gemaakt. De telefoons die daarna uitkwamen hadden volgens mij wel allemaal een grote opslag en NL 4G op 1800MHz. Over enkele maanden kun je daarmee ook op KPN en Vodafone snel internetten. T-Mobile en 4G is vaak geen probleem op 1800MHz.

Kiswum wijzigde deze reactie 18-01-2016 12:25 (18%)

• HWSHHZ
quote:
Kiswum schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:21:
[...]

Volgens mij wordt er op GOT/dit forum, wel iets van initiatief verwacht.
Hier zijn de prijzen van de voorgangers, de Euro prijzen zijn echter onderhevig aan schommelingen van de valuta:

Mi2s:
De telefoon kan in Nederland alleen geÔmporteerd worden. De prijs ligt omgerekend op of onder de 300 euro

Mi3:
Voor de 16GB-variant moet omgerekend 248 euro worden betaald, terwijl een versie met 64GB opslag ongeveer 310 euro gaat kosten

Mi4:
De telefoon kost bij release later deze maand in China omgerekend 240 euro, de 64GB-variant moet rond 300 euro gaan kosten.

In China zijn dit globaal de prijzen:
1999 Yuan voor het instapmodel
2499 Yuan voor de Pro variant

Bronnen:
nieuws: Xiaomi maakt variant Mi-Two met Snapdragon 600
nieuws: Xiaomi komt met Mi3-smartphone en goedkope smart-tv op Android
nieuws: Xiaomi presenteert Mi 4-smartphone

http://www.phonearena.com...-S4-in-benchmarks_id41677
http://www.phonearena.com...at-half-the-price_id47116
http://www.phonearena.com...-and-release-date_id58476

[...]

Alle Xiaomi toestellen ondersteunen Engels, ik vermoed echter dat Russel88 graag een 64GB variant van de FDD-LTE versie van de Mi4 had willen hebben. Dat ik kan ik me goed voorstellen :)
Er is alleen een TDD-LTE versie van de 64GB gemaakt. De telefoons die daarna uitkwamen hadden volgens mij wel allemaal een grote opslag en NL 4G op 1800MHz. Over enkele maanden kun je daarmee ook op KPN en Vodafone snel internetten. T-Mobile en 4G is vaak geen probleem op 1800MHz.
Sorry, ik had niet de mogelijkheid/tijd om dit na te zoeken. Maar bedankt voor de informatie. _/-\o_
Mijn andere vraag nog gelezen?

Kopen via Aliexpress en dan importeren naar Nederland is toch gewoon mogelijk? Dan heb je de telefoon alsnog tog binnen paar weken na release? Heb niet heel veel verstand van al die import rechten etc)

• Russel88
quote:
HWSHHZ schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:25:
[...]

Sorry, ik had niet de mogelijkheid/tijd om dit na te zoeken. Maar bedankt voor de informatie. _/-\o_
Mijn andere vraag nog gelezen?

Kopen via Aliexpress en dan importeren naar Nederland is toch gewoon mogelijk? Dan heb je de telefoon alsnog tog binnen paar weken na release? Heb niet heel veel verstand van al die import rechten etc)
Tuurlijk is dat mogelijk. Chineze telefoons gebruiken soms andere frequenties waardoor je soms geen 3G/4G bereik hebt. Bij de 3G modellen moest je de FDD-LTE hebben, echter werd deze later of helemaal niet uitgebracht.
En als ik een telefoon koop in China, dan koop ik het via een betrouwbare reseller ala IBuyGou of Honorbuy. Bij AliExpress moet ik teveel moeite doen om te checken of ik een echie heb gekregen of een imitatie.
En bij de bovengenoemde webshops hebben ze een EU-direct distributie centrum. Dan wordt de telefoon vanuit een EU land verzonden. Dus 0% kans op importheffing. Uiteraard betaal je daarvoor :)

• HWSHHZ
quote:
Russel88 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:35:
[...]

Tuurlijk is dat mogelijk. Chineze telefoons gebruiken soms andere frequenties waardoor je soms geen 3G/4G bereik hebt. Bij de 3G modellen moest je de FDD-LTE hebben, echter werd deze later of helemaal niet uitgebracht.
En als ik een telefoon koop in China, dan koop ik het via een betrouwbare reseller ala IBuyGou of Honorbuy. Bij AliExpress moet ik teveel moeite doen om te checken of ik een echie heb gekregen of een imitatie.
En bij de bovengenoemde webshops hebben ze een EU-direct distributie centrum. Dan wordt de telefoon vanuit een EU land verzonden. Dus 0% kans op importheffing. Uiteraard betaal je daarvoor :)
Bedankt voor de tip van die sites, nooit aan gedacht dat die ook nog bestonden :P
Denk dat als deze telefoon uitkomt, ik em meteen maar koop, want heb nu onderhand echt wel een nieuwe nodig. Ik hoop wel dat Nederlandse taal mogelijk is natuurlijk...

• hsp
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 19-06 17:26
quote:
HWSHHZ schreef op maandag 18 januari 2016 @ 21:35:
[...]

Bedankt voor de tip van die sites, nooit aan gedacht dat die ook nog bestonden :P
Denk dat als deze telefoon uitkomt, ik em meteen maar koop, want heb nu onderhand echt wel een nieuwe nodig. Ik hoop wel dat Nederlandse taal mogelijk is natuurlijk...
Ik denk dat Nederlandse taal ongeveer een maandje na het uitkomen komt, misschien nog iets langer. Xiaomi heeft het veel moeilijker gemaakt door het locken van de bootloader

• HWSHHZ
quote:
hsp schreef op maandag 18 januari 2016 @ 21:45:
[...]

Ik denk dat Nederlandse taal ongeveer een maandje na het uitkomen komt, misschien nog iets langer. Xiaomi heeft het veel moeilijker gemaakt door het locken van de bootloader
We gaan het mee maken, is het niet zo dat soms zulke mobs meteen al de nederlandse en andere talen ondersteunen? Zal wel niet, maar dan maar hopen dat ze die nederlandse taal snel beschikbaar krijgen...

• Mastermuppet
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 10-11 20:17
quote:
Precies over die gelockte bootloader zijn een aantal horror verhalen op xda verschenen die deze telefoon ineens een stuk minder interessant maken.

Ik had deze telefoon eigenlijk al als opvolger gekozen mits ie maar niet groter is dan 5,2" liever nog 5 en met de beste soc van het moment, zeker met de prijs in het achterhoofd een nobrainer in mijn ogen.

Maar een unlock proces van 3 weken waarbij je afhankelijk bent van de fabrikant en geen zekerheid hebt of je de unlock codes wel krijgt roept weer hoop vragen op. Hopelijk komt hier de komende weken/maanden antwoord op en is dit zodanig dat het geen belemmering meer vormt.
Only time will tell.

• Kiswum
  • Nu online
Tip voor o.a. voor @HWSHHZ.
Heb je nog nooit een Chinese smartphone gehad en nooit iets geÔmporteerd. Dan is het bij Xiaomi zeer aan te raden om te wachten met het kopen van een Xiaomi smartphone. De eerste batches waren voorheen niet geheel vrij van bugs, maar in 2015 waren de eerste releases gelukkig erg stabiel. Uiteraard biedt dat geen garantie voor de toekomst, maar het is goed om te weten dat de eerste gebruikers van een nieuwe telefoon, tevens een soort beta testers zijn.
De MultiLanguage (ML) rom komt vaak 2-5 weken na het eerste verkoopmoment op www.xiaomi.eu terecht. De oprichter van die site: MarkHuk is sinds 2014/2015 werkzaam bij www.ibuygou.com. Aangezien ibuygou nauwe banden heeft met Xiaomi (soort van preferred reseller, maar geen officieel verkooppunt), ontvangen zij de apparatuur snel in hun warehouse. Dat gecombineerd met de directe verbinding met xiaomi.eu, zorgt ervoor dat er sneller stabiele ML rom's uitkomen voor Xiaomi telefoons.

Kortom, een Xiaomi telefoon is prima en hij is out-of-the box te gebruiken, maar dan moet je niet rekenen op NL support of Google Play. Als je daarop rekent, dan kun je beter wachten totdat de telefoon 2 maanden op de markt is en en.miui.com (Engelstalige site van Miui), de Global rom heeft uitgebracht of totdat Xiaomi.eu (EU fansite, geen officiŽle site van Xiaomi/Miui) de rom beschikbaar heeft gesteld. Het grote voordeel van wachten, is dat tegen die tijd vaak ook alle varianten zijn uitgekomen en de prijzen bij de resellers wellicht zijn gezakt naar een mooi prijsniveau.

Hoe snel de nieuwe rom's komen dankzij de gelockte bootloader, dat durf ik niet te zeggen. Dat zal ik ooit nog wel in het echt meemaken als ik weer een nieuwe Xiaomi telefoon in mijn bezit heb (ik hoop dat ik tijd in mijn agenda kan overhouden voor de Mi5).

• HWSHHZ
quote:
Kiswum schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 09:08:
Tip voor o.a. voor @HWSHHZ.
Heb je nog nooit een Chinese smartphone gehad en nooit iets geÔmporteerd. Dan is het bij Xiaomi zeer aan te raden om te wachten met het kopen van een Xiaomi smartphone. De eerste batches waren voorheen niet geheel vrij van bugs, maar in 2015 waren de eerste releases gelukkig erg stabiel. Uiteraard biedt dat geen garantie voor de toekomst, maar het is goed om te weten dat de eerste gebruikers van een nieuwe telefoon, tevens een soort beta testers zijn.
De MultiLanguage (ML) rom komt vaak 2-5 weken na het eerste verkoopmoment op www.xiaomi.eu terecht. De oprichter van die site: MarkHuk is sinds 2014/2015 werkzaam bij www.ibuygou.com. Aangezien ibuygou nauwe banden heeft met Xiaomi (soort van preferred reseller, maar geen officieel verkooppunt), ontvangen zij de apparatuur snel in hun warehouse. Dat gecombineerd met de directe verbinding met xiaomi.eu, zorgt ervoor dat er sneller stabiele ML rom's uitkomen voor Xiaomi telefoons.

Kortom, een Xiaomi telefoon is prima en hij is out-of-the box te gebruiken, maar dan moet je niet rekenen op NL support of Google Play. Als je daarop rekent, dan kun je beter wachten totdat de telefoon 2 maanden op de markt is en en.miui.com (Engelstalige site van Miui), de Global rom heeft uitgebracht of totdat Xiaomi.eu (EU fansite, geen officiŽle site van Xiaomi/Miui) de rom beschikbaar heeft gesteld. Het grote voordeel van wachten, is dat tegen die tijd vaak ook alle varianten zijn uitgekomen en de prijzen bij de resellers wellicht zijn gezakt naar een mooi prijsniveau.

Hoe snel de nieuwe rom's komen dankzij de gelockte bootloader, dat durf ik niet te zeggen. Dat zal ik ooit nog wel in het echt meemaken als ik weer een nieuwe Xiaomi telefoon in mijn bezit heb (ik hoop dat ik tijd in mijn agenda kan overhouden voor de Mi5).
Bedankt voor de tip _/-\o_ . Ben erg benieuwd, jammer dat het nog zo lang duurt.

• Kapot
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20:12
Ook interesse, ik heb een redmi gehad waar ik erg tevreden over was!

• FlashBang
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 02-12 09:38
http://www.gizmochina.com...s-body-leaks-white-color/

Deze foto ziet er goed uit! Ben al ruim 2 jaar een tevreden gebruiker van de Mi2S en heb ook verschillende andere Xiaomi producten waar ik erg tevreden over ben. Ik switch sowieso naar de Mi5 bij de launch.

Ben wel benieuwd of ze inderdaad 2 versies uitbrengen, 1 die rond het prijsniveau ligt die de Mi4, Mi3 etc ook hadden en een duurdere van >450 euro. Als de duurdere boven de 500 euro uitkomt ga ik voor de goedkope versie.

• Loekkiee
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 14-12 23:16
Ben wel benieuwd wat dan het verschil tussen die twee versies zou zijn.

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 16:37
quote:
Loekkiee schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:03:
Ben wel benieuwd wat dan het verschil tussen die twee versies zou zijn.
Nou dit:
quote:
The Xiaomi Mi5 with 3GB RAM and 32GB memory is apparently going to get a curved glass display (similar to the Samsung Galaxy S6) while the flagship 4G RAM 64GB memory version will have an all metal design.

Xiaomi Mi5 Specifications

5.2-inch display with either FHD or 2K resolution
Snapdragon 820 chipset running at 2.2Ghz
Adreno 530 GPU
3-4GB RAM
32-64GB internal memory
20 mega-pixel rear camera with dual LED flash
8 mega-pixel front camera
Fingerprint scanner with Qualcomm Sense ID
3600mAh battery with Qualcomm quick charge
Android 6.0 with MIUI 7 UI
Aldus GizChina.
http://www.gizchina.com/2016/01/19/2-versions-xiaomi-mi5/

Dus dan krijg je de goedkopere versie met "curved glass display" zoals de S6, met Full-HD, 3gb RAM en 32gb ROM.
En de duurdere versie is een "all metal" uitvoering zoals Xiaomi nu al een aantal smartphones heeft maar dan echt high-end met 2K, 4gb RAM en 64gb ROM.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | XDA Recognized developer |

• FlashBang
De tweede foto in dit artikel zou dan de duurdere versie moeten zijn: http://www.gizchina.com/2...-mi5-with-curved-display/

Voor mij komt het echt neer op de prijs. Als deze boven de 500 euro ligt is voor het voornaamste voordeel, het enorme prijsverschil met de flagships van Samsung, HTC, etc. snel verdwenen.

• Russel88
Ook als de prijs hetzelfde is zou ik een Xiaomi verkiezen boven een Samsung of een HTC.
Zoals het er nu uit ziet ga ik dus voor de dure versie, minder dan 64GB wil ik niet. Maar 2k scherm... zie je dat uberhaupt wel? Klinkt als een batterijslurper.

• Kapot
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20:12
Wow, curved screen is zeker nijs, ik ben benieuwd!

• stansfield
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 24-11 12:22
Ik zit hier ook op te wachten. Maar eerst maar wachten totdat de officiŽle release is. En dan kijken hoe snel deze bij Ibuygou te koop is.

Ik val in de doelgroep van Kisum zijn tips.

• Kiswum
  • Nu online
Ik ben echt benieuwd naar het uiteindelijke ontwerp. Ik heb nu 3-4 verschillende opties/ontwerpen voorbij zien komen op Gizchina. Ik ga er vanuit dat ze niet allemaal uit zullen komen. Met een beetje geluk is SD-kaart toegang ook mogelijk, ik zie dat soort polls steeds vaker voorbij komen via het Facebook account van Xiaomi.

• soulcrusher
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19:34
Ik ben bang dat er geen micro-SD slot op zal zitten eigenlijk, maar dat is afwachten natuurlijk. Verder jammer als hij echt die Samsung hardware knop zal hebben, een vingerafdruksensor op de achterkant leek me mooier. Hopelijk is hij ook meteen in andere kleuren verkrijgbaar als hij uitkomt, wit lijkt me niet zo mooi.

Mijn Mi 3 is een aantal keren gevallen en er zit een barst in de behuizing. Hopelijk houdt hij het nog even vol tot de release van de Mi 5 :) . Anders wellicht toch maar een Mi 4C.

• Kiswum
  • Nu online
Mi5 presentatie: ik zie een bericht van medio februari, 22 februari en vandaag kwam daar 24 februari bij.

Ik verwacht dat de launch op een dinsdag of donderdag zal zijn. Ik zal in ieder geval de week van 22 februari in de gaten houden :)

• theduke1989
quote:
Kiswum schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:39:
Mi5 presentatie: ik zie een bericht van medio februari, 22 februari en vandaag kwam daar 24 februari bij.

Ik verwacht dat de launch op een dinsdag of donderdag zal zijn. Ik zal in ieder geval de week van 22 februari in de gaten houden :)
Ik hoop van wel, dan kan ik de iPhone 5 van me vrouw weer teruggeven. ik heb de smartphone nu al ongeveer 2 maanden maar kan maar niet wennen aan het systeem.

Maar ik hoorde ook dat het medio april wordt gereleased maar dan denk ik de internationale variant FDD-LTE ipv TDD-LTE.

Qua prijs zit het denk ik rond de 350/400 euro....

• Kiswum
  • Nu online
Vorige maand kreeg ik door dat hij pas in april te koop zal zijn, het lijkt erop dat het een maand eerder zal zijn. Ik ben dus benieuwd. De laatste tijd levert Xiaomi alle FDD-LTE varianten direct uit.

De gloednieuwe Xiaomi Redmi Note 3 Prime, ondesteunt zowel FDD-LTE als TDD-LTE. Dit geldt voor de Mediatek (Dual Netcom) en de Qualcomm (Full Netcom) variant. Er is dus geen specifieke TDD variant meer aanwezig voor die Redmi.
Alleen de Prime varianten komen wat later uit dan de standaard versies. Ik verwacht dat dit ook bij de Mi5 zal zijn. Waarschijnlijk zal daarvan een normale versie uitkomen en een Prime/Pro versie. Doordat die duurdere vaak interessanter is (qua opslag en werkgeheugen), duurt het wat langer voordat die op de markt komt.

• hsp
De Mi5 komt op 24 Februari lees ik net op het Miui forum. Volgende week dinsdag komen er meer details.

• hrichard
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12-12 10:49
Volgens Gizmochina:

''Most of the specifications and design details of this upcoming flagship device is public knowledge now but what was not sure now was the price. But its not the case anymore as we have got some idea about the phone’s pricing.

Xiaomi Mi 5 is said to be priced a bit higher than the usual pricing scheme Xiaomi followed up until now. It is already known that there will be four and not two variants of Mi 5 and details of both these variants surfaced a short while ago.

All the purported four variants are :-

Mi 5 featuring metallic design with 3GB RAM and 32GB internal storage carries a price tag of 2199 Yuan ($335).

Mi 5 featuring metallic design with 4GB RAM and 64GB internal storage carries a price tag of 2599 Yuan ($396).

Mi 5 featuring glass design with 2.5D curved glass 2K display with 4GB RAM and 32GB internal storage carries a price tag of 2799 Yuan ($426).

Mi 5 featuring glass design with 2.5D curve glass 2K display with 4GB RAM and 64GB internal storage carries a price tag of 3099 Yuan ($472).

Come February 24 and Xiaomi Mi 5 will be finally out of the wraps. Stay tuned!''

Edit: Waarbij de eerste twee een 1080p scherm zullen krijgen.

• evanraalte
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19:41
De MI5 met 64gb en 4gb ram FHD lijkt mij dan het interessantste van dit lijstje. De prijzen lijken me wel erg hoog.. 400 dollar en dan loop je nog kans dat je importheffing etc moet betalen? Of zouden ze voor deze prijzen in een eu warehouse verkocht worden? 'T blijft allemaal speculatie natuurlijk:)

• hrichard
Ik schat dat daar nog zo'n 50 dollar bovenop komt van de handelaar en daarna nog eventueel verzendkosten en heffingen. Hoewel ik persoonlijk nog nooit iets aan de deur heb hoeven te betalen.

• Loekkiee
Denk dat ik aan 32GB wel genoeg zal hebben. Is er eventueel een SD kaart slotje aanwezig mocht dit niet het geval zijn? Of is daar nog niks over bekend?

• hrichard
In principe niets over bekend, maar ik zou er niet vanuit gaan. Juist het grotere rom geheugen is een van de punten waarop ze voor een hogere prijs kunnen verkopen. Helaas.

Ik denk dat als je geen video of grote hoeveelheid muziek op je telefoon hebt/wil, je met 32gb inderdaad genoeg hebt. Ik heb bijna 3 jaar gedaan met een Xiaomi Mi2 32gb, ik kon er dan een paar films op zetten wat voor mij voldoende was. Echter met het 1080p scherm worden de bestanden ook een stuk groter. Als je tenmiste van die kwaliteit wilt genieten. Gebruik je het daar allemaal niet voor, dan zal 32gb wel genoeg zijn, je moet wel rekening houden met het feit dat Miui ook een groot deel van dat geheugen inneemt en dat de goedkoopste variant in dit gerucht 'maar' 3gb geheugen heeft ipv 4. Maar het blijft een gerucht.

hrichard wijzigde deze reactie 26-01-2016 17:04 (64%)

• hrichard
Nfc en dual sim, dual standby, bevestigd. http://www.gizmochina.com...confirms-couple-features/

Ook zal de Mi5 tevens tijdens MWC in Barcelona gepresenteerd worden.

Dual sim zou eventueel ook kunnen betekenen dat er een optie is om het geheugen uit te breiden zoals bij de Redmi 3 het geval is, je offert 1 sim slot op voor een geheugenkaart. Hoewel ik het niet verwacht bij de Mi5 zou het wel een klantentrekker kunnen zijn.

hrichard wijzigde deze reactie 28-01-2016 12:53 (54%)

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14-12 17:55

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Heb zelf al tijden een Mi3, mijn vriendin een Mi4. Opzich was ik erg geinteresseerd in de Mi5 maar de prijs zou blijkbaar toch flink hoger uitvallen dan dat we gewend zijn van Xiaomi.

Verder vind ik die Xiaomi's prima dingen hoor, dus als deze inderdaad 400 euro kost dan is het misschien wel de moeite waard. Mijn Mi3 doet het aan de kant nog prima .... maar we zullen zien :)

• hrichard
Persoonlijk vond ik de mi3 en mi4 tegenvallen. Volgens mij word de Mi5 wel echt van een andere orde, lees: hogere standaard. Het is afwachten wat de prijs gaat doen.

• hsst
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 20-10 15:02
quote:
hrichard schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:16:
Persoonlijk vond ik de mi3 en mi4 tegenvallen. Volgens mij word de Mi5 wel echt van een andere orde, lees: hogere standaard. Het is afwachten wat de prijs gaat doen.
Wat vond je precies tegenvallen, als ik het vragen mag? Vond je het niet goed genoeg voor de prijs, of kijk je er gewoon naar als een high end model?

• hrichard
Ik vond de toestellen weinig vernieuwend zoals de mi2 dat wel was, echt een high end toestel voor een lage prijs. Toen de Mi2 uit kwam was het het snelste toestel op dat moment. Ik heb het gevoel dat dit bij de Mi5 weer gebeurt en dat vind ik persoonlijk erg gaaf. Niet dat de mi3 en mi4 slecht waren, maar ik vond ze zelf niet echt super.

• hsst
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 20-10 15:02
Ah, okť. Heb zelf namelijk een mi3 en vroeg me af wat er dan precies zou moeten tegenvallen in verhouding tot andere toestellen.

• tokko1
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 14-12 21:55
Morgen even langs bij de Xiaomi store hier, even kijken/vragen wat ze van de Mi5 denken/vinden ;) En wanneer ze 'm verwachten en evt hoe het zit met reserveren/kopen...

Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net

• hrichard
Top! Ze gaan je alleen niks meer vertellen dan al bekend is. Hij word de 24e februari gepresenteerd en waarschijnlijk is hij een week later te koop. Op een aantal feiten na is het giswerk. Maar veel plezier er mee.

• Snowdog
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 08:55
Daarnaast ga je 'm ook in de xiaomi store niet goedkoper/sneller krijgen dan op taobao... uiteindelijk is het of tegen hoge prijzen daar kopen of even geduld hebben en in de winkel of op taobao kopen...

• theduke1989
quote:
Snowdog schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 01:19:
Daarnaast ga je 'm ook in de xiaomi store niet goedkoper/sneller krijgen dan op taobao... uiteindelijk is het of tegen hoge prijzen daar kopen of even geduld hebben en in de winkel of op taobao kopen...
Zodra de pre-sale actief wordt bij ibuygou.com krijg je hem even snel als bij taobao.
Hoop wel snel op meer informatie, want dan kan ik hem gaan aanschaffen.

• Snowdog
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 08:55
quote:
theduke1989 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 01:21:
[...]

Zodra de pre-sale actief wordt bij ibuygou.com krijg je hem even snel als bij taobao.
Hoop wel snel op meer informatie, want dan kan ik hem gaan aanschaffen.
Yea, sorry. Woon net als de persoon die ik in de vorige post quote in China (althans daar ga ik vanuit), vandaar dat ik Taobao gebruikte. Voor de mensen in NL is ibuygou idd waarschijnlijk een betere optie ;)

• KraveN
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14-12 22:44
Ben erg benieuwd naar deze telefoon mbt accu duur en camera. Daarnaast zou een optie om win10 te draaien erg leuk zijn.

Even geduld nog :)

• theduke1989
''Ending 2015 in 1st place, with 15.4% market share in China! And we're not slowing this year either, with #Mi5 launching on 24 Feb. Are you ready for more action?''

Kan niet wachten op de release, hopelijk is het qua prijs gewoon een leuk toestel.
Anders kan ik net zo goed me abonnement verlengen en een ander toestel in het westen aanschaffen (1 jarig abonnement)

• hrichard
Vandaag veel geruchten dat er ook een Windows 10 versie gaat komen.

En dat er geen 2k schermen gebruikt gaan worden, alleen fhd.

Ik ben te lui om bronnen te vermelden. :)

• Kenzi
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17:22

Kenzi

Scientia potentia est

quote:
theduke1989 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 21:28:
''Ending 2015 in 1st place, with 15.4% market share in China! And we're not slowing this year either, with #Mi5 launching on 24 Feb. Are you ready for more action?''
Hugo weet het altijd wel leuk te brengen. Maar waar Xiaomi maar 10% is gegroeid in 2015 is Huawei 37% en Lenovo 43.6% gegroeid. ;)

Staying alive in China

• hrichard
quote:
Kenzi schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 05:29:
[...]

Hugo weet het altijd wel leuk te brengen. Maar waar Xiaomi maar 10% is gegroeid in 2015 is Huawei 37% en Lenovo 43.6% gegroeid. ;)
Dat ligt er toch aan hoe je het bekijkt? Als je bedenkt dat die andere merken zo enorm zijn gegroeid (en dat is makkelijker als je kleiner bent procentueel), dan is het toch alleen maar bijzonder dat Xiaomi het grootste marktaandeel heeft?

Niet dat het mij nu wat uitmaakt, ik snap je beredenering alleen niet.

• theduke1989
Hopelijk wat meer nieuws na 13 februari want dan is de ''Chinese nieuwjaar'' afgelopen.
En beginnen ze weer met het verkopen en releasen van informatie.

Tot nu toe niet echt veel echt exacte nieuws....

• henk124
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 10-02-2016
Dit vindt ik net op spemall, zullen dit de definitieve prijzen worden, of zetten ze gewoon wat neer?
http://www.spemall.com/XI...m_content=xiaomi-mi5-32gb
http://www.spemall.com/XI...-RAM-32GB-64GB-ROM_g.html

henk124 wijzigde deze reactie 09-02-2016 21:20 (25%)

• hrichard
quote:
Ze zetten maar wat neer. Prijzen zijn nog niet bekend gemaakt, deze prijzen zullen dus een schatting zijn.

Foto's (waarschijnlijk) gemaakt met de Mi5: http://www.gizmochina.com...-xiaomi-mi-5-appear-good/

Op zich is de foto(kwaliteit) niet bijzonder in mijn ogen, wat terrecht word opgemerkt in het artikel is hoe scherp de vliegende vogel is, dat is best indrukwekkend.

• henk124
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 10-02-2016
Oke, het is wel presale. Hoop voor hun dat het dan niet duurder gaat worden.

• Loekkiee
Mocht dat de prijs zijn vind ik het best meevallen eigenlijk.

• hrichard
Nieuwe foto's gemaakt met het toestel: http://www.gizmochina.com...aomi-mi-5-camera-samples/

Die prijs is echt een schatting, ze hopen gewoon dat je daar besteld. Als de prijs lager uitvalt betaal je die prijs en dus teveel. Valt de prijs hoger uit dan zullen ze de boel gewoon annuleren of de prijs verhogen en vragen om bijbetaling. Dat gebeurt veel op, in mijn ogen, matige websites.

• hrichard

• ferdw
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Full Xiaomi Mi 5 specs leaked: 5.2-inch Full HD display, Snapdragon 820, 3/4 GB RAM
En:
Xiaomi Mi 5 has more specs leaked ahead of official unveiling

Ben benieuwd welke LTE banden er ondersteund worden.

ferdw wijzigde deze reactie 17-02-2016 15:07 (24%)
Reden: extra artikel toegevoegd

Canon 7D ★ 28-300 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

• hrichard
Ik vind het leuk om al die 'leaks' te lezen, maar het zegt zo weinig. Iedereen kan die slides maken. Verwachten jullie een sd expansion? Nog 1 week en dan is alles duidelijk.

hrichard wijzigde deze reactie 17-02-2016 16:13 (12%)

• Kiswum
  • Nu online
Ik verwacht in ieder geval niet zoveel spelfouten in de slides van Xiaomi.

• hrichard
De presentatie is woensdagochtend 9u 7u hier live te volgen: YouTube: Xiaomi Mi 5 Global Launch Event

Edit, een bron zei 9u, volgens mij klopt dat niet helemaal. In China zeggen ze 14u Chinese tijd, dat is 7u onze tijd. YouTube zegt dat het evenement om 8u begint.

hrichard wijzigde deze reactie 23-02-2016 11:19 (37%)

• Achillias
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 27-02-2016
Het blijft een lelijk ding met die home-button. Bah zo zonde.

• hrichard
quote:
Achillias schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:44:
Het blijft een lelijk ding met die home-button. Bah zo zonde.
Het design is nog niet bekend. Er zijn enkel nog geruchten.

Als het inderdaad die home button word, dan ben ik er ook niet kapot van. Maar daar kan ik wel mee leven, het gaat mij vooral om wat er in de telefoon zit.

• M-Opensource
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 12-12 02:37
quote:
Sterker nog, deze ochtend iets na 09:00, de stream is al actief op het moment!

Ben zeer benieuwd, ik hoop ook dat die home button anders is en niet zoals de gelekte renders. Maar goed, de specs vind ik uiteindelijk belangrijker. Heb nu een Nubia Z7 mini welke de laatste twee maanden alleen maar kuren heeft (random reboots, apps die zich vreemd gedragen, ongelooflijk warm worden bij niks doen, ME-GA-TRAAAAAG).

Ben weer toe aan iets nieuws. Als de specs bevallen bestel ik 'm snel en ben ik ook van plan een uitgebreide review te gaan posten zodra ik 'm heb.

(edit) de timer van de Youtube stream is aangepast, staat nu voor 08:40 gepland om live te gaan.
(edit2) ik kan serieus niet klokkijken.... 23 uur nog voordat de stream begint, niet 23 minuten... zucht... *sluit tabblad*

M-Opensource wijzigde deze reactie 23-02-2016 08:22 (11%)

"Find what you love and let it kill you"

• hrichard
Edit, een bron zei 9u, volgens mij klopt dat niet helemaal. In China zeggen ze 14u Chinese tijd, dat is 7u onze tijd. YouTube zegt dat het evenement om 8u begint.

Verwarrend? Nee joh.
http://www.phonearena.com...-on-February-24th_id78585

Ik denk toch gewoon 9u..

hrichard wijzigde deze reactie 23-02-2016 11:26 (26%)

• M-Opensource
quote:
hrichard schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:21:

Verwarrend? Nee joh.
http://www.phonearena.com...-on-February-24th_id78585

Ik denk toch gewoon 9u..
Kan best dat de stream om 8 uur begint, en de presentatie pas om 9 uur. Gebeurt vaker, dan zit je eerst naar een langzaam vollopende zaal te kijken met muziek op achtergrond.

• Kiswum
  • Nu online
De inloop zal inderdaad om 07.00 uur zien, zie hier mijn laatste blog daarover:
Kiswum - Your smartphone reviewer: Xiaomi Product launch 24-11-2015

Morgen hoop ik er genoeg tijd voor te hebben om alles te kunnen volgen. Ik hoop dan weer een mooie blog te kunnen plaatsen over de release. Ik zit met mijn hoofd nog een beetje in Barcelona en mijn ontmoeting met de Europese iBuygou manger + bezoekje aan de reparatiewinkel.

Meer info + plaatjes daarover in mijn Mi5 blog.

Kiswum wijzigde deze reactie 23-02-2016 12:05 (19%)

• moh.moh
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Ik ben wel erg benieuwd waarom Xiaomi er nu voor gekozen heeft om de MI5 op het MWC aan te kondigen (of in ieder geval deels aan te kondigen). Immers, wat zou het voor zin hebben om een apparaat ergens aan te kondigen waar deze ook niet uitgebracht. (Behalve dat het een Snapdragon 820 heeft en ze dit misschien zo met Qualcomm hebben afgesproken.)

Stiekem hoop ik hierom dat ze het toestel ook naar Europa brengen, ze kondigen het toestel immers in Barcelona aan, maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk; in verband met de imminente rechtzaken die tegen ze zal worden aangespannen worden als ze naar Europa/Amerika komen en ze hebben volgens ook helemaal geen reparatiecentra in Europa/Amerika. Ben dus zeer benieuwd, maar ik bereid mij in ieder geval voor op de onvermijdelijke teleurstelling.

Er is trouwens (laatst?) een video geplaats waarin mi fans hun verwachtingen mochten geven over de MI5. Een paar van die verwachtingen betreft OIS en het filmen in 4K ik denk dus dat dat in ieder geval in het toestel zal zitten/mee zal kunnen. Xiaomi zou die 'voorspellingen' er anders wel uitgeedit hebben om teleurstelling te voorkomen.

In dezelfde video zei Hugo Barra trouwens dat Lei Jun de aankondiging zou starten in Beijng en dan zou hij het vervolgens direct overnemen in Barcelona. Dus dat het evenement in 0800 in China begint en om 0900 in Spanje is dus best mogelijk.

moh.moh wijzigde deze reactie 23-02-2016 21:41 (9%)

• NoReseth
  • Registratie: december 2000
  • Nu online
Blijkbaar zijn de specs al uitgelekt voordat de presentatie gestart is: link

• hsp
Toestel komt in drie versies, een met 3gb ram en 32 gb geheugen en een lager geclockte cpu, een met 3gb ram en 64 geheugen, en een met 4gb ram en 128gb geheugen. Prijzen in china zijn 278 euro voor de 32 gb variant, 320 euro voor de 64 gb variant, en 375 euro voor de 128gb variant

• clmann
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 25-05 18:51

clmann

kampioenen !!

Presentatie is zojuist afgelopen, xaoimi heeft op 2 plaatsen zijn telefoon aangekondigt , in beijing en barcelona

• M-Opensource
quote:
hsp schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:34:
Toestel komt in drie versies, een met 3gb ram en 32 gb geheugen en een lager geclockte cpu, een met 3gb ram en 64 geheugen, en een met 4gb ram en 128gb geheugen. Prijzen in china zijn 278 euro voor de 32 gb variant, 320 euro voor de 64 gb variant, en 375 euro voor de 128gb variant
En deze info komt totaal niet overeen met wat er een post eerder gelekt werd... Veel leks spreken elkaar tegen op het moment, ik denk dat ik nog even de presentatie afwacht, ik zit al klaar :)
quote:
clmann schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:36:
Presentatie is zojuist afgelopen, xaoimi heeft op 2 plaatsen zijn telefoon aangekondigt , in beijing en barcelona
Heb ik iets gemist dan? De stream is nog met reclame bezig... (net binnen op werk)

M-Opensource wijzigde deze reactie 24-02-2016 08:38 (21%)

• hsp
Ik heb de chinese presentatie gekeken, moet namelijk zo weg. Die prijzen zijn dus geen lek, maar de echte chinese prijzen. De Europese presentatie begint om 9 uur. Hier nog een link van de Xiaomi site, staan de prijzen ook op.
http://www.mi.com/mi5/

hsp wijzigde deze reactie 24-02-2016 08:43 (34%)

• hrichard

• Kenzi

Kenzi

Scientia potentia est

vind het design een beetje "mwah" ..lijkt veel op de LeTV

Wel NFC, Quick Charge 3.0, OIS, 5,15", 3000mAh

Staying alive in China

• Faddermakker
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 09:44
quote:
"Other notable connectivity features include dual SIM dual standby, VoLTE and NFC." Wat zouden ze bedoelen met dual SIM dual standby :?

You don’t want it bad, You just kinda want it. You don’t want it badder than you wanna party. You don’t want it as much as you want to be cool. Most of you don’t want success, As much as you want to sleep!

• ReTechNL
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 14-12 18:31
Hier wordt de presentatie gegeven, hij is ook al gestart.

• M-Opensource
quote:
Rooke schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:14:
[...]

"Other notable connectivity features include dual SIM dual standby, VoLTE and NFC." Wat zouden ze bedoelen met dual SIM dual standby :?
Twee simkaarten die beide op standby staan, dus als je met 1 simkaart belt, is de ander niet actief. Als je met nummer 1 belt, en iemand probeert jou op nummer 2 te bereiken, krijgt diegene voicemail te horen.

• hrichard
Aardig toestel. Niet echt de hype waargemaakt in mijn ogen, vooral omdat het meeste al bekend was. Ik had gehoopt om meer dan vooral de snapdragon 820. Maar het blijft een super toestel voor de prijs. Ik ga er vanuit dat hij ongeveer 375 425 euro gaat kosten via resellers. De pro versie dan.

• FlashBang
De Pro versie kost al EUR 375 in China rechtstreeks, ik zou er nog zeker 50 euro bij opdrukken als je via een reseller besteld.

(Ik zeg wel 'al EUR 375' maar ik ben onder de indruk. Wat een mooi toestel, ik heb het er graag voor over!)

FlashBang wijzigde deze reactie 24-02-2016 10:34 (30%)

• M-Opensource
Het enige dat ik mij nog afvraag zijn de frequentiebanden die ondersteund worden, ik hoop op brede ondersteuning gezien ze met dit toestel breder willen gaan dan Azie als ik Hugo goed begreep.

Plus, niks gehoord over SDcard ondersteuning, alhoewel dat met 128 echt overbodig is :p

En de prijs is super, tegen de 400 aan voor het topmodel van 4GB RAM en 128 storage.

Ik denk dat ik er sowieso voor ga!

• Kenzi

Kenzi

Scientia potentia est

quote:
hrichard schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:30:
Aardig toestel. Niet echt de hype waargemaakt in mijn ogen, vooral omdat het meeste al bekend was. Ik had gehoopt om meer dan vooral de snapdragon 820. Maar het blijft een super toestel voor de prijs. Ik ga er vanuit dat hij ongeveer 375 euro gaat kosten via resellers. De pro versie dan.
de 64GB versie? ga maar eerder uit van een prijs boven de e400. door beperkte beschikbaarheid en populariteit zal de prijs voorlopig nog wel hoog blijven bij resellers.

Staying alive in China

• hrichard
quote:
FlashBang schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:34:
De Pro versie kost al EUR 375 in China rechtstreeks, ik zou er nog zeker 50 euro bij opdrukken als je via een reseller besteld.

(Ik zeg wel 'al EUR 375' maar ik ben onder de indruk. Wat een mooi toestel, ik heb het er graag voor over!)
Ja klopt ja, ik heb even niet goed zitten opletten denk ik. Ik verstond 325 euro.

• M-Opensource
quote:
hrichard schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:36:
[...]

Ja klopt ja, ik heb even niet goed zitten opletten denk ik. Ik verstond 325 euro.
Klopt, zei Hugo Barra ook, maar ik zat direct ernaast te googlen, geen idee welke wisselkoers hij gebruikte, maar daar klopte niks van.

• soulcrusher
Ibuygou heeft al prijzen:
$ 373 voor 32 gb
$ 420 voor 64 gb
$ 484 voor 128 gb

• mark213
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12-12 11:24
Ik kan niet anders zeggen dat dit een verbluffend toestel is. Qua prestaties en qua prijs. Wow! De body van keramiek spreekt me aan.

• hrichard
quote:
soulcrusher schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:38:
Ibuygou heeft al prijzen:
$ 373 voor 32 gb
$ 420 voor 64 gb
$ 484 voor 128 gb
Ik zou zeker minimaal een week wachten voor je besteld. Dan zijn er veel meer shops met prijzen en start de concurrentie.

Overigens werd er ook een internationaal model genoemd, ik vraag me af of daar nog verschil in zit met bijvoorbeeld ondersteunde banden. Gaat dan vooral om India etc.

• NoReseth
  • Nu online
Ik heb zelf geen enkele ervaring met het kopen van telefoons uit China,
Indien je dit toestel wilt hebben, wat zijn dan de mogelijkheden om hem te kopen ?
En hoe zit het dan eventueel met garantie afwikkeling in het geval er iets met je toestel aan de hand is ?

• M-Opensource
quote:
NoReseth schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:43:
Indien je dit toestel wilt hebben, wat zijn dan de mogelijkheden om hem te kopen ?
En hoe zit het dan eventueel met garantie afwikkeling in het geval er iets met je toestel aan de hand is ?
Bestellen met creditcard/paypal en dan week wachten (DHL) of 4 weken wachten (gewone post) :p
Qua garantie, tja, terugsturen als je pech hebt, dat is wel een risico.

• soulcrusher
quote:
NoReseth schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:43:
Naast wat M-Opensource zegt kun je ook vaak met Paypal betalen. DHL zending gaat overigens heel erg snel.

• NoReseth
  • Nu online
Bestaat er eigenlijk een kans dat dit toestel ook binnen Nederland bij een abonnement geleverd zou kunnen worden ?

• M-Opensource
quote:
NoReseth schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:51:
Bestaat er eigenlijk een kans dat dit toestel ook binnen Nederland bij een abonnement geleverd zou kunnen worden ?
Daar zou ik niet op rekenen, Huawei is de enige die dat tot nu toe voor elkaar heeft gekregen. Xiaomi leveren niet eens in Europa, dus laat staan abonnementen bij de Phonehouse.

En mocht dat toch gebeuren, reken dan op een forse prijsverhoging tov het importeren uit AziŽ.

M-Opensource wijzigde deze reactie 24-02-2016 10:53 (10%)

• Faddermakker
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 09:44
Mogelijk gaan ze wel direct leveren naar Europa toch? Daar speculeerde de beste man wel op of is in deze de wens de vader van de gedachte? :P

You don’t want it bad, You just kinda want it. You don’t want it badder than you wanna party. You don’t want it as much as you want to be cool. Most of you don’t want success, As much as you want to sleep!

Pagina: 1 2 3 ... 23 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*