Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphM.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-07 13:27
Bij de Mi5s lag dat aan de firmware die je handmatig moest updaten.

Iets heel anders BTW: zoekt iemand nog een (gratis) hardcase hoesje? Ik heb hier een Nillkin Frosted Shield Black liggen omdat Gearbest de verkeerde had opgestuurd (en dit weigert toe te geven ondanks een afwijkende productcode). Heb zelf namelijk een Mi5s. Heb geprobeerd het door te verkopen maar zonder succes.
Is af te halen in Rotterdam of op te sturen mits betaald wordt voor verzendkosten en verpakking. Heb voorheen hetzelfde hoesje gehad voor mijn OnePlus One en ben erg te spreken over de kwaliteit. Met een PM ben ik overigens het beste te bereiken, want ik zal dit topic niet al te vaak openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:51
Lol, 15.1 over 14.1 flashen ging niet zoals verwacht(root kwijt en wallpaper standaard).
Instead, wifi netwerken gone, nieuwe launcher die er flink anders uit ziet, maar wel wat mooie andere dingen ervoor terug. Ik zal eens kijken hoe het met mijn SOT zit komende week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 22:38

Mitchell

Ondertitel

RalphM. schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:41:
...
Iets heel anders BTW: zoekt iemand nog een (gratis) hardcase hoesje? Ik heb hier een Nillkin Frosted Shield Black liggen omdat Gearbest de verkeerde had opgestuurd (en dit weigert toe te geven ondanks een afwijkende productcode). Heb zelf namelijk een Mi5s. Heb geprobeerd het door te verkopen maar zonder succes.
...
Ik kan de Nillkin Frosted Shield Black alleen maar aanraden! Geweldig hoesje dat ik nu al zeker meer dan een jaar gebruik.

[ Voor 64% gewijzigd door Mitchell op 23-04-2018 12:53 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07
D-Three schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:47:
Na de update naar 15.1 is het toestel extreem traag geworden. Onder ander stotterende filmpjes. Ook de accuduur is slechter geworden.

Nog anderen die dit ervaren?
Dit is even opgelost geweest door te reflashen maar het gaat nu weer niet goed.

Ook last van de audio bug zoals anderen ook melden op het xda; af en toe maakt de telefoon geen geluid bij overgaan en bij opnemen hoor de andere kant ook niks. Dit lijkt af en toe te gebeuren na verbinden met Bluetooth in de wagen.

Niemand anders hier problemen met LOS 15? Welke gapps gebruiken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titus
Hm, na update naar 15.1 liepen een aantal apps al vaak of zelfs altijd vast, zodra ik klok widget settings wil aanpassen bijv. Een hele boel dingen zijn buggy, zo staat mijn telefoon altijd op vibrate only, maar als ik aan het bellen ben hoor ik wel alle notificaties. Soms gaat batterij super hard, soms gaatie echt lekker. Ik ben er nog niet uit, maar een clean install en zelfs een clean install van 14 zit er wel in.
Ook omdat de instelling waarmee ik internet via wifi of data kon limiteren in settings er niet meer is. Damn annoying...

[ Voor 18% gewijzigd door Titus op 09-05-2018 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Titus schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 08:18:
Hm, na update naar 15.1 liepen een aantal apps al vaak of zelfs altijd vast, zodra ik klok widget settings wil aanpassen bijv. Een hele boel dingen zijn buggy, zo staat mijn telefoon altijd op vibrate only, maar als ik aan het bellen ben hoor ik wel alle notificaties. Soms gaat batterij super hard, soms gaatie echt lekker. Ik ben er nog niet uit, maar een clean install en zelfs een clean install van 14 zit er wel in.
Ook omdat de instelling waarmee ik internet via wifi of data kon limiteren in settings er niet meer is. Damn annoying...
Backup maken en een factory reset al geprobeerd? Of de voorzichtige variant booten naar recovery en handmatig cache en dalvik cleanen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
PalingDrone schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 13:50:
[...]

Backup maken en een factory reset al geprobeerd? Of de voorzichtige variant booten naar recovery en handmatig cache en dalvik cleanen?
Inmiddels doet ook de camera het niet meer -_-
Net thuis, nu backup aan het maken. Dalvik al gecleaned, cache nog niet. Dat is mijn volgende stap, en anders indd factory reset/clean flash.
Worst comes to worst ga ik terug naar 14.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Titus schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 18:26:
[...]

Inmiddels doet ook de camera het niet meer -_-
Net thuis, nu backup aan het maken. Dalvik al gecleaned, cache nog niet. Dat is mijn volgende stap, en anders indd factory reset/clean flash.
Worst comes to worst ga ik terug naar 14.1.
Wat een narigheid, klinkt beetje als een half gelukte upgrade of half mislukte flash, beschadigde zip?
In dat geval backuppen en de laatste weekly LOS downloaden en de zip even verifiëren voor de zekerheid.
Behalve dat mijn batterij merkbaar 2 jaar oud begint te zijn (tenminste daarmee verklaar ik de matige sot) draaien de lineage rommetjes behoorlijk probleemloos en soepel en loop ik niet tegen dat soort ellende aan waar jij nu mee zit.
Tenzij je hardware gefried is gaat 15 minstens zo soepel draaien als 14 dus er is hoop, wel balen dat het gewoon veel gedoe is nu eventjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
PalingDrone schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 19:48:
[...]

Wat een narigheid, klinkt beetje als een half gelukte upgrade of half mislukte flash, beschadigde zip?
In dat geval backuppen en de laatste weekly LOS downloaden en de zip even verifiëren voor de zekerheid.
Behalve dat mijn batterij merkbaar 2 jaar oud begint te zijn (tenminste daarmee verklaar ik de matige sot) draaien de lineage rommetjes behoorlijk probleemloos en soepel en loop ik niet tegen dat soort ellende aan waar jij nu mee zit.
Tenzij je hardware gefried is gaat 15 minstens zo soepel draaien als 14 dus er is hoop, wel balen dat het gewoon veel gedoe is nu eventjes...
Nouja ik had weinig gedoe opzich in het begin van 15.1 Alleen batterij die echt heel hard ging tov 14.1 voor mijn gevoel. Zonder updates van 15.1 ging het steeds slechter, maar met de laatste weekly was het pas echt raak mis :( Maar eerst maar eens clean flash. Gelijk ook even een keer data wipen enzo. Dan is ie echt helemaal schoon en leeg O-)

Ok, on the other same side again. Clean install is done, ik heb zo min mogelijk geinstalleerd. Maar de Youtube crash is er nog steeds. Blijkt een oreo/xposed/YTadaway/YTbackground bug te zijn. En de rest lijkt het weer prima te doen so far.

[ Voor 10% gewijzigd door Titus op 10-05-2018 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Ik merkte bij de laatste Lineage versie dat ik niet meer kon updaten, na wat onderzoek bleek dat de firmware van mijn mi5 te oud was.
Normaal flash je de laatste versie van deze firmware automagisch met een nieuwe Miui rom.
Aangezien ik al een tijdje Lineage draai was mijn foon dus al even niet van verse firmware voorzien wat blijkbaar de laatste update deed afbreken, zowel via de Lineage updater als bij manueel flashen in TWRP.
Om dit te verhelpen hoef je dus geen complete Miui rom te flashen wanneer je gewoon Lineage wil draaien.

Ik heb hier de laatste China developer firmware zip voor Oreo gedownload (firmware_miui_8.5.10_china-dev)
Dit is een zipje wat je gewoon in TWRP kan installeren, geen wipes of andere handelingen nodig.

Na een reboot werkt alles weer als nieuw inclusief het updaten van de Lineage rom.
Of dit ook een positief resultaat heeft op de accuduur of ander gedoe verhelpt kom ik in de loop van de week achter, slechter is het er iig niet op geworden.

[ Voor 5% gewijzigd door PalingDrone op 18-05-2018 16:09 . Reden: Link gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
PalingDrone schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:27:
Ik merkte bij de laatste Lineage versie dat ik niet meer kon updaten, na wat onderzoek bleek dat de firmware van mijn mi5 te oud was.
Normaal flash je de laatste versie van deze firmware automagisch met een nieuwe Miui rom.
Aangezien ik al een tijdje Lineage draai was mijn foon dus al even niet van verse firmware voorzien wat blijkbaar de laatste update deed afbreken, zowel via de Lineage updater als bij manueel flashen in TWRP.
Om dit te verhelpen hoef je dus geen complete Miui rom te flashen wanneer je gewoon Lineage wil draaien.

Ik heb hier de laatste China developer firmware zip voor Oreo gedownload (firmware_miui_8.5.10_china-dev)
Dit is een zipje wat je gewoon in TWRP kan installeren, geen wipes of andere handelingen nodig.

Na een reboot werkt alles weer als nieuw inclusief het updaten van de Lineage rom.
Of dit ook een positief resultaat heeft op de accuduur of ander gedoe verhelpt kom ik in de loop van de week achter, slechter is het er iig niet op geworden.
Klopt, dat had ik ook laatst toen ik van een 14.1 naar een nieuwe 14.1 wilde. Maar zal inderdaad eens de firmware update voor oreo ook nu ik op oreo 15.1 LOS zit.

Dat terzijde, iemand ervaring met nieuwe achterkantjes bestellen? Mijne is kinda kapot, en de meeste die ik, duur of goedkoop, op aliexpress zie, hebben die sticker niet echt, of kinda anders eruit zient. Ik dacht eerst dat dat de NFC verleng unit was, maar nu ben ik ineens niet zo zeker meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Titus schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:00:
[...]

Klopt, dat had ik ook laatst toen ik van een 14.1 naar een nieuwe 14.1 wilde. Maar zal inderdaad eens de firmware update voor oreo ook nu ik op oreo 15.1 LOS zit.

Dat terzijde, iemand ervaring met nieuwe achterkantjes bestellen? Mijne is kinda kapot, en de meeste die ik, duur of goedkoop, op aliexpress zie, hebben die sticker niet echt, of kinda anders eruit zient. Ik dacht eerst dat dat de NFC verleng unit was, maar nu ben ik ineens niet zo zeker meer.
Volgens mij is dat achterkantje gewoon glas en zit er verder geen hardware op, dat NFC gaat gewoon door glas heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Hebben mensen ervaring met het vervangen van de batterij?
Mijne valt nu random uit vanaf 30 something procent, maar niet altijd.
Kan software zijn, ik zal mijn 15.1 eens updaten qua firmware en dan de nieuwste weekly erover heen.
Maar mijn achterkantje was kapot, dus ik had een nieuwe besteld, maar die klikt er niet meer in zoals op de videos: YouTube: How to Remove the Xiaomi MI5 Back Glass Cover

Nu past een kant er wel in, maar de andere kant komt dan niet in de buurt, mijn batterij lijkt namelijk hoger te liggen dan de rest van de telefoon. Iemand die zijn achterkantje er vaker afhaalt en foto kan maken van de batterij, doe ik straks thuis ook even.

En qua replacement, ebay heeft veel genuine replacements uit china, maar ook uit polen, wat een xiaomi hub is als land). Maar hoe genuine die zijn weet je nooit...
Maar ook bijv dit: https://www.123accu.nl/Xi...accu-huismerk-i30596.html?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Titus schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:28:
Kan software zijn, ik zal mijn 15.1 eens updaten qua firmware en dan de nieuwste weekly erover heen.
Maar mijn achterkantje was kapot, dus ik had een nieuwe besteld, maar die klikt er niet meer in zoals op de videos: YouTube: How to Remove the Xiaomi MI5 Back Glass Cover

Nu past een kant er wel in, maar de andere kant komt dan niet in de buurt, mijn batterij lijkt namelijk hoger te liggen dan de rest van de telefoon. Iemand die zijn achterkantje er vaker afhaalt en foto kan maken van de batterij, doe ik straks thuis ook even.

En qua replacement, ebay heeft veel genuine replacements uit china, maar ook uit polen, wat een xiaomi hub is als land). Maar hoe genuine die zijn weet je nooit...
Ik ben hetzelfde van plan. Ik lees nu op forums o.a. NOHON batterijen goed zijn. Niet origineel, maar omdat origineel nogal veel wordt gekopieerd blijkt het lastig te zijn om een goede originele batterij te krijgen.

Ik denk aan deze batterij:
https://nl.aliexpress.com...bb4fc62&priceBeautifyAB=0

Alleen hoop ik dat het allemaal goed gaat en de telefoon niet opeens in de fik vliegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-10-2024
Titus schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:28:

Heel erg oppassen! Heb ik ook helaas tot 2x toe gehad met mijn Mi5. Batterij zwelde op en duwde het klepje als het ware los/naar buiten.
KAN heel verkeerd aflopen, batterij werd bij mij ook gloeiend heet dus ik zou heel erg oppassen en hem niet meer te intensief gebruiken tot je hem vervangen hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titus
Kwakkies schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:47:
[...]

Heel erg oppassen! Heb ik ook helaas tot 2x toe gehad met mijn Mi5. Batterij zwelde op en duwde het klepje als het ware los/naar buiten.
KAN heel verkeerd aflopen, batterij werd bij mij ook gloeiend heet dus ik zou heel erg oppassen en hem niet meer te intensief gebruiken tot je hem vervangen hebt
Nieuw achterkantje is onderweg. For now even in een hoesje zonder achterkantje erop.
Batterij bij 123accu besteld, wilde niet op china wachten. Ik ben benieuwd of die QC3 ondersteund, want dat is toch wel essentieel voor mijn gebruik. We gaan het zien. Ik hoop dat hij inderdaad minder dik is en dat mijn achterkantje ook weer past. Al met al gaat er dan toch nog wel wat qua kosten in 'onderhoud' zitten aan zo'n telefoon :/

Hierbij nog de foto's, normale accu vorm of gezwollen?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RD0TWhP.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OaS3P7e.jpg
user_tweakers schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:07:
[...]

Ik ben hetzelfde van plan. Ik lees nu op forums o.a. NOHON batterijen goed zijn. Niet origineel, maar omdat origineel nogal veel wordt gekopieerd blijkt het lastig te zijn om een goede originele batterij te krijgen.

Alleen hoop ik dat het allemaal goed gaat en de telefoon niet opeens in de fik vliegt...
Ah, ik zag ze ook, maar ook met slechte reviews of dat was een andere, can't remember, iets met bomen en bos. Al met al heb ik het gevoel dat het allemaal even slechte spullen zijn, of iig de kans daarop, zeker als je uit china haalt. Hier met 123accu.nl heb ik ook het idee dat het cheap chinese knock off is(al staat er bij dat ie aan iso9001 voldoet etc etblablabla). Maar dan heb ik hem iig snel en altijd paypal/nederlandse (garantie0 wet mocht ie snel achteruit gaan vs aliexpress aankopen.

[ Voor 43% gewijzigd door Titus op 04-06-2018 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Wacht het nog even af hoe het bij jou gaat... Als dat tegenvalt dan maak ik misschien toch de keuze om een nieuw toestel te kopen.

Wil mijn toestel namelijk op de motor gaan gebruiken voor navigatie. Hiervoor zou een waterdicht toestel bestel zijn, of een wat meer "mainstream" toestel, zodat ik een goede steun/waterdichte hoes kan kopen. Voor Mi5 zijn die namelijk niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Pfoe, die accu lijkt mij aardig opgezwollen, volgens mij hoort die namelijk nagenoeg flush met de andere componenten te liggen op de achterkant.
Ook ik ben benieuwd of je accuduur weer als nieuw is met de vervanger.
Ik had ook al op de Duitse Amazon gekeken en kwam daar ook verschillende verkopers tegen met prijzen varierend tussen de 10 en 20 euro.
Voor dat bedrag wil ik het ook wel wagen, merk nu dat de sot behoorlijk verminderd is vergeleken met 2 jaar terug, opladen gaat ook vreemd snel dus neem aan dat de capaciteit aardig is verminderd, gelukkig staat mijne niet bol alleen word wel behoorlijk warm soms.
Voor de rest zie ik nog weinig noodzaak om een andere telefoon te kopen, de mi5 voldoet verder nog prima, na 2 jaar begint het langzaamaan wel tijd te worden voor een ander tpu hoesje en misschien een verse glazen screenprotector.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titus
PalingDrone schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:48:
Pfoe, die accu lijkt mij aardig opgezwollen, volgens mij hoort die namelijk nagenoeg flush met de andere componenten te liggen op de achterkant.
Ook ik ben benieuwd of je accuduur weer als nieuw is met de vervanger.
Ik had ook al op de Duitse Amazon gekeken en kwam daar ook verschillende verkopers tegen met prijzen varierend tussen de 10 en 20 euro.
Voor dat bedrag wil ik het ook wel wagen, merk nu dat de sot behoorlijk verminderd is vergeleken met 2 jaar terug, opladen gaat ook vreemd snel dus neem aan dat de capaciteit aardig is verminderd, gelukkig staat mijne niet bol alleen word wel behoorlijk warm soms.
Voor de rest zie ik nog weinig noodzaak om een andere telefoon te kopen, de mi5 voldoet verder nog prima, na 2 jaar begint het langzaamaan wel tijd te worden voor een ander tpu hoesje en misschien een verse glazen screenprotector.
Screenprotector ben ik inmiddels aan mijn 3e toe, ieder jaar eentje: https://nl.aliexpress.com...edge-0-2/32613612183.html

Ik hoop echt dat de batterij weer beter is, en dat de achterkant erop past, mocht iemand er een nodig hebben, deze toko heeft de echte, of in ieder geval zelfde kwaliteit:
https://nl.aliexpress.com...ing-case/32859450451.html

Ik zit alleen te twijfelen of ik deze nog een keer haal:
https://www.gadgetshieldz...5-skins-decals-wraps.html
Het maakte de achterkant wel een stukje minder glad, dus schoof hij niet zo makkelijk over tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
user_tweakers schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:07:
[...]

Die kwam ik dus ook tegen. Geen idee of dat de accu is, of bijv iets anders. Of gewoon een bad luck case: http://en.miui.com/forum....&ptid=473702&pid=26375487
gvd, het aansluit stukje past niet -_- Wat the fak. Hij lijkt iets dunner waardoor ie niet klikt/blijft zitten/contact maakt. En de uiteindes lijken ook een heeel klein beetje anders.
@Kwakkies Waar had jij je nieuwe batterij vandaan?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JSnJP7B.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Mez5375.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Gewoon plat naar beneden duwen werkt blijkbaar niet omdat beide stukjes metaal dan naar buiten moeten wijken.

Lukt het om hem er scheef op te zetten zodat de ene kant er al een beetje achter haakt en je alleen nog maar de andere kant hoeft te laten klikken?
Anyway ik hoop dat je hem er op krijgt, het is natuurlijk iets wat goed vast moet zitten en in principe hooguit 1x losgaat bij een accu wissel.
Nooit gedacht dat het zo strak zat/lastig zou zijn dat ding weer vast te klikken.

oTo

Probeer eerst de linker o er om te haken en vervolgens boven de rechter o te duwen voor de klik zodat de connector weer vlak en vast zit.
Die o in bovenstaand tekeningetje is het metaal van de accu connector, de T is het pikkie op je moederbord waarop hij vast klikt in dwarsdoorsnede.

[ Voor 76% gewijzigd door PalingDrone op 06-06-2018 05:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
PalingDrone schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 04:29:
Gewoon plat naar beneden duwen werkt blijkbaar niet omdat beide stukjes metaal dan naar buiten moeten wijken.

Lukt het om hem er scheef op te zetten zodat de ene kant er al een beetje achter haakt en je alleen nog maar de andere kant hoeft te laten klikken?
Anyway ik hoop dat je hem er op krijgt, het is natuurlijk iets wat goed vast moet zitten en in principe hooguit 1x losgaat bij een accu wissel.
Nooit gedacht dat het zo strak zat/lastig zou zijn dat ding weer vast te klikken.

oTo

Probeer eerst de linker o er om te haken en vervolgens boven de rechter o te duwen voor de klik zodat de connector weer vlak en vast zit.
Die o in bovenstaand tekeningetje is het metaal van de accu connector, de T is het pikkie op je moederbord waarop hij vast klikt in dwarsdoorsnede.
Geen klik, want volgens mij is de o dus te dun, want hij gaat er wel in (en als ik hem vast geduwt houd kan ie ook aan!) maar hij klikt niet en blijft dus niet zitten(zodra ik mijn vinger weghaal is ie los)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Titus schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 07:03:
[...]

Geen klik, want volgens mij is de o dus te dun, want hij gaat er wel in (en als ik hem vast geduwt houd kan ie ook aan!) maar hij klikt niet en blijft dus niet zitten(zodra ik mijn vinger weghaal is ie los)
Ah dan is er weinig aan te doen.
Productiefout of nagemaakt niet volgens de specs van Xiaomi.
De het accu vrouwtje is dus te ruim voor het bord mannetje, ik had je andersom begrepen...
Helaas, dan heb je mazzel dat je het bij een Nederlands bedrijf gehaald hebt, voldoet niet aan de specs dus retour.
Check de Duitse Amazon ook eens, daar staan er ook een paar en dat zal ongetwijfeld sneller in huis zijn dan vanuit China.
(nu je die andere accu erbij hebt is jouw originele dan inderdaad dikker geworden? en past het klepje er nu wel op, als testfit met de nieuwe accu?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
PalingDrone schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 07:10:
[...]

Ah dan is er weinig aan te doen.
Productiefout of nagemaakt niet volgens de specs van Xiaomi.
De het accu vrouwtje is dus te ruim voor het bord mannetje, ik had je andersom begrepen...
Helaas, dan heb je mazzel dat je het bij een Nederlands bedrijf gehaald hebt, voldoet niet aan de specs dus retour.
Check de Duitse Amazon ook eens, daar staan er ook een paar en dat zal ongetwijfeld sneller in huis zijn dan vanuit China.
(nu je die andere accu erbij hebt is jouw originele dan inderdaad dikker geworden? en past het klepje er nu wel op, als testfit met de nieuwe accu?)
Ja ik heb ze eerst gemaild met de vraag wat ze denken, productiefout of specs fout. Maar inderdaad, het wordt ondertussen even verder shoppen. Probleem is alleen de oude durf ik er niet meer echt in te stoppen. Zitten ook wat extra deukjes in vanwege het er uit wrikken(trekstrips waren niet zo goed meer)

Verschil was wel schrikbarend, ik snap niet waar dat dikte verschil bij die randjes onder specifiek vandaan komt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eqLnDgX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Waarschijnlijk is dat de plek waar hij zijn gas kwijt kan en is het omhulsel daar dus wat opgeblazen.
Protip, knip het plugje er af (om met de volgende accu te vergelijken, dan sta je wat sterker mocht een volgende weer niet passen, dan kan je iig vergelijken met het origineel) leg die accu buiten op wat stenen en breng hem naar de milieustraat, niet meer gebruiken of in je telefoon proberen te frotten.
Aan de bovenkant zit een klein printje met een (dacht ik) laad controller met thermobeveiliging, dat alles zit omsloten door een wrap, die dus hier en daar wat vrijgekomen dampen laat zien en daardoor als ballon is gaan werken.
Waarschijnlijk zitten bij die uitstulpingen kleine expansiegaatjes die de dampen geleidelijk laten ontsnappen wanneer de interne druk te hoog wordt. Beter langzaam die gassen eruit laten gaan dan dat de hele handel in een keer explodeert (ik snap nu ook die anti explosie screenprotector van Nillkin, die ik overigens ook heb ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door PalingDrone op 06-06-2018 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Pff ben blij dat ik nog niks geprobeerd hebt. Het lijkt zo nog niet zo makkelijker....

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Zo te zien nog niet gelukt?

Ik zit te denken aan een battery case voor de mi5... Dan hoop ik hem nog 2 jaar met plezier te kunnen gebruiken en dan kan die vervangen worden als ik hem echt zat ben.

Zijn er hier toevallig mensen die zo';n case gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titus
user_tweakers schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 21:35:
Zo te zien nog niet gelukt?

Ik zit te denken aan een battery case voor de mi5... Dan hoop ik hem nog 2 jaar met plezier te kunnen gebruiken en dan kan die vervangen worden als ik hem echt zat ben.

Zijn er hier toevallig mensen die zo';n case gebruiken?
Ik had eerst een batterij van 123 accu die niet vast klikte, maar ze hebben keurig een nieuwe gestuurd.
Maar die ging er prima in en doet het als nieuw!

Aanrader, ook niet moeilijk.
Ik wacht nog op mijn plakstrips en dan gaat ie er netter in met mijn nieuwe achterkantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:49
Voor de mensen die een goede batterij zoeken. Ik heb er deze in zitten:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dElQ40t

Hij lijkt origineel (ook de verpakking lijkt van xiaomi te komen), klikt prima vast en lijkt het (nu 3 weken in gebruik) prima te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViktorC
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 23:01
Ik heb deze uit Duitsland gehaald. Origineel, en kostte me totaal maar € 13,45.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user_tweakers
Bedankt voor de reacties! ik heb de batterij besteld die Nomis ook heeft, deze heeft namelijk ook de schroevendraaier/zuignap erbij.

Hopelijk komt er een merkbare verbeterde batterijduur uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user_tweakers
Batterij die nomis aangaf is een fake.

Batterij past week goed, laad ook op maar aangezien de batterij temperatuur continu 25 graden is gekocht ik niet dat het een originele is.

Hij zit er nu wel in bij mij en zal aankijken voor het mij bevalt. In ieder geval niet de telefoon in de zon leggen want bij oververhitting zal hij zichzelf waarschijnlijk niet uitzetten.

Als de batterij nauwelijks verbetering geeft zal ik toch verder opzoek gaan naar een originele batterij of andere telefoon.

Ben overigens ook benieuwd of de nieuwe batterij kan omgaan met de quick charge, maar dat ga ik nog wel proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Hoe zijn de accuduurervaringen met een nieuwe ten opzichte van een 2 jaar oude batterij?
En dan ben ik vooral benieuwd naar gebruikers met LineageOS.
Is de screen on tijd met minimaal een uurtje toegenomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user_tweakers
PalingDrone schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:24:
Hoe zijn de accuduurervaringen met een nieuwe ten opzichte van een 2 jaar oude batterij?
En dan ben ik vooral benieuwd naar gebruikers met LineageOS.
Is de screen on tijd met minimaal een uurtje toegenomen?
Ik ben daar nooit zo enorm mee bezig geweest.

Mijn ervaring is grofweg dat de batterijduur is toegenomen. Zo veel dat ik nu wel weer tevreden met de telefoon ben. Hoe lang deze batterij het volhoud is de volgende vraag.. Je leest namelijk ook verhalen dat het slechts 1 maand goed gaat.

Voor de gegevens heb ik nu:
Telefoon zit 11 uur, 54 minuten los van de accu.
Hele dag 4g aan, +- 3 uurtjes wifi aan
Schermtijd 0 uur, 32 minuten (erg laag vandaag)

Batterij heeft nu nog 78%.

Met mijn oude batterij haalde ik meestal wel 2 tot 3 uur schermtijd dacht ik. Of dat nu 4 uur wordt weet ik niet. Deze tijd van het jaar met veel zon is de helderheid van het scherm een stuk hoger wat ook ten koste van de batterij gaat.

Zal de komende dagen het wel even posten hier. Overdag gebruik ik mijn telefoon alleen om te bellen en af en toe 10 minuutjes in de pauze om wat whatsappjes te lezen of het nieuws. 's Avonds gebruik ik mijn telefoon meer als ik op de bank achter de tv zit. Of als ik een stuk gaat motorrijden met de telefoon gekoppeld aan mijn headset om muziek te luisteren / navigeren / flitsmeister. Dat zijn de momenten waarop de mijne erg snel leeg ging.

Edit:

Einde van de dag:
1 h 14 min sot
batterij nog 64%
telefoon zit 16 uur + 12 minuten op accu.

Vanavond weer opladen, want ik ga het niet gokken op 2 dagen. + wifi op me slaapkamer is wat zwak (afstand tot router) waardoor ik een behoorlijke drain krijg in de nacht.

[ Voor 17% gewijzigd door user_tweakers op 03-07-2018 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user_tweakers
Vandaag:

1 uur 36 min scherm tijd
16,5 uur telefoon op accu
43% accu over

Wel 2 uur bluetooth audio geluisterd met draadloze oordopjes

[ Voor 29% gewijzigd door user_tweakers op 04-07-2018 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
user_tweakers schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:24:
[...]

Ik ben daar nooit zo enorm mee bezig geweest.

Mijn ervaring is grofweg dat de batterijduur is toegenomen. Zo veel dat ik nu wel weer tevreden met de telefoon ben. Hoe lang deze batterij het volhoud is de volgende vraag.. Je leest namelijk ook verhalen dat het slechts 1 maand goed gaat.

Voor de gegevens heb ik nu:
Telefoon zit 11 uur, 54 minuten los van de accu.
Hele dag 4g aan, +- 3 uurtjes wifi aan
Schermtijd 0 uur, 32 minuten (erg laag vandaag)

Batterij heeft nu nog 78%.

Met mijn oude batterij haalde ik meestal wel 2 tot 3 uur schermtijd dacht ik. Of dat nu 4 uur wordt weet ik niet. Deze tijd van het jaar met veel zon is de helderheid van het scherm een stuk hoger wat ook ten koste van de batterij gaat.

Zal de komende dagen het wel even posten hier. Overdag gebruik ik mijn telefoon alleen om te bellen en af en toe 10 minuutjes in de pauze om wat whatsappjes te lezen of het nieuws. 's Avonds gebruik ik mijn telefoon meer als ik op de bank achter de tv zit. Of als ik een stuk gaat motorrijden met de telefoon gekoppeld aan mijn headset om muziek te luisteren / navigeren / flitsmeister. Dat zijn de momenten waarop de mijne erg snel leeg ging.

Edit:

Einde van de dag:
1 h 14 min sot
batterij nog 64%
telefoon zit 16 uur + 12 minuten op accu.

Vanavond weer opladen, want ik ga het niet gokken op 2 dagen. + wifi op me slaapkamer is wat zwak (afstand tot router) waardoor ik een behoorlijke drain krijg in de nacht.
Dank voor je uitvoerige batterij updates, dat geeft een mooi beeld van hoe je telefoon met de nieuwe accu omgaat.
Zoals jij je telefoon gebruikt schaar ik onder "licht gebruik"
Wanneer je gaat navigeren met een GPS aan/Flitsmeister gebruikt loopt nagenoeg ieder toestel vrij snel leeg dat merk ik ook en is vrij normaal, in de auto hangt mijne vrijwel altijd aan de lader om die reden.
Welke software gebruik je? Miui, de standaard software, de Europeese variant van Miui of een LineageOS achtige rom?

Wat betreft die nachtelijke drain heeft dat weinig met je slechte wifi te maken, eerder met een stout appje wat voorkomt dat je telefoon in "deep sleep" modus wegzakt.
Wanneer je je telefoon niet gebruikt zou deze namelijk na verloop van tijd terugclocken en in je batterijgrafiek een nagenoeg horizontale lijn moeten weergeven gedurende de periode dat jij slaapt
In die periode hoeft je telefoon namelijk geen internet verbinding (of maar heel eventjes) te hebben dus maakt slechte wifi of helemaal geen wifi in principe niets uit.

Apps die je telefoon wakker houden veroorzaken vaak een nachtelijke drain, je zou eens kunnen kijken met een "wakelock detector" app wat datgene nou is waardoor je telefoon steeds wakker gemaakt wordt.
Het verwijderen en opnieuw installeren van bijvoorbeeld die app zou dit dan kunnen verhelpen.
Apps als bijvoorbeeld Whatsapp gebruiken push notificaties via de befaamde Google services, zo'n app hoeft wat mij betreft niet ieder halfuur je adresboek te synchroniseren wanneer je slaapt en dat geldt wel voor meer IM apps die energie vreten.
Berichten komen zonder synchroniseren aan te hebben staan gewoon binnen dmv push.

Meten is weten en een nachtje een wakelock detector laten draaien op je telefoon kan best verhelderend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
PalingDrone schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:01:
[...]

Dank voor je uitvoerige batterij updates, dat geeft een mooi beeld van hoe je telefoon met de nieuwe accu omgaat.
Zoals jij je telefoon gebruikt schaar ik onder "licht gebruik"
Wanneer je gaat navigeren met een GPS aan/Flitsmeister gebruikt loopt nagenoeg ieder toestel vrij snel leeg dat merk ik ook en is vrij normaal, in de auto hangt mijne vrijwel altijd aan de lader om die reden.
Welke software gebruik je? Miui, de standaard software, de Europeese variant van Miui of een LineageOS achtige rom?

Wat betreft die nachtelijke drain heeft dat weinig met je slechte wifi te maken, eerder met een stout appje wat voorkomt dat je telefoon in "deep sleep" modus wegzakt.
Wanneer je je telefoon niet gebruikt zou deze namelijk na verloop van tijd terugclocken en in je batterijgrafiek een nagenoeg horizontale lijn moeten weergeven gedurende de periode dat jij slaapt
In die periode hoeft je telefoon namelijk geen internet verbinding (of maar heel eventjes) te hebben dus maakt slechte wifi of helemaal geen wifi in principe niets uit.

Apps die je telefoon wakker houden veroorzaken vaak een nachtelijke drain, je zou eens kunnen kijken met een "wakelock detector" app wat datgene nou is waardoor je telefoon steeds wakker gemaakt wordt.
Het verwijderen en opnieuw installeren van bijvoorbeeld die app zou dit dan kunnen verhelpen.
Apps als bijvoorbeeld Whatsapp gebruiken push notificaties via de befaamde Google services, zo'n app hoeft wat mij betreft niet ieder halfuur je adresboek te synchroniseren wanneer je slaapt en dat geldt wel voor meer IM apps die energie vreten.
Berichten komen zonder synchroniseren aan te hebben staan gewoon binnen dmv push.

Meten is weten en een nachtje een wakelock detector laten draaien op je telefoon kan best verhelderend zijn.
Goede tips! Bedankt voor de aanvulling, kan ik zeker wat mee.

Ik gebruik Miui v9.5.2.0 (eu rom stable)

Vind de miui software erg prettig. Voorheen wel CM gehad, maar die menu knop naar de apps hoeft van mij niet. Ik maak mappen aan voor de niet-zoveel-gebruikte apps en zo heb ik op 2 schermen alles bij de hand.

Aangezien midrange telefoons tegenwoordig goed genoeg voor mij zijn verwacht ik over een jaar (of als ik me mi5 echt zat ben) te gaan vervangen voor een redmi serie of een ander toestel tot +- 200 euro. Of wellicht een Cat S60 (of iets nieuwer) wat makkelijk zonder hoesje op het stuur van de motor kan blijven zitten door weer en wind met een dikke accu.

Als ik nu high-end telefoons ziet van €600+ snap ik niet wat je ermee moet. Je kan er letterlijk niks meer mee als een midrange toestel. Of men moet een toestel tegenwoordig zien als een sieraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Zo'n hi-end foon doet toch wel een aantal zaken beter dan een normale midrange of een low-end telefoon.
Het meest in het oog springt vaak de camerakwaliteit, zowel foto als video, denk daarbij aan optische stabilisatie van de cameralens en hogere kwaliteit sensor (en lens).
Ook zaken als waterdichtheid maken een toestel vaak duurder.
Hoogwaardiger geluid ook, wanneer er duurdere/betere DAC's in een telefoon zitten is de geluidskwaliteit aanmerkelijk beter dan bij een budgetfoon.
Het is net wat de gebruiker er mee wil doen, gewoon bellen, beetje browsen, paar appjes versturen en navigeren dat lukt ook prima op een telefoon van 150 euro.

Wanneer je graag dingen filmt en je anders een videocam mee moet slepen of een nieuwe kopen die dat in HD of 4K kan doen of graag fotografeert dan loont het zeker de moeite dat bedrag bij je telefoonbudget op te tellen omdat je anders nog een losse compactcamera moet kopen die je niet altijd bij je hebt.

Andere mensen liepen vroeger met een iPod of andere goede MP3 speler rond, wanneer je dat allemaal bij je telefoonbudget optelt dan is zo'n 600 euro nog wel goed te praten.
Weliswaar blijft het veel geld maar een universeel apparaat wat ook nog eens een spelcomputer vervangt mag op zich best wat kosten.
Ik moet wel zeggen dat sinds ik de Mi5 heb ik merk dat ik minder fotografeer, dat hadden al mijn vorige Sony telefoons toch stukken beter voormekaar, en ook wanneer ik de Mi5 foto's en filmpjes vergelijk met een nieuwe Sony XZ2 compact dan is het kwaliteitsverschil overduidelijk.
Ik luister heel veel naar podcasts en de audiochip in de Mi5 is nou ook niet de beste, vooral op lage volumes hoor ik met goede koptelefoons echt veel geruis en dat is iets wat mij behoorlijk stoort.

Maar alle waar is naar zijn geld, voor het bedrag van een Mi5 is dat ding allround best ok, alles werkt vlot en zelfs na 2 jaar draait alles nog soepel en er is voor mij geen dwingende reden om direct naar een ander toestel over te gaan maar bij een volgend toestel zal ik de zaken waar ik mij bij de Mi5 lichtelijk aan stoor wel zwaar mee laten wegen bij de keuze.
Helaas zijn dat nou juist de dingen die telefoons vaak duurder maken.

Anderen zien hun telefoon idd als sieraad of statussymbool maar dat laat mij persoonlijk ijskoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
LoeWn schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:19:
Iemand al een scherm aangeschaft inclusief frame? Ben zelf bang dat als ik er een nieuw scherm op ga plakken, dit gigantisch mis gaat. Ook ivm eravringen bij andere toestellen waarbij die 3m tape zo slecht is dat het scherm toch weer vanzelf loslaat.

Daarom ben ik op zoek naar een LCD met frame zodat het vervangen een stuk makkelijker gaat. Op Aliexpress staat genoeg. Maar moeilijk te zien natuurlijk of deze van fantsoenlijke kwaliteit zijn. Op Aliexpress geeft toch iedereen 5 sterren.
Heb je hier ooit nog een antwoord op gekregen? Ik heb nu ook een Mi5 met defect scherm/digitizer, want de telefoon werkt, maar het scherm gaat helaas niet aan. Ik ben nu op zoek naar een nieuwe digitizer, maar waarschijnlijk moet ik een compleet scherm bestellen, maar ik weet niet welke aanbieder goed is op eBay of AliExpress.

Heb jij er inmiddels ervaring in?

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
@Kiswum Nee. Eigenlijk nooit een reactie gehad. Ik heb het zelf nooit aangedurfd om het scherm te vervangen. Ik heb de Mi5 nu liggen als reservetelefoon, dus prioriteit heeft het ook niet meer. Maar zal wel leuk zijn als ik 'm een keer kan repareren voor een lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ok, dat is jammer. Als ik de gok waag, dan laat ik wel weten of het de goede gok was en dan laat ik weten waar het scherm is besteld.

@LoeWn
Ik heb inmiddels dit scherm (no referral) besteld voor zo'n €25,-. Ik laat over enkele weten of het iets is.

[ Voor 48% gewijzigd door Kiswum op 18-07-2018 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07
Kiswum schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:45:
Ok, dat is jammer. Als ik de gok waag, dan laat ik wel weten of het de goede gok was en dan laat ik weten waar het scherm is besteld.

@LoeWn
Ik heb inmiddels dit scherm (no referral) besteld voor zo'n €25,-. Ik laat over enkele weten of het iets is.
Is het dan gelukt? Hier net ook een scherm gebroken, of in feite enkel het bovenste glas en ik twijfel of het de moeite waarde is om te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Mijn accu gaat nog maar 14 uur mee. Iemand een goede ervaring met replacement batteries?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titus
Sando schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 01:01:
Mijn accu gaat nog maar 14 uur mee. Iemand een goede ervaring met replacement batteries?
Dat vind ik nog best aardig! Maar aliexpress heeft verschillende "officiële" batterijen. 123accu heeft een vervangende van huismerk. Werkt opzich prima, service was ook ok toen de eerste niet paste qua clipje.

Ik moest vervangen omdat de mijne uitgezet was en de achterkant eraf gebroken had. En ook niet echt meer oplaadde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
D-Three schreef op maandag 25 februari 2019 @ 23:32:
[...]

Is het dan gelukt? Hier net ook een scherm gebroken, of in feite enkel het bovenste glas en ik twijfel of het de moeite waarde is om te herstellen.
Helaas is het niet gelukt, dit komt wellicht door het gebruiken van de niet-perfecte lijm, ondeskundigheid van mezelf en kwaliteit scherm.

Bij de eerste test was overigens al duidelijk dat het vervangende scherm het probleem niet oploste. Daarna heb ik het alsnog vastgemaakt met lijm. Het originele scherm is nog wel heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

tokko1 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:10:
[...]

Heb vandaag nog even de settings gechecked van de NFC betalingen en de ING app nog maar is gecheckt. En het is me vandaag toch gelukt met de nieuwste officiële (OTA) global om een draadloze betaling te voldoen met m'n Mi5.

Instellingen bij "Settings>More..>NFC"
• NFC "ON"
• Android Beam "OFF"
• Default Wallet "Use HCE Wallet" (Host Card Emulation)
• Tap en Pay "Mobile payments (ING Mobiel Betalen app geslecteerd) en Use default "Always"

Dan bij de betaling achterkant van de telefoon (redelijk bovenaan) enkele seconden tegen de terminal blijven houden en voilá _/-\o_
jamilro schreef op zondag 26 maart 2017 @ 16:33:
[...]

Ik heb het echt niet aan de praat kunnen krijgen met deze instellingen op de laatste global rom :'(

Heb nu maar lineageOS geïnstalleerd en dat werkte wel direct goed met de ING mobiel betalen app! ;)
Mij lukt het niet om NFC betalen met de ING app werkend te krijgen op de meest recente Global Stable rom. Werkt dit bij anderen wel? En zijn jullie settings anders dan hierboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:01
Bij mij werkte NFC betalen met ING app zonder aanvullende instellingen te doen. Via de app een pas aangemaakt en het betalen lukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

hansgrave schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:21:
Bij mij werkte NFC betalen met ING app zonder aanvullende instellingen te doen. Via de app een pas aangemaakt en het betalen lukte.
Ook met Global Stable rom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:01
PaPa schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:57:
[...]

Ook met Global Stable rom?
Nee met de Global 8.11.22 beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 08:40

XanderDrake

Build the future!

Ik lees hier allemaal horror verhalen van accu vervang acties. Balen dat het niet lekker gelukt is. Ik heb begin dit jaar mijn Mi5's accu vervangen en dat ging redelijk soepel. Dat had met name te maken met dat de juiste tools én plakstrips bij de bestelling zaten. Al met al goede deal voor ~9€ dacht ik. Gewoon geselecteerd op goede reviews en lage prijs op Aliexpress.

Accu na 3 maanden nu op 2750mAh, dus slijtage is al aanwezig, weet niet of dat komt door ouderdom van de accu. Volgens mij wel originele accu.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Ik zag vannacht dat LineageOS 16 nu uit is voor de Mi5 sinds eergisteren ofzo. Iemand die hem al draait?
Denk dat ik eens van mijn mi5 LineageOS 15.1 met SuperSU en Xposed naar LOS 16 met Magisk ga dit weekend :) Eens kijken of het wat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Titus schreef op maandag 25 maart 2019 @ 18:56:
Ik zag vannacht dat LineageOS 16 nu uit is voor de Mi5 sinds eergisteren ofzo. Iemand die hem al draait?
Denk dat ik eens van mijn mi5 LineageOS 15.1 met SuperSU en Xposed naar LOS 16 met Magisk ga dit weekend :) Eens kijken of het wat is.
Precies dat was ik van plan :)

-edit-
Omdat mijn accu wel erg versleten begon te raken heb ik dezelfde accu als @Titus besteld bij 123accu.nl die keurig de volgende dag bezorgd werd.
Het verwisselen was kinderspel. Zeker nadat ik wat YT filmpjes bekeken had, meer dan een zuignap, een klein/micro kruiskopschroevendraaiertje en wat dubbelzijdig tape heb je niet nodig.
16 schroefjes los- en weer vastgedraaid en inmiddels draait de Mi5 weer als nieuw met een accucapaciteit waar je helemaal blij van wordt.
Een heel verschil met het meerdere keren per dag opladen en het plotseling sterven met nog 30% resterend van de afgelopen weken.

Een aanrader voor ieder die nog een jaartje (of langer) met zijn Mi5 wil doorgaan.

[ Voor 47% gewijzigd door PalingDrone op 27-03-2019 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titus
Zucht, vandaag clean wipe, LOS16+magisk install gedaan. Alles weer netjes geinstalleerd en geconfigureerd to my liking.

Maar blijkbaar doet niet alles het nog in Android Pie voor Magisk, want ik krijg Max API errors tijdens install van bijv Greenify4Magisk(Dit is te fixen door zip even uit te pakken en config.sh even de max api naar 28 te gooien, op eigen risico van bootloops), of Xposed

Iemand nog meer ervaring met LOS16+Magisk19? Zoek eigenlijk nog een adblock

!!! @PalingDrone Warning !!!

[ Voor 24% gewijzigd door Titus op 30-03-2019 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Titus schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 14:44:
Zucht, vandaag clean wipe, LOS16+magisk install gedaan. Alles weer netjes geinstalleerd en geconfigureerd to my liking.

Maar blijkbaar doet niet alles het nog in Android Pie voor Magisk, want ik krijg Max API errors tijdens install van bijv Greenify4Magisk(Dit is te fixen door zip even uit te pakken en config.sh even de max api naar 28 te gooien, op eigen risico van bootloops), of Xposed

Iemand nog meer ervaring met LOS16+Magisk19? Zoek eigenlijk nog een adblock

!!! @PalingDrone Warning !!!
Bedankt proefkonijn @Titus
Gewoon LOS16 met de LineageOS su addon en dan de Adaway app werkt niet gewoon?
Of bijt die SU addon Magisk?
Mocht dat Magisk trouwens toch niet helemaal zijn wat je ervan verwachtte: https://www.xda-developers.com/xposed-framework-unofficial-port-android-pie/

[ Voor 15% gewijzigd door PalingDrone op 30-03-2019 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titus
Magisk werkt prima, ook met Adaway app, maar <3 minminguard want:
https://www.xda-developers.com/files/2018/06/minminguard.png

Xposed werkte onder vroegere android's als module in Magisk...

Qua port had ik hem gezien, maar is kinda meh, unofficial, werkt niet helemaal, en closed source, al was de laatste versie van Rovo dat natuurlijk ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomox
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:07
Ik zit met het volgende probleem, namelijk de telefoon gaat de laatste tijd ERG snel leeg.

Een tijdje geleden (3 maanden?) heb ik Deze... reservebatterij gekocht en geplaatst. Het leek prima te gaan, maar na een tijdje is het niet veel soeps meer. Hij is binnen 10 minuten uit als ik nog 20% over heb.

wat is wel een goede vervanging? Ik lees over 123accu.nl.... wat nog meer?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Thomox schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:23:
Ik zit met het volgende probleem, namelijk de telefoon gaat de laatste tijd ERG snel leeg.

Een tijdje geleden (3 maanden?) heb ik Deze... reservebatterij gekocht en geplaatst. Het leek prima te gaan, maar na een tijdje is het niet veel soeps meer. Hij is binnen 10 minuten uit als ik nog 20% over heb.

wat is wel een goede vervanging? Ik lees over 123accu.nl.... wat nog meer?

Thnx
"De originele", maarja, ga die maar eens in China vinden tussen alle andere partijen die claimen de originele te verkopen.
Ik merk dat de 123 accu toch binnen het jaar ook al minder begint te worden, maar nog steeds wel beter dan een kapotte accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
Deze zit er bij mij sinds vorig jaar in. Toestel wordt dagelijks gebruikt als veredelde gameboy door mijn zoontje en hij doet het prima:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Waarvoor gebruiken jullie Magisk?

Ik heb een aantal apps die waarschuwen dat mijn device rooted is, maar het is alleen een waarschuwing en verder werken ze nog prima.
Nomis schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:31:
Deze zit er bij mij sinds vorig jaar in. Toestel wordt dagelijks gebruikt als veredelde gameboy door mijn zoontje en hij doet het prima:

Ik heb hem even besteld, bedankt voor de tip. Ben wel benieuwd of mijn accu korter meegaat omdat hij oud is, of dat het vooral komt omdat ik LineageOS er op heb staan en in de loop van de tijd steeds meer apps.

Met veredelde gameboy, bedoel je dan gewoon Android spelletjes, of heb je echt een coole emulator of zelfs emulator-oriented firmware gevonden voor console ROMs met goede input?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomis
Sando schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:47:

Met veredelde gameboy, bedoel je dan gewoon Android spelletjes, of heb je echt een coole emulator of zelfs emulator-oriented firmware gevonden voor console ROMs met goede input?
Mijn zoontje gebruikt hem voor whatsapp, youtube, netflix, mario en nog wat andere games. Daarom veredelde gameboy. ;) Ik gebruik hem niet zelf, maar zie wel dat hij er lang mario mee kan spelen.

Geen sprake van emulator / roms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Sando schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:47:
Waarvoor gebruiken jullie Magisk?

Ik heb een aantal apps die waarschuwen dat mijn device rooted is, maar het is alleen een waarschuwing en verder werken ze nog prima.

[...]

Ik heb hem even besteld, bedankt voor de tip. Ben wel benieuwd of mijn accu korter meegaat omdat hij oud is, of dat het vooral komt omdat ik LineageOS er op heb staan en in de loop van de tijd steeds meer apps.

Met zo'n nieuwe batterij van 123accu draait mijn Mi5 voorlopig iig beter dan nieuw, zelfs met LineageOS.
Ik haal een SOT van tussen de 7 en 8 uur.
De schermhelderheid staat altijd behoorlijk hoog maar sinds de nieuwe accu hoef ik minder dan dagelijks te laden dus of het de moeite loont om in China te bestellen of er gewon eentje in Nederland te halen die de volgende dag in je brievenbus ligt betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Is er trouwens een optie voor GSM/3g/4g Airplane mode die bluetooth aan laat staan?

Tijdens het reizen/trein/auto gaat de batterij snel leeg, vermoedelijk wegens gebrek aan bepaalde Europese kanalen, maar ik vind het irritant om steeds Airplane mode aan te zetten, muziek stopt met spelen, Bluetooth weer aan te zetten terwijl Airplane mode aanstaat, en dan weer op play te drukken.

Er is wel een quick switch om data uit te zetten, maar volgens mij bespaart dat niet zoveel omdat hij nog steeds verbinding zoekt met masten.

Helemaal chill zou een quick switch zijn die automatisch boven een bepaalde snelheid de GSM/data functionaliteit uitzet en bij stilstand weer aan, tenzij de quick switch uit staat. (Soms wil je immers gewoon internetten in de trein, of navigeren in de auto.)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomox
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:07
Nomis schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:31:

De accu die je aangaf heb ik maar besteld, voor een tientje valt het altijd te proberen :)
Thnx voor de info, iedereen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Sando schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:09:
Is er trouwens een optie voor GSM/3g/4g Airplane mode die bluetooth aan laat staan?

Tijdens het reizen/trein/auto gaat de batterij snel leeg, vermoedelijk wegens gebrek aan bepaalde Europese kanalen, maar ik vind het irritant om steeds Airplane mode aan te zetten, muziek stopt met spelen, Bluetooth weer aan te zetten terwijl Airplane mode aanstaat, en dan weer op play te drukken.

Er is wel een quick switch om data uit te zetten, maar volgens mij bespaart dat niet zoveel omdat hij nog steeds verbinding zoekt met masten.

Helemaal chill zou een quick switch zijn die automatisch boven een bepaalde snelheid de GSM/data functionaliteit uitzet en bij stilstand weer aan, tenzij de quick switch uit staat. (Soms wil je immers gewoon internetten in de trein, of navigeren in de auto.)
Op basis van snelheid functies uit- of inschakelen is iets wat de app Tasker moet kunnen.
Hiermee koppel je bepaalde triggers aan acties.
Voor navigatie zonder data zou je een offlne navigatie app kunnen gebruiken als Sygic.

Je weet dat je in airplanemode gewoon wifi in kan schakelen? En dat bedrade oortjes wel gewoon door blijven spelen zonder bluetooth..?.
Iets wat wellicht leeglopen van de accu beperkt is om WiFi scannen op de achtergrond altijd beschikbaar eens uit te vinken in de advanced wifi settings, ook wil het weleens werken om eens grondig te gaan strepen in de lijst met bekende WiFi accespoints.
Het hotel op vakantie kan er inmiddels wel uit, evenals een buitenlandse MacD/Starbucks en zo nog wat overbodige historische clutter.
-edit-
Op het moment dat je je nieuwe accu erin gefrot hebt voorspel ik dat het snelle leeglopen van je telefoon als sneeuw voor de zon verdwijnt en je waarschijnlijk de steile leercurve van Tasker totaal niet meer nodig hebt, LineageOS 16 + verse accu = fijner dan de destijds nieuwe Mi5 met MIUI.

[ Voor 21% gewijzigd door PalingDrone op 07-05-2019 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Voor allen die nog met een Mi5 rondlopen en een Lineage rom gebruiken: Er is eindelijk weer een update en de DMCA takedown is gefixt :)
Beveiligingspatch 5 september 2019
Build 19 september 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Na 3 jaar en 2 maanden start mijn Mi 5 niet meer. Hij laadt ook niet meer. Geen enkel teken van leven.

Ik had hem op de verwarming gelegd, die uit stond, maar iemand die vroeg op stond had de verwarming aangezet. Laat ik het zelf alvast zeggen: Dit was dom van mij.

De grap is dat ik net terug ben van vakantie en ik allerlei foto's op mijn telefoon had gemaakt, en elke vorm van cloud sync had uitgezet wegens redenen. Zijn er nog mogelijkheden om bij het geheugen van de telefoon te komen? Al gaat ie in het proces kapot?

De telefoon is al open geweest, en ik kon geen visuele sporen van schade vinden. Ik had nog een (nieuwe) replacement battery liggen; ook de 3 jaar oude batterij vervangen door dit nieuwe exemplaar levert niets op.

Het is niet het einde van de wereld dus ik ga hem niet opsturen naar een datarecov€rybedrijf. Maar verder kan ik van alles proberen, de telefoon is toch al afgeschreven.

offtopic:
Ik heb inmiddels een Mi 9T Pro. Deze was €100 goedkoper dan de Mi 5 bij aanschaf. Het is ongelovelijk wat je krijgt voor de prijs, als je het vergelijkt met de dure flagships van Samsung, Google, OnePlus en Apple.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Sando schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:20:
Na 3 jaar en 2 maanden start mijn Mi 5 niet meer. Hij laadt ook niet meer. Geen enkel teken van leven.

Ik had hem op de verwarming gelegd, die uit stond, maar iemand die vroeg op stond had de verwarming aangezet. Laat ik het zelf alvast zeggen: Dit was dom van mij.

De grap is dat ik net terug ben van vakantie en ik allerlei foto's op mijn telefoon had gemaakt, en elke vorm van cloud sync had uitgezet wegens redenen. Zijn er nog mogelijkheden om bij het geheugen van de telefoon te komen? Al gaat ie in het proces kapot?

De telefoon is al open geweest, en ik kon geen visuele sporen van schade vinden. Ik had nog een (nieuwe) replacement battery liggen; ook de 3 jaar oude batterij vervangen door dit nieuwe exemplaar levert niets op.

Het is niet het einde van de wereld dus ik ga hem niet opsturen naar een datarecov€rybedrijf. Maar verder kan ik van alles proberen, de telefoon is toch al afgeschreven.

offtopic:
Ik heb inmiddels een Mi 9T Pro. Deze was €100 goedkoper dan de Mi 5 bij aanschaf. Het is ongelovelijk wat je krijgt voor de prijs, als je het vergelijkt met de dure flagships van Samsung, Google, OnePlus en Apple.
Probeer de connectors waar de flatcables ingaan op het mainboard eens los te halen en weer vast te maken en dan vooral die van je scherm.
Zou kunnen dat die hoge temperatuur van de verwarming icm de luchtvochtigheid in het toestel voor wat corrosie is gaan zorgen, misschien dat het bij loshalen en vastmaken net weer contact maakt en je de boel weer werkend krijgt om het geheugen uit te lezen en te backuppen naar een pc.
Lang aan een lader en allemaal toetscombinaties om in fastboot oid te komen al geprobeerd neem ik aan?
(Power + vol up/vol down)
Nieuwe batterij geeft wel prik? Met een multimeter al de accu getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

PalingDrone schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:06:
[...]

Nieuwe batterij geeft wel prik? Met een multimeter al de accu getest?
Die connector is zo mini, ik kan mijn lompe multimeterpunten er niet tegenaan krijgen. Maar ik zal eens kijken of ik aan de andere connectors kan frummelen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Voor de laatsten der Mohikanen die nog een Mi 5 gebruiken is er inmiddels officieel LineageOS 17.1 beschikbaar.
Android 10 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb9000
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-09 16:40
gebruik dit nu als vervangtoestel, met lineage android 9, echt nog een performant toestel eigenlijk, met goede camera ook. batterij was wel het zwakste punt, en tevens het feit dat een vingerknip hem in twee deed plooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
bb9000 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:02:
gebruik dit nu als vervangtoestel, met lineage android 9, echt nog een performant toestel eigenlijk, met goede camera ook. batterij was wel het zwakste punt, en tevens het feit dat een vingerknip hem in twee deed plooien
Jup, ik draai nu de laatste Android 10 maar zolang er geen lekker werkende MicroG voor is zet ik voorlopig eventjes de "oude" Lineage 16 weer terug.
Ben er na 2 dagen Reddit en XDA lezen wel ff klaar mee, ga ergens volgende week wel weer verder met pielen.
Ondanks dat je hem blijkbaar zo doormidden vouwt ziet de foon er nog als nieuw uit.
Batterij is inmiddels al wel vervangen maar het toestel werkt gewoon nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 22:10
Hier ook een nog steeds tevreden gebruiker van die toestel.
Ruim 4 jaar in gebruik nu.

Nu ben ik op zoek naar de achter camera. Iemand een idee of ik die ergens in NL/EU kan bestellen?
Of heeft er iemand een defect toestel beschikbaar waar ik de camera van kan gebruiken?

Mijn camera is namelijk niet meer goed. Er is tijdens mijn werkzaamheden op een of andere manier iets op de lens gekomen. Dat ging er niet zomaar af en daarna met een poets spul geprobeerd. Dat was geen succes, een soort mist zit er nu op de foto's.

PS:
Recentelijk LineageOS 17.1 erop gezet. Draait zeer goed en gaat heel goed met de batterij om. Hiervoor heb ik enkele maanden Revolution OS gedraaid, maar dan moest ik niet te veel doen of m'n accu was leeg. Met LOS gaat het een stuk beter, al is mijn inmiddels 2e accu niet meer al te best denk ik.
Toch wil ik er nog best even mee doen. In de hoop dat er binnen nu en een jaar een niet te brede telefoon uitkomt, met goede camera en behoorlijke specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
raoel schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:37:
Hier ook een nog steeds tevreden gebruiker van die toestel.
Ruim 4 jaar in gebruik nu.

Nu ben ik op zoek naar de achter camera. Iemand een idee of ik die ergens in NL/EU kan bestellen?
Of heeft er iemand een defect toestel beschikbaar waar ik de camera van kan gebruiken?

Mijn camera is namelijk niet meer goed. Er is tijdens mijn werkzaamheden op een of andere manier iets op de lens gekomen. Dat ging er niet zomaar af en daarna met een poets spul geprobeerd. Dat was geen succes, een soort mist zit er nu op de foto's.

PS:
Recentelijk LineageOS 17.1 erop gezet. Draait zeer goed en gaat heel goed met de batterij om. Hiervoor heb ik enkele maanden Revolution OS gedraaid, maar dan moest ik niet te veel doen of m'n accu was leeg. Met LOS gaat het een stuk beter, al is mijn inmiddels 2e accu niet meer al te best denk ik.
Toch wil ik er nog best even mee doen. In de hoop dat er binnen nu en een jaar een niet te brede telefoon uitkomt, met goede camera en behoorlijke specs.
Wat is er precies op je lens gevallen dan?
Zit er een buts in of ligt er een klodder epoxy/lijm oid op?

Je zou de lens kunnen proberen te polishen zoals ze ook glaasjes van horloges weer goed krijgen.
Opschuren met heel fijn waterproof schuurpapier, vervolgens met witte tandpasta, daarna iets als commandant en daar weer na Brasso om de allerfijnste krasjes en troep eraf te krijgen. Hier is wel eea over te vinden op YT. (Al is dat wel heel erg veel werk voor een replacement part van een tientje)
Gewoon alleen wat Brasso koperpoets kan ook nog weleens wonderen verrichten.

Vervangen gaat natuurlijk sneller maar na een paar jaar nog onderdelen voor deze nooit officieel hier geleverde telefoon in NL vinden gaat nog een hele opgaaf worden vrees ik, gok dat je meer kans hebt met een volledig kapotte Mi5 die je als donor gebruikt, meestal blijft de cameraunit namelijk wel heel mocht het toestel stukvallen.

Anders gaat het toch echt bestellen bij Ali in China worden, daar is zo'n unit nog wel goed verkrijgbaar.

Op dit filmpje zie ik dat er een lens/cover over de camera unit zit. Ik gok dat deze vervuild is en de unit zelf nog wel gewoon werkt.

Dan is dit een vervangend lensje.

[ Voor 36% gewijzigd door PalingDrone op 15-07-2020 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 22:10
Helaas is het de camera unit zelf, niet de cover.
Mijn telefoon heeft wel een kleine kier omdat er een pinnetje van de achterkant is afgebroken. Maar mijn Nillkin hoes houdt dat normaal netjes bij dicht (dacht ik :+ )

Zoals je zelf zegt, heel veel moeite ga ik voor dat geld niet doen.
Op Marktplaats een advertentie met de vraag voor een oud toestel geplaatst. Even afwachten, al enkele reacties gehad. Hier op tweakers ga ik er ook maar een plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Android 10 met MicroG draait al een tijdje helemaal prima op mijn Mi 5 maar zag op XDA dat een Lineage rom gebaseerd op Android 11 momenteel al in beta is :)

De ontwikkeling ligt zeker nog niet stil voor dit toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bb9000
PalingDrone schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 04:55:
Android 10 met MicroG draait al een tijdje helemaal prima op mijn Mi 5 maar zag op XDA dat een Lineage rom gebaseerd op Android 11 momenteel al in beta is :)

De ontwikkeling ligt zeker nog niet stil voor dit toestel.
gisteren ook even getest, komende van lineage 17. loopt als een trein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
bb9000 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:00:
[...]

gisteren ook even getest, komende van lineage 17. loopt als een trein!
Hier ook, niet zo heel erg vaak een update maar die van afgelopen weekend is wel weer heel fijn.
HD audio over bt is terug/gefixt en over het algemeen werkt alles lekker snappy, zeker voor zo'n relatief oude telefoon.
Begin zo langzamerhand wel eens naar wat anders uit te kijken meer omdat de Mi5 wel erg loeiheet kan worden bij langdurig (camera)gebruik, sowieso denk ik dat er inmiddels wel wat efficiëntere soc's zijn.
De inmiddels 2e accu begint ook weer wat minder te worden, twijfel nog een beetje om er een verse batterij in te gooien of op jacht te gaan naar een toestel wat ook goed ondersteund wordt door Lineage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bb9000
because why not: lineage 19.1 is nu ook van start gegaan: https://forum.xda-develop...-for-xiaomi-mi-5.4506277/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bb9000
op naar lineage 20, dat is intussen zeven versies van android!
https://xdaforums.com/t/r...-for-xiaomi-mi-5.4640201/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bb9000
hoppa, bijna acht jaar na de release van dit toestel is lineage 21 met android 14 er nu ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
bb9000 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:28:
hoppa, bijna acht jaar na de release van dit toestel is lineage 21 met android 14 er nu ook
Terwijl m'n Zenfone 9 (met officieel unlockte bootloader) nu al niet meer ondersteund wordt door Asus en ook nooit meer een update gaat krijgen, de laatste was van juni 2023 :(
Dat schrijft lekker af dik 1 jaar na aankoop al geen updates meer..
(en vergeet het maar met custom roms voor dat toestel, dat heeft Asus expres onmogelijk gemaakt)
Er schijnt een workaround te zijn maar blijft klote en heel veel werk, hardware zelf is meer dan prima ben alleen compleet klaar met Asus en dat komt nooit mee goed.

Heb helaas tijdens het omwisselen van de Mi5 accu met de door mij geplaatste dubbelzijdige tape een flatcable naar het scherm doormidden getrokken.
Denk er serieus over om voor 50 euro een nieuw scherm met frame op Ali te kopen en die fijne Mi5 weer helemaal werkend te maken, nieuwe accu had ik toch al...
Al is het maar als betrouwbaar backuptoestel wat na al die jaren nog gewoon updates krijgt.

Ik mis Lineage gewoon.

[ Voor 8% gewijzigd door PalingDrone op 18-02-2024 12:46 ]

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Accessoires: [Xiaomi Mi 5] Accessoires Topic
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken