Xiaomi heeft een opvolger voor zijn Mi2s-smartphone gepresenteerd. Het toestel heet Mi3
en komt zowel met een Tegra 4- als met een Snapdragon 800-soc beschikbaar, vanaf 248 euro.

Voor Nederlanders die de nieuwe Xiaomi-smartphone willen importeren is de versie met Qualcomms Snapdragon 800-soc interessant. Dit toestel kan werken op de in Europa gebruikte gsm- en umts-netwerken, terwijl de versie met Tegra 4 alleen compatibel is met ts-scdma, dat in China wordt gebruikt.

Verder heeft de Mi3 een 5"-scherm met een resolutie van 1920x1080 pixels. Het scherm zou daarbij ook bruikbaar zijn als de gebruiker natte handen heeft of handschoenen draagt. Er is 2GB ram aan boord en 16GB tot 64GB voor opslag. Foto's kunnen genomen worden met een 13-megapixelcamera, terwijl er aan de voorkant nog een 2-megapixelcamera is. De bijgeleverde camera-applicatie kan foto's in het raw-formaat schieten. De accu heeft een capaciteit van 3050mAh. De software is gebaseerd op Android met de Miui-skin, net als bij eerdere modellen.

De versie met Tegra 4-soc wordt medio oktober uitgebracht in China. Wanneer de variant met Snapdragon 800-soc op de markt moet komen, is niet bekendgemaakt, maar de release zal waarschijnlijk niet veel later zijn. Voor de 16GB-variant moet omgerekend 248 euro worden betaald, terwijl een versie met 64GB opslag ongeveer 310 euro gaat kosten.

[Xiaomi Mi3] Ervaringen en Discussie
[Xiaomi Mi3] Importeren, Levertijden en Prijzen

Specificaties:
Xiaomi Mi3
CPU Chipset- Qualcomm Snapdragon 800
- nVidia Tegra 4
CPU snelheid- Snapdragon 800: 2,30GHz
- nVidia Tegra 4: 1,80GHz
GPU chipset- Adreno 330
- Tegra 4
Intern geheugen16GB / 64GB
Werkgeheugen2GB
GPS Glonass-ondersteuningJa
Flash geheugenNiet mogelijk
Scherm5,0" IPS 1920x1080 pixels
Camera achterkant13.0MP AutoFocus / dubbele LED-flash
Camera voorkant2.0MP 1080P
Fysieke cameraknopNee
GSM-frequenties850, 900, 1800, 1900 MHz
NL'se LTE-supportNee
Accu (mAh, standby, spreektijd)3050mAh, 500 uur, 25 uur
Afmetingen 144mm x 73.6 x 8,1mm
Gewicht 145
Adviesprijs- Snapdragon 800:
- nVidia Tegra 4: €250,00 - €300,00 (zonder bijkomende kosten)
BijzonderhedenAluminium/magnesium behuizing, traploze vibratie, MIUI-skin
NotificatieledjeNee
Xiami Mi3 specshttp://www.xiaomi.com/mi3
Topic[Xiaomi Mi3] Ervaringen en Discussie
Er komen dus vier versies uit:
• nVidia Tegra 4 icm 16GB ROM a €250,00
• nVidia Tegra 4 icm 64GB ROM a €310,00

• Snapdragon 800 icm 16GB ROM
• Snapdragon 800 icm 64GB ROM

Houd met importeren rekening met verzending, verzekering, douanekosten, inklaringskosten en BTW.
Tevens is de Snapdragon 800 compatible met Europese / Nederlandse netwerken, de Tegra 4 niet!

Dit topic is om de import / koop van de Xiaomi Mi3 te bespreken...
Prijzen, winkels, kortingscodes, grijze import, levertijden, kom maar op!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Anoniem: 515778

64gb scherp qua prijs, wil je de 16gb toch niet meer! Prachtig toestel met top specs. Nog maar even met de Mi2s 32gb door, bevalt erg goed, ook qua formaat.

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:28
Alleen 100 euro te duur :x
Maar goed mooie telefoon! Wellicht dat ik hem ook neem.
Eerst maar eens zien wanneer deze leverbaar is!

461943

genesisfm schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:26:
Te duur? Ik wil niet weten wat Apple of Samsung voor zoiets zou vragen ;)

PS. Ja ik weet dat Apple alleen iPhones maakt, het was maar om weer te geven dat dit niet duur is.

• jwdgk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-01-2021
Ik sta op het punt dit monster te pre-orderen op ibuygou.com .
Heb alleen advies nodig over de shipping method.
DHL It takes around 3-7 days to get the parcel after the order is shipped out. US$24.00

FedEx It takes around 4-10 days to get parcel after the order is shipped out. US$30.50

EMS It takes around 9-25 days to get the parcel after the order is shipped out.US$30.00

Registered Airmail It takes around 15-30 business days to get the parcel( With tracking number )US$16.00

Ik heb vernomen dat gewone airmail (gratis) niet aan te raden is omdat er dan geen trackingnumber beschikbaar zal zijn. Daarnaast heb ik vernomen dat airmail wel het beste is ivm de douane? Nadeel daarvan is wel dat het gemiddeld wat langer duurt?

Graag zou ik hier advies over hebben.

• genesisfm
Ik heb al diverse zaken vanuit china besteld en tot nu toe is het mij alleen nog gelukt om geen douane kosten te hoeven betalen bij de gewone airmail.
Bij de overige zaken kun je contant aan de deur de douane kosten voldoen...

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-05 22:56
Gewoon DHL doen, je hebt weliswaar meer kans op extra importkosten (zo'n 3 tientjes extra) maar dan heb je wel zekerheid (dat het snel en in goede staat aankomt).

Mac Mini Core i5 2.5 Ghz 16 GB 250 GB SSD OS 10.11.x | HP Pavilion 32 | PC; hier | Samsung Galaxy S9

• genesisfm
461943 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:21:
[...]

Te duur? Ik wil niet weten wat Apple of Samsung voor zoiets zou vragen ;)

PS. Ja ik weet dat Apple alleen iPhones maakt, het was maar om weer te geven dat dit niet duur is.
Klopt, maar dan nog de prijzen waar hier over gesproken wordt daarvoor heb je ze niet.
Ik verwacht dat ze nog wel 50 / 100 dollar zullen dalen de komende maanden..

461943

genesisfm schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 22:10:
[...]

Klopt, maar dan nog de prijzen waar hier over gesproken wordt daarvoor heb je ze niet.
Ik verwacht dat ze nog wel 50 / 100 dollar zullen dalen de komende maanden..
Ik weet dat je ze daarvoor niet zal hebben, maar vergelijk het eens met de bekende merken, dan is het nog steeds goedkoop. Een telefoon van dit kaliber ga je niet voor 260 krijgen.

Wat ik hoop is dat Xiaomi net zoals Oppo een Europese winkel opent, dat helpt een hoop gedoe de wereld uit.

• xepyonx
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-05 11:29
jwdgk schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:59:
Ik sta op het punt dit monster te pre-orderen op ibuygou.com .
Heb alleen advies nodig over de shipping method.
DHL It takes around 3-7 days to get the parcel after the order is shipped out. US$24.00

FedEx It takes around 4-10 days to get parcel after the order is shipped out. US$30.50

EMS It takes around 9-25 days to get the parcel after the order is shipped out.US$30.00

Registered Airmail It takes around 15-30 business days to get the parcel( With tracking number )US$16.00

Ik heb vernomen dat gewone airmail (gratis) niet aan te raden is omdat er dan geen trackingnumber beschikbaar zal zijn. Daarnaast heb ik vernomen dat airmail wel het beste is ivm de douane? Nadeel daarvan is wel dat het gemiddeld wat langer duurt?

Graag zou ik hier advies over hebben.
Dude seriously, wat voor "afweging" is dit. Je gaat zo een prijzig ding toch nooit met china mail verzenden -.- . Pak gewoon DHL, dan kan je de boel volgen en heb je t snel in huis. En mochten er extra kosten bij komen, dan dien je dit op voorhand al ingecalculeerd te hebben, zodat als je belasting en douanekosten moet afdragen je hierop voorbereid bent. Hoef je niets te betalen heb je een meevallertje. Zo werkt t met import, anders niet aan beginnen.

Vraag Ibugygou bij het bestellen om er een gift van te maken. Ik heb op deze manier afgelopen mei twee Mi-2S' besteld. Ze hadden deze in een doos gezet, ingepakt met cadeaupapier en een strik eromheen en op de vrachtbrief stond $ 20 childrens media player.

Geen extra kosten en het was warempel leuk om het cadeapapier eraf te scheuren :D

• kipsofthemud
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-05 12:04
xepyonx schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 14:11:
[...]

Dude seriously, wat voor "afweging" is dit. Je gaat zo een prijzig ding toch nooit met china mail verzenden -.-
Als je de keuze hebt zou ik ook voor DHL gaan, maar China Air mail is prima hoor. Ik heb een Ducky Shine II via China Air Mail laten bezorgen omdat er geen andere keuze was bij de winkel in kwestie, en ik heb er geen naheffingen of invoerkosten oid voor hoeven betalen, dus dat is dan ook weer een voordeel :9 (ik heb ergens gelezen dat de kans op controle lager is bij air mail).

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-05 21:59
En de kans is groter dat het pakketje "verdwijnt"

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-05 14:32

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ik ben wel benieuwd hoe Xiaomi om gaat met zaken als * een pakketje inderdaad verdwijnt* mocht je bv de goedkoopste zendmethode hebben gekozen met een tracking nummer.. want tja als je die niet hebt dan kan het wel eens moeilijk worden ben ik bang.

[Voor 47% gewijzigd door pino85 op 07-09-2013 15:48]

Liefhebber van Tweakers

• xepyonx
Xiaomi doet helemaal niks; die verkopen alleen binnen China straight to consumer.

Ibuygou.com, de webwinkel waar het hierboven over gaat exporteert wel naar consumenten wereldwijd, maar die doen ook niks hoor als china "registered" mail iets kwijtraakt. Ze zeggen zelf ook erbij dat boven een bepaald aantal dollars het beter is om voor DHL/FedEx te kiezen.

• kipsofthemud
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-05 12:04
mitch187 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:30:
En de kans is groter dat het pakketje "verdwijnt"
Heb je daar ervaring mee? Ook mijn 1920x1080 laptop scherm kwam via china air mail...geen problemen mee gehad

• jwdgk
  • Laatst online: 03-01-2021
xepyonx schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 14:11:
[...]

Dude seriously, wat voor "afweging" is dit.
Nou dude, mocht mijn telefoon er uit worden gepikt dan gaat dat al gauw 100+ euro extra kosten. Mocht iedereen goede ervaringen hebben met airmail dan is dat zeker de overweging waard.
Als ik de reacties lees zouden de meesten dus voor DHL kiezen?

• xepyonx
100+ euro aan extra kosten? Voor een onbekend chinees merk wat ze hier niet kennen? Als het iets is wat hier bekend is, dan kunnen ze gericht waarde bepalen; met chinees spul is dat haast niet te doen, dus de kostprijs welke op de vrachtbrief staat wordt aangehouden. En dat zal in het geval van een enkele, in europa onbekende telefoon van chinese afkomst, echt geen 100+ euro zijn ;)

Overigens is er geen verschil tussen dhl of china mail om ertussenuit gepikt te worden voor eventuele belasting.

China registered airmail staat bekend als zwart gat voor verdwijningen van pakketjes, dat is ook waarom de chinezen zelf al aangeven dat als je order boven een bepaalde waarde is, je beter voor dhl of fedex kan kiezen. Natuurlijk kan het bij dhl ook misgaan, maar dan kan tenminste getraceerd worden waar het mis is gegaan en ernaar gehandeld worden.

En tja, wat belasting en douanekosten betreft; dat is nu eenmaal het risico wat je hebt als je gaat importeren. Zoals ik al eerder aangaf; als je die kosten er gewoon bij berekent heb je nog steeds een toptoestel voor veel minder dan je die hier in de winkel kan vinden en mocht ie zonder belastingaanslag binnenkomen heb je voor jezelf nog een leuke meevaller ook.

[Edit]
Wat wel ervoor kan zorgen dat de kans kleiner wordt om eruit gepikt te worden is aangeven dat ze het als gift
moeten versturen. Ik snap dat mijn toon je misschien niet aanstaat, maar dat is meer omdat ik jou, of wie dan ook, het niet gun om straks met duur aangeschafte lucht te zitten.

Denk er gewoon nog even goed over na, want ik had al gecheckt met ibuygou en op zn vroegst heb je m pas in november ergens in huis als je nu besteld.

[Voor 15% gewijzigd door xepyonx op 07-09-2013 20:49]

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik zie de xiaomi mi-3 voor $350 staan bij fastcardtech.com, maar ik vindt de veel lagere prijs verdacht. Wie denkt dat het veilig is om hem daar te bestellen?
http://www.fastcardtech.c...pbWUiO2k6MTM3ODcwMzQ4Njt9

461943

Willian40 schreef op maandag 09 september 2013 @ 07:12:
Ik zie de xiaomi mi-3 voor $350 staan bij fastcardtech.com, maar ik vindt de veel lagere prijs verdacht. Wie denkt dat het veilig is om hem daar te bestellen?
http://www.fastcardtech.c...pbWUiO2k6MTM3ODcwMzQ4Njt9
Ik denk dat het gewoon moet kunnen. Fastcardtech heeft een redelijke naam op dit gebied, en ook nog eens wat te verliezen als ze mensen gaan oplichten.

Edit: deze site heeft het zelfs over $327. http://nl.hardware.info/n...-snapdragon-800-voor-$327

[Voor 9% gewijzigd door 461943 op 09-09-2013 09:24]

• mitch187
De opties bij fastcardtech kloppen niet, dat maakt het al een beetje vreemd.

En die prijs kan je hem krijgen, als je mbv een friend-code direct bij Xiaomi besteld. Niet niet veen int. mensen zullen dit voor elkaar krijgen.

• Tijmus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11-2021
FastCardTech.com lijkt me ook wel heel dodgy; behoorlijk wat extreem ontevreden reviews/reacties te vinden...

• daantjuh68
  • Laatst online: 14:35
totaal bij ibuygou kom ik met DHL bezorging op €361,19 wat ik nog steeds een beste prijs vind! maar het is toch wel €111,19 meer dan eigenlijk zou moeten :P

iemand anders nog een goede shop gevonden? want bij fastcardtech.com is hij al uitverkocht.

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-05 07:33
Hmm misschien nog eens verder zoeken naar een snelle leverancier

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 23:10
http://www.aliexpress.com...Quad-Core/1258868496.html

Hier kost de 16GB versie 330 euro inclusief DHL verzending.
Iemand al iets van 'adviesprijzen' gezien voor de Snapdragons? Kan ik ze in de TS'en toevoegen...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Inkoopacties zijn op Tweakers niet toegestaan. Een aantal posts zijn daarom verwijderd.

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-05 07:58
fastcardtech heeft mooie prijzen, maar twijfel echt aan hun service na alle customer reviews. Is er nog een andere site dan ibuygou? Hun prijzen zitten fors...

Anoniem: 165504

Ik ben ook nog beetje huiverig voor de ibuygou prijs en fastcardtech vertrouw ik niet...

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-05 22:56
De enige andere shop die ik vertrouw, naast Ibuygou, is fulcrumall maar die is ook niet goedkoop helaas.

Mac Mini Core i5 2.5 Ghz 16 GB 250 GB SSD OS 10.11.x | HP Pavilion 32 | PC; hier | Samsung Galaxy S9

• maartenvdezz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-04 14:02
genesisfm schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:26:
Kijk dan eens naar de Xiaomi RED RICE

• DonPr0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-03-2019
maartenvdezz schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:48:
[...]

Kijk dan eens naar de Xiaomi RED RICE
Vergeet niet dat deze geen 3G heeft!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:03
Snapdragon 800 versie komt dus pas midden november.. tegen die tijd zullen er wel meer websites zijn die hem aanbieden, zou hem niet nu al bestellen.

461943

Midden november? Damn :( ik wil het ding eigenlijk wel als vervanging voor mijn Find 5, maar dit duurt toch nog wel even.

• guid0o
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

guid0o

Living life

De Mi3 met Snapdragon 800 staat nu ook op ibuygou.com

16GB - 343.19 euro

64GB - 389.99 euro

Verzenden kost 18.72 euro met DHL.

De verwachte datum is ergens eind november, dus duurt nog veels te lang eigenlijk. Kan hem nu wel goed gebruiken eigenlijk...

Anoniem: 513032

RoD schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:38:
[modbreak]Inkoopacties zijn op Tweakers niet toegestaan. Een aantal posts zijn daarom verwijderd.[/]
Mag ik vragen waarom dit niet toegestaan is?

• mitch187
Het is leuk als het goed gaat maar het kan fout gaan waardoor ze een flinke bak negatieve publiciteit krijgen. Bijvoorbeeld het leveren clones, het niet netjes betalen van de BTW van de geïmporteerde goederen of het niet nakomen van afspraken. Dat zijn toch wel dingen waar een commerciële site als Tweakers hun handen niet aan willen branden.

Er zijn wel andere sites waar je inkoopacties kan organiseren, maar zelf heb ik alleen ervaring met http://samenkopen.net. Maar met relatief dure aankopen heb ik toch liever de extra veiligheid van een webshop vanwege de garantie en levertijd etc.

mitch187 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:51:
Het is leuk als het goed gaat maar het kan fout gaan waardoor ze een flinke bak negatieve publiciteit krijgen. Bijvoorbeeld het leveren clones, het niet netjes betalen van de BTW van de geïmporteerde goederen of het niet nakomen van afspraken. Dat zijn toch wel dingen waar een commerciële site als Tweakers hun handen niet aan willen branden.

Er zijn wel andere sites waar je inkoopacties kan organiseren, maar zelf heb ik alleen ervaring met http://samenkopen.net. Maar met relatief dure aankopen heb ik toch liever de extra veiligheid van een webshop vanwege de garantie en levertijd etc.
True that! :)

OP fastcardtech zijn ze wel erg goedkoop, alleen de site blijkt niet erg betrouwbaar.

461943

Hier zijn ze ook redelijk goedkoop:
http://www.geekbuying.com...G-NFC---Black-320274.html

En volgens deze site is het ook betrouwbaar:
http://chinakopen.nl/betrouwbare-chinese-webshops/

Edit: Wat een duitsers trouwens, zodra je de currency op Euro zet gaat de prijs naar 426 Euro terwijl 525 Dollar maar 388 Euro is. Zou je ook echt maar 525 Dollar betalen als je hem daarop laat staan?

En op Ibuygou zijn ze nog goedkoper:
http://www.ibuygou.com/p-..._rom_13_0mp-5519-usd.html

Iemand ervaring met Ibuygou?

Nog een edit: Ik zag dat Ibuygou er al op stond, excuses.

@ TS: Misschien een idee om de webshops in de topicstart te zetten waarvan bekend is dat ze betrouwbaar zijn en waar de prijzen niet al te hoog zijn?

[Voor 54% gewijzigd door 461943 op 03-10-2013 20:12]

• pielzor
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-06-2021
Ik vertrouw het niet genoeg om een pre-order te plaatsen, ik wacht geduldig af tot de definitieve release :)

Ibuygou lijkt mij inderdaad ook een betrouwbare site.

@dbuis,

Als je nu besteld bij Ibuygou met coupon code 'ibuygou2013' krijg je 19,50 korting. Oftwel gratis shipment met DHL. De totaal kosten komen uit op: €374,07

Maar is pre-orderen verstandig in China?

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 04-10-2013 12:47]

461943

Anoniem: 513032 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:42:
@dbuis,

Als je nu besteld bij Ibuygou met coupon code 'ibuygou2013' krijg je 19,50 korting. Oftwel gratis shipment met DHL. De totaal kosten komen uit op: €374,07

Maar is pre-orderen verstandig in China?
Dat is wel leuk, toch altijd mooi als je korting hebt. Ik zou hem niet pre-orderen, voor hetzelfde geld verander je van gedachten, word de prijs lager of wat dan ook. En je gaat hem waarschijnlijk toch niet veel sneller krijgen met een pre-order. Ook kan je dan niet de kinderziektes afwachten.

Btw, is dat voor de 64GB versie?

461943 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:16:
[...]

Dat is wel leuk, toch altijd mooi als je korting hebt. Ik zou hem niet pre-orderen, voor hetzelfde geld verander je van gedachten, word de prijs lager of wat dan ook. En je gaat hem waarschijnlijk toch niet veel sneller krijgen met een pre-order. Ook kan je dan niet de kinderziektes afwachten.

Btw, is dat voor de 64GB versie?
Die code is te gebruiken op het hele assortiment. Wat pre-orderen betreft heb je gelijk, zelf zat ik te twijfelen, maar wacht toch maar liever even af, zeker wat betreft kinderziektes. :)

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 04-10-2013 16:27]

461943

Anoniem: 513032 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:23:
[...]

Die code is te gebruiken op het hele assortiment. Wat pre-orderen betreft heb je gelijk, zelf zat ik te twijfelen, maar waarschijnlijk heb je gelijk. Zeker wat betreft kinderziektes. :)
Geen slechte prijs voor 64GB :*) Ik zou zelf nog even wachten. Alleen jammer dat mn huidige telefoon snel waarde aan het verliezen is.

461943 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:27:
[...]

Geen slechte prijs voor 64GB :*) Ik zou zelf nog even wachten. Alleen jammer dat mn huidige telefoon snel waarde aan het verliezen is.
Nu heb ik toch wel een hekel aan europe.oppostyle :p

461943

Anoniem: 513032 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:28:
[...]

Nu heb ik toch wel een hekel aan europe.oppostyle :p
Hoe dat zo? :P

Zonder hadden we de smartphone duurder kunnen verkopen, omdat de prijzen toen iets hoger lagen, en china er tussen zat. Nu is het enige dat er tussen zit wat water.

461943

Anoniem: 513032 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:31:
[...]

Zonder hadden we de smartphone duurder kunnen verkopen, omdat de prijzen toen iets hoger lagen, en china er tussen zat. Nu is het enige dat er tussen zit wat water.
Ach toen je m kocht was het interessant :P Maarja, het is nu inderdaad jammer.
461943 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 19:50:
@ TS: Misschien een idee om de webshops in de topicstart te zetten
waarvan bekend is dat ze betrouwbaar zijn en waar de prijzen niet al te hoog zijn?
Je kan me DM'en heh, houd niet al m'n topics bij namelijk per post ;)
Maar dat ga ik voorlopig nog niet doen: veel werk, heb nog tig topics, zijn miljoenmiljard winkels.
Waar de ene een positieve ervaring heeft, heeft een ander een mindere. Geen douanekosten / wel enz.

461943

CLB schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:34:
[...]

Maar dat ga ik voorlopig nog niet doen: veel werk, heb nog tig topics, zijn miljoenmiljard winkels.
Waar de ene een positieve ervaring heeft, heeft een ander een mindere. Geen douanekosten / wel enz.
Ah, sorry, niet aan gedacht ;) als ik er over nadenk is dat ook wel logisch ja.

CLB schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:34:
[...]

Maak dan iemand mede auteur?

Ik zat net te denken dat pre-orderen bij Ibuygou op zich kan, zolang je met PayPal betaald is het bedrag terug te vorderen.

E: dit is helaas voor maar 40 dagen beschikbaar, de release duurt langer dan dat.

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 05-10-2013 20:35]

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-05 21:06
Maar het is toch compleet onduidelijk wanneer de snapdragon nu exact komt? Waarom zou je pre-orderen, wie weet zit je tot januari te wachten en zit je geld ondertussen vast...

(excuus voor slowchat)

[Voor 6% gewijzigd door Qurius op 05-10-2013 17:40]

Qurius schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 17:40:
Maar het is toch compleet onduidelijk wanneer de snapdragon nu exact komt? Waarom zou je pre-orderen, wie weet zit je tot januari te wachten en zit je geld ondertussen vast...

(excuus voor slowchat)
Nee, mid-november wordt hij in massa productie genomen. Dus in December in huis.

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-05 14:27
Dat is volgens mij nog steeds niet officieel bevestigd?
Er zijn ook nog geruchten dat de snapdragon uberhaubt pas volgend jaar op de markt komt.

Van Gizchina op vrijdag:
So the big question is when will the S800 version of the Mi3 will go on sale? At the time of wiring we have no official word from Xiaomi and only have rumours to go on… Some rumours suggest that we will be able to buy the S800 model from the end of November while other reports claim early next year!
http://www.gizchina.com/2...0-version-production-yet/

• andreas94
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-05-2021
ik volg dit toestel al sinds het eerste nieuwsberricht erover en er werd toen gezegd de prijs zal 327USD zijn, maar zoals jullie ook overal gezien hebben valt die toch wat duurder uit! Na veel zoeken ben ik op deze site gekomen voor je het toestel kan kopen voor 329USD maar ik weet niet of het te vertrouwen is! http://www.ghdeal.com/xiaomi-m3-mi3-5-inch-quad-core-android-smart-phone-ram-2gb-dual-camera-gps.html
wat ik wel raar vind is dat er in de specificatie lijst van ghdeal staat dat de mi3 microsd kaartjes ondersteund, ik weet vrijwel zeker dat het niet zo is....

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Je kan 'em beter bij een van de bekendere (en meer betrouwbare) sites halen:

http://www.ibuygou.com/p-..._rom_13_0mp-5517-usd.html

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

• andreas94
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-05-2021
ja maar daar kost die wel 110USD meer .... iemand enige ervaring met de site ghdeal?

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Ja. Maar er zijn Tweakers (Xiaomi topic) die problemen hebben gehad.....vergeet niet dat er ook nepperds in omloop zijn.

En ik denk eerder dat de adviesprijs sowieso hoger uitkomt dan die in het begin was vermeld.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

andreas94 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:51:
ja maar daar kost die wel 110USD meer .... iemand enige ervaring met de site ghdeal?
Zou er niet aan beginnen. Zie daar de OPPO Find 7, terwijl deze dit jaar niet uitgebracht gaat worden (mijn bron is een medewerker van OPPO).

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-05 14:27
Anoniem: 513032 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 00:44:
[...]

Zou er niet aan beginnen. Zie daar de OPPO Find 7, terwijl deze dit jaar niet uitgebracht gaat worden (mijn bron is een medewerker van OPPO).
Lol, eind oktober in stock zeggen ze. Die weten meer dan de rest van de wereld inclusief Oppo.

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:12

hidde212

Free your mind...

...and your ass will follow

• mitch187
Dat is de tegra4 versie

461943

Anoniem: 513032 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:59:
[...]

Ibuygou2013 werkt niet meer, hoor!
Nee, die is al eventjes verlopen inderdaad.

461943 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:46:
[...]

Nee, die is al eventjes verlopen inderdaad.
Helaas wel :'(. Denk dat ik hem toch maar snel ga bestellen, na enig contact heb ik Ibuygou wel als betrouwbaar bevonden. Het enige waar ik nog op wacht, is het antwoord op mijn vraag wat er gebeurt wanneer ik garantie nodig heb. :)

461943

Anoniem: 513032 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:57:
[...]

Helaas wel :'(. Denk dat ik hem toch maar snel ga bestellen, na enig contact heb ik Ibuygou wel als betrouwbaar bevonden. Het enige waar ik nog op wacht, is het antwoord op mijn vraag wat er gebeurt wanneer ik garantie nodig heb. :)
Ze zijn de officiele reseller, dus het zal wel goed zitten inderdaad ;)

Misschien is het voor iedereen fijn te weten, dat:

1. Ibuygou het volledige dag terugstort wanneer de order gecanceld wordt.
2. De order gecanceld kan worden via een mail of andere contact mogelijkheden.
3. De order in het midden van November verscheept wordt, dit is gebaseerd op 'order sequency'

Hoe het met de garantie gaat, krijg ik nog antwoord op. Dit zal ik dan ook hier posten.

• Qurius
Ik heb ook een pre-order geplaatst voor de 16GB variant. Mocht de datum ver vooruit geschoven worden (later dan november) of de eerste reviews extreem tegenvallen, kan ik de boel nog altijd cancellen.

Ik verwacht geen van beide scenario's, dus hopelijk een mooi kerst (sinterklaas?) cadeautje!

Qurius schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 23:17:
Ik heb ook een pre-order geplaatst voor de 16GB variant. Mocht de datum ver vooruit geschoven worden (later dan november) of de eerste reviews extreem tegenvallen, kan ik de boel nog altijd cancellen.

Ik verwacht geen van beide scenario's, dus hopelijk een mooi kerst (sinterklaas?) cadeautje!
Ik heb er nog geen geplaatst, wil eerst antwoord op mijn vragen - van Ibuygou.

• Qurius
Je hebt gewoon één jaar garantie. Mijn ervaring met chinese shops is dat hun communicatie en administratie vaak een zooitje is, maar dat ze zeker niet kwaadwillend zijn. De concurrentie is moordend, dus ze doen hun best voor iedere klant.
Daarbij is ibuygou de officiele reseller, dus dat zit wel snor denk ik.

Qurius schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 23:24:
Je hebt gewoon één jaar garantie. Mijn ervaring met chinese shops is dat hun communicatie en administratie vaak een zooitje is, maar dat ze zeker niet kwaadwillend zijn. De concurrentie is moordend, dus ze doen hun best voor iedere klant.
Daarbij is ibuygou de officiele reseller, dus dat zit wel snor denk ik.
Ik heb het ook even op het Xiaomi forum geplaatst, misschien dat zij er precieze antwoorden op kunnen geven.

Mag ik vragen waarom de 16GB, terwijl 64GB naar verhouding een stuk goedkoper is?

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 12-10-2013 23:33]

• Qurius
Ik heb momenteel een phone met 8GB intern en een 16GB sd kaart en ik heb constant ruim 15GB vrije ruimte. Meeste opslag gebruik ik voor foto's en wat muziek, ik speel amper games op mijn telefoon.

Ik heb het gewoon niet nodig en dan is 40€ (15% extra) best veel geld vind ik.

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-05 14:05
Ben al erg lang met veel interesse de ontwikkelingen rond deze telefoon aan het volgen. Wil je ons op de hoogte houden over het verloop van je reservering?

Qurius schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 01:31:
Ik heb momenteel een phone met 8GB intern en een 16GB sd kaart en ik heb constant ruim 15GB vrije ruimte. Meeste opslag gebruik ik voor foto's en wat muziek, ik speel amper games op mijn telefoon.

Ik heb het gewoon niet nodig en dan is 40€ (15% extra) best veel geld vind ik.
Ik snap het. :). Je kunt dit trouwens wel doen, kijken of je nog iets wint :P.

• pielzor
  • Laatst online: 26-06-2021
Is het niet aannemelijk dat de prijs nog daalt na de release? Ik neig wel steeds meer naar een pre-order :9~ Ook i.v.m. mogelijkheid tot het cancellen van een order. Ben alleen bang dat het nog wel even gaat duren...

461943

pielzor schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:09:
Is het niet aannemelijk dat de prijs nog daalt na de release? Ik neig wel steeds meer naar een pre-order :9~ Ook i.v.m. mogelijkheid tot het cancellen van een order. Ben alleen bang dat het nog wel even gaat duren...
Ik denk het niet. De prijs is al laag, en ze willen natuurlijk ook nog wat winst maken. Een paar maanden na release zal het wel wat omlaag gaan, maar nu nog niet.

461943 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:35:
[...]

Ik denk het niet. De prijs is al laag, en ze willen natuurlijk ook nog wat winst maken. Een paar maanden na release zal het wel wat omlaag gaan, maar nu nog niet.
Ibuygou kan op dit moment nog niets melden over een eventuele verlaging van de prijs. Ga hier dus ook niet vanuit.

Heb gister de 64GB versie ge-preorderd, hoop dat ik hem inderdaad in December heb.

• Qurius
Hoe lang zou de pre-order nog lopen eigenlijk? Tot de productie van de snapdragon 800, of tot morgen? Het zijn uiteindelijk 2 verschillende telefoons voor 2 verschillende markten.

Ik neem aan totdat de 800 versie geleverd kan worden, of wanneer de eerste orders geleverd zijn.

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-05 14:05
Wel echt heel zuurtjes dat hij niet 4G is... Kans lijkt me groot dat ze die ook gewoon echt niet uit gaan brengen of wel?

PeterBloemberg schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:33:
Wel echt heel zuurtjes dat hij niet 4G is... Kans lijkt me groot dat ze die ook gewoon echt niet uit gaan brengen of wel?
Ik zou er niet op hopen. :)

• 321jurgen
  • Laatst online: 04:19
Hoelang kan je nog preorderen?

'
Waarschijnlijk nog een maand, maar als je deze telefoon snel wilt hebben, kun je beter zo snel mogelijk pre-orderen. Ze leveren namelijk op volgorde van pre-orders, dus hoe eerder je het plaatst, hoe sneller je hem zult ontvangen.

• 321jurgen
  • Laatst online: 04:19
Anoniem: 513032 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:37:
[...]

'
Waarschijnlijk nog een maand, maar als je deze telefoon snel wilt hebben, kun je beter zo snel mogelijk pre-orderen. Ze leveren namelijk op volgorde van pre-orders, dus hoe eerder je het plaatst, hoe sneller je hem zult ontvangen.
Oke bedankt. Ik weet nog niet of ik nu al ga preorderen want ik wil ook graag weten hoe de nexus 5 er uit ziet en of hij naar nederland komt. Wordt een moeilijke keuze tussen deze twee.

321jurgen schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:39:
[...]

Oke bedankt. Ik weet nog niet of ik nu al ga preorderen want ik wil ook graag weten hoe de nexus 5 er uit ziet en of hij naar nederland komt. Wordt een moeilijke keuze tussen deze twee.
Ik raad je aan gewoon te pre-orderen, je kunt altijd nog heel makkelijk cancellen, door Ibuygou een mail te sturen.

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-05 07:33
Wel verleidelijk hoor om er 1 (of 2 voor vriendin ook) te pre-orderen. Twijfel echter nog steeds over de maat. M'n Mi2 is wat dat betreft wel heerlijk handzaam :)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Naar wat ik gehoord heb is miui een customrom, de xiaomi's zijn dus standaart geroot?

• Qurius
Het is gewoon een verregaande aanpassing van Android, net zoiets als TouchWizz of HTC Sense, alleen veel meer verregaand.
Het is dus NIET standaard geroot.

Rooten is wel een optie in de settings, dus erg simpel te doen.

461943

Inderdaad, je kan het gewoon aanzetten met een schakelaar.

• mitch187
Willian40 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:37:
Naar wat ik gehoord heb is miui een customrom, de xiaomi's zijn dus standaart geroot?
Xiaomi is het bedrijf achter MIUI, ze zijn gewoon telefoons bij de roms gaan maken.

• ocn
Anoniem: 513032 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 23:28:
[...]

Ik heb het ook even op het Xiaomi forum geplaatst, misschien dat zij er precieze antwoorden op kunnen geven.

Mag ik vragen waarom de 16GB, terwijl 64GB naar verhouding een stuk goedkoper is?
Welke verhouding? :') Jij verwacht dat als een telefoon met 16GB 300 euro kost, een fone van 64GB 1200 euro zou moeten kosten ofzo?

barcawinner schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 00:01:
[...]

Welke verhouding? :') Jij verwacht dat als een telefoon met 16GB 300 euro kost, een fone van 64GB 1200 euro zou moeten kosten ofzo?
De 64GB is in feite goedkoper dan de 16GB, aangezien er een stuk meer opslaggeheugen in zit.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 17-10-2013 00:05]

• ocn
Anoniem: 513032 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 00:04:
[...]

De 64GB is in feite goedkoper dan de 16GB, aangezien er een stuk meer opslaggeheugen in zit.
8)7

• ocn
Anoniem: 513032 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:05:
Misschien is het voor iedereen fijn te weten, dat:

1. Ibuygou het volledige dag terugstort wanneer de order gecanceld wordt.
2. De order gecanceld kan worden via een mail of andere contact mogelijkheden.
3. De order in het midden van November verscheept wordt, dit is gebaseerd op 'order sequency'

Hoe het met de garantie gaat, krijg ik nog antwoord op. Dit zal ik dan ook hier posten.
Waar kan ik dit terug vinden?

Laat ook maar zitten. Je wil me niet begrijpen.

E: Bevestigd gekregen na een mailtje. Wil je hier dus ook bevestiging van, moet je een mail sturen.

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 17-10-2013 00:15]

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee