N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Uiteindelijk deze accu gebruikt om er in te zetten en ik heb de guide van IfixIt gebruikt om de stappen te doorlopen. Het eindresultaat was mooi, tot nu toe werkt de telefoon weer goed en valt de telefoon niet meer geregeld en onvoorspelbaar uit. Op Ifixit hebben ze ook nog andere guides voor de Mi Note (Pro), zoals het vervangen van de camera's of het scherm.
Let wel op bij het bestellen van de accu van de Mi Note Pro, dat je een accu voor specifiek de Pro versie besteld. De twee accu's verschillen namelijk subtiel en zijn zo ver ik weet niet compatibel met elkaar. De gelinkte versie is de juiste versie voor het Pro model.
Heeft iemand een glass screen protector zoals deze wel is geprobeerd?

[ Voor 14% gewijzigd door Salmon op 11-01-2017 15:17 ]
V&A gevraagd: 'Overleden' Xiaomi Mi Note Pro repareren
Kan je precies zeggen wat er gebeurt is? Je hebt de telefoon gebrickt bij het flashen? Als je hem aan probeert te zetten krijg je dan nog wat te zien op het scherm? Welke stappen heb je precies ondernomen bij het flashen?HWSHHZ schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:04:
Even open breken om aandacht te vragen voor deze wanhopige advertentie van mezelf![]()
![]()
V&A gevraagd: 'Overleden' Xiaomi Mi Note Pro repareren
“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)
Bedankt voor je reactie.John Rambo schreef op donderdag 21 september 2017 @ 18:13:
[...]
Kan je precies zeggen wat er gebeurt is? Je hebt de telefoon gebrickt bij het flashen? Als je hem aan probeert te zetten krijg je dan nog wat te zien op het scherm? Welke stappen heb je precies ondernomen bij het flashen?
Ik denk dat ik de telefoon inderdaad behoorlijk gebrickt heb bij het flashen. Het is echter al een hele poos geleden, dus wat ik allemaal precies gedaan heb met de telefoon weet ik niet precies meer. Ik weet wel dat ik toen een Android 7.0 versie (als ik het me goed herinner) vanuit XDA gedownload heb en er op geflasht heb. Dit ging in principe goed, alleen was de resolutie niet goed.
Daarna heb ik met progjes geprobeerd om dit recht te krijgen, en volgens mij is daar iets fout gegaan. Op een gegeven moment heb ik in een soort CMD omgeving in Windows (telefoon gekoppeld aan PC) een code ingevoerd, en toen was het gedaan. De telefoon wil sindsdien niet meer aan, helemaal niks. Ik krijg ook niks te zien op het scherm, enkel een rood LED lampje. Uiteraard heb ik op internet al gezocht en verschillende oplossingen geprobeerd, maar geen enkel resultaat.
Een nieuwe batterij gekocht en geprobeerd, ook dit mocht niet helpen. Vandaar mijn vraag of er hier nog ervaren mensen zijn die uiteraard voor een vergoeding het apparaat misschien nog kunnen maken. Vind het namelijk een beetje zonde om zo'n mooie telefoon die nog goed werkte te laten liggen
Kan je de telefoon überhaupt nog in recovery, fastboot booten? Of is echt het enige wat je krijgt een rood lampje? Is dit bij het laden?
[ Voor 31% gewijzigd door John Rambo op 21-09-2017 18:57 ]
Ohjaa zo heet dat idd, was de naam even vergeten dus zei maar even CMDJohn Rambo schreef op donderdag 21 september 2017 @ 18:51:
Was dat cmd gebeuren toevallig de fastboot modus waar je in zat? Volume down en power button tegelijk indrukken en vervolgens via usb op de pc aansluiten?
Kan je de telefoon überhaupt nog in recovery, fastboot booten? Of is echt het enige wat je krijgt een rood lampje? Is dit bij het laden?
Laden doet ie ook niet meer, het lijkt echt compleet dood. Alsof die code die ik toen heb ingevoerd alle connecties of wat dan ook heeft gewist, als dat überhaupt al mogelijk is

[ Voor 13% gewijzigd door HWSHHZ op 21-09-2017 19:54 ]
Nee, nadat ik die code had ingevoerd, was het helemaal gedaan. Helemaal niks meerJohn Rambo schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:44:
Nadat hij op zwart ging en voordat je de accu verwisseld hebt ging hij toen nog wel aan? Zwart scherm met Mi logo?
Tjaa ik weet het dus ook niet hahaJohn Rambo schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:50:
Ik betwijfel of je hier nog iets meer kunt dan. Normaal gesproken als je een telefoon bricked dan krijg je nog wel iets of een bootloop.
Nee ik had gehoopt dat je misschien nog precies kon achterhalen wat je gedaan had, of dat de telefoon voor de batterij wissel bijvoorbeeld nog wel iets van beeld gaf. Als je er softwarematig iets mee wilt doen moet je er toch iets van leven in krijgen wil je contact kunnen maken met de pc.HWSHHZ schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:19:
[...]
Tjaa ik weet het dus ook niet haha. Ik kan de telefoon eventueel naar je opsturen, mocht je interesse hebben om er naar te kijken
.
Je zou hem nog eens kunnen demonteren en weer in elkaar zetten. Ik heb recent ook de accu van mijn Mi Note vervangen maar bij de eerste keer monteren zat er 1 aansluiting niet goed waardoor hij het ook niet meer deed.
Ga ik doen, heb de telefoon alleen op het werk laten liggen, dus dat wordt dan pas volgende weekJohn Rambo schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:29:
[...]
Nee ik had gehoopt dat je misschien nog precies kon achterhalen wat je gedaan had, of dat de telefoon voor de batterij wissel bijvoorbeeld nog wel iets van beeld gaf. Als je er softwarematig iets mee wilt doen moet je er toch iets van leven in krijgen wil je contact kunnen maken met de pc.
Je zou hem nog eens kunnen demonteren en weer in elkaar zetten. Ik heb recent ook de accu van mijn Mi Note vervangen maar bij de eerste keer monteren zat er 1 aansluiting niet goed waardoor hij het ook niet meer deed.

Batterij nogmaals opnieuw geplaatst, maar nog steeds geen enkel teken van leven. Ook het LED geeft niks weer. De batterij wordt echter wel warm?John Rambo schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:29:
[...]
Nee ik had gehoopt dat je misschien nog precies kon achterhalen wat je gedaan had, of dat de telefoon voor de batterij wissel bijvoorbeeld nog wel iets van beeld gaf. Als je er softwarematig iets mee wilt doen moet je er toch iets van leven in krijgen wil je contact kunnen maken met de pc.

Er is geen kans dat je zou kunnen achterhalen wat je nu precies voor commando hebt ingetikt in de fastboot modus?
Ik kan een kans wagen, hoewel die wel heel klein is aangezien het al een hele tijd geleden is. Zo gauw ik wat meer weet kom ik hier even terug. Bedankt voor je hulp in ieder geval zoverJohn Rambo schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:33:
Nee ik weet het verder helaas ook niet. Aansluiten op de pc heeft geen zin. Hardwarematig is het een beetje een gok wat het probleem nu precies is.
Er is geen kans dat je zou kunnen achterhalen wat je nu precies voor commando hebt ingetikt in de fastboot modus?
Had je nou geprobeerd om hem daarna nog aan de pc te koppelen?
Zie onderstaand filmpje, dit probleem heb ik (met uitzondering van de over heat wat er bij staat, dat is bij mij niet gebeurt naar mijn weten):John Rambo schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:56:
Ik blijf het raar vinden dat na het fastboot avontuur de telefoon helemaal dood is. Zou ook wel erg toevallig zijn als hij op hetzelfde moment ineens stuk zou gaan. Als je zou kunnen achterhalen wat je precies gedaan hebt dan helpt dat misschien iets.
Had je nou geprobeerd om hem daarna nog aan de pc te koppelen?
YouTube: Mi Note Pro 64GB Problem, Over heat, USB Not detected, Dead
Ik ga nog op zoek of ik de code kan terug vinden. Ook geprobeerd aan de PC te koppelen, maar niks geen reactie van de telefoon

De telefoon ligt hier al vanaf vanmorgen 9 uur aan de oplader, maar nog niks geen reactie, ook het LED-lampje niet...John Rambo schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:12:
Heb je ook geprobeerd om de telefoon voor langere tijd aan de oplader te laten liggen? In sommige gevallen krijg je in eerste instantie geen lampje te zien bij opladen maar na een tijdje wel.
Heb de telefoon anderhalf jaar geleden bij Honorbuy gekocht, kan zo gauw op de site ook niet vinden hoe hun garantievoorwaarden zijn. En gelden deze voorwaarden nog wel nadat ik het toestel zelf (zeer waarschijnlijk) gebricked heb?John Rambo schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:23:
Je hebt er geen garantie meer op?
https://www.honorbuy.com/content/7-warranty
Electronic devices at honorbuy.com carry a 12 month warranty unless specified otherwise.
[ Voor 24% gewijzigd door John Rambo op 25-09-2017 14:39 ]
Heb zelf al even een berichtje naar Honorbuy gestuurd, maar dan ben ik inderdaad bang ik de garantie in ieder geval wel kan vergeten. Ik ken verder ook geen mensen die dit zouden kunnen repareren...John Rambo schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:38:
Mijn Mi Note komt bij Honorbuy vandaag denk ik en ik had een jaar garantie dacht ik. In principe geldt het dan denk ik niet meer maar je kunt het altijd proberen. Maar als dat jaar als verstreken is dan is het jammer.
https://www.honorbuy.com/content/7-warranty
Electronic devices at honorbuy.com carry a 12 month warranty unless specified otherwise.
Dan kan ik er wel een keer met de hamer over heen denk ik zo

http://en.miui.com/thread-278136-1-1.html
"Take phone apart, unplug battery. Plug phone into mains with battery unplugged. While plugging in hold Vol Up, wait for Mi screen to appear, then it will disappear if it doesn't try again unplug charger and plug back in. When it disappears let go of Vol Up then plug the battery back in while still plugged into the mains (be careful I would just push the connector on using the plastic cover, no metal) that should get you into the recovery."
[ Voor 82% gewijzigd door John Rambo op 25-09-2017 15:34 ]
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken