Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 14-08 22:00
quote:
tokko1 schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:34:
[...]

Een paar dagen, ik zou zeggen tussen de 2 en 4 met een beetje geluk heb je 'm dus morgen al ;)
Duurde inderdaad 3 dagen!
Wat een verademing is Resurrection Remix tegenover stock.
quote:
https://www.mupload.nl/img/yfarber7mbkgo.png

Bassbounce wijzigde deze reactie 05-04-2017 23:12 (46%)

• PaPa
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 18-08 18:47

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Kan de Mi5 tegen een stootje? Hoe snel heeft hij barsten in voor- of achterkant? Ik lees dat het wel gebeurd, maar hoe vaak? Zijn ze net zo kwetsbaar als de Sony Xperia's?

Ik heb nu een Sony Xperia Z5 compact en dat ding een paar keer laten vallen met hoes erom en hij zit nu vol met barsten en afbrokkelende stukken aan de randen.

Nu bij Banggood Mi5 3GB/64GB voor ¤217,93 = goede deal?

PaPa wijzigde deze reactie 06-04-2017 12:04 (49%)

• Loekkiee
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 08-08 11:13
Prima prijsje.

Kan niet oordelen hoe kwetsbaar die is. Draag zelf altijd een flipcover er omheen en hij is me nog nooit gevallen :) Gewoon niet lomp zijn, niet op gekke plekken laten liggen/balanceren en dat ding vasthouden haha.

• D-Three
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 02:11
Xperia's zijn nochtans robuuste telefoons maar glas is uiteraard kwetsbaar. Een Mi5 verkeerd en/of te hard laten vallen zal ook wel voor beschadiging zorgen. Maar tot nu toe heb ikzelf nog geen schade ondanks twee lichte valpartijen.

Maar een cover is wel een must, even glad als de Z3 die ik voorheen had.

Die prijs is trouwens zeer goed, ik heb een paar weken geleden voor mijn vriendin een 32GB duurder gekocht :( Misschien dat ze van hun stock af willen omdat de Mi6 in aantocht is.

D-Three wijzigde deze reactie 06-04-2017 12:02 (10%)

• PaPa

PaPa

Ben toch een beetje benauwd, nu ik zie hoe snel zo'n Xperia beschadigd. Daarvoor had ik een Huawei die ik vaak heb laten vallen en nooit wat mee gehad.

Is overigens het enige verschil tussen de Mi5 en Mi5 Prime dat de processor hoger is geklokt? En is dit boeiend, ik bedoel merk je het verschil, of gebruikt hij alleen maar meer stroom?

De Prime zie ik op AliExpress voor ¤237,62.

PaPa wijzigde deze reactie 06-04-2017 12:09 (6%)

• D-Three
Ah ja, het blijft een gebruiksvoorwerp. En de restwaarde is sowieso vele malen minder dan een Xperia, Samsung of iPhone ;)

De Prime is volgens mij gewoon een andere naam voor de 64 GB uitvoering. Die is inderdaad iets hoger geclocked dan de 32 GB.

• imdos
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18-08 11:30

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ach; hij is best sterk hoor en ik heb al wat ongelukken gehad en maar 1x mijn Nilkin screenprotector hoeven te vervangen.

1x val van 1,5M hoog vanaf het plankje in de hal (kwam vast plat terecht, maar niet zelf gezien want mijn zoon was er al bij).
2x uit mijn borstzakje laten vallen van verschillende hoogtes (30 - 80 cm) waarbij die schuin terecht kwam. Hierdoor had ik dus wel wat butsen in de screenprotector.

Maar hij doet het dus nog prima (en werkt weer volledig na mijn crash). Ik heb hiervoor een tijdje Zopo's 980(+)/C2 gehad en die konden minder hebben (had ik ook geen Nilkin voor ;) ).

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• FightingAce
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22:53

FightingAce

~ Alexander ~

De mijn is al een paar keer van het nachtkastje gegleden op een laminaatvloer. Hij lag bovenop een boek en dat oppervlak was blijkbaar niet stroef genoeg. Gelukkig geen beschadigingen.

Maar ik heb vrij droge handen en ik heb toch onderschat hoe glad het ding in mijn handen is. Enige voorzichtheid is geboden. Ik vertrouw er niet op dat ie de plavuizenvloer in de keuken heelhuids overleeft.

i7-3700K | GTX670 | 16GB | CSL Elite Base & Pedals (LC) | Clubsport SQ V1.5 | Sim-Lab GT Cup

• qtekker
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 01-08 11:32
quote:
Loekkiee schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:48:
Zou iemand trouwens een een screenshot willen maken van zijn Instellingen voor Mobiele Netwerken?

Ik heb daar perongeluk iets omgesteld en nu kom ik niet meer op roaming. De R staat wel boven in beeld die aangeeft dat ik in het buitenland zit, maar ik krijg geen verbinding.

Of als er een andere oplossing is hoor ik het ook graag.

• Mitch377
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 18-08 15:29
quote:
Afbeelding staat in een wachtwoord beveiligd fotoalbum en kunnen wij dus niet zien zonder het wachtwoord.

Xiaomi Mi5 64GB || War Robots || WoT: StormTip

• PaPa

PaPa

quote:
FightingAce schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:47:
De mijn is al een paar keer van het nachtkastje gegleden op een laminaatvloer. Hij lag bovenop een boek en dat oppervlak was blijkbaar niet stroef genoeg. Gelukkig geen beschadigingen.

Maar ik heb vrij droge handen en ik heb toch onderschat hoe glad het ding in mijn handen is. Enige voorzichtheid is geboden. Ik vertrouw er niet op dat ie de plavuizenvloer in de keuken heelhuids overleeft.
Ja dat heb ik dus ook, droge handen :| Niet dat ik niet voorzichtig ben.. die dingen zijn gewoon te glad :+ en dan gaat het zo van.. Hey m'n phone valt! .... OH FCK M'N PHONE!!!1 en dan denk ik dat ik 'm heb in een reflex, maar nee toch niet want m'n handen waren te glad... en dan zie ik 'm zo wegzeilen richting de andere kant van de kamer ;w

• qtekker
quote:
Mitch377 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:38:
[...]

Afbeelding staat in een wachtwoord beveiligd fotoalbum en kunnen wij dus niet zien zonder het wachtwoord.
Oeps, ik zal het vanavond editen als ik weer thuis ben. Het is op tweakers zo'n gedoe om een screenshot te posten.
*** edit: afbeelding verplaatst naar public folder ***

qtekker wijzigde deze reactie 06-04-2017 17:16 (8%)

• PaPa

PaPa

Ik lees dat de Official Global ROM geen NL heeft, wat ik ansich geen bezwaar vind, maar is deze wel stabiel? En is makkelijk te switchen naar de EU versie?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tomvdpoel
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 07-08 04:37
quote:
PaPa schreef op donderdag 6 april 2017 @ 18:04:
Ik lees dat de Official Global ROM geen NL heeft, wat ik ansich geen bezwaar vind, maar is deze wel stabiel? En is makkelijk te switchen naar de EU versie?
Global ROM is hartstikke stabiel. Switchen naar EU-ROM is een heel klusje, maar voor een echte nerd (pardon, tweaker) is dat alleen maar leuk. Beschrijvingen vind je meermalen in dit forum.

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

quote:
imdos schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:46:
[...]

Nou, het is gelukt. Ik ben gewoon weer online. Ik heb wel de back cover los moeten maken en heb daardoor helaas die sticker vernield.

maar na het twee keer opnieuw aan te sluiten van de connector naar de accukreeg ik voordat ik de short-circuit methode deed al weer een brandend lampje (aangesloten via de laptop). Dus ik heb dat maar niet meer gedaan O-) :X en heb de accu gewoon maar opgeladen en de boel weer dicht gemaakt. 8)

Snel een back-up maken nu en op zoek naar zo'n sticker O-)

@qtekker bedankt voor het meedenken en de support.
Nou, ik heb toch nog een vreemd probleem. De tronsmart oplader met qc3 doet het niet met de bijgeleverde kabel. Wel met dezelfde kabel in een 2A/5V poort.
Als ik een andere kabel pak voor die qc3 poort dan wordt mijn mi 5 erg warm en lijkt dan ook vast te lopen of gewoon uit te gaan. Ik moet hem dan ook gewoon weer openmaken een de accu losmaken voordat de gsm boot of oplaadt. Toch maar die short-circuit methode uitvoeren? 8)7 |:(

Nu maar even de xiaomi kabel gepakt en in de qc3 lader poort en dat lijkt wel gewoon te werken. Pfff! gaat ook niet lekker

Hopelijk kan iemand mij vertellen wat ik moet doen, want als ik bij elke laadbeurt problemen ervaar, dan is de lol er snel af.

Zou het mijn accu zijn of de usb-C poort?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• tokko1
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22:54
quote:
PaPa schreef op donderdag 6 april 2017 @ 18:04:
Draai ook Global en is net zo stabiel als de standaard software, wat het tenslotte ook eigenlijk is. OTA updates, en in het engels is alles prima te doen (en makkelijker zoeken als dat niet zo is :9 ).

Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net

• qtekker
@imdos. Het komt mogelijk doordat een proces steeds op hol slaat en daardoor meer stroom gebruikt dan er bijgeladen wordt. Ik heb dat ook gehad toen ik van eu switchte naar aicp en slim7. Advies is om een clean flash uit te voeren. Als je LineageOS opzet niet vergeten om eerst de firmware te flashen. Bij eu of officiele rom hoeft dat niet, want daar zit de firmware in de rom package.

• mezstah
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 15-08 12:18
quote:
PaPa schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:38:
Kan de Mi5 tegen een stootje? Hoe snel heeft hij barsten in voor- of achterkant? Ik lees dat het wel gebeurd, maar hoe vaak? Zijn ze net zo kwetsbaar als de Sony Xperia's?

Ik heb nu een Sony Xperia Z5 compact en dat ding een paar keer laten vallen met hoes erom en hij zit nu vol met barsten en afbrokkelende stukken aan de randen.

Nu bij Banggood Mi5 3GB/64GB voor ¤217,93 = goede deal?
Ik heb hem al een keer of 6 laten vallen met bumper dat wel geen noemenswaardige schade en al het glas nog heel. Dit van een afstand van om en nabij een meter.

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Ik zoek een manier om root te verbergen voor Google Pay e.d. die weigeren te starten op een geroot apparaat. Ik heb al Magisk geprobeerd want dat schijnt wel fijn te werken, maar het werkt niet goed op MIUI.

Heeft iemand ervaring met root verbergen op de Xiaomi Mi 5?

Redsandro wijzigde deze reactie 10-04-2017 15:09 (7%)

Schrijf je reacties gewoon in Markdown.

• Loekkiee
Ligt eraan welke Androidversie je hebt, maar Rootcloak werkt bijvoorbeeld. Is Xposed voor nodig, wat op latere Androidversies (nog) niet te krijgen is geloof ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redsandro
  • Niet online
quote:
Loekkiee schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:18:
Ligt eraan welke Androidversie je hebt, maar Rootcloak werkt bijvoorbeeld. Is Xposed voor nodig, wat op latere Androidversies (nog) niet te krijgen is geloof ik.
Jammer dat xposed nog niet werkt op Android 7.

• Titus
  • Registratie: juli 2008
19 april komt de mi6, ben benieuwd of miui 9 ook snel komt. Dan is het wachten op xposed voor Android 7 voor ik update.

Gisteren met een bijna stock Android gewerkt, was stiekem toch ook wel fijn. Misschien dat ik wat anders ga proberen nog, misschien lineage OS maar een keer ga testen.

Wat me wel opviel is dat mijn Google translate app functies mist tov die bijna stock Android op een moto Force X. Terwijl het dezelfde versie is volgens Google play.

Ik kan geen offline camera translations downloaden en mijn App ziet er ook net anders uit.

• Sifir05
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 21:21
quote:
Sifir05 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 00:30:
48uur geleden de knoop doorgehakt en een mi5 besteld bij banggood met PDM shipping. Lang getwijfeld tussen de 5 en 5s, uiteindelijk gekozen voor de 5 vanwege officiele lineage en uiteraard prijs. vanwege alle verhalen op het forum nadrukkelijk gevraagd voor een sealed product met officiele rom.. even afwachten of dat het ook wordt.. misschien ook om die reden dat het pakket na 48uur nog steeds op ready to proces staat..

Ondertussen ook unlock aangevraagde en 83pagina's aan posts doorgenomen :) ik ben er in ieder geval klaar voor. Nu nog geduldig wachten...
Krijg steeds meer respect voor de chinashoppers, wat een geduld hebben jullie! Mijn pakket binnen 10 dagen ontvangen, maar wat lijkt dat lang als je erop verheugd. Maargoed, ondanks mijn verzoek was de doos niet gesealed en was de global rom geinstalleerd.
Voor unlocken heb ik eerst de china rom en vervolgens china dev rom geinstalleerd. Na een korte kennismaking met nieuwe miui eu toch maar LineageOS geinstalleerd, heb namelijk het gevoel dat ze ondertussen wel heel veel aan dataverzameling doen bij onze vrienden in China. Permissies die ik introk werden vanzelf weer geactiveerd. Al was het wel fijn om weer terug te gaan in de tijd. Galaxy s1 tijdperk toen ik kennismaakte met xiaomi en het alleen nog een software bedrijf was..

Nu lineageOS 04042017 draiende en eindelijk weer alles zo kunnen instellen zoals ik wens.. Het batterijverbruik is ook acceptabel. Kan niet anders concluderen dan dat het toch een koopje is. Krachtige hardware, mooi uiterlijk en een goed OS.

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

quote:
qtekker schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 09:56:
@imdos. Het komt mogelijk doordat een proces steeds op hol slaat en daardoor meer stroom gebruikt dan er bijgeladen wordt. Ik heb dat ook gehad toen ik van eu switchte naar aicp en slim7. Advies is om een clean flash uit te voeren. Als je LineageOS opzet niet vergeten om eerst de firmware te flashen. Bij eu of officiele rom hoeft dat niet, want daar zit de firmware in de rom package.
Ik heb een probleem met mijn Mi5. Van de 64 Gb versie heb ik nog 9 over.
  • Ik kan hem zowel onder TWRP, fastboot als gewoon niet meer met een Laptop verbinden (heb er al 3 geprobeerd). Ik krijg onder beide een "Unknown USB device (Device Descriptor Request Failed)" error
  • en alle andere chargers behalve de Xiaomi stock falen op te laden (QC3 van Aukey in de auto en W3pta van Tronsmart via wallplug).
  • USB laden werkt trouwens wel op de Laptops.
  • Ook een USB C 3.1 => OTG met USB stick werkt niet
Is mijn poort kapot of is het software?

Ik draai nu MIUI 7.5.7.0 (laatste EU 7 stable) en zou best willen updaten maar ik heb te weinig ruimte voor een TWRP back-up en kan de data (veelal foto+video + ~3Gb voor TB) dus ook niet eenvoudig overzetten als mijn phone geboot is en ook niet via TWRP en USB debugging een volledige backup maken.

Dit is o.a. ook wel handighard nodig om nieuwe firmware te flashen of mijn back-ups over te zetten.

imdos wijzigde deze reactie 20-04-2017 14:47 (0%)
Reden: ook fastboot gechecked

• D-Three
Andere kabel geprobeerd? Bestanden kan je toch vlot kwijt op Google Drive, OneDrive, Dropbox, ...?

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

quote:
D-Three schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:49:
Andere kabel geprobeerd? Bestanden kan je toch vlot kwijt op Google Drive, OneDrive, Dropbox, ...?
Ja, heb wat andere kabels geprobeerd (o.a. die van Tronsmart en wat no-name ook). Maar had tot nu toe het beste resultaat met de Xiaomi kabel/oplader combo.

• Bassbounce
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 14-08 22:00
Tijdje op Resurrection gezeten en dat werkte prima.
Toch wilde ik miui nog een kans geven met de eu rom.
Alleen de vingerafdruk scanner reageert soms niet in tegenstelling tot de rr rom waarbij die ten allen tijden enorm snel werkt.

Hebben meerdere gebruikers deze problemen ondervonden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FightingAce

FightingAce

~ Alexander ~

Voor de LineageOS gebruikers die het nog niet doorhadden, sinds de build van 14 april is er nieuwe firmware voor de modem vereist om te kunnen updaten. Het is niet nodig om het hele image van xiaomi te flashen Zie ook dit topic op reddit.

i7-3700K | GTX670 | 16GB | CSL Elite Base & Pedals (LC) | Clubsport SQ V1.5 | Sim-Lab GT Cup

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:50

The-Source

^^^ Weg leuke plaatjes ^^^

quote:
FightingAce schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:53:
Voor de LineageOS gebruikers die het nog niet doorhadden, sinds de build van 14 april is er nieuwe firmware voor de modem vereist om te kunnen updaten. Het is niet nodig om het hele image van xiaomi te flashen Zie ook dit topic op reddit.
Die problemen had ik dus ook al een paar updates en was van plan er morgen eindelijk eens aandacht aan te geven.
In reddit thread word er ook nog verwezen naar een 2e topice
quote:
You need to update modem on you device Download latest developer rom and find NON-HLOS.bin file, using WinRAR Then flash it using "fastboot flash modem NON-HLOS.bin" Then lienageos will successfully install

[–]zhumingzhe 1 punt 14 dagen geleden
Works. Tested. But need to re-root. And re-install the gapps.

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.
Meater - Ultieme kerntemperatuur meter

• FightingAce

FightingAce

~ Alexander ~

quote:
The-Source schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 23:36:
[...]

Die problemen had ik dus ook al een paar updates en was van plan er morgen eindelijk eens aandacht aan te geven.
In reddit thread word er ook nog verwezen naar een 2e topice

[...]
Ik had de tweede optie eerst geprobeerd, maar dat werkte niet omdat de update file corrupt was. Dus ik had toen maar de firmware geflashed en dat werkte dus ook niet vanwege de corrupte update file. Ik kan dus niet bevestigen dat de 2e optie werkt.

De firmware flashen werkt in ieder geval. Draai nu de nieuwste nightly 8) .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kwakkies
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 15-08 16:29
Goedemiddag,

Ik krijg sinds een tijdje op mijn Mi5 telkens deze vreemde melding;

Hij komt voor bij het openen van bepaalde apps (niet altijd dezelfde), waarna deze toast ongeveer 5 keer herhaald wordt, en vervolgens weer weg is. Alles functioneert verder dan ook prima.
Ik heb het cache al gewist, app data gewist. Probleem leek hem volgens een site bij de Autostart apps te zitten maar ook dit mocht niet baten.

Hebben meer mensen deze melding gezien, of beter gezegd, heeft iemand wellicht een oplossing? :X
Het blijft echt een hele vervelende melding.

Ik gebruik de Xiaomi.eu ROM.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roy1985
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:58
Sinds vorige week ook een MI 5 in het bezit, draai laatste weekly van Xiaomi EU, daarvoor global stable. Heel tevreden over het toestel, enige dat mij opvalt is dat toestel in stand-by wel echt behoorlijk wat stroom trekt helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Three
quote:
Roy1985 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:27:
Sinds vorige week ook een MI 5 in het bezit, draai laatste weekly van Xiaomi EU, daarvoor global stable. Heel tevreden over het toestel, enige dat mij opvalt is dat toestel in stand-by wel echt behoorlijk wat stroom trekt helaas.
Geen ervaring de laatste tijd met de xiaomi.eu roms. Wat is veel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The-Source

The-Source

Heb sinds gisteren eindelijk tijd gehad om radio/modem firmware te updaten zodat ik ook weer nieuwe nightlies van lineage kon installeren maar merk dat accu verbruik ook wel een stukje beter is geworden.

Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roy1985
quote:
D-Three schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:04:
[...]

Geen ervaring de laatste tijd met de xiaomi.eu roms. Wat is veel?
30 procent per nacht idle... Echt veel te veel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roy1985
quote:
The-Source schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:29:
Heb sinds gisteren eindelijk tijd gehad om radio/modem firmware te updaten zodat ik ook weer nieuwe nightlies van lineage kon installeren maar merk dat accu verbruik ook wel een stukje beter is geworden.
Welke firmware draai je? Ook op LineageOS slurpt mijn MI 5 stroom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Three
quote:
Roy1985 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 23:52:
[...]

30 procent per nacht idle... Echt veel te veel.
Dat is inderdaad erg veel :/ Gisteren bijvoorbeeld heb ik mijn telefoon erg weinig gebruikt en stond de batterij na 1 dag en 8 uren nog steeds op 52%. Waarvan ongeveer 1,5 uur screen on time. Het kan dus zeker beter :) Ik merk wel dat de telefoon veel minder verbruikt als hij gewoons stil ligt op het aanrecht. Zodra ik ga rondrijden, heb ik een hoger verbruik, waarschijnlijk van het zoeken naar zendmasten?

Om uit te zoeken wat er precies zoveel verbruikt, kan ik Google Play: GSam Battery Monitor aanraden. Maar om alles te kunnen zien, moet je de app wel toegang geven tot de battery stats via ADB. Dan pas krijg je gedetailleerde info, dit wordt uitgelegd in app.

D-Three wijzigde deze reactie 16-05-2017 00:35 (27%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The-Source

The-Source

quote:
Roy1985 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 23:53:
[...]

Welke firmware draai je? Ook op LineageOS slurpt mijn MI 5 stroom.
De recommended versie uit xda thread. En laatste nightly van lineageOS

https://forum.xda-develop...rmware-twrp-easy-t3474898
7.5.4 draai ik

The-Source wijzigde deze reactie 16-05-2017 06:57 (17%)

Mijn V&A adv.

• smollie70
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 18-05 23:29
Ik overweeg om een Mi5 aan te schaffen en die te flashen. Een aantal vragen:
- welke custom rom adviseren jullie ? xiaomi.eu, lineageos of miui?
- ik zie ook regelmatig voorbij komen dat je de rom moet unlocken via xiaomi. Bij LineageOS wordt daarover in de workaround helemaal niets vermeld. Betekent dat ik LineageOS zo kan installeren (https://forum.xda-develop...14-1-xiaomi-mi-5-t3501971).

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15-08 18:10
quote:
smollie70 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:44:
Ik overweeg om een Mi5 aan te schaffen en die te flashen. Een aantal vragen:
- welke custom rom adviseren jullie ? xiaomi.eu, lineageos of miui?
Dat ligt helemaal aan wat je zelf fijn vind werken. Qua performance/batterijduur maakt het niet veel uit. Persoonlijk vind ik de clean-Android-interface van Lineage stukken fijner werken.

Mocht je kiezen voor MIUI... Als je Nederlands wilt > xiaomi.eu. Anders kun je net zo goed de Global flashen, dan hoef je je bootloader niet te unlocken
quote:
- ik zie ook regelmatig voorbij komen dat je de rom moet unlocken via xiaomi. Bij LineageOS wordt daarover in de workaround helemaal niets vermeld. Betekent dat ik LineageOS zo kan installeren (https://forum.xda-develop...14-1-xiaomi-mi-5-t3501971).
Dit staat niet vermeld bij Lineage omdat dit toestelspecifiek is. Voor elke custom ROM voor de MI5 dien je je bootloader te unlocken. Opzich is dit niet heel veel werk. En als je alles goed leest en structureel te werk gaat en je veel geluk hebt kan dit binnen een kwartiertje gefixed zijn. Zie ook dit topic.

• smollie70
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 18-05 23:29
Dank je wel voor je uitleg. Ik overweeg om deze telefoon te kopen via Banggood, die 'm leveren met "official global rom + OTA upgrade". Ik mag aannemen dat de Global dus automatisch geupdate wordt als deze beschikbaar is?

• Frits28
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 14-08 13:11
Na de lineage update van 23 mei zijn plotseling de root rechten verdwenen. De laatste firmware staat erop en ik heb opnieuw addonsu erop gezet. Heeft niet geholpen. Nu werkt titanuim niet meer. En aangezien ik een prutser ben heb ik dat echt wel nodig. Heeft me al vaak gered.
Ik heb nu de TWRP backup terug gezet en alles gaat weer goed met de 16 mei versie. Het is dus allemaal niet zo erg. Maar ik ben toch wel benieuwd of ik de enige ben met dit "probleem"

• Redsandro
  • Niet online
@FightingAce @Sifir05 @qtekker @D-Three @Loekkiee gebruikt iemand van jullie nog steeds LineageOS?

Kan iemand verifiëren of exFAT op USB OTG (niet) werkt?

Ik ben wel erg tevreden met de MIUI8 weeklies (rooted) maar ik mis exFAT ondersteuning. Die had ik met Paranoid Android (op vorige Samsung telefoon) wel. Met StickMount van Chainfire + mount.exfat-fuse krijg ik het ook niet voor elkaar. Hier en daar lees ik dat LineageOS dit zou ondersteunen. Dus ik draai inmiddels twee weken op de nightly van twee weken geleden, maar ik kan geen exFAT mounten.

Mijn ervaringen met LineageOS

Ziet er netjes uit. Alles is wel iets te groot naar mijn smaak t.o.v. MIUI. Text kan je kleiner zetten maar ik heb nog niet gevonden hoe je de task bar kleiner kunt maken. De batterij gaat bij het zelfde gebruik net iets minder lang mee. Ik heb 1 à 2 uur minder batterij. Wellicht komt dat door de aggresieve MIUI optimalisatie die ik in het begin irritant vond maar als je er mee leert omgaan (bepaalde apps 'op slot' zetten) is het eigenlijk best fijn.

Voordelen van LineageOS:
  • Multitasking!
  • Bluetooth voice is weer HIFI. Bij MIUI was dat Telephony.
Wat ik mis van MIUI8:
  • Dual App Mode. Dat mis ik hard. Vooral bij bitcoin wallets.
  • De Camera app. Die van MIUI is echt fijn vergeleken bij die trage LineageOS/AOSP camera.
  • Scanner in taskbar pulldown om snel even een document te scannen of een QR-code te lezen. Moet ik nu echt weer een aparte app downloaden voor QR codes?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 00:24
Na heel lang MIUI gebruikt te hebben vandaag naar RR overgeschakeld. Qua snelheid erg lekker (misschien dat een clean install van MIUI dit gevoel ook geeft) maar de camera valt erg tegen. Is het mogelijk om de MIUI camera op mijn lineageOS install te krijgen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Three
quote:
Redsandro schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 13:57:
@FightingAce @Sifir05 @qtekker @D-Three @Loekkiee gebruikt iemand van jullie nog steeds LineageOS?

Kan iemand verifiëren of exFAT op USB OTG (niet) werkt?
Nope, sorry, nog nooit USB OTG gebruikt. Ik zit nu trouwens op Ressurection Remix OS. Zeer veel instelmogelijkheden maar persoonlijk heb ik ze niet allemaal nodig. En ook enkele spontane reboots gehad. Dus waarschijnlijk probeer ik binnenkort iets anders.

Wat de camera betreft, voor zo ver ik weet is er geen mogelijkheid om de MIUI camera op andere roms te krijgen. En waarschijnlijk zal er ook geen enkele custom rom de snelheid en kwaliteit benaderen van MIUI. Het probleem is dat het de camera gebruik maakt van specifieke drivers en optimalisaties op os-niveau. Deze zitten ingebakken in MIUI en kan je er niet zomaar uit halen. Veel van die stukken software zijn proprietary en worden dus niet vrijgegeven. Maar ik ken ook niet alle details ;)

Het is trouwens niet enkel bij xiaomi zo, ook bij andere fabrikanten is dit zo. Bijvoorbeeld Sony is erg open voor custom roms en je kan erg gemakkelijk een Sony smartphone unlocken. Maar zodra unlocked gaat bijvoorbeeld ook de camera kwaliteit achteruit, zelfs met de standaard ROM. Omdat dus bepaalde drivers worden uitgeschakeld, waarschijnlijk kunnen ze niet anders omdat de drivers van derden zijn en dus niet van Google of Sony.
quote:
  • Bluetooth voice is weer HIFI. Bij MIUI was dat Telephony.
Wat bedoel je hier meer? Want ik krijg mijn Mi 5 niet goed werkend op mijn Parrot terwijl een Luimia 925 en Xperia Z3 dit perfect deden.

D-Three wijzigde deze reactie 29-05-2017 00:46 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redsandro
  • Niet online
quote:
D-Three schreef op maandag 29 mei 2017 @ 00:42:
[...]

Wat bedoel je hier meer? Want ik krijg mijn Mi 5 niet goed werkend op mijn Parrot terwijl een Luimia 925 en Xperia Z3 dit perfect deden.
Sorry ik heb te vroeg gejuigd. De kwaliteit is nog steeds telephony. Maar er is wel degelijk iets anders. Bij MIUI waren mijn bluetooth volume en speakervolume apart van elkaar, maar nu bedient de speakervolumeknop het volume van bluetooth op de telefoon.

Pairen gaat verder gewoon prima (zowel in MIUI als LineageOS). Bij mij gaat het om een AquaPod en een Samsung Level Over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Three
quote:
Redsandro schreef op maandag 29 mei 2017 @ 01:54:
[...]
Pairen gaat verder gewoon prima (zowel in MIUI als LineageOS). Bij mij gaat het om een AquaPod en een Samsung Level Over.
Het pairen is niet echt het probleem. Maar de stem van Google Now is altijd superstil en het bellen dan weer luid. Het volume is trouwens onregelbaar. En ook geen navigatie via bluetooth terwijl dit wel zo staat ingesteld. En heel af toe kan ik zelfs niemand horen als ik opneem of iemand bel. Ik zou eigenlijk eens MIUI moeten proberen om te kijken of ik dezelfde problemen heb.

D-Three wijzigde deze reactie 29-05-2017 12:48 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redsandro
  • Niet online
quote:
D-Three schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:47:
[...]

Ik zou eigenlijk eens MIUI moeten proberen om te kijken of ik dezelfde problemen heb.
Dat vind ik wel een aanrader. Ik merk ook dat ik afentoe BT problemen heb met LineageOS. De stem is inderdaad zachter dan bij MIUI.

Bij MIUI had ik geen problemen met alle dagelijke BT zaken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Three
quote:
Redsandro schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:28:
[...]

Dat vind ik wel een aanrader. Ik merk ook dat ik afentoe BT problemen heb met LineageOS. De stem is inderdaad zachter dan bij MIUI.

Bij MIUI had ik geen problemen met alle dagelijke BT zaken.
Maar ik wil geen MIUI :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redsandro
  • Niet online
quote:
Dat snap ik, maar dan weet je of het aan de ROM of de hardware ligt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 05-07 10:48
Ben super tevreden met mijn nieuwe mooie lichte Mi5, draaiend onder Xiaomi.eu 8.2.2.0 (Android 7).
Werkt ook goed met met m'n Moto 360 smartwatch.
Batterij is prima, dikwijls nog 50% over als ik naar bed ga, net als m'n ouwe Moto 360.
Hij is erg glad; met een dun transparant hoesje (besteld op dx.com) is dat opgelost.

De leverancier (eGlobal) had MIUI Global geïnstalleerd, maar niet helemaal de laatste versie, en hij wilde ook niet automatisch updaten. Dus OTA leek niet te werken. Wel is er een update-app waarmee je zelf gedownloade updates kan installeren zonder dat je een recovery nodig hebt.
Bestellen en leveren via eGlobal ging overigens prima.
Op veel sites staat dat je allerlei chinese software meekrijgt, maar dat was niet het geval.

Het startscherm vindt ik niet mooi; heb de launcher vervangen door de Nova launcher (aanrader!).

Één klein issue:
De Lastpass password manager heeft, om in andere apps wachtwoorden in te kunnen vullen, 'draw over other apps' permissie nodig.
Daar vraagt ie om, en die kun je dan eenvoudig toekennen.
Maar een tijdje later is die permissie stilletjes weer ingetrokken, en moet je 'm opnieuw toekennen!
Is geen ramp. Miui Global had hetzelfde.

Had ook een paar goudkleurige USB-C kabeltjes besteld, waar weliswaar bij stond '' for HuaWei Nova / ....", en die werkten dus mooi niet op de Mi5. Dus daar moet je mee oppassen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeterdeBruin
quote:
Bassbounce schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 17:50:
Tijdje op Resurrection gezeten en dat werkte prima.
Toch wilde ik miui nog een kans geven met de eu rom.
Alleen de vingerafdruk scanner reageert soms niet in tegenstelling tot de rr rom waarbij die ten allen tijden enorm snel werkt.

Hebben meerdere gebruikers deze problemen ondervonden?
Na een reboot of na een nacht slapen werkt de vingerafdrukscanner inderdaad niet en moet je je wachtwoord opgeven.
Het lijkt mij eerder een security-beslissing dan een bug. Alleen zou ie dat dan wel mogen melden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Three
quote:
PeterdeBruin schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:02:
De leverancier (eGlobal) had MIUI Global geïnstalleerd, maar niet helemaal de laatste versie, en hij wilde ook niet automatisch updaten. Dus OTA leek niet te werken. Wel is er een update-app waarmee je zelf gedownloade updates kan installeren zonder dat je een recovery nodig hebt.
Bestellen en leveren via eGlobal ging overigens prima.
Op veel sites staat dat je allerlei chinese software meekrijgt, maar dat was niet het geval.
Updaten ging niet waarschijnlijk omdat er helemaal geen officiële versie op stond. Doen die shops vaak en je moet opletten voor adware/spyware. Eerste wat ik altijd doe (na volledig opladen ;)) is wipen en er de laatste officiële build op zetten via recovery of fastboot.
quote:
Één klein issue:
De Lastpass password manager heeft, om in andere apps wachtwoorden in te kunnen vullen, 'draw over other apps' permissie nodig.
Daar vraagt ie om, en die kun je dan eenvoudig toekennen.
Maar een tijdje later is die permissie stilletjes weer ingetrokken, en moet je 'm opnieuw toekennen!
Is geen ramp. Miui Global had hetzelfde.
Eerst was ik fan van MIUI maar ik heb ontdekt dat er wel meer zo'n eigenaardigheden in zitten. Sync met de Mi Cloud uit gezet maar dat blijkt dan plots terug aan te staan, Play Store die plots niet mee werkt na een update, ... Vandaar dat ik naar custom roms ben gegaan. De nadelen neem ik er dan wel bij.
quote:
Had ook een paar goudkleurige USB-C kabeltjes besteld, waar weliswaar bij stond '' for HuaWei Nova / ....", en die werkten dus mooi niet op de Mi5. Dus daar moet je mee oppassen.
Opletten met goedkope usb-c kabels, zeker bij snelladen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeterdeBruin
quote:
D-Three schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:34:
[...]
Eerst was ik fan van MIUI maar ik heb ontdekt dat er wel meer zo'n eigenaardigheden in zitten. Sync met de Mi Cloud uit gezet maar dat blijkt dan plots terug aan te staan, Play Store die plots niet mee werkt na een update, ...
[...]
Ja, de voorgeïnstalleerde Miui Global had meer van die dingen. Met Xiaomi.eu is dit het enige tot nu toe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeterdeBruin
quote:
imdos schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:35:
[...]
Ik draai nu MIUI 7.5.7.0 (laatste EU 7 stable) en zou best willen updaten maar ik heb te weinig ruimte voor een TWRP back-up en kan de data (veelal foto+video + ~3Gb voor TB) dus ook niet eenvoudig overzetten als mijn phone geboot is en ook niet via TWRP en USB debugging een volledige backup maken.

Dit is o.a. ook wel handighard nodig om nieuwe firmware te flashen of mijn back-ups over te zetten.
Koop een OTG-verloopkabeltje, dan kun je backuppen op een USB-stick.
Flashen kan via ADB Sideload, dan heb je geen ruimte nodig.

Trouwens, de data partitie van mijn Miui Global firmware was encrypted, en TWRP kon de gedownloade firmware zip daardoor niet lezen.
Dankzij de ADB Sideload kon ik toch flashen, zonder eerst te hoeven formatteren et cetera.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loekkiee
quote:
Poeh, geen idee, durf ik je echt niet te zeggen man haha. Snap ook vrij weinig van wat je allemaal zegt, maar dat komt omdat ik er niet bijzonder veel verstand van heb.

Zit zelf nog op LineageOS nightly van 28 maart. Tegenwoordig moet je een andere kernel (toch?) installeren ofzo om updates uit te voeren. Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe dit moet, zodat ik weer kan updaten? :) Stap voor stap snap ik het tenminste haha.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roy1985
quote:
Loekkiee schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:14:
[...]

Poeh, geen idee, durf ik je echt niet te zeggen man haha. Snap ook vrij weinig van wat je allemaal zegt, maar dat komt omdat ik er niet bijzonder veel verstand van heb.

Zit zelf nog op LineageOS nightly van 28 maart. Tegenwoordig moet je een andere kernel (toch?) installeren ofzo om updates uit te voeren. Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe dit moet, zodat ik weer kan updaten? :) Stap voor stap snap ik het tenminste haha.
Alleen andere firmware zip (een recente), that's it :)
https://forum.xda-develop...rmware-twrp-easy-t3474898

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FightingAce

FightingAce

~ Alexander ~

quote:
Loekkiee schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:14:
[...]

Zie mijn post een stuk naar boven van 1 mei. Daar staat een linkje naar een Reddit topic wat het redelijk duidelijk uitlegt.

• Redsandro
  • Niet online
Kan je na zo'n weekly update van LineageOS updater ook automatisch root flashen?

• Loekkiee
quote:
FightingAce schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:05:
[...]

Zie mijn post een stuk naar boven van 1 mei. Daar staat een linkje naar een Reddit topic wat het redelijk duidelijk uitlegt.
quote:

Even voor de duidelijkheid dus; ik download in de link van Roy1985 de nieuwe firmware. De laatste neem ik aan, dus 7.5.4? Deze zet ik dan op mijn telefoon en flash hem in TWRP net als een custom Rom? Moet ik TWRP nog upgraden?

En hierna is het gewoon zoals altijd de laatste ROM downloaden en ook flashen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FightingAce

FightingAce

~ Alexander ~

quote:
Loekkiee schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:40:
[...]

[...]

Even voor de duidelijkheid dus; ik download in de link van Roy1985 de nieuwe firmware. De laatste neem ik aan, dus 7.5.4? Deze zet ik dan op mijn telefoon en flash hem in TWRP net als een custom Rom? Moet ik TWRP nog upgraden?

En hierna is het gewoon zoals altijd de laatste ROM downloaden en ook flashen?
In één van de Reddit topics staat ook een methode waarbij je de firmware unzipt en alleen de modem software wijzigt, maar gewoon flashen in TWRP werkt ook. Een update van TWRP is niet nodig. De laatse versie van Lineage kan je eventueel ook via de updater (Settings->About->Lineage updates) downloaden en installeren. Succes! d:)b

• Loekkiee
quote:
FightingAce schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:37:
[...]

In één van de Reddit topics staat ook een methode waarbij je de firmware unzipt en alleen de modem software wijzigt, maar gewoon flashen in TWRP werkt ook. Een update van TWRP is niet nodig. De laatse versie van Lineage kan je eventueel ook via de updater (Settings->About->Lineage updates) downloaden en installeren. Succes! d:)b
Hmm firmware geupdate en de thuisknop doet niks meer, zowel soft touch als hard touch.

Bekend probleem? Iemand een oplossing?

• FightingAce

FightingAce

~ Alexander ~

quote:
Loekkiee schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:16:
[...]

Hmm firmware geupdate en de thuisknop doet niks meer, zowel soft touch als hard touch.

Bekend probleem? Iemand een oplossing?
Had ik ook. Na het updaten naar een nieuwe Lineage was dat vanzelf weer verholpen.

• Loekkiee
quote:
FightingAce schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:24:
[...]

Had ik ook. Na het updaten naar een nieuwe Lineage was dat vanzelf weer verholpen.
Moet ik inderdaad nog doen, download is nu bezig. Hopen dat dat helpt dan :)

• Loekkiee
Oke, thuisknop doet het weer. Alleen zijn nu de recente apps knop en de terugknop omgedraaid... Wil graag de terugknop rechts hebben. Heb al bij 'Extra knoppen' gekeken, maar de optie 'knoppen verwisselen' is greyed out...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roy1985
quote:
Loekkiee schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:43:
Oke, thuisknop doet het weer. Alleen zijn nu de recente apps knop en de terugknop omgedraaid... Wil graag de terugknop rechts hebben. Heb al bij 'Extra knoppen' gekeken, maar de optie 'knoppen verwisselen' is greyed out...
Dit is op XDA 1000x in het topic besproken, reboot je phone en deze optie is niet meer greyed out :)

• Loekkiee
quote:
Roy1985 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:52:
[...]

Dit is op XDA 1000x in het topic besproken, reboot je phone en deze optie is niet meer greyed out :)
Hahaha thanks in ieder geval d:)b Call me lazy, maar dat topic heeft inmiddels bijna 750 pagina's aan berichten. Die weiger ik toch echt door te nemen :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Three
quote:
Loekkiee schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:54:
[...]

Hahaha thanks in ieder geval d:)b Call me lazy, maar dat topic heeft inmiddels bijna 750 pagina's aan berichten. Die weiger ik toch echt door te nemen :D
Er bestaat een zoek-functie ;)

Ander nieuws; de custom ROM Paranoid Android schijnt naar de Mi5 te komen;
https://forum.xda-develop...-android-rom-mi5-t3615154

D-Three wijzigde deze reactie 02-06-2017 20:10 (28%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FightingAce

FightingAce

~ Alexander ~

quote:
D-Three schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 20:07:
[...]

Er bestaat een zoek-functie ;)

Ander nieuws; de custom ROM Paranoid Android schijnt naar de Mi5 te komen;
https://forum.xda-develop...-android-rom-mi5-t3615154
Meer keus is natuurlijk sowieso goed, maar wat voegt PA toe wat Lineage niet biedt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-Three
quote:
FightingAce schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:22:
[...]

Meer keus is natuurlijk sowieso goed, maar wat voegt PA toe wat Lineage niet biedt?
Niet zoveel anders of meer, het blijft Android ;) Hier staan wat zaken opgesomd: https://plus.google.com/+...dCorner/posts/dcrz5JP1HLg
Net het is ook een beetje afhankelijk van smaak. Sommigen willen veel features, andere dan weer weinig :)

Van de verschillende ROMs die ik heb geprobeerd, vond ik SlimDragons tot nu toe de meest cleane en het meest 'snappy'. Maar dat waren de eerste builds, geen idee hoe de huidge zijn. Ik hou nog even in de gaten of PA effectief naar Mi5 komt en dan ga ik terug wat verschillende ROM's proberen. Maar ik heb geen zin om steeds alles opnieuw te moeten instellen ;) :P

• PaPa

PaPa

Mijn telefoon begint soms spontaan mp3's af te spelen in mijn broekzak en blijkbaar zijn er ook unlockpogingen in mijn broekzak want hij is nu plots voor 120 minuten volledig geblokkeerd 8)7.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En kan je die idiote blokkade van 120 minuten ook ergens uitzetten, dat dat niet nogmaals gebeurt?

• Loekkiee
quote:
PaPa schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:09:
Mijn telefoon begint soms spontaan mp3's af te spelen in mijn broekzak en blijkbaar zijn er ook unlockpogingen in mijn broekzak want hij is nu plots voor 120 minuten volledig geblokkeerd 8)7.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En kan je die idiote blokkade van 120 minuten ook ergens uitzetten, dat dat niet nogmaals gebeurt?
Ik heb geen vergrendelscherm en merk wel de laatste tijd dat wanneer ik de telefoon uit mijn broekzak haal, hij ontgrendeld is en vrij warm. Dan heeft hij dus al een tijdje aangestaan dus. En dat terwijl ik een hoesje heb met klepje. Scherm hoort alleen aan te gaan als ik het klepje open. Maar dat gaat dus niet in broekzak.

• Sifir05
Xiaomi EU stable build voor de mi5 heeft blijkbaar paar dagen geleden een update gekregen naar miui 8.5, zie dat zojuist na een check op de downloadpagina van de stable builds. Vind het wel jammer dat er geen enkele melding of nieuwsberichtje volgt en dat we blijkbaar per toeval zoiets moeten ontdekken (of mis ik iets???). In ieder geval nu aan het downloaden..

Edit:
Ter info: root vervalt na de update, na opnieuw flashen van superuser werkt het weer naar behoren.

Sifir05 wijzigde deze reactie 08-06-2017 21:35 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mitch377
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 18-08 15:29
Xiaomi EU ROMs hebben AFAIK geen OTA, dus je krijgt inderdaad geen melding over beschikbare updates.

Xiaomi Mi5 64GB || War Robots || WoT: StormTip

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Titus
Zolang er nog geen (solarwarez) xposed framework for MIUI 8 op Android N blijf ik nog op M :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loekkiee
Is er een app die kan zien welke apps of settings het scherm van je telefoon aanzetten? Bijvoorbeeld als je gebeld wordt, dan gaat die aan.

Heb nu een paar weken dat mijn scherm steeds aan staat als ik de telefoon uit mijn broekzak haal en weet niet waardoor dit komt.

• soulcrusher
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15-08 12:38
quote:
Loekkiee schreef op zondag 18 juni 2017 @ 13:36:
Is er een app die kan zien welke apps of settings het scherm van je telefoon aanzetten? Bijvoorbeeld als je gebeld wordt, dan gaat die aan.

Heb nu een paar weken dat mijn scherm steeds aan staat als ik de telefoon uit mijn broekzak haal en weet niet waardoor dit komt.
Zou dit niet kunnen komen doordat in je broekzak per ongeluk de home knop ingedrukt wordt? Dit is bij mij namelijk weleens het geval. Daarna registreert het touchscreen steeds input waardoor hij aan blijft.

• Loekkiee
quote:
soulcrusher schreef op maandag 19 juni 2017 @ 08:49:
[...]

Zou dit niet kunnen komen doordat in je broekzak per ongeluk de home knop ingedrukt wordt? Dit is bij mij namelijk weleens het geval. Daarna registreert het touchscreen steeds input waardoor hij aan blijft.
Nee de mijne kun je niet ontwaken met de homeknop. Verder heb ik zo'n case met een klepje omheen, dus je zou zeggen dat er niets aan het scherm/voorkant kan komen. En mocht dat wel zo zijn, dat de nabijheidscensor dan ook z'n werk zou doen.

• D-Three
Je bedoelt dat het scherm aan is als je het klepje open doet? Kan een magneetje zijn in het klepje? Verder is er ook een setting die er voor zorgt dat het scherm inschakelt als je de telefoon uit de broekzak haalt.

• soulcrusher
  • Laatst online: 15-08 12:38
quote:
Loekkiee schreef op maandag 19 juni 2017 @ 08:58:
[...]

Nee de mijne kun je niet ontwaken met de homeknop. Verder heb ik zo'n case met een klepje omheen, dus je zou zeggen dat er niets aan het scherm/voorkant kan komen. En mocht dat wel zo zijn, dat de nabijheidscensor dan ook z'n werk zou doen.
Heb je dan toevallig zo'n klepje met een magneet erin dat als je hem openklapt je scherm ook aangaat? Ik heb zo'n case een tijdje gehad maar het probleem daarbij was dat als het klepje verschoof ten opzichte van het scherm dat het scherm ook aan ging :(

Terugkomend op je vraag: Met GSam en/of Better Battery Stats zou je kunnen moeten zien welke apps voor wakelocks zorgen (met of zonder het scherm aan te zetten)

• Loekkiee
quote:
soulcrusher schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:17:
[...]

Heb je dan toevallig zo'n klepje met een magneet erin dat als je hem openklapt je scherm ook aangaat? Ik heb zo'n case een tijdje gehad maar het probleem daarbij was dat als het klepje verschoof ten opzichte van het scherm dat het scherm ook aan ging :(

Terugkomend op je vraag: Met GSam en/of Better Battery Stats zou je kunnen moeten zien welke apps voor wakelocks zorgen (met of zonder het scherm aan te zetten)
Ja zo'n klepje heb ik. Al heb ik zelf al even getest maar dit maakt verder niet uit. Klepje verschuift amper, en ook bij de kleine verschuivingen blijft die gewoon uit.

Hoe kun je dit bij GSam dan zien? Kan het niet vinden.

• Aventura
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13-08 13:35
Sinds een paar dagen valt mijn telefoon te pas en te onpas plotseling uit. Soms kan ik 'm daarna meteen weer opstarten, waarna de batterij bijvoorbeeld nog 50-70 % vol is. Soms lukt het niet meer, dan is de batterij leeg. Ik hrb er voordat het begon niks bijzonders mee gedaan. Gister heb ik alles gebackupt en een factory reset gedaan, maar dit heeft niet geholpen. Wat kan ik nog doen? Het OS dat erop staat is MIUI
8.1.2.0.

• Kenny.S.
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 30-06 18:52
mijn xiaomi mi5 wilt niet laden. Maar als ik hem aanzet met kabel er in dan laad hij wel en mijn menu van vingerafdruk is verdwenen Mvg

• Sifir05
Ik weet het niet zeker, maar het lijkt erop dat de stable 8.5.2. Is ingetrokken voor de mi5, althans ik kan geen andere reden bedenken voor het feit dat de website en.miui.com deze versie helemaal niet meer weergeeft. Terwijl hij een maandje geleden er toch echt op stond, nu wordt versie 8.2.2. als meeste recente weergegeven.

Op xiaomi.eu staat deze er nog wel op

• D-Three
quote:
Aventura schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:36:
Sinds een paar dagen valt mijn telefoon te pas en te onpas plotseling uit. Soms kan ik 'm daarna meteen weer opstarten, waarna de batterij bijvoorbeeld nog 50-70 % vol is. Soms lukt het niet meer, dan is de batterij leeg. Ik hrb er voordat het begon niks bijzonders mee gedaan. Gister heb ik alles gebackupt en een factory reset gedaan, maar dit heeft niet geholpen. Wat kan ik nog doen? Het OS dat erop staat is MIUI
8.1.2.0.
Kan eigenlijk vanalles zijn. Begint het uitvallen direct terug na de factory wipe? Het enige wat ik nog kan bedenken en zelf zou proberen is een full wipe en update vanuit recovery. Maar wel gevaarlijk als de telefoon plots uitvalt, je kan hem onbruikbaar maken!!
quote:
Kenny.S. schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:00:
mijn xiaomi mi5 wilt niet laden. Maar als ik hem aanzet met kabel er in dan laad hij wel en mijn menu van vingerafdruk is verdwenen Mvg
Na een softwareupdate? Wat draai je?
quote:
Sifir05 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 19:02:
Ik weet het niet zeker, maar het lijkt erop dat de stable 8.5.2. Is ingetrokken voor de mi5, althans ik kan geen andere reden bedenken voor het feit dat de website en.miui.com deze versie helemaal niet meer weergeeft. Terwijl hij een maandje geleden er toch echt op stond, nu wordt versie 8.2.2. als meeste recente weergegeven.

Op xiaomi.eu staat deze er nog wel op
Waarschijnlijk hebben ze een grote bug gevonden dan? Ik volg Miui eigenlijk niet meer zo...

D-Three wijzigde deze reactie 01-07-2017 22:48 (83%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The-Source

The-Source

quote:
Titus schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:26:
Zolang er nog geen (solarwarez) xposed framework for MIUI 8 op Android N blijf ik nog op M :(
Sdk versie 21 tm 23 is gewoon beschikbaar als ik in de magisk download manager kijk. Dus wellicht tijd voor een update ;)

Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Titus
quote:
The-Source schreef op zondag 2 juli 2017 @ 09:19:
[...]

Sdk versie 21 tm 23 is gewoon beschikbaar als ik in de magisk download manager kijk. Dus wellicht tijd voor een update ;)
Thanks for checking, Ik kende magisk eigenlijk niet.

Maar voor zover ik kan vinden is 21-23 android 5-6: https://forum.xda-develop...cial-xposed-miui-t3367634

Volgens mij had de xposed developer überhaupt nog geen versie voor Android Nougat, en solarwarez dus nog geen versie voor miui.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The-Source

The-Source

quote:
Titus schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:48:
[...]

Thanks for checking, Ik kende magisk eigenlijk niet.

Maar voor zover ik kan vinden is 21-23 android 5-6: https://forum.xda-develop...cial-xposed-miui-t3367634

Volgens mij had de xposed developer überhaupt nog geen versie voor Android Nougat, en solarwarez dus nog geen versie voor miui.
Ik gebruik het zelf overigens niet dus geen garantie in hoe verre het werkt ;(

Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sifir05
Trouwens, iemand die one-hand mode aan de praat krijgt op de mi5?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22:54
quote:
Sifir05 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 19:41:
Trouwens, iemand die one-hand mode aan de praat krijgt op de mi5?
In instellingen activeren (of standaard geactiveerd) en dan redelijk snel over de onderkant swypen (van homebutton naar de zeikant van het toestel). Dan kan je daar het formaat etc kiezen bij de pop-up die je krijgt ;)

Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sifir05
quote:
Sifir05 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 19:41:
[...]
one-hand mode op de mi5?
[...]
quote:
tokko1 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:42:
[...]
redelijk snel over de onderkant swypen
[...]
Dat was de truc, thanks

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18-08 17:12

nwagenaar

God, root. What's the differen

quote:
The Source schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:11:
Na heel lang MIUI gebruikt te hebben vandaag naar RR overgeschakeld. Qua snelheid erg lekker (misschien dat een clean install van MIUI dit gevoel ook geeft) maar de camera valt erg tegen. Is het mogelijk om de MIUI camera op mijn lineageOS install te krijgen?
Ik quote je even om wat ervaringen van mijn kant te delen.

LOS is snel en inderdaad, de LOS Camera app loopt achter qua kwaliteit in vergelijking met de MIUI Camera App. Gelukkig zijn er enkele alternatieven beschikbaar waarmee ik dezelfde resultaten kan halen als het gaat om kwaliteit en snelheid.

- Camera NX (ZSLHDR editie werkt in mijn geval naar behoren en schiet enorme mooie plaatjes)
- SnapdragonPro (bevat onder andere de beautify en HDR optimalisaties van Xiaomi)

Een ander issue was het batterij verbruik; MIUI doet het beter. Maar in combinatie met de DragonXia Kernel haal ik zeker geen slechte resultaten en kom ik dicht in de buurt van MIUI.

Mijn Neo Geo MVS collectie

• PeterdeBruin
quote:
PeterdeBruin schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:02:
Ben super tevreden met mijn nieuwe mooie lichte Mi5, draaiend onder Xiaomi.eu 8.2.2.0 (Android 7).
Werkt ook goed met met m'n Moto 360 smartwatch (zie onder).
Batterij is prima, dikwijls nog 50% over als ik naar bed ga, net als m'n ouwe Moto 360.
Hij is erg glad; met een dun transparant hoesje (besteld op dx.com) is dat opgelost.
...
Het startscherm vindt ik niet mooi; heb de launcher vervangen door de Nova launcher (aanrader!).
Xiaomi.eu (en Miui) werken toch niet echt goed met Android Wear: telefoonoproepen worden niet op de smartwatch getoond, helaas. Alle andere meldingen wel.

Naast de launcher beviel ook de Miui telefoon-app (dialer) me niet:
  • Als je gebelde nummers wil opslaan in contacten, kan dat alleen in Mi contacts, niet in je Google contacts
  • Als je twee simkaarten gebruikt, dan onthoudt ie niet welke contacten je met welke sim wilt bellen.
Opgelost door de (betaalde) 'True Phone' dialer te installeren; deze voldoet uitstekend.

• Poeles
  • Laatst online: 08-08 18:02
Zijn er meer mensen die Lineage en Vodafone hebben en problemen hebben met 4g? Sinds de nieuwe firmware een tijd terug heb ik nergens meer een 4g-verbinding, hoogstens nog H+. Andere versies van de firmware flashen of een andere weekly van Lineage maakt allemaal geen verschil, clean flash ook niet.

Ik heb dit ook al nagevraagd op XDA waar iemand dezelfde problemen had, zie hier. Reactie die ik terug kreeg is dat het hem ook nooit is gelukt en hij toch maar terug is gegaan naar stock. Ik vond het nooit zo erg maar gezien ik nu veel meer data te verbruiken heb neig ik ook om terug te gaan naar stock indien ik geen oplossing vind.

• FightingAce

FightingAce

~ Alexander ~

quote:
Poeles schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:19:
Zijn er meer mensen die Lineage en Vodafone hebben en problemen hebben met 4g? Sinds de nieuwe firmware een tijd terug heb ik nergens meer een 4g-verbinding, hoogstens nog H+. Andere versies van de firmware flashen of een andere weekly van Lineage maakt allemaal geen verschil, clean flash ook niet.

Ik heb dit ook al nagevraagd op XDA waar iemand dezelfde problemen had, zie hier. Reactie die ik terug kreeg is dat het hem ook nooit is gelukt en hij toch maar terug is gegaan naar stock. Ik vond het nooit zo erg maar gezien ik nu veel meer data te verbruiken heb neig ik ook om terug te gaan naar stock indien ik geen oplossing vind.
Mij is het niet opgevallen, maar ik moet zeggen dat ik er ook niet op gelet heb. Ik zit toch over het algemeen op wifi. Sinds de Lineage build van afgelopen week is er een nieuwe firmware versie vereist (7.7.6 zo uit mijn hoofd), mogelijk dat dit verbetering brengt.

Heeft iemand anders sinds kort het probleem dat quickcharge niet meer werkt? Volgens mij is dit sinds de build van begin deze maand, maar ik weet niet zeker of dit meteen na de update is geweest of niet. Ik gebruik de stock lader en heb geen andere quickcharge lader om te testen of het probleem bij de lader ligt.

• Poeles
  • Laatst online: 08-08 18:02
quote:
FightingAce schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 17:09:
[...]

Mij is het niet opgevallen, maar ik moet zeggen dat ik er ook niet op gelet heb. Ik zit toch over het algemeen op wifi. Sinds de Lineage build van afgelopen week is er een nieuwe firmware versie vereist (7.7.6 zo uit mijn hoofd), mogelijk dat dit verbetering brengt.

Heeft iemand anders sinds kort het probleem dat quickcharge niet meer werkt? Volgens mij is dit sinds de build van begin deze maand, maar ik weet niet zeker of dit meteen na de update is geweest of niet. Ik gebruik de stock lader en heb geen andere quickcharge lader om te testen of het probleem bij de lader ligt.
Dit probleem is er al maanden, dus je had het waarschijnlijk wel al gemerkt. Nieuwe firmware had ik al geflashed, vandaag ook de nieuwste build 18/7 geflashed maar dat mocht ook niet baten.

• FightingAce

FightingAce

~ Alexander ~

quote:
FightingAce schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 17:09:
Update: Ook met een andere lader, Anker Powerport+1, werkt quickcharge niet.

Nu zit ik eraan te denken dan maar terug te gaan MIUI om dit op te lossen aangezien het mij een software probleem lijkt. Of heeft iemand een betere suggestie?

• Redsandro
  • Niet online
@FightingAce je bent niet toevallig tegelijkertijd van kabel geswitched?

Ik heb meerdere kabels, waaronder enkele dure kabels, maar QC werkt alleen met de kabel die bij de telefoon kwam vreemd genoeg.

• FightingAce

FightingAce

~ Alexander ~

quote:
Redsandro schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:11:
@FightingAce je bent niet toevallig tegelijkertijd van kabel geswitched?

Ik heb meerdere kabels, waaronder enkele dure kabels, maar QC werkt alleen met de kabel die bij de telefoon kwam vreemd genoeg.
Nee, ik was dat ook al tegengekomen en ben dus de stock kabel blijven gebruiken. Maargoed, ook de meegeleverde voeding biedt geen quickcharge, terwijl er op het scherm wel 'charging rapidly' verschijnt :/ , alleen doet ie er een hele nacht over...

• D-Three
Een hele nacht?? Ik heb geen QC maar opladen duurt bij mij zeker niet zo lang.
Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste

Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*