• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:29

Salmon

Custom ROMs +1

Benga schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:16:
Intussen tik ik dit berichtje via mijn mi pad 64gb... Eerste indruk:

-standaard rom is matig
-bouwkwaliteit is matig
-snel ding
-degelijke accuduur
-mooi scherm
-veel opslag

Zonder cover is deze tablet onbruikbaar, de achterkant is veeeeel te glad gemaakt. Buttons voelen ook wat fragile aan. Dit en wat Chinese bloatware zijn eigenlijk de enige minpuntjes voor mij. Ik lijk ook geen ota updates te krijgen, zit nog op miui 6 ipv 7 ...
Accuduur is idd wel netjes, soms ligt die dagen standby voordat ik hem gebruik. Van 100% naar 15 ongeveer, duurde toch echt 17 dagen. Not bad.

De standaard ROM is idd niet al te handig, even de developer versie flashen en je bent een veel gelukkiger mens. Een flipcover is inderdaad ook wel aan te raden. MIUI7 is nog steeds niet officieel gereleased of iets dergelijks, valt een beetje stil op de foras. Dus Android 4.4.4 en MIUI6.

Maar het is nog steeds een mooie tablet. Vandaag ook bijvoorbeeld iets goedkoper via AliExpress door 11-11 aka Singles Day. :)

Xiaomi Mi 10T Pro

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-05 12:08
Benga schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:46:
[...]

Ik vermoed de originele 66.66.44.00 kxncfcf, ik had wel out of the box een Playstore ookal was de default taal Chinees :)
dan klopt er sowieso iets niet, want de originele rom heeft geen Play store. Ik zou gewoon de meest recent developer versie van xiaomi.eu installeren. Is een kwestie van een zip bestandje kopieren en vanuit de updater op de mipad installeren en klaar.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05 19:40

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Benga schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:46:
[...]

Ik vermoed de originele 66.66.44.00 kxncfcf, ik had wel out of the box een Playstore ookal was de default taal Chinees :)
Dat is 100% een fake rom, snel even de originele of de xiaomi.eu rom erop zetten. Ik zou er niet op wachten, want er kan meer op de achtergrond draaien dan je zou willen.
edit: de links naar de shops in de startpost zijn niet meer actueel ...
Oude links zijn verwijderd :)

[Voor 11% gewijzigd door Kiswum op 11-11-2015 16:17]

Oprichter van de grootste NL realme en Xiaomi Facebook groepen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05 19:40

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Benga schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:15:
[...]

Oei thx voor deze terechte opmerking. Ik ben alleen totaal in de war welke rom ik nu via de built-in updater moeten nemen. Velen raden een developper versie aan, maar de naam 'stable' klinkt uiteraard beter in de oren. :) Ik vermoed dus deze: http://en.miui.com/download-229.html#367

Kan iemand dit effe nazien of een link posten naar de rom die ik best kies voor een versie zonder Chinese shizzle en met een Playstore? Excuses als ik lui overkom, maar heb schrik om iets fout te flashen...
Bij Xiaomi is Stable niet altijd beter, de Developer/weekly roms zijn vaak van een iets betere kwaliteit + meer bugfixes.

De link die je plaatste is inderdaad de Global rom van de MiPad: http://en.miui.com/download-229.html#367
Global wil volgens mij ook zeggen dat er Google Play op staat, maar en.miui.com, geeft aan dat er ook Chinese apps op staan.

Je kunt het beste shoppen bij de on-officiële EU developers van xiaomi.eu. Deze zijn voorzien van Google Play, Chinese apps zijn verwijderd + er is een betere beleving voor de Europeanen:
Hier is de link die je dan moet gebruiken: http://xiaomi.eu/community/threads/5-11-12-13.28972/
De downloadlinks staan erbij en je moet dan kiezen voor de benaming waar: Mocha in staat.

Oprichter van de grootste NL realme en Xiaomi Facebook groepen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-05 11:42
Salmon schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:59:
[...]

Dat is niet waar, de MiPad 2 heb ik niet gevolgd. Maar voor de MiPad 1 zijn er nog gewoon updates, alleen geen Android versie updates meer. Dus daar zit je op Android 4.4 en anders kan je een custom ROM installeren met een nieuwere versie.
Thanks for the info! Verder is het volgens mij je geld zeker waard? Ik kon hier op Aliexpress een MiPad 2 met Windows 10 vinden voor 205,-. Later flash ik hier ook Miui op voor een dualboot :D

• Salmon

Salmon

Custom ROMs +1

Eleni schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:25:
Ja ik heb deze rom gisteren proberen te installeren maar de installatie stopt bij 90 %, vreemd!
Lukt het bij anderen wel?
Ik heb hem zojuist geïnstalleerd, het loopt gewoon goed. MIUI 8.1 ziet er mooi uit en werkt soepel!

Mijn Mi Pad had nog geen TWRP/Root, dus even de stappen gevolgd.Download in ieder geval de volgende zips en zet deze op het interne geheugen of sdkaart van de tablet:
TWRP
Repartition_MI_Pad_1_2GB_zardMi3.zip
Xiaomi.eu ROM zip (mocha)

TWRP gedownload van hun site en unzipped in een folder in Windows.

Reboot naar fastboot mode. (of zet tablet uit, en houd daarna volume down ingedrukt en zet de tablet tegelijkertijd aan).
code:
1
adb reboot bootloader

Daarna TWRP geflashed vai Fasboot. Waar "twrp.img" de img is uit de unzipped folder.
code:
1
2
fastboot flash recovery twrp.img
fastboot reboot

Na de "fastboot reboot" gelijk je volume up ingedrukt houden(!) om in TWRP te booten.

In TWRP de volgende stappen uitgevoerd:
4. Do a backup of your ROM in System One using either TWRP Recovery
5. Wipe Cache, Data, System and Dalvik Cache
6. Flash Repartition_MI_Pad_1_2GB_zardMi3.zip
De tablet herstart nu vanzelf. Houd weer de volume up ingedrukt om nogmaals naar TWRP te booten en restore je nandroid backup.

Hierna kan je zonder uit TWRP te gaan direct de xiaomi.eu ROM eroverheen flashen en je data behouden. Druk wel op "clear cache/dalvik cache". :)

Xiaomi Mi 10T Pro

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 17:32
Goed nieuws! Xiaomi heeft eindelijk de kernel source openbaar gemaakt.

https://github.com/MiCode...nSource/tree/mocha-kk-oss

http://en.miui.com/thread-407770-1-1.html

[Voor 13% gewijzigd door Sunrise op 11-11-2016 14:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Salmon

Salmon

Custom ROMs +1

We hebben goed nieuws. Na een aantel weken terug een Android M ROM te hebben gevonden op het XDA-Developer forum, zijn er sinds deze week zelfs Android 7.1 (Nougat) ROMs uitgekomen. :9~

Ik heb de LineageOS 14.1 ROM al draaien. De tablet is opeens weer super soepel/snel geworden en kan zeker nog wel een tijdje mee. Ik ben blij dat ik de tablet nog niet had weggedaan.

Het enige wat nog niet werkt is de camera. Voor mij is dat geen punt, ik maak er toch nooit gebruik van.

Er is nu een:Ik heb persoonlijk alleen de LineageOS 14.1 ROM getest. De ROM is te installeren via TWRP en ik zou aanraden om een volledige clean install te doen voor de zekerheid. Ook dien je GApps los erna te installeren via TWRP.

Hulde voor de ontwikkelaars op het XDA-Forum! _/-\o_ _/-\o_

Xiaomi Mi 10T Pro

• Salmon

Salmon

Custom ROMs +1

Amdk6II schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:39:
[...]

Kan je alle applicaties goed draaien? Ik zat al te wachten op een wat modernere android versie voor dit ding. Helaas heb ik de camera nog wel eens nodig voor snelle Ideal betalingen.. ben benieuwd of ze dat nog kunnen fixen. Ik moet mij ook maar eens inlezen of Android 7.x een kindermodus heeft (of je een app kan downloaden daarvoor).
Ik kan voor mijn doeleinde inderdaad alles goed draaien. De camera gebruik ik niet. In de changelog van de LineageOS zie ik dat de camera nog steeds niet gefikst is, dus als je de camera nodig hebt moet je Android 7 even laten gaan.

Ik gebruik de tablet vooral voor Youtube, Netflix, Chrome en wat tower defense spelletjes. :)

Xiaomi Mi 10T Pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VERNederlander
  • Laatst online: 08:54
En voor de mensen die gewacht hebben, Lineage OS (Android 7.1) is nu beschikbaar met werkende camera _/-\o_ .
2017-05-02 Changelog:
• camera works now
• Browser replaced with Gelllo
• lineage code updated up to 7.1.2

Known issues:
• this build still uses old graphic blobs, so webview apps is laggy.
• if camera doesnt work after dirty flash try to delete /data/nvcam folder from adb root console or root file manager

[Voor 14% gewijzigd door VERNederlander op 05-05-2017 15:26]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee