Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
DS ook, net ff gekeken.

Geen stiefkindjes maken he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
starcopy schreef op maandag 14 juli 2014 @ 19:48:
[...]

DS ook, net ff gekeken.

Geen stiefkindjes maken he? ;)
Die lag er bij mij laatst uit. Dacht dattie weg was.
Oke, beiden dus 169. Dan zou ik niet voor 160 in het buitenland bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op maandag 14 juli 2014 @ 19:54:
[...]

Die lag er bij mij laatst uit. Dacht dattie weg was.
Oke, beiden dus 169. Dan zou ik niet voor 160 in het buitenland bestellen.
Je vergeet de verzendkosten.Dan wordt het verschil toch al gauw 16 Euro. Maar ik meen dat hij het over 154 euro had, en dus 20 euro verschil. Toch al weer 50 echte guldens, en als echte Nederlander zou ik dan al gaan twijfelen. Garantie is leuk, maar wanneer gaat een goed merk nu kapot? Ik heb er nu 1 gelezen, maar daar kon de telefoon niks aan doen. Dat was de "gratis" Europese voeding die erbij gegeven was.

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

Xiaomi GSMs zijn inderdaad kwalitatief top!
Nog geen terug gekregen, maar vaak wordt er enkel met specs over en weer gegooid en vergeet men dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
starcopy schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:42:
[...]

Je vergeet de verzendkosten.Dan wordt het verschil toch al gauw 16 Euro. Maar ik meen dat hij het over 154 euro had, en dus 20 euro verschil. Toch al weer 50 echte guldens, en als echte Nederlander zou ik dan al gaan twijfelen. Garantie is leuk, maar wanneer gaat een goed merk nu kapot? Ik heb er nu 1 gelezen, maar daar kon de telefoon niks aan doen. Dat was de "gratis" Europese voeding die erbij gegeven was.

O-)
Geen verzenkosten en ik heb een kapotte gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op maandag 14 juli 2014 @ 22:53:
[...]

Geen verzenkosten en ik heb een kapotte gehad. :)
Maar daarom had je ook speciaal Nederlandse garantie. :+

Ik zit me trouwens net te bedenken dat het een niet helemaal echte was. Daar zat een MTK in. Dus jij hebt nog geen kapotte gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
starcopy schreef op maandag 14 juli 2014 @ 23:24:
[...]

Maar daarom had je ook speciaal Nederlandse garantie. :+

Ik zit me trouwens net te bedenken dat het een niet helemaal echte was. Daar zat een MTK in. Dus jij hebt nog geen kapotte gehad.
Oja. Is waar. Die topix zijn gesplitst. En kreeg toen de 1S terug. Daar ben ik nog steeds blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op maandag 14 juli 2014 @ 23:34:
[...]

Oja. Is waar. Die topix zijn gesplitst. En kreeg toen de 1S terug. Daar ben ik nog steeds blij mee.
Zie. Net wat Sitting Duck al zegt, echte kwaliteit laat zich niet verloochenen. Ik mag aan die van mijn vrouw al niet meer aankomen. Ding doet het gewoon te goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthax
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-10-2019
Ik had ook een tempered glass screen protector besteld op Aliexpress, die is net aangekomen.
Jammer genoeg blijkt het eentje te zijn voor de Hongmi Note 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09-2024
starcopy schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:42:
[...]

O-)
Van de week een hongmi 1s gekocht voor 111,25 euro. Heb 3 telefoons en een tablet laten bezorgen afgelopen maand, nog geen invoerkosten. Mochten die er wel zijn à 35 euro is idd je verschil weg.
Hoe is de nieuwe stable 29?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Pseudoc schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:53:
[...]

Hoe is de nieuwe stable 29?
Geen idee. Ik moet eerst lief vragen of ik hem 10 minuten vast mag houden.

Edit:

Zo, net er op gezet. Merk op dit moment echter nog weinig. Maar zal vanzelf wel komen denk ik. Al wel het gezeur van Xiaomi dat het telefoonnr opnieuw geactiveerd moet worden, want er is een nieuwe sim gevonden. 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door starcopy op 15-07-2014 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
starcopy schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:24:
[...]

Geen idee. Ik moet eerst lief vragen of ik hem 10 minuten vast mag houden.

Edit:

Zo, net er op gezet. Merk op dit moment echter nog weinig. Maar zal vanzelf wel komen denk ik. Al wel het gezeur van Xiaomi dat het telefoonnr opnieuw geactiveerd moet worden, want er is een nieuwe sim gevonden. 8)7
Is er ook een changelog te vinden? Ik zie hem in iedergeval niet 8)7

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
nielsicq schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:52:
[...]

Is er ook een changelog te vinden? Ik zie hem in iedergeval niet 8)7
Als je geluk hebt, kun je dat lezen in de berichten onder de download. Tevens vind je daar wat er aan nieuwe bugs is bijgekomen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325463

http://en.miui.com/download-226.html#325
Iemand al versie JHCMIBE29.0 geprobeerd? Ben wel benieuwd wat 'Redmi 1S-WCDMA Global' inhoud, is 200M groter dan de normale WCDMA versie :p
Alleen de server is verschrikkelijk traag atm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Wat zijn de serieuze concurrenten van de RedMi? Je hoort vaak over de Moto G, maar zijn er nog andere?
elinx schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 23:05:
Wel meteen een tempered glass screenprotector en een mooie alu/glass backcover besteld, zodat ik hem zonder hoesje in gebruik kan nemen.
Is dat echt een vervangende achterkant voor de RedMi, dus geen hoesje? Zoiets vind ik wel mooi eigenlijk, net dat wat de RedMi mist.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 16-07-2014 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 23:25
Gisteren eindelijk tijd gevonden om de Xiaomi opnieuw te installeren, want de videocamera werkte niet. Geheugen kaartje eruit gehaald en foto's gebackupped (op de een of andere manier werkt de telefoon usb naar laptop usb niet lekker bij mij).
Voor de zekerheid videocamera nog eens getest. Doet ie het opeens...
Nou ja, scheelt me weer werk. Main sim kaart van vrouwlief ering en hoppa ze kan aan de slag. Vandaag is de eerste dag dat ze de Xiaomi dedicated gaat gebruiken. Ik ben benieuwd.

Gisteren kwam ook de hoes binnen voor haar telefoon. Bleek de verkeerde te zijn. Effe gekeken en ik heb gewoon de hoes besteld voor Hongmi Note.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrictionNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 31-05 16:24
Ik heb nu al een tijdje de redmi 1s, het is echt een geweldige telefoon voor een klein prijsje. Maar ik loop toch tegen 2 dingetjes aan.

Allereerst is het keyboard heel traag voordat het omhoog komt, soms duurt dit langer dan 5 seconden. Het typen zelf gaat wel goed en verder is telefoon ook helemaal niet traag.

Daarnaast zitter er kleine zandkorreltje in de speaker en in het randje tussen het scherm en de behuizing.

Herkennen jullie deze punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05
Het probleem van je toetsenbord lijkt me een software bug.
Is dat de Zwart/Grijze Android toetsenbord of de Witte Pinyin toetsenbord?

Merk je overigens nog andere kleine bugs die niet storend zijn, maar wel aanwezig?

Het zou kunnen dat je de ML Rom hebt, maar dat de stap "complete reset/wipe" is overgeslagen. Vaak geeft dit geen problemen, maar als kleine problemen zich opstapelen kan dat vervelend worden.

Wat je in ieder geval zou kunnen doen, is een backup maken en de cache van je toetsenbord wissen. Je moet dan wel weten van welk toetsenbord je gebruik maakt.
(p.s. met Swype had ik dit probleem overigens ook, maar daarvan weet ik dat het toetsenbord traag kan zijn met opstarten.)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrictionNL
Ik heb nog geen andere bugs kunnen ontdekken, maar een reset/wipe is denk ik wel het proberen waard.

Standaard zat het zwart android toetsenbord erbij, later heb ik swiftkey geïnstalleerd maar bij beide het zelfde probleem.

Ga morgen met je suggesties aan de slag, zal laten weten wat het resultaat is.

Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, WCDMA Global rom == rom uit signapore
Wat meer aziatische talen en google apps vooraf geinstalleerd, werkt opzich goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 325463 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:45:
Hmm, WCDMA Global rom == rom uit signapore
Wat meer aziatische talen en google apps vooraf geinstalleerd, werkt opzich goed!
Dus eigenlijk de Xiaomi.eu rom, maar met meer rommel er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Welke app moet ik op mijn 1S keiperen voor dat click dingetje? Kan niks vinden in GAPP.
En online enkel iets chinees, niet te lezen voor me.

Gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 17-07-2014 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
MiKey
Met de default browser kon ik hem niet goed via mijn telefoon downloaden, maar hier is de link:

http://xiaomi.eu/community/threads/mikey-app-1-6-2.24220/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Kiswum schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:12:
MiKey
Met de default browser kon ik hem niet goed via mijn telefoon downloaden, maar hier is de link:

http://xiaomi.eu/community/threads/mikey-app-1-6-2.24220/
Die heb ik idd uiteindelijk gevonden. Was wel een bevalling, nu zit het in mijn 1S. Start wat traag op, maar is idd meer voor gebruik als hij uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrictionNL
Kiswum schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:22:
Het probleem van je toetsenbord lijkt me een software bug.
Is dat de Zwart/Grijze Android toetsenbord of de Witte Pinyin toetsenbord?

Merk je overigens nog andere kleine bugs die niet storend zijn, maar wel aanwezig?

Het zou kunnen dat je de ML Rom hebt, maar dat de stap "complete reset/wipe" is overgeslagen. Vaak geeft dit geen problemen, maar als kleine problemen zich opstapelen kan dat vervelend worden.

Wat je in ieder geval zou kunnen doen, is een backup maken en de cache van je toetsenbord wissen. Je moet dan wel weten van welk toetsenbord je gebruik maakt.
(p.s. met Swype had ik dit probleem overigens ook, maar daarvan weet ik dat het toetsenbord traag kan zijn met opstarten.)
Na een full reset / wipe van mijn redmi 1s werkt het toetsenbord helemaal goed :) . De cache van het toetsenbord wissen was helaas niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 00:19:
Wat zijn de serieuze concurrenten van de RedMi? Je hoort vaak over de Moto G, maar zijn er nog andere?

[...]

Is dat echt een vervangende achterkant voor de RedMi, dus geen hoesje? Zoiets vind ik wel mooi eigenlijk, net dat wat de RedMi mist.
Ik heb gisteravond ook zo'n glas achterkant besteld. Ben benieuwd, ziet er erg chique uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358348

Ziet er zeker chic uit. Hou ons op de hoogte, mijn 1s is inmiddels onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Vraagje. Weet iemand hoe ik de Chinese toetsenbord toe moet voegen? Onder toetsenbord talen zie ik m er niet bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Russel88 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 21:48:
Vraagje. Weet iemand hoe ik de Chinese toetsenbord toe moet voegen? Onder toetsenbord talen zie ik m er niet bij staan.
Pinyin toetsenbord downloaden uit playstore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horst
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-02 13:55
Multi 24, Multi 29 en ClockworkMod recovery.

Dapper Multi 29 global geflashed (uiteraard na het nemen van ene MIUI backup en het nemen van een NAND backup mits CWM.

1. Omdat de vraag gesteld werd waar de toegevoegde waarde van CWM ligt. CWM detecteerde dat de ingebouwde root van de 29 ROM niet werkte en gaf me de keuze om dit te corrigeren.
2. 29 bevat meer (ambetante) BUGS dan het er fixed, dus wilde ik terugkeren naar een vorige ROM versie.
3. Ik zie geen eenvoudig scenario met MIUI restore om terug te keren naar een oude ROM versie. Het is wellicht, MIUI backup + factory reset + flash2 4+ try and MIUI restore (op goed geluk aan gezien het naar een oudere versie is).
Met CWM doe ik simpelweg restore en klaar is kees.

29 is niet alleen zo groot omdat het extra google apps bevat, maar het bevat ook een compleet nutteloze CD partitie.
Het gebrek aan documentatie en informatie voor dit soort upgrades is schrijnend.
Ik vind MIUI erg mooi, maar eye candy compenseert niet wat ik mis (komende van excellente custom roms).

Ik kijk halsreikend uit naar stock of Cyanogen op dit toestel zodat ik een up to date Xposed en Xprivacy erop kan zetten zonder eerst SpyDex te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
horst schreef op zondag 20 juli 2014 @ 22:53:
Multi 24, Multi 29 en ClockworkMod recovery.

Dapper Multi 29 global geflashed (uiteraard na het nemen van ene MIUI backup en het nemen van een NAND backup mits CWM.

1. Omdat de vraag gesteld werd waar de toegevoegde waarde van CWM ligt. CWM detecteerde dat de ingebouwde root van de 29 ROM niet werkte en gaf me de keuze om dit te corrigeren.
2. 29 bevat meer (ambetante) BUGS dan het er fixed, dus wilde ik terugkeren naar een vorige ROM versie.
3. Ik zie geen eenvoudig scenario met MIUI restore om terug te keren naar een oude ROM versie. Het is wellicht, MIUI backup + factory reset + flash2 4+ try and MIUI restore (op goed geluk aan gezien het naar een oudere versie is).
Met CWM doe ik simpelweg restore en klaar is kees.

29 is niet alleen zo groot omdat het extra google apps bevat, maar het bevat ook een compleet nutteloze CD partitie.
Het gebrek aan documentatie en informatie voor dit soort upgrades is schrijnend.
Ik vind MIUI erg mooi, maar eye candy compenseert niet wat ik mis (komende van excellente custom roms).

Ik kijk halsreikend uit naar stock of Cyanogen op dit toestel zodat ik een up to date Xposed en Xprivacy erop kan zetten zonder eerst SpyDex te omzeilen.
Ehm, welke 29 ML heb je geflashed? Er zijn 2 in omloop. Die van Xiaomi zelf, en die van Xiaomi.eu. Die laatste heeft geen extra Google apps, althans ik heb er geen gezien. Gewoon de standaard zoals playstore ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horst
starcopy schreef op zondag 20 juli 2014 @ 22:59:
[...]

Ehm, welke 29 ML heb je geflashed? Er zijn 2 in omloop. Die van Xiaomi zelf, en die van Xiaomi.eu. Die laatste heeft geen extra Google apps, althans ik heb er geen gezien. Gewoon de standaard zoals playstore ed.
Pas na het flashen heb ik ontdekt dat er wellicht 3 versies zijn. Die van Xiaomi heeft het string 'armani' in de bestandsnaam, niet? Er is een versie die de global wordt genoemd van de officiele MIUI site zonder die string (die heb ik geflashed) en er is de versie die van Xiami.eu komt.
En voor versie 29 zijn er blijkbaar beta en stable releases/builds.
Heeft die van Xiaomi.eu de CD partitie?
(Voor de relatieve leek, koppel je smartphone aan je PC en kijk in verkenner of er nu een bijkomende CD aan je PC hangt ... )
Ik zou er graag vanuit gaan dat de software en dus de Bugs dezelfde zijn tussen de stable '29' versies, maar zelfs dat is onduidelijk. Ik mis die communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Om het nog wat verwarrender te maken, .eu gebruikt ook armani. Alleen wordt die volledig afgestemd op de Europese en Engelstalige markt. Dus ook de bugs waar wij her last van hebben in de officiële rom's, worden er door ze uitgehaald. Tevens zitten daar de standaard Google apps gewoon in en zijn een aantal chinese apps er uitgehaald. Cd partitie heb ik ff niet op gelet, maar dat vind ik toch al een vreemd verhaal. Op mijn Mi3 is dat ding er de ene keer wel, de andere keer niet. En volgens mij met de 1S ook zo. Als ik er aan denk dan zal ik morgen eens even kijken.

Maar als ik het goed heb, dan zijn er zelfs nog een paar meer dan 3. Heeft wat te maken met het aantal landen in Azië waar ze uitgebracht zijn meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Anoniem: 325463 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 21:59:
[...]

Pinyin toetsenbord downloaden uit playstore
Bedankt.
Had niet door dat je voor zoiets een app nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
horst schreef op zondag 20 juli 2014 @ 23:30:
[...]
Heeft die van Xiaomi.eu de CD partitie?
(Voor de relatieve leek, koppel je smartphone aan je PC en kijk in verkenner of er nu een bijkomende CD aan je PC hangt ... )
Net ff gekeken, maar die van Xiaomi.eu heeft geen CD partitie. Alleen een interne, en in mijn geval, externe SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horst
starcopy schreef op maandag 21 juli 2014 @ 21:39:
[...]

Net ff gekeken, maar die van Xiaomi.eu heeft geen CD partitie. Alleen een interne, en in mijn geval, externe SD.
Tricky, om te beslissen.
Ik heb dan maar de .eu armani '29' versie geflashed en ben nu bezig met te proberen de bugs te reproduceren.
Ik krijg inderdaad niet de CD partitie of de vele voor mij nutteloze Google apps.
Mikey lijkt me wat gek als standaard applicatie, dus heb ik die verwijderd.
Voor de rest is het positief tasten in het duister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silent785
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05 16:47
Heb deze gsm al een weekje en ben er vrij content van. Enkel vind ik het lastig dat 3G ineens super veel batterij zuipt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
Heeft iemand dat roaming probleem (always on na opstart/herstart) al opgelost? Maw Roaming wordt altijd aangezet na het opstarten/herstarten ongeacht de (manueel) ingestelde stand voorafgaand aan een opstart/herstart. Verder heb ik gekeken of een applicatie/ingestelde energiebeheer hiervoor verantwoordelijk is, maar dat is niet het geval. Dit zit echt in de Xiaomi rom (ML24 laatste update).

Dit is echt wel een bug en daarmee een issue voor mensen die (dicht) bij de grens wonen, buitenland werken of veel reizen!!

Alvast dank voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
JD_1971 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 08:03:
Heeft iemand dat roaming probleem (always on na opstart/herstart) al opgelost? Maw Roaming wordt altijd aangezet na het opstarten/herstarten ongeacht de (manueel) ingestelde stand voorafgaand aan een opstart/herstart. Verder heb ik gekeken of een applicatie/ingestelde energiebeheer hiervoor verantwoordelijk is, maar dat is niet het geval. Dit zit echt in de Xiaomi rom (ML24 laatste update).

Dit is echt wel een bug en daarmee een issue voor mensen die (dicht) bij de grens wonen, buitenland werken of veel reizen!!

Alvast dank voor jullie reactie!
Ik dacht dus dat het aanmij lag. Ik woon tegen de grens en deze moet ik opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Het is misschien handig om aan te geven welke rom gebruikt wordt. Er zit best veel verschil tussen die van Xiaomi zelf, en die van Xiaomi.eu. Hier wordt de laatste gebruikt, maar staat data altijd uit ivm geen abbo daarvoor. En op deMi3 testen heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
starcopy schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:20:
Het is misschien handig om aan te geven welke rom gebruikt wordt. Er zit best veel verschil tussen die van Xiaomi zelf, en die van Xiaomi.eu. Hier wordt de laatste gebruikt, maar staat data altijd uit ivm geen abbo daarvoor. En op deMi3 testen heeft geen zin.
Rom 24.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Grappenmaker. :)

Maar ik ga er van uit dat je die van de .eu site hebt. Er is inmiddels ook 29 stable daar. Misschien dat je daar wat mee opschiet. Verder heb ik er power toggles opgezet. Is en klein beetje overbodig, maar de knoppenbalk is handig om op het scherm te hebben. Kan ik zien (en aan en uit zetten) welke stroom vretende en data gebruikende apps er zijn.

Overigens zit ik hier ook maar een Km of 4 van de grens af, dus ik herken het probleem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
starcopy schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:46:
[...]

Grappenmaker. :)

Maar ik ga er van uit dat je die van de .eu site hebt. Er is inmiddels ook 29 stable daar. Misschien dat je daar wat mee opschiet. Verder heb ik er power toggles opgezet. Is en klein beetje overbodig, maar de knoppenbalk is handig om op het scherm te hebben. Kan ik zien (en aan en uit zetten) welke stroom vretende en data gebruikende apps er zijn.

Overigens zit ik hier ook maar een Km of 4 van de grens af, dus ik herken het probleem ook.
Ik heb de updater aanstaan, maar die heeft nog niks gevonden. Ook niet op de HongMi.
Maar ik zal eens kijken.

edit ; in de naammelding staat JB 4.3. Zou dat betekenen dat het Android 4.3 is? Ik dacht dat het ding nog op 4.2 zat.
En natuurlijk via de eu site, die moeten we pakken van jou. En ik ben heel volgzaam.

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 22-07-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Nooit ota updaten als je een rom van eu hebt. Ota werkt alleen voor de originele, en dat kun je nog wel eens een lekkere mengelmoes krijgen. Gewoon nu en dan hier kijken onder de nieuwste versie. Dan zie je vanzelf of er ook een andere voor de 1S is. Die downloaden en via de updater app installeren. Ff een cache wipe doen, en klaar.

http://xiaomi.eu/communit...-weekly-rom-releases.103/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
starcopy schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:02:
Nooit ota updaten als je een rom van eu hebt. Ota werkt alleen voor de originele, en dat kun je nog wel eens een lekkere mengelmoes krijgen. Gewoon nu en dan hier kijken onder de nieuwste versie. Dan zie je vanzelf of er ook een andere voor de 1S is. Die downloaden en via de updater app installeren. Ff een cache wipe doen, en klaar.

http://xiaomi.eu/communit...-weekly-rom-releases.103/
Ben ik dan alles kwijt?
Moet ik dan alle geinstalleerde apps opnieuw installeren/instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Russel88 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:06:
[...]

Ben ik dan alles kwijt?
Moet ik dan alle geinstalleerde apps opnieuw installeren/instellen?
Nee, je merkt zelfs niet dat je een update gedaan hebt. Als je de cache maar leeg maakt na het updaten. En dat doe je door de 1S uit te zetten, dan volume up ingedrukt houden en aanzetten. je komt dan in een menu met 3 balken. 2 Chinese, 1 Engelse. Daar voor de Engelse kiezen en dan uit mijn hoofd optie 3. Daar alleen cache wipe kiezen, niet both.

Let op!! Dit kan ff duren. Tot 98% gaat heel snel, maar die laatste 2% kan zo maar een half uur duren. Niet bang van worden, dat is een bug in de software die nooit verholpen is. In geen geval denken het gaat niet en dan proberen de boel te resetten of uit te zetten. Want dan heb je wel een probleem.

Gewoon laten liggen totdat het klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
Nav de vraag omtrent MIUI ROM/versie gerelateerd to het "Altijd roaming aan" probleem na herstart/restart:

Android versie: 4.3.JLS36C
MIUI Versie: MIUI-24.0.0

Deze heb ik via de updater binnen gehaald en werk verder perfect.
Op dit moment zijn er geen nieuwere versie beschikbaar dus de v29 komt vanuit een andere hoek lijk het.

Het geschetste probleem is dus vergelijkbaar met de ervaringen van maartend en starcopy.
Iedereen dank voor zijn/haar reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
JD_1971 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:31:
Nav de vraag omtrent MIUI ROM/versie gerelateerd to het "Altijd roaming aan" probleem na herstart/restart:

Android versie: 4.3.JLS36C
MIUI Versie: MIUI-24.0.0

Deze heb ik via de updater binnen gehaald en werk verder perfect.
Op dit moment zijn er geen nieuwere versie beschikbaar dus de v29 komt vanuit een andere hoek lijk het.

Het geschetste probleem is dus vergelijkbaar met de ervaringen van maartend en starcopy.
Iedereen dank voor zijn/haar reacties!!
Enige verschil is dat wij een rom gebruiken die gemaakt is voor hier. De jouwe is voor de Aziatische markt gedacht. Vandaar dat er een aantal zaken zijn die niet goed werken omdat ze die functies daar niet/minder gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:05
Als je hem bij to2c besteld, welke ROM kan je dan 't beste kiezen? of gewoon default laten en zelf flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05
@Lord_Dain

Ik heb hem besteld met English Rom (Original) en zelf geflashed met de xiaomi eu Rom
Tot dusver is me dat goed bevallen, tijdje terug de update 24.0.0 via OTA binnengehaald.
Kost je weinig tijd en je weet wat erop staat....

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
starcopy schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:16:
[...]

Nee, je merkt zelfs niet dat je een update gedaan hebt. Als je de cache maar leeg maakt na het updaten. En dat doe je door de 1S uit te zetten, dan volume up ingedrukt houden en aanzetten. je komt dan in een menu met 3 balken. 2 Chinese, 1 Engelse. Daar voor de Engelse kiezen en dan uit mijn hoofd optie 3.
Het is keuze 2.
Maar verder correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebruikt iemand een launcher zoals Nova met de RedMi? Hoe is dat en bevalt dat?

Ik vind MIUI toch iets teveel de Apple-kant op, met name de ontbrekende app drawer lijkt me een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 04:38:

Ik vind MIUI toch iets teveel de Apple-kant op, met name de ontbrekende app drawer lijkt me een gemis.
Ik gebruik Apex. Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 04:38:

En ik Nova. Bevalt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Betekent dat dus dat je niet meer veel hoeft te merken van MIUI als je daar geen zin in hebt, de launcher gecombineerd met de themes die je blijkbaar erg goed kunt aanpassen?

Sommige features lijken me erg handig, maar ik vind stock Android mooi en prettig en hoef ook niet uit te stralen dat ik eigenlijk een iPhone wilde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
De mijne ziet er qua uiterlijk uit zoals ik dat wil, niet zoals Miui zou willen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Met 24.0 stable kan ik niks doen met de themes. Want toestel kan m'n XiaoMi account niet activeren. Is dat opgelost in de nieuwste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Russel88 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:22:
Met 24.0 stable kan ik niks doen met de themes. Want toestel kan m'n XiaoMi account niet activeren. Is dat opgelost in de nieuwste versie?
In de Xiaomi.eu versie werkt dat probleemloos. Bij de nieuwe stable 29 kwam gisteren zelfs een melding binnen van: doe meer met themes. Chinese Xiaomi spam. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
starcopy schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:38:
[...]

In de Xiaomi.eu versie werkt dat probleemloos. Bij de nieuwe stable 29 kwam gisteren zelfs een melding binnen van: doe meer met themes. Chinese Xiaomi spam. :o
Vreemd.
Bij die van mij werkt ie niet.
Misschien toch updaten naar 29, maar kon geen overzicht vinden waarbij ik kon zien wat de verschillen zijn tussen 24 en 29.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Russel88 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:04:
[...]

Vreemd.
Bij die van mij werkt ie niet.
Misschien toch updaten naar 29, maar kon geen overzicht vinden waarbij ik kon zien wat de verschillen zijn tussen 24 en 29.
Heb jij soms ge-update via OTA? Zo ja, dan kun je eigenlijk opnieuw beginnen want dan heb je 2 versies door elkaar staan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
starcopy schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:18:
[...]

Heb jij soms ge-update via OTA? Zo ja, dan kun je eigenlijk opnieuw beginnen want dan heb je 2 versies door elkaar staan nu.
Volgens mij niet.
Ik heb gewoon je instructies opgevolgd:

starcopy in "[Xiaomi Redmi 1s] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ik heb hier na install van de 24 stable een keer de melding gehad dat er een nieuwe update was. En die kon je downloaden en installeren via de updater app. Dus niet op de site downloaden en dan naar de 1S copieren, maar rechtstreeks van Xiaomi zelf. Dat was dus die OTA die ik bedoelde. Maar als je dat niet hebt gedaan, gewoon deze downloaden:

http://celogeek.miuiandro..._armani_29.0.0_jb-4.3.zip

Naar de sd kaart zetten en via de updater app installeren. Je kunt gewoon bladeren naar het bestand. Hoef je ook niet om te noemen. Wel weer ff na installatie de cache wipe uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jammer dat Tweakers ervoor gekozen heeft de Note te reviewen in plaats van de 1S. Die laatste zie ik toch als de interessantere keuze met de Qualcomm processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Anoniem: 172410 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:54:
Jammer dat Tweakers ervoor gekozen heeft de Note te reviewen in plaats van de 1S. Die laatste zie ik toch als de interessantere keuze met de Qualcomm processor.
Ze hebben gereviewed wat aangeboden is. Ze waren afhankelijk van wat Tweakers wilden uitlenen. Niet per se gekozen dus door ze.

[ Voor 7% gewijzigd door Momus op 24-07-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Momus schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:56:
Ze hebben gereviewed wat aangeboden is. Ze waren afhankelijk van wat Tweakers wilden uitlenen. Niet per se gekozen dus door ze.
Voor een reviewsite is dat geen excuus, al zeg ik ook niet dat ze dat als excuus opvoeren of nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-06 15:47
Ik heb ze een 1S aangeboden, maar ze wilden niet 2 van hetzelfde merk testen, die Note hadden ze al. De 1S leek me voor de meeste mensen ook interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Van de Note zijn nog weinig reviews te vinden. De 1s is al meer mainstream. Wellicht hebben ze om die reden ook geen Jiayu toestel gereviewed.

Uiteraard gaat het er ook om, wat en of iemand iets aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:22

Chocoball

瞧好吧!

Namaak Xiaomi blijft een probleeem. Daarom heeft Xiaomi een beta APK gemaakt die je moet installeren en die kan zien of je Xiaomi echt is.

Je moet naar deze URL http://www.miui.com/zt/jianding/ en met je camera de QR code lezen. Daarna wordt de APK antifake_10022.apk geïnstalleerd. Klik op de button helemaal onderaan en je Xiaomi telefoon wordt gescand. Er kleeft ook een nadeel aan de APK, deze is volledig in het Chinees maar ik werk nog aan een vertaling.

Bron: http://www.gizchina.com/2...elps-discover-phone-fake/

Edit: Hier de vertaling gevonden http://en.miui.com/thread-29652-1-1.html. De APK is ook in het Engels te verkrijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Chocoball op 24-07-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Goed bezig Chocoball!
Ik zag hetzelfde bericht op FB voorbij komen, maar dan zonder de Engelse vertaling. Die mensen van en.miui waren er dus zeer snel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

@Kiswum, graag gedaan. "Is mijn Xiaomi echt of niet?" is altijd een thema wat terugkomt in de Xiaomi topics op GoT.

Ben blij dat Xiaomi verder gaat dan alleen een stickertje met een code eronder. Wel ben ik benieuwd of Chinese verkopers straks de APK zo aanpassen dat deze zich al op het Xiaomi toestel bevindt en een Shanzhai variant als "echt" bestempeld.

Mijn toestellen gekocht bij Antelife zijn door de APK goedgekeurd maar had me daar al door eerdere controles (sticker, uiterlijke kenmerken) al geen zorgen over gemaakt.

Misschien dat je het t.z.t. in je startpost mee kunt nemen? Voor nu is de APK nog in beta en is het wachten op de officiële versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Mijn telefoon staat nu in de Fastboot mode is er nog een manier om hier zonder pc uit te raken zonder de batterij eruit te halen? De telefoon zat gewoon in mijn broekzak.

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Chocoball schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:44:
Namaak Xiaomi blijft een probleeem. Daarom heeft Xiaomi een beta APK gemaakt die je moet installeren en die kan zien of je Xiaomi echt is.

...

Edit: Hier de vertaling gevonden http://en.miui.com/thread-29652-1-1.html. De APK is ook in het Engels te verkrijgen.
En als je een echte 1s hebt, ziet het resultaat er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xZIKkrn.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Fijn dat je nu die zekerheid hebt :)
Ik heb een soort gelijk resultaat met mijn Mi2. Bij mij zie jr overigens wel netjes de garantie en aankoop datum erbij staan. Dat is wellicht iets wat de verkoper toen heeft toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBilly
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb nu een week of 2 mijn Redmi 1s, over het algemeen heel tevreden, alleen moet ik mijn uiterste best doen om de avond te halen met de batterij. Bij gewoon gebruik (wat surfen, mail, youtube) draait de cpu volle bak, en komt de telefoon behoorlijk warm. Hebben er nog mensen daar last van? Ik kom van een jiayu G2S, daar had ik tegen de avond meestal nog 50% over, en gebruikte ik hem nog intensiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel 023
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-03 10:49
Ben zeer tevreden met mijn Redmi 1S. Vooral het goed functionerende GPS is een feest.
Maar ik loop wel tegen twee zaken aan. Heb het hele forum doorgelezen en er nog niets over gevonden. Misschien dat iemand mij kan helpen.

Op mijn oude Android-phone (een Zopo C2) kon ik bij de apps kiezen voor het overzetten naar de SD-kaart. Deze optie zie ik niet bij mijn Redmi. Alles wordt weggeschreven naar het interne geheugen dat nu al redelijk vol loopt. Ook weet ik niet hoe ik mijn foto's kan overzetten naar de SD-kaart. Bij mijn Zopo ging dat vanzelf, kwamen ze automatisch op de SD-kaart. Wie heeft raad? Hoe kan ik sturen op wat op de SD-kaart komt en wat op het interne geheugen?

Mijn tweede issue betreft de bluetooth. De telefoon maakt verbinding met externe apparaten. Ik gebruik regelmatig mijn Earson-speaker (zeer aan te bevelen) en de verbinding werkt probleemloos.
Mijn Zopo had ik ook gekoppeld aan een Blue Multi voor handsfree bellen in de auto. Nooit problemen, maar mijn Hongmi kan nu niet de Bleu Multi vinden. Kan dat te maken hebben met mijn instellingen? Kan niets vinden waardoor ik dit zou kunnen oplossen.

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Michel 023 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:11:

Op mijn oude Android-phone (een Zopo C2) kon ik bij de apps kiezen voor het overzetten naar de SD-kaart. Deze optie zie ik niet bij mijn Redmi. Alles wordt weggeschreven naar het interne geheugen dat nu al redelijk vol loopt. Ook weet ik niet hoe ik mijn foto's kan overzetten naar de SD-kaart. Bij mijn Zopo ging dat vanzelf, kwamen ze automatisch op de SD-kaart. Wie heeft raad? Hoe kan ik sturen op wat op de SD-kaart komt en wat op het interne geheugen?

Mijn tweede issue betreft de bluetooth. De telefoon maakt verbinding met externe apparaten. Ik gebruik regelmatig mijn Earson-speaker (zeer aan te bevelen) en de verbinding werkt probleemloos.
Mijn Zopo had ik ook gekoppeld aan een Blue Multi voor handsfree bellen in de auto. Nooit problemen, maar mijn Hongmi kan nu niet de Bleu Multi vinden. Kan dat te maken hebben met mijn instellingen? Kan niets vinden waardoor ik dit zou kunnen oplossen.
Over het foto verhaal is een pagina of wat terug al uit de doeken gedaan over het hoe en wat. Het bluetooth gebeuren kan met je blue multi te maken hebben. Ik heb hem hier in de auto met een Nokia carkit probleemloos kunnen koppelen. Ik kon na het invoeren van de pin gewoon pairen. Maar je kunt hier kijken bij de gebruiker vragen of daar wat tussen staat. Wat ik zo in de snelle al heb gelezen is dat je hem in elk geval al moet resetten.

http://www.gebruikershand...handleiding-5-493837.html

Waarschijnlijk moet je de carkit in pairing stand zetten:
1. Blue Multi uitzetten
2. De aan/uit knop 5-7 seconden indrukken totdat het lampje rood/blauw knippert
3. Binnen 1 minuut vanaf je nieuwe GSM zoeken naar nieuwe bluetooth apparaten.

[ Voor 7% gewijzigd door starcopy op 28-07-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Michel 023 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:11:
Alles wordt weggeschreven naar het interne geheugen dat nu al redelijk vol loopt. Ook weet ik niet hoe ik mijn foto's kan overzetten naar de SD-kaart. Bij mijn Zopo ging dat vanzelf, kwamen ze automatisch op de SD-kaart. Wie heeft raad? Hoe kan ik sturen op wat op de SD-kaart komt en wat op het interne geheugen?
Ik heb de telefoon zo ingesteld dat de SD kaart de primaire opslag is.
Russel88 in "[Xiaomi Redmi 1s] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 08:27
Een tweetal maanden terug heb ik ook de Xiaomi Redmi 1s gekocht via to2c.com. Paar weken terug voor ik op vakantie vertrok sluit ik de telefoon aan in de auto via een aftermarket ding in mijn 12v sigarettenaansluiting en het scherm viel direct uit.
Ik heb toen maar direct de usb kabel losgehaald en deze was na enkele seconden reeds warmer dan hij hoort te zijn aan de connector. Ook maar eens aan de micro usb connectie aan de telefoon geroken en inderdaad, de lekkere geur van verbrande elektronica :(.

De telefoon werkte nog wanneer ik hem terug aan de pc aansloot maar hij wou niet meer opladen. Omdat ik toen op vakantie moest vertrekken heb ik alles maar even laten liggen en nu ik terug ben heb ik contact met to2c over wat er nu moet gebeuren.

Ik had eerst gevraagd of het mogelijk zou zijn dat ze me een printplaat opsturen (die met de usb connector is maar een kleintje en zonder al te veel andere elektronica erop) maar dat lijkt niet te lukken. Het probleem met to2c wat ik hier echter wil meegeven is dat ze vertalingssoftware gebruiken om te communiceren in het Engels wat het contact er niet gemakkelijker op maakt.

Ik heb ook met Xiaomi zelf contact gehad en daar kunnen ze wel Engels of ze gebruiken heel wat beter software :). Dat contact verliep ook heel wat vlotter.

Foto's van de gefrituurde elektronica:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-cDfWk06xAT0/U9j3F-BYnVI/AAAAAAAAAxU/zU-b_8TUK84/w905-h251-no/DSC07220.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-EqW6cPrBkW0/U9j3NX5tPII/AAAAAAAAAxc/MtgTTrDcflo/w906-h247-no/DSC07221.JPG

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oJoey
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-05 09:17
Ze hebben vandaag een goede deal voor de 1s op etotalk. Heb er net een besteld, inlcusief snelle shipping voor een totaal van $166,98. Het is niet heel veel goedkoper dan ik op andere websites heb gezien, maar alle beetjes helpen right?

http://www.etotalk.com/xiaomi-redmi-1s-wcdma_p5758.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
oJoey schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:58:
Ze hebben vandaag een goede deal voor de 1s op etotalk. Heb er net een besteld, inlcusief snelle shipping voor een totaal van $166,98. Het is niet heel veel goedkoper dan ik op andere websites heb gezien, maar alle beetjes helpen right?

http://www.etotalk.com/xiaomi-redmi-1s-wcdma_p5758.html
Heb je er ook al die overbodige zooi bijbesteld? Zonder dat is hij wel leuk geprijsd.

Ik wil overigens bij deze even een waarschuwing plaatsen, kan een hoop gezeur schelen.

Ik zou bij IBUYGOU aanraden om alleen maar met Dhl verzending te bestellen, want anders ga je goed nat.

31-5 een bestelling gedaan. Die is verstuurd per Philipine post (PH) staat tot op de dag van vandaag op prepare to send to destination country. Ik was 1 dag te laat met het aanmaken van een case bij Paypal, en aangezien ze bij Ibuygou ook niet gek zijn, zit ik nu met de gebakken peren. Eerste mailtje werd nog op gereageerd zo van:

But You are so lucky because your battery have been taken away.So much customers cant buy battery because shipping company will never receive sensitive parcel again. What a pity!

Met andere woorden, weg is pech. Sindsdien kan ik mail sturen met vragen wat ik wil, antwoord krijg ik niet meer.

Zo ver wat het woord "vertrouwen" daar waard is. Viel mij vies tegen, nu begin ik me dus ook af te vragen hoe zij met garantie om gaan springen. :(

[ Voor 49% gewijzigd door starcopy op 30-07-2014 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:14
Mijn 1S ligt thuis op me te wachten, kom morgenmiddag terug van vakantie.

Ik heb ondertussen begrepen dat ik de Multi ROM erop moet zetten voor de beste ervaring. Wat is aan te raden qua taal? Is de Nederlandse vertaling goed, of is het aan te raden Engels te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
mikeelroy schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 19:15:
Mijn 1S ligt thuis op me te wachten, kom morgenmiddag terug van vakantie.

Ik heb ondertussen begrepen dat ik de Multi ROM erop moet zetten voor de beste ervaring. Wat is aan te raden qua taal? Is de Nederlandse vertaling goed, of is het aan te raden Engels te gebruiken?
Gewoon de ML versie 29 stable van xiaomi.eu er opzetten. Kun je nog steeds kiezen, maar de Nederlandse vertaling van die is goed. Alleen met die daarna geen OTA updates meer doen, want dan krijg je de updates van de Chinees/Engels/ML versie. En krijg je een probleem als je pech hebt.

Mocht je er niet uitkomen dan staat ergens in het begin van dit topic (ik meen P4 of 5) wel een handleiding met links over het hoe en wat.

[ Voor 9% gewijzigd door starcopy op 30-07-2014 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Jegapia schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:58:
Een tweetal maanden terug heb ik ook de Xiaomi Redmi 1s gekocht via to2c.com. Paar weken terug voor ik op vakantie vertrok sluit ik de telefoon aan in de auto via een aftermarket ding in mijn 12v sigarettenaansluiting en het scherm viel direct uit.
Ik heb toen maar direct de usb kabel losgehaald en deze was na enkele seconden reeds warmer dan hij hoort te zijn aan de connector. Ook maar eens aan de micro usb connectie aan de telefoon geroken en inderdaad, de lekkere geur van verbrande elektronica :(.

De telefoon werkte nog wanneer ik hem terug aan de pc aansloot maar hij wou niet meer opladen. Omdat ik toen op vakantie moest vertrekken heb ik alles maar even laten liggen en nu ik terug ben heb ik contact met to2c over wat er nu moet gebeuren.

Ik had eerst gevraagd of het mogelijk zou zijn dat ze me een printplaat opsturen (die met de usb connector is maar een kleintje en zonder al te veel andere elektronica erop) maar dat lijkt niet te lukken. Het probleem met to2c wat ik hier echter wil meegeven is dat ze vertalingssoftware gebruiken om te communiceren in het Engels wat het contact er niet gemakkelijker op maakt.

Ik heb ook met Xiaomi zelf contact gehad en daar kunnen ze wel Engels of ze gebruiken heel wat beter software :). Dat contact verliep ook heel wat vlotter.

Foto's van de gefrituurde elektronica:

[afbeelding]

[afbeelding]
Xiaomi kan en gaat je niet verder helpen omdat de Redmi niet officieel bij hun gekocht is. Ze verkopen ook geen losse onderdelen.

Ik heb hetzelfde probleem met een defecte LCD van mijn Hongmi. Antelife geeft aan het op te sturen naar de fabrikant maar Xiaomi doet geen reparaties. Dus zal het naar een service center gaan en de kans bestaat dat die meer van binnen vervangen dan alleen de display.

Ik vind wel een USB board maar als ik die vergelijk met die van jou ben ik bang dat het geen origineel onderdeel is (mis o.a. de QR code sticker en nummering op bepaalde plekken). Verder kom ik het USB board nergens anders tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
Inmiddels is de 31.0.0 rom alweer beschikbaar......

[ Voor 32% gewijzigd door antimos op 30-07-2014 20:24 ]

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Chocoball schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:02:
........p

Ik vind wel een USB board maar als ik die vergelijk met die van jou ben ik bang dat het geen origineel onderdeel is (mis o.a. de QR code sticker en nummering op bepaalde plekken). Verder kom ik het USB board nergens anders tegen.
Helaas staat er vermeld "not for RedMi 1S"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
antimos schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:03:
Inmiddels is de 31.0.0 rom alweer beschikbaar......
Goede link
klik

Nu nog even zoeken wat er update?

[ Voor 5% gewijzigd door maartend op 30-07-2014 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
maartend schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:19:
[...]

Goede link
klik

Haha, thanks! ;)

CHANGELOG

[Contacts]
Optimization - Simplified display method of WeChat/Google+ accounts etc. in contacts detail page (04-16)
Optimization - Set QQ as default IM when adding a new contact (04-16)
Optimization - When sending contacts information using SMS, the contact's recently used number will be marked (04-16)
Fix - Sometimes, opening unnamed contacts would cause app to FC (04-15)
Fix - Call logs could be seen in Guest mode (04-16)
Fix - When managing SIM contacts, the app might FC if you reenter it after exiting by pressing the Home button (04-16)
Fix - When adding an extension number to contacts after calling it, the number would show incorrectly (04-16)
Fix - If set a contact's birthday to February 29 without choosing the year, it would show as March 1 (04-16)

[Messaging]
Optimization - Support recognizing time information in a message and adding it to Calendar (05-21)
Optimization - When writing a new message, cursor will automatically go to text box after choosing a contact (04-23)
Optimization - Show pop-up notifications when clicking URL in MMS (05-06)
Fix - App might FC if chose contacts repeatedly when writing messages (04-23)
Fix - Cannot delete MMS after failed to download its content (04-23)
Fix - Mistakes in showing 'From XX' in the Starred page (04-23)
Fix - Choosing 'Top up now' after receiving the phone bill for SIM card 2 would show the number of SIM card 1 by default (04-23)
Fix - Notification messages' avatars didn't change with themes (04-23)
Fix - Sometimes app might FC when enabling cloud messaging in Mi Cloud (04-30)

[Clock / Calculator]
Fix - Sometimes alarm clock delayed in ringing (05-21)

[ Voor 62% gewijzigd door antimos op 30-07-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 08:27
Chocoball schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:02:
[...]

Xiaomi kan en gaat je niet verder helpen omdat de Redmi niet officieel bij hun gekocht is. Ze verkopen ook geen losse onderdelen.

Ik heb hetzelfde probleem met een defecte LCD van mijn Hongmi. Antelife geeft aan het op te sturen naar de fabrikant maar Xiaomi doet geen reparaties. Dus zal het naar een service center gaan en de kans bestaat dat die meer van binnen vervangen dan alleen de display.

Van Xiaomi kreeg ik inderdaad te horen dat zij me niet konden helpen.

Die print ziet er inderdaad bijna hetzelfde uit op een paar details na maar dat is dan waarschijnlijk ook wel met een reden. Ik hoop snel te horen van to2c hoe en wat zodat het goed opgelost kan worden. De communicatie verloopt gewoon heel slecht omdat het Engels niet zo geweldig is :')

Voorbeeldje van hun mail deze ochtend:

"Dear:
Did you have any repair centre near from you?If you send back to repair maybe it spend some of the money than in your country.The repair fee we want send the phone to the factory check it.Hope you can understand.If you want send to us to repair it,we will send the address to you.Looking forward your reply.Thank you very much.

Best Regards;
Mary"

Ik kijk alvast uit naar hun antwoord morgen :)

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:19:
[...]

Goede link
klik

Hier al geïnstalleerd. Als het mis is, dan voel ik het vanzelf. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
starcopy schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:35:
[...]

Hier al geïnstalleerd. Als het mis is, dan voel ik het vanzelf. >:)
Zit de Updater App er nog in? Laat maar, zie het al, ben niet al te scherp vanavond, lange dag gehad.... :F
De Updater App is er nu alleen uitgehaald bij de geporte versies...

[ Voor 24% gewijzigd door antimos op 30-07-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
antimos schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:40:
[...]

Zit de Updater App er nog in? Laat maar, zie het al, ben niet al te scherp vanavond, lange dag gehad.... :F
De Updater App is er nu alleen uitgehaald bij de geporte versies...
Yup, alles zit er zo te zien nog in. Werkt ook normaal tot nu toe. Maar morgen weet i het pas met zekerheid. Dan heeft mijn vrouw hem weer in gebruik. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel 023
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-03 10:49
starcopy schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:26:
[...]

Over het foto verhaal is een pagina of wat terug al uit de doeken gedaan over het hoe en wat. Het bluetooth gebeuren kan met je blue multi te maken hebben. Ik heb hem hier in de auto met een Nokia carkit probleemloos kunnen koppelen. Ik kon na het invoeren van de pin gewoon pairen. Maar je kunt hier kijken bij de gebruiker vragen of daar wat tussen staat. Wat ik zo in de snelle al heb gelezen is dat je hem in elk geval al moet resetten.

http://www.gebruikershand...handleiding-5-493837.html

Waarschijnlijk moet je de carkit in pairing stand zetten:
1. Blue Multi uitzetten
2. De aan/uit knop 5-7 seconden indrukken totdat het lampje rood/blauw knippert
3. Binnen 1 minuut vanaf je nieuwe GSM zoeken naar nieuwe bluetooth apparaten.
Beetje late reactie, maar veel dank!

Wat betreft Bluetooth: Ik maakte de denkfout dat het aan de Hongmi moest liggen i.p.v. de Blue Multi. De tip werkte!
En wat betreft de SD-kaart: Bij het doornemen van het Forum in mijn haast over de eerdere post heen gelezen. Ook dank voor deze tip. Kan nu ook mijn SD-kaart gebruiken.

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eindelijk, hij is binnen. Hij was al vanaf afgelopen vrijdag in het land, ik hield er dus al rekening mee dat er extra kosten bij zouden komen, maar inmiddels gewoon bezorgd zonder bijbetalen.

Nu kan ik er morgen pas mee aan de slag, maar eerst nog even checken of ik niet iets in de vorige 16 pagina's over het hoofd heb gezien ;-)

Ik heb de originele Chinees engelse versie. Dus download ik via xiaomi.eu de laatste stabiele rom, zet die op de sd, en update ik die via Instellingen, about phone (het verhaal zoals beschreven op het eerste pagina van dit topic).

Daarna de fix voor foto's naar de sd ipv naar intern, en dan ben ik er klaar voor toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Anoniem: 358348 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:22:
Eindelijk, hij is binnen. Hij was al vanaf afgelopen vrijdag in het land, ik hield er dus al rekening mee dat er extra kosten bij zouden komen, maar inmiddels gewoon bezorgd zonder bijbetalen.

Nu kan ik er morgen pas mee aan de slag, maar eerst nog even checken of ik niet iets in de vorige 16 pagina's over het hoofd heb gezien ;-)

Ik heb de originele Chinees engelse versie. Dus download ik via xiaomi.eu de laatste stabiele rom, zet die op de sd, en update ik die via Instellingen, about phone (het verhaal zoals beschreven op het eerste pagina van dit topic).

Daarna de fix voor foto's naar de sd ipv naar intern, en dan ben ik er klaar voor toch?
Meer heb ik niet gedaan.
Misschien handig om dit in de TS op te nemen met bijbehorende tutorial, of links naar de tutorial?
Het zou toekomstige kopers veel gezoek besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Vergeet de Factory reset niet uit te voeren of de full wipe vanuit de Recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dat doe ik vóór het installeren van de nieuwe Xiaomi.eu rom toch? Bij mijn oude HTC Desire deed ik dat er inderdaad ook voor, maar ik vraag het even voor de zekerheid.

EDIT: ik heb mijn Cubot gt99 nog altijd op de stock rom draaien, nooit behoefte aan een andere rom gehad, en ben dus al een jaartje uit het rom installeren. Weer even opfrissen dus ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 358348 op 31-07-2014 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
Nou ik heb hem in mijn handen, maar de Updater app staat er niet op...

MIUI Versie MIUI-JHCCNBD92.0
Android versie 4.3JLS36C

Heb ik nu een andere ROM er al op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
mikeelroy schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 17:17:

Android versie 4.3JLS36C

Laatste ROM downloaden van Xiaomi.eu en dan onderstaande instructies opvolgen

starcopy in "[Xiaomi Redmi 1s] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
mikeelroy schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 17:17:

Android versie 4.3JLS36C

Ja. Maar je kunt er zo de goede rom opzetten, en daarna heb je de updater app wel. Voor rom flashen zonder de updater moet je ff op pagina 4 of 5 kijken, daar staat de uitleg wel in. Alleen zal de link naar de rom misschien verouderd zijn. Ze zitten nu op versie .31 stable. Is onderstaande.

http://celogeek.miuiandro..._armani_31.0.0_jb-4.3.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
Bedankt, maar in de recovery kan ik nergens een nieuwe ROM flashen. Heb wel de optie "install update.zip to system".

Is dat de juiste optie?
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken