Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:30
D-Three schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:19:
Een hele nacht?? Ik heb geen QC maar opladen duurt bij mij zeker niet zo lang.
Nee, is ook abnormaal... Als ik zo de berichten lees kan het zowel een software probleem zijn als een kapotte kabel :| . Dit weekend maar eens resetten en als dat niet helpt een nieuwe kabel. Iemand nog goede ervaringen met bepaalde third party kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aventura
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-04 22:41
Nou mensen, ik heb afscheid van mn mi5 genomen ..na 10 maanden dus.
Ik kan er helemaal niets meer mee, is alleen nog te gebruiken aan het stopcontact. Ik heb geen zin om weer diep in de buidel te tasten voor een reparatie, het zal bovendien allemaal ook erg omslachtig worden qua onderdelen enzo. Ik heb mijn lesje wel geleeerd. een chinaphone is leuk, maar als er wat mee is heb je meteen een probleem. En als je de reparatie nu nog eenvoudig zelf kon uitvoeren...maar juist bij dit model is een scherm of batterijk vervangen ongelooflijk omslachtig. Voor mij echt nooit meer een xiaomi in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 22:38

Mitchell

Ondertitel

Aventura schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:42:
Nou mensen, ik heb afscheid van mn mi5 genomen ..na 10 maanden dus.
Ik kan er helemaal niets meer mee, is alleen nog te gebruiken aan het stopcontact. Ik heb geen zin om weer diep in de buidel te tasten voor een reparatie, het zal bovendien allemaal ook erg omslachtig worden qua onderdelen enzo. Ik heb mijn lesje wel geleeerd. een chinaphone is leuk, maar als er wat mee is heb je meteen een probleem. En als je de reparatie nu nog eenvoudig zelf kon uitvoeren...maar juist bij dit model is een scherm of batterijk vervangen ongelooflijk omslachtig. Voor mij echt nooit meer een xiaomi in ieder geval.
Helaas zijn reparaties van Chinese telefoons inderdaad een hassle, daarom raad ik altijd iedereen om aan de telefoon van iBuyGou te kopen, gezien die voor Xiaomi workshops hebben binnen de EU (nog steeds niet zo makkelijk als grote merken zoals Apple en Samsung, maar toch).

Ik zelf hou van mijn Mi5 en ben niet van plan om voorlopig iets anders te nemen. Heb al jaren Xiaomi telefoons en ze blijven het gewoon doen bij mij. Nog nooit een hardware issue gehad of hem kapot laten vallen (ook al ben ik redelijk onhandig).

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07
FightingAce schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:59:
[...]

Nee, is ook abnormaal... Als ik zo de berichten lees kan het zowel een software probleem zijn als een kapotte kabel :| . Dit weekend maar eens resetten en als dat niet helpt een nieuwe kabel. Iemand nog goede ervaringen met bepaalde third party kabels?
Ik gebruik momenteel 2 van deze BlitzWolf kabels in combinatie met gewone USB laders (wel minimaal 1.5A of 2A dacht ik) die ik nog had liggen van vorige smartphones (Nokia en Sony). De originele laders gebruiken we niet (mijn vriendin heeft ook een Mi5). In de wagen gebruik ik de kabel van mijn Asus tablet omdat die nogal aan de korte kant was voor thuisgebruik. In alle gevallen laden de Mi5's vlot op. Mijn Mi5 op Ressurection Remix, die van de vriendin op LOS. Maar geen QC dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
D-Three schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:30:
[...]

Ik gebruik momenteel 2 van deze BlitzWolf kabels in combinatie met gewone USB laders (wel minimaal 1.5A of 2A dacht ik) die ik nog had liggen van vorige smartphones (Nokia en Sony). De originele laders gebruiken we niet (mijn vriendin heeft ook een Mi5). In de wagen gebruik ik de kabel van mijn Asus tablet omdat die nogal aan de korte kant was voor thuisgebruik. In alle gevallen laden de Mi5's vlot op. Mijn Mi5 op Ressurection Remix, die van de vriendin op LOS. Maar geen QC dus.
Thanks, dat is een betere prijs dan wat Anker voor de kabels vraagt :) .

Gisteravond terug geflasht naar MIUI nadat een factory reset ook niet werkt. Verrassend genoeg kreeg ik toen heel even het volle laadvermogen met de stock lader, maar heb dat daarna niet meer kunnen halen. Ik ben dus redelijk zeker van een probleem met de kabel. Nu heb ik spijt dat ik die niet meteen mee besteld had van de week |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
FightingAce schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 10:09:
[...]

Thanks, dat is een betere prijs dan wat Anker voor de kabels vraagt :) .

Gisteravond terug geflasht naar MIUI nadat een factory reset ook niet werkt. Verrassend genoeg kreeg ik toen heel even het volle laadvermogen met de stock lader, maar heb dat daarna niet meer kunnen halen. Ik ben dus redelijk zeker van een probleem met de kabel. Nu heb ik spijt dat ik die niet meteen mee besteld had van de week |:( .
Korte update. Na aanschaf van een nieuwe kabel kan ik mijn telefoon weer opladen. Aan de oude kabel is niks te zien wat een kabelbreuk doet vermoeden, maar de gemiddelde laadstroom lag slechts rond de 100mA. De nieuwe kabel levert maximaal zo'n 2A (icm een Anker QC3 lader).

Voor de geïnteresseeerden, ik heb uiteindelijk deze kabel besteld. Dit naar aanleiding van berichten dat om goed gebruik te kunnen maken van Quick Charge een 24AWG, 56 kOhm kabel gewenst is. Geen idee hoe waar dit is, met USB-3 en USB-C is het me allemaal niet erg duidelijk. In ieder geval lijkt deze kabel goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Graag zou ik mijn default navigatie-app wijzigen. Als ik bij Google search klik op 'route', dan start automatisch Google Maps/Navigate. Dit wil ik veranderen naar een andere navigatie-app (Sygic).

Onder settings > app settings staat bij iedere navigatie-app 'no defaults set'. Er is hier verder niks aan te passen. Ik heb ook alle updates van Google Maps eraf gegooid, maar tevergeefs.
Iemand een idee hoe ik de default app toch ergens kan wijzigen?

[ Voor 8% gewijzigd door PaPa op 07-08-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
PaPa schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 08:01:
Graag zou ik mijn default navigatie-app wijzigen. Als ik bij Google search klik op 'route', dan start automatisch Google Maps/Navigate. Dit wil ik veranderen naar een andere navigatie-app (Sygic).

Onder settings > app settings staat bij iedere navigatie-app 'no defaults set'. Er is hier verder niks aan te passen. Ik heb ook alle updates van Google Maps eraf gegooid, maar tevergeefs.
Iemand een idee hoe ik de default app toch ergens kan wijzigen?
Hmm, interessante vraag. Het lijkt wel alsof dat Xiaomi die optie voor navigatieapps eruit gesloopt heeft :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

FightingAce schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:40:
[...]

Hmm, interessante vraag. Het lijkt wel alsof dat Xiaomi die optie voor navigatieapps eruit gesloopt heeft :P .
Daar lijkt het wel op ja. Ik kan me vaag herinneren een keer de vraag te hebben gekregen van Android of ik een navigatie-app als default wilde instellen. Weet niet meer wat ik toen heb gedaan. Je zou denken dat als je die vraag krijgt, je het ook weer ergens kan wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Verwijderd.

[ Voor 94% gewijzigd door Loekkiee op 08-08-2017 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frits28
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-07 09:24
Poeles schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:19:
Zijn er meer mensen die Lineage en Vodafone hebben en problemen hebben met 4g? Sinds de nieuwe firmware een tijd terug heb ik nergens meer een 4g-verbinding, hoogstens nog H+. Andere versies van de firmware flashen of een andere weekly van Lineage maakt allemaal geen verschil, clean flash ook niet.

Ik heb dit ook al nagevraagd op XDA waar iemand dezelfde problemen had, zie hier. Reactie die ik terug kreeg is dat het hem ook nooit is gelukt en hij toch maar terug is gegaan naar stock. Ik vond het nooit zo erg maar gezien ik nu veel meer data te verbruiken heb neig ik ook om terug te gaan naar stock indien ik geen oplossing vind.
Sinds eergisteren ben ik over van Ziggo naar Vodafone en werkt 4G niet meer. Heel bijzonder, daar ik prima 4G ontvangst had bij Ziggo. En, naar zover ik weet, zit Ziggo ook op het Vodafone netwerk. Een oplossing heb ik nog niet kunnen vinden.
Iemand ideën?

Ik heb er voor de poepelegein een andere custom rom op gezet (slim7) en die komt niet verder dan H. Geen 4G dus. Het lijkt erop dat Vodafone niet dol is op custom rom's.

Net contact gehad met Vodafone en daar hield een helpdeskmedewerker bij hoog en laag vol dat H+ hetzelfde is al G4. Nou ja.
Nog een keer gebeld en een andere medewerker was wel van goede wil. Helaas kon ze door een stroring nu niet onderzoeken waar het probleem zit en verzocht me om over een uurtje nog een keer te bellen. Ga ik doen. Ik hou jullie op de hoogte.

OPLOSSING GEVONDEN.
Gawain1986 heeft op xda een oplossing geplaatst.
You just need to get to the screen in the screenshot (*#*#4636#*#*) and press the menu button, select radio band and choose automatic.
Bij mij werkt het. Gawain1986, bedankt.

[ Voor 26% gewijzigd door Frits28 op 09-08-2017 13:23 ]

• hannez80
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 20:23
Ik heb de Mi6 in bestelling staan, mijn Mi5 verkoop ik (bootloader is unlocked en draai laatste eu stable). Nu wil ik natuurlijk mijn gegevens / telefoon wissen om er daarna weer de laatste eu stable rom op te zetten voor de nieuwe eigenaar. De nieuwe eigenaar heeft geen MIUI account.

Is een factory reset voldoende om alle persoonlijke gegevens van de telefoon te wissen? Blijft de laatste eu stable rom er dan op staan of moet ik die daarna, net als TWRP, opnieuw flashen?
Moet de nieuwe eigenaar een eigen MIUI account aanmaken?
Kan iemand mij met een stappenplan op weg helpen?

• D-Three
Bij een reset worden gewoon alle instellingen van de huidige ROM gereset. Dus geen flash nodig.

Wat betreft MIUI account, twijfel ik. De telefoon door het unlocken waarschijnlijk gekoppeld aan jouw account. Het zou best zijn dat de nieuwe eigenaar hem dan niet kan gebruiken. Ik denk dat je dan de telefoon moet ontkoppelen van jouw account.

Maar dat kan je best gewoon eens testen na een reset. Log bij het opnieuw instellen niet in op jouw MIUI account. Als de telefoon gewoon bruikbaar is, zal die dat ook zijn voor de nieuwe eigenaar.

De nieuwe eigenaar hoeft ook geen MIUI account aan te maken als hij dat niet wil. Dat hoef je sowieso nooit om de telefoon te kunnen gebruiken, die stap kan je gewoon overslaan bij het instellen.

Of zet er gewoon LOS op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:05
Gister haalde ik mijn beschermhoesje van mijn MI5, en tot mijn verbazing zag ik in het midden aan de zijkant een aardige speling tussen de telefoon en back cover. Normaal gesproken moet je deze cover er echt met een zuignap afhalen.

Aandrukken lukte niet, de cover 'klikte' namelijk helaas niet, dus de gehele cover er maar af gehaald waarna 1 hoekje van de batterij heel lichtjes leek uit te steken en niet helemaal vlak in de telefoon lag. De batterij 'terug' duwen hielp niet, dus ik gok toch dat er een soort uitzetting door oververhitting heeft plaats gevonden?

Denk dat ik de batterij voor de zekerheid maar ga laten vervangen, vond hem de laatste maand al opvallend snel(ler) leeglopen. Iemand hier ervaring mee? Er zijn wel filmpjes, maar blijf dit best gevaarlijk vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:18
Kwakkies schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:16:
Gister haalde ik mijn beschermhoesje van mijn MI5, en tot mijn verbazing zag ik in het midden aan de zijkant een aardige speling tussen de telefoon en back cover. Normaal gesproken moet je deze cover er echt met een zuignap afhalen.

Aandrukken lukte niet, de cover 'klikte' namelijk helaas niet, dus de gehele cover er maar af gehaald waarna 1 hoekje van de batterij heel lichtjes leek uit te steken en niet helemaal vlak in de telefoon lag. De batterij 'terug' duwen hielp niet, dus ik gok toch dat er een soort uitzetting door oververhitting heeft plaats gevonden?

Denk dat ik de batterij voor de zekerheid maar ga laten vervangen, vond hem de laatste maand al opvallend snel(ler) leeglopen. Iemand hier ervaring mee? Er zijn wel filmpjes, maar blijf dit best gevaarlijk vinden....
Laatst wilde ik ook de batterij van mijn Mi 5 vervangen. Dat ging niet volgens plan. Die van mij was ook uitgezet en tijdens het omhoog wippen blijkbaar er in geprikt of iets dergelijks. Kwam een steekvlam van zo'n 20 cm uit. Gelijk onder de kraan gehouden en gelukkig is er niets anders in de fik gestoken. Telefoon is nu dus afgeschreven, gebruik nu een OnePlus X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kwakkies Het lijkt mij toch niet waarschijnlijk dat het door uitzetting komt, hoeveel graden zou de batterij dan moeten worden. Volgens mij is er ook softwarematig diverse beveiligingen ingebouwd om zoiets te voorkomen. Had je nog wel een melding of dergelijke op jouw telefoon gezien m.b.t. de temperatuur?

@kahraman11 Ik neem aan dat je kunststof gereedschap gebruikt en niet zomaar door een batterij kan prikken?? Was er ook een specifieke reden om de batterij te vervangen?

Ik schrik wel van de verhalen en ben echt benieuwd of 'we' als mi5-eigenaren bang moeten worden dat we hier een variant van de galaxy note 7 in huis hebben...

Heel iets anders; is het mogelijk om de (officiele) global rom te rooten? Gebruik je hier dezelfde methode voor als bij het rooten van de xiaomi.eu-build? Ik overweeg namelijk om toch de software direct van de fabrikant te gebruiken met de hoop op meer optimalisatie, een langere levensduur en ook zekerheid met betrekking tot de veiligheid beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:04:
@Kwakkies Het lijkt mij toch niet waarschijnlijk dat het door uitzetting komt, hoeveel graden zou de batterij dan moeten worden. Volgens mij is er ook softwarematig diverse beveiligingen ingebouwd om zoiets te voorkomen. Had je nog wel een melding of dergelijke op jouw telefoon gezien m.b.t. de temperatuur?
Ondanks de beveiligingen kan er jammer genoeg altijd een fabricagefout zijn of iets falen. Google eens op 'battery swelling' of 'swollen battery' dan zie je naast Samsung ook Nexus, Macbook, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:05
@Verwijderd ik was anderhalve maand geleden wel in Amerika en bij Las Vegas met 48 graden overdag werd de telefoon tijdens foto's maken wel extreem traag en kreeg ik 2x de oververhitting melding (op dat moment was de telefoon 45+ graden). Ik heb het gevoel dat het sindsdien bergafwaarts gegaan is, en het probleem misschien sindsdien al speelt, alleen heb ik tot afgelopen weekend de beschermhoes er niet afgehaald waardoor ik dit helaas niet zeker kan weten.

Morgen vertrek ik 2 weken naar Rhodos, zit heel erg in dubio of ik het erop moet gokken ja/nee. Bij de spleet komt wel een soort lijmgeur vrij (de batterij?)
Verder functioneert de telefoon normaal, ook de temperatuur bij normaal gebruik, alleen loopt hij voor mijn gevoel iets sneller leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

Net mijn telefoon ge-update naar de Xiaomi.eu versie van MIUI9, lijkt inderdaad een stuk sneller te zijn. Sowieso het open van applicaties lijkt een stuk soepeler te gaan (of de overgang is gewoon zo netjes gedaan dat het me niet opvalt).

Zeker een aanrader dus als je het mij vraagt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits28
Ik draai al een tijdje LOS op mijn unlocked MI5. Vanwege mijn nieuwsgierigheid zou ik de nieuwe Miui wel een keer willen proberen.
Is mijn toestel weer gelocked als ik Miui flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Frits28 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:33:
Ik draai al een tijdje LOS op mijn unlocked MI5. Vanwege mijn nieuwsgierigheid zou ik de nieuwe Miui wel een keer willen proberen.
Volgens mij niet. Dat is toch gekoppeld aan je Mi account?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Frits28 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:33:
Als je xiaomi.eu rom gaat flashen, wordt het sowieso niet gelocked. Anders zou het namelijk niet werken.

Bij de officiele versies (global en china) bestaat die kans wel zover ik heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits28
FightingAce en Sifir05 dank. Voorzichtigheid geboden dus.
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:38:
[...]

Als je xiaomi.eu rom gaat flashen, wordt het sowieso niet gelocked. Anders zou het namelijk niet werken.

Bij de officiele versies (global en china) bestaat die kans wel zover ik heb begrepen.

[ Voor 7% gewijzigd door Frits28 op 28-08-2017 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Frits28 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:44:
FightingAce en Sifir05 dank. Voorzichtigheid geboden dus.

[...]
Ik heb het nog even bij mij gecontroleerd. Ben van Lineage terug naar Miui gegaan (Global Beta) en de bootloader is nog steeds unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FightingAce schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:19:
[...]
Ik heb het nog even bij mij gecontroleerd. Ben van Lineage terug naar Miui gegaan (Global Beta) en de bootloader is nog steeds unlocked.
Wil je ons ook informeren over root toegang bij global rom? Is dat mogelijk? Werkt OTA dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Verwijderd schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:56:
[...]

Wil je ons ook informeren over root toegang bij global rom? Is dat mogelijk? Werkt OTA dan nog?
Ik gebruik geen root, dus daar kan ik niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits28
Verwijderd schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:56:
[...]

Ja hoor, geen probleem. Alles blijft gewoon werken.
Even zoeken en er zijn legio handleidingen te vinden. Ook op tweakers.

Verwijderd

Miui 8.5.3.0 global stable is beschikbaar via OTA.

• Loekkiee
Even gekopieerd van XDA omdat ik even geen tijd heb om te vertalen, maar dit is mijn probleem:

Sorry, maar op tweakers verwachten we toch een post in het Nederlands. Toch maar even vertalen dan d:)b

Wie kan mij hierbij helpen? Alvast bedankt!

[ Voor 67% gewijzigd door 13art op 23-09-2017 23:10 ]

Verwijderd

Ik zou zeggen:
TWRP backup restoren.
firmware_miui_7.7.13_dev.zip (recommended) flashen.
lineage-14.1-20170919-nightly-gemini-signed.zip flashen.

Je augustus versie heeft mogelijk nog een oude firmware. En dat zou gelijk de nieuwste rom flashen, want die heeft geen issues. Enkele versies ervoor had een gps issue.

Wel vreemd dat je met de oude situatie van 1 aug niet kunt booten. Ik hoop dat je een twrp backup hebt. Daarmee kun je de vorige stand terugzetten. Anders zul je een clean flash moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Heb sinds een tijdje de Mi5. Opzich niet ontevreden, maar merk dat er in de background heel veel apps afgesloten worden om accu te besparen. Ook is er een app die ik wil gebruiken om scooters te huren (ik woon in Duitsland), maar die kan ik niet in de playstore vinden en alleen via een omweg installeren.

Wat is in jullie opinie de beste ROM? Ik zit zelf op MIUI Globel 8.2 Stable. Ik twijfel om te switchen naar LineageOS of MIUI EU Multilanguage. Iemand die me hier in advies kan geven? Wat zijn jullie ervaringen. Bedankt voor de hulp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
MIUI is inderdaad nogal agressief in het afsluiten van apps. Wel vreemd dat je die huur-app niet kan vinden in de play store. Misschien omdat jouw toestel als rooted wordt gedetecteerd? Waar heb je het gehaald?

Bij de meeste custom ROM's is de camera wat minder. Maar voor de rest zie ik enkel voordelen, minder bloated, minder miui apps, ... Zelf draai ik nu Paranoid Android op mijn Mi5, de vriendin LOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
vingibson schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:08:
Heb sinds een tijdje de Mi5. Opzich niet ontevreden, maar merk dat er in de background heel veel apps afgesloten worden om accu te besparen. Ook is er een app die ik wil gebruiken om scooters te huren (ik woon in Duitsland), maar die kan ik niet in de playstore vinden en alleen via een omweg installeren.

Wat is in jullie opinie de beste ROM? Ik zit zelf op MIUI Globel 8.2 Stable. Ik twijfel om te switchen naar LineageOS of MIUI EU Multilanguage. Iemand die me hier in advies kan geven? Wat zijn jullie ervaringen. Bedankt voor de hulp. :)
MIUI is daar heel agressief in, al kan je de Battery saver wel uitschakelen (Settings/Bnattery/Power).

Verwacht zoals al gezegd minder camera kwaliteit bij de custom roms, ik stoorde me er zelf niet aan. Foto's waren mijn inziens goed genoeg. Wat me het meest stoorde was de lagere audiokwaliteit, met name hoorbaar bij gebruik van een koptelefoon en lage volumes. Niet onoverkomelijk, maar wel merkbaar. Heb alleen ervaring met LOS trouwens. En de interface daarvan vind ik prettiger dan MIUI, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
D-Three schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:22:
MIUI is inderdaad nogal agressief in het afsluiten van apps. Wel vreemd dat je die huur-app niet kan vinden in de play store. Misschien omdat jouw toestel als rooted wordt gedetecteerd? Waar heb je het gehaald?

Bij de meeste custom ROM's is de camera wat minder. Maar voor de rest zie ik enkel voordelen, minder bloated, minder miui apps, ... Zelf draai ik nu Paranoid Android op mijn Mi5, de vriendin LOS.
FightingAce schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:02:
[...]

MIUI is daar heel agressief in, al kan je de Battery saver wel uitschakelen (Settings/Bnattery/Power).

Verwacht zoals al gezegd minder camera kwaliteit bij de custom roms, ik stoorde me er zelf niet aan. Foto's waren mijn inziens goed genoeg. Wat me het meest stoorde was de lagere audiokwaliteit, met name hoorbaar bij gebruik van een koptelefoon en lage volumes. Niet onoverkomelijk, maar wel merkbaar. Heb alleen ervaring met LOS trouwens. En de interface daarvan vind ik prettiger dan MIUI, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik snap er ook niets van dat ik die huur-app niet kan vinden. Het gaat om de app COUP eScooter Sharing. In de Play store krijg ik Your device isn't compatible with this version...

Belangrijkste reden dat ik nog niet geswitched ben van ROM is omdat ik zo blij ben met de camera van MIUI. Maar als ik sommige apps niet kan draaien en er veel afgesloten wordt in de background is het ook niet ideaal. Verder vaak problemen als ik de telefoon gebruik in combinatie met een headset.

Denk dat de interface van LineageOS me ook aan zal spreken aangezien het erg lijkt op Cyanogen wat ik vroeger ook op mijn oude Samsung Galaxy S3 had.

Vind het dus erg moeilijk om de juiste ROM te kiezen. Thanks voor de reacties in elk geval. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
vingibson schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:56:
[...]

[...]

Ik snap er ook niets van dat ik die huur-app niet kan vinden. Het gaat om de app COUP eScooter Sharing. In de Play store krijg ik Your device isn't compatible with this version...

Belangrijkste reden dat ik nog niet geswitched ben van ROM is omdat ik zo blij ben met de camera van MIUI. Maar als ik sommige apps niet kan draaien en er veel afgesloten wordt in de background is het ook niet ideaal. Verder vaak problemen als ik de telefoon gebruik in combinatie met een headset.

Denk dat de interface van LineageOS me ook aan zal spreken aangezien het erg lijkt op Cyanogen wat ik vroeger ook op mijn oude Samsung Galaxy S3 had.

Vind het dus erg moeilijk om de juiste ROM te kiezen. Thanks voor de reacties in elk geval. _/-\o_
Ik betwijfel alleen of die app wel compatibel gaat zijn met bijv. LOS. Zelfde Android versie namelijk en als een unlocked bootloader het probleem is, zou een losse apk dat ook op moeten lossen en gaat LOS ook niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
vingibson schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:56:
Eens gekeken en bij mij ook niet compatibel. Blijkbaar wel met de Redmi 3 die nog in mijn devices staat (maar niet meer heb). Misschien eens contact op nemen met de maker?

Waar heb je het toestel vandaan? Is het reeds unlocked?

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 23-10-2017 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
Ik had hiervoor een Redmi 3s, daar werkte hij inderdaad probleemloos op. Xiaomi Mi5 heb ik van Banggood. Zit een Global ROM op. Heb wel laatst de bootloader unlocked, maar dat heeft tot nu toe geen verschil gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:55
Ik draai al een jaar xiaomi.eu miui 8, ze laatste op android M, vanwege xposed framework, nu die uit is voor N komt solarwarez misschien met een versie die werkt voor miui 9 van xiaomi.eu

Heb best wel wat apps toegestaan zonder battery killing enzo, WhatsApp berichtjes die die binnenkwamen etc waren toen gewoon opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Sinds kort af en toe last van een reboot (of dat denk ik toch want de telefoon vraagt om de sim-code terug in te geven). Maar vandaag had ik dit plots 2 keer na dit gisteren ook al voor te hebben gehad. Zo snel op elkaar gebeurt dit normaal niet.

En plots was de telefoon deze middag volledig uit en niet meer aan te krijgen.Power-knop lang inhouden, toetsencombinaties, aan de lader koppelen, ... Niks hielp dus ik vreesde al terug op zoek te moeten naar een nieuwe telefoon. Deze avond heb ik dan de telefoon open gemaakt en de batterij losgekoppeld. Na terug aan te koppelen wou de telefoon terug aan en nu werkt hij weer perfect.

Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

D-Three schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:02:
Sinds kort af en toe last van een reboot (of dat denk ik toch want de telefoon vraagt om de sim-code terug in te geven). Maar vandaag had ik dit plots 2 keer na dit gisteren ook al voor te hebben gehad. Zo snel op elkaar gebeurt dit normaal niet.

En plots was de telefoon deze middag volledig uit en niet meer aan te krijgen.Power-knop lang inhouden, toetsencombinaties, aan de lader koppelen, ... Niks hielp dus ik vreesde al terug op zoek te moeten naar een nieuwe telefoon. Deze avond heb ik dan de telefoon open gemaakt en de batterij losgekoppeld. Na terug aan te koppelen wou de telefoon terug aan en nu werkt hij weer perfect.

Vreemd...
Dat is echt heel apart. Gelukkig dat hij het weer doet, maar toch, het klinkt heel vreemd.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Over op Lineage OS, voor Android 7, en met de nieuwe Xposed werkt het allemaal wel netjes. Erg blij met de functionaliteit etc van Lineage, het enige is dat ik het idee heb dat mijn batterij harder gaat, zowel in rust als in gebruik. Ook na meer dan een week nog.
Dat gezegd hebbende heb ik ook greenify en amplify nog niet geinstalleerd, omdat ik eerst zonder wilde testen. Ik merk wel dat Lineage minder aggressief is dan MIUI wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:18

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

*knip*. Ook als je geen reactie in de V&A krijgt, hoort het niet op het forum thuis.

Die van mij is gebricked omdat de USB het niet meer doet (behalve laden), ik denk door een slechte lader. Maar ik heb nog wel garantie. Ik heb ook de accu moeten loshalen en heb daarmee een schroefje kwijtgeraakt en de sticker er niet zorgvuldig afgehaald.

En door een fout heb ik een full wipe gedaan i.p.v. een data wipe toen ik een upgrade wilde doen naar MIUI9+Android 7.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 05-12-2017 10:26 ]

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Ik wilde voor het installeren van de laatste LineageOS mijn firmware updaten, maar als ik deze download van de officiele site krijg ik alleen een WinRAR archief bestand en niet een WinRAR zip-archief bestand. Doordat het geen zip is zie ik hem niet in TWRP. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Loekkiee schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:58:
Doordat het geen zip is zie ik hem niet in TWRP. Hoe kan dit?
Ik heb net even gekeken op LineageOS.org en ik zie gewoon een zip-file staan. Ook wordt er bij mij ook gewoon een Zip file gedownload.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loekkiee
Fuck, ik heb op de verkeerde link geklikt zie ik. Had de fastboot package gedownload ipv de flashable firmware :') Maargoed, is gelukt nu! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Loekkiee schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:28:
Had de fastboot package gedownload ipv de flashable firmware
Waar vind je fastboot images?

Overigens kan je ook via 'Instellingen' -> 'Over de telefoon' -> 'Software-updates' de nieuwe builds downloaden en installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loekkiee
rens-br schreef op woensdag 6 december 2017 @ 17:34:
[...]

Waar vind je fastboot images?

Overigens kan je ook via 'Instellingen' -> 'Over de telefoon' -> 'Software-updates' de nieuwe builds downloaden en installeren.
Had hier die zin gelezen waarin staat dat je firmware moet updaten naar minimaal 7.7.6, en op de eerstvolgende linker erachter geklikt. Maar daar staat dus nog fastboot images tussen, beetje verwarrend. Regeltje verder staat de link naar firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Het uitvallen van een paar weken geleden was blijkbaar het begin van het einde. Sindsdien nog enkele keren uitgevallen maar iedere keer moeilijker om de telefoon terug aan de praat te krijgen. En sinds vorige week vrijdag is er geen leven meer in te krijgen.

Niet echt happy omdat de telefoon nog geen jaar oud is. Ik had gehoopt met deze wat langer te doen wegens de hogere specs en de goede custom roms....

Momenteel terug aan de slag met mijn oude backup Sony die het intussen al 7 jaar doet! :P Maar dat is ook niet echt houdbaar met 512MB RAM en 320Mb opslag ;) Echter nog geen idee wat ik nu ga kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Ik heb mijn Xiaomi Mi5 nu +- 18 maanden in bezit.

Helaas laatste weken lijkt mijn batterij achteruit te gaan. Soms valt hij uit bij 20% resterende accu. Als ik dan iets later hem weer opstart heb ik soms nog 10% batterij. Het probleem is dus dat mijn batterij percentage niet betrouwbaar is. Misschien wordt het tijd voor een nieuwe batterij, of zijn er nog mogelijkheden om hem de kalibreren? Zeker met temperatuursverschillen merk ik het enorm.

Ik draai nog een oude versie van android en miui, maar wil deze dit weekend updaten.

Huidige android 6.0.1, miui 8.0.6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
user_tweakers schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 13:12:
Ik heb mijn Xiaomi Mi5 nu +- 18 maanden in bezit.

Helaas laatste weken lijkt mijn batterij achteruit te gaan. Soms valt hij uit bij 20% resterende accu. Als ik dan iets later hem weer opstart heb ik soms nog 10% batterij. Het probleem is dus dat mijn batterij percentage niet betrouwbaar is. Misschien wordt het tijd voor een nieuwe batterij, of zijn er nog mogelijkheden om hem de kalibreren? Zeker met temperatuursverschillen merk ik het enorm.

Ik draai nog een oude versie van android en miui, maar wil deze dit weekend updaten.

Huidige android 6.0.1, miui 8.0.6.0
Had ik ook op MIUI op een gegeven moment. Draai nu LineageOS, geen spijt, en ook geen problemen met batterij meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Bij de laatste weekly builds van xiaomi.eu op mijn Mi5 merk ik dat het geluid via de koptelefoon op zachtere volumes behoorlijk beroerd is.
Hoewel ik de laatste maanden geen Xiaomi Piston3 meer gebruik wegens een draadbreukje en dus op dit moment gebruik maak van oude simpele in-ears heb ik toch het vermoeden dat het met de rom te maken heeft.

Het klinkt alsof er een soort minimale geluidssterkte nodig is, onder die sterkte is het stil en boven die drempelwaarde hoor je dus bijvoorbeeld spraak maar ook gelijk een bak ruis, is de spraak afgelopen dan valt het stil en is ook (fractie van een seconde later) de ruis weg.

Die Piston oortjes zullen ongetwijfeld een hogere weerstand hebben dan de huidige in-ears, zou dit die ruis kunnen verklaren?
Ik heb zo'n vermoeden dat deze ruis ontstaan is nadat men een fix gemaakt heeft voor het lage volume van de hoofdtelefoonuitgang, iets wat ik nooit als probleem ervaren heb aangezien ik bij het inslapen vaak luister op een zo laag mogelijk volume.

Hebben gebruikers van LineageOS ook last van dit fenomeen op de hoofdtelefoon aansluiting?

Sinds xiaomi.eu zelfs de Google assistent geintegreerd heeft in hun rom lonkt LineageOS behoorlijk, zeker omdat ik niet zo'n fan ben van al die Google integratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Titus schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 13:24:
[...]

Had ik ook op MIUI op een gegeven moment. Draai nu LineageOS, geen spijt, en ook geen problemen met batterij meer gehad.
en inmiddels geupdate naar: 7.12.21 en tot nu toe geen batterijproblemen meer.
PalingDrone schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 14:02:
Bij de laatste weekly builds van xiaomi.eu op mijn Mi5 merk ik dat het geluid via de koptelefoon op zachtere volumes behoorlijk beroerd is.
Hoewel ik de laatste maanden geen Xiaomi Piston3 meer gebruik wegens een draadbreukje en dus op dit moment gebruik maak van oude simpele in-ears heb ik toch het vermoeden dat het met de rom te maken heeft.

Het klinkt alsof er een soort minimale geluidssterkte nodig is, onder die sterkte is het stil en boven die drempelwaarde hoor je dus bijvoorbeeld spraak maar ook gelijk een bak ruis, is de spraak afgelopen dan valt het stil en is ook (fractie van een seconde later) de ruis weg.

Die Piston oortjes zullen ongetwijfeld een hogere weerstand hebben dan de huidige in-ears, zou dit die ruis kunnen verklaren?
Ik heb zo'n vermoeden dat deze ruis ontstaan is nadat men een fix gemaakt heeft voor het lage volume van de hoofdtelefoonuitgang, iets wat ik nooit als probleem ervaren heb aangezien ik bij het inslapen vaak luister op een zo laag mogelijk volume.

Hebben gebruikers van LineageOS ook last van dit fenomeen op de hoofdtelefoon aansluiting?

Sinds xiaomi.eu zelfs de Google assistent geintegreerd heeft in hun rom lonkt LineageOS behoorlijk, zeker omdat ik niet zo'n fan ben van al die Google integratie.
Met de laatste software van 23-12-2017 geen problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mi5 met LineageOS 14.1 cadeau gedaan aan een familielid met vodafone sim. Hij kampt nu met hele hoge batterijverbruik bij mobiel internet, bij wifi niet, waarschijnlijk verklaarbaar vanwege het constant zoeken naar 4g ivm ontbreken 800mhz band. Ik ben ervan bewust dat het nooit optimaal zal werken, maar nu is mijn vraag of iemand een idee heeft om hier verbetering in te brengen? Van hem hoeft het niet perse 4g te zijn, 3g zou ook voldoen.

Bij instellingen-mobiele netwerken kan hij niet kiezen tusssen 2g 3g 4g bij voorkeursbetwerk, maar krijgt een hele waslijst met gsm/wcda/evdo/cdma/etcetc. (Indien nodig kan ik hem nog vragen om even een printscreen te maken van die lijst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:01:
Mijn mi5 met LineageOS 14.1 cadeau gedaan aan een familielid met vodafone sim. Hij kampt nu met hele hoge batterijverbruik bij mobiel internet, bij wifi niet, waarschijnlijk verklaarbaar vanwege het constant zoeken naar 4g ivm ontbreken 800mhz band. Ik ben ervan bewust dat het nooit optimaal zal werken, maar nu is mijn vraag of iemand een idee heeft om hier verbetering in te brengen? Van hem hoeft het niet perse 4g te zijn, 3g zou ook voldoen.

Bij instellingen-mobiele netwerken kan hij niet kiezen tusssen 2g 3g 4g bij voorkeursbetwerk, maar krijgt een hele waslijst met gsm/wcda/evdo/cdma/etcetc. (Indien nodig kan ik hem nog vragen om even een printscreen te maken van die lijst)
Volgens mij is GSM het 2g netwerk en WCDMA het 3g netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
PalingDrone schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 14:02:

Dat was mijn grootste ergernis met LineageOS ivm de stock rom. Geen idee hoe het nu is, ben een aantal maanden geleden weer terug naar stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
In dat geval zou ik er dus niet op achteruit gaan wanneer ik de huidige .eu rom omruil voor LineageOS.

Fotokwaliteit is eenvoudig te herstellen door het flashen van een .zip en qua veiligheid en microG ga ik er dan ook op vooruit.

Vanmiddag eens proberen een tweetal uurtjes er aan te wagen om de huidige Lineage er op te flashen.

[ Voor 53% gewijzigd door PalingDrone op 26-12-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Iemand al een scherm aangeschaft inclusief frame? Ben zelf bang dat als ik er een nieuw scherm op ga plakken, dit gigantisch mis gaat. Ook ivm eravringen bij andere toestellen waarbij die 3m tape zo slecht is dat het scherm toch weer vanzelf loslaat.

Daarom ben ik op zoek naar een LCD met frame zodat het vervangen een stuk makkelijker gaat. Op Aliexpress staat genoeg. Maar moeilijk te zien natuurlijk of deze van fantsoenlijke kwaliteit zijn. Op Aliexpress geeft toch iedereen 5 sterren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Inmiddels ben ik een weekje over op LineageOS in combinatie met MicroG en...

Ben ik nog niet volledig overtuigd.
Wat ik prettig vind is de responsiveness, alles wat werkt gaat merkbaar vlotter dan met de xiaomi.eu weekly rom, de instellingen zijn overzichtelijker en de accuduur is aanmerkelijk beter.
Lineage bevalt wat dat betreft prima, verder is het vrij basic qua features. Miui is een veel completer OS met veel ingebakken apps wat ik op zich ook niet echt verkeerd vond.

Wat mij bij Miui begon tegen te staan was de opgedrongen "assistant" en in mindere mate de geintegreerde clouddiensten em het feit dat Ik liever wat meer controle heb over mijn eigen hardware, daarin is Lineage een stuk overzichtelijker en beter te tweaken.

MicroG is duidelijk nog alpha software, het werkt, gedeeltelijk, maar biedt zeker hoop voor de toekomst.
Ik gebruik de fork van Lineage met MicroG en het installeren van deze rom ging ook zonder problemen.

Helaas werkt nog niet alle functionaliteit die je normaal standaard bij de "Google services" krijgt.
Zo is "casten" helaas nog niet mogelijk en laat dat nou net iets zijn wat ik regelmatig gebruik.
Push notificaties, in bijvoorbeeld Signal, werken wel gewoon goed en wat een verademing is na Miui, notificaties komen wel altijd en snel binnen (dat was iets wat ik maar niet lekker werkend kreeg en waar ik mij behoorlijk aan bleef irriteren)

Voorlopig speel ik nog even door met deze combinatie maar ik vrees dat MicroG binnenkort wel vervangen gaat worden voor een andere variant van de Gservices en mocht iemand nog een tip hebben om de "Assistant" uit de xiaomi.eu rom te slopen dan hoor ik dat graag, zoals ik al zei, Miui is echt niet zo verkeerd, zeker de .eu variant niet.

edit 5-1-2018:

Na het installeren van de vermaledijde originele Youtube app werkt casten wel gewoon :)

edit 19-1-2018:

Mwah wbt MicroG, ik ben nog niet overtuigd, ga nu eens kijken of mi-Globe mij tevreden kan stellen, ben benieuwd of de rom die ik hier kan bouwen gaat bevallen.

[ Voor 9% gewijzigd door PalingDrone op 19-01-2018 21:34 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:40
Wie heeft er ervaring met het vervangen van de batterij, die van mij is inmiddels aan het eind van zn leven en wil de batterij vervangen. Filmpjes op YT laten zien dat het heel simpel is, maar is dat ook echt zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
PalingDrone schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:42:Mwah wbt MicroG, ik ben nog niet overtuigd, ga nu eens kijken of mi-Globe mij tevreden kan stellen, ben benieuwd of de rom die ik hier kan bouwen gaat bevallen.
Een specifieke reden waarom deze en bijvoorbeeld niet opengapps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
D-Three schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:39:
[...]

Een specifieke reden waarom deze en bijvoorbeeld niet opengapps?
Om eerlijk te zijn draai ik nog steeds Lineage met MicroG, casten van het scherm van de Mi5 naar een Sony Android tv werkt uitstekend.
Op zich zou alleen Lineage ook voldoen ware het niet dat ik Signal gebruik en zonder MicroG komen push notificaties niet door.
Mails komen binnen in K-9 Mail daar heb ik geen aparte Gmail app voor nodig.
Je kan apps installeren via Yalp store, automagische updates van belangrijke apps die te vinden zijn in F-Droid werkt ook gewoon.

Voor het waarom MicroG en niet OpenGapps verwijs ik je graag naar de FAQ van MicroG.

Ik probeer er voornamelijk minder resources gebruik en battery drain mee te bereiken, OpenGapps in een pico variant staat zeker op de planning om eens te gaan proberen, mede omdat het behoorlijk configureerbaar blijkt te zijn (nu ik mij een beetje heb ingelezen)

[ Voor 14% gewijzigd door PalingDrone op 26-01-2018 06:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frits28
Op mijn MI5 met de laatste Lineage 8.1.0 en laatste firmware kom ik een vreemd probleem tegen. De ontvangst van 4G geeft gemiddeld niet zoveel problemen ondanks het ontbreken van een paar banden bij Vodafone. Meeste tijd heb ik netjes 4G bereik.Simkaart 1 instellen op LTE/WCDMA en kaart 2 op wereldwijd.
Nu is het raar dat het 4G bereik volledig wegvalt als de 2e simkaart niet geplaatst is. Hoe ik het ook instel, ik kom niet verder dan H+. Plaats is de 2e kaart terug, hupsakee meteen weer 4G.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen.
Overigens draait Lineage 8.1.0 als een zonnetje, nog geen problemen tegen gekomen. Ik heb er ook een tijdje Cosmic 8.1.0 op gehad en die deed het ook prima. Maar op de één of andere manier kom ik meestal weer terug bij Lineage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ook LOS 15.1 (nu build 20180125) en had al een half jaar geen 4G. Ik lees jouw bericht en stopte een 2e simkaart erin. En ja hoor, ik heb 4G! Dank! Tweede simkaart vervangen door een inactieve simkaart, en nog steeds 4G. Toen de 2e simkaart weggehaald, en na 2x reboots nog steeds 4G op de 1e Vodafone simkaart! Niet logisch, maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits28
Schiet mij maar lek. Dat van de inactieve kaart had ik nog niet geprobeerd, maar het werkt inderdaad. Ook na het verwijderen nog steeds 4G. Het kan er ook mee te maken hebben dat de tweede kaart niet van dezelfde provider is. Ik heb er een kaart van simpel ingestopt en inderdaad; 4G. Kaart eruit gehaald en nog steeds 4G. Dat was met de twee Vodafone kaarten niet zo. Wel 4G met twee kaarten maar niet met 1 kaart.
Geen idee waarom. Mocht er iemand zijn die een verklaring heeft hoor ik het graag, Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Voorlopig 4G onder het motto; vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd @Frits28

Voorkom je met die tweede sim ook batterydrain op 4g/3g of hebben jullie daar sowieso geen last van? Want daar hebben wij last van op een enkele vodafone sim icm Lineage, 14.1 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits28
Siffir05. Nee, ik heb geen last van batterydrain. Kan op mijn sloffen een dag vooruit in alle omstandigheden.
Je kan eventueel experimenteren met een app die het achtergrond gebruik van apps beperkt. Die gebruikte ik wel met LOS 14.1 maar nu met LOS 15.niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook geen battery drain en kom een dag ook wel gemakkelijk door. De accu gaat wel sneller achteruit dan vroeger, maar hij is ook al bijna 2 jaar oud.
Je kunt allerlei accu besparing opties instellen, maar dat gaat ten koste van de kwaliteit. Batterij profiel 'extreme energiebesparing' verlaagt bijvoorbeeld de helderheid van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits28
Ben ik met je eens qtekker. Er zijn echter ook apps waarvan ik het nut zie om ze op de achtergrond te laten draaien. Als voorbeeld de AH app of de CNN app. Daar kijk ik af en toe op maar zeker niet elke dag. Die hoeven van mijn niet op de achtergrond actief te blijven. Ik heb, eerlijk gezet geen idee of het veel energie gebruikt, maar als het veel apps zijn is het altijd een besparing om ze uit te zetten.
Als ik het helemaal verkeerd heb hoor ik het graag,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd @Frits28

Jullie weten dat er onder instellingen - privacy - privacybescherming - langdrukken op app op lijst er allerlei zaken aan/uit gezet kan worden? Dus ook of de app mag starten op achtergrond e.d. (Ohw ja, uiteraard alleen op lineage)

Hier is de batterydrain echt door mobiel internet van vodafone.. met wifi is het vrij normaal en ook met tmobile sim.. zodra we uit huis zijn, begint het drainen met vodafone. Denk dat we binnenkort weer miui uitproberen om dit te tackelen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2018 19:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:25
Wonkbonko schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:34:
Wie heeft er ervaring met het vervangen van de batterij, die van mij is inmiddels aan het eind van zn leven en wil de batterij vervangen. Filmpjes op YT laten zien dat het heel simpel is, maar is dat ook echt zo?
Ja dit is écht zo. Mits je de juiste tools hebt is het binnen een kwartiertje gedaan.
Dus als je een zuignap (zuignap tang evt) hebt, plastic platte tool voor de connetors en het juiset formaat schroeven draaier heb is het eenvoudig. Let op de schroefjes die 'verborgen' zijn onder Mi logo, en dat je alle schroeven op dezelfde plek weer terug stopt ;)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Iemand een idee waar ik de Mi5 nieuw of tweedehands kan kopen in de kleur zwart? Vanwege de afmetingen van het toestel gaat mijn voorkeur uit naar deze ipv de 5s of 6 maar ik kan hem nergens vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frits28
Gewoon even marktplaats in de peiling houden. Ze staan er niet elke week op maar komen toch regelmatig voorbij.
Of nog een paar weken wachten. Zodra de mi7 uitkomt is die van mij beschikbaar 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Iemand hier al ervaring met Lineage 15.1 op de Mi 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
FightingAce schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:55:
Benieuwd wanneer 15 in mijn MicroG smaakje verschijnt.
... en toch vind ik Miui nog steeds een erg gelikte Android variant.
Ga de aankomende weekly (na het Chinese nieuwjaar) er gewoon ff een weekje op draaien.
Lineage blijft overigens wel lekker snappy reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Is nog niet officieel uit right? Die van mij zit nog op 14.1.
Edit: Eens kijken wat 15.1 doet binnenkort :)

[ Voor 10% gewijzigd door Titus op 27-02-2018 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frits28
Na al een paar maanden de unofficial versie te hebben gedraaid nu een paar dagen de officiële versie van Lineage 15.1 op mijn toestel. Draait soepel, geen problemen tegen gekomen. Er is nog geen opengapps voor deze versie maar de Mindthegapps (die wordt aanbevolen) doet het prima en is te vergelijken met de pico versie van opengapps.
Al met al prima te gebruiken als daily driver.

Het enige lastige was het instaleren. Als je van 14.1 komt kan het naadloos met een dirty flash. Speciaal daarvoor is er de experimental versie en vanuit die versie kun je naar de weekly's. Als je van een unoffical versie kom moet je een clean flash uitvoeren. Zorg dus dat je alle foto's e.d gesaved hebt. Of maak gebruik van titanium backup. Dat ging bij bijna alle apps goed. Ik moest alleen mijn mail en agenda opnieuw instellen.

Ik heb de afgelopen periode ook een paar andere os-en gebruikt maar ik kom toch altijd weer uit bij Lineage. De bevalt me toch het beste. Ik ben niet zo van de toeters en bellen.
Succes met flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Frits28 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:27:
Na al een paar maanden de unofficial versie te hebben gedraaid nu een paar dagen de officiële versie van Lineage 15.1 op mijn toestel. Draait soepel, geen problemen tegen gekomen. Er is nog geen opengapps voor deze versie maar de Mindthegapps (die wordt aanbevolen) doet het prima en is te vergelijken met de pico versie van opengapps.
Al met al prima te gebruiken als daily driver.

Het enige lastige was het instaleren. Als je van 14.1 komt kan het naadloos met een dirty flash. Speciaal daarvoor is er de experimental versie en vanuit die versie kun je naar de weekly's. Als je van een unoffical versie kom moet je een clean flash uitvoeren. Zorg dus dat je alle foto's e.d gesaved hebt. Of maak gebruik van titanium backup. Dat ging bij bijna alle apps goed. Ik moest alleen mijn mail en agenda opnieuw instellen.

Ik heb de afgelopen periode ook een paar andere os-en gebruikt maar ik kom toch altijd weer uit bij Lineage. De bevalt me toch het beste. Ik ben niet zo van de toeters en bellen.
Succes met flashen.
Na een hele tijd op MIUI wil ik met 15.1 ook weer terug naar LOS, mis het toch wel.

Trouwens, OpenGApps 8.1 is nu ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits28
Ha,mooi FightingAce. Bedankt.
Weet iemand een manier om OpenGApps te vervangen voor Mindthegapps zonder een clean flash uit te voeren?
Als ik hem dirty flash blijven er dingen achter die bij Mindthegapps horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Helaas nog geen Xposed voor Lineage15, dus blijf nog even op 14 hangen vrees ik.
Wel erg benieuwd naar hoe 15 bevalt en of je er veel van merkt in het dagelijks gebruik.

[ Voor 2% gewijzigd door PalingDrone op 02-03-2018 17:13 . Reden: voortschrijdend inzicht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al enige tijd op 15.1. Ik ben er tevreden over. Echter 1 groot nadeel. Er is een mobiel netwerk standby battery drain waardoor de accu sneller opraakt dan bij 14.1. Het is geen LOS specifiek probleem, maar een Oreo probleem. Andere Oreo based roms en toestellen hebben er ook last van.
Als je LTE uitzet, en je gebruikt alleen 3G/H+ dan valt de drain mee.
Sommigen gebruiken LTE en hebben geen drain. De devs van LOS denken zelfs dat er geen drain is, en dat mobiel netwerk standby nu in Oreo zichtbaar is terwijl het in oudere versies niet werd meegeteld. Dat de accu sneller leeg raakt komt doordat het al meer dan 2 jaar oud is, zo luidt de theorie.
Enfin, veel mensen melden dat de SOT op 15.1 veel minder is dan op 14.1. Dat merk ik bij mijn toestel ook, maar ik haal het einde van de dag wel bij gemiddeld gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits28
Er zijn inderdaad veel klachten over de battery drain. Gelukkig heb er geen (merkbare) hinder van, op mijn sloffen haal ik het einde van de dag. Ik zal eens kijken of het uitschakelen van LTE iets uitmaakt.

De ontwikkelaars van het JDCteam hebben project treble beschikbaar gemaakt voor MI5. Het is nog in de ontwikkel fase en werkt nog niet voor de volle 100%.
Maar het is een leuke ontwikkeling. Ik ga het binnenkort eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Gisteren iets vreemds meegemaakt.
Ik draai nog steeds microG gebaseerd op de laatste Lineage.
Na een vrijwillige reboot deed mijn simkaart het spontaan niet, was niet beschikbaar en viel niet te benaderen.
De rest van de telefoon functioneerde normaal en er was niks geüpdatet of veranderd, slechts een reboot.
Was even bang dat de sim spontaan was overleden.
Na vele herstarts uiteindelijk maar eens de simkaart naar het 2e slot verplaatst en.... voila, alsof er niks aan de hand was werkt alles weer gewoon feilloos.
Nou weet ik niet of dit met Lineage, microG of met wellicht geoxydeerde contactjes op de sim te maken had maar hebben meer mensen een soortgelijke ervaring gehad?
-edit-
Voorlopige conclusie is dat de APN settings niet meer klopten, wie weet zijn die verloren gegaan met de overgang naar Lineage 15.

[ Voor 9% gewijzigd door PalingDrone op 18-03-2018 03:20 . Reden: Eureka momentje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
https://tweakers.net/nieu...ificeerde-toestellen.html

Ik ben benieuwd welke gevolgen bovenstaande gaat hebben op Lineage en andere custom roms. De goede support door custom roms heeft toch mijn keus voor de Mi 5 mede bepaald. Het zou zonde zijn als die mogelijkheden beperkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits28
Helemaal met je eens Alexander. Zonder custom rom had ik geen MI5 aangeschaft.
Op XDA las ik het volgende:
Google now blocks GApps on uncertified devices, but lets custom ROM users be whitelisted.
Voorlopig dus geen gevolgen voor de custom roms.
Daarnaast denk is dat Google ook wel inschat dat het blokkeren van custom roms nooit lang stand zal houden. Binnen de kortste keren zou een dergelijk blok omzeilt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Frits28 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:07:
Helemaal met je eens Alexander. Zonder custom rom had ik geen MI5 aangeschaft.
Op XDA las ik het volgende:
Google now blocks GApps on uncertified devices, but lets custom ROM users be whitelisted.
Voorlopig dus geen gevolgen voor de custom roms.
Daarnaast denk is dat Google ook wel inschat dat het blokkeren van custom roms nooit lang stand zal houden. Binnen de kortste keren zou een dergelijk blok omzeilt worden.
Dat lukt mij vrij aardig met de MicroG variant van Lineage, geen Google services nodig, toch push notificaties ontvangen en locatie diensten die werken, gewoon wekelijkse updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits28
Ik heb eigenlijk nooit goed naar die microG variant gekeken. Moet ik misschien toch eens gaan doen.
Bedankt PalingDrone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:55:
[...]

Ik zit al enige tijd op 15.1. Ik ben er tevreden over. Echter 1 groot nadeel. Er is een mobiel netwerk standby battery drain waardoor de accu sneller opraakt dan bij 14.1. Het is geen LOS specifiek probleem, maar een Oreo probleem. Andere Oreo based roms en toestellen hebben er ook last van.
Als je LTE uitzet, en je gebruikt alleen 3G/H+ dan valt de drain mee.
Sommigen gebruiken LTE en hebben geen drain. De devs van LOS denken zelfs dat er geen drain is, en dat mobiel netwerk standby nu in Oreo zichtbaar is terwijl het in oudere versies niet werd meegeteld. Dat de accu sneller leeg raakt komt doordat het al meer dan 2 jaar oud is, zo luidt de theorie.
Enfin, veel mensen melden dat de SOT op 15.1 veel minder is dan op 14.1. Dat merk ik bij mijn toestel ook, maar ik haal het einde van de dag wel bij gemiddeld gebruik.
Na een halve maand+ gebruik, merk je het nog steeds de lagere SOT en battery drain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Titus schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 10:01:
[...]

Na een halve maand+ gebruik, merk je het nog steeds de lagere SOT en battery drain?
Ik heb het id dat de laatste 2 a 3 updates van Lineage wel veel verbeterd hebben, vooral sinds die van de 26e lijkt mijn accu wat langer mee te gaan, ondanks dat de accu ook alweer 2 a 3 weken ouder is geworden ;)

-- edit 2 april --

WTF krijg ik bij de update van vandaag een melding over coins minen en een niet certified device ?!?!?!
heb screenshots maar momenteel onderweg en ff geen mogelijkheid tot screenshots hosten.
Denk dat dit te maken heeft met de 2 posts van @FightingAce en @Frits28

Deze berichten kwamen na de update als notificatie te voorschijn:

Een rode notificatie voor het ontgrendelen van het toestel na de update.

popup : Linea Genuine
"This device is uncertified and it didn.t pass the validation.
In order to avoid malicious usage of the device's resources, LOSCoins will be mined on this device.
keuze uit: Learn more, no en accept.

volgende popup na een "no" mijnerzijds:
LineaGenuine
The test returned error 0x00D6A18(wich is really really bad)
keuze uit: no way of accept

Na een hartelijk "no way" mijnerzijds de popup:
LineaGenuine
You cabn get a new certified build by compiling one using Br0Zip PRO.License can be purchased in the LOSCoin store.
keuze uit: sad of accept

Hier wat meer info: https://www.lineageos.org/Changelog-17/

Quote van bovenstaande link:
Just in case you were wondering: the LOSCoin Wallet app is coming to a device near you with next week’s LineageOS 14.1 and 15.1 builds.

Dat zal dan vandaag geweest zijn.

Goeie 1 april grap op 2 april? 8)7
Vorig jaar draaide ik omstreeks deze tijd geen lineage dus heb de fuzz destijds gemist maar het idee van 1 april is dat je grap op die datum betrekking moet hebben en niet op de week erna, anders weet ik ook nog wel wat te rellen...

[ Voor 71% gewijzigd door PalingDrone op 02-04-2018 12:40 . Reden: Mod was wakkerder dan ik :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
WTF krijg ik bij de update van vandaag een melding over coins minen en een niet certified device ?!?!?!
heb screenshots maar momenteel onderweg en ff geen mogelijkheid tot screenshots hosten.

Volgende keer graag even je post wijzigen ipv meerdere berichten onder elkaar :)

[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 02-04-2018 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
PalingDrone schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 10:09:
[...]

Ik heb het id dat de laatste 2 a 3 updates van Lineage wel veel verbeterd hebben, vooral sinds die van de 26e lijkt mijn accu wat langer mee te gaan, ondanks dat de accu ook alweer 2 a 3 weken ouder is geworden ;)

-- edit 2 april --

Deze berichten kwamen na de update als notificatie te voorschijn:

Een rode notificatie voor het ontgrendelen van het toestel na de update.

popup : Linea Genuine
"This device is uncertified and it didn.t pass the validation.
In order to avoid malicious usage of the device's resources, LOSCoins will be mined on this device.
keuze uit: Learn more, no en accept.

volgende popup na een "no" mijnerzijds:
LineaGenuine
The test returned error 0x00D6A18(wich is really really bad)
keuze uit: no way of accept

Na een hartelijk "no way" mijnerzijds de popup:
LineaGenuine
You cabn get a new certified build by compiling one using Br0Zip PRO.License can be purchased in the LOSCoin store.
keuze uit: sad of accept

Hier wat meer info: https://www.lineageos.org/Changelog-17/

Quote van bovenstaande link:
Just in case you were wondering: the LOSCoin Wallet app is coming to a device near you with next week’s LineageOS 14.1 and 15.1 builds.

Dat zal dan vandaag geweest zijn.

Goeie 1 april grap op 2 april? 8)7
Vorig jaar draaide ik omstreeks deze tijd geen lineage dus heb de fuzz destijds gemist maar het idee van 1 april is dat je grap op die datum betrekking moet hebben en niet op de week erna, anders weet ik ook nog wel wat te rellen...
1 april, kikker in je bil? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
FightingAce schreef op maandag 2 april 2018 @ 12:50:
[...]

1 april, kikker in je bil? :9
Nee, 2 april, ook de build date op 2 april en een counterfeit software melding die niet weg te krijgen valt zonder build prop te editten.
Meer malware dan een volkomen misplaatst geintje.

Op 1 april zijn dit soort dingen leuk,wanneer ik dit soort soort geintjes op 6 augustus ga uithalen kom ik ook niet weg met "omg 1 april lol"

[ Voor 17% gewijzigd door PalingDrone op 02-04-2018 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
PalingDrone schreef op maandag 2 april 2018 @ 13:11:
[...]

Nee, 2 april, ook de build date op 2 april en een counterfeit software melding die niet weg te krijgen valt zonder build prop te editten.
Meer malware dan een volkomen misplaatst geintje.

Op 1 april zijn dit soort dingen leuk,wanneer ik dit soort soort geintjes op 6 augustus ga uithalen kom ik ook niet weg met "omg 1 april lol"
Is misschien gewoon tijdzone afhankelijk? Ze halen elk jaar wel een geintje uit, moet kunnen toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
FightingAce schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:53:
[...]

Is misschien gewoon tijdzone afhankelijk? Ze halen elk jaar wel een geintje uit, moet kunnen toch.
Niks tijdzone, build date is 2 april, als je echt kan programmeren dan zet je zoiets in de vorige weekly, geeft een aardig beeld van dat hele Lineage en de professionaliteit daarvan.
Een goeie grap op 1 april kan ik best waarderen, ook wanneer de voorbereidingen al maanden vantevoren gestart worden, maar dit is echt gewoon gepruts.
Slechte grap, beetje jammer en met een wat pech een week tegen een nietwegswipebare notificatie aankijken.

-edit-
Nu wat minder boos want de zut draait prima met de laatste update alleen batterij SOT blijft behoorlijk matig maar dat zou ook de leeftijd van de accu kunnen zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door PalingDrone op 04-04-2018 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
PalingDrone schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:02:
[...]

Niks tijdzone, build date is 2 april, als je echt kan programmeren dan zet je zoiets in de vorige weekly, geeft een aardig beeld van dat hele Lineage en de professionaliteit daarvan.
Een goeie grap op 1 april kan ik best waarderen, ook wanneer de voorbereidingen al maanden vantevoren gestart worden, maar dit is echt gewoon gepruts.
Slechte grap, beetje jammer en met een wat pech een week tegen een nietwegswipebare notificatie aankijken.

-edit-
Nu wat minder boos want de zut draait prima met de laatste update alleen batterij SOT blijft behoorlijk matig maar dat zou ook de leeftijd van de accu kunnen zijn.
Je bent zeker niet de enige die de 'grap' niet kan waarderen ;) . Hoewel ik het wel geinig vind, kan ik me enige ergernis aan jouw kant wel voorstellen. Hangt er vermoedelijk ook een beetje van af of je je telefoon voor werk gebruikt of niet. Ach, wat dat betreft was het splash screen met de 'nieuwe' mascotte beter geslaagd.

https://www.reddit.com/r/...umbest_and_most_immature/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Na de update naar 15.1 is het toestel extreem traag geworden. Onder ander stotterende filmpjes. Ook de accuduur is slechter geworden.

Nog anderen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was afgelopen weekeinde in Duitsland en mijn Mi5 draaiend op LOS 15.1 had het grootste deel van de tijd geen internet verbinding, niet op 4G en ook niet op 3G. Mijn reisgenote heeft hetzelfde Vodafone abonnement en heeft op haar Samsung S7 wel internet.
Op de bestemming aangekomen bleek dat ik daar wel H+ had. En 30 km verderop weer niet. De S7 had overal data.
Ik heb alle combinaties bij voorkeursnetwerktype uitgeprobeerd, ook met toetsencombinatie *#*#4636#*#*

Iemand een idee wat er loos was?
Ervaring in Duitsland met Vodafone abonnement icm Mi5?
Ik ga binnenkort weer naar Dld en wil daarom al xiaomi.eu flashen hopende dat die het daar wel diet, maar het flashen wil nog niet lukken. Ik krijg foutmelding "no os installed".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Three schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:47:
Na de update naar 15.1 is het toestel extreem traag geworden. Onder ander stotterende filmpjes. Ook de accuduur is slechter geworden.

Bij een vorige build (ik weet niet meer welke) was ie inderdaad een keer extreem traag, o.a. stotterende video. Maar dat is inmiddels opgelost. Accu is een bekend probleem, al heeft niet iedereen er last van. Mobiel netwerk standby slurpt veel accu. Oorzaak is niet bekend. Andere roms hebben er ook last van, dus men verdenkt Oreo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:03:
Ik was afgelopen weekeinde in Duitsland en mijn Mi5 draaiend op LOS 15.1 had het grootste deel van de tijd geen internet verbinding, niet op 4G en ook niet op 3G. Mijn reisgenote heeft hetzelfde Vodafone abonnement en heeft op haar Samsung S7 wel internet.
Op de bestemming aangekomen bleek dat ik daar wel H+ had. En 30 km verderop weer niet. De S7 had overal data.
Ik heb alle combinaties bij voorkeursnetwerktype uitgeprobeerd, ook met toetsencombinatie *#*#4636#*#*

Iemand een idee wat er loos was?
Ervaring in Duitsland met Vodafone abonnement icm Mi5?
Ik ga binnenkort weer naar Dld en wil daarom al xiaomi.eu flashen hopende dat die het daar wel diet, maar het flashen wil nog niet lukken. Ik krijg foutmelding "no os installed".
Vermoedelijk het gebrek aan lte band 20 ondersteuning van de Mi5. Mijn (beperkte) ervaring is vergelijkbaar in DE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FightingAce schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:44:
[...]

Vermoedelijk het gebrek aan lte band 20 ondersteuning van de Mi5. Mijn (beperkte) ervaring is vergelijkbaar in DE.
Thanks. Dat 4G beperkt beschikbaar is, ok. Maar ik had ook geen 3G. Ik heb nu xiaomi.eu en over een maand weer naar Dld. Eens kijken of er meer bereik zal zijn.
Overigens na flashen xiaomi.eu weer geen 4G tot ik de simkaart in slot 2 plaatste. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
D-Three schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:47:

Deze week nog steeds ?
Ik merk sinds deze week dat de boel aanmerkelijk vlotter draait dan voorgaande versies van LOS.
Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Accessoires: [Xiaomi Mi 5] Accessoires Topic
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken