• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Mede-auteur:
  • Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-03 18:52

Kiswum

Xiaomi MiPad Ervaringen & Discussie Topic

Inleiding

Xiaomi begon 4 jaar geleden als een ontwikkelaar voor "Custom-ROM's". Tegenwoordig is Miui een van de grootste merken op het gebied van deze ROM's, voor Smartphones. (Marktaandeel)
Inmiddels hebben ze al een aantal telefoons op de markt gebracht. In chronologische volgorde is dit de lijst van hun telefoons: Mi1, Mi1 Youth, Mi2, Mi1s, Mi2s, Mi2a, Redmi, Mi3, Redmi 1s en Redmi Note/Note pro.
Sinds kort heeft Xiaomi de MiPad aan de lijst toegevoegd. Dit is de eerste tablet die door Xiaomi is ontwikkeld. In eerste instantie zal alleen de 16GB variant worden verkocht. In een later stadium zal de 64GB worden toegevoegd.
De tablet wordt geleverd met Miui V6 met Android 4.4.2 (Kitkat). Vanuit Xiaomi wordt er Chinees, Traditioneel Chinees en Engels meegeleverd als standaard taal.
Heb je vragen of wil je je mening geven over deze tablet, dan kun je terecht in dit topic.

Inhoudsopgave:

Specificaties van de tablet
Product foto's
Interessante links
Tablet rooten

Tegra K1

De MiPad is de eerste aangekondigde en enige tablet met de Nvidea Tegra K1 SoC. Dat is niet zomaar de eerste beste SoC, dat is de snelste SoC die op de markt verkrijgbaar is. De K1 (192 core) gpu chip is gebaseerd op de nvidea denver desktop gpu’s. De grootste kracht van de K1 is de gpu die meer dan 1,5x sneller is dan de vorige generatie consoles, tot nu toe lieten de consoles elke SoC ver achter zich.
Zie hieronder voor theoretische gpukracht in GigaFlops:

Benchmarks

Specificaties:

Simkaart:Geen
Formaat:202 x 135,4 x 8,5 mm
Gewicht:360g
Scherm type:IPS LCD capacitieve touchscreen, 32bit kleuren, Corning Gorilla Glass 3
Scherm formaat:1536 x 2048 pixels, 7,9" (~324 ppi)
Multitouch: 10 vingers
Waterdicht:Nee
Hoofdtelefoon aansluiting:Ja, 3,5mm
Luidspreker:Ja, stereo
Geluid:Vibratie + MP3/WAV ringtones
SD card:Micro SD (maximaal 128GB)
Opslag geheugen (ROM):16/64 GB
Werkgeheugen (RAM):2 GB
WLAN:WiFi 802.11 a/b/g/n/ac op 2,4GHz + 5GHz (2x2 MIMO), Wifi Direct, DLNA, WiFi hotspot
Bluetooth:v4.0 Low Energy, A2DP
NFC:Nee
USB:Micro USB v2.0 (MHL), USB On-the-go
Camera (back): Sony 8 MP (16:9) 3264x2448 pixels, F2,0 camera, autofocus
Opties:touch focus, gezichtsherkenning
Video:1080p HD@30fps, gezichtsherkenning
Camera (front):5 MP
Opties:touch focus, beeld stabilisatie
Video:1080p HD@30fps
Chipset:Nvidia Tegra K1
CPU:Quad-core 2,2 GHz Cortex-A15
GPU:GeForce Kepler (192 cores)
Sensoren:Snelheidsmeter, gyroscoop, kompas, licht
Berichten:SMS (threaded view), MMS, Email, Push Mail, IM, Push Email, RSS
Browser:HTML 5 / Standaard Android
Radio:Geen
GPS:Geen
Java:Ja, via Java MIDP emulator, Adobe Flash player is verkrijgbaar
Kleuren leverbaar:Wit, Blauw, Groen, Grijs, Geel en Roze
Accu:Niet-verwisselbare Li-Ion 6700 mAh accu
Geluid afspelen:MP3/ACC/AMR/OGG/M4A/MID/WMA/FLAC/APE/AAC/WAV
Foto openen:JPEG/PNG/GIF/BMP
Video afspelen:MP4/rmvb/flv720P/H.264/H.263
Documenten:Word, Excel, PowerPoint en PDF
Led kleuren:Blauw, Rood, Geel, Groen, Cyaan, Wit, Violet

Functies
- Agenda, wekker, foto/film editor
- Exchange mail
- TV-out (via MHL A/V link) Wi-fi Display
- SNS integratie

Product foto's:

Links:

Engelstalige Xiaomi website
Specificaties van de tablet (vertaald)
Europese Miui ontwikkelaars (vroeger MiuiAndroid)
Miui website
Achtergrondinformatie over Miui
Gizchina, houdt de ontwikkelingen van Chinese smartphones/tablets in de gaten
Haal hier de laatse MIUI Multi Language updates voor de beste ervaringen met je Xiaomi
GSM Arena

Reviews/Hands-on:

MiPad topic om Miui.com

[YouTube: http://youtu.be/Bo2o62HslkU]

Andere Xiaomi Topics:

Xiaomi X1 (MIUI) / MI-ONE: Ervaringen en Discussie
[Xiaomi Mi-Two] Ervaringen en Discussie
[Xiaomi M2S & M2A] Ervaringen en Discussie
[Xiaomi Mi3] Ervaringen en Discussie
[Xiaomi Hongmi (Redmi)] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi 1s] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Mi-Pad] Importeren, Levertijden en Prijzen deel 1
[Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)

Chinaphone topic:

Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Webshops

Hier zijn een aantal webshops waar Xiaomi producten te koop zijn, let er wel op dat je officiële goederen koopt. Xiaomi producten worden over het algemeen zeer snel nagemaakt.
Spemall
Ibuygou
To2c
Antelife
Pandawill
Banggood
1949deal
Etotalk
Merimobiles

Rooten:

Als tip willen we graag het volgende meegeven: Als je je Xiaomi tablet/telefoon besteld, probeer te voorkomen dat je er een andere rom op (moet)zet(ten). Je kunt namelijk problemen krijgen als je je toestel wilt rooten/flashen of voorzien van een nieuwe ROM. Vaak wordt er een ROM op gezet waar een hoop bugs of verouderde data in staat. In de huidige ROM van de MiPad's is zijn een hoop apps niet meer aanwezig en bevinden zich bij de instellingen. Het updaten van de ROM gaat nu via de "recovery menu". Deze menu kun je bereiken door de tablet op te starten door de Power & Volume+ ingedrukt te houden.

Roottips

De methodes die hieronder staan zijn noobproof, als test zou je ze door je schoonmoeder kunnen laten uitvoeren ;).
Op het Miui-forum werd Vroot aangeraden als werkende methode. Shuame/Root genius staat bekend als betrouwbare en snelle methode.

De topicstart willen wij graag zo interessant mogelijk houden en extra input wordt zeer gewaardeerd. we hopen dat jullie ons kunnen helpen om interessante wetenswaardigheden over deze tablet toe te laten voegen. Als er tips zijn om dit topic aantrekkelijker te maken, dan horen we dat ook graag!

[Voor 2% gewijzigd door Kiswum op 11-11-2015 16:16. Reden: Specificaties aangepast, Miui V5 naar V6 aangepast, Root aangepast, Nieuwe NL leverancier toegevoegd.]

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Het ziet er goed uit op m'n Xiaomi MiPad ;)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• allesvooriphone
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-12-2022
Hoe is de schermkwaliteit?

461943

Het schijnt hetzelfde scherm te hebben als de iPad nieuwste versie ( welke dat ook mag zijn, er zijn er zo veel) dus dat zou redelijk moeten zijn. Niet echt mindblowing, maar redelijk. MIUI is echter het grote USP hier. Als je dat eenmaal gehad hebt wil je nooit meer naar iOS of een andere versie van Android, is mijn ervaring.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Tja, het is glas. Het doet me vooral denken aan de Mi2.
Ik heb het ook even in de zon getest en dat gaat zonder problemen.
Ik kan hem verder alleen vergelijken met de Asus Transformer TF101.

461943

Kiswum schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:46:
Tja, het is glas. Het doet me vooral denken aan de Mi2.
Ik heb het ook even in de zon getest en dat gaat zonder problemen.
Ik kan hem verder alleen vergelijken met de Asus Transformer TF101.
Ik neem aan dat hij meer de resolutie en de kleuren bedoelde? Maarre, omdat jij er een hebt, kunnen we dan te zijner tijd een uitgebreide review verwachten? ;) Ik zou je in elk geval dankbaar zijn :)

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Ik merk niets vreemds met de tablet, de kleuren zijn scherp, maar dat kan ook aan de resolutie liggen.
Wat dat betreft is het scherm perfect.

Edit:
Ik heb zojuist de spellen Asphalt 8 en Dead Trigger 2 getest, helaas kon ik het aantal FPS niet zien via de app fps test. Het zou mooi zijn als zo'n app bovenin de statts kan laten zien.
De spellen zijn lekker soepel en het lijkt erop alsof ik op een pc aan gamen ben.

[Voor 49% gewijzigd door Kiswum op 14-07-2014 21:30]

461943

Klinkt veelbelovend! Maar goed, wat wil je met 192 cores. Mijn 8800GTX had minder, en dat was een beest van een kaart destijds.

Nu de belangrijkste vraag over de tablet: can it run Crysis? :P

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Als Crysis in de Play store staat, dan lukt het!
Met een Antutu score boven de 40.000, is het een van de snelste Androids ;)

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04:46

zAo

GPLv2 Fanboy

Is er iemand van wie ik 10minuten met zijn Mipad mag spelen en in de buurt van Bodegraven, Rotterdam CS of Den Haag Laan van NOI woont? :)

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-03 10:14
Kiswum, heb jij al geprobeerd om nieuwe wallpapers op te halen? Ik krijg de vreemde mededeling can not connect to server.
Draai de ROM die er al op zat.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Ik heb geen problemen met het downloaden van wallpapers.

Heb jij de rom met google play?
Ik weet niet waar die rom vandaan komt, maar die komt volgens mij niet van xiaomi.eu. Althans, daar is de MOCHI rom nog niet te downloaden.
Ik heb bij ibg aangegeven dat die niet stabiel is en dat men beter de dev rom van xiaomi erop kunnen zetten.

Ik kreeg laatst nog de vraag over bloatware en wat er standaard is geinstalleerd.
Dit is alle software.

Veel beveiligings apps zijn veranderd in menu instellingen (wat ik erg jammer vind).
Tevens heb ik apps zoals appmanager nog niet gevonden, deze is handig om rechten voor apps toe te kennen.
In deze optie lukt het helaas niet:

P.s. heb je nog vragen aan mij over de MiPad, stel ze snel. Over een uur zal hij worden uitgeleend en dan is hij terug gezet in fabrieksinstellingen.

[Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 15-07-2014 10:12]

• Eleni
Ja, ik kan zelfs bestandsbeheer niet vinden!! Mijn standaard homescreen lijkt erg op het jouwe op het icoontjenlinks onder na, TV tachtig dingetje

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Gebruik de map "tools" daarin staat Explorer.

Die extra app hoort er inderdaad niet bij. Dat is een app om het touchscreen te testen. 10 vingers worden netjes geregistreerd.

• Eleni
Gevonden, dank! Ik vind het heel raar dat ik geen wallpapers kan downloaden: cannot connect to server, en dat er vaak de mededeling exchange services has stopped komt.
Als ik in settings de buttons probeer te openen crasht settings.
Lijkt me nog een beetje instabiel allemaal....

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Klopt dat had ik ook, maar waarschijnlijk heb jij dezelfde ROM gehad als ik.
Jouw ROM = 4.7.4 incl. Google Play en Android Keyboard.
Als je bij talen kijkt zie je dat er een stuk of 12 talen zijn meegeleverd. Deze ROM is niet in orde.

Ga naar http://en.miui.com/download-229.html
Voer dit allemaal uit vanaf je tablet:
Download de volledige Dev rom (4.7.11).
Hernoem het huidige update.zip die in je rootfolder staat naar bijv. update2.zip.
Hernoem de nieuwe ROM (check of de ROM succesvol is gedownload in de Download folder, check het formaat van het bestaand), hernoem het naar update.zip (kleine letters.)
Verplaats de update.zip naar de root.
Maak eventueel een backup van je gegevens (als dat noodzakelijk is.)

Ga nu naar de Recover modus.
Herstart je tablet en houd de volume+ knop ingehouden (dit kun je ook doen vanaf het moment dat het herstart rondje uit beeld is, maar doe het voordat het MI logo in beeld komt.)

Je kunt je tablet ook uitschakelen en daarna met power + volume+ je tablet in de Recovery 2.01 modus te krijgen.

De rest spreekt voor zich. Kies voor Engels, Install update.zip to System One (Two), Confirm install update.zip (YES).
Updating.... 98%, Update complete!
Back
Wipe & Reset om ervoor te zorgen dat je tablet daarna volledig in fabrieksinstellingen staat. Hiermee verwijder je overigens ook de apps in de map "More Apps" (dat had ik namelijk niet gedaan in mijn vorige screenshots).

Bloatware-free dus eigenlijk. De enige echte app die je dan hebt is de Market, maar vanuit daar kun je zoeken naar Google en daarna Google Play etc. installeren.

De ML versie van Xiaomi.eu zal binnenkort gereed zijn, hierin zit Google Play al in verwerkt en ook Root toegang.

• Eleni
Dank je voor je uitgebreide antwoord! Ik wacht nog even af, sta nog niet op het punt om een geheel nieuwe rom erop te zetten, tenzij de ergernis te groot wordt.

Heb ook gechat met iemand bij Ibuygou, en de meeste issues zijn al wel bekend, er schijnt behoorlijk gewerkt te worden aan een update van de geinstalleerde rom, een en ander is nog in een developersfase.
Dat wist ik eigenlijk wel maar had stiekem toch gehoopt dat de boel al bugfree was.
Ik bewaar jouw verhaal dus wel voor onvoorziene rampen, zie een beetje op tegen fabrieksinstellingen, ben al flink aan het spelen geweest.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Ok, doe dan maar hetzelfde als ik, zet de fabrieksinstellingen nog niet terug. Dit werkte bij mij ook prima, maar ik heb het op deze manier maar 2 uurtjes getest ofzo :D
Je behoud daarna gewoon je data.

• Eleni
Dat hoeft op de m2s ook niet als je een nieuwe versie hebt geinstalleerd, maar dat is gewoon een update.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Het kan zijn dat je geen problemen merkt. Als je bijv. van Android 4.3 naar 4.4 gaat of van Miui naar Xiaomi.eu rom, dan is een factory restore/reset wel aan te raden.
Het kan zijn dat het goed gaat, het kan zijn dat je bepaalde bugs hebt. Vandaar dat het altijd is aan te raden als je een duidelijke update doet.
Als je binnen de ROM een update blijft, dan is een reset niet nodig. Je kunt gewoon van 4.3.7 naar 4.7.11 updaten zonder problemen.

• Eleni
Nou dan zou het zeer prettig zijn als er binnenkort een update komt, en dat schijnt wel zo te zijn.

• Eleni
Ben er toch mee bezg, op facebook kwam er een link van Ibuygou naar een rom die het schijnt te doen. maar dat rebooten lukt voor geen meter. Heb de nieuwe rom hernoemd naar update2.zip zodat ik het verschil kan zien. Je zegt: verplaatsen naar root, maar waar zit dat? De rom staat nu in download, zou toch ook moeten kunnen? Heb 2 zere vingers van het ingedrukt houden, maar recoveren ho maar....
Ga het nu op jouw manier proberen, maar ik vertrouw het niet, ik heb niet eens een fatsoenlijke updater.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Root is in dit geval de default locatie van de explorer.
Je ziet in de root, de mappen download en downloaded roms staan.
Onderaan deze map bungelt een bestand update.zip, deze hernoem je naar update.old.zip of iets dergelijks.
Haal de update2.zip uit de downloadfolder, want daarin zoekt de recovery echt niet. Je kunt niet eens browsen naar deze map.

Herstart je tablet en blijf de volume+ knop ingedrukt houden en zelfs als je het MI logo ziet.
Nadat je het MI logo 15 seconden lang hebt gezien mag je het los laten (mits het nog niet automatisch is gegaan) en kom je in het Recovery menu.

Succes!

• Eleni
Ik heb de boel een behoorlijke tijd ingedrukt gehouden, zag het miui logo in het wit, bleef ingedrukt houden, maar er gebeurde niets meer .
Zwart scherm. Kon de boel weer aan de praat krijgen door hem aan mijn pc te hangen.
Overigens had ik die rom daar al voor de zekerheid neergezet, want daar stond die meegeleverde ellende ook al.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Volume omhoog knop moet je gebruiken hè ;)
Probeer het anders nogmaals, maar dan terwijl de tablet uit staat.

Zet hem na 5 sec. aan en houd de aan/uitknop + volume omhoogknop ingehouden. Na 15-20 seconden kun je het sowieso los laten want dan moet ie al goed zijn opgestart.

• Eleni
Hahaha ja ik heb ook een m2s, volume werkt hetzelfde, ga het nu weer proberen

• Eleni
Het schatje herstart, maar geen recovery......nogg maar een keer

• Eleni
en nog een paar keer tevergeefs , sta op het punt het ding het raam uit te flikkeren

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Vreemd...
In dit geval, zet het raam open en waar is het huis te vinden?

• Eleni
Amersfoort. kom maar vangen

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Ik zal het even testen met mijn Mi2 (mijn MiPad is even op vakantie)

Edit:
Bij mij werkt het wel, maar als ik de aan/uit knop ingedrukt houd, dan gaat het mi logo knipperen.
Je moet hem op starten met volume + power, maar laat de power maar na 4 seconden los en blijf alleen de volume ingedrukt houden.

Het makkelijkste is het denk ik als je het doet wanneer je tablet uit staat.

[Voor 70% gewijzigd door Kiswum op 16-07-2014 14:38]

• Eleni
Nou graag! Ik beging het knap idioot te vinden

• Eleni
ga ik weer proberen.....zucht.....woon jij niet toevallig dichtbij mijn raam?

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Nee helaas, er zit 80km afstand tussen onze ramen.

• Eleni
jaaaa maar nu kan ik niet kiezen voor engels want scherm reageert niet!!

• Eleni
ahh gevonden. met volumeknop

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
volume down/up om te navigeren.
Power om te bevestigen

461943

He shit, je gooit hem toch niet uit het raam? Ik kom rond vijf uur nog langs Amersfoort. Ik wilde hem wel vangen.

[Voor 5% gewijzigd door 461943 op 16-07-2014 14:54]

• Eleni
ik geloof dat ik het over moet doen want dat de benaming van mijn zip niet klopt

• Eleni
kan beter op reboot klikken denk je niet?

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Er mogen geen hoofdletters in update.zip staan

Verder nog even een foto:
Zoom in voor de uitleg van de knoppen :P

• Eleni
heb hem weer uitgezet

• Eleni
ga eerst even renamen, er is hoop!
nog nooit zo'n gestoord ding gehad

461943

Eleni schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:56:
ga eerst even renamen, er is hoop!
nog nooit zo'n gestoord ding gehad
Valt wel mee :P Zodra het werkt werkt het ook goed.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Ouw, dat doet pijn zegt de tablet.
Ik zal niet zeggen wat de tablet denkt :P

• Eleni
ik heb nu de multilangversie van face book in de root geplaats en hernoemd naar update.zip.
Nu zou het moeten lukken met recovery, denk je niet?

• Eleni
tablets eigen schuld, moet hij maar niet van die rotzooi opeten

461943

Waarom zetten jullie eigenlijk een andere ROM erop? Op mijn Mi2s heb ik alle bloatware eraf kunnen gooien zonder root, en de rest van de meuk die ik niet gebruik in een mapje gezet. Ik zie bijna nergens Chinese tekens, en het werkt perfect. Wat is de reden om naar multilang te gaan?

[Voor 3% gewijzigd door 461943 op 16-07-2014 15:01]

• Eleni
er zit een experimentele rom met fouten op grrrrr

461943

Eleni schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:01:
er zit een experimentele rom met fouten op grrrrr
Hm, dat is wel vreemd. En je kon niet op de standaard manier flashen? Ik heb nog nooit geflasht met update.zip, altijd gewoon via de optie om een zip te kiezen. Dat was dan wel altijd met CWM, misschien dat het niet kan met de stock Xiaomi recovery?

Maarre, als je ervan af moet... :P

[Voor 4% gewijzigd door 461943 op 16-07-2014 15:03]

• Eleni
zelfs de elementaire zaken ontbreken op deze rom, vandaar

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Eleni schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:00:
ik heb nu de multilangversie van face book in de root geplaats en hernoemd naar update.zip.
Nu zou het moeten lukken met recovery, denk je niet?
Klopt.
461943 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:00:
Waarom zetten jullie eigenlijk een andere ROM erop? Op mijn Mi2s heb ik alle bloatware eraf kunnen gooien zonder root, en de rest van de meuk die ik niet gebruik in een mapje gezet. Ik zie bijna nergens Chinese tekens, en het werkt perfect. Wat is de reden om naar multilang te gaan?
Er zit inderdaad een niet stabiele internationale ROM op vanuit IBG. Inmiddels hebben ze samen met Xiaomi.eu een nieuwe ROM uitgebracht.

Ik heb er gisteren overigens zelf een originele DEV rom op gezet vanuit en.miui.com. Deze is wel heel erg stabiel. Google Play heb ik zelf toegevoegd. De Chinese apps zijn allemaal verdwenen na een full wipe vanuit de recovery menu.

Oh ja alle bekende apps zijn niet meer aanwezig:
Updater
Themes
Security
Geavanceerde instellingen van de camera
Miui Transfer (maar die is er al een maand uit)
Music app

De meeste apps zijn ingebouwd bij de instellingen een aantal settings zijn helaas geheel verdwenen. Het kan zijn dat deze weer terug zijn na een x-aantal weken/builds.
Het lijkt erop dat ze vanaf een nieuwe template zijn begonnen, maar de ROM refereert intern nog wel steeds naar Phone ipv Tablet.

[Voor 18% gewijzigd door Kiswum op 16-07-2014 15:07]

• Eleni
Kiswum je gelooft het niet, maar hij ziet die update.zip niet en bazelt iets over een sd card!!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Kan het zijn dat de update niet volledig gedownload is en dat hij daardoor incompleet is?

Sinds gisteren is de MOCHA package beschikbaar vanaf de originele source.
Kun je deze vanaf je tablet downloaden, renamen naar update.zip, verplaatsen naar de root (en die andere ook even hernoemen of weggooien). Vervolgens nog een keer dubbel checken of de bestandsgrootte klopt met de werkelijkheid.
http://files.miuiandroid.com/4.7.11/

xiaomi.eu_multi_mocha_4.7.11_kk-4.4.zip

Source: http://xiaomi.eu/community/threads/4-7-11.24912/

[Voor 7% gewijzigd door Kiswum op 16-07-2014 15:13]

• Eleni
ja dat mochagebeuren heb ik, en op de een of andere manier heette het volgens pc update.zip en volgens tablet update.zip.zip. nu veranderd en het kon wel eens gelukt zijn als snap ik nog niet het verschil tussen system one en two, hij is aan het rebooten, fingers crossed!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
System two bevat waarschijnlijk de originele rom, de originele Stable rom. Dit is een soort fail-over als je niet meer in de de eerste ROM komt.
System One is de versie met de slechte ML versie die je nu gaat overschrijven zodat deze perfect in orde is.

Mijn tip. Gewoon alles met je telefoon/tablet dowloaden. Dit werkt bij mij net zo goed, zo niet beter, dan de pc. Op deze manier kan ik altijd en overal updaten.

Veel plezier met je tablet!

• Eleni
volgens mij draai ik nu nog steeds dezelfde rom...

• Eleni
ik had heb ook met tablet gedownload, maar nu nog steeds hetzelfde probleem, het klopte toch dat ik moest installeren op system one?

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Welke versie staat bij "about"?
Het klopt inderdaad dat je het naar System One moest sturen.

Je kunt eventueel handmatig kiezen naar welke system je boot. Dit kan vanuit het recovery menu.

• Eleni
zal ik hem eens naar 2 sturen?

• Eleni
ahum MIUI-4-7-11

• Eleni
10 talen, geen nederlands

• Eleni
Of eerst de hele boel wipen??

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Laat die maar voor wat het is.
Je kunt wel controleren wat de versie is die op System Two staat.
Als het goed is, is dat KXCNBF2.0 (of 1.0)

Ok hij heeft hem dus netjes geupdate. Het beste is om hem in dit geval toch compleet te wipen, vooral als je er toch niet veel data op hebt staan.

• Eleni
Waar vind ik system 2?? Ga ik nu weer recoveren en dan wipen naar niks?
Kan ik daarna die rom weer installeren?

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Je kunt via de recovery naar reboot gaan
Reboot to System Two

Als je alles "wiped", dan wordt alles verwijderd, met uitzondering van de default apps en instellingen.

De versie bij System Two/One blijven ongewijzigd na een wipe

[Voor 15% gewijzigd door Kiswum op 16-07-2014 15:25]

• Eleni
dan draait ie dus weer op die gehandicapte rom..

• Eleni
dacht dat alleen de m2s 2 systems had

• Eleni
Nou ik weet het niet meer, zie het niet meer zitten ,stadium het raam uit!

461943

Eleni schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:29:
Nou ik weet het niet meer, zie het niet meer zitten ,stadium het raam uit!
Wie het boeket de MiPad vangt, is de volgende bruid!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Welke versie draait je System Two?
Heb je je tablet al gewiped?

Je tablet zou nu stabiel op versie 4.7.11 moeten draaien. Als dat niet zo is, dan kun je nog steeds voor de originele Dev rom kiezen.

Je weet nu hoe je moet upgraden en wipen.

• Eleni
Ik kan dat system two nergens vinden!!!!! en hij draait op 4.7.11 maar alles is nog precies hetzelfde
nog steeds crasht buttons & keys, heb de indruk dat er niets is veranderd, geen icoontjes erbij enzzz

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
System Two vanuit de recovery niet te vinden?
Ook niet bij Reboot ->Reboot to System One / System Two / Back to Mainmenu?

Is het Exchange probleem trouwens wel opgelost?
Wellicht is Buttons & Keys nog niet gefixed. Ik heb die bug vandaag pas doorgegeven.

• Eleni
Ik heb het gisteren besproken. Ja bij starten in recovery krijg ik op een gegeven moment wel system two in beeld maar niet als eerste mogelijkheid om naat toe te schrijven. Dus ik kan niet zien welke versie daar draait
.
Nou je het zegt, ik zie dat exchangegezeur even niet, zou er dan toch iets veranderd zijn? Denk je dat de rest dan ook aangepast wordt met updates, betere tools etc?

• Eleni
Klok met wekkerfunctie bv, ook dat is afwezig, maar hij gaat vandaag nog niet het raam uit.
Hartelijk dank voor al je hulp en bijstand!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Ik verwacht elke week wel nieuwe features, maar de tools zullen misschien wegblijven. De meeste staan bij je settings onder "apps".

Bij "Display" kun je je achtergrond wijzigen. Kun je kijken of dat nu wel lukt? Dat ging gisteren ook fout met jou ROM.

Permissies van elke app werkt nog niet, de tablet reageert niet op aanrakingen:

Apps and buttons, dit is wat je nu mist:
Tevens kun je de achtergrondverlichting van je tablet niet continu aan laten staan. Dat kan wel met de DEV rom 4.7.11

De wekker heb ik nog niet gezocht, maar is dat niet te benaderen via deze klok?

@dbhuis, je hoeft niet naar Amersfoort te rijden. Morgen weer een nieuwe kans ;)

461943

Kiswum schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:50:

@dbhuis, je hoeft niet naar Amersfoort te rijden. Morgen weer een nieuwe kans ;)
He, jammer is dat :P

• Eleni
Dood als een pier, de mogelijkheid om wallpapers te downloaden,-unable to connect to network- en nee de wekkerfunctie is er niet.
Denk dat alleen de exchange issue is opgelost

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Eleni, zou je van de editknop gebruik willen maken in plaats van meerdere keren op rij te posten?

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
in dit geval kun je dus kiezen om de DEV versie op en.miui.com te downloaden en renamen naar update.zip.
Deze vond ik erg stabiel. Je moet alleen nog Google play uit de market downloaden en dan werkt ie als een trein!

• Eleni
Wellicht domme vraag maar hoe??
RoD schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:54:
Eleni, zou je van de editknop gebruik willen maken in plaats van meerdere keren op rij te posten?

• Eleni
Ok ga ik over nadenken, even een nachtje over slapen.
Er zullen wel meer mensen zijn met dezelfde problemen, zou toch wat aan gedaan moeten worden lijkt me .

Gesnapt!
Kiswum schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:58:
in dit geval kun je dus kiezen om de DEV versie op en.miui.com te downloaden en renamen naar update.zip.
Deze vond ik erg stabiel. Je moet alleen nog Google play uit de market downloaden en dan werkt ie als een trein!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Edit = wijzig, bovenaan elke eigen post.
Drie plaatsen naar links vanaf quote ;)

[Voor 33% gewijzigd door Kiswum op 16-07-2014 16:03]

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-03 19:09
Je moet alleen wel eerst even inloggen, anders zie je de edit knop niet. ;)

Ik ben benieuwd wanneer al die kekke kleuren uit gaan komen van de MiPad. De Xiaomi Note bevalt mijn vriendin erg goed, misschien maar een MiPad voor haar verjaardag dan :o

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-03 15:23
Heb hem nu ook. Software nogal buggy (browser werkt voor geen ene meter), maar dat komt wel goed.

Jammer dat de achterkant zo slippery is, toch maar een hoesje kopen denk.

[Voor 11% gewijzigd door D-TECH op 17-07-2014 15:06]

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

D-TECH schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:59:
Heb hem nu ook. Software nogal buggy (browser werkt voor geen ene meter), maar dat komt wel goed.

Jammer dat de achterkant zo slippery is, toch maar een hoesje kopen denk.
Is het hele OS echt instabiel (veel (harde) reboots) of zijn sommige MIUI applicaties gewoon niet zo stabiel en werkt iets als Chrome wel 100%?

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Het OS is stabiel, maar de apps/instellingen zijn niet goed in de ML Rom die is meegeleverd vanuit IBG.
Mijn advies:
Als je je tablet opstart en je ziet Google Play voor je neus. Vermijd deze ROM!!

Download de originele DEV 4.7.11 rom van http://en.miui.com (of 4.7.18 als je dit vanaf 18 juli leest).
Voer daarna direct een Full Wipe uit en je kunt zorgeloos gebruik maken van je tablet.

Google Play is vanuit Miui Market te halen door op Google te zoeken en de eerste hit aan te klikken.
De software zal in het begin van elke Xiaomi telefoon/tablet/router steeds beter worden. Na 2-3 maanden zijn alle bugs eruit en werkt het perfect.

• D-TECH
Ding glijdt heel de tijd uit mijn handen, de bezels zijn gewoon te dun.

Erg vervelend in gebruik.

[Voor 8% gewijzigd door D-TECH op 17-07-2014 16:44]

• Eleni
Daar heb ik dan weer geen last van, en een hoes is onderweg.
Chrome beta werkt prima op de mijne.

• delimavi
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-03-2021
Zijn er Nederlandse Roms aanwezig? Op mijn mi3 heb ik het wel maar niet op de mipad.
heb vandaag laatste update erafgehaald 4.7.18 en ik kon tussen chinees en engels kiezen.
Eerder heb ik wel een multilanguage rom erafgehaald van de site maar daar stond geen Nederlands tussen.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Er worden nog vrijwilligers gezocht die de Tablet ROM's willen vertalen. Je kunt je aanmelden bij Xiaomi.eu. Je hoet niet perse in het bezit te zijn van de MiPad, een Nexus 7 mag ook.

• wolfie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-06-2018
Iemand ook het probleem dat na installatie van Google Play Store (via Google Installer) de Play Store de volgende melding geeft: "Unfortunately, Google Play Store has stopped"?

Laatste MIUI (4.7.18) staat er op, maar ik had het ook op de standaard ROM..

Ook na het aanmaken van een Google account in MIUI werkt het niet.

huuuu

• D-TECH
wolfie schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:02:
Iemand ook het probleem dat na installatie van Google Play Store (via Google Installer) de Play Store de volgende melding geeft: "Unfortunately, Google Play Store has stopped"?

Laatste MIUI (4.7.18) staat er op, maar ik had het ook op de standaard ROM..

Ook na het aanmaken van een Google account in MIUI werkt het niet.
Even verwijderen en opnieuw installeren, dan werkt ie. Had hetzelfde probleem.

• wolfie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-06-2018
Jaja, ik mag hem gebruiken: _/-\o_

Super! Ik had al meerdere keren alle benodigde apps (zoals Google Services Framework, Google Account Manager en Google Play Service) geherinstalleerd, maar alleen de Google Play Store app herinstalleren werkt! Thanks! :*)

huuuu

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Hoe zijn de ervaringen na een week? Wat is jullie ervaring met de batterij en software?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• delimavi
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-03-2021
tot nu toe ben ik er zeer tevreden over, hij is zeer snel en batterij gaat ook lekker lang mee. (wel afhankelijk van je gebruik uiteraard)
ik wacht nog op nederlandse software van miui. Ik heb multilanguage rom opgezet maar nl niet tussen.
Ook kom ik nog regelmatig chinees tegen. Bijvoorbeeld met installeren van software vanuit playstore.
tot nu toe zeer tevreden over.

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-03 13:54
Dit weekend een van een medetweaker over mogen nemen, wat een mooie tablet. Build is goed en na het installeren van de ML versie is ook de software al best in orde. Het voelt nog een beetje als beta maar ben er zeker van dat dit snel verbeteren zal (of dat er snel genoeg support komt vanuit de custom roms zoals cyanogen of omni).

Ik had voor de tablet een heel specifieke usecase, wilde namelijk graag mijn RAW bestanden van mijn camera in Cuba kunnen backuppen naar bijvoorbeeld micro SD kaartjes omdat ik geen laptop mee wilde zuilen. Dat werkt met de Mi Pad allemaal prima.

Heeft iemand nog tips voor covers? Op ibuygou zijn de smartcovers niet beschikbaar... Banggood en Chinabuye hebben normaal ook wel wat Xiaomi spul maar de Mi Pad lijkt nog te nieuw voor de grote sites om er accessoires voor in stock te hebben...

The intersection of technology and creativity

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Goed om te horen. Ik kreeg net via Twitter te horen dat Wout bezig is met een review!

• Eleni
Op xiaomiworld.com zijn cases verkrijgbaar, de mijne is al onderweg.

www.xiaomiworld.com/xiaomi-mipad-tablet.html

[Voor 25% gewijzigd door Eleni op 21-07-2014 10:32]

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-03 13:54
Ah bedankt, had inmiddels al twee hoesjes besteld via tmall/taobao... Aangezien ze toch bijna niets kosten en ik nog wat geld bij mijn agent had staan. Mochten mensen geinteresseerd zijn;

http://detail.tmall.com/item.htm?id=39898274380
http://detail.tmall.com/item.htm?id=39394516285

Even afwachten wat de kwaliteit is...

The intersection of technology and creativity

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee