Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-09 08:26
Is etotalk in zoverre betrouwbaar dat je geen neppe Redmi krijgt? Kan daar nu voor 160 dollar ongeveer incl. DHL eentje halen, wat me een redelijke deal lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn Xiaomi Hongmi 1s sinds bijna een week binnen , gekocht bij Etotalk , is zeker geen nepper :) . Wil je je toestel met de originele (Chinees-Engelse) Rom, de hele nest opties bij het toestel aandachtig doornemen EN vinkjes verwijderen (vooral die bij etotalk-rom) en mischien nog eens speciaal vermelden bij je bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:51:
Niet via de 1s downloaden, dan krijg je vaak een corrupte file. Gewoon even de link hierboven van dutchtoro aanklikken. Heb je gelijk de goede. Die hernoemen naar update.zip, en kopiëren naar de INTERNE sd kaart.

Let wel op met hernoemen dat het met Windows 8.* soms update.zip.zip wordt, en dat is fout. Als dat gebeurt, bestand alleen update noemen. W8 zet die zip er dan zelf achter.
Niet te geloven: hij doet het. wauw. Thx allemaal, ga vanavond eens lekker op de bank
met mijn nieuwe speeltje spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:00:
Is etotalk in zoverre betrouwbaar dat je geen neppe Redmi krijgt? Kan daar nu voor 160 dollar ongeveer incl. DHL eentje halen, wat me een redelijke deal lijkt...
Ik heb de mijne voor $146,99 bij Pandawill gekocht met Chinapost, ga morgen toch op vakantie. Ik had me gisteren aangemeld als nieuwe klant bij Focalprice. De 1s is daar $149,99 en je krijgt een welkomstbonus van $8. Je hebt 'm dan voor slechts $142 (Chinapost)! Ik weet niet wat de kosten zijn met DHL.

Aanbieding bij Etotalk had ik ook gezien $133 maar relatief hoge verzendkosten voor China/HKpost. $27 voor DHL idd. Als je met DHL wilt bestellen is dit de beste aanbieding denk ik. Nadeel van DHL vind ik dat er een grotere kans is dat je invoerrechten moet betalen. Dus als je kunt wachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb persoonlijk (met DHL) niets moeten bijbetalen.Maar met invoerrechten is het ALTIJD een gok (eender met wie het verstuurd wordt). Dus heb je geen enkele garantie dat de oorspronkelijk betaalde prijs ook de definitieve is........... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook zo, je kunt het beste rekenen op 21% invoerrechten, dan valt het altijd mee! Ik heb tot nu een keer een tablet en een keer een telefoon via Chinapost besteld en niet bij hoeven betalen. Een keer een tablet met DHL en toen was het gelijk prijs... Ook daarom deze keer weer met Chinapost. Maar het blijft idd een loterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 18:57:
Dat is ook zo, je kunt het beste rekenen op 21% invoerrechten, dan valt het altijd mee! Ik heb tot nu een keer een tablet en een keer een telefoon via Chinapost besteld en niet bij hoeven betalen. Een keer een tablet met DHL en toen was het gelijk prijs... Ook daarom deze keer weer met Chinapost. Maar het blijft idd een loterij.
De laatste 3 tablets, en 2 telefoons via Dhl. Geen cent bij hoeven te betalen. Dus als het 1x raak is, wil het niet zeggen dat het altijd raak is. Ik heb met de zaken die uiteindelijk door postNL koeriers afgeven worden ook al wel eens moeten betalen. Maar dat wil niet zeggen da de kans daar nu hoger door is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff wat een mogelijkheden op de 1s.
Moet nog een boel leren, maar zal wel goedkomen.
1 dingetje snap ik nog niet helemaal:ik heb op mijn homescreen datum,,weer en tijd staan,maar in de notificatiebalk (naast de icoontjes voor signaalsterkte,wifi en batterij )staat ook nog een klokje met tijd,maar deze geeft een heel andere tijd aan.Wat is dit voor tijdsweergave en waar kan ik dit veranderen in de juiste tijd.( is de tijd die ook wordt weergegeven als je hem aanzet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:55
antimos schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 21:05:
Met TWRP manager werkte het de eerste paar keer ook niet goed bij mij, oude Mi recovery bleef erop staan.
3e keer ging het goed en stond de recovery erop.

Oftewel, probeer het een paar keer achter elkaar mocht je dat nog niet gedaan hebben...
Mijn pogingen om TWRP te installeren ipv Mi recovery blijven helaas stranden.
Fastboot is werkend en 1S reageert op commando's, maar helaas bij het commando "flash recovery" de melding:

C:\fastboot>fastboot flash recovery recovery.img
target reported max download size of xxxxx bytes
error: cannot load 'recovery.img': No error

TWRP manager begint ook altijd goed, laat het download scherm zien, maar de download start nimmer en blijft op 0% staan.
Installeren van het TWRP recovery.img bestand wat ik eerder via de MIUI site heb gedownload, wil ook niet en. geeft de melding:

TWRP Beheer is gestopt. Herstart en stuur ons een foutrapport

Ik heb internet al afgezocht naar een oplossing, maar tot op heden geen oplossing gevonden.
De foutmelding van Fastboot zou kunnen liggen aan de communicatie met Windows. Geadviseerd wordt om het te proberen met Linux. Dat heb ik nog niet gedaan, want vergt meer tijd dan ik eraan wil besteden.

De foutmelding van TWRP beheer heb ik nog niet kunnen vinden mbt de installatie van een extern gedownload recoverybestand.

Kortom voorlopig (nog) geen TRWP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bad-karma
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-06-2024
Is er al iemand die voice dialing aan de praat heeft gekregen?! lijkt me handig voor in de auto, maar bij mij is alles Chinees....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
elinx schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:32:
.......................................

Kortom voorlopig (nog) geen TRWP.
Het installeren van een custom recovery

Voorlopig bleek gelukkig niet zolang te zijn. Het is me namelijk uiteindelijk gelukt via Fastboot om TWRP op de Redmi 1S te krijgen. Hieronder wat ik gedaan heb:

Driverinstallatie op je PC>
1.Haal hier de juiste drivers voor de Xiaomi Redmi 1S en unzip de bestanden in een map "Xiaomi"
2. Schakel via instellingen ontwikkelaarsopties "USB foutopsporing" aan en schakel "verify apps over USB" uit.
3. Sluit je 1S aan op je PC
4. Open via het configuratiescherm op je PC apparaatbeheer
5. Zoek en open "Android phone"
6. Via rechtermuisknop stuurprogramma's bijwerken van resp. "Android composite interface" en "Xiaomi composite MDB interface",
7. Zoek en open "Draagbare apparaten" en vervolgens ook het stuurprogramma van "HM1S" bijwerken.

In alle gevallen verwijzen naar de bestanden de eerder aangemaakte Xiaomi map.

Flashen via Fastboot>
1. Haal hier de bestanden op voor ADB en plaats de map "Android" in de root van je C schijf.
2. Download de laatste versie van TWRP hier of daar.
3. Plaats het bestand recovery.img in de eerder aangemaakte map "Android"

Eventueel vindt hier extra informatie mbt adb en fastboot

4.Haal je 1S los van de PC en reboot de 1S met volume- en power om in Fastboot mode te komen
5. Sluit de USB weer aan
6. Open op je PC de opdrachtprompt in administrator mode

7. type daarna achtereenvolgens
cd/
cd android
fastboot devices

Er moet dan een nummer te zien zijn (bv 1f36b2a8)
Als dat het geval is kan is de verbinding gemaakt en kan je flashen of rebooten als je toch niet wilt doorzetten of wilt testen of je 1S reageert op de commando's.

8. rebooten:
Fastboot reboot

9. flashen van TWRP:
Fastboot flash recovery c:/android/recovery.img

NB
Ondanks dat je al vanuit de map Android werkt is het van belang om toch het hele pad van het bestand aan te geven. Als iets niet goed gaat bij het flashen krijg je een melding die lijkt op:

C:\Android>fastboot flash recovery recovery.img
target reported max download size of xxx bytes
error: cannot load 'recovery.img': No error

Dit betreft een standaardmelding van fastboot en geeft eigenlijk verder geen informatie

Via de site van Teamwin kan je dezelfde recovery downloaden als met de app TRWP beheer. Dit is echter niet de laatste versie.edit: alle downloads zijn nu overgedragen aan het TWRP team en daar te downloaden
TRWP beheer bleef bij mij steken met de download pop-up op 0% en handmatig de recovery selecteren die ik rechtstreeks gedownload had zorgde voor een crash van de app.

Waarom TWRP recovery ipv Mi recovery?
Met TWRP kan je een backup maken van al je partities zodat je na een crash of ontevreden update binnen enkele minuten weer online bent.
Met TWRP ben je niet afhankelijk van "update.zip" die door Xiaomi is goedgekeurd, maar kan je ook andere (geschikte) zip bestanden van derden flashen (wie weet CM ooit)

>>>>>>>>
Edit: Er bestaat nu ook een TWRP versie die als update.zip geflasht kan worden via Mi-recovery. Iets wat het flashen van TWRP aanzienlijk eenvoudiger maakt.

[ Voor 15% gewijzigd door elinx op 22-01-2015 22:55 . Reden: vernieuwde links ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:13:
Pff wat een mogelijkheden op de 1s.
Moet nog een boel leren, maar zal wel goedkomen.
1 dingetje snap ik nog niet helemaal:ik heb op mijn homescreen datum,,weer en tijd staan,maar in de notificatiebalk (naast de icoontjes voor signaalsterkte,wifi en batterij )staat ook nog een klokje met tijd,maar deze geeft een heel andere tijd aan.Wat is dit voor tijdsweergave en waar kan ik dit veranderen in de juiste tijd.( is de tijd die ook wordt weergegeven als je hem aanzet)
Maak eens een screenshot. Kan wel eens een wereldtijd zijn. En heb je ook de updater app er op staan?

• dutchguy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 14:42
Nog even een vraagje: in de specs staat dat er 2 sim-sloten in zitten, 1 voor 2g en 1 voor 3g. Is het echt zo dat 1 slot alleen voor 2G is en de andere voor 3G? Of bedoelen ze dat er maar 1 actief kan zijn op 3G? Want ik heb nu een DooGee 350 waarbij ik gewoon kan kiezen op welke SIM ik de 3G wil activeren.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:56
dutchguy schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:30:
Nog even een vraagje: in de specs staat dat er 2 sim-sloten in zitten, 1 voor 2g en 1 voor 3g. Is het echt zo dat 1 slot alleen voor 2G is en de andere voor 3G? Of bedoelen ze dat er maar 1 actief kan zijn op 3G? Want ik heb nu een DooGee 350 waarbij ik gewoon kan kiezen op welke SIM ik de 3G wil activeren.
Wij hebben in de instellingen internet aangezet op 1 sim. Of de ander via 2-3-4 of 5G belt weet ik niet.

• Vow
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07-2024

Vow

En kopen via de Xiaomi EU shop? Is dit aan te raden of niet?
Want dan koop je toch rechtstreeks via Xiaomi en het komt van een EU warehouse staat erbij.
Kost iets van een 146 euro dan met verzending.

• elinx
Vow schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:28:
Want dan koop je toch rechtstreeks via Xiaomi en het komt van een EU warehouse staat erbij.
...
Of het aan te raden isweet ik niet, want ik heb er geen ervaring mee, maar Xiaomi heeft zelf in ieder geval niks te maken met deze shop. Xiaomi verkoopt zijn toestellen nl alleen via Tmall.. De 1S wordt daar aangeboden voor 699 Yuan (ca. 113 USD/ 85 Euro). Daar is (door ons) echter alleen via een tussenpersoon te bestellen wat natuurlijk kosten met zich meebrengt.

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Net even gekeken, prijs komt op 149 inc verzendkosten. Dan zou ik dat ding eerder hier in Nederland kopen.

http://www.dualslim.nl/Xi...mi-Hongmi-1S-Dual-SIM-GSM
of
http://www.retailheaven.n...apdragon-400-1gb-8gb.html

Scheelt 20 euro, maar wel betere garantie en sneller in huis. Wel even vragen wie van de 2 hem op voorraad heeft liggen, kun je hem zaterdag al in huis hebben.

En die Xiaomieushop heeft niets met met de fabrikant te maken. Is gewoon een naam om lekker mee te liften, zodat iedereen denkt dat je "echt" bent. Verhalen er over zijn vrij wisselvallig, is dus moeilijk zeggen of het een goede is of niet. Volgens mij heeft hier in het forum er nog niemand gebruik van gemaakt.

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:28
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 20:09:
Bedankt voor de info starcopy! Was eerst eerst 139,99in de happy hour bij Pandawill, maar toen ik af moest rekenen 146,99. Is toch de beste prijs op het moment dus ik heb m maar gekocht.

Glass backcover case doe ik dan maar niet, maar die tempered glass screen protector is wel goed? Kun je je telefoon dan laten vallen en kansios groot dat je scherm nog heel is? Of moet je dan toch nog een hoesje er om heen doenvoor de zekerheid?
ik heb zelf de case ook maar ken de issues niet zit stevig in elkaar. en de achterkant is goed kras bestendig.
toestel wordt wel zwaar, vindt ik zelf geen probleem.

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
rob2011 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:01:
[...]

ik heb zelf de case ook maar ken de issues niet zit stevig in elkaar. en de achterkant is goed kras bestendig.
toestel wordt wel zwaar, vindt ik zelf geen probleem.
Welke heb je? Ik heb al zeker 3 stuks gezien die aardig op elkaar lijken, maar bij navraag is de achterkant of kunststof, of je krijgt helemaal geen antwoord. 1 die ik zelf heb besteld, viel na een aantal dagen spontaan uit elkaar toen ik hem op tafel liet vallen. Hier in het topic is er ook nog een ander die een soortgelijke ervaring had, meen ik.

Maar voor een goed die niet overpriced is, ben ik nog steeds te porren.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:56
Ik had deze gekocht: http://www.aliexpress.com...xury-case/1931694879.html

Knoppen rammelen en geven het een goedkope uitstraling. Ben ook wel te porren voor een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Na mijn inspanningen om TWRP recovery geïnstalleerd te krijgen is er nu een manier om dit wel heel eenvoudig voor elkaar te krijgen. nl via Mi recovery net als de rom updates.

1- Download update.zip (een rom hernoemen naar update.zip))
2- Plaats deze in het interne geheugen van de 1S
3- Herstarten in Mi recovery
4- Kies Engels
5- Kies updaten

Klaar.

[ Voor 11% gewijzigd door elinx op 23-09-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:42:
[...]

Maak eens een screenshot. Kan wel eens een wereldtijd zijn. En heb je ook de updater app er op staan?
Het is geheel toevallig gelukt. Volgens mij heb ik alle tijd ingesteld op handmatig, alles aangepast aan de huidige tijd, 1s opnieuw opstarten en alles weer op auto gezet. Toen was het opeens opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
Vraagje mbt Widgets icm Miui built-in task manager/cleaner. Ik gebruik Fancy Widgets (klok/weer widget ala HTC) op de homescreen maar deze wordt door de Miui taskmanager gekilled en dus blijft de klok stil staan. Ik heb nog niet gevonden hoe ik de ingebouwde taks manager/cleaner kan vertellen welke apps/widgets hij moet negeren. Dit geldt overigens ook voor andere widgets, dus de vraag is breder! Ik weet dat je tijdelijk dit kunt oplossen door dat ondanks de widget gestart is deze toch als app ook opstarten en de dan home button lang ingedrukt te houden. Als het goed is verschijnt de app dan onderin in en sub-window met daarin ook een task cleaner icoontje. Door nu de (widget)app vanuit dat sub-window op de task cleaner te slepen krijgt deze een klein slotje. Als je daarna op de task cleaner klikt in sub-windows worden alle apps gekilled maar blijft de gekozen (widget)-app draaien. Probleem alleen is dat dit tijdelijke is want na een herstart moet je dit herhalen :(. Iemand nog ideeen??? En... oh ja ... andere taks managers helpen niet :) aangezien de Miui task manager/cleaner deze overruled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen Vow, Begrijp ik dat jij een redmi 1s will kopen?
Ik ga die van mij weer verkopen dus als je belangstelling hebt.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoepbanaan
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 16:23
Zoals in het andere topic gemeld, op de 19de Augustus heeft AliExpress een sale, daar is de 1S dan te koop voor 80$(geen idee hoe lang dit geld). Via deze seller.

Je hebt wel een Creditcard nodig, just saying. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
JD_1971 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:38:
Vraagje mbt Widgets icm Miui built-in task manager/cleaner. ... weet dat je tijdelijk dit kunt oplossen door dat ondanks de widget gestart is deze toch als app ook opstarten en de dan home button lang ingedrukt te houden.
Groen icoontje beveiliging/security Daar zie je opstartbeheer, machtigingenbeheer en root toegang staan,
In opstartbeheer handmatig Fancywidgets toevoegen zou voldoende moeten zijn. Bij mij werkt Fancy widgets tenminste gewoon.
Dit geldt voor iedere app waarvan je wilt dat deze na opstarten meteen werkt.

terzijde:
Via WSM tools zijn ook een aantal zaken die niet goed werken bij de 1S te regelen.
oa
XExtStorage, is al eerder genoemd om je SD kaart als primaire opslag in te stellen
Alarmtime fix, om 3e party alarmklokken gelijk te laten lopen, denk aan agendawidget
Rebootoptions, om eenvoudiger in recovery te komen
Networklocationfix, om voortdurend scannen te voorkomen
Themes autorization, om custom themes te installeren
enz,

[ Voor 4% gewijzigd door elinx op 15-08-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchtoro
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-08-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vow

Vow

Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:39:
[...]

Morgen Vow, Begrijp ik dat jij een redmi 1s will kopen?
Ik ga die van mij weer verkopen dus als je belangstelling hebt.......
Ik ben nog niet van plan nu dadelijk eentje te kopen, ben nog even alle opties aan het bekijken.
Hoe oud is die van jou en heb je een richtprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Alleen jammer dat er nooit een changelog bijzit. "Installeren om het installeren" heb ik niet zoveel mee.

Waarschijnlijk zit de beloofde update erin om geen data meer ongevraagd te versturen tbv Cloud Messenger, nog voordat je je hebt aangemeld, waar nogal wat ophef over was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Russel88 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 22:33:
Ik had deze gekocht: http://www.aliexpress.com...xury-case/1931694879.html

Knoppen rammelen en geven het een goedkope uitstraling. Ben ook wel te porren voor een goede.
Onderstaande ben ik nog weer tegen gekomen, maar of het goede zijn? De laatste heb ik gehad en die was waardeloos. Ook is de verkoper niet bepaald klantvriendelijk.

http://www.ebay.nl/itm/FU...viles&hash=item27e92e0981

Bij deze eerst navragen omdat hij voor verschillende modellen aanbied, maar je niet kunt kiezen welke je wil hebben.

http://www.ebay.nl/itm/Te...Cases&hash=item2a409e5bc9

Die hieronder is duidelijk een nepper en te duur betaald. Is voor de Mi3, maar hij had hem ook voor de 1S.

http://www.ebay.nl/itm/11..._trksid=p3984.m1436.l2649

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchtoro
elinx schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:28:
[...]

Alleen jammer dat er nooit een changelog bijzit. "Installeren om het installeren" heb ik niet zoveel mee.

Waarschijnlijk zit de beloofde update erin om geen data meer ongevraagd te versturen tbv Cloud Messenger, nog voordat je je hebt aangemeld, waar nogal wat ophef over was.
Changelog staat wel op de site van xiaomi.eu kijk bij de link en het is volgens mij de 3e post. (of hieronder ;) )
Of op de xiaomi site zelf staan ook vaak wel de change-logs van de officiele rom, soms zijn de fixes wel te herleiden. (een beetje puzzelen.)
4.8.15
http://en.miui.com/thread-34887-1-1.html
4.8.8
http://en.miui.com/forum....ghlight=changelog%2B4.8.8

[ Voor 22% gewijzigd door dutchtoro op 15-08-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
CHANGELOG

[System]
Optimization - Noise suppression parameters in low illumination level (Mi 4) (8-13)Fix - Some apps would FC in opening or operating (Mi 3 TD) (8-13)
Fix - Sometimes could not adjust media volume (Mi 3 WCDMA) (8-13)
Fix - Could not recognize some TF card (Mi Pad) (8-13)

[Gallery]
Fix - Sometimes, the red dot in Cloud albums showed incorrectly (8-13)

[Security]
Optimization - Enhanced stability of Saver function (8-13)

[Explorer]
Fix - Some items were invalid when sending files (8-13)

En Miui V6 schijnt er ook aan te komen. In elk geval al voor de Mi3 en Mi4. De rest volgt later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchtoro
...

En Miui V6 schijnt er ook aan te komen. In elk geval al voor de Mi3 en Mi4. De rest volgt later.
Zou dit ook betekenen kitkat (4.4)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 11:06
dutchtoro schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:03:
[...]

Zou dit ook betekenen kitkat (4.4)?
Ja :)

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Dank, ik had inderdaad niet verder gekeken, maar in enkele post eronder op http://xiaomi.eu staat de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vow schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:45:
[...]

Ik ben nog niet van plan nu dadelijk eentje te kopen, ben nog even alle opties aan het bekijken.
Hoe oud is die van jou en heb je een richtprijs?
Zie hier http://tweakers.net/aanbod/694981/xiaomi-redmi-1s-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
@elinx, thanks voor je antwoord. Had deze optie wel gezien maar dacht dat dit alleen voor het auto opstarten was maar had niet in de gaten dat deze apps dan ook door de task cleaner ontzien worden!!

Het gaat wel snel nu ja...versie 36 alweer, nog maar net opgestart met versie 34.0.0 erop :). Goed bezig!

[ Voor 5% gewijzigd door JD_1971 op 15-08-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik in de muziekspeler bij de equalizer kan komen.

[ Voor 28% gewijzigd door elinx op 15-08-2014 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xiaomshop.eu. is te vertrouwen. 2 keer een Redmi besteld . komt in de originele doos met extra's erbij. Originele doos met krabcode zodat je de telefoon kunt checken op echtheid op de xiaomi site.
Tevens zijn er nog legio andere manieren om je phone te checken als je op het internet gaat zoeken.

@elinx Voor equalizer ga naar instellingen > complete instellingen > geluid > Dirac beheer > naar onder scrollen tot je equalizer ziet staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:03:
..........................................
@elinx Voor equalizer ga naar instellingen > complete instellingen > geluid > Dirac beheer > naar onder scrollen tot je equalizer ziet staan
Alles bij Dirac is grayed out, vandaar dat ik dit niet gezien had.
De equalizer helemaal onderin had ik daarom nog niet gevonden, bedankt.
Het blijkt echter mi alleen voor koptelefoons/oortjes te gelden, want ik kan het pas aanschakelen als deze zijn aangekoppeld. Voor een bluetooth speaker valt er mi niks in te stellen helaas.
Terwijl bij de schakelaar toch echt "speakers" vermeld staat.

Edit:
Als je een bluetooth speaker aansluit is het toch mogelijk om de equalizer te gebruiken. Alleen de bediening is nogal irritant, omdat je de muziekspeler start om te testen en de equalizer instelt via instellingen.
Terug naar de muziekspeler lukt niet me niet, want als je de muziekspeler start krijg je alleen de equalizer te zien. Via de verkenner een muziekbestand afspelen lukt dan wel.

[ Voor 26% gewijzigd door elinx op 15-08-2014 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik verder niet. Ik gebruik Xiaomi pistons V2 ear in phones. erg fijn en prachtig geluid. gekocht voor 15 euro bij merimobiles.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vow

Vow

Welke zouden jullie prefereren, de Jiayu S1 of de Xiaomi 1s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Vow schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:20:
Welke zouden jullie prefereren, de Jiayu S1 of de Xiaomi 1s?
De Xiaomi. De Jiayu was volgens mij een probeersel, maar is niet echt van de grond gekomen. Voordat het ding op de markt werd gebracht was er al een opvolger.

Het toestel zal misschien wel goed zijn, dat durf ik niet te zeggen. Maar ik twijfel meer aan de ondersteuning op bugs en updates.

Lees onderstaande maar eens, en vraag anders de eigenaar of hij het toestel nog wel in gebruik heeft.

http://forum.fok.nl/topic/2067102

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vow

Vow

Ziet er idd niet zo super uit.
Had nochtans mooie specs voor dat geld.

[ Voor 42% gewijzigd door Vow op 15-08-2014 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
elinx schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:34:
...................
Edit:
Als je een bluetooth speaker aansluit is het toch mogelijk om de equalizer te gebruiken. Alleen de bediening is nogal irritant, ...................
Edit 2
Het blijkt dat in de muziekspeler een onzichtbaar menu zit wat tevoorschijn komt als je het scherm aanraakt tijdens afspelen, waar je kan kiezen om de equalizer te openen of de L-R kanalen te wisselen ed.
Beter te bedienen zo, maar vreemd dat het niet (ook) bij instellingen in de muziekspeler zit.
Weer wat geleerd.

[ Voor 8% gewijzigd door elinx op 15-08-2014 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Klopt het dat de redmi 1s glonass heeft? Is de gps accuraat genoeg om er bijvoorbeeld mee te geocachen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy_dekker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-01-2021
Als ik de telefoon aansluit op mijn laptop krijg ik "Format Disk". Dit is niet de bedoeling denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
roy_dekker schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:36:
Als ik de telefoon aansluit op mijn laptop krijg ik "Format Disk". Dit is niet de bedoeling denk ik?
Enkele pagina's terug. mbt het installeren van een custom recovery heb ik ook een stappenplan gegeven hoe je de juiste usb drivers installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy_dekker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-01-2021
@Elinx,

Stappen goed uitgevoerd maar melding blijft. Vandaar dat ik de vraag hier plaats:)
Als ik USB op fotos zet kan ik verbinding maken trouwens,

[ Voor 24% gewijzigd door roy_dekker op 15-08-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Hoe is de ontvangst van de FM radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Kasj schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:32:
Klopt het dat de redmi 1s glonass heeft? Is de gps accuraat genoeg om er bijvoorbeeld mee te geocachen?
1. Ja, deze Qualcomm ondersteunt ook Glonass. met GPS test te controleren (nr 65-92)
2. Dat heb ik zelf niet geprobeerd, maar een fix, met alleen gps/glonass aan en geen wifi of data, heeft de 1s zeer snel op een flink aantal satellieten, waardoor de nauwkeurigheid met GPS test aanzienlijk hoger ligt dan ik tot nu toe heb ervaren met een MTK chip, hoewel ik nimmer een echt slechte gps heb gehad, was mijn ZTE Blade en nu de Xiaomi 1S merkbaar beter.

Een snelle GPS test laat zien dat ik ca. 9 GPS satellieten (1-32) in beeld heb en ca. 7 Glonass satelieten (65-92). Dit betekent dat de nauwkeurigheid berekend wordt over aanzienlijk meer satelieten dan alleen GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
elinx schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:09:
[...]

1. Ja, deze Qualcomm ondersteunt ook Glonass. met GPS test te controleren (nr 65-92)
2. Dat heb ik zelf niet geprobeerd, maar een fix, met alleen gps/glonass aan en geen wifi of data, heeft de 1s zeer snel op een flink aantal satellieten, waardoor de nauwkeurigheid met GPS test aanzienlijk hoger ligt dan ik tot nu toe heb ervaren met een MTK chip, hoewel ik nimmer een echt slechte gps heb gehad, was mijn ZTE Blade en nu de Xiaomi 1S merkbaar beter.

Een snelle GPS test laat zien dat ik ca. 9 GPS satellieten (1-32) in beeld heb en ca. 7 Glonass satelieten (65-92). Dit betekent dat de nauwkeurigheid berekend wordt over aanzienlijk meer satelieten dan alleen GPS.
Top, bedankt voor je duidelijke antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kasj schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:32:
als een van de weinige heeft de 1S ook al de Chinese Beidou (als ik het goed schrijf) satellieten. Beste fix tot nu toe was 5mtr, en dat vond ik niet slecht voor een zg budget toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
starcopy schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:29:
[...]

als een van de weinige heeft de 1S ook al de Chinese Beidou (als ik het goed schrijf) satellieten. Beste fix tot nu toe was 5mtr, en dat vond ik niet slecht voor een zg budget toestel.
Bedankt. En heeft elk toestel met de snapdragon s400 dezelfde gps chip, of kan dat ook nog verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
roy_dekker schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:00:
@Elinx,

Stappen goed uitgevoerd maar melding blijft. Vandaar dat ik de vraag hier plaats:)
Als ik USB op fotos zet kan ik verbinding maken trouwens,
Het kan zijn dat de nieuwe drivers niet zijn geïnstalleerd, maar dat er al een andere/verkeerde driver was geïnstalleerd door Windows. Als de versie daarvan nieuwer is dan blijft Windows ervoor kiezen
Het beste is om de huidige drivers te verwijderen in apparaatbeheer via "installatie ongedaan maken" bij "draagbare apparaten" en daarna de Xiaomi drivers aan te wijzen bij "stuurprogramma's bijwerken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Kasj schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:48:
[...]

Bedankt. En heeft elk toestel met de snapdragon s400 dezelfde gps chip, of kan dat ook nog verschillen?
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met "elk toestel", maar meestal wordt dat in de specificaties gemeld.
De MSM8228 heeft Glonass ondersteuning.
De Motorola Moto G met dezelfde chip ook.
Of de hele s400 processorfamilie Glonass ondersteunt weet ik niet.
Ook is me niet bekend of de firmware ervoor aangepast moet zijn, zoals dat ook gebeurd met gsm/data banden.

Terzijde:
itt GPS test is het met AndroiTS GPS mogelijk om ook de Beidou satellieten te zien.
Dat bleken er hier ook nog eens 4 te zijn.
naast satellietnummers worden de satellieten aangegeven met vlaggen.

[ Voor 15% gewijzigd door elinx op 16-08-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:39
Beste mede tweakers,

Ik zit nu met een klein probleempje met de Xiaomi RedMi 1S. Ik heb zitten klooien :) nu is mijn gallarij app per ongeluk verwijderd. Ik zou het even duidelijk verwoorden. je gaat naar Etotalk Tools en vervolgens naar installed, ik zag hier de gallerij app staan en lang ingedrukt en heb toen ¨move apk to system¨ gedrukt. Nu is deze dus van mijn telefoon (homescreen) weg en kan ik hem nergens meer vinden. Ik zie hem wel nog staan via root explorer (/storage/emulated/01/Android/data com.miui.gallery). Ik zou dus graag willen weten hoe ik hem weer terug krijg :)

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Pleur etotalk er af en zet gewoon de miui rom er op. Naar wat ik daarover gelezen heb, is het een vrij nutteloze rom, behalve voor de shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
Het apparaat is bij Etotalk gekocht en daar is het toestel ook ingesteld op nederlands en geroot.
Bedoel jij de originele rom van xiaomi er op flashen en opnieuw te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Het makkelijkste is om de ROM opnieuw te flashen met Mi-recovery. Dan is alles weer origineel.

Als je de apk wilt vervangen met een root verkenner dan moet je nl nog eea wijzigen om het werkend te krijgen. In /system moet je via een root verkenner read/write omzetten om te kunnen kopiëren en de permissies wijzigen.

De nieuwste (36.0) ML rom van Miui.eu kan je ook in NL zetten en is standaard geroot.

[ Voor 23% gewijzigd door elinx op 16-08-2014 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
alvast dank ga ermee aan de gang

[ Voor 86% gewijzigd door snoekds20 op 16-08-2014 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Updaten van een Rom met Mi-recvorery (als bv de updater app mist)

Hier staan de officiele rom's van Xiaomi eu.
Op moment van schrijven is dit de laatste versie ML rom (ML36)

Hernoemen naar update.zip
Plaatsen op het interne geheugen van je 1S
Toestel herstarten met Volume-up en Power ingedrukt
Kies Engels met Volume-down en bevestig met Power
Kies Update, bevestigen met Power

edit:
Zolang het alleen updaten betreft kan je misschien ten overvloede de data cache wissen, maar als je een verkeerde wipe (full wipe) opdracht geeft wordt je hele interne geheugen gewist en zijn al je eigen apps verdwenen. (Een full wipe is echter altijd nodig als een compleet andere rom geflasht wordt (bv binnenkort v6)).
Daarom is het altijd verstandig om eerst een backup daarvan te maken met bv Titanium of MyBackup.

Wil je een volledige backup van al je partities, dan moet je een custom recovery installeren, zoals bv TWRP van Teamwin. Voordeel daarvan is dat het slechts enkele minuten kost om na een verkeerde wipe/flash weer gewoon je oude versie terug te hebben en het opnieuw kan proberen.

[ Voor 85% gewijzigd door elinx op 17-08-2014 12:07 . Reden: links toegevoegd en wipe cache ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
elinx schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:03:
Dit is de officiele rom van Xiaomi eu.

Hernoemen naar update.zip
Plaatsen op het interne geheugen van je 1S
Toestel herstarten met Volume-up en power ingedrukt
Kies engels met volume down en power
Kies update, bevestigen met power
A. Je vergeet de link.

http://celogeek.miuiandro..._armani_36.0.0_jb-4.3.zip

B. Na update gedaan te hebben, moet je ook nog een cache wipe doen. dit doe je door in het menu te kiezen voor wipe en reset.

C. Een backup van alleen je data maken met bv Titanium Backup is aan te raden, want je kon wel eens het ea kwijt zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door starcopy op 16-08-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
nogmaals dank, we (mijn zoon en ik) zijn ermee bezig. Op zich tot nu toe wel schik met het toestel gekocht bij Etotalk. Via DHL laten opsturen en na 5 dagen geleverd. Ik wou alleen de foto's en muziek op de sd kaart en dat lukte niet. toen heeft mijn zoon zitten klooien en was de gallerij pleite. Maar ik heb het gevoel dat het wel goed komt. Hoe kan ik de foto's van camera rechtstreeks naar de sd kaart plaatsen? maar zover is het nog niet, tel is nu aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchtoro
... Hoe kan ik de foto's van camera rechtstreeks naar de sd kaart plaatsen? ....
Russel88 in "[Xiaomi Redmi 1s] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:52

Chocoball

瞧好吧!

Mocht je de hardware op een Xiaomi telefoon willen testen kun je het volgende intoetsen:
* # * # 6484 # * # * (6484=MIUI) en anders * # * # 64663 # * # *.

Hiermee krijg je het hardware test menu. Uitproberen is voor eigen risico ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi medeforummers,

Ik heb zojuist de Redmi 1s besteld bij focalprice,
http://www.focalprice.com...720_MIUI_V5_Qualcomm.html

Ik ben heel beneiwd wat me te wachten staat met dit avontuur :) , is er een duidelijk Nederlands stappenplan,voor het installeren van roms? Of kan ik de telefoon gewoon aanzetten, instellen op nl taal, en verder gaan? Staat bijvoorbeeld de playstorr er standaard op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchtoro
... is er een duidelijk Nederlands stappenplan,voor het installeren van roms? Of kan ik de telefoon gewoon aanzetten, instellen op nl taal, en verder gaan? Staat bijvoorbeeld de playstorr er standaard op?
Hangt er vanaf welke versie rom erop staat.
Als je een versie met de Updater app hebt, kun je met deze app roms installeren. En anders moet je de roms flashen d.m.v. mi-recovery, is ook redelijk eenvoudig. Het een en ander staat wel uitvoerig beschreven in dit topic. Op de versies van xiaomi.eu staat de google playstore er standaard op.

[ Voor 7% gewijzigd door dutchtoro op 16-08-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
Beste,

veel dank, alles werkt zoals het moet dankzij jullie en zoon van mij die kan rooten flashen muie weet ik veel.
leuk toestel voor weinig en heb er schik mee. nu nog foto's rechtstreeks naar sd kaart

[ Voor 10% gewijzigd door snoekds20 op 16-08-2014 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
link voor fot's rechtstreeks naar sd kaart werkt niet, iemand een andere link?

[ Voor 7% gewijzigd door snoekds20 op 16-08-2014 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
snoekds20 schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:14:
[...]

http://en.miui.com/thread-23243-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchtoro
snoekds20 schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:14:
[...]

Link werkt wel degelijk, je komt bij de post van Russel88 en daar staat de volgende link:

@starcopy je was iets eerder ;) en nog een keer te laat 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door dutchtoro op 16-08-2014 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
dutchtoro schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:17:
[...]

Link werkt wel degelijk, je kot bij de popst van Russel88 en daar staat de volgende link:
Te laat. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
ja link werkt wel maar apk kan niet gedownload worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
snoekds20 schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:28:
ja link werkt wel maar apk kan niet gedownload worden
Je moet daar eerst een account aanmaken. Voor elke download die je daar doet, lever je 1 experience point in. En die krijg je alleen als je een account hebt. Zonder dat geen download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogererens
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-02-2024
starcopy schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:06:
[...]

B. Na update gedaan te hebben, moet je ook nog een cache wipe doen. dit doe je door in het menu te kiezen voor wipe en reset.
[..]
Waarom is dit eigenlijk nodig? Oftewel, wat is het effect als je dit nalaat (ahem, vergeet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
rogererens schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 22:17:
[...]

Waarom is dit eigenlijk nodig? Oftewel, wat is het effect als je dit nalaat (ahem, vergeet)?
Er kunnen resten achterblijven van de oude rom, en dat kan weer voor problemen zorgen met de nieuwe. Onverklaarbare hikups E.D.

Maar je kan het altijd later nog proberen, maar in hoeverre het dan nog effect heeft is een 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
Al diverse roms erop gezet, nog nooit een cache wipe gedaan, geen enkel probleem zover.
Staat trouwens ook niet vermeld bij het updateverhaal op xiaomi.eu dat die extra stap noodzakelijk is.

Zou me niks verbazen als een cache wipe geregeld wordt in de updater app.

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Foto's naar SD kaart

Een flink aantal zaken die niet helemaal goed werken op de Redmi 1S kunnen geregeld worden via WSM tools van BurgerZ. Dit is een bewerking voor MIUI roms van Xposed framework.

In WSM tools kan je vervolgens modules installeren (oa ook vele die bestemd zijn voor Xposed)
Één van die modules is XExtStorage. Deze module zorgt ervoor dat je externe SD kaart gezien kan worden als primaire opslag, waardoor foto's daarna niet meer op je interne geheugen worden geplaatst.
Hier vind je daarover informatie en downloads

Sommige modules kan je vanuit WSM tools downloaden, andere modules moet je elders downloaden, installeren en vervolgens "aanzetten" in WSM.

Ik heb bv de volgende losse modules geinstalleerd:
XExtStorage, Alarm time fix. Extra battery info, MiThemes, Networklocation fix, Reboot options, Themes authorization en Volume control mute. Een aantal hiervan kan je via één pakket "Mitools" installeren.

Vanaf rom "Stable 37.0.0 Multilang" heeft Xiaomi het opslaan van foto's op SD kaart geregeld via de instellingen van de camera app.en is deze ingreep niet meer nodig tav foto opslag.
Denk eraan om in dat geval de XExtStorage module uit te schakelen in WSM tools.

[ Voor 15% gewijzigd door elinx op 31-08-2014 09:15 . Reden: info achterhaald vanaf ML37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
Perfect, link en apk werkt nu wel en het is gelukt, foto's gaan rechtstreeks naar SD.
nu nog klooien om een pop up melding te krijgen op scherm wanneer ik mail krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
snoekds20 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 14:01:
....
nu nog klooien om een pop up melding te krijgen op scherm wanneer ik mail krijg.
Via instellingen kan je wel de notificaties regelen in de statusbalk. Ook kan je de kleur van de notificatieLED regelen. Maar om een popup op je scherm te krijgen denk ik dat dat je een app moet installeren.

Helaas kan je niks in het lockscreen van Miui toevoegen, maar dat zou het meest ideaal zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door elinx op 17-08-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
ok, zit al te zoeken, weet je welke app? ik kom van een Iphone 3 GS af en die had dat wel

[ Voor 37% gewijzigd door snoekds20 op 17-08-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Niet echt, maar in de playstore is vast wel eea te vinden

[ Voor 38% gewijzigd door elinx op 17-08-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
elinx schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 14:30:
Niet echt, maar in de playstore is vast wel eea te vinden
en maar weer bedankt :) mail en whatsapp poppen nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
snoekds20 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 14:53:
[...]

en maar weer bedankt :) mail en whatsapp poppen nu
Feedback tav de gekozen apps zou op prijs gesteld worden denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
oh sorry, popup free geinstall. werkt goed maar naar nog meer spelen kun je dit gewoon instellen in de telefoon maar ben ik weer kwijt waar precies :( in ieder geval is popup free overbodig geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
snoekds20 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:00:
.............kun je dit gewoon instellen in de telefoon maar ben ik weer kwijt waar precies :( i................
Die had ik nog niet eerder opgemerkt, bedankt

Instellingen/ apps/
kies de app
kies toon popup venster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Ik wil deze telefoon ook bestellen, maar welke optie kan ik het beste kiezen:

http://www.to2c.com/xiaomi-hongmi-1s-redmi-basic.html

English Version(Original Version)
Multi-language Version (Google play)
Multi-language Version (Google play+Root) +$3.00

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
Preddie schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 08:54:

English Version(Original Version) en dan zelf de laatste xiaomi.eu ML rom erop zetten.
Ze zijn nu aan versie 36.0.0 aanbeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Preddie schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 08:54:

Als je hier de multilanguage versie besteld, mis je een heel belangrijke app. Die zit er dan niet in. (updater app) zonder die kun je daarna geen update of nieuwe rom installeren zonder er meer werk mee te hebben.

Rooten is ook niet nodig, aangezien dit bij overgang op de EU rom al standaard is.

Wat wel aan te raden is, koop voor die 2 dollar de originele doos erbij. Daar zit NL een krassticker op waardoor je kunt zien of je een echte of een namaak gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:44
http://www.minideal.net/o...-with-4-7inch-screen.html

en deze dan? iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
http://www.resellerratings.com/store/minideal

Wil je echt zo graag die paar euro besparen?

[ Voor 6% gewijzigd door starcopy op 18-08-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
ehm dat is maar 1 negatieve ervaring... en ik heb met paypal betaald. Dus kopersgarantie.
En ik heb ook een negatieve ervaring met geekbuying. (hier ga ik nooit meer wat kopen)

en voor de anders is het wel een goeie shop.

-edit-

staat wel meerdere negatieve reviews op haha.
welke van to2c heb ik nodig dan?

want ik zie verschillende staan

[ Voor 22% gewijzigd door Aggressor op 18-08-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Als de eerste al negatief is,dan ben ik niet snel geneigd om er gelijk iets van boven de 5 dollar te bestellen. Die kopersgarantie geldt ook maar tot een bepaald punt. Als er geleverd wordt en er blijkt daarna wat mee te zijn, dan krijg je echt niet maar zo je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
welke heb ik dan nodig van to2c? want er staan verschillende op

-edit-

en waarom geen multilange versie?

[ Voor 27% gewijzigd door Aggressor op 18-08-2014 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:37

Zenix

BOE!

Aggressor schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:43:
welke heb ik dan nodig van to2c? want er staan verschillende op

-edit-

en waarom geen multilange versie?
Kleine moeite om de laatste pagina te lezen. starcopy in "[Xiaomi Redmi 1s] Ervaringen & Discussie"

Heb geen doos erbij genomen, mijne is wel echt. Verpakking zonder doos was uitmuntend.

[ Voor 11% gewijzigd door Zenix op 18-08-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Bedankt voor de tips. Ik las her en der dat de levertijden lang kunnen zijn (2/3 weken). Nu ga ik volgende week 2 weken op vakantie, is het verstandig het gewoon te bestellen? Ik ben bang dat als het wel direct binnen 5 dagen wordt geleverd het pakketje weer retour Hong Kong gaat (oid), voordat ik weer thuis ben. Weet iemand met welke service het wordt gestuurd en hoe lang een pakketje 'bewaard' blijft in zo'n geval?

Dan nog een vraag, ze leveren er ook dit soort dingen bij:
Screen Film (2pcs)
Original Screen Film(2pcs)

Is dat handig erbij te doen? Welk hoesje is aan te raden voor zulke telefoons?

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:59

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

elinx schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 01:57:
Foto's naar SD kaart

Een flink aantal zaken die niet helemaal goed werken op de Redmi 1S kunnen geregeld worden via WSM tools van BurgerZ. Dit is een bewerking voor MIUI roms van Xposed framework.

In WSM tools kan je vervolgens modules installeren (oa ook vele die bestemd zijn voor Xposed)
Één van die modules is XExtStorage. Deze module zorgt ervoor dat je externe SD kaart gezien kan worden als primaire opslag, waardoor foto's daarna niet meer op je interne geheugen worden geplaatst.
Hier vind je daarover informatie en downloads
ik heb deze gesinatlleerd, maar een aantal apps werken niet meer, w.o. copilot en titaniumbackup.
Geen idee wat ik fout gedaan heb, maar kan ze ook niet meer herinstalleren. Krijg elke keer de melding dat er geen ruimte meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
sander817 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:46:
[...]
.........................
Geen idee wat ik fout gedaan heb, maar kan ze ook niet meer herinstalleren. Krijg elke keer de melding dat er geen ruimte meer is.
Ik heb zowel Titanium, als Mybackup en een Satnav app geinstalleerd.
Echter wel nadat ik eerst met WSM tools mijn externe SD kaart als primaire opslag heb aangewezen.

Had je deze apps al geinstalleerd voordat de externe SD primair was? Ik vraag dat omdat je zegt "ze werken niet meer". In dat geval blijft waarschijnlijk je interne SD kaart nog steeds gebruikt door die apps (vol dus nu) of ze kunnen de data niet meer vinden op de externe SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Preddie schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:19:
Bedankt voor de tips. Ik las her en der dat de levertijden lang kunnen zijn (2/3 weken). Nu ga ik volgende week 2 weken op vakantie, is het verstandig het gewoon te bestellen? Ik ben bang dat als het wel direct binnen 5 dagen wordt geleverd het pakketje weer retour Hong Kong gaat (oid), voordat ik weer thuis ben. Weet iemand met welke service het wordt gestuurd en hoe lang een pakketje 'bewaard' blijft in zo'n geval?

Dan nog een vraag, ze leveren er ook dit soort dingen bij:
Screen Film (2pcs)
Original Screen Film(2pcs)

Is dat handig erbij te doen? Welk hoesje is aan te raden voor zulke telefoons?
Ligt er aan bij wie je besteld. Ibuygou absoluut alleen via Dhl, anders kon je dat ding wel eens nooit gaan zien. To2c via gratis T&T kan wel weer. Mocht je dan niet thuis zijn dan blijft het wel op het postkantoor liggen.

Dhl kan je de datum ook wel verzetten. Alleen de laatste die ik dat heb zien doen mocht gelijk bijbetalen omdat het pakje gelijk maar door ze gecontroleerd werd.
Zenix schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:04:
[...]

Heb geen doos erbij genomen, mijne is wel echt. Verpakking zonder doos was uitmuntend.
Ik had iets van: Aan die 2 Dollar ga ik niet dood, en ik heb de originele doos. Overigens wil ik meestal bij iets de echte doos.
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken