Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-05 12:01
Zelf heb ik de 64GB zilver versie besteld bij ibuygou. https://ibuygou.com/p-xia...64gb-rommiui-os-7226.html

Eerst nogal wat problemen met ze gehad, aangezien ze hem aan mij hadden verkocht voor 203 dollar. Foutje omdat dat de 16GB prijs is. Uiteindelijk op 225 dollar voor de 64GB versie uitgekomen en 10 dollar import BTW verzekering.

Mij benieuwen wanneer Xiaomi de 64GB versies gaat leveren. Zijn er al bevestigingen / geruchten over? Hopelijk ben ik een van de eerste. heb namelijk op 25/11/2015 besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

kanem0chi schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:03:
Zelf heb ik de 64GB zilver versie besteld bij ibuygou. https://ibuygou.com/p-xia...64gb-rommiui-os-7226.html

Eerst nogal wat problemen met ze gehad, aangezien ze hem aan mij hadden verkocht voor 203 dollar. Foutje omdat dat de 16GB prijs is. Uiteindelijk op 225 dollar voor de 64GB versie uitgekomen en 10 dollar import BTW verzekering.

Mij benieuwen wanneer Xiaomi de 64GB versies gaat leveren. Zijn er al bevestigingen / geruchten over? Hopelijk ben ik een van de eerste. heb namelijk op 25/11/2015 besteld :)
ligt er aan, welke versie? Windows of Android? Windows versie komt later dan de Android versie. Vooralsnog zijn beide 64GB versies nog niet verkrijgbaar en heeft Xiaomi ook geen datum op hun site gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:12
Kenzi schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 04:37:
[...]

16GB versie heeft in ieder geval geen SD-kaart slot. Heb hem nu in mn handen. Denk dat ik mijn Mi Pad 1 (64GB) ga vervangen voor de 64GB Windows versie.
Hoe is de software?
Ik hoor toch af en toe wat klachten over de gebrekkige MiPad ondersteuning van MIUI. Is dat beter met de MiPad2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Russel88 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:51:
[...]

Hoe is de software?
Ik hoor toch af en toe wat klachten over de gebrekkige MiPad ondersteuning van MIUI. Is dat beter met de MiPad2?
Op het eerste gezicht lijkt het goed. Helaas toen ik deze morgen de pad wilde opstarten bleef het scherm zwart. LED gaat ook niet branden als ik de lader aansluit... vrees het ergste :'( :'( ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
Kenzi schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:34:
[...]

ligt er aan, welke versie? Windows of Android? Windows versie komt later dan de Android versie. Vooralsnog zijn beide 64GB versies nog niet verkrijgbaar en heeft Xiaomi ook geen datum op hun site gezet.
Ah, vergeten te melden. De Android versie, aangezien ik al verwachtte dat de Windows versie er nog wat langer over zou doen.

Daarnaast verwacht ik dat het makkelijk is voor developers om een dual boot te maken met android als basis, dan dat je de windows versie hebt en er dan android op moet laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

kanem0chi schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:19:
[...]

Ah, vergeten te melden. De Android versie, aangezien ik al verwachtte dat de Windows versie er nog wat langer over zou doen.

Daarnaast verwacht ik dat het makkelijk is voor developers om een dual boot te maken met android als basis, dan dat je de windows versie hebt en er dan android op moet laten draaien?
Geruchten gaan wel dat het een aangepaste versie is van Windows 10, en niet dezelfde als je normaal vind op dualboot tablets.

Heb inmiddels de 16GB weer aan het werk gekregen. Nacht aan de lader laten liggen, daarna wilde hij wel in fastboot mode opstarten, en daarna pas weer in normale mode (en de accu zegt 60%). Ligt nu aan de lader weer en net 7.0.12 geflashed (er stond 7.0.8 op). Kijken wat hij doet vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
Leuke 7 minuten durende hands-on van ibuygou met onder andere de vergelijking met de Mi Pad 1, wat games die ze spelen etc:

YouTube: Xiaomi Mi Pad 2 Unboxing+Walkthrough at ibuygou.com

[ Voor 6% gewijzigd door kanem0chi op 03-12-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Mi pad 2 is hier al een paar dagen binnen. Mooi ding. Weet iemand of er al multilanguage roms voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
Drowzz schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:45:
Mi pad 2 is hier al een paar dagen binnen. Mooi ding. Weet iemand of er al multilanguage roms voor zijn?
Aangezien er nogal veel berichten kwamen over de Mi Pad 2 heb ik het volgende topic geopend om het forum overzichtelijk te houden: Xiaomi Mi Pad 2 Ervaringen & Discussie Topic

Ik ben nog niet veel roms tegen gekomen.

[ Voor 4% gewijzigd door kanem0chi op 09-12-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:57

Shuriken

Life is all about priorities

Kenzi schreef op donderdag 03 december 2015 @ 03:34:
[...]

Geruchten gaan wel dat het een aangepaste versie is van Windows 10, en niet dezelfde als je normaal vind op dualboot tablets.

Heb inmiddels de 16GB weer aan het werk gekregen. Nacht aan de lader laten liggen, daarna wilde hij wel in fastboot mode opstarten, en daarna pas weer in normale mode (en de accu zegt 60%). Ligt nu aan de lader weer en net 7.0.12 geflashed (er stond 7.0.8 op). Kijken wat hij doet vandaag.
Heb je al een beetje vergeleken hoe de Mi Pad 2 vs 1 is? Voor mijn gevoel is de stap van een Tegra K1 naar Intel bijna een stap terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Shuriken op 11-12-2015 18:12 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:23
Volgens mij is dit apparaat ongeëvenaard in z'n klasse... Mooi cadeautje als de vakantie uren uitbetaald zijn begin van het nieuwe jaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:07
Ik moet hier toch even in gaan schoppen:

Mijn Mipad (1) heeft eigenlijk altijd al last gehad van screen flickering. Hij is ongeveer 3 maandjes oud, maar het lijkt wel steeds erger te worden. Vooral bij zwart scherm (zie films etc.) is het duidelijk aanwezig en kan het vermoeiend zijn voor de ogen. Ik lees dat meer mensen er last van hebben maar ik weet niet goed wat de oorzaak is. Heeft er iemand ervaring mee of hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:03
Ik roep maar wat, maar heeft het misschien te maken met de automatische schermhelderheid?
Al geprobeerd die uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-04 06:51
Sinds een week de Bdita rom erop gezet en deze tablet is plots zo veel vlotter en stabieler! Ok de xiaomi rom ziet er gelikter uit maar is voor mij geen optie meer. Vooral zaken van-Naar de sd kopiëren, bt verbinding, batterij duur, ... Gaan 1000x beter. Weegt niet op tegen een iets sobere interface! Ook apps zoals instagram kan ik nu WEL installeren! Happy man hiero!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:53
Ben van plan een Xiaomi MiPad 2 aan te schaffen. Iemand die dit apparaat nog steeds of reeds in gebruik heeft? Kan ik er nog een tijdje mee door voor wat browsen, series kijken, heartstone spelen?

Ik zie dat het topic niet al te vaak wordt gebruikt, kon echter geen Xiaomi MiPad 2 topic vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Laatst online: 14-05 09:53

Salmon

.NET developer

mprkooij schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:45:
Ben van plan een Xiaomi MiPad 2 aan te schaffen. Iemand die dit apparaat nog steeds of reeds in gebruik heeft? Kan ik er nog een tijdje mee door voor wat browsen, series kijken, heartstone spelen?

Ik zie dat het topic niet al te vaak wordt gebruikt, kon echter geen Xiaomi MiPad 2 topic vinden.
Uiteraard, heb zelf de MiPad (1) en daar werken die zaken al perfect op :) (met china developer ROM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Salmon schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:54:
[...]

Uiteraard, heb zelf de MiPad (1) en daar werken die zaken al perfect op :) (met china developer ROM)
Ik las ook dat de support voor de MiPad 1 / 2 bizar slecht was? Er komen geen update's meer uit voor beide modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

mprkooij schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:57:
[...]

Ik las ook dat de support voor de MiPad 1 / 2 bizar slecht was? Er komen geen update's meer uit voor beide modellen?
Dat is niet waar, de MiPad 2 heb ik niet gevolgd. Maar voor de MiPad 1 zijn er nog gewoon updates, alleen geen Android versie updates meer. Dus daar zit je op Android 4.4 en anders kan je een custom ROM installeren met een nieuwere versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Salmon schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:59:
[...]

Dat is niet waar, de MiPad 2 heb ik niet gevolgd. Maar voor de MiPad 1 zijn er nog gewoon updates, alleen geen Android versie updates meer. Dus daar zit je op Android 4.4 en anders kan je een custom ROM installeren met een nieuwere versie.
Thanks for the info! Verder is het volgens mij je geld zeker waard? Ik kon hier op Aliexpress een MiPad 2 met Windows 10 vinden voor 205,-. Later flash ik hier ook Miui op voor een dualboot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-04 06:51
Salmon schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:59:
[...]
Dus daar zit je op Android 4.4 en anders kan je een custom ROM installeren met een nieuwere versie.
Klinkt leuk maar er is echt niets stabiel boven 4.4 hoor. Kernel niet vrijgegeven dus de mipad is gewoon gekilled door de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVDB92
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-08-2017
*knip*. Daar is de V&A voor.

[ Voor 91% gewijzigd door rens-br op 31-08-2016 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

MIUI 8 is nu ook beschikbaar voor de Mi Pad 1 op de Xiaomi.eu ROM. Jammer genoeg wel nog met Android 4.4 }:O

https://xiaomi.eu/community/threads/6-8-25.33721/

Iemand het al geprobeerd? Ik ga het een dezer dagen proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door Salmon op 30-08-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-05 11:01
Ja ik heb deze rom gisteren proberen te installeren maar de installatie stopt bij 90 %, vreemd!
Lukt het bij anderen wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Eleni schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:25:
Ja ik heb deze rom gisteren proberen te installeren maar de installatie stopt bij 90 %, vreemd!
Lukt het bij anderen wel?
Ik heb hem zojuist geïnstalleerd, het loopt gewoon goed. MIUI 8.1 ziet er mooi uit en werkt soepel!

Mijn Mi Pad had nog geen TWRP/Root, dus even de stappen gevolgd.Download in ieder geval de volgende zips en zet deze op het interne geheugen of sdkaart van de tablet:
TWRP
Repartition_MI_Pad_1_2GB_zardMi3.zip
Xiaomi.eu ROM zip (mocha)

TWRP gedownload van hun site en unzipped in een folder in Windows.

Reboot naar fastboot mode. (of zet tablet uit, en houd daarna volume down ingedrukt en zet de tablet tegelijkertijd aan).
code:
1
adb reboot bootloader

Daarna TWRP geflashed vai Fasboot. Waar "twrp.img" de img is uit de unzipped folder.
code:
1
2
fastboot flash recovery twrp.img
fastboot reboot

Na de "fastboot reboot" gelijk je volume up ingedrukt houden(!) om in TWRP te booten.

In TWRP de volgende stappen uitgevoerd:
4. Do a backup of your ROM in System One using either TWRP Recovery
5. Wipe Cache, Data, System and Dalvik Cache
6. Flash Repartition_MI_Pad_1_2GB_zardMi3.zip
De tablet herstart nu vanzelf. Houd weer de volume up ingedrukt om nogmaals naar TWRP te booten en restore je nandroid backup.

Hierna kan je zonder uit TWRP te gaan direct de xiaomi.eu ROM eroverheen flashen en je data behouden. Druk wel op "clear cache/dalvik cache". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Het is gelukt maar had wel wat voeten in de aarde! Kon op het moment supreme de benodigde files niet meer vinden, leken wel gewist te zijn.
Helemaal dood leek de mipad.
Gelukkig heeft dat ding een geheugenkaart, daar heb ik de boel maar weer opgezet, en toen kwam ik verder, miui 8 nu!
En een stuk sneller, want na 2 jaar intensief gebruik reageerde hij wel een stuk trager inmiddels.

[ Voor 7% gewijzigd door Eleni op 21-10-2016 09:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 05:42
Goed nieuws! Xiaomi heeft eindelijk de kernel source openbaar gemaakt.

https://github.com/MiCode...nSource/tree/mocha-kk-oss

http://en.miui.com/thread-407770-1-1.html

[ Voor 13% gewijzigd door Sunrise op 11-11-2016 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Hehe, zouden er dan toch eens grondige updates kunnen komen op miuiandroid.com? Ze zijn net helemaal gestopt met 4.4 updates. 😨

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

We hebben goed nieuws. Na een aantel weken terug een Android M ROM te hebben gevonden op het XDA-Developer forum, zijn er sinds deze week zelfs Android 7.1 (Nougat) ROMs uitgekomen. :9~

Ik heb de LineageOS 14.1 ROM al draaien. De tablet is opeens weer super soepel/snel geworden en kan zeker nog wel een tijdje mee. Ik ben blij dat ik de tablet nog niet had weggedaan.

Het enige wat nog niet werkt is de camera. Voor mij is dat geen punt, ik maak er toch nooit gebruik van.

Er is nu een:Ik heb persoonlijk alleen de LineageOS 14.1 ROM getest. De ROM is te installeren via TWRP en ik zou aanraden om een volledige clean install te doen voor de zekerheid. Ook dien je GApps los erna te installeren via TWRP.

Hulde voor de ontwikkelaars op het XDA-Forum! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 12:29
Salmon schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:15:
We hebben goed nieuws. Na een aantel weken terug een Android M ROM te hebben gevonden op het XDA-Developer forum, zijn er sinds deze week zelfs Android 7.1 (Nougat) ROMs uitgekomen. :9~

Ik heb de LineageOS 14.1 ROM al draaien. De tablet is opeens weer super soepel/snel geworden en kan zeker nog wel een tijdje mee. Ik ben blij dat ik de tablet nog niet had weggedaan.

Het enige wat nog niet werkt is de camera. Voor mij is dat geen punt, ik maak er toch nooit gebruik van.

Er is nu een:Ik heb persoonlijk alleen de LineageOS 14.1 ROM getest. De ROM is te installeren via TWRP en ik zou aanraden om een volledige clean install te doen voor de zekerheid. Ook dien je GApps los erna te installeren via TWRP.

Hulde voor de ontwikkelaars op het XDA-Forum! _/-\o_ _/-\o_
Kan je alle applicaties goed draaien? Ik zat al te wachten op een wat modernere android versie voor dit ding. Helaas heb ik de camera nog wel eens nodig voor snelle Ideal betalingen.. ben benieuwd of ze dat nog kunnen fixen. Ik moet mij ook maar eens inlezen of Android 7.x een kindermodus heeft (of je een app kan downloaden daarvoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:19
Ik was vandaag in de mi store in Shanghai om een MiPad op te pikken, maar helaas was ie al uit het assortiment. 'The new version will come out shortly'. Heb ik dan helaas weer weinig aan, want ik was er nu.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Amdk6II schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:39:
[...]

Kan je alle applicaties goed draaien? Ik zat al te wachten op een wat modernere android versie voor dit ding. Helaas heb ik de camera nog wel eens nodig voor snelle Ideal betalingen.. ben benieuwd of ze dat nog kunnen fixen. Ik moet mij ook maar eens inlezen of Android 7.x een kindermodus heeft (of je een app kan downloaden daarvoor).
Ik kan voor mijn doeleinde inderdaad alles goed draaien. De camera gebruik ik niet. In de changelog van de LineageOS zie ik dat de camera nog steeds niet gefikst is, dus als je de camera nodig hebt moet je Android 7 even laten gaan.

Ik gebruik de tablet vooral voor Youtube, Netflix, Chrome en wat tower defense spelletjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 12:29
Yup nog even wachten; of uiteindelijk het gebrek aan camera voor lief nemen.
Dank voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Laatst online: 14-05 07:12
Gisteren en vandaag bezig geweest om de Lineage Rom erop te zetten. Kostte even wat moeite, zeker gezien het een paar jaar geleden is geweest dat ik voor het laatst een custom rom gedraaid heb.

Waar ik tegen aanliep is dat de meest recente versie van 21 april is dat ik problemen heb bij de eerste boot. Zodra ik in het "setting up device" scherm kom, crasht deze als ik aangeef dat ik deze als nieuw wil installeren. Als ik aangeef dat ik bestanden wil overnemen van ander apparaat kom ik niet verder omdat er geen verbinding is.

Daarom nu maar de versie van 13 maart geïnstalleerd. Draait mooi en de camera mis ik toch niet, nu eens kijken hoe deze zich houdt. Ben er iig erg blij mee dat ik van de traagheid van MIUI8 af ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

VERNederlander schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:20:
Gisteren en vandaag bezig geweest om de Lineage Rom erop te zetten. Kostte even wat moeite, zeker gezien het een paar jaar geleden is geweest dat ik voor het laatst een custom rom gedraaid heb.

Waar ik tegen aanliep is dat de meest recente versie van 21 april is dat ik problemen heb bij de eerste boot. Zodra ik in het "setting up device" scherm kom, crasht deze als ik aangeef dat ik deze als nieuw wil installeren. Als ik aangeef dat ik bestanden wil overnemen van ander apparaat kom ik niet verder omdat er geen verbinding is.

Daarom nu maar de versie van 13 maart geïnstalleerd. Draait mooi en de camera mis ik toch niet, nu eens kijken hoe deze zich houdt. Ben er iig erg blij mee dat ik van de traagheid van MIUI8 af ben :)
En dat is met een clean install (wipe user data en cache)? Dan zou het in principe wel moeten werken. Ik draai volgens mij ook nog de 13 maart versie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
Salmon schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:37:
[...]

En dat is met een clean install (wipe user data en cache)? Dan zou het in principe wel moeten werken. Ik draai volgens mij ook nog de 13 maart versie. :)
Ja, is met compleet lege installatie. Ik had ook een berichtje op XDA geplaatst en iemand geeft aan dat dit mogelijk door OpenGApps komt. Advies is om met Bens Gapps te werken, alleen nu weer kijken hoe ik hier aan kom :+
Voorlopig ben ik tevreden, dus laat het even zo tot ik weer een loos moment heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VERNederlander
En voor de mensen die gewacht hebben, Lineage OS (Android 7.1) is nu beschikbaar met werkende camera _/-\o_ .
2017-05-02 Changelog:
• camera works now
• Browser replaced with Gelllo
• lineage code updated up to 7.1.2

Known issues:
• this build still uses old graphic blobs, so webview apps is laggy.
• if camera doesnt work after dirty flash try to delete /data/nvcam folder from adb root console or root file manager

[ Voor 14% gewijzigd door VERNederlander op 05-05-2017 15:26 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste