• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 11:41
Xiaomi Redmi 1s Ervaringen & Discussie Topic

Xiaomi begon 4 jaar geleden als een ontwikkelaar voor "Custom-ROM's". Tegenwoordig is Miui een van de grootste merken op het gebied van deze ROM's, voor Smartphones.
Inmiddels hebben ze al een aantal telefoons op de markt gebracht. In chronologische volgorde is dit de lijst van hun telefoons: Mi1, Mi1 Youth, Mi2, Mi1s, Mi2s, Mi2a, Redmi, Mi3, Redmi 1s en Redmi Note + Pro.
Op deze Redmi 1s is Miui V5 met Android 4.3 voorgeïnstalleerd. Vanuit Xiaomi wordt er Chinees, Traditioneel Chinees en Engels meegeleverd als standaard taal.
De "Xiaomi Redmi 1s" is de directe opvolger van de "Xiaomi Hongmi/Redmi". De behuizing is geheel gelijk gebleven, er zijn alleen intern een aantal dingen veranderd.
In de praktijk is gebleken dat de eerste Redmi zeer goed in de smaak is gevallen bij de gebruikers. Dat budget toestel is redelijk snel en stabiel gebleken. Met de Redmi 1s is dit alleen maar verbeterd. Door de gebruikte Qualcomm processor is hij de benchmarks vele malen sneller geworden.
Heb je vragen of wil je je mening geven over deze telefoon, dan kun je terecht in dit topic.

Hier de verschillen tussen de oude en de nieuwe Redmi:
Redmi vs. Redmi 1s

Redmi/HongmiRedmi 1s
Quad-core 1,5GHz MediatekQuad-core 1,5GHz Qualcomm
1,3MP frontcam1,6MP frontcam
4GB + Micro SD tot 32GB8GB + Micro SD tot 64GB
A-GPS + GPSA-GPS + GPS + GLONASS + Beidou

Inhoudsopgave:
Specificaties van het toestel
Foto's van het toestel
Benchmarks op basis van de originele rom
Interessante links

Specificaties:
2G Netwerk:GSM / 850/900/1800/1900 MHz
3G Netwerk:WCDMA 900/2100 MHz
4G Netwerk:Niet beschikbaar
Simkaart:2x normale SIM
Formaat:137 x 69 x 9,9 mm
Gewicht:158g
Scherm type:IPS LCD capacitieve touchscreen, 16M kleuren, Gorilla glass 2
Scherm formaat:1280 x 720 pixels, 4,7" (~320 ppi)
Multitouch: 10 vingers
Waterdicht:Nee
Hoofdtelefoon aansluiting:Ja, 3,5mm (CTIA)
Luidspreker:Ja
Geluid:Vibratie + MP3/WAV ringtones
SD card:Micro SD (maximaal 64GB)
Opslag geheugen (ROM):8 GB
Werkgeheugen (RAM):1 GB
Data snelheid EDGE/GPRS:107/296 kbps
Data snelheid HSUPA/HSDPA/LTE:HSUPA 5,8 Mbps / HSDPA 42 Mbps
WLAN:Wi-Fi 802.11 b/g/n op 2,4GHz, Wifi Direct, DLNA, WiFi hotspot
Bluetooth:v4.0 Low Energy, A2DP
NFC:Nee
USB:Micro USB v2.0 (MHL), USB On-the-go
Camera (back):8 MP (16:9) 3264x2448 pixels, F2.2 camera, autofocus, LED flash, 4x digitale zoom
Opties:Geo-tagging, touch focus, beeld stabilisatie, HDR, burstmodus, panorama
Video:1080p HD@30fps, video stabilisatie, HDR, gezichtsherkenning, QR code scannen, filmen met LED verlichting, versnelde film opnames
Camera (front):1,6 MP 1440x1080 pixels
Opties:Geo-tagging, touch focus, beeld stabilisatie
Video:720p HD@30fps
Chipset:Qualcomm MSM8228, Snapdragon 400
CPU:Quad-core 1,6 GHz
GPU:Adreno 305
Sensoren:Snelheidsmeter, gyroscoop, nabijheid, kompas, barometer, gewicht, licht
Berichten:SMS (threaded view), MMS, Email, Push Mail, IM, Push Email, RSS
Browser:HTML 5 / Standaard Android
Radio:Stereo FM radio, zonder headset te gebruiken
GPS:GPS, A-GPS, GLONASS, Beidou
Java:Ja, via Java MIDP emulator, Adobe Flash player is verkrijgbaar
Kleuren leverbaar:Wit, Zwart, Geel en Roze
Accu:Verwisselbare Li-Ion 2000 mAh accu
Geluid afspelen:MP3/ACC/AMR/OGG/M4A/MID/WMA/FLAC/APE/AAC/WAV
Foto openen:JPEG/PNG/GIF/BMP
Video afspelen:MP4/rmvb/flv720P/H.264/H.263
Documenten:Word, Excel, PowerPoint en PDF
Led kleuren:Blauw, Rood, Oranje, Geel, Cyaan, Wit en Violet

- Agenda, wekker, foto/film editor
- Exchange mail
- Google apps
- Voice memo/belcommando's (Alleen in het Chinees)
- NL toetsenbord + Veegcommando's (Swype concept)
- Actieve ruisonderdrukking via 2 microfoons
- TV-out (via MHL A/V link) Wi-fi Display
- SNS integratie

Foto's van het toestel

Benchmarks op basis van de Multi-Language ROM:

Klik op de thumbnail voor het volledige plaatje.

Links:
Engelstalige Xiaomi website
Specificaties van het toestel (vertaald)
Europese Miui ontwikkelaars (vroeger MiuiAndroid)
Miui website
Achtergrondinformatie over Miui
Gizchina, houdt de ontwikkelingen van Chinese smartphones in de gaten
Handleiding om de ROM op je Hongmi te flashen
Haal hier de laatse MIUI Multi Language updates voor de beste ervaringen met je Xiaomi

Rooten:
Als tip wil ik graag het volgende meegeven: Als je je telefoon besteld, probeer ervoor te zorgen dat men geen andere ROM op het toestel zet. Je kunt namelijk problemen krijgen als je je telefoon wilt rooten/flashen/voorzien van een nieuwe ROM. Vaak wordt er een ROM op gezet waar een hoop bugs of verouderde data in staat. Tevens is de app "Updater" verwijderd en deze is zeer belangrijk als je je OS wilt updaten. Probeer er dus voor te zorgen dat je telefoon origineel Chinees is en kies er nooit voor om de ML ROM te laten meeleveren.
Via de originele Chinese ROM is het binnen 10 minuten mogelijk om hem te voorzien van de Nederlandse taal.

Hier is de handleiding die ik heb gebruikt om de Redmi 1s te rooten:
http://en.miui.com/thread-21881-1-1.html
Haal uit 1 van deze topics je Stable ML ROM voor de Redmi 1S:
http://xiaomi.eu/communit...-weekly-rom-releases.103/
Als de ingebouwde bootloader niet werkt, dan kan deze worden gebruikt:
http://xiaomi.eu/communit...stions.24354/#post-208166

Tenslotte, is hier een korte instructie van iemand die een andere tool heeft gebruikt en het voor elkaar kreeg om alsnog een andere bootloader erop te zetten.
http://xiaomi.eu/communit...s-in-fastboot-mode.24377/

Reviews:
pricewatch: Xiaomi Redmi 1s

Andere Xiaomi Topics:
Xiaomi X1 (MIUI) / MI-ONE: Ervaringen en Discussie
[Xiaomi Mi-Two] Ervaringen en Discussie
[Xiaomi M2S & M2A] Ervaringen en Discussie
[Xiaomi Mi3] Ervaringen en Discussie
[Xiaomi Hongmi (Redmi)] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Mi-Pad] Importeren, Levertijden en Prijzen deel 1
[Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)

Chinaphone topic:
Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Je kunt gebruik maken van deze website i.xiaomi.com om je telefoon terug te vinden als deze kwijt of gestolen is, je kunt ook een alarm af laten gaan om je toestel in je buurt te traceren. Tevens kun je je synchronisatie instellingen hier aanpassen.

Webshops
Hier zijn een aantal webshops waar Xiaomi producten te koop zijn, let er wel op dat je officiële goederen koopt. Xiaomi producten worden over het algemeen zeer snel nagemaakt.
Ibuygou
To2c
Merimobiles
Antelife
Pandawill
Banggood
1949deal
Etotalk

NL Sites
Dual Slim
Retail Heaven

De topicstart wil ik graag zo interessant mogelijk houden en extra input wordt zeer gewaardeerd. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om interessante wetenswaardigheden over deze telefoon toe te laten voegen. Als er tips zijn om dit topic aantrekkelijker te maken, dan hoor ik dat ook graag.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Je mist er 1 in de webshop lijst. Die verkopen ook originele Xiaomi.

www.to2c.com

Ze stunten ook nog al eens met artikelen.

• Kiswum
Bedankt Starcopy, de webshop is toegevoegd.

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:47
Goed werk Kiswum....

Pas een rode backcover besteld bij Banggood, via direct NL afgezonden, ben benieuwd.

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

• SittingDuck
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08-2018

SittingDuck

DualSim Fan

Mooie overzichtelijke intro!

Zou je ook de NL webshop in de signature willen opnemen in de OP? Wellicht ook interessant, want waarom enkel Chinese sites :)

[Voor 11% gewijzigd door SittingDuck op 21-06-2014 22:32]

Doogee.nl

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
SittingDuck schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 22:30:
Mooie overzichtelijke intro!

Zou je ook de NL webshop in de signature willen opnemen in de OP? Wellicht ook interessant, want waarom enkel Chinese sites :)
Slimmerik. d:)b

• Kiswum
Ik zal Retailheaven bij de sites erbij plaatsen.
Bedankt voor de tip SittingDuck!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:37

Zenix

BOE!

Aangezien mijn Cubot GT99 dood is ben ik op zoek naar nieuwe chinees.

Ik zie bij 3G staan WCDMA 900MHz werkt dat goed? Aangezien mijn Cubot GT99 dat niet had.

Tevens staat in de TS dat ik beste originele rom kan kiezen, dus hier de eerste optie kiezen?
http://www.to2c.com/xiaomi-hongmi-1s-redmi-basic.html

[Voor 15% gewijzigd door Zenix op 22-06-2014 00:07]

10680Wp | Stuur DM voor Raisin of IBKR bonus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Yay, een eigen topic voor de 1s :D
Zenix schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 23:53:
Aangezien mijn Cubot GT99 dood is ben ik op zoek naar nieuwe chinees.

Ik zie bij 3G staan WCDMA 900MHz werkt dat goed? Aangezien mijn Cubot GT99 dat niet had.

Tevens staat in de TS dat ik beste originele rom kan kiezen, dus hier de eerste optie kiezen?
Ik ben ook van een Cubot GT99 naar een Xiaomi Redmi 1s gegaan. Wat een verschil zeg! De Redmi 1s voelt veel luxer aan, heeft ook betere specs (de 10 point touch in vergelijking met de 5 point touch van de GT99 ook niet vergeten) en is gewoon een all-round betere ervaring.

Het maakt niet echt uit welke ROM je erop laat zetten, via Xiaomi.eu kun je altijd de meest recente, stabiele multilanguage ROM vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Domokun schreef op zondag 22 juni 2014 @ 00:37:
Yay, een eigen topic voor de 1s :D

[...]

Ik ben ook van een Cubot GT99 naar een Xiaomi Redmi 1s gegaan. Wat een verschil zeg! De Redmi 1s voelt veel luxer aan, heeft ook betere specs (de 10 point touch in vergelijking met de 5 point touch van de GT99 ook niet vergeten) en is gewoon een all-round betere ervaring.

Het maakt niet echt uit welke ROM je erop laat zetten, via Xiaomi.eu kun je altijd de meest recente, stabiele multilanguage ROM vinden.
Bedankt voor je antwoord! Ziet er inderdaad erg goed uit.
Het flashen van ML rom kan dat via updater of moet dat via CWM?

[Voor 4% gewijzigd door Zenix op 22-06-2014 00:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Zenix schreef op zondag 22 juni 2014 @ 00:41:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Ziet er inderdaad erg goed uit.
Het flashen van ML rom kan dat via updater of moet dat via CWM?
Als ik een advies mag geven, neem niet de ML bij to2c. Ik heb het gedaan met alle ellende van dien. Ik na tijd heel wat emails met ze uitgewisseld, en uiteindelijk (nadat ik zelf het probleem had opgelost) aangeraden om gelijk die van xiaomi.eu er op te zetten. Voordat je besteld, zou ik er anders een mailtje aan wagen en vragen welke ML rom ze er op zetten. Diegene waarmee ik de mailwisseling heb gehad heet Susan, en ze leek blij met mijn idee. Dus wie weet. Je kunt proberen om naar mijn ordernr te refereren: 100020060‏

MEt een beetje geluk krijg je dan gelijk de goede rom er op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

starcopy schreef op zondag 22 juni 2014 @ 01:22:
[...]

Als ik een advies mag geven, neem niet de ML bij to2c. Ik heb het gedaan met alle ellende van dien. Ik na tijd heel wat emails met ze uitgewisseld, en uiteindelijk (nadat ik zelf het probleem had opgelost) aangeraden om gelijk die van xiaomi.eu er op te zetten. Voordat je besteld, zou ik er anders een mailtje aan wagen en vragen welke ML rom ze er op zetten. Diegene waarmee ik de mailwisseling heb gehad heet Susan, en ze leek blij met mijn idee. Dus wie weet. Je kunt proberen om naar mijn ordernr te refereren: 100020060‏

MEt een beetje geluk krijg je dan gelijk de goede rom er op.
Heb hem besteld met orginele ROM, zelf nooit problemen gehad met het flashen, maar moet dat via de chinese CWM of kan het gewoon via die updater app?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Bij de ML versie die to2c er tot nu toe opzette, zit nu net die updater app er niet in. Dus dan ga je het niet redden. Je moet dan via de eigen cwm flashen en het bestand hernoemen naar update.zip.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:40
Jongens, er is nog geen CWM voor deze telefoon.

de standaard recovery is overigens wel prima, vanuit daar kan je sowieso de .eu rom flashen.

Maar het makkelijkst is idd via de updater app.

android since G1.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
coredalae schreef op zondag 22 juni 2014 @ 01:37:
Jongens, er is nog geen CWM voor deze telefoon.

de standaard recovery is overigens wel prima, vanuit daar kan je sowieso de .eu rom flashen.

Maar het makkelijkst is idd via de updater app.
Cwm is korter typen dan "standaard recovery". De gebruiker snapt het ook zo wel. 8)

Maar zonder updater app valt er weinig "makkelijk" te flashen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:45
Vrijdag de xiaomi hongmi besteld bij Duslslim. Gisteren is ie binnengekomen. Eerste indruk, bouwkwaliteit is goed. Vrienden moesten lachen om de iPhone imitatie doos, maar waren ook verbaasd over de bouwkwaliteit. Mij ziet er goed uit, vriend die eerder een Android gehad heeft vond het een van de betere ROMS.
Nog geen tijd gehad om de sims erin te zetten, kon wel de taal al op NL zetten.
Ik heb wel een aantal vragen, heb ik nu de ML versier aangezien ik de taal om kan zetten in NL. En waar vind ik de update app? Is dat viasettings- about en dan systeemupdates?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:45
Kijk eens 3 posts boven je...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Russel88
Ik kn dus concluderen dat ik dan de ML versie heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
Klopt, het is alleen de vraag, zit de updater app tussen je applicaties/Tools map?
In dat geval zou het de originele NL rom van Xiaomi.eu zijn (en dus een Rom die je hierna makkelijk kunt updaten).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• antimos
  • Laatst online: 00:47
Ik zie nog vaak de vraag terugkomen hoe de Multi-Language Rom erop gezet moet worden.
Bij deze een stappenplan er van uitgaande dat de 1S besteld is met de originele rom (Chinees/Engels)

1. download alvast de Multi-Language rom
De meest actuele versie is op dit moment "Stable 24.0.0 Multilang"
Mocht hij niet beginnen met downloaden dan even "direct link" aanklikken in de tekst

2. Het zip bestand op een SD kaartje zetten. (Persoonlijk zou ik een leeg SD kaartje gebruiken ipv een die al in gebruik is op een phone, je kunt altijd een backup maken van het kaartje, kaartje daarna formatteren en later foto's e.d. weer op de kaart terugzetten.)

3. Zodra je de 1S binnen hebt de backcover er voorzichtig afhalen, het plastic van de batterijcontactpunten afhalen (als het er op zit) SD kaartje en eventueel de sim erin en hem volledig opladen.

4. 1S aanzetten, verder NIKS installeren en naar settings gaan, helemaal naar beneden scrollen en "About Phone" aantikken.
Je ziet nu wat gegevens over de phone staan, ook de MIUI versie die erop staat.
Tik nu Systemupdates aan, (ronde icoontje met pijltje naar boven) en mocht hij een nieuwe versie laten zien, NIET selecteren.
Tik nu op de menu toets links onderin en tik "Select Installation Package" (weet niet meer precies de engelse benamingen aangezien ik hem nu op NL heb staan)
Je ziet nu de map van de interne opslag staan, klik nu op het pijltje naar onderen links naast internal storage en selecteer SD card.
Selecteer nu het zip bestand en laat hem installeren.

5. Zodra de nieuwe rom erop staat kun je de NL taal selecteren, je google account instellen en je apps installeren.

Have Fun!

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
antimos schreef op zondag 22 juni 2014 @ 13:24:
Ik zie nog vaak de vraag terugkomen hoe de Multi-Language Rom erop gezet moet worden.
Bij deze een stappenplan er van uitgaande dat de 1S besteld is met de originele rom (Chinees/Engels)
Have Fun!
Je verhaal klopt prima, alleen niet als er geen updater app op staat. Het lijkt me dat juist deze optie het meest voorkomt omdat bijna iedereen de ML versie heeft besteld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Maar in dat geval werkt het via recovery wel. Via de updater app is het makkelijker natuurlijk, maar of je nu via recovery of updater app werkt, beide krijgen hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Joosie200 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 13:37:
Maar in dat geval werkt het via recovery wel. Via de updater app is het makkelijker natuurlijk, maar of je nu via recovery of updater app werkt, beide krijgen hetzelfde resultaat.
Via recovery moet je heel andere stappen uitvoeren. En daar ligt nu net het probleem, die weet bijna niemand. Zo moet je de file al niet op de externe maar op de interne sd zetten. Ook moet je de naam van het bestand aanpassen. Ook wordt nergens over het feit gesproken dat je na zo'n upgrade een full wipe moet doen.

andere mogelijkheid is MI flash, maar dat is nog een stuk ingewikkelder voor newbee's

De meer ervaren gebruiker gaat er van uit dat iedereen weet wat er zo ongeveer gedaan moet worden, maar vergeet dat de totale nieuweling precies daar al vastloopt.

Hier ff een antwoord uit het Mi3 topic:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Volledige wipe? Geen idee waar je het over hebt, maar ik ga even googlen. Mij Android versie is 4.4.2, dus hij is wel geupgrade.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zo duidelijk en makkelijk is het dus voor een newbee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Maar een newbie moet gewoon een Mi1s halen met China/Engelse taal erop, in het Engels zetten, zip renamen en door de updater app halen. Veel makkelijker om uit te voeren, voor degene die al vaker met CWM/recoveries gewerkt hebben is de tweede methode geen probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Joosie200 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 13:54:
Maar een newbie moet gewoon een Mi1s halen met China/Engelse taal erop, in het Engels zetten, zip renamen en door de updater app halen. Veel makkelijker om uit te voeren, voor degene die al vaker met CWM/recoveries gewerkt hebben is de tweede methode geen probleem.
Dat is je makkelijk van een probleem afmaken. Uiteindelijk vinden de meeste pas een/dit topic als ze het probleem al hebben.

Overigens hoef je met de updater app het bestand niet eens te renamen, maar kun je het zo gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
De belangrijkste stap is toch wel de Factory reset. Als je deze stap overslaat, dan kun je veel onverklaarbare problemen krijgen. Vergeet deze stap dus niet.

Hoe kom je in de bootloader? Uit mijn hoofd is dat volume + up en power knop. Dit moet je indrukken als je je telefoon opstart. Zie je het Mi logo verschijnen, dan ben je te laat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kiswum schreef op zondag 22 juni 2014 @ 15:58:
De belangrijkste stap is toch wel de Factory reset. Als je deze stap overslaat, dan kun je veel onverklaarbare problemen krijgen. Vergeet deze stap dus niet.

Hoe kom je in de bootloader? Uit mijn hoofd is dat volume + up en power knop. Dit moet je indrukken als je je telefoon opstart. Zie je het Mi logo verschijnen, dan ben je te laat.
Volgens mij is de factory reset hetzelfde als de full swipe in de recovery. Hoe doe jij die factory reset?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
Ik doe de Factory reset via instellingen -> backup en restore -> Factory reset.
Dit is zeer waarschijnlijk hetzelfde als de full swipe

Acties:
  • 0Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Full swipe is via updater-> reboot naar recovery -> wipe data -> wipe all data
Of gelijk met aanzetten naar recovery.

Maar volgens mij wordt precies hetzelfde gedaan. Ik had het alleen niet onder backup and restore gezocht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-06 20:27
Ik lees ook even mee, een paar dagen geleden deed mijn 1S ineens nog maar een uur of 8 op een volle accu, nu lijkt het weer goed te gaan.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
Wellicht een bepaalde app die je had ingeschakeld/gebruikt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kapot
Misschien ja, ik zou alleen niet weten welke, ik hou het in de gaten ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Russel88
Kan de hongmi s1 nou ma 32 of 64 gb aan? In ts staat 64. Op xiaomi shop 32 en in de review van kiswum staat ook 32.
64 zou erg fijn zijn, maar voel er weinig voor om een kaartje te kopen waar ik niks mee kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sonnieboy
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-06 16:29
@Russel88: heb gisteren redmi 1s besteld bij to2c en heb een 64GB kaart liggen, effe wachten (week of 2?) dan kan ik je meer vertellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Domokun
Russel88 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:48:
Kan de hongmi s1 nou ma 32 of 64 gb aan? In ts staat 64. Op xiaomi shop 32 en in de review van kiswum staat ook 32.
64 zou erg fijn zijn, maar voel er weinig voor om een kaartje te kopen waar ik niks mee kan.
Xiaomi zelf zegt maximaal 32 GB:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
Dat plaatje is van de Redmi

De redmi 1s staat niet op mi.com

De Redmi 1s kan 64GB aan, de specs uit de TS komen rechtsreeks uit mijn review ;)

Edit: op www.xiaomi.com/hongmi1s, staat inderdaad ook nog 32 GB in het plaatje.
Ik ben benieuwd naar de werkelijke resultaten van de gebruikers hier :)

[Voor 34% gewijzigd door Kiswum op 22-06-2014 23:30]

• Camacha
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Heeft die multi language ROM nog zin als je je telefoon toch in het Engels gebruikt?
Willian40 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 20:17:
De HD-resolutie is op 5,5" zo slecht nog niet, alleen bij pagina's met lappen tekst ga je verschillen merken. Persoonlijk vind ik 5,5-6" een goed formaat, mijn eerste indruk toen ik mijn 6" smartphone binnenkreeg was: "Wat is hij belachelijk groot!" Maar ondertussen ben ik er al aangewend en de multimedia ervaring is werkelijk fantastisch op een groot scherm! Zelf ga ik ook de Redmi Note ($200) bestellen, want wat je voor die prijs krijgt is echt fenomenaal.
Wat ik zeg, ik heb nu precies dezelfde ppi en hoewel het op zich prima is, wil ik eigenlijk wel weer een stapje vooruit. Het is nu goed, maar met een wat hogere ppi is het vrijwel perfect.

Een ander minpuntje vind ik de MediaTek processor. Ik heb liever een Qualcomm quadcore dan zo'n MediaTek octocore, maar vooruit. In een review van de 1,4 GHz versie zie je toch wel wat lag - dat wordt er ook bij gezegd.

[Voor 93% gewijzigd door Camacha op 23-06-2014 02:27]

Persuader of bytes.

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Camacha schreef op maandag 23 juni 2014 @ 00:30:
Heeft die multi language ROM nog zin als je je telefoon toch in het Engels gebruikt?

[...]

Wat ik zeg, ik heb nu precies dezelfde ppi en hoewel het op zich prima is, wil ik eigenlijk wel weer een stapje vooruit. Het is nu goed, maar met een wat hogere ppi is het vrijwel perfect.

Een ander minpuntje vind ik de MediaTek processor. Ik heb liever een Qualcomm quadcore dan zo'n MediaTek octocore, maar vooruit. In een review van de 1,4 GHz versie zie je toch wel wat lag - dat wordt er ook bij gezegd.
Dan ben je zo ongeveer alles kwijt wat nog Chinees is.

• Kiswum
En dat er een hoop fixes in zitten die buiten China van belang zijn, zoals de ingebouwde GPS fix. Google play applicaties, zoeken via Google, betere Engelse vertaling, etc.

• Janar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-05 18:42

Janar

Geen

Vorige week Woensdag de Redmi 1S besteld bij Etotalk ter vervanging van mijn gevallen Hongmi(barsten in het scherm door een gemene val, maar telefoon werkte voor de rest wel goed). Vanmiddag heb ik de telefoon al ontvangen via DHL. Dat ging dus lekker snel.

Helaas had Etotalk toch zijn eigen ROM erop gegooid in tegenstelling tot mijn wens; alles zo origineel mogelijk. Voor de rest was de service van Etotalk wel goed. Ik had de verkeerde hoes besteld, zelf opgemerkt en dat hebben ze goed opgelost.

Nu was het allemaal eerst wel even klooien. Fastboot ROM download was zeer traag. Updaten binnen de ROM werkte niet en er zat ook geen MIUI updater bij. In de recovery mode kon ik niet een andere rom installeren. Daarna maar de Recovery geupdate naar TWRP recovery: http://en.miui.com/thread-25335-1-1.html

Daarna even een wipe en de ML ROM erop gezet. Nu even telefoon opnieuw configueren en dan klaar!! Tot eind dit jaar blijft dit in ieder geval (niet meer laten vallen) mijn telefoon. Daarna waarschijnlijk terug naar single sim telefoon.

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Totem Hawk, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

• Zenix

Zenix

BOE!

Russel88 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:48:
In dit filmpje wordt 64GB gebruikt.
YouTube: Compared: Huawei Honor 3C versus Xiaomi Redmi 1S

• Camacha
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Camacha schreef op maandag 23 juni 2014 @ 00:30:
Na nog wat reviews bekeken te hebben vind ik die Note toch niet zo interessant meer. De GUI lijkt een stuk minder soepel te lopen van bij Qualcomm-telefoons - of nu de software, de processor of het IGP deel het probleem is - en dat is wel een directe afkeur voor mij.

Persuader of bytes.

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 09:02

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

wie weet er een goede carmount voor de 1s?

• tomvdlee
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:12
sander817 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:29:
Ik heb een Kenu airframe, erg stevig en kleine houder die je in je ventilator van je auto kan klikken. Ben er erg tevreden mee.

http://www.kenu.com/products/airframe

Goedkoopste op Amazon (geen verzendkosten)
http://www.amazon.de/gp/p...o00_s00_i00?ie=UTF8&psc=1

• d.koek
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-05 22:05
Waar is de Redmi 1S nu het goedkoopst te krijgen ? Heeft iemand een couponcode ?

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ik vermoed to2c. Koop hem niet bij antlife, tenzij je een paar maand wil wachten.

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
to2c 168,99 dollar, ibuygou 179,99 , weet niet hoe het bij to2c zit,maar bij ibuygou had ik mijn mi3 binne 5dagen thuis zonder douanekosten.

• Platte_Band
  • Laatst online: 31-05 15:30
ik had hem bij mixeshop gehaald, via DHL verstuurd, vorige week dinsdag besteld, gisteren in huis!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Mijn Mi3 komt van Ibuygou en de 1S van to2c. Beide via Dhl, en beide geen kosten. Levertijd 5 en 6 dagen.
Het enige wat telt is dat je een betrouwbare shop neemt ivm de vele neppers die er al in omloop zijn.

• Zenix

Zenix

BOE!

sander817 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:29:
Deze carmount gebruik ik altijd met diverse telefoons: http://www.banggood.com/W...ther-Gadgets-p-11271.html

• Russel88
Jongens,
Ik heb toch hulp nodig bij het updaten naar de nieuwste ROM van Xiami.eu.

Ik heb de laatse ROm gedownload van http://xiaomi.eu/community/threads/4-6-20.24673/ en op een micro sd kaartje gezet.
Ik heb als eerste de methode van AntiMos geprobeerd: antimos in "[Xiaomi Redmi 1s] Ervaringen & Discussie"
Echter spring ik naar het startscherm als ik op SysteemUpdates klik, daarna gebeurt er niks.
Op de forum van Xiaomi heb ik ook een tutorial gevonden: http://xiaomi.eu/communit...pdate-upgrade-miui.15424/
Echter krijg ik een foutmelding als ik Rom Manager vd playstore wil downloaden, onbekende fout met foutcode -25

Wat nu?
Is er ergens anders een newbie guide? M'n toestel heeft de Android versie van 4.3 JLS36C en Miui versie: MIUI-JHCCNBD92.0

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Russel88 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:01:
Jongens,
Ik heb toch hulp nodig bij het updaten naar de nieuwste ROM van Xiami.eu.

Ik heb de laatse ROm gedownload van http://xiaomi.eu/community/threads/4-6-20.24673/ en op een micro sd kaartje gezet.
Ik heb als eerste de methode van AntiMos geprobeerd: antimos in "[Xiaomi Redmi 1s] Ervaringen & Discussie"
Echter spring ik naar het startscherm als ik op SysteemUpdates klik, daarna gebeurt er niks.
Op de forum van Xiaomi heb ik ook een tutorial gevonden: http://xiaomi.eu/communit...pdate-upgrade-miui.15424/
Echter krijg ik een foutmelding als ik Rom Manager vd playstore wil downloaden, onbekende fout met foutcode -25

Wat nu?
Is er ergens anders een newbie guide? M'n toestel heeft de Android versie van 4.3 JLS36C en Miui versie: MIUI-JHCCNBD92.0
Je hebt dus de 24 stable gedownload.

Hernoemen naar update.zip Op de INTERNE sd kaart zetten

Phone helemaal uitzetten. Dan opstarten door de volumeknop omhoog ingedrukt te houden en op de powerknop te drukken.

Je komt dan in een menu terecht met 2 Chinese en 1 Engels talige balk. De Engelse kiezen,

Kiezen voor update installeren, en afwachten.

als je klaar bent terug naar het eerste menu en dan

naar Wipe en reset, vervolgens voor wipe all data. als dit alles klaar is, phone opnieuw opstarten en dan alles instellen. Je bent wel alle oude data kwijt, dus vooraf dan afhalen wat je moet houden.

Reboot en het zou moeten werken.

• d.koek
starcopy schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 11:15:
Ik vermoed to2c. Koop hem niet bij antlife, tenzij je een paar maand wil wachten.
Ik wilde al bij antelife kopen. Doe ik dat niet. Bedankt !
Bij to2c is dit toch de juiste $154,-: http://www.to2c.com/xiaomi-hongmi-1s-redmi-basic.html
Bij mixeshop $148,- : http://www.mixeshop.com/x...nguage-greywhitered_p4127.

Iemand ervaring met retour of restitutie ?
Loop je bij DHL niet meer risico ivm douane ?
Zit er standaard een screenfilm op het scherm ?

[Voor 3% gewijzigd door d.koek op 24-06-2014 19:51]

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
d.koek schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:50:
[...]

Ik wilde al bij antelife kopen. Doe ik dat niet. Bedankt !
Bij to2c is dit toch de juiste $154,-: http://www.to2c.com/xiaomi-hongmi-1s-redmi-basic.html
Bij mixeshop $148,- : http://www.mixeshop.com/x...nguage-greywhitered_p4127.

Iemand ervaring met retour of restitutie ?
Loop je bij DHL niet meer risico ivm douane ?
Neem hem van to2c. Daar krijg je er extra's bij die je bij mixshop erbij moet kopen. Dan is hij totaal weer duurder. Kijk maar eens goed bij beide op de site. Ik zou bij to2c wel de originele doos erbij nemen, daar zit NL een kras sticker op zodat je kunt controleren of je geen namaak hebt.

Bij Mixshop kost het pakket inclusief Dhl $.185,19
Bij to2c inclusief Dhl $.177,64

Ik heb hem ook van to2c en met Dhl laten versturen. En ik heb geen extra kosten gehad. Maar dit wil niks zeggen, het pakketje kan er altijd uitgevist worden. En pak gewoon de Engels/Chinese versie. De ML versie deugd bij de meeste niet. Achteraf omzetten is zo gebeurt.

• d.koek
Ik lees bij anderen dat de batterij snel warm wordt, merk jij dat ook ?

Bedankt voor de tip met de kras-sticker !

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
d.koek schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 20:18:
Ik lees bij anderen dat de batterij snel warm wordt, merk jij dat ook ?

Bedankt voor de tip met de kras-sticker !
Alleen in het begin, maar dat was 1 dag of zo. Nadat hij 1x tot 6% leeg is geweest, en daarna aan de lader tot 100%, heb ik het hier niet meer gemerkt. Maar ik mag er niet meer mee spelen, wordt mijn vrouw boos. :P

• d.koek
Thnx !

[Voor 7% gewijzigd door d.koek op 24-06-2014 20:33]

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
d.koek schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 20:32:
Thnx !
Ja, maar daar heb je niets aan. Staan allemaal Chinese tekens op. Maar je krijgt er 2 bij van to2c.

Ikzelf heb inmiddels een tempered glass protector besteld om er op te plakken. Vind ik toch wat prettiger dan een dunne folie.

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-06 19:20
tomvdlee schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:16:
[...]

Ik heb een Kenu airframe, erg stevig en kleine houder die je in je ventilator van je auto kan klikken. Ben er erg tevreden mee.

http://www.kenu.com/products/airframe

Goedkoopste op Amazon (geen verzendkosten)
http://www.amazon.de/gp/p...o00_s00_i00?ie=UTF8&psc=1
Goed tip ik zat te zoeken naar een brodit clip maar lastig is welk houdertje je nodig hebt. Overigens die zuignap dingen vindt ik maar niks, bij warm weer vallen die telkens van je raam is mijn ervaring.

Als iemand andere clips gebruikt dan hoor ik het graag.

Overigens mijn batterij wordt niet warm, tijdens het opladen wordt wel het deel onder de camera warm maar dit is niet de batterij. Ik heb fw 24.0.1

Wat me wel opvalt is dat tijdens het laden soms de batterij rood is en loopt en meestal loopt de batterij niet en is alleen de indicator rood. Maar hij laad dan wel op.

En ik krijg mijn camera niet zo ver dat hij opslaat op de sd card heb de tips gebruikt op de MIUI forum maar geen resultaat. Super fijn toestel. Echter de volgende zal wel meer 2 of 3gb hebben de 1gb is helaas zo weg. Wellicht met kitkat wordt het beter.

• Russel88
starcopy schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:17:
[...]

Je hebt dus de 24 stable gedownload.

Hernoemen naar update.zip Op de INTERNE sd kaart zetten

Phone helemaal uitzetten. Dan opstarten door de volumeknop omhoog ingedrukt te houden en op de powerknop te drukken.

Je komt dan in een menu terecht met 2 Chinese en 1 Engels talige balk. De Engelse kiezen,

Kiezen voor update installeren, en afwachten.

als je klaar bent terug naar het eerste menu en dan

naar Wipe en reset, vervolgens voor wipe all data. als dit alles klaar is, phone opnieuw opstarten en dan alles instellen. Je bent wel alle oude data kwijt, dus vooraf dan afhalen wat je moet houden.

Reboot en het zou moeten werken.
Hardstikke bedankt. Exact gevolgd en het werkt.
Kan het zijn dat ik nog steeds op Android 4.3 zit ipv 4.4?

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Russel88 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 21:05:
[...]

Hardstikke bedankt. Exact gevolgd en het werkt.
Kan het zijn dat ik nog steeds op Android 4.3 zit ipv 4.4?
Yup. 4.4 is er nog niet voor de 1S. Alleen de Mi3 voor zover ik weet.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:21
starcopy schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 20:36:
[...]

Ikzelf heb inmiddels een tempered glass protector besteld om er op te plakken.
Heya Star. Is dat tempered glas van die screen protector site met die hoge kortingen? Naam even kwijt. En wat is het precies voor iets?
Ook passend op de HongMi?

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 22:15:
[...]

Heya Star. Is dat tempered glas van die screen protector site met die hoge kortingen? Naam even kwijt. En wat is het precies voor iets?
Ook passend op de HongMi?
Ik heb deze besteld, maar ze zijn er ook goedkoper. En aangezien beide Hongmi's van buiten identiek zijn, past het altijd.

http://www.ibuygou.com/p-...ective_film-6080-usd.html

Beschouw het maar als een soort kogelwerend glas. :)

• ariebakker
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-05 05:33
Hallo ik heb sinds kort ook een Redmi 1S in m`n bezit.Deze komt ook bij antelife vandaan.Deze levering duurde ook vrij lang maar na een antal mails verstuurd te hebben heb ik uiteindelijk toch vrij snel de telefoon ontvangen via DHL. Alleen jammer van de 42 euro die ik extra moest betalen.Maar goed dat is het risico.
Na me te hebben ingelezen op deze site meteen aan de slag gegaan om te telefoon te voorzien van nieuwe software. De versie die erop zat was versie 23.Als eerste heb ik de telefoon getracht te rooten met update.zip bestandje van 1,26 mb gevonden via MIUI forum. Helaas zonder succes. Ik zou n.l. graag titanium back-up weer willen gebruiken.Maar zonder root toegang gata dit helaas niet lukken.Vervolgens een nieuwe rom geladen de multi_armani rom Versie 24.0.0 wat overigens ook niet gelijk ging. Deze file zowel op de externe micro sd en op inter geheugen gezet. Met de naam update.zip maar kwam er achter dat de extentie .zip er niet achter moest staan. waarna hij gelijk aan de gang ging alleen bleef hij een tij op 98% staan. Gelukkig toch goed afgelopen waarna alles keurig in het nederlands was in te stellen. Momenteel zit ik nog met een paar vragen te weten; Hoe krijg ik voor elkaar dat ik wel root rechten krijg? Ook zou ik graag het opstart menu willen veranderen dat Chinees vindt ik maar niks. Is dat ook mogelijk? En ik krijg nu via OTA een melding dat er een update Versie is te weten MIUI 24.0.0 (stabiele Versie) is dat aan te raden om deze te draaien of kan ik beter de Multi Armani versie 24.0.0 blijven gebruiken. Alvast bedankt voor de reactie en eventuele tips.

• ariebakker
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-05 05:33
Ben ook nog op zoek naar een houder voor in de auto. Voor m`n andere telefoon heb ik een houder van Brodit welke perfect werkt. Die zal er voor deze telefoon ongetwijfeld niet zijn. Zag hier boven al een paar suggesties voorbij komen. Misschien nog andere ideeën?

• d.koek
Besteld !
Iedereen bedankt voor de info

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:39
ariebakker schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 23:21:
Ben ook nog op zoek naar een houder voor in de auto. Voor m`n andere telefoon heb ik een houder van Brodit welke perfect werkt. Die zal er voor deze telefoon ongetwijfeld niet zijn. Zag hier boven al een paar suggesties voorbij komen. Misschien nog andere ideeën?
ik had deze laatst besteld. Aangezien de vrouw een andere phone heeft als ik is universeel wel makkelijk.

• Luke-san
  • Laatst online: 19-05 22:41
ariebakker schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 23:21:
Ik gebruik nu al 3 jaar een HR richter houder in de auto op het ventilatierooster. Duitse plastiek/afwerking en de airco koelt het device af.
Op de fiets heb ik ook een originele HR houder gezet. Alles compatibel en van zeer goede kwaliteit.

• HaNS1443
  • Laatst online: 02-06 21:56
Ik heb net de 1S binnen. Nu wil ik meteen de rom van xiaomi.eu flashen. Ik kan echter niet via goo.im het zip bestand downloaden. Ik krijg de error "File not found"
Hebben meer mensen hier last van? Zou iemand, die het bestand nog lokaal heeft staan, hem ergens anders willen uploaden en delen zodat ik (en iedereen die hetzelfde probleem ondervindt) het zip bestand alsnog kan downloaden en flashen.

KISTRADIO

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
HaNS1443 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 17:06:
Ik heb net de 1S binnen. Nu wil ik meteen de rom van xiaomi.eu flashen. Ik kan echter niet via goo.im het zip bestand downloaden. Ik krijg de error "File not found"
Hebben meer mensen hier last van? Zou iemand, die het bestand nog lokaal heeft staan, hem ergens anders willen uploaden en delen zodat ik (en iedereen die hetzelfde probleem ondervindt) het zip bestand alsnog kan downloaden en flashen.
Niet op goo klikken, maar op link.

• Domokun
starcopy schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 17:26:
[...]

Niet op goo klikken, maar op link.
Hij weet denk ik nog net wel hoe downloadlinks werken. Ik heb het zelf even getest en je krijgt inderdaad een foutmelding dat het bestand niet is gevonden.

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Domokun schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 17:28:
[...]

Hij weet denk ik nog net wel hoe downloadlinks werken. Ik heb het zelf even getest en je krijgt inderdaad een foutmelding dat het bestand niet is gevonden.
Als ik op link klik, begint hier anders gelijk de download. Dus voor zover "download werkt niet"

En via goo werkt inderdaad niet, dan krijg je onderstaande.

Firefox kan het bestand op http://cdn.goo.im/ibotpea...d64896ae66e278536b7314a3c niet vinden.

Maar blijkbaar is het te moeilijk om eens op wat anders te klikken. :P

• Zenix

Zenix

BOE!

starcopy schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 17:38:
[...]

Als ik op link klik, begint hier anders gelijk de download. Dus voor zover "download werkt niet"

En via goo werkt inderdaad niet, dan krijg je onderstaande.

Firefox kan het bestand op http://cdn.goo.im/ibotpea...d64896ae66e278536b7314a3c niet vinden.

Maar blijkbaar is het te moeilijk om eens op wat anders te klikken. :P
Denk dat hij de link naar stable rom heeft gebruik in de TS, en daar staat inderdaad niet een goede link, alleen naar goo voor de 1S. Het is daardoor wel verwarrend.

http://xiaomi.eu/community/threads/4-6-6.24524/ hier wel

Mensen willen graag ook CM voor deze telefoon: http://forum.cyanogenmod....-redmi-1s-snapdragon-400/ zou mooi zijn :)

[Voor 13% gewijzigd door Zenix op 25-06-2014 18:22]

• HaNS1443
  • Laatst online: 02-06 21:56
Zenix schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 18:12:
[...]

Denk dat hij de link naar stable rom heeft gebruik in de TS, en daar staat inderdaad niet een goede link, alleen naar goo voor de 1S.

http://xiaomi.eu/community/threads/4-5-23.24389/ hier wel
Bedankt, hier heb ik wat aan!
Ik heb inderdaad gewoon de link gevolgd die in de TS staat.
Dan lijkt het mij wel handig om de TS aan te passen, zodat dit probleem zich niet vaker voor kan doen.

KISTRADIO

• Kiswum
Mag deze thread ook?

http://xiaomi.eu/community/threads/4-6-20.24673/

edit: oh wacht de link is tijdelijk dood, over 2 dagen dan komt er een nieuw topic en dan zal de link voor de redmi 1s hopelijk wel werken ;)

Ik ben overigens niet van plan om het maandelijks aan te passen, wellicht kan ik erbij zetten dat je de nieuwste rom het beste hier kunt downloaden, verder aanwijzingen voor de versie mag iedereen zelf uitzoeken, een beetje Tweaker weet dan wel dat je op de nieuwste versie moet klikken ;)

Nog een edit:

De Goo servers zijn down, mijn link blijft voorlopig staan ;)

http://xiaomi.eu/communit....24673/page-8#post-213093

[Voor 25% gewijzigd door Kiswum op 25-06-2014 19:41]

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kun je hem niet beter op deze zetten?

Als je jouw link aanklikt, kom je automatisch op de laatste pagina terecht ipv pagina 1 waar de links staan naar de verschillende rom's. Dan kan het nog steeds tot verwarring leiden onder de gebruikers die niet met die site vertrouwd zijn.

• Kiswum
Oh die link refeert naar de foutmelding.
Het was dus een bekend probleem dat je niets kunt downloaden.
Net als op Tweakers, mag je ook op dat forum verwachten dat ze de zoekopdracht gebruiken als iets niet werkt. ;)

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kiswum schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:40:
Oh die link refeert naar de foutmelding.
Het was dus een bekend probleem dat je niets kunt downloaden.
Net als op Tweakers, mag je ook op dat forum verwachten dat ze de zoekopdracht gebruiken als iets niet werkt. ;)
Vrijdag waren ik meen de goo servers plat. Dus kreeg je een heel andere link voorgeschoteld. Het is ook afwachten wanneer goo er weer is.

Daarom ook mijn voorstel om gewoon de weekly roms pagina te vermelden. Dan kom je er altijd, ook al zit er een fout in de image link zelf.

• Temraakle
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Sinds vandaag ook in het bezit van een Redmi 1s een wcdma versie, direct van de officiële website voor Eur 94,- de Tcmda is volgens mij 80,- (bezorgd in China 2 dagen).

De telefoon kwam met versie 22 heb er nu 24 opgezet en ben nu aan het kijken om google app store erop te zetten. Ben mij nu maar aan het inlezen hoe en welke apps ik erop moet zetten. In vergelijking met mijn BB bold is dit een stuk moderner :P

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

• Russel88
Versie 24 heeft toch al standaard app store erop staan??
Heb gisteren een beetje met de instellingen gespeeld, helaas kun je geen ringtone per sim instellen. Ook kon ik niet aangeven dat de camera standaard op sd kaart moet opslaan. Gelukkig zei Google dat de Xiaomi dat standaard doet.

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Russel88 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:06:
Versie 24 heeft toch al standaard app store erop staan??
Heb gisteren een beetje met de instellingen gespeeld, helaas kun je geen ringtone per sim instellen. Ook kon ik niet aangeven dat de camera standaard op sd kaart moet opslaan. Gelukkig zei Google dat de Xiaomi dat standaard doet.
Je hebt 2 versies 24. Die van Xiaomi zelf, en die van Xiaomi.eu. Die laatste is juist voor de europees/amerikaanse gebruikers. De originele voor de Azische markt als ik het goed heb.

De eu versie heeft ook fixes voor hier, die in de originele niet inzitten. Want die dingen spelen daar niet.

• Kapot
starcopy schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:34:
[...]

Je hebt 2 versies 24. Die van Xiaomi zelf, en die van Xiaomi.eu. Die laatste is juist voor de europees/amerikaanse gebruikers. De originele voor de Azische markt als ik het goed heb.

De eu versie heeft ook fixes voor hier, die in de originele niet inzitten. Want die dingen spelen daar niet.
Starcopy, is de laatste OTA dan ook van Xiaomi.eu of van Xiaomi zelf?

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij van Xiaomi zelf. Ik heb op de site van Xiaomi.eu tot nu toe niets gelezen over OTA updates van ze. Want anders zouden er ook geen weekly update rom's zijn.

• Mannichester
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-08-2018
Temraakle schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:57:
Sinds vandaag ook in het bezit van een Redmi 1s een wcdma versie, direct van de officiële website voor Eur 94,- de Tcmda is volgens mij 80,- (bezorgd in China 2 dagen).
Is daar een beetje makkelijk te bestellen dan? of verblijf je in Azie? :)

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij dat laatste, tcmda werkt hier niet.

• Mannichester
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-08-2018
starcopy schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 19:05:
Volgens mij dat laatste, tcmda werkt hier niet.
Weet ik, Temraakle gaf aan de Wcdma versie te bezitten.

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Mannichester schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 20:13:
[...]

Weet ik, Temraakle gaf aan de Wcdma versie te bezitten.
Hij schreef echter ook:
En aangezien hij ook geen Google appstore heeft ligt de conclusie voor de hand. ;)

Sorry, ff plagen

• Russel88
Ik dacht dat de Hongmi de foto's standaard op de sd kaart opslaat. Heb net een oude 16gb kaart gebruikt, kaart wordt herkend maar foto's worden opgeslagen op de interne kaart.
Idem met een gloednieuwe 64gb kaart.

Zie ik iets over het hoofd?
Miui versie 24.0

Edit:
Folder dcim heb ik gekopieerd van interne opslag naar sd kaart.

[Voor 12% gewijzigd door Russel88 op 26-06-2014 21:43]

• maartend
Zo, mijn S1 komt eraan. Starcopy, ben nu toch blij dat ik hem bij RH heb gekocht. Mijn HongMi was kapot, die is terug en ik krijg nu een S1. Ben ik wel blij mee.

Maar afijn, als hij binnen is, updaten en rooten. Ze hebben er bij RH niks aan gedaan, ik mag er zelf mee klooien. Dat is wel fijn, een stuk vetrouwen.

[Voor 32% gewijzigd door maartend op 26-06-2014 22:10]

• Temraakle
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Ja, er staat geen Google appstore op alleen de MI market en daar is alles in het Chinees. Ga vandaag maar eens de Xiaomi.eu versie erop zetten.

Ik heb er vandaag 3/4 uur meegespeeld en de batterij ging van 100% naar +/- 30%. Was met wifi bezig, apps aan het downloaden en installeren, is dit normaal?

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

• Domokun
Temraakle schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 05:02:
Ja, er staat geen Google appstore op alleen de MI market en daar is alles in het Chinees. Ga vandaag maar eens de Xiaomi.eu versie erop zetten.

Ik heb er vandaag 3/4 uur meegespeeld en de batterij ging van 100% naar +/- 30%. Was met wifi bezig, apps aan het downloaden en installeren, is dit normaal?
Nee, dat is niet normaal. Niet met de Xiaomi.eu-ROM in ieder geval.

• rgeerse
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-09-2022
Hallo allemaal, ik hoop dat ik hier mijn vraag stel op de juiste plek. Ik lees met interesse jullie discussie en wil graag deze Xiaomi kopen. Nou dacht ik dat hier te doen

Waar doe ik het 't verstandigst aan. Moet ik dan de "english" versie kopen ipv de ML versie? En moet ik het vakje "root" aanvinken? Alvast dank voor jullie antwoorden!

Grt

• dutchgio
Ik zou de ML versie kiezen, dan heb je de Google Playstore er standaard op zitten en is het toestel in het Nederlands in te stellen.
De engelse verse heeft dat niet, en dan moet je ook Google Play er zelf op zien te krijgen.
Als je niet weet wat 'root' is, hoef je het ook niet te selecteren ;)

• maartend
dutchgio schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:13:

Niet helemaal waar. Er zijn apps die je kunt gebruiken zonder te weten wat root is, maar die dat wel nodig hebben.
Lucky Patcher, titanium Backup en zo nog wat meer.

• rgeerse
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-09-2022
Check!

Ja ik weet wat een geroote telefoon is. Wist alleen niet dat je ze ook zo uit de winkel kon kopen.

@Maartend; Jij hebt 'm bij RH vandaan. Wie/wat is dat, een webshop oid?

• dutchgio
maartend schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:00:
[...]

Niet helemaal waar. Er zijn apps die je kunt gebruiken zonder te weten wat root is, maar die dat wel nodig hebben.
Lucky Patcher, titanium Backup en zo nog wat meer.
Maar je weet wel dát die apps root nodig hebben.
Dan weet je ook of je die apps gebruikt of niet.
Als je vraagt of je 'root' moet aanvinken lijkt me dat niet aan de orde.

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 21:30
Russel88 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 21:39:
Ik dacht dat de Hongmi de foto's standaard op de sd kaart opslaat. Heb net een oude 16gb kaart gebruikt, kaart wordt herkend maar foto's worden opgeslagen op de interne kaart.
Idem met een gloednieuwe 64gb kaart.

Zie ik iets over het hoofd?
Miui versie 24.0

Edit:
Folder dcim heb ik gekopieerd van interne opslag naar sd kaart.
Ik gebruik FolderSync om de foto's 1x per dag naar de externe SD kaart te verplaatsen.

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:09:
Zo, mijn S1 komt eraan. Starcopy, ben nu toch blij dat ik hem bij RH heb gekocht. Mijn HongMi was kapot, die is terug en ik krijg nu een S1. Ben ik wel blij mee.

Maar afijn, als hij binnen is, updaten en rooten. Ze hebben er bij RH niks aan gedaan, ik mag er zelf mee klooien. Dat is wel fijn, een stuk vetrouwen.
Daar zul je geen spijt van krijgen, een echt goed toestel. Gooi er de Stable 24 van Xiaomi.eu op. Ben je geliijk van alle gezeur af.

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
rgeerse schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:09:
Check!

Ja ik weet wat een geroote telefoon is. Wist alleen niet dat je ze ook zo uit de winkel kon kopen.

@Maartend; Jij hebt 'm bij RH vandaan. Wie/wat is dat, een webshop oid?
In China vaak wel, maar bij de 1S lang niet altijd. Daarom kun je er ook beter de eu versie opzetten. Is de telefoon geroot en zijn ook alle patches er op die voor hier nodig zijn. De ML versie die de meeste meeleveren is een rampenplan.

• Kiswum
Temraakle schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 05:02:

Ja dit is normaal als je de telefoon maar 1 keer hebt opgeladen. Na zo'n 3 volledige ladingen is de accu/telefoon goed "gekalibreerd" en zou het toch wel 8 uur moeten kunnen.
dutchgio schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:13:
Ik zou de ML versie kiezen, dan heb je de Google Playstore er standaard op zitten en is het toestel in het Nederlands in te stellen.
De engelse verse heeft dat niet, en dan moet je ook Google Play er zelf op zien te krijgen.
Ik raad het af om de ML versie te kiezen.

Zie mijn TS.
Rooten:
Als tip wil ik graag het volgende meegeven: Als je je telefoon besteld, probeer ervoor te zorgen dat men geen andere ROM op het toestel zet. Je kunt namelijk problemen krijgen als je je telefoon wilt rooten/flashen/voorzien van een nieuwe ROM. Vaak wordt er een ROM op gezet waar een hoop bugs of verouderde data in staat. Tevens is de app "Updater" verwijderd en deze is zeer belangrijk als je je OS wilt updaten. Probeer er dus voor te zorgen dat je telefoon origineel Chinees is en kies er nooit voor om de ML ROM te laten meeleveren.
Via de originele Chinese ROM is het binnen 10 minuten mogelijk om hem te voorzien van de Nederlandse taal.
Via deze 2 links kun je je telefoon makkelijk rooten, mits je telefoon orgineel is gebleven en is voorzien van de Updater app.
Hier is de handleiding die ik heb gebruikt om de Redmi 1s te rooten:
http://en.miui.com/thread-21881-1-1.html
Haal uit 1 van deze topics je Stable ML ROM voor de Redmi 1S:
(De link van de Stable rom heb ik aangepast. De Goo.im server lag eruit, maar inmiddels kun je weer bij deze downloads. De ROM uit de 4.6.27 folder kun je dus gebruiken)
rgeerse schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:04:
Waar doe ik het 't verstandigst aan. Moet ik dan de "english" versie kopen ipv de ML versie? En moet ik het vakje "root" aanvinken? Alvast dank voor jullie antwoorden!

Grt
*Version
English Version(Original Version)
*Packaging
With Original Packaging Box +$2.00

*High Quality Silicone Case ( Free Gift )

Blue
Grey
Pink
White

Gifts or Service

Original Screen Film +$5.00
Screen Film (2pcs)

Ik zou persoonlijk alleen de bovenstaande dingen aanvinken, je hebt dan de meeste kans dat het goed gaat. Tevens zijn die screenprotectors wel handig om te hebben. Bestel de originele er ook maar voor de eerste keer bij. Screenrprotectors plaatsen is namelijk een verhaal apart en kost wat ervaring om het goed te doen. Inmiddels kan ik het redelijk :D

Succes met je aankoop!

[Voor 18% gewijzigd door Kiswum op 27-06-2014 11:11]

Pagina: 1 2 3 ... 15 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee