Bedankt voor de reacties. Ik ben nog verder gaan zoeken naar informatie en ben een stuk wijzer geworden mbt fastboot.
Met TWRP manager is inderdaad de eenvoudigste manier, maar die werkte niet, vandaar dat ik met Fastboot aan de gang ben gegaan.
Het probleem is dat ik in de eerste instantie een backup van de Mi recovery wil maken, dus niet meteen met fastboot flash xxx.img.
Dit kan pas als er een custom recovery op staat, wat mij niet wil lukken.
Ik wilde in de eerste instantie een backup maken van de Mi-recovery voordat ik
TWRP zou gaan flashen.
Dit zou moeten kunnen met het commando "Fastboot boot xxx.img". (xxx.img is het bestand wat ik wil flashen) In dat geval start de xxx recovery volledig in RAM op, waarna het mogelijk is om een Nandroid backup van het volledige syteem te maken. Als er daarna "Fastboot reboot" gegeven wordt dan reboot de telefoon en kan je ook gewoon weer naar Mi-recovery.
Met "Fastboot flash xxx.img" wordt Mi recovery overschreven en dat wilde ik niet meteen doen.
Echter..... Fastboot boot ... werkte niet
Daarom maar "adb shell" geprobeerd en "adb devices" om te kijken of mijn telefoon "gezien" wordt.
Helaas zonder succes.
Omdat MiFlash wel mijn telefoon zag heb ik "Fastboot devices" geprobeerd en dat blijkt wel te werken.
Fastboot flash ... zal in dat geval ook wel werken, alleen Fastboot boot .. dus niet.
Voor zover ik begrepen heb (via
XDA) kan dit laatste niet meer met Android 4.3, wat er op de Redmi1S staat. Voor de Nexus4 is er een aangepast commando met een kernel verwijzing, maar voor de Redmi 1S weet ik die niet.
Blijft de vraag hoe kan ik een backup van Mi-recovery maken voordat ik ga flashen en is het mogelijk om de adb shell op te starten.
Ik heb op het MIUI forum al meerdere recties gezien over problemen met adb. Zal me daarin ook maar eens gaan verdiepen.
[
Voor 3% gewijzigd door
elinx op 09-08-2014 20:35
]