• delimavi
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-03-2021
hebben jullie er ook last van dat de mipad na enig gebruik heet wordt?

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05 19:40

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Ik vond de tablet links of rechts bovenin alleen warm worden. Ik weet niet of dat de CPU of accu is.
Je kunt met een tooltje zoals: cpu-z kijken hoe warm de accu is. Volgens mij zou deze rond de 30 graden moeten zitten in Idle modus.

Ik heb zelf 1 hoes en 1 screenprotector besteld voor de tablet. Er waren bij ibuygou helaas geen andere interessante opties. Ik vind de cases bij Xiaomiworld er wel leuk uitzien. Misschien bestel ik die ook nog wel een keer.

Oprichter van de grootste NL realme en Xiaomi Facebook groepen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-04 13:29
Ik wil hem eigenlijk ook wel hebben. Dit is echt een grafisch beest als ik de specs mag geloven.

Maar hij is er alleen nog in het wit zag ik. Ben benieuwd wanneer dan die andere kleuren komen.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-05 13:18

zAo

GPLv2 Fanboy

delimavi schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:29:
hebben jullie er ook last van dat de mipad na enig gebruik heet wordt?
In het XDA threat zag ik ook al mensen die hier problemen door kregen. Een aantal heeft het opgelost door de CPU throttling op max 2.0Ghz.

• delimavi
ik zal eens kijken of ik het kan vinden, op miui forum kon ik er (nog) niets over vinden.

• delimavi
weet je hoe ik daar kom want ik kan het niet vinden.
-setting en dan bij developer options?

zijn er meer mensen die problemen hebben dat de accu/cpu heet wordt en opgelost hebben?
zAo schreef op maandag 21 juli 2014 @ 14:12:
[...]

In het XDA threat zag ik ook al mensen die hier problemen door kregen. Een aantal heeft het opgelost door de CPU throttling op max 2.0Ghz.

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:12
Ik heb er zelf nog geen last van, gisteren voor de vorm wat Monuments Valley & Badlands gespeeld en wat filmpjes via VLC om te kijken of de video decoding een beetje fatsoenlijk werkt. Is er een specifiek ding waarbij de K1 of accu bij jou warm wordt, dan test ik het even voor je uit?

Zijn er mensen waarbij de google camera app werkt? Heb hem geinstalleerd door de market helper even aan te zwengelen, en op het eerste gezicht lijkt hij goed te werken maar photo sphere en panorama crashen beide bij nemen van eerste foto. Jammer, want vind de google camera app wel fijn. En had ook graag gehad dat je google now launcher kan gebruiken maar ook dat kan niet (eerste MIUI toestel, denk dat het gewoon even wennen is).

The intersection of technology and creativity

• delimavi
KleineAap schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 08:13:
Ik heb er zelf nog geen last van, gisteren voor de vorm wat Monuments Valley & Badlands gespeeld en wat filmpjes via VLC om te kijken of de video decoding een beetje fatsoenlijk werkt. Is er een specifiek ding waarbij de K1 of accu bij jou warm wordt, dan test ik het even voor je uit?

Zijn er mensen waarbij de google camera app werkt? Heb hem geinstalleerd door de market helper even aan te zwengelen, en op het eerste gezicht lijkt hij goed te werken maar photo sphere en panorama crashen beide bij nemen van eerste foto. Jammer, want vind de google camera app wel fijn. En had ook graag gehad dat je google now launcher kan gebruiken maar ook dat kan niet (eerste MIUI toestel, denk dat het gewoon even wennen is).
Ik heb ook Monuments Valley erop zitten en daar wordt hij niet warm door. Wel bijvoorbeeld bij Clash of Clans of Boom Beach. Ik weet niet of de cpu daar meer voor vraagt dat hij warm wordt of is het de accu?
Of is dat normaal dat hij warm wordt? Ik ben soms bang dat hij overhit raakt, het voelt te warm aan dan

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:43
Sinds dit weekend ook een MIPad hier in huis liggen, m'n broer heeft er eentje meegenomen uit China. Mooi ding en lees dus graag mee hier. Weet iemand of er ook een andere manier is om de tablet aan te zetten dan de aan/uit-knop. Ik ben met m'n Meizu (en bij m'n ouders Ipad) teveel gewend om de Home-button te gebruiken, maar dan doet ie niets :+

[Voor 42% gewijzigd door VERNederlander op 22-07-2014 22:28]

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Je kunt gebruik maken van je volume knop om hem aan te zetten;)

Vermoedelijk is het hier te vinden: settings -> Buttons -> Navigation buttons/Lockscreen

• VERNederlander
De vreugde was van korte duur, want mijn MIpad start niet meer op. 's Avonds was ie opgeladen en 's ochtends stond ie uit. Reageert niet op de aan-knop en als ik m aan de lader hang begint er een oranje led te knipperen en reageert ook niet op de aan-knop. Heb nog geen tijd gevonden om zelf te gaan zoeken, maar misschien heeft iemand een idee. Ik heb er niets mee gedaan, dat is het frusterende, zou het uitzoeken wat makkelijker maken.

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Wat ik weet van sommige telefoons is dat kan helpen om power + vol down ~10 seconden in te drukken. Give it a shot.

• VERNederlander
Helaas reageert de tablet niet op, ook als ie aan de stroom/computer hangt doet ie niets.

• KleineAap
@VERNederlander: Misschien dat je hier iets aan hebt?
...Solved, what I did was replace the charger into a larger one. Less than an hour charging and Mi3 can boot up again. Oddly, the original charger from Xiaomi can't help solve this problem :(...
Bron: http://en.miui.com/thread-17542-1-1.html

[Voor 53% gewijzigd door KleineAap op 24-07-2014 14:05]

• VERNederlander
KleineAap schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:04:
@VERNederlander: Misschien dat je hier iets aan hebt?

[...]

Bron: http://en.miui.com/thread-17542-1-1.html
Dank u, zal het eens gaans proberen en dan laat ik wel weten of het zin heeft gehad.

Update: Goed nieuws. Ik heb 'm aan een kleiner lader gehangen (1A) en vervolgens weer aan een grotere lader (2.1A). Reageerde erop en even laten hangen (1 uur). Nu doet ie het weer en batterij nu verder aan het opladen. Blijf het vreemd vinden wat dat ding nou gedaan heeft waardoor ie zichzelf in een nacht heeft ontladen en vervolgens niet aan wilde. Zal het in de gaten houden.

[Voor 38% gewijzigd door VERNederlander op 24-07-2014 22:07]

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Zo, ik heb weer de beschikking tot mijn tablet en heb het volgende gevonden in het afgelopen uur. Kan iemand deze dingen bevestigen?

Ik draai nu op ML 4.7.25, ik zal dit volgende week aanmelden bij en.Miui.com en de ML fouten bij Xiaomi.eu.

Fc when configuring auto running apps
2x settings at system apps, not in standard ROM
Fc on buttons and keys, not in standard ROM (real name is keys)
When time is default configured as 24hrs. then it still stays on AM/PM you can solve it by disabling and enabling this setting.

Feature request, when changing the default search engine. It would noble nice if you can use it in the start menu of the browser as well

• KleineAap
@Kiswum: Ik draai de ML ROM, die is nog niet naar 4.7.25, maar de meeste issues die je noemt zie ik op de 4.7.18 versie van die ROM ook. Maak geen gebruik van de standaard browser. Andere issues zijn dat een hoop van de apps in de market niet beschikbaar zijn voor de Mi Pad zonder Market Helper te gebruiken (waarna ze het prima doen)... Er is iets bekend wanneer MIUI V6 voor de Mi Pad uitkomt? Begreep tijdens de recente presentatie van Xiaomi dat die er aan zat te komen....

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:48
Heeft iemand al geprobeerd de Google Now launcher apk te installeren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
  • Laatst online: 29-09-2021
beste alle,

wat is jullie ''overall'' ervaring met een Xiaomi MiPAD?
Want wil er zelf eentje aanschaffen, maar hoe zijn jullie bevindingen in 2 zinnen ?
Qua scherm/ navigeren/ software (stabiel) afmetingen etc etc.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Even een nieuwtje waar ik onlangs op ben gewezen:

De MiPad is standaard voorzien van Miui V6. Normaal gesproken is de software van nieuwe Xiaomi telefoons een beetje buggy. In dit geval is het niet alleen een nieuw toestel, maar een geheel nieuwe OS. Dat verklaard dus het aantal fouten in de huidige software.
Dit zou elke week weer beter moeten zijn en volgens mij is dat ook wel zo.

4.7.25 = Miui V6 en Android 4.4.4

@KleineAap, bedankt voor je antwoord, ik heb na je antwoord direct een bericht geplaatst bij Xiaomi.eu.
Op dit moment heb ik:
ML Miui op System One
Originele MIUI op System Two.

Op deze manier kan ik vrij eenvoudig switchen van OS, met behoud van data. Ik kan dus screenshots maken en bekijken op beide Systems en tevens bekijken of de diverse fouten op beide Systems aanwezig zijn. Hierdoor kan ik een ticket/bug naar de juiste supportgroep doorzetten.

Hoe kun je je Miui versie controleren?
Bijv. via Total Commander:
Ga naar /System/Build.prop (additional build properties, Miui version V6)

Bijv. met de app Quick System Info
Properties ->Build Properties ->ro.miui.ui.version.name=V6

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-05 17:41
Heb de Mi Pad (64GB versie) sinds vanmorgen binnen en echt een super ding! Heb meteen de ML ROM erop gezet hoewel Nederlands nog steeds ontbreekt. Vind ik op zich niet zo'n issue, het komt wel een keer.

Wat ik o.a. ook gedaan heb is in de developer options de:
- Windows animation scale
- Transition animation scale
- Animator duration scale

Allemaal op .5x gezet in plaats van 1x waardoor het allemaal net wat vlotter aanvoelt.

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Toch nog een paar vraagjes omdat ik meer wil begrijpen van de MiPad/MIUI:
- Wanneer je met root bepaalde applicaties van MIUI (bijv de MIUI Browser of Camera app) verwijderd, gaan de updates dan nog wel goed? Bij stock Android gaat het dan mis, waardoor je niet kunt customizen.
- Weet iemand of het casten naar een Chromecast werkt onder MIUI?
- Hebben jullie ook last van backlightbleeding zoals Tweakers constateerde bij het exemplaar van Kiswum?

• Ted_W
Gisteren de laatste ML ROM erop gezet, maar merk nog niet echt veel veranderingen. Ik zag wel dat de uurweergave 12/24 uur nu wel goed werkt (zonder de AM/PM aanduiding). Nog andere zaken die jullie zijn opgevallen in de 8.1 ROM?

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
AM/PM deed het op de vorige versie wil goed, maar die moest je eenmalig opnieuw activeren.

Verder werkt 1 site nu wel die voorheen een FC veroorzaakte en nu wel werkt (nadat de browser de eerste keer vanzelf stopt.

http://system-on-a-chip.f...mm-Snapdragon-400-MSM8228

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Doet de permissions app het inmiddels al wel?

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Die app bestaat volgens mij niet, maar via apps-> app naam -> permissies, kun je de permissies volgens mij nog steeds niet inzien.

Daarover is melding gemaakt bij Miui zelf.

1 van de belangrijkste Miui features is er dus nog niet.

Anoniem: 612079

Hallo. Ik heb 3 weken geleden een xiaomi mi pad gekocht. Daar doet de toets buttons and keys in settings het niet. Ik ben een leek. Kan iemand in gewoon nederlands mij vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen??? Alvast bedankt.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Dat is een bug die ik gisteren heb aangemeld bij de ontwikkelaars.

Voorlopig kun je maar 1 ding doen om het op te lossen. De origineel en.miui.com ROM gebruiken.

Hoe je dat op je MiPad zet, is te lezen in de eerste 3 pagina's van dit topic.

• DrBos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-04 07:13
Heb mijn MiPad vandaag ontvangen. Klopt het dat je alleen widgets op de eerste pagina kunt zetten en niet op de overige pagina's? Ook pakt 4.8.1 niet alle applicaties; kan bijvoorbeeld HD widgets niet installeren. Heb ook nog een tabPRO 8.4 liggen, ga binnen 2 weken beslissen welke ik ga verkopen ;)

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

DrsBos schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:11:
Heb mijn MiPad vandaag ontvangen. Klopt het dat je alleen widgets op de eerste pagina kunt zetten en niet op de overige pagina's? Ook pakt 4.8.1 niet alle applicaties; kan bijvoorbeeld HD widgets niet installeren. Heb ook nog een tabPRO 8.4 liggen, ga binnen 2 weken beslissen welke ik ga verkopen ;)
Ik heb geen idee hoe MIUI tegenwoordig werkt, maar installeer anders gewoon Nova Launcher ofzo.

Weet iemand of je updates van MIUI nog gewoon werken als je alle Chinese apps eraf haalt?

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Je kunt tegenwoordig niet meer zoveel doen op het "bureaublad". Widgets er handmatig opzetten lukt sowieso al niet. Ik denk wel dat dit nog wel gaat komen.

@ zAo. je kunt de ML versie downloaden zonder de Chinese apps.
Het nadeel is wel dat er wat extra bugs in zitten :( Miuiandroid is niet meer wat het ooit is geweest.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-05 17:10
Sinds vandaag ook in het bezit van de Mipad, fijn apparaat... Heb nu 4.8.1 draaien en over het algemeen werkt het prima alleen werken de widgets bij mij niet goed.

Als ik ze heb toegevoegd werken ze, maar na een reboot niet meer. Pas als ik de bijbehorende app heb gestart verversen ze weer en krijg ik de verwachtte content.

http://xiaomi.eu/communit...dgets-not-updating.21355/

Hier wordt een soortgelijk iets omschreven, maar helaas crasht de optie waar ik autostart in kan stellen. Als ik autorun apps gebruik van de playstore werkt het ook niet...

Dit is overigens zowel met de miui launchers als met nova launcher. Iemand met tips/soortgelijke ervaringen?

*Edit*
Ah, blijkbaar werkt het alleen als ik alle widgets-apps naar system app converteer mbv Titanium Pro. Alleen loop ik dan tegen 'Not enough free space on System Rom' aan... Kan ze dus niet allemaal converteren...

[Voor 13% gewijzigd door m0ridin op 08-08-2014 10:17]

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
@ m0ridin,
Kiswum in "[Xiaomi MiPad] Ervaringen & Discussie"

De autostart optie werkt inderdaad nog steeds niet.

• Ted_W
Kiswum schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:06:
Even een nieuwtje waar ik onlangs op ben gewezen:

De MiPad is standaard voorzien van Miui V6. Normaal gesproken is de software van nieuwe Xiaomi telefoons een beetje buggy. In dit geval is het niet alleen een nieuw toestel, maar een geheel nieuwe OS. Dat verklaard dus het aantal fouten in de huidige software.
Dit zou elke week weer beter moeten zijn en volgens mij is dat ook wel zo.

4.7.25 = Miui V6 en Android 4.4.4

@KleineAap, bedankt voor je antwoord, ik heb na je antwoord direct een bericht geplaatst bij Xiaomi.eu.
Op dit moment heb ik:
ML Miui op System One
Originele MIUI op System Two.

Op deze manier kan ik vrij eenvoudig switchen van OS, met behoud van data. Ik kan dus screenshots maken en bekijken op beide Systems en tevens bekijken of de diverse fouten op beide Systems aanwezig zijn. Hierdoor kan ik een ticket/bug naar de juiste supportgroep doorzetten.

Hoe kun je je Miui versie controleren?
Bijv. via Total Commander:
Ga naar /System/Build.prop (additional build properties, Miui version V6)

Bijv. met de app Quick System Info
Properties ->Build Properties ->ro.miui.ui.version.name=V6
Op het forum van MIUI heb ik begrepen dat voor de Mi Pad versienummer v6 alleen wordt gebruikt om het verschil met de telefoonversie te kunnen onderscheiden (wat v5 is). Het is geen echte MIUI v6, deze volgt nadat v6 officieel gelanceerd is.

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-05 17:23
Aha, een Chinese nummering dus. Lekker duidelijk :)

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Het antwoord op de vraag: Runs current MiPad 16GB on Miui V6?

"Mi Pad 16 GB is on MIUI for Pad :p"

Bron: http://en.miui.com/thread-30767-1-1.html

Haha lekker duidelijk inderdaad...

• m0ridin
Van het xiaomi.eu forum:

XiaoTed said: ↑
I thought that the Mi Pad was shipped with MIUI v6, but maybe that only applies to the original Chinese ROM. As for the MI4, I'm not sure but it's possible that the Chinese ROM version is also MIUI v6.

Reply:
It was with MIUI Tablet version with codename v6 - just to make different build version from v5. But it's not a true v6.

Geen 'echte' v6 dus...

• Ted_W
Ik vond de Mi Pad ROM er al verdacht veel uitzien als de v5 versie (ik kende het al van mijn MI2S) en niet de v6 versie die veel 'platter' is op basis van de gelekte screenshots.

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-05 09:47
Ziezo, terug van vakantie en de mipad gelijk maar helemaal gewiped en met een schone lei begonnen, namelijk met de recentste mocha multilang.
Moet zeggen dat er al behoorlijk wat verbeterd is.

Heeft iemand al een klok gevonden die het gewoon doet en ook nog een werkende alarmfunctie aan boord heeft?
En heeft iemand een tip om buienalarm en weeronline erop te krijgen?

[Voor 10% gewijzigd door Eleni op 09-08-2014 18:20. Reden: aanvulling]

• m0ridin
Mochten anderen ook issues hebben met niet werkende widgets na een reboot (niet ladende/verversende widgets, pas na handmatig starten van de app werken ze).

De manier om dit te fixen is ze naar system app te converteren via rom toolbox of titanium backup pro. Aangezien er niet veel system space ruimte is heb ik dit voor een paar apps gedaan, de overige start ik automatisch na boot dmv Tasker...

Dit werkt nu redelijk (niet ideaal, maar vooruit). Hoop dat dit snel gefixed wordt...

*Edit* Hier wat tips en tweaks waardoor het gebruik voor mij iig een stuk prettiger is geworden:

*** HIDDEN MENU TIPS ***
-) Dev Mode: Tap on MIUI version entry
-) To Generate a Bug Report: Tap on CPU entry
-) Engineering Menu: Tap on Internal memory
-) Hardware Tests Menu: Tap on Kernel version

*** ENTERING RECOVERY ***
Via recovery. Press volume up and power keys. Then release power and keep holding volume.

*** ADDING MENU KEY MAPPING (FIX MISSING CHROME MENU KEY) ***
Btw i'm missing the menu button in Chrome and sme other apps. And ended up remapping the stupid Recent button to Menu.

With root explrer edit system\usr\keylayout\atmel-maxtouch.kl .
line : key 139 APP_SWITCH VIRTUAL
to: key 139 MENU VIRTUAL
set rights as rw-r-r, then reboot.

*** MISSING PLAYSTORE APPS ***
Many missing apps from play store like Swype and Speedtest.

Solution: download apk with http://apps.evozi.com/apk-downloader/ and install it manually

*** RESTORE WRITING TO EXTERNAL SD (INSUFFICIENT SPACE ERROR TITANIUM BACKUP) ***

Edit the file at:

system/etc/permissions/platform.xml

to add <group gid="media_rw" /> in the following location like so:

<permission name="android.permission.WRITE_EXTERNAL_STORAGE" >
<group gid="sdcard_r" />
<group gid="sdcard_rw" />
<group gid="media_rw" />
</permission>

*** WIDGETS NOT LOADING/SHOWING CONTENT ***

Apps need to be system apps, or (auto)started otherwise (tasker or scripted, autostart/init.d scripting not workin quite yet...)

[Voor 61% gewijzigd door m0ridin op 10-08-2014 22:21]

• Damien56
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-05 19:48
Ik heb de mipad nu +/- 2 weken en miste een paar dingen die ik op mijn galaxy S4 had. Ik gebruik daarop de Xposed framework en werkt helemaal perfect. Ik dacht dus laat ik dat op mijn mipad zetten. Tijdens het rebooten blijft hij dus mooi op de MI logo hangen. Ik hard reset hem en dan krijg ik alleen een wit scherm. Ik kan niet in de recovery komen, ik kan hem niet uitzetten. Ik heb al wat topics doorgelezen om te kijken of ik niet de enige was met dit probleem en kon daar niets vinden. Ik weet niet of iemand hier een idee heeft hoe verder te gaan. Ik ben op dit moment bang dat die gebricked is :< .

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Damien56 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 01:41:
Ik heb de mipad nu +/- 2 weken en miste een paar dingen die ik op mijn galaxy S4 had. Ik gebruik daarop de Xposed framework en werkt helemaal perfect. Ik dacht dus laat ik dat op mijn mipad zetten. Tijdens het rebooten blijft hij dus mooi op de MI logo hangen. Ik hard reset hem en dan krijg ik alleen een wit scherm. Ik kan niet in de recovery komen, ik kan hem niet uitzetten. Ik heb al wat topics doorgelezen om te kijken of ik niet de enige was met dit probleem en kon daar niets vinden. Ik weet niet of iemand hier een idee heeft hoe verder te gaan. Ik ben op dit moment bang dat die gebricked is :< .
Dit is wel bekend van Xposed icm MIUI hoor :$ Kun je niet een nieuwe ROM flashed via die recovery tool van Xiaomi?

Voor mij gaat Xposed de reden worden om deze tablet niet te nemen. Ik hoop dus nog stilletjes op een Cyanogenmod ROM.

• m0ridin
Damien56 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 01:41:
Ehm, als je de powerknop ingedrukt blijft houden force restart je hem toch? Dan kun je weer in het recovery menu komen (door volume up en power ingedrukt te blijven houden).

Moet je wel de juiste update.zip op je apparaat hebben staan, weet niet of hij vanuit recovery te bereiken is door bijvoorbeeld de pc.

Anders zou je misschien de fastboot manier kunnen proberen:

http://en.miui.com/thread-27463-1-1.html

Maar idd, xposed icm miui is een no-go... Wat je moet hebben is wsm-tools, een soort van miui variant op xposed (maar niet met al de modules daarvan):

http://en.miui.com/thread-8784-1-1.html

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

m0ridin schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 08:17:
[...]
Maar idd, xposed icm miui is een no-go... Wat je moet hebben is wsm-tools, een soort van miui variant op xposed (maar niet met al de modules daarvan):

Thanks, die had ik gezien, maar helaas geen Xprivacy en RootCloacker.

• Damien56
m0ridin schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 08:17:
[...]

Ehm, als je de powerknop ingedrukt blijft houden force restart je hem toch? Dan kun je weer in het recovery menu komen (door volume up en power ingedrukt te blijven houden).

Moet je wel de juiste update.zip op je apparaat hebben staan, weet niet of hij vanuit recovery te bereiken is door bijvoorbeeld de pc.

Anders zou je misschien de fastboot manier kunnen proberen:

http://en.miui.com/thread-27463-1-1.html

Welke knoppen combinatie ik ook probeer, ik krijg alleen een wit scherm. Alleen backlight blijft aanstaan en hij doet niets. :'( Mijn computer kan hem ook niet zien op dit moment dus dan wordt het lastig om te flashen dmv fastboot. Ik kan hem zelfs niet uitzetten, wat ik ook doe, hij blijft zichzelf weer aanzetten met alleen de backlight aan.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Het scherm blijft volgens mij zwart als je de aan/uit knopt 10-20 seconden vasthoud.

Hoe je in het recovery menu komt is in een lang verhaal over pagina 1-3 verdeeld ;)

• Damien56
Kiswum schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:51:
Het scherm blijft volgens mij zwart als je de aan/uit knopt 10-20 seconden vasthoud.

Hoe je in het recovery menu komt is in een lang verhaal over pagina 1-3 verdeeld ;)
Hij blijft ongeveer 5 seconden zwart en dan gaat het scherm gewoon weer aan. Ik heb geprobeerd in de recovery te komen, maar wat ik ook doe het leidt allemaal tot hetzelfde resultaat. Ik hoop dat wanneer die leeg is dat ik er dan ieder geval weer in kan komen via de pc (iemand had zo ook een connectie op de xiaomi forum).

• geert01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05 17:37
heb je al geprobeert met volume down + aan/uit knop? Ik kom dan in de fastboot, en zo kon ik de mipad opstarten nadat deze eerst niet aan wilde

• Damien56
Mijn mipad is intussen leeg en pc ziet hem nu als APX device. Ik heb mijn pc driver laten zoeken en nu heeft hij nvidia usb boot-recovery driver for mobile devices erop gezet. Via de miflash tool ziet hij hem nu, maar ik kan er nog steeds niets mee doen. De tool zegt dat het apparaat bezig is. Wanneer die aangesloten zit op de pc dan knippert daarnaast ook de notificatie led met rood. Ik weet niet of iemand een idee heeft hoe verder te gaan, ik ben in ieder geval uit mijn opties. :<

• Eleni
Ik kon pas herstarten in recovery na een tip van Kiswum: volume+ en power indrukken, na 4 seconden power loslaten maar volume+ vasthouden tot logo in beeld komt.

• Damien56
Dat heb ik ook al geprobeerd en zonder resultaat. Ik krijg alleen een wit scherm, zonder logo of wat dan ook. En dat terwijl Xposed niet eens de kans heeft gekregen om te installeren, ik was niet eens in recovery terecht gekomen.

• m0ridin
Damien56 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:19:
Dat heb ik ook al geprobeerd en zonder resultaat. Ik krijg alleen een wit scherm, zonder logo of wat dan ook. En dat terwijl Xposed niet eens de kans heeft gekregen om te installeren, ik was niet eens in recovery terecht gekomen.
Lijkt me toch niet dat dit door xposed zou kunnen komen, die gaat alleen aan de slag met je framework ed... De recovery zou je dan toch nog in moeten kunnen komen. Heel vreemd...

• Russel88
  • Laatst online: 24-05 22:27
Respect voor de early adapters. Ik kijk lafjes van de zijkant toe en haal 'm als jullie alles uit gepluisd hebben )

• Damien56
Ik heb verschillende android apparaten gehad, maar heb dit nog nooit meegemaakt. De enige optie die ik zie is op de een of andere manier via APX iets voor elkaar krijgen. Andere apparaten gebruiken APX mode om roms en recovery te recoveren dus dan zou je toch verwachten dat de mipad ook een manier zou hebben om te restoren. Zowel recovery als fastboot doen het niet en ik krijg alleen een wit scherm, dus dan zijn er weinig andere mogelijkheden. Ik ben er wel achter gekomen dat ik hem kan opladen, maar dan kan ik niet meer in APX komen.

[Voor 14% gewijzigd door Damien56 op 11-08-2014 17:22]

• KleineAap
Sinds de laatste ML update (4.8.8) kan ik ook Google Now Launcher gebruiken als home screen. Erg blij mee! Had ook last van dat de MiPad soms niet ging slapen en dus heel de accu in een mum van tijd leeg trok maar ook dat lijkt nu opgelost.

Uit china is ook een case binnen via Taobao, fijn ding en kost niet veel... Mochten mensen een case zoeken: http://detail.tmall.com/item.htm?id=39898274380, deze sluit mooi aan en heeft magneetjes die de cover dicht houden en de tablet uit zetten.

• Eleni
[Je kunt wel extra widgets plaatsen, maar niet op schermen rechts van het homescreen.
Als je links van het homescreen extra schermen maakt, kunnen daar widgets geplaatst worden.

quote]DrsBos schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:11:
[/quote]

• m0ridin
Er is een nieuwe developer update uit, 4.8.15, met de volgende fijne fixes voor de mipad:

1. 3dot menu in chrome (en andere apps) werkt nu zoals het hoort

2. Auto running in settings werkt! Je kunt nu apps toestaan automatisch te runnen wat het probleem met niet ladende widgtets oplost! Je hoeft ze dus niet meer als system app te draaien of te starten via een oplossing als tasker!

En zo wordt het beter en beter :)

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
@Eleni:

Fix - Could not recognize some TF card (Mi Pad) (8-13)

Ik zal voor je kijken of ik er problemen mee heb met de huidige release.
Morgen gaat de tablet mee naar Gamescom, dan heb ik wellicht lekker veel tijd om games te testen.
Welke games moet ik persé meenemen in de trein op weg naar Gamescom?

Deze gaan sowieso mee:

Asphalt 8
Dead Trigger 2

Met welke spellen kan ik de overige Tweakers laten watertanden in de #Tweakersexpress14?

Edit: ik zal Fifa14 ook toevoegen aan mijn tablet.

[Voor 4% gewijzigd door Kiswum op 15-08-2014 16:56]

• Eleni
Dat wordt een leuke dag neem ik aan, Asphalt 8 is prima, heb ik er ook op maar natuurlijk niet op de sd card.
Ik draai geen dev rom, maar multilang aries.
Ben benieuwd naar je ervaringen!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Van de 5 spellen, werkte er maar 1 zonder internet, wat een deceptie is dat :(

4GB SD kaartje werkt goed op mijn ML 4.8.15 build.
16 GB USB (3.0) stick van Kingston werkt out-of-the box en hoefde niet geformatteerd te worden.

• Ted_W
Eleni schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:15:
Dat wordt een leuke dag neem ik aan, Asphalt 8 is prima, heb ik er ook op maar natuurlijk niet op de sd card.
Ik draai geen dev rom, maar multilang aries.
Ben benieuwd naar je ervaringen!
Waarom gebruik je de Aries build? Die is voor de MI2(S) bedoeld. De Mi Pad heeft een eigen build.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Waarschijnlijk een typefout als gewoonte, Eleni moet inderdaad Mocha hebben.

• Eleni
Je hebt gelijk, foutje, ik heb mocha.
Het lijkt er nu op dat ik toch wel bestanden naar mijn kaart kan kopieren, maar ben er nog niet achter hoe ik daar rechtstreeks bv een game naartoe kan schrijven.
Kiswum schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 11:05:
Waarschijnlijk een typefout als gewoonte, Eleni moet inderdaad Mocha hebben.

[Voor 24% gewijzigd door Eleni op 17-08-2014 17:38]

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 08:45

woutur

Klauwtjes uit!

Als ik het zo hoor is de Mipad out of the box nog niet helemaal af, software technisch gezien? Ik bezit een mi2-s en daar was ik vorig jaar movember meteen tevreden mee.. Nog even wachten dus?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Anoniem: 615078

Hallo, ik zit met een probleem.

Ik heb een keer verkeerd geflashed en de Mipad zit nu vast in de Fastbootmode en kan er met geen mogelijkheid uit. Weet één van jullie wat ik misschien kan doen om dit op te lossen?

• m0ridin
woutur schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 22:35:
Als ik het zo hoor is de Mipad out of the box nog niet helemaal af, software technisch gezien? Ik bezit een mi2-s en daar was ik vorig jaar movember meteen tevreden mee.. Nog even wachten dus?
Mwah, met de nieuwste developer rom update (4.8.15) heb ik persoonlijk eigenlijk geen enkel probleem meer.. Hooguit apps in de store die aangeven dat het apparaat niet compatible zou zijn (en crashes met een enkel programma, alleen teamviewer op dit moment maar dat gebruik ik nooit... was meer als test).

Maar de echte problemen die ik had zijn allemaal opgelost off niet MiPad specifiek, een crash met een audio programmaatje waarbij ik in de store lees dat meerderen er last van hebben met KK bijvoorbeeld.

• Eleni
MiKey: welk graag niet Chinees programma gebruiken jullie om hem in te stellen?

• Ted_W
De Nederlandse taal kan nu geselecteerd worden in de 8.22 versie, maar hier en daar staat zijn ze nog wat 'vergeten' :) maar het gaat zeker de goede kant op voor degenen die dit belangrijk vinden.

• VERNederlander
Sindskort hier een cover met zo'n magneet erin. Ideaal omdat ik niet meer de aanknop hoef te zoeken, alleen er is mij iets opmerkelijks opgevallen. Als ik de cover helemaal achter om de tablet doet, gaat het scherm weer uit. Blijkbaar werkt de magneet door de behuizing heen :+, iemand anders ook al opgevallen?

[Voor 6% gewijzigd door VERNederlander op 25-08-2014 16:42]

• Eleni
Ja dat heb ik dus ook maar dan met een cover die geen slaapfunctie zou hebben!
Vind dat best wel ergerlijk, heb al een andere cover besteld met slaapfunctie, maar loop dan misschien tegen hetzelfde probleem aan.
Zou het mogelijk zijn iets achter op de tablet te doen om die magneet uit te schakelen?

• c4rl0s!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Welke heb je precies? Ik heb deze http://www.xiaomishop.com...-cover-for-for-mipad.html en ervaar dat probleem niet.

• m0ridin
Hmmm, blijkbaar hebben wat spaanse gasten CWM al (redelijk) werkend op de mipad :)

https://translate.google....0381.0&edit-text=&act=url

Zelf nog niet kunnen proberen (en ook niet willen op dit moment aangezien ik morgen op vakantie ga), maar wel heel fijn als dit idd werkt!

• c4rl0s!
woutur schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 22:35:
Die van mij een paar dagen terug ontvangen (binnen 2 dagen!) van http://www.xiaomishop.com. (EU warehouse)
Ik heb nog geen enkele ergenis kunnen ontdekken tot nu toe :) Versie 4.8.1 stond er op volgens mij, zonder chinese apps. Volgens mij is dit product software technisch inmiddels prima in orde!

• Eleni

• VERNederlander
Ik heb degene met het hout vineer en de vouwbare flappen, dus degene die jij nog binnen moet krijgen. Dus grote kans dat hetzelfde probleem weer optreedt :+.

En om het op te lossen is het proberen van aluminium misschien een optie, alleen moet misschien wel een aardig dikte zijn.

[Voor 16% gewijzigd door VERNederlander op 26-08-2014 12:32]

• Eleni
Dat vermoed ik ook, want ik heb al wat geprobeerd met aluminiumfolie maar dat hielp niet.
Dit is een wonderlijk probleem waar toch meer mensen last van moeten hebben?!

• c4rl0s!
Ik gebruik hem zeer intensief met dezelfde cover, maar heb dit probleem nog niet ondervonden. Misschien houd ik hem anders vast? Bedoel je als je hem verticaal vast hebt en dan de front-flap helemaal naar achteren vouwt, dan gaat je scherm uit?

• Eleni
Horizontaal of verticaal maakt niet uit: als je de flap helemaal omvouwt gaat hij uit.

• Ted_W
Ik heb gewoon de cover van Xiaomi zelf en heb geen last van dit probleem. Zodra ik het open klap gaat de Mi Pad gewoon aan en blijft ook aan als ik het helemaal om vouwt.

• Eleni
Dan heb je mazzel, want ook met de nieuwe net binnengekomen hoes met houtfineer doet het probleem zich inderdaad voor.
Welke hoes heb jij?

[Voor 67% gewijzigd door Eleni op 30-08-2014 10:10]

• KleineAap
Ik heb zelf geen last van dit fenomeen wat je beschrijft en gebruik deze cover: http://detail.tmall.com/item.htm?id=39898274380 Misschien heb je er wat aan? Kopen is wat lastig want moet via een agent (gebruik zelf cssbuy) om hem hier te krijgen. Kwaliteit is okay.

• theduke1989
  • Laatst online: 29-09-2021
Zouden mensen al een korte gebruikerservaring kunnen geven hoe nou de Xiaomi MI4 64GB variant is?

• Eleni
KleineAap schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:48:
Ik heb zelf geen last van dit fenomeen wat je beschrijft en gebruik deze cover: http://detail.tmall.com/item.htm?id=39898274380 Misschien heb je er wat aan? Kopen is wat lastig want moet via een agent (gebruik zelf cssbuy) om hem hier te krijgen. Kwaliteit is okay.
Die lijkt erg op 1 van mijn probleemhoezen.
Ik ben blijkbaar niet de enige die hier last van heeft.

• KleineAap
Eleni schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:41:
[...]

Die lijkt erg op 1 van mijn probleemhoezen.
Ik ben blijkbaar niet de enige die hier last van heeft.
Wat raar dat ik er geen last van heb! Maar uit je beschrijving dacht ik al dat dit dezelfde zou zijn...

• Ted_W
Op het Engelse forum wordt gezegd dat sommige hoezen een te sterk magneet hebben en dat dit problemen geeft met aan en uit gaan bij het geheel open vouwen van de hoes. Ik denk dat dit hier ook speelt.

En het lijkt erop dat ze de V5 ML ROM update voor de Mi Pad overslaan totdat V6 er is, wanneer dat ook mag zijn.

[Voor 22% gewijzigd door Ted_W op 31-08-2014 12:17]

Anoniem: 619740

Ten eerste hoort dit hier niet thuis en en tweede lijkt dit verdacht veel op spam.

[Voor 80% gewijzigd door RoD op 13-09-2014 16:20]

• Eleni
Weet iemand of er binnenkort een nieuwe versie van de multilang (mocha) rom komt?
Ik vind het zo stil op dat front!

• m0ridin
Las toevallig dat volgende week de eerste bèta van miui v6 verwacht wordt (v5 updates liggen stil omdat ze met v6 bezig zijn)

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Je kunt je momenteel inschrijven als Beta tester voor V6. Je krijgt die build dan volgende week binnen op je MiPad.

Ik wacht zelf overigens op de publieke Dev ROM's

• Eleni
Denk dat ik liever de kat uit de boom kijk.
Hoopte op een update van de huidige rom.

• Hispanic
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10-2016
Op 21 september kreeg ik v6 aangeboden. Weinig verschil in de praktijk. Het ziet er iets gelikter uit.

• Eleni
Mijn originele flip open hoes van Ibuygou is binnen: de eerste die probleemloos functioneert zonder de tablet te sluiten bij openklappen.
Ook in China is goedkoop blijkbaar duurkoop!

• Ted_W
Eleni schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:14:
Mijn originele flip open hoes van Ibuygou is binnen: de eerste die probleemloos functioneert zonder de tablet te sluiten bij openklappen.
Ook in China is goedkoop blijkbaar duurkoop!
Ik had vanaf het begin al de originele flip cover bij mijn MiPad, nooit problemen gehad met aan en uit gaan.

• m0ridin
Ondertussen een (experimentele) CWM op mijn mipad gezet, werkt prima moet ik zeggen...

Enige nadeel is dat je de officiele updates/roms niet meer kan flashen, maar ondertussen weet ik hoe je de roms kunt aanpassen zodat je ze toch kunt flashen.

Jammer genoeg is er nog niet veel aktiviteit oop het gebied van de mipad, maar toch fijn om n recovery te hebben :)

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:21

Chocoball

瞧好吧!

Vorige week mijn groene 64GB MiPad gekregen. Kwam er van het weekend achter dat de MiPad Mi Recovery over System One en System Two beschikte. Iets wat Xiaomi al eerder bij haar telefoons had ingebouwd om ROMS te kunnen testen.

Heb nu op System One MIUI V6 (4.10.17) en op System Two MIUI V5 (KXFCNBH11.0) draaien.

Hier nog even een foto van de achterkant ;)

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ziet er goed uit! Hoe bevalt V6? Hoe is het met de bugs enzo?

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

zAo schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:36:
Ziet er goed uit! Hoe bevalt V6? Hoe is het met de bugs enzo?
Mijn eerste indrukken zijn dat het vlotter reageert dan MIUI V5. Echte bugs ben ik nog niet tegengekomen maar het staat er net een dag op.Jammer is wel dat ook hier Security Center in MIUI V6 ontbreekt en dat ik via Permissions geen ROOT kan inschakelen.

• m0ridin
Over het algemeen lees ik jist dat V5 wat soepeler loopt dan V6 (zelf ook die ervaring, hoewel het niet heel veel scheelt). Maar vooral omdat de FoxSports NL app niet goed in V6 werkt (videos spelen niet af) draai ik zelf nu vooral V5 (11.0 rom).

Overigens lijkt Xposed hier opeens wel op te werken? Dacht dat dat bootloops veroorzaakte, maar nu (met wat pogingen) lijkt het hier prima te werken met de 11.0 v5 rom. Nu heb ik CWM erop staan, dus durfde het wel aan en zal het dan ook zeker niet iedereen aanraden!

Heb namelijk ook gelezen van gebrickte mipads doro installeren van xposed.

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Na een dagje of wat stoeien toch tegen wat problemen aangelopen in beide MIUI versies. In Antutu benchmark kreeg ik de vraag of ik performance of balanced wou hebben. Toen ik perfomance klikte voerde Antutu de test uit maar daarna werd de MiPad met alles heel erg traag. Kon in eerste instantie niet bij mijn batterijinstellingen en een herstart hielp ook niet. Nadat ik batterij weer op balanced had gekregen was het probleem meteen weg.

Als je MIUI V5 gebruikt werkt alles naar behoren. Zodra je eenmaal overgaat op MIUI V6 en dan weer teruggaat naar MIUI V5 krijg je bijna geen applicatie meer geopend. Bijna alle applicaties uit de PlayStore inclusief Play Store zelf geven een FC. Heb nog niet uitgedokterd waardoor deze incompatibiliteit ontstaat.

• m0ridin
Hmmm, bedoel je het wisselen tussen system one en system two? Dat heeft bij mij ook nooit bepaald prettig gewerkt, alsof hij na elke wissel opnieuw moet initialiseren en ingesteld worden oid.

Wat brtreft die performance mode in antutu, heb dat ook eens geprobeerd en kreeg daarna een enorme battery drain. Volgens mij blijft de cpu daarna gewoon vol geklokt staan oid (hoewel dat weer niet echt de vertragingen verklaart).
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee