Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
mikeelroy schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:42:
Bedankt, maar in de recovery kan ik nergens een nieuwe ROM flashen. Heb wel de optie "install update.zip to system".

Is dat de juiste optie?
Ja, maar je moet de gedownloade file eerst hernoemen naar update.zip en dan op de interne sd van je 1s zetten. Anders werkt het niet.

Daarna nog een volledige data wipe uitvoeren en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Het bestandsnaam hernoemen vanaf je telefoon en niet!!!! Via Windows. Tevens ervoor zorgen dat update.zip zonder hoofdletter is.

Als je het bestandsnaam via Windows gaat aanpassen, van is de kans groot dat ie update.zip.zip gaat heten...

Daarna inderdaad een full wipe uitvoeren.

Edit:typo

[ Voor 3% gewijzigd door Kiswum op 01-08-2014 06:50 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kiswum schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:27:
Het bestandsnaam hernoemen vanaf je telefoon en niet!!!! Via Windows. Tevens ervoor zorgen dat update.zip zonder hoofdletter is.

Als je het bestandsnaam via Windows gaat aanpassen, van is de kans groot dat ie update.zip.zip gaat heten...

Daarna overdaad een full wipe uitvoeren.
Klopt gedeeltelijk wel. Ik vergeet steeds dat er mensen zijn die Windows 8/8.1 gebruiken. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-09 13:25
Gelukt, bedankt voor de hulp! MIUI Versie is nu MIUI-31.0.0 en Android Versie 4.3 JLS36C. Volgens mij is nu dus alles goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Voor diegene die een leuke case zoeken voor de 1S:

http://www.banggood.com/M...ongmi-Redmi-p-937118.html

Deze zijn al eerder genoemd hier, maar waren alleen leverbaar via Ali Express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27
starcopy schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:26:
Voor diegene die een leuke case zoeken voor de 1S:

http://www.banggood.com/M...ongmi-Redmi-p-937118.html

Deze zijn al eerder genoemd hier, maar waren alleen leverbaar via Ali Express.
Oh nice, heb wel goede ervaringen met banggood en ze zijn nog goedkoper ook!

Ik had gelezen dat ze bezig zijn met een CM rom voor de 1s, kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg ik mijn 1s verbonden met mijn pc (XP)? ik krijg enkel een Chinees programma, maar mijn chinees is niet meer wat het geweest is. PDA geeft constant de foutmelding dat de USB drivers opnieuw geinstalleerd moeten worden, maar dat helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:04:
Hoe krijg ik mijn 1s verbonden met mijn pc (XP)? ik krijg enkel een Chinees programma, maar mijn chinees is niet meer wat het geweest is. PDA geeft constant de foutmelding dat de USB drivers opnieuw geinstalleerd moeten worden, maar dat helpt ook niet.
Wat heb je precies gedaan dan? Ik heb hier niets geïnstalleerd en gewoon de kabel in de usb van de pc gestoken, en vervolgens in de 1S. Toen had ik er gewoon een schijfletter bij.

Of wil jij wat anders dan bestanden verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bad-karma
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik heb gisteren mn 1s ontvangen , en wil 'm i.c.m met een sim only abonnement gaan gebruiken, maar ik krijg g3 niet aan de praat.
ik heb een lebara simkaartje in sim-poort 1 (wcdma) gestoken, gegevenstoegang staat aan, onderstaande regels ingevuld

Bij Naam, voer Lebara internet in. Bij APN, voer multimedia.lebara.nl in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Bij Mobiele landcode, voer 204 in.
Bij Mobiele netwerkcode, voer 08 in. Als uw toestel deze instellingen niet opslaat, keer terug en voer 12 in.
Bij Verificatietype, kies PAP.

maar nog steeds geen internet via 3g. :( Alleen als ik data roaming aanzet dan doet ie t. Weet iemand wat ik verkeerd doe? :/

gr, Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
bad-karma schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:54:
[...]

maar nog steeds geen internet via 3g. :( Alleen als ik data roaming aanzet dan doet ie t. Weet iemand wat ik verkeerd doe? :/

gr, Niels
Ja, data roaming moet je aan houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bad-karma
serieus? maar dat vreet toch mb's? bij mn vriendin dr galaxy staat roaming ook gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
bad-karma schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 18:12:
serieus? maar dat vreet toch mb's? bij mn vriendin dr galaxy staat roaming ook gewoon uit.
Dat ligt aan de provider die je hebt, niet aan het toestel, veel providers maken gebruiken van andere providers hun antennas en daar voor heb je de roaming nodig. Zo zit tele2 op tmobile. Het kost opzichzelf geen enkele mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:44:
[...]

Wat heb je precies gedaan dan? Ik heb hier niets geïnstalleerd en gewoon de kabel in de usb van de pc gestoken, en vervolgens in de 1S. Toen had ik er gewoon een schijfletter bij.

Of wil jij wat anders dan bestanden verplaatsen?
Nee, gewoon mijn bestanden van mijn SD kaart weer terugzetten.

De computer ziet mijn telefoon als een cdrom station die ik niet kan openen. Ik zal het straks eens proberen op mijn laptop (ook XP), kijken wat die dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All0The0Web
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-09 15:59
Oehh! Deze telefoon mocht ik testen voor mijn baas :D

Het is een fijne telefoon, zeker voor de prijs is het een goede meekomer. Nadeel vind ik wel de 'schil' en bloatware. Even Nova Launcher installeren en het probleem was opgelost ;)

Ik raad deze aan voor het geld. Maar wil je een 100% high-end smartphone, kan je beter doorsparen voor de Mi 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
All0The0Web schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:42:
Oehh! Deze telefoon mocht ik testen voor mijn baas :D

Het is een fijne telefoon, zeker voor de prijs is het een goede meekomer. Nadeel vind ik wel de 'schil' en bloatware. Even Nova Launcher installeren en het probleem was opgelost ;)

Ik raad deze aan voor het geld. Maar wil je een 100% high-end smartphone, kan je beter doorsparen voor de Mi 3.
Dat wel, maar voor die prijs heb je ook 2 1/2 1S. Maar ik heb makkelijk praten want ik heb ze beide. Als je bloatware hebt, dan draai je met de Chinese ML versie. In de eu versie zitten er alleen aan paar "noodzakelijke" in.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:26:
[...]

Nee, gewoon mijn bestanden van mijn SD kaart weer terugzetten.

De computer ziet mijn telefoon als een cdrom station die ik niet kan openen. Ik zal het straks eens proberen op mijn laptop (ook XP), kijken wat die dan doet.
Heb jij de stock rom er soms nog op staan? Die geeft NL een cdrom station weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 21:04:
[...]

Dat wel, maar voor die prijs heb je ook 2 1/2 1S. Maar ik heb makkelijk praten want ik heb ze beide. Als je bloatware hebt, dan draai je met de Chinese ML versie. In de eu versie zitten er alleen aan paar "noodzakelijke" in.

[...]

Heb jij de stock rom er soms nog op staan? Die geeft NL een cdrom station weer.
Nee, vanmiddag de laatste ML geflashed. Alles goed gegaan verder. Telefoon werkt verder ook goed, Play Store erop, updater app erop. Alleen de verbinding met de PC blijft achter.

Wel irritant, wil mijn backups erop zetten, en dat kan natuurlijk wel via een kaartlezer, maar het moet toch werkend te krijgen zijn. Nu blijf ik nog even met twee telefoons zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 21:13:
[...]

Nee, vanmiddag de laatste ML geflashed. Alles goed gegaan verder. Telefoon werkt verder ook goed, Play Store erop, updater app erop. Alleen de verbinding met de PC blijft achter.

Wel irritant, wil mijn backups erop zetten, en dat kan natuurlijk wel via een kaartlezer, maar het moet toch werkend te krijgen zijn. Nu blijf ik nog even met twee telefoons zitten.
Sorry, ik bedoelde eigenlijk de rom van xiaomi.eu, of die van xiaomi.com.

Geeft hij trouwens in jouw schijf overzicht ook geen mediaplayer aan? Dat is ook nog een mogelijkheid. Zo staat het op dit moment op mijn Mi3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de ROM van xiaomi.EU inderdaad.

Nee, op de laptop geeft hij ook aan dat er een cdrom station wordt gevonden. ”plaats een geschikte medium in het schijfstation”.

Snap er niets van. Mtp drivers installeren helpt niet. Als ik via fout opsporing xiaomi drivers wil installeren (die optie wordt ook aangegeven) lukt dat niet omdat er dan een fout wordt aangegeven waarvan ik het logboek naar miui kan zenden.

Edit: kan hem via fout opsporing wel als camera koppelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2014 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchtoro
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-08-2023
Terug van vakantie en de xiaomi 1s lag klaar voor mijn dochter.
2 weken, voor de vakantie besteld bij pandawill waarop een ml-versie geinstaleerd stond met updater-app. Toch maar een clean flash gedaan van xiaomi.eu_multi_armani_31.0.0_jb-4.3.zip. met clean-data optie.

- De foto-fix moet ik nog uitvoeren.

Nog een vraagje, ik zag in eerdere post dat je kan verifieren of je een fake of geen fake hebt, bij de xiaomi-site. Ik word van al dat chinees niet goed en krijg het niet voor elkaar om te achterhalen dat het apparaat een echte xiaomi is. Kan iemand mij dit in normaal nederlands uitleggen, hoe ik met een imei-nr en serienr er achter kom of het een echte xiaomi is?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Een paar pagina's terug staat een uitleg van Chocoball, met een link. Dan kun je en app downloaden die het voor je doet. Is meen ik in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchtoro
@starcopy, bedankt voor je snelle antwoord. Vergeten te melden dat ik al met anifake bezig ben geweest, chinese versie. Tutorial van: http://en.miui.com/thread-29652-1-1.html
Maar wat eruit komt, ik snap er niets van, allemaal chinees en andere tekens dan in het voorbeeld. Dus nog steeds geen idee of ie echt is of fake.

Ik zie dat Chocoball ook nog een link heeft naar de engelse variant heeft, die ga ik nog proberen.

Het zal wel goed zijn, ik kreeg een soort gelijk scherm als PauTxi, aleen dan voor een 1S: (link: http://en.miui.com/thread-29683-17-1.html ) Alleen sale time en warranty time zijn niet ingevuld.

[ Voor 31% gewijzigd door dutchtoro op 02-08-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Chocoball schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:44:
Namaak Xiaomi blijft een probleeem. Daarom heeft Xiaomi een beta APK gemaakt die je moet installeren en die kan zien of je Xiaomi echt is.

Je moet naar deze URL http://www.miui.com/zt/jianding/ en met je camera de QR code lezen. Daarna wordt de APK antifake_10022.apk geïnstalleerd. Klik op de button helemaal onderaan en je Xiaomi telefoon wordt gescand. Er kleeft ook een nadeel aan de APK, deze is volledig in het Chinees maar ik werk nog aan een vertaling.

Bron: http://www.gizchina.com/2...elps-discover-phone-fake/

Edit: Hier de vertaling gevonden http://en.miui.com/thread-29652-1-1.html. De APK is ook in het Engels te verkrijgen.
Die eerste vertaling link is niet tof.

Er is een virus of ongewenst programma aangetroffen in de HTTP-gegevens van de opgevraagde pagina.

Opgevraagde URL: http://en.miui.com/forum....4ODIxfDI5NjUy&ck=b362ab57
Informatie: Bevat code van het virus ANDROID/GingerMaster.BG

De laatste link naar Engels van efox werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchtoro
Er is een virus of ongewenst programma aangetroffen in de HTTP-gegevens van de opgevraagde pagina.

Opgevraagde URL: http://en.miui.com/forum....4ODIxfDI5NjUy&ck=b362ab57
Informatie: Bevat code van het virus ANDROID/GingerMaster.BG
.......
Da's niet zo mooi. Ik heb de directe link gelukkig niet gebruikt, toch maar ff gescand met AVG. Geen bedreigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Lukt het iemand om de onlangs uitgebrachte Google Now Launcher als standaard launcher in te stellen op de 1s? Mij lukt het niet i.c.m. de multilang-ROM.

Google Play: Google Now Launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oJoey
  • Laatst online: 22-08 14:23
Nope, lukt hier ook niet. Ik kan de app launchen, maar ik kom alleen maar in de mihome launcher settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchtoro
Hier hetzelfde probleem, kan de Google Now Launcher niet selecteren als default launcher. De Google Now launcher staat niet bij het lijstje om te kiezen als default launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
Voor de mensen die probleem hebben met google now:

Bevries/deinstalleer miui home launcher met titanium back up,
Installeer google now launcher.
Klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bad-karma
Voor mensen die last hebben van een zwart scherm tijdens t bellen dat niet meer terug springt.
als je * # * # MIUI # * # * belt in het dial venster, krijg je 10 opties (in het chinees helaas!!) als je optie 5 kiest en telkens de Chinese karakters aanklikt linksonder in het scherm om verder te gaan dan is je proximity meter weer gekalibreerd. :*)

[ Voor 5% gewijzigd door bad-karma op 06-08-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn telefoon meldt dat er een nieuwe update is, 31.0.0. Die kan ik echter niet vinden op xiaomi.eu. Betekent dat het dan verschillende makers zijn en is het verstandig deze te installeren? overigens loopt de download steeds vast, dus kan ik er voorlopig toch niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:10:
Mijn telefoon meldt dat er een nieuwe update is, 31.0.0. Die kan ik echter niet vinden op xiaomi.eu. Betekent dat het dan verschillende makers zijn en is het verstandig deze te installeren? overigens loopt de download steeds vast, dus kan ik er voorlopig toch niks mee.
Hij staat wel op xiaomi.eu in de laatste weekly topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:13:
[...]

Hij staat wel op xiaomi.eu in de laatste weekly topic?
Ja heb hem, had een oude link te pakken. Is dit gewoon een update, of moet ik al mijn bestanden backuppen en alles er daarna weer opnieuw opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 11:06
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:16:
[...]

Ja heb hem, had een oude link te pakken. Is dit gewoon een update, of moet ik al mijn bestanden backuppen en alles er daarna weer opnieuw opzetten?
Is een update, gewoon installeren via de updater app, al je apps en data blijven er op staan....
Even een backup maken is nooit verkeerd....

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel 023
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-03 10:49
Waarschijnlijk een domme vraag n.a.v. de updatemogelijkheid naar 31.0.0:
In het menu kan ik kiezen tussen Reboot, Wipe & Reset, Install update.zip to System (en Power off).
Wat moet ik kiezen? Via ''Reboot'' en ''Install'' lukt het me niet, 'Wipe'' lijkt me onlogisch.

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:37

Zenix

BOE!

bad-karma schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:37:
Voor mensen die last hebben van een zwart scherm tijdens t bellen dat niet meer terug springt.
als je * # * # MIUI # * # * belt in het dial venster, krijg je 10 opties (in het chinees helaas!!) als je optie 5 kiest en telkens de Chinese karakters aanklikt linksonder in het scherm om verder te gaan dan is je proximity meter weer gekalibreerd. :*)
Hoe kan ik die tekst invoeren bij dialvenster?

[ Voor 13% gewijzigd door Zenix op 06-08-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:55
*#*#6484#*#* is hetzelfde als *#*#MIUI#*#*

Doorscrollen laat trouwens 34 testopties zien.

[ Voor 37% gewijzigd door elinx op 06-08-2014 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 22:49:

Nee, op de laptop geeft hij ook aan dat er een cdrom station wordt gevonden. ”plaats een geschikte medium in het schijfstation”.

Snap er niets van. Mtp drivers installeren helpt niet. Als ik via fout opsporing xiaomi drivers wil installeren (die optie wordt ook aangegeven) lukt dat niet omdat er dan een fout wordt aangegeven waarvan ik het logboek naar miui kan zenden.

Laat even weten als je een oplossing hebt gevonden, heb hetzelfde probleem. Ik heb al een aantal Usb drivers gedownload maar dat werkt ook allemaal niet.

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
Heren,

Het Data Roaming On (na start/reboot) probleem is opgelost met een Xiaomi EU Rom!
  • Download de volgende versie op je SD kaart
  • Via de xiaomi Updater app (browse sd kaart) adhv gedownloade zip file (zie link hieronder) installeren.
  • Na installatie nog wel even een "cache wipe" uitvoeren -> Telefoon uitzetten, vol+ & Power, in recovery menu english kiezen en dan onder een sub-menu "Cache Wipe only" kiezen.
Link:
http://media.celogeek.com..._armani_31.0.0_jb-4.3.zip

Ik heb via deze methode V29.0.0 geïnstalleerd en kreeg recentelijk via de melding om via OTA v31.0.0 te installeren. Dat werkte dus perfect, dus volgens mij werkt OTA update WEL als je er een Xiaomi EU rom op hebt staan!

Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
Voor degenen die de aanschaf van een Redmi 1S overwegen, zondag a.s. in de Happy Hour bij Pandawill, 140 dollar = ong. 105 euro (eerste 5 kopers)

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecros
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:00
Mijn vorige Chinese telefoon was een paar weken geleden stuk gegaan en starte niet meer op, waardoor ik op zoek was naar een nieuwe. Mijn eerste gedachte was de Hongmi 1S aangezien ik al langer naar Xiaomi telefoons zit te kijken en ik ben er erg tevreden mee :D.

Alle info in dit topic was erg handig want ik heb zonder problemen de multilang rom erop kunnen patchen. En ik heb em uiteindelijk bij to2c besteld en het was via DHL China na 2 werkdagen binnen. Ik heb alle andere webshops ook bekenen alleen leek to2c me het meest betrouwbaar en het goedkoopste als je naar Shipping kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Ik heb mij 1S ook binnen en meteen helemaal ingesteld naar mijn wensen. Dat betekent dat ik eerst de EU ML 31 ROM erop gezet heb en WSMmanager plus XExtStorage heb geïnstalleerd om mijn interne SD te ontzien.Vervolgens heb ik al mijn gebruiker apps&data overgezet met MyBackup.

Echter ging het mis met Whatsapp. De geschiedenis werd keurig overgenomen, maar mijn foto's en andere media konden niet gevonden worden op de SD-kaart, terwijl deze er wel degelijk waren. Tussen de berichten waren alleen wazige foto's te zien
Blijkt dat het aan de verwijzing naar de mediabestanden te liggen. Op mijn oude smartphone was dit de SD-kaart (de enige), maar bij Xiaomi is er sprake van twee SD-kaarten (intern en extern).

De oplossing in dat geval is om dan op de interne SD kaart een map Whatsapp aan te maken en daarin de map Media te kopiëren (of te verplaatsen).
De verwijzingen naar de bestanden zijn daarmee weer hersteld. Nieuwe mediabestanden worden wel gewoon op de externe SD-kaart opgeslagen, dus je hoeft niet te vrezen dat de interne SD-kaart volloopt als er sprake is van het verzenden van bv video's.

Bij andere apps zou iets dergelijks ook het geval kunnen zijn en is eea waarschijnlijk op soortgelijk manier op te lossen, maar bij mij betrof het alleen Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

dutchtoro schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 13:39:
@starcopy, bedankt voor je snelle antwoord. Vergeten te melden dat ik al met anifake bezig ben geweest, chinese versie. Tutorial van: http://en.miui.com/thread-29652-1-1.html
Maar wat eruit komt, ik snap er niets van, allemaal chinees en andere tekens dan in het voorbeeld. Dus nog steeds geen idee of ie echt is of fake.

Ik zie dat Chocoball ook nog een link heeft naar de engelse variant heeft, die ga ik nog proberen.

Het zal wel goed zijn, ik kreeg een soort gelijk scherm als PauTxi, aleen dan voor een 1S: (link: http://en.miui.com/thread-29683-17-1.html ) Alleen sale time en warranty time zijn niet ingevuld.
Ik heb mijn telefoon zelf op de officiele Xiaomi website in China gekocht maar als ik deze app draai krijg ik de melding dat: "Dit mogelijk een Xiaomi telefoon is".

Zou er dus niet veel waarde aanhechten.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 22:49:

Ik heb een oplossing gevonden voor mensen die nog Xp gebruiken en deze telefoon willen mounten.

1. In deze thread download je de Driver.rar http://www.miui.com/thread-1771205-1-1.html
2. Installeer wmfdist11.exe
3. Als je nu een usb verbinding maakt met je telefoon moet je als Windows voor drivers vraagt deze ‘Driver map’ selecteren.
4. Succes.

[ Voor 34% gewijzigd door Temraakle op 08-08-2014 06:25 ]

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:56
Om gebruik te kunnen maken van internet heb ik Roaming aan moeten zetten (Telfort sim).
Dit gaat natuurlijk goed mis, als ik de grens overga. Is dit een software fout, of moet ik hier maar mee leren leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Russel88 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 08:35:
Om gebruik te kunnen maken van internet heb ik Roaming aan moeten zetten (Telfort sim).
Dit gaat natuurlijk goed mis, als ik de grens overga. Is dit een software fout, of moet ik hier maar mee leren leven?
Komt omdat je technisch gezien ook aan het roamen bent op netwerk van KPN.
In buitenland gewoon uitzetten als je niet wilt internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Volgens mij is dat inderdaad vrij normaal bij Telfort. Wellicht kun je dit verifiëren op je vorige toestel Russel88.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
En wer een nieuwe update van xiaomi.eu, de Stable 33.0.0. Voor diegenen die het wil proberen:

http://celogeek.miuiandro..._armani_33.0.0_jb-4.3.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
Hoe kan je de laatste Xiaomi EU rom installeren (http://celogeek.miuiandro..._armani_33.0.0_jb-4.3.zip) indien deze op MI logo blijft hangen en dus alleen via TWR Recovery flash mogelijkheden heb? Ik heb even het forum bekeken maar kom ik kon zo 123 niet vinden of via flashboot/tooling vanuit PC dit erop kan flashen. Alvast dank voor de opmerkingen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kun je via de pc nog wel op je interne sdkaart komen? Zo ja, dan kun je via twr nog wat doen. Zo nee, dan moet je met Miflash aan gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
Starcopy thanks voor je reactie ... Ik heb met TWR vooraf wel een backup gemaakt, maar kan deze niet terugzetten omdat systeem partitie niet gemount kan worden. Iemand ideeen?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchtoro
antimos schreef op zondag 22 juni 2014 @ 13:24:
Ik zie nog vaak de vraag terugkomen hoe de Multi-Language Rom erop gezet moet worden.
Bij deze een stappenplan er van uitgaande dat de 1S besteld is met de originele rom (Chinees/Engels)

1. download alvast de Multi-Language rom
De meest actuele versie is op dit moment "Stable 24.0.0 Multilang"
Mocht hij niet beginnen met downloaden dan even "direct link" aanklikken in de tekst

2. Het zip bestand op een SD kaartje zetten. (Persoonlijk zou ik een leeg SD kaartje gebruiken ipv een die al in gebruik is op een phone, je kunt altijd een backup maken van het kaartje, kaartje daarna formatteren en later foto's e.d. weer op de kaart terugzetten.)

3. Zodra je de 1S binnen hebt de backcover er voorzichtig afhalen, het plastic van de batterijcontactpunten afhalen (als het er op zit) SD kaartje en eventueel de sim erin en hem volledig opladen.

4. 1S aanzetten, verder NIKS installeren en naar settings gaan, helemaal naar beneden scrollen en "About Phone" aantikken.
Je ziet nu wat gegevens over de phone staan, ook de MIUI versie die erop staat.
Tik nu Systemupdates aan, (ronde icoontje met pijltje naar boven) en mocht hij een nieuwe versie laten zien, NIET selecteren.
Tik nu op de menu toets links onderin en tik "Select Installation Package" (weet niet meer precies de engelse benamingen aangezien ik hem nu op NL heb staan)
Je ziet nu de map van de interne opslag staan, klik nu op het pijltje naar onderen links naast internal storage en selecteer SD card.
Selecteer nu het zip bestand en laat hem installeren.

5. Zodra de nieuwe rom erop staat kun je de NL taal selecteren, je google account instellen en je apps installeren.

Have Fun!
Probeer versie 33 Ml te installeren via Update app, gaat helaas niet goed, kan iemand mij helpen?

ML Versie 31.0.0 staat er op, probeer versie 33 te installeren volgens bovenstaande procedure.
Select Installation Package, selecteer bestand xiaomi..._33.0.0,,.zip, vervolgens:
<Nu bijwerken>
<Bijwerken>
Daarna gaat de 1S herstarten en start op in het MI-Recovery 2.0.1 menu, er staat een rood kruis in het midden, daaronder chinese tekst in het rood daaronder 1 regel meer chinese tekst (in het wit), daaronder een oranje balk met 2 chinese tekens (ok?). Klik op de power-button en
dan kom ik in het algemene recovery menu, met de optie English.

En daarna maar reboot... geen update, werkt de updater app niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
Het probleem is weer opgelost .... gelukkig kon ik via TWR recovery nog de laatste Xiaomi EU rom 33.0.0 erover zetten. Daarna startte de telefoon weer op met alle instellingen intact (nog wel Wipe Cache only gedaan). Dus dank voor reacties! Alleen wel raar dat je geen backup kunt maken omdat tijdens restore het de systeem partitie niet mount!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
dutchtoro schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:50:
[...]

Probeer versie 33 Ml te installeren via Update app, gaat helaas niet goed, kan iemand mij helpen?

ML Versie 31.0.0 staat er op, probeer versie 33 te installeren volgens bovenstaande procedure.
Select Installation Package, selecteer bestand xiaomi..._33.0.0,,.zip, vervolgens:
<Nu bijwerken>
<Bijwerken>
Daarna gaat de 1S herstarten en start op in het MI-Recovery 2.0.1 menu, er staat een rood kruis in het midden, daaronder chinese tekst in het rood daaronder 1 regel meer chinese tekst (in het wit), daaronder een oranje balk met 2 chinese tekens (ok?). Klik op de power-button en

Allebei de versies van xiaomi.eu? Lijkt er een beetje op alsof er 2 soorten door elkaar gegooid zijn.

In het ergste geval opnieuw installeren en bestand hernoemen naar update.zip en via recovery installeren. Niet via update app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
DutchToro.... download de TWR recovery zoals in opening post gelinkt en update deze via de standard recovery (TWR zip renamen naar update.zip en deze zowel op sd kaart en voor zekerheid ook ff in intern geheugen zetten). Daarna via Mi recovery de update.zip installeren. Dan heb je TWR recovery en kan je de laatste Xiaomi EU v33.0.0.0 via TWR recovery installeren. Had hetzelfde probleem :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchtoro
...

Allebei de versies van xiaomi.eu? Lijkt er een beetje op alsof er 2 soorten door elkaar gegooid zijn.
......
Idd beide versie van xiaomi.eu:
- xiaomi.eu_multi_armani_31.0.0_jb-4.3.zip
- xiaomi.eu_multi_armani_33.0.0_jb-4.3.zip
JD_1971
DutchToro.... download de TWR recovery zoals in opening post gelinkt en update deze via de standard recovery (TWR zip renamen naar update.zip en deze zowel op sd kaart en voor zekerheid ook ff in intern geheugen zetten). Daarna via Mi recovery de update.zip installeren. Dan heb je TWR recovery en kan je de laatste Xiaomi EU v33.0.0.0 via TWR recovery installeren. Had hetzelfde probleem :)!
Gaat waarschijnlijk wel lukken, maar ik wacht eerst wel even, het toestel is van mijn dochter. Als ik hem brick dan ben ik de Sjaak. Ik heb een Xiaomi Note in bestelling voor mezelf, daar kan ik straks lekker mee klooien. Eerst maar een cursus chinees... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Temraakle schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 06:06:
[...]

[...]

Ik heb een oplossing gevonden voor mensen die nog Xp gebruiken en deze telefoon willen mounten.

1. In deze thread download je de Driver.rar http://www.miui.com/thread-1771205-1-1.html
2. Installeer wmfdist11.exe
3. Als je nu een usb verbinding maakt met je telefoon moet je als Windows voor drivers vraagt deze ‘Driver map’ selecteren.
4. Succes.
Die had ik ook gevonden, maar werkte bij mij helaas ook niet. Airdroid was voor mij de optie geweest, had ik zo besloten.

Maar heb de telefoon inmiddels verkocht. Vond het op zich een goed toestel, maar tegelijk ook weer niet zo geweldig veel beter als mijn gt99. Even nuanceren natuurlijk, want de bouwkwaliteit, gps, en camera waren natuurlijk belachelijk veel beter, echt een enorme vooruitgang.

Maar MIUI vond ik teveel wennen, gps gebruik ik niet of nauwelijks, en mijn favoriete spelletje (golf star) draait op mijn cubot soepel terwijl de 1s wat schokkerig was in zijn graphics.

En aangezien mijn cubot nog in perfecte staat is en ik de 1s kon verkopen, ben ik dus weer terug bij de cubot en wacht ik denk ik nog even op de volgende generatie.

Niettemin is de 1s een geweldig toestel (alleen is mijn gt99 dat dus blijkbaar ook nog steeds voor mijn gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat na die 31 update me telefoon helemaal wordt leeggetrokken qua batterij. Hij is ook een stuk warmer dan normaal! Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Nu zit ik na een halve dag opeens op 9% terwijl ik nu normaal nog niet eens de helft verbruikt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Er draait iets op je achtergrond.
Mogelijke oorzaak in dit geval, een vervelende app die blijft hangen
Het systeem is op zoek naar iets van een onbestaande applicatie of andersom, de applicatie is op zoek naar iets op de telefoon wat niet bestaat.
Ik sluit in dit geval uit dat het om een slechte accu kan gaan.

Ik raad aan: een simpele herstart
Als je hierna nog steeds problemen hebt, controleer welke applicaties automatisch op starten (via het security menu)
Geen draaiende apps op de achtergrond?

Weet je nog hoe je deze ROM hebt geïnstalleerd, kwam hij out of the box al met Google Play, is er eigenlijk een reset uitgevoerd bij het wisselen van ROM?

Als het te lang duurt voordat iemand een oplossing heeft, dan zou je eventueel een factory reset kunnen overwegen (incl. een backup).

Ik lijk de laatste maand ook weleens over een warme accu te beschikken, dit kan in mijn geval aan vanalles liggen bij mijn Mi2. Ik heb hier nog geen directe oorzaak van kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Bijzonder stukje over de Redmi en data wat verstuurd is naar een server in China. Bij eerste keer starten onder andere telefoonboek

http://www.f-secure.com/weblog/archives/00002731.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:37:
Er draait iets op je achtergrond.
Mogelijke oorzaak in dit geval, een vervelende app die blijft hangen
Het systeem is op zoek naar iets van een onbestaande applicatie of andersom, de applicatie is op zoek naar iets op de telefoon wat niet bestaat.
Ik sluit in dit geval uit dat het om een slechte accu kan gaan.

Ik raad aan: een simpele herstart
Als je hierna nog steeds problemen hebt, controleer welke applicaties automatisch op starten (via het security menu)
Geen draaiende apps op de achtergrond?

Weet je nog hoe je deze ROM hebt geïnstalleerd, kwam hij out of the box al met Google Play, is er eigenlijk een reset uitgevoerd bij het wisselen van ROM?

Als het te lang duurt voordat iemand een oplossing heeft, dan zou je eventueel een factory reset kunnen overwegen (incl. een backup).

Ik lijk de laatste maand ook weleens over een warme accu te beschikken, dit kan in mijn geval aan vanalles liggen bij mijn Mi2. Ik heb hier nog geen directe oorzaak van kunnen ontdekken.
Kan het ook liggen aan de launcher die erop staat? Die heb ik volgens mij na de update nog veranderd

Ik heb naar de instructies 31 gedownload van xiaomi.eu, daarna op mijn interne SD gezet en geupdate via het menu.. werkte allemaal als een trein. Ik zal hem afsluiten helemaal opladen en kijken of het dan beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Bij 29 stable trad het hier op. Niet warm, wel de laatste 25% heel snel leeg. Na installatie van 31 was het echter over. Ik gebruik hier de standaard Miui niet, maar heb al van het begin Nova launcher in gebruik. Ik vermoed eerder dat Kiswum gelijk heeft met een vervelende app op de achtergrond. Heb je overigens wel een data wipe gedaan nadat je 31 er op hebt gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
M'n case is binnen: http://www.aliexpress.com/snapshot/6158282712.html
Van een afstand ziet het er geweldig uit. Echter powerknop zit erg losjes, daardoor voelt het goedkoop aan. Usb kabel gaat er ook moeilijk in. Als de powerknop betere kwaliteit is, dan was het een aanrader geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 17:19:
Bij 29 stable trad het hier op. Niet warm, wel de laatste 25% heel snel leeg. Na installatie van 31 was het echter over. Ik gebruik hier de standaard Miui niet, maar heb al van het begin Nova launcher in gebruik. Ik vermoed eerder dat Kiswum gelijk heeft met een vervelende app op de achtergrond. Heb je overigens wel een data wipe gedaan nadat je 31 er op hebt gezet?
Data wipe in de zin van alles eraf? of help me even.. Ik heb gewoon direct geupdate zonder iets te verwijderen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 22:09:
[...]

Data wipe in de zin van alles eraf? of help me even.. Ik heb gewoon direct geupdate zonder iets te verwijderen iig.
Nee, verkeerd geschreven, sorry. Bedoelde Cache wipe. Doe je door phone met volume up ingedrukt te houden en dan aanzetten. Vervolgens naar onderste balkje in het Engels te gaan, daarna kiezen voor wipe en reset, en dan cache wipe. Terug naar vorig menu en uitzetten kiezen. Dan weer gewoon opstarten en klaar.

Alles blijft bewaard, maar je bent van alle eventuele achter gebleven resten van de oude rom af. Dus minder kans op vage storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen met Fastboot.

Eerst heb ik geprobeerd mijn 1S (in Fastbootmode) via adb te benaderen met "adb devices" maar dan wordt de 1s niet gevonden.

Daarna Miflash geinstalleerd waarbij ook de Quallcom USB driver wordt geinstalleerd.
Als ik nu mijn 1S aankoppel zie ik net meer alleen de inhoud van de SD kaart maar zie nu keurig 2 drives nl. de interne SD en de externe SD.

Ter controle vervolgens Miflash opgestart en wordt ook mijn 1S gevonden.
Daarna de S1 weer in Fastbootmode opgestart en via adb het commando "adb devices" gegeven.
Vervolgens wordt mijn 1S weer niet gevonden.

Kortom, ik doe iets niet helemaal juist en hoop dat iemand mij in de juiste richting kan helpen, zodat ik TWRP recovery erop kan zetten, die veel meer mogelijkheden biedt dan Mi recovery.
Via TWRP manager wil dit nl ook al niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij staat er in het topic al wat over. Is al wel een pagina of 10 terug of zo. Een gebruiker had het er op gezet en werkend, met een uitleg erbij als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
elinx schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 13:22:

Kortom, ik doe iets niet helemaal juist en hoop dat iemand mij in de juiste richting kan helpen, zodat ik TWRP recovery erop kan zetten, die veel meer mogelijkheden biedt dan Mi recovery.
Via TWRP manager wil dit nl ook al niet lukken.
Al op deze manier geprobeerd?
Zo heb ik hem erop gezet....

[ Voor 3% gewijzigd door antimos op 09-08-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:33
Kan hij niet gemount worden of heb je hem niet gemount? Je kan nl. zelf ergens in een mount menu in TWRP/CWM partities mounten volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Bedankt voor de reacties. Ik ben nog verder gaan zoeken naar informatie en ben een stuk wijzer geworden mbt fastboot.
antimos schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 15:48:
............Al op deze manier geprobeerd?..............
Met TWRP manager is inderdaad de eenvoudigste manier, maar die werkte niet, vandaar dat ik met Fastboot aan de gang ben gegaan.
starcopy schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 15:33:
Volgens mij staat er in het topic al wat over. ..............
Het probleem is dat ik in de eerste instantie een backup van de Mi recovery wil maken, dus niet meteen met fastboot flash xxx.img.
Lord_Dain schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 18:24:Kan hij niet gemount worden of heb je hem niet gemount? Je kan nl. zelf ergens in een mount menu in TWRP/CWM partities mounten volgens mij.
Dit kan pas als er een custom recovery op staat, wat mij niet wil lukken.

Ik wilde in de eerste instantie een backup maken van de Mi-recovery voordat ik TWRP zou gaan flashen.
Dit zou moeten kunnen met het commando "Fastboot boot xxx.img". (xxx.img is het bestand wat ik wil flashen) In dat geval start de xxx recovery volledig in RAM op, waarna het mogelijk is om een Nandroid backup van het volledige syteem te maken. Als er daarna "Fastboot reboot" gegeven wordt dan reboot de telefoon en kan je ook gewoon weer naar Mi-recovery.
Met "Fastboot flash xxx.img" wordt Mi recovery overschreven en dat wilde ik niet meteen doen.

Echter..... Fastboot boot ... werkte niet
Daarom maar "adb shell" geprobeerd en "adb devices" om te kijken of mijn telefoon "gezien" wordt.
Helaas zonder succes.
Omdat MiFlash wel mijn telefoon zag heb ik "Fastboot devices" geprobeerd en dat blijkt wel te werken.
Fastboot flash ... zal in dat geval ook wel werken, alleen Fastboot boot .. dus niet.

Voor zover ik begrepen heb (via XDA) kan dit laatste niet meer met Android 4.3, wat er op de Redmi1S staat. Voor de Nexus4 is er een aangepast commando met een kernel verwijzing, maar voor de Redmi 1S weet ik die niet.

Blijft de vraag hoe kan ik een backup van Mi-recovery maken voordat ik ga flashen en is het mogelijk om de adb shell op te starten.
Ik heb op het MIUI forum al meerdere recties gezien over problemen met adb. Zal me daarin ook maar eens gaan verdiepen.

[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 09-08-2014 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
Met TWRP manager werkte het de eerste paar keer ook niet goed bij mij, oude Mi recovery bleef erop staan.
3e keer ging het goed en stond de recovery erop.

Oftewel, probeer het een paar keer achter elkaar mocht je dat nog niet gedaan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBilly
  • Laatst online: 01-12-2024
DenBilly schreef op zondag 27 juli 2014 @ 15:36:
Ik heb nu een week of 2 mijn Redmi 1s, over het algemeen heel tevreden, alleen moet ik mijn uiterste best doen om de avond te halen met de batterij. Bij gewoon gebruik (wat surfen, mail, youtube) draait de cpu volle bak, en komt de telefoon behoorlijk warm. Hebben er nog mensen daar last van? Ik kom van een jiayu G2S, daar had ik tegen de avond meestal nog 50% over, en gebruikte ik hem nog intensiever.
Heeft er nu niemand anders daar last van? Ik heb ondertussen al een factory reset gedaan en de laatste multilang er op gezet, maar zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
DenBilly schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 22:20:
[...]

Heeft er nu niemand anders daar last van? Ik heb ondertussen al een factory reset gedaan en de laatste multilang er op gezet, maar zonder resultaat.
Nope. Hier vandaag de nieuwe van Xiaomi.eu er op gezet. (33 stable) en eigenlijk geen problemen mee gehad. Hij wordt niet warm, en loopt ook niet sneller leeg dan voortijd. Enige wat ik altijd doe na het flashen: Ff een cache wipe om alle oude toep er uit te gooien.

Maar wat is gewoon gebruik bij jou? Hoeveel uur maak je daadwerkelijk gebruik van internet, youtube, en aanverwante zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horst
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-02 13:55
starcopy schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:10:
En wer een nieuwe update van xiaomi.eu, de Stable 33.0.0. Voor diegenen die het wil proberen:

Dank je voor het bericht.
Gisteren geïnstalleerd. Wat ik na een dag merk:
  • voorlopig lijkt energieverbruik opvallend beter dan *31* al mag ik dit geen conclusie noemen omdat het op amper één dag gebaseerd is
  • alarm lijkt weer correct te werken en smart alarm ook. Die laatste is overbodig als het standaard alarm goed werkt. In *29* en *31* hadden ze beiden last van iets zodat ze niet altijd hun ding deden.
  • Readmi werkt voor een keertje. Die deed het niet in elke versie voor deze die ik geprobeerd heb. Nu ik alles gelezen heb, mag ie van mijn part in de volgende versie weer niet werken, maar ik was aangenaam verrast hoe goed ie was.
  • geen nieuwe issues (voorlopig)
De display time out moet ik nog verifiëren. Onder *31* gedroeg die zich soms alsof ie op 10 of 15 seconden stond ingesteld, waar hij eigenlijk steevast op 1 minuut staat bij mij.

cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBilly

starcopy schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 22:46:
[...]

Nope. Hier vandaag de nieuwe van Xiaomi.eu er op gezet. (33 stable) en eigenlijk geen problemen mee gehad. Hij wordt niet warm, en loopt ook niet sneller leeg dan voortijd. Enige wat ik altijd doe na het flashen: Ff een cache wipe om alle oude toep er uit te gooien.

Maar wat is gewoon gebruik bij jou? Hoeveel uur maak je daadwerkelijk gebruik van internet, youtube, en aanverwante zaken?
Ik heb vandaag 53 minuten schermtijd op iets minder dan 15u van de lader. In die 53 minuten niets bijzonders gedaan, wat surfen en mail. Heb nu nog 17% accu over. Terwijl ik dit aan het typen ben is mijn CPU 50°c volgens de app CPUtemp en ben ik alweer 2% accu kwijt... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:33
Wat voor data verbinding gebruik je overdag? 3G of Wifi? Heb je goed bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBilly
3G ligt aan, heb redelijk bereik. Wifi ligt ook aan, maar denk niet dat daar een probleem zit; Vind het gewoon raar dat de cpu zo warm komt bij gewoon gebruik. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Het lijkt er meer op dat je een hardware probleem hebt Bij welke shop heb je hem weg? Ik merk hier weing van warmte, terwijl ik vandaag aardig aan het prutsen ben geweest om csifsimple aan het werk te krijgen. Net ff gekeken, om 13u begonnen en met tussenpozen tot een uur of 17u er mee gewerkt. screentijd was iets van 1u29min. Toen ik begon stond de batterij op 57%. Net gaan kijken, en nu staat hij op 36%. Maar hij wordt hier dan ook wel heel wisselvallig gebruikt door mijn vrouw. Een week geleden stond hij op 6d 1u 25m op batterij met een screentijd van 1u 15m. :P

Edit: net ff aan het werk gezet en cpu temp ook geïnstalleerd. 34 graden gemiddeld bij 73% cpu belasting. Laat wifi analyzer op de achtergrond meelopen om te kijken wat de 1s doet.

[ Voor 13% gewijzigd door starcopy op 10-08-2014 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchtoro
dutchtoro schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:50:
[...]

<Nu bijwerken>
<Bijwerken>

Versie 33 geinstalleerd via mi-recovery (english), renamen naar update.zip en op interne sd-card gezet en geflashed. Daarna cache gewist en versie 33 staat erop. Daarna nogmaals de Update app geprobeerd en nu gaat het wel goed en werkt de Update app wel :*) .

Blijkbaar een hiccup bij de installatie van versie 31.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchtoro
Het gaat snel met de versie's (34.0.0):
http://media.celogeek.com..._armani_34.0.0_jb-4.3.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, ik wil graag een Xiaomi Redmi 1s bestellen. Ik heb overal gekeken waar ik zo goedkoop mogelijk deze telefoon kon kopen. Dit is het resultaat:

Aliexpress: via Online Store voor $147
Merimobile: $155
Etotalk, $133,99 maar met $19 verzendkosten minimaal (HK post)
Focalprice; $149,00
Antelife: $153,99
DHGate: $155,-

Dus het goedkoopste via AliExpress, maar ik wil niet via CC betalen. Ik heb nog $200 op mijn Paypal staan namelijk. Dus ik denk dat ik voor Focalprice ga. Positieve verhalen over gehoord, behalve bij tablets en telefoons?
Heeft iemand nog een kortingscode voor FocalPrice?
Iemand nog een idee of ik deze telefoon ergens anders goedkoper kan kopen? Taobao?

Verder zit ik er over te denken om bij deze telefoon de volgende accessoires te kopen:

Glass back cover and aluminium frame $10: http://www.aliexpress.com/snapshot/6105349565.html
Tempered glass screen protector $2,50: http://www.aliexpress.com/item/-/1924981978.html
OF
Anti-burst Tempered Glass Protective Film $13: http://www.ibuygou.com/p-...protective_film-6080.html

Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchtoro
.....
Iemand nog een idee of ik deze telefoon ergens anders goedkoper kan kopen? Taobao?
.....
Straks bij pandawill in de happy hour, eerste vijf betalen $139.99. Maar dit lukt met grote zekerheid niet, dus ff wachten op de 2e korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip! Ben benieuwd hoeveel het in de tweede ronde kost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 19:06:
Heren, ik wil graag een Xiaomi Redmi 1s bestellen. Ik heb overal gekeken waar ik zo goedkoop mogelijk deze telefoon kon kopen. Dit is het resultaat:

Aliexpress: via Online Store voor $147
Merimobile: $155
Etotalk, $133,99 maar met $19 verzendkosten minimaal (HK post)
Focalprice; $149,00
Antelife: $153,99
DHGate: $155,-

Dus het goedkoopste via AliExpress, maar ik wil niet via CC betalen. Ik heb nog $200 op mijn Paypal staan namelijk. Dus ik denk dat ik voor Focalprice ga. Positieve verhalen over gehoord, behalve bij tablets en telefoons?
Heeft iemand nog een kortingscode voor FocalPrice?

Verder zit ik er over te denken om bij deze telefoon de volgende accessoires te kopen:

Glass back cover and aluminium frame $10: http://www.aliexpress.com/snapshot/6105349565.html
Tempered glass screen protector $2,50: http://www.aliexpress.com/item/-/1924981978.html
OF
Anti-burst Tempered Glass Protective Film $13: http://www.ibuygou.com/p-...protective_film-6080.html

Help?
Onderstaande zijn beide vrij redelijk. Ik heb de 1S bij to2c weg, en de tempered protector van ebay.
prijs voor de 1s is echter een paar dollarmeer.

Ibuygou is onbetrouwbaar wat levering betreft als het niet via Dhl wordt verstuurt, en bovendien te duur.

Over focalprice kan ik weinig zeggen, de reviews over ze zijn heel erg wisselvallig. Maar wat er van klopt of niet, geen idee. To2c heb ik een paar keer zaken mee gedaan en ook de reviews van anderen op got zijn vrij goed.

De case van Ali is jammer van het geld. Geen echt glas en valt snel uit elkaar. Ik heb me er aardig op verkeken. Het wordt NL gewoon op elkaar gedrukt zonder schroefjes of andere borg van de achterplaat. Met een beetje schuiven valt die er al uit.

http://www.to2c.com/xiaomi-hongmi-1s-redmi-basic.html

http://www.ebay.nl/itm/39..._trksid=p3984.m1497.l2649

[ Voor 5% gewijzigd door starcopy op 10-08-2014 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info starcopy! Was eerst eerst 139,99in de happy hour bij Pandawill, maar toen ik af moest rekenen 146,99. Is toch de beste prijs op het moment dus ik heb m maar gekocht.

Glass backcover case doe ik dan maar niet, maar die tempered glass screen protector is wel goed? Kun je je telefoon dan laten vallen en kansios groot dat je scherm nog heel is? Of moet je dan toch nog een hoesje er om heen doenvoor de zekerheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchtoro
..
Bedankt voor de info starcopy! Was eerst eerst 139,99in de happy hour bij Pandawill, maar toen ik af moest rekenen 146,99. Is toch de beste prijs op het moment dus ik heb m maar gekocht.
...
Goede prijs voor een mooi toestel, gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 20:09:

Glass backcover case doe ik dan maar niet, maar die tempered glass screen protector is wel goed? Kun je je telefoon dan laten vallen en kansios groot dat je scherm nog heel is? Of moet je dan toch nog een hoesje er om heen doenvoor de zekerheid?
Goede keus, PW is best wel een redelijke shop.

Ik heb hier op zowel de mi3 als de 1s zo'n screen protector, en ik wil niet anders meer. Hoesje blijft echter aan te raden, al was het alleen maar om de behuizing krasvrij te houden. Maar het moet een val kunnen hebben. Maar afgezien van een val: Gorillaglass is niet krasbestendig hoor. Zandkorrels maken er hele mooie krassen in. Alleen daarvoor is een tempered protector al aan te raden. Die kun je goedkoop vervangen, je scherm zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ik ga zo'n tempered glass screen protector kopen. Wat raden jullie aan?

Deze via AliExpress voor $2,50: http://www.aliexpress.com/item/-/1924981978.html
Of deze Nillkin via Ebay voor $9,28: http://www.ebay.nl/itm/39..._trksid=p3984.m1497.l2649

Iemand nog een tip voor een hoesje? Ik heb deze al gespot:

Simpele soft gel $3,99: http://www.aliexpress.com...banner01&isdl=y&af=178641
Of deze soft gel in twee kleuren voor $4,88: http://www.banggood.com/D...ongmi-Redmi-p-934336.html
Deze iets hardere voor $2,09: http://www.banggood.com/S...aomi-Hongmi-p-911222.html
Deze met meer grip voor $3,08: http://www.banggood.com/Q...aomi-Hongmi-p-909395.html
Bijna echt leren cover voor $5,59: http://www.aliexpress.com...banner01&isdl=y&af=178641
Nog zo een met ruimte voor pasjes voor $5,09: http://www.aliexpress.com...6392ac208cc2112b10&isdl=y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 23:06:
Dus ik ga zo'n tempered glass screen protector kopen. Wat raden jullie aan?

Bijna echt leren cover voor $5,59: http://www.aliexpress.com...banner01&isdl=y&af=178641
Die heb ik hier in gebruik, alleen dan voor de Mi3. Bevalt prima. Je moet er alleen aan denken dat als je hem dubbel vouwt, de camera afgedekt wordt. Maar is een betere keus dan zo'n softgel geval. Die ligt hier ook. Zat bij de 1S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
Ik heb die van $3,08 en bevalt mij prima, goede grip.
Let wel, het is geen vervanging van de originele backcover, hij gaat er over heen.

Heb een kleine review incl. wat foto's op de Banggood pagina van die cover gezet een tijdje terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk die quiksand case van antimos besteld en een softgel. Verder Nilkinn tempered protector en ook nog een MiKey, allemaal bij Banggood voor een totaal van $20,96.

Morgen eerst op vakantie en wie weet ligt er bij thuiskomst wat op me te wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-09 08:26
Er gaan veel berichten over nep Xiaomi telefoons hoor ik op Internet, echter hoe weet ik zeker dat ik een echte heb, op voorhand uiteraard ;).

Zie hier een aardige aanbieding, echter heb ik nog nooit van die site gehoord ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Door jullie enthiousiasme ook een 1s (miui versie 23) besteld (bij IBG) en onderstaand exact zo uitgevoerd.
Alleen bij punt 4 gaat het fout:systeem updates aanklikken gaat nog lukken, maar daarna weet ik het niet.
Ik kan alleen kiezen uit Edit home screen, wallpaper,search, preview, launcher settings en settings.Kies ik voor settings dan ben ik weer bij about phone.
Wat doe ik fout????
antimos schreef op zondag 22 juni 2014 @ 13:24:
Ik zie nog vaak de vraag terugkomen hoe de Multi-Language Rom erop gezet moet worden.
Bij deze een stappenplan er van uitgaande dat de 1S besteld is met de originele rom (Chinees/Engels)

1. download alvast de Multi-Language rom
De meest actuele versie is op dit moment "Stable 24.0.0 Multilang"
Mocht hij niet beginnen met downloaden dan even "direct link" aanklikken in de tekst

2. Het zip bestand op een SD kaartje zetten. (Persoonlijk zou ik een leeg SD kaartje gebruiken ipv een die al in gebruik is op een phone, je kunt altijd een backup maken van het kaartje, kaartje daarna formatteren en later foto's e.d. weer op de kaart terugzetten.)

3. Zodra je de 1S binnen hebt de backcover er voorzichtig afhalen, het plastic van de batterijcontactpunten afhalen (als het er op zit) SD kaartje en eventueel de sim erin en hem volledig opladen.

4. 1S aanzetten, verder NIKS installeren en naar settings gaan, helemaal naar beneden scrollen en "About Phone" aantikken.
Je ziet nu wat gegevens over de phone staan, ook de MIUI versie die erop staat.
Tik nu Systemupdates aan, (ronde icoontje met pijltje naar boven) en mocht hij een nieuwe versie laten zien, NIET selecteren.
Tik nu op de menu toets links onderin en tik "Select Installation Package" (weet niet meer precies de engelse benamingen aangezien ik hem nu op NL heb staan)
Je ziet nu de map van de interne opslag staan, klik nu op het pijltje naar onderen links naast internal storage en selecteer SD card.
Selecteer nu het zip bestand en laat hem installeren.

5. Zodra de nieuwe rom erop staat kun je de NL taal selecteren, je google account instellen en je apps installeren.

Have Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:03:
Hallo allemaal,

Door jullie enthiousiasme ook een 1s (miui versie 23) besteld (bij IBG) en onderstaand exact zo uitgevoerd.
Alleen bij punt 4 gaat het fout:systeem updates aanklikken gaat nog lukken, maar daarna weet ik het niet.
Ik kan alleen kiezen uit Edit home screen, wallpaper,search, preview, launcher settings en settings.Kies ik voor settings dan ben ik weer bij about phone.
Wat doe ik fout????

[...]
Heb je de updater app er wel op staan? Zo,nee dan ligt daar je probleem. Je moet dan een andere rom er op zetten en dat gaat met een andere procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:10:
[...]

Heb je de updater app er wel op staan? Zo,nee dan ligt daar je probleem. Je moet dan een andere rom er op zetten en dat gaat met een andere procedure.
Ik had begrepen dat die standaard op de chinese/engelse versie zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:13:
[...]

Probeer anders 's deze methode:
starcopy in "[Xiaomi Redmi 1s] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:13:
[...]

Nee, blijkbaar niet altijd. Dan is onderstaande de beste en snelste oplossing.
Alleen dan even deze rom downloaden. Is de nieuwste.

[ Voor 27% gewijzigd door starcopy op 11-08-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Zo. Een nette review achtergelaten op AliExpress over de backcover van glas. Kreeg naderhand een bericht waarbij ik vriendelijk werd bedankt voor mijn eerlijke review.
Ze vonden het jammer dat het product niet aan mijn wensen voldeed. Ik mocht een vervangende uitkiezen of geld terug. Als ik daarna maar mijn review aanpaste.
Na enige twijfel toch maar akkoord gegaan met een full refund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchtoro
...
Alleen dan even deze rom downloaden. Is de nieuwste.

Volgens mij is versie 34 er ook al:
http://media.celogeek.com..._armani_34.0.0_jb-4.3.zip

en v35 duurt ook niet lang meer:
http://en.miui.com/thread-34005-1-1.html

[ Voor 11% gewijzigd door dutchtoro op 11-08-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verrek, je hebt gelijk. Ik heb met de 33 anders niets gemerkt qua problemen, dus nu al weer een nieuwe is wel heel snel. Zou het leuk vinden als ze eindelijk eens met KK 4.4 zouden komen. Die wordt al een tijdje belooft.
Russel88 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:10:
Zo. Een nette review achtergelaten op AliExpress over de backcover van glas. Kreeg naderhand een bericht waarbij ik vriendelijk werd bedankt voor mijn eerlijke review.
Ze vonden het jammer dat het product niet aan mijn wensen voldeed. Ik mocht een vervangende uitkiezen of geld terug. Als ik daarna maar mijn review aanpaste.
Na enige twijfel toch maar akkoord gegaan met een full refund.
Lijkt me een verstandige beslissing. Ga je ook je review aanpassen?

Ik heb een aantal verkopers van deze dingen de vraag gesteld of de achterkant ook echt van Gorillaglass is zoals ze beweren. Er is er geen 1 die een antwoord heeft gegeven. Gek he? 8)7

Het ziet er op de foto zo mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan dan wel updaten, maar het zip bestand is volgens de 1s corrupt.(op de sdcard)
Heb nu bestand gedownload viia de 1s en op de 1s opgeslagen, maar kan niet vinden hoe ik het moet hernoemen. (ook niet waar het precies opgeslagen moet worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Niet via de 1s downloaden, dan krijg je vaak een corrupte file. Gewoon even de link hierboven van dutchtoro aanklikken. Heb je gelijk de goede. Die hernoemen naar update.zip, en kopiëren naar de INTERNE sd kaart.

Let wel op met hernoemen dat het met Windows 8.* soms update.zip.zip wordt, en dat is fout. Als dat gebeurt, bestand alleen update noemen. W8 zet die zip er dan zelf achter.

Mocht het dan nog niet willen, stuur ik je de goede wel per www.wetransfer.com op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
starcopy schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:26:
Lijkt me een verstandige beslissing. Ga je ook je review aanpassen?

Ik heb een aantal verkopers van deze dingen de vraag gesteld of de achterkant ook echt van Gorillaglass is zoals ze beweren. Er is er geen 1 die een antwoord heeft gegeven. Gek he? 8)7

Het ziet er op de foto zo mooi uit.
In het echt vind ik 'm ook wel mooi zolang je 'm niet aanraakt. Alleen jammer dat de knoppen zo gaar zijn. Ze rammelen letterlijk als je lichtjes schud met je telefoon.
Ik heb iets met de review gedaan. 5 sterren gegeven met als reden dat ik gecompenseerd ben.
Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken