PeterdeBruin schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:02:
De leverancier (eGlobal) had MIUI Global geïnstalleerd, maar niet helemaal de laatste versie, en hij wilde ook niet automatisch updaten. Dus OTA leek niet te werken. Wel is er een update-app waarmee je zelf gedownloade updates kan installeren zonder dat je een recovery nodig hebt.
Bestellen en leveren via eGlobal ging overigens prima.
Op veel sites staat dat je allerlei chinese software meekrijgt, maar dat was niet het geval.
Updaten ging niet waarschijnlijk omdat er helemaal geen officiële versie op stond. Doen die shops vaak en je moet opletten voor adware/spyware. Eerste wat ik altijd doe (na volledig opladen

) is wipen en er de laatste officiële build op zetten via recovery of fastboot.
Één klein issue:
De Lastpass password manager heeft, om in andere apps wachtwoorden in te kunnen vullen, 'draw over other apps' permissie nodig.
Daar vraagt ie om, en die kun je dan eenvoudig toekennen.
Maar een tijdje later is die permissie stilletjes weer ingetrokken, en moet je 'm opnieuw toekennen!
Is geen ramp. Miui Global had hetzelfde.
Eerst was ik fan van MIUI maar ik heb ontdekt dat er wel meer zo'n eigenaardigheden in zitten. Sync met de Mi Cloud uit gezet maar dat blijkt dan plots terug aan te staan, Play Store die plots niet mee werkt na een update, ... Vandaar dat ik naar custom roms ben gegaan. De nadelen neem ik er dan wel bij.
Had ook een paar goudkleurige USB-C kabeltjes besteld, waar weliswaar bij stond '' for HuaWei Nova / ....", en die werkten dus mooi niet op de Mi5. Dus daar moet je mee oppassen.
Opletten met goedkope usb-c kabels, zeker bij snelladen.