Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-06 21:43
http://www.etotalk.com/xiaomi-redmi-1s-wcdma_p5758.html

Hij is hier wel een stuk goedkoper dan alle andere websites. Misschien een neppe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Stark schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 17:36:

Hij is hier wel een stuk goedkoper dan alle andere websites. Misschien een neppe?
Google er maar eens op. Vooral Duitsers zijn daar heel blij mee als ik het me goed herinner. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:41
Stark schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 17:36:

Prijs is excl. verzendkosten ($20 of $27)
Incl. verzendkosten $153 of $160
Dus niet een heel stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
starcopy schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:34:
[...]

Google er maar eens op. Vooral Duitsers zijn daar heel blij mee als ik het me goed herinner. ;)
Ik vind niks.
elinx schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:45:
[...]

Prijs is excl. verzendkosten ($20 of $27)
Incl. verzendkosten $153 of $160
Dus niet een heel stuk goedkoper.
Andere websites hebben ook verzendkosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Stark schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:46:
[...]

Ik vind niks.

[...]

Andere websites hebben ook verzendkosten..
Kijk eens, free shipping.

http://www.to2c.com/xiaomi-hongmi-1s-redmi-basic.html

Alleen als je haast hebt moet je betalen. Dus niks goedkoper.

Wat google betreft, ik zal ff moeten wachten totdat ik weer spam van deze jongens krijg. Maar ze houden zich slecht aan regeltjes achteraf. Dus garantie beloftes e.d. Ik kan het Duitse forum niet terugvinden daarover, maar die waren aardig boos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
7-30 business days op to2c met free shipping, totaalprijs: $154
2-7 dagen op etotalk met DHL $27, totaalprijs: $161

Als je weken wilt wachten kan je beter naar to2c gaan ja, anders niet lijkt me. Het zijn 7-30 business days, dus het kan misschien wel 6 weken duren.

[ Voor 22% gewijzigd door Stark op 01-07-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Stark schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:18:

Als je weken wilt wachten kan je beter naar to2c gaan ja, anders niet lijkt me. Het zijn 7-30 business days, dus het kan misschien wel 6 weken duren.
Tja, jij neemt de gok. Niet ik. Als je denkt dat je goed af bent moet je het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:43
Bij Banggood heb je direct mail, is ook snel en gratis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horst
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-02 13:55
starcopy schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:18:
[...]

Wat is het voordeel van cwm ten opzichte van de miui? Voor zover ik weet zijn er niet echt custom roms voor Xiaomi.
Ik voel mij een pak veiliger wanneer ik een complete backup heb van een syteem om naar terug te keren als ik in de fout ga met mijn experimenten. We hebben nog geen custon roms, maar we hebben wel verschillende versies van MIUI. Ik heb het meer dan eens meegemakt dat ik moest restoren naar een ander toestel dan mijn origineel.
Verder wil soms echt permissions herstellen, en sd kaartje formateren of een cache legen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnieboy
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-05 10:13
sonnieboy schreef op zondag 22 juni 2014 @ 21:41:
@Russel88: heb gisteren redmi 1s besteld bij to2c en heb een 64GB kaart liggen, effe wachten (week of 2?) dan kan ik je meer vertellen.
Afgelopen donderdag mijn 1s binnen, zaterdag ervoor besteld bij to2c, totaal €133, geen extra kosten.
Zondag pas klaar gemaakt ivm bezoek TT. Bevalt heel goed.
64GB kaart is geen probleem, goede GPS
ML 24 geflasht vanuit system update, klaar.
Had eerst een JiaYu G5 advanced, maar die is gesneuveld (iemand nog op zoek naar compleet werkend binnenwerk?).
Nog niet eerder met MIUI gewerkt, maar dat ziet er gelikt uit.
Al met al super tevreden to nu toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horst
Stark schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:18:

Zuiver als illustratie: ik had mijn 1s van To2c in 8 kalenderdagen aan huis geleverd met de standaard shipping.
En je kan pook bij To2c kiezen voor DHL en snelle levering (wat ik niet gedaan heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:12
Gisteren heb ik deze telefoon binnen gekregen, vandaag al weggeven. Voor de prijs een toptoestel.
Heb tot nu toe alleen samsungs gehad met oled scherm. Tov van samsung s serie vind ik de volgende punten minder.
Het scherm is dofjes vergeleken met het scherm van s4
De bezels zijn dik vergeleken met een s4
Het toestel is is ook vrij dik.

De pluspunten
Bouwkwaliteit, voelt solide aan.
De soc is ook top. 20000 punten in antutu.
Prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
karakedi schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 00:55:
Gisteren heb ik deze telefoon binnen gekregen, vandaag al weggeven. Voor de prijs een toptoestel.
Heb tot nu toe alleen samsungs gehad met oled scherm. Tov van samsung s serie vind ik de volgende punten minder.
Het scherm is dofjes vergeleken met het scherm van s4
De bezels zijn dik vergeleken met een s4
Het toestel is is ook vrij dik.

De pluspunten
Bouwkwaliteit, voelt solide aan.
De soc is ook top. 20000 punten in antutu.
Prijs/kwaliteit verhouding.
Begrijp ik het goed dat je een telefoon van 130 euro met een telefoon van 300+ euro vergelijkt en vind dat de goedkope minder is? _O- _O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:12
Starcopy jij bent echt scherp ;). Het gaat mij om de ervaring tussen de 2 toestellen niet kijkend naar prijsklasse.
En de s4 had ik gratis met de actie van typhone. Hoef alleen maar 16 euro p/m voor abo te betalen 1 jaar.

In mijn situatie vergelijk ik een toestel van 130 euro, met een toestel + abo van 100 minuten en 500mb internet met totaal kosten van 192 euro. Voor mij gaat de vergelijking wel op.

Redmi heeft ook nog pluspunt tov s4. Dual sim.

[ Voor 5% gewijzigd door karakedi op 02-07-2014 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
karakedi schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 02:07:
Starcopy jij bent echt scherp ;). Het gaat mij om de ervaring tussen de 2 toestellen niet kijkend naar prijsklasse.
En de s4 had ik gratis met de actie van typhone. Hoef alleen maar 16 euro p/m voor abo te betalen 1 jaar.

In mijn situatie vergelijk ik een toestel van 130 euro, met een toestel + abo van 100 minuten en 500mb internet met totaal kosten van 192 euro. Voor mij gaat de vergelijking wel op.

Redmi heeft ook nog pluspunt tov s4. Dual sim.
Nee, die vergelijking kan niet eens opgaan. De specs zijn totaal anders als je ze naast elkaar legt. Wil je vergelijken, moet je 2 gelijkwaardige toestellen gebruiken.

Je kunt ook moeilijk zeggen mijn Mercedes SL is beter dan een VW Polo. De Polo is gekocht, maar de Mercedes geleased. Dus die is voor mij even duur.

Als je wil vergelijken dan leg mijn Mi3 maar eens naast jouw S4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:28

Zenix

BOE!

Vandaag de Redmi binnengehad van to2c heb maar 8 dagen moeten wachten.
Gelijk ML rom erop gezet via updater, ging prima. Zonder originele verpakking trouwens. Hij was trouwens uitstekend verpakt in een soort van aluminium folie verpakking met bubbelschuim eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-11-2024
is er iemand hier die ervaring heeft met de redmi note ? en zo ja wat zijn jullie ervaringen met dit toestel ??
ik denk er over om deze te bestellen :) :)

[ Voor 20% gewijzigd door Paperbag24 op 02-07-2014 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Paperbag24 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:45:
is er iemand hier die ervaring heeft met de redmi note ? en zo ja wat zijn jullie ervaringen met dit toestel ??
ik denk er over om deze te bestellen maar zag dat het feestdagen zijn tot na het weekeinde chinees boot festival
Ik lees over een significante interface lag, dat is voor mij toch wel een dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-11-2024
o dat had ik nog niet gelezen je zou verwachten dat zulke specs geen problemen opleveren in de ui maar als er lag is dan is 200 euro met extra kosten en verzending meegerekend erg veel voor dit toestel :-) dan laat ik deze ook liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
Ik heb sinds afgelopen weekend een Hongmi 1S en was tot vandaag ZEER tevreden! Nadat ik de HM1S binnen heb gekregen, heb ik er gelijk de V24 multi language (stable) erop gezet via de Update knop. Alles helemaal geconfigureerd en afgelopen dagen heeft alles naar wens gefunctioneerd. Top telefoon, maar .... sinds vandaag zie ik dat de service "OS Services" constant via WiFi data aan het ophalen is!! Ik heb de afgelopen dagen geen nieuwe app of setting aangepast, dus waar dit nu vandaan komt... geen idee.

Om dit probleem op te lossen heb ik heb allerlei forums gelezen en de daar genoemde tips & tricks uitgeprobeerd (app/auto sync uitgezet, backup uitzetten, download op interval uitzetten, auto update apps uitgezet, killen apps/services, etc..), maar wat ik ook doe, hij blijft maar downloaden. Ik heb in de notificatie balk de "download" notificatie aan staan zodat ik de snelheid zie (kb/s).

Ik heb zelfs via MI Recovery een Wipe ALL, User Data en Cache gedaan (factory reset) en daarna WiFi toegang weer ingesteld. Zodra WiFi enabled is gaat hij weer vrolijk verder met downloaden (~5kb/s). Niet even maar gewoon constant uren aan een stuk!! Vorheen heb ik dit echt niet gezien, dus ik snap het niet. uiteindelijk komt het dadelijk neer op meer dan 25Mbyte per dag voor "OS Services"!

Op veel forums is dit "OS Services Huge data usage" een bekend probleem en niet direct aan Hongmi of Miui gerelateerd, maar nergens staat DE oplossing.

Hebben jullie dit probleem ook of herkent iemand dit?!? Ik heb My Data Manager geïnstalleerd om te kunnen achterhalen welke app/service het is. Maar het blijkt dus OS Services te zijn en dat kan dus ook echt van alles zijn.

Ik hoor graag jullie bevindingen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Welke ML heb je er op gezet. Die van Xiaomi zelf, of die van Xiaomi.eu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:28

Zenix

BOE!

Was bezig met screenprotector, de eerste ging voor geen meter teveel bubbels. De tweede zat er perfect op, haal ik die andere laag eraf gaat de screenprotector voor deel mee :( Maarja ik wou toch tempered glass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:29
Dag mensen, ik ga ook ff meeloeren in dit draadje, want ben op zoek naar de beste prijs/kwaliteit telefoon die op dit moment te krijgen is. Betreft een phone voor mijn moeder die op dit moment een manke Newman N2 heeft, dus ik denk dat de 1S een mooie upgrade is.

Als ik het goed begrijp, is op dit moment bestellen bij to2c de beste optie?

Wie heeft er trouwens voor een gekleurde gekozen? Ziet dat er een beetje leuk/strak uit?

[ Voor 11% gewijzigd door Lord_Dain op 02-07-2014 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Lord_Dain schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:55:
Dag mensen, ik ga ook ff meeloeren in dit draadje, want ben op zoek naar de beste prijs/kwaliteit telefoon die op dit moment te krijgen is. Betreft een phone voor mijn moeder die op dit moment een manke Newman N2 heeft, dus ik denk dat de 1S een mooie upgrade is.

Als ik het goed begrijp, is op dit moment bestellen bij to2c de beste optie?

Wie heeft er trouwens voor een gekleurde gekozen? Ziet dat er een beetje leuk/strak uit?
Goh, van topic veranderd? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:29
Nee, er 1 toegevoegd, ik lurk nog mee in de ander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:28

Chocoball

瞧好吧!

Lord_Dain schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:55:
Ik had nog de originele rode en witte hoogglans achterkant van de Hongmi. Die passen er perfect op en vind ik persoonlijk mooier dan de matte antraciet achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Paperbag24 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:45:
ik denk er over om deze te bestellen maar zag dat het feestdagen zijn tot na het weekeinde chinees boot festival
Ehhh, het Drakenbootfestival was een maand geleden op 2 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:05
starcopy schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:57:
Welke ML heb je er op gezet. Die van Xiaomi zelf, of die van Xiaomi.eu?
Er bestaat geen ML rom van Xiaomi zelf, dat is gewoon de standaard 3 talige rom.
Xiaomi.eu heeft wel een ML rom ;)

Verder denk ik dat cloud sync aan staat.
Instellingen -> accounts --> Mi Cloud -> vermoedelijk cloud album die aan staat (of andere opties in dit menu).

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kiswum schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 19:24:
[...]

Er bestaat geen ML rom van Xiaomi zelf, dat is gewoon de standaard 3 talige rom.
Xiaomi.eu heeft wel een ML rom ;)

Verder denk ik dat cloud sync aan staat.
Instellingen -> accounts --> Mi Cloud -> vermoedelijk cloud album die aan staat (of andere opties in dit menu).
Wat is dat dan met die ML die oa to2c mee levert? Die is anders dan die van .eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
horst schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:57:
[...]

Ik voel mij een pak veiliger wanneer ik een complete backup heb van een syteem om naar terug te keren als ik in de fout ga met mijn experimenten. We hebben nog geen custon roms, maar we hebben wel verschillende versies van MIUI. Ik heb het meer dan eens meegemakt dat ik moest restoren naar een ander toestel dan mijn origineel.
Verder wil soms echt permissions herstellen, en sd kaartje formateren of een cache legen ...
Mag ik je er aan herinneren dat je een complete backup van je telefoon kunt maken?
Deze backups slaan 95-98% van je dat op, dit zit gewoon in de ROM zelf.
Het enige wat je evt. in moet stellen, dat zijn een aantal accounts in je browser of Social Media.

Deze backups staan (op mijn Mi2) in /Storage/sdcard0/MIUI/backup
Hierin staan 2 mappen en alles staat letterlijk in de AllBackup map, deze kun je gewoon naar je pc/nas sturen.

Kortom, je kunt elke Rom gebruiken die je wilt, maar vergeet niet om een harde reset uit te voeren bij elke ROM wisseling. Anders kan het zijn dat je geen voordelen merkt van die nieuwe ROM.

@Starcopy, waarschijnlijk komt die ML ROM van een andere telefoon af. Een andere Mediatek of Snapdragon telefoon, ik vermoed dat het van een MediaTek afkomt.
Dit verklaard o.a. dat de Updater app ontbreekt.

[ Voor 8% gewijzigd door Kiswum op 02-07-2014 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kiswum schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 19:42:
[...]
@Starcopy, waarschijnlijk komt die ML ROM van een andere telefoon af. Een andere Mediatek of Snapdragon telefoon, ik vermoed dat het van een MediaTek afkomt.
Dit verklaard o.a. dat de Updater app ontbreekt.
Dat is inderdaad een mogelijkheid waar ik niet eens aan gedacht heb. Als dat werkelijk zo is, dan snap ik nu waarom de helft niet goed werkte.

[ Voor 0% gewijzigd door starcopy op 03-07-2014 15:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:17

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik heb sinds kort dat mijn scherm op zwart gaat als ik een nummer. Werkt de proximity sensor niet goed meer of zoiets?
Ik kan dus niet meer het gesprek afbreken totdat de ander het gesprek afgebroken heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
sander817 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:16:
ik heb sinds kort dat mijn scherm op zwart gaat als ik een nummer. Werkt de proximity sensor niet goed meer of zoiets?
Ik kan dus niet meer het gesprek afbreken totdat de ander het gesprek afgebroken heeft
Toevallig besteld met ML rom er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birrel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01-2024
Check xiaomi.eu/community/threads/secret-xiaomi-devices-service-test-mode.20165/

In menu 8 is het mogelijk de proximity sensor te kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horst
Kiswum schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 19:42:
[...]

Mag ik je er aan herinneren dat je een complete backup van je telefoon kunt maken?
Deze backups slaan 95-98% van je dat op, dit zit gewoon in de ROM zelf.
Het enige wat je evt. in moet stellen, dat zijn een aantal accounts in je browser of Social Media.

Deze backups staan (op mijn Mi2) in /Storage/sdcard0/MIUI/backup
Hierin staan 2 mappen en alles staat letterlijk in de AllBackup map, deze kun je gewoon naar je pc/nas sturen.

Kortom, je kunt elke Rom gebruiken die je wilt, maar vergeet niet om een harde reset uit te voeren bij elke ROM wisseling. Anders kan het zijn dat je geen voordelen merkt van die nieuwe ROM.
Dank je voor die opheldering.
Ik geef grif toe dat ik zo onvertrouwd ben met MIUI ROMs dat ik niet weet ingebouwd is en wat niet.
Ik leer bij en ga uittesten wat MIUI restore precies doet.

Maar wat je beschrijft lijkt op een restore vanuit het OS. Het lijkt me vreemd dat *alles* dan overschreven zou worden.
Mijn voornaamste use case is toestel HM1S A is om wat voor reden dan ook stuk en ik wil onmiddelijk met toestel HM1S B aan de slag, zonder twijfel of ik wel iets mis. Ik werk meestal met 3 toestellen voor 2 mensen.

nogmaals dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 571037

Ik heb de ML rom erop gezet en dat werkt prima, is het mogelijk om de apple interface te veranderen naar gewoon samsung.. en is het mogelijk om de overbodige chineze apps als thema's te verwijderen, aangezien die toch allemal in het chinees zijn opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-06 14:38
Anoniem: 571037 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 10:59:
Ik heb de ML rom erop gezet en dat werkt prima, is het mogelijk om de apple interface te veranderen naar gewoon samsung.. en is het mogelijk om de overbodige chineze apps als thema's te verwijderen, aangezien die toch allemal in het chinees zijn opgebouwd.
Een andere Launcher installeren, bijvoorbeeld Nova of iets wat je aanspreekt:
10 best launchers

Heb de telefoon nu 2 dagen. Eerste indruk was prima, het enige nadeel tot nu toe is dat hij vrij dik en zwaar is. Komt vooral omdat ik een zeer lichte 4 incher had, dus moet hier aan wennen.
Verder nog geen nadelen gevonden, alle connecties (BT, GPS, 3G, WiFi) doen het snel en perfect. De telefoon voelt degelijk aan alles loopt lekker soepel.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Je kunt in de thema ook de Xperia of Samsung thema kiezen.
Alle apps op het bureaublad dat is iets wat Google in de toekomst ook graag zou willen invoeren, dus dan kun je met je Xiaomi net zo goed alvast voorlopen.

Je kunt overbodige apps gewoon allemaal in 1 map stoppen, daar heb je absoluut geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 571037

Kiswum schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 12:28:
Je kunt in de thema ook de Xperia of Samsung thema kiezen.
Alle apps op het bureaublad dat is iets wat Google in de toekomst ook graag zou willen invoeren, dus dan kun je met je Xiaomi net zo goed alvast voorlopen.

Je kunt overbodige apps gewoon allemaal in 1 map stoppen, daar heb je absoluut geen last van.
oke, dat heb ik nu ook gedaan, na wat google werk kwam ik erachter dat je apps niet naar een SD-kaart kan plaatsen? ook dat foto's automatisch op het intern geheugen worden geplaatst? Dan raakt mijn interne geheugen wel heel snel vol, is daar een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:22
Er is wel een sync app voor de foto's maar dit is ook niet mijn voorkeur. App staat overigens wel met link in dit forum.

Een betere oplossing is er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 23:25
Ik kwam er gisteren achter dat de videocamera helemaal niet opneemt. Op het internet staat dit niet als een known bug in de 24.0 ML release.
Waarschijnlijk ga ik het opnieuw flashen. Is er een mogelijkheid om mijn settings en apps te bewaren en dat deze in 1 keer gerestored kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:02
Is het volgende een MIUI probleem of een 1S probleem of een app probleem? Ik begin toch hier.

2 zaken
- ik heb 2 sims. 1 sim wil ik vastzetten als telefoonsim, zodat ik dat niet elke keer hoef te bevestigen. (de andere sim is nl. enkel voor data)
- Ik heb voor wat bekenden een eigen ringtone gepakt. Dat kan via contacten. Echter gebruikt hij deze ringtone nu ook als ik een whatsapp van die mensen binnen krijg. Zeer irritant. Ik heb zlefs het geluid al uit gezet binnen whatsapp, dus bij meldingen. Helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@DDjan, Hier in dit topic was wel iemand die zijn data naar zijn externe SD kaart kon schrijven. Probeer het maar even op te zoeken, wellicht kan dat gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:22
Overigens ook leuk roaming kun je aan en uit zetten maar werkt niet roaming gaat automatisch aan.
Ik heb geen optie gevonden anders dan de data echt uit te zetten leuk grapje op mijn komende rekening deze maand.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariebakker
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-05 12:02
Zou je dan ook kunnen vertellen hoe je dat gedaan hebt.
Wel handig als iedereen dat weet zo vlak voor de vakantie periode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Data kun je uitzetten door Data uit te schakelen in het pull-down menu.
Ik zet data zelf altijd uit, uit voorzorg. Ik vertrouw niet op de techniek van dit soort features :D

Desnoods kun je je telefon op 2G zetten op vakantie, dat scheelt ook accutijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Sinds gisteren heb ik de SIM kaarten van mijn Hongmi omgewisseld naar de Redmi. Na de eerste gesprekken krijg ik steeds het commentaar dat ik veel duidelijker te verstaan ben. Nu kan dat natuurlijk van verschillende factoren afhangen bereik, locatie in een gebouw/woning, gebruikte componenten, etc.

Zijn er meer die ook overgestapt zijn van de Hongmi naar de Redmi die dit commentaar hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:17

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

starcopy schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 18:48:
[...]

Toevallig besteld met ML rom er op?
na het verwijderen van de screenprotector(later erop geplakt) is het weer weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik heb vandaag mijn Hongmi 1s binnengekregen, de stable 24 multilang erop gezet, sim in de wcdma slot gestopt, en aan de wifi gehangen.
Echter toen ik de deur uitging, merkte ik dat de mobiele data niet oppakte. Ik heb toen allerlei opties geprobeerd (zoals alleen 3g, opnieuw opstarten, gecontroleerd of roaming aanstaat), maar dat mocht niet baten.
Heeft iemand nog een tip wat er het zou kunnen zijn? Het gaat om een Hollands nieuwe (vodafone netwerk) simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
APN instellingen goed gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ik weet dat Vodafone zelf de neiging heeft om Chinaphones te blokken, maar kijk inderdaad eerst naar je apn zoals Joosie al schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

Pseudoc schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:36:
Ik heb vandaag mijn Hongmi 1s binnengekregen, de stable 24 multilang erop gezet, sim in de wcdma slot gestopt, en aan de wifi gehangen.
Echter toen ik de deur uitging, merkte ik dat de mobiele data niet oppakte. Ik heb toen allerlei opties geprobeerd (zoals alleen 3g, opnieuw opstarten, gecontroleerd of roaming aanstaat), maar dat mocht niet baten.
Heeft iemand nog een tip wat er het zou kunnen zijn? Het gaat om een Hollands nieuwe (vodafone netwerk) simkaart.
Hier uitgelegd met afbeeldingen:
http://www.dualslim.nl/Mobiel-Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-06 16:24
Vanmiddag de witte versie geleverd gekregen, vorige week vijdag besteld bij to2c. Had niet verwacht hem al na 4 dagen te krijgen.
Zojuist de laatste ML versie er op gezet en de fix toegepast zodat de foto's op de sd-card terecht komen.
Nog wat Chinese apps er af gegooid en een extra email account ingesteld.

Nu uit handen gegeven aan m'n vrouw, zij gaat hem toch gebruiken. Ben benieuwd naar haar ervaringen (ze komt vanaf een samsung galaxy mini 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodypilot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Anoniem: 571037 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 12:37:
[...]

<snip>, na wat google werk kwam ik erachter dat je apps niet naar een SD-kaart kan plaatsen? ook dat foto's automatisch op het intern geheugen worden geplaatst? Dan raakt mijn interne geheugen wel heel snel vol, is daar een oplossing voor.
Hoe je apps naar SD-kaart schrijft weet ik niet maar ik gebruik FolderMount om folder op de interne SD kaart aan folders op de externe SD kaart de linken. In wezen houd je de telefoon daarmee voor de gek: Android denkt dat een bestand op de interne SD kaart staat terwijl het eigenlijk op de externe staat.

Root is an absolute MUST. No root, no access to app.
Mount internal SD card folders to external SD folders.
Move content from internal to external when a pair is added. (Dialog prompt)
Support for Android 2.3 - 4.4.
Holo themed throughout and an intuitive GUI design.
It will check SDCARD mount status and remount if necessary.

Google Play: FolderMount [ROOT]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2192122

Wel even zorgen (via telefooninstellingen>beveiliging geloof ik) dat de app automatisch mag opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnieboy
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-05 10:13
Koopmans schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 18:57:
Zojuist de laatste ML versie er op gezet en de fix toegepast zodat de foto's op de sd-card terecht komen.
Welke fix heb je toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Begrijp ik uit de reviews correct dat de GPS behoorlijk betrouwbaar is? Met mijn huidige telefoon krijg ik regelmatig geen lock en dat is toch wel erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 22:55:
Begrijp ik uit de reviews correct dat de GPS behoorlijk betrouwbaar is? Met mijn huidige telefoon krijg ik regelmatig geen lock en dat is toch wel erg vervelend.
Binnen 5 tot 10 seconden een fix. En dan ook een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-06 16:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik zie dat deze ook lijkt te werken bij de 1s.
Kan iemand dat verifieren? Dan kan ik dit in de startpost erbij plaatsen.

http://en.miui.com/thread-21964-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnn2
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-06 19:01
Kiswum schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 08:55:
Ik zie dat deze ook lijkt te werken bij de 1s.
Kan iemand dat verifieren? Dan kan ik dit in de startpost erbij plaatsen.

http://en.miui.com/thread-21964-1-1.html
werkt, wel even vermelden dat je voorzichtig moet zijn in het gebruik ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdr
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09-2021
Na alle over het algemeen goede ervaringen heb ik er ook één besteld. Bij een voor mij onbekende webshop (to2c) Een zwarte Xiaomi Redmi 1s, gekozen voor de Engelse versie. Straks even de handleidingen hier volgen om hem op Nederlandse taal te krijgen. :)

Toch wel erg prettig dat de GPS van deze telefoon goed werkt. Kom van een Zopo ZP980 af (matige GPS, nog net bruikbaar) en daarvoor een iOcean X7 (GPS nog minder goed dan de Zopo :o , eigenlijk onbruikbaar) dus ik ben benieuwd!
Op andere dingen ga ik er gevoelsmatig wel op achteruit. Schermresolutie, geheugen zijn minder als m'n huidige chinees. Ben ook benieuwd naar het wifi bereik van de antenne en de camara, die zijn bij de Zopo behoorlijk goed namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ibuygou heeft nu een leuke actie op Facebook een gratis oranje gift bij elke Redmi1s of Mi3:

If Holland qualify for the World Cup Final this evening, Ibuygou will wrap an orange MI accessory in every order at ibuygou.com from the Holland ! ( Orange Mi3 or RedMi Flip case, Orange usb cable, Orange noodble cable, Orange MEP100 earphone, Orange Mi2A protective case, Orange Mi3 protective cover, Orange 10400mAh power bank cover )

Source: https://www.facebook.com/ibuygou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Alleen als Nederland vanavond wint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Een dagje wachten met bestellen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Laatst online: 01:22
Ik heb nu een Nexus 4, zal ik ook een redmi halen of valt de vooruitgang mee? Of is de Nexus 4 beter?

[ Voor 14% gewijzigd door Kol Nedra op 09-07-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kol Nedra schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:42:
Ik heb nu een Nexus 4, zal ik ook een redmi halen of valt de vooruitgang mee? Of is de Nexus 4 beter?
Wat kan die Nexus 4 niet wat je wel wilt kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Laatst online: 01:22
Eigenlijk kan hij alles wel wat ik wil. Maar dacht misschien aan een nieuwe telefoon alleen omdat ik wel een andere telefoon wil ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik denk dat die vooruitgang wel mee valt, Nexus 4 is niet zo'n slecht toestel toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kol Nedra schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:47:
Eigenlijk kan hij alles wel wat ik wil. Maar dacht misschien aan een nieuwe telefoon alleen omdat ik wel een andere telefoon wil ;-)
Wat dat betreft zit je goed, want de RedMi is geen Nexus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudoc
  • Laatst online: 19-09-2024
Thanks, na het instellen werkte die :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Wat denk je dat de verschillen zullen zijn qua specs?
Redmi 1s vs Nexus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuppes
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-06 10:41
Heb half mei een Xiaomi Redmi 1s toestel met android 4.3 JLS36C en MIUI-JHCCNBD92 erop besteld bij To2c en wel met ML rom die veel bugs bevat en een systeem update die niet werkt hoe vaak ik er ook op klik. Ik heb dit topic doorspit en vraag me af of ik zonder problemen een update kan uitvoeren. Ik ben een newbee in android-land, kom namelijk van een Nokia E66 af. Is er nergens een makkelijke uitleg te vinden hoe ik alsnog een nieuwe ML rom of NL rom kan instaleren en ook welke handeling ik moet uitvoeren na het instaleren van die nieuwe rom. Welk progje gebruik ik om eerst een goeie back-up te maken mocht het fout gaan. Is dit te veel gevraagd of zeggen jullie, gooi dat ding in de prullenbak en bestel maar een nieuwe met de Chinese of Engelse rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Als je de moeite zou nemen om op pagina 2 of 3 van dit topic te kijken, had je de vraag niet hoeven stellen. En een backup met die rom zal niet aan te raden zijn. Gewoon alle apps opnieuw installeren, anders loop je alleen maar het risico dat je weer shit van de oude rom terug zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
P.s. laat ook even weten waar de prullenbak staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kijk eens. U vraagt, wij plaatsen. Wel ff leeggooien, daar had ik geen tijd meer voor. >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.betervoorhetmilieu.nl/wp-content/media/2010/10/prullenbak.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Ik heb de1S besteld bij Focalprice ($146,99 tot 13/7). Hij wordt bezorgt via Swisspost.
Er staat iets van ML op, want een keuze is er niet zoals bij To2c.
Zal dus waarschijnlijk aan de gang moeten gaan met TWRP, CWM of het kopiëren van de updater.apk en heb de MIUI en Xiaomi sites alvast in mijn favorieten geplaatst.
Ik zal wel zien. Eerst afwachten hoelang het bezorgen gaat duren en of er nog kosten bijkomen.

Wel meteen een tempered glass screenprotector en een mooie alu/glass backcover besteld, zodat ik hem zonder hoesje in gebruik kan nemen.

[ Voor 12% gewijzigd door elinx op 11-07-2014 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
elinx schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 23:05:
Ik heb de1S besteld bij Focalprice ($146,99 tot 13/7). Hij wordt bezorgt via Swisspost.
Er staat iets van ML op, want een keuze is er niet zoals bij To2c.
Zal dus waarschijnlijk aan de gang moeten gaan met TWRP, CWM of het kopiëren van de updater.apk en heb de MIUI en Xiaomi sites alvast in mijn favorieten geplaatst.
Ik zal wel zien. Eerst afwachten hoelang het bezorgen gaat duren en of er nog kosten bijkomen.

Wel meteen een tempered glass screenprotector en een mooie alu/glass backcover besteld, zodat ik hem zonder hoesje in gebruik kan nemen.
Op pagina 2 of 3 van dit topic staat uitgebreid beschreven wat je moet doen en waar je het moet halen. Flashen zelf kost dan iets van 3 minuten. Cmw oid heb je helemaal niet nodig. Ben wel benieuwd naar de behuizing, laat je weten hoe dat bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
starcopy schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 23:49:
...Flashen zelf kost dan iets van 3 minuten. Cmw oid heb je helemaal niet nodig. Ben wel benieuwd naar de behuizing, laat je weten hoe dat bevalt?
Via de standaard MI-recovery updaten is inderdaad het meest makkelijk in dat geval.
TWRP of CWM bieden meestal wat meer mogelijkheden dan de standaard recovery. Dit kan ik later natuurlijk altijd nog doen.
Mbt de behuizing zal ik terzijnertijd wat van me laten horen. Zullen wel enkele weken overheen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthax
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-10-2019
Mijn zus haar Hongmi 1S is eergisteren toegekomen, besteld op Aliexpress op 1 juli. De gsm is perfect, maar de oplader die ik erbij gekregen heb daarentegen is een ander paar mouwen. Toen ze de gsm voor de 2de keer wou opladen kwam er opeens rook uit de adapter. Ze heeft toen onmiddelijk gestopt met opladen natuurlijk, de dag erna heb ik hem getest en na enkele seconden in het stopcontact kwam er een blauwe vonk uit en was mijn stopcontact zwart gekleurd.
Iemand die al iets gelijkaardigs heeft meegemaakt? De USB kabel is nog in goeie staat maar de gsm wilt blijkbaar alleen maar opladen met deze kabel, en zelfs dat gaat niet zo heel vlot. Ik twijfel nu ofdat het aan de batterij ligt, of aan de USB connector in de gsm.
Ook wordt het uiteinde van de kabel die in de gsm steekt nogal heet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Synthax schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:48:
Mijn zus haar Hongmi 1S is eergisteren toegekomen, besteld op Aliexpress op 1 juli. De gsm is perfect, maar de oplader die ik erbij gekregen heb daarentegen is een ander paar mouwen. Toen ze de gsm voor de 2de keer wou opladen kwam er opeens rook uit de adapter. Ze heeft toen onmiddelijk gestopt met opladen natuurlijk, de dag erna heb ik hem getest en na enkele seconden in het stopcontact kwam er een blauwe vonk uit en was mijn stopcontact zwart gekleurd.
Iemand die al iets gelijkaardigs heeft meegemaakt? De USB kabel is nog in goeie staat maar de gsm wilt blijkbaar alleen maar opladen met deze kabel, en zelfs dat gaat niet zo heel vlot. Ik twijfel nu ofdat het aan de batterij ligt, of aan de USB connector in de gsm.
Ook wordt het uiteinde van de kabel die in de gsm steekt nogal heet. :?
Het eerste wat in mij op komt: Is dit wel een echte? Er worden genoeg fakes via Ali verkocht. Xiaomi staat over het algemeen toch voor goed spul, en een slechte lader hoort daar niet bij. Want uit je verhaal maak ik op dat de lader zelf niet deugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthax
starcopy schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:53:
[...]

Het eerste wat in mij op komt: Is dit wel een echte? Er worden genoeg fakes via Ali verkocht. Xiaomi staat over het algemeen toch voor goed spul, en een slechte lader hoort daar niet bij. Want uit je verhaal maak ik op dat de lader zelf niet deugd.
Bedoel je de gsm of de lader? Want ja de lader is niet van Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

Synthax schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:54:
[...]

Bedoel je de gsm of de lader? Want ja de lader is niet van Xiaomi.
De lader die erbij hoort te zitten is wel van Xiaomi (staat er zelfs op) maar die zijn er niet in EU variant.
Dan zou je een adapter gekregen hebben.

Als je dus een EU lader hebt zonder adapter dan heb je geen originele ..met alle mogelijke gevolgen van dien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthax
Anoniem: 16697 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 14:03:
[...]

De lader die erbij hoort te zitten is wel van Xiaomi (staat er zelfs op) maar die zijn er niet in EU variant.
Dan zou je een adapter gekregen hebben.

Als je dus een EU lader hebt zonder adapter dan heb je geen originele ..met alle mogelijke gevolgen van dien..
De originele adapter zit erin hoor, en de gsm is ook een echte, heb van een vertrouwde retailer gekocht. Het is de Europese adapter die ze erbij hadden gedaan die kapot is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Synthax schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 14:12:
[...]

De originele adapter zit erin hoor, en de gsm is ook een echte, heb van een vertrouwde retailer gekocht. Het is de Europese adapter die ze erbij hadden gedaan die kapot is gegaan.
Dus als ik het goed begrijp dan heb je geen adapter van us naar eu |(die je er op schuift), maar een complete lader?

Ik denk dat je er verstandig aan doet om dan gewoon 1 hier in de winkel/internet te kopen. Ze zijn er al vanaf een 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthax
starcopy schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:18:
[...]

Dus als ik het goed begrijp dan heb je geen adapter van us naar eu |(die je er op schuift), maar een complete lader?

Ik denk dat je er verstandig aan doet om dan gewoon 1 hier in de winkel/internet te kopen. Ze zijn er al vanaf een 5 euro.
Ja je begrijpt het goed.
Maar ik denk dat het daar niet alleen aan ligt. De huidige symptomen zijn dat hij niet goed oplaad (soms verliest hij batterijpercentage ipv bij te krijgen) en rond de home knop wordt het heel warm. De gsm is een echte, het ingeven van de IMEI en SN codes op de site van Xiaomi heeft dit bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Synthax schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:30:
[...]

Ja je begrijpt het goed.
Maar ik denk dat het daar niet alleen aan ligt. De huidige symptomen zijn dat hij niet goed oplaad (soms verliest hij batterijpercentage ipv bij te krijgen) en rond de home knop wordt het heel warm. De gsm is een echte, het ingeven van de IMEI en SN codes op de site van Xiaomi heeft dit bevestigd.
Het kan makkelijk zo zijn dat je lader de telefoon al om zeep heeft geholpen. Uiteindelijk heeft die kortsluiting gehad en daardoor waarschijnlijk een te hoge piekspanning door de laadbrug en batterij van de telefoon gejaagd.

Warm worden kan tijdens het laden, gebeurt echter in bijna alle gevallen alleen tijdens de eerste paar keer als hij nieuw is Na 3x volledig opladen is dat eigenlijk ook over. Heeft ze de geadviseerde laadcyclus aangehouden, of drukt ze dat ding bij 60% al in het stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Niet dat het wat uitmaakt als je hem bij 60% er weer in steekt (geen geheugeneffect). Li-Ion kan wel wat hebben, behalve volledig leegtrekken telkens dan.

Hoe bevalt bij jullie deze telefoon nou, is die 1GB RAM goed te doen of valt dat nog tegen?

[ Voor 30% gewijzigd door Frietsaus op 12-07-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthax
starcopy schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 16:05:
[...]

Het kan makkelijk zo zijn dat je lader de telefoon al om zeep heeft geholpen. Uiteindelijk heeft die kortsluiting gehad en daardoor waarschijnlijk een te hoge piekspanning door de laadbrug en batterij van de telefoon gejaagd.

Warm worden kan tijdens het laden, gebeurt echter in bijna alle gevallen alleen tijdens de eerste paar keer als hij nieuw is Na 3x volledig opladen is dat eigenlijk ook over. Heeft ze de geadviseerde laadcyclus aangehouden, of drukt ze dat ding bij 60% al in het stopcontact?
Het is echt wel heet worden dat ie doet, en de geadviseerde laadcyclus heeft ze aangehouden tot die adapter natuurlijk wat lastig ging doen. Best wel jammer.
Op dit moment ben ik met die Chinees aan het onderhandelen wat we eraan gaan doen. Hij probeerde mij te overhalen om zo een batterij dock te kopen, maar die probeert er natuurlijk ook het beste van te maken.
Zo goedkoop wil ik hem er niet vanaf laten komen, die adapter had evengoed mijn huis kunnen laten afbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Synthax schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 16:25:
[...]

Het is echt wel heet worden dat ie doet, en de geadviseerde laadcyclus heeft ze aangehouden tot die adapter natuurlijk wat lastig ging doen. Best wel jammer.
Op dit moment ben ik met die Chinees aan het onderhandelen wat we eraan gaan doen. Hij probeerde mij te overhalen om zo een batterij dock te kopen, maar die probeert er natuurlijk ook het beste van te maken.
Zo goedkoop wil ik hem er niet vanaf laten komen, die adapter had evengoed mijn huis kunnen laten afbranden.
Je weet nog steeds niet of de telefoon zelf niet beschadigd is door die ongein. Ik zou die mogelijkheid zeker niet vergeten. Wordt dat ding ook zo heet met de lader van een bv een Samsung, Htc, of andere hier gebruikelijke telefoon? Zo ja, dan is er meer aan de hand dan in eerste instantie lijkt,vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthax
starcopy schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 16:31:
[...]

Je weet nog steeds niet of de telefoon zelf niet beschadigd is door die ongein. Ik zou die mogelijkheid zeker niet vergeten. Wordt dat ding ook zo heet met de lader van een bv een Samsung, Htc, of andere hier gebruikelijke telefoon? Zo ja, dan is er meer aan de hand dan in eerste instantie lijkt,vrees ik.
Ja hij wordt heet met welke kabel of adapter dan ook.

Leuke eerste ervaring met chinese producten :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Synthax schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 16:38:
[...]

Ja hij wordt heet met welke kabel of adapter dan ook.

Leuke eerste ervaring met chinese producten :F
De telefoon is een prima ding, dat je er een shitty lader bij hebt gekregen ligt aan de verkoper. Ik heb hier de 1S en de Mi3, maar heb voor beide wel een usb lader hier bij Conrad gekocht. Ik ga liever niet knoeien met verloopstekkers of onbetrouwbare laders. Die af fabriek zijn vaak wel redelijk, maar die goedkope dingen van 50 cent ga ik echt niet proberen. En dat is wat je er dan vaak bij krijgt.

Maar ik denk dat je beter kunt gaan onderhandelen over een nieuwe telefoon, want deze lijkt me niet gezond meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamil18
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-04 22:36
ik gebruik altijd lader wat ik hier heb liggen, haal nooit die eu adapter uit de zakje. lekker ouwe usb lader van mediamarkt etc. 5 toestelen geen enkel problemen! top kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Zelf pak ik altijd mijn Nexus 7 oplader, meer mAh en betrouwbaarder dan dat spul wat je uit China bij je Chinaphone krijgt. Adapters en kabels laat ik altijd mooi in het doosje ongebruikt zitten ongeacht het merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djspy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-03 15:03
Hoi iedereen,

Iemand ervaring met http://www.xiaomishop.com/ ?

Die hebben een EU warehouse, dus handig om zeker al geen customs problemen te hebben en hun prijzen zijn dan nog niet zo slecht ook.

Greets,

Dj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
XiaomiShop.it
Logistica Le.Ali s.r.l.
Via cimarosa 69
80127 Napoli (NA) Italia

www.Xiaomishop.it, ik heb er geen ervaring mee.
De prijzen zijn concurrend en zitten in de buurt van www.ibuygou.com (met EU reparatiecentrum).

Het is dus even afwachten wat de ervaringen zullen zijn, wie besteld er daar als eerste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthax
Ziet er tamelijk duur uit wel, ben je dan niet goedkoper af met leveranciers van China?
180 euro voor de Redmi 1S is best wel veel vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Synthax schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:25:
Ziet er tamelijk duur uit wel, ben je dan niet goedkoper af met leveranciers van China?
180 euro voor de Redmi 1S is best wel veel vind ik.
Kun je hem voor die prijs net zo goed hier kopen. Ik meen dat hij bij 1 van de NL shops voor 179,- verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
starcopy schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:34:
[...]

Kun je hem voor die prijs net zo goed hier kopen. Ik meen dat hij bij 1 van de NL shops voor 179,- verkocht wordt.
Zelfs 169 via RH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djspy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-03 15:03
Via die http://www.xiaomishop.com/ is het met levering inbegrepen, 154 euro.

Als ik zie via een chinese leverancier + mogelijke douane kosten is het ongeveer evenveel.

Daarmee dat ik het toch wel intersant vind, maar wou eerst even horen als iemand er al ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
djspy schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:29:
Via die http://www.xiaomishop.com/ is het met levering inbegrepen, 154 euro.

Als ik zie via een chinese leverancier + mogelijke douane kosten is het ongeveer evenveel.

Daarmee dat ik het toch wel intersant vind, maar wou eerst even horen als iemand er al ervaring mee heeft.
Dan is een nederlandse levrancier beter. Zit je beter met mogelijke garantie
Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken