Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:41

Chocoball

瞧好吧!

m0ridin schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:16:
Hmmm, bedoel je het wisselen tussen system one en system two? Dat heeft bij mij ook nooit bepaald prettig gewerkt, alsof hij na elke wissel opnieuw moet initialiseren en ingesteld worden oid.
Inderdaad het wisselen tussen system one en system two. Nu is dat systeem bedoeld voor OTA updates en is MIUI V6 voorlopig nog geen OTA update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-05 12:58
lol, niet dat er al te veel mensen hier komen of er gebruik van zullen maken maar ach...

Ik had in MIUIv6 het probleem dat met de foxsport NL app geen videos afgespeeld konden worden (in v5 werkte dit prima), uit de debug logs bleek dit door de M3UParser te komen welke onderdeel is van de libstagefright_httplive.so file in system/lib.

Vervangen van deze file door de v5 versie heeft het opgelost, kan weer foxsports videos kijken!

Nu nog even testen of xposed ook in 4.10.17 werkt, deze deed het wel prima in de v11 stable namelijk.

*Edit* Xposed lijkt hier ook prima te werken, awesome...

[ Voor 5% gewijzigd door m0ridin op 24-10-2014 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 513032

Heb de tablet ontvangen, alleen niet thuis, dus kan hem pas zondag gebruiken. xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor iedereen die last heeft van een te sterke magneet in de case/hoes is er een Xposed module. Ik hem hem net gedownload, aangezien mijn Mi Pad case de tablet uitschakelde wanneer hij naar achtergeklapt was en met die Xposed module heb ik hier geen last meer van. Werkt dus erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 11:45

zAo

GPLv2 Fanboy

Zou iemand zijn oprechte bevindingen willen delen nu hij wat langer in gebruik is en de 'hype' opgetrokken is? Hoe goed is de software inmiddels? Is de hardware nog steeds even solide? Andere ergernissen toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:38
Ik installeer elke week de verse rom, het gaat met stapjes vooruit.
Met de hardware ben ik dik tevreden, geen klachten!
Het ding is supersnel, prachtig scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZooYork74
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 18:36
Hallo, heeft 1 van jullie last van NIET werkende USB OTG en dat de PC de Mipad niet herkent? Ik heb de laatste DEV ROM MIUI 6.
Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hispanic
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 13:40
.....

[ Voor 97% gewijzigd door Hispanic op 12-01-2024 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
zAo schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:55:
Zou iemand zijn oprechte bevindingen willen delen nu hij wat langer in gebruik is en de 'hype' opgetrokken is? Hoe goed is de software inmiddels? Is de hardware nog steeds even solide? Andere ergernissen toevallig?
Blijft een fijn ding, softwarematig niet denderend (MIUIis vrij zwaar, en heb nou niet het idee dat er echt veel veranderd in MIUI) maar zelf weinig te klagen met mijn gebruik (mail, internet, facebook, basic dingen).

Enige puntje is dat (lang) niet alle apps beschikbaar zijn in de store (device not compatible). Via het handmatig downloaden van de apks te omzeilen, maar onhandig (en ze worden dan niet geupdate).

Verder ben ik zelf geen enorm fan van miui, maar dat is persoonlijk, en is er dus geen enkele andere rom beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoore
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-04 10:47
Zou iemand kunnen proberen of de Ziggo TV app fatsoenlijk werkt op deze tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

knoore schreef op woensdag 12 november 2014 @ 17:18:
Logt bij mij automatisch weer uit, wanneer ik een zender aanklik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 11:45

zAo

GPLv2 Fanboy

Anoniem: 513032 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 17:52:
[...]
Is MIUI niet standaard rooted? Dat kan weleens de reden zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zAo schreef op woensdag 12 november 2014 @ 17:54:
[...]

Is MIUI niet standaard rooted? Dat kan weleens de reden zijn dan.
MIUI is niet standaard rooted, op de smartphone versie is dit echter wel met 1 knop in te stellen, op de Mi Pad is deze optie er nog niet. De Mi Pad is dus niet rooted.

• knoore
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-04 10:47
Dus ziggo werkt niet hierop, das jammer :(

Was zelf van plan een te kopen maar dit is toch een minpunt.

Is het probleem niet te omzeilen?

Misschien staat hier iets tussen?

https://www.ziggo.nl/klan...dio/stappenplannen/tv-app

[ Voor 28% gewijzigd door knoore op 13-11-2014 09:21 ]

• m0ridin
Hmmm, niet? Dacht dat ik ziggo wel eens gebruikt had, zal kijken of ik het vanavond even kan testen...

Had wel een issue met foxsports nl op miui6 icm de mipad, videos konden niet afspelen. Dat was op te lossen door een stagefright_httplive.so file van miui5 te gebruiken.

[ Voor 45% gewijzigd door m0ridin op 13-11-2014 11:30 ]

• m0ridin
knoore schreef op woensdag 12 november 2014 @ 17:18:
Anoniem: 513032 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 17:52:
[...]

Hij lijkt hier prima te werken? Kan ik nog iets speciaals proberen?

Als ik de app opstart en een zender kijk (ned3 bijvoorbeeld) begint de video gewoon netjes af te spelen... Of is het pas na een bepaalde tijd?

(MIUI6 dev 4.11.7... Rooted en xposed/etc). Zag wel dat mijn mipad als 'nexus7' door de ziggo app wordt herkend, heb eerder met market enabler lopen klooien en lijkt erop dat dat deels gelukt is (leek van niet namelijk). MIsschien dat dat iets uitmaakt nog...

[ Voor 14% gewijzigd door m0ridin op 13-11-2014 21:36 ]

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:41

Chocoball

瞧好吧!

De eerste Stable ROM V6.1.1.0.KXFCNBJ voor de MiPad is uit.

Wel grappig alle kleurige icoontjes bij Settings in 4.11.7 zijn weer weg in deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

m0ridin schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:18:
[...]

[...]

Hij lijkt hier prima te werken? Kan ik nog iets speciaals proberen?

Als ik de app opstart en een zender kijk (ned3 bijvoorbeeld) begint de video gewoon netjes af te spelen... Of is het pas na een bepaalde tijd?

(MIUI6 dev 4.11.7... Rooted en xposed/etc). Zag wel dat mijn mipad als 'nexus7' door de ziggo app wordt herkend, heb eerder met market enabler lopen klooien en lijkt erop dat dat deels gelukt is (leek van niet namelijk). MIsschien dat dat iets uitmaakt nog...
Bij mij werkt het helaas echt niet, ik zal eens kijken wat market enabler is en of dit iets uitmaakt. Hoe heb jij je tab geroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Anoniem: 513032 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:37:
[...]

Bij mij werkt het helaas echt niet, ik zal eens kijken wat market enabler is en of dit iets uitmaakt. Hoe heb jij je tab geroot?
De dev versie is standaard geroot... In andere gevallen dacht ik met de SupserSU-Update.

http://download.chainfire.eu/396/SuperSU/

Ga nu de laatste stable rom eens proberen, ik kijk nog even hoe het daarmee gaat...

*edit*
Hmmm, ben niet thuis dus niet op een ziggo netwerk... kan dus nog niet testen.

[ Voor 8% gewijzigd door m0ridin op 14-11-2014 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

m0ridin schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:39:
[...]

De dev versie is standaard geroot... In andere gevallen dacht ik met de SupserSU-Update.

http://download.chainfire.eu/396/SuperSU/

Ga nu de laatste stable rom eens proberen, ik kijk nog even hoe het daarmee gaat...

*edit*
Hmmm, ben niet thuis dus niet op een ziggo netwerk... kan dus nog niet testen.
Ik draai op de officiële versie van En.miui.com, deze is niet standaard geroot. Ik heb nu Iroot gebruikt, welke na drie weken eindelijk weer meewerkte. Tablet is nu de geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakinlaser
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-04 22:05
Net een dag in m'n bezit (64 GB, gekocht via marktplaats). Lekker rap apparaat, de 8" 4:3 is ook echt waar ik op zat te wachten!
Nog niet meegemaakt danwel opgevallen dat hij overdreven warm wordt, so far so good.

Heeft iemand het al voor elkaar om de MIUI launcher te vervangen door Google Now Launcher? Nova launcher bijvoorbeeld werkt wel, maar de Google Now Launcher is niet te zien in de lijst (settings -> installed apps -> defaults -> launcher)

Ik draai dev rom MIUI 4.12.19 | Beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
freakinlaser schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:53:
Net een dag in m'n bezit (64 GB, gekocht via marktplaats). Lekker rap apparaat, de 8" 4:3 is ook echt waar ik op zat te wachten!
Nog niet meegemaakt danwel opgevallen dat hij overdreven warm wordt, so far so good.

Heeft iemand het al voor elkaar om de MIUI launcher te vervangen door Google Now Launcher? Nova launcher bijvoorbeeld werkt wel, maar de Google Now Launcher is niet te zien in de lijst (settings -> installed apps -> defaults -> launcher)

Ik draai dev rom MIUI 4.12.19 | Beta.
Hmmm, nu je het zegt... Als ik hem installeer krijg ik niet automatisch de keuze bij het drukken van de home knop. Handmatig starten zegt hij dat nova als default launcher is ingesteld en ik die standaard app setting moet wissen. Maar nadat ik dat gedaan heb doet hij het nog steeds niet...

Weet niet of het nou een nova ding is (aangezien ik ook niet de keuze tussen de miui launcher of nova meer krijg, maar kan ook zijn dat ik de miui launcher er uit heb gesloopt ondertussen) of een miui bug. Wel apart idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakinlaser
Ik heb wat rond gegoogled, lijkt bij andere MIUI apparaten vanzelf goed te komen met latere ROMs. Verder allerlei tips over caches wissen, google search weghalen en opnieuw installeren, etc etc.

Ik wacht gewoon rustig af, zo beroerd is MIUI nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien56
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-04 03:37
Google now launcher kun je fixen door eerst via google settings google now aan te zetten en dan de google now launcher opnieuw te installeren. Als het goed is staat hij dan bij de default apps er dan bij onder launcher.

Btw: ik had mijn mipad voor garantie terug gestuurd en hem weer terug. Ik hoop dat ik in ieder geval niet weer deze brick heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korenwulf
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-12-2021
Het lukt mij nog niet om flash player te installeren.
Op het miui forum staat een handleiding die alleen werkt op telefoons maar mij niet lukt op de mipad
Zie http://en.miui.com/thread-4354-1-1.html
De oplossing met aparte browser photon etc. doe ik liever niet.
Wie heeft het voor elkaar en hoe doe je dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakinlaser
Damien56 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 00:39:
Google now launcher kun je fixen door eerst via google settings google now aan te zetten en dan de google now launcher opnieuw te installeren. Als het goed is staat hij dan bij de default apps er dan bij onder launcher.
Die hielp bij mij ook niet... maar sinds de laatste weekly rom (MULTI 5.1.2), werkt het wel!
Korenwulf schreef op zondag 04 januari 2015 @ 11:22:
Het lukt mij nog niet om flash player te installeren.
Op het miui forum staat een handleiding die alleen werkt op telefoons maar mij niet lukt op de mipad
Zie http://en.miui.com/thread-4354-1-1.html
De oplossing met aparte browser photon etc. doe ik liever niet.
Wie heeft het voor elkaar en hoe doe je dit.
Flash heb ik nog niet geprobeerd, Korenwulf. Mocht ik daar nog mee bezig gaan laat ik hier weten hoe het me bekomen is. (maar ik heb ook eigenlijk nergens Flash voor nodig)

[ Voor 30% gewijzigd door freakinlaser op 05-01-2015 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Er blijkt ondertussen een aardig werkende CM11 rom te zijn voor de mipad!

https://translate.google....%26st%3D100#entry37185240

Ik heb hem ondertussen erop gezet en alles lijkt prima te werken, alleen een headset wordt niet gezien als deze erin wordt geprikt (geluid blijft dus uit speakers en niet uit headset komen). Net vanavond erop gegooid dus te vroeg om echt veel te concluderen, maar in ieder geval veelbelovend!

Heb de specifieke CWM Recovery moeten gebruiken uit deze thread: http://en.miui.com/thread-65770-1-1.html

En vervolgens deze stappen om te installeren:
System1:
-> Wipe data / factory reset
-> Advanced -> Wipe Dalvik Cache
++++ Go to back ++++ (up to the start menu)
-> Managed system -> Select System2
-> Wipe data / factory reset
-> Install zip -> (Select the firmware file, flash, and then select the file c gapps, sews)
-> Managed system -> Select System1
-> Install zip -> (Select the firmware file, flash, and then select the file c gapps, sews)
-> Reboot system now (ALL questions are answered "NO"!)

*EDIT*
Ondertussen is de headset issue ook gefixed, enige bug die over lijkt te zijn is een high-pitch audio iets met (sommige) apps. In ieder geval bij Youtube is dit te horen... Alles klinkt net wat hoger, niet heel extreem dus het viel me in eerste instantie niet echt op. Als je het eenmaal weet wel overigens :)

Verder ook True Dual Boot aan de praat gekregen nu, dus op system1 draait CM11 en op system2 nu MIUI, helemaal top!

[ Voor 14% gewijzigd door m0ridin op 14-01-2015 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakinlaser
Ok, dat biedt hoop voor andere custom roms!

Ik denk dat ik me er nog maar niet aan ga wagen, totdat er een CM12 / Lollipop ROM is die een beetje werkt.

Nu je ze naast elkaar hebt draaien: welke gebruik je nu het meest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
freakinlaser schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:51:
Ok, dat biedt hoop voor andere custom roms!

Ik denk dat ik me er nog maar niet aan ga wagen, totdat er een CM12 / Lollipop ROM is die een beetje werkt.

Nu je ze naast elkaar hebt draaien: welke gebruik je nu het meest?
Meh, gebruik de mipad op het moment niet zo veel dus nu vooral ivm CM11 draai ik die vooral...

Maar er is dus een audio bij video (in ieder geval youtube) bug welke de pitch van het geluid, de toon is dat denk ik?, hoger maakt... Niet heel veel, maar dat is nog een serieus punt wat gefixed moet worden naar mijn gevoel.

Als die eenmaal gefixed is? Dan zou ik CM11 zonder twijfel als dagelijkse rom gebruiken (voor zover ik het nu kan zeggen)...

*edit*
En nu blijkt er net een versie te zijn uitgekomen waarin de video/audio youtube bug gefixed is! Antutu finisht nu ook netjes (crashde daarvoor bij de 3d benchmark), daar krijg ik nu een score van ~49000.

Vanaf nu is CM11 dus mijn daily rom :)

[ Voor 13% gewijzigd door m0ridin op 15-01-2015 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakinlaser
m0ridin schreef op maandag 12 januari 2015 @ 23:58:
Verder ook True Dual Boot aan de praat gekregen nu, dus op system1 draait CM11 en op system2 nu MIUI, helemaal top!
Hoe zit dat met true dual boot, hak je dan de 64 GB helemaal doormidden om te verdelen tussen beiden? Of heb je nog een gedeelde data partitie of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarre1
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-05 13:22
Inmiddels mijn garantie verkwanseld...
Verkeerde optie gekozen bij updaten van SuperSu Binaries en pang: Softbrick!

Heb hem gerevived via bognick's methode : http://xiaomi.eu/communit...s-dead-brick.25162/page-3

Hiervoor heb ik hem wel moeten openschroeven om de batterij los te koppelen. Nou ja, was toch niet van plan om hem ooit voor garantie terug te sturen naar China...

Ik ben trouwens heel benieuwd naar CM11. De MIUI 6 van de Mipad is echt erg buggy en ook lang zo compleet niet als de MIUI6 die op mijn MI3 draait. Er ontbreken een heel aantal functies die de MI3 rom wel heeft, zoals de automatische opruimfunctie, Mi transfer werkt niet goed en ook de manier waarop het homescreen met widgets omgaat is minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 13-05 16:55

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
De battery loskoppelen?
Voortaan uitzetten met Power + volume up of down.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarre1
Kiswum schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:45:
De battery loskoppelen?
Voortaan uitzetten met Power + volume up of down.
Tsja, dat is het probleem van een softbrick: Hij wilde niet meer in recovery, en hij wilde ook net meer in flashmode, en uiteraard startte hij niet meer op. Ik denk dat de bootloader beschadigd was. Enfin. Batterij loskoppelen, twee contactpuntjes in het SD-card slot kortsluiten en en toen kon ik via flashtool een ROM flashen. Overigens krijg je dit probleem aleen als je de update.zip methode om te ROOTEN gebruikt en in SuperSu de verkeerde optie om te binaries te refreshen gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarre1
m0ridin schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 22:13:
[...]

Meh, gebruik de mipad op het moment niet zo veel dus nu vooral ivm CM11 draai ik die vooral...

Maar er is dus een audio bij video (in ieder geval youtube) bug welke de pitch van het geluid, de toon is dat denk ik?, hoger maakt... Niet heel veel, maar dat is nog een serieus punt wat gefixed moet worden naar mijn gevoel.

Als die eenmaal gefixed is? Dan zou ik CM11 zonder twijfel als dagelijkse rom gebruiken (voor zover ik het nu kan zeggen)...

*edit*
En nu blijkt er net een versie te zijn uitgekomen waarin de video/audio youtube bug gefixed is! Antutu finisht nu ook netjes (crashde daarvoor bij de 3d benchmark), daar krijg ik nu een score van ~49000.

Vanaf nu is CM11 dus mijn daily rom :)
Heb je geen probleem van de genoemde Battery drain / wakelock problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
freakinlaser schreef op zondag 18 januari 2015 @ 09:53:
[...]

Hoe zit dat met true dual boot, hak je dan de 64 GB helemaal doormidden om te verdelen tussen beiden? Of heb je nog een gedeelde data partitie of iets dergelijks?
Dunno, te veel issues met TDB dus gebruik het niet meer... Maar je hebt 2 losse data partities, je kan onafhankelijk apps installeren in ieder geval.
Dwarre1 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 22:36:
[...]

Heb je geen probleem van de genoemde Battery drain / wakelock problemen?
Jawel, ben ik ondertussen ook achtergekomen... Build 0114 werkte best prima bij mij, daarna zijn de wakelocks gekomen. Zijn er bij het aanhebben van wifi, ondertussen weer teruggeflashed naar 0114 maar ook aan het kijken of ik het op een dirty manier kan fixen :P

*edit*
Pumbaster heeft een fix gepost welke lijkt te werken: http://xep.8800.org/mipad/wpa_supplicant.bin

Deze in system/bin gooien en permissies op rwxr-xr-x zetten en de sleep issues lijken te zijn opgelost!

[ Voor 10% gewijzigd door m0ridin op 19-01-2015 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarre1
m0ridin schreef op zondag 18 januari 2015 @ 23:01:
[...]

Pumbaster heeft een fix gepost welke lijkt te werken: http://xep.8800.org/mipad/wpa_supplicant.bin

Deze in system/bin gooien en permissies op rwxr-xr-x zetten en de sleep issues lijken te zijn opgelost!
Ben benieuwd of het een "permanente" oplossing is.. Wat ik o lees is men behoorlijk enthousiast over de CM ROM.

Ik loop trouwens tegen een probleempje aan met CMW: Ik kan niet nandroid backuppen naar de externe SD card.
Verder is het vreemd dat als ik naar de interne SD backup, mijn nandroid backup niet in /sdcard/clockworkmod komt, maar in /mnt/shell/emulated/clockworkmod. Is iemand anders dit ook tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Dwarre1 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 03:21:
[...]

Ben benieuwd of het een "permanente" oplossing is.. Wat ik o lees is men behoorlijk enthousiast over de CM ROM.

Ik loop trouwens tegen een probleempje aan met CMW: Ik kan niet nandroid backuppen naar de externe SD card.
Verder is het vreemd dat als ik naar de interne SD backup, mijn nandroid backup niet in /sdcard/clockworkmod komt, maar in /mnt/shell/emulated/clockworkmod. Is iemand anders dit ook tegengekomen?
Hoe bedoel je permanent? het lijkt wel definitief gefixed hiermee iig :)

Raar wat je daar noemt met CWM, dat probleem heb ik nog niet gehad. Welke CWM versie heb je? En iets met TDB aan toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarre1
m0ridin schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:14:
[...]

Raar wat je daar noemt met CWM, dat probleem heb ik nog niet gehad. Welke CWM versie heb je? En iets met TDB aan toevallig?
Niet naar externe SD kunnen backuppen lijkt gefixed. Het was een 64GB SDXC kaartje, ik kon er helemaal niet naar schrijven. Met ander (kleiner) SDHC kaartje werkt het wel.

TDB ga ik maar niet gebruiken geloof ik. Heeft me in het verleden op mijn MI3 veel problemen opgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsje.Com
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-01-2015
Hallo, hier mipad met android 4.4.4 KTU84P en MIUI 5.1.16 Beta Nederlandse versie (heb zelf niet veel ervaring met 'knutselen aan software')

Weet iemand hoe het zit met 'machtigingsbeheer' van de apps? Hoe zijn deze aan te passen?

Is er ook een andere launcher/app drawer te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakinlaser
Elsje.Com schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:24:
Is er ook een andere launcher/app drawer te installeren?
Ja, ik gebruik ook 5.1.16 met google launcher (te vinden in play store). Ik kon hem na installatie onder 4.12.19 in eerste instantie niet kiezen onder settings -> installed apps -> defaults, dat werkt bij mij pas sinds 5.1.2.

Als het bij jou niet lukt, probeer ook eens de tip van damien56 eerder in deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarre1
Hi, Ik heb CWM als recovery geinstalleerd, nu valt me op dat die niet goed wil met mijn 32 GB samsung UHS1 - class10 SD-HC kaartje. Formatteren in recovery geeft een vastloper en als ik een Nandroid backup probeer geeft hij een write error. Ik heb hem in FAT32 geformatteerd, dat schijnt te moeten. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsje.Com
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-01-2015
2 vraagjes:
Heb launcher geinstalleerd, maar als ik op de 'home-knop' toets, gaat hij terug naar de miu apps. vervolgens kan ik de launcher app aanklikken en ben ik terug in mijn geinstalleerde launcher.
Is het mogelijk om home toets anders in te stellen? zo ja hoe?

Is het mogelijk om 'machtigingsbeheer' toe te passen? Zo ja, hoe kan ik dat doen? of is Android Kitkat helemaal dichtgetimmerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakinlaser
Elsje.Com schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 22:21:
2 vraagjes:
Heb launcher geinstalleerd, maar als ik op de 'home-knop' toets, gaat hij terug naar de miu apps. vervolgens kan ik de launcher app aanklikken en ben ik terug in mijn geinstalleerde launcher.
Is het mogelijk om home toets anders in te stellen? zo ja hoe?
Bij mij gaat de home knop wel gewoon naar google now launcher. Ik kon hem gewoon kiezen onder:
Settings -> Installed apps -> Defaults -> Launcher (hij heet daar Google App bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17
Is de MiPad stabiel met de laatste xiaomi.eu rom? Ik ben niet zo van het flashen e.d. Wil het maar eenmalig doen.
Ik wil gewoon een tablet dat werkt. Eenmalig een rom installeren wil ik wel. Maar daarna moet alles het gewoon doen. Is de mipad dan een kandidaat voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarre1
Russel88 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 20:29:
Is de MiPad stabiel met de laatste xiaomi.eu rom? Ik ben niet zo van het flashen e.d. Wil het maar eenmalig doen.
Ik wil gewoon een tablet dat werkt. Eenmalig een rom installeren wil ik wel. Maar daarna moet alles het gewoon doen. Is de mipad dan een kandidaat voor me?
Redelijk stabiel, alleen de browser crashed regelmatig bij mij. De ROM is wel erg beperkt, met name ten opzichte van de MIUI6 versies van de MI3 en 4. De launcher is erg beperkt mn gebruik van wigets. Natuurlijk eenvoudig op te lossen door een andere launcher te gebruiken. Ik gebruik momenteel google launcher.
Je kunt ook CM11 flashen, die gebruik ik nu zelf en werkt erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Bedankt voor je antwoord.
Effe inlezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Op xda is nu een twrp met multirom ondersteuning beschikbaar (en bijbehorende multirom package). Lijkt prima te werken (met de laatste 5.2.6 dev versie). Heb nu CM11 en MIUI draaien.

Enige nadeel (weer) is dat backups niet werken voor de 'extra' roms. (Ivm shared kernel oid).

*Edit*
Blijkbaar werkt het wel als je (tijdelijk) het boot.img toevoegt. Even boot.img toevoegen, dan is backup beschikbaar, backuppen en daarna boot.img weer verwijderen. Op die manier is alles ook te backuppen :)

[ Voor 26% gewijzigd door m0ridin op 09-02-2015 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Oke, ik ben eruit. Ik wil de MiPad bestellen.
Waar kan ik dit het beste doen? Met IBuyGou heb ik voor telefoons wel een goede ervaring. Echter biedt www.xiaomishop.com EUDirect aan. Dit scheelt weer risico, echter is XiaomiShop wel weer duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Russel88 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 18:44:
Waar kan ik dit het beste doen? Met IBuyGou heb ik voor telefoons wel een goede ervaring. Echter biedt www.xiaomishop.com EUDirect aan. Dit scheelt weer risico, echter is XiaomiShop wel weer duurder.
Tja, zelf heb ik hem 2ehand van n tweaker overgenomen.

Maar dit is toch aan jezelf? Iets minder betalen met iets langer wachten/meer risico (en geen idee hoe garantie zit) of iets meer betalen met wat meer zekerheid. Helemaal als je zelf al goede ervaringen hebt met ibuygou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarre1
Russel88 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 18:44:
De mijne komt van ibuygou, echt prima shop en ze verpakken het als cadeautje, dubbel leuk: Je krijgt een cadeautje! en geen importheffing. Nu 2 maal daar iets besteld (MI3 en MIPAD) en steeds na een week in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Je kunt bij steeds meer webshops voor €9 euro extra, een verzekering afsluiten. Mocht je moeten betalen bij de douane, dan krijg je dat weer netjes terug van die webwinkel. Al moet ik bekennen dat ik bij IBG bij geen, van de 10 pakketjes hoefde bij te betalen. 1x is de doos opengemaakt en daar zat o.a. een aantal knuffels, hoesjes en een Xiaomi MiBox Pro (Android mediaspeler) in.

Ik heb tot nu 2x douane moeten betalen bij 2 andere webshops. Voor een telefoon van €380, was dat in 2013 zo'n €32,-. Voor een telefoon van €100,-, was dat in 2014 zo'n €21,-.
• Resultaten uit het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Ja. Ik ga het na Chinees nieuwjaar bestellen bij IBuyGou.
Eerst de MiNote. Daarna de MiPad.
Bij IBuyGou kun je het veezekeren voor 5% van de aanschafsprijs.
Ik gok het er wel op. Bestel ze wel apart. Risico is te groot als ze beide samen verstuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opm65
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-03-2023
Hoi. Ik heb een vraag over het rooten van de Xiaomi Mipad. Ik heb mijn Mipad geroot op de officiële manier (met het bestand update.zip), maar iedere keer als er een update van de ROM binnenkomt (automatisch, via de updater app van Xiaomi) is de root weer verdwenen. Je zou dit kunnen voorkomen door via een firewall zoals DroidWall dse updater geen toestemming te geven verbinding te maken, maar dan heb je dus ook geen updates. Ik ben benieuwd hoe andere mensen hiermee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigi2
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-05 20:40
Dwarre1 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 12:33:
Inmiddels mijn garantie verkwanseld...
Verkeerde optie gekozen bij updaten van SuperSu Binaries en pang: Softbrick!
Welke optie was dit (en welke zou de goede geweest zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarre1
rigi2 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:44:
[...]

Welke optie was dit (en welke zou de goede geweest zijn)?
update via recovery: Als je geen custom recovery hebt resulteert dit in een brick :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-05 15:39
Er is nu een leuke actie bij AliExpress. Voor 180$ heb je een MiPad. Nu zit ik er sterk over te twijfelen of ik deze wil kopen. Ik heb wat rond gekeken, maar de meningen zijn nogal verdeeld. Hoe staat het met de software op het apparaat? Zijn er inmiddels goede stabiele custom roms?

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-05 09:43
Ben zelf ook wel benieuwd inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Laatst online: 12-05 18:45
Lanithro schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:31:
Er is nu een leuke actie bij AliExpress. Voor 180$ heb je een MiPad. Nu zit ik er sterk over te twijfelen of ik deze wil kopen. Ik heb wat rond gekeken, maar de meningen zijn nogal verdeeld. Hoe staat het met de software op het apparaat? Zijn er inmiddels goede stabiele custom roms?
Ik heb hem zelf besteld via deze actie (http://m.aliexpress.com/i...redetail2mobilesitedetail).

Vond het sowieso al een interessant tablet toen deze uitkwam en vind xiaomi en miui wel hun charme hebben (heb een mi3 gehad). Voor dit geld kan je denk geen miskoop doen. De soc is immers de K1 en de goedkoopste tablet (nvidia shield, daarna volgt de nexus) met die soc in NL is voor 299,- te koop (http://tweakers.net/categ...guS8xRsopWsjAyNFaKra2tBQA)

Ben ook wel benieuwd naar de roms. Is de laatste officiële miui nog Android 4? En bevat de global ROM en of developer ROM gewoon google play? Wil in het begin het liefst gewoon een officiële ROM draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Iedereen kan gewoon de ML rom van xiaomi.eu gebruiken. Volgens mij krijgt de Mipad weekelijkse OTA updates via die rom. Hierin vind je onder andere Nederlands.
De laatste release zal vanavond of morgen te downloaden zijn via http://xiaomi.eu/community/threads/5-6-4.27688/

Voor de Mipad is de codenaam van je apparaat Mocha.
Deze draait nog op Android 4.4, maar is gewoon Miui V6.
Wil je de update nu hebben, dan moet je de release van vorige week downloaden. Zie hier: http://celogeek.miuiandroid.com/5.5.29/

Doordat ik de Mipad niet meer zelf gebruik, maar mijn vrouw, weet ik niet hoe goed de tablet is. Ik vond hem in januari/februari erg stabiel en daardoor ook geschikt om door mijn vrouw te laten gebruiken :)

Als je van tablets houdt, dan is dit de snelste optie in de huidige prijsklasse. Ik kan zelf niet goed omgaan met een tablet, doordat ik echt een toetsenbord mis. Hierdoor ben ik teruggegaan naar mijn Asus TF101 met dock en mijn werklaptop.

De officiële global en developer (weekly) rom van en.miui.com, bevatten geen NL taal of Google Play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Kiswum schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:20:
De officiële global en developer (weekly) rom van en.miui.com, bevatten geen NL taal of Google Play.
Bedankt voor de info, met name dit laatste is belangrijk.

Wil graag gewoon een stable van miui.com. Heb geen zin om wekelijks te upgraden en NL maakt mij weinig uit, xiaomi.eu releases laat ik in het begin dan ook links liggen. Of zijn er nog andere belangrijke voordelen voor de xiaomi.eu ROM? Moet dan alleen even kijken hoe ik google play installeer maar op mijn mi3 bood xiaomi ook wel een optie play te installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Mvdbeld op 05-06-2015 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Voor een telefoon is het erg fijn dat je weerapp weet waar je bent. De standaard locatie is namelijk China, hierdoor kun je problemen hebben met specifieke locatie apps zoals buienrader. Hierdoor raad ik voor Xiaomi telefoons altijd de xiaomi.eu rom aan.

Bij de Mipad, maak het wat minder uit, want daar zit toch geen GPS in. Verder zitten er ook verbeteringen in voor Europese landen en zijn de spaarzame Chinese apps eruit gesloopt.
Qua stabiliteit vind ik de Xiaomi.eu roms ook wel gelijk of beter.

Goed om te weten: Als je Xiaomi van een internationale reseller komt, dan kan het zijn dat deze is voorzien van een ML rom, maar NIET van Xiaomi.eu, maar van een onbekende en daardoor onbetrouwbare source. De originele rom erop zetten kan daardoor moeizamer zijn. Dit kan je enkele uren/dagen frustraties opleveren bij je nieuwe apparaat.
Als je Xiaomi gewoon met de originele EN/CH rom wordt geleverd, dan kun je de ML rom van xiaomi.eu er simpelweg met de updater app installeren. Na deze installatie voer je nog even een verplichte Factory Restore uit. Deze acties kosten (exclusief het downloaden van de rom), ongeveer 10 minuten vanaf het moment dat je de doos hebt geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 15:27
Mvdbeld schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:03:
[...]

Bedankt voor de info, met name dit laatste is belangrijk.

Wil graag gewoon een stable van miui.com. Heb geen zin om wekelijks te upgraden en NL maakt mij weinig uit, xiaomi.eu releases laat ik in het begin dan ook links liggen. Of zijn er nog andere belangrijke voordelen voor de xiaomi.eu ROM? Moet dan alleen even kijken hoe ik google play installeer maar op mijn mi3 bood xiaomi ook wel een optie play te installeren.
Ik gebruik de MiPad nu enkele maanden. In het begin met weekelijkse updates van Xiaomi.EU, maar na een paar weken gewisseld naar de Stable Rom van Xiaomi.eu. Deze werkt bij mij echt prima. Ik heb nog geen enkel probleem kunnen ontdekken en heb nog geen seconde mijn oude TF300 gemist.

Wel is duidelijk geworden de miui op de tablet een stukje beperkter is dan miui op mijn telefoon (MI3). Niet erg, omdat het maar een tablet is. Daar vind ik bijvoorbeeld een simpelere camera app niet erg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Nomis schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:28:
[...]

Ik gebruik de MiPad nu enkele maanden. In het begin met weekelijkse updates van Xiaomi.EU, maar na een paar weken gewisseld naar de Stable Rom van Xiaomi.eu. Deze werkt bij mij echt prima. Ik heb nog geen enkel probleem kunnen ontdekken en heb nog geen seconde mijn oude TF300 gemist.

Wel is duidelijk geworden de miui op de tablet een stukje beperkter is dan miui op mijn telefoon (MI3). Niet erg, omdat het maar een tablet is. Daar vind ik bijvoorbeeld een simpelere camera app niet erg op.
Klinkt goed! Google play installeren dus ook geen probleem? Moest op mijn mi3 destijds een google installeren installeren uit de miui store oid.
Kiswum schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:20:
Lees hier iets anders. "Global version misses all the Chinese applications, replaced by Google counter part: Playstore, Reader, Google+, Maps, Voice Search, Google Now, Newstand, Youtube."

[ Voor 23% gewijzigd door Mvdbeld op 05-06-2015 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Ja, ik zie inderdaad dat er wel en global versie is. Deze heeft inderdaad Google Play, maar geen NL taal en kan problemen hebben met locatie apps. Het laatste hoeft echter geen probleem te zijn, maar de software blijft nog wel vooral geschikt voor Azië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 15:27
Mvdbeld schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 17:30:
[...]

Klinkt goed! Google play installeren dus ook geen probleem? Moest op mijn mi3 destijds een google installeren installeren uit de miui store oid.
Als je 1x de moeite doet (heeel weinig moeite overigens), om de rom van Xiaomi.eu er op te zetten, dan heb je ook gelijk de google apps er in zitten en ben je van de chinese apps af.

Alternatief is idd de play store installeren vanuit miui market. Dat werkt ook prima, maar ik gebruik liever een rom die helemaal aangepast is op europa, waar de google apps al in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-04 06:51
Topic lijkt stil gevallen :) Heeft het nog zin om deze tablet in overweging te nemen? € 240 voor de 64gb en €180 voor de 16gb ...

Draait deze nog steeds op Android 4.4 trouwens?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-05 16:27
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Ik ben bezig met de verkoop van mijn Nexus 7 en ben van plan een Mi pad te kopen. Echter zit ik een beetje in een dubio, naar vermoeden komt dit jaar de mipad 2 uit. De huidige Mipad is 240euro voor 64gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Laatst online: 13-05 13:42

Salmon

.NET developer

timmert26 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:43:
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Ik ben bezig met de verkoop van mijn Nexus 7 en ben van plan een Mi pad te kopen. Echter zit ik een beetje in een dubio, naar vermoeden komt dit jaar de mipad 2 uit. De huidige Mipad is 240euro voor 64gb.
Benga schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:58:
Topic lijkt stil gevallen :) Heeft het nog zin om deze tablet in overweging te nemen? € 240 voor de 64gb en €180 voor de 16gb ...

Draait deze nog steeds op Android 4.4 trouwens?

Bedankt!
Ik zou er gewoon voor gaan als je hem nu wilt hebben, het is nog wel 4.4, maar er is een Lollipop in de maak. Voor de rest werkt het op 4.4 gewoon vloeiend en heb ik nog dagelijks plezier aan de tablet! :)

Wel de developer ROM draaien uiteraard, maar dat geld voor bijna alle Xiaomi apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
Ok ik ga ervoor! Hoesjes lijken wel uitverkocht op DX. Zijn deze ook makkelijk te vinden in Benelux webshops?

edit: de links naar de shops in de startpost zijn niet meer actueel ... zijn er mensen met een universeel 7.9 hoes / gelcase die tevreden zijn?

[ Voor 40% gewijzigd door Benga op 15-10-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Kijk eens bij aliexpress.com, daar is best veel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Lijkt me niet verkeerd die update, waar heb je dat gelezen?
Salmon schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:01:
[...]

[...]

Ik zou er gewoon voor gaan als je hem nu wilt hebben, het is nog wel 4.4, maar er is een Lollipop in de maak. Voor de rest werkt het op 4.4 gewoon vloeiend en heb ik nog dagelijks plezier aan de tablet! :)

Wel de developer ROM draaien uiteraard, maar dat geld voor bijna alle Xiaomi apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
Gisteren via Ibuygou de Mipad besteld met DHl express bezorging en verzekeringen etc. Ongeveer 207 euro incl verzenden voor de 16gb versie. Via aliexpress voor 6 euro een smartcover besteld. Nu maar afwachten, de nexus 7 eruit de mipad erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-05 07:43
Weet iemand of er al een release date bekend is van de Mi Pad 2?
Iets zegt me dat de release constant wordt uitgesteld op de achtergrond in verband met de integratie van Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
Weet iemand of MicroSDHX wordt aanvaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
Intussen tik ik dit berichtje via mijn mi pad 64gb... Eerste indruk:

-standaard rom is matig
-bouwkwaliteit is matig
-snel ding
-degelijke accuduur
-mooi scherm
-veel opslag

Zonder cover is deze tablet onbruikbaar, de achterkant is veeeeel te glad gemaakt. Buttons voelen ook wat fragile aan. Dit en wat Chinese bloatware zijn eigenlijk de enige minpuntjes voor mij. Ik lijk ook geen ota updates te krijgen, zit nog op miui 6 ipv 7 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
Welke rom heb je erop zitten? De Originele of de EU rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
timmert26 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:40:
Welke rom heb je erop zitten? De Originele of de EU rom?
Ik vermoed de originele 66.66.44.00 kxncfcf, ik had wel out of the box een Playstore ookal was de default taal Chinees :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salmon
  • Laatst online: 13-05 13:42

Salmon

.NET developer

Benga schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:16:
Intussen tik ik dit berichtje via mijn mi pad 64gb... Eerste indruk:

-standaard rom is matig
-bouwkwaliteit is matig
-snel ding
-degelijke accuduur
-mooi scherm
-veel opslag

Zonder cover is deze tablet onbruikbaar, de achterkant is veeeeel te glad gemaakt. Buttons voelen ook wat fragile aan. Dit en wat Chinese bloatware zijn eigenlijk de enige minpuntjes voor mij. Ik lijk ook geen ota updates te krijgen, zit nog op miui 6 ipv 7 ...
Accuduur is idd wel netjes, soms ligt die dagen standby voordat ik hem gebruik. Van 100% naar 15 ongeveer, duurde toch echt 17 dagen. Not bad.

De standaard ROM is idd niet al te handig, even de developer versie flashen en je bent een veel gelukkiger mens. Een flipcover is inderdaad ook wel aan te raden. MIUI7 is nog steeds niet officieel gereleased of iets dergelijks, valt een beetje stil op de foras. Dus Android 4.4.4 en MIUI6.

Maar het is nog steeds een mooie tablet. Vandaag ook bijvoorbeeld iets goedkoper via AliExpress door 11-11 aka Singles Day. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmert26
Benga schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:46:
[...]

Ik vermoed de originele 66.66.44.00 kxncfcf, ik had wel out of the box een Playstore ookal was de default taal Chinees :)
dan klopt er sowieso iets niet, want de originele rom heeft geen Play store. Ik zou gewoon de meest recent developer versie van xiaomi.eu installeren. Is een kwestie van een zip bestandje kopieren en vanuit de updater op de mipad installeren en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Benga schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:46:
[...]

Dat is 100% een fake rom, snel even de originele of de xiaomi.eu rom erop zetten. Ik zou er niet op wachten, want er kan meer op de achtergrond draaien dan je zou willen.
edit: de links naar de shops in de startpost zijn niet meer actueel ...
Oude links zijn verwijderd :)

[ Voor 11% gewijzigd door Kiswum op 11-11-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
Kiswum schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:11:
[...]

Dat is 100% een fake rom, snel even de originele of de xiaomi.eu rom erop zetten. Ik zou er niet op wachten, want er kan meer op de achtergrond draaien dan je zou willen.
Oei thx voor deze terechte opmerking. Ik ben alleen totaal in de war welke rom ik nu via de built-in updater moeten nemen. Velen raden een developper versie aan, maar de naam 'stable' klinkt uiteraard beter in de oren. :) Ik vermoed dus deze: http://en.miui.com/download-229.html#367

Kan iemand dit effe nazien of een link posten naar de rom die ik best kies voor een versie zonder Chinese shizzle en met een Playstore? Excuses als ik lui overkom, maar heb schrik om iets fout te flashen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Benga schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:15:
[...]

Oei thx voor deze terechte opmerking. Ik ben alleen totaal in de war welke rom ik nu via de built-in updater moeten nemen. Velen raden een developper versie aan, maar de naam 'stable' klinkt uiteraard beter in de oren. :) Ik vermoed dus deze: http://en.miui.com/download-229.html#367

Kan iemand dit effe nazien of een link posten naar de rom die ik best kies voor een versie zonder Chinese shizzle en met een Playstore? Excuses als ik lui overkom, maar heb schrik om iets fout te flashen...
Bij Xiaomi is Stable niet altijd beter, de Developer/weekly roms zijn vaak van een iets betere kwaliteit + meer bugfixes.

De link die je plaatste is inderdaad de Global rom van de MiPad: http://en.miui.com/download-229.html#367
Global wil volgens mij ook zeggen dat er Google Play op staat, maar en.miui.com, geeft aan dat er ook Chinese apps op staan.

Je kunt het beste shoppen bij de on-officiële EU developers van xiaomi.eu. Deze zijn voorzien van Google Play, Chinese apps zijn verwijderd + er is een betere beleving voor de Europeanen:
Hier is de link die je dan moet gebruiken: http://xiaomi.eu/community/threads/5-11-12-13.28972/
De downloadlinks staan erbij en je moet dan kiezen voor de benaming waar: Mocha in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
Thx Kiswum! Done, die Mocha Developer staat er nu op, werkt idd net wat beter. Alle vage apps kunnen verwijderen, top! Ook grafisch duidelijk wat strakker allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
Er is een benchmark van de Mi Pad 2 gespot:
https://browser.primatelabs.com/geekbench3/4084530

Deze draait op Android 5.1 en een Intel Atom x5-Z8500 @ 2.24 GHz met 2GB RAM
Het gaat mogelijk om een developers versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
Volgens deze bron gaat Xiaomi de tablet ook met windows 10 uitbrengen out of the box. Echter is daar nog niet veel informatie over te vinden. Hij wordt in ieder geval gereleased met Android.

http://www.windowscentral...mipad-2-tablet-windows-10
In a press event at Beijing, Xiaomi launched its new smartphone and smart home products, and sneaked a Windows 10 tablet as well. Dubbed the Mi Pad 2, the tablet is the successor to the Android-only Mi Pad. While the first-gen model ran Nvidia's Tegra K1, this year's offering is powered by an Intel processor, and is available running Android or with Windows 10 out of the box.

The Mi Pad 2 features an all-metal construction, and is powered the 64-bit Intel Atom X5-Z8500 processor. It has a 7.9-inch IPS display, 8-megapixel rear camera, and is equipped with a large 6,190mAh battery which supports 5V/2A fast charging via USB Type-C port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05:30
Wat zijn goede voor-/ tegenargumenten om voor Android of Windows te kiezen? Zelf gebruik ik nu een iPad 3 maar die word erg traag, wil wel overstappen naar de mi pad 2 maar twijfel nog tussen welke versie fijner zou zijn. Hoe zien jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
cverkooyen schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:17:
Wat zijn goede voor-/ tegenargumenten om voor Android of Windows te kiezen? Zelf gebruik ik nu een iPad 3 maar die word erg traag, wil wel overstappen naar de mi pad 2 maar twijfel nog tussen welke versie fijner zou zijn. Hoe zien jullie dat?
Dit is heel persoonlijk. Ga je voor Apps, dan zou ik (in ieder geval nu nog) Windows laten liggen. Heb zelf een surface pro 3, en vind het een geweldig apparaat, maar toch grijp ik vaak terug op mijn iPad mini 3, simpelweg omdat dat makkelijker is, er meer en makkelijker mee te werken is, en de apps en games die ik wil spelen daar wel beschikbaar zijn.

Voor browsen en office en dergelijke zou ik voor vermoedelijk voor de versie met Windows gaan, omdat het OS stukken completer is. Zeker met eventuele externe monitor, bluetooth keyboard e.d. is dat natuurlijk heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05:30
Dan word het de Android versie, gebruik nu mijn laptop ook alleen voor het Downloaden / voetbal kijken. De rest kan allemaal makkelijk op de iPad en dus ook op de mi pad

• damouzer
  • Laatst online: 12-05 15:43
Voor mij staat er ook een Mi Pad 2 64gb met android in de bestelling als vervanger voor de nexus 7 2013.

• Pewwy
Had de Mi Pad in bestelling staan voor mijn dochtertje, gelukkig in haar gewenste kleur (Frozen blauw ;)) niet meer te krijgen, en heb hem dus kunnen annuleren. Jammer dat er voor de Mi Pad 2 nog veel onduidelijk is over de SD Kaart, maar ik denk dat ik deze ook maar ga pre-orderen. Wel de 64GB variant uiteraard, zodat ik mijn iPad Mini weer zelf kan gebruiken. Nu nog even zien of ik hem uit Europa of uit China laat komen.

• jjonkie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:45
Zou de Mi Pad 2 W10 versie dual boot zijn icm Android ?

Dan ben ik wel uit en gaat die trage ipad mini op MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
Kan je Remix OS gewoon installeren via de standaard recovery modus? Dus als 1 van de 2 systemen naast MIUI7? Remix OS 1.5 gebaseerd op Android 5.0.1 is nu beschikbaar ....

I ported Remix OS 1.5 for Mi Pad based on Android 5.0.1 Lollipop:
http://miuidev.weebly.com/blog/remix-os-15-for-xiaomi-mi-pad

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
jjonkie schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:06:
Zou de Mi Pad 2 W10 versie dual boot zijn icm Android ?

Dan ben ik wel uit en gaat die trage ipad mini op MP
Ze hebben twee losse versies, dus het lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Pewwy schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:18:
Had de Mi Pad in bestelling staan voor mijn dochtertje, gelukkig in haar gewenste kleur (Frozen blauw ;)) niet meer te krijgen, en heb hem dus kunnen annuleren. Jammer dat er voor de Mi Pad 2 nog veel onduidelijk is over de SD Kaart, maar ik denk dat ik deze ook maar ga pre-orderen. Wel de 64GB variant uiteraard, zodat ik mijn iPad Mini weer zelf kan gebruiken. Nu nog even zien of ik hem uit Europa of uit China laat komen.
16GB versie heeft in ieder geval geen SD-kaart slot. Heb hem nu in mn handen. Denk dat ik mijn Mi Pad 1 (64GB) ga vervangen voor de 64GB Windows versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Kenzi schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 04:37:
[...]

16GB versie heeft in ieder geval geen SD-kaart slot. Heb hem nu in mn handen. Denk dat ik mijn Mi Pad 1 (64GB) ga vervangen voor de 64GB Windows versie.
Dat doe je snel. Als de 16GB geen SD slot heeft dan zal de 64GB die ook wel niet hebben. Zonde, want dat was ideaal geweest voor films e.d.

Je hebt hem wel lekker snel, ik dacht dat hij nog niet leverbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Pewwy schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:22:
[...]

Dat doe je snel. Als de 16GB geen SD slot heeft dan zal de 64GB die ook wel niet hebben. Zonde, want dat was ideaal geweest voor films e.d.

Je hebt hem wel lekker snel, ik dacht dat hij nog niet leverbaar was.
hij is leverbaar in batches, elke zoveel dagen heeft xiaomi er een berg voor de verkoop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-02 12:38
ik snap die keuze voor geen sd slot echt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Laatst online: 12-05 15:43
Mi pad 2 16GB android review door gearbest
https://youtu.be/9tsl21Nl1Mw

[ Voor 17% gewijzigd door damouzer op 01-12-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009