DS ook, net ff gekeken.
Geen stiefkindjes maken he?
Die lag er bij mij laatst uit. Dacht dattie weg was.starcopy schreef op maandag 14 juli 2014 @ 19:48:
[...]
DS ook, net ff gekeken.
Geen stiefkindjes maken he?
Je vergeet de verzendkosten.Dan wordt het verschil toch al gauw 16 Euro. Maar ik meen dat hij het over 154 euro had, en dus 20 euro verschil. Toch al weer 50 echte guldens, en als echte Nederlander zou ik dan al gaan twijfelen. Garantie is leuk, maar wanneer gaat een goed merk nu kapot? Ik heb er nu 1 gelezen, maar daar kon de telefoon niks aan doen. Dat was de "gratis" Europese voeding die erbij gegeven was.maartend schreef op maandag 14 juli 2014 @ 19:54:
[...]
Die lag er bij mij laatst uit. Dacht dattie weg was.
Oke, beiden dus 169. Dan zou ik niet voor 160 in het buitenland bestellen.
Anoniem: 16697
Geen verzenkosten en ik heb een kapotte gehad.starcopy schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:42:
[...]
Je vergeet de verzendkosten.Dan wordt het verschil toch al gauw 16 Euro. Maar ik meen dat hij het over 154 euro had, en dus 20 euro verschil. Toch al weer 50 echte guldens, en als echte Nederlander zou ik dan al gaan twijfelen. Garantie is leuk, maar wanneer gaat een goed merk nu kapot? Ik heb er nu 1 gelezen, maar daar kon de telefoon niks aan doen. Dat was de "gratis" Europese voeding die erbij gegeven was.
Maar daarom had je ook speciaal Nederlandse garantie.maartend schreef op maandag 14 juli 2014 @ 22:53:
[...]
Geen verzenkosten en ik heb een kapotte gehad.
Oja. Is waar. Die topix zijn gesplitst. En kreeg toen de 1S terug. Daar ben ik nog steeds blij mee.starcopy schreef op maandag 14 juli 2014 @ 23:24:
[...]
Maar daarom had je ook speciaal Nederlandse garantie.![]()
Ik zit me trouwens net te bedenken dat het een niet helemaal echte was. Daar zat een MTK in. Dus jij hebt nog geen kapotte gehad.
Zie. Net wat Sitting Duck al zegt, echte kwaliteit laat zich niet verloochenen. Ik mag aan die van mijn vrouw al niet meer aankomen. Ding doet het gewoon te goed.maartend schreef op maandag 14 juli 2014 @ 23:34:
[...]
Oja. Is waar. Die topix zijn gesplitst. En kreeg toen de 1S terug. Daar ben ik nog steeds blij mee.
Van de week een hongmi 1s gekocht voor 111,25 euro. Heb 3 telefoons en een tablet laten bezorgen afgelopen maand, nog geen invoerkosten. Mochten die er wel zijn à 35 euro is idd je verschil weg.starcopy schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:42:
[...]
Je vergeet de verzendkosten.Dan wordt het verschil toch al gauw 16 Euro. Maar ik meen dat hij het over 154 euro had, en dus 20 euro verschil. Toch al weer 50 echte guldens, en als echte Nederlander zou ik dan al gaan twijfelen. Garantie is leuk, maar wanneer gaat een goed merk nu kapot? Ik heb er nu 1 gelezen, maar daar kon de telefoon niks aan doen. Dat was de "gratis" Europese voeding die erbij gegeven was.
Geen idee. Ik moet eerst lief vragen of ik hem 10 minuten vast mag houden.
[ Voor 33% gewijzigd door starcopy op 15-07-2014 19:00 ]
Is er ook een changelog te vinden? Ik zie hem in iedergeval nietstarcopy schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:24:
[...]
Geen idee. Ik moet eerst lief vragen of ik hem 10 minuten vast mag houden.
Edit:
Zo, net er op gezet. Merk op dit moment echter nog weinig. Maar zal vanzelf wel komen denk ik. Al wel het gezeur van Xiaomi dat het telefoonnr opnieuw geactiveerd moet worden, want er is een nieuwe sim gevonden.
wat niet past, wordt gelast!
Als je geluk hebt, kun je dat lezen in de berichten onder de download. Tevens vind je daar wat er aan nieuwe bugs is bijgekomen.nielsicq schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:52:
[...]
Is er ook een changelog te vinden? Ik zie hem in iedergeval niet
Anoniem: 325463
Anoniem: 172410
Is dat echt een vervangende achterkant voor de RedMi, dus geen hoesje? Zoiets vind ik wel mooi eigenlijk, net dat wat de RedMi mist.elinx schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 23:05:
Wel meteen een tempered glass screenprotector en een mooie alu/glass backcover besteld, zodat ik hem zonder hoesje in gebruik kan nemen.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 16-07-2014 08:30 ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Dus eigenlijk de Xiaomi.eu rom, maar met meer rommel er in?Anoniem: 325463 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:45:
Hmm, WCDMA Global rom == rom uit signapore
Wat meer aziatische talen en google apps vooraf geinstalleerd, werkt opzich goed!
[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 17-07-2014 18:05 ]
Die heb ik idd uiteindelijk gevonden. Was wel een bevalling, nu zit het in mijn 1S. Start wat traag op, maar is idd meer voor gebruik als hij uitstaat.Kiswum schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:12:
MiKey
Met de default browser kon ik hem niet goed via mijn telefoon downloaden, maar hier is de link:
http://xiaomi.eu/community/threads/mikey-app-1-6-2.24220/
Na een full reset / wipe van mijn redmi 1s werkt het toetsenbord helemaal goedKiswum schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:22:
Het probleem van je toetsenbord lijkt me een software bug.
Is dat de Zwart/Grijze Android toetsenbord of de Witte Pinyin toetsenbord?
Merk je overigens nog andere kleine bugs die niet storend zijn, maar wel aanwezig?
Het zou kunnen dat je de ML Rom hebt, maar dat de stap "complete reset/wipe" is overgeslagen. Vaak geeft dit geen problemen, maar als kleine problemen zich opstapelen kan dat vervelend worden.
Wat je in ieder geval zou kunnen doen, is een backup maken en de cache van je toetsenbord wissen. Je moet dan wel weten van welk toetsenbord je gebruik maakt.
(p.s. met Swype had ik dit probleem overigens ook, maar daarvan weet ik dat het toetsenbord traag kan zijn met opstarten.)
Ik heb gisteravond ook zo'n glas achterkant besteld. Ben benieuwd, ziet er erg chique uit.Anoniem: 172410 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 00:19:
Wat zijn de serieuze concurrenten van de RedMi? Je hoort vaak over de Moto G, maar zijn er nog andere?
[...]
Is dat echt een vervangende achterkant voor de RedMi, dus geen hoesje? Zoiets vind ik wel mooi eigenlijk, net dat wat de RedMi mist.
Pinyin toetsenbord downloaden uit playstoreRussel88 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 21:48:
Vraagje. Weet iemand hoe ik de Chinese toetsenbord toe moet voegen? Onder toetsenbord talen zie ik m er niet bij staan.
Ehm, welke 29 ML heb je geflashed? Er zijn 2 in omloop. Die van Xiaomi zelf, en die van Xiaomi.eu. Die laatste heeft geen extra Google apps, althans ik heb er geen gezien. Gewoon de standaard zoals playstore ed.horst schreef op zondag 20 juli 2014 @ 22:53:
Multi 24, Multi 29 en ClockworkMod recovery.
Dapper Multi 29 global geflashed (uiteraard na het nemen van ene MIUI backup en het nemen van een NAND backup mits CWM.
1. Omdat de vraag gesteld werd waar de toegevoegde waarde van CWM ligt. CWM detecteerde dat de ingebouwde root van de 29 ROM niet werkte en gaf me de keuze om dit te corrigeren.
2. 29 bevat meer (ambetante) BUGS dan het er fixed, dus wilde ik terugkeren naar een vorige ROM versie.
3. Ik zie geen eenvoudig scenario met MIUI restore om terug te keren naar een oude ROM versie. Het is wellicht, MIUI backup + factory reset + flash2 4+ try and MIUI restore (op goed geluk aan gezien het naar een oudere versie is).
Met CWM doe ik simpelweg restore en klaar is kees.
29 is niet alleen zo groot omdat het extra google apps bevat, maar het bevat ook een compleet nutteloze CD partitie.
Het gebrek aan documentatie en informatie voor dit soort upgrades is schrijnend.
Ik vind MIUI erg mooi, maar eye candy compenseert niet wat ik mis (komende van excellente custom roms).
Ik kijk halsreikend uit naar stock of Cyanogen op dit toestel zodat ik een up to date Xposed en Xprivacy erop kan zetten zonder eerst SpyDex te omzeilen.
Pas na het flashen heb ik ontdekt dat er wellicht 3 versies zijn. Die van Xiaomi heeft het string 'armani' in de bestandsnaam, niet? Er is een versie die de global wordt genoemd van de officiele MIUI site zonder die string (die heb ik geflashed) en er is de versie die van Xiami.eu komt.starcopy schreef op zondag 20 juli 2014 @ 22:59:
[...]
Ehm, welke 29 ML heb je geflashed? Er zijn 2 in omloop. Die van Xiaomi zelf, en die van Xiaomi.eu. Die laatste heeft geen extra Google apps, althans ik heb er geen gezien. Gewoon de standaard zoals playstore ed.
Bedankt.Anoniem: 325463 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 21:59:
[...]
Pinyin toetsenbord downloaden uit playstore
Net ff gekeken, maar die van Xiaomi.eu heeft geen CD partitie. Alleen een interne, en in mijn geval, externe SD.horst schreef op zondag 20 juli 2014 @ 23:30:
[...]
Heeft die van Xiaomi.eu de CD partitie?
(Voor de relatieve leek, koppel je smartphone aan je PC en kijk in verkenner of er nu een bijkomende CD aan je PC hangt ... )
Tricky, om te beslissen.starcopy schreef op maandag 21 juli 2014 @ 21:39:
[...]
Net ff gekeken, maar die van Xiaomi.eu heeft geen CD partitie. Alleen een interne, en in mijn geval, externe SD.
Ik dacht dus dat het aanmij lag. Ik woon tegen de grens en deze moet ik opgelost hebben.JD_1971 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 08:03:
Heeft iemand dat roaming probleem (always on na opstart/herstart) al opgelost? Maw Roaming wordt altijd aangezet na het opstarten/herstarten ongeacht de (manueel) ingestelde stand voorafgaand aan een opstart/herstart. Verder heb ik gekeken of een applicatie/ingestelde energiebeheer hiervoor verantwoordelijk is, maar dat is niet het geval. Dit zit echt in de Xiaomi rom (ML24 laatste update).
Dit is echt wel een bug en daarmee een issue voor mensen die (dicht) bij de grens wonen, buitenland werken of veel reizen!!
Alvast dank voor jullie reactie!
Rom 24.0.1starcopy schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:20:
Het is misschien handig om aan te geven welke rom gebruikt wordt. Er zit best veel verschil tussen die van Xiaomi zelf, en die van Xiaomi.eu. Hier wordt de laatste gebruikt, maar staat data altijd uit ivm geen abbo daarvoor. En op deMi3 testen heeft geen zin.
Grappenmaker.
Ik heb de updater aanstaan, maar die heeft nog niks gevonden. Ook niet op de HongMi.starcopy schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:46:
[...]
Grappenmaker.![]()
Maar ik ga er van uit dat je die van de .eu site hebt. Er is inmiddels ook 29 stable daar. Misschien dat je daar wat mee opschiet. Verder heb ik er power toggles opgezet. Is en klein beetje overbodig, maar de knoppenbalk is handig om op het scherm te hebben. Kan ik zien (en aan en uit zetten) welke stroom vretende en data gebruikende apps er zijn.
Overigens zit ik hier ook maar een Km of 4 van de grens af, dus ik herken het probleem ook.
[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 22-07-2014 10:55 ]
Ben ik dan alles kwijt?starcopy schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:02:
Nooit ota updaten als je een rom van eu hebt. Ota werkt alleen voor de originele, en dat kun je nog wel eens een lekkere mengelmoes krijgen. Gewoon nu en dan hier kijken onder de nieuwste versie. Dan zie je vanzelf of er ook een andere voor de 1S is. Die downloaden en via de updater app installeren. Ff een cache wipe doen, en klaar.
http://xiaomi.eu/communit...-weekly-rom-releases.103/
Nee, je merkt zelfs niet dat je een update gedaan hebt. Als je de cache maar leeg maakt na het updaten. En dat doe je door de 1S uit te zetten, dan volume up ingedrukt houden en aanzetten. je komt dan in een menu met 3 balken. 2 Chinese, 1 Engelse. Daar voor de Engelse kiezen en dan uit mijn hoofd optie 3. Daar alleen cache wipe kiezen, niet both.Russel88 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:06:
[...]
Ben ik dan alles kwijt?
Moet ik dan alle geinstalleerde apps opnieuw installeren/instellen?
Enige verschil is dat wij een rom gebruiken die gemaakt is voor hier. De jouwe is voor de Aziatische markt gedacht. Vandaar dat er een aantal zaken zijn die niet goed werken omdat ze die functies daar niet/minder gebruiken.JD_1971 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:31:
Nav de vraag omtrent MIUI ROM/versie gerelateerd to het "Altijd roaming aan" probleem na herstart/restart:
Android versie: 4.3.JLS36C
MIUI Versie: MIUI-24.0.0
Deze heb ik via de updater binnen gehaald en werk verder perfect.
Op dit moment zijn er geen nieuwere versie beschikbaar dus de v29 komt vanuit een andere hoek lijk het.
Het geschetste probleem is dus vergelijkbaar met de ervaringen van maartend en starcopy.
Iedereen dank voor zijn/haar reacties!!
Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2
Het is keuze 2.starcopy schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:16:
[...]
Nee, je merkt zelfs niet dat je een update gedaan hebt. Als je de cache maar leeg maakt na het updaten. En dat doe je door de 1S uit te zetten, dan volume up ingedrukt houden en aanzetten. je komt dan in een menu met 3 balken. 2 Chinese, 1 Engelse. Daar voor de Engelse kiezen en dan uit mijn hoofd optie 3.
Ik gebruik Apex. Werkt goed.Anoniem: 172410 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 04:38:
Gebruikt iemand een launcher zoals Nova met de RedMi? Hoe is dat en bevalt dat?
Ik vind MIUI toch iets teveel de Apple-kant op, met name de ontbrekende app drawer lijkt me een gemis.
En ik Nova. Bevalt ook prima.Anoniem: 172410 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 04:38:
Gebruikt iemand een launcher zoals Nova met de RedMi? Hoe is dat en bevalt dat?
Ik vind MIUI toch iets teveel de Apple-kant op, met name de ontbrekende app drawer lijkt me een gemis.
In de Xiaomi.eu versie werkt dat probleemloos. Bij de nieuwe stable 29 kwam gisteren zelfs een melding binnen van: doe meer met themes. Chinese Xiaomi spam.Russel88 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:22:
Met 24.0 stable kan ik niks doen met de themes. Want toestel kan m'n XiaoMi account niet activeren. Is dat opgelost in de nieuwste versie?
Vreemd.starcopy schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:38:
[...]
In de Xiaomi.eu versie werkt dat probleemloos. Bij de nieuwe stable 29 kwam gisteren zelfs een melding binnen van: doe meer met themes. Chinese Xiaomi spam.
Heb jij soms ge-update via OTA? Zo ja, dan kun je eigenlijk opnieuw beginnen want dan heb je 2 versies door elkaar staan nu.Russel88 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:04:
[...]
Vreemd.
Bij die van mij werkt ie niet.
Misschien toch updaten naar 29, maar kon geen overzicht vinden waarbij ik kon zien wat de verschillen zijn tussen 24 en 29.
Volgens mij niet.starcopy schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:18:
[...]
Heb jij soms ge-update via OTA? Zo ja, dan kun je eigenlijk opnieuw beginnen want dan heb je 2 versies door elkaar staan nu.
Ze hebben gereviewed wat aangeboden is. Ze waren afhankelijk van wat Tweakers wilden uitlenen. Niet per se gekozen dus door ze.Anoniem: 172410 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:54:
Jammer dat Tweakers ervoor gekozen heeft de Note te reviewen in plaats van de 1S. Die laatste zie ik toch als de interessantere keuze met de Qualcomm processor.
[ Voor 7% gewijzigd door Momus op 24-07-2014 14:57 ]
Voor een reviewsite is dat geen excuus, al zeg ik ook niet dat ze dat als excuus opvoeren of nodig hebben.Momus schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:56:
Ze hebben gereviewed wat aangeboden is. Ze waren afhankelijk van wat Tweakers wilden uitlenen. Niet per se gekozen dus door ze.
[ Voor 15% gewijzigd door Chocoball op 24-07-2014 20:01 ]
Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl
En als je een echte 1s hebt, ziet het resultaat er zo uit:Chocoball schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:44:
Namaak Xiaomi blijft een probleeem. Daarom heeft Xiaomi een beta APK gemaakt die je moet installeren en die kan zien of je Xiaomi echt is.
...
Edit: Hier de vertaling gevonden http://en.miui.com/thread-29652-1-1.html. De APK is ook in het Engels te verkrijgen.
Michel
Over het foto verhaal is een pagina of wat terug al uit de doeken gedaan over het hoe en wat. Het bluetooth gebeuren kan met je blue multi te maken hebben. Ik heb hem hier in de auto met een Nokia carkit probleemloos kunnen koppelen. Ik kon na het invoeren van de pin gewoon pairen. Maar je kunt hier kijken bij de gebruiker vragen of daar wat tussen staat. Wat ik zo in de snelle al heb gelezen is dat je hem in elk geval al moet resetten.Michel 023 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:11:
Op mijn oude Android-phone (een Zopo C2) kon ik bij de apps kiezen voor het overzetten naar de SD-kaart. Deze optie zie ik niet bij mijn Redmi. Alles wordt weggeschreven naar het interne geheugen dat nu al redelijk vol loopt. Ook weet ik niet hoe ik mijn foto's kan overzetten naar de SD-kaart. Bij mijn Zopo ging dat vanzelf, kwamen ze automatisch op de SD-kaart. Wie heeft raad? Hoe kan ik sturen op wat op de SD-kaart komt en wat op het interne geheugen?
Mijn tweede issue betreft de bluetooth. De telefoon maakt verbinding met externe apparaten. Ik gebruik regelmatig mijn Earson-speaker (zeer aan te bevelen) en de verbinding werkt probleemloos.
Mijn Zopo had ik ook gekoppeld aan een Blue Multi voor handsfree bellen in de auto. Nooit problemen, maar mijn Hongmi kan nu niet de Bleu Multi vinden. Kan dat te maken hebben met mijn instellingen? Kan niets vinden waardoor ik dit zou kunnen oplossen.
[ Voor 7% gewijzigd door starcopy op 28-07-2014 14:27 ]
Ik heb de telefoon zo ingesteld dat de SD kaart de primaire opslag is.Michel 023 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:11:
Alles wordt weggeschreven naar het interne geheugen dat nu al redelijk vol loopt. Ook weet ik niet hoe ik mijn foto's kan overzetten naar de SD-kaart. Bij mijn Zopo ging dat vanzelf, kwamen ze automatisch op de SD-kaart. Wie heeft raad? Hoe kan ik sturen op wat op de SD-kaart komt en wat op het interne geheugen?
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Heb je er ook al die overbodige zooi bijbesteld? Zonder dat is hij wel leuk geprijsd.oJoey schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:58:
Ze hebben vandaag een goede deal voor de 1s op etotalk. Heb er net een besteld, inlcusief snelle shipping voor een totaal van $166,98. Het is niet heel veel goedkoper dan ik op andere websites heb gezien, maar alle beetjes helpen right?
http://www.etotalk.com/xiaomi-redmi-1s-wcdma_p5758.html
[ Voor 49% gewijzigd door starcopy op 30-07-2014 19:12 ]
Gewoon de ML versie 29 stable van xiaomi.eu er opzetten. Kun je nog steeds kiezen, maar de Nederlandse vertaling van die is goed. Alleen met die daarna geen OTA updates meer doen, want dan krijg je de updates van de Chinees/Engels/ML versie. En krijg je een probleem als je pech hebt.mikeelroy schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 19:15:
Mijn 1S ligt thuis op me te wachten, kom morgenmiddag terug van vakantie.
Ik heb ondertussen begrepen dat ik de Multi ROM erop moet zetten voor de beste ervaring. Wat is aan te raden qua taal? Is de Nederlandse vertaling goed, of is het aan te raden Engels te gebruiken?
[ Voor 9% gewijzigd door starcopy op 30-07-2014 19:24 ]
Xiaomi kan en gaat je niet verder helpen omdat de Redmi niet officieel bij hun gekocht is. Ze verkopen ook geen losse onderdelen.Jegapia schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:58:
Een tweetal maanden terug heb ik ook de Xiaomi Redmi 1s gekocht via to2c.com. Paar weken terug voor ik op vakantie vertrok sluit ik de telefoon aan in de auto via een aftermarket ding in mijn 12v sigarettenaansluiting en het scherm viel direct uit.
Ik heb toen maar direct de usb kabel losgehaald en deze was na enkele seconden reeds warmer dan hij hoort te zijn aan de connector. Ook maar eens aan de micro usb connectie aan de telefoon geroken en inderdaad, de lekkere geur van verbrande elektronica.
De telefoon werkte nog wanneer ik hem terug aan de pc aansloot maar hij wou niet meer opladen. Omdat ik toen op vakantie moest vertrekken heb ik alles maar even laten liggen en nu ik terug ben heb ik contact met to2c over wat er nu moet gebeuren.
Ik had eerst gevraagd of het mogelijk zou zijn dat ze me een printplaat opsturen (die met de usb connector is maar een kleintje en zonder al te veel andere elektronica erop) maar dat lijkt niet te lukken. Het probleem met to2c wat ik hier echter wil meegeven is dat ze vertalingssoftware gebruiken om te communiceren in het Engels wat het contact er niet gemakkelijker op maakt.
Ik heb ook met Xiaomi zelf contact gehad en daar kunnen ze wel Engels of ze gebruiken heel wat beter software. Dat contact verliep ook heel wat vlotter.
Foto's van de gefrituurde elektronica:
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 32% gewijzigd door antimos op 30-07-2014 20:24 ]
Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2
Helaas staat er vermeld "not for RedMi 1S"Chocoball schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:02:
........p
Ik vind wel een USB board maar als ik die vergelijk met die van jou ben ik bang dat het geen origineel onderdeel is (mis o.a. de QR code sticker en nummering op bepaalde plekken). Verder kom ik het USB board nergens anders tegen.
Goede linkantimos schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:03:
Inmiddels is de 31.0.0 rom alweer beschikbaar......
[ Voor 5% gewijzigd door maartend op 30-07-2014 20:19 ]
Haha, thanks!maartend schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:19:
[...]
Goede link
klik
Nu nog even zoeken wat er update?
[ Voor 62% gewijzigd door antimos op 30-07-2014 21:00 ]
Van Xiaomi kreeg ik inderdaad te horen dat zij me niet konden helpen.Chocoball schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:02:
[...]
Xiaomi kan en gaat je niet verder helpen omdat de Redmi niet officieel bij hun gekocht is. Ze verkopen ook geen losse onderdelen.
Ik heb hetzelfde probleem met een defecte LCD van mijn Hongmi. Antelife geeft aan het op te sturen naar de fabrikant maar Xiaomi doet geen reparaties. Dus zal het naar een service center gaan en de kans bestaat dat die meer van binnen vervangen dan alleen de display.
Ik vind wel een USB board maar als ik die vergelijk met die van jou ben ik bang dat het geen origineel onderdeel is (mis o.a. de QR code sticker en nummering op bepaalde plekken). Verder kom ik het USB board nergens anders tegen.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Hier al geïnstalleerd. Als het mis is, dan voel ik het vanzelf.maartend schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:19:
[...]
Goede link
klik
Nu nog even zoeken wat er update?
Zit de Updater App er nog in? Laat maar, zie het al, ben niet al te scherp vanavond, lange dag gehad....starcopy schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:35:
[...]
Hier al geïnstalleerd. Als het mis is, dan voel ik het vanzelf.
[ Voor 24% gewijzigd door antimos op 30-07-2014 22:07 ]
Yup, alles zit er zo te zien nog in. Werkt ook normaal tot nu toe. Maar morgen weet i het pas met zekerheid. Dan heeft mijn vrouw hem weer in gebruik.antimos schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:40:
[...]
Zit de Updater App er nog in? Laat maar, zie het al, ben niet al te scherp vanavond, lange dag gehad....![]()
De Updater App is er nu alleen uitgehaald bij de geporte versies...
Beetje late reactie, maar veel dank!starcopy schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:26:
[...]
Over het foto verhaal is een pagina of wat terug al uit de doeken gedaan over het hoe en wat. Het bluetooth gebeuren kan met je blue multi te maken hebben. Ik heb hem hier in de auto met een Nokia carkit probleemloos kunnen koppelen. Ik kon na het invoeren van de pin gewoon pairen. Maar je kunt hier kijken bij de gebruiker vragen of daar wat tussen staat. Wat ik zo in de snelle al heb gelezen is dat je hem in elk geval al moet resetten.
http://www.gebruikershand...handleiding-5-493837.html
Waarschijnlijk moet je de carkit in pairing stand zetten:
1. Blue Multi uitzetten
2. De aan/uit knop 5-7 seconden indrukken totdat het lampje rood/blauw knippert
3. Binnen 1 minuut vanaf je nieuwe GSM zoeken naar nieuwe bluetooth apparaten.
Michel
Anoniem: 358348
Meer heb ik niet gedaan.Anoniem: 358348 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:22:
Eindelijk, hij is binnen. Hij was al vanaf afgelopen vrijdag in het land, ik hield er dus al rekening mee dat er extra kosten bij zouden komen, maar inmiddels gewoon bezorgd zonder bijbetalen.
Nu kan ik er morgen pas mee aan de slag, maar eerst nog even checken of ik niet iets in de vorige 16 pagina's over het hoofd heb gezien ;-)
Ik heb de originele Chinees engelse versie. Dus download ik via xiaomi.eu de laatste stabiele rom, zet die op de sd, en update ik die via Instellingen, about phone (het verhaal zoals beschreven op het eerste pagina van dit topic).
Daarna de fix voor foto's naar de sd ipv naar intern, en dan ben ik er klaar voor toch?
Anoniem: 358348
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 358348 op 31-07-2014 17:03 ]
Laatste ROM downloaden van Xiaomi.eu en dan onderstaande instructies opvolgenmikeelroy schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 17:17:
Nou ik heb hem in mijn handen, maar de Updater app staat er niet op...
MIUI Versie MIUI-JHCCNBD92.0
Android versie 4.3JLS36C
Heb ik nu een andere ROM er al op staan?
Ja. Maar je kunt er zo de goede rom opzetten, en daarna heb je de updater app wel. Voor rom flashen zonder de updater moet je ff op pagina 4 of 5 kijken, daar staat de uitleg wel in. Alleen zal de link naar de rom misschien verouderd zijn. Ze zitten nu op versie .31 stable. Is onderstaande.mikeelroy schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 17:17:
Nou ik heb hem in mijn handen, maar de Updater app staat er niet op...
MIUI Versie MIUI-JHCCNBD92.0
Android versie 4.3JLS36C
Heb ik nu een andere ROM er al op staan?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq