Werk je op windows 7? Maakt op het moment niet veel uit of de drivers het doen of niet, want je telefoon moet eerst weer gaan leven. Wat je nog wel kunt proberen is deze methode. Hiermee heb je niet echt drivers nodig, alleen dat het MiFlash programma goed is geïnstalleerd zodat je die COM port kunt gebruiken (COM port verschijnt misschien alleen als je telefoon aangesloten is op USB, ookal doet die niets). Volg de instructies en hopelijk doet ie het straks weer.bosje62 schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:46:
@Platte_Band, nee helemaal niets meer, de telefoon is zo dood als een pier.
Wanneer ik dit doe krijg ik de melding: poging om een programma te laden met een onjuiste indeling (0x8007000b) zal wel aan mij liggen, maar wat ik ook doe ik blijf deze melding krijgen. Ik werk trouwens met Windows 10.
[ Voor 8% gewijzigd door bosje62 op 02-12-2015 08:07 ]
Anoniem: 508761
hi, ik heb een xiaomi redmi 1s en bij het willen opladen verkrijg ik steeds red led blinking voor 2sec afwisselend met verschijning van MUI-logo (klein wit) in middebn van display. Ik krijg geen enkele andere reaktie meer van mijn toestel. aan/uit werkt ook niet. heb een paar keer gemailed met aftersales service van IBUYGOU en moest hem opsturen voor check/repair. koste me +-25usd shippingcosts. De aftersales heft nagekeken en vind geen problem en bijgevolg hebben ze het toestel terug gestuurd. Bij ontvangst heb ik opnieuw illen laden en idem als tevoren....toestel werkt dus helemaal niet behalve red led blinking/mui logo..:( .iemand die kan helpen ?
@Platte-Band, ik heb nogmaals alle stappen doorlopen, heb ook dep aangepast, maar nu wordt mij telefoon niet meer herkend. Wanneer ik in MiFlash op flash druk, gebeurt er niets. Onder devices staat trouwens ook niets, terwijl eerder daar com 10 stond? Ik heb mijn computer ook al een aantal keren opnieuw opgestart en disable driver signature aangeklikt, maar nog steeds wordt mijn telefoon niet herkend.
Inmiddels staat er nu bij device com 10, maar nu weer een ander probleem, namelijk wanneer ik op flash druk krijg ik na 3 seconden de melding receiving hello packet, en de melding einde van bestand is bereikt.
Inmiddels staat er nu bij device com 10, maar nu weer een ander probleem, namelijk wanneer ik op flash druk krijg ik na 3 seconden de melding receiving hello packet, en de melding einde van bestand is bereikt.
[ Voor 20% gewijzigd door bosje62 op 04-12-2015 20:56 ]
@HowHughes kun je nog wel in recovery mode? Als dat lukt kun je vanuit daar een nieuwe rom installeren(of eerst een custom recovery zoals TWRP recovery, dat maakt je leven wat makkelijker) . Anders moet je kijken in mijn vorige post aan bosje62, daar in staat link naar een methode om je telefoon te redden maar het is niet heel makkelijk.
@bosje62 fijn dat je vooruitgang boekt, we komen er wel. Volgens mij had iemand hetzelfde probleem in de comments bij die post en kwam er nog uit, ik zal als ik weer bij m'n pc ben het ff doorspitten.
@bosje62 fijn dat je vooruitgang boekt, we komen er wel. Volgens mij had iemand hetzelfde probleem in de comments bij die post en kwam er nog uit, ik zal als ik weer bij m'n pc ben het ff doorspitten.
Anoniem: 508761

Ik heb 25usd betaalt om mijn toestel naar IBUYGOU te versturen wegens garanti...maar men zegt dat toestel OK is en bij terug ontvangst is alles idem defetkt...ik zal eens je method om tel te redden lezen....maar alle suggesties zijn welkom...

@Platte_Band, ik heb inmiddels zelf ook gezocht, maar ik kan hier niets over vinden, behalve dat ik de instellingen van MiFlash ook moet aanpasse, dit heb ik gedaan, maar helaas weer zonder succes. Weer na 3 seconden dezelfde melding,receiving hello packet, einde van het bestand bereikt....... pff nog even en de telefoon gaat richting kliko, om moedeloos van te worden.Maar ik zal nog even afwachten of jij die post nog kan vinden, wie weet is dat de oplossing?
Eigenlijk ligt het aan de slechte service van de Chinese verkoper, maar er is nog hoop ;-). Omdat jouw fastboot het nog doet kan je een fastboot ROM erop zetten met deze methode. Als je dan die fastboot ROM erop hebt zitten kun je naar elk andere ROM gaan die je wilt. Of er op blijven, maar dan is de taal alleen in het engels (of chinees als je daar wat mee kunt).Anoniem: 508761 schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:16:
@platte band, alvast bedankt voor de reaktie..maar ben een leek (bijna een lijk ;-) ) en begin hopeloos te worden.
Is het dezelfde melding als hier in deze post? Dan is er waarschijnlijk een probleem met het bestand dat je probeert te flashen, heb je het toevallig ook uitgepakt met winrar of dergelijke? Je kunt ook zonder batterij proberen, dat schijnt soms ook een probleem te zijn.bosje62 schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:45:
@Platte_Band, ik heb inmiddels zelf ook gezocht, maar ik kan hier niets over vinden, behalve dat ik de instellingen van MiFlash ook moet aanpasse, dit heb ik gedaan, maar helaas weer zonder succes. Weer na 3 seconden dezelfde melding,receiving hello packet, einde van het bestand bereikt.......
ja dezelfde melding, heb al een ander programma gedownload, ga het daarmee proberen. En zonder batterij bedoel je de batterij van de telefoon? Ik probeer het wel en hou je op de hoogte. In ieder geval weer dank voor het meedenken!
Ja, de batterij uit de telefoon halen en dan aansluiten. Maar meer dan speculeren kan ik niet, succes ermee en laat je niet gek makenbosje62 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:04:
ja dezelfde melding, heb al een ander programma gedownload, ga het daarmee proberen. En zonder batterij bedoel je de batterij van de telefoon? Ik probeer het wel en hou je op de hoogte. In ieder geval weer dank voor het meedenken!
@Platte_Band, wanneer ik de batterij eruit haal, herkent mijn laptop de telefoon helemaal niet meer..... Verder heb ik dit http://en.miui.com/thread-23268-1-1.html nog op internet gevonden, maar doordat de laptop mijn telefoon niet herkent werkt dit dus ook niet. (ook niet wanneer ik de batterij er in heb) Misschien weet jij nog een oplossing????
Heb dit ook gedaan en ook geen nederlands te vinden. Zit nu met mix van engels en nederlands.Anoniem: 696379 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:24:
hey, heb miui7 proberen te installeren maar geen nederlandse taal te vinden; iemand die wel nederlands heeft op miui7?
Niet echt vervelend maar vorige versie 1.32 beta was wel alles in nederlands.
Hoop dat dit nog wel komt.
edit:
Heb nu een andere rom erop gezet.
xiaomi.eu_multi_cancro_V7.1.3.0.KXDCNCK_v7-4.4.zip
fid=24352994023707006https://www.androidfilehost.com/?fid=24352994023707006
Nu alles weer in nederlands en met Miui 7.1.3.0
[ Voor 21% gewijzigd door rikali4 op 09-01-2016 17:24 ]
Als je een Multi Language versie met Nederlands wil kan je het beste de versie van de site www.xiaomi.eu downloaden.
[ Voor 4% gewijzigd door TVL op 09-01-2016 20:10 ]
Anoniem: 386404
Na tegenstrijdige berichten op xda en miui.com omtrent het gebruikt van de bm44, wil ik bij deze vermelden dat het mogelijk is om een bm44 batterij te gebruiken voor de redmi 1S. Normaal gezien zou alleen de bm41 werken, welke standaard is voor de redmi 1s.
Bij mij werkt het nu middels miui 7 (5.12.24) en de Xcelerate kernel (3.4.0). Zonder de kernel werkt het opladen van de batterij niet, maar nu dus wel:) De batterij past overigens perfect.
Bij mij werkt het nu middels miui 7 (5.12.24) en de Xcelerate kernel (3.4.0). Zonder de kernel werkt het opladen van de batterij niet, maar nu dus wel:) De batterij past overigens perfect.
Indien er iemand ervaring heeft met CM13 op Redmi 1s:
- Hoe is de batterijduur?
- Hoe is de performance?
- Wat werkt er niet?
- Is het geschikt voor dagelijks gebruik?
- Als het niet bevalt, kun je dan terug naar MIUI 7?
- Er zijn diverse versies in omloop, welke te kiezen?
[ Voor 7% gewijzigd door sonnieboy op 27-01-2016 19:57 ]
Als je TWRP hebt geinstalleerd, kan je een 1:1 backup maken van al je partities.sonnieboy schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:57:
Indien er iemand ervaring heeft met CM13 op Redmi 1s:
..........
• Als het niet bevalt, kun je dan terug naar MIUI 7?
...............
Ben aan het overwegen om het te proberen, maar ben benieuwd naar de ervaring van anderen.
Daarna kan je naar hartelust gaan uitproberen wat je wilt, dus ook alle versies van CM13 uitproberen.
Bevalt het niet? Kan je binnen enkele minuten weer terug naar de oude rom incl apps en data mbv TWRP restore, waarmee al je partities weer worden hersteld in de oude situatie alsof er niks gebeurd is.
[ Voor 8% gewijzigd door elinx op 27-01-2016 23:27 ]
Bedankt voor je reactie.
Ik gebruik TWRP al voor updaten, dus dat is geen probleem.
Ik wist niet of CM13 de partitieindeling veranderd met mogelijke problemen voor MIUI 7, maar blijkbaar geen probleem. Goed om te weten.
Ik gebruik TWRP al voor updaten, dus dat is geen probleem.
Ik wist niet of CM13 de partitieindeling veranderd met mogelijke problemen voor MIUI 7, maar blijkbaar geen probleem. Goed om te weten.
Op http://xiaomi.eu/communit.../roms-hennessy-png.11150/ is te zien dat cancro bestanden bedoeld zijn voor Mi3 en Mi4 WCDMA/LTE. Je moet armani bestanden hebben voor Redmi/Hongmi 1S; momenteel met Android 4.4 versie.rikali4 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 16:34:
[...]
edit:
Heb nu een andere rom erop gezet.
xiaomi.eu_multi_cancro_V7.1.3.0.KXDCNCK_v7-4.4.zip
fid=24352994023707006https://www.androidfilehost.com/?fid=24352994023707006
Nu alles weer in nederlands en met Miui 7.1.3.0
[ Voor 44% gewijzigd door rogererens op 08-02-2016 19:50 . Reden: Quote erbij ]
Is er wel een 7.xx versie in het nl heb er nu een aantal gehad maar niks in nl. Die 6.7 versie heb ik als laatste in nl taal.
Ben de telefoon aan doorgeven maar deze wil wel een nl taal
tips zijn welkom.
Ben de telefoon aan doorgeven maar deze wil wel een nl taal
De Armani rom's voor de Redmi 1s van Xiaomi.eu zijn Multilanguagerob2011 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:13:
Is er wel een 7.xx versie in het nl heb er nu een aantal gehad maar niks in nl. ...........
.
stable v7.2.1 - 3 maart jl
weekly v 7.4.4 - 4 maart jl
[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 05-03-2016 19:11 ]
Top dank voor je reactie ik had het ook gevonden, dus een beetje luie vraag van me.
Maar dacht dat die oud waren ivm versie 6.3 dus ging gelijk voor de 7.2 versies.
En ik had versie 5 met Build 24. Werkte prima nog even wennen dus.
Maar dacht dat die oud waren ivm versie 6.3 dus ging gelijk voor de 7.2 versies.
En ik had versie 5 met Build 24. Werkte prima nog even wennen dus.
6.3.3 is de datum, 2016-3-3rob2011 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 21:02:
......................
Maar dacht dat die oud waren ivm versie 6.3 .................
En ik had versie 5 met Build 24................
zo ook 5.12.24, 2015-12-24
Ik ben van MIUI Version 50 naar MIUI 7.2 gegaan, maar dat heeft mijn telefoon echt een stuk langzamer gemaakt en mijn accu gaat nu ook een stuk korter mee.
Ook geen root meer.
Ook geen root meer.
[ Voor 6% gewijzigd door Temraakle op 13-03-2016 11:08 ]
Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl
Appels en perenTemraakle schreef op zondag 13 maart 2016 @ 11:08:
Ik ben van MIUI Version 50 naar MIUI 7.2 gegaan, ...........
Ik bedoel hiermee dat mi de nummering van beide versies niet helemaal te vergelijken valt.
Dat het allemaal een stuk trager is komt en oa door alle processen en services die Xiaomi graag op de achtergrond heeft werken die allemaal ram werkgeheugen vragen, wat er niet altijd is.
Als je zelf er ook nog Google services bij installeert gaat het hard, ook met de accu.
De 1S accu heeft al niet zo een grote capaciteit.
Het beste ben je af met de Xiaomi.eu rom, die heeft standaard root en kan je tevens met één of andere app systeem apps en services bevriezen.
Xda heeft een apart topic over het verbeteren van de performance en accutijd.
Er staan trouwens ook alternatieve roms, kernels en tweaks die de accu tijd verlengen.
[ Voor 5% gewijzigd door elinx op 13-03-2016 11:43 ]
Honorbuy is ook wel vermelden waard, ze hebben een EU Direct gedeelte op de site en versturen vanuit Italie.
De ervaringen die ik heb met de 1S zijn goed, echter heb ik nu een ROM gepushed gekregen en de NL taal is er volledig uit.
Heb ook eerlijk gezegd geen idee hoe ik dat nog moet herstellen, was ook de reden dat ik hem terug kreeg van mijn vader...... Engels voegt niet.
DM wordt op prijs gesteld ;-)
De ervaringen die ik heb met de 1S zijn goed, echter heb ik nu een ROM gepushed gekregen en de NL taal is er volledig uit.
Heb ook eerlijk gezegd geen idee hoe ik dat nog moet herstellen, was ook de reden dat ik hem terug kreeg van mijn vader...... Engels voegt niet.
Als je er NL op had staan, dan zou het normaal gesproken geen originele rom betreffen, want de Xiaomi rom's bevatten geen NL. In dat geval had er ook nimmer een andere rom gepusht kunnen worden. Dus het hoe en wat begrijp ik niet zo, maar misschien had de verkoper een originele rom aangepast.tijgetje57 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:54:............
De ervaringen die ik heb met de 1S zijn goed, echter heb ik nu een ROM gepushed gekregen en de NL taal is er volledig uit............
Het meest eenvoudige is om TWRP te flashen en vervolgens de Armani EU rom, welke standaard ook de NL taal heeft.
Waarschijnlijk is dan ook alleen het wipen van cache en dalvik cache voldoende om je reeds geinstalleerde apps veilig te stellen.
[ Voor 18% gewijzigd door elinx op 03-01-2017 20:35 ]
Voor degenen onder ons die nog steeds werken met de redmi 1S en ondertussen een nieuw toestel overwegen omdat de snelheid toch wel heel erg dramatisch slecht is geworden, heb ik een topic op XDA aangemaakt waarin je in een aantal stappen van deze dinosaurus weer een jonge god maakt...
https://forum.xda-develop...-redmi-1s-bought-t3667388
https://forum.xda-develop...-redmi-1s-bought-t3667388

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken