• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 27-11 15:06
Xiaomi Mi Note Ervaringen & Discussie Topic

Inleiding

Xiaomi begon in 2010 als een ontwikkelaar voor "Custom-ROM's". Tegenwoordig is Miui een van de grootste merken op het gebied van deze ROM's, voor Smartphones. Op dit moment zijn ze flink aan de weg aan het timmeren met telefoons, routers, mediaspelers, tablets en zelfs huishoudelijke apparatuur zoals een lampen.
Heb je vragen of wil je je mening geven over deze telefoon, dan kun je terecht in dit topic.

Inhoudsopgave:

Specificaties van de telefoon
Product foto's
Interessante links
Telefoon rooten

Benchmarks

Dit volgt hopelijk snel.

Specificaties:

2G Netwerk:GSM 900/1800/1900 MHz
3G Netwerk:WCDMA 850/900/2100 MHz
4G Netwerk:FDD-LTE 1800/2100 MHz
Simkaart:Dual-SIM, dual standby (1x Micro, 1x Nano and 2x LTE Cat4)
Formaat:155,1 x 77,6 x 6,95 mm
Gewicht:161g
Scherm type:IPS LCD capacitieve touchscreen, 16M kleuren, 3D gebogen, Gorilla Glass 3
Scherm formaat:1920 x 1080 pixels, 5,7" (~386 ppi)
Multitouch: 10 vingers
Waterdicht:Nee
Hoofdtelefoon aansluiting:Ja, 3,5mm (CTIA)
Luidspreker:Ja
Geluid:Vibratie + MP3/WAV ringtones
HiFi:Hi-Fi audio, 24-bit/192KHz lossless
SD card:Geen
Opslag geheugen (ROM):16 of 64GB
Werkgeheugen (RAM):3 GB
WLAN:Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac op 2,4GHz en 5GHz, Wifi Direct, DLNA, WiFi hotspot
Bluetooth:v4.1 Low Energy, A2DP
NFC:Nee
USB:Micro USB v2.0 (MHL), USB On-the-go
Camera (back):13 MP (16:9) 4128x3096 pixels, F2.0 camera, autofocus, Dual LED flash, optische stabilisatie
Opties:Geo-tagging, touch focus, beeld stabilisatie, HDR, burstmodus, panorama
Video:2160p, 1080p@30fps, video stabilisatie, HDR, gezichtsherkenning, QR code scannen, filmen met LED verlichting
Camera (front):4 MP 1920x1080 pixels, 2µm pixel formaat
Opties:Geo-tagging, touch focus, beeld stabilisatie, gezicht en leeftijdsherkenning,
Video:1080p HD@30fps
Chipset:Qualcomm MSM8974AC, Snapdragon 801
CPU:Quad-core 2,5 GHz
GPU:Adreno 330
Sensoren:Snelheidsmeter, gyroscoop, nabijheid, kompas, barometer, licht
Radio:Niet aanwezig
GPS:GPS, A-GPS, GLONASS, Beidou
Kleuren leverbaar:Wit, Zwart
Accu:Li-Ion 3000 mAh accu
Led kleuren:Rood, Groen, Oranje, Cyaan, Wit, Blauw en Violet

Product foto's:

Links:

Engelstalige Xiaomi website
Officiële product pagina
Aankondiging van de telefoon op het Miui forum
nieuws: Xiaomi presenteert grote smartphone Mi Note Pro
Europese Miui ontwikkelaars (vroeger MiuiAndroid)
Miui website
Achtergrondinformatie over Miui
Gizchina, houdt de ontwikkelingen van Chinese smartphones/tablets in de gaten
Haal hier de laatse MIUI Multi Language updates voor de beste ervaringen met je Xiaomi

Reviews van de Mi Note:

Camera review van Gizchina
Review van GSM Arena
Review van The Verge
Teardown van de Mi Note

Andere Xiaomi Topics:

Xiaomi X1 (MIUI) / MI-ONE: Ervaringen en Discussie
[Xiaomi Mi-Two] Ervaringen en Discussie
[Xiaomi M2S & M2A] Ervaringen en Discussie
[Xiaomi Mi3] Ervaringen en Discussie
Xiaomi Mi3 - Importeren, Levertijden en Prijzen
[Xiaomi Mi 4] Ervaringen en Discussie
[Xiaomi Hongmi (Redmi)] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi 1s] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi 2] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi MiPad] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Mi-Pad] Importeren, Levertijden en Prijzen deel 1
[Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)
[Xiaomi Mi Band] Ervaring en discussie

Chinaphone topic:

Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Webshops:

Hier zijn een aantal webshops waar Xiaomi producten te koop zijn, let er wel op dat je officiële goederen koopt. Xiaomi producten worden over het algemeen zeer snel nagemaakt.
Antelife
1949deal
Banggood
Dual Slim.nl
Etotalk
Ibuygou
Merimobiles
Spemall
To2c

Rooten:

Als tip willen ik graag het volgende meegeven: Als je een Xiaomi tablet/telefoon besteld, probeer te voorkomen dat men er een internationale rom op zet. Je kunt namelijk problemen krijgen als je je toestel wilt rooten/flashen of voorzien van een nieuwe ROM. Vaak wordt er namelijk een ROM op gezet waar een hoop bugs of verouderde data in staat. In sommige gevallen kan er zelfs spyware worden meegeleverd. Wees dus op je hoede als deze service wordt aangeboden.

Root tips

Rooten zal waarschijnlijk geïntegreerd zijn in de MultiLanguage ROM van xiaomi.eu

De topicstart wil ik graag zo interessant mogelijk houden en extra input wordt zeer gewaardeerd. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om interessante wetenswaardigheden over deze telefoon toe te laten voegen. Als er tips zijn om dit topic aantrekkelijker te maken, dan hoor ik dat ook graag.

Oprichter van de grootste NL realme en Xiaomi Facebook groepen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Kiswum
Wat vinden jullie, is het interessant om de Mi Note en de Mi Note Pro in 1 topic te zetten of horen het 2 losse topics te worden?

Bij deze nog even de verschillen:
SpecsMi NoteMi Note Pro
Resolutie1920x1080 386ppi 2560x1440 515ppi
ChipsetQualcomm MSM8974ACQualcomm MSM8994
CPU32bit Quadcore Snapdragon 801, 2,5 GHz 64bit Octacore Snapdragon 810, 4 x 2,0 + 4 x 1,5 GHz
GPUAdreno 330Adreno 430
RAM3GB LPDDR34GB LPDDR3
ROM16/64GB64 GB
4GLTE Cat 4 max 150 MbpsLTE Cat 9 max 450 Mbps

[Voor 75% gewijzigd door Kiswum op 09-03-2015 22:20. Reden: Verschillen toegevoegd]

• Achillias
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 27-02-2016
Van mij mag het samen. Op specs na hetzelfde uiterlijk. Ik ga overigens voor de Mi note pro.

[Voor 69% gewijzigd door Achillias op 09-03-2015 22:09]

• Kiswum
Bedankt voor je reactie. Ik heb voor nu in ieder geval de verschillen toegevoegd in mijn vorige reactie.

• Achillias
Kiswum schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:24:
Bedankt voor je reactie. Ik heb voor nu in ieder geval de verschillen toegevoegd in mijn vorige reactie.
Wacht jij op de Xiaomi mi5 of ga jij wellicht voor de Note?

• lanaliang
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 10-03-2015
Frankly ,looking forward to the mi note pro .

• Kiswum
Achillias schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:36:
[...]

Wacht jij op de Xiaomi mi5 of ga jij wellicht voor de Note?
Ik heb geen nieuwe telefoon nodig. Ik heb momenteel de Sony Xperia Z3c. Ik ben een liefhebber van kleine telefoons.
Ik heb de Mi2 ook nog af en toe in gebruik, maar er is helaas geen Xiaomi telefoon gekomen die qua formaat in de buurt van de mi 2/s is gekomen.

Als de Mi5 uit zou komen, dan wil in die graag reviewen. Ik denk dat de Note momenteel overpriced is voor een "chinaphone". Ze blijven onder de bedragen van de Westerse telefoons met degelijke specs en er zitten vernieuwende features in, maar ik denk dat veel gebruikers die extra features niet snel zullen gebruiken.

• Achillias
https://youtu.be/LLceza7SmXk

[Voor 21% gewijzigd door Achillias op 12-03-2015 01:01]

• Russel88
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 07:26
Vorige week is de Mi Note bij ons binnen gekomen. Ik had 'm besteld voor m'n vrouw. Ze is er erg blij mee. Hiervoor had ze de Hongmi 1s. Daarvoor de Nokia Lumia 920.
Over de Hongmi was ze al tevreden, maar accuduur kon beter. De Mi Note gaat stukken langer mee. Foto's zijn uiteraard een stuk beter van kwaliteit. Tijdens het filmen kan ze herfocussen, dat vind ze wel erg handig.
Bow kwaliteit is erg goed, het is een kwalitatief goed gebouwde telefoon. Ik heb er ongeveer 550 voor betaald (64GB versie) inclusief verschepen. Vrij prijzig, het is wel een high end dual sim telefoon. En zoveel high end dual sims zijn er niet.
Ikzelf watch nog op de 64GB FDD LTE vesrie van de Mi4, maar het duurt zo lang, dat ik net zo goed kan wachten totdat de mi5 uitkomt.

461943

Russel88 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 17:54:

Ikzelf watch nog op de 64GB FDD LTE vesrie van de Mi4, maar het duurt zo lang, dat ik net zo goed kan wachten totdat de mi5 uitkomt.
Hier hetzelfde.

- Ik wil per se 64GB of meer, en het liefst een SD slot erbij
- Ik wil LTE in verband met futureproof zijn
- Hij moet zwart zijn
- Hij moet native MIUI V5 draaien, dus ik zit vast aan Xiaomi
- Hij mag niet groter zijn dan 5''

Dus er blijft bar weinig over. Ik hou het nog wel even bij mijn Mi2s, daar heb ik ook nog geen enkele klacht over. Beste telefoon die ik tot nu toe gehad heb. Blackberry bleek het niet te zijn voor mij, iOS niet, dus ook die zijn geen optie. Het is lastig wanneer je kritisch bent -O-

• Achillias
Russel waar had je overigens besteld en op welke provider gebruikt je de Xiaomi mi note.

• Achillias
Overigens nieuwe kleur:

• Russel88
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 07:26
Honorbuy. M'n vrouw heeft tweemaal Telfort. Honorbuy verstuurt 'm vanuit Europa. IBuyGou is goedkoper, maar prijsverschil tussen IBuyGou en vat insurance was ongeveer net zoveel als die van Honorbuy. Het duurde volgens mij 2 dagen voordat ik 'm binnenhad.

• Achillias
De Xiaomi mi noteerde pro is nog steeds niet beschikbaar.

[Voor 9% gewijzigd door Achillias op 21-03-2015 23:00]

• mattblack85
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 14:46
Ik zoek de Xiaomi Mi Note 64GB in het Zwart. Waarom kan ik alleen maar de witte variant vinden?

Stadia: MattBlacK85#5141

• Achillias
Wordt nu steeds goedkoper.

[Voor 85% gewijzigd door Achillias op 27-03-2015 21:02]

• Achillias
Iemand al wat van de pro versie gezien.

• Achillias
Iemand al ergens de Xiaomi mi noteerde pro gezien. Nog steeds niet te bestellen of ergens beschikbaar.

• Kiswum
Een collega van me heeft de Mi Note Pro in bezit met 5,7" scherm in China gekocht. Ik zal er binnenkort helpen met het instellen van dat ding. Ik hoop echt dat het een originele is.

• Achillias
Kiswum schreef op woensdag 08 april 2015 @ 21:57:
Een collega van me heeft de Mi Note Pro in bezit met 5,7" scherm in China gekocht. Ik zal er binnenkort helpen met het instellen van dat ding. Ik hoop echt dat het een originele is.
Hoe is dat mogelijk. Het is namelijk nog nergens te koop.

• Kiswum
Het klopt, mijn collega dacht de Note Pro te hebben gekocht in China dit weekend. Na een screenshot is gebleken dat het een 3GB versie is en dus de Mi Note.

Maar waarom vraag je dan 2 keer of iemand hem al had gezien ;)

• Achillias
Omdat ik dat wil ;). Overigens denk ik nu erover de Samsung Galaxy S6 in het zwart te kopen. In het echt ziet die er tof uit en de mi note is nog steeds niet verkrijgbaar.

[Voor 18% gewijzigd door Achillias op 08-04-2015 23:47]

• Kiswum
In dat geval raad ik je aan om in dat andere topic te blijven kijken :)

Sneakpeak:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44013073

• Adipose
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 14-03 16:26
Mi Note pro wordt gereleased op 6 Mei en is op Ibuygou te bestellen voor een belachelijke prijs van 627 euro (inclusief 20 euro verzendkosten). Heb zelf de ZTE Nubia Z9 Max besteld, wordt gereleased op 16 Mei (als het goed is) en koste "maar" 450,76 (inclusief verzendkosten en een paar euro korting).

• nul07
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 14-09-2015
Door de powerbanks van Xiaomi die serieus goed zijn,
Wil ik dit toestel misschien ook gaan proberen.
Voor rond de 500/600 euro geeft hij bang4buck heb ik het gevoel.

Privacy? ja graag: Het VPN Topic en het Ad-blocking Topic

• Achillias
De Xiaomi mi note pro zal over een aantal weken wel rond de €520 euro zitten. Is altijd zo dat Ibuygou in het begint teveel rekent. Wat in mijn ogen een fair bedrag is voor hetgeen wat je ervoor terug voor krijgt.
Snapdragon 810 (octa core)
4GB
64GB opslag
1440P scherm
5.7 inch
Goede audio kwaliteit.

Veel goedkoper dan de Samsung Galaxy S6. Enige nadeel is de beperkte 4G verbinding als je geen T-Mobile hebt. Maar 3G zou wel overal moeten werken.

[Voor 55% gewijzigd door Achillias op 18-04-2015 14:29]

• timmy10000
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 05-09 09:48
Op deze url van ibuygou staat bij de product informatie een first impressions en review filmpje. Op ongeveer 7 minuten wordt verteld dat de dual SIM ingezet kan worden voor SIM + SD card. Ook op deze url van pocket now wordt dat beschreven. Kan iemand dit bevestigen? Ik kom namelijk zoveel sites tegen waar in de specs staat dat er geen SD card slot in zit en bij Mi zelf kan ik (nog) geen specs vinden van de mi note of de mi note pro

• Steeldunes
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 26-11 11:50
Xiaomi Mi Note Pro comes in a Golden Aluminum Frame and 3D curved glass back

Was er sterk van overtuigd dat dit mijn volgende telefoon zou worden, maar toen ik er achter kwam dat dit toestel beperkte/geen 4G zou betekenen ben ik toch heel erg gaan twijfelen. Doodzonde...

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

• Kiswum
timmy10000 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 21:15:
...
Kan iemand dit bevestigen? Ik kom namelijk zoveel sites tegen waar in de specs staat dat er geen SD card slot in zit en bij Mi zelf kan ik (nog) geen specs vinden van de mi note of de mi note pro
Het is momenteel met geen enkele Xiaomi telefoon mogelijk om de 2e simkaart als SD-kaart te gebruiken. Dit heeft men verteld bij een interview over de gloednieuwe Mi4i. Men verwacht dit vanaf de volgende high end telefoon pas in te gaan bouwen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 12:34
Ik heb deze telefoon besteld. De Pro versie. Helaas is hij nog maar beperkt leverbaar omdat hij net is uitgekomen in China... Even geduld dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
Ik ben benieuwd naar je ervaringen van die telefoon, vooral naar wat benchmarks van dat beest :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
  • Laatst online: 29-09 05:35
Weet iemand wanneer er een multi-rom uitkomt?

Waarom die langer duurt dan de normale?

[Voor 43% gewijzigd door theduke1989 op 26-05-2015 10:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mathijs14
Kiswum schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:50:
Ik ben benieuwd naar je ervaringen van die telefoon, vooral naar wat benchmarks van dat beest :)
Ik zal hier zeker benchmarks etc gaan posten :) Met een beetje mazzel heb ik hem vrijdag binnen. Engelse rom is voor mij prima, heeft zelfs mijn voorkeur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
De Multirom van xiaomi.eu wordt gemaakt door fans en er moeten diverse talen in worden gezet. Om dit te kunnen maken, heb je het toestel eigenlijk ook nodig, anders worden misschien de verkeerde elementen vertaald. De Engelse taal in deze ROM is vaak ook beter, doordat die door mensen wordt vertaald/verbeterd die thuis Engels spreken. Nog 2 voordelen van de ML rom, roottoegang en de locatie staat niet op China, maar op Engeland, hierdoor werken locatie gebaseerde apps (beter) zoals buienradar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
klopt, was ook zo met de Redmi Note 4G toen der tijd.
Echter dacht de stap tussen de Mi Note en de Mi Note Pro niet zoveel uit zou moeten maken voor het OS.
Maar blijkbaar wel, maar goed dan maar afwachten denk dat dit echt een super phablet wordt, en geen miskoop wordt.

[Voor 4% gewijzigd door theduke1989 op 26-05-2015 12:18]

• Mevius
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 00:46
Vriendin klaagde al een tijdje over traag internet. Ben tot de conclusie gekomen dat ik ietwat aan het slapen ben geweest tijdens het bestellen. Ze staan ook wel gevaarlijk naast elkaar...
Hello Pandawill,

Here I am, admitting I made a silly mistake. Last month I ordered a new phone for my girlfriend. We heard great things about the XIAOMI Redmi Note 4G so I decided it was a smart choice. Pandawill also looked like a good shop to order the phone so I went ahead and ordered the phone. (Order #####).

It arrived in about two weeks, in good shape. I enthusiastically made the phone ready for use (some European apps and Google play) and installed everything so that my girlfriend could enjoy her phone.

Last week she complained about have a bad Internet connection at work. Because at home the phone is connected to the WiFi network I didn't notice any of this at first. When I looked into the problem I discovered I made a stupid error. I ordered the wrong version of the phone!.... I ordered sku49974 which uses TD-SCDMA B34/B39 (only used in China) and I of course needed to order sku59449 which uses WCDMA 850/900/1900/2100MHz (for the European market)..

Now I have a question, is it possible to return the phone and instead order the correct one? The phone has only been used for two weeks, is in perfect shape. Has always been inside a case and the surface is unscratched. It is not rooted or anything, just been used to browse Facebook and such.

It would be great if anything is possible here! Looking forward to a response!

Kind regards,
Mark
:')....

[Voor 8% gewijzigd door Mevius op 27-05-2015 20:14]

Specs

• Kiswum
Dit is niet het Redmi Note topic ;)

Balen dat je de verkeerde telefoon hebt besteld, ik hoop dat Pandawill coulant is en ervoor kan zorgen dat je de telefoons op een of andere manier om kan wisselen. Uiteraard zijn de verzendkosten dan wel voor jezelf (zo'n 30 euro met verzekering.)

• Mevius
Kiswum schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:26:
Dit is niet het Redmi Note topic ;)

Balen dat je de verkeerde telefoon hebt besteld, ik hoop dat Pandawill coulant is en ervoor kan zorgen dat je de telefoons op een of andere manier om kan wisselen. Uiteraard zijn de verzendkosten dan wel voor jezelf (zo'n 30 euro met verzekering.)
Ohja scherp, ik ben niet zo goed met dingen uit elkaar houden zoals je ziet :P.

Verzendkosten neem ik graag voor lief. Anders zit ik toch met een zo goed als onverkoopbare telefoon hier in Nederland.

Specs

• Kiswum
Mevius schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:56:
[...]

Ohja scherp, ik ben niet zo goed met dingen uit elkaar houden zoals je ziet :P.

Verzendkosten neem ik graag voor lief. Anders zit ik toch met een zo goed als onverkoopbare telefoon hier in Nederland.
Nou, ik had de eerste Xiaomi Redmi/Hongmi met TD chipset ook nog kunnen verkopen hier in Nederland.
Er zijn nog echt veel mensen die alleen gebruik maken van Wifi en geen 3G nodig hebben. Dus mocht het niet lukken of te duur worden, dan is verkopen wellicht nog wel mogelijk.

• Mevius
Kiswum schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:11:
[...]
Dus mocht het niet lukken of te duur worden, dan is verkopen wellicht nog wel mogelijk.
Zojuist bericht terug van Pandawill dat ze de telefoon retour nemen (mits hij onbeschadigd is). Helaas moet 'ie wel naar China dus even uitzoeken hoe we dat het beste kunnen doen mét track & trace.

Specs

• Kiswum
Mevius schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:30:
[...]

Zojuist bericht terug van Pandawill dat ze de telefoon retour nemen (mits hij onbeschadigd is). Helaas moet 'ie wel naar China dus even uitzoeken hoe we dat het beste kunnen doen mét track & trace.
Ok perfect!
Ik heb zelf nooit iets opgestuurd, maar je moet goed zoeken naar de methodes van verzenden en de prijzen. Over het algemeen kom je op prijzen rond de €80,-
Als je goed zoekt kun je het volgens mij bij TNT voor €20-30 versturen.

Check anders ook even 1 van deze topics:
Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a

• theduke1989
De Note Pro besteld, komt aanstaande week binnen.
Kijken of het nou echt een volwaatdig toestel is t.o.v galaxy note etc.

[Voor 9% gewijzigd door theduke1989 op 28-05-2015 15:08]

• Achillias
Lol waarom? Je had toch net de Z9 mini gehaald.

• theduke1989
ben weer toe aan iets anders.
En door ZTE''ROM'' issue's even wat anders zoeken.

Weer terug naar XIAOMI :d

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mathijs14
Net even de benchmark gedraaid. Ziet er prima uit volgens mij :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Achillias
Hoe ziet dat goud eruit bij de Xiaomi mi note pro. Op renders lijkst het champagne goud te zijn maar wanneer ik vervolgens naar Youtube filmpjes kijk is het geelachtig goud. Het laatste vind ik toch wel er lelijk uitzien.

[Voor 15% gewijzigd door Achillias op 31-05-2015 14:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Achillias
Ik vind Xiaomi mi note er mooier uitzien dan de Xiaomi mi note pro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
CFC-Mathijs schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:58:
Net even de benchmark gedraaid. Ziet er prima uit volgens mij :)

[afbeelding][afbeelding]
Zeer nette score.
Ik weet niet wat ik had moeten verwachten, maar ik snap op basis van dit resultaat wel, waarom Samung voor haar eigen processor is gegaan. Met hun eigen processor halen ze namelijk een net iets hogere score met deze test. Daarmee halen ze niet alleen een hogere score (zo'n 65000), maar houden ze hun eigen processor goed in stand.
Ik ben daardoor ook benieuwd naar andere benchmarks :) Het verschil zul je echter nooit merken, maar het is wel mooi om te kunnen tonen hoe snel je Chinese telefoon is, voor een betere prijs.

Meer benchmarks van de S6 Edge?
Het kan even duren voordat de pagina is geladen:
http://www.kiswum.com/sam...dge-review-nl/#benchmarks

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeXter
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 26-11 14:28
Volgens de website mi.com zitten er ook verschillen in frequentiebereik tussen de standaard en pro versie. Voor 4G en 3G zijn er extra frequenties beschikbaar voor de pro, waaronder 3G band 8 (900 MHz). Deze wordt in Nederland veel gebruikt.
Misschien is het handig dat deze info aan de startpost wordt toegevoegd?

Tukker | POCO F2 Pro | PC Gamer since 386dx | PC Master Race

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mathijs14

Hierbij wat nieuwe benchmarks :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
Yes, mooie scores :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mathijs14
Ja ik heb ze een beetje vergeleken met jouw S6 Edge scores. Zien er inderdaad uitstekend uit, al scoort de S6 Edge bij geekbench wel wat hoger.

Zijn er hier nog andere gebruikers met een Xiaomi Mi Note Pro?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
Ik krijg de mijne deze week, jammer dat er alleen een witte variant nog beschikbaar is.
En niet een zwarte of iets dergelijks.

Maar goed, hopende met wat cases dat het veranderd kan worden....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mathijs14
theduke1989 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:26:
Ik krijg de mijne deze week, jammer dat er alleen een witte variant nog beschikbaar is.
En niet een zwarte of iets dergelijks.

Maar goed, hopende met wat cases dat het veranderd kan worden....
Ja inderdaad, dat was ook een puntje waardoor ik wel even getwijfeld heb. Echter vind ik hem in real life erg mooi en valt het zeker niet tegen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
Heb een vraag, hij is namelijk 5.7'' hoe houdt dat in de hand vast?
Of moet je echt via bluetooth headsets gaan bellen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mathijs14
theduke1989 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:34:
Heb een vraag, hij is namelijk 5.7'' hoe houdt dat in de hand vast?
Of moet je echt via bluetooth headsets gaan bellen?
Bellen gaat nog prima met 1 hand. Had hiervoor een OnePlus One en deze telefoon is echt nauwelijks breder. Het voordeel is ook dat de telefoon aanzienlijk dunner is waardoor hij veel beter in de hand ligt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Achillias
Achillias schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:40:
Hoe ziet dat goud eruit bij de Xiaomi mi note pro. Op renders lijkst het champagne goud te zijn maar wanneer ik vervolgens naar Youtube filmpjes kijk is het geelachtig goud. Het laatste vind ik toch wel er lelijk uitzien.
Nogmaals. Iemand antwoord op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mathijs14
Achillias schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:26:
[...]

Nogmaals. Iemand antwoord op.
Rustig aan. Je hebt die vraag een dag geleden gesteld. Ik ben persoonlijk erg slecht met namen geven aan kleuren. Ik vind de goude kleur erg stijlvol. Sluit goed aan op het witte. Ondanks dat het niet mijn voorkeur had ben ik al erg gewend aan de kleur en vind ik het wel echt die premium look geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Achillias
CFC-Mathijs schreef op maandag 01 juni 2015 @ 22:02:
[...]

Rustig aan. Je hebt die vraag een dag geleden gesteld. Ik ben persoonlijk erg slecht met namen geven aan kleuren. Ik vind de goude kleur erg stijlvol. Sluit goed aan op het witte. Ondanks dat het niet mijn voorkeur had ben ik al erg gewend aan de kleur en vind ik het wel echt die premium look geven.
Rustig aan? Waar heb je het over. Ik ben maar al te rustig. Maar goed, ik denk dat ik toch maar voor de mi note ga inplaats van de mi note pro. Het goud valt op de foto's tegen en om dan 560 euro te betalen is net teveel.

• theduke1989
Heb een vraag ,

Gaat het nu lastiger worden voor de komende xiaomi toestellen voor de multi-rom? Want bijvoorbeeld voor de mi note pro is er nog geen multi-rom. En vrijwel voor alle andere wel.

• Kiswum
Voorlopig lijken juist alleen de Xiaomi telefoons een ml rom te krijgen. Ze zijn afgestapt van de andere merken, doordat het vrij veel werk is.
De Xiaomi telefoons zullen hem gewoon krijgen, maar het is lastig te testen als ze de telefoon zelf niet hebben. De telefoon is tevens pas enkele weken te koop via resellers.

• theduke1989
ik hoorde omdat ze bij de mi note pro een private key nodig hebben ze daarom een TWRP/CWRP recovery nodig hebben. Nja ik heb btw nog nooit een twrp nodig gehad bij het omzetten naar een multi-lang rom...

• Mathijs14
Net even geupdate naar de laatste Dev rom en vervolgens TWRP op m'n Mi Note Pro gezet. Werkt als een zonnetje :)

• theduke1989
hoe zet je TWRP erop?

gewoon mapje TWRP in je root van je opslag en in het mapje TWRP een mapje genaamd theme en dan daar een theme?

• Er_Damn
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:30
theduke1989 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:08:
De Note Pro besteld, komt aanstaande week binnen.
Kijken of het nou echt een volwaatdig toestel is t.o.v galaxy note etc.
Mag ik vragen waar je hem heb besteld?

• Mathijs14
theduke1989 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:40:
hoe zet je TWRP erop?

gewoon mapje TWRP in je root van je opslag en in het mapje TWRP een mapje genaamd theme en dan daar een theme?
Uhm nee.

Je update/flasht eerst een Developer rom, zodat je standaard root access hebt. Vervolgens download je flashify en flash je daarmee de recovery.img.

• theduke1989
zal kijken of deze beter is dan bijvoorbeeld TWRP manager... of is dat precies het zelfde xD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
De Mi Note Pro en de Mi4i hebben vanaf nu een weekly build, ze zijn al te downloaden http://xiaomi.eu/community/threads/5-6-4.27688/

Toch niet, rood betekend niet dat het "nieuw" is, maar "niet beschikbaar" :(

[Voor 24% gewijzigd door Kiswum op 05-06-2015 13:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
Ik heb een vraag,

Voor nederlands moet het echt in de rom zitten wil je bijvoorbeeld de toetsenbord kunnen gebruiken in het Nederland? Het is niet zo dat een toetsenboard meegeleverd wordt met een talenpakket?
Kiswum schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:58:
De Mi Note Pro en de Mi4i hebben vanaf nu een weekly build, ze zijn al te downloaden http://xiaomi.eu/community/threads/5-6-4.27688/

Toch niet, rood betekend niet dat het "nieuw" is, maar "niet beschikbaar" :(
De topicstarter zei van dat ze er niks meer aan kunnen doen. En ze moeten wachten op een TWRP voor MI NOTE PRO en dan dat iemand van de developers de rom vrijgeeft (omdat er een privatekey) in de toekomst nodig is. Ik heb navraag gedaan en hij vertelde me dat, omdat ik de NL rom wou.

[Voor 59% gewijzigd door theduke1989 op 05-06-2015 14:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
Nederlands zit niet in de originele ROM, maar volgens mij wel het meegeleverde toetsenbord (AOSP Google keyboard). Als het er echt niet bij zit, dan kun je het toetsenbord gewoon uit Google play halen.
Google Play: Google-toetsenbord

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Achillias
De Xiaomi mi note (64GB) besteld voor €425, euro inclusief verzendkosten vanuit EU. Benieuwd naar de Xiaomi ervaring.

• Kiswum
Geniet van je nieuwe aankoop en veel plezier. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• witte1985
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22-10 15:39
Achillias, mag ik vragen waar je die gevonden hebt?
Ben namelijk zelf de Mi Note aan het overwegen en kan deze nergens aan zulk een scherpe prijs vinden.
Als het tegen de forum rules is om dergelijke linkjes te posten mag je me het gerust pm-en.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeXter
witte1985 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:00:
Achillias, mag ik vragen waar je die gevonden hebt?
Ben namelijk zelf de Mi Note aan het overwegen en kan deze nergens aan zulk een scherpe prijs vinden.
Als het tegen de forum rules is om dergelijke linkjes te posten mag je me het gerust pm-en.
Ik denk dat jij een Mi Note pro bedoelt? Want op Ibuygou staat een normale Note voor iets minder dan 400 omgerekende euro's.
Voor 100 euro meer heb je daar de pro versie voor. Beide weliswaar exclusief verzendkosten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• witte1985
maar heeft ibuygou een europees warenhuis?

De pro wil ik niet vanwege snapdragon 810.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Achillias
witte1985 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:47:

Ja dat hebben zij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mathijs14
witte1985 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:47:

Hoezo zou je niet de Snapdragon 810 willen? 1 van de snelste processors op de markt op dit moment. Ik heb echt geen enkel probleem met oververhitting oid. Ook niet afgelopen vrijdag bij 30+ graden. Telefoon lag toen zelfs een uur in een snikhete auto 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 24-11 16:53
Hoe zit het eigenlijk met de Nederlandse taal in deze rom? Ik heb nu MIUI 6 op mijn HTC One M8 draaien, waarbij de helft Nederlands is, en de rest allemaal Engels of Chinees is.

Ik overweeg de Mi Not Pro aan te schaffen, maar wacht eerst nog wat meer hands-on/reviews af. Het enige nadeel voor mij zou zijn is dat ik geen 4G ondersteuning heb (Vodafone).

[Voor 27% gewijzigd door Patrick V. op 09-06-2015 15:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
Patrick V. schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:46:
Hoe zit het eigenlijk met de Nederlandse taal in deze rom? Ik heb nu MIUI 6 op mijn HTC One M8 draaien, waarbij de helft Nederlands is, en de rest allemaal Engels of Chinees is.

Ik overweeg de Mi Not Pro aan te schaffen, maar wacht eerst nog wat meer hands-on/reviews af. Het enige nadeel voor mij zou zijn is dat ik geen 4G ondersteuning heb (Vodafone).
voor de nederlandse taal is een kwestie van geduld deze heeft volgens mij niemand bij xiaomi.eu klaar liggen nog.
Binnenkort heb je da op xiaomi.eu een rom daarvoor.

[Voor 4% gewijzigd door theduke1989 op 09-06-2015 16:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• witte1985
CFC-Mathijs schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:43:
[...]

Hoezo zou je niet de Snapdragon 810 willen? 1 van de snelste processors op de markt op dit moment. Ik heb echt geen enkel probleem met oververhitting oid. Ook niet afgelopen vrijdag bij 30+ graden. Telefoon lag toen zelfs een uur in een snikhete auto 8)7
Na de fiasco met de g flex 2 blijf ik er ver van weg. Grotendeels is het een probleem dat veroorzaakt is door LG zelf. Er is een spatie tussen de cpu en het chassie wat gebruikt zou moeten worden om de koel te houden. Als je de g flex 2 opent en er een koperplaatje met een minimum aan koelpasta tussen aanbrengt en vervolgens root + cpu frequencies aanpast kan je er behoorlijk wat prestaties uitknijpen en is er veel minder last van oververhitting.
Maar zoveel moeite doe ik liever niet. En de prijs was ook belachelijk.
13 mei op gizmochina een artikel zien voorbij komen over mi note pro overheating dacht ik, ja daar gaan we weer. Storm in een glas water.

Bij voldoende bouwkwaliteit controle zal de snapdragon 810 natuurlijk geen probleem vormen, maar ik blijf er nog steeds liever van weg.

Iets met ezels en stenen is toepasselijk voor mij :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
ML roms worden vanaf nu alleen nog maar bij Xiaomi telefoons gemaakt. Dit komt doordat ze er nu zoveel telefoons van Xiaomi zijn om te onderhouden. NL taal komt er aan en ik denk dat zo'n 80% van de huidige MiPad releas volledig NL is, de rest is Engels en Chinese kom ik nauwelijks tegen.
Op de Mi2 is NL ongeveer 95% correct.

NL voor de Mi Note Pro is inderdaad een kwestie van geduld, die telefoon is pas enkele weken leverbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Achillias
Xiaomi Mi Note pro review.

[Voor 30% gewijzigd door Achillias op 10-06-2015 12:49]

• theduke1989
Hebben jullie ook bij de Mi Note pro, dat onderin en aan de zijkant in mijn geval een witte lichtje brand als je op zwartschem zit ????

461943

Ik zit zelf een beetje met een vraagstuk: ik wil eigenlijk een nieuwe telefoon, ook al is mijn Mi2s nog prima. Gewoon, soms ( als Tweaker wat vaker :P ) wil je iets nieuws. Echter, de grootste telefoon die ik heb gehad was 5'' en dat vond ik al erg groot.

De beste keuze leek me dus de Mi4, maar die is nooit uitgekomen in de zwarte 64GB FDD-LTE editie en Xiaomi maakt het ding al niet eens meer volgens Ibuygou. De Note Pro zou nu de logische keuze zijn, maar die heeft dus dat gigantische 5,7'' scherm en dat vind ik niks. De Mi5 zou een 5,2'' scherm krijgen, dus dat vind ik eigenlijk ook al heel groot.

Wat zeggen jullie, is er te leven met een 5,7'' scherm als je 5'' al groot vind, of moet ik echt op zoek naar iets anders?

• Mathijs14
:)
461943 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:14:
Ik zit zelf een beetje met een vraagstuk: ik wil eigenlijk een nieuwe telefoon, ook al is mijn Mi2s nog prima. Gewoon, soms ( als Tweaker wat vaker :P ) wil je iets nieuws. Echter, de grootste telefoon die ik heb gehad was 5'' en dat vond ik al erg groot.

De beste keuze leek me dus de Mi4, maar die is nooit uitgekomen in de zwarte 64GB FDD-LTE editie en Xiaomi maakt het ding al niet eens meer volgens Ibuygou. De Note Pro zou nu de logische keuze zijn, maar die heeft dus dat gigantische 5,7'' scherm en dat vind ik niks. De Mi5 zou een 5,2'' scherm krijgen, dus dat vind ik eigenlijk ook al heel groot.

Wat zeggen jullie, is er te leven met een 5,7'' scherm als je 5'' al groot vind, of moet ik echt op zoek naar iets anders?
Dat is lastig om te zeggen aangezien zoiets toch wel een persoonlijke keuze blijft. Ik heb hiervoor een OnePlus (5,5) gehad en daarvoor een Nexus 5 (5 inch) Voor mij persoonlijk was de stap dus niet zo groot. Het voordeel is wel met de Mi Note Pro dat hij behoorlijk dun is, en de achterkant afgerond is. Daardoor is hij erg makkelijk vast te houden. Teven zijn de randen ook behoorlijk smal.

Ik zou zeggen kijk in de buurt of je een telefoon van dergelijke grootte kan vinden of vraag een van de Tweakers die er 1 heeft of je hem even mag zien. Als je bij mij in de buurt woont mag dat ook hoor

• Achillias
theduke1989 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:45:
Hebben jullie ook bij de Mi Note pro, dat onderin en aan de zijkant in mijn geval een witte lichtje brand als je op zwartschem zit ????
Dat is een stuck pixel.

• Kiswum
Ik vind een 5,2" (S6 Edge) al te groot om fijn mee te werken en mijn handschoenen zijn maat: L/XL.
Veel mensen accepteren het, dat je je telefoon niet meer volledig met 1 hand kunt bedienen, ik ga niet mee in deze kromme acceptatie.
Voor mij is de Z3 compact een heerlijk formaat en ik ben ook steeds weer blij als ik na een maand reviewen weer een maatje kleiner vast heb.

Als ik jou was, zou ik het gewoon testen en het liefst bij iemand die een groter toestel thuis heeft liggen. Je hoeft overigens niet bang te zijn dat hij te groot is voor je broekzak, met de UMi C! + 5,5" scherm had ik daar geen problemen mee.

Hier heb je een formaatvergelijking tussen de S6 Edge en Mi Note uit mijn review.
productreview: Samsung Galaxy S6 Edge 32GB Zwart review door Kiswum

461943

Ouch, dat ding is wel echt groot ja. Ben bang dat dat hem niet gaat worden. Ik zou voor de Z3c gegaan zijn als hij MIUI draaide, maar dan moet je weer beginnen met custom ROMs en die vind ik nooit stabiel genoeg. Het leven in de eerste wereld is zwaar :P

• theduke1989
nu ook voor de minote pro een multi-lang beschikbaar.
Maar voor Mi4i nog niet....

Xiaomi MiNote PRO (leo) Installation:
Install our ROM via TWRP recovery

[Voor 31% gewijzigd door theduke1989 op 12-06-2015 09:53]

• Mathijs14
theduke1989 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:52:

Nice! Ga ik die ff flashen dit weekend! :)

• Patrick V.
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 24-11 16:53
Ik zie net ook dat er een stock Android rom beschikbaar is:
http://en.miui.com/thread-121887-1-1.html

Nu wordt het wel heel verleidelijk om er één te bestellen.

edit:
Zie dat het alleen (nog) voor de normale versie is, en niet voor de pro helaas. Maar dat zal niet lang meer duren dan vermoed ik.

[Voor 29% gewijzigd door Patrick V. op 12-06-2015 11:56]

• Kiswum
Mocht iemand zijn/haar telefoon even kunnen missen en aan Tweakers uit wilt lenen. Check this out:
arnoudwokke in "Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3"

• pitux
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 29-10 09:15
Heb de mi note pro inmiddels in mijn bezit en erg tevreden!

Het lukt me echter niet de google contacts te gebruiken in de telefoon, hoe hebben jullie dit opgelost?

Oh en hebben jullie al succes geboekt met een werkende versie van de WSM tools?

edit:
Heb inmiddels de google contacts sync apk gevonden die het probleem van het syncen oplost, voor de geïnteresseerde, de APK is te vinden onder deze link:
http://en.miui.com/thread-86077-1-1.html

[Voor 30% gewijzigd door pitux op 13-06-2015 12:17. Reden: Vraag zelf beantwoord]

• Mathijs14
Kiswum schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:57:
Mocht iemand zijn/haar telefoon even kunnen missen en aan Tweakers uit wilt lenen. Check this out:
arnoudwokke in "Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3"
Mijn Mi Note Pro wordt dinsdag opgehaald door de UPS koerier ;)
theduke1989 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:52:

Heb je een link voor me?

Edit: Never mind, heb m al gevonden.

[Voor 30% gewijzigd door Mathijs14 op 13-06-2015 20:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
CFC-Mathijs schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 20:05:
[...]

Mijn Mi Note Pro wordt dinsdag opgehaald door de UPS koerier ;)
Wat nobel van je om je telefoon af te staan, nice!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• painterceessies
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18-10 21:41
Werkt de mi note pro met kpn 4g.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
Met weinig zoekwerk kun je het antwoord wel vinden.

Op welke netwerken werkt KPN in jou gebied?
800, maar binnenkort wellicht op 1800 MHZ.
nieuws: KPN biedt 4g+ aan in zeven Nederlandse steden

Welke 4G netwerken worden door de Mi Note Pro ondersteunt?
B1, B3 en B7 = 2100, 1800 en 2600 MHz

Wil je perse 4G, dan heb je momenteel volgens mij meer kans bij T-Mobile.
Wil je aan het einde van dit jaar 4G, dan zit je bij KPN wel safe in de grotere steden.

• painterceessies
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18-10 21:41
Thanks.
Kiswum schreef op zondag 14 juni 2015 @ 19:04:
[...]

Met weinig zoekwerk kun je het antwoord wel vinden.

Op welke netwerken werkt KPN in jou gebied?
800, maar binnenkort wellicht op 1800 MHZ.
nieuws: KPN biedt 4g+ aan in zeven Nederlandse steden

Welke 4G netwerken worden door de Mi Note Pro ondersteunt?
B1, B3 en B7 = 2100, 1800 en 2600 MHz

Wil je perse 4G, dan heb je momenteel volgens mij meer kans bij T-Mobile.
Wil je aan het einde van dit jaar 4G, dan zit je bij KPN wel safe in de grotere steden.

• MeXter
Vandaag de knoop doorgehakt en de Mi Note Pro besteld bij Ibuygou. Hij is daar nu voor 560 dollar te koop (was 585 dollar).
Transport via DHL, en hopelijk zonder bijkomende kosten. De ervaring is dat dit eigenlijk altijd goed gaat.

• pitux
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 29-10 09:15
MeXter schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 08:25:
Vandaag de knoop doorgehakt en de Mi Note Pro besteld bij Ibuygou. Hij is daar nu voor 560 dollar te koop (was 585 dollar).
Transport via DHL, en hopelijk zonder bijkomende kosten. De ervaring is dat dit eigenlijk altijd goed gaat.
Ga je geen spijt van krijgen, ben nog elke dag verbaast over de kwaliteit :)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee