Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:52
rgeerse schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:09:
@Maartend; Jij hebt 'm bij RH vandaan. Wie/wat is dat, een webshop oid?
RH staat voor retailheaven. Is een nederlandse webshop, beetje eigenwijze lui, maar daar hou ik wel van. Ik bestel dit soor zaken liever in nederland (er zijn er nog een paar), want dan weet ik dat ik iets beter zit met zaken als garantie. Hier heb je standaard 2 jaar, probeer dat in China maar eens te krijgen. En als er iets is, dan kan ik mijn telefoon binnen Nederland verzenden. Vind ik ook een stuk fijner.
Wat wel is, je betaalt er een stuk meer voor. Maar dan heb ik ook wel een stuk minder gezeik. Zoals nu dus. En nu ga ik er zelfs op vooruit. Ik stuur een HomgMi in, ik krijg een S1 terug. Daar wordt ik blij van.

En we hebben ooit eens met een zooitje van tweakers daar de PipoM8Pro gekocht. Daar ging toen een zooi korting vanaf. Ook dat was fijn.En dan heb ik het over een procent of 15 dacht ik. Afijn, ik heb het ding nog steeds en door starcopy (met wie ik wel eens van mening kan veschillen) heb ik er nu wel KK op staan. Die gast heeft me echt verder geholpen.

Alle andere spullen bestel ik zelf in China, enkel mijn tablets en telefoons doe ik dus bij RH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-05 15:45
Russel88 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 21:39:
Ik dacht dat de Hongmi de foto's standaard op de sd kaart opslaat. Heb net een oude 16gb kaart gebruikt, kaart wordt herkend maar foto's worden opgeslagen op de interne kaart.
Idem met een gloednieuwe 64gb kaart.

Zie ik iets over het hoofd?
Miui versie 24.0

Edit:
Folder dcim heb ik gekopieerd van interne opslag naar sd kaart.
Zelf heb ik deze tutorial gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-05 06:41
@Maartend, wat is jou ervaring met RH (qua levertijd)?
Ik heb sterk het gevoel gekregen dat ze alles via, via en weer via moeten regelen. Het grote nadeel is dan ook de levertijd voor producten die ik elders binnen 1 week binnen kan krijgen.

Als ik je reacties bekijk in het Redmi topic, dan heb je je Redmi half december besteld en 22 mei ontvangen. Mis ik iets of duurde het inderdaad zo lang?
[Xiaomi Hongmi (Redmi)] Ervaringen & Discussie[filter_userids]=maartend

Ter vergelijking, ik heb tussen november en januari 3 Redmi's besteld en binnen 5 dagen ontvangen vanuit China.
Bestellen in Nederland heeft uiteraard mijn voorkeur en ik wil graag meer voor betalen, maar als hier enkele weken/maanden overheen gaan. Dan kies ik liever voor het risico om in dit soort dingen in China te bestellen.

Tevens zijn er Chinese webshops met Europese reparatiecentra. Dat scheelt ook weer een hoop duiten om het product naar China te sturen.

[ Voor 0% gewijzigd door Kiswum op 27-06-2014 11:18 . Reden: vraag duidelijker gemaakt ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Kiswum schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:17:
Ik heb sterk het gevoel gekregen dat ze alles via, via en weer via moeten regelen. Het grote nadeel is dan ook de levertijd voor producten die ik elders binnen 1 week binnen kan krijgen.

Als ik je reacties bekijk in het Redmi topic, dan heb je je Redmi half december besteld en 22 mei ontvangen. Mis ik iets of duurde het inderdaad zo lang?

Ter vergelijking, ik heb tussen november en januari 3 Redmi's besteld en binnen 5 dagen ontvangen vanuit China.
Bestellen in Nederland heeft uiteraard mijn voorkeur en ik wil graag meer voor betalen, maar als hier enkele weken/maanden overheen gaan. Dan kies ik liever voor het risico om in dit soort dingen in China te bestellen.

Tevens zijn er Chinese webshops met Europese reparatiecentra. Dat scheelt ook weer een hoop duiten om het product naar China te sturen.
Mijn HongMi duurde idd heel lang. Mijn s1 krijg ik dus na een week of 2. Dus dat scheelt nogal heel erg. De Pipo had ik zelf aangegeven dat ik in de laatste batch wilde zitten. Ik had toen die korting op poten gezet en vond het ook niet erg om hem als laatste te krijgen. Dus alle andere bestellingen die na de mijn kwamen heb ik toen voor laten gaan.

Qua levertijd is het soms sneller om het zelf te doen. Maar dat is iets dat ik weet en wat ik niet mee laat tellen in mijn afweging. Het gaat me echt enkel om de garantie. Een vriend van me had bijv. zelf in China besteld ; 1ste was kapot, terugsturen. Kost je geloof ik ong. 25 euro. 2de die aankwam bleek ok stuk te zijn. Toen heeft hij de handdoek in de ring gegooid en een 2de hands iphone aangeschaft.

Zoalng ik dus niet bang bent om te wachten (en dat ben ik dus niet), haal ik het bij RH vandaan. Tablets en Phones dus. Mijn Powerbank (een cager) heb ik zelf uit China laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-06 16:53
Voor me vriendin de 1s besteld op to2c. Eerst een witte. Na een week een mailtje dat die niet leverbaar waren. Toen gekozen voor de roze (wie wil hem niet he). Na paar dagen mailtje gehad met zendinfo.
Krijg ik net mailtje van ze dat het ze niet lukt om het toestel te rooten (en dus nog steeds niets verstuurd) :(
Snap niet helemaal waarom de roze versie anders zou zijn als de witte? Maar krijg nu car charger erbij die ik toch al wou.
Als het goed is vandaag de deur uit daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Anoniem: 595661 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:45:
[...]
Is daar een beetje makkelijk te bestellen dan? of verblijf je in Azie? :)
Ik denk dat je een Chinese bankrekening moet hebben en het naar een Chinees adres moet verzenden. Je kan ze 1 keer per week bestellen op een woensdag vanaf 12:00 uur tot 15:00 ofzo. Iedereen zit dus vanaf 12:00 te F5 denk ik :P
Kiswum schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:04:
Ja dit is normaal als je de telefoon maar 1 keer hebt opgeladen. Na zo'n 3 volledige ladingen is de accu/telefoon goed "gekalibreerd" en zou het toch wel 8 uur moeten kunnen.
Moet ik de accu helemaal leeg maken en dan tot 100% of maakt dat niet uit? (iets dat iets van vroegah) Heb hem nu 1 keer tot 100% opgeladen en een aantal keer enkele tientallen %.

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@Maartend, bedankt voor je update!
Qua service heeft RH het overigens perfect opgelost!
Laat je aan ons weten als je de 1s binnen hebt? :)

@Temraakle, van 20-100 is ook al voldoende. Van 70-90 en daarna van 50-100 is denk ik niet voldoende om ze goed te kalibreren.

Ik laad mijn telefoons nooit op als ik ze uit de doos haal. Ik begin gewoon direct waar hij op dat moment op staat. Vaak is dit tussen de 30-70%. Na een avond spelen kan ik hem vaak al direct op de lader gooien.
De Redmi 1s heb ik op de 2e dag getest met benchmarks en ik moest hem na zo'n 4 uur op de lader gooien. Diezelfde dag had ik volgens mij een hoop getest, waaronder de camera. Uiteindelijk de volgende dag rond 23.00 uur op de lader gehangen (telefoon ging toen 1,5 dag mee).
De dag daarna heb ik low-level testen gedaan en had ik van 7.00-23.00 zo'n 35% verbruikt.

Ik zou dus zeggen dat hij op de 3e dag helemaal up-to-speed is, als hij 3 keer volledig is opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Kiswum schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:49:
@Maartend, bedankt voor je update!
Qua service heeft RH het overigens perfect opgelost!
Laat je aan ons weten als je de 1s binnen hebt? :)
Zit al op de post. Lastige is, ik woon in de polders. Geen levering in het wknd en op maandag. Geweldig.
En omdat hij gisteren is weggedaan, verwacht ik hem ook vandaag niet. Gebeurt hier nooit, 24-urs levering.

Maar als ik hem heb, dan ga ik weer eens aan de slag. Lukt me nou steeds beter.

Wat ik trouwnes wel lastig vind, na elke update moet ik de HongMi (mijn aanhang heeft er ook 1) weer rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:17
Ze hadden ook wel wat goed te maken; december besteld en mei pas ontvangen... ;)
Dat red je zelfs met een trage resller met free shipping vanuit China niet :+

Wel netjes dat ze dan nu een 1S opsturen.
Aan de andere kant: die is ook goedkoper dan een Redmi. Toch zou ik liever de Quallcomm dan de Mediatek versie hebben :P

[ Voor 23% gewijzigd door dutchgio op 27-06-2014 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
dutchgio schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:55:

Aan de andere kant: die is ook goedkoper dan een Redmi.
Maf eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Het rooten van een originele Redmi 1s is a piece-of-cake (je hoeft alleen maar een updater te draaien). Bij de Hongmi/Redmi is dat wat anders, hierin heb ik veel verschillende methodes voorbij zien komen. Ik hoop dat het met de 1s een stuk stabieler is.

Kun je dit checken als je hem hebt?

Daarnaast beschikt de Redmi als 1 van de eerste telefoons ter wereld over GPS + Glonass + Beidou ;)
Perfect GPS telefoon zou je dus zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Kiswum schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:05:
Daarnaast beschikt de Redmi als 1 van de eerste telefoons ter wereld over GPS + Glonass + Beidou ;)
Perfect GPS telefoon zou je dus zeggen.
Ikdoe aan geocachen (wel met een dedicated garmin), maar kun je je voorstellen dat ik dara blij mee ben? Als ik eens ergens plots een moment over heb, dan kan ik daar heel goed de phone voor gebruiken. Heb daar tot op heden nog geen goede ervaringen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 23:25
Kiswum schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:17:

Ik heb de mijne gehaald bij dualslim. Volgende dag in huis.
Toestel die ik kreeg had ik geupdate volgens de methode die StarCopy hiier beschreef: starcopy in "[Xiaomi Redmi 1s] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 6% gewijzigd door Russel88 op 27-06-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Misschien wel, maar dit heeft waarschijnlijk in je voordeel gewerkt.

Ik ben trouwens blij dat wel wel eens van mening verschillen, het wordt anders zo saai. :+

Het is dat je waarschijnlijk een eind weg zit voor me, maar anders zou je de Mi3 een moeten proberen voor geocaching. Die is over het algemeen tot op 3 mtr nauwkeurig. De 1s doet daar ook niet echt voor onder overigens.

De Hongmi was goed, de 1S is beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
starcopy schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:00:
[...]

Misschien wel, maar dit heeft waarschijnlijk in je voordeel gewerkt.

Ik ben trouwens blij dat wel wel eens van mening verschillen, het wordt anders zo saai. :+

Het is dat je waarschijnlijk een eind weg zit voor me, maar anders zou je de Mi3 een moeten proberen voor geocaching. Die is over het algemeen tot op 3 mtr nauwkeurig. De 1s doet daar ook niet echt voor onder overigens.
:) :) :) :) :)

Weet Star, we zijn beiden nogal heerlijk uitgesproken. En dat mag ik wel.

En bedankt voor je aanbeiding. Maar normaal gebruik ik mijn dedicated garmin voor het cachen. Maar blijkbaar speel jij dat spelletje ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:15:
[...]

:) :) :) :) :)

Weet Star, we zijn beiden nogal heerlijk uitgesproken. En dat mag ik wel.

En bedankt voor je aanbieding. Maar normaal gebruik ik mijn dedicated garmin voor het cachen. Maar blijkbaar speel jij dat spelletje ook?
Nee, dat niet. Maar ik probeer wel eens wat uit. Lijkt me wel leuk, en als ik het nog had gekund zou ik waarschijnlijk wel gaan doen. Doet me een beetje aan de oude vossenjacht spelletjes denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:32

Chocoball

瞧好吧!

Gisteren na meer dan een maand mijn Redmi 1S ontvangen van Antelife voor $159.99. Bij Antelife verzocht de originele ROM er op te laten en geen ML zooi nadat ik bij mijn Hongmi ook een ML versie had gekregen met een Gionee recovery en niet werkende OTA.Er stond Stable ROM 23.0 open nu 24.0.

Bleek dat ze de batterij er al in hadden gedaan maar bij het aanzetten bleef de Redmi spontaan herstarten. Wat blijkt er zat nog een plakkertje over de contactpunten van de batterij. Leek wel plakband want trok bijna het oranje label stuk van de accu.

Bij het opstarten hoorde ik een oude bekende, de boot animation van China Unicom die ik ook op mijn Lenovo A750 had. Het er af krijgen was makkelijker dan gedacht, na het verwijderen van het China Unicom thema is ook de boot animation weg.

Gelijk weer het Benotion thema (rode Hongmi/Redmi thema) erop gezet en de zwarte achterkant vervangen door een witte hoogglans achterkant van Xiaomi. Nu nog wachten op een tempered glass screen protector van Nillkin bestelt op prcfrog omdat deze goedkoper is dan ibuygou.

[ Voor 8% gewijzigd door Chocoball op 27-06-2014 23:30 . Reden: Oplossing boot animation ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
ErrieR schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:40:
[...]

Ik gebruik FolderSync om de foto's 1x per dag naar de externe SD kaart te verplaatsen.
Ik heb de volgende tutorial uitgevoerd: http://en.miui.com/thread-23243-1-1.html
Volgens mij is m'n SD kaart nu de primaire data schijf. Foto's worden nu opgeslagen op m'n sd kaart.

Btw ik kan nu bevestigen dat de Hongmi 1s 64Gb micro SD kaart ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Je kunt vanuit de camera app geen SD kaart kiezen voor de opslag, het is dus goed om te weten dat het met die tutorial wel zal lukken.
Goed om te weten dat 64GB officieel wordt ondersteund!
Bedankt voor je post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculoos
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-05 15:14
ik heb ook de Redmi op het oog. Wat is nu praktish om te bestellen;

Engels of multi language?
Rooted of niet?

Ik wil er na bezorging natuurlijk zsm mee aan de slag kunnen (in het nederlands wel te verstaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariebakker
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-05 12:02
Bedankt voor de tip van de screen protector.
De onderstaande heb ik ook maar even besteld.
http://www.ibuygou.com/p-...ective_film-6080-usd.html

Beschouw het maar als een soort kogelwerend glas. :)

Tevens bedankt voor alle suggesties voor wat betreft de auto houder.
Alleen vraag ik me af of er niet iemand een houder van brodit heeft waarin de redmi 1s ook in past.
Deze heb ik momenteel nog in gebruik voor m`n htc.
Aangezien brodit geen houders heeft in het assortiment voor de redmi vraag ik me af of iemand weet of een ander merk wel past.

Ook zit ik nog steeds met de vraag over het rooten van deze telefoon.
Zoals al eerder vermeld heb ik onderstaande link geprobeerd maar helaas zonder suc6
http://en.miui.com/forum.php?mod=viewthread&tid=21881

De rom versie waar ik mee draai is de multi armani rom versie 24,0.0

Ik trouwens ook bevestigen dat de 64 gb kaart wordt ondersteund.
Ik heb onderstaande kaart erin zitten
https://www.dataio.nl/pro...ss-10-uhs-i-48mbs-samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Speculoos schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 22:27:
ik heb ook de Redmi op het oog. Wat is nu praktish om te bestellen;

Engels of multi language?
Rooted of niet?

Ik wil er na bezorging natuurlijk zsm mee aan de slag kunnen (in het nederlands wel te verstaan)
Engels en niet geroot. Kun je zelf, dus daar geen geld aan uitgeven. Toestel helemaal aanpassen naar deeisen hier, kost 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
ariebakker schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 22:29:

Ook zit ik nog steeds met de vraag over het rooten van deze telefoon.
Zoals al eerder vermeld heb ik onderstaande link geprobeerd maar helaas zonder suc6
http://en.miui.com/forum.php?mod=viewthread&tid=21881
Laat me raden, hij zeurt dat er geen developer instelling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:37

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik krijg ineens op mijn S1 de melding lege SDcard. Volgens mij had ik die al laang geformatteerd. Als ik dan op formatteren druk reboot de S1 na een 15 sec, maar start niet meer op. Ik moet de batterij eruit halen om hem weer te kunnen gebruiken.
ALs ik hem, tracht te formatteren op de pc krijg ik de melding dat hij readonly is??
wat is er verkeerd gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
sander817 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:24:
ik krijg ineens op mijn S1 de melding lege SDcard. Volgens mij had ik die al laang geformatteerd. Als ik dan op formatteren druk reboot de S1 na een 15 sec, maar start niet meer op. Ik moet de batterij eruit halen om hem weer te kunnen gebruiken.
ALs ik hem, tracht te formatteren op de pc krijg ik de melding dat hij readonly is??
wat is er verkeerd gegaan?
Ziet dat ding de interne ook niet als een SD kaart? Als dat nl. zo is en die is leeg heb je volgens mij een ligt probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 595661

Ik zag trouwens op Taobao via de officiele MI shop de Wcdma versie voor 98 euro.
Ook leuk om via dat kanaal pistons en powerbanks te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Is er een Engelstalige versie van Taobao, ik kom via google alleen maar op fakesites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:37

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Nee, intern geheugen werkt prima. Kan alleen de sd niet formatteren, ook niet op een pc. Een andere sd werkt wel prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:17
Kiswum schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 08:15:
Is er een Engelstalige versie van Taobao, ik kom via google alleen maar op fakesites.
Nee, bij taobao heb je en tussenpersoon nodig die voor je besteld, en vervolgens opstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
sander817 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 09:09:
Nee, intern geheugen werkt prima. Kan alleen de sd niet formatteren, ook niet op een pc. Een andere sd werkt wel prima
Dan istie dus kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
dutchgio schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 09:54:
[...]

Nee, bij taobao heb je en tussenpersoon nodig die voor je besteld, en vervolgens opstuurt.
En dan is een gedeelte van de winst ook al weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:25
Via Mistertao komt hij al duurder uit dan de webshops hem aanbieden. Alleen via Aliexpress kan het iets voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hoe is het SD kaartje geformateerd, als Fat32, NTFS of wellicht vanuit de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 13:34
Ik heb net de multi-language versie bij to2c besteld. Is het echt een probleem als ik hem eventueel wil gaan rooten? Anders moet ik de bestelling nog even wijzigen.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Je hebt alleen wat meer werk met het installeren van een goede rom, die ze er op zetten is niet al te. Heb je wel de originele doos erbij gekocht? Via de sticker die daar op zit, kun je zien of je ook een echte hebt gekocht ipv een fake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Ja dat wel, dat had ik inderdaad wel gelezen hier. Ik wijzig de bestelling wel gewoon even, neem wel het zekere voor het onzekere.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:17
ik heb net een mooie cover binnen gekregen voor mijn 1s
er zijn wat reviews die het te zwaar vinden, ik vindt die niet zo'n issue mooi en stevig en past echt perfect .

http://www.aliexpress.com/snapshot/6105349565.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358348

Ben zelf ook heel geïnteresseerd in deze 1s. Ik heb nu bijna een jaar naar volle tevredenheid een cubot gt99, die heel fijn werkt. Maar mijn vriendin moet een nieuwe telefoon, ik wil er eentje voor haar in China bestellen, en als ik dan toch weer op de uitzoek toer ben, gaat het kriebelen en wil ik ook weer wat anders :-).

Even een (dom) vraagje over miui. Is dat nou gewoon Android met een laag erover heen, en heb ik dan wel gewoon de play store? En ik ben nogal verknocht aan smart launcher, kan ik die dan gewoon draaien zoals ik nu gewend ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 358348 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 13:00:
Ben zelf ook heel geïnteresseerd in deze 1s. Ik heb nu bijna een jaar naar volle tevredenheid een cubot gt99, die heel fijn werkt. Maar mijn vriendin moet een nieuwe telefoon, ik wil er eentje voor haar in China bestellen, en als ik dan toch weer op de uitzoek toer ben, gaat het kriebelen en wil ik ook weer wat anders :-).

Even een (dom) vraagje over miui. Is dat nou gewoon Android met een laag erover heen, en heb ik dan wel gewoon de play store? En ik ben nogal verknocht aan smart launcher, kan ik die dan gewoon draaien zoals ik nu gewend ben?
Je kunt er elke launcher opzetten die je wil. Mijn vrouw kon/wilde niet wennen aan miui en dus heb ik er voor haar weer nova opgezet. Werkt goed.

Playstore zit gewoon in de EU rom, die moet er wel opgezet worden maar dat is een kwestie van pakem beet, 2 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je wel. Mijn vriendin heeft nu nog een oude Samsung galaxy Apollo, en gebruikt de telefoon enkel om te whatsappen, mailen, en bellen en smsen, dus voor haar wil ik een goedkoop 6582 toestelletje kopen. Liefst iets kleiner als mijn gt99, en als ik toch aan het bestellen ben, bestel ik de 1s denk ik maar gelijk mee ;-).

dus denk ik dat de cubot maar eens op marktplaats ga zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een vraagje? Ik zie dat er een basic versie is, en een versie met tf card solution. Misschien dat ik eroverheen gelezen heb in dit topic, maar wel tf kaart probleem is er dan met de basic versie? Excuses als dit al eerder gevraagd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Starcopy, ik heb je nodig.

Net mijn S1 binnen (thnx RH, leuke upgrade) en het viel me meteen op dat hij in het Nederlands staat. Dus blijkbaar worden ze geleverd met MIUI, ik weet nl. dat Jaen van RH er niks mee heeft gedaan.

Er staat nu op Android 4.3 JLS36C
MIUI (dus toch) JHCCNBD24.0

Hij begint te roepen dat er een systeemupdate is 24.0 stabiel.

Zit ik goed? Lijkt me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariebakker
Hallo bij deze nog even een reactie over het rooten.

Laat me raden, hij zeurt dat er geen developer instelling is?
Deze foutmelding krijg ik niet maar onderstaande als ik de app wil starten.

Als ik titanium back-up wil starten komt deze met de melding;
Sorry,kon geen root privileges verkrijgen.Deze app zal *niet* werken!Controleer a.u.b. of uw Rom geroot is en probeer het opnieuw. Deze poging werd gedaan m.b.v.het commando/system/xbin/su.

Nogmaals ik draai met de multi armani rom versie 24,0.0.

Misschien zit het probleem wel in deze versie Rom.
Kreeg via de ota de mogelijkheid om de 24.0 stabiele versie te downloaden.
Dit is volgens mij alleen niet de multi versie.

Ook nog even de sd kaart van Sander.
Ik weet niet wat voor een kaartje het is maar ik heb met m`n GoPro dit probleem ook wel eens gehad.
Deze was opeens ook niet meer te bereiken.
Ook niet opnieuw te formatteren.Het ging hier om een kaart van sandisk. Sindsdien gebruik ik alleen nog maar kaartjes van Samsung.

Bedankt alvast maar weer voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariebakker
Er staat nu op Android 4.3 JLS36C
MIUI (dus toch) JHCCNBD24.0

Hij begint te roepen dat er een systeemupdate is 24.0 stabiel.

Deze versie heb ik ook.
Dat is de multi armani rom versie 24,0.0.

Ik heb alleen het probleem dat ik de telefoon niet geroot krijg.
Ook zou ik graag een ander opstart scherm willen hebben i.p.v. de rara Chinese zooi.
Maar dat vindt ik momenteel nog het minst belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
ariebakker schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 15:19:
Ik heb alleen het probleem dat ik de telefoon niet geroot krijg.
Ook zou ik graag een ander opstart scherm willen hebben i.p.v. de rara Chinese zooi.
Maar dat vindt ik momenteel nog het minst belangrijk.
Ik snap je. Ik heb die updat.zip gedraaid om root te verkrijgen, maar dat lukt dus idd niet.
Wel heb ik nu V24.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 15:59:
[...]

Tuurlijk. Dat is het maffe juist
Gebruik jij deze rom, of de originele? Daar kan het verschil ook in zitten.

http://xiaomi.eu/community/threads/4-6-27.24740/

Ik snap NL niet hoe jij aan een Nederlandse rom komt als Jean er niks aan gedaan heeft. Standaard worden ze afgeleverd met of Engels/Chinees, of ML Chinese versie. Die laatste heeft geen updater app er op zitten.

Iemand moet er bij die van jou Nederlands opgezet hebben.

[ Voor 62% gewijzigd door starcopy op 28-06-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
starcopy schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 15:56:
[...]

Heb je wel developer options?
Tuurlijk. Dat is het maffe juist
Heb op deze manier root proberen te krijgen ; http://en.miui.com/thread-21881-1-1.html

Ik snap alleen niet wat hij bedoelt met After reboot go to Security app -> Permissions and activate Root permission
Ik heb geen security app.

Edit STAAT DUS KNAL VOOR MIJN NEUS OP DE HOMESCREEN.

[ Voor 46% gewijzigd door maartend op 28-06-2014 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariebakker
Net nog een keer de zip file van onderstaande site gehaald.
http://techpunked.wordpre...-root-for-redmi-1s-wcdma/
Na update zegt hij ook update voltooid
maar helaas krijg ik het nog niet aan de gang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
ariebakker schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 16:03:
Net nog een keer de zip file van onderstaande site gehaald.
http://techpunked.wordpre...-root-for-redmi-1s-wcdma/
Na update zegt hij ook update voltooid
maar helaas krijg ik het nog niet aan de gang
Dit ook gedaan?

After reboot go to Security app -> Permissions and activate Root permission

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
starcopy schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 16:05:
[...]

Dit ook gedaan?

After reboot go to Security app -> Permissions and activate Root permission
Daarna nog wel even rebooten. Ik heb nu Root toegang.

Star? Ik had laatst een backup gemaakt met Titanium van mijn HongMi. Je gaf toen al aan dat ik die niet zomaar 1 op 1 over kon zetten naar mijn 1S. Wat moet ik dan wel doen? Voor ik hem weer sloop.

Is dat restore missing apps with data?

Edit ; laat maar, ik kan mijn backup niet terug vinden.

[ Voor 36% gewijzigd door maartend op 28-06-2014 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariebakker
Toevallig dat je dat schrijft.
Daar was ik net op uitgekomen idd.
Nu werkt titanium back up eindelijk :-)

Nou nog de volgende vraag is het opstart scherm nog aan te passen?
of is hier niks voor beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
ariebakker schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 16:08:

Daar heb
ariebakker schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 16:08:

ik in het begin het meest aan moeten wennen, die security app. Dat was iets totaal nieuws voor me. :)

Alles is aan te passen. Gewoon via instellingen en dan achtergrond. Dan kunje daar op een bepaald moment voor bladeren kiezen. Moet je wel de afbeelding op de 1s hebben.

[ Voor 78% gewijzigd door starcopy op 28-06-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariebakker
Ja inderdaad was ik ook niet gewend met m`n htc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Laatst online: 23:08
Indien je de rom hebt geupdate naar ML 24.0.0 hoef je voor ROOT toegang alleen maar de schakelaar voor root toegang aan te zetten in de Beveiligingsapp, bij machtiging, updater.zip toestanden zijn dan niet nodig.

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Jeez, jullie zitten al een pagina verder. En ik mijn laatste bericht maar editen

Edit ; jullie hadden iets van dat glas nog iets als screen protector. Werkt dat een beetje? Hoe dun is dat? Heb nl. al een hoesje.

[ Voor 45% gewijzigd door maartend op 28-06-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariebakker
Heb zelf een siliconen huls erom heen gelijk mee besteld.
Maar deze screen protector gister er toch maar even bij besteld.

Kan geen kwaad.

Nog niemand het start scherm veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
ariebakker schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 16:54:
Heb zelf een siliconen huls erom heen gelijk mee besteld.
Maar deze screen protector gister er toch maar even bij besteld.

Kan geen kwaad.

Nog niemand het start scherm veranderd?
Zie 5 berichten boven deze. ;)

Je link werkt niet. Is forbidden.

Ik heb de glazen protector besteld. Die heb ik ook op mijn Mi3 zitten. En gaat prima met een flipcase.

Edit: is die uit de nu werkende link. :) :) :)

[ Voor 4% gewijzigd door starcopy op 28-06-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariebakker
Bij deze nog even de link opnieuw.
Vorige link werkte inderdaad niet meer.

Nog bedankt voor je tip van opstart scherm had ik ff overheen gelzen.
Zou zo even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
starcopy schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 17:17:
[...]

Zie 5 berichten boven deze. ;)

Je link werkt niet. Is forbidden.

Ik heb de glazen protector besteld. Die heb ik ook op mijn Mi3 zitten. En gaat prima met een flipcase.

Edit: is die uit de nu werkende link. :) :) :)
Wat is dat beter dan een gewone screenprotector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

De Nillkin tempered glass voor de Redmi 1S heb ik voor een iets zachter prijsje met gratis verzending bij prcfrog gekocht. Dit is gelijk ook mijn eerste ervaring met prcfrog maar zie ze vaak adverteren bij Gizchina.

http://www.prcfrog.com/ni...or-for-xiaomi-hongmi.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 17:36:
[...]

Wat is dat beter dan een gewone screenprotector?
Een gewone kan scheuren. Of als je wat scherps in de zak/tas hebt, doorgesneden worden. En ondanks wat ze beweren van Gorilla Glass, kan dat ook heel simpel krassen of beschadigen. Denk maar aan een zandkorrel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

starcopy schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:46:
Een gewone kan scheuren. Of als je wat scherps in de zak/tas hebt, doorgesneden worden. En ondanks wat ze beweren van Gorilla Glass, kan dat ook heel simpel krassen of beschadigen. Denk maar aan een zandkorrel.
Veel mensen weten dan ook niet dat zand eigenlijk uitzonderlijk hard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariebakker
Het is inderdaad gelukt. Dat rare Chinese opstart scherm is weg. Voor wat betreft de screen protector lijkt me dit wel een mooie. Wat ik er zo van las zag het er goed uit.
Mocht het toch niks zijn halen we het er gewoon weer vanaf. Voor de prijs hoef je het niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08-2023
Er zijn twee versies momenteel:
http://www.to2c.com/xiaomi-hongmi-1s-redmi-basic.html
http://www.to2c.com/xiaom...dmi-tf-card-solution.html

Wat is er mis met de Basic versie met de TF Card? Iemand die 't weet? Ik zie bij specs namelijk geen verschillen, maar wellicht dat de basic 't kaartje niet goed leest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Anoniem: 358348 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 14:56:
Even een vraagje? Ik zie dat er een basic versie is, en een versie met tf card solution. Misschien dat ik eroverheen gelezen heb in dit topic, maar wel tf kaart probleem is er dan met de basic versie? Excuses als dit al eerder gevraagd is...
EdwinnR schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 20:35:
Er zijn twee versies momenteel:
http://www.to2c.com/xiaomi-hongmi-1s-redmi-basic.html
http://www.to2c.com/xiaom...dmi-tf-card-solution.html

Wat is er mis met de Basic versie met de TF Card? Iemand die 't weet? Ik zie bij specs namelijk geen verschillen, maar wellicht dat de basic 't kaartje niet goed leest?
Kunnen jullie nou echt niet bedenken dat de 'TF card-versie' gewoon precies hetzelfde is als de 'basic-versie', maar dan dat je er een goedkoop, traag, slecht werkend SD-kaartje bij krijgt? Je betaalt dus ook iets meer voor de TF card-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinnR
Zo'n stomme vraag is het niet want hij heet 'TF Card Solution' maw oplossing. Dus als je dat leest kan je denken dat bij de basis versie iets mis is met de SD-kaart slot, waardoor die wellicht niet werkt en dat daar een oplossing voor is gemaakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Tja. Die chinezen zijn meesters om poep als goud te verkopen aan ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
EdwinnR schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 20:53:
Zo'n stomme vraag is het niet want hij heet 'TF Card Solution' maw oplossing. Dus als je dat leest kan je denken dat bij de basis versie iets mis is met de SD-kaart slot, waardoor die wellicht niet werkt en dat daar een oplossing voor is gemaakt. ;)
Oorspronkelijk hadden ze zelfs 3 versies. Maar de extra exra's waren duurder dan de boel los bestellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinnR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-05 18:36
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:50:
[...]

Veel mensen weten dan ook niet dat zand eigenlijk uitzonderlijk hard is :)
Veel mensen weten niet dat glas gesmolten zand is........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kiswum schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 08:15:
Taobao.com openen inChrome en automatisch laten vertalen. En qua agent zou je mallaid.com kunnen proberen, enkele zaken via hen besteld naar tevredenheid.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 595661 op 28-06-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 595661 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 23:02:
[...]

Taobao.com openen inChrome en automatisch laten vertalen. En qua agent zou je mallaid.com kunnen proberen, enkele zaken via hen besteld naar tevredenheid.
mallaid schijnt nogal duur te zijn. In een ander topic lees ik andere namen. Deze bij voorbeeld:

www.mistertao.com

[ Voor 5% gewijzigd door starcopy op 28-06-2014 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Kapot schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 21:29:
Veel mensen weten niet dat glas gesmolten zand is........
Wel specifieke stukjes zand :P

Misschien is nauwkeuriger dat zandkorrels kleine stukjes rots zijn. Afhankelijk van waar die rots vandaan komt kan het spul flink hard zijn. Glas doet op de schaal van Mohs 7, waar ijzer 4 doet en staal 4,5. Graniet is ingeschaald op 6,5/7 en iedereen begrijpt dat er krassen van komen als je je telefoon over rotspunten schuurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

starcopy schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 23:52:
[...]

mallaid schijnt nogal duur te zijn. In een ander topic lees ik andere namen. Deze bij voorbeeld:

www.mistertao.com
Geen ervaring met mistertao, ik vind de prijzen meevallen bij mallaid, en de service is oke en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Even voor de TS, de site van Dualslim lijkt te zijn verdwenen.

Ik krijg de volgende melding ;

This account has been suspended.
Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.

[ Voor 28% gewijzigd door maartend op 29-06-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

maartend schreef op zondag 29 juni 2014 @ 09:21:
Even voor de TS, de site van Dualslim lijkt te zijn verdwenen.

Ik krijg de volgende melding ;

This account has been suspended.
Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.
Zo erg is het gelukkig niet. Ivm de vele bezoeken is de bandbreedte op :(

Wordt aan gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-05 22:13

Janar

Geen

Ik vind dat de telefoon nogal snel netwerkverbinding en 3G verliest. Ik kon nogal eens op plaatsen met beperkte bereikbaarheid en dan verlies ik het sneller dan de vorige Hongmi en het bereik is minder goed dan andere telefoons(bijv. Samsung Note 3/ s5}.

Merken jullie hetzelfde?

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horst
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-02 13:55
Geweldige thread.

Net ook maar de Multilanguage 24 geflashed om uit te testen of ik een verschil zou vinden met Multilanguage versie die Toc2 erop gezet had ... (ik heb immers NAND backups) ...

In dat proces ben ik mijn ClockworkMod recovery kwijtgeraakt en aangezien een van de eerste mails hier vermeldt dat nog niet bestond voor de 1S, plak ik de link hier http://en.miui.com/forum....TF8MjU0MDg%3D&ck=355f9a97.
De message op het forum van miui heb ik niet zo snel weergevonden, maar de ZIP bevat de recovery image die je mits 'fastboot flash recovery cwm_hm1s.img' op je 1S zet, gevolgd door 'fastboot reboot'.
Voor de volledigheid:
Om in fastboot mode te geraken moet je opstarten met volume down knop ingedrukt.
Om fastboot commando's uit te voeren heb op je PC een versie nodig van ADB2 of ADB toolkit.

Helaas, werkt dit niet met de nu kersverse ML24 ... ik blijf met MI-recovery 2.01 zitten en die laat me niet toe vlotjes NAND backup en restore te doen (zonder PC omweg). Een argument om niet blindelings te upgraden naar ML24.

[ Voor 28% gewijzigd door horst op 29-06-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

maartend schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 16:33:
Jeez, jullie zitten al een pagina verder. En ik mijn laatste bericht maar editen

Edit ; jullie hadden iets van dat glas nog iets als screen protector. Werkt dat een beetje? Hoe dun is dat? Heb nl. al een hoesje.
Dacht eerst dat het een beetje flauwekul was dat tempered glass maar hier is er eentje gemaakt door 1 van de admins van het Duitse China smartphone forum waar ik actief ben.

Er zijn nog wel wat meer filmpjes op YT te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Laatst online: 23:08
Mijn rode backcover is binnen van Banggood, dacht in eerste instantie dat het een vervanging was van de originele achterkant maar hij gaat er overheen.
Binnen 1 week binnen met Netherlands Direct Mail (zat een retouradres op uit Schiedam)

Cover ziet er goed uit, uitsparingen zijn exact op maat en de grip is heel goed, voelt een beetje aan als fijn zand op rubber, Banggood noemt het "Quicksand"
Door de extra cover steekt de cameralens niet meer uit waardoor de telefoon volledig plat op z'n achterkant ligt.

Oh ja, met alleen de originele achterkant erop had ik wat last van kraakjes zodra je de telefoon aan de zijkant indrukte, zijn nu zo goed als verdwenen door die extra cover.

Verkrijgbaar in de kleuren: zwart, grijs, groen, rood, blauw, rose, paars en wit

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/87842479/Rode%20backcoverprotec%20ek.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/87842479/Rode%20backcoverprotec%20fk.jpg

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Op gevaar dat ik wordt afgeschoten, maar dat tempered glass kost bij RH voor de 1S 7,95 euro.

Reden dat ik het aangeef is dat ik het niet goedkoper ben tegengekomen.

[ Voor 28% gewijzigd door maartend op 29-06-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op zondag 29 juni 2014 @ 14:28:
Op gevaar dat ik wordt afgeschoten, maar dat tempered glass kost bij RH voor de 1S 7,95 euro.
Je moet wel de echte hebben, er zijn ook goedkope namaak in omloop. Bij die zie je elke vingerafdruk beter dan wat er op het scherm gebeurt.

Dus ik zal je niet afschieten, maar er alleen fijntjes op wijzen. >:)

Ik heb er ook al 1 van gehad voor mijn Mi3. Bagger en zonde van de centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
starcopy schreef op zondag 29 juni 2014 @ 14:36:
[...]

Je moet wel de echte hebben, er zijn ook goedkope namaak in omloop. Bij die zie je elke vingerafdruk beter dan wat er op het scherm gebeurt.

Dus ik zal je niet afschieten, maar er alleen fijntjes op wijzen. >:)

Ik heb er ook al 1 van gehad voor mijn Mi3. Bagger en zonde van de centen.
Aha. Goed om te weten. Hoe weet je wat het verschil is voor aanschaf?

BIj RH zou het om Nuglas gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door maartend op 29-06-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op zondag 29 juni 2014 @ 14:41:
[...]

Aha. Goed om te weten. Hoe weet je wat het verschil is voor aanschaf?

BIj RH zou het om Nuglas gaan.
Nillkin en die door Xiaomi verkocht worden.

http://www.xiaomiworld.co...or-for-redmi-redmi1s.html

Nuglas heb ik nog nooit van gehoord. Wel ff opgezocht, maar is een oem fabrikant die elke naam en verpakking levert zoals de klant die wil hebben. Zijn ook 3 verschillende diktes.

Usage thickness:
0.33/0.22/0.18mm

Prijs tussen de $1,82 en $.6,- afhankelijk waar je besteld. Of het goed is of niet kan ik niet vinden. Maar als de kwaliteit net zo is als die "goedkope" die ik gehad heb, laat maar liggen. Vette vingers zag je niet. Totdat je er mee in een lichte omgeving kwam. Toen zag ik alleen nog maar een vet scherm. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Nillkin, laat ook vette vingers zien, zie: de foto's uit mijn review. (Ik had het scherm zelfs al een beetje schoongemaakt).
Ze zijn wel zeer prettig aan te brengen in vergelijking met normale screenprotectors.

P.s. xiaomiworld is niet de officiële Xiaomi leverancier, maar een gewone webshop. Zij waren overigens degene die weleens reviews, bestanden en tips lenen van anderen zonder credits aan de originele poster te geven.
Van mij hebben ze bijvoorbeeld een review en wat bestanden geleend en zelf geüpload via dropbox. Tweaker Kiswum

Ik heb begrepen dat de hardware wel gewoon origineel is.

[ Voor 50% gewijzigd door Kiswum op 29-06-2014 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Oftewel, ik weet nu nog nix. Maar dat is niet erg. Dan maar gewoon via RH, en is het niet wat ik verwacht, dan wil ik goede of mijn geld terug. Heeft toch wel zijn voordeel om daar te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:32:
Oftewel, ik weet nu nog nix. Maar dat is niet erg. Dan maar gewoon via RH, en is het niet wat ik verwacht, dan wil ik goede of mijn geld terug. Heeft toch wel zijn voordeel om daar te bestellen.
Jij weet niks maar ik heb wat geleerd. ;)

Maar je hebt wel gelijk, in dat geval hier bestellen. Kun je er tenminste 1 bij zijn stropdasje pakken als het niet wil. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
starcopy schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:49:
[...]

Jij weet niks maar ik heb wat geleerd. ;)

Maar je hebt wel gelijk, in dat geval hier bestellen. Kun je er tenminste 1 bij zijn stropdasje pakken als het niet wil. ;)
Thnx. Ik ga het proberen. Komen ze daar plots met nog een merk aan OTAO. Om gek van te worden.

En natuurlijk vaak dezelfde makers met een eigen merkje er op.
Lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:55:
[...]

Thnx. Ik ga het proberen. Komen ze daar plots met nog een merk aan OTAO. Om gek van te worden.

En natuurlijk vaak dezelfde makers met een eigen merkje er op.
Lastig.
Ff naar die prijzen kijken.

http://www.otao.biz/tempe...ight-angle-c-533_572.html

alsof je een emmer leeggooit.

Maar wat is nu wat? Hier gaat het over een Chinees.

http://forum.xda-develope...h-tempered-glass-t2633957

Zoals ze in dat laatste artikel al zo mooi aanhalen. Waarschijnlijk maakt het geen barst uit en komen alle merken uit 1 fabriek. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
starcopy schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:05:
[...]

Ff naar die prijzen kijken.

http://www.otao.biz/tempe...ight-angle-c-533_572.html

alsof je een emmer leeggooit.

Maar wat is nu wat? Hier gaat het over een Chinees.

http://forum.xda-develope...h-tempered-glass-t2633957

Zoals ze in dat laatste artikel al zo mooi aanhalen. Waarschijnlijk maakt het geen barst uit en komen alle merken uit 1 fabriek. >:)
HELLLLUUUUPPPPPPPPPP 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Flashen is eenvoudiger

[ Voor 3% gewijzigd door maartend op 30-06-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:04

Zenix

BOE!

Hebben mensen ervaring met deze dan http://www.banggood.com/A...mi-Hongmi-H-p-929634.html ?

Lijkt op Nillkin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Geen idee. we zijn net tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk niet al te veel uitmaakt welke je koopt. Het is altijd beter dan een gewone screenprotector.

[ Voor 6% gewijzigd door starcopy op 30-06-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ben benieuwd welke rom er op die van mij staat als tie binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinnR
Even een check check. De Redmi heeft een gewone SIM kaart nodige toch en geen micro SIM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
EdwinnR schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:15:
Even een check check. De Redmi heeft een gewone SIM kaart nodige toch en geen micro SIM?
Als je de 1S bedoeld, die heeft 2 normale sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
In beide Redmi's kunnen de good old sim-kaarten. Officieel is dat mini-sim, maar dat werkt verwarrend naast de micro en nano-sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horst
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-02 13:55
Gelukt, ik heb ClockworkMod (touch) recovery 6.0.3.6 terug.

De eerder vermelde files met de eerder vermelde methode gebruiken nadàt je eerst install-recovery.sh uit /system/etc hebt hernoemd of verwijderd. Dat script zorgt voor een automatisch herstel van MIUI recovery bij elke boot.

Dus als je van CWM vanaf zou willen, hoef je slechts het script zijn originele naam te geven en te rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
horst schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:40:
Gelukt, ik heb ClockworkMod (touch) recovery 6.0.3.6 terug.

De eerder vermelde files met de eerder vermelde methode gebruiken nadàt je eerst install-recovery.sh uit /system/etc hebt hernoemd of verwijderd. Dat script zorgt voor een automatisch herstel van MIUI recovery bij elke boot.

Dus als je van CWM vanaf zou willen, hoef je slechts het script zijn originele naam te geven en te rebooten.
Wat is het voordeel van cwm ten opzichte van de miui? Voor zover ik weet zijn er niet echt custom roms voor Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Nou, mijne is onderweg, ben benieuwd.
Beetje offtopic misschien maar; Hoe spreek je Xiaomi uit trouwens? Sjaumi?

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
yorkick schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:19:
Nou, mijne is onderweg, ben benieuwd.
Beetje offtopic misschien maar; Hoe spreek je Xiaomi uit trouwens? Sjaumi?
Zo spreek je het idd uit.
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken