Toon posts:

[Xiaomi Mi-Pad] Importeren, Levertijden en Prijzen deel 1

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-05 13:14

Inleiding:

De populaire Chinese smartphonefabrikant Xiaomi heeft zijn eerste tablet gepresenteerd. De tablet, die de naam Mi Pad meekrijgt, doet sterk denken aan een iPad mini. Ook presenteert het bedrijf een nieuwe, goedkope smart-tv.

De Xiaomi Mi Pad, waarvan het bestaan eerder al werd gesuggereerd, doet denken aan een plastic versie van de iPad mini. De beelddiagonaal is met 7,9" hetzelfde. Het apparaat wordt geleverd met een quadcore-Tegra K1-processor van Nvidia, 2GB intern geheugen en 16GB of 64GB opslag. Bovendien ondersteunt het apparaat micro-sd-kaartjes met maximaal 128GB opslag. Dat schrijft Cnet, dat bij de presentatie aanwezig was.

Xiaomi heeft de tablet voorzien van Miui, zijn eigen sterk aangepaste versie van Android, die is gebaseerd op Android 4.4.2. De tablet heeft een accu met een capaciteit van 6700mAh. De camera aan de achterzijde heeft een resolutie van 8 megapixels, terwijl die aan de voorzijde over een resolutie van 5 megapixels beschikt.

Xiaomi willen concurreren met de iPad Mini met deze nieuwste tablet dat een soortgelijke Retina-display met een beeldverhouding van 4:3 heeft.

Xiaomi MiPad specificaties

• 7.9-inch (2048 × 1536 pixels) display at 326 ppi with 4:3 aspect ratio and Corning Gorilla Glass 3 protection
  • 2.2 GHz NVIDIA Tegra K1 processor with 192-core Kepler GPU
  • Android-based MiUI ROM
  • 8MP rear camera with Sony BSI stacked sensor, 1080p video recording, f/2.0 aperture
  • 5MP front-facing camera with f/2.0 aperture
  • 8.5mm thick and weighs 360 grams
  • WiFi 802.11/b/g/n/ac Dual Band (2X2 MIMO)
  • 2GB of RAM, 16GB / 64GB of internal storage, up to 128GB expandable memory with microSD
  • 6700 mAh battery

Levertijd & Prijzen

De Xiaomi MiPad komt in het wit, blauw, groen, geel en roze kleuren.
De 16GB-versie gaat 1499 Chinese yuan kosten, omgerekend 175 euro. De 64GB-versie gaat voor 1699 yuan, omgerekend 200 euro, van de hand. Vanaf juni kunnen klanten de tablet als open bèta bestellen, waarbij gebruikers pre-productiemodellen kunnen aanschaffen. Wanneer de tablet in massaproductie gaat en ook voor Nederlanders en Belgen is te bestellen, is onduidelijk.
Waar te koop?
Aliexpress (veilige shop, mits je besteld bij goede rating stores.
merimobiles
ibuygou.com (veilige shop)
I-GadgetshopNL (veilige shop)

Foto's

Video's

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wkmrwcp34SI]
aan het topic wordt nog gewerkt/ updates
Geschiedenis topic:
  • 16-05-2014: Topic aangemaakt
  • 16-08-2014: Topic bijgewerkt
  • Tekst toegevoegd
  • Plaatjes & video's toegevoegd
  • Shop toegevoegd
  • 19-05-2014: topic bijgewerkt
  • Shop toegoevegd
  • 02-06-2014: topic bijgewerkt
  • Shop toegevoegd
  • 28-07-2014
  • Shop toegevoegd

[Voor 68% gewijzigd door theduke1989 op 28-07-2014 13:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:56

Prulleman

a.k.a Nilz

meningen zijn uiteraard verdeeld, maar omdat ik mijn tablet (N7) voornamelijk voor series gebruik, zou deze voor mij afvallen door de 4:3 verhouding...

Strava

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 18:52

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik hoop echt dat deze op een normale manier te bestellen is, zonder rare import constructies. De enige reden waarom ik geen N7 meer heb en mijn oude iPad weer gebruik, is die 4:3 verhouding :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 10:49
helaas geen onscreen knoppen :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
zAo schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 18:34:
Ik hoop echt dat deze op een normale manier te bestellen is, zonder rare import constructies. De enige reden waarom ik geen N7 meer heb en mijn oude iPad weer gebruik, is die 4:3 verhouding :)
Ik heb even gezocht voor een shop
Aliexpress heeft al in de pre-sale maar is uit eindelijk €250,- voor de 16GB variant..
En ze weten nog niet wanneer die gaat komen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
zAo schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 18:34:
Ik hoop echt dat deze op een normale manier te bestellen is, zonder rare import constructies.
Om dat te kunnen doen, zal Xiaomi toch echt het voorbeeld van Oppo moeten volgen, althans er meer werk van maken dan een enkel voornemen. Inmiddels heeft Merimobiles de 16GB en 64GB als preorder gelist. Tis eigenlijk een reservering om sneller geshipt te krijgen zodra ze voorraad krijgen. Want zodra dat het geval is, kost de 16GB $399.99 omgerekend €291,80 + 64GB $459.99 omgerekend €335,56.

Zonder een Europees distributiecentrum houd je met Xiaomi producten dat menig China reseller er flink aan zal verdienen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-05 19:57
maar voor rond de 300 euro zijn er ook vele ander tablets. wel wat minder met cpu/gpu maar toch. De Onda is een leuke tablet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
Joosie200 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:11:
[...]

Om dat te kunnen doen, zal Xiaomi toch echt het voorbeeld van Oppo moeten volgen, althans er meer werk van maken dan een enkel voornemen. Inmiddels heeft Merimobiles de 16GB en 64GB als preorder gelist. Tis eigenlijk een reservering om sneller geshipt te krijgen zodra ze voorraad krijgen. Want zodra dat het geval is, kost de 16GB $399.99 omgerekend €291,80 + 64GB $459.99 omgerekend €335,56.

Zonder een Europees distributiecentrum houd je met Xiaomi producten dat menig China reseller er flink aan zal verdienen.
Ik hoop ook inderdaad op een benelux variant (shop)
Echter zitten de prijzen dan alweer gauw 100,- duurder dan normaal. Omdat douane/garantie daar zit.
Maar voordeel daarvan is gemakkelijker bestellen etc...
Alleen ik weet niet of dit rendabel is voor Xiaomi. Het is toch een jong bedrijf..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:39

13art

Moderator Mobile
Op verzoek, titel verandering

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis

• davidgilmour
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2017
rob2011 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:53:
maar voor rond de 300 euro zijn er ook vele ander tablets. wel wat minder met cpu/gpu maar toch. De Onda is een leuke tablet.
Yep, 300 is too much.

• theduke1989
Ik vraag me inderdaad dus echt af hoe ze dat gaan doen?
Ik bedoel ze versturen zelf niet vanuit Xiaomi naar het buitenland
Je zou dan echt met een freightpost bedrijf in zaken moeten gaan wil je het nog rendabel maken ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-05 15:38
Zijn er mensen die een preorder hebben geplaatst?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:16
Als we nou een petitie opmaken om Xiaomi naar Europa te krijgen? Moet te doen zijn! Gewoon over alle techfora / MiUI fora verspreiden... Moet lukken!

Iemand een idee hoe?

Signature

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
ik denk dat je in nederland niet echt veel opschiet.
Dan zou je de benelux moeten benaderen.
NLD is daar nog veel te klein voor. Vooral als je kijkt naar hoeveelheid die het gebruikt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rob2011
Dan zekers de dollar prijs in euro's betalen. Nee ik haal hem gewoon in China minimaal 34% basis korting. We zitten in de dip van de verzadiging, dus prijzen worden alleen maar lager. Gis jammer dat verzenden wat lang duurt. Maar goed. Je moet wat te klagen houden.

Maar ik vind 300 net te veel voor 150 heb je een goed en mooie tablet die over een jaar weer beter is dan de targa. Kan je nog beter Tweakers lezen en Fb ;)

Maar ik zou er graag een willen ... maar geen $$$$$ genoeg

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-02 14:46
Als deze net zo goed word als de Mi2s ga ik zeker overwegen om er één te bestellen wanneer dat kan.
Moet de prijs wel goed zijn natuurlijk.

Ibuygou.com heeft de tablet al aangekondigd, maar noemt nog geen datum.

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0Henk 'm!

• scsirob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 22:38
De afmetingen zijn helemaal wat ik zoek. Weet iemand of de kwaliteit van het scherm hetzelfde is als dat van de iPad Mini? Is het scherm van dezelfde fabrikant, of iets anders met een beetje reputatie? Voor mijn is helderheid en contrast (buitengebruik met zonlicht) doorslaggevend.

To terminate or not to terminate, that's the question...

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Is er nog geen ervaringen en discussietopic? Dan maak ik die wel aan! Volgende week zet ik hem online.

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dit zijn allemaal prachtige producten van xiaomi (de mi3 ook), maar ik vind het altijd zo zonde dat wij bij het importeren de prijs/presentatie verhouding verliezen en dan wordt de iPad mini gewoon weer interessanter...

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:58

Chocoball

瞧好吧!

mimang schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 22:09:
Als we nou een petitie opmaken om Xiaomi naar Europa te krijgen? Moet te doen zijn! Gewoon over alle techfora / MiUI fora verspreiden... Moet lukken!

Iemand een idee hoe?
Ik geef het weinig kans Xiaomi breidt dit jaar uit naar de BRIC landen en Vietnam, Singapore en Indonesie. Europe en VS staan voor dit jaar nog niet op de planning wist Gizchina eerder te vertellen maar wie weet verandert het net zo makkelijk in Q3/Q4.

• two
Chocoball schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 18:23:
[...]

Ik geef het weinig kans Xiaomi breidt dit jaar uit naar de BRIC landen en Vietnam, Singapore en Indonesie. Europe en VS staan voor dit jaar nog niet op de planning wist Gizchina eerder te vertellen maar wie weet verandert het net zo makkelijk in Q3/Q4.
Rusland is prima, dan wordt het een stuk makkelijker om ze hier heen te krijgen. Prima hoor!

Signature

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ted_W
Het is nu ook mogelijk om een pre-order te plaatsen bij ibuygou (met een aanbetaling van $100). Ik heb zojuist een pre-order geplaatst voor de 64GB versie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:22
Chocoball schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 18:23:
En niet te vergeten, Turkije volgens Gizchina. Dus als je er straks op vakantie bent, misschien prijs technisch (valuta koersen even in de gaten houden) voordeliger om het gewoon uit Turkije mee te nemen. :9
Ted_W schreef op zondag 01 juni 2014 @ 09:25:
Het is nu ook mogelijk om een pre-order te plaatsen bij ibuygou (met een aanbetaling van $100). Ik heb zojuist een pre-order geplaatst voor de 64GB versie.
Totaal prijs is $350 en dat vind ik toch best wel wat. Had graag max $300 gezien, maar goed, eerst even afwachten dat die uitkomt :)

[Voor 29% gewijzigd door EN-IS op 03-06-2014 14:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EN-IS
Volgens Xiaomi (tmall.com) is de MiPad vanaf 2 juli 12:00uur te bestellen, bij iBuygou is de MiPad te leveren vanaf 3 juli. :)

//EDIT
Een snelle rekensom leert dat je in totaal $300 kwijt bent aan de MiPad (exclusief invoer kosten en belasting);
- via Mister TaoBao plaats je de bestelling
- de MiPad wordt besteld bij Xiaomi (Tmall.com) voor ongeveer $250
- via Mister Taobao (tussen agent) kun je deze laten versturen naar Nederland voor ongeveer $50 (met DHL)
- Totaal $300 exclusief invoer kosten en belasting

Door de douane onderschept worden is altijd een 50/50 verhaal. Omgerekend voor euro225 ($300/1,32) heb je een vette tablet. Ik wil er ook graag 1 (Pipo P1 of de MiPad) ! :)

[Voor 70% gewijzigd door EN-IS op 29-06-2014 14:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

461943

scsirob schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:34:
De afmetingen zijn helemaal wat ik zoek. Weet iemand of de kwaliteit van het scherm hetzelfde is als dat van de iPad Mini? Is het scherm van dezelfde fabrikant, of iets anders met een beetje reputatie? Voor mijn is helderheid en contrast (buitengebruik met zonlicht) doorslaggevend.
Waarschijnlijk beter, want dat van de iPad Mini is nou niet bepaald denderend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-05 17:58

Kiswum

Gadget reviewer

EN-IS schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:40:
[...]

En niet te vergeten, Turkije volgens Gizchina. Dus als je er straks op vakantie bent, misschien prijs technisch (valuta koersen even in de gaten houden) voordeliger om het gewoon uit Turkije mee te nemen. :9
Ik denk dat Turkije 1 van de laatste landen gaat worden. In de snelheid die ze de webshops nu opzetten, kan het wellicht nog 1 jaar duren. Dus volgend jaar zomer zitten we met z'n allen voor de deuren van een Turkse Xiaomi store te wachten.

Wachtend op onze Mi4s-mini, Redmi 2s, MiPad 3 of MiTV3s

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• EN-IS
Kiswum schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 17:05:
Ik denk dat Turkije 1 van de laatste landen gaat worden. In de snelheid die ze de webshops nu opzetten, kan het wellicht nog 1 jaar duren. Dus volgend jaar zomer zitten we met z'n allen voor de deuren van een Turkse Xiaomi store te wachten.

Ik zie mijzelf al bij de deur van een Xiaomi shop staan ;) :9

• EN-IS
Kiswum schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 17:05:

Ik zie mijzelf al bij de deur van een Xiaomi shop staan ;) :9 Alleen ben ik bang dat het niet gunstiger zal zijn dan in Europa kopen (in verband met de hoge invoerkosten en rechten in Turkije).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Turkije ligt voor een gedeelte in Europa, over import hoef je je geen zorgen te maken lijkt me.

Verder is hij vanaf nu te koop bij Ibuygou voor 265,- euro incl. DHL verzending.
Op Xiaomishop.it is hij vanaf volgende week te koop voor 299,- excl. verzendkosten, maar gegarandeerd zonder invoerkosten. Verder is er ook 2 jaar garantie aanwezig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rob2011
Het is een mooi ding maar 300 is echt te veel voor een 8" voor dit geld is er ook veel anders te koop. En over een jaar wil je toch wat anders 😄

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:42
Voorlopig dus alleen voor de Chinezen een beetje betaalbaar. als hij goed leverbaar wordt, zal de prijs ook wel dalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Early adopters betalen altijd de hoofdprijs. Ik heb met niet echt veel met Tablets beziggehouden, doordat er naar mijn gevoel geen perfecte tablet momentel te koop is.
Ik heb een Asus Tranformer TF101 met keyboard dock, waarop ik 70% van mijn berichten type. Het grote nadeel is Android en de resolutie. 1280*800 is niet altijd ideaal voor een aantal websites. Tevens zien sites er vaak niet goed uit of zijn onbruikbaar vanaf je tablet. Dit gedeelte kan zijn opgelost door een hogere resolutie. Echter loop je dan nog steeds tegen problemen aan die je niet zou hebben met een Windows machine.

Een tablet met dock + hoge resolutie en Windows "ervaring" erop is op zich wel te vinden, maar dat zit je rond de 1200 euro en een net te grote scherm.

Ok, verder ontopic, ik vind de huidige webshop prijs wel meevallen, ik had verwacht dat ie voor 320 aangeboden zou worden vanuit China. Het is immers een tablet waarop je mogelijk 2 jaar of langer software support krijgt en op dit moment de snelste tablet ter wereld is met Android (vermoed ik). Tevens kun je het geheugen uitbreiden met een geheugenkaartje en dat is in 2014 redelijk uniek geworden.

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-05 10:08
Precies Kiswum! Ik heb een Nexus 7 2012 die toch ook weer trager begint te worden.
Heb nu de mipad besteld en verheug me op miui, dat bevalt me een stuk beter, leert mijn ervaring met de Xiaomi m2s.

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik ben ook erg benieuwd, maar zou graag eerst met de MiPad spelen, of een review van Tweakers zien voordat ik hem koop :)

• Eleni
Er staat al een een goede unboxing op internet, antutu benchmark meer dan 40000!
Was een link op Facebook die ik nu niet meer kan vinden.

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Die heb ik gezien ja, maar over de details (mini-lag, batterij, bouw, schermkwaliteit/echtheid etc) zegt het niet zoveel helaas.

• Eleni
Scherm schijnt hetzelfde als de ipad mini te zijn.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Hey Twitter zAo, mocht er een lag zijn, dan is dat binnen de kortste keren via een software update opgelost.
Het kan zijn dat de tablet de eerste maand nog bugs bevat, maar deze worden vrij snel opgelost en vooral als xiaomi.eu er zich tegenaan bemoeid.
Als ik de bouwkwaliteit van hun andere producten zie, dan zitten ze tegen de high end merken aan zoals Samsung en Sony. Door de keuzes van materiaal (afwerking van de achterkant), kan het wat goedkoper aanvoelen. Voor zover ik heb gemerkt is het wel allemaal zeer goed afgewerkt.

Ik weet niet hoe snel/langzaam de prijzen zullen zakken. Dus ik kan je niet zeggen of je 1-2 maanden moet wachten of niet.

#productdemo:
http://youtu.be/Bo2o62HslkU

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-05 18:17

MiliaanR

Just for fans.

Heeft de MiPad geen GPS?! :O

• EN-IS
Heeft geen GPS.

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-05 18:17

MiliaanR

Just for fans.

Erg jammer. Toch wil ik er een. :+

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Kiswum schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:57:
Hey Twitter zAo, mocht er een lag zijn, dan is dat binnen de kortste keren via een software update opgelost.
Het kan zijn dat de tablet de eerste maand nog bugs bevat, maar deze worden vrij snel opgelost en vooral als xiaomi.eu er zich tegenaan bemoeid.
Als ik de bouwkwaliteit van hun andere producten zie, dan zitten ze tegen de high end merken aan zoals Samsung en Sony. Door de keuzes van materiaal (afwerking van de achterkant), kan het wat goedkoper aanvoelen. Voor zover ik heb gemerkt is het wel allemaal zeer goed afgewerkt.

Ik weet niet hoe snel/langzaam de prijzen zullen zakken. Dus ik kan je niet zeggen of je 1-2 maanden moet wachten of niet.

#productdemo:
http://youtu.be/Bo2o62HslkU
Ik ben met je eens dat het er goed uitziet, maar de prijs is ook gelijk aan een dergelijke tablet van Samsung. Nu is de Samsung software om te :'( maar dit heeft weer Chinese spullen, nog geen root en Xposed.
Daarbij komt dat je het laat importeren, wat mogelijk duane kosten en retourproblemen met zich mee kan brengen.

Ik wil gewoon eerst zien, dan geloven. :)

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

zAo, ik kan je hopelijk dit weekend alle informatie geven die je nodig hebt.
Ik zou zeggen tegen iedereen, gooi al je vragen hier neer, want ik wil een en ander wel voor jullie duidelijk maken/bewijzen/testen :)

• Eleni
De mijne is ook onderweg!
😁

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Thanks Kiswum. Ik zou graag meer willen weten over:
- De onverwijderbare bloatware/Chinese software;
- Batterij (ik snap dat je dat nu niet kan testen :))
- Hoe responsief de toetsen zijn wanneer de tablet onder load is;
- Hoe snel Chrome is bij complexe websites;
- Wifi bereik;
- Gevoel :)

• two
Ik wacht de reviews even af, ga naar Amerika + Canada, dus wacht het even af, kan daar waarschijnlijk nog wel iets meenemen wat goedkoper is ;)

Signature

• Ford_Prefect
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 10:55
Zojuist besteld bij Antelife. Goede ervaring met deze webshop. De customer service was zo aardig om de verzending gratis aan te passen naar DHL en er een lage waarde op te zetten ivm invoerrechten. Hopelijk op deze manier voor $319 dollar alles binnen een paar dagen in huis. :)
Zag dat er een ervaringen topic wordt aangemaakt. Zal mijn ervaringen daar in posten.

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ford_Prefect schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 08:59:
Zojuist besteld bij Antelife. Goede ervaring met deze webshop. De customer service was zo aardig om de verzending gratis aan te passen naar DHL en er een lage waarde op te zetten ivm invoerrechten. Hopelijk op deze manier voor $319 dollar alles binnen een paar dagen in huis. :)
Zag dat er een ervaringen topic wordt aangemaakt. Zal mijn ervaringen daar in posten.
Hoe heb je dat van DHL geregeld? Voor 230,-- begint het wel erg aantrekkelijk te worden allemaal :o

• Ford_Prefect
Ik heb het niet echt geregeld. Heb voor de gratis verzending gekozen en toen heeft Antelife het gratis upgegrade naar DHL ivm de waarde van het pakket. Misschien omdat ik daar al diverse telefoons had besteld; het is het proberen waard. Verzending kan gratis (duurt dan wel langer)

• theduke1989
Op marktplaats gaan ze al voor 290,- in de verkoop :( wil je niet lang wachten en zonder invoerrechten ??

[Voor 15% gewijzigd door theduke1989 op 12-07-2014 13:00]

• Ford_Prefect
theduke1989 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:58:
Op marktplaats gaan ze al voor 290,- in de verkoop :( wil je niet lang wachten en zonder invoerrechten ??
Idd. zag deze op marktplaats:
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Voor 298 euro in huis.
Scheelt trouwens nog wel ruim 50 euro met uit china halen in mijn geval...

ps. why the frown?

• theduke1989
het moest een ''what'' smily zijn, maar tweakers denkt daar anders over qua combo's :O

OT: weer verder...

[Voor 11% gewijzigd door theduke1989 op 12-07-2014 13:09]

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik zou wel opletten met Xiaomi via aanbiedingsites/Ebay/MP/etc.
Er zijn geen officiele dealers op dit moment in Europa.
Xiaomi producten worden vrij snel na of net voor de release al nagemaakt.
Dit was in ieder geval bij de Mi2 en Redmi. De kans bestaat dat dit ook bij de MiPad zal gaan gebeuren. Merk, type en buitenkant is nauwelijks te onderscheiden van de echte. Het grote verschil zit in de hardware aan de binnenkant van het apparaat.
Via tools als CPU-z, kun je controleren welke hardware erin zit.

De MP aanbieding kan echt zijn, maar probeer hem bij voorkeur zelf op te halen en vraag of je het kunt testen met een programma zoals CPU-Z of Quick System Info.

• marc574
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-05 11:38
De Mi-Pad is nu ook te koop bij DealExtreme http://e.dx.com/collectio...tm_campaign=20140709mipad

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eleni
Daar zou ik geen gebruik maken van gratis verzending: kan gemakkelijk een maand duren en je kunt niet zien waar je pakje uithangt.
Iets duurs als een tablet koop ik toch liever bij Ibuygou en betaal dan wat meer voor DHL.
Met goedkope gadgets vind ik DealExtreme geen probleem.

• Ford_Prefect
Eleni schreef op zondag 13 juli 2014 @ 09:54:
Daar zou ik geen gebruik maken van gratis verzending: kan gemakkelijk een maand duren en je kunt niet zien waar je pakje uithangt.
Iets duurs als een tablet koop ik toch liever bij Ibuygou en betaal dan wat meer voor DHL.
Met goedkope gadgets vind ik DealExtreme geen probleem.
mijn ervaring met de gratis verzending van Antelife (via Swiss post of Hong Kong post) is dat het er altijd binnen 2 weken is en pakketjes netjes aankomen. Hoef niet zo nodig te tracken in de tussentijd :)

mocht er iets niet goed gaan, dan open je een geschil bij Paypal en dan krijg je je geld terug. Risico van de verkoper is tot aan jouw deur.

[Voor 10% gewijzigd door Ford_Prefect op 14-07-2014 08:30]

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ford_Prefect schreef op maandag 14 juli 2014 @ 08:29:
[...]
mijn ervaring met de gratis verzending van Antelife (via Swiss post of Hong Kong post) is dat het er altijd binnen 2 weken is en pakketjes netjes aankomen. Hoef niet zo nodig te tracken in de tussentijd :)

mocht er iets niet goed gaan, dan open je een geschil bij Paypal en dan krijg je je geld terug. Risico van de verkoper is tot aan jouw deur.
Bij mij is het ook erg vaak goed gegaan, maar ik heb ook weleens 3 maanden mogen wachten. Erg raar als je dan je pakje openmaakt.

• Ford_Prefect
Waar ik nu tegenaan loop is dat ik bericht krijg dat ze de tablet eigenlijk niet op voorraad hebben... :(

Even kijken of ik ga cancellen of ga wachten...

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ford_Prefect schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:54:
Waar ik nu tegenaan loop is dat ik bericht krijg dat ze de tablet eigenlijk niet op voorraad hebben... :(

Even kijken of ik ga cancellen of ga wachten...
Bij welke winkel?

• allesvooriphone
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-12-2022
Hoe zit het met het beeldscherm? op sommige videos ziet het er een beetje goedkoop uit....

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ladies and gentlemen, we've got 'm!

Zonder invoer kosten.

• EN-IS
Kiswum schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:48:

Zonder invoer kosten.
Ik moest lachen! :D

• Eleni
Hier is hij vandaag ook gearriveerd, geen invoerrechten! Was weer keurig ingepakt in kadopapier!😀

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik moest de ML ROM verwijderen, want die bevatte wat bugs.

Babbelen over de MiPad, dat kan hier: [Xiaomi MiPad] Ervaringen & Discussie

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 16:53
Waar heb je de jouwe besteld ?

Zonder invoer kosten.

Samsung Note 10 plus ,Samsung Galaxy Note Pro 12.2, BMW i3 ah94

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Hij komt van www.ibuygou.com.
Het pakketje is op woensdag opgehaald en op maandag ontvangen.

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-05 19:34

Zonder invoer kosten.
Hoe krijg je hem zonder invoerkosten? :O
Ik moest laatst nog 71 euro importkosten aan DHL betalen voor mijn smartphone :|

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-04-2022
Ibuygou verpakt en verzend hun pakketjes altijd als een cadeau. Ik heb nog nooit invoerrechten betaald.

• Ted_W
Pastapipo schreef op maandag 21 juli 2014 @ 09:30:
[...]

Hoe krijg je hem zonder invoerkosten? :O
Ik moest laatst nog 71 euro importkosten aan DHL betalen voor mijn smartphone :|
Het is denk ik ook een beetje geluk hebben dat de douane jouw pakketje er niet uitpikt. Overigens had ik voor mijn Xiaomi MI2S wat ik ook bij ibuygou had besteld, ook geen invoerkosten hoeven te betalen. Inderdaad keurig strak ingepakt in cadeaupapier.

Ik wacht nog steeds op mijn 64GB Mi Pad die ik als pre-order heb staan. In China is die volgens mij ook te bestellen, dus ik hoop dat ze snel te leveren zijn.

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-05 19:34
Laat weten hoe dat bij jullie gaat. Ik zit nog te twijfelen tussen de Mipad en de Nvidea Shield Tablet.
Aangezien de prijzen niet veel zullen verschillen mocht ik importkosten moeten betalen, maar dit wordt een ander verhaal als dat niet hoeft.

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
$280,- bij pandawill, ik heb hem gelijk besteld voor familie (Die van mij is nog onderweg)http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=monday

[Voor 3% gewijzigd door Willian40 op 21-07-2014 17:17]

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Willian40 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:15:
$280,- bij pandawill, ik heb hem gelijk besteld voor familie (Die van mij is nog onderweg)http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=monday
Aaaaand it's gone :) Wel geeft het aan dat er een kleine prijsverlaging aan kan komen, zeker nu de 64GB versie leverbaar begint te worden.

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-05 23:00
"Xiaomi brengt 64 GB model Mi Pad naar Europa"

http://nl.hardware.info/n...-model-mi-pad-naar-europa

• EN-IS
Het is een ietwat nietszeggende artikel, beter gezegd het klinkt alsof ze klakkeloos een artikel hebben overgenomen en niet hebben verdiept in Xiaomi. :/

Uit de artikel is niet duidelijk hoe Xiaomi ( - en nee Xiaomishop is geen officiële winkel van Xiaomi of een dochteronderneming - laat staan dat Xiaomi er zelf achter zit - ) de Mi Pad naar Europa zal brengen:
- zal deze in de winkel komen liggen?
- of is deze online te bestellen?
- komt Xiaomi naar Europa?

Na het lezen van de artikel heb ik meer vragen dan antwoorden :? . Enige officiële winkel waar ik mee bekend van Xiaomi is http://xiaomi.tmall.com (waar ik zelf een keer heb geshopt) - er is op dit moment geen officiële winkel/shop van Xiaomi in Europa.

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-05 23:00
Ik had precies hetzelfde. Hoopte dat men hier wist hoe het precies zat :P Afwachten maar lijkt mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ted_W
De 64GB Mi-Pad is eindelijk op voorraad bij ibuygou, yes! Zojuist de bestelling afgerond (ik had het al staan als pre-order en 100$ aanbetaald) en een smart filp-open cover erbij besteld. Nu hopen dat het snel aankomt :)

• EN-IS
Ted_W schreef op zondag 27 juli 2014 @ 20:32:
De 64GB Mi-Pad is eindelijk op voorraad bij ibuygou, yes! Zojuist de bestelling afgerond (ik had het al staan als pre-order en 100$ aanbetaald) en een smart filp-open cover erbij besteld. Nu hopen dat het snel aankomt :)
Dank voor de tip. Wat een prijs zeg! :X Niets tegen iBuygou alleen heb ik dit er persoonlijk niet voor over, voor dit geld kan ik hier een iPad kopen.

Het aantrekkelijk aan de MiPad is de kwaliteits-prijs verhouding (alle Xiaomi producten zijn hier bekend om), als deze (de 64gb model) voor een bedrag van rond de 300euro te importeren is, dan is het nog te doen, anders niet.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Als de iPad dezelfde specificaties + Android zou hebben, dan zou je waarschijnlijk voor de Apple gaan ;) Helaas draait er geen Android op en is de hardware anders. Je mist bijvoorbeeld de unieke Tegra K1. Xiaomi is het enige merk die dat momenteel levert.

Over 1 maand zullen de prijzen wel weer verder zakken, want dan heb je meerdere merken die het zullen aanbieden.

p.s. hij is toch onder de 300 euro incl. verzendkosten?
Price: € 251,85
DHL € 24,09
€ 275,94

Doanekosten, onbekend.
In mijn geval €0,00

Tot nu toe waren minimaal 10 bestellingen gratis via ibg. Mijn allereerste bestelling heb ik via een Tweaker gedaan en daarbij was de opgegeven waarde €380,- Ik moet toen voor mijn Mi2 ongeveer € 30 neerleggen bij de douane.

[Voor 35% gewijzigd door Kiswum op 28-07-2014 12:05]

• EN-IS
Kiswum schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:00:
Als de iPad dezelfde specificaties + Android zou hebben, dan zou je waarschijnlijk voor de Apple gaan ;) Helaas draait er geen Android op en is de hardware anders. Je mist bijvoorbeeld de unieke Tegra K1. Xiaomi is het enige merk die dat momenteel levert.

Over 1 maand zullen de prijzen wel weer verder zakken, want dan heb je meerdere merken die het zullen aanbieden.
- knip-
Tot nu toe waren minimaal 10 bestellingen gratis via ibg. Mijn allereerste bestelling heb ik via een Tweaker gedaan en daarbij was de opgegeven waarde €380,- Ik moet toen voor mijn Mi2 ongeveer € 30 neerleggen bij de douane.
Binnenkort de Nvidia Shield niet vergeten (is het nou een tablet?) :) Niet dat ik deze interessant vind. Het gaat niet alleen om de hardware maar voornamelijk om de gebruikservaring, in die zin is iOS erg aangenaam. Ik hoop dan ook dat Miui en Xiaomi een vervanger zal zijn voor iOS en Apple producten.

Ik zie hier $479 staan, dat is met de huidige valuta koers €367 (PayPal-wisselkoers vanaf 28 jul 2014: 1 euro = 1,30199 Amerikaanse dollar).

Op de site van iBuygou kun je ook direct voor EURO als betaal valuta kiezen. De prijs van de MiPad 64gb veranderd naar €349.67. Als je direct in Euro's afrekent ben je voordeliger uit. Dit zijn de prijzen exclusief verzendkosten en andere kosten (douane/import/etc.), die komen en kunnen er nog bij komen.

PS; ik denk dat ik ook wel een ietwat vertekend beeld heb, dit omdat ik de Tmall shop (van Xiaomi) als referentie neem. O-)

[Voor 4% gewijzigd door EN-IS op 28-07-2014 12:27]

• theduke1989
Een shop toegevoegd, Een Nederlandse shop die ook meteen in Nederland is gevestigd en zo dus al je klanten en feedback krijgt in onze taal.

Volgens reviews een veilige shop, en bestellen vaak uit Xaomi.com zelf...
Qua prijzen soms duur en soms valt het reuze mee aangezien de kosten verzend/douane inbegrepen zijn...

• EN-IS
theduke1989 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:07:
Een shop toegevoegd, Een Nederlandse shop die ook meteen in Nederland is gevestigd en zo dus al je klanten en feedback krijgt in onze taal.

Volgens reviews een veilige shop, en bestellen vaak uit Xaomi.com zelf...
Qua prijzen soms duur en soms valt het reuze mee aangezien de kosten verzend/douane inbegrepen zijn...
Over welke shop heb je het? :?

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

i-GadgetshopNL,

Dit is toch de link naar de 64GB variant van de MiPad bij ibuygou EN-IS, welke prijs zie je staan als je de valuta naar de Euro omzet?

http://www.ibuygou.com/p-...ive_touchscreen-6195.html

• Robkazoe
Prijsverschil met de 16GB begint nu ook wat groter te worden:
http://www.ibuygou.com/p-...ive_touchscreen-6177.html
Nu zo'n 305 dollar (=226 euro).

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Waarom gebruikt men niet gewoon de omrekenknop valuta knop op de sites :s
Dat is wat je namelijk letterlijk afrekent = 222,65 euro.

[Voor 7% gewijzigd door Kiswum op 28-07-2014 17:54]

Anoniem: 393499

Is Xiaomiworld betrouwbaar?

http://www.xiaomiworld.com/xiaomi-mipad.html

Best een goede prijs voor mipad 64GB (350 dollar / 260 euro)

• Ted_W
@EN-IS: voor €367 die jij gezien hebt, zou ik het ook niet gekocht hebben, maar ik heb toch echt ruim €100 minder betaald voor mijn 64GB Mi-Pad, ongeveer €248,- (ja, het was gisteren $5 goedkoper dan vandaag, gisteren was het $340 in totaal en vandaag $345).

En de Mi-Pad is onderweg met DHL, ibuygou is wat dat betreft gewoon snel met afhandelen.

Overigens is alleen de witte op voorraad als je de 64GB wilt, maar daar heb ik geen moeite mee.

[Voor 12% gewijzigd door Ted_W op 28-07-2014 20:26]

• EN-IS
Kiswum schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:54:
i-GadgetshopNL,

Dit is toch de link naar de 64GB variant van de MiPad bij ibuygou EN-IS, welke prijs zie je staan als je de valuta naar de Euro omzet?

http://www.ibuygou.com/p-...ive_touchscreen-6195.html
Vage bericht dan. Heeft hij het over een shop, noemt hij de shop niet in zijn post :z
//EDIT, volgens mij kun je beter maar niet gebruik maken van deze 'i-gadgetshop', nergens een KvK nummer te vinden, geen duidelijke (bedrijfs)informatie (het is geen bedrijf dat moge duidelijk zijn), geen algemene voorwaarden, enzovoort.
Kiswum schreef op maandag 28 juli 2014 @ 17:27:
Waarom gebruikt men niet gewoon de omrekenknop valuta knop op de sites :s
Dat is wat je namelijk letterlijk afrekent = 222,65 euro.
Ik zag echt $479 staan :? Dat staat er nu niet meer nee. De prijs die je noemt is de prijs van de 16gb en de valuta knop, die heb ik gebruikt :)
Ted_W schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:25:
@EN-IS: voor €367 die jij gezien hebt, zou ik het ook niet gekocht hebben, maar ik heb toch echt ruim €100 minder betaald voor mijn 64GB Mi-Pad, ongeveer €248,- (ja, het was gisteren $5 goedkoper dan vandaag, gisteren was het $340 in totaal en vandaag $345).

En de Mi-Pad is onderweg met DHL, ibuygou is wat dat betreft gewoon snel met afhandelen.

Overigens is alleen de witte op voorraad als je de 64GB wilt, maar daar heb ik geen moeite mee.
Kiswum en jij hebben gelijk, de prijs is $345. Geen $479 zoals ik dat vanmiddag zag, daarom schrok ik ook :P
Phew! Ik heb het niet besteld, de witte kleur vind ik helaas niks voor mij. Ik heb iBuygou al een bericht gestuurd en gevraagd wanneer ze nieuwe kleuren verwachten :)

[Voor 6% gewijzigd door EN-IS op 28-07-2014 21:24]

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

• EN-IS
Het lijkt erop dat de 16GB in de aanbieding is. :)
De 16GB is nu geprijsd voor $278.99 bij Pandawill.

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

EN-IS schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 11:54:
Het lijkt erop dat de 16GB in de aanbieding is. :)
De 16GB is nu geprijsd voor $278.99 bij Pandawill.
Nice. Wat zijn de ervaringen met Pandawill? Bestellen jullie dan met de standaard post service, of betalen jullie extra voor DHL?

• EN-IS
zAo schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 12:15:
Nice. Wat zijn de ervaringen met Pandawill? Bestellen jullie dan met de standaard post service, of betalen jullie extra voor DHL?
Ik zelf heb geen ervaringen met Pandawill, alleen tot zover ik kan beoordelen is Pandawill betrouwbaar en een ervaren verkoper in Smartphones/Tablets.

Wanneer het gaat om zulke bedragen en producten, is het verstandig om te kiezen voor DHL of soortgelijke verzendservice. :)

• Er_Damn
  • Registratie: Maart 2009
Pandawill is prima, heb er al twee telefoons van besteld in de afgelopen maanden. Had trouwens ook gewoon standard shipping gedaan. Op de verpakking schrijven ze gift, kantoorspullen dacht ik.

• Robkazoe
Ben zelf wel heel gevoelig voor dit soort dingen als kleurtjes. Ziet er tof uit maar ik ga mij inhouden!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:55

rg-mohwa

Phoe Hé

het is hier toch verdacht stil, terwijl de tablet vrijwel dezelfde specs heeft als de nexus 9 heb ik toch niet het gevoel dat net zo veel aandacht krijgt. Iemand ervaringen met deze tablet ?

• jorritkramer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-05 08:36
ben aan het kijken waar ik het beste kan bestellen met eventuele invoer kosten ( waar ik eigelijjk geen zin in heb ) iemand tips?

• Korenwulf
  • Laatst online: 03-12-2021
De mi-pad geïmporteerd via ibuygou. Kan ik iedereen aanraden. 4 keer besteld altijd goed gegaan. De mi-pad 64gb is een verademing tov de Pipi m9 pro die ik hiervoor had.

• chipzakje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-08-2021
Korenwulf schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:08:
De mi-pad geïmporteerd via ibuygou. Kan ik iedereen aanraden. 4 keer besteld altijd goed gegaan. De mi-pad 64gb is een verademing tov de Pipi m9 pro die ik hiervoor had.
Krijg je geen douane kosten?
Wat is de prijs, er staat $100 lijkt me te goedkoop
Hoelang duurt het voordat het aankomt?

• Ted_W
chipzakje schreef op zondag 28 december 2014 @ 00:55:
[...]

Krijg je geen douane kosten?
Wat is de prijs, er staat $100 lijkt me te goedkoop
Hoelang duurt het voordat het aankomt?
De 64GB kost $295 (ex verzendkosten), dus ik waarschijnlijk heb je verkeerd gekeken. Maar dan nog is $295 een goede koop voor wat je krijgt (ik spreek uit ervaring).

• Korenwulf
  • Laatst online: 03-12-2021
Bij Ibuygou geen douane kosten gehad. De verzendkosten inclusief verzekering kwam op 30 euro. Heb ook andere artikelen gekocht dus kan niet precies aangeven wat de douane kosten voor de mi-pad was. De zending had ik 9 dagen na bestellen in huis.

• TomF
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05 23:27
Mi Pad in de sale op http://www.ibuygou.com/ en geruchten dat de nieuwe morgen word aangekondigt.
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee